Finnacta Oy

Kokemuksia?

Vähän löytyy keskustelua kyseisestä puljusta, onko kellään kokemusta/toisen käden tietoa?

Eniten kiinnostaisi firman palkka-asiat!

492

50172

    Vastaukset

    • Myyjä

      Provikkahan se, eikai uuden yrityksen muuta kannatakaan maksaa? Eivät kauaa ole olleet olemassa, eli luottoluokituksesta ei tietoa. Saat jokusen euron per tuote, mutta myymällä tienaat. Jos et myy, ei kukaan sinua halua työllistää (ja olet väärässä työssä). Kovaa, mutta palkitsevaa hommaa.

      • einäinn

        Provikkahan pelkästään kyseessä ja sekin tosi pieni, mutta ei tuo provikka kaikista paskin juttu tuossa puljussa ole vaan se että pakkeja eli peruutuksia tulee jokaiselle myyjälle erittäin paljon.


      • dodos

        Huhu kertoo että useiden toimistojen päälliköt lähteny menemään.


      • nainsemen

        Sanoivat haastattelussa että kaikki pääsee nopeasti 1000-1600€ kk ansioille. Aloittaneesta myyntitiimistä eli kaikista 9 myyjästä yli 600E/kk ansiotasoon ei päässyt kukaan. Suurin osa lähti lätkimään karenssit paukkuen. Kannattaa miettiä hetki ennen kuin sopparia allekirjoittelee.


      • Jaana_PUHPUH

        Avaudutaanpa nyt sitten itsekkin kokeneena. Huomaa että alhaalle kirjoiteltu pääasiassa kahden eri ryhmän toimesta:
        1. Erään firman entiset ja nykyiset työntekijät, jotka eivät ole saaneet palkkojaan, ovat saaneet huomattavasti alle arvioidun palkan, menettäneet osan palkastaan "mysteeriperuutuksiin" tai ovat saaneet nopeasti kenkää.
        2. Erään yrityksen markkinointitiimi, joka väittää että jokainen ahkera puhelinmyyjä eräässä firmassa pääsee yli tonnin kuukausipalkalle.

        Lukekaa ihmiset firmasta ennen kuin erehdytte sopimusta tekemään. Älkää uskoko valheita ja miettikää vielä hartaasti ennen kuin laitatte nimeä paperiin. Buusterista on hyviä kokemuksia puhelinmyyntihommista, tästä firmasta en valitettavasti voi samaa sanoa. Joku sopii paremmin toiselle, mutta jos palkalla ei elä vaikka kauppaa tulee paljon on jokin firman toiminnassa vikana.

        Alla myös huomattavissa suuri määrä poistettuja erästä firmaa kritisoivia viestejä. Jos ilmenee että palstan ylläpito pelaa erään firman pussiin, kertoo tämäkin jotain toiminnan eettisyydestä ja siitä kannattaako sinne mennä töihin.


      • hiuhiuhiuuhiuh
        Jaana_PUHPUH kirjoitti:

        Avaudutaanpa nyt sitten itsekkin kokeneena. Huomaa että alhaalle kirjoiteltu pääasiassa kahden eri ryhmän toimesta:
        1. Erään firman entiset ja nykyiset työntekijät, jotka eivät ole saaneet palkkojaan, ovat saaneet huomattavasti alle arvioidun palkan, menettäneet osan palkastaan "mysteeriperuutuksiin" tai ovat saaneet nopeasti kenkää.
        2. Erään yrityksen markkinointitiimi, joka väittää että jokainen ahkera puhelinmyyjä eräässä firmassa pääsee yli tonnin kuukausipalkalle.

        Lukekaa ihmiset firmasta ennen kuin erehdytte sopimusta tekemään. Älkää uskoko valheita ja miettikää vielä hartaasti ennen kuin laitatte nimeä paperiin. Buusterista on hyviä kokemuksia puhelinmyyntihommista, tästä firmasta en valitettavasti voi samaa sanoa. Joku sopii paremmin toiselle, mutta jos palkalla ei elä vaikka kauppaa tulee paljon on jokin firman toiminnassa vikana.

        Alla myös huomattavissa suuri määrä poistettuja erästä firmaa kritisoivia viestejä. Jos ilmenee että palstan ylläpito pelaa erään firman pussiin, kertoo tämäkin jotain toiminnan eettisyydestä ja siitä kannattaako sinne mennä töihin.

        hyvä teksti, perusin oman haastattelun, tuskin jää kaduttamaan.


      • Liiketoimintakielto
        Jaana_PUHPUH kirjoitti:

        Avaudutaanpa nyt sitten itsekkin kokeneena. Huomaa että alhaalle kirjoiteltu pääasiassa kahden eri ryhmän toimesta:
        1. Erään firman entiset ja nykyiset työntekijät, jotka eivät ole saaneet palkkojaan, ovat saaneet huomattavasti alle arvioidun palkan, menettäneet osan palkastaan "mysteeriperuutuksiin" tai ovat saaneet nopeasti kenkää.
        2. Erään yrityksen markkinointitiimi, joka väittää että jokainen ahkera puhelinmyyjä eräässä firmassa pääsee yli tonnin kuukausipalkalle.

        Lukekaa ihmiset firmasta ennen kuin erehdytte sopimusta tekemään. Älkää uskoko valheita ja miettikää vielä hartaasti ennen kuin laitatte nimeä paperiin. Buusterista on hyviä kokemuksia puhelinmyyntihommista, tästä firmasta en valitettavasti voi samaa sanoa. Joku sopii paremmin toiselle, mutta jos palkalla ei elä vaikka kauppaa tulee paljon on jokin firman toiminnassa vikana.

        Alla myös huomattavissa suuri määrä poistettuja erästä firmaa kritisoivia viestejä. Jos ilmenee että palstan ylläpito pelaa erään firman pussiin, kertoo tämäkin jotain toiminnan eettisyydestä ja siitä kannattaako sinne mennä töihin.

        Liiketoiminta kielto pitäisi tällaiselle yritykselle antaa.


      • sellaista4342

      • valheitaNElatelee

        Buusteri, kolme paikkaa auki reippaille puhelinmyyjille.
        Finnacta, haetaan 64 "superpuhelinmegajohtajaa".

        Helposti erottaa kenellä on puhtaat jauhot pussissa.


      • älkääpä.uskoko

        Hyväksikäyttävät nuorten, kokemattomien ja epätoivoisessa asemassa olevien tilannetta ja tyrkyttävät alle sopimuksen, jonka kanssa päivittäisistä perusmenoista ei edes taloudellisesti selviä, vaikka tekisi hyvää myyntiä ja pitkää päivää. Työmarkkinatukikin on enemmän. Toiminta pitäisi mielestäni tehdä laittomaksi, ei pienintäkään moraalin häivää vaan heikkoja viedään narussa.


    • jamppavaan1

      Puhelinmyynnissä pätee ainakin tuo tulos tai ulos vaikkei sitä usein ääneen sanotakkaan. Kuitenkaan ei kannata pelätä turhaan ja turhat ennakkoluulot on syytä karsia. Kuitenkin tärkeää katsoa tarkkaan millaiseen paperiin nimensä laittaa.

      • HannaM_

        Tässä firmassa se oli tulos ja ulos. Tein 9200p per kuukausi millä olisi saanut ihan hyvät ansiot. Tai olisi pitänyt saada. Sitten tuli palkkakuitti ja piti peruutuksia katsoessa hieroa silmiä. Maagisesti oli tippunut peruutusten myötä juuri bonusrajan alle. Samalla hetkellä päätin etten enää yhtään tuntia heille tee, tunsin itseni petetyksi ja vihaiseksi. Muista puhelinmyyntifirmoista parempia kokemuksia.


    • Riitta P

      Tuolta on nyt meidän 12-vuotiaalle pari kertaa soitettu ja lyöty luuri korvaan heti kun ehtii vastaamaan. Saako ne myyjät jonkun sentin soitetuista puheluista, vaikka puhelu kestäisi vain sekunnin? Vai lyökö ne luurin korvaan, kun kuulevat että lapsi vastaa? Ei osoita hyviä käytöstapoja tuokaan.

      • OutoaToimintaa

        Sama juttu! Kun vastataan niin lyödään luuri korvaan! Ja ihan aikuinen olen. Mitä ihmettä??!


      • puhelinhaastattelija
        OutoaToimintaa kirjoitti:

        Sama juttu! Kun vastataan niin lyödään luuri korvaan! Ja ihan aikuinen olen. Mitä ihmettä??!

        Hyvä tietää, katsoin fonectan numerohausta jälkikäteen, että saman päivän aikana oli heidän firmasta kahdesta eri nrosta tavoiteltu. En arvellutkaan menettäväni mitään, mutta en varsinkaan kun noin pöljää on heidän puhelinkäyttäytymisensä. :-(


      • t.dofa68

        Mulla sama juttu aina kun vastaa niin lyödään luuri korvaan......


      • hyväpalkka

        Siel maksetaa kakskyt senttii joka puhelust mihi vastataa. saa nähä kaua niil riittää raha maksaa puheluist. mä en tehny yhtää kauppaa ja sain yli 700 euroo kaheksalt työvuorolt :D :D :D

        vaatikaa haastattelus et saatte sen niide pohjapalka älkää ottako provikkaa vaan pohja nii tulee rahaa vaik ei tee kauppaa :D :D


      • mmarss

        Ny vois pikku hiljaa loppua se soittelu...


      • tyts
        mmarss kirjoitti:

        Ny vois pikku hiljaa loppua se soittelu...

        itse luulin jo, että on joku hätänä. 7 kertaa saman päivän aikana soitettu eri numeroista kyseiseltä firmalta. en voi kun ihmetellä ja olla samaa mieltä.


      • Salainenko

        Mullekin soitettiin sieltä just. Mitä ihmettä? Mullahan on salainen numero. Mistä ihmeestä ne on sen saanut?


      • Salainenko
        mmarss kirjoitti:

        Ny vois pikku hiljaa loppua se soittelu...

        Tänään on ainakin viidestä eri numerosta kyseinen pulju soittanut. Ei tuo ole paljon, mutta multa alkaa kärsivällisyys loppua. Mistä helkkarista ne on edes saanu mun numeron? Eikö salaisesta numerosta olekaan mitään hyötyä?


      • Jacktikku
        hyväpalkka kirjoitti:

        Siel maksetaa kakskyt senttii joka puhelust mihi vastataa. saa nähä kaua niil riittää raha maksaa puheluist. mä en tehny yhtää kauppaa ja sain yli 700 euroo kaheksalt työvuorolt :D :D :D

        vaatikaa haastattelus et saatte sen niide pohjapalka älkää ottako provikkaa vaan pohja nii tulee rahaa vaik ei tee kauppaa :D :D

        Ei makseta mitään vastatuista puheluista vaan tehdyistä kaupoista. Hyvät myyjät pärjää kun on asenne kohdallaan...


      • tokfk

        Minulle soitettiin ja kaupattiin APU-lehteä, kun kietäydyin niin luvattiin ilmainen nettilehti lukuoikeus, sen jälkeen luvattiin 50 e lasku ja suljettuuíin puhelin heti


      • HUIPUMYYJÄ
        tokfk kirjoitti:

        Minulle soitettiin ja kaupattiin APU-lehteä, kun kietäydyin niin luvattiin ilmainen nettilehti lukuoikeus, sen jälkeen luvattiin 50 e lasku ja suljettuuíin puhelin heti

        JOS EI MAKSA MENEE PERINTÄÄN!!!

        HAHAHAHAHAHAHHHA!!! KAUPPA KÄYKÄYKÄY!!!! ME OLLAAN TÄNNÄÄN TÖISÄ KOKO YÄ!!! HAHAHAHAHHAAHAHHAHA EHEHEHEHEHEHEHH!!!!


      • kuopiontoimistostamoro
        Jacktikku kirjoitti:

        Ei makseta mitään vastatuista puheluista vaan tehdyistä kaupoista. Hyvät myyjät pärjää kun on asenne kohdallaan...

        Ei pärjää edes hyvät myyjät. Ei niillä palkoilla ja peruutusprosenteilla-. Ja tämä on kokemus ei mutuilua.


    • huippumyyjä

      mites tulla tuo TES

      • viisas

        Ei ole tuolla tessiä ollenkaaan....


    • Kokemusta on

      Miellyttävä paikka olla töissä. Koulutuson kattava, kilpailuja paljon ja myynti tapahtuu lead-aineistoon.
      palkka provisioperusteinen. Keskiverto tai hieman parempi myyjä tekee hyvää tiliä.

      • teppo vähäjärki

        "Kokemusta on16.7.2013 10:04
        -1 Avaa
        Sulje Miellyttävä paikka olla töissä. Koulutuson kattava, kilpailuja paljon ja myynti tapahtuu lead-aineistoon.
        palkka provisioperusteinen. Keskiverto tai hieman parempi myyjä tekee hyvää tiliä. "

        Joo, varmasti sulla on kokemusta, erityisesti esimiestehtävistä.
        No, mikäs tämä "hyvä tili" on? Myyjille 300 E/kk ja esimiehille 600E/kk?


      • No johan on...
        teppo vähäjärki kirjoitti:

        "Kokemusta on16.7.2013 10:04
        -1 Avaa
        Sulje Miellyttävä paikka olla töissä. Koulutuson kattava, kilpailuja paljon ja myynti tapahtuu lead-aineistoon.
        palkka provisioperusteinen. Keskiverto tai hieman parempi myyjä tekee hyvää tiliä. "

        Joo, varmasti sulla on kokemusta, erityisesti esimiestehtävistä.
        No, mikäs tämä "hyvä tili" on? Myyjille 300 E/kk ja esimiehille 600E/kk?

        Saattaahan tuo kaveri olla esimies, mutta kyllä ihan mahdollista että on tavallinen työntekijä. Tiedän ainaski että nykyisessä työpaikassani parhaat myyjät (ja nyt en puhu esimiehistä) voivat kuukaudessa tienata päälle 7000 euroa. Itse en ole vielä niin hyvä, mut hiljaa hyvä tulee.

        Ärsyttää kun joku työpaikkaa puolustaa niin heti väitetään että on esimies ilman minkäänlaista "todistusaineistoa"


      • ei kannata

        Ainakin Jyväskylässä on aivan ala-arvoista toimintaa. Olin siellä jonkin aikaa ja siellä pari mulkkua so called esimiehet jotka luulevat oikeasti olevansa jotain kun myyvät lehtiä! :D

        Lopetin homman, no varmaan tietyntyyppiset ihmiset myyvät ihan ookoo mutta ei ollut minun paikkani. Olen tällähetkellä oman alan töissä luojan kiitos.


      • pukama
        teppo vähäjärki kirjoitti:

        "Kokemusta on16.7.2013 10:04
        -1 Avaa
        Sulje Miellyttävä paikka olla töissä. Koulutuson kattava, kilpailuja paljon ja myynti tapahtuu lead-aineistoon.
        palkka provisioperusteinen. Keskiverto tai hieman parempi myyjä tekee hyvää tiliä. "

        Joo, varmasti sulla on kokemusta, erityisesti esimiestehtävistä.
        No, mikäs tämä "hyvä tili" on? Myyjille 300 E/kk ja esimiehille 600E/kk?

        just nääi. olin itte töis ja tein toimiston parasta myyntii ja olin muka kova jne ja oli puhetta jostai hiukkase eri summista ja loppu viimein sain sielt 296 €, ettei sen puolee. jos tykkää ni mikäs siinä, ite lähin hiukkase nopee kävelee ku valkeni et mikä meininki. ja pomo kusetti päin naamaa (Y)


      • KZZ
        pukama kirjoitti:

        just nääi. olin itte töis ja tein toimiston parasta myyntii ja olin muka kova jne ja oli puhetta jostai hiukkase eri summista ja loppu viimein sain sielt 296 €, ettei sen puolee. jos tykkää ni mikäs siinä, ite lähin hiukkase nopee kävelee ku valkeni et mikä meininki. ja pomo kusetti päin naamaa (Y)

        Joo-o, tämä on päivän meininki. Luvataan palkkaa sen tuhansia ja totuus on että kympeissä ja satasissa pyöritään/kk. Miksi edes kukaan ihminen lähtee tuollaiseen myyntihommaan mukaan kun lehtiä voi tilata netistä muutamalla klikkauksella ilman minkäänlaista puhelinmyyjän höpötyksiä ja pakkomyyntiä. Saa muuten ihan just sen lehden minkä haluaa eikä mitään turkia kylkiäisiä.


      • jepu.pender

        Ei ihan osunu arvioitu ja maksettu palkka samaan. 1300 oli arvio alle 200 maksettu. Tämän kaltaista tonniduunia.


      • bemarijounistna

        Juu ei siellä kyllä kukaan yli tonnia tienaa , ei edes esimiestrainee. Omistajat sitten nauravat matkalla pankkiin.


    • utelias!

      mitä tämä yritys myy? Sivut ovat epäselvät eivätkä kattavat!

    • nikka3

      just ug paikka

      • Undergroung_pursuit

        Joo UG todellakin, toimistot muistuttaa perunakellareita ja toiminta ei päivän valoa kestä.


      • nikkanikkanikkaaa

        Sairasta miten sama kirjoitustaidoton urpo jaksaa moittia ja pilkata yritystä vuodesta toiseen.

        Päivänvalo on yhdyssana.


      • äidinkelimeistari
        nikkanikkanikkaaa kirjoitti:

        Sairasta miten sama kirjoitustaidoton urpo jaksaa moittia ja pilkata yritystä vuodesta toiseen.

        Päivänvalo on yhdyssana.

        Juuri niin :D Kaikki negatiiviset kommentit yritystä kohtaan ovat yhden asialle omistautuneen ja vuosia projektilleen uhranneen urpon käsialaa, eivätkä missään nimessä laaja ja sensuroimaton otos yrityksen tilasta ja siihen kohdistuvista kokemuksista. Ja muuten propsit yhdys_sanojen osaamisesta, ne on tärkee juttu :D


    • PeNa_

      > pakko ottaa koppi tuosta kommentista :D
      > jos myyt kuusi lehteä päivässä sehän on alalla aivan naurettavan vähän
      > ja olet todella ***** myyjä tai helvetin laiska :D hahah

      Kuusi lehtitilausta päivässä joita ei peruta on ihan hyvin.

      Vaikka tilauksia saisi 18 kappaletta joka ikinen päivä, niin tuolla provisiolla se tekisi bruttona 1500 euroa kuukaudessa. Eli juuri ja juuri voisi tulla toimeen sillä palkalla.

      Eli täyttä kusetusta tuo. Toki jos "työn" tekemistä haluaa harrastella puhelinkaupustelun muodossa eikä raha ole tärkeä niin mikä ettei silloin.

      • jdhfxb

        Tiukat työehdot eivät ole kusetusta. Sen enempää kuin se että kerrot haastattelussa olevasi positiivinen, ahkera, sinnikäs ja otat palautetta vastaan. Sitten kun tosi paikka tulee, olet negatiivinen valittaja, purnaat, luovutat helpolla, poltat tupakkia, juot kahvia, hoidat puoliteholla ja syytät tuloksettomuudesta kaikkia muita. Kuka olikaan se kusettaja?


      • 3+2=5
        jdhfxb kirjoitti:

        Tiukat työehdot eivät ole kusetusta. Sen enempää kuin se että kerrot haastattelussa olevasi positiivinen, ahkera, sinnikäs ja otat palautetta vastaan. Sitten kun tosi paikka tulee, olet negatiivinen valittaja, purnaat, luovutat helpolla, poltat tupakkia, juot kahvia, hoidat puoliteholla ja syytät tuloksettomuudesta kaikkia muita. Kuka olikaan se kusettaja?

        Hetkinen! onko tämän kirjoittaja joku finnactan esimies?????????


      • DingDongDingDong
        jdhfxb kirjoitti:

        Tiukat työehdot eivät ole kusetusta. Sen enempää kuin se että kerrot haastattelussa olevasi positiivinen, ahkera, sinnikäs ja otat palautetta vastaan. Sitten kun tosi paikka tulee, olet negatiivinen valittaja, purnaat, luovutat helpolla, poltat tupakkia, juot kahvia, hoidat puoliteholla ja syytät tuloksettomuudesta kaikkia muita. Kuka olikaan se kusettaja?

        Puhelinmyyynti ei ole työtä. Se on ihmisten häiritsemistä, tyrkyttämistä ja hyväksikäyttöä. Joskus ehkä myös myyjienkin hyväksikäyttöä mutta nyt tarkoitin asiakkaita. Ihan kuin ihmiset ei osaisi käydä kaupassa, netissä tai vaikka tilata postimyyntiluettelosta. Väkisin yritetään tyrkyttää ihmisille rojua ja lehtiä joita kukaan ei edes halua. Olen itse nähnyt mitä ihmiset tekevät noille puhelimyynnistä tilatuille lehdille jotka oli pakko ostaa kun tyrkytettiin niin hyvää tarjousta. Takinkin sai kaupan päälle. Mutta lehtiä ei kukaan edes lue. Ne 5 vuotta sitten tulleet lehdet seisovat edelleen muoveihin pakattuna vaatehuoneen kulmassa. Olen itsekkin joskus 90 luvulla työskennellyt jokusen kuukauden puhelinmyyjänä itsekkin joten myyjän näkökulmakaan ei ole ihan vieras...


      • jdhfxb
        3+2=5 kirjoitti:

        Hetkinen! onko tämän kirjoittaja joku finnactan esimies?????????

        Tottakai tämän palstan nollamyyien mielestä kaikki kehut tulee aina esimiehiltä LOL. Kun ei itsestä ole "edes" puhelinmyynnissä pärjäämään niin luullaan että laj on paska. Lehtimyynnissä olen myyjänä aloittanut mutta ikinä missään en oo ollut esimies ja en haluakaan kun katsoo millaista "yhteiskunnan valiojoukkoa" hakeutuu työkaveriksi. Huhhuh! Jätkät ja mimmit ei ole tehneet myyntihommia ikinä mutta kaiken ne kaikesta tietää!


      • volvo142
        DingDongDingDong kirjoitti:

        Puhelinmyyynti ei ole työtä. Se on ihmisten häiritsemistä, tyrkyttämistä ja hyväksikäyttöä. Joskus ehkä myös myyjienkin hyväksikäyttöä mutta nyt tarkoitin asiakkaita. Ihan kuin ihmiset ei osaisi käydä kaupassa, netissä tai vaikka tilata postimyyntiluettelosta. Väkisin yritetään tyrkyttää ihmisille rojua ja lehtiä joita kukaan ei edes halua. Olen itse nähnyt mitä ihmiset tekevät noille puhelimyynnistä tilatuille lehdille jotka oli pakko ostaa kun tyrkytettiin niin hyvää tarjousta. Takinkin sai kaupan päälle. Mutta lehtiä ei kukaan edes lue. Ne 5 vuotta sitten tulleet lehdet seisovat edelleen muoveihin pakattuna vaatehuoneen kulmassa. Olen itsekkin joskus 90 luvulla työskennellyt jokusen kuukauden puhelinmyyjänä itsekkin joten myyjän näkökulmakaan ei ole ihan vieras...

        Puhelinmyynti pitäisi kriminalisoida


      • lasketaankaksyhteen
        jdhfxb kirjoitti:

        Tottakai tämän palstan nollamyyien mielestä kaikki kehut tulee aina esimiehiltä LOL. Kun ei itsestä ole "edes" puhelinmyynnissä pärjäämään niin luullaan että laj on paska. Lehtimyynnissä olen myyjänä aloittanut mutta ikinä missään en oo ollut esimies ja en haluakaan kun katsoo millaista "yhteiskunnan valiojoukkoa" hakeutuu työkaveriksi. Huhhuh! Jätkät ja mimmit ei ole tehneet myyntihommia ikinä mutta kaiken ne kaikesta tietää!

        Monissa hyvissä telefirmoissa olleena mainittakoon että finnacta ei ole yksi hyvistä paikoista. Ainoa jonka voisin olettaa puolustavan sitä puljua on paikan esimiehet ja rekrytoijat jotka tällä palstalla tuntuvat kilpaa ihmisille palturia puhuvan.


    • 2+15

      Myyntieurot on ratkeisevia, ei kappaleet. Jos myyt 18 kappaletta 25 euron tilauksia päivässä, 20 työpäivää, tästä lehtien alv pois ja tienaat tästä 1500 euroa, niin provisio on n. 18%, mikä ei ole mitenkään huono.
      Jos taas olet tehnyt 6 kpl 120 euron tilauksia päivässä, 20 työpäivää, -alv ja tienaat 500 euroa, niin provisio on n. 3,8%, mikä on ihan surkea. Ja tässä kohtaa vielä huomautan, että jälkimmäisessä tapauksessa olet tehnyt huomattavasti enemmän myyntiä kuin ensimmäisessä tapauksessa.
      Eli kun puhutte palkoista ja myynneistä, niin puhukaa euromääristä. Antaa edes jonkilaista suuntaa siitä, minkätasoista palkkaa yritys maksaa. Kappaleista puhuminen on yhtä tyhjän kans.

      • HULLUJEN HOMMAA

        Kuka pystyy myymään lehtimyynnissä 18 kpl JOKA IKINEN PÄIVÄ kuukauden ajan? Kuulostaa melko utopialta. Ja jos tuolla joka päiväisellä 18 kappaleen myyntimäärällä pääsee vain 1500 euroon niin saa kyllä olla aika tyhmä joka tuollaista hommaa tekee. Ennemmin haukkaan vaikka hatullisen paskaa.


      • 2+15
        HULLUJEN HOMMAA kirjoitti:

        Kuka pystyy myymään lehtimyynnissä 18 kpl JOKA IKINEN PÄIVÄ kuukauden ajan? Kuulostaa melko utopialta. Ja jos tuolla joka päiväisellä 18 kappaleen myyntimäärällä pääsee vain 1500 euroon niin saa kyllä olla aika tyhmä joka tuollaista hommaa tekee. Ennemmin haukkaan vaikka hatullisen paskaa.

        Se oli esimerkki koskien tuota palkasta valittamista. Ja toisekseen siihenkin riittää, että keskiarvo on 18kpl päivässä.
        Tämä hullu ei ole koskaan parin ensimmäisen työviikon jälkeen jäänyt päivässä tuollaisilla 25 euron pikkutilauksilla alle 20 kappaleen, eli utopiaa se ei ole. Jos taas puhutaan pitkistä tilauksista, joiden keskihinta pyörii 100-150 euron korvilla, niin silloin tuo 18 kappaleen keskiarvo päivässä alkaa olla jo minunkin mielestäni utopiaa.
        Itse en työskentele ko. firmassa, enkä tiedä heidän myyjien tasoa tai tilausten keskihintoja ja oma palkkioni on kyllä enemmän kuin 18%, mutta tässä oli nimen omaan kärjistetty esimerkki siitä, kuinka turhaa kappaleista puhuminen on, kun se ei koskaan anna oikeaa käsitystä todellisesta provisiosta, eli yrityksen palkkatasosta.
        En ole oman työpaikkani paras myyjä, mutta oma eurokeskiarvoni on esimerkiksi tältä kuulta (ässä vaiheessa kuuta) 612 euroa ja risat ja 18 kappaletta 25 euron tilauksia on vain 450 euroa myyntiä päivässä, joten kyllä tuollaisilla pienillä paketeilla oikea myyjä pystyy helposti 18 kappaleen keskiarvoon.


      • mynttinen2
        HULLUJEN HOMMAA kirjoitti:

        Kuka pystyy myymään lehtimyynnissä 18 kpl JOKA IKINEN PÄIVÄ kuukauden ajan? Kuulostaa melko utopialta. Ja jos tuolla joka päiväisellä 18 kappaleen myyntimäärällä pääsee vain 1500 euroon niin saa kyllä olla aika tyhmä joka tuollaista hommaa tekee. Ennemmin haukkaan vaikka hatullisen paskaa.

        18 kaupan keskiarvolla brutto on yli 2600e finnactalla.
        1500 brutto saavutetaan n 9 kaupan keskiarvolla.
        kovimmat myy yli 20 keskiarvolla.

        syö sinä shaissee, ni me tehdään kauppaa.


      • hahahahagaggagagagag
        HULLUJEN HOMMAA kirjoitti:

        Kuka pystyy myymään lehtimyynnissä 18 kpl JOKA IKINEN PÄIVÄ kuukauden ajan? Kuulostaa melko utopialta. Ja jos tuolla joka päiväisellä 18 kappaleen myyntimäärällä pääsee vain 1500 euroon niin saa kyllä olla aika tyhmä joka tuollaista hommaa tekee. Ennemmin haukkaan vaikka hatullisen paskaa.

        näihän se menee että paskat tippuu rattailta kun vauhti kiihtyy, mene sivan kassalle luuseri :D itse myynti alalla ja puh myyjänä olin pitkään siellä oppi myymään parin vuoden aikana ja nyt tienaan aika mukavasti ja ei tarvi pelätä että työt loppuvat kesken haha KÄYKS SULLA KAUPPA HÄH?


      • tamperelaine_LISSU

        Teen siwan kassalla suurempaa tiliä kuin KUKAAN teki meidän actalaisista. Imeppäs valehtelija sitä. Noihin lukemiin ei päässyt kukaaan.


      • TMPRvihaneMIES
        mynttinen2 kirjoitti:

        18 kaupan keskiarvolla brutto on yli 2600e finnactalla.
        1500 brutto saavutetaan n 9 kaupan keskiarvolla.
        kovimmat myy yli 20 keskiarvolla.

        syö sinä shaissee, ni me tehdään kauppaa.

        Vai Finnactalainen tekee kauppaa, sinähän se markkinointiukko päivän vitsin murjasit. Poika oli tuolla duunissa, ja sen voin sanoa että eipähän kukaan lapsista mene enää tuonne duuniin. Mielestäni nuorten pitää tehdä työtä ja oppia nuoresta työntekoon, mutta joku helvetin raja pitää firman röyhkeydellä, tyhjillä lupauksilla ja suoranaisella taloudellisella hyväksikäytöllä olla.


    • myyjä

      Eli tuo 6 kaupan esimerkki oli 40 € tilauksilla.

    • 2+15

      6 kpl 40 euron tilauksia päivässä, 20 työpäivää, -alv ja palkka 500 euroa, niin todellinen provisio on n. 11%, mikä on kyllä heikko.
      Toki 6 kpl 40 euron tilauksia päivässä ei ole myöskään hyvä tulos. Paikasta riippumatta heikoille myyjille maksetaan heikkoa provisiota ja sitä kautta palkka on huono. Tämä on ihan sama jokaisessa yrityksessä. Ts. vaihtamalla ei parane, joss myynti on keskiarvolta 240 euroa päivässä.
      Oma näkemykseni on, että 15-20% on ok, sen alle jos jäädään, niin vaihda paikkaa ja jos menee yli 20%, niin pidä työpaikastasi kiinni!

    • Työ-eläin

      Selvennänpä asiaa koska olen kys. puljussa töissä. 40e tilaus= 50 pistettä, 100p=10e rahassa. Kuun lopuksi saat pisteistä bonuksia, 6000p=100e, 9000p=2ooe ja 12000p=300e. Eli siis tuolla 6 pvämyynnin esimerkilläsi 6x50=300 300x20=6000 --> 600e satasen bonus. Tähän toki pitää ottaa huomioon peruutukset, jotka napataan suoraan pois palkastasi.

      • jepsjeps1231

        tähän pakko vielä lisätä että on aikaimoinen ero että jos tekee myyntiä esim jossain paskapuljussa missä soitetaan yhtä lehteä puhelinluetteloon on materiaali ns ilmaista, kaupan teko on haastavaa. mutta kun puhutaan että finnactalla soitetaan pelkkää liidiä eli suomennettuna ostettua listaa milloin puhutaan kohdennetusta markkinoinnista tiedetään tasantarkkaan mistä asiakkaat ovat kiinnostuneita, on myyminen paljon mukavampaa ja nämä listat ei ole ilmaisia niihin laitetaan helvetisti rahaa, ja minun jos pitää valita teenkö 25% provikalla puhelinluetteloon vai 15 % provikalla kun soitetaan liidiä niin liidiä soitan...... :)


      • Makke111

        Vai asiakkaat kiinnostuneet?
        Mulle on tämbn tästä k.o puljusta soitettu. Ensin tarjptaan risteilyä. Kun kiinnostut, joo tämmonen lehtiltiaus. Kun et tilaa lehteä, ei risteilyä-. Minä sanon aina ensimmäiseksi, jos kauppaat jotain, en ole kiiinnostunut, niin silti aletaan kauppaamaan väksin vain. Soitan sinne Finnactalle, että jättä minut vihdoin ja viimein rauhaan


    • 2+15

      Kiitos selvennyksestä.
      Ts. jos teet nettona tuon 240 euroa myyntiä päivässä (6 kpl 40 euron tilauksia), niin todellinen provisio on n. 16%, mikä on mielestäni enemmän kuin ok tuon tasoiselle (heikolle) myyjälle.
      Tässä kohtaa myyjän pitäisi siis mielestäni katsoa peiliin ennemmin kuin syyttää firmaa.
      Miksihän tämä myyjän alkuperäinen kommentti poistettiin keskustelusta?

      • koettu.eienää

        Finnactan provisiot tunnetusti Suomen heikoimpien joukossa nykyisin, elleivät jopa eikoimmat. Voi olla että aikoja sitten asia oli toisin. Nykyisin provisio n 8% koska 100 pistettä = 100e edestä tilauksia= 8 e palkkaa. Ei tuolla kannata duunia paiskia tommoisella orjapalkalla.


    • tuleva lehtimyyjä

      työaika 6h josta soitto aika 5.30h.kauppojen määrä 18 mikä tekee 3 tunnissa paljonko on soittoja tunnissa ja paljonko käsiteltyjä.nousee bull luvut aika kohdalleen se tarkoittaa että ei ole mitään huonoja listoja.eikä saa todellakaan tulla huonoja tunteja eikä päiviä koska työnantaja maksaa takuun vain tosta kuudesta tunnista eihän kukaan niin hölmö ole että tekee pitempää.sorry vielä tosta pakit pois jos se on noin helppoa niin rupean heti puhelin myyjäksi

      • Japintsau

        tuollaisia listoja en koko työssäoloaikanani finnactalla nähnyt, taidat olla unia nöhnyt tai markkinointirobotti. ei meinaan kukaan meidän toimistolla tommosiin päässyt käsiksi, ei edes harkkapomo.


    • 2+15

      Kyllä se on helppoa, jos sen osaa. Ja homman oppii, jos tekee annettujen ohjeiden mukaan joka ikinen päivä, eikä ala soveltamaan "musta tuntuu"-fiiliksen pohjalta omiaan.

    • huippumyyjä

      joo ja joka päivä jatkuvasti yli 30%pull.aika hyvin.

      • totuuskone

        totuus: ei ole


      • 5645644
        totuuskone kirjoitti:

        totuus: ei ole

        Parhaitten myyjien pull hyvästä listasta oli meidän toimistolla noin 4%. Firman pomot taas satuilee.


    • tervetuloa tienaamaa

      tervetuloa alalle minulla tulee kauppa keskimäärin joka kolmannella puhelulla ja ansiot on kivat noudatan vain kirjoitettua spiikkiä eli rahanteko on helppoa ja mukavaa.muista vaan että jos haluat tuloksia niin noudatat spiikkiä ja jos haluat tienata niin tuon pullin on oltava yli 33%.aina kun ei kauppa käy on itsessäsi luultavammin et ole noudattanut spiikkiä.myynti firmoissa ei päde se että jos joku on vialla niin ensin tutkitaan missä on vika ja sitten korjataan vaan se on niin että ensin korjataan vaikka syytä ei tiedetäkkään ja vika on aina sinussa

      • olet.rekry.trolli

        Jo kolmas valehtelija joka väittää Finnactan pullin olevan yli 30%. Naurettavaa paskaa. Olen tehnyt myyntityötä yli kymmenen vuotta ja tänä aikana työskennellyt useissa puhelinmyyntiyrityksissä kuluttaja- ja yritysmyynnissä. Missään ikinä ei ole päästy noin naurettaviin pull-tuloksiin. Ja kaikista uskotamattominta olisi että sinne päästäisiiin yrityksessä, jota alan ammattilaiset osaavat välttää kuin syöpää. Tämän lisäksi viestistäsi paistaa todella vahvasti läpi, ettei se ole työntekijän vaan paikan esimiehen tai rekrytoijan kirjoittama. Minusta on todella halpamaista tulla palstalle syöttämään valheita työnhakijoille. Minä tiedän mikä yrityksenne on enkä antaisi edes koirani työskennellä siellä. Kaikilla muilla ei tätä tietoa valitettavasti ole. Lopettakaa kusetus, korjatkaa työolonne ja palkanmaksunne. Sen jälkeen teidän ei tarvitse enää kusettaa ja voi olla että saisitte yritykseenne yli kuukauden työsuhteita.


    • tienaus

      Tienaako huippumyyjä?

      • LivaMedele

        Ei tienaa. Alussa esitellyt ja toimistoilla jauhetut jutut huippumyyjien tonnien kuukausituloista paljastuivat aika äkkiä bullshitiksi. Parhaat pääsevät nippanappa yli tonnin. Suurin osa tekee sen kuus viiva kaheksan hunttia kuussa vakiona parin kuukauden soittelun jälkeen kun taitoa alkaa löytyä ja tunnit venyvät.


    • huippumyyjä

      tienaa hyvin

      • Makke111

        Niin, mikä on hyvin?
        Itse olen n. 30v tehnyt puhelinmyyntihommia ja mnulle paras päiänä kauppa yhdellä puhelulla aamulla klo 8, 12.500mk eli rapit 2.000€ yhdellä puhelulla.
        Sitten monta yhdellä puhelulla rapiat 1.000€.
        Pistäklä paremmksi. Mutta minä en myynykään aikakausöehtiä


      • 564564321321331

        Actalla hyvin tienaavat saavat 700€kuussa täypäivähommista. Kai sekin on sitten jollekkin hyvin.


    • 2+15

      Tienaa, jos on hyvässä firmassa. Kaikissa ei suinkaan tienaa, vaikka myisit kuinka paljon.

      • 8975461325464

        Finaktassahan ei tienannut edes parhaat myyjät...


    • Özöydöydpydpy

      Myynneistä saa tietyt pisteet ja palkka tulee pisteiden mukaan! Palkka on hyvä ja yksinkertaisesti josset myy et saa myöskään palkkaa. Itse olen tykännyt ja palkka asiat ovat kunnossa, ei kusetusta pätkääkään

      • Ex-finnactalainen

        Vinkkinä niille ketkä tuolla työskentelee ja tienaa hyvin, vaihtakaa firmaa ja tienatkaa tuplasti enemmän.


      • Puhelinmyyjänä
        Ex-finnactalainen kirjoitti:

        Vinkkinä niille ketkä tuolla työskentelee ja tienaa hyvin, vaihtakaa firmaa ja tienatkaa tuplasti enemmän.

        Voitko vielä kertoa missä firmassa tienaa samasta duunista tuplasti enemmän?


      • finnactalainen
        Ex-finnactalainen kirjoitti:

        Vinkkinä niille ketkä tuolla työskentelee ja tienaa hyvin, vaihtakaa firmaa ja tienatkaa tuplasti enemmän.

        tämmönen kyllä kiinnostaa itseänikin. mistä saan tuplaprovikat?


      • ei.kaduta.että.lähdin

        megalla ja martiuksella kokonaisansiot samoilla myyntimäärillä huomattavasti paremmat ja liidit laadukkaampia eli helpompi tehdä kauppaa kun ei tarvitse kuunneella huutoa ja haukkuja.


    • Nykynen finnacta

      Tiedoksi ex finnactalaiselle että josset tienannut rahaa et selvästikkään hommaasi osannut ;)

      • Makke111

        Soitin Finnactan toimijohtaja Soikkelille ja sanoimn tpttuneeni soittamaan henkilölle ,joka osaa sanoa asiaan jotain. Sanoin olevani päälakea myöten täynnä teidän paskaanne, jota valehtelevat muyyjänne kauppaavat. Lupasi, ette tule enää puheluita, katsotaan.


      • jippendale

        Moikka, finnactan edustajille. Miten perustelet ettei kukaan toimistolla pääse tavoitteisiin? Olivatko kaikki vain laiskoja tai osaamattomia?


      • JackTheRooster

        Meidänkään toimistolla kukaan ei sitten selvästi osannut hommiaan! Ei kukaan viidestätoista myyjästä joista monella oli aikaisempaa kokemusta!! Sillä kukaan ei päässyt luvattuihin palkkoihin, joiden piti olla arvioitu alakanttiin!!!! EI KUKAAN!


      • kjhkhkhh
        JackTheRooster kirjoitti:

        Meidänkään toimistolla kukaan ei sitten selvästi osannut hommiaan! Ei kukaan viidestätoista myyjästä joista monella oli aikaisempaa kokemusta!! Sillä kukaan ei päässyt luvattuihin palkkoihin, joiden piti olla arvioitu alakanttiin!!!! EI KUKAAN!

        Ei meilläkään, ihme juttu, palkkaavatko tarkoituksella vain osaamattomia? Vai onkohan palkkausjärjesltemä reilu jos edes väitettyyn "keskiansioon" ei pääse kukaan? Mene ja tiedä.


    • Joku puhelinmyynti firma näkyy olevan, joka kouluttaa myyjiä!
      Laitan tähän yrityksen kotisivun, josta selviää miten toimii .....

    • wiwe

      Itse olen alalla ollut. Luvattiin takuupalkka 1500 €/kk. Mutta kuinkas ollakkaan... lehteä pitäisi myydä kuukaudessa 171 kpl että sasisi takuupalkan ja provikat päälle.. Sen hetken kun olin siellä niin paras myyjä on yltänyt 140 tilaukseen kk.

      • tämänkerran

        Miten asia nyt liittyy Finnactaan? Ei Finnactalla ole 1500e takuupalkkoja vaan provikalla mennään.

        Ja kerta itket nii et näköjään osaa myydä ;)
        Eli olet ostopuolella :D


      • Wiwelle

        todennäkösesti kyseessä ollut joku mediapex tms? 171 myy viikos, parissa. finnactalla parhaat yltäneet jopa yli 500 kappaleeseen kuukaudessa.
        se, että on jossain firmassa paras ei vielä tarkoita, että on hyvä;)


      • reilu2
        tämänkerran kirjoitti:

        Miten asia nyt liittyy Finnactaan? Ei Finnactalla ole 1500e takuupalkkoja vaan provikalla mennään.

        Ja kerta itket nii et näköjään osaa myydä ;)
        Eli olet ostopuolella :D

        Antakaa ihmisten kertoa kokemuksistaan....myös negatiivisia kokemuksia on,,, ja vaikka ei koskisi just Finnactaa...on niistäkin voitava "puhua"....voittehan kertoa jos Finnactalla asiat toisin ja jos ei voi asioihin paneutua...asioiden suhteen ei tartte olla kuin rehellisiä....ja on hyvä muistaa että joku on hyvä toisessa jutussa (lue, työssä) ja toiset toisessa ja sitä varten on hyvä kun on mahdollista katsoa onko esim.puhelinmyynti jonkun ala ja silloin toki takuupalkka on tarpeen että uskaltaa lähteä alaa "kokeilemaan"...ja vielä...eihän kukaan ole seppä syntyissään...joten..koulutusta ja takuupalkkaa tarvitaan jne...on hyvä ajatella myös mahdollisia sairastumisia yms...tarkoitan että asioita on hyvä ajatella eri kanteilta...hyvää kevättä kaikille....t. yksi myynti-alalla työskentelevä ihminen.


    • Epävarma

      Siis Finnacta harrastaa raakaa puhelinmyyntiä, niinkö? Itse menossa kohta puolin haastatteluun, mutta ei välttämättä kiinnosta pätkän vertaa puhelinmyynti kun sitä joskus nuorempana tehnyt eikä ollu yhtään mun juttu..

      • finnactalainen

        1500-2500€ helppo tehdä! Koulutus on büeno! :)


      • 4564864646

        Erään firman mediavastaava taas jakaa valheita. Jos puhelinmyyntityöstä saisi Suomessa tuon sinne olisi jonoa, eikä kyseisessä firmassa työskennelleenä tuollaisia rahoja todellakaan näkynyt.


      • OldCamalot
        finnactalainen kirjoitti:

        1500-2500€ helppo tehdä! Koulutus on büeno! :)

        Koulutus: 1 tunti, tässä lappu opettele. -> Soita ja lue suora litannia, älä muuta lainkaan.


    • Ei hääviltä näytä

      Sivut ainakin ovat niin yksinkertaiset, ettei kovin suurta toimintaa voi olla. Ja telemarkkinointialalla pieni ei ole kaunista.

    • Finnactalla 800e/KK

      Tämä aihe on niin täynnä Finniactan omaa propagandaa.. niin täynnä..

      Finnactan esimiehillä ei vissiin ole muuta tekemistä kuin puhua kakka kullaksi. No ei siinä, tekisin itsekkin samoin samassa asemassa.

      • lehtimyynti pitäs ki

        kieltämättä näkyy vähän läpi että tässä on muutama tullut kyllä omistajalta tai esimieheltä :D todenäkösesti kaikki positiiviset.


      • ÄÄNIÄ KUULUUUUUU
        lehtimyynti pitäs ki kirjoitti:

        kieltämättä näkyy vähän läpi että tässä on muutama tullut kyllä omistajalta tai esimieheltä :D todenäkösesti kaikki positiiviset.

        NÄKYY VÄHÄN LÄPI????????????


        NÄKYY PALJON LÄPI ETTÄ PUHUTAAN TÄLLÄ PALSTALLA!!!!!


      • jouniTHEpastor

        Sama tullut huomattua, ilmeisesti uuteen bisnesmalliin kuuluu negatiivisten kokemusten peittely ja suoranainen valehtelu. Jos erehdyt negatiivista kommentoimaan täällä niin heti on kolme ihmistä haukkumassa milloin milläkin sanoilla. Etsikää hyvät ihmiset parempi työpaikka, ei tuolla kannata omaa psyykettään tuhota taskurahojen vuoksi.


    • gnjgfjdd tdyjn s n

      osa-aikaisille luvattu 4kk takuupalkka 300 euroa/kk jota eivät milloin milläkin verukkeella maksa.

    • finnactalla1kk

      Itselläni toiminut takuupalkka. Tunnit täynnä ja jäi eka kuukausi alle 3000pts nii sain silti takuun :)

      • Onkohan näin?

        Epäilyttävän paljon juttua mitättömästä pikkupuljusta. Härski ja Soikkeli vauhdissa ja satuilemassa täällä ahkerasti mustaa valkoiseksi?


      • ;ooo
        Onkohan näin? kirjoitti:

        Epäilyttävän paljon juttua mitättömästä pikkupuljusta. Härski ja Soikkeli vauhdissa ja satuilemassa täällä ahkerasti mustaa valkoiseksi?

        hommat ku toimii nii mikäs siinä


      • trade.tmpe

        Kun tätä palstaa lukee tulee selväksi että suurimmassa osassa hommat ei todellakaan toimi niin kuin pitäisi ja on luvattu. Tämän sain myös huomata oman työsuhteeni aikana. Palkkalupaukseen ei kannata missään nimessä uskoa ja takuupalkka täytyy ehdottomasti vaatia, jos tonne eksyy duuniin. Vinkkinä hakijoille, tuolla työskentely oli työurani pahin virhe.


    • Opiskelijaa

      Kyllä minä vain pienellä tuntimäärällä opiskelujen ohessa sitä 1000€/kk väännän :D ja kaikki asiat hoidetaan siellä voimesenpäälle huolella ja asiallisesti ettei jää mitään epäselvyyksiä esim palkasta. Suosittelen lämpimästi !

      • never again finnacta

        en suosittele kellekään. paska paikka ja katteettomat lupaukset. eipä tullut palkkaa mitä piti. onneksi vaihdoin parempaan ja tiliä tulee tuplasti enemmän. koulutus ehkä huonointa missään. joo ja kuopiossa olin


      • never again f...
        never again finnacta kirjoitti:

        en suosittele kellekään. paska paikka ja katteettomat lupaukset. eipä tullut palkkaa mitä piti. onneksi vaihdoin parempaan ja tiliä tulee tuplasti enemmän. koulutus ehkä huonointa missään. joo ja kuopiossa olin

        millaisella tasolla teit? mielenkiinnolla kysyn sillä itsekin olen kysisessä puljussa ollut töissä, eikä omat kokemukset kyllä kohtaa kirjoituksesi kanssa.
        Ja mihin vaihoit jos kerran tuplaliksa?


      • ex finnactalainen
        never again finnacta kirjoitti:

        en suosittele kellekään. paska paikka ja katteettomat lupaukset. eipä tullut palkkaa mitä piti. onneksi vaihdoin parempaan ja tiliä tulee tuplasti enemmän. koulutus ehkä huonointa missään. joo ja kuopiossa olin

        Sama vika täällä , ekana kuukautena tuli liksaa 1100 vaikka myyntien perusteella piti tulla n.1700, sanoin itteni irti ja seuraavalta kuulta ei sit tullu ees sitä 300e takuupalkkaa mikä piti olla, että sillee....


      • Carlson_Curt891792

        Ei kannata mennä tänne töihin! Varokaa hakijat! Ilman pohjapalkkaa jäätte oman onnen varaan palkkapäivän koittaessa kun palkkakuitista paljastuu jotain ihan muuta kuin alussa arvioitiin. Jos erehdytte menemään niin vaatikaa ehdottomasti pohjapalkka ilman lisäehtoja.

        Toivoo, huijattu tyhmä kesätyöläinen


      • DARKMSTOOOL

        Tuolla ei kukaan osa-aikainen varmasti tee tonnia kuussa :D ellei provisioita ole vähintään tuplattu viime keväästä. Kuulin juttua että niitä olisi jopa laskettu. Täysaikainen voi tehdä maksimissaan tonnin perustuen toimistolla nähtyyn koettuun. Suurin osa kituuttaa viidellä viiva seitsemällä huntilla kuussa, kun kokemusta on tarpeeksi. Alkuaikoina kannattaa varautua noin satasen tiliin luvatun tonnitilin sijasta.


    • ;opsps

      Tämän haluaisin itsekkin kuulla? Miten sinun mielestä palkka kusi?

    • nonononononono

      Pysy kaukana tuostakin firmasta niin sinun ei tarvitse ammatiksesi häiritä ihmisiä.

      • No juuri sinä

        Pelle


      • I._KIK__

        saman vinkin antaisin.


      • 546325131561

        Toivon että olisin kuullut tuon vinki ennen sopimuksen tekemistä...


    • Sjayms

      Saisikohan jostakin jonkinlaista listaa ko. yhtiön numeroista? Tämän päivän aikana neljästi samaisesta yrityksestä soitettu, aina toki eri numero.

      • 9+17=26

        Kyseinen yhtiö toimii 3 eri kaupungissa, joten eiköhän heillä ole kymmenittäin eri kännyköitä ja eri numeroita. Nettisivuilta löytyy yhteystiedot.


      • hannuhoo

        Pelkästään Helsingin toimistolla oli ainakin 8eri numeroa käytössä. Myyntipuhe alkaa esittelyllä ja muistutuksella, että olet osallistunut lahjakorttiarvontaan..


    • hewa

      tästä numerosta soitettiin tänä aamuna en vastannu,t kun ei tuttu numero löysin numeron Googlella ja Finnactahan se on??

    • Kokemusta

      Kyseinen firma on niin kuin muutkin. Työntekijöille luvataan 1500-1800 e takuupalkka, vaikka et myisi mitään..sinulle tulee 4 kk.den koeaika työsopimukseen ja jos et saa myyntiä,työsuhteen voi koeaikana päättää heti ja laillisesti. Liidiä myymällä ei tule yhtään helpommin myyntiä, ihmiset ovat netissä vastailleet eri kilpailuihin tms. tietämättä mihin tiedot menevät ja kun esim.ilmaiset jonkun kiinnostuksen kohteen esim. matkailu, niin nämä telefirmat alkavat myymään sulle teemaan sopivaa lehteä kunhan saavat tietosi. Uskon että monikin on vastaillut kilpailuihin ja kyseilyihin tietämättä että tietosi menevät eteeenpäin ko. telemarkkinointifirmoille ellet ole itse tilannut kyselyyn vastatessa jo. Kannattaa olla varovainen mihin netissä osallistuu.Puhelinmyyntityö on haastavaa koska suurinosa ihmisistä vihaa puhelinmyyntiä, myyjän taidoilla ei paljon tekemistä asiaan koska laki kieltää väkisin myynnin tai muun supliikin. Työnantaja näkee eritavalla kun päättää työsuhteesi,olit huono myyjä. Työntekijä tekee hirveesti työtä jo soittamalla asiakkaille,antamalla aikansa työnantajalle mutta sitä ei arvosteta, jos ei myyntiä ei palkkaa. Onneksi moni tajuaa olla hakematta näihin töihin, firmojen on alettava ajatella palkka systeemejään uudelleen jotta työntekijät pysyy ja firmat pysyy pystyssä.

      • voiherranjestas

        lollollollol
        "myyjän taidoilla ei paljon tekemistä asiaan koska laki kieltää väkisin myynnin tai muun supliikin."

        Ai sinä väität, että taitoa on ainoastaan väkisin myynti tai kusetus. Eiköhän se taito tuu siitä, että luodaan asiakkaalle tarve ja tehdään tarjous josta asiakas ei halua kieltäytyä. Kyseinen myyntitapa vaatii myyjältä taitoa ja ilman opettelua tuota taitoa ei ole (paitsi synnynnäisesti lahjakkailla)...

        Myynti on 100% taito laji.


      • telemarkkinaguru
        voiherranjestas kirjoitti:

        lollollollol
        "myyjän taidoilla ei paljon tekemistä asiaan koska laki kieltää väkisin myynnin tai muun supliikin."

        Ai sinä väität, että taitoa on ainoastaan väkisin myynti tai kusetus. Eiköhän se taito tuu siitä, että luodaan asiakkaalle tarve ja tehdään tarjous josta asiakas ei halua kieltäytyä. Kyseinen myyntitapa vaatii myyjältä taitoa ja ilman opettelua tuota taitoa ei ole (paitsi synnynnäisesti lahjakkailla)...

        Myynti on 100% taito laji.

        Myynti on on 100% taitolaji???
        Hinnalla, tarjottavalla tuotteella, yrityksen imagolla, palkkauksella, kannustin järjestelmällä, liidien laadulla ja työolosuhteillahan ei ole mitään tekemistä myyntimäärien kanssa? Kävisitte FAlaiset katsomassa muissa firmoissa miten tulosta tehdään. Siellä työntekijöistä huolehtiminen on vähän eri tasolla ja se taitaa aika usein näkyä tuloksessakin.


      • HJHJKKHHK

        Tuollahan ei edes Suomen paras myyjä pääsisi kelvollisille palkoille, kun liidien laatu on täyttä kuraa ja provisio naurettavan alhainen, mahdollisesti jopa Suomen alhaisin. Myyntiä tuli, palkkaa ei, vaihdoin firmaa, tilanne korjaantui.


    • Näkyy olevan T. Soikkeli päällikkötasolla Finnactassa, entinen Mediapex Joensuun ja Kuopion toimistopäällikkö. Kummasti nämä aina vaihtavat firmaa nämä myyntialan ihmiset, haetaan uusia haasteita jne. http://finnacta.fi/yhteystiedot

    • Ex-myyjä

      Jaahas...

      En tiedä Finnactasta mitään muuta kun sen että firma on uusi (2012 alkaen toiminut)

      Jos palkka on pelkkä provisio niin siinä on puolensa koska jos ei ei saa myyntiä niin silloin ei saa palkkaa mutta tämä taas mahdollistaa paremmat provisiot joiden kuuluisi olla noin 30-40% tilauksen myyntihinnasta...

      Tosin jos firman yhteyspäälliköt (eli ne jampat jotka hoitavat puljulle asiakkuudet eli kampanjat joita myydään) eivät osaa hommiaan niin silloin provikatkin ovat kuraa...

      Itse en ole myyntialalla enää mutta kokemusta ko. hommista löytyy sen viitisentoista vuotta ensin rivimyyjänä ja myöhemmin toimistopäällikkönä. Tällä kokemuksella voisin sanoa että tuon 1500€ tekee hyvässä firmassa keskitasoa huonommatkin myyjät jos vain asenne on kohdillaan...

      Telemarkkinoinnissa yksi asia on varmaa: Ne tilaukset eivät tule itsekseen eli jos et soita, et saa tilauksia. Omasta kokemuksesta voin sanoa että jos pull % laskee alle 10:n (10 puhelua/1 kauppa) niin silloin kannattaa katsoa peiliin ja hakea syytä sieltä.

      En ole koskaan ollut varsinainen huippumyyjä mutta silti en noista 15 vuodesta vaihtaisi päivääkään pois sillä telemarkkinointi ala on todella rankkaa henkisesti eli paineensietokyky, vuorovaikutus, sanavalmius ja esiintymiskyky paranevat kummasti.

      Tosin en kyllä ole halukas vaihtamaan nykyisestä työstäni entiseen mutta jos omaa hyvät puhelahjat ja jaksaa pyörittää 100 puhelua per työpäivä niin voin luvata 90% varmuudella että rahaa tulee kunhan vain firma on oikea.

      TIIVISTETTYNÄ:

      Hyvä spiikki Hyvä asenne Paljon kontakteja=Rahaa

      Kiitos ja anteeksi.

    • Asiakkaan nyt

      Näin asiakkaan näkökulmasta haluan laittaa kommentia.
      En mitään niin inhoa kuin puhelinmyyjää, joka polottaa tekstin suoraan jostain paperista ja jos jotain kysyt niin mitään omaa ei osaa tuottaa.
      En koskaan osta/tilaa mitään sellaiselta puhelinmyyjältä, joka todellakin lukee puheensa suoraan printistä.
      Jos myyjä kertoo omin samoin pääasiat ja osaa vastata minulle muutakin kuin valmiiksi laitetut sanat, niin kaupat voivat syntyä.
      Toinen inhon kohde on myyjä, joka ei suostu ymmärtämään sanaa ei! Vaan vänkää vänkäämästä päästyään vaikka kuinka suoraan sanoisin että ei nyt.
      Ja kolmantena se, joka ei sanan jälkeen lyö luurin korvaan kesken tuon lyhyen sanan.
      Olen itsekin ollut puhelinmyyjänä, ja koskaan en polottanut tekstiä suoraan. Kerroin omin samoin, mitä asiaa minulla oli, ja mitä myyn. Asetuin asiakkaan asemaan kunneltuani häntä. Ja kuinka ollakaan, tulokseni oli silloisen työnantajani myyjistä joka kuukausi top 5.

      • Kokemusta on

        Puhelin myyntityötä tehnyt noin 5 vuotta. Olen myynyt sähköä ja puhelinlittymiä. Olin aluksi sähkön myyjänä pienessä firmassa ja toimin myös vuoro vastaavana. Kyllähän asia on niin että nämä pienet firmat ilmoittelee hyvistä palkoista, mutta juuri kukaan ei niille palkoille pääse. Puhelin liittymä myymistä saa oikeasti provikkaa ja tulot kohdallaan, mutta vasta noin 1-2 vuoden päästä kun olet työn oppinut. Itse kierrän kaukaa nämä pienet firmat hienoinen lupauksineen.


      • Kokemustaon??
        Kokemusta on kirjoitti:

        Puhelin myyntityötä tehnyt noin 5 vuotta. Olen myynyt sähköä ja puhelinlittymiä. Olin aluksi sähkön myyjänä pienessä firmassa ja toimin myös vuoro vastaavana. Kyllähän asia on niin että nämä pienet firmat ilmoittelee hyvistä palkoista, mutta juuri kukaan ei niille palkoille pääse. Puhelin liittymä myymistä saa oikeasti provikkaa ja tulot kohdallaan, mutta vasta noin 1-2 vuoden päästä kun olet työn oppinut. Itse kierrän kaukaa nämä pienet firmat hienoinen lupauksineen.

        Miten tämä asia nyt liittyy Finnactaan?


    • jepajee1

      Ko pulju ei ainakaan näytä välittävän telemarkkinoinnikielloista mitään... Itsellä semmoinen on vaan tuolta kyllä jaksellaan soitella...

      • hannuhoo

        Myyjille on sanottu, että jos joku valittaa puhelinmyyntikiellon olevan niin sanotaan, ettei sitten pidä antaa puhelinnumeroaan kilpailuihin. Silloin antaa luvan soittaa. Näin siis koulutetaan Finnactalla.


    • PSOLENHULLU

      NO JOS KIINNOSTAA NIIN MENE VITTU HAASTATTELUUN!! OLIN YHESSÄ KUSETUKSESSA TOISEEN EN MENE

    • kakskytvee

      Palkka on pelkkä provisio kuulemma niinluin monessa muussakin... Itse en lähde sellaisiin....

      • kakskytvee1

        provikallahan tienaa enemmän ku tuntipalkan, toki edellyttää sen että osaat myydä :)


      • shitty.deal

        Semmonen propaganda taas sieltä päin. Tuntuu vaan että actallahan kukaan ei yllä esim buusterin palkkauksen (pohja provi bonus) lukemiin. :) On nuo paikan huippumyyjät sellainen satu. Joka paikassa niistä puhutaan, kukaan toimistolainen ei kuitenkaan heitä ole nähnyt. Taitavat olla satuhahmoja millä työnhakijoita ja työntekijöitä manipuloidaan. Mitä seuraavaksi? Palkanmaksu yksisarvisissa?


    • kesähessu18

      tuleeko palkka edes ajoissa? olen ajatellut kesätöihin finnactalle mennä... uskallanko?

    • jepojee

      Palkka tullut minulle yllätykseksi jopa päivää ennen palkanmaksupäivää

      • jettamaarit

        Palkka tuli minullekkin yllätyksenä. Tuli ajallaan, mutta suuruus oli 30% sopimusta tehdessä arvioidusta. Monenlaisia yllätyksiä saa kokea näissä hommissa...


    • heh3

      Nyt on Finnactan propagandaosasto ollut aktiivisesti liikenteessä :) Näköjään ei toimistolla paljoa tapahdu kun nettiin on pakko väkisin työpaikkaa mainostaa. Noohh puhelinmyyjä on aina puhelinmyyjä, ravintoketjun häntäpäässä :)

    • persus22

      näyyttää että finactalla kusee hommat vaihteeks

      • jepojee

        Kerrotko mikä kusee? Palkka tullut minulle oikein ja päivää ennen palkanmaksu päivää :)


      • DraggerTrucke

        jepojee nauti muutamien satasten kuukausiliksastasi, lämmittääkö mukavasti lantit taskun pohjalla?


    • lllae

      Mites Finnactalla toi takuupalkka? Luin ilmotuksesta että on takuupalkka provisiot bonukset..

      • Virheen tekiä...

        En suosittele menemään!! Pelkästään provisio ja sekin on saatanan pieni!! Bonus rajat melkein mahdoton saavuttaa! Kaduttaa vieläkin kun saivat ylipuhuttua työhaastattelussa!! En suosittele kenellekkään


    • LUUSERIIIIIT!

      Luuserit huutaa lauvantaiiltana miten kauppa ei käy!!! HAHAHAHAHA!!! LUUSERIT!

    • Jerimo

      Pitääkö paikkansa että tuolla on pelkkä provisio ja palkat lasketaan pisteinä?

      • hannuhoo

        Juurikin näin!


    • eltsupeltsu21

      Itteäni työssä ahdisti kiireisten ihmisten häiritseminen ja turhakkeen tuputtaminen :( luuria ku paiskattiin korvaan kiukkusten sanojen saattelemana nii kyllähän siitä pitemmän päälle alko herkkää ihmistä niinku meitsi iha itkettämään. Kovemmalle luonteelle justiinsa jepa työ ja rahaakin varmasti sataa. Taitolaji!

    • HUONOTKOKEMUKSET

      paska paikka!

    • BUUST BUUUUUST!

      BUUSTERI ON PARAS!!!

    • Raksamies12

      Buusteri nyt on aivan paska mut ei siitä sen enempää :D

      Provikkahan on myyntityös paras juttu ja itse en siis ole finnactalla töissä, mutta kaveri on ja se sano et siel on provikka ja takuupalkka.

      Mielestäni siis hyvä ratkaisu.

      • ulosottoonkaverisi

        Eipäs ole takuuta, ootas kun kaverisi saa ekan tilin voi mielipide vähän muuttua sen jälkeen-.:D::D:


    • finnactta

      Tosi huono firma ei maksa palkkaa lapsityövoima ei kokemusta olevat pomot ei maksa palkkaa ja hirveintä oli että se paikka on likanen ja siellä on ihmisiä jotka ovat olleet ollut vankilassa pahoista asioista en suositelle ja he sanovat että he maksa eka kuussa pohjapalkka 300e ei ne maksa täys valetta älkää menkö!

      • hannuhoo

        Ei todellakaan ole tietoakaan siitä pohjapalkasta vaikka sitä lupaillaan!!


    • jesuiittapoika

      ?

    • Eino_

      Näin työpaikkahakemuksen netissä ja kiinnostuin. Mitä tuotteita myyvät?

    • mossje

      Käy haastattelus nii selviää

    • 16+4

      johan se lukee jo siinä otsikossa. miten et tiedä jos näit?

    • Tyhmä kysyy

      Mitä tarkottaa takuupalkka provikka?

      • commumaster

        Tuolla ei takuita tunneta, ja provikka on naurettavan alhainen. buusteri, communicare tai midas touch jos saman alan palkallista työtä haet...


    • rist222

      Kuulin jostain että olisi provisio ja joku pistesydeemi, pitääkö paikkansa?

      • Jillooooooo

        Juu, 100 pistettä-> 8e palkkaa. Kahdeksan euron eteen saa tehdä tuolla aika monta tuntia ja aikamonta kauppaa että saa edes satapistettä kasaan.


    • puhelin myynti

      vai tällainen "yritys"

    • GANSTASHIT

      ÄLKÄÄ MENKÖ OVAT HUJAREITA POMOITA EI OLE EDES KOULUTETTU JA MOLEMAT TÄYS TOLLOIJA JA HE MAKSAVAT PALKAT NOIN 80E KUUSSA ÄLKÄÄ MENKÖ SIELLÄ ON PORUKKAA JOTKA OVAT ISTUNEET VANKILASSA YMS ÄLKÄÄ MENKÖ OLLENKAAN!!! VARSINKI HELSINGIN

    • jeris

      Onko heillä pohjapalkkaa? Kiinnostaisi laittaa hakemus jos on...

      • exsoittelija2015

        Ei pohjapalkkausta ja provisiot naurettavan alhaiset jättimäinen peruutusprosentti= no win. Jos asuu porukoilla ja ihan vieressä voi mennä että saa työkokemusta, mutta rahoille tossa hommassa ei pääse.


    • WGACA

      Ite kävin just tunti sitten finnactan työhaastattelussa. Takuupalkka 600e/kk provikat pisteiden mukaan! Eli mitä enemmän myyt lehtiä sitä enemmän saat pisteitä (8e=100pst)

      • 5645646465

        No maksoivatko kitisemättä takuupalkan? Veikkaan että eivät, saman suuntaisia kokemuskia, onko muilla tietoa?


    • entinen hupelin myyj

      pelkkä provisio työ on ja en suosittele menemään koska oli pisteitä viime kuussa (ensimmäisessä kuussa) noin 8600 pistettä eli sitä tahtia pitäisi tulla noi 800 e kk ja sit oliki 34 % peruutuksia mikä on iha mahdotonta ja tarkistin kaikki numerot nii siellähä sitä kusetuksen makua oliki nyt sain kummiski asian kuntoon ja oikeet palkat maksettua!!! ja peruutuksia oli oikeesti vähä alle 10 % ELI KUSETUS FIRMA ELKÄÄ MENKÖ ja kuopiossa olin

    • ylempieiosaamyyda

      Vai oisko niin, että teit ilmapallokauppoja? :)

      • UrPoUu

        Mut kuiteski sitten maksettiinkin ilmapallokaupoista huomautuksen jälkeen. Tuskin ne silloin mitään ilmapallokauppoja ovat olleet ellei sitten firman johdossa ole joitakin urpoja jotka maksavat tyhjästä kun joku alkaa vähän vikistä. Voi toki olla että ihan järjen jättiläisiä eivät tuon lafkan pomot olekaan (sitäkin olen kuullut) :)


      • entinen hupelin myyj

        Ei ollut mitään ilmapallo kauppoja!

        keskityin aina eniten siihe tilauksen kertaamiseen että se meni oikein ja ei jäänyt epäselvyyttä asiakkaille ja kun sain sain listan niistä jotka peruuttivat ja yritin soittaa takaisin niin tuli vaan et "numero ei käytössä" ja luuletko että jokainen vaihta numeron jonkun kuukauden jälkeen? ei helvetissä eli paskapuhetta oli ja en todellakaan suosittele! voihan sitä kokeilla ei siinä ja iha mukavaa siellä oli ja aika meni nopeesti mut vähä oon kyllä pettyny toho systeemiin et yrittää iha väkisin saaha kusetettua!


    • ylempieiosaamyyda

      Just!

    • kasper154

      Onko täällä kellään aitoja kokemuksia firmasta?

      • Taavi_acta

        On erittäin huonoja, mutta aitoja. Vieläkin kummittelee painajaisissa tuo pulju.


    • jeaas

      miten finnactalla menee palkkaus? millasia pomot on?

      • tosimyyjä

        palkkaus=pullopanteilla tienaa enemmän


    • Riistofirma

      "Xxxx pohjapalkka on 300 euroa ja sen edellytyksenä on 60 työtuntia kuukaudessa.
      Koska poikien työsopimukset on kirjoitettu keskellä kuuta, tulkitsee pomo sopimuksen niin ettei ekalta kuukaudelta tarvitse maksaa pohjapalkkaa. Kundit on siis olleet ilmaiseksi töissä kolme viikkoa."

    • sam2

      Puhelinmarkkinointi ja alaikäisen työsuhde
      25. maaliskuuta 2014 kello 20:31

      Olemme perheessäni tulleet karulla tavalla huomaamaan viime päivien aikana miten länsimaisessa sivistysvaltiossa voi käyttää lapsityövoimaa ilmaiseksi hyväkseen.


      Puhutaan puhelinmarkkinoinnista. Monilla meistä aikuisista on myös kokemusta tästä sangen raskaasta työnkuvasta jota hallitsevat provisiopohjaiset palkkausmallit.


      Ysiluokkalainen 15-vuotias poikani pestautui Finnacta-nimiseen puhelinmarkkinointiyritykseen myymään A-lehden tuotteita. Työpaikkaan oli aikaisemmin palkattu kaksi poikani ystävää. Aikaa kului ja poika innostuneena tuli kotiin töistä kertoen miten mukava lähin esimies oli, miten monta lehteä tuli myytyä ja miten mukava on jutella mummujen kanssa. Jokapäiväiseen keskusteluumme ujuttautui haaveet mopon ostamisesta pojan omilla tuloilla.


      Palkkaus oli seuraava:

      8 euroa per 100 nettopistettä kulloinkin voimassa olevan pistetaulukon mukaisesti.

      Esim. 6000 nettopistettä / kk = 100 euron bonus. jne.


      (Sopimuksessa ei ollut liitteenä kyseistä pistetaulukkoa. En tiedä mistä pisteet kertyvät.)


      Takuupalkasta sopimuksessa lukee seuraavaa:

      Toimeksisaajalle maksetaan takuuansio siinä tapauksessa, mikäli hänen työsopimuksen mukainen kuukauden myyntiprovisio jää alle takuuansion.Takuuansion saamisen ehtona on toimiston sääntöjen ja sovittujen työvuorojen noudattaminen ja minimityötuntituntimäärien toteutuminen. 60 tuntia / kk = 300 euro/ kk


      Koetti ensimmäinen palkkapäivä poikani parhaalle ystävälle. Poika oli ollut talossa 1,5 kk, 15tuntia viikossa, aina viisi tuntia kerrallaan. Palkka = 89 euroa.Työsuhde oli alkanu keskellä kuuta joten työtunteja ei ollut ehtinyt kertyä 60 tuntia kuukaudessa. Tai itseasiassa oli kyllä kuukaudessa, mutta ei kalenterikuukauden aikana. Yritys kieltäytyy maksamasta silti takuupalkkaa.


      Poikani kohdalla tilanne on seuraava: Poika työskenteli kahtena viikkona yhteensä 30 tuntia, kolmannen viikon sairasti influenssaa ja nyt kun pojat irtisanoivat itsensä tämän palkkasotkun takia, jäi poikani ilman takuupalkkaa. Eikä mikään laki seiso takanamme. Poikamme allekirjoittivat valitettavasti sopimuksen joka takaa takuupalkan vain jos kuukauden aikana työtunteja on 60. Poikani työskenteli 30 tuntia yritykselle ilmaiseksi.


      Ymmärrämme ettei laki anna meille nyt valitusoikeutta, kysymys kuuluukin että miksi?


      Kuitenkin laki kieltää oppivelvollisuuttaan suorittavaa lasta työskentelemästä enempää kuin 12 tuntia viikossa, eikä koulu- ja työpäivän yhteen laskettu pituus saa ylittää kahdeksaa tuntia?

      http://www.tem.fi/files/24311/nuoret_tyolainsaadanto_teksti05.pdf


      Haluan vastauksia seuraaviin kysymyksiini:


      Finnacta: Millaisen esimerkin annatte toiminnallanne ensimmäisessä työpaikassa oleville nuorille työntekemisen kannattavuudesta sekä uskollisuudesta työsuhteen toiselle osapuolelle?

      Millaisen esimerkin annatte työmarkkinoille työntekijän riistämisestä sekä ilmaisen työvoiman käytöstä?


      A-lehdet: Oletteko tietoisia millaisia sopimuksia alihankkijayrityksenne ylläpitävät toimistoissaan käyttäessään alaikäisiä ilmaiseksi töissä?


      Suomen Valtio / Työ- jaelinkeinoministeriö:

      Miksi työnantajat saavat riistää alaikäisiä hyväksikäyttäen heitä ilmaisena työvoimana? Pohjimmiltaan, miten tämä eroaa ”sweat shopeista” joista tiedostavan kuluttajan pitäisi olla huolissaan samaan aikaan kun oma lapsi tekee ilmaiseksi töitä puhelinmarkkinoinnin parissa tai jakaessaan mainoksia alle parin euron tuntipalkalla?


      http://www.tem.fi/files/24311/nuoret_tyolainsaadanto_teksti05.pdf

      Kohdassa "Palkkaus" kirjoitetaan seuraavasti: "Jos alalla ei ole yleissitovaa työehtosopimusta mutta työnantaja on järjestäytynyt, palkka määräytyy työnantajaa sitovan työehtosopimuksen mukaan. Muussa tapauksessa palkan määrä riippuu pelkästään työnantajan ja työntekijän välisen työsopimuksen ehdoista.” Eikö mikään todellakaan takaa työntekijöille minimipalkkaa? Eikö mikään laki estä lapsen hyväksikäyttöä työvoimana?


      Joku itseäni viisaampi: Kuinka opetan lapselleni että aina kannattaa olla rehellinen ja reipas, että kovakin työ kannattaa viimeistään palkkapäivänä? Lapseni ystävineen on tällä hetkellä ilman sekä palkkaa että työpaikkaa, täynnä pettymystä sekä toteutumattomia unelmia. Nämä pojat tekivät reippaana yhtä maan halveksutuimmista töistä ja palkaksi käteen jäi epäluottamus aikuisia kohtaan.


      Terveisin äiti, työntekijä, tiimitoveri, huolestunut kansalainen Milja Köpsi


      milja.kopsi(at)gmail.com


      Muistiinpanoa saa jakaa. Keskustelu on toivottua.

      • SemmoistaRallaa

        Valitettavaa, että allalla on tälläisia toimijoita. Tiedän, että näitä toimijoita löytyy. Toisaalta löytyy rehellisiä ja rehtejä työnantajia.

        Yleensä asiat selviääkin työsopimusta lukemalla. Alaikäisten vanhemmille antaisinkin ohjenuoraksi pyytää sen kullanmurun työsopimuksen luettavaksi. Mikäli vanhemmalle jää siitä jotain epäselvää niin on hyvä soittaa lapsen lähimmälle esimiehelle ja tarkastaa asia.

        On myös totta, että puhelinmyyntiä tehdään usein pelkällä provisiolla, mutta jos takuu luvataan niin pitäisi tietysti myös maksaa.


      • vanhemmat
        SemmoistaRallaa kirjoitti:

        Valitettavaa, että allalla on tälläisia toimijoita. Tiedän, että näitä toimijoita löytyy. Toisaalta löytyy rehellisiä ja rehtejä työnantajia.

        Yleensä asiat selviääkin työsopimusta lukemalla. Alaikäisten vanhemmille antaisinkin ohjenuoraksi pyytää sen kullanmurun työsopimuksen luettavaksi. Mikäli vanhemmalle jää siitä jotain epäselvää niin on hyvä soittaa lapsen lähimmälle esimiehelle ja tarkastaa asia.

        On myös totta, että puhelinmyyntiä tehdään usein pelkällä provisiolla, mutta jos takuu luvataan niin pitäisi tietysti myös maksaa.

        Niin minkälaisia? Mielestäni tuossahan juuri vanhemmat eivät tajua, että kuukausi yleensä loppuu kuun viimeiseen päivään. Eli poika tehnyt 2 viikkoa hommia (30h)

        Hommahan menee siis täysin oikein niinkuin sopimuksessa lukee.

        Toimeksisaajalle maksetaan takuuansio siinä tapauksessa, mikäli hänen työsopimuksen mukainen kuukauden myyntiprovisio jää alle takuuansion.Takuuansion saamisen ehtona on toimiston sääntöjen ja sovittujen työvuorojen noudattaminen ja minimityötuntituntimäärien toteutuminen. 60 tuntia / kk = 300 euro/ kk


      • erkki1

        Miksi poikasi ei tehnyt tuota sovittua 60 tuntia töitä? Silloinhan tuossa ei käsittääkseni olisi ollut mitään ongelmaa....


    • samuelel

      Hei! Käsitin itse tuon palkkamallin niin, että provisiopalkkaus ja turvana on "takuupalkka" siltä kannalta jos jää alle tietyn summan.

      Näin siis kun itse kävin haastattelussa eli mennään proviosiopalkalla ja jos jää alle pisterajan olet oikeutettu takuupalkkaan kunhan vain tunnit ovat täynnä.

      Eihän siinä olisi mitään järkeä, että tulet keskellä kuukautta ja olisit tämän takia oikeutettu takuupalkkaan, kun et tunteja täyteen saa.

      Minun mielestä palkanmaksaja tässä kohtaa siis Finnacta on toiminut oikein.

      Mainittakoon, että en ole siis kyseisessä firmassa töissä.

      • EttäNäinkinSenVois

        ÖÖ. No ei se oikein noinkaan mene... Yristyshän voi tarkoituksellakin alkaa ottamaan kaikki aloitukset vaikka 10. jokaista kuukautta, näin kukaan ei ole oikeutettu takuuseen ekalta kuulta.

        Mielestäni olisi oikein laskea takuu tehdyiltä tunneilta (pois lukien tietysti jos on luvattomia poissa oloja). Eli esimerkiksi jos 60h takuu on 300€, niin 20h tekemällä takuu on 100€....


      • laiskaa
        EttäNäinkinSenVois kirjoitti:

        ÖÖ. No ei se oikein noinkaan mene... Yristyshän voi tarkoituksellakin alkaa ottamaan kaikki aloitukset vaikka 10. jokaista kuukautta, näin kukaan ei ole oikeutettu takuuseen ekalta kuulta.

        Mielestäni olisi oikein laskea takuu tehdyiltä tunneilta (pois lukien tietysti jos on luvattomia poissa oloja). Eli esimerkiksi jos 60h takuu on 300€, niin 20h tekemällä takuu on 100€....

        Niin että turvaudutaan suoraan takuupalkkaan, eikä yritetä tehdä kunnolla kauppaa? Vai mikä on logiikkasi?


      • EttäNäinkinSenVois
        laiskaa kirjoitti:

        Niin että turvaudutaan suoraan takuupalkkaan, eikä yritetä tehdä kunnolla kauppaa? Vai mikä on logiikkasi?

        Ei, en ole laiska. Olen tehnyt provisiopalkkaista työtä vuosia ja se on mielestäni reilu palkkamalli.

        MUTTA jos mainostetaan ja tarjotaan takuupalkka, niin silloin sen tulisi olla rehelliselle pohjalle rakennettu.

        Olen myyjä ja tiedän, että myyjän tehtävä on tehdä myyntiä. Takuupalkan kuitenkin kuuluisi olla turva (jos sellainen tarjotaan) ja tuota turvaa monesti tarvitaan juurikin ensimmäisenä kuukautena kun ollaan työn harjoitteluvaiheessa. Mielestäni tuollaista takuuta ei pitäisi edes kokeneille myyjille tarjota vaan ainoastaan uusille jotta he jaksaisivat opetella työn.

        Nämä on vain minun mielipiteitäni. Ja varmaankin on toimittu työsopimuksen mukaan, mutta onko työsopimus reilu ja nimenomaan nuorta ensimmäiseen työpaikkaansa menevää kohtaan....


    • kjj3

      pitäiskö tollasai kirjotuksia muka uskoa??

    • ern0

      Onko kukaan menossa Finnactalle kesätöihin? Itselläni tänään haastattelu!

      • LauriTKUU

        Meni, tonniviissataa luvattiin keskivertomyyjälle palkaksi, eippä tullut edes vuokrarahoja kahden kuukauden duunista hyvillä myynneillä, toiste en mene. Ja karenssia vielä. Menetin enemmän kuin tienasin.


      • Tamppuli.Maisu

        Joo, itsellänikin huonoja kokemuksia Finnactan kesätyöpaikasta. Virhe tikki oli lähteä mukaan FA:n toimintaan.


    • ei enään

      MINÄ OLIN VIIIMMME KESÄNÄ JA EN MENE TÄNÄ VUONA ENÄÄN

      • ooster

        Lukekaa ne sopparit ensin kunnolla ennenkun valitatte ettei palkkaa makseta muka oikein, ei perutuista kaupoista kukaa maksa. Pitää tehä kauppaa eikä valittaa että sitä rahaa tulee...Sopparissani ainakin on ihan selvään miten palkka maksetaa ja pomot kerto selvästi miten palkka maksetaan ja on aina maksettu oikein. Ja jos ei ymmärrä on oma vika jos ei kysy


      • 5464894361

        Itse ainakin jatkossa vaadin kirjallisen listan missä on tiedot peruuntuneista tilauksista. Sitten vapaa-ajalla soittelen perään että varmistelen onko tilaus todella peruttu. Jos ei ole, niin vien jutun oikeuteen ja tuon sen selkeästi julki jotta muutkin osaavat vaatia saatavansa, minua ei kuseteta enää.


    • poqa

      millaisia pomoja finnactalla on? mietin vaan että kannattaako kesäksi mennä :)

      • PrincessPin93

        Viime kesänä meinasin mennä, onneksi sain ensi käden tietoa ennen sopimusta ja päätin olla menemättä, löysin oikeita töitä muuta kautta ja niihin olin enemmän kuin tyytyväinen.


    • buusteriiiiih

      vain buusterilla kannattaa olla! parhaat pomot! eivät huuda kun ei sitä jokapäivä kuitenkaan jaksa täysillä soitella ja pohjapalkkaakin tulee buusterilla!

      tulkaa buusterille!

    • jaska0

      Kokemuksia finnactasta??

      • SonicBed

        omien kokemuksien valossa, älä mene paikalle, äläkä allekirjoita. jos on ihan välttämätön pakko työkkärin kautta, niin vaadi pohja tai takuupalkka. ilman sitä ei missään nimessä allekirjoitusta paperiin.


    • Entinen myyskentelij

      Viime kesän kys. mestassa töissä olleena en kyllä enää toistamiseen lähtisi, oli meinaan välillä vähän usko vähissä. "Liidit" tuntui olleen välillä kasattu rng:llä puhelinluettelosta päätellen siitä että kolme paperia putkeen kaikki sanoivat puolelle toimistoa "mihinkään kyselyyn en ole vastannut", ja pomothan ne vaan nimittelee tätä superliidiksi.
      Muutama jätkä siellä vääntää ihan kauheeta määrää kauppoja, sitten tuleekin lopputoimiston osalta aika ankara pudotus. Skaboja kesken päivän on, mutta 95% näistä tuntui menevän juuri kyseisen parin heebon tilille. Peruutusten määrä tuntui olevan joissain kuissa aivan jäätävä, vaikka omasta mielestäni en kyllä ilmapalloefektillä kauppaa tehnyt (olin tosiaan toimiston keskikastia kunhan homman sai aloituksen jälkeen päälle).
      Rahoilla suunnilleen sai kesän pakolliset kulungit (vuokrat) suunnilleen kuittailtua, mutta ei niistä kyllä syksyn tullen parta kauheasti paukkunut.. Jos haluat tällaisesta pienemmästä puhelinmyyntipuljusta todenmukaisen kuvan niin käy toki kokeilemassa, kai tuosta huonompiakin vielä voi olla..

    • Entinen myyskentelij

      Viime kesän kys. mestassa töissä olleena en kyllä enää toistamiseen lähtisi, oli meinaan välillä vähän usko vähissä. "Liidit" tuntui olleen välillä kasattu rng:llä puhelinluettelosta päätellen siitä että kolme paperia putkeen kaikki sanoivat puolelle toimistoa "mihinkään kyselyyn en ole vastannut", ja pomothan ne vaan nimittelee tätä superliidiksi.
      Muutama jätkä siellä vääntää ihan kauheeta määrää kauppoja, sitten tuleekin lopputoimiston osalta aika ankara pudotus. Skaboja kesken päivän on, mutta 95% näistä tuntui menevän juuri kyseisen parin heebon tilille. Peruutusten määrä tuntui olevan joissain kuissa aivan jäätävä, vaikka omasta mielestäni en kyllä ilmapalloefektillä kauppaa tehnyt (olin tosiaan toimiston keskikastia kunhan homman sai aloituksen jälkeen päälle).
      Rahoilla suunnilleen sai kesän pakolliset kulungit (vuokrat) suunnilleen kuittailtua, mutta ei niistä kyllä syksyn tullen parta kauheasti paukkunut.. Jos haluat tällaisesta pienemmästä puhelinmyyntipuljusta todenmukaisen kuvan niin käy toki kokeilemassa, kai tuosta huonompiakin vielä voi olla..

      • Työnhakija

        Kävin Jyväskylän Finnactalla työhaastattelussa ja sain paikan. Sopparia ei olla vielä annettu allekirjoitettavaksi. Minua kuitenkin vähän epäilytti kokoajan se homma, varsinkin kun olin lukenut päivää ennen haastista tämän ketjun. Kesätyöläiselle luvattiin 600€ takuu plus 8€/100p. Keskimäärin 10myyntiä/päivä saisi noin 1700€/kk. Kuitenkin epäilyttää, joudunko huijauksen uhriksi, nimittäis ei toimisto kovin houkuttelevalta näyttänyt ja haastattelija taisi piirtää kokoajan vaikka näytti tekevänsä muistiinpanoja. Uskoisin olevani työssä ihan hyvä, mutta en haluaisi tuhlata aikaani jos on riski että mua huijataan palkanmaksussa. Miten on, kannattaisko mennä? Osaisko esim ex finnactalaiset sanoa?


      • toinenkin
        Työnhakija kirjoitti:

        Kävin Jyväskylän Finnactalla työhaastattelussa ja sain paikan. Sopparia ei olla vielä annettu allekirjoitettavaksi. Minua kuitenkin vähän epäilytti kokoajan se homma, varsinkin kun olin lukenut päivää ennen haastista tämän ketjun. Kesätyöläiselle luvattiin 600€ takuu plus 8€/100p. Keskimäärin 10myyntiä/päivä saisi noin 1700€/kk. Kuitenkin epäilyttää, joudunko huijauksen uhriksi, nimittäis ei toimisto kovin houkuttelevalta näyttänyt ja haastattelija taisi piirtää kokoajan vaikka näytti tekevänsä muistiinpanoja. Uskoisin olevani työssä ihan hyvä, mutta en haluaisi tuhlata aikaani jos on riski että mua huijataan palkanmaksussa. Miten on, kannattaisko mennä? Osaisko esim ex finnactalaiset sanoa?

        Otitko paikan? Jos otit niin miten on mennyt? Onko kaikki sujunut kuten pitääkin?


      • Hakija___
        toinenkin kirjoitti:

        Otitko paikan? Jos otit niin miten on mennyt? Onko kaikki sujunut kuten pitääkin?

        Ei tullut yli 500€/kk, lyhyeksi jäi tämä työkokeilu.


    • Työnhakija

      Osaako joku kertoa?

      • jukkipoiki95

        Pohjapalkkaa ei ole ja provisio on naurettavan pieni. Työtilat ahtaita ja meluisia. Kaupan tekeminen lähes mahdotonta niillä listoilla ja noissa olosuhteissa.


    • JariJors

      Niinku tuolla lukee niin eihän finnacta ole palkanmaksussa kusettanut vaan työntekijä ei ole tajunnut sopparia. Eli voit ihan hyvällä mielin mennä kesäksi hommiin.
      Ei finnacta voi palkanmaksussa kusettaa kerta ovat jäsenenä asml
      http://www.asml.fi/pelisaannot/

    • Kiertäkää kaukaa

      Huijausta koko firma. Laitoin hakemuksen koska harjoittelun piti olla palkallista alusta alkaen. Kysyin pohjapalkkaa. Ei ole. Työtilat missä työtä teet ovat: radio huutaa niin kovaa kun se vaan voi. Aivan hirvee. En todellakaan suosittele ainakaa Jyväskylän toimipistettä. Selitti minulle kokoajan että kun myyt niin teet helposti 2500e/kk tilin. Niinpä niin. Etsikääpä finnactan sivulta mitä ne myy... Ei enää ikinä. Sopimusta en tehnyt. Vielä olisi pitänty pysäköidä auto parkkihalliin joka maksaa niin pahimmassa tapauksessa: teen työtä 7h päivässä ja maksan pysäköinnistä työttömänä ja en saan kuluja vaan.

      • extrainee

        Henkilöstöpuolen trainee paikat ainakin suuri jekutus, saadaan koulutettuja myymään ilman pohjapalkkaa kun luvataan paikka jota ei ole edes firmassa olemassa tai aikomuksissa ottaa firmaan.


    • Makkara133

      Enpä oikee voi suositella lehtimyytiä joutuu tekemaan

    • Jarez

      Itseltäni löytyy kokemusta tampereen toimistolta.
      Hyvä mesta muuten paitsi toinen niistä pomoista (nainen) ei huomioinut meitä myyjiä ollenkaan.
      Huuti se välillä mikä nauratti vaan minua.
      Kertaakaan hän ei tullut minua auttamaan.

    • pettynyt5

      itse olin jyväskylän finnactalla töissä ja kannattaa kiertää kaukaa !! 2 ekaa viikkoa oli kivoja kun oppi homman ja tällein. Olin töissä firmalla 1.5kk, puolessa välissä myyntipäälikkö tuli joka tunti huohottaa niskaan tai piilovittuilemaan, musiikki soi siellä niin kovaa että ei välillä oikeesti kuullut asiakkaitten puhetta, ruokatauot on huonot, paikka epäsiisti, huono ilmapiiri jne.... Kun ensimmäisessa koulutuksessa olin niin myyntipäälikkö sanoi että työpaikalle ei saa tulla krapulassa, kännissä tai siellä ei saa juoda, sain kuulla että myyntipäälikkö oli ostanut paikalle uusia tuoleja ja kasatessaan niitä hän oli juonut siellä yhden työntekiän kanssa. Vappuna monet työn tekiät olivat krapulassa töissä, ja tämä myyntipäälikkö haisee yleensä aina vanhalle viinalle. Palkan maksu on täyttä kusetusta, en saanut luvattua palkkaa vaan sain 62 e, kävin sinä päivänä kun sain palkan kysymässä että miksi näin vähän, ja siellä inistiin että se oli vain 2 viikolta palkka, niinpä niin. Olen laskenut kaikki pisteet ja tunnit työ ajaltani ja niiltä 2 viikolta olisi tullut vain 20 e. En ymmärrä touhua ollenkaan. Kiertäkää paikka kaukaa...

    • Ex-työntekijä

      Aloitin ja lopetin juuri Finnactalla. Homma purkissa: myyt a-lehtiä liidillä, joka kerätty nettikylseyn perusteella, jonka tiedot on vissiin sitten luovutettu tähän käyttöön. Soittelu tapahtuu ihan puhelimella käsipelillä näppäilemällä, sulla on spiikki jota pitää seurata. Vaikka vastaus olisi ekalla kerralla ei, se ei riitä vaan asiakas pitää ympäripuhua. Iloinen ja huumorintajuinen pitää olla, sillä se myy. Jos oot hyvä myymään pärjäät siellä, kovimmat jannut tosiaan juoksi kokoajan kilistelemässä kelloa ja pistämässä tilauksia eteenpäin. Osa polki paikallaan selkeesti tylsistyneen oloisena.

      Ahdistavinta tässä hommassahan oli ehkä se, että sie siis soitat henkilölle ja et yhtään tiedä minkälainen vastaanotto siellä on vastassa ja spiikistä ei siis voi poiketa. Spiikki itessään on hirveetä kiertelyä ja kaartelua ja pehmittelyä ja osa ihmisistä ihan oikeesti ärsyynty siitä enemmän vaan. Toisekseen se spiikki oli kirjotettu vielä silleen, että se oli ehkä lukiessa vielä hivenen sekava (vähän sellaista hyppelyä paikasta toiseen). Suoranaisia huutoja en kyllä keneltäkään saanut, koska mulla oli kuitenkin senverta tilannetajua, että osasin aavistaa kenelle kannattaa vielä yrittää myydä ja kelle ei, kehujakin sain keskustelukavereilta, kun yritin ottaa sen homman asiakkaan kannalta, enkä jatkanut tuputtelua ekan ein jälkeen, vaikka niinhän ei olisi saanut missään nimessä tehdä( koska "asiakas ei vielä tiedosta mitä se haluaa". kyllä kyllä..). Ja sain tosiaan tehtyä myyntiäkin, vieläpä hyvällä tuloksella näin aloittelijaksi. Ahistavaa ja raskasta se kuitenkin oli, joten päätin sitten irtisanoutua.

      Palkkaus on tosiaan proviikka ( bonukset) tai sitten takupalkka jos vaan työtunnit on täynnä. Myös niitä skaboja siellä järkätään jatkuvaan. Työtunnit oli muistaakseeni 7h aamulla tai illalla, työajat tosin todella joustavat. Taukoja oli noin 10 min reippaan tunnin välein 30min ruokatauko. Itellä tosin kerran meni yksi tauko tilausta naputellessa tietokantaan ja en siis sitä taukoa saanut sitten venyttää vaan piti palata samantien luurin ääreen.

      Kokonaisuutena tästä hommasta jäi vähän semmonen fiilis, että osa oikeesti tykkäsi siitä työstä, mutta oli siellä myös niitä pakkopullatyöläisiä. Spiikki vois olla vähemmän ärsyttävä ja suorempi ja toimistotilat olivat suoraan sanottuna perseestä, ainakin omasta mielestä, tilat eivät siis olleet viihtyisät. Myös tekniikkaa vois toki käyttää paremmin hyödyksi (ne perhanan nokiat ja huonot sankakuulokkeet pois kiitos..) ja se hemmetin radion ei tarvitse huutaa siellä muutenkin melurajat ylittävässä tilassa, ei sitä kukaan kerkeä kuuntelemaan. Koulutus vois olla vähän perhedyttävämpi kuin kaksi tuntia hetken kuunteluopiskelu ja sit suoraan soittelemaan paperinivaskan kanssa. Meinas ainakin itsellä olla itku lähellä kun piti sitten puilta paljailta ruveta soittelemaan ihmisille ja se varmasti kuului alkumetreillä.. Siitä en myöskään pitänyt, että välillä joku saattoi tulla puhumaan kesken puhelun tai alkaa huutaa jotain uutta skabaa samalla kun yrität keskustella sen asiakkaan kanssa. Listoihin sattui myös pari telemarkkinointikiellon omaavaa henkilöä, joka ei tietenkään kenestäkään ollut kivaa, ei siinä muuta voinut kun pahoitella tosiaan paljon ja keskeyttää myynti heti alkuunsa, tosi hyvää mainosta yrityksellekin tämmönen joo.. Työsoppari oli selkeä, siitä plussaa. Mutta vois silti siellä ne Finnactan pomotkin ajatella vaikka asiakkaiden mukavuutta sen tuloksen hinnalla, ois ehkä kaikkien kannalta telemarkkinointi pikkusen mukavampaa jos ei sitä turhaa liibalaabaa harjoitettais, vaan asioihin mentäisiin suoraan ja selkeästi, lopullinen hinta tulisi heti selville jne. Pomosta jäi vähän ristiriitaset fiilikset, ihan ok, mutta myös omalla tavallaan lipevä ja pelottava. Ihme keittiöpsykologiaa se yritti tuputtaa siinä koulutuksessa, epämukava fiilis jäi vähän kaverista.

      Mutta joo, jos joku haluaa Finnactalle mennä, soppari oli selkee, palkkaus kait ihan hyvä henkilölle, joka hommansa osaa. Siellä pärjää jos osaat olla iloinen ja asiallisen kuulonen, pysyt spiikissä eikä sinua tosiaan haittaa yhtään häiritä muita keskellä päivää ja sinua ei haittaa jos joku vaikka alkaakin räyhätä sinulle. Mutta jos yhtään ahdistaa tai pelottaa toisille soittelu ei sinne kannata tosiaan mennä, ellei sitten tosiaan halua opetella sisuuntumaan siellä :). Kannattaa myös varautua siihen, että tekniikka ei tuolla ole huipussaan ja tilat voi olla aika meluisat ja ehkä jopa sekavat. Porukka on valtaosin ihan mukavaa ja kannustavaa onneksi. Puheluja tulee tosiaan useita päivään, joten ääni saataa olla häveyksissä illalla.

      Yritin nyt saada tästä tämmösen mahdollisimman kattavan ilmauksen siellä työskentelystä :D jos jollakulla on kysyttävää kysyköön vaan. Vastaan mielelläni.

      • Kokenutsamaa

        Kerrot asiaa


      • Exactak

        Muuten olisi voinut viihtyä mutta palkkkauksella ei pärjännyt. Ja samalla tavoin kun myyvät lehtiä asiakkaalle, myyvät työpaikat hakijoille. Pehmittelyä, huijausta, ja suoranaista valehtelua kun keskiansioita kerrotaan. Toista kertaa en allekirjoittaisi tai menisi edes haastatteluun.


    • Realiteetit esiin...

      "jos jollakulla on kysyttävää kysyköön vaan. Vastaan mielelläni."

      1. Montako kauppaa teit?
      1.1 Sait positiivista palautetta puheluistasi... MONTAKO KAUPPAA TEIT?
      1.2 Onko hyvä myyjä sellainen, jota kehutaan vai sellainen joka tekee kauppoja?
      1.3 Olitko kohdan 1.2 hyvä myyjä?

      2. Miksi esiinnyt asiantuntijana vaikka et ollut edes YHTÄ kokonaista päivää töissä?
      3. Mitä nautintoa saat kirjoittaa epäonnistumisesta selityksiä sivukaupalla?
      4. Oletko ajatellut, että voisit kuluttaa vastailuun kuluvan energian työpaikan hakuun?
      5. Mitäs luulet yrityksen tykkäävän, kun tuollainen YHDEN PÄIVÄN työskennellyt lässyttäjä esiintyy firman asiantuntijana ja vastailee, kuin mikäkin ammattilainen?

      Mikäli olet fiksu et vastaa tähän viestiin. Et vastaa mihinkään viestiin ja poistut koko sivustolta. Kulutat aikasi uuden työpaikan etsimiseen ja mikäli sellaisen onnistut saamaan keskityt työn tekemiseen etkä raportin suunnitteluun Suomi24.fi palstalle

      • Sivustaseurannut

        Mitähän vattua se sulle kuuluu ja sua häiritsee, jos joku antaa erittäin hyvän ja kattavan kuvauksen kokemuksistaan kyseisessä työpaikassa?! Ihmettelen vaan. Huomasin, että he hakevat taas työntekijöitä ja uteliaisuudesta halusin etsiä ihmisten kokemuksia kyseisestä paikasta. Tuosta ex-työntekijän kertomuksesta todella sain hyvän kuvan paikasta. Eli ei kiitos. Työpaikan oman ilmoituksen kuvaus työstä onkin aika puutteellinen. Kiitos siis ex-työntekijälle! Sinulle "Realiteetit esiin.." suosittelen tsekkaamaan millä jalalla nouset ylös sängystä ja ettei kukaan vaan ole k***** muroihisi.


      • pikkukukkulanpikkukunkku
        Sivustaseurannut kirjoitti:

        Mitähän vattua se sulle kuuluu ja sua häiritsee, jos joku antaa erittäin hyvän ja kattavan kuvauksen kokemuksistaan kyseisessä työpaikassa?! Ihmettelen vaan. Huomasin, että he hakevat taas työntekijöitä ja uteliaisuudesta halusin etsiä ihmisten kokemuksia kyseisestä paikasta. Tuosta ex-työntekijän kertomuksesta todella sain hyvän kuvan paikasta. Eli ei kiitos. Työpaikan oman ilmoituksen kuvaus työstä onkin aika puutteellinen. Kiitos siis ex-työntekijälle! Sinulle "Realiteetit esiin.." suosittelen tsekkaamaan millä jalalla nouset ylös sängystä ja ettei kukaan vaan ole k***** muroihisi.

        Kys. yrityksen työntekijä käy täällä haukkumassa kaikkia, jotka kertovat kokemuksiaan yrityksestä, se sitä häiritsee. Taitaa nimittäin olla sama heppu. Kai se vituttaa kun työnhakijat ottavat selvää firmasta ja totuus selviää kun tänne eksyy, ymmärrän suuttumuksen täysin. Mutta mielestäni heikossa asemassa olevilla työnhakijoilla on oikeus tietää minkälaiseen ansaan ovat astumassa. En siis välitä solvauksistasi.


      • Ptuov

        Tervehdys. Pari viikkoa hommia osa-aikaisena Finnactalla takana Joensuun toimistolla, myyden lehtiä. Ennen haastista suhtauduin tosi skeptisesti koko hommaan, mutta rahaa piti saada niin läksin kokeilemaan. Homma on henkisesti rankkaa välillä, mut kaikki on loppujen lopuks asenteesta kiinni. Kauppojen saaminen motivoi, ja toimiston pomo on erittäin pätevä johtaja, joka kannustaa ja rohkaisee, sekä ennen kaikkee ohjeistaa, jos myyjä tekee virheitä. Jos tosissaan päättää pärjätä hommassa ja opettelee huolella miten oikeaoppisesti käydään kauppaa, niin sitten sitä kauppaa syntyy. Pitää keskittyä hommaan, ottaa oppia palautteesta ja kohdata asiakas puhelimessa ihmisenä. Ei kukaan osta huonolta myyjältä/ääliöltä mitään, jos myyjä taas on mukava niin asiakas kuuntelee mielellään ja tarttuu myyjän esittämään tarjoukseen. Äänenkäytön ja hymyn merkitystä myyntimääriin en voi tarpeeksi alleviivata. Jos melunsietokyky on huono, ei puhelinmyynti oo sua varten; soittosalissa on musiikki kovalla, koska muuten kymmenen vierekkäin puhuvaa myyjää sotkeutuu helposti sanoissaan.

        Spiikki on ehkä vähän harhaanjohtava, koska tilaajalahja nostetaan siinä aluksi jalustalle ja sanamuodoilla kikkaillen annetaan asiakkaan aluksi ymmärtää, että kyseessä ei suinkaan ole myyntitilanne, vaan ainutlaatuinen tarjous. Soitettava aineisto on erilaisiin nettikyselyihin/arvontoihin tms. vastanneista koostuva lista, ja sen perusteella lähdetään puhelun alussa tekemään lyhyttä jatkokyselyä, mikä nyt sinänsä ei mitenkään väärin ole. Vaikkakin joissain tilanteissa asiakas toteaa, ettei hän mihinkään kyselyihin ole vastannut, mikä taas viittaa siihen että tällöin nimi on ostettu jostain ihan muualta. Ihan tuulesta niitä nimiä ei kuitenkaan temmata. Suurin osa asiakkaista kiinnostuu tarjouksesta (joka loppujen lopuksi ei ole lainkaan huono tarjous), ilahtuu tajutessaan, että saa edullisesti itseään miellyttävän tilaajalahjan ja vielä päälle lehden, joka häntä kiinnostaa. Vaihtoehtoisesti hinnan kuullessaan asiakas voi todeta ettei ole kiinnostunut tarjouksesta, jolloin vielä joka tapauksessa kerrataan tarjous ja esitetään kaupanehdotus. Lähtökohtana tietysti on se, että myyjä on niin mukava, ettei asiakas yksinkertaisesti voi sanoa pelkästään ei. Yleensä asiakas vaan keksii jonkun perustelun, miksei halua lehteä. Myyjä sitten yrittää kaataa perustelun ja hyvä myyjä yleensä onnistuukin.

        Eli tiivistetysti: Kovaa työtä, asiakkaiden reaktiot on laidasta laitaan - paljon se antaa, paljon se ottaa. Oma asenne ratkaisee tosi paljon. Pyrkimällä olemaan mukava ja kohtelias asiakkaalle, esittämällä asiansa selkeällä, kuuluvalla hymyntäyteisellä äänellä ja noudattamalla annettuja ohjeita, saa aloittelevakin myyjä kauppoja tehdyksi.

        Itse tein ekana päivänä 5, toisena 7, kolmantena 10. Työaika 6,5h miinus tauot. Kymmenellä kaupalla päivässä tienaa neljäkymppiä. Hyvä aloittava myyjä tekee kymmenestä puhelusta kahdessa kaupan. Jos menen töihin hyvällä mielellä ja asenteella, teen kauppoja. Jos nukun huonosti ja fiilis on huono, ei kauppoja juuri tule. Peruutuksista en tiedä, pidempiaikaiset työntekijät ei ainakaan oo maininnu asiasta. En usko että niitä tulee, jos vaan selkeästi noudattaa ohjeita. Varmaan toimistokohtaisiakin eroja asiassa, mutta ikävää jos joillakin on huonoja kokemuksia.

        Petteri


    • minna_meri

      Eix tällaisen firman - joka häiritsee koko ajan eri numeroista - toimintaa saa millään kuriin!? (Toiv. kokonaan loppumaan.)

      • JONISUPERMAN

        FINNACTALLA ON TÄYSI OIKEUS SOITTAA SINULLE KUN HALUAA JOS OLET JOSKUS KILPAILUUN OSALLISTUNUT. IHAN TÄYSIN TURHA VALITTAA JOS EI OLE PERILLÄ SIITÄ MITEN PUHELINMYYNTI TOIMII, IHAN USKOMATTOMIA UUVATTEJA TÄLLÄ PALSTALLA LIIKKUU. MITEN LUULET ETTÄ FINACTA SAA RAHAA JOS EI SAADA ASIAKKAILLEKKAAN SOITTAA? ETTÄ ASIAKKAAT SOITTAA TOIMISTOLLE NIINKÖ?


    • moi3

      Hei ! Tänään saapui postissa lasku urheilu lehdestä jonka finnacta oy on lähettänyt ? kerran osallistuin juuri johonki kyselyyn netissä ja sen myötä ne soitteli perään. Sanoin aivan selvästi että en ole mitään kiinnostunut tilaamaan vaikka kuinka jotain myisivät ja nyt saapui sitten joku hemmetin lasku ? siis mitä helvettiä saanko kysyä ? Itse olen ollut puhelinmyyjänä ja tälläkin hetkellä myyn lehteä en kyllä puhelimitse mutta kuitenkin. Kuinka kusettaja firma voi olla kyseessä jos laittaa tilauksen menemään vaikka asiakas ei ole koko hommaan ees suostunut. Sukunimiki tuli vääränä. Sitten vaa soitto a-lehteen ja siellä onneks ystävällinen asiakaspalvelija sanoi, että peruu tilauksen ja mainitsee vielä, ettei ole ensimmäinen kerta. Jäi aika kakka maku suuhun tälläsestä hommasta!!

    • kikkelis

      outoa toimintaa!!

    • ern0

      kuinka paljon pitää keskimäärin tehdä kauppaa päivässsä että tienaisi sellaiset 1200-1500e/kk? olen menossa työhaastatteluun aj olisi kiva tietää oikeita kokemuksia!

      • 896987979779798

        kauppa pitäisi tollon tehdä huomattavasti enemmän kun kukaan actalainen todellisuudessa tekee, ei kannata uskoa yllä olevia juttuja, tainnu vähän olla firman pojat satuja kirjoittamassa kun jutut kulkenu eikä ihmiset tuu enää töihin.


    • DingDongDingDong

      Puhelinmyyynti ei ole työtä. Se on ihmisten häiritsemistä, tyrkyttämistä ja hyväksikäyttöä. Joskus ehkä myös myyjienkin hyväksikäyttöä mutta nyt tarkoitin asiakkaita. Jotkut kutsuvat ihmisten ylipuhumista myyntityöksi itsellä erimielipide mitä on myyntityö. Ihan kuin ihmiset ei osaisi käydä kaupassa, netissä tai vaikka tilata postimyyntiluettelosta. Väkisin yritetään tyrkyttää ihmisille rojua ja lehtiä joita kukaan ei edes halua. Olen itse nähnyt mitä ihmiset tekevät noille puhelimyynnistä tilatuille lehdille jotka oli pakko ostaa kun tyrkytettiin niin hyvää tarjousta. Takinkin sai kaupan päälle. Mutta lehtiä ei kukaan edes lue ja takissa viellä laputkin kiinni. Ne 5 vuotta sitten tulleet lehdet seisovat edelleen muoveihin pakattuna vaatehuoneen kulmassa. Olen itsekkin joskus 90 luvulla työskennellyt jokusen kuukauden puhelinmyyjänä itsekkin joten myyjän näkökulmakaan ei ole ihan vieras...

    • DingDongDingDong

      Jos totuus satuttaa noin paljon ehkä minuksien antaminen helpottaa. Joten antakaa lisää vaan.. Mutta kaikki yllämainitsemani on faktaa. Se "työ" saattaa tuntua paremmalta jos huijaa itseään. Tyyliin kyllä tuo mummo haluaa ostaa nämä tekniikan maailma lehdet onhan siellä kotivinkkejäkin. Ei haittaa vaikka mummon eläke ei riitä lääkkeisiin ja vuokraan kunhan vain puhelin"myyjä" rikastuu.. Toinen asia on puhelin"myyjien" häirikkösoitot. Pitäisi tehdä ilmoitus kotirauhan häirinnästä. Minulla on markkinointikielto ja salainen numero. En jaa numeroani en osallistu kilpailuihin jne. Silti nämä puhelinhäiriköt toisinaan soittelee ja häiritsee. Ihan kun ei työssä käyvällä ihmisellä olisi kiire muutenkin...

      • DingDongDingDong

        Niin tai itseasiassa kysehän ei ollut mummon halusta. Vaan enemmänkin siitä että "kyllä se mummo nämä ostaa kun ylipuhutaan se". "pyytäkööt lääkkeisiin ja vuokraan rahaa vaikka sukulaisilta"..

        Toki tietysti jonkun verran vaikuttaa myös mitä myydään ja kenelle. Myönnän että voi olla myös olemassa sitä ns. oikeata puhelinmyyntityötä. Tosin kaikki yritysmyynti ei automaattisesti ole sitä. Tiedän kun olen vastaillut firmassa puhelimeen. Ei aika meinaa omiin töihin riittää kun kokoajan soittaa kaikenmaailman puhelinluettelomainosten myyjät yms. Tai mediheli kunniakirja kauppias.. Tai...


      • aagag

        Ja onko se myyjien vika, jos jaat puhelinnumeroasi minne lie.


    • exFinnactalainen

      Oon entinen Finnactan myyjä, lähin koska aika ei riittäny koulun takia enää työntekoon. Mutta kokemukset kyseisestä firmasta tosi hyvät. Oon ollu aiemmin toisessa vastaavassa firmassa ja sen perusteella ainakin voin sanoa että jos puhelinmyynti kiinnostaa, niin tuskinpa finnactaa parempaa yritystä löytää. boonusjärjestelmä ja palkkaus selkeästi alan huipputasoa. itsekin osarina tein tunneista riippuen 400e-800e tilejä. eli ihan hyvin koulun ohella. aiemmassa firmassa kauppa ei käynyt.
      Mut herrajumala ihmiset, mitä helvettiä te täällä kitisette. Kai sen jo järkikin sanoo että puhelinmyynti hommat on tarkotettu koville tyypeille joilla ei itku pääse ihan pienestä ja kunnianhimoa riittää. jos on semmonen hiirulainen ja herkkä niin mene hitto sivan kassalle.. kovaa hommaa se on ja kasvattaa :)

      • kitisijä001

        Exfinnactalainen vaiko finnactan nykyinen toimistopäällikkö, joka kusettaa urakalla tulevia työnhakijoita ja haastatteluun tulevia? Ken tietää. Kukaan meidän toimistolla ei ainakaan tuollaisia tilejä tehnyt osaaikaisena, harva ylsi 800 euroon edes täyspäiväisenä.


      • jaana_2112
        kitisijä001 kirjoitti:

        Exfinnactalainen vaiko finnactan nykyinen toimistopäällikkö, joka kusettaa urakalla tulevia työnhakijoita ja haastatteluun tulevia? Ken tietää. Kukaan meidän toimistolla ei ainakaan tuollaisia tilejä tehnyt osaaikaisena, harva ylsi 800 euroon edes täyspäiväisenä.

        toimistopäälikköhän tuo, sen tunnistaa onneksi heti tällä palstalla kirjoitustyylistään. toivottavasti ketään ei usko sen valheita.


    • Bazinga!

      Itsellä nyt pientäkin pienempi kokemus kyseisestä puljusta.
      Kesätöihin hain ja sain, kuten ilmeisesti yli 50 muutakin. Ensimmäisenä päivänä esimiehet järkyttyivät kesätyöntekijämäärää, joka oli sovittuna ajankohtana tullut.
      Koulutus/perehdytys oli hivenen sekava. Spiikki (tai itse tarjousteksti whatevah mikä onkaan) oli sekava; täynnä kirjoitus- ja asiavirheitä.

      Toimistoon ei oltu varattu riittävästi työpisteitä sekä kesätyöntekijöille että vakkareille. "Jos ei muuta niin istu sit vaikka lattialle".
      Mitään ei otettu vakavasti. Toinen esimiehistä huusi ja hyppi ja pomppi kuin sähköiskun saanut pahamainen jänis. Aina sen ääni puski puhelunkin läpi.
      Radio pauhasi hirveän kovalla. Toisaalta kiva, eipä heti muut kuunnellut jos itse alkukankeuttaan sönkötti, mutta eipä asiakkaillekkaan mukavaa mielikuvaa jäänyt, useampi mainitsi hirveästä taustahälinästä.
      Harvinaisen epäasiallista meininkiä "isoilta jehuilta". Toki rentous on kiva, mutta miten ottaa työ vakavasti, jos esimiesten jutut on tasoltaan "hihi pippeli!" ja jatkuvasti kannustetaan ryyppäämään viinapullojen, ryyppyreissujen ja Alkon lahjakorttien kera?

      Ja ennen edes töiden alkua alkoi jo hieman epäilyttää, sillä minulle ja ystävälleni haastatteluissa sanottiin täysin asioita ristiin. Alkaen jo aloittamiskellonajasta. Toiselta kysyttiin kaikki mahdollinen ja toisella riitti että vaivautui haastatteluun.

      Ja se, joka tulee tähän ulisemaan että et osaa myydä, niin ei, en osaakkaan. Siksi en moisessa kesäänikään tuhlaa, kun omalta osaltani se täysin turhaa on.

    • Turha tyyppi....

      Nyt, kun kerran tiesit ettet osaa niin miksi ylipäätään menit töihin?
      Seuraavaksi menet kuntaasi esittämään lääkäriä? -Töihin vaikka et osaa.

      • kestusacta

        Vaikka jos haastattelussa lupailtiin virheellisesti kaikille kuuta taivaalta? Olisko näin? Kannattaisko työhön otossa kertoa vähän rehellisemmin firmasta, ettei kaikki lähtis lätkimään kun saavat ensimmäisen palkkansa? Ai niin, silloinhan teille ei tulis kukaan duuniin. Niin paskaa toimintaa, että mykäksi vetää.


    • Bazinga!

      Joo, sinnehän minä. Minnekkäs muuallekkaan??
      Arvelin kyllä, että minusta moiseen on. Myyntityötä on tullut tehtyä, muttei kertaakaan puhelinmyyntipaskaa. Ja ei, ei onnistu. Kyllä minä siellä myyntiä tein, muttei se omalta tuntunut lainkaan.

      Mutta ilmeisesti ikinä ei saa edes yrittää, pitäisi olla jo seppä syntyessään. Hei pointsit sulle, kun sitä olet !

      • Semmoista meininkiä

        Ihmettelet miksi porukkaa on enemmän kuin paikkoja ja itse lopetat eka päivän jälkeen... olisiko tässä jonkinlainen vastaus, miksi paikka on ylibuukattu...

        Ja sanot, ettei saisi edes yrittää. Yhden päivän tekemistä ei lasketa edes yrittämiseksi, työstä ei voi sanoa tietävänsä tai sen sopivuudesta itselle ainakaan alle kahden viikon.

        Todellisuudessahan et varmasti ole vielä edes työtä tehnyt vaan lukenut paperista sen mitä on käsketty...

        En tunne Finactaa, mutta muuten puhelinmyyntiä kyllä. Sinun tyylisiä "kokeilijoita" tiedän kyllä montakin. Kulutatte lähinnä toisten aikaa, käymällä koulutuksen ja lopettamalla siihen edes varsinaisesti yrittämättä.


    • ex finnactalainen

      Itse työskentelin Finnactan kuopion toimistossa lähes vuoden ajan ja pidin kyllä paikasta. Takuupalkallahan näissä hommissa ei tee paskaakaan vaan palkka tulee myynnin mukaan. Suurin osa aineistosta jota soitettiin oli laadukasta ja keskimäärin 4 kauppaa sain tehtyä paperia kohden
      A4-paperiarkkiin mahtuu noin 30 yhteystietoa. Päivässä ehti kahlata läpi 3-5 paperia. Pomot on mitä on.. Perus mukavia sällejä kun sille päälle sattuvat mutta osaavat kyllä olla törkeitä kusipäitäkin. Välillä oli vähän epäilyjä palkoista ja siitä maksetaanko niitä ihan rehellisesti vai vetääkö joku välistä. Mutta mitään suuria summia ei koskaan palkasta puuttunut. Viinaan menevää sakkiahan nämä puhelinmyynti sheikit ovat. Ensimmäisen viikon aikana huomaa onko itsestä puhelinmyyjäksi vai eikö.

      • ansoitettupaikka

        Ensimmäisellä viikolla vaaditaan jo nimet paperiin ->karenssiansa.
        Sen jälkeen sieltä on sitten turva koittaa paeta ilman uutta ulkopuolista sopimusta, minkä tekeminen on mahdotonta kun täytyy soitella täysiä päiviä että saa edes 600€ vuokran maksettua. Vittu että vitutti.


    • Ei enää koskaan

      Sisään otetaan joka viikko lisää porukkaa kuin karjaa teurastamoon. Juuri minkäänlaista koulustusta tai opastusta esimiehiltä ei saa. Jos et ole syntyjäsi hyvä myyjä he toivovat sinun lähtevän heti eli ei edes yritetä antaa aikaa tai kehittää henkilön kykyjä. Suurin osa lopettaa viikossa ja firma hyötyy siitä kun he kuitenkin jotain saivat myydyksi mutta palkaa ei tarvitse maksaa kuin muutaman euron. Moni käy tekemässä viikon töitä käytännössä ilmaiseksi.

      Spiikki on ihan järkyttävän paska. Epälooginen, täynnä kirjoitusvirheitä, kamalia lauserankenteita ja kaiken lisäksi sitä pitää seurata kuin kiskoja. Välillä hävetti kun puhelimeen vastasi sivistyneeltä kuulostava ihminen ja sille piti tuputtaa 5- suomenkielellä lehteä.

      Onneksi osasin myydä jo entuudestaan koulutuksella jonka sain toisesta firmasta.

      Jäi mietityttää se miksi sen mankan pitää huutaa siinä samassa 15 m² huoneessa jossa 10 myyjää huutaa yhtä aikaa puhelimee? Kenen mielestä se on kuningas idea? Eihän sitä mankaa kukaan edes kuule siinä 8 tuntia kestävässä huutomyrskyssä. Alussa oli hankala tottua siihen ettei edes omaa ääntä kuule mutta kyllä se sinne asiakkaalle kuitekin meni niiden 5 euron headsetin kautta.

    • Nimim. hyvä kokemus

      Jos on sellanen tyyppi että pysyy rauhallisena kun puhelimen päässä on kiukkuinen asiakas, niin puhelinmyyntityö voi silloin sopia. Henkisesti raskasta hommaa. Pitää toisaalta osata jutella rennosti asiakkaiden kanssa, ja taas toisaalta pitää antaa mennä kiukkuisten asiakkaiden palaute toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Finnacta on loistava työpaikka jos on sopiva siihen työhön. Sosiaaliset taidot kehittyy valtavasti. Palkkahan ei päätä huimaa, mutta työkokemuksen kannalta hyvä työ jos on siihen sopiva henkilö. Ei herkille.

      • Hihhuliheihoi

        Tollasen viikon oon nyt Jyväskylän Finnactalla ollut töissä. Moni asia on totta: pieni, erittäin meluisa koppero, kirjotuisvirheitä täynnä oleva spiikki jne jne. Mä en tiedä missä te muut ootte ollu, mutta mun mielestä JKL Finnactan koulutus oli aika hyvä ja vaikeisiinki kysymyksiin osattiin vastata. Esimiehet oli musta alkuun vähän epäilyttäviä (on edelleen) mutta ainakin mukavia ja kannustavia. Siellä ei olla sillä asenteella et "hei jos et heti osaa nii sua ei tänne kaivata" vaan "siinä menee vähän aikaa et oppii homman kyllä se siitä". Parina ekana päivänä tuli se kaksi myyntiä per päivä mut ku sai muutaman päivän harjoitella puhe alkoi luontevoitumaan ja tuliki jo sellasta seitsemän kaupan päivää. Mä tykkään jos on musaa. Jos se pauhaa liian kovalla käyn pistää hiljasemmalle. Ei kukaa pure. Melu kannustaa äänenkäyttöön jotta asiakas varmasti kuulee. Joskus on huonompii myyntipäivio joskus parempii mut mittää et saa myytyy jos on paska asenne. Et asenteella tekee ainaki sen pari kauppaa päivässä. Siis en nyt sano että on mitenkään hohdokasta työtä. Mut ainakaan me ollaan siel ihan rahellisii ja kerrotaan ihan kaikki ettei se asiakas sitte peru kauppaa. Kesätyöläisenä vaan oon et jos sen takuun saan nii ehkä elän, mut on mulla se kolme viikkoo duunii viel et ehkä se siitä vielä isommaks nousee. Tää en tosiaankaa oo heikoille ruikuttelijoille tää työ. Ja kasvattaa iha hitosti samalla ku antaa muutaman roposen. Tulevaisuuden työnantajat arvostaa. Jos hermostuu, ei tuu mistää mittää. Meille sanotaanki et muistakaa pitää hauskaa puhelimessa. Iha jees duuni paikka et vaikka aluks vaikuttaa aika karulta nii kyllä siihe tottuu jos luonnetta riittää. Ja mulla on ainaki iha parhaat työkaverit et ollaan aina siel toistemme tukena. Jos ei mitään muuta keksi ja on iso luonne ja vahva tahto nii kannattaa ainaki lähtee kokeilee. Jos ei luovuta heti ekan viikon jälkee nii hyvä hyvä. Ei missää oo kukkaa seppä syntyessää. Sen oppii hiljallee.


    • Seppo Silverinen

      4 x 5 x 8h =700e/kk. Kukaan tuolla ei tee yli 700 euroa kuukaudessa ja sitä yhtä luonnonlahjakkuutta ei lasketa. Kannattaa miettiä että vastaako työpanos palkkaa. Kahdeksan tuntia henkisesti rakasta työtä hirveässä älämölössä. Siivoojakin saa palkan helpommalla ja reilusti enemmän jos 8h päivässä siivoaa. Kusetus käy haisemaan kun palkan pienuutta ihmetellessä sanotaan että 10% !!! tilauksista peruutetaan. En usko.

      • Buu finnacta!

        Tein 35h töitä jyväskylän finnactalla ja sain 60 euroa palkkaa... Keskimäärin myin 6 tilausta per päivä. Työolot oli surkeat, hirveä mekkala kokoajan. En tosiaankaan suosittele, 6/8 irtisanoutui sillä viikolla työntekijöistä.


      • H8TER

        Turku, 130€ täydestä kuukaudesta kesähessuna. Ei ne maksa kunnolla kenellekkään, suosittelen kaikkia muita työpaikkojani, tätä en missään nimessä.


    • finnactaperseest

      vitun kusettajat

    • 4+5

      Sanopa muuta..perästä kuuluu!!!!1!!1

    • onkoskonkos

      onko hyvä paikka?

      • karenssipupu

        EI! Rahaa ei tule, karenssia tulee.


    • Pettynyt-ex

      Olin kesän alussa 3 viikkoa Tampereella kyseisessä firmassa 5-8h päiviä.
      Hakiessa oli silloin taloontulo lahjana laivamatka. Eipä ole vielläkään siitä mitään kuulunut. Ja lupailtiin että pohjapalkka on 600€ kuukaudessa. No ihan täyttä kuukautta en ollut koska minut ja monta muuta irtisanottiin, mutta odotin kumminkin palkan tulevan pohjapalkan mukaan. Kysyin asiaa viestillä mutta en saanut vastausta. Olin hukannut työsopimuksen, joten en voinut siitäkään asiaa tarkistaa. Olin kyllä pyytänyt uutta, mutta en saanut.
      Loppupelissä yli kuukauden odottelun jälkeen sain palkkaa ainoastaan 56€ ja sekin kahdessa osassa. Olin pettynyt koska matkoihin ja eväisiin oli mennyt tuona aikana enemmän rahaa kuin mitä sieltä sain. Tuli kyllä huijattu olo ja luottamus meni vaikkakin olin odottanut että ei peli olisi reilua.

    • Ei pettynyt

      1. Uskalsit oikein viestin laittaa. Tuliko mieleen soittaa?
      2. Palkka maksettiin kahdessa osassa, koska se oli kahdelta eri kuukaudelta
      3. Hukkasit työsopimuksen. Tuskin veit verokorttiakaan ja meni maksimiverot
      4. Laivamatkaan pitää olla tietty määrä myyntiä, että sen saa. Mikäli palkka on noin pieni niin teitkö riittävästi kauppaa
      5. Ono se firman syy, että olet luuseri?

      • pettynyt-ex.

        1. Tuli mieleen soittaa. Mutta halusin vaan unohtaa koko paskan ja nauttia lomasta. Nyt se on varmaan jo liian myöhäistä. Ja tänne päätin kirjottaa ihan sillä että muut tietävät mistä on kyse.

        2. Olin ainoastaan kesäkuussa siellä töissä. Olis kyllä pitäny lopettaa siellä ennen kun ees alotin.

        3. Joo hukkasin. Ja kyllä vein verokortin.

        4. Missään kohtaa ei ollut puhetta kuinka paljon pitäisi myydä saadakseen laivamatkan. Eikä siitä tosin muutenkaan puhuttu, ainoastaan netissä luki niin.

        5. Ai se tekee musta luuserin etten myy väkisin ihmisille lehtiä? ja kun niistäkin osa vanhoja ihmisiä jotka ei välttämättä ees ymmärrä mitä tekee. Ja tämäkö että työn tekijät ovat "luusereita" oikeuttaa firmaa toimimaan näin. Itse taidat olla firman työntekijä joka koittaa kommenteillaan saada ihmisiä luottamaan että kannattaa lähteä kokeilemaan.

        Tässä oli vaa mun mielipide ja kokemus. Uskon että siellä voi joku viihtyäkkin ja oppia jotain.


    • Oikea myyntitykki

      Ihan turhaa tuolle on mitään vastata. Säälittävä, selittelevä ruikuttaja. Ei varmaan tehnyt yhtäkään kauppaa... Paitsi äidilleen ja sekin peruutti :D

    • ex-työntekijä

      Moi! Olin myös Finnactalla puolet keskuusta, koska minutkin irtisanottiin ilman varoitusta. Tosiaan työhaastattelussa lupailtiin että 600€/kk VAIKKA ei myisi yhtään mitään. Työsopimuksessa lukee että jos provikat jäävät alle 600€/kk niin sinulle maksetaan pohjapalkka joka oli tuo 600€/kk. Työsopimuksessa tai työhaastattelussa ei lukenut mitään siitä asiasta että työntekijä voidaan irtisanoa päivänä minä hyvänsä. Onneksi nyt yhden työkaverini (joka oli alaikäinen) isä nosti meteliä ja laittoin sinne viestiä että hei laki kieltää tälläsen ja jos ette maksa pohjapalkkaa niin asia menee oikeuteen. Äkkiähän ne pyyteli anteeks ja laittoin pohjapalkkaa tuleen vaikka oltiinki kummatki töissä vaan 2 ja puol viikkoa. Nyt on sain itekki tietää että pohjapalkka kuuluu saada laitettiin viestiä ja katotaan mitä sanoo ja jos ei laita pohjapalkkaa tuleen niin asia menee oikeesti oikeuteen sillä oltiin kyseisen työkaverin kanssa tasan yhtä monta päivää töissä ja hän sai pohjapalkan ja minä en. Tosiaan täyttä kusetusta ja p*skaa älkää missän nimessä menkö firmalle töihin lupailee asioita joita ei tee ja irtisanoo teidät heti kun vaan voi ja maksaa ne vaivaiset 50-70€ provikat jotka itse vaivalla tienasitte sen 2 viikon aikana. TÄMÄ ON LAITONTA!!!

      Pettyny-ex. Jos voit nosta meteliä ja vaadi pohjapalkkaa, etsi kaikki lakipykälät ja laita s-postia tai soita tälle p*skalle kusettaja firmalle niillä ei ole oikeutta tehä näin työntekijöille. Sillonkun oma pohjapalkkani tulee laitan viestiä eteenpäin työsuojeluhallinnolle ja toivotaan että korjaavat asian ja tarkistavat firman työsopimuksen ja työntekijöiden palkan saannin. Vaadin niin pitkään kun on tarve että tämä firma joko lopettaa kokonaan tai korjaa sen minkä on tehnyt väärin ja tulevaisuudessa ei tee sitä enää ikinä.

      • nyt oli pakko

        Ei pohja, vaan TAKUUpalkka (sekin vaatii x-määrän työtunteja).
        "vaivalla tienatut provikat" :D:D:D:D tekstistäsi päätellen menit sinne vaan helpon rahan perässä.
        Kenkää sait edellä mainitusta syystä- Olet laiska.
        Miksi olisit 2 viikon peukalonpyörityksestä ansainnut 600e?
        Ja potkuille ei tarvita perusteluja koska koeaika.
        Toivottavasti opit, että jatkossa luet paperit joihin nimesi panet ja mikäli luetunymmärtäminen ei ole vahvin lajisi niin opit toivottavasti jatkossa kysymään.

        Ja täälä huutelet, että homma on laitonta. Sinun typeryytesi pitäisi olla laitonta. Nyt vituttaa itseänikin kun alennuin tasollesi määkimään tänne suomi24:seen mutta uskon pääseväni siitä yli kun nukun hyvät yöunet ja menen aamulla töihin nauttimaan palkasta jonka saan tekemästäni työstä, enkä suinkaan uhkailemalla yrityksiä itsekeksimilläni sopimuspykälillä.

        Ja ei, en ole firmassa töissä mutta tuttuni on ollut jo jonkin aikaa ja muistaa kyllä kuluneelta kesältä kaltaisiasi tulevaisuuden toivoja aika monta.
        PV:ssa vastaavia tapauksia on jatkuvasti joten pakko samaistua ajatuksiin.

        Ystävällisin terveisin tuntematon sotilas.


      • munkin_oli_pakko
        nyt oli pakko kirjoitti:

        Ei pohja, vaan TAKUUpalkka (sekin vaatii x-määrän työtunteja).
        "vaivalla tienatut provikat" :D:D:D:D tekstistäsi päätellen menit sinne vaan helpon rahan perässä.
        Kenkää sait edellä mainitusta syystä- Olet laiska.
        Miksi olisit 2 viikon peukalonpyörityksestä ansainnut 600e?
        Ja potkuille ei tarvita perusteluja koska koeaika.
        Toivottavasti opit, että jatkossa luet paperit joihin nimesi panet ja mikäli luetunymmärtäminen ei ole vahvin lajisi niin opit toivottavasti jatkossa kysymään.

        Ja täälä huutelet, että homma on laitonta. Sinun typeryytesi pitäisi olla laitonta. Nyt vituttaa itseänikin kun alennuin tasollesi määkimään tänne suomi24:seen mutta uskon pääseväni siitä yli kun nukun hyvät yöunet ja menen aamulla töihin nauttimaan palkasta jonka saan tekemästäni työstä, enkä suinkaan uhkailemalla yrityksiä itsekeksimilläni sopimuspykälillä.

        Ja ei, en ole firmassa töissä mutta tuttuni on ollut jo jonkin aikaa ja muistaa kyllä kuluneelta kesältä kaltaisiasi tulevaisuuden toivoja aika monta.
        PV:ssa vastaavia tapauksia on jatkuvasti joten pakko samaistua ajatuksiin.

        Ystävällisin terveisin tuntematon sotilas.

        Korjaus edelliseen:
        Ystävällisin terveisin Firman propagandakone

        Tämä tosin melkein tarpeeton korjaus, tekstin todellinen lähettäjä paistaa tekstistäsi täysin läpi.


      • Ulgatron

        Ainoa, jonka voin kuvitella ton luokattoman yrityksen kunniaa puolustavan ja työntekijöitä laiskoiksi haukkuvan on yrityksen johto. Tosin sehän nyt on selvää kaikille tuolla olleille. Kyselkää tutuilta millaiset työolot tuolla on ennen kun vaivaudutte edes haastatteluun, sen jälkeen ette varmasti mene.


    • nuorissa on toivo?

      Ei tuota viestiä jaksa edes korjailla. Laista te reppanat ette tunnu ymmärtävän yhtään mitään.

      • meollaannuoriso

        Laki hää? Mä ostan vaan kaupasta sorsan ja sian, ja jos tulee säkissä, niin saapahan pussin kaupan päälle!

        Jos tuut vielä aukoon mulle tuun varmasti latoo sua lättyyn.


    • Määääää olin

      Vuonna 2009 iso lehtitalo maksoi välittäjä / myyjä yritykselle 39€ alv yhdestä NAISTEN LEHDEN vuositilauksesta. Summa nousi portaittain mikäli tilauksia sai yli tiettyjen tavoitteiden... yleesä mentiin jo lähelle 50€ alv per tehty tilaus.

      Kaikki palkinnot mitä myyjäfirmat antoi myyjilleen tulivat ja tulevat suoraan lehtitaloilta ilmaiseksi.

      Myyjä sai tuosta tilauksesta n. 50cnt mikäli ei tullut "peruutuksia" ja niitä tuli todella paljon:)
      Ainoa kuka tässä kuplassa tienaa on se myyjänä toimiva puhelinfirma.

      • saraheikki

        tuosta summasta noin puolet jättää laskunsa maksamatta joten firma saa noin 20 euroa. finnactalla sain n. 10 euroa per tilaus jos tilaushinta oli 60. eihän se paljoa ole mutta kun tein noin 5 kauppaa päivässä niin pärjäsin ihan hyvin.


    • nuorissa ON toivo

      Täällä on selvästi Finnactan omia esimiehiä syöttämässä propagandaa ihmisille. Menkää pois hushus tää palsta ei oo tarkotettu teille, menkää ylistään Finactaa omiin nurkkiinne.

    • kokeile...

      Siitä vain sitten omaa firmaa laittamaan... Katsotaan kauanko kestää, kun teitä haukutaan ja huomaatte ettei se nyt niin helppoa olekaan :)

      • Kauheen utelias

        Paljonko sinun palkka muuten on, Finnactan pomo?


      • paska.fina

        Tylntekijöiden inhimillinen kohtelu on aika helppo juttu, ja katsos kun se ei maksa MITÄÄN.


    • säälittävätpomot

      Ei ole tullut vastausta jo kahteen päivään.. Heheh

    • Järkkyä
    • kokemus1

      Järkytyin kun luin kokemuksia kyseisestä firmasta sillä omat kokemukseni ovat päinvastaisia kuin mitä enemmistöllä täällä. Olin töissä puoli vuotta kyseisessä yrityksessä ja täytyy sanoa että tosi hyvä paikka. Ainakin minua kannustettiin ja minulle oikeasti opetettiin työ hyvin. Palkkaa sain sen verran kuin pitikin n. 1200 euroa kuukaudessa ja kaikki toimi kuten pitikin. Ilmeisesti kohtelu perustuu myös siihen miten työnsä hoitaa. Tuskin he katsovat työtään laiminlyöviä sen enempää kuin muutkaan työnantajat.

      • finnacta

        Haastattelun jälkeen työt alkoivat heti seuraavana päivänä. Nautin itseni haastamisesta ja tämä työ tarjosi haasteita monipuolisesti. Onnistumisen ilo on paras ilo kun ylittää itsensä! Ilman esimiesten tsemppaamista ja neuvoja ei onnistumisia olisi tapahtunut. Kaikkein parasta työssä on kuitenkin ollut kanssakäyminen uusien ihmisten kanssa.

        Karoliina / Finnacta


      • finnacta

        Todellisia kokemuksia;

        Muutin Jyväskylään kesällä 2013 ja aloitin työt Finnactalla elokuussa. Työskentelin Finnactalla koko syksyn sekä alkutalven, kunnes tammikuussa lähdin suorittamaan asepalvelusta Kajaaniin. Tykkäsin työstäni Finnactalla sen verran, että armeijasta päästyäni palasin tähän tuttuun ja mukavaan työympäristöön. Finnactalla ehdottomasti parasta on sen loistava työilmapiiri, kannustavat työkaverit ja pomot sekä joustavat työajat.

        Teemu / Finnacta


      • finnacta

        Työntekijän kertomaa;

        Ajattelin haastaa itseni ja hain Finnactalle töihin. Yllätyin siitä, että työpaikan ilmapiiri oli näin loistava ja työvuorot sai sovittua omiin menoihin ja tarpeisiin sopiviksi. Odotin, että telemarkkinointi on ”hieman erilaista” mutta se ei ollutkaan rakettitiedettä, koska minut koulutettiin todella hyvin ja osaavien henkilöiden toimesta. ”Läpällä kokeilu” muuttuikin siis nopeasti oikeaksi työksi ja työsuhteeksi. Tärkein asia minkä olen oppinut on se että, tärkeintä ei ole mitä sanotaan vaan miten sanotaan.

        Lasse / Finnacta


      • finnacta

        Aloitin työt keväällä 2013, josta lähtien ollut firman palveluksessa. Ja aion olla täällä eläkkeelle asti! Työpaikalla meillä Mikkelissä on aivan loistava työilmapiiri ja -ympäristö. Huumoria löytyy joka päivä ja töitä tehdään pilke
        silmäkulmassa. Täällä saa ainakin olla iloinen ja nauraa niin paljon kuin jaksaa. Ja nauruahan meillä riittää!! Yksikään työpäivä ei ole samanlainen kun saa jokapäivä puhua erillaisten ihmisten kanssa puhelimessa. Työkaverit ovat kannustavia ja kaikkia työntekijöitä tsempataan. Parasta työssä on se, että puhelimessa puhumalla

        Soile / Finnacta


      • finnacta

        Huhtikuussa 2014 tulin Mikkelin toimistoon. Hyvän alkukoulutuksen jälkeen pääsin nopeasti työrytmiin kiinni, joten kauppaakin alkoi heti alusta alkaen tulla. Kiitos hyvän ja kattavan koulutusmallin ja kouluttajien. Pian sain työssä huomata sen, että kaikki Mikkelin toimistolla todellakin puhaltavat yhteen hiileen ja kannustavat toisiaan positiivisella tavalla. Työkaverit ovatkin yksi parhaista puolista tässä työssä. Ja se onnistumisen ilo tarttuu kaikkiin työntekijöihin, niin meillä on hyvä olla täällä. Vaikkakin olen vasta vähän aikaa ollut Finnacta Oy:n palveluksessa, olen jo nopeasti edennyt urallani. Juuri nyt syyskuussa 2014 aloitin Mikkelin myyntipäällikkönä. Joten tässä yhtiössä on todellakin mahdollisuus edetä nopeasti työuralla, jos vaan
        omaat sopivat edellytykset siihen.

        Jukka / Finnacta


      • jkhkjhkhkh

        Yllämainitut esimerkit bullshittiä suoraan yrityksen verkkosivuilta. Keksittyjä tarinoita ja valheita. Toiste en tähän paikkaan menisi.


      • uskopahettapuskon
        jkhkjhkhkh kirjoitti:

        Yllämainitut esimerkit bullshittiä suoraan yrityksen verkkosivuilta. Keksittyjä tarinoita ja valheita. Toiste en tähän paikkaan menisi.

        Jep, firman markkinointispiikit ei taida enää mennä läpi uusille työnhakijoille. Ei kyllä kenelläkään tuntemistani (nykyisistä ja entisistä) työntekijöistä mitään positiivista sanottavaa paikasta ole. Puhumattakaan että he yli tonnin kuukausipalkoille tuolla pääsisivät.


      • funnacta

        Finnacta on parasta mitä minulle on sattunut. Erektiokykyni on palautunut, vaimo tuli takaisin ja ainoa ongelmani on enää mihin sijoittaisin kaikki yrityksestä saamani jättimäiset miljoonatulot. Työyhteisö on kannustava ja moderni feng shui -arkkitehtuuri luo työpaikalle tasapainoa hektisen liiketoiminnan keskelle. Johto ei myöskään huuda työntekijöille, tee perusteettomia lupauksia ja palkasta osa ei katoa peruutusten myötä vailla todisteita peruutuksista. Olen löytänyt Finnactassa työskennellessäni uuden suunnan elämälleni. Suosittelen lämpimästi myös muille persaukisille impotenteille, joilla ei ole mitään odotuksia tai kykyä realistiseen itsetutkiskeluun.

        Tommi / Finnacta

        Markkinointikampanjan toteutti: Sponsoroidut valheet Oy


      • peijaiset___1987
        finnacta kirjoitti:

        Todellisia kokemuksia;

        Muutin Jyväskylään kesällä 2013 ja aloitin työt Finnactalla elokuussa. Työskentelin Finnactalla koko syksyn sekä alkutalven, kunnes tammikuussa lähdin suorittamaan asepalvelusta Kajaaniin. Tykkäsin työstäni Finnactalla sen verran, että armeijasta päästyäni palasin tähän tuttuun ja mukavaan työympäristöön. Finnactalla ehdottomasti parasta on sen loistava työilmapiiri, kannustavat työkaverit ja pomot sekä joustavat työajat.

        Teemu / Finnacta

        "todellisia kokemuksia" ja "työntekijän kertomaa"?
        No ei todellakaan ole. Eivät nämä tarinat ole siitä actasta, jossa minä työskentelin. Onkohan firman toimistopomot taas kilvan kiillottamassa firman kilpeä, ettei ikävä totuus nouse esiin.


    • missä pomo luuraa?

      Missäs se sinua kouluttanut myyntipäällikkö sitten nyt on?

      • "Tutustu ja tilaa"

        Varmaan kirjoittelee lisää noita kovin läpinäkyviä liirumlaarum-testimoniaaleja.


    • oho!!!!!!

      177 kommenttia! Jopas herättää puhetta ja keskustelua tämä kiska!

      • 546456321313

        Suurin osa nykyisten actalaisten tekemiä huijausyrityksiä. Ottakaa ihmiset selvää firmasta ennen kuin allekirjoitatte sopimusta!


    • litsis?

      litsislätsis mäiskis läiskis lätsis litsis keuruu läiskis!

    • get real

      muistakaa hyvät ihmiset että kun joudutte työttömäksi näistä rättifirmoista niin työttömyys rahanne aste tuulee 0 -tason myynneistänne. hehee...
      Tai saatte jotain kelan 700e jolla ette elä ettekä asu missään!! Maassa jossa on vain 5milj ihmistä ja osa siitä vain omaa ostovoimaa - työttömiäkin 7.5 % - niin tällaiset huhaa firmat ovat täyttä potaskaa!

    • tuffu

      Tyttäreni oli siellä kuukauden tänä kesänä (2014), luvatun palkan sai vasta kun uhkailimme liiton kautta raastuvalla...

    • exfinnacta

      Miksi luulette että Finnacta hakee jatkuvasti lisää myyjiä?

      Siksi että se on niin paska paikka ettei siellä kukaan jaksa pitkään.

      • Gauno.Banana

        Toimiston väestä vaihtui noin 80% työssäolokauteni aikana, luvatuille palkoille kukaaan ei päässyt.


    • Voittaja KO?

      Eihän tämä tähän niin paljoa liity mutta pakko on sanottavani kuitenkin sanoa...
      Kyseinen yritys soitti minulle eilen että "onneksi olkoon olette osallistunut kilpailuun jossa teiltä kysyttiin muutamia kysymyksiä ja nyt olette selvinnyt jatko osioon! Saisinko siis kysyä kolme ihan lyhyttä lisäkysymystä?" Vastasin että en muista mistään kilpailusta mitään mutta kysypä nyt kuitenkin. Kolmen lyhyen lehtiin liittyvien kysymyksien jälkeen soittaja ilmoitti : "On minun iloni ilmoittaa että nyt olet voittanut Kauneus ja Terveys lehden puoleksi vuodeksi itsellesi! Vain ja ainoastaan pienen postikulun hintaan noin 4 euroa." Totesipa tätsä vielä että eihän neljän euron toimitus maksu varmasti ole ongelma eikä mikään.. Onneksi tarkensin ja kysyin sitten että eihän tilaus ole sitova ja vain kerran neljä euroa. Mutta kun ei se olikin 4.99 senttiä jokaisesta numerosta joka tulee kolmen viikon välein.... Mielestäni yritys myy näitä lehtiä ihan suoraa sanottuna huijaamalla ja varmasti moni meneekin tähän kun kerrotaan virheellistä informaatiota. Hetken jälkeen tyttö kyllä ilmoitti että ohjeet olisi tullut ensimmäisen lehden mukana?! Soitin kuluttajavirastoon ja olivat sielläkin aikalailla ihmeissään.. ÄLÄ MENE TÖIHIN! ÄLÄ OSTA. oikeestaan en suosittele edes vastaamista..

      • lagagag

        Ei kai se ole yrítyksen vika, jos yksittäinen myyjä / toimisto myy tuollaisella huijauspuheella? Ota yhteyttä A-lehtiin, niin saa yritys vähän palautetta...


      • näinonnäppylät
        lagagag kirjoitti:

        Ei kai se ole yrítyksen vika, jos yksittäinen myyjä / toimisto myy tuollaisella huijauspuheella? Ota yhteyttä A-lehtiin, niin saa yritys vähän palautetta...

        Paitsi silloin se on yrityksen vika jos tuo on skriptatttu spiikki jonka JOKAINEN myyjä yrityksessä joutuu vetämään...


    • VOITTAJA!!

      Taitaa kuitenkin ylempi höpötellä mitä sattuu, koska kys. firma ei myy kauneus ja terveys lehteä 4,99€ hintaan per lehti. Muuten ihan hyvä yritys sinulta! :D

    • piristystäpäivää

      En tiiä, mut Joensuun myyntipäällikkö oli kuuma mimmi. Vois mennä

    • 17152

      Finnacta Oy perustettiin vuonna 2012 elokuussa, Helsingin toimisto avattiin syksyllä 2013 Bulevardille josta muutimme kesäkuussa 2014 isompiin ja hienompiin tiloihin Unioninkadulle.
      Toimistolta löytyy laadukkaat ja isot tilat tehdä töitä, tauolla voit heittää tikkaa, pelata korttia tai vaan juoda kahvia.
      Meillä helsingissä ei turhaa nipotusta tunneta vaan pidetään mukava ja rento ilmapiiri jokainen päivä viikosta vuoteen.
      Me Helsingin toimistolla pidämme huolta meidäntyöntekijöistä ja heidän hyvinvoinnista.

      Noin sivuilla, mutta todellisuudessa vessassa ei ole vessapaperiakaan aina ja saippuaakin harvoin. Lisäksi nipotus on jatkuvaa ja myyntipuhe huijausta.

      • hessuhoo

        Itse tuolla työskentelin hetken ja oli ihan hirveetä hommaa!! Työhaastattelusta lähtien syötetään ihan järjetöntä unelmaa päähän joka ei TODELLAKAAN ole realistista! Palkkaa saat VAIN kaupoista ja huom toteutuneista sellaisista. Jos puhelimessa sovittu kauppa ei onnistu eli lehden tilaaja ei maksa laskua tai muuten peruu kaupat on se sun tilipussista pois! Mun saldo oli neljältä päivältä 410pistettä (kaupat siis pisteytetään ja sen mukaan saat palkan). Palkkalaskelmassa oli kuitenkin 210pistettä ja saldo 16euroa!! Pelkät työmatkatkin vei enemmän ja tuosta summasta otettiin vielä verot pois! Selitys oli, että puolet kaupoista oli peruttu?? Jäi kyllä epäilevä fiilis, koska muistan ne kenen kanssa kaupat tein..
        Paikan huippumyyjätkään eivät saa tuota 20myyntiä/päivä tehtyä! Koulutus oli yksi päivä jossa luettiin myyntipuhetta joka oli TODELLA kiero! Sanottiin myös, ettei sitä saa muokata vaan täytyy olla sanasta sanaan.. mutta kaikkihan siihen lisäili, kun ei sillä saanut mitään myytyä. Saatika, kun tuotteena on lehti. Nykyään suurimman osan voi lukea netistä.
        Helsingissä haastettelevalla on ainakin se myyntimodi päällä koko ajan. Todella ärsyttävän kuuloinen jo siitä lähtien, kun se sulle soittaa työhaastattelua sopiakseen. Ja tuonnehan otetaan ihan kenet vaan töihin. Kunhan suomea puhut niin paikka on sun.

        Jos kuitenkin näiden tietojen jälkeen haet kyseiseen firmaan töihin.. muista että se haastattelija sanoo kaikille töihin päässeille miettineensä ensin ettei sua palkkaa sinne mutta sanoo muuttaneensa mielensä haastattelun aikana ja saat duunin heti!


      • 291
        hessuhoo kirjoitti:

        Itse tuolla työskentelin hetken ja oli ihan hirveetä hommaa!! Työhaastattelusta lähtien syötetään ihan järjetöntä unelmaa päähän joka ei TODELLAKAAN ole realistista! Palkkaa saat VAIN kaupoista ja huom toteutuneista sellaisista. Jos puhelimessa sovittu kauppa ei onnistu eli lehden tilaaja ei maksa laskua tai muuten peruu kaupat on se sun tilipussista pois! Mun saldo oli neljältä päivältä 410pistettä (kaupat siis pisteytetään ja sen mukaan saat palkan). Palkkalaskelmassa oli kuitenkin 210pistettä ja saldo 16euroa!! Pelkät työmatkatkin vei enemmän ja tuosta summasta otettiin vielä verot pois! Selitys oli, että puolet kaupoista oli peruttu?? Jäi kyllä epäilevä fiilis, koska muistan ne kenen kanssa kaupat tein..
        Paikan huippumyyjätkään eivät saa tuota 20myyntiä/päivä tehtyä! Koulutus oli yksi päivä jossa luettiin myyntipuhetta joka oli TODELLA kiero! Sanottiin myös, ettei sitä saa muokata vaan täytyy olla sanasta sanaan.. mutta kaikkihan siihen lisäili, kun ei sillä saanut mitään myytyä. Saatika, kun tuotteena on lehti. Nykyään suurimman osan voi lukea netistä.
        Helsingissä haastettelevalla on ainakin se myyntimodi päällä koko ajan. Todella ärsyttävän kuuloinen jo siitä lähtien, kun se sulle soittaa työhaastattelua sopiakseen. Ja tuonnehan otetaan ihan kenet vaan töihin. Kunhan suomea puhut niin paikka on sun.

        Jos kuitenkin näiden tietojen jälkeen haet kyseiseen firmaan töihin.. muista että se haastattelija sanoo kaikille töihin päässeille miettineensä ensin ettei sua palkkaa sinne mutta sanoo muuttaneensa mielensä haastattelun aikana ja saat duunin heti!

        Kuinka pitkää työskentelit?


    • motko kypä

      joku kirjoitti ettei puh.myynti ole työtä.
      on muutakin mitä ei millään kriteerillä voi kutsua TYÖKSI

      -historiantutkija
      -pankin ekonomisti
      aamu tv:ssä päivystävät dosentit(saa kommentit ja selvitykset aineesta kuin aiheesta)
      valtion/kunnan erikoisasiantuntija

    • joopajoo1231

      Kannattasko ottaa oikeesti vaa selvää asioista eikä jauhaa jossain keskustelu palstalla nimimerkin takaa? olipa sitte paska lafka tai ei iha sama. kuka uskoo tämmösiä sivuja ennemmi ku faktoja tai todenmukaista tieto lähdettä. näkee taas mihin tää yhteiskunta on menny ja syvemmälle menee tätä menoo.

      • aasi_kyyti

        Kerroppa mulle hyvä mies sitten mistä tietolähteestä saa kokemusperäisiä faktoja kyseisestä yrityksestä? Onko joku kenties vääntänyt väittöskirjan tai kirjottanut tietokirjan siitä? Yrityksen sivuilta ei faktoja ainakaan löytynyt, vaan lisää korulauseita. Sumaa summarum, kommenttisi on yksi tyhmimmistä ikinä lukemistani.


      • roskaputiikki

        Finnactasta ei ole saatavilla muuta kuin kokemusperäistä tietoa, tämä juuri on se ongelma. Suurin osa kokemuksista vaikuttaa olevan voimakkaan negatiivisia. Ehkä tämä on se syy miksi yrityksestä ei löydy mitän virallista faktaa; jos löytyisi niin kukaan ei työskentelisi siellä. Saatipa sitten voi olla että työsuojeluviranomaisilla olisi pari asiaa sanottavanaan tuosta paikasta.


      • jaunojaunoijila

        Siellä yrityksen sivuillahan ne faktat vartmasti on :D Keksittyjä tarinoita kaikki varmasti mitä sieltä löytyy, ennemmin tähän palstaan luotan kun firman omaan äänitorveen.


    • jask41

      ^^niinpä

    • asdasdasadsads

      täyttä fuulaa koko paikka liksaa jäi todella paljon saamatta sieltä!

    • JaniT91

      Tampereen toimistolla saa ainakin kauppaa.

      • 564646

        NOOT. Ellet ole sitten se kuuluisa Tampereen Tepi :D Ainoa actalainen joka saa oikeaa palkkaa.


    • tympeänä

      Erikoinen tämä tampereen toimisto myyntipäälikköä ei näkynyt toimisto oli kiinni lähdettiin menemään... ei tollaista voinut katella

    • tympeänää

      Ja ylempi taitaa puhua vaa täyttä paskaa. Opellehan ensiksi kirjoittamaan niin saa jotenkin selvää.

      • JAMbOReee

        Oi maailmaa, oi ironiaa, kun tuota tekstisi kirjoitusasua katselee.


    • Kusta ei suap

      Soon selvää notta kusettaa ei pirä. Perk...le että vituttaa semmooset työpaikat että luvatataan pohjapalkka ja proviisio ja kas kummaa muuttuu saman tien sopimuksessa takupalkaks. Tästä firmasta ei oo kokemuksia... mutta ei tänne huvikseen kukaa ala kirjoottelemaan. Mutta perkele älää menkö minnekkään mis kusetetaan silimään. Lährin tuosta eräästä firmasta siltä istumalta kun sopimukseen piti nimee laittaa ja kun paiskasin oven kiinni niin putos hantaaki ovesta.... ei pirä nuolla.

    • konkurssiovella

      toista kertaa en tähän paikkaan mene! täyttä vedätystä puulaakin homma

    • 321

      Vaikluttaa Kuopiolaisen hujari nettihakuvirman jatkeelta..

      On tullut soittoja, en vastaa....

    • Aamenaamen

      Kulkeeko jo palkat vai tökkiikö vieläkin?

    • 19181

      ei kule ja tökkii

    • onkomitäänjärkeä

      vaikeat tuotteet sähkössä on peruutuksia yli 60% ja lehdissä myös miksi näitä myydä? kuka tekee rahaa?

    • koulussaopetettuu

      omistaja tekee rahaa jos on osakeyhtiö

    • kaiken.laisia.sankateita

      Kannattaa se soppari kirjottaa ennen töiden alottamista ja ottaa kopio itelle siitä ja perehtyä soppariin ennen kirjottamista jos kaikki on sopparissa kunnossa niin ei se palkan maksu voi kusta ilman seuraamuksia

    • Katotaankustaankosilmään

      Itse meinasin hakea finnacta töihin mutta väänän kyllä sen verran vastaan että sopimusta ei synny ellei ne maksa pohjapalkkaa provikkaa ja jos irtisanovat niin sopparissa saa lukea että siltä ajalta jonka olen siellä maksavat pohjapalkan provikat.

    • PROVIKKAPALKKA

      PELKKÄ PROVISIOPALKKA!!!!!!

    • 23434

      Niin onko kellään kokemusta paljon sitä palkkaa loppupeleissä ois kertynyt esim. kuukaudessa?

      • 2343434

        Eka kuukausi 1300€, toinen 1600€ ja nyt tulossa parannusta tälle kuulle.

        Toki riippuu myyjästä sit kui paljon sitä saapi. Ite olen keskikastia myynneissä.


      • 234567
        2343434 kirjoitti:

        Eka kuukausi 1300€, toinen 1600€ ja nyt tulossa parannusta tälle kuulle.

        Toki riippuu myyjästä sit kui paljon sitä saapi. Ite olen keskikastia myynneissä.

        Kuinka monta tuntia oot töissä päivässä? Onko ne kuukausipalkinnot kusetusta?


      • 23444

        7h eli kokopäiväisesti. Kilpailuita varmaan tarkoitat? Niin parhaat pääsee mm-kisoihin ja ens kuussa myöskin jotkut lähtee risteilee ruotsiin.


      • 32545
        23444 kirjoitti:

        7h eli kokopäiväisesti. Kilpailuita varmaan tarkoitat? Niin parhaat pääsee mm-kisoihin ja ens kuussa myöskin jotkut lähtee risteilee ruotsiin.

        Eiks siinä pitäny olla myös jotain pienempiä palkintoja tarjolla? Tablettia ja jotain lahjakortteja? Ja haluutko kertoo minkä kaupungin toimistolla on palkat näin hyvin kunnossa?


      • 2344555

        Tämä siis Tampereella, pienempii kilpailuita löytyy myös esim. palkintona joku näistä lahjakorteista (valintatalo,sokos,mäkkäri) .


      • exä7858768

        Ei siellä kukaan saa yli 700 euroa kuukaudessa..


      • exäsäsäsäs
        exä7858768 kirjoitti:

        Ei siellä kukaan saa yli 700 euroa kuukaudessa..

        Joku katkera siellä kirjoittelee ku osaa myydä.


      • voittajanaonkivaoll

        mä ainakin tienasin 5000 euroa lehtimyynnillä viime kuussa! repikää siitä! hahahahahahahahah


      • eksäää
        exäsäsäsäs kirjoitti:

        Joku katkera siellä kirjoittelee ku osaa myydä.

        Onko toi ainoa vastaus minkä finnactan pomot keksii?

        Teidän bisnesidea on se että otatte teinejä töihin, ajatte ne loppuun parissa viikossa ja kääritte itse rahat, teini saa ehkä satasen tai kaksi. Paras vitsi on se että ette edes viitsi panostaa työntekijään sen vertaa että opettaisitte myymään. ******* suksimista ehdotatte heti parin päivän jälkeen jos myynti ei luista. Tämän takia uusia uhreja kävele toimintoon kuin karjaa teurastamolle läpi kesän.


      • 564314546
        2343434 kirjoitti:

        Eka kuukausi 1300€, toinen 1600€ ja nyt tulossa parannusta tälle kuulle.

        Toki riippuu myyjästä sit kui paljon sitä saapi. Ite olen keskikastia myynneissä.

        Kukaan siellä ei ole kokemusteni mukaan tuollaiseen päässyt, kusettaja kusettaa. Ekalle kuukaudelle realistinen tulos 300-600e. Tämän yli ei kukaan mene, muualla kuin firman kusetustarinoissa.


    • huonojakokemuksia

      paska paikka haisee ihan perkeleesti koko toimisto paska palkka

    • sasdasdas

      Ihan paska paikka vituttaa koko pulju palkkaa jää käteen kolikkoina

    • asdfffuuu

      Onko jollain kokemusta Kokkolan toimipisteestä?

    • Turhaajaskaa

      Eli kannatanee skipata koko työhaastattelu... Jos vaan kerran takuupalkan saa joka on n.600e kun tuntimäärä täynnä.. Eli parempi olla työttömänä ja toivoa opiskelu paikkaa sysksyllä amk:sta..

    • Alpokurki

      Palkka tuli kyllä kun hommat teki hyvin ja ajallaankin. Työilmapiiri on myös ihan kohillaan ainakin Lahdessa ja osaava myyntipäällikkö ja tiimipäällikkö, pikku ongelmia palkkalaskelmien ja loppupalkan kanssa kun lopetin. Saa nähdä tuleeko ollenkaan vai pitääkö lähteä hakemaan apuvoimien kanssa (: Eli palkkalaskelmia en ole vieläkään pyynnöstä huolimatta saanut, loppupalkan kohtalo selviää palkkapäivänä. Ainoa miinuspuoli minkä keksin on tuo palkkalaskelmien kohtalo joka ei ole vielä selvä. Suosittelen jos uskoo ja tietää pärjäävänsä myyntityössä :).

      • Alpokurki

        Sen verran vielä että varmasti on yksi parhaista tarjolla olevista (lehti/sähkö) provisiopalkkaisista myyntitöistä, ei koskaan ollut ongelmia palkkojen kanssa muuten paitsi tuo loppupalkka jonka kohtalo selviää tämän kuun aikana :)


      • alpokurki

        Kunnes heräsin...


      • gfbhsahs
        Alpokurki kirjoitti:

        Sen verran vielä että varmasti on yksi parhaista tarjolla olevista (lehti/sähkö) provisiopalkkaisista myyntitöistä, ei koskaan ollut ongelmia palkkojen kanssa muuten paitsi tuo loppupalkka jonka kohtalo selviää tämän kuun aikana :)

        Ainakin silloin, kun itse olin kyseisessä firmassa töissä, niin palkkalaskelmat tuli sähköisesti suoraan verkkopankkiin?


    • SuperAlpo5621

      Mielummin myisin vaikka itseäni kuin menesin tuonne enää töistä kesää.

      • actapaska

        Niin se kannattaakin, kertapanosta saa saman kun finnactalla kahden kuukauden hikoilusta XDXD


    • Hurjaatouhua

      Finnacta täysin amatööri tason yritys. Palkka on täysin provisiopohjainen eli vuodelta miekka ja kilpi. 8€ per 100pistettä yhdestä kaupasta saat pisteitä 50-80 pistettä lehdistä ja sähköstä 130-170 pistettä. Laske siis tuntipalkkasi? Soittaminen tapahtuu paperilistoista vuodelta miekka ja kilpi. Asiakas peruuttaa tilauksen jälkikäteen otetaan se myyjän palkasta pois vaikka myyjä ei olisi myyntitilanteessa tehnyt mitään väärin mutta yrityksellä ei vain ole varaa ottaa näitä omalle kontolleen vaan ne otetaan myyjiltä. Myyjä myynyt siis esim: 150 tuotetta kuukaudessa ja kerännyt pisteitä 22 500 ja peruutuksia tulee 80. Myyjälle maksetaan siis vain 70 tuotteen palkka 10 500 pistettä hupsista keikkaa kun palkka tipahti. Esimiehet täysin ammattitaidottomia entisiä "huippumyyjiä" milloinkohan Suomessa ymmärretään että huippumyyjä ei välttämättä ole huippupäällikkö? Semmoinen tarvisi hieman myös koulutusta että osaa johtaa ja kouluttaa. Firman omistajat eli tj. ja vara tj. ovat kuulemma vain toisen firman entisiä toimistonpyörittäjiä. Kokemus heilläkin tuota tasoa ei voi hirveästi vaatia oman yrityksen esimiehiltäkään. Julkisten liikevaihtotietojen mukaan rahat todellakin menevät omistajien taskuun ja kaikki muut kituuttavat 1€-700€ provisiopalkalla kirjoitti tänne sitten kuka tahansa mitä tahansa palkoistaan. Yli 1000€/kk tienaavia myyjiä on kuulemma korkeintaan 5 koko yrityksessä. Pointsit omistajille kun tekevät helposti itselleen rahaa noilla liikevaihdoilla ja voitoilla. Kuulemani mukaan yritykseen tulee kuun alussa aina uusia jotka ihmettelee mihin kaikki vanhat myyjät katoavat kuun puolivälissä palkkapäivän jälkeen?? Toimistoilla kaupunkia kohti on kuulemma yleensä n. 5-8 myyjää. Eikös oikeissa myyntikonttoreissa myyjämäärät ole jossain 15 yläpuolella, vaihtuvuus on siis valtavaa. Hakemalla saa hakea ihmisiä joilla työsuhde kestänyt kuulemma yli 2kk. Hyvä tuttuni jolta olen nämä tiedot saanut oli yrityksessä töissä ja kertoi että hän paukutti kuukaudessa 120 sähkösopimusta eli 6 päivässä ja palkka oli vain 600€/kk. Hän lopetti työt 2kk jälkeen ja meni oikeisiin myyntitöihin koska luuli että tuolla sopimusmäärällä olisi oikeasti tienannutkin. Nykyään tuttuni myy Soneran tuotteita kauppamäärä sama kuukaudessa ja palkka 2500€/kk Kaiken kuulemani perusteella kiertäisin tämän yrityksen hyvin kaukaa. Toki jokainen saa tehdä omat päätöksensä.

      • SantraP

        Muuten en tiedä mitään ko firmasta mutta tuo toimiston pienuus kertoo juuri ammattitaidosta yritysjohdolla. Suurin osa kannattavista yrittäjävetoisista perustaa tuon kokoisia. Syy on yksinkertainen: hakijat jakautuu eri yrityksiin ja yli 15 työpisteen saaminen tuottamaan on suuri ongelma. Hakijamääriä ei välttämättä ole niin paljoa että olisi varaa valita hyvät tekijät. Äkkiä laskettuna ja alaa tuntevana yritysjohto toimii ammattimaisesti kulurakenteen osalta myös palkkauksessa koska työnantajariski on telemarkkinoinnissa valtava. Totta on myös että kuluttajakaupassa hyvin tienaavat ovat harvassa koska asiakas voi perua kaupan vain mielenoikusta ja peruutuksia on siksi paljon. Siksi myös firma ei voi ottaa niitä kontolleen. Syy ei ole vain nämä peruutukset vaan samalla se, että jos peruuntuneistakin kaupoista maksettaisiin provisio niin ei siihen hyvään myyntitapaan kiinnitettäisi senkään vertaa huomiota. Vika ei ole myyjässä eikä firmassa mutta rahasta jota firma ei saa, ei voi myöskään maksaa. Siksi ehkä kannattaisi miettiä muutakin myytävää. Harvassa ne on jotka kuluttajakaupassa kovaa tiliä tekevät. Ammattimyyjälle myös tup 2500 €/kk on mitätön palkka. Se on hyvän sihteerin liksa.


      • Hurjaatouhua

        Siis heidän tavoitteensa on tehdä 15-20 hengen toimistoja mutta eivät saa sellaisia aikaan. Ihmiset poistuvat aina palkkapäivän jälkeen. Kuukauden alussa toimistolla saattaa kuulemma hyvällä tuurilla olla n. 15 myyjää mutta kun palkkapäivä koittaa toimisto putoaa siihen 5-7 myyjään. Kuukauden työn liksa edelliseltä kuulta on muutamia satoja euroja joten kuka hullu jää pidemmäksi aikaa kun kelan päivärahakin on enemmän. Tuoko on sinusta ammmattitaitoista? Eikö kuitenkin pitäisi miettiä miten ne 15-20 hengen toimistot rakennetaan kun he niitä kuulemma haluavat mutta eivät yrityksestä huolimatta onnistu. Onko sinusta SantraP ok että normaali työsuhteen pituus on 1,5kk? Tehdään yksi kuukausi myyntiä, seuraavan kuun jossain vaiheessa tulee palkka joka on niin pieni että lopetetaan ja tätä rallia käydään ilmeisesti läpi koko ajan. Luulisi että toimistojen vetäjätkin kyllästyvät jatkuvaan rekrytoimiseen. Ihmisiä sisään, ulos, sisään kuten tuolla jo aiemmissä kirjoituksissakin mainittu.


      • SantraP

        Pienentäisin silti toimiston kokoa. Jos palkka provikalla on noin huono, ei enempää kannatakaan maksaa. Sinä varmaan mielelläsi maksaisit 2000 € palkan jokaiselle joka käy muka soittelemassa muttei menesty? Joko olet rikas tai tyhmä jos niin ajattelet. Laskes huvikseen paljonko tuo tekisi kuukaudessa. Lisäksi suurin osa puhelinmyynnissä olevista vain ei saa mitään aikaan. Sen tietää jokainen vähänkään pidempään alaa seurannut. Rahan tekijät ovat harvassa ja tajuavat että rahaa tulee itselle vain jos sitä tulee firmalle. Jos ei tätä liiketoiminnan perusasiaa ymmärrrä niin kannattaa pysyä myyntityöstä ja ylipäätään yrityksistä kaukana. 1,5 kk työsuhde ei ole ok missään mutta ei johdu pelkästään firmoista kun sama ongelma suurimmalla osalla. Kyllä se vaan on että monelle luuserille pitää antaa mahdollisuus ennenkuin sen joku sitten keksii ja viitsii hyödyntää


    • fgfjg

      sisältö on loukkaavaa

    • Tssss

      Kannattaisiko katsoa itseä peiliin? Kiittämättömyys on maailman palkka. Menkää itseenne. Joka ei työtä tee ei sen oleva leipääkään syövä.

      • dfafasf

        typerä kommentti yllä. nämä b-luokan lattiatason puljut kyllä tiedetään myyjää kustaan silmään mennen tullen ei mitään puolusteltavaa!!!


      • lainotte

        Jepjep, kuolkoon nälkään saatanan työttömät luuuserit jotka ottaa toisten rahoja sosiaaliturvalla! Tai sitten menkää kunnon töihin niinkuin Finnactalle myymään! Tai Finnactalle muuten. Siellä on tosimiehiä ja kunnon tosimiehiä ja älykkäitä työihmisiä eikä mitään vikiseviä hiirijä! Vikisevät hiiret voi mennä muualle, Finnactalle halutaan vaan parhaimmat kruunut ja tosimiehiet jotka ei vikise!!!!1


      • PraisOtlok

        Kiitos finnacta niistä hiluista, jotka hyvititte kuukausien työpanoksestani. Kiitos myös aikani tuhlaamisesta ja virheellisistä lupauksista. Kiitos onnettomista työolosuhteista ja nolla perehdytyksistä. Kiitos, oi kiitos suuri acta. Olen niin kiitollinen.


    • huhujaliikkuu

      Mitä tapahtuu kuopion toimistossa?

    • epäluulo

      Joo, Finnactalta tulee kännykkään työnhakijoille ilmoituksia työstä, että uusi toimisto on avattu kaupunkiimme. Olen aiemmin ollut ko. vastaavassa lehtimyynnissä se on tosi rankaa ja pomot vatii lisää ja lisää myyntiä. Aluksi koulutetaan ihminen puhespiikkiin ja jopa opetetaan asiakasta mielistelemään ja ystävällisesti nauramaan. Työnnimi oli ammattina myyntineuvottelija.

      Kaikki jotka töihin kysy pääsi hommiin, romaanista lähtien, vahvasti alkoholille tuoksuvat joita puhallutettiin silloin tällöin, kun epäiltiin, että on alkoa veressä. Rahaakin hävisi kummasti kassasta.

      Pomot kuuntelee asiakaspuhelujen välissä salaa miten puhutaan ja mieluummin tulee moitetta kuin kiitosta. Lahjusmatkoja annetaan, johonkin, mutta ne tulee siitä syystä, että ei kunnon palkkaa makseta. Työsopimus, kun kirjoitetaan alle, se on aika viekas, jossa luvataan hyvää tuloa, mutta tilillä saattaa olla naurettava summa.

      Välillä pomot puhuu puheluja pääpomolle ja silloin on ovet kiinni ettei kukaan kuule mitään mitä kestäkin sanotaan. Aluksi annetaan "keltanokkaisille" kehitysaluelistat, joilla ihmisillä ei ole rahaa mitään ostaa, kun vain elävät jotenkin leivässä. Tässä vaiheessa moni ottaa jopa ekapäivänä loparit, pomot karsii pois helposti lähtevät.

      Työ ei ole siis mielekästä. Vanhoille työntekijöille säästetään "paremmat asiakkaat" jotka tilaa ja ovat rikkaita. Aluksi luulin, kun minulle soitettiin työpaikasta Finnactalta, että mulle työtä tarjotaan Fonectalta, josta asiakkaat kysellee puhelinnumeroita, mutta erehdyin. Kehoitan kaikkia katsomaan, kun menette töihin mitä luvataan. Moni asiakas sanoi, että rikollista toimintaa ja väkisin myyntiä.

    • nordicgreen

      kyllä nordic green energyn sähkön myynnissä peruutukset 70-80% eli toteutuneita tilauksia voi olla 20-30% silloin tärähtää vain kolikot taskuun

      • peruutuksiaperuutuksia

        eipä koske tuolla vain sähkön myyntiä...


    • raijjjaa

      Pettymys oli suuri palkkapäivänä, vaikka olin keskiverto myyjä. Vähän höpöhöpö hommaa tuo niiden 'rikastu provikalla' juttu. Sähkön myynti on ihan fiasko.

    • fgffgfgfggffg

      ajaako omistajat vieläkin hienoilla mersuilla?

      • rahahaisee

        Jep, mistäs arvasit? Kyllähän pomoille riittää rahaa kun niitä poljetaan ketkä sen rahan niille oikeesti tekee.


      • hastalavistajuu
        rahahaisee kirjoitti:

        Jep, mistäs arvasit? Kyllähän pomoille riittää rahaa kun niitä poljetaan ketkä sen rahan niille oikeesti tekee.

        Noinkohan? Onko tullut mieleen että hyvät myyjät kyllä tienaa. Näin tein itsekin.
        Ja pomot tekee varmaan tuplapitkiä työpäiviä...myyjiinsä verrattuna!


    • TommyRe

      Suuria lupauksia hyvistä tileistä ja bonuksista, palkkapäivänä tulee sitten kiva ylläri kun rahat eivät riitä vuokraan... Suosittelen kahdesti harkitsemaan sopimuksen allekirjoittamista, turpaan tuli lähemmäs kolme tonnia karenssina ja olemattomana palkkana.

      • totuuzesiinn

        Ei karenssina voi tulla turpaan, kun et ole mitään hävinnyt. Tarkoitit varmaankin, että "en saanut pummattua valtiolta kolmea tuhatta euroa vastikkeetonta rahaa siksi, koska olen paska myyjä" ?


      • olehiljaakiitos

        No joo, ei se nyt kyllä noin mene. Olen myös itse ollut ko. firmassa töissä ja vaikka hyvä myyjä olisi, ei se tili silti riitä elämiseen, puolet pakollisista menoista kustantaa. Paskassa firmassa ei tahdo enää olla töissä kun yritys kussu urakalla suoraan suuhun ja palkinnoks saat karenssin. Eli Finnactalle kun menet töihin, jäät pari tonnia tappiolle.


      • Teuvo.Pakkarakk
        totuuzesiinn kirjoitti:

        Ei karenssina voi tulla turpaan, kun et ole mitään hävinnyt. Tarkoitit varmaankin, että "en saanut pummattua valtiolta kolmea tuhatta euroa vastikkeetonta rahaa siksi, koska olen paska myyjä" ?

        Moro herra toimistopäällikkö mysteeriyrityksestä. Vieläkö porukan kuukausiansiot on alle 500? Vieläkö porukka kestää työssä noin viikon ennen kuin lähtee? Vieläkö ruokatunneille käydään koskarissa oluisilla?


      • syljen.teille
        totuuzesiinn kirjoitti:

        Ei karenssina voi tulla turpaan, kun et ole mitään hävinnyt. Tarkoitit varmaankin, että "en saanut pummattua valtiolta kolmea tuhatta euroa vastikkeetonta rahaa siksi, koska olen paska myyjä" ?

        Valtiolta pummaaminenkin on kunniallisempaa kuin tämän nimenomaisen firman toiminta. PFyi!


    • filppula51

      Reilu pari kuukautta olin hommissa kyseisessä puljussa. Kauppa kävi ihan hyvin, mutta vähän paska maku hommasta jäi. Eniten vitutti se, että haastattelussa toimiston myyntipäällikkö suorastaan kusetti. Peruutuksista kun oli puhe, niin hän kehui miten ollaan saatu peruutusprosentti pudotettua sinne 5-7 prosenttiin. No, sitten palkkapäivänä mulla oli peruutusprosentti yli 15 ja kaikilla toimistossa vähintään 12, osalla jopa yli 20.

      Samaten se oli melko harhaanjohtavaa, että keskimäärin kymmenellä kaupalla päivässä tienaa mukamas lähes kaksi tonnia kuussa. No, itse tein yli kymmenen kauppaa keskimäärin, mutta palkka jäi silti alle 1500 euroon kuussa. Yhtäältä peruutusten takia, mutta myös siksi, että laskennallisessa mallissa on oletettu, että kaikista myynneistä saa 80 pistettä, vaikka sitten todellisuudessa yhdestä kaupasta keskimäärin sain ehkä 65 pistettä.

      En kyllä suosittele kyseistä firmaa. Jotenkin epärehellinen kuva jäi toiminnasta.

      • hkjhkhkhkhkhkhkhkj

        Enemmän silti sait kuin kukaan meidän toimistol, taitaa keskipalkka olla alle seitsemän sadan täyspäikkäreil...


    • OtinVirtsaaVastaan

      Finnacta kusee suoraan myyjän suuhun. Missään muussa firmassa ei ole tuollaisia "peruutusprosentteja", niistä ei edes puhuta tai oteta pois palkasta. Taitaa "peruustusprosentit" mennä vaan omistajian taskuun.

      • J1pp11H0tma

        vaatikaa nyt hyvät ihmiset lista niistä peruutuksista ja ilmoittakaa soittavanne omalla ajalla ja tarkistavanne asian. ei niitä muuten kiinosta vaikka leikkaisivat palkkoja. ei tule ainakaan sitten huijatuksi.


    • Noppana1

      Minkäslainen palkkaus firman esimiehillä on?
      Hakevat tällä hetkellä mol.fi:ssä esimiehiä koulutusjaksolle ja sen jälkeen palkattaviksi, oltava valmis reissutyöhön...
      Mulla kokemusta myynnin esimiestyöstä vähän olisi, mutta mietityttää, että mitä se työ tuolla käytännössä olisi ja millä palkalla.
      Kiitos, jos joku osaa jotain aiheeseen vastata :)

      • Tyoöå

        Palkkaus määräytyy sen mukaan, miten normi rivimyyjät myyvät. Jos et saa heitä myymään, ei tule sinullekaan palkkaa.


      • tyhmän.markkinat

        Esimiespaikat firmassa ovat suuri puhallus. Paikka luvataan, mutta ensin pitäisi saada "pienet myyntitavoitteet täyteen", että voi muille näyttää esimerkkiä. Eli esimieskokelas laitetaan myymään lehtiä muitten sekaan. Yllättäen tässä kohtaa esimieskokelaan listat vaihdetaan huomattavasti vaativimpiin ja kiintiöihin pääseminen näyttäisi olevan kaikille kokelaille mahdotonta. Listat vaihtuvat, mutta viimeistään peruutusprosentti pitää huolta siitä, etteivät kiintiöt täyty ja tie esimiespaikkaan aukea. Todellisuudessa esimiespaikkaa ei edes ole ollut vapaana, toimistoilla kaivataan ainoastaan toimistopäälliköt ja sihteerit ylläpitämään toimintaa. Luvatut paikat asiantuntija ja esimies -hommiin ovat vain loukku, jolla työntekijöitä houkutellaan puhelinmyyjiksi. Kukaan ei lopulta pääse niille hyville alussa luvatuille esimiestienesteille.

        Tästä kertoo myös se että tällä hetkellä samainen firma hakee kymmeniä esimiehiä ja asiantuntijoita, mutta ei yhtään puhelinmyyjää. Luuletteko Suomessa olevan yhtään puhelinmyyntifirmaa, joka kykenisi menestymään tällaisella henkilöstörakenteella? Kymmeniä korkeapalkkaisia esimiehiä, asiakkuuspäälliköitä ja asiantuntijoita jokaista puhelinmyyjää kohden. Avatkaa silmänne.


    • Myymin

      Laitoin yhteystietoni nettikilpailuun, mutta en klikannut hyväksyntää puhelinmyynnille tai mainoksille, ja minulla on suoramyyntikieltokin... no meni muutama päivä ja lehtimyyntipuheluita alkoi änkeä luuriin. Viimeisin tuli numerosta 0102179100 ISO EI FINNAKTA lehtimyynnille. Myyjätyttö oli kuitenkin asiallinen.

      • Vitunfinnacta

        Finnacta Oy soittelee joka päivä eri numerosta. Hyvä kun odottaa tärkeetä puhealua ja nämä tyhjäntoimittajat soittavat..


    • dasdwd

      vieläkö täällä maksetaan ainoastaan naurettavan pientä provisioo?

      • fböygv

        jep, mihin he sitä nostaisi? vois johtajien audit vaikka vaihtua ladaan jos vahingossa työntekijöille maksettais yli päivärahan verran palkkaa.


    • yuikjh

      ei ne työntekijät palkkaa tarvitse kun eivät tee tulostkaan

      • GuMMaBaru

        Joo ja palkkaa eivät saa inhimillistä määrää edes ne jotka tekevät tulosta. Hyvä palkkausmetodi, tulee firmalle melkosen halvaksi.


      • kusetus_business

        Finnacta ei maksa elinkelpoista palkkaa edes tulosta tekeville työntekijöille! Ja suuri osa palkasta katoaa oudosti peruutusten myötä, joista ei suostuta edes antamaan todisteita! Tämä on ero muihin firmoihin. Eihän mikään paikka maksa työtä tekemättömälle, mutta se ettei makseta edes työtä tekevälle minimiä on väärin!


    • lopettakaahäiriköinti

      Mulle soitettiin aamulla parin tunnin sisään 7 kertaa, joka kerta eri numerosta, mutta kaikki tän yrityksen numeroita! Hyvin häiritsevää toimintaa!! Toivon vaan että eivät soittele jatkossa. Ei oo mukava, että häiritään tuolla tavalla ja vielä kesken tärkeiden tilanteiden.

    • Paskacta

      Juu on nuo esimiehetkin yleensä sen verran hyviä että saavat tavalla tai toisella myytyä puheensa läpi.
      Ensimmäisen palkan jälkeen kävin kyselemässä palkasta, peruutusprosentti oli 15, ja väuttivät etten ollut tarkistanut tilauksia tarkkaan ja kertonut kaikkea tilauksista? Mitä helvettiä, kuuntelin puheluitani jälkeenpäin, ja jok ikisen myynnin aikana päivästä yksi eteenpäin tarkistin kaikki tilauksista.
      Juttelin tuossa taannoin yhden vanhan finnactan esimiehen kanssa, ja hän kertoi että hänen ainut motiivinsa tuolla paskapuljulla on olla töissä on se, että pystyy kuuntelemaan myyjiensä puheluita, ja kehittämään heitä että saa itse enemmän rahaa taskuunsa.
      Hypin nyt ehkä laidasta laitaan aiheissa, mutta kun kysyin tuolloin että saanko jotain todistusta paperille, tai nähdä suoraa koneen ruudulta peruutusprosenttini muuttu esarin ilme aika valkoseks. Sitten tuli hössötystä että" joo oota hetki, saat tosta kohta soitan eka pari puheluu".
      Sitten n. Tunnin kuluttua sain niin epäaidon näköisen lappusen kätöseeni, jonka ois voinu vaikka pikkupoika tekasta excelillä minuutissa. Älkää ostako näiden paskapuheita, paitsi jos haluatte saada 10 myynnin keskiarvolla sen 600e.
      Ja eihän toi nyt mitään ala-arvoista oo, vaan täyttä bisnestä noilta esimiehiltä, meno vitun pyramidihuijaus.
      Ja ne finnacta mainokset?? "Oletko kyllästynyt 7 - 10e tuntipalkkaan? Tule finnactalle töihin ja tienaa jopa 2500e kuussa!" Joo, toki! Tuunkin soittamaan joka päivä ihmisille 8:45 - 20:30 että saan min 20 kauppaa ja loppupeleissä oon sisältä aivokuollut, ei mitään psyykettä omaava kone. Esimiehetkin duunaa vaan duuniansa, mut vittu että tekis mieli edelleen käydä hakemassa vanhalta esarilta omat massit takasin.
      Kiitos ja hei

      • Keekki69

        Peruutusprosentit on ihan huijausta. Muka kaikilla myyjillä just tasan 10% tai 15%. Noi prossat menee niiden kahden läskin äijän perstaskuun.


    • Qwari

      Mullekin soiteltiin eri numeroista monta kertaa aamulla ja kaikki finnactan numeroita.

      Joskus erehdyin vastaamaan ja löin luurin korvaan kun kamala papatus suoraan paperista alkoi.

      • semmonen_puhelu

        Olette voittanut risteilylahjakortin (lehtitilauksen jonka peruminen lähes mahdotonta).
        Vastatkaa kysymyksiin. Laitetaankos tulemaan. Eikös laitetakkin. Uskomaton etu kyseessä niin eikös vaan jookos vaan? Voitas kuitenkin kokeilemaan lähteä. Mut eikös joo? Voiskos? Niin laitetaanhan tuo pikku satsi tuosta noin? Eihän tälle voi ei sanoa ku hintaaki tulee kuukaudessa vaan kolme senttiä jokasta kuukauden tuntia kohtaan? Ni eikös kokeilla? Mutta sit sais vielä tämmösen tommosen kaupan päälle? Niin laitetaanhan tulemaan? Eikö? No laitetaanhan me tulemaan?


      • ptuov
        semmonen_puhelu kirjoitti:

        Olette voittanut risteilylahjakortin (lehtitilauksen jonka peruminen lähes mahdotonta).
        Vastatkaa kysymyksiin. Laitetaankos tulemaan. Eikös laitetakkin. Uskomaton etu kyseessä niin eikös vaan jookos vaan? Voitas kuitenkin kokeilemaan lähteä. Mut eikös joo? Voiskos? Niin laitetaanhan tuo pikku satsi tuosta noin? Eihän tälle voi ei sanoa ku hintaaki tulee kuukaudessa vaan kolme senttiä jokasta kuukauden tuntia kohtaan? Ni eikös kokeilla? Mutta sit sais vielä tämmösen tommosen kaupan päälle? Niin laitetaanhan tulemaan? Eikö? No laitetaanhan me tulemaan?

        Kannattaa kuunnella tarkemmin, itse satoja kertoja tuon spiikin lukeneena tiedän kyllä sanoo että minkäännäköistä voittoa noissa puheluissa ei mainita sanallakaan, vaikkakin helposti niin saattaa luulla. Ellei myyjä höpise omiaan, sekii voi tietysti olla mahdollista. Kyseessä on tarjouslehden tilaajalahjaksi tuleva risteilylahjakortti, joka on itseasiassa arvokkaampi kun lehden tarjousjakson hinta.

        Petteri


    • Heis

      Seko firma! Soitettiin ja luvat kaikenlaista, kun kysyin alussa että maksaako tämä mitään, niin vastattiin ettei. Sit lopussa tulikin selville että maksaa että saa tavarat. Sit kun rupesin kysymään hänen esimiestä, lyötiin luuri korvaan. Miten kukaan voi tehdä tälläistä paskahommaa!!

    • jormeli1

      vieläkö pelkkä provisio käytössä?

      • näinsevainon

        joo! Tienasin 80h kuukausi työllä 1600e 20euroa tunnilta!!1


      • 564897454648
        näinsevainon kirjoitti:

        joo! Tienasin 80h kuukausi työllä 1600e 20euroa tunnilta!!1

        Valheita. Miksi joidenkin yritysten tarvitsee laittaa työntekijöitä valehtelemaan puolestaan? Eikö se ole jo aika halpamaista?


      • VARMASAMI
        näinsevainon kirjoitti:

        joo! Tienasin 80h kuukausi työllä 1600e 20euroa tunnilta!!1

        JOO SAATOIT TIENATA, MUTTA JOSSAIN IHAN MUUSSA FIRMASSA. TÄÄLLÄ ET TUOTA TEHNYT JA SE ON IHAN VARMAA.


      • pasSteRnakkaa
        näinsevainon kirjoitti:

        joo! Tienasin 80h kuukausi työllä 1600e 20euroa tunnilta!!1

        Jaa Actalta tommoset massit? Anna mun nauraa, lisää valheita millä uusia kokemattomia yritetään houkutella tonne orjaduuniin lähes palkattaa. Parhaat tienas meidän toimipisteessä alle tonnin heikoimmat vähän alle 400. Ja täyspäiväisiä olivat kaikki, joista puhun, ossarien ansiot varmaan noin satkua kuussa.


    • dssd

      kukaan tuossa firmassa pl. esimiehet tienaa yli tonnia.

      • Janne8421

        Näin on. En suosittele kyseistä firmaa kenellekkään. Provisio aivan olematon.


      • JARNOPPI88

        Huomattu kyllä, suuria puheita, joilla ei palkanmaksu päivänä edes laskuista selvitä. Oho, tilaukset peruuntui ja kaikki tämä miinustetaan palkasta.


    • löppölä

      Soittivat tänään ja ihan standardi puhelun alku, ihan etunimellä puhuttelivat. Keskeytin litanian heti alkuun ja kysyin mikä lehti pitäisi tilata. Ei suoraa vastausta, jotain höpinää matkalahjakortista. Keskeytin taas ja sanoin että ilmainen lounas ei varmaankaan ole kyseessä. "Et edes kuuntele mistä tässä on kyse blaablaa*klik*". Siis he katkaisivat puhelun, en minä.
      Paskafirma.

      • palvelemmeilolla

        On jo voitto saada iloinen ja päivää piristävä puhelu Finnactan palveluasiantuntijalta, joka osaa tarjota sinulle tarpeisiisi parhaiten sopivan tilausratkaisun, jonka avulla saavutettu etu on mahdollista lunastaa. Tällöin asiakkaan ja yrityksen tarpeet kohtaavat parhaiten. Eikä lehtitilaus ole kovinkaan kallis, kun laskee vaikka paljonko siitä koko vuoden tilauksesta tulee hintaa yhtä päivää kohti. Ja lehdethän tuottavat iloa koko vuoden ympäri, vain muutamalla sentillä päivää kohti.


    • viruvaglee

      Älä puhu paska. me olla koko väki tallinna tänää!

      • losangeles.redwhine

        Mä olla los angeles, myyntibonus. Minä olla myydä urheilu lehti, yksi kappals.


    • A-lehti

      Vaihtuuko Jyväskylän toimistossa koko porukka kuukauden välein vai onko ilmapiiri parantunut?

      • sissisinnittelee

        samoissa mennään, mikään ei ole muuttunut.


    • Paskaduuni

      Etsin töitä ja törmäsin tähän firmaan. Vaikuttaa tosi kammottavalle työpaikalle. Eipä ole hyvää mainosta kyseiselle yritykselle. Onneksi on vara valita.

      • hyhhh

        hyhhyh


    • Jori59

      onko toimistoilla iso vaihtuvuus? Pelkkä provisio? Musa huutaa täysillä?

      • 1618

        Juurikin näin..


      • joukoporkkono

        kolme oikein kolmesta, muutosta turha odottaa


    • oiekeapalkkako

      Tytär oli kuukauden töissä normi puolitetulla työajalla koulun ohessa eli n. 4 tuntia/pv , myi a-lehteä keskimäärin 4 kpl/pv palkkaa tuli 31,04 euroa, ei jatka enää.

      • juuuuei

        no huhhuh! Tuollahan tienaa paljon! :D


      • huippuliidei_juujuu

        Tommosia näytti meidän toimipisteen kesätyöläisten palkat yleisesti olevan. Osalla liittyi ihan puutteelliseen motivaatioon, mutta osa sai niin paskoja liidejä ettei niistä yksinkertaisesti voinut tehdä kauppaa. Jos jokainen puhelu alkaa että älkää soitelko, en oo numeroani antanut niin se kertoo jotain näitten huippuliidien laadusta :D


    • hahahahahahahahaha

      Seuraavan kerran kannattaa sanoa kakaralle että TUO VEROKORTIN
      kaltaisesi vesipäät huutavat netissä eivätkä ymmärrä mistään mitään.

      • Juhani591

        oli verokorittia tai ei nii tuo summahan aivan naurettava. Ihmiset elkää menkö tälläsii firmoihi missä pelkästään provisio ja seki näköjää tosi pieni kys. firmassa.


      • jippideera_12

        joo, eipä verokortillakaan noita palkkoja oikeen pelasta, ootetaan vaan että valtio määrittää minimipalkkauksen alalla. nykyinen palkkaus systeemi paikassa on ihan elinkelvoton!


    • JAREJAVILLE12

      Haluatko ansaita itsellesi 1700-2500€ kuukaudessa? <- huvittaa tuo niiden molleissa oleva summa. Olin kyseisessä firmassa töissä ja bruttomyyntinä ehkä saatto muutama päästä koko firmasta tuohon summaan, mutta siitä kun otettii pakit pois nii 1000€ oli sit palkka loppupeleis. Firmahan tuossa tienaa, myyjät ei todellakaan. Eli jos haluat palkkaa 1-1000€ väliltä nii mene ;D jos haluat enemmän nii etsi laadukkaampi myyntifirma jossa arvostetaan myyjiä.

      • 56453215646

        Totuus lähempänä haitaria 20 euroa - 700 euroa ensimmäiseltä kuulta, 50 euroa - 800 euroa seuraavilta. Ja noihin maksimeihin pääsivät vain ihan huippumyyjät.


    • SuojeleItsesi

      Älkää menkö Finnactalle!!!! Provisio palkkaisia paikkoja on myös muualla, missä tienaatte sen verran, ettei vuokrat jää maksamatta. Tehkää itsellenne palvelus ja sivuuttakaa tämä paikka!

      • YiYHku

        Saman vinkin antaisin kaikille haastatteluun meneville, ei pohjapalkkaa ilman ehtoja, ei allekirjoitusta tai sopimusta.


    • ettujooko

      että joo ensin sanotaan että olette saaneet laivaristeilyn tai voittaneet mutta hupsis täytyykin ostaa helvetin kallis lehti niin sitten saa kansilipun tallinnaan että sellaista

      • jotenkaseiköhänlaitetatu

        On voitto saada iloinen ja päivää piristävä puhelu Finnactan palveluasiantuntijalta, joka osaa tarjota sinulle tarpeisiisi parhaiten sopivan tilausratkaisun, jonka avulla saavutettu etu on mahdollista lunastaa. Tällöin asiakkaan ja yrityksen tarpeet kohtaavat parhaiten. Eikä lehtitilaus ole kovinkaan kallis, kun laskee vaikka paljonko siitä koko vuoden tilauksesta tulee hintaa yhtä päivää kohti. Ja lehdethän tuottavat iloa koko vuoden ympäri, vain muutamalla sentillä päivää kohti.


    • tosimyyjä

      Miten kaltaisesi älykääpiö osaa työsopimuksen sisältöä ymmärtää tai edes nimeään kirjoittaa, kun et edes tiedä että provisiopalkka -sana kirjoitetaan yhteen.

      Ime sykkivää vitun läski.

      • fuckerrrrrrrrrrrrrr

        Herran jestas kuin näitä käy sääliks! :DD Oot katkera kun et saanut mitään maininnan arvoista työtä ja palkkasi kilpailee työmarkkinatuen kanssa (Työkkäri vie tässä kylläkin). Sä olet Suomen pohjasakkaa, ihmisriepu jolla ei tee yhtikäs mitään. Sun ois varmasti parempi jossain muualla.


      • tuguki

        Mikä sai sinut vastaamaan ja nälvimään toista, kaltaistasi epäonnistujaa?
        Heikko itsetuntoko? Älä vastaa. Tämä oli retorinen kysymys...


      • joona__MAKKI

        Yhdyssanatko ovat jonkinlainen älykkyyden mittari? Eikä noissa hommissa mitään tosimiehiä tai älykköjä kaivata. Parhaita ovat ne hiirulaiset, jotka tottelevat käskyjä ja eivät valita epäinhimillisestä palkkauksesta ja tekevät silti täydet tunnit. Yllättävän agressiivinen vastaus tulee kaikille firmaa kritisoiville, tästä voi vetää omat johtopäätöksensä.


    • Ninni1991_

      Ei kannata mennä, bussikortti maksoi enemmän kuin mitä palkkaa tuli, vaikka tein täyden kuukaudet ja kohtuulliset myynnit!!!!!!!

      • luottokunta_pelasti

        Tämä. Listat on niin vaihtelevia ettei koskaan tiedä onko koko päivänä edes mahdollista tehdä tulosta. Yhtenä päivänä tekee 10 kauppaa, saa uuden listan ja loppuviikosta kauppoja tuleekin yhtäkkiä 2. Siinä on naurun aiheet vähissä kun miettii mistä luotottaisi loput vuokra ja bussikorttirahat.


      • KärppäYKSI

        Listat ihan mielipuolisia. Ekoina päivinä sai helppoja listoja että saivat nimen paperiin, sen jälkeen tulokset tipahtivat kun listat vaihtuivat. Pieni jekutuksen maku jäi toiminnasta suuhun, toista kertaa en edes harkitsisi.


    • eituleikävä

      "Täysi kuukausi" = Kaksi työvuoroa. Toinen alkukuusta (2h ja katoaminen paikalta) Toinen loppukuusta (4h ja yksi puhelu)

      "Kohtuulliset myynnit" = Äidille, tädille, sedälle, enolle, itselle, isälle, veljelle ja kavereille paskalehti jonka kaikki peruuttivat

      Älä valehtele apina. Haista paska!

      • eituleminunkaan

        Mitenkähän tämä "eituleikävä" eli firman markkinointivastaava luulee tietävänsä kirjoittajan työtunnit? Vai onko totuuden peittelemiseksi turvauduttava taas valheisiin? Sen tietää, jos on lähemmissä tekemisissä paikan kanssa ollut, että kummasta on kyse, jokainen päätelkööt itse.


      • kollomoore

        Rasistisia solvauksia firmaa kritisoivien hiljentämiseksi? Tämä oli uusi pohjanoteeraus. Sopii erään firman imagoon tosin kuin nyrkki silmään.


      • suvaqqi

        Rasismikortti heitetty!


      • suvasuvakki
        suvaqqi kirjoitti:

        Rasismikortti heitetty!

        Ja tässä tapauksessa ihan aiheesta.


      • lainauslainaus

        Lainaa ketjuun kohta missä sanotaan rasistinen kommentti.


    • lottenduule

      onkohan tässä firmassa kaikki ihan kunnossa, ku melko rajuja tekstejä näkyy olevan....??

      • qwerty7767

        soita sinne ja kysy jos niin helvetisti kiinnostaa!!!


      • K.I.T.T

        Ehkä parhaan tiedon kuitenkin saa jos kysyy niiltä jotka siellä on ollut duunissa.

        Moro, onko teillä firmassa kaikki kunnossa?
        -Juu, kaikki on kunnossa, työntekijät rakastaa meitä, viime kuun huippumyyjä myi tuhat lehteä ja sai palkinnoksi avobemarin. P
        Kuulin juttua että palkka-arvio ois ihan eri kuin maksettava palkka?
        -Ei pidä paikkaansa, meillä keskiverto myyjä tekee kahta tonnia puhelimeen piereskelemällä, ei se vaikeeta oo, onnistuu vaan jos yrittää
        Onko teillä takuupalkkaa tai kuulutteko TESsiin?
        -Ei tosimyyjät tommosia kaipaa, ne on semmosille hiirulaisille ja huijareille, ihme kepuleille tommoset jutut, meillä ei takuita tarvita.
        Mutta kun melkeen kaikki telemarkkinointifirmat on jo sitoutunut?
        -Öööö, Mutta me tehdäänkin erilailla, tekemisen meininki, tosimiehiä, tonneja kuukaudessa, avobemari viidestä tilauksesta, kultaharkkoja päivän parhaalle myyjälle
        Okei, kiitti moi.


    • AHHAHAHAHAHAHAH

      Melkein kaikki firmat sitoutuneet tessiin?
      Taas näitä järjenjättiläisiä ja tuuleen huutelijoita!

      HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHA

      • köyhätkumoon_act

        Telemarkkinointialan yrityksistä yli 50% oli sitoutunut tessiin jo vuonna 2011, semmosen tilaston satuin järjenjättiläisenä löytämään. Nykyisin tuo osuus on jo huomattavasti suurempi. Tosin tossa lafkassahan meininki vastaa enemmänkin 1800-luvun maaorjuutta, joten sinällään osuvaa ettei maalaisille ylimääräisiä oikeuksia myönnetä.


    • Soikqwtrt

      LOPETTAKAA KRITISOIMINEN HETI!
      Jos on jotain ikävää sanottavaa niin tehkää se toista kautta. Ja jos haette työtä niin älkää uskoko mitä täällä ihmiset väittää! Ne huijaa, koska on kateellisia kunnon työntekijöille. Saatanan apinat, käyttäisivät loiset aikansa vaikka johonkin tuottavaan kuten työnhakuun täällä paskomisen sijaan. Vittu mikä pellekimara, kun täytyy alkaa kunniallista yritystä solvaamaan. Haistakaa kaikki palstalaiset iso paska!

    • samaduunierinimi

      Aloittajalle, palkkaus on kamala ja eikä kannata hämääntyä: uusimmat hienot "henkilöstöpäällikkö","urheiluvarainhankkija","asiantuntija", "tiimipäällikkö" ja "asiakkuushankkija" tittelit tarkoittavat kaikki yhtä ja samaa asiaa: todella heikko palkkainen puhelinmyyjä on siis urasi jos tällaiseen täkyyn tartut.

      • jappen.bar

        Juu, nuo keksityt päällikkö ja asiantuntijahommat tossa paikassa tarkottaa että myyt joka päivän kiintiöt ekana ja sen jälkeen saat pari tuntia leikkiä pikkupomoa. Vaikutus palkkaan pari sataa egeä ja duunin arvostus työelämässä nolla. Onnea vaan niille jotka ovat sinne harhautuneet.


      • Kokenutkärsinyt

        Ihan täyttä kusetusta näyttäs nämä hienotkin lisätittelit olevan. Puhelinmyyntifirma, joka ei hae yhtään puhelinmyyjää vaan kymmeniä asiantuntijoita, tiiminvetäjiä ja päälliköitä, kuka tuollaista uskoo? :D Taitaa olla niin ettei nuo lisänimitykset näy palkassa ja työnkuvassa millään tavalla, mutta sinne vaan soittelemaan, jos lähes palkaton duuni maistuu.


      • en_palaa_ikinä

        Tätä vähän itsekkin epäilin kun pienessä puhelinmyyntilafkassa on kymmenen henkilöstöpäälikön paikkaa auki. Että semmosta likasta peliä tällä kertaa pelaavat, eipä tullut yllätyksenä entiselle työntekijälle.


    • jepperi123

      Paska palkka kuulemma, Kovat lupaukset vaan ei tekoja. Palkka kuulemma aivan mitätön ei mitään pohjaa vaan surkea provisio. Ennemmin vaikka communicare tai midastouch joissa työntekijöistäkin pidetään huolta.

    • rasistejakaikkiex

      Kaikki entiset myyjät ovat rasisteja.
      Vihapuhuvat asiakkaille.

    • expuhlumyyjäri

      >paska paikka
      >en toista kertaa menis näitten haastatteluun
      >nykyinen työpaikka sentään maksaa palkan, jolla elää

      • olehiljaamies

        Taas tunnin työtä elämässään tehnyt sossuilija kertoo miten firman pitäisi hoitaa asiat. Kyllä palkkaa tulee kaikille jotka työtä tekee. Mutta kerroppa alkuun:

        1. Montako kauppaa teit?

        1.1 Sait positiivista palautetta puheluistasi... MONTAKO KAUPPAA TEIT?

        1.2 Onko hyvä myyjä sellainen, jota kehutaan vai sellainen joka tekee kauppoja?

        1.3 Olitko kohdan 1.2 hyvä myyjä?

        2. Miksi esiinnyt asiantuntijana vaikka et ollut edes YHTÄ kokonaista päivää töissä?

        3. Mitä nautintoa saat kirjoittaa epäonnistumisesta selityksiä sivukaupalla?

        4. Oletko ajatellut, että voisit kuluttaa vastailuun kuluvan energian työpaikan hakuun?

        5. Mitäs luulet yrityksen tykkäävän, kun tuollainen YHDEN PÄIVÄN työskennellyt lässyttäjä esiintyy firman asiantuntijana ja vastailee, kuin mikäkin ammattilainen?

        Mikäli olet fiksu et vastaa tähän viestiin, mutta kun et ole. Et vastaa mihinkään viestiin ja poistut koko sivustolta. Kulutat aikasi uuden työpaikan etsimiseen ja mikäli sellaisen onnistut saamaan keskityt työn tekemiseen etkä viestien näpyttelyyn Suomi24.fi palstalle


      • haukionkalakalakala
        olehiljaamies kirjoitti:

        Taas tunnin työtä elämässään tehnyt sossuilija kertoo miten firman pitäisi hoitaa asiat. Kyllä palkkaa tulee kaikille jotka työtä tekee. Mutta kerroppa alkuun:

        1. Montako kauppaa teit?

        1.1 Sait positiivista palautetta puheluistasi... MONTAKO KAUPPAA TEIT?

        1.2 Onko hyvä myyjä sellainen, jota kehutaan vai sellainen joka tekee kauppoja?

        1.3 Olitko kohdan 1.2 hyvä myyjä?

        2. Miksi esiinnyt asiantuntijana vaikka et ollut edes YHTÄ kokonaista päivää töissä?

        3. Mitä nautintoa saat kirjoittaa epäonnistumisesta selityksiä sivukaupalla?

        4. Oletko ajatellut, että voisit kuluttaa vastailuun kuluvan energian työpaikan hakuun?

        5. Mitäs luulet yrityksen tykkäävän, kun tuollainen YHDEN PÄIVÄN työskennellyt lässyttäjä esiintyy firman asiantuntijana ja vastailee, kuin mikäkin ammattilainen?

        Mikäli olet fiksu et vastaa tähän viestiin, mutta kun et ole. Et vastaa mihinkään viestiin ja poistut koko sivustolta. Kulutat aikasi uuden työpaikan etsimiseen ja mikäli sellaisen onnistut saamaan keskityt työn tekemiseen etkä viestien näpyttelyyn Suomi24.fi palstalle

        Itse tuolla työskentelin hetken ja oli ihan hirveetä hommaa!! Työhaastattelusta lähtien syötetään ihan järjetöntä unelmaa päähän joka ei TODELLAKAAN ole realistista! Palkkaa saat VAIN kaupoista ja huom toteutuneista sellaisista. Jos puhelimessa sovittu kauppa ei onnistu eli lehden tilaaja ei maksa laskua tai muuten peruu kaupat on se sun tilipussista pois! Mun saldo oli neljältä päivältä 410pistettä (kaupat siis pisteytetään ja sen mukaan saat palkan). Palkkalaskelmassa oli kuitenkin 210pistettä ja saldo 16euroa!! Pelkät työmatkatkin vei enemmän ja tuosta summasta otettiin vielä verot pois! Selitys oli, että puolet kaupoista oli peruttu?? Jäi kyllä epäilevä fiilis, koska muistan ne kenen kanssa kaupat tein..

        Paikan huippumyyjätkään eivät saa tuota 20myyntiä/päivä tehtyä! Koulutus oli yksi päivä jossa luettiin myyntipuhetta joka oli TODELLA kiero! Sanottiin myös, ettei sitä saa muokata vaan täytyy olla sanasta sanaan.. mutta kaikkihan siihen lisäili, kun ei sillä saanut mitään myytyä. Saatika, kun tuotteena on lehti. Nykyään suurimman osan voi lukea netistä.

        Helsingissä haastettelevalla on ainakin se myyntimodi päällä koko ajan. Todella ärsyttävän kuuloinen jo siitä lähtien, kun se sulle soittaa työhaastattelua sopiakseen. Ja tuonnehan otetaan ihan kenet vaan töihin. Kunhan suomea puhut niin paikka on sun.

        Jos kuitenkin näiden tietojen jälkeen haet kyseiseen firmaan töihin.. muista että se haastattelija sanoo kaikille töihin päässeille miettineensä ensin ettei sua palkkaa sinne mutta sanoo muuttaneensa mielensä haastattelun aikana ja saat duunin heti!


    • frcdee

      nim olehiljaamies
      Niin kyllähän tässäkin ketjussa on paljon muitakin kyseisessä firmassa työskennelleitä ja puhuvat selvää faktaa !!!!!
      tämä kyisen nimimerkin takana on varmalla todennäköisyydellä firman oma trolli!!!

      Sen verran typerää tuo kommentointi on.

    • lottaliina222

      Minulla olisi perehdytys tälläviikolla mutta en todellakaan kyllä ole menossa ku tänne keskusteluun eksyin!!!

    • JanoBo21

      Firman tulos syntyy alipalkkauksen ja työoloista tinkimisen seurauksena, näin tuntuu valitettavasti olevan joissain suomalaisissa puhelinfirmoissa...

    • melkeinuskoin

      Aika ovelia myyntimiehiä ovat, melkeen onnistuivat houkuttelemaan mukaan. Puhetta siitä että puhelinmyyntityö olisi vain hetkellinen vaihe matkalla johtoon, mitä uskomatonta paskaa. Lupailivat samoissa haastiksissa käyneille kavereille samaa johtohommaa! Esimiehiähän tarvitsee yksi toimisto ainakin kolme!

    • rhlut

      Eivät saa myyjiä enää rekrytoitua niin tuolla esimiespaikalla hakevat sitten.

    • Jaunis_11

      Aloittajalle: Jos palkka kiinnostaa tuo ei ole sinun paikkasi, muut firmat maksavat huomattavasti paremmin. Sen lisäksi actalla voit varautua epämääräisiin "peruutuksiin", jotka vähennetään palkastati. Finacta on kakan koti.

      • ettäsemmonenmesta

        mielummin otan kaktuksen perseeseen kun menen tuonne uusiksi töihin.


    • enkä_muuten_palaa

      Kokemuksia:

      Liidit:
      Hyvä lista: Pull/close parhailla myyjillä n 4%, keskivertomyyjillä n 3%.
      Heikko lista (suurin osa listoista): Pull/close parhailla myyjillä n 2%, keskivertomyyjillä n 1%.

      Palkka: Kelvoton, ja aina vähemmän kuin laskettu, koska peruutukset, joista ei anneta raporttia aina edes vaadittaessa. Ensimmäinen kuukausi 400€, siitä hitaasti nousten ja lopulta n 800-900€ /kk puolen vuoden jälkeen.

      Työolot: Kamalat, radio huutaa, käsinäppäillen soittelet tusianokialla josta ei edes kuule kunnolla läpi. Ahdasta ja vaikea kuulla mitä asiakas puhuu kun toimistossa yhdessä huoneessa parhaimmillaan seitsemän soittajaa. Ergonomiasta ei olla tuolla vielä kuultu, kalusteet eivät tue ja istumatyössä saa itsensä äkkiä paskaksi. Kannattaa suosiolla soittaa eteisestä, listat saa hyllykön päälle, meteliä on vähemmän ja seistessä ei selkä kipeydy.

      Johto: Ala-arvoisinta kaikista, huutamista ja mökäämistä. Johto koostuu tosi limaisista ukoista. Kannustavuudesta,tukemisesta ja perehdytyksestä ei tietoakaan.

      Työkaverit: Työkaverit tuolla oli sentään tosi jees, tukivat ja auttoivat alkuun, mutta ei tommosessa paikassa jaksa pelkästään työkavereiden takia olla duunissa. Onneksi löytyi muuta työtä ja pääsin pois tuolta.

    • hommat.kusi

      Kaiken maailman keksityyillä feikkititteleillä yrittävät houkutella uusia puhelinmyyjiä nykyisin, eipä ole meno paljoa menneistä muuttunut. Onnea vaan niille urpoille, jotka actaansaan astuvat.

      • 646621465

        Myyntipäällikkö ja mediahaastattelija, anna mun nauraa. Samaa puhelinmyyntiä joutuvat tekemään jokainen palkkansa eteen. Tulee pieni paluu todellisuuteen kun pääliköt istutetaan puhelinhuoneeseen soittamaan, voi siinä hymy hyytyä kyykytyksessä.


    • dana__SKA

      Mollissa yli neljä sivua tämän yrityksen paikkoja auki, kannattaako edes hakea vai miksi niin suuri vaihtuvuus? Uusia toimistoja ei ainakaan näytä olevan avattu. Onko kokemuksia?

      • AnnaLaure__

        En hakis toista kertaa tonne, vaihtuvuudelle on syynsä:
        -palkkaus
        -huono perehdytys
        -heikot liidit
        -huono johtaminen
        -työskentelyolot epämukavat (melu, ergonomia, tilan puute)

        Buusterista parempia kokemuksia.


      • Jaakkopoikke

        Kokemuksia on, ei kannata mennä


      • eieieieiei

        ei.


      • jeeger.meister
        Jaakkopoikke kirjoitti:

        Kokemuksia on, ei kannata mennä

        Siinähän tuli kolmeen kertaan sama vinkki, jonka meinasin hakijalle antaa. Minua ei enää tarvita täällä.
        >lentää pois


      • leningradbilboys

        Kantapään kautta opittu, jatkossa en allekirjottas sopimusta vaan kävelisin pois.


    • buusteri

      Buusteri on paras tele markkinoija!!! Parempi palkka ja muutenkin paras! Tulkaa kaikki buustaamaan buusterille!!! buusteri!!!!

      • myyntiukko

        Nyt kuulostaa vähän jo firman omalta myyntipuheelta. Tai sitten actalaisen false flag -viesti ja surullinen sellainen. Mutta tottahan on että midastouch, buusteri, groove ja mega pesevät tuon lafkan palkkauksessa ja työoloissa 100-0 vähintään.


      • tyytyväine.työtekijä

        Ei tuo buusterikaan paras ole vaikka onkin paljon parempi kuin finacta. Parhaat kokemukset Midaksesta, suosittelen lämpimästi kaikille, joilla kokemus ja taidot riittää, palkkakin on sitten sen mukainen.


      • telemään

        Buusteri on ihan ok paikka aloittelijalle, palkkaus ja työolot kunnossa. Sitten kun kokemusta kertyy voi vaihtaa parempipalkkaiseen yritysmyyntiin. Mutta Finactaan en enää menisi.


    • juntsaja

      Voi niitä raukkoja ketkä ovat alistuneet tuolla työskentelee..

      • Jonna789789

        Ei siellä hullukaan enää työskentele ja sen huomaa, laitappas mollin hakuun acta niin näet että firma on puoliksi tyhjä. Ihmiset ovat tajunneet mimmonen paikka


    • jakajaka

      Actassahan on hyvä olla, palkkakuitin saatuani pettymys; tilille melkein nolla.

    • jessus.mikä.mesta

      kerran tuolla koitin kesäduunissa olla, aika nopeasti tuli raja täyteen, vaikka ennen en ole mistään duunista kävelemään lähtenyt. tällä kertaa päätös oli helppo

      • JarnoTygäri

        Ihan jäätävän huono työpaikka, saman koin kuin sinä. Bonuksena maksettava palkka ei riitä elämiseen. Toista kertaa en edes noitten toimiston suuntaan kuse.


    • soronoosaiturit

      Joo, kun näitä vastauksia on lukenut niin selvinnyt aika hyvin millainen paikka on kyseessä, haastatteluun en ole enää menossa.

    • JUZZIQWE

      pääseekö täällä miten tienaamaan? miten tulee kauppoja ja miten maksaavat pohjaa?

    • exfinnactalainen

      ei oo pohjaa ja et pääse tienaamaan ellet tienaamisella tarkoita 300€/kk :D

      • Joni_Porkkoosta

        Sain 250€ kuukaudesta ja olin ihan tyytyväinen. Paljon hommaahan siinä oli palkkaan nähden ja työolot aika alkeelliset mutta kun asui sadan metrin päässä ja kävi syömässä kotona niin ei se haitannut. Eikä mennyt edes tuet vaikka teki täysiä tunteja, kun palkka oli sopivan matala.


    • äskenkuultua

      Miten voi selvittää, onko näillä myyntiputkilla kunnossa lakisääteiset maksut. Kuulin huhua kaveriltani, että esim. eräälläkin itseään pitkän linjan yrityksenä pitävänä olisi noita maksuja maksamatta ja ettei ole edes ilmoitettu eläkevakuutukseen, että tällainen ihminen on heillä töissä. Ei kovin hyvä pohja siirtyä esim. työttömästä tällaiseen putkaan. Masentavaa, että näitä ikäviä työnantajia sitten vielä on. Luottamus on kuitenkin se, joka pitäisi työllistämisvaiheessa olla nr. 1.

    • JJokipoikke

      paskoja kokemuksia, välttäisin kuin ruttoa tuota firmaa työnantajana.

      • JJokipoikke

        eiku sori, hyviä kokemuksia. Olen vieläkin työssä siellä.


      • JJokipoikke
        JJokipoikke kirjoitti:

        eiku sori, hyviä kokemuksia. Olen vieläkin työssä siellä.

        hienosti varastit nimimerkin, paskaa puhut. huono firma ja paskoja kokemuksia.


    • HelppoTyö

      Kyllähän tuossa työssä kepeästi rahaa tulee, kun spiikin osaa. Yleensä lähellä 30% pulli myyntiarviolla yli keskivertomyyjällä. Helppoa rahaa, kun ymmärtää miten bisnes toimii.
      Eli mars, mars jo työtä hakemaan nuorille. Alkaa kesälomakausi olla jo lähellä.

      • Exfinnactalainen

        tuolla kukaan ei tienaa yli tonnia. tais tulla finnactan joku päälliköistä satuilemaan paskaa tänne. Et sit viittiny kertoo että jokaisella myyjällä väh. 20% peruutukset joka kk. Pahimmassa tapauksessa 50%.


      • 978546546123

        Höpönlöpö. Kukaan tuolla hommissaa ollut ei usko valheitasi. Väitteesi 30% pullista on neaurettava, tuohon eivät yllä edes parhaat kotimaiset huippufirmojen B2B-myyntitykit. Actalaiseten keskipulli omien kokemusten ja havaintojen valossa alta prosentin, joten pientä eroa todellisuuden ja heittelemiesi lukujen välillä. Ja Finnactahan on tunnetusti niitten menestyjien totaalinen vastakohta.


    • nimimerkki12

      Ihmetyttää miksi muissa vastaavanlaisissa yrityksissä ei ole tommosta "peruutus" käytäntöä??

    • Awuamaaan

      Ensikäden tietoa on aloittajalle: paskaa duunia josta maksetaan paskaa palkkaa, ehkä jopa paskempaa kuin muissa puhelinmyyntifirmoissa. Liidit ovat ainakin ihan täyttä sontaa, suurin osa asiakkaista ei edes muista koska kyselyyn on vastannut! Välttäisin tätä paikkaa.

    • jez123

      provikkahan siellä on pelkästään, ei mitään tunti/kk palkkausta ollenkaan. ei mitään järkeä mennä tuollaiseen ellei sitten oikeasti ole joku myyntijethro. Kovasti yrittävät kuitenkin motivoida erillaisilla palkinnoilla ja kilpailuilla.

    • Jaritre12

      En ees ymmärrä miks joku tuonne ees hakee, provikka on suomen pienimpiä. Kyllä luit oikein! Ei minkäänlaista takuupalkkaa, ei tuntipalkkaa ja ne peruutukset vie tosiaan suurimman osan sun tilistä! Liideissä asiakkaat tosiaan käyneet täyttämässä vahingossa nettikyselyn (voit voittaa 1000€ bensarahaa yms) eli eivät finnactan kyselyä.

      -Jari

    • Yxjamppavaan

      Palkkaus on todella reilu ja kannustava, ja pomot todella asiantuntevia ja aina tukenasi. Tilat ovat viihtyisät, ja työ mukavaa sisätyötä. Suosittelen kaikille!

      • Toinexjamppavaan

        Hahhahhaa, siinäpä aino annos ironiaa kerrakseen... Ainoa joka voi nähdä finnactan palkkauksen reiluna on kyseisen firman pomot. Miten Suomen matalapalkkaisimman alan varmaankin matalimmat provisiot voivat olla jonkun mielestä reilu palkkaus? Taidat olla firman hepä kun tuollaisia vitsejä lauot.


    • huijarienkeskittymätuo

      Tälläkään hetkellä kys. om. paikka ei hae rehellisesti yhtään puhelinmyyjää. Kaikille puhelinmyyjille annettu joku hienolta kuulostava nimi työpaikkailmoituksissa. On esimiesharjoittelijaa, urheiluvarainhankkijaa ja tutkimushaastattelijaa. Törkeä tapa vedättää koululaisia ja nuoria. Kohta vaihtavat varmaan vielä toiminimensäkkin kun ihmiset alkavat tietää millainen paikka on kyseessä.

    • Häiritty

      Soittelevat useita kertoja saman päivän aikana eri kaupungeista esim. varkaus iisalmi kuopio jne. En vastaa tuntemattomiin numeroihin mutta fonectan kautta ihan vaan huvikseni katselin päivän saldon soittivat kahdeksan (8) kertaa saman päivän aikana ja kaikki eri numerosta.

    • turhuukkibuuki

      Empä voi hyvällä omalla tunnolla suositella duunia tuolla paikasa kenellekkää. Todella alipalkattua ja hyväksikäytön makuhan siitä suuhu jäi. Mitä aloituspalkaksi luvataan niin siitä noin neljännes suurimmalle osalle kätee jäi ja siitähän se riemu ratkesi: ne jotka ei olleet vielä lopettanu niin sitten lopetti. Kannattaa tarkkaa miettiä ennen ku laittaa nimmee paperii.

    • petterr77

      Tänään olin laittamassa hakemusta heidän nettisivulla. Eivät toimi sivut. Luulisi että myyntifirmalla kotisivut olisi kondiksessa..

      • sivut_kuin_firma

        kannattaa lukaista ketjun kokemuksia tuosta firmasta ja harkita sen jälkeen uudestaan sinne hakemista...


    • samuli774

      Finnacta harrastaa myös urheiluvarainhankintaa. "Urheilun unelma-arpa.". Saattaa olla melko ketkua hommaa kun arpoja myydään ilmeisesti kestona tuon ketjun mukaan:

      http://kaksplus.fi/threads/unelma-arpa-myyjae-vedaetti-aeitiaeni.2459425/

      "No en nyt sanois että noin toimii, olen itse nimittäin töissä kyseisellä firmalla, me saimme ennen myydä noita 3 x 30 e paketteja määräaikaisena, elikkä katkes automaattisesti siihen 3 pakettiin. Nyt ei enää saa myydä, meidän pitää nykyään myydä kaikki kestona, jotta vähempi ihminen saa sitä myös jatkossa. Toinen on, että meidän pitää tarjota asiakkaalle asiakaspalvelun puheinnumeroa, mihin soittamalla 2 min saadaan poikki. Ei se nyt ihan niinkään mee, pääset sen sijaan todellisuudessa väittelemään puhelinmyyjän kanssa, miksi ei enää. Sähköpostiin vastataan niin viivellä kuin mahdollista, jotta aikaraja umpeutuisi. "

      Varmaan vedätys toimii niin että huijataan asiakas ottamaan arpa ja sitten tilauksen irtisanominen tehdään vaikeaksi. Sitä ihmettelen suuresti että isot urheilujärjestöt hyväksyy tällaisen hieman hmm.. epärehdin varainkeruun. Toki Finnactalle homma sopii kun ne ketkuja ovat. Sääliksi käy myyjiä jotka provikalla joutuvat huijaamaan ihmisiä.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe