MISSÄ KONEIDEN AVAIMIA YLEISESTI SÄILYTETÄÄN?

Telakukko

Itse olen kuljettajana törmännyt moniinkin säilytyspaikkoihin
kaivinkoneissa. Yleisesti koneen alle kurkkaamalla näkyy
pieniä reikiä pohjapelleissä, niissä säilyteltiin avaimia, sormin
tunnustelemalla avain löytyi. Samoin puomin tyvellä ja ohjaamon/puomin
välisessä kolossa. Samoin työkalulaatikossa. Ja joissain koneissa
avaimet löytyi työrukkasen sisältä.
Pyöräkuormaajissa yleinen paikka oli keskinivelen tietämillä.

26

1787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhannuskonemies

      mulla on jemma nimisessä paikassa

    • Gonemies

      Kerran tulin maanantai aamuna koneelle niin oli oven lukko täytetty hiekan ja konerasvan töhnällä ja koneen ympärillä pienen näköisiä kengänjälkiä et vissiin nuoriso asialla. Ei auttanut avaimet kun lukko täynnä "jaskaa".
      Lukko uusiksi ja kone seisoi 2 päivää sen takia. Ei hymyilyttänyt koneen omistajaa.
      Itte olin 2 päivää pekkasilla.

      • ikkun.a

        tässä tapauksessa olis tullu mieleen vaikka rikkoa ikkuna,ois varmaankin tullu halvemmaks kun tuo kertomasi tarina


      • Window.s
        ikkun.a kirjoitti:

        tässä tapauksessa olis tullu mieleen vaikka rikkoa ikkuna,ois varmaankin tullu halvemmaks kun tuo kertomasi tarina

        Tarina? Ei se mikään tarina ole vaan ihan tosi homma.

        Joo ja maahantuojalta löytyy sit ikkuna samaksi päiväksi? Ja asennus kans?

        Ai niin mut urakoitsijoiden tyylihän onkin laittaa sit ilmastointiteipillä muovi tai
        pahvia ikkunaan pariksi päiväksi - viikoksi.


    • sosops

      kuka ikkunaa maahantuojalta ottaa kun lasiliike käy sen tekemässä paikan päällä ja asentaa kans,,järjen käyttö on sallittu...

      • Joku vaan

        Joku vuosi sitten oli laivassa iso pyöräkuormaaja parkkeerattuna siten ettei alakannen luukkuja saanut auki. Pitkään porukalla tutkittiin miten koneen saa käyntiin. Lopulta ei auttanut muu kuin ahtaajan hakea julmettu trukki, jolla kone nostettiin sivuun.


    • Jos kaivinkoneen ovenlukko on niin valmis tapaus ettei ehjänä saa auki niin toimiva konsti on perinteinen: Vasaran kanssa talttapää meisseli lukkoon ja lukkopihdellä, putkitongilla, tms. kääntö.

      Tietysti tuollasessa tapauksessa vois olla paineilma kovasana kokeilla ensimmäisenä...

      Ei kaivinkoneen koppiin niin vaikea ole murtautua että sen takia laseja kannattais särkeä. Jos ei ole vaikkapa alalasi pikkusta vaille vaihtoa.

    • Höh...

      Lasiliike ei saa samana päivänä karkaistua lasia koneeseen. Lasin pitää olla sellanen lain mukaan että jonkun siihen iskeytyessä lasi särkyy pieniksi murusiksi.
      Ikävä kyllä monesti näkee koneissa ns. laittomia laseja. lasissa on säröjä ja halkeamia, näin ollen lasi särkyessään pahemmin voi aiheuttaa kuljettajalle viiltohaavoja, ja urakoitsijalle kustannuksia.

    • Valokuva-us

      Kaverin kanssa nähtiin kun latvian rekkarissa olevaan auton peräkärryyn taljalla kaverit veti kaivinkoneen kauhaa.
      Juhannuspäivän ilta ja kello 23.30. Töissäköhän olivat?

      • Soitikko

        Ei tullu mieleen soittaa poliisia paikalle?


      • Orjana paskamaassa
        Soitikko kirjoitti:

        Ei tullu mieleen soittaa poliisia paikalle?

        Miks puuttuisin toisten asioihin?

        Jos suomessa sais palkkion ni sit vois soittaakin.

        Kuten kaverini on tiivistäny: jos löydät ruumiin, näet jonkun pahoinpitelyn, tapon tms. hän sanoi et ensin mahdollisimman paljon fotoja, ja yrittää myydä iltapäivä tai skandaalilehteen ennemmin kuin ilmoittaa poliisille, lehti ilmoittaa sit kyllä poliisille.

        Noh.. seoli kaverin mielipide.


    • El Camino

      Tää nyt vähän sinnepäin:

      Iloisella -80luvulla olin amerikanauton kanssa cruisalemassa Helsingissä.Tapasin vanhan tuttuni kaverinsa kanssa joka ehdotti muutamaa tuoppia johon minä että olen autolla liikenteessä joten...niinhän siinä kävi että ihan naamat ja kaverin ystävä joka oli selvinpäin heitti mut kotiin(en kyllä muista mitään)

      Ei ollut kännyköitä eikä edes hemmon puhelinnumeroa...ei auttanut kun soittaa Kilon Poliisiin.."Kilon Poliisi" johon vastasin että autoni on kadonnut.."ONKO SE VARASTETTU!!!" Herra konstaapeli,ei mutta en muista missä se on."No pannaan haku päälle mutta ensi kerralla.... Parin päivän päästä tuli soitto,autonne on Käpylässä osoite se ja se....

      Joo olihan se ja avaimet siellä pakoputkessa....

    • A-HOLE

      Oliko viimeisen kirjoittanut SELVIN PÄIN??

      • The Man

        Vitsi linjalle siis..noh tässä yksi vitsi:

        Miksi urakoitsija perui Japanin matkansa?

        Se kuuli että Sonyn 20 tuumainen onkin televisio...

        HAHAHA


      • El Camino

        Olen...silloin en ollut,mutta kun avaimista oli kyse en vastustanut kiusausta..Anteeksi


      • El Camino
        The Man kirjoitti:

        Vitsi linjalle siis..noh tässä yksi vitsi:

        Miksi urakoitsija perui Japanin matkansa?

        Se kuuli että Sonyn 20 tuumainen onkin televisio...

        HAHAHA

        Vähän ontui tuo vitsi,eikös se ollut vanhapiika joka noin luuli kun tilas telkkarin?

        OK en vaivaa enää


    • hihohhoh

      karkaistua lasia ei tarvi olla kuin takaikkuna joka on merkitty hätäpoistumis reitiksi,meilläkin on kaivinkoneen lasit vaihdettu panssarilaseiksi joita ihan saa maahantuojan kauttakin,,jos karkaistuja laseja pitää vasarakoneessa niin niitä saa vaihtaa päivittäin.
      takaikkunaa taas ei saa maahantuojalta panssarilasina.

      • Hätäpoistumistie pitää olla kuten sanottu, mutta senkin ikkunan saa vaihtaa panssari lasiksi jos siihen asennetaan repäisy nauhallinen tiiviste. Silloin lasin saa pois ilman työkaluja. Tosin taitaapa jäädä laittamatta uudempiin koneisiin missä liimalasit.


      • popsical

        "Kärpäsverkkoahan" ne yleensä pitää vasarakoneissa ikkunan edessä, tai sitten ihan paksua pleksia, niin ainakin YIT:in pillarissa ollu.

        Tietty saahan sitä mettäkoneiden ikkunalasiakin laitella jos haluu maksaa ittensä kipeäksi.


    • fuller1

      Astuttiinko kenties konekuskien varpaille kun kaveri kertoi jutun?Voin minäkin kertoa muutamia asioita kivikuski ajoilta jolloin esim.kaivinkuskit olivat jumalia,paaveja&kuninkaita.Aamulla haettin kotoota ja K-Marketin kautta koneelle muutama tasottava mukana tietysti!Asiassa oli tietysti hyväkin puoli kun oppi kuokkimaan ne kamat lavalle itse kun homman piti toimia eikä vasta puoleltapäivin.Korojahan ei pystynyt kaivamaan mutta irtomaat vietiin.Muutamiakin kertoja joutui kippaamaan lastin konekuskin eteen ja mennä sanomaan hiprakassa olleelle "kuninkaalle" että tee uusi kuorma,kaikki ei uskaltanut mutta siihen aikaan Vihdintie Aro-Yhtymän kohdalla oli taattu punnituspaikka jos tulit Ruskikselta.


      Tämä ei ole missään nimessä loukkaus tai epäluottamuslause Teitä asianne osaavia konekuskeja vastaan.Monia tosiammattilaisia muistellessa,esim. kuorma valmis niin hellästi kauhalla kopautus sivupeiliin joka ei siirtynyt milliäkään.Vanhat kuskit neuvoivat ostamaan kerran kuussa viskipullon Malminkartanon paskamäen "bulldozer"kuskille,nimeä en muista mutta muistan sen että Helinin autot seisoi siellä lillussa ja itse ei tarvinnut kuin avaa ovi niin varppi valmiina.

      No siinä hieman asiaa,tosi ammattilainen ottaa tän kehuna,muut vittuiluna

      • Tosi ammattilainen

        Miten liittyy avainten säilytykseen koneissa? Kaveri taisi unissaan kirjotella edelllisen "tarinan" näkemistään kosteista unista...


    • kopelkomän

      Tiedättekö mikä on konemiesten kansallisleikki?Avaimenpiilotus-ehe-ehe

    • APLOY

      Joo ja sit iltapäivän kahvitunnilla ne löytää avaimet ja tekevät pari tuntia duunia ja sit shellille kaljoille. HEH

    • vftyfhghjgj

      Meillä avain on aina virtalukossa joka koneessa,niin ei tarvitse kenenkään etsiskellä.

      • Kahessa vuorossa

        Ei niin vaikea piilo, mutta pidetään päävirtakatkaisijasta roikkumassa, -tulee samalla käännettyä virratkin päälle ja pois.


    • 1963UM

      Siinä virtalukossa. Ja hyttiin pääsee mistä tahansa lasiaukosta.
      Ota lumet pois penkiltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2310
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1791
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      167
      1670
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1148
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      76
      1072
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe