Käykääpä kipin kapin vaihtamassa pankkia

vai mitä

Aukasin S-pankin tilin ja olen ollut tyytyväinen.
Kuukausimaksu 0 euroa , myös kortin kanssa.

Lopetin Dansken tilin välittömästi,joku varmaan ihmettelee miksi.No siksi kun Dansken tili maksaa kuukaudessa noin 8 euroa ja vuodessa lähes 100 euroa palvelumaksuja ! Minä en saa noin suurille palvelumaksuille mitään vastinetta.

S-pankki on lisäksi täysin Suomalainen ja nythän sieltä saa vielä asuntolainojakin.

18

505

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • setuasiakas

Danske-bankin systeemi onkin ollut omituinen muutaman viimevuoden aikana. Itse kävin välillä Sampo-pankissa asiakkaana, kun silloinen oma pankki alkoi käymään hermoille, mutta mikä minua suojeli, että palasin takaisin aiempaan pankkiin reilun puolenvuoden sisään.... pian sen jälkeen tuli se tilanne, jossa sampo-pankin tietojärjesrelmät oli jumissa viikkoja.

Mutta mitä tiulee sitten S-pankin ja pien fuusioituvan Tapiolan palvelumaksuihin, niin katsotaan asiaa pari vuotta eteenpäin. Kyllähän S-pankki nyt on luvannut maksuttomat peruspalvelumaksut S-kaupan etuasiakkaalle, mutta sehän on vaan kusetusta. Kyllä ne tavalla tai toisella alkaa perimään viimeistään kahden tai kolmen vuoden päästä.....

Ja sitäpaitti, kun ihminen ottaa itseään talouden pidossa niskasta kiinni, niin ne palvelumaksujen merkitys alkaa sulamaan. Se tapahtuu jo reilun tuhannen euron kohdalla, kun saa säästettyä kasaan pienen pesämunan, niin siinä ei paljoa enää joku reilun 4€ palvelumaksut tunnu, ja ainakin isoimmat pankit vapauttaa asiakkaan palvelumaksuista 5000€ kohdalla kokonaan.

Ja mitä tulee sitten S-pankin palveluihin, niin parilla muulla pankilla on aika hyvin toimiva mobiiliverkkopankki, jolla saa maksuit sisään viivakoodilla. Tälläisiä asioita S-pankilla ei ole, eikä tule ellei sellaista kehitetä.

Toki arvostan suuresti nykymaailmassa maksuttomia palveluja, mutta en usko, että niitä vaativat tekisivät sitä muun takia kuin siksi, että se elämä kaatuu siihen suhteellisen pienen euromäärän puuteeseen, joka on syntynyt epävarman rahatilanteen takia.

Olen itsekkin S-pankin omistaja-asiaks, ja käytän ilmaista S-tiliä, mutta verkkopankissa on muistakin asioita joita arvostan kuin maksuttomuus.

• sampolainen..

Paljonko se S-etukortti maksaa? Sehän ei ole ilmainen. Danske Bank luopuu nyt kesällä Javasta mikä on erittäin hieno asia. Ainakin se kannattaa tsekata ennenkuin pankkia vaihtaa. Monellehan tuo raskas ja toimimaton Java sovellus on ollut suurin syy pankin vaihtoon. Eikä tuo 6,40 palvelumaksu nyt kenenkään taloutta luulisi kaatavan..

• setuasiakas

No onhan 6,40€ paljon palvelumaksua, kun kaksi Suomen isointa pankkia perii alle 5e.

Mutta mitään ei saa korvauksetta. Se on taivaan tosi.

Mutta monella s-pankkiin siirtyvällä on kuralla oleva talous toisessa pankissa ja nyt kuvitellaan että kauppapankki on vapahtaja. Kyllä se arki sielläkin tulee nopeasti, ja siitä saa maksaa muutkin asiansa kelvollisemmin hoitaneet.

• Nyt kesällä?

En oikein usko noita danske bankin aikatauluja it-asioissa. Saattaa se onnistuakin - tai sitten ei. Ja eiköhän se javaton verkkopankki ole täynnä bugeja käyttöönotettaessa kuten edeltäjänsäkin.

• satku ainakin
      • 18+20

Sori. Helsingissä asiakasomistajaksi pääsee vain 35,00 eurolla. Ja summalle maksetaan noin 10 prosentin vuotuista korkoa. Ja summan saa jäsenyydestä erotessaan takaisin.

• kaikkiainaässästä

S-etukortti ei maksa mitään.

Osuuskaupan jäsenyys maksaa, mutta se onkin aivan toinen tarina.

• vai niin

Juu, mutta vain Helsingissä. Mitäs se hyödyttää asiakasta joka suu vaikkapa Tampereella? Satasen joudut maksamaan siellä etukortista.

• ulallako

Ilmaista pankkia ei ole olemassakaan, ehkä jonkun aikaa mutta ei kauaa.
        Haluavat vain asiakkaita.
        Odotan dansken muutoksia syksyyn, jos ei mitään tapahdu nostan kytkintä.
        Ei pääse mihinkään missä tarvii kirjautumisessa verkkotunnuksia.

• ghdf

Tamperelainenkin voi liittyä HOK-Elantoon. Bonuksetkin tulee ihan normaalisti. Ainut mitä häviää "väärän" osuuspankin jäsenyydessä / eri alueella asumisessa on mahdolliset pääomanpalautukset, joita maksetaan ko. osuuskaupan omissa liikkeissä tehtyjen ostosten perusteella.

• hihvgiswdg

Empä taida mennä vaihtamaan..

Nordeassa on kortit, tilit ja verkkopankkitunnukset ja maksaa kuukaudessa tasan 0 euroa...

• Ähäkutti!

S-pankki paras, muut varas!

• just joo
      • etgkyetuk

Niin tai sitten 30t€ asuntolainaa mitä meillä on aikas monella......

• Han Zolo
        etgkyetuk kirjoitti:

Niin tai sitten 30t€ asuntolainaa mitä meillä on aikas monella......

Ei riitä enää 30.000€ saldo tai laina. Visa Electronista ne ottaa silti 2€/kk.

• sfytiyi
        Han Zolo kirjoitti:

Ei riitä enää 30.000€ saldo tai laina. Visa Electronista ne ottaa silti 2€/kk.

Mastercard on ilmainen... Ei sitä luottoa ole pakko käyttää vaikka se kortissa onkin.

• Laskuri....

Nuo palvelumaksut ovat vain murenia.

Laskekaapa paljonko menetätte pankille rahaa 30'000€ talletuksella, lähes 0% korkoisella tilillä.

Tuottona voisi käyttää pankin osakkeille maksettuja osinkoja.

• Hämmästyttää

Olen avaamassa nuoremman tytäreni kanssa hänelle tiliä, jotta hän saisi pankkitunnukset, jotta voisi ilmoittautua työkkäriin, jotta voisi sen jälkeen saada kelalta asumistukea ja sossusta toimeentulotukea. Nordeasta ja OP:sta sanottiin, että pankkitunnusten saaminen voi kestää parikin kuukautta, koska haluavat ensin tutkia millaisia tilitapahtumia, siis panoja, tilille ilmestyy.

Niitähän ei ilmesty ilman pankkitunnuksia, koska sossukin edellyttää tiliotteen tulostamista liitteeksi anomukseen. Kyseessä on siis catch23 - A:ta ei voi tehdä ilman B:tä ja B.tä ei voi tehdä ilman A:ta.

Onneksi selvitin, että S-Pankki antaa pankkitunnukset kyselemättä ja saman tien, talletusta ei tarvita tilin avauksen yhteydessä eikä aikaa asianhoitajalle tarvitse varata.

Suuren rahan pankeille on siis löytynyt vaihtoehto, joka pelastaa nuoren ihmisen syrjäytymisen, jota muut pankit näköjään pyrkivät pönkittämään, syystä tai toisesta.

En tiedä koska tilanne on muuttunut, kun vanhempi tyttäreni avasi Nordeaan tilin reilu vuosi sitten ja sai silloin heti tunnukset käyttöönsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5866
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      3099
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      161
      2700
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      28
      2536
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82