Eipä osaa Tuulilasin toimituspäällikkö Tapio Ketonenkaan suositella käytettyä 1,4 tsi volkkaria DSG:llä:
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/automaattivaihteinen-turbo-volkkari
TL:n Ketonen varoittaa käytetystä TSI+DSG!
98
2746
Vastaukset
- Jeesuksesta seuraava
Et sitten ole sattunut kuulemaan, mitä mieltä Jeesus oli? Tai Esson baarin vakiasiakas, Otto Wekselström, kaverinsa Pelle Pystysen kanssa. Kannattaisi ottaa selvää, sillä kaikilla on oma totuutensa. Ehdottomasti varma ja oikea tieto!
- Totuus sattuu
ja koskettaa. Erittäin positiivista kun ammattimies uskaltaa
varoittaa mainosrahojen vähenemisen uhallakin. Nostan hattua.
Ketosella on selkärankaa. Taidan tilata tuulilasin ja peruuttaa tuon
Tekniikan maailman. - onko pitkäkin osari?
Sattuu Ketonen tietämään asiasta enenmmän kuin sinä
- Vitsin murjaisit
Totuus sattuu kirjoitti:
ja koskettaa. Erittäin positiivista kun ammattimies uskaltaa
varoittaa mainosrahojen vähenemisen uhallakin. Nostan hattua.
Ketosella on selkärankaa. Taidan tilata tuulilasin ja peruuttaa tuon
Tekniikan maailman.Ketonenko ammattimies? Älä naurata. Minulla ei ole Volkkaria mutta seuraava auto on luultavasti Volkkari.
- Perusteluja?????
Vitsin murjaisit kirjoitti:
Ketonenko ammattimies? Älä naurata. Minulla ei ole Volkkaria mutta seuraava auto on luultavasti Volkkari.
Miksi Ketonen ei olisi ammattimies alallaan?? Oletan että
autoalan lehden toimittajalla on teknillinen koulutus ja pätevyys.
Toimittajana rohkeus ja terävyys vaan luovat uskottavuutta lisää.
Asiahan ei ole tuulesta temmattu vaan elävästä elämästä.
Miksi sitä pitäisi salata tai vähätellä? Olisiko se kuluttajan etu?
Minullakin on Volkkari mutta ei onneksi TSI eikä DSG.
Enkä kumpaakaan aijo ostaa. Uskon Ketoseen ja alan julkaisuihin.
Skodastakin hajosi laatikko jo kestotestissä. - Vitsin murjaisit
Perusteluja????? kirjoitti:
Miksi Ketonen ei olisi ammattimies alallaan?? Oletan että
autoalan lehden toimittajalla on teknillinen koulutus ja pätevyys.
Toimittajana rohkeus ja terävyys vaan luovat uskottavuutta lisää.
Asiahan ei ole tuulesta temmattu vaan elävästä elämästä.
Miksi sitä pitäisi salata tai vähätellä? Olisiko se kuluttajan etu?
Minullakin on Volkkari mutta ei onneksi TSI eikä DSG.
Enkä kumpaakaan aijo ostaa. Uskon Ketoseen ja alan julkaisuihin.
Skodastakin hajosi laatikko jo kestotestissä.Olettaahan saa mitä tahansa mutta ei Ketosen jutuista ainakaan millään lailla välity tekninen pätevyys. Kuten monen esim. TM:n toimittajan jutuista, vaikka Jussi Juurikkalan jutuista alkaen.
Nykyään mediassa tehdään kärpäsestä härkänen, jotta lehtiä myytäisiin. - Pysytään asiassa
Vitsin murjaisit kirjoitti:
Olettaahan saa mitä tahansa mutta ei Ketosen jutuista ainakaan millään lailla välity tekninen pätevyys. Kuten monen esim. TM:n toimittajan jutuista, vaikka Jussi Juurikkalan jutuista alkaen.
Nykyään mediassa tehdään kärpäsestä härkänen, jotta lehtiä myytäisiin.Ketosesella on selkärankaa tuoda ongelmat julkisuuteen jota ei
läheskään kaikkien lehtien toimittajilla eri syistä johtuen ole.
Kuluttajat kiittää. Taidat olla naimisissa ko ongelman kanssa vähättelystä
päätellen. Toimittaja kirjoittaa toimittajan vastuulla, enkä ole ainakaan
vielä kuullut valmistajan tai maahantuojan nostaneen syytettä perättömästä
kirjoituksesta. Enkä usko että nostaakaan. Ongelmahan on jo yleisesti
tiedostettu kaikkialla ilman Ketostakin. Ongelma ei todellakaan ole
pieni ainakaan kuluttajan kannalta,eikä halpa. Ja oletan edelleenkin
että Ketonenkin on pätevä autolehden toimittaja kuten Juurikkalakin. - osssss
Perusteluja????? kirjoitti:
Miksi Ketonen ei olisi ammattimies alallaan?? Oletan että
autoalan lehden toimittajalla on teknillinen koulutus ja pätevyys.
Toimittajana rohkeus ja terävyys vaan luovat uskottavuutta lisää.
Asiahan ei ole tuulesta temmattu vaan elävästä elämästä.
Miksi sitä pitäisi salata tai vähätellä? Olisiko se kuluttajan etu?
Minullakin on Volkkari mutta ei onneksi TSI eikä DSG.
Enkä kumpaakaan aijo ostaa. Uskon Ketoseen ja alan julkaisuihin.
Skodastakin hajosi laatikko jo kestotestissä.Asialinja..
- Vitsin murjaisit
Pysytään asiassa kirjoitti:
Ketosesella on selkärankaa tuoda ongelmat julkisuuteen jota ei
läheskään kaikkien lehtien toimittajilla eri syistä johtuen ole.
Kuluttajat kiittää. Taidat olla naimisissa ko ongelman kanssa vähättelystä
päätellen. Toimittaja kirjoittaa toimittajan vastuulla, enkä ole ainakaan
vielä kuullut valmistajan tai maahantuojan nostaneen syytettä perättömästä
kirjoituksesta. Enkä usko että nostaakaan. Ongelmahan on jo yleisesti
tiedostettu kaikkialla ilman Ketostakin. Ongelma ei todellakaan ole
pieni ainakaan kuluttajan kannalta,eikä halpa. Ja oletan edelleenkin
että Ketonenkin on pätevä autolehden toimittaja kuten Juurikkalakin.Ketonen ei tunnu ymmärtävän autoista mitään. Liekö edes teknistä koulutustakaan.
Mainittua ongelmaa ei autoissani ole ollut koskaan.
Hyvin marginaalisiahan nuo ongelmat ovat, lehtien pitää niitä paisutella saadakseen myyntiä. - Toyota olisi
Vitsin murjaisit kirjoitti:
Ketonen ei tunnu ymmärtävän autoista mitään. Liekö edes teknistä koulutustakaan.
Mainittua ongelmaa ei autoissani ole ollut koskaan.
Hyvin marginaalisiahan nuo ongelmat ovat, lehtien pitää niitä paisutella saadakseen myyntiä.jo toteuttanut takaisinkutsukamppanian noinkin isosta viasta
- Kaikissako
Vitsin murjaisit kirjoitti:
Ketonen ei tunnu ymmärtävän autoista mitään. Liekö edes teknistä koulutustakaan.
Mainittua ongelmaa ei autoissani ole ollut koskaan.
Hyvin marginaalisiahan nuo ongelmat ovat, lehtien pitää niitä paisutella saadakseen myyntiä.vokkeloisssa se vika pitäisi olla ? Kuinka juurikin sattui olemaan
siinä kestotestiskodassakin vaikka sinulla ei ole? Ketosen koulutuksesta
en tiedä mutta ymmärrys on terävä ja tajuaa milloin pitää kuluttajaa
varoittaa mahdollisista ja jopa todenäköisistä kalliista korjauksista
jotka koskee vain VAG konsernia. Toisilla tuotevastuu ja takuu toimii
vanhanakin. - Tojo on romu
Toyota olisi kirjoitti:
jo toteuttanut takaisinkutsukamppanian noinkin isosta viasta
Toyotahan on jättänyt hoitamatta lähes kaikki takaisi kutsunsa. Taitaa mennä aika juuttuvien kaasupolkimien ja ruostuvien taka-akseleiden kanssa.
- Vitsin murjaisit
Kaikissako kirjoitti:
vokkeloisssa se vika pitäisi olla ? Kuinka juurikin sattui olemaan
siinä kestotestiskodassakin vaikka sinulla ei ole? Ketosen koulutuksesta
en tiedä mutta ymmärrys on terävä ja tajuaa milloin pitää kuluttajaa
varoittaa mahdollisista ja jopa todenäköisistä kalliista korjauksista
jotka koskee vain VAG konsernia. Toisilla tuotevastuu ja takuu toimii
vanhanakin.Ei kaikissa ja marginaalisen vähänhän noita vikoja on ollut. Minulla ei siis ole Volkkaria vaan seuraava auto on todennäköisesti Volkkari.
Kestotestissä on muistakin autoista hajonnut laatikoita, ainakin Toyotasta. - Ykköösbrändi
Tojo on romu kirjoitti:
Toyotahan on jättänyt hoitamatta lähes kaikki takaisi kutsunsa. Taitaa mennä aika juuttuvien kaasupolkimien ja ruostuvien taka-akseleiden kanssa.
Justjoo,lähes kaikki kaasupolkimet on juuttuneet ja taka-akselit ruostuneet!!!
Olet tooosi uskottava törppö! Toyotassa ei ole mitään taka-akselia
niinkuin VAG-konsernin itähimmeli skoodataavissa on se paljon keskustelua
herättänyt jäykkä sontakärryn taka-akseli - Mikä on
Vitsin murjaisit kirjoitti:
Ei kaikissa ja marginaalisen vähänhän noita vikoja on ollut. Minulla ei siis ole Volkkaria vaan seuraava auto on todennäköisesti Volkkari.
Kestotestissä on muistakin autoista hajonnut laatikoita, ainakin Toyotasta.marginaalisen vähän???
- trhy
Vitsin murjaisit kirjoitti:
Ketonenko ammattimies? Älä naurata. Minulla ei ole Volkkaria mutta seuraava auto on luultavasti Volkkari.
Ymmärtäähän sen, että volkkarimiestä ottaa päähän ja totuus sattuu. Myönnä nyt, että volkkari sulla on.
- pakosta
Pysytään asiassa kirjoitti:
Ketosesella on selkärankaa tuoda ongelmat julkisuuteen jota ei
läheskään kaikkien lehtien toimittajilla eri syistä johtuen ole.
Kuluttajat kiittää. Taidat olla naimisissa ko ongelman kanssa vähättelystä
päätellen. Toimittaja kirjoittaa toimittajan vastuulla, enkä ole ainakaan
vielä kuullut valmistajan tai maahantuojan nostaneen syytettä perättömästä
kirjoituksesta. Enkä usko että nostaakaan. Ongelmahan on jo yleisesti
tiedostettu kaikkialla ilman Ketostakin. Ongelma ei todellakaan ole
pieni ainakaan kuluttajan kannalta,eikä halpa. Ja oletan edelleenkin
että Ketonenkin on pätevä autolehden toimittaja kuten Juurikkalakin.Mikään autolehti ei kirjoittanut VW:n ongelmista ennen kuin mallisarja oli uusittu. Mm. jakoketjun venymisestä esitettiin Ketoselle kysymys ja vastaus oli ettei hänen tai maahantuojan korviin ole kantautunut moista. Itsekin olin tosin jo törmännyt useampaan tapaukseen ja Saksassa oli asialle takuukorjauskoodi! Sittemmin tämäkin asia alkoi purkautua ja TL teki jutusta asiaa.
- osssss
Perusteluja????? kirjoitti:
Miksi Ketonen ei olisi ammattimies alallaan?? Oletan että
autoalan lehden toimittajalla on teknillinen koulutus ja pätevyys.
Toimittajana rohkeus ja terävyys vaan luovat uskottavuutta lisää.
Asiahan ei ole tuulesta temmattu vaan elävästä elämästä.
Miksi sitä pitäisi salata tai vähätellä? Olisiko se kuluttajan etu?
Minullakin on Volkkari mutta ei onneksi TSI eikä DSG.
Enkä kumpaakaan aijo ostaa. Uskon Ketoseen ja alan julkaisuihin.
Skodastakin hajosi laatikko jo kestotestissä.Noo eiköhän lienee palstoilla ole maksettuja agitaattoreita?
- osssss
Perusteluja????? kirjoitti:
Miksi Ketonen ei olisi ammattimies alallaan?? Oletan että
autoalan lehden toimittajalla on teknillinen koulutus ja pätevyys.
Toimittajana rohkeus ja terävyys vaan luovat uskottavuutta lisää.
Asiahan ei ole tuulesta temmattu vaan elävästä elämästä.
Miksi sitä pitäisi salata tai vähätellä? Olisiko se kuluttajan etu?
Minullakin on Volkkari mutta ei onneksi TSI eikä DSG.
Enkä kumpaakaan aijo ostaa. Uskon Ketoseen ja alan julkaisuihin.
Skodastakin hajosi laatikko jo kestotestissä.Eikä lämpene tsi ollenkaan kun yli 15 pakkasta..
- tmtuulilasirahaVW
Vitsin murjaisit kirjoitti:
Ketonenko ammattimies? Älä naurata. Minulla ei ole Volkkaria mutta seuraava auto on luultavasti Volkkari.
Ketonen valehtelee?
- Kaisaah
Meillä oli kaksi kyseisellä Tsi/DSG koneella olevia autoja kaksi ja niillä ajettiin molemmilla yli 100tkm ja ei mitään ongelmia ilmennyt.
Kyseiset autot on jo vaihdettu toiseen merkkiin mutta ei sen takia että vikoja olisi ilmennyt.- Niin Mullakin
Mullakin on ollut tavallaan kaksi Tsi/DSG koneella olevaa autoa (ensimmäinen ja viimeinen samalla kertaa). DSG vaihteisto, joka oli nimetty kylläkin omassani S-troniciksi, alkoi temppuilemaan kun autolla oli ajettu vasta 5000 kilometriä, eikä sitä saatu koskaan kuntoon. Auto vaihtui toiseen merkkiin vikojen/ominaisuuksien takia. Vaihteisto ei ollut ainut häiritsevä ongelma/ominaisuus.
- uskaltaisitko ostaa
nyt ne vanhat autosi kalliilla hinnalla ja ilman takuuta?
- ToyotaPro
Niin Mullakin kirjoitti:
Mullakin on ollut tavallaan kaksi Tsi/DSG koneella olevaa autoa (ensimmäinen ja viimeinen samalla kertaa). DSG vaihteisto, joka oli nimetty kylläkin omassani S-troniciksi, alkoi temppuilemaan kun autolla oli ajettu vasta 5000 kilometriä, eikä sitä saatu koskaan kuntoon. Auto vaihtui toiseen merkkiin vikojen/ominaisuuksien takia. Vaihteisto ei ollut ainut häiritsevä ongelma/ominaisuus.
Niin, että Audi hajosi ja sitten syytät DSG:tä, mikä ei todellisuudessa ollutkaan DSG. Just!
- Lexan
100tkm ei pitäisi olla nykyautolle suoritus eikä mikään. Vastahan se on siinä vaiheessa kunnolla sisäänajettu. Kerrotaan tuo ajokm määrä 2:lla tai 3:lla niin sitten voidaan kehua auton kestävyyttä, jos se sen matkan kulkee ilman isompia remontteja.
- valitsin huolella
Mää oon kulkenu tojolla kohta 4 kertaa tuon matkan ja auton pääkomponentit kuten kori, kone, laatikko ovat edelleen tikissä.
- Ei ikinä Tohjoa
valitsin huolella kirjoitti:
Mää oon kulkenu tojolla kohta 4 kertaa tuon matkan ja auton pääkomponentit kuten kori, kone, laatikko ovat edelleen tikissä.
Multa kilahti dieselmoottori Tojosta ja ruostui pahasti.
- DSG rulaa.
Ketonen nyt ei ymmärrä autoista sen enempää kuin pässi tähdistä eli se siitä.
- Miten liittyy
DSG_ongelmat Ketosen ymmärrykseen?
- tietäjä.
Ketonen ja Myllyrinne ymmärtävät enemmän kuin Tuulilasin k
Ketonen.
- tarjontaa on
Käytettyjä DSG-autoja on kyllä mistä valita, ihan jopa mallia ja väriä.
- ToyotaPro
Niitä myydään ilmeisesti vaatimattomaan hintaan, kuten täällä olevat kateelliset luulevat.
http://www.autotalli.com/vaihtoautot/listaa/Volkswagen/vaihteisto/AUTOMATIC/page/1/mittarilukema_min/100000/vuosimalli_min/2008
Luuletteko oikeasti, että joku ajaa autolla SATOJATUHANSIA KILOMETREJÄ, jos ne posahtaa koko ajan. Kyllä on VAHVASTI LIIOITELTU JUTTU!
- upupup
ketonen puhuu asiaa!!!
- Ostaisitko käytetyn
TSI-DSG VAGinaattorin yli 2 vuotta vanhana takuuajan umpeuduttua?
- okto okto
Ostaisitko käytetyn kirjoitti:
TSI-DSG VAGinaattorin yli 2 vuotta vanhana takuuajan umpeuduttua?
Oktomurska hajottaa sen mikä volkkarissa muuten jäisi ehjäksi
Pomo nauraa - vain halvalla
Ostaisitko käytetyn kirjoitti:
TSI-DSG VAGinaattorin yli 2 vuotta vanhana takuuajan umpeuduttua?
max 5000 € romuarvo.
- vetypommiterroristi
Mielestäni toimituspäällikön ei tarvi tietää paljoakaan tekniikasta voidakseen tehdä hyviä ja oikeita päätöksiä siihen liittyvissä julkaisuissa. Muissakin aiheissa tilastollinen todennäköisyys edustaa totuutta ja tässä tapauksessa ne ovat tunnetut viat.
Huutaa saa mutta äänekkäin ei aina ole oikeassa, monet hiljaa hyväksyy tappionsa ja maksaa ne selkänahastaan. Hienoa että kuluttajaa uskalletaan puolustaa. - arbonen
Ketonen on yksi universumin viisaimmista miehistä. Hän se tietää että Volkswagenin TSI DSG on kallis pommi. Ketonen epäilee, saako käytettyä TSI DSG yhdistelmää edes myydyksi, ainakaan rahaa vastaan. On esitetty epäilys, että Volkkari voisi vaihtaa omistajaa kahdella röökillä ja yhdellä purukumilla.
- Oyutta
Ja ne röökit poltellaan kyykkyasennossa tuntien Volkkarien omistajat =)
- ex. vokkelo
Oyutta kirjoitti:
Ja ne röökit poltellaan kyykkyasennossa tuntien Volkkarien omistajat =)
Tuttu asento volkkaristeille kun merkkihuolto kyykyttää ja varaosatiskillä asioiminen vastaa perseraiskausta
- Pökäle
Ei ole ydinfysiikkaa saada faktapohjaista tietoa, että 1.2 / 1.4 TSI koneissa jakopää-ongelmat ovat yleisiä, varsinkin automaattivaihteisissa malleissa.
Kyllä se myyjäsetäkin sanoo kaupassa melkein ensimmäisenä, että tässä on huoltovapaa hihna, kun menet uuden Golfin ympärille pyörimään.- vw laatua
Öljykylvyssä pyörivä jakohihna, kuulemma huoltovapaa. Kuten sen ketjunkin piti olla. Eivät saaneet ketjuakaan kuntoon.
- Ei kai .............
vaihteisto sinällään vaikuta jakohihnan kestävyyteen tai VAG:inan
tapauksessa kestämättömyyteen. Vaan DSG- automaattiarvonta-
vaihteistolla varustetuissa vaginaattoreissa vaihteistomurheet tulevat
vielä lisänä, eli kannattaako ottaa riskiä? - varaosa ry
Ei kai ............. kirjoitti:
vaihteisto sinällään vaikuta jakohihnan kestävyyteen tai VAG:inan
tapauksessa kestämättömyyteen. Vaan DSG- automaattiarvonta-
vaihteistolla varustetuissa vaginaattoreissa vaihteistomurheet tulevat
vielä lisänä, eli kannattaako ottaa riskiä?Varaosakauppa kukoistaa
- M O T
No, jos se noin yleistä on niin senkun vaan ryhmäkanne pöytään, vaan eipä ole kuulunut ei näkynyt, nimittäin ryhmäkanne vaatii yksilöityä ja eriteltyä faktaa.
- Bastrado
En kyllä tuon Huru-Ukon ns.asiantuntijalausunnoille anna kovinkaan suurta painoarvoa,toisaalta jokaisellahan on oikeus mielipiteisiinsä/valintoihinsa.
- Mitä tarkoitat?
"Huru-Ukko" nimimerkkiä en ole huomannut enkä mitään
"asiantuntijalausuntoakaan". Eikö faktatieto ole todettua
ja tiedostettua tietoa joka on vahvistettu monelta taholta. - fakta
Mitä tarkoitat? kirjoitti:
"Huru-Ukko" nimimerkkiä en ole huomannut enkä mitään
"asiantuntijalausuntoakaan". Eikö faktatieto ole todettua
ja tiedostettua tietoa joka on vahvistettu monelta taholta.Faktalla on semmoinen ominaisuus, että se on kenen tahansa koska vain tarkistettavissa. Fakta ei ole linkki kirjoitukseen tai kirjoituksiin, jotka ovat nimimerkillä keskustelupalstoille kirjoitettua.
- ihanaa leijonat
fakta kirjoitti:
Faktalla on semmoinen ominaisuus, että se on kenen tahansa koska vain tarkistettavissa. Fakta ei ole linkki kirjoitukseen tai kirjoituksiin, jotka ovat nimimerkillä keskustelupalstoille kirjoitettua.
VW:n vaihteistoviat on faktaa, VW:n momentinmuuntimen viat on faktaa, VW:n jakoketjuongelmat on faktaa.
- Oikein hyvä!
Tuulilasin uskottavuutta lisää kuluttajien keskuudessa, jos asiat sanotaan niinkuin ne ovat. Hyvä Ketonen!
Tekniikan Maailma on ihan pelleuutiset. Kirjoittaa mainosrahojen vuoksi kai vain maahantuojillekin kelpaavia testejä.
Esimerkiksi TM ei silloin kun sitä vielä luin, koskaan ottanut kantaa hinta/laatusuhteeseen. Mersu oli silloin hillittömän kallis Suomessa verrattuna vaikkapa Saksaan, mutta aina lehtireppana jaksoi Vehon tuotteita kehua. Veho olikin iso mainostaja lehdessä.- PelleuutisiaTrafilta
Takaisinkutsuja ns. laatuautolta
Toyota Auris Taka-akseliston tukivarsi 01.10.12
Toyota Auris Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
Toyota Auris, Corolla, Verso, Aygo, Yaris, RAV4, iQ, Avensis Kaasupolkimen mekanismi 17.02.10
Toyota Avensis Taka-alatukivarren kiinnitys 01.12.04
Toyota Avensis ohjauspylvään väliakselin uraliitos 23.06.06
Toyota Avensis Jarrutehostimen alipaineletku 13.06.05
Toyota Avensis 1AZ-FSE- ja 2AZ-FSE-moottori, autoyksilöstä riippuen joko bensiiniputki taikka sekä bensiiniputki että polttoainepumpun takaiskuventtiili. 01.02.11
Toyota Avensis Taka-akseliston tukivarsi 01.10.12
Toyota Avensis SB1 Ohjausakselin uraliitos 10.05.04
Toyota Avensis Verso Polttoaineen täyttöputki 15.01.05
Toyota Avensis, Corolla, Prius Ohjauksen väliakseli 01.03.13
Toyota Corolla ohjauspylvään väliakselin uraliitos 23.06.06
Toyota Corolla Jarrutehostimen alipaineletku 13.06.05
Toyota Corolla Takajarrusatuloiden kiinnityspultit 18.07.08
Toyota Corolla Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
Toyota Corolla Verso Turvatyynyjärjestelmän ohjausyksikkö 25.09.06
Toyota Hilux ja 4Runner Ohjausvivuston välivarsi 10.10.05
Toyota iQ Sähköisen ohjaustehostimen (EPS) ECU (ohjainyksikkö) 01.11.10
Toyota Land Cruiser Pääjarrusylinterin tiiviste 29.09.06
Toyota Land Cruiser 100 Ohjausakseli 10.08.10 27.10.11
Toyota Land Cruiser 150 VSC ECU 28.04.10
Toyota Land Cruiser 90 takavetoakselin laippa 02.06.06
Toyota Land Cruiser 95 Etupyörien alapallonivel 07.06.05
Toyota Prius Jarruvalokatkaisija 02.12.04
Toyota Prius ohjauspylvään väliakselin uraliitos 23.06.06
Toyota Prius Jarrujärjestelmän ohjelmistopäivitys. 24.02.10
Toyota Prius Sähköinen ohjaustehostin 01.06.11 11.09.11
Toyota Prius Sähköinen vesipumppu 31.03.13
Toyota RAV4 Taka-akseliston tukivarsi 01.10.12
Toyota RAV4 Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
Toyota RAV4 2.0 D-4D 4WD peltivanne 06.04.06
Toyota Toyota Avensis Ajovakauden hallintajärjestelmän kiertoliiketunnistin 01.09.04
Toyota Toyota Celica, Toyota Yaris, Toyoya Yaris Verso Jarrupääsylinteri 01.10.04
Toyota Verso Panoraamakaton lasi 01.11.11
Toyota Yaris Kampiakselin asentotunnistimen liitin 29.09.06
Toyota Yaris Etu- ja/tai takaniskatukien lukitsin 02.05.07
Toyota Yaris Etupenkkien sivuturvatyyny 02.05.07
Toyota Yaris Turvavyönkiristin 28.01.09
Toyota Yaris A-pilarin verhous 23.08.11 - osssss
PelleuutisiaTrafilta kirjoitti:
Takaisinkutsuja ns. laatuautolta
Toyota Auris Taka-akseliston tukivarsi 01.10.12
Toyota Auris Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
Toyota Auris, Corolla, Verso, Aygo, Yaris, RAV4, iQ, Avensis Kaasupolkimen mekanismi 17.02.10
Toyota Avensis Taka-alatukivarren kiinnitys 01.12.04
Toyota Avensis ohjauspylvään väliakselin uraliitos 23.06.06
Toyota Avensis Jarrutehostimen alipaineletku 13.06.05
Toyota Avensis 1AZ-FSE- ja 2AZ-FSE-moottori, autoyksilöstä riippuen joko bensiiniputki taikka sekä bensiiniputki että polttoainepumpun takaiskuventtiili. 01.02.11
Toyota Avensis Taka-akseliston tukivarsi 01.10.12
Toyota Avensis SB1 Ohjausakselin uraliitos 10.05.04
Toyota Avensis Verso Polttoaineen täyttöputki 15.01.05
Toyota Avensis, Corolla, Prius Ohjauksen väliakseli 01.03.13
Toyota Corolla ohjauspylvään väliakselin uraliitos 23.06.06
Toyota Corolla Jarrutehostimen alipaineletku 13.06.05
Toyota Corolla Takajarrusatuloiden kiinnityspultit 18.07.08
Toyota Corolla Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
Toyota Corolla Verso Turvatyynyjärjestelmän ohjausyksikkö 25.09.06
Toyota Hilux ja 4Runner Ohjausvivuston välivarsi 10.10.05
Toyota iQ Sähköisen ohjaustehostimen (EPS) ECU (ohjainyksikkö) 01.11.10
Toyota Land Cruiser Pääjarrusylinterin tiiviste 29.09.06
Toyota Land Cruiser 100 Ohjausakseli 10.08.10 27.10.11
Toyota Land Cruiser 150 VSC ECU 28.04.10
Toyota Land Cruiser 90 takavetoakselin laippa 02.06.06
Toyota Land Cruiser 95 Etupyörien alapallonivel 07.06.05
Toyota Prius Jarruvalokatkaisija 02.12.04
Toyota Prius ohjauspylvään väliakselin uraliitos 23.06.06
Toyota Prius Jarrujärjestelmän ohjelmistopäivitys. 24.02.10
Toyota Prius Sähköinen ohjaustehostin 01.06.11 11.09.11
Toyota Prius Sähköinen vesipumppu 31.03.13
Toyota RAV4 Taka-akseliston tukivarsi 01.10.12
Toyota RAV4 Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
Toyota RAV4 2.0 D-4D 4WD peltivanne 06.04.06
Toyota Toyota Avensis Ajovakauden hallintajärjestelmän kiertoliiketunnistin 01.09.04
Toyota Toyota Celica, Toyota Yaris, Toyoya Yaris Verso Jarrupääsylinteri 01.10.04
Toyota Verso Panoraamakaton lasi 01.11.11
Toyota Yaris Kampiakselin asentotunnistimen liitin 29.09.06
Toyota Yaris Etu- ja/tai takaniskatukien lukitsin 02.05.07
Toyota Yaris Etupenkkien sivuturvatyyny 02.05.07
Toyota Yaris Turvavyönkiristin 28.01.09
Toyota Yaris A-pilarin verhous 23.08.11Tojota korjaa ja nyt Vw oivaltanut murusen asiakaspalvelusta...
Lieneekö kiina painostanut.
Joku kielioppinut voisi katsoa kansainvälisiä uutisia ja kertoa... - saksapettääVW
VW raha tuonut testivoitot?
- ToyotaPro
Tapio ketonen varoittaa kysyjää "naapurin" Volkkarista. Onkohan kysyjän yksilöimää autoa olemassakaan.
Minäpä kysyn seuraavaksi Ketoselta, että kannattaako naapurin diesel 2,2 d4dToyota Corollaa vm 2010 ostaa aj, 78tkm, kun siitä on nyt kaksi kertaa posahtanut kone, valot ovat jatkuvasti puolipimeinä=toinen valo sammuksissa ja se näyttää olevan sitä sarjaa, josta pellit ruostuu ennätysaikaisin. Kybin iskunvaimentimet ovat jo korkanneet ja airbag on merkattu hengenvaaralliseksi, eikä voi tietää milloin laukeaa, kun takaisinkutsua ei ole saatu valmiiksi.
Ketonen vastaa? Osta vaan se on huippulaatua, se on Toyyota- lista9 vuoden ajalta
Takaisinkutsut hoitaa mahdolliset virheet valmistajan piikkiin
Mites Vikareenalla? Pieni ero,jos Toyotasta posahtaa kone ,menee
firman piikkiin,jos Volkkarista posahtaa, asiakas maksaa!!
Takaisinkutsua ei ole vielä aloitettukaan - Tietäjä
lista9 vuoden ajalta kirjoitti:
Takaisinkutsut hoitaa mahdolliset virheet valmistajan piikkiin
Mites Vikareenalla? Pieni ero,jos Toyotasta posahtaa kone ,menee
firman piikkiin,jos Volkkarista posahtaa, asiakas maksaa!!
Takaisinkutsua ei ole vielä aloitettukaanKuule poika! Kaivapa samanlainen fakta pöytään, mitä sanotaan Toyotan takaisinkutsuista, niin jutellaan uudelleen, ettet vain joutuisi perumaan perättömän lausuman.
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/article396760.ece?service=mobile - ToyotaAve1.6
lista9 vuoden ajalta kirjoitti:
Takaisinkutsut hoitaa mahdolliset virheet valmistajan piikkiin
Mites Vikareenalla? Pieni ero,jos Toyotasta posahtaa kone ,menee
firman piikkiin,jos Volkkarista posahtaa, asiakas maksaa!!
Takaisinkutsua ei ole vielä aloitettukaanTakuu on takuu. Toyota jätti, todistetusti, korvaamatta Aven 1,6 koneen, joka hajosi takuuaikana. Oikeudessa käytiin ja Tojo maksoi koneen ja kulut. Ei ole kuule sanottu, että menee missään merkissä AINA takuisiin. Takuu on sen ajan, kun valmistaja ilmoittaa, muutoin joutuu todistamaan virheen tuotteessa. Näin se menee.
- En ole sinulle......
Tietäjä kirjoitti:
Kuule poika! Kaivapa samanlainen fakta pöytään, mitä sanotaan Toyotan takaisinkutsuista, niin jutellaan uudelleen, ettet vain joutuisi perumaan perättömän lausuman.
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/article396760.ece?service=mobilemikään poika! Jos nyt vaan pysytään täällä kotosuomen kamaralla jonne
tuo Ketonenkin on informaationsa suunnannut. En ole kuullut Volkkarilta
mitään takaisinkutsua Suomessa Jakoketjuongelmiin tai DSG:hen
liittyen. Ongelmahan on tiedostettu ja Valmistajakin on reagoinut ja
palannut, ylätys,yllätys takaisin remmiin. Ei pätkääkään kiinnosta miten
joku merkki hoitaa asiansa jossain maapallon toisella laidalla kun en
sieltä autoa aijo ostaa enkä siellä ajella.
- ajaja
Ärsyttävä vanha ukko tuo ketonen, huuhaata jauhaa päivästä toiseen. ajais niillä autoilla eikä jauhais shaissee.
- osssss
Lehti ja mies tapetille jos valehtelee?
- Oikeassa olet
Ketonen on ärsyttävä tietylle taholle kun tuo tosiasiat julki joita
samat tahot yrittää salata ja piilotella. Auton ostajalle taas kullan
arvoinen. Hyvä Ketonen,ja Tuulilasille menestystä. - ostitko TSI hah hah
Oikeassa olet kirjoitti:
Ketonen on ärsyttävä tietylle taholle kun tuo tosiasiat julki joita
samat tahot yrittää salata ja piilotella. Auton ostajalle taas kullan
arvoinen. Hyvä Ketonen,ja Tuulilasille menestystä.Tuulilasin Ketonen ärsyttää maksetun Tekniikan Maailman propagandaan sokeasti uskovia hölmöjä. Eihän omien valintojen aiheuttamia töppäyksiä voi myöntää
- vanahuutta kohti
Tuntuu hiukan kaukaa haetulta tuo oktomurske syypääksi. Mutta mukava olisi kuulla näyttöjä, samaa tietä itsekin ajavana. Etenkin, löytyykö kyseistä pölyä todella ja ei se pöly ole varmasti kohdeuskollinen volkkaria kohti. Täytyy sitä pölyä löytyä ilmansuodattimista myös joka autossa. Noiden tietojen julkisuus olisi hyvä.
Mitä tuohon kyseiseen golfiin tuntuu liittyvän, naapurilla tuo kyseinen ketjuversio golfi hajosi viime viikolla (ajettu alle 50 tuhatta km). Osti auton uutena. Eikä tuon ketjuversion hajoamisen syynä ole kyllä oktomurske, on umpisuojattu moottorin sisään.
Lieneekö sitten yksilö hajoaminen vai voidaanko puhua tyyppiviasta, on varmaan eri juttu. Itse en luuhaa autojen maailmassa, jotta voisin sanoa tällä tiedollani, onko tyyppivikaa.
Vaihdoin auton 15 vuotta sitten, eikä toimivaa tojotaa ole tarvinnut vaihtaa, eikä 600 tuhatta ajettua corollaa kannata edes vaihtaa, ajelee vain niin kauaa kun kulkee. Ja kun auto on vain käyttöarvo vehe, oli se mikä tahansa. Ei sen merkillä aja kukaan, ei myöskään sen hintakoreilulla.
Liekkö itselle sattunut hyvä yksilö, mutta toimivuus on se, mikä pistää kyllä itselläni auton vaihtoon, ei merkki.- älä osta käytettyä
Ketjun aiheuttamien vaurioiden syy on alihankkijan käyttämien ketjuja valmistavien koneiden kuluneisuus. Ketjut eivät olleet sitä mitä pitivät vaan niissä oli rattaiden hampaita kuluttavia epätarkkuuksia. Koska kaikki ketjut ennenpitkää venyvät, ketju hyppää kuluneilla hampailla herkästi. Löystynyttä ketjua ei kiristä TSI:ssä kuin hydraulinen kiristin ilman räikkää. Eli moottori ehtii kierähtää hieman ennen kuin ketju öljyn paineella kiristyy.
Asia on jo tiedossa kaikilla. Volkswagen ei vaan tee asialle mitään. - Oiskohan
älä osta käytettyä kirjoitti:
Ketjun aiheuttamien vaurioiden syy on alihankkijan käyttämien ketjuja valmistavien koneiden kuluneisuus. Ketjut eivät olleet sitä mitä pitivät vaan niissä oli rattaiden hampaita kuluttavia epätarkkuuksia. Koska kaikki ketjut ennenpitkää venyvät, ketju hyppää kuluneilla hampailla herkästi. Löystynyttä ketjua ei kiristä TSI:ssä kuin hydraulinen kiristin ilman räikkää. Eli moottori ehtii kierähtää hieman ennen kuin ketju öljyn paineella kiristyy.
Asia on jo tiedossa kaikilla. Volkswagen ei vaan tee asialle mitään.se alihankkija ihan Kiinasta asti joka myy niitä ketjuja halvalla??
- varokaa volsua
Oiskohan kirjoitti:
se alihankkija ihan Kiinasta asti joka myy niitä ketjuja halvalla??
Kiinasta tai Itä-Euroopasta. Minulla on Kiinassa tehty iPhone ja se toimii ihan hyvin. Kyse on siitä että ahne Volkswagen ei halua maksaa komponenteista alihankkijalle kuin ihan mitättömän hinnan. Alihankkija ottaa vahingon takaisin jouduttuaan polkemaan hintoja tilauksen saadakseen. Joskus laadun huonontaminen ei näy, joskus se näkyy. Ihan lottoamista ja harkittua riskin ottamista.
Jos et valmista kuraa niin et valmista ollenkaan. Siinä ne vaihtoehdot. Ei mikään ihme että Piëchin perhe on upporikas.
- Eläkeukko
Oli ensimmäinen ja samalla viimeinen kerta, kun kysyin (25.10) Ketosen mielipidettä erityisesti VAG-konsernin autojen jakopääongelmiin Oulun seudulla.Asiahan on ollut tapetilla jo useita vuosia ja tuntuu kummalliselta, miksi asiaan ei ole tullut selvyyttä. On menty sentään Kuuhun ja kohta Marssiin.
Autoiluun jos mihin tämä asia liittyy ja autolehtenä pitämäni Tuulilasin toimittajalta olisin toivonut hieman asiallisempaa vastausta.Nuo maasäteily- ym. tietäjäukkohöpinät Ketonen olisi voinut kertoa vaikka iltasatuna lapsenlapsilleen. Onhan nuo VAG-autojen jakopääongelmat kaikkien tiedossa ja kun niitä Oulun olosuhteissa menee useammin kuin muilta merkeiltä todistaa vain sen, että heikkoja viritelmiä ovat.- 12+5
Volkswagen Groupilla on tasan yksi tavoite. Tuottaa omistajilleen maksimaalinen voitto. Kaikki muu on yhdentekevää, jopa se mitä sen saavuttamiseksi tehdään.
Joku tietysti voi kysyä että eikö ole lyhytnäköistä heikentää laatua ja myydä kelvotonta roskaa kuluttajille. Vastaus on että kuluttaja on tyhmä lammas eikä mielipahastaan huolimatta voi asialle mitään. Volkswagen Group on niin iso tekijä maailmassa että Saksan hallituskin kuuntelee sitä nöyrästi. Kyseessä on suuri työllistäjä ja veronmaksaja.
Maailmassa virtaa sellaiset pääomat ja vallanhalut, että on täysin merkityksetöntä, mitä yksittäinen kuluttaja yrittää piipittää jossain syrjässä. Asiakkaan tehtävä on luovuttaa työssään ansaitsemansa rahat koneistolle. - ketonen on guru
Vastaus on sarkasmia mikä valitettavasti meni arvon eläkeukolta ohitse. Vastaus kuului siis:
"On se liian arka aihe, koska kukaan ei tiedä, mistä on kysymys. Meilläkään ei ole palveluksessamme selvänäkijää, joka osaisi antaa ilmiöön selityksen. Jos tunnet jonkun meedion tai maasäteilyn erikoisasiantuntijan, niin kerropa meille. Otamme tyyppiin yhteyttä."
Eli kukaan ei tiedä mistä on kyse. Tarvittaisiin selvännäkijä jos halutaan selvyys asiasta josta kukaan ei tiedä mitään. Eli jonkin sortin näkijä.
Ei tuosta nyt kannata vetää hernettä nenään. Naljailu ei kohdistunut kysyjään. - kiristijä
12+5 kirjoitti:
Volkswagen Groupilla on tasan yksi tavoite. Tuottaa omistajilleen maksimaalinen voitto. Kaikki muu on yhdentekevää, jopa se mitä sen saavuttamiseksi tehdään.
Joku tietysti voi kysyä että eikö ole lyhytnäköistä heikentää laatua ja myydä kelvotonta roskaa kuluttajille. Vastaus on että kuluttaja on tyhmä lammas eikä mielipahastaan huolimatta voi asialle mitään. Volkswagen Group on niin iso tekijä maailmassa että Saksan hallituskin kuuntelee sitä nöyrästi. Kyseessä on suuri työllistäjä ja veronmaksaja.
Maailmassa virtaa sellaiset pääomat ja vallanhalut, että on täysin merkityksetöntä, mitä yksittäinen kuluttaja yrittää piipittää jossain syrjässä. Asiakkaan tehtävä on luovuttaa työssään ansaitsemansa rahat koneistolle."on täysin merkityksetöntä,mitä yksinäinen kuluttaja yrittää piipittää
jossain syrjässä." Neuvostoliitossa homma hoitui näin mutta
kilpailuyhteiskunnassa jossa kuluttaja on kuningas ja itse valitsee
automerkkinsä, valmistaja ei ole monopolissa. Käy kuten Opelin,
eikä siitä ole pitkä aika. Puskaradio toimi tehokkaasti ja Opelista
tuli tappiota tekevä marginaalimerkki. - Eläkeukko
ketonen on guru kirjoitti:
Vastaus on sarkasmia mikä valitettavasti meni arvon eläkeukolta ohitse. Vastaus kuului siis:
"On se liian arka aihe, koska kukaan ei tiedä, mistä on kysymys. Meilläkään ei ole palveluksessamme selvänäkijää, joka osaisi antaa ilmiöön selityksen. Jos tunnet jonkun meedion tai maasäteilyn erikoisasiantuntijan, niin kerropa meille. Otamme tyyppiin yhteyttä."
Eli kukaan ei tiedä mistä on kyse. Tarvittaisiin selvännäkijä jos halutaan selvyys asiasta josta kukaan ei tiedä mitään. Eli jonkin sortin näkijä.
Ei tuosta nyt kannata vetää hernettä nenään. Naljailu ei kohdistunut kysyjään.Ei mennyt eläkeukolta sarkasmi ohi, mutta tässä sitä viljeltiin väärässä paikassa. Mielestäni vastaus tiedetään, mutta kun kyseessä on suuri konserni ja senmukaiset mainostulot myös Tuulilasilehdelle, valitsi Ketonen helpoimman ja samalla typerimmän tavan vastaukselleen.
- lampaat laumassa
kiristijä kirjoitti:
"on täysin merkityksetöntä,mitä yksinäinen kuluttaja yrittää piipittää
jossain syrjässä." Neuvostoliitossa homma hoitui näin mutta
kilpailuyhteiskunnassa jossa kuluttaja on kuningas ja itse valitsee
automerkkinsä, valmistaja ei ole monopolissa. Käy kuten Opelin,
eikä siitä ole pitkä aika. Puskaradio toimi tehokkaasti ja Opelista
tuli tappiota tekevä marginaalimerkki.Siinä mielessä totta että Opel heikensi laatua tarkoituksellisesti mutta se oli kriisiyhtiö jolla ei ollut kassassa enää rahaa. Volkswagen on niin rikas ja vauras että kyseessä on silkka ahneus ja perisaksalainen arroganttisuus. Asiakasta kohdellaan kun kasaa höyryävää p*skaa.
Asiakasko saa valita? Miksi asiakas valitsee S-kaupan tai K-kaupan? Ompa valinnanvaraa. Volkswagen group valmistaa puolet Suomessa myytävistä autoista. Huolimatta siitä että laatu on mitä sattuu. - Aivan sama----------
lampaat laumassa kirjoitti:
Siinä mielessä totta että Opel heikensi laatua tarkoituksellisesti mutta se oli kriisiyhtiö jolla ei ollut kassassa enää rahaa. Volkswagen on niin rikas ja vauras että kyseessä on silkka ahneus ja perisaksalainen arroganttisuus. Asiakasta kohdellaan kun kasaa höyryävää p*skaa.
Asiakasko saa valita? Miksi asiakas valitsee S-kaupan tai K-kaupan? Ompa valinnanvaraa. Volkswagen group valmistaa puolet Suomessa myytävistä autoista. Huolimatta siitä että laatu on mitä sattuu.Kuinka paljon VAG valmistaa Suomessa myytävistä autoista,mutta
kuluttaja itse päättää ,mitä ostaa ja fiksuimmat tietenkin vaihtaa merkkiä.
Yhtään autoa en ole vielä ostanut S tai K-kaupasta ja ruuankin ostan
pääasiassa Lidlistä. Monopolit pyrin kiertämään mahdollisimman
kaukaa. Autoni merkki valikoituu luotettavuuden perusteella
jälleenmyyntiarvoa unohtamatta. - ihan sama asia
Aivan sama---------- kirjoitti:
Kuinka paljon VAG valmistaa Suomessa myytävistä autoista,mutta
kuluttaja itse päättää ,mitä ostaa ja fiksuimmat tietenkin vaihtaa merkkiä.
Yhtään autoa en ole vielä ostanut S tai K-kaupasta ja ruuankin ostan
pääasiassa Lidlistä. Monopolit pyrin kiertämään mahdollisimman
kaukaa. Autoni merkki valikoituu luotettavuuden perusteella
jälleenmyyntiarvoa unohtamatta.Volkkarit ostetaan K-kaupasta. Myyjillä ei ole vaan essuja, on puku.
- pirkkavolkkari
ihan sama asia kirjoitti:
Volkkarit ostetaan K-kaupasta. Myyjillä ei ole vaan essuja, on puku.
Jos kriteerinä on luotettavuus ja jälleenmyyntiarvo niin nykyinen
Volkkari ei tunnu houkuttelevalta,sen enempää kuin Keskokaan.
Eikä kiinnostusta ainakaan lisää merkkihuollon negatiivinen maine
tuotevastuun siirtämisestä asiakkaan piikkiin. Elämä on valintoja
melkein vapaassakin demokratiassa ainakin vielä toistaiseksi. - ei enää tätä
pirkkavolkkari kirjoitti:
Jos kriteerinä on luotettavuus ja jälleenmyyntiarvo niin nykyinen
Volkkari ei tunnu houkuttelevalta,sen enempää kuin Keskokaan.
Eikä kiinnostusta ainakaan lisää merkkihuollon negatiivinen maine
tuotevastuun siirtämisestä asiakkaan piikkiin. Elämä on valintoja
melkein vapaassakin demokratiassa ainakin vielä toistaiseksi.Minulla oli Golffi vuodesta 99 lähtien, sen jälkeen vaihdoin noin kolmen vuoden välein uuteen. Nyt lähti viimeinen syksyllä vaihtoon eikä uutta tule siitä firmasta. Tavallisista huolloista jäi rahastuksen maku, ensimmäinen ns. 30000 km huolto (jonka tein 20000 km) on pelkkä öljynvaihto ja ilmanpaineiden tarkistus. Kyllä jäikin turvallinen olo ja lasku monta sataa.
Takuujuttuja oli jokaisessa yksilössä. Muutamia vikoja ei saatu koskaan paikallistettua. Ylimielistä ja tylyä suhtautumista asiakkaaseen. - Long life
ei enää tätä kirjoitti:
Minulla oli Golffi vuodesta 99 lähtien, sen jälkeen vaihdoin noin kolmen vuoden välein uuteen. Nyt lähti viimeinen syksyllä vaihtoon eikä uutta tule siitä firmasta. Tavallisista huolloista jäi rahastuksen maku, ensimmäinen ns. 30000 km huolto (jonka tein 20000 km) on pelkkä öljynvaihto ja ilmanpaineiden tarkistus. Kyllä jäikin turvallinen olo ja lasku monta sataa.
Takuujuttuja oli jokaisessa yksilössä. Muutamia vikoja ei saatu koskaan paikallistettua. Ylimielistä ja tylyä suhtautumista asiakkaaseen.Öljy on ihanan kallista virolaiseen viinaankin verrattuna ja
merkkihuollon veloitus "tarkistuksineen" on kallimpaa kuin
yksityislääkärillä. Kiteytettynä huoltokäyntejä puolet harvemmin
tuplahinnalla ja artisti maksaa,maksaa ja maksaa..........
Ei sitä long life ohjelmaa ole tarkoitettu asiakkaan eduksi.....
Pöljät vaan uskoooooooooh!!!!!!!!!!
- Psa
Psa laitta autoihinsa hyviä ketjuja, viimeisin ketjulla varustettu kesti 550000, nyt käytössä 2 autoa yhteensä 1 miljoona kilometriä. että silleen.
- 14+18
Huh, asiallinen aloitus vakavasta aiheesta ja taisi kalahtaa kerrankin kunnolla?! VW:n maahantuoja ja edustaja(t) rynnivät paikalle sankoin joukoin? Toimituspäällikkö sanoo niin kuin asiat ovat. Vaikka juuri sinun oma helmi TSI DSG ei ole levennyt tielle tai lompakkoon niin tuon ikäisissä riski on jo melkoinen.
- eiks je?
VW saa myös vertailu voiton olemalla vikatilasto kärkipaikalla?
- ToyotaPro
Toyota myy valmiiksi viallisia autoja miljoonittain.
"Pääasia, että saadaan myytyä, korjataan sitten, kun ne ei kuitenkaan tajua"
- tulppa
VW LAATUA 2.6 MILJOONAA "autoa" takaisin kutsuun että näin 15.11.2013 repikää siitä VW auton omistajat
- ToyotaPro
Niin, ja jos luit jutun, niin öljyjä ja lamppuja vaihdetaan, eli huoltokutsu. Toyotalla uusitaan airbageja!, eli ennen uusimista on ollut sama kuin ilmapallo olisi tilalla.
- osssss
ToyotaPro kirjoitti:
Niin, ja jos luit jutun, niin öljyjä ja lamppuja vaihdetaan, eli huoltokutsu. Toyotalla uusitaan airbageja!, eli ennen uusimista on ollut sama kuin ilmapallo olisi tilalla.
Uusitaan niin.
VW ei korjaa kalliita vikoja! - ToyotaPro
osssss kirjoitti:
Uusitaan niin.
VW ei korjaa kalliita vikoja!Mainitsepa viat, jotka VAG:n tulisi takaisinkutsua.
Niinpä ossss. Sinulla viiraa ja pahasti, jos luulet, että autoja tulisi takaisinkutsua tämän Suolisivuston perusteella. - osssss
ToyotaPro kirjoitti:
Mainitsepa viat, jotka VAG:n tulisi takaisinkutsua.
Niinpä ossss. Sinulla viiraa ja pahasti, jos luulet, että autoja tulisi takaisinkutsua tämän Suolisivuston perusteella.Korjataanko VW piikkiin tsi ja dsg?
- aber warum
osssss kirjoitti:
Korjataanko VW piikkiin tsi ja dsg?
Menihän siellä kiinassakin takaisin korjaukseen n.400.000 autoa.
Merkki oli kyllä volkkari. Oliko huono suunnittelu vai kokoamistyö ? - osssss
aber warum kirjoitti:
Menihän siellä kiinassakin takaisin korjaukseen n.400.000 autoa.
Merkki oli kyllä volkkari. Oliko huono suunnittelu vai kokoamistyö ?Miksi eu ei maksata volkkarilla uusia koneita?
Kiina ja japani kyllä?
- hyvitysromahdus
Onneksi pääsin omasta DSG:stäni eroon, vielä kun niistä maksettiinkin jotain.
- osssss
Ja ei tarvi konsernin autoa himoita kun lukee tuulilasi 13/2013.
- EisuositteleKetonen
Eipä osaa suositella.
- wernerskaliini
"Uskoisin, että arvoisilta palstan lukijoilta tulee mielipiteitä siitä, kannattaako kyseistä autoa ostaa tuolla hinnalla tai ylipäänsä."
Lukijat ovat puhuneet suunsa puhtaksi. - Rehellisyyskunniaan
VAGniikan maailma on hipihiljaa saksalaisen autokonsernin vakavista luotettavuusongelmista erityisesti TSI-moottoreiden ja DSG-automattivaihteistojen suhteen. Ei halua purra ruokkivaa kättä kun VW/Skoda/Audi/Seat eli VAG-konserni maksaa pitkä pennin mainoksista lehdessä ja käytännössä pitää lehden pystyssä. Voimme siis todeta TM:n olevan saksalaisfirman mainoslehti. Maksajana näille kalliille korjauksille on kukas muukaan kuin kuluttaja. Maahantuoja laittaa asiakkaan maksaman osan korjauksista vaikka tehdas korvaa koko korjauksen autokauppiaalle. On hienoa että Tuulilasi-lehdellä on sentään sen verran selkärankaa että se uskaltaa tuoda myös faktat esiin. Se voi maksaa heille saksalaiskonsernin suosion ja voitelurahojen menetyksenä mutta on se oikea tapa toimia.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0
https://www.facebook.com/Vw-Dsg-7-Defects-Community-306447496142735/ - vaihtakaa.jo.levyä
Ketonenkin ollut jo pari vuotta eläkkeellä.
- Das.vilppi
VW:lla vaan silti ongelmat jatkuu ja huijaukset !
- TyhmyysOnTyhmyyttä
Ja maahantuoja kutsunut oma-aloitteisesti Volkkareita jakoketjun kunnon tarkistukseen, jonka jälkeen on tehty tarvittaessa remppaa ilman kuluja auton omistajalle.
Mutta mistäpä nämä reppanat tällaisesta kuulisivat...
Eipä ihme jos Ketonen on eläkkeellä. Kommentit olivat sen suuntaisia, kun miehellä oli pokkaa väittää, ettei ehdi seuraamaan netti-keskusteluja TSI-ongelmista. Ketonen taisi olla ainoa alalla joka ei niistä tiennyt, mutta usein asiasta kiinnostunut amatööri on asioita paremmin perillä, kuin leipääntynyt ammattilainen...
- VWtakuulyhytskoda
Ja asiakas maksaa
- seataudiskodaVWsama
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794087
- 2013072
- 273072
- 492868
- 242824
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl422553Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez3112499Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2282176Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v252027- 451997