alaluomessa sisällä pehmeä kasvannainen

pelottaa naista

huomasin tässä kuukausi sitten että alaluomen sisällä on pyöreähkö ,pehmeähkö patti.luomi.alaluomi oli lokakuussa ärtynyt,vuosi vettä ,kärsin kuivistasilmistä,atopia.onkohan mulle kehittynyut joku tulehduspesäke vai pahanlaatuista? luin merkelin kasvaimesta,alkaa pelottamaan,kokemuksia ,mitä teillä todettiin vastaavasta patista? varasin ajan silmälääkäriin ja ajattelen nyt pahinta.mulla on ollut luomirakkula taipuksia mutta tämä on erilainen,sillein että ei tullut mitään näärännäppyä vaan kerran hipaisin alaluomeen ja siellä tuntui myhkyrä,odotan vastaavista kokeneita tapauksia ja mitä löytyi ja kuinka hoidetaan?

19

3357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä on

      Kyllä on ja hoidettiin tipoill. Pahkura tavallaan niinkuin sulasi pois. Jotain CCC tippoja olivat.

    • sama kysyjätär

      ok,kiitos,kauanko vaiva oli silmässä-ja mikä oli vaivan nimi-happy jos vastaat,,,

    • apip129

      mulla on ihan sama, olisi kiva kuulla mikä voisi olla!

    • silmäkäs

      laiha lohtu eli nyt meitä on kaksi kärsivää....mistä on kyse ja kauanko se kestää vai leikkausko ainoa toimenpide? mitä se yleisesti on?jeesatkaa nyt meitä! eikö suomi24 silmäosasossa muut ole kokeneet vastaavaa? vain me kaksiko?

    • apip1299

      soitin terveyskeskukseen ja sano että jos ei parane viikonlopun aikana niin varaa aikaa. ei kyllä näytä siltä että paranis itellään.. tää henkinen puoli tässä on ärsyttävää kun koko ajan miettii mikä se on...

    • toimikaa näin.

      Kyseeessä on lähes varmasti chalazion eli luomirakkula eli talipahkura. Joku luomien pienistä rauhasista mennyt tukkoon ja tehnyt finnimäisen näpyn. Ei ole bakteeritauti eli antibiooteista ei ole mitään apua. Kortisonillakaan lähes koskaan mitään tehdä.

      Pidä kosteaa lämpöä (kuuma kostea pyyhe) 5 min päivittäin, painele silmää kohti kevyesti ja puhdista vanupuikolla ripsien takaa luomen päällireuna. Voi auttaa huokosia aukeamaan ja pahkuraa pienentymään. Jos on iso eikä muutamassa kuukaudessa häviä, niin se voidaan helpohkosti tyhjentää luomen sisäpuolen kautta.

      Olkaa hyvät.

    • qweettt
    • qweeeet

      oon nyt muutaman kerran vetäny ton lämpökäsittelyn mutta ei auta, ei tuu mitään nesteitä.. edestä ei juurikaan turvota, ihan pikkusen näkyy iholla patti jos katon ylöspäin.

      • oikein menee.

        Ei sieltä tule mitään selvästi näkyvää, idea on saada vaan huokoset auki. Ainoa tapa saada kaikki ulos on vetää puukolla auki sieltä takapuolelta.

        Taitavasti sopivasti puristamalla voi saada pienenpienen nuppineulanpään kokoisen tali- tai rasvapisaran ulos. Tai sitten liialla voimalla murjot koko rakkulan rikki ja kun tali purkautuu kudoksiin niin saat kunnon tulehdusreaktion ja ruman jäljen.

        Päättäväisen hellästi siis. Eikä tosiaan tule mitään näkyvää efektiä.


      • oikein jatkuu.
        oikein menee. kirjoitti:

        Ei sieltä tule mitään selvästi näkyvää, idea on saada vaan huokoset auki. Ainoa tapa saada kaikki ulos on vetää puukolla auki sieltä takapuolelta.

        Taitavasti sopivasti puristamalla voi saada pienenpienen nuppineulanpään kokoisen tali- tai rasvapisaran ulos. Tai sitten liialla voimalla murjot koko rakkulan rikki ja kun tali purkautuu kudoksiin niin saat kunnon tulehdusreaktion ja ruman jäljen.

        Päättäväisen hellästi siis. Eikä tosiaan tule mitään näkyvää efektiä.

        Niin ja homma noilla hoidoillakin kestää viikkoja... Mutta hyvä siitä tulee. Ja jos avataan niin muutamien viikkojen päästä homma unohtunut.


    • pehmeä alapatti

      miten se itsestään tulee ilman näärännäppyä? ripsentyvikö mennyt tukkoon ? vetiset ja ärtyneet kuivat silmät ovat ongelmani.aamuisin joskus litikosteat,vaikka pesen tyynyt ,tuuletan,atoopikon riesako?

      • eri asiat.

        Näärännäppy on akuutti bakteeritulehdus ripsen karvatupessa tai sen apurauhasissa. Luomirakkula on talikertymä Meibomin rauhasissa. Kaksi eri asiaa.

        Kun tali jää rauhasiin, niin silmä jää vetisen kuivaksi. Atoopikollakin lisäriesana.


    • luomekas

      kiitos kun olet selkeyttänyt asiaa.

    • useita ollut

      kauanko luomirakkula saattaa olla ja häviääkö itsestäänkin joskus..kokemuksia voisi kirjoittaa tänne

    • apipappaaaa

      mulla on ollu jo kuukauden, en oo kyl käyny lääkäris etten oo varma onko

    • pois ja akkiä

      eli kauanko kestää ja meneekö itsestään ehkä pois,,,.missö kohtaa sulla on,,,

    • pöpöpöpöpp

      mul on alaluomen sisäpuolella, en tiiä koska lähtee ja lähteekö itsestään, jossain luki ainakin

    • meikkivoidetta

      ok,mulla vasemman silmän alaluomen sisällä.luomi on siitä kohtaan paksumpaa ja alla pehmeä patin tyypppinen,luomen ripsityvessä iho paksumpaa ja punertavampi kuin terve kohta.mulla on nuorempana ja muutama vuosi sitten leikattu luomirakkula,ei muuten olisi mennyt itsestään pois ilmeisestikään...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten kukaan voi ajatella

      Niin naiviisti että jos jokin asia tekee sinut onnelliseksi / iloiseksi niin se ei olisi ikinä muka väärin ? Jos joku es
      Ikävä
      33
      2929
    2. Nainen, sinä vain kaunistut

      Tiedätkö, minä täällä haukon henkeäni ja yritän rauhoitella tunteitani. Sinussa natsaa kaikki, ja olet todella päässyt k
      Ikävä
      92
      1988
    3. Kunnes mitään ei ole

      Täällä on kaipaajia jotka odottaa että toinen tekee lähestymisen jollain tavalla, siksi koen etten kuulu enää tänne ja s
      Ikävä
      9
      1409
    4. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      103
      1352
    5. Ehkä sinä haluat samaa kuin minä

      Eli sitä et me päädytään yhteen. Ainakin toivoisin sitä..
      Ikävä
      43
      1239
    6. IS Viikonloppu 26.-27.10.2024

      No nyt tulikin mukava Kovis-ristikko tälle viikonlopulle. Toisille tämä on varmaan vihjeineen ihan helppo 2- tason risti
      Sanaristikot
      77
      1177
    7. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      69
      1038
    8. Kylmäojan koululla löytynyt ruumis

      Kylmäojan koululta löytynyt ruumis lauantaina. Mitä on tapahtunut, omaisille voimia
      Kontiolahti
      12
      989
    9. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      31
      877
    10. Kaikkea hyvää sulle

      Elämään. Toivottavasti löydät vierellesi ihanan naisen, jonka kanssa olet onnellinen. Se en ollut minä. Viimeiset heipa
      Ikävä
      36
      824
    Aihe