Citroën on saanut elämäni maistumaan paremmalta. On ilo herätä aamulla töihin kun tietää että 100 km työmatka on yhtä juhlaa - suunnatonta ajamisen riemua ja nautintoa.
On ilo hypätä aamulla Webaston lämmittämään, kiiltävään mustaan uudenkarheaan Citikkaani samalla kun naapurin Tojokuski raappailee ikkunoita. Toki Citroënin V-kuutonen on jo musiikkia korville sinänsä, mutta joskus on pakko hieman testata millaiset soundit kymmenestä kajarista lähtee.
Nahan tuoksu, täydellinen sisusta, ylellinen varustelu ja moderni muotoilu ovat juuri asioita, jota Citroën-kuskit arvostavat. Upea navigaattori, täydelliset penkit sähkösäädöin unohtamatta täydellisiä huippuvarusteita saavat turvallisen, jopa ylpeän mielen aikaan.
Liikenteessä huonoa päivää piristää kummasti Avensis-kuskin pilkkana pito. On mukava lähteä valoista nilkka suorana, kuutosen mukavan ärjynnän saattelemana ja jättää nämä aasialaisten autojen kuljettajat taakseen. Pian ruma Avensis näkyy jo pienenä pisteenä taustapeilissä. Turha on tulla halpiskuskien Citroëniani vastaan kilpailemaan - onneksi niin moni tietää Citroënin ylivoiman, etteivät edes yritä kisailla.
Parkkipaikalla Citroën-kuskin pitääkin olla tarkkana. On syytä parkkeerata vain ranskalaisten tai saksalaisten autojen viereen välttääkseen kateellisten Corolla-kuskien ilkivallan. Ruoste lienee myös tarttuva sairaus, joten tässäkin suhteessa parivuotisia, puhkiruostuneita Corollia kannattaa vältellä viimeiseen saakka. Ja se haju, joka vanhoista Japanin raadoista lähtee - parempi pysyä kaukana! Ei koskaan minulle sellaista, vain kuolleen ruumiini yli!
Mukulakivikaduilla Citroënin ajamisen hauskuus vielä korostuu. Kaasunestejousitus vaimentaa kuopat täysin. On mukava ajaa rantabulevardia kiiltävällä Citroënilla, seurata naisten kiinnostuneita ilmeitä ja Avensis-miesten kateellisia katseita. Tunnen olevani keskipiste kaikkialla minne sitten ajankin. Katseet seuraavat kaikkialla. Citroënia ihaillaan. Sitä rakastetaan. Sitä palvotaan.
Joskus ajelenkin huvikseni, ilman stressiä ja huolen häivää vailla määränpäätä vain nauttien täydellisistä ajo-ominaisuuksista ja suorituskyvystä, kuutosen hienosta äänestä ja ylellisestä varustelusta.
Viereen tullut Auris-kuljettaja saa poltella kumia ihan rauhassa. Hän on eri maailmassa. Minun maailmassani ajamisesta nautitaan toisin kuin hänen. Ei minun välttämättä tarvitse heille aina näyttää - tietävät sen itsekin, että turha on Citroënia vastaan lähteä kisaamaan.
Citroën on huippulaadukas loistotuote. Autojen eräitä aristokraatteja. Se tarjoaa uskomattomat ajo-ominaisuudet, suorituskyvyn, muotoilun ja ylellisyyden. Se tottelee nöyrästi kuljettajan käskyä, joka on kaiken kingi ja keskipiste. Citroënilla ajaminen on yksinkertaisesti hauskaa.
Citroën on nautiskelijoita varten
59
394
Vastaukset
- SEKUNDAA JA SUTTA
Haaaaaa hooooo iiiihaaaaaa byyyäääää lopeta jo. Kuolen nauruun. Konkka pesän ikuinen laatuvertailujen taattu viimeinen merkki olisi muka nautittava. Kaikkee sitä saa lukeakin haaaa hooo BYYYÄÄÄÄÄ HAAAAAAA
- Sekundaa Toyotalta
Toyotapellen kannattaisi ensin opetella kirjoittamaan ja sen jälkeen olla ihan hiljaa.
http://www.hs.fi/tiede/Syynä ohjelmistovirhe puolet Suomen Toyota-hybridestä huoltoon/a1392173571349 - Konkurssi
Toyota se on ollut myös kaksi kertaa selvitystilassa joten se siitä
- Näin on
Konkurssi kirjoitti:
Toyota se on ollut myös kaksi kertaa selvitystilassa joten se siitä
Japanin keskuspankki tukee Tojotaa. Tojon laatu on täyttä kuraa.
- ruostuuko;)
Näin on kirjoitti:
Japanin keskuspankki tukee Tojotaa. Tojon laatu on täyttä kuraa.
Joo kuulin Tojotan huoltomieheltä, että Toyota maksaa laatutesteistä......Oikeasti ne ei ole yhtään kestävämpiä,kuin muutkaan merkit.Ainoa ero on, että niissä ei ole mitään mukavuusvarusteita, joten ne ei voi hajotakaan....vähän kuin mäkiauto ;)
- ex Ave
ruostuuko;) kirjoitti:
Joo kuulin Tojotan huoltomieheltä, että Toyota maksaa laatutesteistä......Oikeasti ne ei ole yhtään kestävämpiä,kuin muutkaan merkit.Ainoa ero on, että niissä ei ole mitään mukavuusvarusteita, joten ne ei voi hajotakaan....vähän kuin mäkiauto ;)
Eihän Tojon romut kestä mitään.
- Tässä todiste
ex Ave kirjoitti:
Eihän Tojon romut kestä mitään.
"maahantuojan vakuuttelut yli vuosi sitten kun autoa olin tilaamassa, että asia korjataan ja jos ongelmia tulee Toyota kyllä vastaa kuluista ja tarjoaa auton tilalle. Alkaa olla jo mitta täysi vaikka korvaava auto on tilalle annettukin. Se kun vie aina sen pari tuntia ennen kuin olet taas jatkamassa matkaa"
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t4324
http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/toyota/rav4/1135236880822
MITÄ MITÄ TOYOTA SALAILEE....TOIMITUSKIELLOSSA KOKO MOOTTORI!!
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyotalla-moottoriongelmia
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/uudet-autot/tojotan-d-4dongelmia
VAARALLINEN MOOTTORI TOIVOTTAVASTI KUKAAN EI OSTA TUOLLAISIA!
"ajonvakautusjärjestelmä menee vikatilaan ja lakkaa toimimasta. Samoin käy myös vakionopeudensäätimelle."
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyotan-mahtidieselin-ongelmat-jatkuvat
JAA, TAKAISINKUTSUJA??
www.iltasanomat.fi/autot/art-1288516368988.html
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyotalla-jalleen-massiivinen-takaisinkutsukampanja
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/talous/toyotan-ongelmat-japanissa-uskotaan-salaliittoon-suomessa-takaisinkutsut-takkuilevat
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288516368988.html
http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/toyota-kutsuu-20-000-autoa-tarkastukseen-suomessa-tutut-mallit-listalla/612175/
TOYOTAN SIVUILTA TIETOA VAAROISTA!!!!
http://www.toyota.fi/ajankohtaista/uutiset/toyota-tekee-kaasupolkimiin-liittyvan-korjauskutsun_faq.tmex
EI NÄIN!! VAARALLINEN AUTO TUO TOYOTA!!!!
http://www.uusisuomi.fi/raha/83519-ei-nain-varoittava-esimerkki-toyota-kuskeille
ILMANKOS AMERIKKALAISETKIN OSTAVAT ENNEMMIN FORD FUSIONIN KUIN VAARALLISEN HAJOAVAN CAMRYN...JA TOYON MYYNTI LASKEE RINTA-RINNAN LAADUN KANSSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ONNEKSI SAKSALAINEN LAATU RIENTÄÄ TOYOTAN APUUN!!!
http://online.wsj.com/article/SB10001424052970203833104577071554239661524.html
" Dieselmoottoreihin liittyvän sopimuksen mukaan BMW toimittaa Toyotalle 1,6 litran ja 2,0 litran dieselmoottoreita vuodesta 2014 alkaen.
Moottorit asennetaan Euroopan markkinoilla myytäviin Toyota-malleihin."
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&ved=0CEgQFjAE&url=http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/toyotan sisalla naksuttaa jatkossa bemarin diesel/a732289&ei=4cpAUZjbFoSn4ATzx4G4Dw&usg=AFQjCNGIdALzWRFs1V7LsUhq1SQ6hnrGqw&bvm=bv.43287494,d.bGE
MUTTA MITEN KÄY LEXUKSEN....KONERIKOT JA TAKAISINKUTSUT JATKUVAT!!
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/lexus-ei-saa-bmwn-dieseleita
- markkisi de sade
Minäkin olen masokisti. Omistan siis citikan. Tykkään isoista korjauslaskuista, siitä että auto seisoo korjaamolla ja siitä että autostani ei saa mitään vaihdossa.
Jo pelkkä ajatus seuraavasta korjauskeikasta saa mahlani virtaamaan.- Hyvä myyntihinta
Sitten kun sun Toyotasta maksetaa samanverran niin tule huutelemaan.
http://www.bonhams.com/auctions/20498/lot/456/?page_anchor=MR1_page_lots=5&r1=100&m1=1&b1=list - 2121
Tämä oli huippu auto aikanaan, sahara-rättäri 4x4!
on siina hintakin noussut melkein 100 kertaisesti 50-vuodessa,
- EIriisikupeille!
Upea kirjoitus. Kuvaa hienosti Citroen kuljettajan tuntemuksia ja näkemyksiä.
- 8+20
Elikkäs sitikkakuski on ihminen joka itsensä ylentää ja muut alentaa, eipä huvittaisi olla tuollaisen naapuri.
Narsismi on sairautta, sairaus pitää poistaa..
- Citroenkuljettaja
Kuka tuntisi samoin tojostaan? Niinpä, ei kukaan. Takaisinkutsujen, surkeiden penkkien aiheuttamien selkävikojen, katsastushuoltojen, hapuilevan ohjauksen ja muun riisikuppiautoilun piinaamat teroparat eivät tosiaan koskaan koe vastaavaa.
- tyytyväinencitikisti
Nyt menee vähän tyhmäksi.
Tojo on kyllä luotettava auto, jopa ranskiksia luotettavampi ja meillä naapurin tojossa on saksalainen webasto ja minä raaputtelen.
Ehdottaisinkin seuraavaa: Annetaan tojo- ja skodamiesten hoitaa provot ja myös niistä suuttumiset ja käyttäydytään me sitikka-ihmiset mielummin viileän tyylikkäästi. Ehdotan myös ettei haukuta sinänsä aivan laadukkaita automerkkejä. Antaa muiden nolata itsensä. - faktahommma
Asiallinen viesti, mutta kyllä täällä huomaa Citikistien olevan ihan samalla tasolla tojoterojen kanssa.
- 5+20
-> ap.
Tuota se avohoito ja väärä lääkitys teettää. - C femma
Hyvä tarina. Ja täyttä totta.
- Totta turiset
Pitää paikkansa
- Mahtavaa!
Onpas hyvä tarina ja totta vielä.
- Hyvä tarina
Miksipä ostaa joku munuaisten murskaaja kun on saatavana autoja joilla on nautittava tehdä matkaa kuten Citikalla.
- Pehmeää kyytiä
Nimenomaan.
- Hyvä tarina
Olisi kauheaa ajaa jollain riisikupilla. Kyllä hävettäisi.
- Riisit sucks
Enpä ilkeäisi ajaa riisipaskalla.
- Unelma Säleikötön19
Tulevaisuudessako näin vaiko pelkkä uni? Voiiihh! EI...
- Tosi kirjoitus
Tasaista kyytiä.
- jäähattu
Sairas kyhäelmä joka todistaa kirjoittajansa käsittämättömän kieroutuneen asennemaailman.
Ps. Edellinenkin autoni oli citikka ja nykyinen c on palvellut minua 16-vuotta.joten en ole merkkivihaaja mutta sairas vouhotus on asiatonta olipa sitten kyse mistä tahansa!
Ajopelieni joukkoon mahtuu myös VW ja kaksi Datsunia. - Kunnon auto alla
Citikka porukan epätoivoista vastaanhangoitteluvaikertelua kun ei haluta (muka) uskoa tosiasioihin vaikka faktat kertovat ihan muuta kiistattomasti !
Virheinvestoinnin myöntäminen on kova paikka ja sitä se tuntuu olevan erikoisesti Citikan
omistajille !- Paremmalla ajava
Vai Toyota Verso on kunnollinen auto, HAH HAH HAH, älä naurata enempää lapsonen. Tuommoisella maalihenkarilla en alentuisi ikipäivänä ajamaan.
Ne teidän "faktat" eli onnettomat provot on ammuttu komeasti alas.
- Hyviäkin on vielä !
Ettekö te Citikan omistajat jo usko pikkuhiljaa että maailman parasta autoa ei edelleenkään valita huutoäänestyksellä.
Ei vaikka kuinka kovalla äänellä yritätte todistella tämän tökerön tekeleen ylivertaisuutta !- Citikka on hyvä
Ei Citikka maailman paras auto ole mutta kerro sinä mikä se mielestäsi on? Maybach on mielestäni oikein hyvä.
- Pohjasakkaa molemmat
Citikka on hyvä kirjoitti:
Ei Citikka maailman paras auto ole mutta kerro sinä mikä se mielestäsi on? Maybach on mielestäni oikein hyvä.
Dacia. Ainakin jos on uskomista Dacia kuskien puheisiin !
ps.Itse en tuohon usko mutta kai se on totta kun kaikki Suomen 20 Dacia omistajaa sitä niin toitottavat ! - Tojo=auton irvikuva
Pohjasakkaa molemmat kirjoitti:
Dacia. Ainakin jos on uskomista Dacia kuskien puheisiin !
ps.Itse en tuohon usko mutta kai se on totta kun kaikki Suomen 20 Dacia omistajaa sitä niin toitottavat !Dacia myi maaliskuussa yli 100 autoa, että varmasti niitä kuskeja on enemmän. Tuhansia. Sehän ahdistelee Euroopan myynnissä Tojoa.
Ennemmin ostaisin Dacian kuin Toyotan. Daciassa on ainakin parempi moottori ja parempi neliveto. Liene ruostesuojauskin parempi kuin Tojossa, tästä en ole varma. - Kuka voi kehua ?
Tojo=auton irvikuva kirjoitti:
Dacia myi maaliskuussa yli 100 autoa, että varmasti niitä kuskeja on enemmän. Tuhansia. Sehän ahdistelee Euroopan myynnissä Tojoa.
Ennemmin ostaisin Dacian kuin Toyotan. Daciassa on ainakin parempi moottori ja parempi neliveto. Liene ruostesuojauskin parempi kuin Tojossa, tästä en ole varma.Silloin kun Daciasta on puhe ei kannata olla mistään varma !
Paitsi siitä että se on täysin laaduton auto ! - Ennakkoluuloton
Kuka voi kehua ? kirjoitti:
Silloin kun Daciasta on puhe ei kannata olla mistään varma !
Paitsi siitä että se on täysin laaduton auto !Enpä ole tutustunut Daciaan mutta tiedän, että siinä on Renaultin diesel, mikä on todella hyvä moottori. Sinä kun olet sinne itään päin kallellaan niin tietänet, että Infiniti-merkkisessä luksus-autossa on Renaultin moottori, ainakin joissain malleissa. Samoin uusissa A- ja C-sarjan moottoreissa. Ja monessa muussa. Myöskin neliveto on paljon parempi kun Tojon Rav4-malleissa. Mutta eihän pesunkestävä Tero voi sitä myöntää.
- täydennys...
Ennakkoluuloton kirjoitti:
Enpä ole tutustunut Daciaan mutta tiedän, että siinä on Renaultin diesel, mikä on todella hyvä moottori. Sinä kun olet sinne itään päin kallellaan niin tietänet, että Infiniti-merkkisessä luksus-autossa on Renaultin moottori, ainakin joissain malleissa. Samoin uusissa A- ja C-sarjan moottoreissa. Ja monessa muussa. Myöskin neliveto on paljon parempi kun Tojon Rav4-malleissa. Mutta eihän pesunkestävä Tero voi sitä myöntää.
Siis A- ja C-sarjan Mersuissa.
- Indenor
täydennys... kirjoitti:
Siis A- ja C-sarjan Mersuissa.
Ja muistan että joku Bemari jakaa koneen Peugeotin kanssa. PSA-konsernin dieselit on vuosikymmenet vauhdittanut muitten merkkien diesel-malleja. Indenor-merkkisiä olivat ainakin joskus mutta silkkaa Peugeottia.
- PSA_osaa
Indenor kirjoitti:
Ja muistan että joku Bemari jakaa koneen Peugeotin kanssa. PSA-konsernin dieselit on vuosikymmenet vauhdittanut muitten merkkien diesel-malleja. Indenor-merkkisiä olivat ainakin joskus mutta silkkaa Peugeottia.
Ennen Toyota Crowneihin asennettiin Pösön kone koska Toyota ei osannut tehdä dieselmoottoria. Eikä osaa muuten vieläkään. Esim. Avensiksen dieselmoottori poksahtaa usein alle 100 tkm ajettuna.
- Muistuttaja.
Jottei totuus unohtuisi.
- pera79
Totta turiset.
- romua-ranskasta
mutta miksi ne nautiskelee KÄSI PYSTYSSÄ maantiellä ei anna toisten naattia ajelusta,
- Citikaa18vuotta
Citroen on huippuauto! Saisi toki olla laadukkaampi ja elegantimpi mutta menee noinkin. Joidenkin mallien erikoisuus haittaa käytännön juttuja ja se ei ole hyvästä. Siinä on oikeastaan Citikan pahin vika.
- kollaakestää
Minäkin olen tullut vihdoinkin toisiin aatoksiin ja saan viikon kuluttua uuden Citroen C5 auton.Harmittaa kun en aikaisemmin jo tajunnut kuinka loistava hankinta se onkaan !
- Citroeninomistaja
Hyvä valinta.
- opettaja4
Kollaa ei koske edes sillä kuuluisalla tietyn mittaisella kepilläkään Shitikkaan!
Kollaa on nimittäin riisikuppi Tojon haltija ja koska siitä on vielä paljon velkaa niin voi olla omistajakin ehkä jo viiden vuoden kuluttua! - tyrärit
Kaikki autot ovat hyviä, jos kuski osaa ajaa ja käyttää muutenkin autoa ammattitaitoisesti. Olen ajanut yli 40 vuotta ja tuhansia kilometrejä Ladaa, Volvoja, Citikoita, Saabeja, Fordeja, Jeeppejä, Fiateja, jne. Kertaakaan en ole jäänyt tielle. Missään autossa ei ole tarvinnut tehdä polttimon uusimista suurempaa korjausta.
Miettikäähän valittajat osaatteko käsitellä oikein teknisiä laitteita, jos ne käsissänne eivät kestä. Menkää kaulimen varteen, se saattaa kestää leipomisenne.- PaljonAjanut
Ainoa auto jolla olen jäänyt auton vian vuoksi ainostaan Toyotalla josta särkyi moottori.
- Sutiiko_se
Siinä PSA teki virheen kun otti BMV:n koneen valikoimiin.
Luotettavuus katoaa kiukuttelevan BMW-moottorin epävarmuuteen.- Teppo_100
Näin siinä vähän kävi. Mutta ihan hyvä merkki Bemari on muuten.
- EiRiisipusseja
Suurempi virhe oli kun alkoi Tojon kanssa yhteistyöhön. Saattaa olla, ettei tule Citikkaa enää ostettua tuon takia.
- Älkääsekaantukoniihin
On ne ranskanrapeat vaan hirvittäviä kulkupelejä. No harvoinhan ne mihinkään kulkee tai kulkeehan ne hinurinkin lavalla johonkin.
- SeSiitä
Näkyy tiepalvelutilaston taulukossa olevan kaikissa luokissa ranskalainen auto parempi kuin Toyota.
- Obeliks
Minä ajattelen järkevästi ja itse.
Sen tukijalat ovat taloudelllisuus, mukavuus ja kestävyys.
Nämä kaikki yhdityvät ranskalaisissa autoissa. Kaikissa kolmessa päämerkissä.
Monet ostavat autonsa mielikuvilla ja luulevat ostavans ystäviä ja vaikutusvaltaa.
Naapurin mielikuvat ja puheet ovat tärkein vaikutin päätöksessä.
Rapeita autoja muuten ovat saksalaiset ja japanilaiset merkit.- Japsit_rapistuvat
Eivät saksalaiset ole rapeita muutaman mallin joitain vuosimallia lukuunottamatta mutta nämäkin tehtaat ovat korjanneet virheensä.
- Idioottejakinlöytyytoki
Kenenkään täysjärkisen ei pitäisi hankkia mitään fransmannin kyhäämää laadutonta Shitikkaa.Kannattaa pysyä vaikka jalkamiehenä mieluimmin !
- D4DPaskamerkki
Sinä et ole täysjärkinen joten pysy siinä Tojon ruostepesässä vaan.
- Tojo.ruostepesä
"Bei der Schlussuntersuchung schockte er mit Rost!"
"Was ist das? 18-mal Rost am Auris"
Puolitoistavuotias Auris ruosteessa. Ja vielä Saksassa jossa autot eivät pahemmin ruostu!
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-toyota-auris-1.6-941913.html - KauheeMerkki
Tojo.ruostepesä kirjoitti:
"Bei der Schlussuntersuchung schockte er mit Rost!"
"Was ist das? 18-mal Rost am Auris"
Puolitoistavuotias Auris ruosteessa. Ja vielä Saksassa jossa autot eivät pahemmin ruostu!
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-toyota-auris-1.6-941913.htmlOnhan nuo Tojot olleet ruostepesiä jo vuosikymmeniä!
- Onnellinen_Corollakuski
Tottahan se on, etteivät Toyotat kestä. Jonkun 400 tkm menevät ilman koskemista tekniikkaan, mutta yritä ajaa tämän jälkeen. Niinpä päätti eräs olla vaihtamatta öljyjä moottoriin tämän jälkeen. 600 tkm Camryn mittariin tultua, heltyi laittamaan uudet halpaöljyt koneeseen ja näin jatkoivat yhteistä matkaansa.
Tästä syystä en Corollassani vaihtanut takuun jälkeen kertaakaan öljyjä, koska näinkin Toyota menee ilman tekniikkaan koskemista ensimmäiset 400 tkm.
Eräässä VW Ventossa ensimmäinen vaihdettu osa oli omistajan mukaan etuoven saranan tappi 560 tkm ajettuna. Ovi oli pudota, joten oli ollut pakko tehdä remontti. Tähän Toyota ei sentään pysty.
Nykyiset VW mallit menevät kolmella - neljällä litralla 100 km. Corollassani meni juuri 88 km/h keskinopeudella Suomessa yli 2000 km matkalla 4,8 litraa lomareissulla. Siinäkin Toyota hävisi kymmeniä litroja, eikä nopeusmittarikaan osoittanut kuin 100 - 115 km/tunnissa nopeuksia saavuttakseen keskinopeuden. No kuorman suuruus oli jokseenkin täyteen pakattu auto, joten selittäneekö tuo suuren polttonaineen kulutuksen?
Eikös Fordien pitänyt mennä litralla parilla sama suoritus tai joku valehtelee? Ymmärtääkseni myös VW tuotteella säästää puolet uuden auton hinnasta polttoaineessa 400 tkm matkalla, joten uusi auto on aina käytännössä puoli-ilmainen.
Eikös nykyään kaikki autot ole viattomia, vai mitä mieltä olette? Tiedän vain japsimerkit, joten en osaa ajatella paremmasta.- romutojo
Se on saavutus jos Tojon diesel kestää 100 tkm.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2194167
- 1214016
- 483632
- 652983
- 2002741
- 492518
- 222518
- 202406
- 412289
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412245