Mikäli tehostimen öljyjä poistaa maksimin imemällä, niin ottaako syteemi ilmaa?
Kuinkahan suuren osan nesteestä saa pois pelkästään imemällä, laittamatta auton keulaa pukeille, laskemata letkuista ulos ja käântelemällä ohjaspyörää laidasta laitaan?
Mikäli ei tarvitse ilmailla, niin homma olisi kätevä toteuttaa vain imemällä ja toistaa aika ajoin uudestaan jotta maksimi nesteistä olisi tuoreempaa. Tokihan uusi sekoittuu vanhaan, mutta parempi kuin olla lainkan huoltamatta.
Ohjaustehostimen öljynvaihto
8
257
Vastaukset
- Helppo homma
Ilmaantuu kun nostaa etupään ylös ja kääntää käsin hitaasti etupyöriä ääriasennosta ääriasentoon pari kertaa.
Tehostin öljyn oltava ehdottomasti valmistajan suosittelemaa. - ohjaustehostin
Ajatuksena oli välttää pukkien kanssa pelaaminen kun juuri nyt ei ole sopivaa paikkaa ja siksi kysyin ottaako syteemi ilmaa maksimin imiessä, sekä kuinka suuren osan imemällä saa kerrala pois (tokihan eri mallien kesken voi olla eroja).
Yes, ainakin osa autoista on tarkkoja tehostimen öljyn suhteen, eli muu kuin merkin oma tehosteöljy ei aina sovellu systeemiin. - onnistuu maassakin
Ei sitä autoa renkaat ilmassa tarvi ilmata, hyvin onnistuu vaikka pyörät maassa kääntelee rattia laidasta laitaan. Niin itse tein kun juuri vaihdoin ja hyvin tuli ne muutamat ilmakuplat pois.
Vaikka se vähän hörppää ilmaa vain säiliön nesteenkin vaihtaessa niin ei sitä niin paljon tule että se voisi aiheuttaa minkäänlaista vahinkoa jos kääntelet rattia pyörät maassa. Itse tein sorapihassa missä kääntyy soran päällä suht helposti, katsoo vain ettei pääse syntymään kuoppia kun kääntelee rattia. - ohjaustehostin
Yep, tuosta tulikin mileen jos keksisi jostakin kaksi jotakin levyä kummatkin etupyörät niiden päälle ajaen niin, että levyt luistaisivat kevyehkösti vastakkain. Merivanerin kappaleet saattaisivat luistaa kohtuu hyvin. Pitää vain etsiä levyt joissa ei ole nauloja pystyssä ;-)
Tuo sopivalla soralla kääntäminen on yksi hyvä kompromissi myös.
Vaihdoitko imemällä vai aivan 'oikeaoppisesti' letkut irroittamalla (taisi olla paluuletku?) ja sitten pyöriä kääntelemällä jotta tulee maksimi nestettä pois?
Kuinkahan suuren osan nesteestä saa pois imemällä? - peruskauraa
Jos imet säiliön tyhjäksi, kun moottori ei käy ja lisäät öljyn niin mitään ilmausta ei tarvi tehdä.
- Mitteeöljyäsiihen
Kannattaisiko auto nostaa jostain muusta kohdasta ilmaan kuin alapallonivelistä ettei pallonivelien laakerinailonit löysty ja jos auto ei liiku ei kannata käännellä auton ohjauspyörää laidasta laitaan ettei ohjausnivelien laakerinailonit tarpeettomasti löysty. Samalla kannattaa huomauttaa jos seläntakana mainitaan.
- Ehdottomasti_
Mitteeöljyäsiihen kirjoitti:
Kannattaisiko auto nostaa jostain muusta kohdasta ilmaan kuin alapallonivelistä ettei pallonivelien laakerinailonit löysty ja jos auto ei liiku ei kannata käännellä auton ohjauspyörää laidasta laitaan ettei ohjausnivelien laakerinailonit tarpeettomasti löysty. Samalla kannattaa huomauttaa jos seläntakana mainitaan.
alapallonivelistä että pyörät pääsevät kääntymään. Nykyajan raidetangonpäät eivät kestä pyörien kääntämistä auton ollessa paikallaan ja pyörien ollessa asfaltilla jollei asfalttia ole liukastettu esim. vaseliinilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743260
- 2012842
- 222666
- 492618
- 202496
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412335Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101793Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241737- 371610
- 181466