Vähän faktaa välirahoista.......

Tojo-Kölli

Täällä aina kysellään vähän väliä välirahoja tai vaihtohyvityksiä Avensiksesta.

Koska liikenteessä olen tunnistanut, että Tojo-kansallakin "rima" on noussut auton laatutasossa (=varusteiden) muodossa, niin tuon pienen varoituksen sanan, että edes joku välttäisi sydänkohtauksen, seuraavalla kerralla, kun menee tapaamaan sitä "luottomyyjäänsä"......
====== VAIHTOAUTO =============
AVENSIS SOL PLUS SEDAN 2.0 D4-D DPF
-Protection Pack
-Crome Pack
-Galaxy Blue -erikoisväri
-roiskeläpät vetokoukku
-kauko-ohjattu Webasto
-ikkunoiden tummennus (280e)
-panssarivahaus (200e)
-ruostesuojaus (440e, Dinitrol, Kartanon Autosuojaus)
-Defa säteilylämmitin, akkulaturi, sisätil.pistoke (664e)
-käyttöönotto 24.10.2012
-AJETTU TARJOUSHETKELLÄ 60 000km
==========================================

====== LÄHINNÄ VASTAAVA UUSI AUTO =============
AVENSIS PREMIUM SEDAN 2.0 D4-D DPF
-Protection Pack
-Crome Pack
-Galaxy Blue -erikoisväri
-roiskeläpät vetokoukku
-kauko-ohjattu Webasto

============================================


UUSI AUTO 41000
VAIHDOKKI 23000
VÄLIRAHA 18000

-ja uudesta puuttuu välirahan jälkeen:
-ruostesuojaus, panssarivahaus, tummennukset ja Defa-järjestelmä

-arvatkaa, tilasinko uuden :-)

36

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iskä

      Iskä tilas.

      • -mitä höpötät?

        -iskä oli viisaampi kuin minä, ostaessaan 2v vanhan auton ja sai härpäkkeet ilmaiseksi.....

        PS. PITÄISIKÖ MINUN MUOKATA OTSIKKOA? -esim:

        "Väitettelyä Skodasta"


    • ave ihan ok

      Et, jos saan arvata. Itse päädyin samassa tilanteessa toiseen merkkiin, ihan siitä syystä että sain halumani vastineen, moottori tehi0okkaampi, tavara tila isompi, kiihtyvyys pari sekkaa parempi ja uuden hinnan ero olivat ainoastaan sata egeä, ts.skoda octavia oli parempi kuin avensiksen edition malli.

      • Vai skoota

        Minä en iki maailmassa vaihda Avea Skoda Octaviaan. Octavia on meluisa auto jolla ei viitsi pitempiä matkoja ajella, korvat alkaa soimaan. Tavaratila siinä ei sen isompi kuin avessakaan, Lisäksi se on koriltaan lähinnä Corolla luokkaa. Sisätilat kapeat ja pienet. Tekniikka niissä normaaliin ajoon samanlaista, erot tulee kuskin korvien välistä. Takuu niillä 2 vuotta ja niitä kuuluisia volsun tsi dsg, vai mitä lie , vaihteisto ja moottori vikoja ei korjata vaikka selviä teko vikoja ja kalliita korjata omasta pussista.
        Takapakkia autoilu menee jos aven skodaan vaihtaa, mutta tyylillään kukin.


      • ajo-ominaisuudetkin
        Vai skoota kirjoitti:

        Minä en iki maailmassa vaihda Avea Skoda Octaviaan. Octavia on meluisa auto jolla ei viitsi pitempiä matkoja ajella, korvat alkaa soimaan. Tavaratila siinä ei sen isompi kuin avessakaan, Lisäksi se on koriltaan lähinnä Corolla luokkaa. Sisätilat kapeat ja pienet. Tekniikka niissä normaaliin ajoon samanlaista, erot tulee kuskin korvien välistä. Takuu niillä 2 vuotta ja niitä kuuluisia volsun tsi dsg, vai mitä lie , vaihteisto ja moottori vikoja ei korjata vaikka selviä teko vikoja ja kalliita korjata omasta pussista.
        Takapakkia autoilu menee jos aven skodaan vaihtaa, mutta tyylillään kukin.

        Octavia on hiljaisempi kuin Ave, sori pitää päivittää vanhat uskomukset.


      • Octavia rules
        Vai skoota kirjoitti:

        Minä en iki maailmassa vaihda Avea Skoda Octaviaan. Octavia on meluisa auto jolla ei viitsi pitempiä matkoja ajella, korvat alkaa soimaan. Tavaratila siinä ei sen isompi kuin avessakaan, Lisäksi se on koriltaan lähinnä Corolla luokkaa. Sisätilat kapeat ja pienet. Tekniikka niissä normaaliin ajoon samanlaista, erot tulee kuskin korvien välistä. Takuu niillä 2 vuotta ja niitä kuuluisia volsun tsi dsg, vai mitä lie , vaihteisto ja moottori vikoja ei korjata vaikka selviä teko vikoja ja kalliita korjata omasta pussista.
        Takapakkia autoilu menee jos aven skodaan vaihtaa, mutta tyylillään kukin.

        Eihän nyt kukaan täyspäinen osta Avensista Octavian sijaan. Luepas vähän vertailutestejä.
        Octavia on ajettavuudeltaan, tyylikkyydeltään ja ruosteenestoltaan valovuosia Avensista edellä. Octavia on myös hiljaisempi. Ja kestävämpi. Eikä joudu selittelemään kun kukaan ei tule haukkumaan riisipussiksi.


    • Maailman ykkösmerkki

      Mutta saahan siinä häpeän kaupan tekijäisiksi kun itäblokin
      saavutukseen sortuu, joka on uutenakin malliltaan ainakin 15 vuotiaan
      näköinen. Tosin skootakauppias kutsuu sitä joksikin klassiseksi
      muotoiluksi,kun ei pysty tunnustamaan lootan jälkeenjääneisyyttä
      muotoilussa. Ja vielä se hirveän näköinen etumaski räpylälogoineen.

      • näin euroopassa

        Ei Avensis ole itäblokin auto. Se on oikeasti kaukoidän auto, vaikka on suunniteltu Ranskassa ja valmistetaan Briteissä.

        ps. Toyota-konserni on Euroopan 9. suurin autonmyyjä.
        WV suurin, seuraavana PSA, jne.


      • Koko totuus
        näin euroopassa kirjoitti:

        Ei Avensis ole itäblokin auto. Se on oikeasti kaukoidän auto, vaikka on suunniteltu Ranskassa ja valmistetaan Briteissä.

        ps. Toyota-konserni on Euroopan 9. suurin autonmyyjä.
        WV suurin, seuraavana PSA, jne.

        Onko vikaa lukutaidossa vai luetun ymmärtämisessä,vai molemmissa?
        Mitä automerkkiä valmistetaan ja myydään eniten koko maailmassa?
        Autoja myydään enemmän muualla kuin Euroopassa!


      • Euro rules
        Koko totuus kirjoitti:

        Onko vikaa lukutaidossa vai luetun ymmärtämisessä,vai molemmissa?
        Mitä automerkkiä valmistetaan ja myydään eniten koko maailmassa?
        Autoja myydään enemmän muualla kuin Euroopassa!

        Oletpas yksinkertainen. Euroopasta oli puhe, ei kehitysmaista.
        Sitäpaitsi kesäkuussa olivat tasoissa VW:n kanssa koko maailman myynnissä mutta ei sillä ole mitään merkitystä.


    • T27

      Tottakai tilasit uuden avensiksen jos olet järjissäsi.

    • hurjaa on lasku

      Ainoa hyvä puoli asiassa on, että tuota menoahan autosi arvo putoaa 0 euroon jo ennen 140 tkm ja siitä eteenpäin pääomakustannukset ovatkin sitten nollassa ja ajo halpaa.

      PS. Asiasta toiseen, olen sitä mieltä, että työsuhdeautojen verotusarvoja pitäisi nostaa ja reilusti.

    • tm 2014

      Anjovis on ollut ihan ok auto, mutta nykytekniikka ja mukavuustaso on mennyt muilla eteenpäin. Toyota on pystynyt puolustamaan mielikuvalla, että on kestävämpi ja laadukkaampi kuin muut autot. Näin ollut 1970 ja 1990 lukujen välillä, mutta 2000 luvulla kehitys on jäänyt jälkeen lukuunottamatta hybrid tekniikkaa, jonka etumatka lyhenee kun bensiiniturbo tekniikan hyöty ja tehosuhde paranee. Muistettava, että euroopassa autojen vaihtoväli on keskimäärin n. 5 vuotta ja suomessa 10 vuotta, jonka aikana suomalaiset jäävät mielikuvineen jälkijunaan. Euroopassa myydään b ja c segmentin autoja käytännöllisyydestä johtuen, eikä yritetä näyttää naapurille, että on varaa velalla hankkimaan 5 metrin lotjun peruutuskameralla varustettuna. Suomessa tullaan myymään eu valmistettuja merkkejä saksalais ranskalais akselilla ja toyotaa aasia ja oceania markkinoilla. Avensista ei päivitetä tai uusita,koska mallin valmistus lopetetaan 2015, ja jatketaan maailman mallityypillä myös suomessa.

      • Pysyy ja pararanee

        Siinä tuli autokauppiaan aamurukous. Toivoo että Toyota katoaisi
        Suomen markkinoilta. Eniten rekisterissä oleva merkki tälläkin
        hetkellä. Ei myydyimmät merkit minnekkään katoa ,mallit vaan vaihtuvat.


    • tutkimus ja emävale
      • Ostaja päättää

        Kyllä nousi kauhea älämölö kun Toyota otti nelosvoiton,mikä ei ainakaan
        minua yllättänyt mitenkään,ja lieneekö muitakaan,lukuunottamatta muita
        saman hintaluokan kauppiaita. Kalliissa autoissa yleensäkin hinta putoaa
        aina eniten mutta Avensiksen hinnan pysyminen kerrotulla tasolla
        kertoo jo paljon itse autosta , laadusta,huoletomuudesta ja kestävyydestä.
        Kyllä kansa tietää ja autokauppiaat,mikä kiinnostaa ja mihin rahansa
        kannattaa "sijoittaa" ettei saa murheita kaupan päälle.


      • Olisiko tuo tutkimus se EMÄVALHE?

        Kölen tutkimus
        käytetyt = autotalli.com hintapyyntö joka vastannee hyvityksen hintaa
        uusi = Toyota.fi Active varustetaso metalliväri

        2010 60tkm Avensis 2.0D4D LineaSOL n. 21te; -UUSi n. 29te = = -9te 69%

        2010 60tkm Avensis 1.6Valvematic LineaSOL n. 20te; -UUSi n. 29te = -9te 72%

        Käytännössä moni aika ruksaa varusteita, jotka veilä puuttuvat noistakin hinnoista


      • Kansa tietää
        Ostaja päättää kirjoitti:

        Kyllä nousi kauhea älämölö kun Toyota otti nelosvoiton,mikä ei ainakaan
        minua yllättänyt mitenkään,ja lieneekö muitakaan,lukuunottamatta muita
        saman hintaluokan kauppiaita. Kalliissa autoissa yleensäkin hinta putoaa
        aina eniten mutta Avensiksen hinnan pysyminen kerrotulla tasolla
        kertoo jo paljon itse autosta , laadusta,huoletomuudesta ja kestävyydestä.
        Kyllä kansa tietää ja autokauppiaat,mikä kiinnostaa ja mihin rahansa
        kannattaa "sijoittaa" ettei saa murheita kaupan päälle.

        Avensishan on oikea murheenkryyni. Luepas juttuja Aven dieselmoottorin "kestävyydestä". On oikea pommi.


    • böbi

      Active varustetaso on mielestäni sopiva Aveen, pysyy hinta vielä järkevänä. Taitaa olla rapiat 7 donaa premiumia halvempi. Fakta vaan on ettei aven tasoisesta autosta paljoa yli 30 tuhatta kannata maksaa. Ei näytä sen rahakasan arvoiselta, vaikka olisi mitä "kiiltolistaa" kyljissä. Lisävarusteiden arvo sulaa autossa kuin autossa pois, perus ave pitää hyvin hintansa.

      Uutta mallia odotellessa...

      • vain laatuaa

        Sama täällä . Uutta mallia odotellaan ja kun tulee , heti kaupoille.


    • volkkarihymy

      Mikä ihme tuo on?
      Meillä autoilupiireissä autosi ikä on nyt kolmatta vuotta. Hyvitys sen mukainen. Kannattaa kiinnittää huomioa rekpäivään, sen mukaan hyvitys. Hyvitys olisi voinut olla 17000, koska halvimmat on siinä hinnassa.

      Vaihda pois vaan, se kannattaa.

    • Ihan miten vaan

      Miten se Premium versio alkoi vastata Sol ?
      Sollissa on lisäkilkkeitä, mitä ei tule premiumissakaan, joten vertailu ontuu pahasti.
      ps. mitä järkeä on vetää erikoisvahauksia ja ruostesuojauksia, jos vaihtaa parin kolmen vuoden välein? Kaikki niihin sijoitettu on kankkulan kaivoon 1. omistajalle.

      Todennäköisemmin saat slaakin jo kun menet premium-kauppiaalle ja kysyt siihen ne varusteet mitä oli Sollissa..., pelkkä metalliväri maksaa 3x enemmän.

      • Ongelmaksi muodostui Smart key-avaimeton järjestelmä.....

        Eihän minulla ole tarkoituskaan vaihtaa tuota, päätin vain hinnoitella, kun minulle on täällä elvistelty, että ei ole järkeä pitää autoa 10-15v, kun vaihtamalla saa ajaa uusimmalla tekniikalla ja takuun piirissä olevalla autolla samalla rahalla.

        -siinä teille todiste, että ei pidä paikkaansa. -ainakaan, jos haluaa vähän parantaa autoilun laatua......


        "Sollissa on lisäkilkkeitä, mitä ei tule premiumissakaan, joten vertailu ontuu pahasti."

        ??? selitä, nyt en käsitä.... ja SOL varustetasoa ei ole olemassakaan, ainoastaan Life , Active ja Premium....

        "mitä järkeä on vetää erikoisvahauksia ja ruostesuojauksia, jos vaihtaa parin kolmen vuoden välein?"

        -minä olen vaihtanut autoa noin 10v. välein ja ostaessani lähdin siitä, että nyt on rahaa ja työpaikka, onko sitä 3v. en tiedä ja tuleeko väliraha niin suureksi, että päätän ajaa todella taas 10v samalla...... -ja se näkyy jo nyt, että on erikoisvahattu...... autoni on kuin uusi ja pysyy puhtaana melkein sadevedellä


      • Tein vielä sen verran tutkimusta, että jos otan Activen pohjaksi ja tinkin vähän, niin sain hinnaksi n. 34te -en tiedä mikä kompa tässä on, mutta yllä oleva autoni maksoin 39te eli lähelle Premiumia

        -autoni on täysin uutta vastaava, eli virheetön ja teknisesti viaton
        -sisääajettu, ei tarvitse odotella muutamaa tuhatta km, että alkaa toimimaan maksimaalisesti
        -se on hyvin varusteltu, paremmin kuin Activen on mahdollista saada
        -se on hyvin suojattu eli ruosteenesto ja maalipinta´

        Kertokaapa yksikin syy, edes huono, miksi laittaisin 11 tonnia ajaakseni nykyistä huonommalla autolla?


      • Nokka kuluu
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        Ongelmaksi muodostui Smart key-avaimeton järjestelmä.....

        Eihän minulla ole tarkoituskaan vaihtaa tuota, päätin vain hinnoitella, kun minulle on täällä elvistelty, että ei ole järkeä pitää autoa 10-15v, kun vaihtamalla saa ajaa uusimmalla tekniikalla ja takuun piirissä olevalla autolla samalla rahalla.

        -siinä teille todiste, että ei pidä paikkaansa. -ainakaan, jos haluaa vähän parantaa autoilun laatua......


        "Sollissa on lisäkilkkeitä, mitä ei tule premiumissakaan, joten vertailu ontuu pahasti."

        ??? selitä, nyt en käsitä.... ja SOL varustetasoa ei ole olemassakaan, ainoastaan Life , Active ja Premium....

        "mitä järkeä on vetää erikoisvahauksia ja ruostesuojauksia, jos vaihtaa parin kolmen vuoden välein?"

        -minä olen vaihtanut autoa noin 10v. välein ja ostaessani lähdin siitä, että nyt on rahaa ja työpaikka, onko sitä 3v. en tiedä ja tuleeko väliraha niin suureksi, että päätän ajaa todella taas 10v samalla...... -ja se näkyy jo nyt, että on erikoisvahattu...... autoni on kuin uusi ja pysyy puhtaana melkein sadevedellä

        Nimet vaihtuu, mutta varusteet ovat likimain samat oli sitten sol tai vrt. active jne.
        Vertaan sitten premium-pakettia, johonkin muuhun vastaavaan tai vaikka c-sarjaan samoilla varusteilla, jos hintaa lähden vertaamaan.

        Etelän teillä tulee niin paljon kiveä liikenteen takia, että erikosvahaus ei ole täällä tae maalipinnan pysymisestä uuden veroisena.


      • Retroa kalliisti
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        Tein vielä sen verran tutkimusta, että jos otan Activen pohjaksi ja tinkin vähän, niin sain hinnaksi n. 34te -en tiedä mikä kompa tässä on, mutta yllä oleva autoni maksoin 39te eli lähelle Premiumia

        -autoni on täysin uutta vastaava, eli virheetön ja teknisesti viaton
        -sisääajettu, ei tarvitse odotella muutamaa tuhatta km, että alkaa toimimaan maksimaalisesti
        -se on hyvin varusteltu, paremmin kuin Activen on mahdollista saada
        -se on hyvin suojattu eli ruosteenesto ja maalipinta´

        Kertokaapa yksikin syy, edes huono, miksi laittaisin 11 tonnia ajaakseni nykyistä huonommalla autolla?

        Ei kukaan kait pakota vaihtamaan, jokainen miettiköön panoksen ja "tuoton" suhdetta.
        Se tuotto on sitten kullekkin oma juttu, kenelle muotiväri, toiselle uunituore malli, toiselle vaikka kattoluukku (tulee ihan 90-luku mieleen, sekin lienee jo retroa...)


    • yks ostaja

      Toyota avensis 2010 edition malli, pistoke, lämmitin,cruiseri. Vaihtoarvo 15-17 000 € välillä riippuen mihin vaihtaa. Hinnan lasku on suurempi kuin mitä hs väitetään n. 60 ja 68 % uuden hinnasta, eli ihan 80 prosentin puolelle ei pääse. Vaihtomerkit skoda octavia, toyota auris, toyota avensis, vw golf. Tosi kuin vesi, sano venäläinen kun joi vodkapullosta.

      • Vaihto prosessi

        Lehden vertailu ei vertaillut juuri tiettyä mallia ja koneella olevaa, siinä se meni metsään, ainakin jos puhutaan siitä joskus keväällä olleesta jutusta.

        Mallin halvin versio pitää suhteessa parhaiten arvonsa ja kallis varustetaso kalleimmalla moottori laatikko vaihtoehdolla ja lisävarusteilla pitää huonoiten oli merkki mikä tahansa. Etenkin kun mitataan euroissa eikä prosenteilla.


    • Mikaelkossukola

      Niin, ihan looginen hyvitys, JOS Toyotan hyvitys on ihan oikeaa rahaa, eikä vain vaihtopaperia.

      Tuolla 23 000 e hyvityksellä (Jos on oikeaa rahaa?) saa Auris 1,6 Touring Sportsin 1200 e välirahalla. Talvirenkaat pitää sitten hommata jostakin pajalta.

      Jos noin, niin ottaisin muuten tämän em. Auriksen, jäisi vielä vanha 100 000mk, eli 16820e polttoainekuluihin, jollon lyötäisiin hybridit ja dieselit taloudellisuudessa.

    • ave mann

      Oikea Avensis mies kun vaihtaa autonsa kolmen vuoden ikäisenä niin laittaa rahaa alle 10000€.
      Itse teen ensi vuonna kaupan ja laitan väliin 6000€.
      Voi ja kannattaa maksaa enemmän väliä, siitä myyjä tykkää. Voe, kun asiakkaita pitävät tyhmänä?

      • no just

        Vaihdatko 2002 mallin 2005 malliin?


      • The Köle

        Anna tarkat tiedot vanhasta autostasi ja uuden autot tiedot, niin keskustellaan lisää....


      • mietteitä
        The Köle kirjoitti:

        Anna tarkat tiedot vanhasta autostasi ja uuden autot tiedot, niin keskustellaan lisää....

        Kyllä se on köle päivän selvä asia että kaikki ylimääräiset mitä autoosi pistät normaalin lisäksi(active) niin euroakaan et takaisin siitä saa.
        Järkevin malli avessa taitaa olla active malli jos välirahan suuruutta ajattelee.
        Varmaan 3v välein jos aven vaihtaa vastaavaan uuteen niin väliraha pyörii siellä 6-8t tienoilla.(alle 100tkm ajettuna).


      • The Köle
        mietteitä kirjoitti:

        Kyllä se on köle päivän selvä asia että kaikki ylimääräiset mitä autoosi pistät normaalin lisäksi(active) niin euroakaan et takaisin siitä saa.
        Järkevin malli avessa taitaa olla active malli jos välirahan suuruutta ajattelee.
        Varmaan 3v välein jos aven vaihtaa vastaavaan uuteen niin väliraha pyörii siellä 6-8t tienoilla.(alle 100tkm ajettuna).

        Jos luin aloitukseni ajatuksella, juuri tästä minä täällä varoittelen...... liikenteessä näkee kuitenkin, että moni on valinnut joko Sol tai ainakin Business-pack varustepaketin, joten pettymyksiä on paljon odotettavissa.......

        -jokainen voi autotalli.com todeta, että kun pyynnit ovat 2011 ja alle 100tkm ajetuissa 20te molemmin puolin, ei väliraha voi olla Activeen alle 8te.

        -se käsitys, että Avensis pitää hinta, tulee siitä kun laitat 2008 hakuun, niin hinta on edelleen 15te paikkeilla...... 2005 vielä 11te.

        PS- en minä oikeasti ollut vaihtamassa, vaan 60tkm huollossa.....oli aikaa ottaa selvää tuollainenkin asia, että yli 80% arvosta jäljellä 4v/60tkm on täyttää bullshittä


      • ave mann
        no just kirjoitti:

        Vaihdatko 2002 mallin 2005 malliin?

        Tässä osiossahan puhutaan vaihdosta uuteen autoon. Tero tero yritä lukea ja keskity luetun ymmärtämiseen.

        Ei ole järkeä ajaa vanhalla avella.


      • mietteitä
        The Köle kirjoitti:

        Jos luin aloitukseni ajatuksella, juuri tästä minä täällä varoittelen...... liikenteessä näkee kuitenkin, että moni on valinnut joko Sol tai ainakin Business-pack varustepaketin, joten pettymyksiä on paljon odotettavissa.......

        -jokainen voi autotalli.com todeta, että kun pyynnit ovat 2011 ja alle 100tkm ajetuissa 20te molemmin puolin, ei väliraha voi olla Activeen alle 8te.

        -se käsitys, että Avensis pitää hinta, tulee siitä kun laitat 2008 hakuun, niin hinta on edelleen 15te paikkeilla...... 2005 vielä 11te.

        PS- en minä oikeasti ollut vaihtamassa, vaan 60tkm huollossa.....oli aikaa ottaa selvää tuollainenkin asia, että yli 80% arvosta jäljellä 4v/60tkm on täyttää bullshittä

        Niin tosiaan varusteita on turha kauheasti ruksailla jos välirahan meinaa pitää kohtuullisena 3v vaihtoa ajatellen.
        Itselläni ollu 4 avensista ja olen vaihtanut auton noin 3v välein 100tkm ajettuina ja väliraha on ollu 6-7teken maastossa, paitsi viimeinen ku vaihdoin bensa aven(1.6) diesel aveen 2.0d4-d silloin jouduin tekemään enemmän väliä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe