Octavia on diplomi-insinöörien suosikkiauto

Älykkäiden valinta

"Suomalainen diplomi-insinööri luottaa saksalaiseen auto-osaamiseen. Tekniikka&Talous-lehden selvityksen mukaan suomalaisten diplomi-insinöörien yleisimmät automallit ovat Volkswagen Golf, Volkswagen Passat ja Skoda Octavia."

270

1353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enpä kehuisi

      Vaimotkin on valittu enempi luotettavuuden kuin ulkonäön perusteella. Vertailutesti on monelta DI:ltä jäänyt kokonaan tekemättä sillä alueella.

      • päinvastoin

        Kyllä se on nainen, joka humalaisen teekkarin kaappaa, antaa pojalle piparia ja silloin teekkarin taivas aukeaa.


    • Dippeleiltä jäänyt

      maantiede unholaan. Tsekkoslovakia oli nimellä Böömin ja Määrin protektoraatti kyllä eräänlainen Saksan osa 39-45. Mutta Skoda on tukevasti venäläinen auto.

      • jullinjuntin selittelyt

        Venäläinen? Unohditko säännöt? Väärien tietojen antaminen ja valehtelu kielletty.


      • Mitäs väärää?
        jullinjuntin selittelyt kirjoitti:

        Venäläinen? Unohditko säännöt? Väärien tietojen antaminen ja valehtelu kielletty.

        Venäläinen auto = venäläinen auto = Skoda


      • voi näitä
        Mitäs väärää? kirjoitti:

        Venäläinen auto = venäläinen auto = Skoda

        nyt joudut perustelemaan tuon asian, pystytkö?


      • Toki,
        voi näitä kirjoitti:

        nyt joudut perustelemaan tuon asian, pystytkö?

        valmistuksen perinteet ovat Neuvostoliittolaisessa suunnitelmataloudessa. Suurin osa työläisiä on kasvatettu Homo Sovjetikukseksi. Valmistusmateriaalit tuodaan suurimmaksi osaksi Venäjältä. Tuote on suunniteltu entisen NL:n ja sen satellittivaltioiden käyttöön.


      • isänmaan toivo?
        Toki, kirjoitti:

        valmistuksen perinteet ovat Neuvostoliittolaisessa suunnitelmataloudessa. Suurin osa työläisiä on kasvatettu Homo Sovjetikukseksi. Valmistusmateriaalit tuodaan suurimmaksi osaksi Venäjältä. Tuote on suunniteltu entisen NL:n ja sen satellittivaltioiden käyttöön.

        Sanoin, että faktaa ja tietoa, ei lasten ja vähä-älyisten lapsellisuuksia.


      • Aivan, aivan
        Toki, kirjoitti:

        valmistuksen perinteet ovat Neuvostoliittolaisessa suunnitelmataloudessa. Suurin osa työläisiä on kasvatettu Homo Sovjetikukseksi. Valmistusmateriaalit tuodaan suurimmaksi osaksi Venäjältä. Tuote on suunniteltu entisen NL:n ja sen satellittivaltioiden käyttöön.

        Siellä taitaa olla itse desantti Landlord levittämässä disinformaatiota.


      • Putler
        Toki, kirjoitti:

        valmistuksen perinteet ovat Neuvostoliittolaisessa suunnitelmataloudessa. Suurin osa työläisiä on kasvatettu Homo Sovjetikukseksi. Valmistusmateriaalit tuodaan suurimmaksi osaksi Venäjältä. Tuote on suunniteltu entisen NL:n ja sen satellittivaltioiden käyttöön.

        Sinun kommentoinnin perinteet ovat suoraan Venäjältä. Jankutetaan valhetta toistuvasti ja toivotaan, että jossakin vaiheessa se muuttuu todeksi.


    • se o itäauto

      Kuinka skooda liittyy saksaan?

    • Realities

      Diplomi-insinöörin ongelma on, että yritys pääasiassa määrittelee auton valinnan. En ole diplomi-insinööri, mutta ajan mieluummin Jaguarilla. Sen ostin omalla rahalla ja ajan 15 000 km työnantajan piikkiin.

      Skoda. Oletteko tosissanne?

      • Skoda omalla rahalla

        Skoda ilmeisesti ei miellytä sinua, mutta heilut tällä palstalla? Ei ymmärrä, mutta vapaa valinta. Skoda tai Jaguar. Nämä merkit eivät todellakaan kilpaile keskenään..


      • ValitsenItse

        Minäpä olen, siis DI. Työsuhdeauto on, ja valitsen itse, kuten valtaosa työsuhdeautoilijoista. Nyt toinen "Pasaati" menossa. Octavian (ehkä TDI vRS) olisin ottanut jos olisi jo kolmas sukupolvi ollut saatavilla. Seuraavasta 3v jaksosta tuleekin kova kisa uudistuneen Passatin ja Octavian kesken. Myös Volvo uudella D4 dieselilään pääsee kisaan mukaan.


      • DI arjen sankari
        ValitsenItse kirjoitti:

        Minäpä olen, siis DI. Työsuhdeauto on, ja valitsen itse, kuten valtaosa työsuhdeautoilijoista. Nyt toinen "Pasaati" menossa. Octavian (ehkä TDI vRS) olisin ottanut jos olisi jo kolmas sukupolvi ollut saatavilla. Seuraavasta 3v jaksosta tuleekin kova kisa uudistuneen Passatin ja Octavian kesken. Myös Volvo uudella D4 dieselilään pääsee kisaan mukaan.

        Työsuhdeauto pienentää huimasti nettopalkkaa ja insinööri osaa laskea mihin kannattaa rahansa hassata. Ei meidän palkat noin keskimääri kummoisia ole ja siksi auto valitaan järjellä ja tarpeen mukaan.


      • Työsuhteauto
        DI arjen sankari kirjoitti:

        Työsuhdeauto pienentää huimasti nettopalkkaa ja insinööri osaa laskea mihin kannattaa rahansa hassata. Ei meidän palkat noin keskimääri kummoisia ole ja siksi auto valitaan järjellä ja tarpeen mukaan.

        Työnantaja osaa laskea onko firmalle edullisempaa antaa työsuhdeauto vai maksaa kilometrikorvauksia. Työntekijä osaa laskea mikä on edullisin vaihtoehto jos saa autoedun.


      • jarno.s
        DI arjen sankari kirjoitti:

        Työsuhdeauto pienentää huimasti nettopalkkaa ja insinööri osaa laskea mihin kannattaa rahansa hassata. Ei meidän palkat noin keskimääri kummoisia ole ja siksi auto valitaan järjellä ja tarpeen mukaan.

        Nythän oli luotettettava tutkimus siitä ,että yritysjohtajat,lakimiehet ja insinöörit olisivat psykopaatteja, kaikesta huolimatta toivotan onnea ja menestystä "auto"valintaasi


    • Vaihtaisinkohan?

      Myös lääkäreillä näkee paljon Skodia. Tuntuu, että juuri hyvätuloiset suosivat Skodaa.

      • köyhis jorma.

        Hommaa ensiksi hyvät tulot.


    • Penttilän Jullet

      Inssien taju ei oikein riitä muuhun kuin Skodan hankintaan. Perusjunttien perusauto.

      • se on kuiten näin

        Äläpä apukoululainen kirjoittele sontaa. Olen insinööri ja satavarma, että ymmärrän kaikesta sata kertaa paremmin kuin sinä. Jatka vaan sitä apukoulua sinnikkäästi.


      • Anonyymi
        se on kuiten näin kirjoitti:

        Äläpä apukoululainen kirjoittele sontaa. Olen insinööri ja satavarma, että ymmärrän kaikesta sata kertaa paremmin kuin sinä. Jatka vaan sitä apukoulua sinnikkäästi.

        Omapoika on apukoululainen.


    • Eipä ihme

      Insinöörit ymmärtävät tekniikan päälle. Siksi Skoda tai joku muu VAG.

      • saab 96 tai volga

        Viimesenä tekona ennen eläkkeelle jäämistä voi joku larvanto vanhanaikaisen meluavan kanootin hommata.Harmaaseen arkeen vielä harmaampi kiulu.


      • Opastaja.
        saab 96 tai volga kirjoitti:

        Viimesenä tekona ennen eläkkeelle jäämistä voi joku larvanto vanhanaikaisen meluavan kanootin hommata.Harmaaseen arkeen vielä harmaampi kiulu.

        Jos et tiennyt niin juuri nuoret ostavat Skodaa paljon.


      • 440

        Insinööri ymmärtää, että Audi = Seat = Skoda = VW. Ja näistä Skoda tarjoaa eniten perhe käyttöön


      • skoda.osaa

        Kyllähän Skodalla on vankat perinteet konepajateollisuudessa.


      • 50_vuotta_ennen_kommunis

        Eikös Skoda yhtymä ollut olemassa jo 50 vuotta ennen väkivaltaista kommunsimia

        Josta päästiin taas hetkeksi eroon 90-luvulla


    • tripla-inssi

      Ennemmin ajan Ladalla kuin näillä VAG-tuotoksilla. RS-skoda eli alias "kyrpä-jyrä" ei voi naurattaa enemmän kun sellaisella kaljut gubet liikennevaloista koettaa näyttää lähtöjään. Säälittävää.

      • Voi lasta

        Siellä taitaa taas 90-luvun Bemarilla ajava amis purkaa pahaa oloaan...


    • 313131

      Olen DI ja ajan Mercedeksellä. Skodaa kokeilin, mutta laatuvaikutelma oli hiukan ohut. Jos en olisi niin kovin tarkka, voisi Skodakin mennä isommalla koneella.

    • hajurako pitää olla

      Me TkT ajamme Mersuilla ja Bemareilla, joillakin iso Audi.

    • Skoda on vain skoda

      Jos noin on ihan oikeasti, niin se menee suunillen näin:
      Vastavalmistunut, asuntovelkainen nuori DI-insinööri, jolla tulotaso on vielä heikko uran alussa, joutuu tyytymään Skodaan. Hieman parempipalkkaiset vastavalmistuneet hankkinevat Golffin. Muuhun ei vielä varaa.
      Kun henk.kohtainen taloustilanne paranee, autokin vaihtuu takuuvarmasti Passattiin, Volvoon, jne. Ei siinä vaiheessa Skoda enää kiinnosta. Tähän yleensä jäädäänkin.
      Huipputuloille pääsevät siirtyvät sitten premiumeihin. Skoda on vain hämärä muisto jostain uran alkuajoilta... Jos sitäkään...

      Ihme juttua tuo jatkuvat itsensä ja skodaansa vähättelevä asenne, kun pitää älyttömillä kirjoituksilla yrittää muka 'nostaa' skodan statusta näillä naurettavilla höpötyksillä. Skoda on varmasti Suomen tavallisin volyymiauto, johon kaikilla uusiin autoihin varaaolevilla on varaa. Sehän näkyy jo myyntitilastoissakin ja liikenteessä, jossa skodia löytyy joka tienpätkältä, tehtaiden, tukkikauppojen, varastojen, tavaratalojen jne henkilökuntien parkkipaikalta. Autoliikkeiden vaihtohallit pullollaan, lähiökerrostalojen parkkipaikat täynnä jne.
      Skoda on Skoda, hyvin monen suomalaisen perusauto, ei se siitä miksikään muutu. Miksi pitäisikään?

      • Auto on vain auto

        Skoda on vain Skoda: Jos "auto on vain auto", voivat elämä ja autonvalinta mennä toisella tavalla, kuin jos auto on jotain muutakin. Esim. persoonallisuuden jatke, näyttelyesine, elintason merkki. Kukin tavallaan. Vapaasti.

        Sinänsä katteeton yleistys, että tulotason noustessa kaikki ryhtyvät välittömästi tavoittelemaan premium-tuotteita. Jotkut, eivät kaikki.


      • Skoda on riittävä

        Kyllä enemmän on vaihtunut esim. Bemareista ja Volvoista Skodaan kuin toisinpäin dippainsseillä. Taloudellinen tilanne heillä ei ainakaan ole huonontunut eli sen takia eivät ole vaihtaneet.


      • Riittäminen ei riitä
        Skoda on riittävä kirjoitti:

        Kyllä enemmän on vaihtunut esim. Bemareista ja Volvoista Skodaan kuin toisinpäin dippainsseillä. Taloudellinen tilanne heillä ei ainakaan ole huonontunut eli sen takia eivät ole vaihtaneet.

        Useampi kyllä siirtyy parempiin autoihin, kun se on mahdollista. Harva ajaa samantasoisella autolla, joka oli työuran alkuvaiheessa.
        Toki poikkeuksia on ja jotkut jopa luopuvat kokonaan autosta.
        Näin myös dippainssien kohdalla. Kyllä Skoda on aika harvinainen uralla edennellä dippainssillä, uran alkuvaiheessa on voi olla, mutta erityisen yleinen se ei ole heilläkään.
        Kenelläkään kolleegallani ei ole Skodaa. Tosin vastavalmistuneita ei siinä ryhmässä ole yhtään. Minulla ei koskaan ole ollut Skodaa, siis työsuhdeautona, ei edes työurani alkuaikoina. Perheessä sellainen kuitenkin on, Yeti, kakkosautona. Ihan hyvä auto se on ja luokassaan halpakin.


    • Huomaaja.

      Skodalla ajavat normaalia huomattavasti älykkäämmät ihmiset.

      • Oikein huomaaja

        Skodalla ajavat normaalia huomattavasti vähemmän älykkäät ihmiset


      • valehtelet
        Oikein huomaaja kirjoitti:

        Skodalla ajavat normaalia huomattavasti vähemmän älykkäät ihmiset

        Uskonpa, että minun ÄÖ on huomattavasti suurempi kuin sinun.


      • Skoda kun
        Oikein huomaaja kirjoitti:

        Skodalla ajavat normaalia huomattavasti vähemmän älykkäät ihmiset

        elämän ainoa tavoite on halpa, halpa, säästö, säästö.


      • Muiden rahat käyttöön
        Skoda kun kirjoitti:

        elämän ainoa tavoite on halpa, halpa, säästö, säästö.

        Kerro tämä sossun tädille. Eiköhän Se Bimmerin osari hoidu. Sijoitus tulevaisuuteen tai jotain tosi mahtavaa, vaan ei halpaa.


      • Hankken
        Skoda kun kirjoitti:

        elämän ainoa tavoite on halpa, halpa, säästö, säästö.

        Niinhän se on meillä kaikilla.


      • HienoPirssi

        Niin tekevät.


    • DI -93

      Tekniikasta ymmärtävät ostavat hyviä autoja.

      • osaaja_

        Pitää paikkansa.


    • lahjattomat inssit

      Skodalla ajava insinööri kertoo paljon insinöörin tasosta.
      Työttömän insinöörin on helppo valita skoda.
      Insinööri on vain oppiarvo, ei työ tai toimi

      • Miten liittyy Skodaan?

        Kuten työtön rakennusduunari asian ilmaisee: Minä se olenkin suuri herra, kun teen sen minkä arkkitehti on vain piirtänyt. Että sellaista itsetuntoa Suomi-juntilla. Ei vain töitä löydy.

        Jos on jäänyt ylemmän asteen koulutus väliin, voi voi. Kerro ihmeessä omat saavutuksesi ja siihen pohjan luonut koulutus tai sen puute.


    • autokaupan di

      Olen diplomi-idiootti ja ajan skodalla.

    • koorahousuissa

      Enin osa on ihan leipäinssejä, ts. eivät ymmärrä aidosti teknikaasta mitään,

    • Daniel

      Tekniikan ammattilaiset valitsevat Skodan.

      • keskinkertaisetääliö

        Ammattilainen ei ole = asiasta jotain tietävä. Moni selviää hommistaan nyökyttelemällä, aivan niin kuin tyypillinen Skeidakuski.


    • dippai

      Ne on viisaita diplomi-insinöörit.

      • Tietäjät

        Niin ovat.


    • herr doctor

      Pari tuttua tekniikan tohtoria ajaa Skodalla.

      • [+[*

        Kyllä nykyskodankin voi jo omistaa olematta insinööri tai muu tekniikanosaaja. Ei ne nyt niin huonoja ole enää.


      • Tuskin sitä muuten

        uskaltaa ostaakaan. Pitää olla kovat tutkinnot että sen saa parsittua edes ajokuntoiseksi uutenakaan.


    • Ingengööri

      Inssit osaa valita auton.

    • Niin on

      Skoda on viisaiden valinta.

    • Tieturi1

      Tämä oli jo tiedossa.

    • Best.

      Parhaimmisto ostaa Skodaa.

    • Diipa

      Tekniikan ammattilaiset valitsevat Skodan.

    • KTM40

      Eli kädettömien idioottien kuljetin?!!

      • arkoja rassukoita

        Huojuva vetelevä meluisa vanhanaikainen skoda on juuri sopiva yhtä harmaille mitään sanomattomille larvannoille.


      • Sivitys ei asu autossa
        arkoja rassukoita kirjoitti:

        Huojuva vetelevä meluisa vanhanaikainen skoda on juuri sopiva yhtä harmaille mitään sanomattomille larvannoille.

        Koulutus on tyhmiä varten, hullunpuntti suhaa muuten vaan...

        Suomi on siitä tasa-arvoinen maa, että koulutuksen puutteesta saa syyttää vain itseään. Ajattele, sinunkin vähäiset, mutta turhat kouluvuotesi on maksettu, mutta poitsu vain v'ttuilee. ASENNETTA!


    • RoIf

      Niinhän tuo näkyy olevan.

    • Iha skooda

      No comment.

    • Teke66

      Tekniikan päälle ymmärtävät päätyvät Skodaan.

    • Teknich

      Tekniikan miehet ostavat Skodia.

      • Näin se on

        Ymmärtävät tekniikan päälle.


      • kkjgfs

        Juuri näin.


    • Viisaat ostaa

      Siinä se taas nähdään.

    • Älykkäiden valinta.

      Eipä yllätä.

    • Tottakai näin

      Ovat parhaimpia arvioimaan tekniikkaa.

    • Ostavat vitsin vuoksi

      Hassujen autojen keräystä harrastavia.

    • Näinhän se on

      Olisihan tuon tiennyt ilman tutkimustakin.

      • osssssss

        Niin olisikin.


    • Rahalla

      Ja Skodalla pääsee. Sanoi DI kun riisipussin kyykytti.

    • kylänäio

      Vain insinööri on kyllin tyhmä yrittääkseen taivuttaa rautakankea, eli siltä pohjalta voidaan sitten päätellä kyky hankkia auto. Kiitos. Näkemiin.

      • Ka koitammako?

        Minä, insinööri, haastan sinut älykkyystestiin. Otetaanko ensin vakka matematiikka aiheeksi?


      • kylänäio
        Ka koitammako? kirjoitti:

        Minä, insinööri, haastan sinut älykkyystestiin. Otetaanko ensin vakka matematiikka aiheeksi?

        No koitetaan pistä kysymys.


      • Ka koitammako?
        kylänäio kirjoitti:

        No koitetaan pistä kysymys.

        Aloitetaan helpolla, ilmoita sekalukuna 13


      • kylänäio
        Ka koitammako? kirjoitti:

        Aloitetaan helpolla, ilmoita sekalukuna 13

        Ei amiksessa tuommoisia opetettu.


      • Ka koitammako?=
        kylänäio kirjoitti:

        Ei amiksessa tuommoisia opetettu.

        Se tehtävä on juuri amiksen oppikirjasta. Vastaus 12 kokonaista ja 1/1. Tainnu mölli nukkua matikantunnilla.

        Jatketaan helpommalla:
        Paljonko on 1 1


      • kylänäio
        Ka koitammako?= kirjoitti:

        Se tehtävä on juuri amiksen oppikirjasta. Vastaus 12 kokonaista ja 1/1. Tainnu mölli nukkua matikantunnilla.

        Jatketaan helpommalla:
        Paljonko on 1 1

        oisko 0 kokonaista ja 1/2


    • Näin on!

      Insinöörit ymmärtävät tekniikan päälle, amikset eivät ymmärrä.

    • lkmlnäöklnk

      Kertoo vain siitä, että kuinka huonoja ovat suomalaisten dippainssien palkat.

    • KTM99

      Mitä tekemistä diplomi-insinöörillä ja älykkyydellä on keskenään?

      • tietäjä.

        Diplomi-insinöörit ovat älykkäimpiä heti tekniikan lisensiaatin ja tohtorin jälkeen. Lääketieen tohtorit jne. ovat tekniikan ihmisten jälkeen toiseksi älykkäimpiä. Kaupallisen alan ihmiset ylivoimaisesti tyhmimpiä.


    • Tippa

      Insinöörit ymmärtävät autojen päälle.

    • skeida_on_vitsi

      Sokota ei ole Saksaa nähnytkään ja tuo karsea itäkippo löytää kyllä omistajansa ihan muualta kuin dippainssien porukoista.

      Potentiaalista ostajakuntaa ovat lähes seniilit eläkeläiset, VR, suojeluala, valtion virastot, entiset kommarit, viherpiipittäjä ituhipit, duunarit (huom. duunareistakin enemmistö ostaa mieluummin laadukkaan länsiauton, monet duunarit ovatkin fiksumpia kuin dippa-inisijät )

      • Ins_

        Skoda on insinöörien suosikkiautoja. Insinöörit ovat älykkäimpiä. Suunnittelevatkin autot.


      • PimeääLogiikkaa

        "monet duunarit ovatkin fiksumpia kuin dippa-inisijät )"

        Kirjoittaja on näitä "ylpeitä", mutta yksinkertaisia duunareita, joiden mielestä esim. rakennusduunari on fiksumpi kuin arkkitehti. Että miksikö? Koska arkkitehti vain suunnittelee, mutta raksalainen rakentaa. Jäisi talo tekemättä ilman duunaria, joten hän se on fiksuin!


    • tippainssi

      Eipä niitä oikein muita hyviä merkkejä ole.

      • merkkierkki

        No on muut konsernin merekit.


    • Kremlintori

      Onpas diploomi-insinööreillä huonot palkat jos joutuu itäautoilla niin kuin sokota ajamaan.

      Tavan muurari tai putkimies ajelee Volvoilla tai MB.

      • julli66

        Vanhoja autoja saa halvalla. Niiden ylläpito on kuitenkin kallista.


      • rakennusinssi

        Joo, kyllä ne duunareiden priimiumit tiedetään. Lippavino ja haalarisankari nähjääntyneillä nahkapenkeillä pieree ja röyhtäilee papattivellin vaikutuksesta.


    • inssi_1

      Kyllä insinöörit tietävät.

    • tyhmätinssit

      Ei ihme että suomesta lopetetaan tekniset työpaikat, jos insinöörien taso on skoda luokkaa.
      Suomesta ei löydy osaavia johtajia.
      Rupusakki insinöörit, jotka ajaa skodillansa, eivät suomea pelasta.
      20 vuoden kuluttua olemme kreikan tasolla.

      • Viisaat_inssit

        Insinöörit ne autotkin suunnittelevat. Ette te peruskoululaiset Kymco-kuskit.


      • eioleviisaita

        Suomalaiset insinöörit eivät autoja osaa suunnitella, oletko kuullut suomalaisista automerkeistä?


      • suomi-inssi
        eioleviisaita kirjoitti:

        Suomalaiset insinöörit eivät autoja osaa suunnitella, oletko kuullut suomalaisista automerkeistä?

        Suomalaiset insinöörit ovat erittäin hyviä autojen suunnittelijoita. Olen kuullut suomalaisista automerkeistä.


    • nero1

      Älykkäät ostavat skodia.

    • DI1

      Varakkaiden valinta.

      • Lapsellista.touhua

        Laita vielä joku typerä kommentti ihan vaan sen takia että saat nostetuksi tätä keskusteluketjua ylös.


    • lapsellista.touhua

      Olen homo.

    • moneymanni1

      Rahamiesten auto.

      • clever

        Ja viisaiden


    • Skoda_rules

      Ja makkaratehtaan työntekijät Tojotalla.

    • juuri_näin

      Älykköjen auto.

    • best_car

      Insinöörit ostavat parasta.

    • näinsemenee

      Skoda on paremman väen auto.

      • onseniinvaan

        Niinhän se vaan on.


      • sikarikas1

        Amiksilla ei ole varaa Skodaan.


    • insinöörit_suunnittelee

      Eikähän tämä kerro kaiken Skodan ylivertaisuudesta.

      • Ylivoimainenpirssi

        Kyllä kertoo.


    • tekntri

      Tekniikan ihmisten auto.

    • varakkaidenvalinta

      Skodaa näkeekin paljon arvokkailla asuinalueilla.

      • siellä.näkyy

        Kalliilla omakotiakueilla.


      • äveriäspeli

        Skoda on äveriäiden valinta.


      • upeeauto

        Hienojen omakotitalojen pihassa näkee.


      • hienoonautokin
        upeeauto kirjoitti:

        Hienojen omakotitalojen pihassa näkee.

        Siellä on paljon Skodia.


    • dippa

      Kaikkein viisaimmat ostavat Skodaa.

      • tutkittujuttu

        Näin on tutkittu.


    • syy_vai_seuraus

      Työttömien dippainssien määrä on Suomessa noussut viime vuosina.

      • selvä_korrelaatio

        Työttömyyden ja Skodamyynnin välillä.


      • TojoLoppuu
        selvä_korrelaatio kirjoitti:

        Työttömyyden ja Skodamyynnin välillä.

        Tojon myyjiltä loppuu hommat.


    • AMKin_käynyt

      Kyllä skoda kelpaa meille AMK-insinööreillekin

      • hyvin.kelpaa

        Tottakai kelpaa.


      • lujaa.menee
        hyvin.kelpaa kirjoitti:

        Tottakai kelpaa.

        Miksipä ei.


      • regei.okei

        Hyvä homma.


    • lapapers

      meille raksamiehille kelpaa BMWWWWWW

      • vanhaollapitää

        Ja mieluiten 90-luvulta.


    • näin.on

      Skoda on viisaille, ei vajakeille.

    • kyllä.on.hyvä

      Siinä se taas nähdään mikä on Auto.

    • kovaafaktaa

      Insinöörit ymmärtävät autojen päälle. Siksi valinta on Skoda.

    • eiskodalla

      insinööri on vain oppiarvo, ei ammatti. Työssä oleva insinööri ajaakin Mersulla.

      • mersuamisauto

        Mersuilla ajavat amikset.


      • Insinööri_AMK

        Kuinka niin, minäkin olen insinööri ja ajan Skodalla


    • upeeauto

      Hyvin osaavat insinöönrit valita.

    • viisaittenauto

      Naapurin tekniikan tohtorillakin on Skoda.

    • eipä_ole_ihme

      Ei DI ymmärrä tekniikasta yhtään mitään, teorioita ja malleja ne tietokoneella työhuoneen nurkassa kaiket päivät ja illat väsäävät. Auton hankintakin tapahtuu min 3 kk projektina Excel-taulukon avulla.

      • tippainssi

        No juuri insinöörit ymmärtävät tekniikan päälle. Vai meinaatko, että amikset suunnittelevat vaikkapa avaruusalukset?


      • huspoisamikset
        tippainssi kirjoitti:

        No juuri insinöörit ymmärtävät tekniikan päälle. Vai meinaatko, että amikset suunnittelevat vaikkapa avaruusalukset?

        Amukset eivät osaa suunitella mitään.


    • viisaittenvalinta

      Kaikkein viisaimmatkin ostavat Skodaa.

      • tutkittu_juttu

        Niinhän tuo tutkimus kertoo.


      • Varakkaiden_Pirssi

        Ja varakkaat.


      • Anonyymi

        Tottakai.


    • ViisaimpiaOvat

      Insinöörit ovat kaikkein viisaimpia, köhöm.

      • Totta.turisen

        Totta puhun.


    • Kyllä_kelpaa

      Kelpaa siis paremmallekin väelle.

    • EiYllätä

      Eli älykkäät valitsevat Skodan.

      • AmisTojo

        Ja amikset Tojon.


    • elämä_kohdillaan

      Uusi Skoda, sairaanhoitajavaimo, kaksi lasta, rivarinpätkä Espoossa.

      • Omakotitaloaparas

        Mieluummin omakotitalo.


      • Asian.huomannut
        Omakotitaloaparas kirjoitti:

        Mieluummin omakotitalo.

        Omakotitalohan Skodan omistajilla on.


      • olen.myös.huomannut
        Asian.huomannut kirjoitti:

        Omakotitalohan Skodan omistajilla on.

        Ja usein vielä velaton omakotitalo


      • Vepsukka
        olen.myös.huomannut kirjoitti:

        Ja usein vielä velaton omakotitalo

        Pitää paikkansa.


    • Väpä100

      Täältähän se löytyi millä autolla huipputeknologian asiantuntijat ajavat.

      • SkodaVWBentleySama

        Niinpä teki.


    • rölliä.harmittaa

      Tekniikan tietäjät suosivat Skodaa.

    • Tietäjä.miekkonen

      Löytyypä tekniikan tohtoreita jotka ajavat Skodalla.

    • ÄlykköjenPirssi

      Kun ymmärtää tekniikasta päätyy helposti Skodaan.

    • akateeminen

      Kertoo joko osaamisen ja arvostelukyvyn puutteesta tai herkkäuskoisuudesta. Todennäköisesti molemmista.

    • Teijolla_ajava

      Mikäli teekkarit ja DI:t ajaisivat japanilaisilla autoilla, heidän silmänsä saattaisivat avautua laadun käsitteen oivaltamiseen (maailman laadukkain automerkki Toyota - arvokkain autobrandi- saksan luotettavimmaksi automerkiksi arvostettu jne,)

      Suomalainen DI vannoo menetettyjen arvojen perään, kuten Nokia puhelimena, talbot autona ja nyt Vikawagen konsernin huijaustuotteet.

      Suomen kompastuskivi maailmalla ovat laaduttomat tuotteet, ei yksikkökustannukset. Aivan, asialle ei ilmeisesti edelleenkään tarvitse tehdä mitään.

      • ex-teekkari

        Kyllä varmaan teekkarit ja DI:t ovat ajaneet japanilaisilla autoilla ja nimenomaan siksi eivät osta niitä. Maailman laadukkain on omaa keksintöäsi, arvokkain autobrändi tarkoittaa yhtiötä, ei tuotetta. Coca Cola on arvokkain juomabrändi ja yksi arvokkaimmista brändeistä. Kummanko veisin ystäväni viiskymppisille, halvan kokis-pullon vai kalliin konjakkipullon? Niinpä. Saksassa japanilaisia autoja ei arvosteta lainkaan. Yksi tutkimus jolla on korkeintaan viihdearvoa ei sitä arvostusta nosta.


    • LaatuaSuomesta

      "Suomen kompastuskivi maailmalla ovat laaduttomat tuotteet, ei yksikkökustannukset"

      Aivan päätön kommentti. Azipod, Ponsse, Wärtsilä, Vaisala, Kone, Beamex, Metso ja aivan helvetin moni muu tuote. Mikään noista ei ole markkinoiden halvin mutta laadusta ja innovatiivisuudesta ollaan valmiita maksamaan. Osaaminen on Suomen ja euroopan vahvuudet, halvat tuotantokustannukset ja muiden tekemän kehitystyön varastaminen Aasialaisten.

      • yleinen.merkki

        Suomen suurimpien konepajojen toimihenkilöiden parkkipaikoilla näkee paljon Skodia.


      • EWWWQQ
        yleinen.merkki kirjoitti:

        Suomen suurimpien konepajojen toimihenkilöiden parkkipaikoilla näkee paljon Skodia.

        AMERIKASSA EI OLE YHTÄKÄÄN SKODAA. AMERIKKALAISET TIETÄÄ PAREMMIN.


    • Tulkoon_kerrotuksi

      Dippainssi piti tulla minustakin, mutta alempaan asteeseen eli sippi-inssiksi jäi tutkinto. Sitä ennen, omaa elämää aloitellessa, tuli kokeiltua työntekoa hitsaajana, raskaan yhdistelmäajoneuvon kuljettajana, ahtaajana ja metsurina sen verran, että osaan arvostaa ko. ammattien osaajat varsin korkealle!

      Tekua käydessäni ostin vanhan VW Kuplan, josta autoilu-urani otti käynnistyäkseen. Valmistumisen jälkeen on menty tahtia

      – Renault 12
      – Audi 100
      – Saab 900
      – Honda Accord
      – Peugeot 405
      – Peugeot 405
      – Peugeot 406
      – VW Golf Variant

      Saabista alkaen olen onnekseni päässyt kiinni ihka uutena hankittaviin ajopeleihin; kuusi viimeistä em.listasta on ollut itse asiassa työsuhdesellaisia. Golfia ottaessani olisi Škoda Octavia Combi ollut vähintään tasavahva kilpailija, jos tarjolla olisi sinä vuonna ollut mieleiseni moottori/vaihteisto-yhdistelmä (1.4 TSI 118 kW, DSG7)

      Tällä hetkellä ajan omalla rahalla uutena ostetulla C-sarjan M-B:llä (S205). Škoda Superb Combi olisi ollut erittäin varteenotettava vaihtoehto, jos olisin tarvinnut enemmän tilaa. Järki olisi nytkin kehottanut nyt hankkimaan sen Octavia Combin. mutta kun teki mieli ajaa taas useamman vuosikymmenen jälkeen takavetoisella...

      Seuraavaksi varmaan rollaattori.
      - .

    • proletaari.skoda

      Dippainssi ei ole synonyymi älykkyydelle, tutkinnot saa nykyään läpi prujuja kopioimalla.
      Mutta älykkäät ja tyhmät dippainssit ajaa meidän firmassa eniten Volvoilla. Skeidoja on työntekijöillä joillain ja parilla työnjohtajalla. Eniten taitaa olla japseja kuitenkin.

      • Dayron

        Japseilla ajavat duunarit ja siivoojat.


    • tdishit

      Itsekin erhdyin viimevuonna ostamaan skoda octavia ja sitä olen katunut joka pvä naapurit vittuilee ja kaupungilla joku muori oli kusetttamassa koiraansa skodan rattaaseen kun tulin varaosa kaupasta uskomatonta tuo "kuluvien" osien kulutus ja nämä eivät tietenkään kuulu takuun piirin en kestä enää

    • akateeminen

      Suomen ongelmana on investointihyödykkeiden tuottajana se lama joka koskee investointihyödykkeiden markkinoita.

    • Dipl.Ins._iltalukemista

      Skodan huolto- ja korjauskäsikirjat sekä Motonetin ja Bilteman luettelot.

      • tekniikan.ammattilaiset

        Kyllä dippainssit tietävät.


      • turinaa
        tekniikan.ammattilaiset kirjoitti:

        Kyllä dippainssit tietävät.

        Totta turiset.


    • Jartseff

      Skoda. On tekniikan taitajien auto.

      • PorvarienAuto

        Niin on.


    • Mahtava.auto

      Kyllä viisaimmat tietävät.

    • huippu.osaamista

      Tämä kertoo paljon Skodan hyvyydestä.

    • kyllä_amkin_tietää

      En ole tippainssi, pelkkä amk-inssi ja autoni on Skoda.

      • Insinöörit.tietävät

        Tottakai tietää.


    • SkodaRules

      Skoda on tekniikan ammattilaisten valinta.

      • nyt.se.nähdään

        Tekniikan ammattilaiset eivät pysty kehittämään Suomeen uusia innovatiivisia tuotteita ja maan teollisuus hiipuu vuosi vuodelta.


      • näin_se_vaan_menee
        nyt.se.nähdään kirjoitti:

        Tekniikan ammattilaiset eivät pysty kehittämään Suomeen uusia innovatiivisia tuotteita ja maan teollisuus hiipuu vuosi vuodelta.

        Hah hah haa. Olet todella tyhmä. Suomessa kehitellään koko ajan korkeaa teknologiaa. Teollisuuden hiipuminen johtuu vallan muusta.
        Saksalaiset autoinsinöörit kehittelevät myös koko ajan uutta teknologiaa. Japanilaiset kopioivat patenttisuojan menettäneitä, vanhaa tekniikkaa saksalaisilta.


      • tyhjäntekevää

        Niin, saksalaiset. Tsekit vain ryyppäävät ja selittävät skodan vikoja netissä pois.


    • skoda.kelpaa

      Viisaat osaavat valita.

    • siksiskoda

      Työttömät, epäpätevät, itäänpäin suuntautuneet kommunisti insinöörit ajavat skodalla.
      Heillä tämä oppiarvo on suhteilla hankittu mutta työtä ei olekaan löytynyt kun äly ei riitä vaativampaan työskentelyyn.
      Ei työtä, ei rahaa, siksi skoda.

      • alanins

        Insinöörit eivät ole kommareita. Älyä ja rahaa riittää, siksi Skoda.


      • juuri.näin

        Pitää täysin paikkansa.


    • UpeeSkoda

      Niin on.

    • köhöm1

      Insinöörit ovat viisaimpia!

      • aivan.neroja

        Niin ovat!


    • veikeä_vekkuli

      Tuossa on hyllyssä jossain ohjelmistotekniikan DI-paprut vuodelta 2004. Ja lakki. Pihassa on yksi Octavia, tosin se on jonkun köyhän ja kurjan naapurin. Oma länsiautoni on toisessa päädyssä omassa ruudussani.

      Kysyttävää?

      • skodaa.harkitseva

        "Oma länsiautoni on toisessa päädyssä omassa ruudussani." Asut siis kerrostalossa tai rivarissa. Eli olet köyhä. Dippainssit eivät asu kerrostaloissa.

        Itselläni on 250 m2 (huoneistoala) omakotitalo. DI -86 (konstruktiotekniikka). Skodaa ei ole mutta sellainen saattaapi vielä tulla.


      • TyöväenAmpujat
        skodaa.harkitseva kirjoitti:

        "Oma länsiautoni on toisessa päädyssä omassa ruudussani." Asut siis kerrostalossa tai rivarissa. Eli olet köyhä. Dippainssit eivät asu kerrostaloissa.

        Itselläni on 250 m2 (huoneistoala) omakotitalo. DI -86 (konstruktiotekniikka). Skodaa ei ole mutta sellainen saattaapi vielä tulla.

        Niinhän se on kun SKP ja Kremli maksaa


    • osaajat

      tekniikan ammatilaiset osaavat valita.

    • Kyllä.näin.on

      Kansainvälisen Suomessa sijaitsevan hitec-firman insinööriosaston autoista suuri osa on Skodia. Paljon on myös Volkkaria, Bemaria ja Volvoa. Sikariportaalla, Superbia, Audia ja isompaa Bemaria.

      • dipl.ins

        Sama meidän firmassamme. Siivoojilla ja lähettipojalla on sitten Toyota.


    • hyvä.auto

      Tutkitusti näin.

    • skoda_eikä_selitellä

      DI:llä ja yleensäkään insinööreillä ei ole aikaa juoksuttaa autoaan jatkuvasti korjaamolla. Juuri siksi heillä on Skoda.

      • Juuri.näin

        Tuo on totta.


    • tieto.on.valttia

      Kyllähän insinöörit tietävät parhaiten.

    • Tietäjämies

      Olisi tuon tiennyt tutkimattakin.

    • mitähän.kertoo

      Ilmankos suomalaisia DI-hemmoja jää työttömäksi laumoittain.

    • EiAmiksille

      Kyllä mutta amikset eivät tykkää Skodasta.

      • Amikset.tyhmiä

        Amiksille on amismerkit.


      • dippisitse

        Niin on.


    • viisaan.valinta

      Kertoo Skodan arvostuksesta.

    • hahahahahahhaa

      Ymmärtävät "hieman" enemmän autoista kuin palstan pikkutrollit.

      • DI_2004

        Totta. Pysyn erossa Skodasta.


    • Dsfd

      Onhan se ollut jo pitkään.

    • Kateellinen.naapuri

      Naapuri, tekniikan tohtori, ostin uuden farkku Superbin.

      • rottasota

        Niinpa. Tekniikan tohtori ei ostanut superbia vaan sen naapuri josta tuli sittemmin kateellinen.

        Tunnen nykyään yhden ainoan DI:n joka on omistanut Skodan. Piti käytettynä ostamaansa 2011 TSI Fabiaa 2 vuotta. Posketonta moottoriöljyn kulutusta ei korjattu, ellei asiakas maksa koko työtä itse. Huolto vain ilmoitti ettei lupaa takuukorjaukseen tullut koska öljyä ei kulu vielä liikaa. Lopulta vaihtoi pois kun auto toistuvasti meni limp-moodiin ja huolto suositteli ettei mitään korjata, vaan nollaillaan se vika aina uudestaa ja uudestaan pois.. Tässä vaiheessa auto lähti "kiertoon".


      • TiedollaTuskaa
        rottasota kirjoitti:

        Niinpa. Tekniikan tohtori ei ostanut superbia vaan sen naapuri josta tuli sittemmin kateellinen.

        Tunnen nykyään yhden ainoan DI:n joka on omistanut Skodan. Piti käytettynä ostamaansa 2011 TSI Fabiaa 2 vuotta. Posketonta moottoriöljyn kulutusta ei korjattu, ellei asiakas maksa koko työtä itse. Huolto vain ilmoitti ettei lupaa takuukorjaukseen tullut koska öljyä ei kulu vielä liikaa. Lopulta vaihtoi pois kun auto toistuvasti meni limp-moodiin ja huolto suositteli ettei mitään korjata, vaan nollaillaan se vika aina uudestaa ja uudestaan pois.. Tässä vaiheessa auto lähti "kiertoon".

        Kannattaisi laajentaa tuttavapiiriä. Ei DI osta dieseliä jos ei tule ajoa paljoa yli 20 tkm vuodessa. Tässä yksinkertaisesti tiedämme tarpeeksi tarkkaan ne haasteet, joita dieselmoottoreilla on koko ajan tiukentuvien päästörajoitusten suhteen. Ei tarvitse kuin katsoa uuden dieselin konehuoneeseen - kuinka paljon moottorin toiminnan kannalta turhaa tavaraa siellä onkaan päästöjen hallitsemiseen.
        Työpaikan liisareisssa (paljon myös Skodaa) taas liisauskustannuksiin vaikuttaa myös CO2 ja niissä dieselit ovat vahvoilla, usein perheen kakkosautona.
        Ittellä tosin aina ollut oma auto, viimeksi Skoda, nyt korealainen ja ehkäpä parin vuoden päästä taas Skoda, mene ja tiedä.


      • KYYKKY
        TiedollaTuskaa kirjoitti:

        Kannattaisi laajentaa tuttavapiiriä. Ei DI osta dieseliä jos ei tule ajoa paljoa yli 20 tkm vuodessa. Tässä yksinkertaisesti tiedämme tarpeeksi tarkkaan ne haasteet, joita dieselmoottoreilla on koko ajan tiukentuvien päästörajoitusten suhteen. Ei tarvitse kuin katsoa uuden dieselin konehuoneeseen - kuinka paljon moottorin toiminnan kannalta turhaa tavaraa siellä onkaan päästöjen hallitsemiseen.
        Työpaikan liisareisssa (paljon myös Skodaa) taas liisauskustannuksiin vaikuttaa myös CO2 ja niissä dieselit ovat vahvoilla, usein perheen kakkosautona.
        Ittellä tosin aina ollut oma auto, viimeksi Skoda, nyt korealainen ja ehkäpä parin vuoden päästä taas Skoda, mene ja tiedä.

        Jaha, Skoda vaihtunut korealaiseen! Kyykman spotattu??


    • Tilastotieteilijä

      T&T tehtailee jälleen höpöjuttuja. Diplomi-insinöörejä on työelämässä kuulemmas ehkä 60 tuhatta(wikin mukaan). Yhteensä työssä käyviä on 2,5 miljoonaa. Miten nuo dippainssien suosikkiautot muka eroavat muuten työssä käyvien suosikkiautoista?

      "Volkswagen Golf, Volkswagen Passat ja Skoda Octavia."

      Haiskahtaa vain että mainosta mainoksen perään

      • Tilastonikkari

        No esim. makkaratehtaassa työssä käyvät ajavat Tojoilla, Kioilla ja Hyundailla.


      • Sander.lucioperca
        Tilastonikkari kirjoitti:

        No esim. makkaratehtaassa työssä käyvät ajavat Tojoilla, Kioilla ja Hyundailla.

        Mihin tietoon perustuu?


      • Sander.lucioperca

        Nämä "diiselillä pitää ajaa 20 tonnia" ovat ihan hölynpölyä. Heti kun on kyse vähänkin isommasta korkealta kiertävästi vapari bensasta niin monen malliston suurin diesel tulee halvemmaksi ajaa kuin bensiini. Se on sitten eri asia haluaako spedeillä talvi- ja kesälaatujen kanssa ja kenties palella.


      • RudoIf
        Sander.lucioperca kirjoitti:

        Nämä "diiselillä pitää ajaa 20 tonnia" ovat ihan hölynpölyä. Heti kun on kyse vähänkin isommasta korkealta kiertävästi vapari bensasta niin monen malliston suurin diesel tulee halvemmaksi ajaa kuin bensiini. Se on sitten eri asia haluaako spedeillä talvi- ja kesälaatujen kanssa ja kenties palella.

        Näinpä ja lisäksi diesel on miellyttävämpi ajaa.


      • DieselkieltoKaupunkiin
        Sander.lucioperca kirjoitti:

        Nämä "diiselillä pitää ajaa 20 tonnia" ovat ihan hölynpölyä. Heti kun on kyse vähänkin isommasta korkealta kiertävästi vapari bensasta niin monen malliston suurin diesel tulee halvemmaksi ajaa kuin bensiini. Se on sitten eri asia haluaako spedeillä talvi- ja kesälaatujen kanssa ja kenties palella.

        Vaparit on vaan käymässä bensakoneissa harvinaisiksi. Kun puolet autoilun kustannusta tulee uudella autolla arvonalaenemasta, niin dieselit alkaa olla heikoilla tavallisen perheautoilijan kannalta. Toki vastaavasti käytetyn saa sitten halvalla mutta hallitus voi äkkiä keksiä sille jonkun kivan haittaveron.
        Selvä suuntaus menossa kohti pienempiä bensaturboja eikä noiden kestävyysongelmista ole pahemmin VW:n ulkopuolella raportoitu. Volkkarin osaksi vaan jäi tuollaisten moottoreiden pilotointi. Aasialaiset tulee kaukana perässä ja ovat takuulla ottaneet muiden valmistajien ongelmista opikseen. Epäilemättä itsetutkiskelua on Volkkarikin joutunut harrastamaan.


      • Anonyymi
        Sander.lucioperca kirjoitti:

        Mihin tietoon perustuu?

        Kaikki tietää.


    • pellejä

      Lukiko aloittaja koko juttua? Ei.


      "selvityksen mukaan suomalaisten diplomi-insinöörien yleisimmät automallit ovat Volkswagen Golf, Volkswagen Passat ja Skoda Octavia."

      "Insinöörien suosikkiautot ovat melkein samat kuin Suomen yleisimmät automallit"

      "Selvityksessä oli mukana reilut 44 000 diplomi-insinööriä, tekniikan lisensiaattia ja tohtoria. Näistä lähes viidenneksellä ei ollut autoa."

      Eli kyse ei edes ollut pelkistä diplomi-insinööreistä. TkT ja TkL automaattisesti pidä sisällään DI-tukintoa, niihin voi valmistua ihan vaikkapa maisteripohjalta. Samoin huvittaa tämä "...suosikkiautot ovat melkein samat kuin suomen yleisimmät automallit" ja tietenkään ei anneta tarkempaa dataa. Myönnetään kuitenkin että ei tässä mitään uutta ole saati faktaa.

      • doctor.who

        Tohtoritkin ajavat Skodilla.


      • jasgahjka

        Milläpä muullakaan.


    • parhaat.valitsijat

      Tekniikan ammattilaiset osaavat valita autot.

      • ammatti-ihmisten.valinta

        Näinhän se menee.


    • en.tajua

      Mistä sen ilmaisen DI-skodan saa noutaa?

      • näin.se.käy

        Pitää ensin opiskella niin saa sitten työpaikan ja voi ostaa. Tai otta työsuhdeautoksi.


    • Anonyymi

      Insinöörit tietävät.

    • Anonyymi

      Siis nuo inssit joutuvat ja osaavat korjata. Toinen asia on että työnantajat hankkii halppis-Skodia liisareina eivätkä välitä mitä työntekijät ajattelee. Siinä sitten pyritään vaivihkaa pysäköimään nurkan taakse ja luikkimaan häntä koipien välissä töihin.

      • Anonyymi

        Itse saa auton valita. Skodasta ollaan ylpeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse saa auton valita. Skodasta ollaan ylpeitä.

        Juu tiedetään, Toveri, kyllä ollaan ylpeitä Škodasta tietyissä piireissä, jopa palvomiseen saakka. Kukin taaplaa tyylillään, ihan sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu tiedetään, Toveri, kyllä ollaan ylpeitä Škodasta tietyissä piireissä, jopa palvomiseen saakka. Kukin taaplaa tyylillään, ihan sama.

        Paremmissa piireissä ollaan Skodasta ylpeitä. Tsekeissä valmistettiin loistoautoja jo 1900-luvun alussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paremmissa piireissä ollaan Skodasta ylpeitä. Tsekeissä valmistettiin loistoautoja jo 1900-luvun alussa.

        Juuri tuollaisia kommentteja tulee noista mainituista aatteellisesti suuntautuneista toveripiireistä. Skoda se olla pitää! Keisarin uudet vaatteet.. kukaan muu ei niitä näe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuollaisia kommentteja tulee noista mainituista aatteellisesti suuntautuneista toveripiireistä. Skoda se olla pitää! Keisarin uudet vaatteet.. kukaan muu ei niitä näe.

        Insinöörit ymmärtävät tekniikasta ja siksi valinta on usein Skoda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Insinöörit ymmärtävät tekniikasta ja siksi valinta on usein Skoda.

        Näinhän se on.


    • Anonyymi

      Viisaat insinöörit tietävät.

    • Anonyymi

      Tekniikan ammattilaisten suosikkiauto.

    • Anonyymi

      Diplomi-kommarien suosikkiauto.

      • Anonyymi

        Kommarit ajavat autolla joka alkaa T-kirjaimella.


    • Anonyymi

      heillä ei muutaman tonnin viat paina....

      • Anonyymi

        Etenkään kun vikoja ei ole.


    • Anonyymi

      Erittäin outo "tilasto". Vale-emävale-tilasto sanotaan.

      • Anonyymi

        Harmittaako?


    • Anonyymi

      Viisaita miehiä.

      • Anonyymi

        Niin ovat.


    • Anonyymi

      Tojo amisten auto.

    • Anonyymi

      Simply clever.

    • Anonyymi

      He kyllä tietävät.

    • Anonyymi

      Hyvä tilasto. Insinöörit valitsevat hyviä autoja.

    • Anonyymi

      Tekniikan ammattilaiset tietävät!

    • Anonyymi

      Me tekniikan ammattilaiset tiedämme.

    • Anonyymi

      Eipä tämä yllätä.

    • Anonyymi

      Tekniikan asiantuntijat ostavat parasta.

    • Anonyymi

      Miksipä ei olisi?

    • Anonyymi

      Myös diplomaattien. Jopa Suomen puolustusministeri käytti virka-autonaan Skodaa. Tasan yhden kerran, sen jälkeen Skoda mystisesti katosi valtion virka-autojen listalta.

    • Anonyymi

      Ostin nyt sitten Skooda Octaavin. Saanko nyt käyttää vappuna teekkarien tupsulakkia? Olen aina kadehtinut sellaista.

      • Anonyymi

        Ei se nyt onnistu, kun skodistit käyttävät punaista tötterönmallista aasin lakkia.


    • Anonyymi

      Tekniikan asiantuntijat tietävät.

      • Anonyymi

        Näin on.


    • Anonyymi

      Dippainssit ymmärtävät tekniikan päälle.

    • Anonyymi

      Tekniikan ammattilainen valitsee Skodan.

    • Anonyymi

      Mitä enemmän ymmärtää tekniikkaa, sitä varmemmin valinta on Skoda.

      • Anonyymi

        Tottakai.


      • Anonyymi

        Siitäkö se johtuu että Toyota on kirkkaasti ykkönen?


    • Anonyymi

      Viisas valitsee Skodan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe