DAAVID EI OLE NOUSSUT YLÖS TAIVAASEEN !

Johdanto:
Ap 2:34 Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,
2:35 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
________________


Ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin vaan hänen RUUMIINSA on pilaantunut ja mädännyt ja hävinnyt mutta hänen SIELUNSA elää TUONELASSA ! (vrt Luuk 16:19-31)

Tässä Psalmissa 16 taas Daavid profetiassaan ennustaa ennalta Jeesuksen kohtalon ja siitä Pietari kertoo Ap.teot. 2 luvussa !

Psalmi 16:10 Sillä sinä et hylkää minun SIELUANI TUONELAAN ("sheol") etkä anna hurskaasi nähdä KUOLEMAA.("šā-ḥaṯ")."

Ps 16:10 käyttää tässä juuri sekä "sheol" että "shahat" sanaa jotka joissakin kohdin molemmat käännetään suomenkielisissä raamatuissa usein erheellisesti "TUONELAKSI" !

"Shahat" merkitsee myös kuolemaa ja hävitystä."
šā-ḥaṯ = corruption = "pilaantuminen, mätäneminen"

Vrt. http://biblehub.com/lexicon/psalms/16-10.htm


UT:n jakeet Ap 2:27,31 ja 13:36 puhuu "katoavaisuudesta" käyttäen kreikan alkusanaa
"diaphthora" = "destruction","corruption" eli "tuho, hävitys"; "pilaantuminen, mätäneminen"

VERTAA:

2:27 sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta. (Vrt.Ps 16:10)
2:31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen RUUMIINSA näkevä katoavaisuutta.
13:36 Sillä kun DAAVID oli aikanansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja NÄKI
KATOAVAISUUDEN" ( "tuhon,hävityksen"; "pilaantumisen, mätänemisen")

ELI Jeesuksen RUUMIS ei ollut tuhoutuva vaan nouseva ylös 3 pvä mutta Daavidin RUUMIS oli tuhoutuva ja katoava niin kuin meidän kaikkien ruumiille tapahtuu mutta ihmisen "elävä sielu" eli "minuus" jatkaa matkaansa ja eroaa ruumiista ja menee Tuonelaan ! :)))

Jeesus oli ryövärin kanssa ristin kuolemansa jälkeen TUONELASSA "paratiisissa", "Aabrahamin helmassa", "kolmannessa taivaassa"eli henkimaailmallisessa kuolleitten sielujen "välitilassa" ja siitä 1 Piet 3:18-20 ja 4:6 meille kertoo !
Ja sen jälkeen palasi KUOLLEESEEN RUUMIISEENSA takaisin ja nousi ruumiineen päivineen ylös !

Eli niin kuin Ps 16:10 ja Ap 2:31 kertoo;
Kristuksen SIELUA ei jätetty Tuonelaan ("sheol") eikä hänen RUUMIINSA saanut kohdata, pilaantumista ja hävitystä = ("šā-ḥaṯ") , vaan Kristus meni edellämme Jumalan oikealle puolelle Taivaaseen !


Ps. Tästä Tuonelan asiasta voi tutkia lisää Blogistani !

http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/


T: (*J*)


https://www.youtube.com/watch?v=5anLPw0Efmo

23

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyh!

      Puhut taas ihan paskaa. Ei ole mitään kuolematonta sielua elossa missään tuonelassa.

    • häpeä!

      Oppisi on järkyttävää Raamatun vääristelyä, vaikka kuinka yrität sumuttaa mukamuka-alkukielen osaamisellas.

    • Vielä tästä hebrean "šā-ḥaṯ" sanasta eli joka joskus käännetään epätarkasti tarkoittavan Tuonelaa eli "kuolleitten sielujen henkimaailmallista tilaa" !

      VERTAA:
      1938 käännös: Job 33:22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.

      1992 käännös: 33:22 Hänen tiensä käy HAUTAA kohden, TUONELAN MAHDIT odottavat häntä.

      http://biblehub.com/text/job/33-22.htm

      Tässä 92 raamattu kääntää "tuonelan mahdit" omasta päästään !
      _________________


      1938 käännös Ps 55:23 Mutta heidät sinä, Jumala, syökset TUONELAN ( ša-ḥaṯ,)syvyyteen; murhamiehet ja petturit eivät pääse puoleen ikäänsä. Mutta minä turvaan sinuun.

      1992 käännös Ps 55:23 Murhamiehet ja petturit sinä, Jumala, syökset syvimpään KUOPPAAN, he eivät elä puoleenkaan ikäänsä. Mutta minä turvaan sinuun.

      http://biblehub.com/text/psalms/55-23.htm

      Tässä taas 1938 raamattu kääntää "sha-hatin" tarkoittavan "Tuonelaa" !

      ______________________________________________


      1938 käännös Ps 103:4 joka lunastaa sinun henkesi TUONELASTA ( ša-ḥaṯ,) ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella,

      1992 käännös 103:4 Hän päästää minut KUOLEMAN OTTEESTA ja seppelöi minut armolla ja rakkaudella.

      http://biblehub.com/text/psalms/103-4.htm

      Tässä 1938 käännös kääntää "sha-hatin" tarkoittavan "Tuonelaa" ja sitten taas 1992 kääntää sanan aivan omituisesti ja vasten alkukieltä "kuoleman otteeksi" !

      ------------------------------------------

      (Ps. Vrt. Risto Santala: "Vanhassa testamentissa sitä (kreik."Hades")vastaava hebrean sana "sheol" esiintyy yli 60 kertaa ja "shahat" ainakin 20 kertaa. "Sheol" sanan ensimmäinen merkitys on "kuolleitten valtakunta" eli "tuonela". "Shahat" merkitsee myös kuolemaa ja hävitystä.")

      • Vrt vielä

        Joh 2:19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".

        2:20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"

        2:21 Mutta hän puhui RUUMIINSA temppelistä.

        2:22 Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Vrt vielä

        Joh 2:19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".

        2:20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"

        2:21 Mutta hän puhui RUUMIINSA temppelistä.

        2:22 Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut

        https://www.youtube.com/watch?v=P75RQ4HZcrU


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=P75RQ4HZcrU

        JATKOKSI TÄHÄN "hän puhui RUUMIINSA temppelistä"...JEESUS ON UUDEN LIITON PYHÄKKÖ !

        Vertaa:
        Jes8:13 "Herra Sebaot pitäkää pyhänä, häntä te peljätkää ja kauhistukaa.

        8:14 Ja hän on oleva PYHÄKKÖ, hän loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille."

        Pyhäkkö = hebr "mik·dash;" = Sanctuary, a sacred Place = Pyhäkkö,pyhä paikka
        ( Septuaginta = "hagiasma" eli Pyhäkkö )

        http://biblehub.com/lexicon/isaiah/8-14.htm

        _______________________

        Lainaus Risto Santalan kirjasta Suudelma hunnun läpi s.70

        " TALMUD liittää nämä sanat Messias Daavidin poikaan. Sanat "pyhittäkää hänet" ja hän on oleva "pyhäkkö" on ymmärrettävä Joosua 3:5 jakeen valossa: "Pyhittäytykää, sillä... Herra on tekevä ihmeellisiä tekoja".
        Ja toinen lähde, Biuur ha-injan eli "asian selvennös" sanoo tässä yhteydessä Messiaasta: "Samoin kuin hänet pyhitetään, hän tulee PYHÄKÖKSI".

        Efesolaiskirje 2:21 perustuu samaan tulkintaan. Sen mukaan me "kasvamme pyhäksi temppeliksi Herrassa".
        1Kor 3:16 kysyy " Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan henki asuu teissä? "
        Ja 1 Piet 2:5 kehottaa rakentumaan " elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi".

        Myös UT:n inessiivimuotoinen sanonta "Kristuksessa Jeesuksessa" perustuu tähän ajatukseen, että Kristus asuu meissä ja me hänessä ! "
        _____

        Eli tästä edellä esittämästä näemme, että Jesaja 8:14 esittää, että
        Jeesus Kristus on Uuden liiton PYHÄKKÖ !

        Mutta mikä tässä on ihmeellistä on se, että 1992 vuoden käännös kääntää
        tämän Jes 8:14 kohdan aivan väärin muuttaen "Pyhäkön" !tarkoittamaan "Solmua" ja "estettä".

        Vertaa siis vuoden 1992 käännös:

        Jes 8:13 Pitäkää te Herra Sebaot pyhänä, pelätkää VAIN häntä, VAVISKAA hänen edessään.
        8:14 Hänestä on tuleva SOLMU ja ESTE, kompastuskivi, KALLIONLOHKARE Israelin kahden kuningashuoneen TIELLE, Jerusalemin asukkaille loukku ja ansa.

        Eli tämä uusi käännös käyttää tässä KUUTTA eri LISÄSANAA, joita ei alkutekstistä löydy ja ohittaa raamatun keskeisen ajatuksen,
        että Herra on oleva PYHÄKKÖ !

        Ps. Olen lisäsanat merkinnyt edellä "ISOILLA" kirjaimilla)

        Ja Vrt:

        Joh 2:18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Minkä merkin sinä näytät meille, koska näitä teet?"
        2:19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä". !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        JATKOKSI TÄHÄN "hän puhui RUUMIINSA temppelistä"...JEESUS ON UUDEN LIITON PYHÄKKÖ !

        Vertaa:
        Jes8:13 "Herra Sebaot pitäkää pyhänä, häntä te peljätkää ja kauhistukaa.

        8:14 Ja hän on oleva PYHÄKKÖ, hän loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille."

        Pyhäkkö = hebr "mik·dash;" = Sanctuary, a sacred Place = Pyhäkkö,pyhä paikka
        ( Septuaginta = "hagiasma" eli Pyhäkkö )

        http://biblehub.com/lexicon/isaiah/8-14.htm

        _______________________

        Lainaus Risto Santalan kirjasta Suudelma hunnun läpi s.70

        " TALMUD liittää nämä sanat Messias Daavidin poikaan. Sanat "pyhittäkää hänet" ja hän on oleva "pyhäkkö" on ymmärrettävä Joosua 3:5 jakeen valossa: "Pyhittäytykää, sillä... Herra on tekevä ihmeellisiä tekoja".
        Ja toinen lähde, Biuur ha-injan eli "asian selvennös" sanoo tässä yhteydessä Messiaasta: "Samoin kuin hänet pyhitetään, hän tulee PYHÄKÖKSI".

        Efesolaiskirje 2:21 perustuu samaan tulkintaan. Sen mukaan me "kasvamme pyhäksi temppeliksi Herrassa".
        1Kor 3:16 kysyy " Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan henki asuu teissä? "
        Ja 1 Piet 2:5 kehottaa rakentumaan " elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi".

        Myös UT:n inessiivimuotoinen sanonta "Kristuksessa Jeesuksessa" perustuu tähän ajatukseen, että Kristus asuu meissä ja me hänessä ! "
        _____

        Eli tästä edellä esittämästä näemme, että Jesaja 8:14 esittää, että
        Jeesus Kristus on Uuden liiton PYHÄKKÖ !

        Mutta mikä tässä on ihmeellistä on se, että 1992 vuoden käännös kääntää
        tämän Jes 8:14 kohdan aivan väärin muuttaen "Pyhäkön" !tarkoittamaan "Solmua" ja "estettä".

        Vertaa siis vuoden 1992 käännös:

        Jes 8:13 Pitäkää te Herra Sebaot pyhänä, pelätkää VAIN häntä, VAVISKAA hänen edessään.
        8:14 Hänestä on tuleva SOLMU ja ESTE, kompastuskivi, KALLIONLOHKARE Israelin kahden kuningashuoneen TIELLE, Jerusalemin asukkaille loukku ja ansa.

        Eli tämä uusi käännös käyttää tässä KUUTTA eri LISÄSANAA, joita ei alkutekstistä löydy ja ohittaa raamatun keskeisen ajatuksen,
        että Herra on oleva PYHÄKKÖ !

        Ps. Olen lisäsanat merkinnyt edellä "ISOILLA" kirjaimilla)

        Ja Vrt:

        Joh 2:18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Minkä merkin sinä näytät meille, koska näitä teet?"
        2:19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä". !

        Ja näin Jeesus siis kertakaikkisella uhrillaan sai aikaiseksi täydellisen lunastuksen ja synnin sovituksen ja näin uhrikäytäntö menetti merkityksensä ja Jeesuksesta Kristuksesta, Messiaasta tuli tämä " Pyhäkkö !

        Vrt: Hebr 1:3 "ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, TOIMITETTUAAN PUHDISTUKSEN SYNNEISTÄ, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"

        Hebr 6:19 Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti,
        6:20 jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan, iankaikkisesti."

        Ja

        Hebr10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, !
        10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,"


    • tiedon sanat

      Tuonela ja kuolema ei ole Taivaassa.
      Sillä siellä on paratiisi ja elämän puu ilm. 2. 7

      ja 22. 1, 2

      Jeesus sanoi Marialle- Älä minuun koske, sillä n minä vielä ole mennyt ylös Isäni tykö.
      Eli otakopsin opetuksen mukaan Jeesus tarkoitti. ´Maria, en minä ole vielä mennyt ryövärin kanssa paratiisiin, joka on Jumalan Valtaistuimen luona, ja jossa on elämänpuu, hedelmineen.

      Minä olin tiedottomana tuonelasssa, ja kun sain sen hengen takaisin, jonka annoin isälleni, menin siinä hengessä pois haudasta, ja ensitöikseni pidin vakavan saarnaan langenneille enkeleille, jotka tietenkin ovat henkiä.

      Näin otakops totuudessa opettaa, mutta silloin kun hänessä asuu valhe,
      niin hänessä ei ole totuutta, sillä mikään valhe ei ole totuudesta. t. b

      • Besnkku: ensitöikseni pidin vakavan saarnaan langenneille enkeleille,
        ______________________

        Vrt 1 Piet 4:6 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu EVANKELIUMI, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää."

        HUOMAA: EI "LANGENNEILLE ENKELEILLE" JULISTETA EVANKELIUMIA !

        Tämä esim. Timo Flinkin opetus että Jeesus saarnasi muka 1 Piet 3:18-20 kohdassa muka joillekin "langenneille enekeleille" on ihan täyttä epäraamatullista ja eksyttävää soopaa ! :O

        Vrt http://timoflink.wordpress.com/2010/11/24/saarna-hengille-1-piet-319/


      • tiedon sanat
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Besnkku: ensitöikseni pidin vakavan saarnaan langenneille enkeleille,
        ______________________

        Vrt 1 Piet 4:6 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu EVANKELIUMI, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää."

        HUOMAA: EI "LANGENNEILLE ENKELEILLE" JULISTETA EVANKELIUMIA !

        Tämä esim. Timo Flinkin opetus että Jeesus saarnasi muka 1 Piet 3:18-20 kohdassa muka joillekin "langenneille enekeleille" on ihan täyttä epäraamatullista ja eksyttävää soopaa ! :O

        Vrt http://timoflink.wordpress.com/2010/11/24/saarna-hengille-1-piet-319/

        Ensinnäkin tämä ´enkeleille, eli hengille´saarnaaminen ei ole Timo Flinkin opetus, vaan minun benedin/ benkku.

        Minä sen salaisuuden löysin Raamatusta, ja kerroin siitä vuosia sitten monille tutuille. Adventtikirkossa tätä opetusta, en koskaan ollut kuullut, joten pidän opetusta Raamatullisena, ja Pyhän Hengen, joka on Henki hänkin antamana minulle.

        Mutta en kiistä, etteikö Pyhä Henki olisi voinut käydä Timonkin ´asunnossa, ja temppelissä´

        Hänen pitäisi itse olla saapuvilla, kertoakseen kopsasiko hän tämän
        aiheen kirjoituksistani, vai mistä.

        Mutta en hae asialle patenttia, joten se on vapaasti kaikkien käytettävissä.

        Toinen salaisuus, jos Timo ei ole sitä oivaltanut on tämä. ´Onhan tosin kuolleillekin julistettu evankeliumi´

        Raamatun kielen käyttö on tahallaan laitettu niin vaikeaksi, että vain ne, jotka ovat ottaneet rakkauden vastaan totuuteen, voivat tämänkin ymmärtää.

        Jeesus tietenkin tarkoittaa kuolleilla eläviä, jotka ovat olleet synnin takia kuolleina, vaikka kuolleet hautaavatkin kuolleensa.

        Tämä on Raamatussa tuttua kauraa.

        ´Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet seisomassa...Ilm 20. jae 12

        Synagoogassa istuuduttiin,.. mutta oli valtava määrä kuolleitakin seisomassa Jeesuksen aikaan maanpäällä, joille Jeesus saarnasi t. b


      • tiedon sanat
        tiedon sanat kirjoitti:

        Ensinnäkin tämä ´enkeleille, eli hengille´saarnaaminen ei ole Timo Flinkin opetus, vaan minun benedin/ benkku.

        Minä sen salaisuuden löysin Raamatusta, ja kerroin siitä vuosia sitten monille tutuille. Adventtikirkossa tätä opetusta, en koskaan ollut kuullut, joten pidän opetusta Raamatullisena, ja Pyhän Hengen, joka on Henki hänkin antamana minulle.

        Mutta en kiistä, etteikö Pyhä Henki olisi voinut käydä Timonkin ´asunnossa, ja temppelissä´

        Hänen pitäisi itse olla saapuvilla, kertoakseen kopsasiko hän tämän
        aiheen kirjoituksistani, vai mistä.

        Mutta en hae asialle patenttia, joten se on vapaasti kaikkien käytettävissä.

        Toinen salaisuus, jos Timo ei ole sitä oivaltanut on tämä. ´Onhan tosin kuolleillekin julistettu evankeliumi´

        Raamatun kielen käyttö on tahallaan laitettu niin vaikeaksi, että vain ne, jotka ovat ottaneet rakkauden vastaan totuuteen, voivat tämänkin ymmärtää.

        Jeesus tietenkin tarkoittaa kuolleilla eläviä, jotka ovat olleet synnin takia kuolleina, vaikka kuolleet hautaavatkin kuolleensa.

        Tämä on Raamatussa tuttua kauraa.

        ´Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet seisomassa...Ilm 20. jae 12

        Synagoogassa istuuduttiin,.. mutta oli valtava määrä kuolleitakin seisomassa Jeesuksen aikaan maanpäällä, joille Jeesus saarnasi t. b

        Miksi sitten Jeesus saarnasi Lusiferille ja hänen enkeleilleen, eiväthän ne enää ole Jumalan enkeleitä, joissa niissäkin on Raamatun mukaan vikoja, vaan he ovat pahan palveluksessa.

        Kaikki toiminta taivaassa ja maan päällä on alusta asti tapahtunut hengen ja henkien
        kautta,

        Kaikki luominen tapahtui Jeesuksen kautta, joka oli Henki. Onko muita Henkiä tullut lihaksi kuin Jeesus Henki.

        Ei minun tietääkseni. Lusifer ei voi mennä kenenkään naisen kohtuun, ja syntyä pahaksi ihmiseksi, ja nousta näkyväksi pahan ruhtinaaksi.

        Tämä on mahdotonta sille, koska syntymiseen lihaksi, tarvitaan Luojan apua, ja ainoa, joka voisi auttaa, on Hän jota Lusifer vihaa, ja jota hän on koko ajan yrittänyt saada surmatuksi Matt 2. 20

        Raamattu kertoo. ´Ja mikään luotu ei ole hänelle näkymätöntä´

        Sentähden Jeesus pystyi luomilleen enkeleille saarnaamaan.

        Jeesus antoi meille esikuvan opettamisesta ja saarnaamisesta, ja lähetti opetuslapset saarnaamaan ja opettamaan, ja minä olen yksi heistä tänäpäivänä.

        Mutta koska hän tiesi, etteivät henget ole meille näkyviä, hä kävi jo 2000 v sitten itse saarnaamassa heille, ylösnousseesta kuoleman ja tuonela voittajasta, ja siitä, kuinka hän on nyt täyttänyt ´Murskasin käärmeen pään´

        Tässä on syy miksi kopittelija ei puhu tyhjille saleille eikä hautausmaalla, katse maahan luotuna, vaikka salissa voi olla legio henkiä.

        Tämä osoittaa Kopittelijan uskon kuolleeksi, koska hän ei käy tuonelassa saarnaamassa, eikä puhu henkille.

        Voisihan kopittelija olla henkien apostoli, mutta kukaan pastori ei ole uskaltanut siunata Kopittelijaa sellaiseen työhön.

        Kopittelija tietää, että jos hän saisi tuonelan porukat tahi henget uskomaan,
        niin heidät pitäisi kastaa, ja parannus pitäisi tehdä.

        No missäs kastat, kun vesitippakin olisi pitänyt Lasaruksen toimittaa , Uudesta Jerusalemista, eli Aabrahamin helmasta., ja juopa oli välissä.. välimatka, elämän ja kuoleman välillä.

        Haudassa, elottomina olleille ei voi julistaa evankeliumia, vaan kuolleille, jotka seisovat, eivätkä halua seurata Jeesusta, vaikka Kopittelija katsoo heitä silmiin ja kehoittaa. ´Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi´.

        Kopittelija uskoo, että hautaan laskettujen joukossa on muutamia, jota voisivat kuulla ja ottaa pelastuksen vastaan ja käydä kasteella, mutta teoillaan hän kieltää sen, koska pelkää että hänet toimitettaisiin tahdosta riippumattomaan
        hoitoon.

        Johan Jouluna sianlihansyöjätkin ovat kuolleita, vaikka kaksin käsin vedetään naamariin nyhtöpossua. Jes 65. jae 4

        Kysehän on Jumalan näkemisestä ja katsomisesta.

        Ihminen tietenkin katsoo että, joulupöydässä syöjät ovat elossa, mutta Jumalan silmissä, eivät ole. t. Benkku / Pentti Pappinen


      • tiedon sanat
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Besnkku: ensitöikseni pidin vakavan saarnaan langenneille enkeleille,
        ______________________

        Vrt 1 Piet 4:6 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu EVANKELIUMI, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää."

        HUOMAA: EI "LANGENNEILLE ENKELEILLE" JULISTETA EVANKELIUMIA !

        Tämä esim. Timo Flinkin opetus että Jeesus saarnasi muka 1 Piet 3:18-20 kohdassa muka joillekin "langenneille enekeleille" on ihan täyttä epäraamatullista ja eksyttävää soopaa ! :O

        Vrt http://timoflink.wordpress.com/2010/11/24/saarna-hengille-1-piet-319/

        ´Ei langenneille enkeleille julisteta evankeliumia´

        En tunne Flinkin opetuksia, mutta oletetaan että olen paljon kaeuemmin
        tutkinut Raamattua kuin Flink, ellei sitten Timo ollut jo olemassa
        ennen kuin Aabraham syntyi.

        Raamattuun on kirjoitettu ´Jumalan tahto on, että kaikki luodut pelastuisivat´

        R aamatun paikan saatte etsiä, itse, että ette koko ajan nojaa minun olkaani
        vasten, En minä ole Kristus, mutta enkeli, jonka kanssa Jaakob paini, ja joka antoi Jaakobille nimen I S R A E L , oli Kristus ,Herra, Sebaot t. benkku


      • pyhpyh2245
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Besnkku: ensitöikseni pidin vakavan saarnaan langenneille enkeleille,
        ______________________

        Vrt 1 Piet 4:6 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu EVANKELIUMI, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää."

        HUOMAA: EI "LANGENNEILLE ENKELEILLE" JULISTETA EVANKELIUMIA !

        Tämä esim. Timo Flinkin opetus että Jeesus saarnasi muka 1 Piet 3:18-20 kohdassa muka joillekin "langenneille enekeleille" on ihan täyttä epäraamatullista ja eksyttävää soopaa ! :O

        Vrt http://timoflink.wordpress.com/2010/11/24/saarna-hengille-1-piet-319/

        Timo on oikeassa ja sinä kopittelija olet vääräuskoinen eksyttäjä.


    • eituonelatyhjä

      Ei Daavid ole noussut ylös taivaisiin.

    • pyhpyh2245

      Meitä ei aloittajan harhaopit hetkauta. Sielu ei ole tuonelassa. Sielu kuolee, sanoo Raamattu. Aloittaja on tunnettu vääräuskoinen räyhääjä. Adventisteilla on totuus. Muut ovat saatanan vankeja, kuten aloittaja.

      • otakoppikirjautumatta

        Ef 4:8 "otti vankeja saaliikseen" ei tarkoita, niin kuin moni vapaissa suunnissa opettaa, nimittäin että koko tuonelan (vrt. Luuk 16:19-31/ 1 Piet 3:18,19) ns. "Aabrahamin helma" olisi nyt tyhjennetty ja näin vanhan liiton pyhien sielut ja nyt ja tulevaisuudessa Jeesukseen uskovien kuolleitten sielut olisivat sieltä poissa jo nyt siirtyneenä ns."taivaaseen"... ja tästä tulkinnastahan eriävästi raamattu juuri Ap 2: 29-34 kohdassa Pietarin sanoin meille todistaa.

        Monissa vapaissa uskonsuunnissahan näin tavallisimmin kuitenkin "Aabrahamin helman" tyhjentämistä opetetaan ja näinhän asiaa ei vain yhden jakeen perusteella saisi omavaltaisesti tulkita ja tällä tavoin kuitenkin myös esim. Mars Hill Church TV7:lla opettaa.

        Vrt. esim. Helluntalaisten sivun täyteen tullut keskustelu: https://keskustelu.suomi24.fi/t/13139562/daavid-ei-ole-noussut-ylos-taivaaseen-!

        Ja blogistani tämän asian ydin : http://otakoppi.webnode.fi/news/daavid-ei-ole-noussut-ylos-taivaaseen/


      • pyhpyh2245
        otakoppikirjautumatta kirjoitti:

        Ef 4:8 "otti vankeja saaliikseen" ei tarkoita, niin kuin moni vapaissa suunnissa opettaa, nimittäin että koko tuonelan (vrt. Luuk 16:19-31/ 1 Piet 3:18,19) ns. "Aabrahamin helma" olisi nyt tyhjennetty ja näin vanhan liiton pyhien sielut ja nyt ja tulevaisuudessa Jeesukseen uskovien kuolleitten sielut olisivat sieltä poissa jo nyt siirtyneenä ns."taivaaseen"... ja tästä tulkinnastahan eriävästi raamattu juuri Ap 2: 29-34 kohdassa Pietarin sanoin meille todistaa.

        Monissa vapaissa uskonsuunnissahan näin tavallisimmin kuitenkin "Aabrahamin helman" tyhjentämistä opetetaan ja näinhän asiaa ei vain yhden jakeen perusteella saisi omavaltaisesti tulkita ja tällä tavoin kuitenkin myös esim. Mars Hill Church TV7:lla opettaa.

        Vrt. esim. Helluntalaisten sivun täyteen tullut keskustelu: https://keskustelu.suomi24.fi/t/13139562/daavid-ei-ole-noussut-ylos-taivaaseen-!

        Ja blogistani tämän asian ydin : http://otakoppi.webnode.fi/news/daavid-ei-ole-noussut-ylos-taivaaseen/

        Sinun harhaoppejasi me emme hyväksy.


      • otakoppikirjautumatta
        pyhpyh2245 kirjoitti:

        Sinun harhaoppejasi me emme hyväksy.

        Niin pyhpyh... toiset rakentaa uskonsa raamatun rakkauden sanalle ja toiset ammentaa oppinsa jostain sen ulkopuolelta seuraten vääristeleviä profeettoja ja ymmärtämättömiä, jotka kääntävät raamatun sanoman kieroksi.


      • otakoppikirjautumatta

      • pyhpyh2245
        otakoppikirjautumatta kirjoitti:

        Niin pyhpyh... toiset rakentaa uskonsa raamatun rakkauden sanalle ja toiset ammentaa oppinsa jostain sen ulkopuolelta seuraten vääristeleviä profeettoja ja ymmärtämättömiä, jotka kääntävät raamatun sanoman kieroksi.

        Aivan. Sinä olet vääräuskoinen ja seuraat saatanaa sielun kuolemattomuusoppeinesi. Siksi emme sinua hyväksy. Sinä ammennat oppisi Raamatun ulkopuolelta ja olet totuuden vihollinen.


      • pyhpyh2245
        otakoppikirjautumatta kirjoitti:

        Niin... tämä tarinointi tässä on myös täyttä puppua ja spekulaatiota, joka ei perustu raamatun
        ilmoitukseen,,,,> http://www.nykyaika.fi/2015/06/vertauksia-vertauksia/

        Se on täyttä Raamattua ja sinä olet vääräuskoinen.


      • otakoppikirjautumatta
        pyhpyh2245 kirjoitti:

        Se on täyttä Raamattua ja sinä olet vääräuskoinen.

        Ai sekö on täyttä Raamattua kun sanoo että Jeesus huvikseen Luuk 16:19-31 leperteli tuonelasta ja Aabrahamista ja Lasaruksesta eli todellisista henkilöistä heidän omalla nimellänsä ? Eli Jeesus siis valehteli Timon Flinkin kirjoituksen mukaan todellisista henkilöistä ja heidän kohtalostaan eli siis antoi väärän todistuksen lähimmäisistään... Ja sitten vielä Timo kertookin huom. raamatun ulkopuolelta sen olevan Egyptiläinen samantapainen kansantaru ?
        Tämäkö on täyttä Raamattua ?
        Pitää muistaa, että ajatus eräänlaisesta "elävien kuolleitten sielujen valtakunnasta" perustuu moniinkin eri uskontoihin ja näistä Jeesus ei tee poikkeusta !
        http://www.nykyaika.fi/2015/06/vertauksia-vertauksia/


      • pyhpyh22561
        otakoppikirjautumatta kirjoitti:

        Ai sekö on täyttä Raamattua kun sanoo että Jeesus huvikseen Luuk 16:19-31 leperteli tuonelasta ja Aabrahamista ja Lasaruksesta eli todellisista henkilöistä heidän omalla nimellänsä ? Eli Jeesus siis valehteli Timon Flinkin kirjoituksen mukaan todellisista henkilöistä ja heidän kohtalostaan eli siis antoi väärän todistuksen lähimmäisistään... Ja sitten vielä Timo kertookin huom. raamatun ulkopuolelta sen olevan Egyptiläinen samantapainen kansantaru ?
        Tämäkö on täyttä Raamattua ?
        Pitää muistaa, että ajatus eräänlaisesta "elävien kuolleitten sielujen valtakunnasta" perustuu moniinkin eri uskontoihin ja näistä Jeesus ei tee poikkeusta !
        http://www.nykyaika.fi/2015/06/vertauksia-vertauksia/

        Sinä valehtelet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      433
      1966
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      202
      1652
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1461
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1452
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      46
      1110
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1090
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      126
      1011
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      986
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      958
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      916
    Aihe