"Seuratkaa minun esimerkkiäni" sanoi Paavali,

ja jatkoi: "niin kuin minäkin seuraan Kristusta."

Ja tästä se alkaa:

"Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."

Ja tälle kansalle on annettu vielä vahvistukseksi tämä kolmiyhteys: "Koti, uskon ja Isänmaa."

119

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristuksen seuraaminen ilman Paavalia alkaa tästä:

      "Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."

    • 2. askel Paavalin perässä:

      "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

    • 2 . Askel Kristuksen tiellä:

      "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.

      Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."

      • aamentasano


    • 3. Askel Paavalin perässä:

      "Tiedänhän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

      En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."

    • 3. Askel Kristuksen teillä:

      "Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta."

      "Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä. Hän, joka on syntynyt Jumalasta, varjelee jokaisen heistä, niin ettei Paha saa otetta."

      • EiSuni

        Syntiä teemme kaikki, sinäkin, vaikka olemme Kristuksen omia.

        1 Joh. 1:
        8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Synnin harjoittamisesta Raamattu puhuu,kun se sanoo; että kukaan Jumalasta syntynyt ei tee syntiä.

        Kukaan Jumalasta syntynyt ei HARJOITA SYNTIÄ. ei tee syntiä tieten tahtoen. siis ei tahallaan jatka sellaista, jonka tietää synniksi.


      • EiSuni kirjoitti:

        Syntiä teemme kaikki, sinäkin, vaikka olemme Kristuksen omia.

        1 Joh. 1:
        8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Synnin harjoittamisesta Raamattu puhuu,kun se sanoo; että kukaan Jumalasta syntynyt ei tee syntiä.

        Kukaan Jumalasta syntynyt ei HARJOITA SYNTIÄ. ei tee syntiä tieten tahtoen. siis ei tahallaan jatka sellaista, jonka tietää synniksi.

        Mistä mahdoit saada rohkeuden tulla tähän keskusteluun, jota kaikki tekopyhitetyt ja synnin vankilaan erilaisilla armo-opeilla uskotetut karttavat kuin pahinta ruttoa.

        Synti-käsitettävä on pohdittava, synnistä pelastajan, Jeesuksen Kristuksen ilmoituksen mukaan:

        "Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun,"

        "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."

        Syntiä on siis kaikki se, mikä ei liity Jeesuksen Kristuksen tuomaan totuuteen. Ja sitä ovat
        kaikki Saatanan Paavalille erinomaisten ilmestysten kautta saadut opit, joita parhaillaan tässä keskustelussa esille tuon.

        Hyvä lähtökohta synnin tutkimiselle on myös tässä Jeesuksen ilmoituksessa:

        "Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys."

        Tässä aluksi muutama tälle kansalle arvokasta: koti, uskonto, isänmaa, kotikirkko, rippipappi ja seurakunta.

        Kaikki nämäkin Saatanan sanelemat uskon perustukset ovat siinäkin mielessä erikoisia ja erinomaisia, että se on leimannut niistä luopumisen Pyhän Hengen pilkaksi.


    • 4. Askel Paavalin perässä:

      "Olen saanut Herralta tiedoksi tämän, minkä olen myös opettanut teille: Herra Jeesus sinä yönä,
      jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti Jumalaa, mursi leivän ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini,
      joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni."

      Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni."

      Niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tästä maljasta, te siis julistatte Herran kuolemaa,
      siihen asti kun hän tulee."

    • 4. Askel Kristuksen tiellä:

      "Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini."

      Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki.
      Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

      Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

      • sittenvasta

        Juuri niin .Jeesus toivotti apostolinsa jo silloin tervetulleiksi taivaalliseen valtakuntaansa ,mutta me emme ole saaneet sinne kutsua .Meidän tulevaisuutemme ratkaistaan maanpäälliseen elämään ,jos läpäisemme
        vaatimukset ?


      • TeuvoSuni
        sittenvasta kirjoitti:

        Juuri niin .Jeesus toivotti apostolinsa jo silloin tervetulleiksi taivaalliseen valtakuntaansa ,mutta me emme ole saaneet sinne kutsua .Meidän tulevaisuutemme ratkaistaan maanpäälliseen elämään ,jos läpäisemme
        vaatimukset ?

        Eivätkä ne vaatimukset mahdottomia ole, jos Pyhä Henki on ennen ilmestymistään onnistunut poistamaan ihmispelon:

        Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

        "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon.
        Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon.

        Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."


    • 5. Askel Paavalin perässä:

      "Älkää maksako kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää siihen, mikä on hyvää kaikkien silmissä."

    • 5. Askel Kristuksen tiellä:

      "Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!"

    • 6. Askel Paavalin perässä:

      "Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa."

      • pahatajatedessä

        Niin ,muutenhan elämä olisi kaaosmaista .Huonoon suuntaan ollaan menossa
        kuitenkin ,koska esivallat harjoittavat rikollisuutta kansojaan kohtaan .


      • pahatajatedessä kirjoitti:

        Niin ,muutenhan elämä olisi kaaosmaista .Huonoon suuntaan ollaan menossa
        kuitenkin ,koska esivallat harjoittavat rikollisuutta kansojaan kohtaan .

        Samaa köyttä vetävät esivallat pappiensa kanssa.
        Hyvävelijärjestelmä siunaa kaikki pahuudet, tässä lopunajassa.


    • 6. Askel Kristuksen tiellä:

      "Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."

      "Maailman kuninkaat, jotka ovat hänen kanssaan irstailleet ja mässäilleet, itkevät ja valittavat häntä, kun näkevät savun nousevan hänen roviostaan.

      Samaa irstailua jatkavat myös pienen tasavallan johtajat.

      • lainoppinut

        Aika raju syytös esivaltaa kohtaan!


      • lainoppinut kirjoitti:

        Aika raju syytös esivaltaa kohtaan!

        Savua ei kuitenkaan tule ilman tulta!

        Riittäköön näin aluksi kaksi erinomaista esimerkkiä kirkon ja esivallan irstailusta:

        1.Oikeuskanslerin viraston armahdus piispa Olavi Rimpiläisen kirkkolain rikkomisesta.
        2.Laki uskonrauhan rikkomisesta.

        Kenen etuja turvaamaan tähän maahan on säädetty laki, jossa sanotaan:

        "Joka julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa ja häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, voi oikeus tuomita teosta sakkoa tai vankeutta enintään kuusi
        kuukautta."

        Kun tässä mainitaan Jumalan nimi, on heti syytä tutkia hänen antamansa ilmoitukset tästä samasta asiasta. Onko hän todella sanonut, että kaikki se, mikä ihmisten mielestä on pyhää, on hänestä lähtöisin?

        Jeesus sanoo: "Te tekopyhät! Oikein Jesaja teistä ennusti, kun hän sanoi: - Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta.
        Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä."

        Jeesus sanoi heille: "Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys."


        Voiko tätä selvemmin sanoa: "Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys."

        Näin on itsestään selvää, ettei tätä lakia ole laadittu Jumalan, vaan hänen vastustajansa, tämän maailman jumalan, Saatanan ja hänen Antikristus-poikansa tahdon mukaan, varmistamaan sen, ettei hänen hallitsemassa maailmassa kukaan voisi julistaa totuutta ilman rangaistusta.

        Tällä lailla se on tehnyt perustuksen myöskin sille, että kuka tahansa, joka sen antaman unen, näyn tai ilmestyksen perusteella oman kirkkokunnan tai lahkon perustaa - kuten niitä tämäkin maa on jo täyteen perustettu - saa heti lainvoiman totuutta vastaan.

        Kun taas ne, jotka puhuvat totta, ovat tässä maailmassa jääneet tällaista lainsuojaa vaille, kuten ilmoitettu on:

        Aamos: "Voi teitä, jotka teette lainkäytöstä katkeraa koiruohoa ja jätätte heitteille oikeuden. Te vihaatte sitä, joka kaupunginportin kokouksessa (tai suomi24 raamattukeskustelussa) vaatii oikeaa tuomiota, ja inhoatte sitä, joka kertoo totuuden.

        Jeesus: "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        Ainoan tähän liittyvän lain on Jumala säätänyt Pyhän Hengen pilkkaamisesta:

        "Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa. Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan
        ihmisille anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä, eikä tulevassa maailmanajassa."

        Pyhä Henki on Totuuden Henki, ja totuuden pilkkaamisesta on Jumala tämän lain antanut. Eikä hän ole sen täytäntöönpanoa luovuttanut yhdellekään maalliselle oikeusistuimelle, vaan toteuttaa sen itse viimeistään viimeisellä tuomiolla.

        Mikäli Totuuden Hengen saanut ihminen saa haasteen oikeuteen totuuden julistamisesta, käynnistyy varsin ihmeellinen oikeusprosessi, jossa syyttäjä itse syyllistyy Pyhän Hengen pilkkaan.

        Kristuksen valittu ei oikeuteen joutuessaan tarvitse lakimiestä häntä puolustamaan, sillä senkin asian on Jumala jo ennalta näin valmistanut:

        "Mutta kun teidät luovutetaan viranomaisten käsiin, älkää olko huolissanne siitä, miten tai mitä puhuisitte, sillä teille annetaan tuona hetkenä sanat, jotka teidän tulee puhua.

        Te ette puhu itse, teissä puhuu Isänne Henki."


      • herramikäherra

        Missä siinä mainittiin Jumalan NIMI ,osoitappas se uuvestaa ???
        Jos tarkoitit " HERRA " sanaa ,niin erehdyit kutsumaan sitä persoonallisuuden
        nimeksi .Herra ,herra ,herra isoherra ,sanoi alokas kadulla ,kun ei tuntenut
        vastaantulevan upseerin arvomerkkejä .


    • 7. Askel Paavalin tiellä:


      "Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen. Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva."

      • Puolueeton1

        Tuo 7 ihmetyttää kovasti ,mitenkä epäoikeudenmukaista on kelpuuttaa sotaisa
        ydin - valtio Israel pelastukseen ,vaikka Jeesus osoitti selvästi miten pelastus on jokasisen ihmisen yksityinen henkilökohtainen tapahtuma ? Pitää tutkia enemmän raamattua ,kyllä se sieltä selviää .


      • Puolueeton1 kirjoitti:

        Tuo 7 ihmetyttää kovasti ,mitenkä epäoikeudenmukaista on kelpuuttaa sotaisa
        ydin - valtio Israel pelastukseen ,vaikka Jeesus osoitti selvästi miten pelastus on jokasisen ihmisen yksityinen henkilökohtainen tapahtuma ? Pitää tutkia enemmän raamattua ,kyllä se sieltä selviää .

        Jos pystyt uskomaan kaiken sen todeksi, miksi Paavali jäi synnin siteisiin, eikä saanut Pyhää Henkeä, joka hänellekin kasteessa luvattiin.

        Niin silloin sinun on helppo ymmärtää miksi Jumalan paaduttamasta kansasta on tullut kaikkien lopunajan porttoseurakuntien rakkain paapottava.

        Jeesus ,kun sanoi sen heille suoraan:

        "Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti.

        Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

        Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."

        Tästä lähti juutalaisten kosto Jeesukselle, joka päättyi hänen ristiinnaulitsemiseen.


    • 7. Askel Kristuksen tiellä:

      Paavali tiesi kyllä sen saman, minkä Pyhä Henki ilmoitti Johannekselle Patmos-saaren vankeudessa:

      "Vaikka Israelin kansa olisi lukuisa kuin merenrannan hiekka, siitä pelastuu vain rippeet. Äkkiä ja lopullisesti on Herra toteuttava sanansa maan päällä. Jesaja on myös ennustanut:

      Ellei Herra Sebaot olisi säästänyt meistä siementä, meidän olisi käynyt kuin Sodoman, me olisimme Gomoran kaltaiset."

      Ja nuo rippeet ovat ne 144 000. Ei yhtään enempää eikä yhtään vähempää.


      "Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?

      Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää.
      Saa-tana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
      Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

      Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."

      "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse ette mene sisälle, että päästä niitäkään, jotka menisivät.

      Jatkakaa toki isienne tapaan, kunnes mitta on täysi! Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt!
      Miten te voisitte välttää kadotustuomion?"

      "Ettekö ole koskaan kirjoituksista lukeneet: - Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on nyt kulmakivi. Herralta se on tullut, ja se on ihmeellinen meidän silmissämme.

      Tämän takia sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle,
      joka tekee sen hedelmiä.

      Joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja jonka päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa."

      Tämän vertauksen kuultuaan ylipapit ja fariseukset ymmärsivät, että Jeesus puhui heistä.
      He olisivat halunneet ottaa hänet kiinni mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana."

      Niin on tänä päivänä koko ihmiskunta ajautunut tuohon samaan paatumuksen tilaan, jonka merkkeinä ovat nuo Saatanan heille rakennuttamansa jumalanhuoneet, joissa
      he hengettöminä uskovat palvelevansa Jumalaa, vaikka todellisuudessa palvelevat lihansa
      voimalla Saatanaa ja hänen poikaansa Antikristusta

    • 8. Askel Paavalin perässä:


      "Rakkaus ohjatkoon elämäänne, onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän
      tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle."

      Tällä ilmestyksellään Saatana sai uskoteltua Paavalille, että Jeesuksen uhraus oli
      samanlainen toimenpide Jumalan tahdon noudattamiseksi, kuin mitä olivat Vanhan
      liiton eläinuhritkin:

      "Tuokaa kaksi nuorta sonni, yksi pässi ja seitsemän karitsaa, joiden on oltava vuoden
      ikäisiä, ja antakaa ne tuoksuvaksi polttouhriksi, joka on Herralle mieluisa."

      "Uhratkaa Herralle mieluisaksi, tuoksuvaksi polttouhriksi nuori sonni, pässi ja seitsemän
      karitsaa, joiden on oltava vuoden ikäisiä. Kaikkien eläinten tulee olla virheettömiä."

    • 8. Askel Kristuksen tiellä:

      Koska kaikkien uhrattavien eläinten piti olla virheettömiä, junaili Paavali Jeesuksesta
      eläinten kaltaisen virheettömän uhrin Jumalalle:

      "Jos jo pukkien ja härkien veri ja saastuneiden päälle vihmottava hiehon tuhka puhdistaa
      ihmisen ulkonaisiin menoihin kelvolliseksi, kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri?

      Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen
      verensä puhdistaa meidän omatuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää
      Jumalaa."

      Tällä erinomaisella ilmestyksellä Paavalille, Saa-ta-na uskoi pystyneensä hävittämään ikiajoiksi kaikki jäljet siitä, että hänen palvelijansa Jeesuksen hänelle uhrasivat, eivätkä suinkaan Jumalalle.

      Sillä jos hänet olisi Jumalalle uhrattu, olisivat Jumalan palvelijat tehneet sen Jerusalemin temppelissä, eikä jättäneet sitä Saatanan palvelijoiden tehtäväksi rikollisten mestauspaikalla.

      Pitkään on Jumalakin pitänyt tätä uhrausta salassa, mutta nyt se on tälle kansalle ja tämän sukupolven keskellä paljastettu.

      Jumala olisi tietenkin voinut tämän estää, mutta ei estänyt, koska oli tämän jo profeettojensa
      kautta ennalta ennustanut. Sillä verellä, jonka Saatana sai Golgatalla vuotamaan, Jeesus pystyy kaikki valittunsa Saatanan synnin vankilasta vapauttamaan. Juuri niin kuin minutkin vapautti.

      Mutta kaikki ne, jotka eivät Jeesuksen tahtoa noudattaen, ole ahtaasta portista Kristuksen puhdistettavaksi ja hänen Henkensä omistajaksi päässeet. Ne tänäkin päivänä kaikkialla maailmassa Saatanan heille rakennuttamissaan jumalan huoneissa palvovat Saatanan tunnustuksia: kuoleman ristiä, Jeesusta ristillä; kuvissa ja patsaissa.

      Ja se on Saatanan vankilaan jääneille ihana valhe, että Jumala olisi todella nauttinut
      taivaassa Jeesuksen veren hyvästä tuoksusta, hänen kärsimyksistään ja tuskanhuudostaan:

      "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!"

      Toistan vielä: Jeesuksen veri oli lunastusmaksu Saatanalle, ei Jumalalle. Sillä ei Jumala ole ketään synnin vankilan kahleisiin johdattanut. Tällä verellä Jeesus pystyy vielä tänäkin päivänä ostamaan Saatanan synnin vankilasta omakseen kaikki valittunsa.

      Eikä tämä Jeesuksen vuodattama veri tule perimään taivasten valtakuntaa, vaikka kaikki tekopyhitetyt ja Jumalan paaduttamat siihen vakaasti uskovat. Vaikka Paavalikaan ei siihen uskonut:

      "Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta."

      "Kenellä ei ole Jeesuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

    • 9. Askel Paavalin perässä:

      "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

      Tässä Paavali taas palasi Vanhan liiton käytäntöön, jolloin Jumala antoi jopa omiensa verenkin vuotaa, kun he olivat hänelle tottelemattomia.

      Tämänkin Paavali sinetöi tällä erinomaisella Saatanan opetuksella:

      "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.

      Tälläkään ei ole mitään tekemistä Jeesuksen opetuksen kanssa

    • 9. Askel Kristuksen tiellä:

      "Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat, hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois.

      Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin. Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut rikkaviljaa?

      Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?' 'En', hän vastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.

      Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."

    • 10. Askel Paavalin perässä:

      "Tämä Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen, ja sen saavat omakseen kaikki, jotka uskovat. Kaikki ovat samassa asemassa, sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat vailla Jumalan kirkkautta, mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Jeesus Kristus on lunastanut heidät vapaaksi."

      Tästä Paavalin ja Silaksen Filippin vankilan pelastusopista, aloitti Saatana Jeesuksen ulkoistamisen:

      "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi."

    • 10. Askel Kristuksen tiellä:


      "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen
      Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."

      "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.


      Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'

      Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi ja sinä opetit meidän kaduillamme.'

      Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät'."

      "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."

      "Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä."

    • 11. Askel Paavalin perässä:

      11. Askel Paavalin perässä:

      "Te kaikki olette Jumalan lapsia, kun uskotte Kristukseen Jeesukseen."

      Tämä on jatkotodistus edelliselle Saatanan erinomaiselle ilmestykselle. Todella helppo ja vaivaton tapa saada kilvoitteluun kykenemättömät Saatanan valtaan.

      Siksi viimeisellä tuomiolla käy melkoinen porina, kun väärämieliset puolustelevat tekosiaan:

      "Monet sanovat minulle sinä päivänä: Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

      Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät."

    • 11. Askel Kristuksen tiellä:

      Jos ihmiset todellakin Jeesukseen Kristukseen uskoisivat, silloin joka ainoalla olisi sydämessään hänen Henkensä:

      "Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni. Minä käännyn Isä puoleen,
      ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti.

      Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma
      ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.

      En minä jätä teitä orvoiksi, vaan tulen luoksenne. Vielä vähän aikaa, eikä maailma
      enää näe minua, mutta te näette, sillä minä elän, ja tekin tulette elämään. Sinä päivänä
      te ymmärrätte, että minä olen Isässä ja te olette minussa ja minä teissä.

      Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun
      Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan,ja ilmaisen hänelle itseni."

      Juudas - se toinen, ei Iskariot - sanoi hänelle: "Herra, miksi teet niin? Miksi ilmaiset itsesi
      vain meille etkä maailmalle?"

      Jeesus vastasi:

      "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen.

      Se, joka ei minua rakasta, ei noudata minun sanaani - mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

      Tämän minä olen puhunut teille nyt, kun vielä olen teidän luonanne. Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut.

      Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista, jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon.

      Kuulittehan, mitä minä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne."

      Ja tämän lupauksensa mukaan hän tuli minunkin luokseni ja nosti luterilaisen porton penkistä kirkkauteensa, puhdisti sydämen ja antoi sinne sinetiksi Totuuden Hengen, ja jo äidin kohdussa minulle suunnittelemansa tehtävän:

      "Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
      Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.
      Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua.
      Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.
      Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään.
      Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

      • olemmeyhtä

        Tuo 11 potkii pahasti kolminaisuusoppia persuksille .Apostolit olivat " YHTÄ " Jeesuksen kanssa joka on YHTÄ isänsä YAHWEn kanssa ,jopa koko seurakunta on YHTÄ kaikessa pyhän hengen opetuksessa .


      • olemmeyhtä kirjoitti:

        Tuo 11 potkii pahasti kolminaisuusoppia persuksille .Apostolit olivat " YHTÄ " Jeesuksen kanssa joka on YHTÄ isänsä YAHWEn kanssa ,jopa koko seurakunta on YHTÄ kaikessa pyhän hengen opetuksessa .

        Miten nämä tämänkin maan porttoseurakunnat ovat uskosi mukaan yhtä totuudessa?

        adventistit
        aglikaanit
        Agrigolalaiset
        arkkimunkkilaiset
        armonkalliolaiset
        baalbeklaiset
        babtistit
        birkittalaissisaret
        branhamilaiset
        cityseurakuntalaiset
        dominikaanit
        elämänsanalaiset
        slevy:n miespapit
        slevy:n naispapit
        elämänlähdeläiset
        eläväsanalaiset
        ekumeeniset
        exoduslaiset
        gnostilaiset
        henotesläiset
        helluntailaiset
        hengenuudistuslaiset
        heränneet
        esikoiset
        ilmestysmajalaiset
        ilosanomalaiset
        israelinystävät
        Joosualaiset
        jehovalaiset
        Jeesuksen pyhän veren papit
        Jeesuksen ruumislaiset
        Jeesus on herralaiset
        katolilaiset kylväjät
        kansanraamattuseuralaiset
        kalleimman veren sisaret
        kansanlähetysläiset
        Kellonkartanolaiset
        koivuniemiläiset
        korpelalaisuus
        kotikirkkolaiset
        kulmakivenseurakuntalaiset
        kulmakiviseurakuntalaiset
        kuninkaansoturit
        kristilliset eläkeläiset
        kriisipalvelulaiset
        kotisatamalaiset
        luterilaiset
        lähetysseurakuntalaiset
        luthersäätiöläiset
        lasarusveljet
        lähdekalliolaiset
        lännenhunttarilaiset
        maranatalaiset
        majakkalaiset
        metodistit
        missiomaailmalaiset
        mormoonit
        munkkiluostarin munkit
        nunnaluostarin nunnat
        nokialaismissiolaiset
        onewayhouselaiset
        ortodoksit
        pelastusarmeijalaiset
        patmoslaiset
        palatsiseurakuntalaiset
        paavalinsynodilaiset
        paratiisikotilaiset
        pikkuesikoiset
        priskillalaiset
        pyhänikolauslaiset
        perjantaikristuksellelaiset
        raamattupuhuulaiset
        radiodeiläiset
        rauhansanalaiset
        rauhanyhdistysläiset
        ristiinnaulitut
        risteyspaikkalaiset
        ristiretkeläiset
        ropolaiset
        rukouspalvelulaiset
        rukousystäväläiset
        ruusuristiläiset
        ristiinnaulittulaiset
        saalemilaiset
        sanansaattajalaiset
        sanajaylistysläiset
        savenvalajalaiset
        scientologilaiset
        siloalaiset
        stefanuslaiset
        suomenraamattuopistolaiset
        teologiset istuuttilaiset
        tabernaakkelilaiset
        takeitnowlaiset
        Timoteusyhteisöläiset
        tuomasmessulaiset
        totuudenystäväläiset
        tunnustukselliset luterilaiset
        torontonsiunaajalaiset
        uusheränneet
        uusapostoliset
        uusitoivolaiset
        uusiviiniläiset
        valon enkelit
        vapaakirkolliset
        vanhauskoiset
        vapaamuurarit
        viadolorosalaiset
        vineyardilaiset
        yhteyskristuksessalaiset
        yhteysliikeläiset
        yeshualaiset

        Se on täysin mahdotonta, että nämä voisivat olla yhtä totuudessa, kun eivät ole yhtä valheissaankaan.

        Kun Saatana on heillä rakennuttanut itselleen temppelinsä, jonne on itse jumalaksi asettunut, kun ei sinne Jeesusta saanut:

        "Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

        Ja jokaisessa pidetään johtotähtenä sitä erinomaista valhetta, minkä Saatana on kullekin johtotähdeksi antanut.


    • 12. Askel Paavalin perässä:

      "Jumala teki ennennäkemättömiä voimatekoja Paavalin kätten kautta.
      Jopa pääliinoja ja muita Paavalin käyttämiä vaatekappaleita vietiin sairaiden päälle, ja taudit kaikkosivat ja pahat henget lähtivät pois.

      Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa."

      Näin tekivät myös juutalaisen ylipapin Skeuaksen seitsemän poikaa,
      mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"

      Ja mies, jossa paha henki oli, ryntäsi heidän kimppuunsa, nujersi heidät kaikki ja runteli heitä niin, että heidän oli alasti ja verissä päin paettava talosta. Tämä tuli Efesoksessa sekä juutalaisten että kreikkalaisten tietoon, ja pelko valtasi kaikki ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti."

    • 12. Askel Kristuksen tiellä:




      Tämä edellinen on siitä poikkeuksellinen Saatanan hengessä tehty teko, ettei se ainakaan luterilaisen kirkon piirissä ole suosioon päässyt.



      Sen viiden vuoden (1987-1992) aikana, jonka luterilaisessa kirkossa toimin, ei kertaakaan tapahtunut sitä, että kirkkoherran tai kappalaisen vaatteita olisi siunattu ja kiikutettu niitä vanhusten ja sairaiden päälle.

      Saa-tanan hurmahenkien vallassa olevat on kyllä hikisillä vaatteillaan yrittäneet sairaita parantaa. Onpa paras heistä - tässäkin maassa - mennyt ruumishuoneellekin herättämään kuollutta henkiin.

      Tämä rituaali kuului niihin Saatan erinomaisiin ilmestyksiin Paavalille, ja tämän ainoa tarkoitus on saattaa ihmiskäsien alle tulleet Jumalan kirouksen alle:

      "Näin sanoo Herra: -- Kirottu on se mies, (myöskin nainen) joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan, mies, jonka sydän luopuu Herrasta!

      Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla, kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu.

      Siunattu on se mies, joka luottaa Herraan ja panee turvansa häneen!

      Hän on kuin puron partaalle istutettu puu, joka kurottaa juurensa veteen.

      Ei se pelkää helteen tuloa, sen lehvät pysyvät aina vihreinä. Vaikka tulee kuiva vuosi, ei sillä ole mitään hätää, silloinkin se kantaa hedelmää."

      • Heikkihellari

        "Saa-tanan hurmahenkien vallassa olevat on kyllä hikisillä vaatteillaan yrittäneet sairaita parantaa."
        Eräs laulajahan kertoo kyllä laulussaan, tähän tapaan
        Appiukolla ja minulla on samanlaiset aatteet,
        että luottamusta herättää vain hikiset vaatteet.


      • Äkkiäpä meni kuukausi..


      • Törkeytesionvaillavertaa
        Devoit kirjoitti:

        Äkkiäpä meni kuukausi..

        Pelle jäi taas valheesta kinni. Teuvo lupasi olla kuukauden tulematta tedän_rienauksiinne mukaan_. Sinä sitävastoin tulit räkimään Teuvon aloitukseen, tuskin älyät edes hävetä?
        HUOM!!! http://aijaa.com/qPeMcK


      • Exvlperukalta

        Onpa kumma. kun devoit ei ole vielä kannustanut itseään puskasta, muka sivullisena niinkuin tapansa on:)


      • Törkeytesionvaillavertaa kirjoitti:

        Pelle jäi taas valheesta kinni. Teuvo lupasi olla kuukauden tulematta tedän_rienauksiinne mukaan_. Sinä sitävastoin tulit räkimään Teuvon aloitukseen, tuskin älyät edes hävetä?
        HUOM!!! http://aijaa.com/qPeMcK

        Kun katumuskaan ei tuota ihmistä enää auttanut, niin siinä meni mukaan myöskin häpeän tunne:

        "Heille käy onnettomasti, koska he ovat tehneet kauhistuttavia tekoja mutta eivät suostu edes häpeämään -- häpeän tunne heiltä puuttuu tyystin.

        He kaatuvat kaatuneitten joukkoon, heistä tulee loppu, kun minä rankaisen heitä, sanoo Herra."

        Kyllä hänellä on varmasti muistissa omassa pihapiirissään veljensä kohtalo siitä, miten Jumala rankaisee.


      • Heikkihellari kirjoitti:

        "Saa-tanan hurmahenkien vallassa olevat on kyllä hikisillä vaatteillaan yrittäneet sairaita parantaa."
        Eräs laulajahan kertoo kyllä laulussaan, tähän tapaan
        Appiukolla ja minulla on samanlaiset aatteet,
        että luottamusta herättää vain hikiset vaatteet.

        Paavalin perintönä on tuokin tähän maahan levinnyt.


      • Devoit kirjoitti:

        Äkkiäpä meni kuukausi..

        Se lupaus liittyi kaltaistesi hurmahenkisten, siitinmiesten, rienausaloituksiin. Eikä omiin aloituksiini:

        TeuvoSuni

        9.2.2015 14:25

        "Vaikka te tosiuskovat ette millään tähän pysty, niin minä lupaan ainakin yhden kuukauden ajan olla tulematta teidän rienauksiinne mukaan.

        Tämän keskustelun jälkeen."


      • TosipelkuriTeuvo
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kun katumuskaan ei tuota ihmistä enää auttanut, niin siinä meni mukaan myöskin häpeän tunne:

        "Heille käy onnettomasti, koska he ovat tehneet kauhistuttavia tekoja mutta eivät suostu edes häpeämään -- häpeän tunne heiltä puuttuu tyystin.

        He kaatuvat kaatuneitten joukkoon, heistä tulee loppu, kun minä rankaisen heitä, sanoo Herra."

        Kyllä hänellä on varmasti muistissa omassa pihapiirissään veljensä kohtalo siitä, miten Jumala rankaisee.

        Onpas nyt Teuvolla miehekästä uhoa. Luin aloituksen jossa kerrottiin kuinka sinusta tuli kiltti kuin pyhäkoulupoika kun viranomaisten taholta vähän muistutettiin.


      • Puolueeton1

        Sunin raamatunpaikat pitävät " YHTÄ " raamatun kanssa ,ei niitä tarvitse mennä
        kenenkään korjailemaan .Rääväsuut hermostuvat lukiessaan totuuksia ,koska totuudet langettavat eutomaattiset tuomiot jumalankieltäjille .


      • Puolueeton1

        Kuka voi mennä muistuttamaan sellaista henkilöä joka tuntee raamatun ,ei ainakaan
        minkään julkisen median " Ylläpito " ,heillä näyttää olevan kaikkein vähiten raamatun tuntemusta .Kaikenmaailman sutenöörisivut ja deitit sopivat heidän makuunsa paremmin .


      • TosipelkuriTeuvo kirjoitti:

        Onpas nyt Teuvolla miehekästä uhoa. Luin aloituksen jossa kerrottiin kuinka sinusta tuli kiltti kuin pyhäkoulupoika kun viranomaisten taholta vähän muistutettiin.

        Saatana nuo kaikki valheesi korvaasi kuiskuttaa, ja sinä luulet lukeneensa ne jostakin.

        Jos Pyhä Henki ei olisi minusta poistanut pelkuruuden henkeä, olisin siellä riettauden virrassa Hartaanselän hartaan miehen kanssa laulamassa valheen ihania virsiä tai aarioita.


      • Perukanväärti
        TosipelkuriTeuvo kirjoitti:

        Onpas nyt Teuvolla miehekästä uhoa. Luin aloituksen jossa kerrottiin kuinka sinusta tuli kiltti kuin pyhäkoulupoika kun viranomaisten taholta vähän muistutettiin.

        Tottakai sinä oman aloituksesi luit, sitä ei kukaan epäilekkään:)


      • TosipelkuriTeuvo kirjoitti:

        Onpas nyt Teuvolla miehekästä uhoa. Luin aloituksen jossa kerrottiin kuinka sinusta tuli kiltti kuin pyhäkoulupoika kun viranomaisten taholta vähän muistutettiin.

        Tälläkin, omasta mielestäsi erinomaisella valheella, sinä vain tasoitit tietäsi, joka johtaa taivaan valtakunnan ulkopuolelle:

        "Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."


      • Näistämuistaviis

        "Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."
        Miksi koirat, jotka eivät ole mitään pahaa tehneet, vai onko se jonniinlaista symboliikkaa?


      • Näistämuistaviis kirjoitti:

        "Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."
        Miksi koirat, jotka eivät ole mitään pahaa tehneet, vai onko se jonniinlaista symboliikkaa?

        Se on vertauskuvallista symboliikkaa, samalla tavalla kuin siatkin ovat:

        "Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä."

        Suoralta tieltä poikettuaan he ovat eksyneet ja lähteneet samalle tielle kuin Bileam, Beorin poika, joka mieltyi petoksesta tarjottuun palkkaan mutta jota ojennettiin hänen rikkomuksensa tähden: aasi, mykkä eläin, puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömän aikeen.

        Nuo ihmiset ovat vedettömiä lähteitä, sadepilviä, jotka tuulenpuuska hajottaa. Heille on varattuna synkin pimeys.

        Heidän puheensa ovat suurellisia mutta tyhjänpäiväisiä, ja ruumiinsa halujen vallassa he koettavat vietellä irstauteen niitä, jotka juuri ovat pääsemässä eroon eksyksissä vaeltavista.

        He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

        Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa.

        Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle käskylle, jonka ovat vastaanottaneet.

        Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."

        Samalla tavalla kuin Bileamin aasi, esti hänen mielettömän aikeen. Samalla tavalla minun auto, OPH-374, esti minulta mielettömän aikeen mennä edes kerran käymään Raahessa seuraamassa helluntailaisten opetusta.

        Oletko lukenut, vai tuonko sen sinulle tähän ketjuun?


      • Näistämuistaviis

        Olen lukenut, kiitos tarjouksesta


      • Näistämuistaviis kirjoitti:

        Olen lukenut, kiitos tarjouksesta

        Mahdoitko oppia siitäkään mitään?


      • Opintoki
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Mahdoitko oppia siitäkään mitään?

        Opin sen että olet täydellinen valhtelija, uskon Devoitia että olit helluntaievankelista Sirkka H,n hyvä ystävä silloin, vaikka väitätkin "helluntai nainen, jonka kanssa en ollut missään tekemisissä".


      • TerveissitTeuvolle
        Opintoki kirjoitti:

        Opin sen että olet täydellinen valhtelija, uskon Devoitia että olit helluntaievankelista Sirkka H,n hyvä ystävä silloin, vaikka väitätkin "helluntai nainen, jonka kanssa en ollut missään tekemisissä".

        Terveisiä Sepolta raahen helluntaiseurakunnasta, hän kyseli mitä sinulle nyt kuuluu...


      • TerveissitTeuvolle kirjoitti:

        Terveisiä Sepolta raahen helluntaiseurakunnasta, hän kyseli mitä sinulle nyt kuuluu...

        Olen herkullinen herjausten ja valheellisten tietojen välittämisestä nauttiville, etenkin Hartaanselän hartaalle Devoitille, koska hän uskoo todeksi ainakin tämän totuuden, etten minä koskaan vaadi minkäänlaisten herjojen poistamista:

        "Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat, hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois.

        Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin.

        Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut rikkaviljaa?

        Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?' 'En', h änvastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.

        Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."

        Mutta tätä totuutta ei hän enää pysty todeksi uskomaan:

        "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.

        Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

        Jos uskoisi, että tämäkin on totta, silloin ei hänen elämällään olisi enää mitään tarkoitusta.

        Kun ei enää herjoillaan uskaltaisikaan kärkkyä kunniaa ihmisiltä.

        Ja vaikka tätä ei yksikään tekopyhitetty usko: En ole kertaakaan käynyt yhdessäkään Raahen helluntaiseurakunnan kokouksessa. Kerran meinasin mennä, mutta Pyhä Henki näin ihmeellisellä tavalla esti sen tyhmän meinauksen:

        Kun elin 40 vuotta, 48 vuotiaaksi saakka Jumalan vihan alla, en ollut minkään uskon, enkä minkäänlaisen kasteen kannattaja.

        Kasteesta tiesin sen, että minut oli keväällä 1937 kastettu: "Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

        Luterilaisen opin mukaan, kuten maassa tapana on ollut.

        Elämä muuttui täysin, kun Jumala vihan pitonsa päätteeksi näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä 11.8.1985, parantaa menneisyyden haavat, ja johdattaa Raamatun ääreen hänen totuuttaan tutkimaan.

        Ja totuus johdatti minut lopulta siihen paikkaan, missä Kristus omansa synnistä puhdistaa, ja puhdistettuun sydämeen iankaikkisuuden sinetiksi Pyhän Henkensä antaa, ja näin toteutui elämässäni tämä Jumalan ilmoitus:

        "Yksi on Herra, yksi Henki, yksi usko, yksi kaste."

        Kun Pyhä Henki sitten johdatti luterilaisen seurakunnan kaikkiin toimintoihin viideksi vuodeksi, näyttääkseen vain toteen sen, ettei tämäkään mikään Jumalan seurakunta ole, niin eräänä päivänä ajattelin mennä Raaheen katsomaan minkälaista uskoa se helluntailaisten usko oikein on. Istuin autoon, ja kun oli pihatieltä kääntymässä vasemmalle kohti Raahea, sanoin Pyhä Henki:

        "Sinut on jo kastettu!" Eikä autoni suostunut kääntymään vasemmalle kohti Raahea, vaan minun oli vastakkaista tiehaaraa hyväksi käyttäen käännyttävä oikean U-käännöksen kautta takaisin kotiin.

        Tuo auto oli muuten ranskalaisvalmisteinen, väriltään valkoinen ja rekisterinumero OPH-374, jonka ostin 7.1.1989 käytettynä, kun ensin pitkään mietin, otanko tämän vaiko kokonaan uuden, kunnes Pyhä Henki Saarnaajan sanoin hylkäsi uuden hankinnan:

        "Kun omaisuus karttuu, karttuvat sen syöjätkin. Mitä iloa siitä on omistajalleen, paitsi, että saa nähdä sen kuluvan."

        O = on
        P = paimenena
        H = Herra
        374 = virsi: "Mitä silloin multa puuttuu, kun Herra huolen kantaa?"

        Joten sen pituinen se.

        Ja ota huomioon, ettei tälläkään palstalla ole tähän päivään mennessä ilmestynyt ainuttakaan ihmistä, ei miestä eikä naista, joka tuon saatanallisen upotuskasteen jälkeen olisi vielä päässyt ahtaasta portista sisälle ja saanut Pyhän Hengen.

        Kun seuraavan kerran kerrot erinomaisista valheistasi Sepolle, muista mainita, että yhtä hyvää Teuvolle kuuluu kuin on jo 27 vuota kuulunut:

        "Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."


      • Enymmärräenmillään
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Olen herkullinen herjausten ja valheellisten tietojen välittämisestä nauttiville, etenkin Hartaanselän hartaalle Devoitille, koska hän uskoo todeksi ainakin tämän totuuden, etten minä koskaan vaadi minkäänlaisten herjojen poistamista:

        "Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat, hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois.

        Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin.

        Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut rikkaviljaa?

        Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?' 'En', h änvastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.

        Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."

        Mutta tätä totuutta ei hän enää pysty todeksi uskomaan:

        "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.

        Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

        Jos uskoisi, että tämäkin on totta, silloin ei hänen elämällään olisi enää mitään tarkoitusta.

        Kun ei enää herjoillaan uskaltaisikaan kärkkyä kunniaa ihmisiltä.

        Ja vaikka tätä ei yksikään tekopyhitetty usko: En ole kertaakaan käynyt yhdessäkään Raahen helluntaiseurakunnan kokouksessa. Kerran meinasin mennä, mutta Pyhä Henki näin ihmeellisellä tavalla esti sen tyhmän meinauksen:

        Kun elin 40 vuotta, 48 vuotiaaksi saakka Jumalan vihan alla, en ollut minkään uskon, enkä minkäänlaisen kasteen kannattaja.

        Kasteesta tiesin sen, että minut oli keväällä 1937 kastettu: "Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

        Luterilaisen opin mukaan, kuten maassa tapana on ollut.

        Elämä muuttui täysin, kun Jumala vihan pitonsa päätteeksi näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä 11.8.1985, parantaa menneisyyden haavat, ja johdattaa Raamatun ääreen hänen totuuttaan tutkimaan.

        Ja totuus johdatti minut lopulta siihen paikkaan, missä Kristus omansa synnistä puhdistaa, ja puhdistettuun sydämeen iankaikkisuuden sinetiksi Pyhän Henkensä antaa, ja näin toteutui elämässäni tämä Jumalan ilmoitus:

        "Yksi on Herra, yksi Henki, yksi usko, yksi kaste."

        Kun Pyhä Henki sitten johdatti luterilaisen seurakunnan kaikkiin toimintoihin viideksi vuodeksi, näyttääkseen vain toteen sen, ettei tämäkään mikään Jumalan seurakunta ole, niin eräänä päivänä ajattelin mennä Raaheen katsomaan minkälaista uskoa se helluntailaisten usko oikein on. Istuin autoon, ja kun oli pihatieltä kääntymässä vasemmalle kohti Raahea, sanoin Pyhä Henki:

        "Sinut on jo kastettu!" Eikä autoni suostunut kääntymään vasemmalle kohti Raahea, vaan minun oli vastakkaista tiehaaraa hyväksi käyttäen käännyttävä oikean U-käännöksen kautta takaisin kotiin.

        Tuo auto oli muuten ranskalaisvalmisteinen, väriltään valkoinen ja rekisterinumero OPH-374, jonka ostin 7.1.1989 käytettynä, kun ensin pitkään mietin, otanko tämän vaiko kokonaan uuden, kunnes Pyhä Henki Saarnaajan sanoin hylkäsi uuden hankinnan:

        "Kun omaisuus karttuu, karttuvat sen syöjätkin. Mitä iloa siitä on omistajalleen, paitsi, että saa nähdä sen kuluvan."

        O = on
        P = paimenena
        H = Herra
        374 = virsi: "Mitä silloin multa puuttuu, kun Herra huolen kantaa?"

        Joten sen pituinen se.

        Ja ota huomioon, ettei tälläkään palstalla ole tähän päivään mennessä ilmestynyt ainuttakaan ihmistä, ei miestä eikä naista, joka tuon saatanallisen upotuskasteen jälkeen olisi vielä päässyt ahtaasta portista sisälle ja saanut Pyhän Hengen.

        Kun seuraavan kerran kerrot erinomaisista valheistasi Sepolle, muista mainita, että yhtä hyvää Teuvolle kuuluu kuin on jo 27 vuota kuulunut:

        "Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."

        Miksi Devoitia herjaat koko ajan? Nämä asiathan voi kuka tahansa kysyä raahen helluntaiseurakunnasta. Sirkka tosin on hyvin kiusaantunut kun puhe menee sinuun.

        Sanoin Sepolle kun kysyi mitä sinulle kuuluu, että muutti savitaipaleelle ja antoi koko sielunsa saatanalle.


      • Enymmärräenmillään kirjoitti:

        Miksi Devoitia herjaat koko ajan? Nämä asiathan voi kuka tahansa kysyä raahen helluntaiseurakunnasta. Sirkka tosin on hyvin kiusaantunut kun puhe menee sinuun.

        Sanoin Sepolle kun kysyi mitä sinulle kuuluu, että muutti savitaipaleelle ja antoi koko sielunsa saatanalle.

        Mikä hohto siinä Saatanassa sinulle on, kun jatkuvasti sen herjoja tänne välität?


      • Näistämuistaviis
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Mahdoitko oppia siitäkään mitään?

        # Opintoki

        15.2.2015 17:59

        TeuvoSuni kirjoitti:

        Mahdoitko oppia siitäkään mitään?

        Opin sen että olet täydellinen valhtelija, uskon Devoitia että olit helluntaievankelista Sirkka H,n hyvä ystävä silloin, vaikka väitätkin "helluntai nainen, jonka kanssa en ollut missään tekemisissä". #

        Tämä "Opintoki" vastasi "NäistäMuistaviis" nimimerkille esittämääsi kysymykkseen.
        Kertoo hänen kieroutuneesta luonteestaan


      • merkillepantavaa
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Mikä hohto siinä Saatanassa sinulle on, kun jatkuvasti sen herjoja tänne välität?

        On merkille pantavaa että oikeita tosi asioita sinusta sanot herjaksi. Sitten kysyt mikä hohto on saatanassa... Paraskin kysyjä kun itse olet ylentänyt saatanan yli kaiken.

        Seppoko se juuri oli joka ojensi sinua herjakirjeiden lähettelystäsi? Miksi lopetit jos et pelkuruudesta?


      • merkillepantavaa kirjoitti:

        On merkille pantavaa että oikeita tosi asioita sinusta sanot herjaksi. Sitten kysyt mikä hohto on saatanassa... Paraskin kysyjä kun itse olet ylentänyt saatanan yli kaiken.

        Seppoko se juuri oli joka ojensi sinua herjakirjeiden lähettelystäsi? Miksi lopetit jos et pelkuruudesta?

        Se on todella merkillepantavaa, ettei yksikään Saatanan renki ole yhtä ainoaa totuuden asiaa minusta tänne kirjoittanut.

        Vaan ainoastaan pelkkiä saatanallisen himon täyttämiä valheita. Niin kuin nytkin tämä kytkös muka Raahen helluntaiseurakuntaan, jonka kokouksissa en ole kertaakaan käynyt.

        Yhden ainoan kerran yritin mennä, mutta senkin Pyhä Henki esti.

        Kun kaltaisesi Saatanan perässä roikkujat eivät siedä kuulla taivaallista totuutta, niin sama sietämättömyys kaltaisillasi on maallista totuutta kohtaa.

        Tästä tapahtumasta nämä Saatanan uskolliset palvelijat ovat tehneet itselleen elämän ja kuoleman kysymyksen, vetämällä itsensä löysään hirteen Hartaanselän hartaiden miesten tavoin:

        "Kun kohu ympärilläni luterilaisen seurakunnan sisällä 90-luvun alussa alkoi, oli eräs paikallinen helluntailainen nainen - vaikka en ollut hänen kanssaan missään tekemisissä -
        joka oli harrastanut myös kielillä rukoilemista, ja saanut Saatanan tietäjähengeltä minusta tällaisen tiedon, jonka sitten ensiksi, 18.12.1991 puhelimessa kertoi ja lähetti myöhemmin
        tämän myös kirjallisena:

        "Herran edessä tuli i tällainen viesti Pyhän Hengen kautta Teuvo Sunille: 'Sinulle on Jumalan aivoituksen mukaan mitattu osa suuressa elonleikkuussa, joka on edessä,
        se on lyhyt, mutta sen vaikutus on suuri. Se alkaa yksilötasolla voitetuista ihmisistä ja laajenee siitä kuin tuli kuivassa pensaassa.

        Siksi Herra kehottaa. Ole aivan luja ja rohkea, ole vartiopaikallasi vanhurskauden ja totuuden puolesta. Ihmispelon älä anna asettaa paulaa tiellesi

        Uskalla olla erilainen kuin muut, koska sinulla on henkilökohtainen tehtävä.
        Neuvot tulet saamaan Herralta. Sinun apusi sodassa on Pyhä Henki ja veren voima'."

        Saman kaltaisen viestin sain myös eräältä länsirannikon hurmahengen vallassa olevalta luterilaiselta papilta:

        "Teuvo, Jumala tekee sinun kauttasi suuria asioita!"

        Tämä viesti täyttää samat kriteerit kuin Saatanan Paavalille antamat opetukset: Pieni osa totta ja suurin osa valhetta.

        Erään ruukkilaisen Juhan pyynnöstä kävin yhden ainoan kerran hänen kodissaan seuroissa, ja siihen se jäi, kun sielläkin Pyhä Henki näytti todeksi, miten kielillä ylistettiin Saatanaa, joita kukaan paikalla olijoista ei tulkannut, mutta Pyhä Henki tulkkasi.

        Kirjassani on myös tälle naiselle lähettämäni kirje hänen saatanallisesta uskostaan, jonka jälkeen tuli se sama vastaus kuin Ruukin luterilaisesta seurakunnastakin:

        "Sinä olet seonnut päästäsi!"


      • Niinpäniinpäniin
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Se on todella merkillepantavaa, ettei yksikään Saatanan renki ole yhtä ainoaa totuuden asiaa minusta tänne kirjoittanut.

        Vaan ainoastaan pelkkiä saatanallisen himon täyttämiä valheita. Niin kuin nytkin tämä kytkös muka Raahen helluntaiseurakuntaan, jonka kokouksissa en ole kertaakaan käynyt.

        Yhden ainoan kerran yritin mennä, mutta senkin Pyhä Henki esti.

        Kun kaltaisesi Saatanan perässä roikkujat eivät siedä kuulla taivaallista totuutta, niin sama sietämättömyys kaltaisillasi on maallista totuutta kohtaa.

        Tästä tapahtumasta nämä Saatanan uskolliset palvelijat ovat tehneet itselleen elämän ja kuoleman kysymyksen, vetämällä itsensä löysään hirteen Hartaanselän hartaiden miesten tavoin:

        "Kun kohu ympärilläni luterilaisen seurakunnan sisällä 90-luvun alussa alkoi, oli eräs paikallinen helluntailainen nainen - vaikka en ollut hänen kanssaan missään tekemisissä -
        joka oli harrastanut myös kielillä rukoilemista, ja saanut Saatanan tietäjähengeltä minusta tällaisen tiedon, jonka sitten ensiksi, 18.12.1991 puhelimessa kertoi ja lähetti myöhemmin
        tämän myös kirjallisena:

        "Herran edessä tuli i tällainen viesti Pyhän Hengen kautta Teuvo Sunille: 'Sinulle on Jumalan aivoituksen mukaan mitattu osa suuressa elonleikkuussa, joka on edessä,
        se on lyhyt, mutta sen vaikutus on suuri. Se alkaa yksilötasolla voitetuista ihmisistä ja laajenee siitä kuin tuli kuivassa pensaassa.

        Siksi Herra kehottaa. Ole aivan luja ja rohkea, ole vartiopaikallasi vanhurskauden ja totuuden puolesta. Ihmispelon älä anna asettaa paulaa tiellesi

        Uskalla olla erilainen kuin muut, koska sinulla on henkilökohtainen tehtävä.
        Neuvot tulet saamaan Herralta. Sinun apusi sodassa on Pyhä Henki ja veren voima'."

        Saman kaltaisen viestin sain myös eräältä länsirannikon hurmahengen vallassa olevalta luterilaiselta papilta:

        "Teuvo, Jumala tekee sinun kauttasi suuria asioita!"

        Tämä viesti täyttää samat kriteerit kuin Saatanan Paavalille antamat opetukset: Pieni osa totta ja suurin osa valhetta.

        Erään ruukkilaisen Juhan pyynnöstä kävin yhden ainoan kerran hänen kodissaan seuroissa, ja siihen se jäi, kun sielläkin Pyhä Henki näytti todeksi, miten kielillä ylistettiin Saatanaa, joita kukaan paikalla olijoista ei tulkannut, mutta Pyhä Henki tulkkasi.

        Kirjassani on myös tälle naiselle lähettämäni kirje hänen saatanallisesta uskostaan, jonka jälkeen tuli se sama vastaus kuin Ruukin luterilaisesta seurakunnastakin:

        "Sinä olet seonnut päästäsi!"

        Valhetta valheen perään, kertoisit vaan suoraan että Sirkkarakkaasi sinut sinne kasteelle houkutteli ja raahenhelsrk kokouksissa kävit.

        Seppo se ilmeisesti oli joka sinua varoitti herjakirjeiden lähettelystä, kun vaikenit asiasta.

        Voin marssittaa vaikka oikeuteen todistajaksi Pekka Ansamaan.

        "Nainen jonka kanssa minulla ei ollut mitään tekemistä", Olet kuin Pietari joka kielsi Jeesuksen kolmesti.


      • eipainaoikeudessa

        Jos oikeudessa esität tuollaisen kommentin niin saat syytteen kunnianloukkauksesta.

        Et pääse asiaa pakoon että olit raahen helluntaiseurakunnan jäsen, mutta jänistit kasteesta.


    • 13. Askel Paavalin perässä:

      "Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat."

      "Joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas tulkita tällaista puhetta."

      "Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeistä, toisilla
      parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä."

      "Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta?

      "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vai kumiseva vaski tai helisevä symbaali."

      "Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi."

      "Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle; kukaan ei ymmärrä häntä, Hengen valtaamana hän puhuu salaisuuksia."

      "Kielillä puhuva rakentaa itseään, profetoiva rakentaa seurakuntaa."

      "Toivoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin toivoisin teidän profetoivan.

      Profetoiva on arvokkaampi kuin kielillä puhuva, ellei tämä sitten osaa myös tulkita puhettaan,
      niin että se koituu seurakunnan parhaaksi."

      "Mitä hyötyä minusta on, veljet, jos tulen luoksenne ja vain puhun kielillä enkä välitä mitään
      ilmestystä tai anna teille tietoa, profetiaa tai opetusta?"

      "Sen joka puhuu kielillä, on siksi rukoiltava itselleen myös tulkitsemisen kykyä."

      "Jos näet rukoilen kielillä, minun henkeni rukoilee, mutta ymmärrykseni jää hyödyttämättömäksi."

      "Minä puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä, ja siitä kiitän Jumalaa."

      "Lain kirjassa sanotaan: -- Oudoilla kielillä ja vieraiden huulilla olen puhuva tälle kansalle,
      eikä se sittenkään kuuntele minua, sanoo Herra."

      "Jos seurakunnan yhteisessä kokouksessa kaikki puhuisivat kielillä ja sinne tulisi ulkopuolisia
      tai epäuskoisia, he varmasti sanoisivat, että te olette järjiltänne."

      "Mitä tämä sitten tarkoittaa, veljet? Kun kokoonnumme yhteen, jokaisella on jotakin sanottavaa: laulu, opetus tai ilmestys, puhe kielillä tai sen tulkinta. Kaiken on tapahduttava yhteiseksi parhaaksi.

      "Jos puhutaan kielillä, vain kaksi tai enintään kolme saa puhua, kukin vuorollaan, ja jonkun on tulkittava puhetta."

      "Veljet, tavoitelkaa profetoimisen lahjaa älkääkä estäkö kielillä puhumista:"

      Tällaisen tietopaketin oli Paavali Saatanalta saanut yhdeksi omien seurakuntiensa rituaaliksi. Eikä Paavali, totuudesta luopuneena, edes näin selvää Saatanan puhetta pystynyt enää Saatanan enkelin suojeluksessa tajuamaan Saatanan puheeksi. Vaan piti sitä Pyhän Hengen ilmoituksena.

    • 13. Askel Kristuksen tiellä:

      "Kun sitten koitti helluntaipäivä, he olivat kaikki yhdessä koolla. Yhtäkkiä kuului taivaalta kohahdus, kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko sen talon, jossa he olivat.

      He näkivät tulenlieskoja, kuin kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat itse kunkin päälle.

      He tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua eri kielillä sitä mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.

      Jerusalemissa asui hurskaita juutalaisia, joita oli tullut sinne kaikkien kansojen keskuudesta, mitä taivaan alla on.

      Kun tämä ääni kuului, paikalle kerääntyi paljon väkeä, ja hämmästys valtasi kaikki, sillä jokainen kuuli puhuttavan omaa kieltään.

      He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia? Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?

      Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta, Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta, toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

      He eivät tienneet, mitä ajatella. Ihmeissään he kyselivät toinen toiseltaan: "Mitä tämä oikein on?"

      Mutta jotkut pilkkasivat: "He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä."

      • ToemiikoSiitin

        Vai loppuiko lähetystyösi siltä osin jo?


      • Kyllämeillämuillatoimii
        ToemiikoSiitin kirjoitti:

        Vai loppuiko lähetystyösi siltä osin jo?

        Tunnut niin katkeralta, että sinulla taitaa olla ongelmia siinä asiassa "meisselisi" kanssa


      • Kyllämeillämuillatoimii kirjoitti:

        Tunnut niin katkeralta, että sinulla taitaa olla ongelmia siinä asiassa "meisselisi" kanssa

        Jos se todella teillä toimisi, te olisitte nytkin rakkaan harrastuksenne parissa (vaiko peräti ammatin?)

        Ettekä olisi täällä norkoilemassa minulta toimintaohjeita.

        Näyttää näillä herjaajilla olevan vaikeuksia, kun en tule heidän herjauksiinsa mukaan, niin heidän näyttää olevan pakko tunkea itsensä tänne, jotta saisivat tuoda halunsa edes jollakin tavalla ihmisten tietoon.


    • 14. Askel Paavalin perässä:

      "Jumalalta saamani armon mukaan olen taitavan rakentajan tavoin laskenut perustuksen, jolle joku toinen rakentaa. Mutta katsokoon, miten rakentaa. Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea.

      Rakennetaanpa tälle perustukselle kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, aikanaan tulee ilmi, mitä kukin on saanut aikaan.

      Tuomiopäivä sen paljastaa: se päivä ilmestyy tulenliekeissä, ja koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on. Se, jonka rakennus kestää, saa palkan. Se taas, jonka rakennus palaa, kärsii vahingon. Itse hän tosin pelastuu, mutta kuin tulen läpi."

      Tämä Saatanan Paavalille antama erinomainen ilmestys on ensiksikin suuressa ristiriidassa armosta pelastumisen kanssa. Sillä mitä armoa siinä on, kun ihmisen on kuitenkin omilla teoilla itselleen uskonsa rakennettava?

      Kun perustuksen on tehnyt Jeesus Kristus, miksi Paavali kuitenkin kerskaa, että hän on sen laskenut, jolle jokaisen on hyvä rakentaa.

      Ja vaikka hän rakentaisi sen puusta, heinistä tai oljista, jotka varmasti syttyvät palamaan, ei se mitään merkitse, koska Saatana tässä lupaa pelastuksen kaikille.

      Olitpa siis rakentanut uskosi minkä tahansa porttolahkon uskon opeilla, Saatana lupaa jokaiselle pelastuksen, joka tulee tulen läpi. Kun tämä suuri väärämielisten joukko sitten joutuu helvetin lieskojen keskelle, he varmasti uskovat sen heille luvautun pelastuksen tuleksi.

      Joten ei ole ihme, että Saatanan pelastusohje Paavalin kautta on hakannut mennen tullen Jeesuksen ilmoituksen harvojen pelastumisesta.

      Ja tähän Saatanan lupaukseen luottaen Paavali lupasi taata pelastuksen Jumalan paaduttamalle Israelillekin.

    • 14. Askel Kristuksen tiellä:

      Valittujen kohtalo on toisenlainen. Sillä Jeesus Kristus itse, ahtaan oven takana, pukee heidät taivaan hääpukuun rakentamalla Pyhän Hengen temppelin heidän sydämeensä.

      Tiesihän Paavalikin tämän, mutta silti tuo Saatanan erinomainen ilmestys sai hänet toisenlaisiin rakennuspuuhiin:

      "Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? "

      "Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

      Ja Kristus todella jyrkästi kielsi hän opetuslapsiaan lähtemästä hänen totuuttaan julistamaan, ennen kuin vasta sitten, kun he saavat luvatun Puolustajan taivaasta:

      Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.

      Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."

      Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"

      Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.

      Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

      Ja tänään täällä Suomi24 Raamattukeskustelussa. Kaikkien vihan kohteena:

      "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

      • luopunut

        Joko sinä olet luopunut vaimostasi?


      • luopunut kirjoitti:

        Joko sinä olet luopunut vaimostasi?

        "-- Minä vihaan eroa, sanoo Herra, Israelin Jumala. Joka eroaa, tekee yhtä väärin kuin se, joka tahraa kätensä veriteolla, sanoo Herra Sebaot. Varokaa hylkäämästä vaimoanne! "

        Vasta kuolema erottaa.


      • taivaissa

        >>Vasta kuolema erottaa.<<

        Eli jompi-kumpi ei pääse taivaaseen,kumpi?


      • Markkuveli
        taivaissa kirjoitti:

        >>Vasta kuolema erottaa.<<

        Eli jompi-kumpi ei pääse taivaaseen,kumpi?

        Minkä saatanallisen tyydytyksen saat kiusatessasi tuollaisilla kysymyksillä Teuvoa? Olet vain huppupäinen hirsisilmä, tekopyhitetty saatana. Perkele helevetti.


      • Markkuveli kirjoitti:

        Minkä saatanallisen tyydytyksen saat kiusatessasi tuollaisilla kysymyksillä Teuvoa? Olet vain huppupäinen hirsisilmä, tekopyhitetty saatana. Perkele helevetti.

        Antaa heidänkin oman loppusijoituspaikkansa varmistamiseksi jotakin täällä maan päälläkin tehdä, kun he samalla kasvattavat minun taivastiliäni:

        "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.

        Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."


      • Oletsäälittävä
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Antaa heidänkin oman loppusijoituspaikkansa varmistamiseksi jotakin täällä maan päälläkin tehdä, kun he samalla kasvattavat minun taivastiliäni:

        "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.

        Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

        Yritämme uskoa ettet vastannut itsellesi Teuvo.


      • Oletsäälittävä kirjoitti:

        Yritämme uskoa ettet vastannut itsellesi Teuvo.

        Ei se totuus ikinä omalla yrittämisellä sinunkaan uskoksi tule, vaikka kuinka yrittäisit.


      • taivaissa
        Markkuveli kirjoitti:

        Minkä saatanallisen tyydytyksen saat kiusatessasi tuollaisilla kysymyksillä Teuvoa? Olet vain huppupäinen hirsisilmä, tekopyhitetty saatana. Perkele helevetti.

        Jeesus käski luopumaan vaimoista tässä ajassa Makkuveli/Teuvo, kuoleman jälkeen luopuminen on liian myöhäistä ja silloin joudut kadotukseen,luovu jo vaimostasi niin pääset taivaaseen.


      • taivaissa kirjoitti:

        Jeesus käski luopumaan vaimoista tässä ajassa Makkuveli/Teuvo, kuoleman jälkeen luopuminen on liian myöhäistä ja silloin joudut kadotukseen,luovu jo vaimostasi niin pääset taivaaseen.

        Henki ja liha on kaksi eri asiaa, etkö edes tätä ymmärrä?

        "Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte."

        Makkuveliä en tunne. Enkä hänen puolesta pysty vastaamaan.


      • ränks_ränks

        "Makkuveliä en tunne. Enkä hänen puolesta pysty vastaamaan."
        Makuvelli,ohravelli,mustaa mönjää kaikki happani lihassa Teuvon


      • ränks_ränks kirjoitti:

        "Makkuveliä en tunne. Enkä hänen puolesta pysty vastaamaan."
        Makuvelli,ohravelli,mustaa mönjää kaikki happani lihassa Teuvon

        Kiitos!

        Kun herja palstalle vilahtaa,
        niin lantti taivaaseen livahtaa:

        "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.

        Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."


      • Runosuoniton
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kiitos!

        Kun herja palstalle vilahtaa,
        niin lantti taivaaseen livahtaa:

        "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.

        Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

        Voi, minkä runoilijan maailma on sinussa menettänytkään!


      • Teuvoton
        Runosuoniton kirjoitti:

        Voi, minkä runoilijan maailma on sinussa menettänytkään!

        Hän on runosuoniton, siinäkin Teuvo
        toisenlainen on.


      • Ehkäpänäin
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Henki ja liha on kaksi eri asiaa, etkö edes tätä ymmärrä?

        "Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte."

        Makkuveliä en tunne. Enkä hänen puolesta pysty vastaamaan.

        Ehkä Teuvo tarkoittikin Machiavellia? Suuri kieroilija niin kuin Teuvokin.


      • Ehkäpänäin kirjoitti:

        Ehkä Teuvo tarkoittikin Machiavellia? Suuri kieroilija niin kuin Teuvokin.

        Vähin eväin olet tänne tullut. Tämä on alkuperäistä Paavalia:

        "Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte."


    • 15. Askel Paavalin perässä:


      "Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin.

      Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia.

      Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoi meidän julistamaamme - vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli - hän olkoon kirottu.

      Toistan se, minkä olen ennenkin sanonut, jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

      Tästäkin Saatanan Paavalille antamasta erinomaisesta ilmestyksestä voidaan sanoa, että se on yksi parhaimmista Saatanan ilosanomista.

      Kun se on tässäkin maassa tälle suurelle joukolle ensin antanut kullekin oman evankeliuminsa.

      adventistit
      aglikaanit
      Agrigolalaiset
      arkkimunkkilaiset
      armonkalliolaiset
      baalbelklaiset
      babtistit
      birkittalaissisaret
      branhamilaiset
      cityseurakuntalaiset
      dominikaanit
      elämänsanalaiset
      slevy:n miespapit
      slevy:n naispapit
      elämänlähdeläiset
      eläväsanalaiset
      ekumeeniset
      exoduslaiset
      gnostilaiset
      henotesläiset
      helluntailaiset
      hengenuudistuslaiset
      heränneet
      esikoiset
      ilmestysmajalaiset
      ilosanomalaiset
      israelinystävät
      Joosualaiset
      jehovalaiset
      Jeesuksen pyhän veren papit
      Jeesuksen ruumislaiset
      Jeesus on herralaiset
      katolilaiset kylväjät
      kansanraamattuseuralaiset
      kalleimman veren sisaret
      kansanlähetysläiset
      Kellonkartanolaiset
      koivuniemiläiset
      korpelalaisuus
      kotikirkkolaiset
      kulmakivenseurakuntalaiset
      kulmakiviseurakuntalaiset
      kuninkaansoturit
      kristilliset eläkeläiset
      kriisipalvelulaiset
      kotisatamalaiset
      luterilaiset
      lähetysseurakuntalaiset
      luthersäätiöläiset
      lasarusveljet
      lähdekalliolaiset
      lännenhunttarilaiset
      maranatalaiset
      majakkalaiset
      metodistit
      missiomaailmalaiset
      mormoonit
      munkkiluostarin munkit
      nunnaluostarin nunnat
      nokialaismissiolaiset
      onewayhouselaiset
      ortodoksit
      pelastusarmeijalaiset
      patmoslaiset
      palatsiseurakuntalaiset
      paavalinsynodilaiset
      paratiisikotilaiset
      pikkuesikoiset
      priskillalaiset
      pyhänikolauslaiset
      perjantaikristuksellelaiset
      raamattupuhuulaiset
      radiodeiläiset
      rauhansanalaiset
      rauhanyhdistysläiset
      ristiinnaulitut
      risteyspaikkalaiset
      ristiretkeläiset
      ropolaiset
      rukouspalvelulaiset
      rukousystäväläiset
      ruusuristiläiset
      ristiinnaulittulaiset
      saalemilaiset
      sanansaattajalaiset
      sanajaylistysläiset
      savenvalajalaiset
      scientologilaiset
      siloalaiset
      stefanuslaiset
      suomenraamattuopistolaiset
      teologiset istuuttilaiset
      tabernaakkelilaiset
      takeitnowlaiset
      Timoteusyhteisöläiset
      tuomasmessulaiset
      totuudenystäväläiset
      tunnustukselliset luterilaiset
      torontonsiunaajalaiset
      uusheränneet
      uusapostoliset
      uusitoivolaiset
      uusiviiniläiset
      valon enkelit
      vapaakirkolliset
      vanhauskoiset
      vapaamuurarit
      viadolorosalaiset
      vineyardilaiset
      yhteyskristuksessalaiset

      Niin ei totuudella ole enää heille mitään asiaa, koska jokainen porttopaimen voi tähän Raamattuun kirjoitettuun ilmoitukseen vedoten todeta totuuden lopun ajan rajuksi eksytykseksi, koska heistä kukaan ei ole siitä koskaan mitään kuullut.

    • 15. Askel Kristuksen tiellä:

      "Jos joku silloin sanoo teille: 'Täällä on Messias', tai: 'Messias on tuolla', älkää uskoko.

      "Jos siis teille sanotaan: 'Hän on tuolla autiomaassa', älkää lähtekö sinne, tai jos sanotaan: 'Hän on sisällä talossa', älkää uskoko sitä.

      "Jos joku sanoo teille: 'Täällä on Messias', tai: 'Katso, Messias on tuolla', älkää uskoko.

      Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja."

    • Risti-riita

      Ninä seuraan Jeesuksen esimerkkiä, enkä Paven. Matt.11:19. Biblia. Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanoivat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää. Jumalan poitsu hukassa.

      • Ihmeellisiä ovat uskovien uskot. Sinultakin on uskon vienyt Paavaliin - viinan himo:

        "Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne."

        Kenties on sinun kohdallasi parempi, että pääset pää täynnä viiniä taivaaseen, kuin päädyt Paavalin saatanallisilla opeilla helvettiin?


      • Hikhikhik
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Ihmeellisiä ovat uskovien uskot. Sinultakin on uskon vienyt Paavaliin - viinan himo:

        "Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne."

        Kenties on sinun kohdallasi parempi, että pääset pää täynnä viiniä taivaaseen, kuin päädyt Paavalin saatanallisilla opeilla helvettiin?

        Voinko minä todella tähän ilosanomaan luottaa: "Kenties on sinun kohdallasi parempi, että pääset pää täynnä viiniä taivaaseen, kuin päädyt Paavalin saatanallisilla opeilla helvettiin?"


      • Hikhikhik kirjoitti:

        Voinko minä todella tähän ilosanomaan luottaa: "Kenties on sinun kohdallasi parempi, että pääset pää täynnä viiniä taivaaseen, kuin päädyt Paavalin saatanallisilla opeilla helvettiin?"

        Mieti tätä Raamatun ilmoitusta synnistä:

        "Kaikki vääryys on syntiä, mutta sellaistakin syntiä on, joka ei johda kuolemaan ."

        Tässä ei ole kysymys siitä ensimmäisestä kuolemasta, joka kohtaa jokaista luotua. Vaan siitä iankaikkisesta kuolemasta.

        Viini ja viina ovat niitä syntejä, jotka eivät automaattisesti johda iankaikkiseen kuolemaan.

        Mutta ne 75% Paavalin opetuksista, jotka hän Saatanalta sai ja joita alkoi julistaa pelastusoppeina, pitävät isällään sen iankaikkiseen kuolemaan johdattavan synnin: Pyhän Hengen pilkan.

        Mutta älä vielä iloitse, sillä kyllä viini ja viinakin pitävät sisällään sen vaaran, kun ilo niistä on ylimmillään on Pyhän Hengen pilkkakin lähellä.


    • 16. Askel Paavalin perässä:

      "Mikä siis on palkkani? Se, että julistan evankeliumia ilman korvaus, käyttämättä hyväkseni niitä oikeuksia, joita minulla julistajana on.
      Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Krisukselle mahdollisimman monia.

      Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen ollut näille kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.

      Voittaakseni ilman lakia eläviä olen ollut näille kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla - onhan minulla Kristuksen laki.

      Voittaakseni heikkoja olen ollut näille heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jota pelastaisin edes muutamia."

      Tämäkin Saatanalta saama erinomainen ilmestys, kaikkien ihmisten miellyttämisestä sai Paavalin unohtamaan Kristuksen Hengeltä saamansa totuuden, vaikka sitä näin mahtipontisesti julisti.

    • 16. Askel Kristuksen tiellä:

      "Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija.

      Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen. Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, vaan sain sen, kun Kristus ilmestyi minulle.

      Olettehan kuulleet, kuinka minä aikoinani, kun elin juutalaisena, vainosin kiihkeästi Jumalan seurakuntaa ja yritin tuhota sen."

      Tässäkin paljastuu se totuus, ettei Paavali koskaan päässyt irti Jumalan paaduttamasta juutalaisuudesta ja sen mukana tuomasta synnistä, vaikka Jeesuksen opetuksen mukaan kyllä tiesi, miten siitä irti päästään:

      "Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa.

      Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä."

    • 17 Askel Paavalin perässä:

      Paavalikin oli loppuun asti oikea juutalainen sisimmässään, mitä todistaa hänen lausuntonsa, kun hänet oli vangittuna vietynä Roomaan:

      "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."

      Siksi hän ei päässytkään kokemaan tätä:

      "Häneen teidät on liittänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."

      Ja sitä ei Paavalilta koskaan riisuttu:

      "Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää.

      Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

      En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

      Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."

      Ja kuinka olisi synti voitukaan riisua hänestä pois, kun oli loppuun saakka tiukassa Saatanan enkelin vartiossa.

    • 17. Askel Kristuksen tiellä:






      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
      Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta poika pysyy.

      Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita."

      "Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

      Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit.

      Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.

      Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.

      Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.

      Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

      Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään."

      "Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä. Hän, joka on syntynyt Jumalasta, varjelee jokaisen heistä, niin ettei Paha saa otetta."

    • 18. Paavalin perässä:

      "Sitten sanon vielä, en Herran sanana vaan omanani: Jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, miehen ei pidä jättää häntä.

      Ja jos uskovalla naisella on aviomies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, vaimon ei pidä jättää miestään.

      Mies, joka ei usko, on uskovan vaimonsa pyhittämä, ja vaimo, joka ei usko, on uskovan miehensä pyhittämä. Muutenhan teidän lapsenne olisivat epäpuhtaita; nyt he kuitenkin ovat pyhiä."

    • 18. Askel Kristuksen tiellä:

      "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

    • 19. Askel Paavalin perässä:

      "Lopuksi: vahvistukaa Herrassa, ottakaa voimaksenne hänen väkevyytensä.

      Pukekaa yllenne Jumalan taisteluvarustus, jotta voisitte pitää puolianne Paholaisen juonia
      vastaan.

      Emmehän me taistele ihmisiä vastaan, vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan."

    • 19. Askel Kristuksen tiellä:

      "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.

      Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."

      Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?

      Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.

      Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

    • 20. Askel Kristuksen tiellä:

      "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."

      "Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva.
      Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta.

      Kaikki, mikä on Isän, on myös minun. Siksi sanoin, että hän saa minulta sen, minkä hän teille ilmoittaa."

    • 21. Askel Paavalin perässä:

      "Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaanpelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin.

      Mutta minut armahdettiin, jotta Kristus Jeesus juuri minussa osoittaisi,
      kuinka suuri hänen kärsivällisyytensä on. Näin olisin myös vastedes esimerkkinä niille, jotka uskovat häneen ja saavat ikuisen elämän."

      Jos Paavali olisi todella saanut kokea Jeesuksen Kristuksen armahduksen, hän olisi varmasti päässyt vapaaksi synnin siteistä, eikä olisi loppu elämäkseen saanut Saatanan enkeliä pitämänään hänet synnin siteissä.

      Tämän Saatanan Paavalille antaman "armahduksen" mukaisesti kaikki Saatanan palvelijat tänäkin päivänä tekopyhittävät ja valevanhurskauttavat joka ainoan porttoseurakuntansa jäsenen siihen samaan synnin orjuuteen, johon Paavalikin jäi:

      "Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

      En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."

    • 21. Askel Kristuksen tiellä:

      "Niille juutalaisille, jotka nyt uskoivat häneen, Jeesus sanoi: "Jos te pysytte uskolisina minun sanalleni, te olette todella opetuslapsiani. Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita."

      He vastasivat hänelle: "Me olemme Abrahamin jälkeläisiä, emme me ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka voit sanoa, että meistä tulee vapaita?"

      Jeesus vastasi:

      "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta Poika pysyy. Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita."

      Saatanan orjuuteen jääneiden esikuvaksi on tietenkin noussut Paavali, kuin myös eräs edesmennyt suosittu lahkojohtaja synnin ylistyksellään:

      "Minun sydämestäni ei ainakaan löydy muuta kuin syntiä ja saastaa. Mutta silti saan olla Jeesuksen verellä puhtaaksi pesty syntinen."

      Synnissä eletään, kun uskotaan, että Jeesuksen nimeä hokemalla silti pelastutaan. Tämäkin on täydellistä Kristuksen Hengen herjausta. Ja siksi tällaiset ihmiset turhaan viimeisellä tuomiolla hänen nimeensä vetoavat:

      "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

      Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

      Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

    • 22. Askel Paavalin perässä:

      "Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan,"

      "Seurakunnan vanhimman tulee olla nuhteeton ja yhden vaimon mies, ja hänen lastensa tulee olla uskovia, ei hillittömän eikä kurittoman maineessa."

      "Seurakunnan kaitsijan täytyy näet olla nuhteeton, koska hän hoitaa Jumalan hänelle uskomaa tehtävää. Hän ei saa olla ylimielinen eikä äkkipikainen, ei juomiseen taipuvainen, väkivaltainen eikä oman edun tavoittelija,"

      Saatanan Paavalille sanelemien seurakunnan johtajien tärkein ominaisuus on olla yhden vaimon mies.

      Pyhää eli Totuuden Henkeä ei Saatana yhdeltäkään seurakunnan paimenelta vaadi. Jos vaatisi, ei seurakunta sen jälkeen enää pitkään olisi hänen hallintavallassaan.

    • 22. Askel Kristuksen tiellä:

      "Silloin Jeesus sanoi heille: "Kuninkaat hallitsevat herroina kansojaan, ja vallanpitäjät vaativat, että heitä kutsutaan hyväntekijöiksi.

      Niin ei saa olla teidän keskuudessanne. Joka teidän joukossanne on suurin, se olkoon kuin nuorin, ja joka on johtaja, olkoon kuin palvelija.

      Kumpi on suurempi, se, joka on aterialla, vai se, joka palvelee häntä? Eikö se, joka on aterialla? Mutta minä olen teidän keskellänne niin kuin se, joka palvelee.

      "Koko ajan, kaikissa koettelemuksissani, te olette pysyneet minun kanssani.

      Niinpä minä annan teille kuninkaallisen vallan, niin kuin Isäni on minulle antanut.

      Te saatte minun valtakunnassani syödä ja juoda minun pöydässäni, ja te istutte valtaistuimilla ja hallitsette Israelin kahtatoista heimoa."

      "Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

    • 23. Askel Paavalin perässä:

      23. Askel Paavalin perässä:

      "Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan."

    • 23. Askel Kristuksen tiellä:

      "Sen porton ( näiden lopun ajan seurakuntien ) viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ( siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään

      Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."

    • 24. Askel Paavalin perässä:

      "Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."

      "Sitten kuningas sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

    • 24. Askel Kristuksen tiellä:

      "Älä pelkää, pieni laumani. Teidän Isänne on päättänyt antaa teille valtakunnan."

      "Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti."

    • Aamentenmetsästäjä

      Lähes huikkareissu, mutta tulipa luettua! Löysin vain yhden aamenen.

      • Aaamentakokoporukalle

        Tuossahan noita on, jos niiden vaivanen olet.
        Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen!


      • Olisit ilmiantanut sen ja poiminut reppuusi ilta-ateriaksi - pois totuutta halventamasta!


      • Aaamentakokoporukalle kirjoitti:

        Tuossahan noita on, jos niiden vaivanen olet.
        Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen!

        Siinähän noita tekopyhien kaipaamia aamenia tuli. Ainakin 16. Paavalin askeleelle.
        Miksi kahdeksan askelta jäi ilman?


      • Näitähänriittää
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Siinähän noita tekopyhien kaipaamia aamenia tuli. Ainakin 16. Paavalin askeleelle.
        Miksi kahdeksan askelta jäi ilman?

        No pitäähän näitä aamenen kaipaajia ymmärtää.
        Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen!


      • Näitähänriittää kirjoitti:

        No pitäähän näitä aamenen kaipaajia ymmärtää.
        Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen! Aamen!

        Tunsitko syvällä sydämessäsi olevan oikeamielinen?

        "Oikeamielinen ymmärtää köyhää, jumalaton ei hänen huolistaan piittaa."


      • Näitähänriittää

        Mitähän näillä pilipali aamenilla on tekemistä köyhyyden kanssa, näitähän voi jaella kuka vaan. Ei näistä köyhän leipä levene.


      • Näitähänriittää kirjoitti:

        Mitähän näillä pilipali aamenilla on tekemistä köyhyyden kanssa, näitähän voi jaella kuka vaan. Ei näistä köyhän leipä levene.

        Nämä ovat niitä, jotka itse uskovat olevansa hengellisesti niin köyhiä, että taivas kuuluu automaattisesti heille:

        "Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta."


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2941
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      107
      2214
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      773
    Aihe