Hedelmätön Jumalan kansa

kerettiläinen---

Joku kaipasi täällä raamattuaiheista keskustelua, jota tarkoitusta varten tämäkin palsta pitäisi olla olemassa, joten tässä eräs mielestäni aivan oleellinen asia, joka jokaisen uskovan pitäisi ymmärtää eli siis:

Jumalan kansa on hedelmätöntä kansaa.

Jes.54
1 Riemuitse, sinä hedelmätön, joka et ole synnyttänyt, huuda ilosta ja riemahda, sinä, joka et ole synnytyskivuissa ollut. Sillä hyljätyllä on lapsia enemmän kuin aviovaimolla, sanoo Herra.
2 Tee avaraksi telttasi sija, levennettäköön sinun majojesi seinien kangas. Älä säästele! Pidennä telttaköytesi ja vahvista vaarnasi.
3 Sillä sinä olet leviävä oikealle ja vasemmalle, sinun jälkeläisesi ottavat omiksensa kansat ja tekevät autiot kaupungit asutuiksi.
4 Älä pelkää, sillä et sinä häpeään joudu; älä ole häpeissäsi, sillä et sinä ole pettyvä. Nuoruutesi häpeän sinä olet unhottava, leskeytesi pilkkaa et ole enää muistava.
5 Sillä hän, joka sinut teki, on sinun aviomiehesi, Herra Sebaot on hänen nimensä, sinun lunastajasi on Israelin Pyhä, hän joka kaiken maan Jumalaksi kutsutaan.
6 Sillä niinkuin hyljätyn, syvästi murheellisen vaimon on Herra sinut kutsunut-nuoruuden vaimon, joka on ollut halveksittu, sanoo sinun Jumalasi.
7 Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta minä kokoan sinut jälleen suurella laupeudella.
8 Ylitsevuotavassa vihassani minä peitin sinulta kasvoni silmänräpäykseksi, mutta minä armahdan sinut iankaikkisella armolla, sanoo Herra, sinun lunastajasi.
9 Sillä tämä on minulle, niinkuin olivat Nooan vedet: niinkuin minä vannoin, etteivät Nooan vedet enää tulvi maan ylitse, niin minä vannon, etten enää vihastu sinuun enkä sinua nuhtele.
10 Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.
11 Sinä kurja, myrskyn raastama, sinä lohduton! Katso, minä muuraan sinun kivesi kiiltokivellä, panen sinun perustuksesi safiireista,
12 minä teen sinun harjasi rubiineista ja sinun porttisi kristalleista ja koko sinun ympärysmuurisi jalokivistä.
13 Sinun lapsesi ovat kaikki Herran opetuslapsia, ja suuri rauha on sinun lapsillasi oleva.

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerettiläinen---

Eikö yhtään ajatusta löydy tästä aiheesta?

• shonnnanSyhsijöitä

Raamatun virret on justiin niikuin avaajakin, persuus edellä puuhun kömpijä ja tukka sekaisin kartsalla kulkija, mitä vetjuja tämä esittää, pitäköön pashasa sisällään, näitäkö foorumi kaipaa.

• kerettiläinen---

Jospa perustelisit jotenkin ja kertoisit, miksi olet tuota mieltä...tämänhän pitäisi olla keskustelupalsta, jossa keskustellaan raamattuaiheisista asioista, eikä vain parjata toisia, eikö vain?

• kerettiläinen---
        kerettiläinen--- kirjoitti:

Jospa perustelisit jotenkin ja kertoisit, miksi olet tuota mieltä...tämänhän pitäisi olla keskustelupalsta, jossa keskustellaan raamattuaiheisista asioista, eikä vain parjata toisia, eikö vain?

En ole vielä yhdelläkään keskustelupalstalla törmännyt näin vähään mielenkiintoon keskustella Raamatun opetuksista. Joka palstalla on syntynyt jonkinlaista keskustelua, mutta tämä "Raamattupalsta" näyttää olevan lähinnä jonkinlainen vitsi. Tämän palstan otsikko on täysin harhaanjohtava ja se pitäisi muuttaa erääksi yhden miehen harhaoppiseksi uskonsuunnaksi muiden joukossa, jotta se olisi paremmin paikkansa pitävä. Eikö tällä palstalla todellakaan ole ketään Raamatusta keskustelevia...onko heidät kaikki ajettu pois...

• Aasianlaita
        kerettiläinen--- kirjoitti:

En ole vielä yhdelläkään keskustelupalstalla törmännyt näin vähään mielenkiintoon keskustella Raamatun opetuksista. Joka palstalla on syntynyt jonkinlaista keskustelua, mutta tämä "Raamattupalsta" näyttää olevan lähinnä jonkinlainen vitsi. Tämän palstan otsikko on täysin harhaanjohtava ja se pitäisi muuttaa erääksi yhden miehen harhaoppiseksi uskonsuunnaksi muiden joukossa, jotta se olisi paremmin paikkansa pitävä. Eikö tällä palstalla todellakaan ole ketään Raamatusta keskustelevia...onko heidät kaikki ajettu pois...

Asia on niin että Teuvon haamu on vahvasti läsnä palstalla, vaikka hän ilmoitti muka vetäytyvänsä kuukaudeksi syrjään. Monet puskakommentit paljastavat hänen seuraavan tiiviisti palstaa. Teuvo myrkytti palstan keskustelukulttuurin perusteellisesti lyttäämällä kaiken hyvän ja oikean. Ketään ei enää huvita edes yrittää asiallista keskustelua kun se yksi vainolainen tulee kimppuun heti, käyttäen verukkeena "totuutta" joka on tosiasiallisesti hänen valheensa, tilanteen mukaan muuteltuna. Oikeastaan hyväkin että asialliset keskustelijat eivät enää ole sen riivaajateuvon maalitaluna täällä. Palsta on nykyisin ainoastaan ja vain teuvon navan ympärillä pyörivä riitelypalsta.

• kerettiläinen---

>>Ketään ei enää huvita edes yrittää asiallista keskustelua kun se yksi vainolainen tulee kimppuun heti, käyttäen verukkeena "totuutta" joka on tosiasiallisesti hänen valheensa, tilanteen mukaan muuteltuna.<<

No tämähän on juuri tyypillinen tapa, jolla narsisti toimii eli on kuin kameleontti, joka muuttaa "väriään" eli omaa "totuuttaan" aina kulloisenkin tilanteen mukaan.
        Voitaisiin silti yrittää keskustella Raamatun aiheista ja yrittää olla provosoitumatta tämän henkilön kommenteista. Paras tapa on jättää hänet kokonaan huomiotta.

• kerettiläinen---

Jos tätä lainaamaani Jes.54 tutkii tarkemmin, niin huomaa, että siinä puhutaan juuri siitä todellisesta Jumalan seurakunnasta eli vaimosta, joka tunnustaa olevansa hedelmätön ja leski. JUMALA ITSE on se, joka kokoaa omansa ja synnyttää kansansa näistä hedelmättömistä omalla Hengellään, jolloin he ovat KAIKKI Herran opetuslapsia. Tähän ei liha koskaan kykene, eikä mikään maallinen seurakunta täytä näitä tuntomerkkejä, koska ne kaikki julistavat "istuvansa kuningattarena", joka ei ole leski, eikä lapseton Ilm.18:7; Jes.47:7-10.

Jes.54

1 RIEMUITSE, sinä HEDELMÄTÖN, joka et ole synnyttänyt...

3 Sillä sinä olet leviävä oikealle ja vasemmalle...

4 ...LESKEYTESI PILKKAA et ole enää muistava.

5 Sillä hän, joka sinut teki, on SINUN AVIOMIEHESI, Herra Sebaot on hänen nimensä, SINUN LUNASTAJASI on Israelin Pyhä, hän joka kaiken maan Jumalaksi kutsutaan.

6 Sillä niinkuin hyljätyn, syvästi murheellisen VAIMON on Herra sinut kutsunut...

7 Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta MINÄ KOKOAN SINUT JÄLLEEN suurella laupeudella.

11 Sinä kurja, myrskyn raastama, sinä lohduton! Katso, MINÄ MUURAAN sinun kivesi kiiltokivellä, panen sinun perustuksesi safiireista,

12 MINÄ TEEN sinun harjasi rubiineista ja sinun porttisi kristalleista ja koko sinun ympärysmuurisi jalokivistä.

13 SINUN LAPSESI OVAT KAIKKI HERRAN OPETUSLAPSIA, ja suuri rauha on sinun lapsillasi oleva.

• Mitäsiinämeuhkaat

Onko Teuvo osallistunut tähänlkään aloitukseesi, ja jos ei niin älä paukuta suotta päätäs!

• kerettiläinen---
        Mitäsiinämeuhkaat kirjoitti:

Onko Teuvo osallistunut tähänlkään aloitukseesi, ja jos ei niin älä paukuta suotta päätäs!

Ei ole, koska hän ei halua keskustella Raamatusta, vaan itsestään ja minua ei kiinnosta keskustella hänestä... joten lopeta itse meuhkaamisesi ja kerro, mitä mieltä olet tämän ketjun AIHEESTA...onko sinulla jotakin ajatuksia SIIHEN LIITTYEN?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3874
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3425
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2811
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2488
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1889
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1839
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1766
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      29
      1588
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      387
      1468
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1248
    Aihe