Mieheni viiskymppiset

yllätyksetön--

Mieheni täyttää vuoden päästä 50 vuotta.
Pitäisi alkaa pikkuhiljaa suunnitella hänelle juhlia.
Kertoisitteko millaisia viiskymppisiä olette itse pitäneet tai jollekin kehitelleet?
Itse en ole ollenkaan synttäri-ihminen, joten tuottaa vaikeuksia keksiä toisellekaan synttäreitä.

46

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-Öö

      Ei todellakaan kannata alkaa suunnittelemaan toisten juhlia. Kyy äijältä, ehkä se haluaa mennä yksin thaimaaseen, tai kavereitten kanssa keilaamaan.


      =DW=

      • Täydellinenylläri

        Olen ollut aika monta kertaa sellaisissa juhlissa, jotka ovat suunnitellut ja valmistellut juhlittavalle täytenä yllätyksenä. Ts. juhlakalu ei ole itse tiennyt aiheesta mitään ennen kuin hänet / heidät on tuotu juhlapaikalle, jossa sekä vieraat että kaikki muu on valmiina odottamassa.


      • Näinkin_voi_käydä

        Entä jos juhlakalu omalla tahollaan läheisilleen kertomatta suunnittelee oman näköisensä juhlat ja vaimo omat, siinä onkin tuplaylläri päällekkäisyydet?


      • Tuskinvoi

        Miten "tuplaylläri" on mahdollinen, kun ainakin osa kutsuttavista vieraista on samoja ihmisiä molemmilla kutsujilla? Ainakin viisaat kutsuvieraat asian jotenkin kutsujalle ilmaisevat. Muista en osaa sanoa.


      • ö-Öö
        Täydellinenylläri kirjoitti:

        Olen ollut aika monta kertaa sellaisissa juhlissa, jotka ovat suunnitellut ja valmistellut juhlittavalle täytenä yllätyksenä. Ts. juhlakalu ei ole itse tiennyt aiheesta mitään ennen kuin hänet / heidät on tuotu juhlapaikalle, jossa sekä vieraat että kaikki muu on valmiina odottamassa.

        Erittäin tarkkaan mietittävä, kenelle ylläripileet sopii. Ite ottaisin taksin välittömästi, minne tahansa. Eikä oikeasti yllätyspileitä ole olemasskaan, ei se, että täyttää vuosia, tarkoita, että olisi tyhmä.

        =DW=


      • Suurennapiiriäsi

        Valitan tietämättömyyttäsi. Etkö osaa lukeakaan vai eikö ymmärrys yllä? Olen ollut yllärijuhlissa aika monta kertaa ja ne ovat olleet juhlakalulle / -ille aivan todellisia yllätyksiä. Joku on keksinyt matkalla mitä tapahtuu joku toinen ei, koska silmille on pantu liina näkemisen esteeksi. Kukaan ei ole häipynyt, vaikka yhden kerran pariskunnan toinen osapuoli oli sen näköinen, että yllätys ei ehkä ollut kovin mieluinen. Mutta juhla oli hieno.

        Miten tyhmyys kuuluu tähän juttuun? Yllätysjuhlia ei kukaan pysty järkkäämään yksin, mutta yhteistyökykyinen perhe ja ymmärtäväinen muukin suku ym. väki on kyllä mukana juonessa, kun niin tahdotaan ja päätetään.


      • ö-Öö
        Suurennapiiriäsi kirjoitti:

        Valitan tietämättömyyttäsi. Etkö osaa lukeakaan vai eikö ymmärrys yllä? Olen ollut yllärijuhlissa aika monta kertaa ja ne ovat olleet juhlakalulle / -ille aivan todellisia yllätyksiä. Joku on keksinyt matkalla mitä tapahtuu joku toinen ei, koska silmille on pantu liina näkemisen esteeksi. Kukaan ei ole häipynyt, vaikka yhden kerran pariskunnan toinen osapuoli oli sen näköinen, että yllätys ei ehkä ollut kovin mieluinen. Mutta juhla oli hieno.

        Miten tyhmyys kuuluu tähän juttuun? Yllätysjuhlia ei kukaan pysty järkkäämään yksin, mutta yhteistyökykyinen perhe ja ymmärtäväinen muukin suku ym. väki on kyllä mukana juonessa, kun niin tahdotaan ja päätetään.

        Mnaah

        Ihmisiä erilaisia. Kyllä juhlakalusta tietää, jos se haluaa juhlia, pitäis tietää se etenkin, että miten. Ja kyllä juhlakalu tietää, että muut tietää jne. Lapsellista pelleilemistä. Jotkut vaan tykkää sellaisesta, ei kaikki.

        En ole ite juhlinut koskaan, aina joskus pileissä käynyt, siis sellaisissa "pakollisissa". Mutta muutamat oikein hyvät pileet olleet, silleen epäviralliset "olen matkoilla", että saa olla rauhassa, tai sitten kunnolla suunniteltuja. Ekat paljon kivempia. Noissa suunnitelluissa ei todellakaan ole ollut voileipiä tai sellaista, teemija kyllä. Tietäähän sen, jos pelimanni pitää synttärit, siellä sitten on pelimannimeininki jne. Noita musapileita ollutkin aika paljon, tutuissa lähes kaikki soittaa jotain, että eikun ekaks roudaamaan soittovehkeitä ja keskikaljaa.

        Mutta tosiaan, on niitä, jotka tosiiaan ei pidä ylläreistä, eikä pirskeistä, se heille pitää suoda. Ällöttää ajatus, joku haluaa juhlia jotenkin ja tollukat junailee "kivoja ylläreitä", juhlakalun pileet helpolla täysin pilalla..

        Korostam, etittäin tarkkaa, kenelle järjetetään ylläreitä ja se myös tai etenkin, kuka järjestää. mahdollisuus täydelliseen fiaskoon todella suuri.

        Mnaah, muutamat hautajaiset kai pitää tulevaisuudessa järjestää ite. Joopa, lohisoppaa, virrenveisuuta, kahvia ja pullaa. Vainajaa asia ei kiinnosta pätkäkään, mutta muutaman eläkel'isloispummin takia pitää kaikien muitten kärvistellä ep'viihtyisissä pileissä. Pari kertaa olen ollut todella mukavissa hautajaisissa. vainaja oli ohjeistanut pileet. paljon kivempaa oli, kuin monissakaan syntymäpäiväkekkereissä. Vaikka vainaja ei siis välitä, se tietää, ketkä tulee pileisiin suremaan, kun niillehän ne pileet järjestetään. Synttäreillä toisin päin.

        =DW=


      • Helpottaisihieman

        Miksi sinä et kysy toimintaohjeita heiltä, jotka joudut hautaamaan?


      • ö-Öö
        Helpottaisihieman kirjoitti:

        Miksi sinä et kysy toimintaohjeita heiltä, jotka joudut hautaamaan?

        Heh

        Yleensä mun käsittääkseni ihmilä on toiveensa peijaisistaan. Jos ei ole sen kummemmin ilmoitetttu, se nyt tahtoo mennä vanhimpien peijaisvieraiden toiveiden mukaisesti. Muutama kiihkouskovainen vanhus määrää. Siitä omakohtaista kokemusta omasta suvusta.

        =DW=


      • Eimääräysvaltaisia

        Jos omassa lähipiirissäni joku "kiihkouskovainen" määräisi tilaisuudesta, joka minun on määrä järjestää, niin kiihkoilija myös maksaisi. Kun minä maksan, minä myös määrään ja juttu rulaa juuri niin kuin minä päätän ja sanon. Meikäläisen oikeuden- yms. tunto toimii sill' viisiin.

        Se on ihan eri juttu, jos vainaja on jo eläessään lausunut toiveensa julki omista maahanpanijaisistaan. Silloin toimitaan vainajan toiveitten mukaisesti eikä silloinkaan kukaan ulkopuolinen määrää aiheesta mitenkään eikä mitään.


    • Onneksiolkoon

      Jos ette ryypiskele, kuten suurin osa suomalaisista, niin kannattaa matkustaa kahdestaan jonnekin, mistä miehesi on haaveillut. 50-vuotisjuhlat kotona ovat aika piinaavia ja pönäköitä tilaisuuksia. Ja sitä paitsi pois jo muodistakin. Varmaan miehesi on kiinnostunut jostain? Jalkapalloa Brasiliassa? Taidetta New Yorkissa? Jazzia New Orleansissa? Kalastusta Kanadassa?Hiihtoa Lapissa?

    • 50 v on juhlimisen arvoinen juttu ja oman kokemuksen mukaan kutsutut pyrkivät tulemaan. Juhlan jälkeen on kiva muistella ketkä kaikki olivat paikalla ja mitä muistoja ne taas tuottivat. Juhlan teema tulee miehesi harrastuksista ja kiinnostuksen aiheista. Mieti kuinka paljon kutsutte vieraita; se ratkaisee juhlapaikan suuruuden tai voitteko juhlia omalla mökillä jos sellainen löytyy ja vuodenaika sallii :) Laita viestiä ystäville, työkavereille ym asianosaisille ja hae vinkkejä ohjelmanumeroiksi! Usein löytyy laulutaitoisia tai muuten sanallisesti lahjakkaita jotka kertovat synttärisankarin elämänhistoriasta juttuja jotka piristävät juhlaa :) Tilaisuuteen ruokaa ja juomaa ja kekkerit onnistuvat. Kannatan juhlimista!

    • Juhalfriikki

      Jos rahasta ei ole kiinni, niin järjestä isot juhlat seurojentalolla tms. paikassa, tilaa ruoka pitopalvelulta ja lavalle orkesteri. Pienen budjetin juhlat esim. kotona ovat aivan yhtä hyvät joko ruokatarjoilulla tai 'vain' kasvittelulla ja maljojen skoolaamisella. Nykyisin järjestetään myös paljon teema- ja tapahtumajuhlia jonkun itselle läheisen aiheen ympärille.

    • Muistele, missä juhlissa olet itse vähiten viihtynyt, niin sellaisia ei kannata laittaa.
      Juhlat olisi hyvä saada menemään päivässä tai kahdessa läpi.
      Itsellä kesti melkein viikon, niin alko loppuaikana jo kyllästyttää.
      Mutta ei mitään kuuskymppiset edessä, Ja tulijoita tuntuu olevan.
      Onhan se mukava sukulaisia nähdä muuallakin kun hautajaisissa.

      • ö-Öö

        Arvosta aitoja asioita.

        Mun mielestä totta, että kyllä kunnon hautajaiset kehnot synttärit pesee mennen tullen. Synttärit yleensä teennäisiä ja väkisellä väännettyjä. Hautajaisissa ihmisillä usein aitoja tunteita, tai ainakin aitoa perinnön himoa.

        Hmm, periaatteessa himokin on juu tunne. Elikkäs hautajaiset aito asia.

        =DW=


    • Miemiemiemiemiemiemiemä

      Kysy ensin, missä mies tahtoo viettää juhlat vai tahtooko hän viettää niitä laisinkaan! Oma armaani halusi viettää juhlat kotona - 90 neliötä ja toivottuja vieraita noin 100! Siispä jako lähisukulaisiin, vaimon sukulaisiin ja työkavereihin. Virallisena päivänä vielä juhla oman väen kanssa. En suosittele! Oli aika rankka juhlaputki! Kaikki olisi hoitunut kerralla, joskin seurustelulle ei olisi ollut juuri aikaa. Mieti ja miettikää, mikä ITSESTÄ tuntuisi parhaalta!

      • Pitopalveluhoitaa

        Mitä tarkoittaa "seurustelulle ei olisi jäänyt aikaa"? - Sillehän on aikaa ihan koko hela ilta / juhlahetki, koska et sinä sadan ihmisen juhlia voi itse järjestää jos et satu olemaan alan ihminen. Etkä siinäkään tapauksessa yksin.


      • ö-Öö
        Pitopalveluhoitaa kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa "seurustelulle ei olisi jäänyt aikaa"? - Sillehän on aikaa ihan koko hela ilta / juhlahetki, koska et sinä sadan ihmisen juhlia voi itse järjestää jos et satu olemaan alan ihminen. Etkä siinäkään tapauksessa yksin.

        Pileitä monenlaisia.

        Tahtoo olla kaavoihnsa kangistunutta kaikki synttäreihin jne liittyvä ajattelu. Kokolailla sama asia, kuin hautajaisissakin. Tylsiä pileitä.

        Meitsi on kerran järkännyt sadalle ihmiselle pileet. Ihan duunina, yks seminaari. Tottakai itse ohjelma, kaikenlaisen semmoinen vei aika paljon energiaa, mutta catering helppo homma. Muutamia koreja viintä alkosta, Muutama muovikassillinen evästä kaupasta. Suurin duuni oli kai coctaipalojen väsääminen, Sekään hankalaa, hammastikkuja oliiveihein jne. Loput lähinnä tarjottimille kasaamista. Hyvät pirskeet ja tarjoilut ihan varmasti paremmat, kuin net hiton kiusaukset tai lohisopat tai pahanmakuiset voileivät.

        Elikkäs buffee.

        Se jos aikoo järjestää sadalle ihmiselle useamman ruokalajin illallisen, sse vaatii sitten jo pitopalvelua, yksistään jo astioittenkin takia. Eikä tilojakaan monilla, joten ravintolaksihan se menee.

        Se tuollainen synttäreitten juhlinen melko vähäistä nykyaikana. Suuret ikäluokat vielä oli tärkeitä sellaisista. Nykyaikana ihmiset yksistään jo asuu niin pitkien välimatkojen takana, ei kennelläkään ole varaa maksaa mitään hotellihuoneitaa niille. Jaa jos ite joutuu vielä hotellinsa varailemaan ja makselemaan, eipä moni yllättäen pääsekkään. Jossain pöndellä ulkoilmapileet, sellaiset voi onnistua, jos ei sada.

        =DW=


      • Omanlaisensa

        Ihmiset ovat kyllä valitettavan kaavoihinsa kangistuneita, ainakin olleet ennen. Itse olen ollut aika monissa synttäribileissä, joista kaavamaisuus on ollut kaukana. Vai onkohan se johtunut siitä, että en ole itse minkäänlaisen kaavan vanki.

        Näissä em. bileissä on ruokapuolen hoitanut pitopalvelu ja se no. takaa, että juhlan järjestäjällä on aikaa ja voimia miettiä juhlan muuta puolta. Esim. ohjelmaa ja jopa yksittäisten ihmisten osallistumista tai osallistumattomuutta; toisia voi pyytää olemaan mukana myös ohjelmallisesti, kaikkia kangistuneita ei.

        Pitopalvelun / ruuan tarjoajan puolesta on ihan sama, onko salissa häät vai hautajaiset, tai ainakin melkein. Juhlan tunnelman luo juhlan järjestäjä ja hänen kutsumansa vieraat eikä siitä ole kukaan muu vastuussa kuin he, jokainen erikseen ja jokainen yhdessä. Tylsiä vieraita -> tylsät juhlat tai sellainen juhla kuin sen järjestäjä on.

        Yhtä paikallista pitopalvelua aika läheltä seuraavana uskallan olla eri mieltä; synttäreitä juhlitaan edelleen paljon ja ilahduttavan virkein menoin. Toisenlaisin kuin entisaikain pönötysjuhlat, sillä nykyään järjestetään paljon johonkin teemaan perustuvia tapahtumia ja siinä samalla menee synttäripäiväkin ikään kuin 'salaa' ohi.

        En tiedä onko Elämystaikurit-niminen firma vielä olemassa. Jos haluaa ohjelmaksi hieman tavallisuudesta poikkeavaa raisumpaa menoa, niin kannattaa selvittää, ottaa yhteyttä ja kysyä, mitä tänä päivänä tarjotaan.


      • ö-Öö

        Pönötysjuhlat.

        Usein kai kahdet pileet. Pönötysjuhlat sukulaisille, duunipakollisille, erilaisille järjestöille jne. Siis aitoa pönötystä. Oikeat pileet sitten, kun pakkovieraista päästy eroon kavereitten ja aidosti läheisten kanssa. Tai sitten ei.

        Varmin keino muistuttaa kuntaa standaarin luovuttamisesta ja sukulaisia Aaltovaaseista tietenkin laittaa pakallislehteen "en juhli"-ilmoitus.

        =DW=


    • k-kotton

      No, suunnitellaan synttärit kravattiporukalle, ilman pitopalvelua.
      Itse ajatellut seisovia pöytiä.
      Ruoka. Liha haudutetaan isoissa vuokissa uunissa ,perunat, laatikot, salaatit, muutama kymmenen litraa kotikaljaa.
      Kahvipirtti, Pannukahvia saa nopeasti, kun pitää kattilassa jatkuvasti kiehuvaa vettä, Täytekakkuja puolikymmentä, halkaisija 20 senttiä, pakkopullaa riittävästi.
      Toimintatupa, letunpaistoa, karaokelaitteet, mitä muuta. (savusaunalöylyt). Tarjottavana pari kolmen litran kossupulloa, ja maljassa lientä, jota booliksi sanotaan.
      Teennäisen maljojenkilistelyn voi alussa jättää pois.
      Eikö noilla eväillä pari päivää juhli, ja helposti, ei paljon vaivaa.

      • Yllätyksiäedessä

        Montako juhlaa tämän pläjäyksen kirjoittaja on järjestänyt?


      • Ei ne viiskymppiset niin huonot olleet, kun porukka on jo puoli vuotta kysellyt, että pidäthän sitten juhlat.
        Onn minä näitä järjestellyt.
        Toimintatuvan siirto meneillään( olis ilman synttäreitäkin), mutta nyt on sopiva aika.
        Se siirto on jo niin iso operaatio, että koko muu juhlien järjestäminen on pientä sen rinnalla.
        Jokainen järjestää vointinsa mukaan, jos ei itse osaa, niin minkäs minä sille mahdan.
        Tässä yksi kuvio, joka sopii minulle.
        Ymmärrän, ettei kerrostalokaksiossa oikein toimi.


      • ö-Öö

        Sivusta.

        Kyllä pilepaikan aina löytää, kunhan ajoissa alkaa etsimään. Ja tarjoilutkin onnistuu, kunhan miettii kunnolla. Edelleen sitä mieltä, nykyaikan suurin ongelma majoitus. Tota. Aikanaan matkustin 900 kilsaa yksille synttäreille. Tylsät pileet. Nukuttiin siskonpetissä pitkin lattioita. Aamulla kahvit ja sämpylät naamaa ja 900 kilsaa takaisin. eipä oikein kiinnostanut. Toinen kerta oli parempi, melkein sama matka. Mutta vuokratttuna jokin pitopaikka, mistä cateringit ja jossa oli sentään vuokrattavana yösijoja. Se meni mukavasti.

        Että kait sä suunnilleen osaat laskea, ketä tulee, sitten sellaselle jengille piletila ja tarvitseville majoitus. Eväät jne hoituu kyllä aina. Suosittelen muuten boolia. Alussa tujumpaa, että pikkasen päihtyvät, sitten lisää mehua. Loppuillasta vieraat kuitenkin kaivelevat pullonsa esiin ja niitä voi tyhjennellä ämpäriin, kun hätäsimmät menneet nukkumaan :D

        Mulla siis jonkin verran, ei paljon, kokemusta pileitten duunaamisesta. Kyllä se aika kaavamaista on. Paras kai ajatella, sellaset pileet, missä mä ite viihdyn, kun itelle järjestää. Muille järjestäminen, se vaatiikin sitten enepi suunnittelua ja asioitten selvittelyä.

        =DW=


      • Hotellitjamuut

        Sinä taidat asua vielä kauempana sivistyksestä kuin meikäläinen, "ö-Öö". En ole ikinä nimittäin kuullut tai ajatellut, että juhlan järjestäjän pitäisi huolehtia pitkämatkalaisille majoitus. Kyllä se on jokaisen aikuisen ihmisen oma homma. Ei kuulu juhlakalun murheisiin lainkaan.


      • ö-Öö
        Hotellitjamuut kirjoitti:

        Sinä taidat asua vielä kauempana sivistyksestä kuin meikäläinen, "ö-Öö". En ole ikinä nimittäin kuullut tai ajatellut, että juhlan järjestäjän pitäisi huolehtia pitkämatkalaisille majoitus. Kyllä se on jokaisen aikuisen ihmisen oma homma. Ei kuulu juhlakalun murheisiin lainkaan.

        Kyllä kuuluu usein.

        Ei kaikki suomalaiset asu kaupungeissa, joissa hotelleita jne. Maaseudulla pitkät välimatkat, kyllä vieraiden majoittaminen kuuluu samalla lailla järjestettävviin asioihin, kuin alkossa käyminenkin.

        Sitäpaisti, pileisiin kuuluu lähettää kutsut, joihin pyydetään vastaukset, jos senkin takia, että osataan arvioida tarjoilujen määrä. Kuokkavierasvaralla.

        =DW=


      • Hotellitjamuut kirjoitti:

        Sinä taidat asua vielä kauempana sivistyksestä kuin meikäläinen, "ö-Öö". En ole ikinä nimittäin kuullut tai ajatellut, että juhlan järjestäjän pitäisi huolehtia pitkämatkalaisille majoitus. Kyllä se on jokaisen aikuisen ihmisen oma homma. Ei kuulu juhlakalun murheisiin lainkaan.

        Alkaa kohta juhlat olla sellaiset, ettei niitä kukaan uskalla järjestää.
        Itse säästän sukulaiset ja tuttavat siitä, etten kutsu ketään. Ne tulee, jotka tulee, ja niitäkin on 50--100..
        Yksikertaista perusruokaa riittävästi, samoin kahvittelussa pelkästään täytekakkua ja pullaa riittävästi.
        Jokainen on laillaan. Ei minun tulisi mieleenkään vaatia juhlienjärjestäjältä majoitusta,
        Mutta ei majoitus minun kohdalla mikään ongelma ole. eikä ruokakaan lopu.
        On kai vieraillakin oma-aloitteisuutta, ainakin minun vierailla, ilmeisesti viihtyvät, kun on jo jokunen ilmoittautunut., vaikka itse en niinkään.
        No, kyllä siitä selvitään,,,,savonmurteella.


    • aslakjuuso

      Semmonen kaljapullon avaaja jossa on mulkhun muotoinen kahva olis kiva lahja. Meithän
      kodasta niitä saa ostaa.

    • Taimäkkärissä16

      Varmasti on unohtumattomat 5-kymppis-juhlat kun varaat ne HotLop:iin
      Ja itse pääset suht vähällä vaivalla, jää sinullakin tarmoa itse juhlimiseen.

      • ö-Öö

        Hyvä ajatus!

        Myös hampurilais-ketjut järjestävät mielellään syntymäpäiväkutsuja.

        =DW=


    • mitäkä.mies

      Mieti onko mies mielellään suurissa julissa ja vielä huomion keskipisteenä?Jos hän on aina ensimmäisenä kysymässä juhlissa,joko lähdetään..?Hän ei todella halua suurta laumaa ympärilleen toitottamaan tervetulleeksi veltto-munaisten joukkoon;) Mutta jos tykkää niin koko suku,ihan kaikke ja myös vihoissa olleet sukulaiset tietysti.Kaikkein parhaat synttärit on kuitenkin palmun alla ja oman rakkaansa seurassa kaksin.Kutsun synttäreille voi lähettää silti kaikille vaikka thaimaahan..

    • hauskan.pito

      Lähtekää Leville kaksin juhlimaan!

    • voileipäville

      Mie olin kotona viiskymppiset. Naapurin mies toi kynttilän. Laitoin suvulle kirjeen, jossa
      sanoin, että ei kannata tulla käymään. Pistin heille siihen kirjeeseen Veikko Hurstin
      tilinumeron, että voi pistää rahaa, jos kiinnostaa. Veikko sanoi, että yhtään rahalähetystä
      ei tullut.

    • Hölynpölyä-

      Paskat mitään turhia juhlia on pitää siitä että vanhenee? Vai onko tarvetta rehvastella mitä elämässä on saanut aikaiseksi? Monet laittaa lehteen kuvansa ja kerskailee mitä on saanut aikaan?

      • Naurattaanepellet

        En ymmärrä minäkään näitä turhia ikä juhlia varsinkaan kun ei ole mitään meriittejäkään muuta kuin ne tavalliset pehe ja duuni, pitää pelkälle suvulleen ikä juhlia. Eri asia jos edes on yrittäjä joka työllistää eikä se vain että on ne kersat yms, tavanomaiset jutut saavuttanut.

        Pelkässä iässä ny ei ole mitään juhlan aihetta kun alkaa olla ongelmajätettä. Kerskaajillahan pitää se rupsahtanu naamataulu olla vaikka lehden etukannessa jos vain mahdollista ja siihen riittää meriiteiksi vain lapsenlapsetkin, ja johan on merkittävä ihminen :D

        Ihmetyttää pakkomielle juhlia ihan vain sen takia kun mittarissa on 50 ja kakaroilla ihan joka vuosi. Jatkuvat kissaristiäiset ovat alkaneet kyllästyttämään kun niitä alkaa olla ihan kuukausittain.


      • ö-Öö
        Naurattaanepellet kirjoitti:

        En ymmärrä minäkään näitä turhia ikä juhlia varsinkaan kun ei ole mitään meriittejäkään muuta kuin ne tavalliset pehe ja duuni, pitää pelkälle suvulleen ikä juhlia. Eri asia jos edes on yrittäjä joka työllistää eikä se vain että on ne kersat yms, tavanomaiset jutut saavuttanut.

        Pelkässä iässä ny ei ole mitään juhlan aihetta kun alkaa olla ongelmajätettä. Kerskaajillahan pitää se rupsahtanu naamataulu olla vaikka lehden etukannessa jos vain mahdollista ja siihen riittää meriiteiksi vain lapsenlapsetkin, ja johan on merkittävä ihminen :D

        Ihmetyttää pakkomielle juhlia ihan vain sen takia kun mittarissa on 50 ja kakaroilla ihan joka vuosi. Jatkuvat kissaristiäiset ovat alkaneet kyllästyttämään kun niitä alkaa olla ihan kuukausittain.

        Vähän samoilla linjoilla

        Toisaalta. Nuorena oli kivoja juhlia. Kakarana synttäreitä ja joillain jopa nimipäiviä. Oli häitä, oli ristiäisiä, lakkiaisia. Ja vanhemmiten lähinnä hautajaisia. Yks kaveri perusteli synttäripileensä just noin, joskus jotain kivaakin. Ihan kivat synttärit olikin.

        Sekin, aikanaan viiskymppiseksi elänyt oli vanha, ihmisen elinikä kasvanut valtavasti jossain sadassa vuodessa. Viiskymppiset jonkinlainen traditio, josta vois juu luopua. Mutta tapahan se, joissain piireissä.

        =DW=


      • Asenneongelmako

        On varmasti olemassa myös ihmisiä, jotka järjestävät juhlat kerskuakseen. Mutta vähemmistöä he ovat. Normaali tervehenkinen ihminen järjestää juhlan sen takia ja siksi, että haluaa kerätä läheiset ihmiset, sukulaiset, ystävät, kaverit, työporukat, naapurit ... yhteiseen tapahtumaan viettämään hyvä ja hauska hetki ja keräämään muistoja.

        Juhlijat ovat yleensä läheisiä ihmisiä, joista välitetään ja joille halutaan tarjota pikkuinen (tai iso) bonus siitä, että hän on ja kuuluu omaan elämään. Ihmiset juhlivat myös siksi, että elämää eivät ole menneet vuodet vaan ne hetket, jotka muistaa. Juhlat yleensä muistetaan, koska ne ovat jotain muuta kuin iänikuinen samaa rataa junnaava arki ja sen kaikki velvollisuudet.


    • Ikämies57

      no jaaitse vietin laivalla kyseiset bileet, kenenkään ei tarvitse huolehtia tarjoiluista, jne. Helppo homma, eikä kallistakaan..,

    • Joppe62

      Järjestimme viiskymppiseni hotelli-ravintolassa. Erinomiset tarjoilut, ravintolan puolesta orkesteri ja hotelli tarjosi vieraille edullisen majoituksen. Pelkkää positiivista olen kuullut jälkeenpäin, olipa joillekin pariskunnille ollut parisuhteen "pelastus". Meidän molempien sukulaiset ja ystävät, noin 60-70 henkeä, kustannukset 3-4000€ eikä itsellä stressiä...kerrassaan erinomainen valinta!

      (Hautajaiset on asia erikseen. Todella tyhmä tai kaikille kateellinen alkaa tilittää tällaiseen avaukseen hautajaisilla.)

      • Juhlakuinjuhla

        Miten niin "asia erikseen"? Tiedän monia, jotka ovat sanoneet 70- tai 80-vuotisjuhlistaan, että he juhlivat siksi, kun tahtovat olla itse mukana. Sitten kun on hautajaisten aika, ei tarvitse kuin saattaa pois. Mutta juhla se on hautajaisjuhlakin kun se poikkeaa arkipäivän kaavasta, luonteeltaan vain toisenlainen.

        Viimeistään 50 kohdallahan ihmiset yleensä alkavat tajuta elämän rajallisuuden ja hautajaispäivänsä lähestymisen. Tai ainakin pitäisi ja siitä huolimatta, vaikka olisi vielä eläväinen, terve ja toimiva.


    • Itse_en_juhlinut

      No jos kerran et ole mikään seremoniamestari, niin miksi ihmeessä edes ajattelet järjestäväsi miehesi syntymäpäiviä? Miksei hän järjestä niitä itse ja oletko kysynyt, haluaako hän edes mitään juhlia. Sellainen ihminen joka haluaa juhlia ja olla juhlittavana, osaa kyllä järjestää itsekin juhlansa, yllätysjuhlat voit sitten unohtaa heti alkuunsa.

    • PINTALIITOA

      Aivan järjetöntä touhua nyt alkaa mitään vitun juhlia järkkäilemään? Vittu käykää ihan siinä lähi grillissä tai vitun siwassa ostamassa jotain vähän parempaa, vittuako te niitä juhlia nyt meinaatte? rahaa vaan menee ja krapula kuitenkin tulee kun ja jos olette viinaan meneviä kumpikin pariskunta. Kyllä porukka nyt teidät tunteen ilman että teidän pitää alkaa rahojanne levittelemään ja muuta? HÄVETKÄÄ!! Lihapiirakka kaikilla mausteilla ja sen työnnät sun petturi miehes kitaan, näin se vaan vittu oikeesti menee, mitä sitä kaunistelemaan!

    • kokemuksest

      Ihan kotona kannatta järjestää viiskymppiset. Tilata pitopalvelulta safkat ja juomat ja vaikka palvelunkin. Vain elämää ja viiskymppiset vain kerran elämää!

    • ylpeäturhuus

      Taalerit jakoon ja pössyttelemään. Parempi eläköityä suhteesta ennen kenkää.

    • flegmaatti

      En noteeraa mitään merkkipäiviä joten oli täysin luonnollista, että ko. päivänä oli savolaisen satraapin palkollisena toisella paikkunnalla kuten normaalistikin kaikkien viikkojen arkipäivät.
      Vaimoni oli kotona ja vastaanotti delegatiot, viirit, kukat ja kuunteli kehut.
      50v osui viikolle.

      Kaksi vanhaa kaveriani arvasivat asian ja tulivat lauantaina alkuillasta tietäen, että aloitamme yhdessä rattoisan juopottelun.

      Tietenkin 50v päivä olisi ollut palkallinen vapaapäivä mutta satraappi oli tyytyväinen kun en tehnyt siitä numeroa ja itsehän olin ratkaisuun päätynyt.

      • vastaauksesta

        kiitos paljon


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1413
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe