Tänään Vaasan käräjillä EKM Lipkin&Sterling

kostoa

"Jos ihminen rikkoo ihmistä vastaan, niin Jumala voi olla hänellä välittäjänä; mutta jos ihminen rikkoo Herraa vastaan, niin kuka voi ruveta hänelle välittäjäksi?"

EKM vaatii Youngreeneita maksamaan 420000e kassavajeen, joka aiheutui siitä kun Youngreenia EKM:n kautta tukeneet ihmiset lopettivat tilitykset EKM:le.

2 Sam.2:25 Jos ihminen rikkoo ihmistä vastaan, niin Jumala voi olla hänellä välittäjänä; mutta jos ihminen rikkoo Herraa vastaan, niin kuka voi ruveta hänelle välittäjäksi? ihmistä vas" Mutta he eivät kuulleet isäänsä, sillä Herra tahtoi surmata heidät …. Ja Eelin luo tuli Jumalan mies ja sanoi hänelle: "Näin sanoo Herra: Enkö minä ilmestynyt sinun isäsi suvulle, kun he olivat Egyptissä faraon huoneen vallassa? Ja minä valitsin heidät kaikista Israelin sukukunnista olemaan pappeinani, nousemaan minun alttarilleni, polttamaan suitsuketta ja kantamaan kasukkaa minun edessäni; ja minä annoin sinun isäsi suvulle kaikki israelilaisten uhrit.

Minä olen tosin sanonut: sinun sukusi ja sinun isäsi suku saavat vaeltaa minun edessäni iäti. Mutta nyt Herra sanoo: Pois se! Sillä minä kunnioitan niitä, jotka minua kunnioittavat; mutta jotka minut ylenkatsovat, ne tulevat halveksituiksi. Katso, päivät tulevat, jolloin minä katkaisen sinun käsivartesi ja sinun isäsi suvun käsivarren, niin ettei kukaan sinun suvussasi elä vanhaksi. Ja sinä saat nähdä minun asuntoni olevan puutteessa huolimatta kaikesta siitä hyvästä, mikä tulee Israelille. Eikä kukaan sinun suvussasi ole koskaan elävä vanhaksi.

41

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poliisihoitaa

      En usko, että siellä Vaasassa ole mitään oikeudenkäyntiä. Luultavasti taas Younreenin huijausta. Ehkä huijaus on liian jyrkkä sana, mutta totuus ei ole kaukana siitä. Ja nyt kiivaimmat Younreenin puolustelijat, rauhoittukaa ja antakaa poliisin hoitaa hommat.

      Room. 12:3 "3. Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen; sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee."

    • OikeusVoittakoon

      Kyllä vaan Vaasassa on oikeudenkäynti, sillä Youngrenit valittivat saamastaan väärästä tuomiosta hovioikeuteen ja siellä menikin syyte nurin ja tänään on uusi oikeudenkäynti.

      Rukoilkaamme Peter ja Taina Youngrenien puolesta, että voittaisivat tämän oikeusjutun, sillä tämä Sterlingkien ja Lipkinin syytös on tuulesta temmattu - Ei KENENKÄÄN pitäisi maksaa 420 000 euroa valheiden takia!!!

      • Youngreeninhuijausta

        vastaus on "ei oo mitään oikeudenkäyntiä"

        voi varmistaa tästä numerosta

        Pohjanmaan käräjäoikeus
        Käyntiosoite:
        Korsholmanpuistikko 43, Vaasa
        Postiosoite: PL 251, 65101 Vaasa
        Puhelin: 029 56 49100


    • DoctorT

      Hyvä kun näitä rosvoja laitetaan järjestykseen ja lain alle! Jalovaarat ja muut, kuivat,kuolleet luut.

      • SuutaSoukemmalle

        Mitäs se konitohtori tästä ko. tapauksesta muka tietää?


    • Sherif

      DoctorT taitaa kohta saada haasteen.

    • Suolanajavalona

      Oikeudenkäynti on siirtynyt tulevaisuuteen Peter Youngrenin pyynnöstä.

    • Jaabeli

      EKM.n Porukat väittää että kukaan heistä ei ole haastanut Peter tai Taina Youngrenia oikeuteen vaan yleinen syyttäjä.

      • lakiSamaKaikille

        niin, oletan ettet tunne lakia kovinkaan paljoa jos asiaa ihmettelet.. katsos kun
        Suomessa se on aina syyttäjä (virkamies), joka poliisin tutkinnan perusteella päättää, nostetaanko syytettä vai ei. Se ei ole siis yksityinen henkilö joka haastaa toisen oikeuteen.

        Suomessa on hiukan eri meininki kun Usassa jossa tällästä teatteria voi nähdä..

        Jos enemmän kiinnostaa niin tälläisen osoitteen oon bongannut mistä asia selviää:
        Ei muuta kun soittoa sinne jos epäilyttää ;)
        Vaasan pääpoliisiasema
        Korsholmanpuistikko 45
        65100 VAASA
        Puh. 0295 440 511


      • NäinTämäMenee

        Suomessa jokainen ihminen -myös ulkomaalainen- voi itse tai asianajajansa välityksellä nostaa kanteen ja syyttää oikeudessa niin yksilöä kuin yhteisöä, jos kokee kärsineensä heidän taholta vääryyttä. Rikosjutuissa syyttäjä ajaa asiaa "virkansa puolesta", mutta asian saa oikeuskäsittelyyn silloinkin, kun syyttäjä tekee jutussa syyttämättäjättämispäätöksen.


      • Liibalaaba11

        Sanotaan näin että harvemmin sitä varmasti tehdään koska todennäköisyys jutun läpimenoon on silloin hyvin pieni ja maksettavat tulee itselle sitten.. Tässä jutussa asia ei ole näin, kuten kirjeessä selvästi sanotaan.


      • NäinTämäMenee
        Liibalaaba11 kirjoitti:

        Sanotaan näin että harvemmin sitä varmasti tehdään koska todennäköisyys jutun läpimenoon on silloin hyvin pieni ja maksettavat tulee itselle sitten.. Tässä jutussa asia ei ole näin, kuten kirjeessä selvästi sanotaan.

        Viittaat (johonkin) kirjeeseen? Sen sisältöä en tunne. Lausun tässä vain, että tahdon jokaisen osapuolen noudattavan totuutta sen mukaan minkä tietävät totuudeksi.


    • Youngreenvaatii

      Tuli kirje sieltä Vaasasta.
      Youngreen on itse tehnyt rikosilmoitus ja vaatii miljoonia itselleen.
      Hullua touhua.

      • OutoaPuhetta

        Mitä miljoonia Youngren muka vaatii itselleen, eihän tässä ollut miljoonista kyse?

        Sterlingit ja Lipkinhän haastoivat ensin Youngrenit ja heidät tuomittiin maksamaan 420 000 euroa sen valheen tähden, että Youngrenit olisivat muka VARASTANEET Youngrenia tukevien ihmisten yhteystiedot, vaikka he tosiasiassa jättivät EKM:n tukemisen, koska Youngrekin sai sieltä lähtöpassit, jota he nimenomaan ja ainoastaan tukivat.

        Nyt tämä syyte menee toivottavasti hovioikeudessa nurin.


      • paljasta

        Youngreeneitä vastaan on Sterling ja Lipkin kanne on yhä voimassa ja Youngreen kirjoitti:

        "Mitä tulee oikeudenkäyntiin Suomessa, tuomari on päättänyt lykätä sen myöhempään ajankohtaan tänä vuonna. Minulla on nyt todistus sadoilta suomalaisilta, jotka sanovat, että syy, miksi he antoivat nimensä ja osoitteensa, oli se, että he voisivat vastaanottaa raportteja evankeliumikampanjoistani ja opetusartikkeleitani. Lipkin ja Sterling vaativat edelleenkin Youngreeneita rikosvastuuseen oikeudenkäynnissä haluten 420000 euroa.
        Jos ystävät jotka henkilökohtaisesti tietävät, kuinka nimet ja osoitteet on kerätty."
        Kirjoittakaa siitä Youngreeneille Tukekaa Peteriä ja Tainaa tässä EKM:n likaiseksi muodostuneessa pelissä.
        Ja älkää missään tapauksessa enää tukeko EKM:mää.


      • S.A

        Miksi ihmeessä pitäisi valita jomman kumman tukeminen?

        Kuka sinä olet, kun tällaista kirjoitat?


    • Suomessakinesimerkkejä

      Suomessakin on esimerkkejä karismaattisista julistajista, joiden elämäntapa ei ole kestänyt päivänvaloa. Joidenkin virheet ovat johtaneet aina oikeustuomioihin asti. Muiden yläpuolella oleva karismaattinen yksinvaltias on vaaraksi itselleen ja toisille.

      Karismaattiset ilmiöt eivät ole tae puhujan hengellisestä raittiudesta. Puhujan voimakas karismaattisuus ei aina tarkoita luotettavuutta. Ulkoinen vaikutelma voi johtaa luottamaan toimijoihin liian sokeasti. Raamattu varoittaakin susista lammasten vaatteissa ja hengellisestä ulkomuodosta ilman sisäistä puhtautta.

      • VAROKAAheitä

        Ainakin Sterlingit ovat äärikarismaatikoita, se näkyy myös heidän sivuiltaan (Tampereen kristillinen yhteisö, helluntaiseurakunta) , että he tukevat nauruherätysseurakuntia ja henkilöitä vieläkin ja suosittelevat heitä ihmisille "hyödyllisinä linkkeinä", vaikka nämä äärikarismaatikot ovat täysin saatanasta ja toimivat täysin Raamatun vastaisesti.


      • kunnonhelluntailaisia
        VAROKAAheitä kirjoitti:

        Ainakin Sterlingit ovat äärikarismaatikoita, se näkyy myös heidän sivuiltaan (Tampereen kristillinen yhteisö, helluntaiseurakunta) , että he tukevat nauruherätysseurakuntia ja henkilöitä vieläkin ja suosittelevat heitä ihmisille "hyödyllisinä linkkeinä", vaikka nämä äärikarismaatikot ovat täysin saatanasta ja toimivat täysin Raamatun vastaisesti.

        He ovat kunnon helluntailaisia jopa helluntaikirkon jäseniä!


      • EivätOleKunnollisia
        kunnonhelluntailaisia kirjoitti:

        He ovat kunnon helluntailaisia jopa helluntaikirkon jäseniä!

        Hah, vai tukee nämä "kunnon helluntailaiset" tällaisia nauruherätys/menestysteologia linkkejä sivuillaan;

        MUITA KOKOAMIAMME HYÖDYLLISIÄ LINKKEJÄ
        Kristillinen Yhteisö Lahti
        http://www.kristillinenyhteiso.fi

        Abundant Life Ministries
        http://www.alm.org.uk
        Andrew Wommack Ministries
        http://www.awmi.net/
        Grace Walk Ministries - Steve McVey
        http://www.gracewalk.org/
        Hillsong Church
        http://www.hillsong.com
        Joyce Meyer Ministries
        http://www.joycemeyer.org
        Kenneth Copeland Ministries Europe
        http://www.kcm.org.uk
        Kingdom Faith (pastori Colin Urquhart, Englanti)
        http://www.kingdomfaith.com
        Livets Ord- Seurakunta, Uppsala
        http://www.livetsord.se
        Joseph Prince - new creation Church
        http://www.newcreation.org.sg/
        Oral Roberts University
        http://www.oru.edu
        Derek Prince Ministries
        http://www.dpmuk.org/
        RHEMA Bible Church, Kenneth Hagin Ministries
        http://www.rhema.org
        Uskon Kirjat -kirjakaupat
        http://www.uskonkirjat.net

        Tampereen Kristillinen Yhteisö - Nuolialantie 40, Härmälä, Tampere


    • Youngrenkylväävalhetta

      Youngren kylvää valhetta, sanoo että Tainan (AEM) tuomio oli kumottu Kouvolan hovioikeudessa.

      Totuus on tämä, "Taina Youngrenia vastaan nostettua syytettä ei ole kumottu hovioikeudessa, sillä Taina Youngren sai tuomion laittomasta rahankeräyksestä.
      Rangaistus muutettiin hovioikeudessa vankeudesta sakkoon, ei kumottu."

      Youngrenia ja AEM ry:n laitonta rahankeräystä
      koskevan päätöksen voi maksutta tilata osoitteesta
      [email protected], Kouvolan hovioikeuden asia R 13/210

      • OikeusVoittaa

        Valehtelet kurja - käräjäoikeuden päätös suurista sakoista KUMOTTIIN hovioikeudessa, mistään VANKEUSTUOMIOSTA ei todellakaan ole ollut puhettakaan tällaisessa tapauksessa.

        Sitäpaitsi Youngreneilla on satoja todistajia, jotka tulevat todistamaan EKM:n valheveljet Sterling ja Lipkin TÄYSIN laittomiksi syyttäjiksi.


    • SiunaustaPeter

      Peter Youngren tekee Jumalan valtakunnan työtä. Ja tulosta syntyy: Tuhansia muslimeitakin tulee uskoon Peterin suurten kampanjoiden kautta.
      Mitä tekevät nuo rahanahneet ja kateelliset äärikarismaatikot? He tahtovat tuhota Jumalan työn.
      Rukoilkaamme Peter Youngrenin työn puolesta.

      Saamme nähdä Taivaassa suuren joukon Youngreenin työn kautta pelastuneita.

    • SäälittävääTouhua

      Tututstukaa ihmiset hyvä ulkomaisiin kirjoitukseen Youngrenin touhuista jos olette näin pimennossa hänen toimistaan.. Ne eivät todellakaan kestä päivänvaloa.Sen sijaan EKM ei ole mitään salattavaa vaan kaikki tiedon on ehdotettu tarkistettavan avoimesti.
      Kyllä, tämä "armon" opettaja on itse koittanut nostaa syytteitä eikä suinkaan ole uhrina tässä casessa... narsisteilla vaan on niin ovela taipumus muuttaa totuus toisten syyksi.

    • AlaArvoistaKunMiköä

      Ehkä kannattaa odottaa rauhassa päätöstä. Itseäni ainakin harmittaa kovasti tollainen Youngrenin perätön valehteleminen kirjeiden muodossa enkä ymmärrä miten kukaan varsinkaan raamatun opettaja voi tuollaiseen lähteä. Onneksi EKM ei ole sille tielle lähtenyt että rupeaisi syyttelemään ketään. EKM kirje oli fiksu missä oli vaan faktatietoa. ( ja nämä tiedot voi kuka vaan halutessaan saada sitten iteselleenkin). Muuta en voi kun todeta että häpeä Peter ja tee parannus. Todella huono esikuva kenelläkään.

      • Seurannut

        Peterin todella olisi syytä hävetä, kun saattoi syrjähyppynä raskaaksi naimisissa olevan naisen. Eli toiseen perheeseen syntyi Peterin lapsi! Tämänkin hänen vaimonsa antoi anteeksi. Kun Peter sitten hylkäsi vaimonsa ihastuttuaan Tainaan, se oli liikaa EKM:lle. Näin Peter menetti luottamuksensa EKM:ssä. Narsistina hän ei hyväksynyt asiaa, vaan alkoi lähettämään postituslistan jäsenille valheellisia kirjeitä. Mitä Raamattu sanoo valehtelemisesta ja vaimon pettämisestä ja hylkäämisestä??


    • Vel-Vel

      Kun Youngreenien tukiryhmä poisti kannatuksensa EKM:lle niin Lipkin&Sterling nostivat 420000 Euron korvausvaatimuksen Youngreenien maksettavaksi.
      Todella kieroa toimintaa Lipkin&Sterling.
      Sana kehoittaa karttamaan harhaoppisia ja ahneita.
      (Tämä juttu on kokonaan eri asia, kuin AEM)

    • Youngreeninsakot

      Iso rahankeräyspotti valtiolle

      Kouvolan hovioikeus määräsi ison rahankeräyspotin valtiolle. Hovi katsoi, että kymmenien tuhansien eurojen suuruinen summa on rikoksen tuottamaa hyötyä. Keräykselle ei ollut lupaa.

      Lahdessa toimiva Armon Evankeliumi maailmalle AEM ry on määrätty maksamaan valtiolle 44 500 euroa Kouvolan hovioikeuden päätöksellä. Summa on rikoksen tuottamaa hyötyä, joka oli saatu ilman lupaa tehdyllä keräyksellä. Kirjekampanjassa oli lähetetty kaikkiaan 5 900 rahapyyntöä. Rahat olivat tulleet yhdistyksen pankkitilille.

      Samassa jutussa ollut yhdistyksen toimihenkilö (Taina Kuusiluoma / Youngren) tuomittiin rahankeräysrikoksesta 1 350 euron sakkoon. Hovioikeus vapautti hänet Päijät-Hämeen käräjäoikeuden määräämästä yhteisvastuullisesta korvauksesta. Rahankeräysrikos oli tapahtunut vuoden 2010 ja 2011 aikana.

      http://yle.fi/uutiset/iso_rahankerayspotti_valtiolle/6918575

    • RikkoneetSuomenLakia

      Peter ja Taina joutuvat oikeuteen siksi, koska he ovat rikkoneet Suomen lakia vastaan. Ei siksi, että heillä olisi riitaa EKM:n kanssa. Peter muuten haki eroa aikaisemmasta vaimostaan vähän sen jälkeen, kun Taina oli tullut hänelle työhön. Ero tuli vaimolle suurena yllätyksenä ja hän epäili heti, että Tainan työllistämisellä oli jotain tekemistä asian kanssa. Se Youngrenin avioton lapsi sai alkunsa siitä, että Peter ihastui seurakuntansa ylistyksenjohtajaan, jolla oli oma aviomies. Youngren antautui seksiin ja seurauksena oli lapsi toiseen perheeseen. Todella törkeä teko häneltä! Kaiken lisäksi hän oli vielä erittäin tyhmä (eikö Jumalan pitäisi antaa viisautta?).

    • vaimojano2
      • JeesuksenTuliSilmät

        Täällä pahat kielet läpättää - luuletteko olevanne pyhempiä kun puhutte täällä pahaa ja olette armottomia: Ei suinkaan, sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt. Jaak 2:13

        Niinkuin te teette, niin teille tehdään - Muistakaakin se!


    • halooSinne

      Tuskin kyse on paremuudesta vaan vastuusta joka pastoreilla/julistajilla on. Se on hieman eriasia kun "normitallaajalla". Tämän kai tajuaa tyhmempikin joten turha tulla huutelemaan tollaisia.

      • RaamatunTotuus

        Aivan niin - Onko sinusta pastorien/julistajien vastuu puhua pahaa, riidellä, vihata ja haastaa jopa oikeuteen toisia pastoreita/julistajia?

        Raamatun mukaan edellämainitusti käyttäytyvät EIVÄT peri Jumalan Valtakuntaa ja pastoreilla on tässä erityisen ankara ja suuri vastuu Sanan opettajina ja lauman johtajina.


      • kysymyssulle

        Raamatuntotuus - kysymys sulle

        Mulle on tullut ainakin 7 kirjettä, jossa Youngren itse solvaa ja levittää vääriä tietoja jopa valheita muista. Todella ikävästi häpäisee ja panettelee. Youngreen on itse haastanut toisia oikeuteen. Koskeeko tuo tuomion uhkaus myös häntä? ”Ei suinkaan, sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt.” Jaak 2:13


      • SamaaMieltä11

        sitäpä juuri. Tuntuu vaan niin pahalta kun jotkut vielä uskovat tämän valheen mitä hän levittää perättömästi. ja kyllä, mielestäni on todellakin oikein viedä asia oikeuteen sillä sitä varten se on olemassa. Ei kukaan saa toimia lakia vastaan. ( ja kaiken huipuksi peter itse koittanut nostaa syytettä..)
        Onneksi totuus tulee aina esille, näin se vaan menee. Valheella ei ole koskaan pitkät jäljet.
        EKM on ainoastaan oikaissut näitä asioita eikä panetellut... kertoo paljon .


      • ggdrdedef

        Onpas hurjaa menoa ollut jumalan valitulla


      • järkyttävää
        SamaaMieltä11 kirjoitti:

        sitäpä juuri. Tuntuu vaan niin pahalta kun jotkut vielä uskovat tämän valheen mitä hän levittää perättömästi. ja kyllä, mielestäni on todellakin oikein viedä asia oikeuteen sillä sitä varten se on olemassa. Ei kukaan saa toimia lakia vastaan. ( ja kaiken huipuksi peter itse koittanut nostaa syytettä..)
        Onneksi totuus tulee aina esille, näin se vaan menee. Valheella ei ole koskaan pitkät jäljet.
        EKM on ainoastaan oikaissut näitä asioita eikä panetellut... kertoo paljon .

        EKM;n tausta seurakunnat näyttävät olevan yksimielisesti lähteneet kateudesta tähän ajojahtiin.

        Aivan kuin Ananias ja Safiira, Apt 5


      • SokaissutNarsisti31

        kateudesta, kuka olisi peterille katellinen. Oikeasti,,järjenkäyttö sallittua. Pettää voi kyllä kuka vaan samoin kun vaimonsa jättämään. Siinä en näkisi mitään aihetta olla kateellinen,päinvastoin. Toimivat juurikin oikein kun eivät painaneet asiaa villaisella..
        Kummasti tälläinen sairas narsisti pystyy ihmisiä sumuttamaan, onneksi ei kaikkia sentään.


      • TeeParannus
        kysymyssulle kirjoitti:

        Raamatuntotuus - kysymys sulle

        Mulle on tullut ainakin 7 kirjettä, jossa Youngren itse solvaa ja levittää vääriä tietoja jopa valheita muista. Todella ikävästi häpäisee ja panettelee. Youngreen on itse haastanut toisia oikeuteen. Koskeeko tuo tuomion uhkaus myös häntä? ”Ei suinkaan, sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt.” Jaak 2:13

        Tosi rankkaa valhetta ja pahan puhumista - sinulla taitaa olla paljon pelissä, kun näin raukkamaisesti täällä julkisesti valhetellen solvaat ja puhut pahaa toisesta ihmisestä (P.Youngrenista).

        Kristitty et voi olla ainakaan, mutta mitä sinä tästä valehtelusta kostut? Et ainakaan Jumalan Valtakuntaa.


    • S.A

      Mitä väliä loppujen lopuksi yhdellekään teille kirjoittajalle on, miten tässä jutussa käy?

      Ja asiasta riiteleminen tällaisella palstalla on niin viimeisen päälle turhaa ja typerää kuin joku asia vaan voi olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      163
      6863
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4067
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2055
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1839
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1581
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1555
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe