Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kuopion kaupungin kesätyöt

helevettisentään

Onko kukaan saanut noita ja tiedättekö että meneekö ne sukulaisille vai miten?

Olen hakenut itse vuodesta 2004 joka kesä noihin ja en ole ikinä päässyt edes haastatteluun. jos ne nyt sellaisia edes tekee?

Tänä vuonna 350 paikkaa ja tuskin pääsen nytkään, viime vuonna 2000 hakijaa kuulemma.

Ihmetyttää vaan että ei taida ainakaan todennäköisyyslaskennalla paikkaa saada kun on niin monet kerrat hakenut ilman tulosta.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuppikunta

      Kyllä niistä valtaosa menee suhteiden perusteella, mutta pääsee sinne pieni joukko ilmankin.
      Pitäähän muutama nepotismista vapaakin olla, ettei joku ala lähemmin tutkimaan.

    • KonttoritOnRautaa

      Olen hakenut kaupungin töitä kaksi kertaa.

      A. En saanut kun menevät "sosiaalisin perustein".
      B. Naapuri otti minut töihin ja monta parempaa jäi ilman kesätöitä.

    • mvlö

      Kaupungin kesätyöt menevät kaupungilla työskentelevien vanhempien lapsille.
      Esim. äiti töissä kaupungilla, kesätyön saa lapsukainen. Isä töissä kaupungilla, kesätyön saa taas lapsukainen. AINA!
      Kannattaa kuitenkin yrittää ja kysyä, kuka sai paikan ja miksi.

      • tsemppiä

        Jospa keksis kuin politiikko, 'se saattaa olla minun sukulainen',ei suoranaisesti valehtle, mutta, saattaapi olla, saattaapi olla ,että ei olekaan.Kokeileppa!!


    • hsjhdjkhfkhkd

      10 vuotta olet hakenut kesätöihin! Minkä ikäisenä luulet että kesätöihin vielä otetaan?

      • kysyrekryfirmoilta

        Kait kesäpaikat ensisijaisesti on opiskelijoille tarkoitettuja. Sinnikäs yrittäjä jos 10v hakenut, kyllähän tuokin jo ihan työstä käy.


    • opqrs

      Itse hain kolmea paikkaa, joista yhteen olisi erittäin hyvät meriitit. Tosin mitään yhteydenottoa ei vielä ole kuulunut. Kaupungin sivuilla todetaan, että päätökset tehdään huhtikuun aikana, joten toivoa vielä on vaikka aikaisempi kokemus näistä hauista ei hyvää lupaa.

    • Ihmehomma

      Joskus 90-luvulla ainakin ne meni suurin osa suhteilla ne paikat, todennäköisesti sama meininki edelleen. On se kumma miten nämä suhteilla ja äitin puheluilla työpaikat saaneet ovat niitä kovaäänisimpiä "töitä tekevälle riittää" -huutelijoita.

    • rimpsy

      Kuopion kaupungin henkilöstön luontaisetuihin kuuluu se, että lapset saavat kesätyöpaikan.

      Kuopiossa työpaikan saavat sukulaiset tai suhteilla ja muut ihmejulkkikset, joita sitten ihaillaan joka ilmaisjakelulehdessä.

    • korruptiota

      Sukulaisille menee paikat Joensuussakin, koska se on maan tapa.- Ja ,kun on ollut kaupungin töissä ,saa sit joskus vakipaikankin "on ollut meillä aikaisemminkin" perusteella.

    • Pääsiäistä

      1980-luvun lopulla sain kesätyöpaikan Kuopion Energialta ihan ilman suhteita. Aikaisempi alan työkokemus varmaan auttoi asiassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2358
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      80
      1764
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1567
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1495
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1459
    8. 54
      1325
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      83
      1284
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe