Teuvo Suni: "Aina mun pitää!"

Tämä muutaman veljen laulu on suuressa suosiossa tänään maallisella rintamalla ja hyvä niin.

Koska sillä on vahva Jumalan antama pohja, toivon näille veljille menestystä jatkossakin.

Jumala on käyttänyt sitä Raamatussa lähes 500 kertaa. Alkaen Moosekselle erämaassa:

"Metuselahin syntymän jälkeen Henok eli vielä 300 vuotta vaeltaen aina Jumalan tahdon mukaisesti, ja hänelle syntyi lisää poikia ja tyttäriä."

Ja päättyen Johannekselle Patmoksen vankeudessa:

"Yötä ei enää ole, eivätkä he tarvitse lampun tai auringon valoa, sillä Herra Jumala on heidän valonsa. He hallitsevat kuninkaina aina ja ikuisesti."

Hengen taisteluissa se on olut suosittu ja vihattu alusta alkaen, niin hyvässä kuin pahassa.

Omalla kohdallani tämä toistuu täällä joka päivä:

"Aina kun avaan suuni, minun täytyy huutaa, minun täytyy kuuluttaa väkivaltaa ja sortoa! Herran sana tuo minulle pilkkaa ja herjaa joka päivä."

80

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä annan papeille ilmaiseksi sanat heidän kirkko-oopperan messuaariaksi:

      Aina mun pitää palvella.

      Aina mun pitää kastaa.

      Aina mun pitää vihkiä.

      Aina mun pitää haudata.

      Aina mun pitää rukoilla.

      Aina mun pitää siunata.

      Aina mun pitää valehdella:

      Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!

      Aina mun pitää todistaa: Aamen, Aamen, Aamen!

    • Niintottakuin

      Jos nimesi ei olisi Teuvo Suni, minäkin todistaisin: "Aamen, Aamen, Aamen!"

      • AINA myös tämä Jeesuksen lupaus on voimassa:

        "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.

        Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."


    • "Minä kyllä tiedän, että sinä kuulet minua aina, mutta minä sanon tämän näiden ympärilläni seisovien ihmisten tähden, jotta he uskoisivat sinun lähettäneen minut."

    • "Minä olen nyt ihmisille naurun aihe, minä, joka käännyin Jumalan puoleen ja aina sain vastauksen! Olen viaton ja nuhteeton, ja silti naurun aihe."

      • Samaa_pulijua_kaikki

        Ei meillä kellään ole varaa toisillemme nauraa, mutta opittavaa kaikilla on, tavoistansa ja uskomuksista on vaikea hakea etäisyyttä.


      • Samaa_pulijua_kaikki kirjoitti:

        Ei meillä kellään ole varaa toisillemme nauraa, mutta opittavaa kaikilla on, tavoistansa ja uskomuksista on vaikea hakea etäisyyttä.

        Mutta totuudelle kuitenkin nauretaan ja sitä pilkataan:

        "Jos viisas ryhtyy käräjöimään tyhmän kanssa, tämä räyhää tai nauraa, sopua ei tule."

        Ja näitä räyhääjiä ja naurajia on tämäkin keskustelupalsta pullollaan. Sinä lienet harvoja poikkeuksia?


    • "Minä pysyn aina lähellä Herraa. Kun hän on oikealla puolellani, minä en horju."

    • Aina mun pitää todistaa!
      Ainakin vielä tämän kerran tuo piispan pakomatka. Ruukin paikallislehti Siikajokilaakso 17.11.1992:

      PIISPAN MENETTELY IHMETYTTÄÄ

      Piispantarkastuksen yleisen osan poisjättäminen on herättänyt kysymyksiä ja ihmettelyä Ruukin seurakuntalaisten keskuudessa. Asiasta on kirjoitettu mm. Siikajokilaakson yleisönosastolla.
      Kirkkolain 6. osan luvussa 24. pykälässä sanotaan: "Yleinen tarkastus toimitetaan sitä varten määrättynä päivänä kirkossa ja siihen kutsutaan kaikki seurakunnan jäsenet. Piispa ottaa keskusteltavaksi 402§:ssä mainitussa kertomuksessa esitetyt asiat sekä mitä seurakunnan jäsenillä on seurakunnan asioista ilmoitettavana, ja mitä hän itse katsoo tarpeelliseksi seurakunnan tilasta ja hoidosta saada selvitetyksi. Piispan tulee tiedustella, onko seurakunnan jäsenillä kysyttävää tai huomautettavaa seurakunnan toiminnan, hallinnon tai taloudenpidon johdosta."
      (Pykälässä 402 määrätään kirkkoherran antamaan hyvissä ajoin ennen tarkastusta kertomus seurakunnasta)
      Pykälässä 410 todetaan, että piispan tulee kutsua hallintoelimet kuulemaan yleisen tarkastuksen tulos. Koska tarkastusta ei ollut, ei tätäkään tilaisuutta pidetty. Koska piispantarkastuksen yleisen osan poisjättäminen poikkeaa kirkkolaista, pitkästä perinteestä ja loukkaa seurakuntalaisten oikeuksia, asiaan on mielestäni syytä puuttua.
      Ruukin seurakunnassa on käyty laajaa opillista keskustelua. Myös piispa on ollut tästä tietoinen. Seurakuntalaiset olisivat olleet kiinnostuneita kuulemaan piispan kannanoton aiheeseen, onhan piispa seurakuntain ylin kaitsija jolle Kirkkolain 397§:n mukaan opin valvominen kuuluu.
      Paavolan kirkko oli lähes täynnä 29.11.1992. Luulen, etten ole väärässä, kun arvelen, että väki oli saapunut paitsi juhlimaan Raamattua ja ensimmäistä adventtia, myös osallistumaan yleiseen piispantarkastukseen.
      Moni poistui kirkosta hämmentyneenä. Koskaan aikaisemmin seurakunnassa ei ole tällaista tapahtunut. Mielestäni ei olisi pitänyt tapahtua nytkään.

      Marja-Leena Keinänen
      kirkkovaltuuston puheenjohtaja.

      Devoit

      26.12.2009 21:32

      Vuonna 1992 ensimmäisenä Adventtina, piispa pakeni tarkastuksessaan kirkosta, kun näki kyselytunnille tulleen Teuvo sunin. Kirkkoherran varoituksesta kyselytunti muutettiin HPE:ksi ja piispa häipyi liperit liehuen ja helmat paukkuen. Suni olisi kysynyt aiheesta v-lestadiolaisuus ev-lut kirkon sisällä.

      Devoit

      31.3.2015 07:53

      Valitettavasti tuo todistukseni on täysin väärä, se perustui yksinomaan Teuvon itsensä kertomukseen, en näköjään vuonna -09 pystynyt ymmärtämään että kaikki Teuvon kertoma on absoluuttista valhetta. Onneksi ystäväni KariHenrik kysyi minulta että mihin todistuksiin minun kertomukseni piispan pakomatkasta perustuu, se sai minut havahtumaan että asiasta ei ole muuta kertomusta kuin Teuvon oma, jonka jo heiti saattoi sitten olettaa olevan valhetta. Ja niinhän se olikin, mistään en löytänyt Teuvon kertomusta tukevaa todista tapahtuneesta tai "tapahtuneesta"

      (Mistähän syystä ei löytänyt, vaikka yhteistyöstä Älä heitä pelkää kirjan toimittamisesta sai palkkioksi laatikollisen noita kirjoja, jossa kaikki tähänkin liittyvät kirjoitukset ovat tänäkin päivänä kaikkien luettavissa? Ja vaikka ystävyytemme alkoi, kun hän paikallislehdestä luki kaiken mitä piispan pakomatkasta kirjoitettiin.).

      Devoit

      31.3.2015 07:57

      Aloittajalle huomauttaisin että ei Teuvo kerro niistäkään totuutta joista hän juoruaa, ei sinne päinkään ja sehän on hänelle mahdotontakin kun Teuvo on itse perkeleestä, valheen isästä.

      • Aina mun pitää valheita torjua:

        Siikajokilaakso 8.12.1992

        Ennen muuta tulin kuuntelemaan Teuvo Suni, joka on raamatullisesti puolustanut kristillisiä arvoja ja kärsinyt Kristuksen urheana sotilaana karvaan tappion.

        Olisin halunnut kuulla keskustelun piispa - Teuvo Suni. Petyin! Piispahan on ylen hieno tavoiltaan, paitsi naispappeja kohtaan. Mikähän lienee lopputulos esim. Sunin teologisen uskon ilmaisun seurauksena.

        Sunin moittiman herätysliikkeen sanoma on piispastakin, ei taivasosuutta, vaikka mukava mies heitä kohtaan onkin. Vallan miehiä taivaallisissa ja maallisissa asioissa löytyy!"

        Erkki Rahko


    • "Sinä suot hänelle siunauksen, nyt ja aina. Sinun läsnäolosi tuo hänelle ilon ja riemun"

    • "Kaiken aikaa he vääristelevät sanojani, aina he hautovat pahaa."

      • TeuvonVeliii

        18. Jos pystyisin olemaan ylpeä itsestäni, aidosti ja jatkuvasti ylpeä, niin miten paljon ystävällisempi, sydämellisempi, anteliaampi ja kiltimpi olisinkaan.


      • TeuvonVeliii kirjoitti:

        18. Jos pystyisin olemaan ylpeä itsestäni, aidosti ja jatkuvasti ylpeä, niin miten paljon ystävällisempi, sydämellisempi, anteliaampi ja kiltimpi olisinkaan.

        "Minä pysyn aina lähellä Herraa. Kun hän on oikealla puolellani, minä en horju."

        Jos tämä Pyhän Hengen jatkua ohjaus ei kohdallani toimisi, kävisi varmasti niin kuin kävi Paavalillekin, ja toiveesi mukaisesti: "olisin ylpeä itsestäni, aidosti ja jatkuvasti ylpeä, niin miten paljon ystävällisempi, sydämellisempi, anteliaampi ja kiltimpi olisinkaan."

        Ja se päivä olisi kaikkien kaltaistesi suuri juhlapäivä:

        "Kaikki he puhkeavat puhumaan ja lausuvat sinulle: "Nyt siis sinäkin olet voimasi kadottanut niin kuin me, olet yksi meistä."

        Nytkin kyllä olen antelias totuudessa, mutta sehän onkin kaikille kaltaisillesi pelkkää herjausta.


      • TeuvonVeliii
        TeuvoSuni kirjoitti:

        "Minä pysyn aina lähellä Herraa. Kun hän on oikealla puolellani, minä en horju."

        Jos tämä Pyhän Hengen jatkua ohjaus ei kohdallani toimisi, kävisi varmasti niin kuin kävi Paavalillekin, ja toiveesi mukaisesti: "olisin ylpeä itsestäni, aidosti ja jatkuvasti ylpeä, niin miten paljon ystävällisempi, sydämellisempi, anteliaampi ja kiltimpi olisinkaan."

        Ja se päivä olisi kaikkien kaltaistesi suuri juhlapäivä:

        "Kaikki he puhkeavat puhumaan ja lausuvat sinulle: "Nyt siis sinäkin olet voimasi kadottanut niin kuin me, olet yksi meistä."

        Nytkin kyllä olen antelias totuudessa, mutta sehän onkin kaikille kaltaisillesi pelkkää herjausta.

        Elä elä Teuvoseni piä sitä säkkiä pääsäsi väärinpäin, sen sisältä toitottaminen on sitä yhtä torven töötötystä ja samoilla aanenpainoilla, otas kuules vanha rätti tosiaan pois ja palaa maanpinnalle.


      • TeuvonVeliii kirjoitti:

        Elä elä Teuvoseni piä sitä säkkiä pääsäsi väärinpäin, sen sisältä toitottaminen on sitä yhtä torven töötötystä ja samoilla aanenpainoilla, otas kuules vanha rätti tosiaan pois ja palaa maanpinnalle.

        Tällaista julistusta sinunkin on turha minulta odottaa:

        "Rakkaat veljet ja sisaret Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikkihan me tiedämme, että Jumala on rakkaus, joka pelkästä armosta on meidät kaikki uskovat pelastanut, koska kukaan meistä ei voi tietää totuutta.

        Mutta jos joku kuitenkin aiheuttaa teille ahdistusta, masennusta ja kalseaa oloa, ilmoittaessaan päässeensä ahtaasta portista sisälle ja saaneensa Kristukselta hänen Henkensä ja sen myötä tietoonsa koko totuuden, niin tietäkää tämä; tällaisesta ihmisestä on jo tullut narsisti, puoskari ja toisten tuomitsija.

        Muistakaa, mitä rakas veljemme Paavali on tällaisista ihmisistä kirjoittanut:

        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."

        Ja onhan eräs tuttu rovastimmekin, Suomen Raamattuopiston toiminnanjohtaja, sanonut:

        "Ei Jumala enää tässä ajassa voi puhua yhdellekään ihmiselle."


      • TeuvonVeli

        Elä elä hyvä veli kiroamisesta edes puhukkaan, mistä oikein johtunevat nuo voimakastunteiset itsesyytökset, luovu jo niistä, käy tällaista harjoitusta läpi, --en ole kirottu vaan hyvä ihminen--.


      • TeuvonVeli kirjoitti:

        Elä elä hyvä veli kiroamisesta edes puhukkaan, mistä oikein johtunevat nuo voimakastunteiset itsesyytökset, luovu jo niistä, käy tällaista harjoitusta läpi, --en ole kirottu vaan hyvä ihminen--.

        Sinun omat tuntemuksesi hyvyydestäsi, on nekin meille ennalta ilmoitettu:

        "Voi niitä, jotka sanovat pahaa hyväksi ja hyvää pahaksi! Pimeyden he kääntävät valoksi ja valon pimeydeksi, karvaan makeaksi ja makean karvaaksi."


      • TeuvonVeli
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Sinun omat tuntemuksesi hyvyydestäsi, on nekin meille ennalta ilmoitettu:

        "Voi niitä, jotka sanovat pahaa hyväksi ja hyvää pahaksi! Pimeyden he kääntävät valoksi ja valon pimeydeksi, karvaan makeaksi ja makean karvaaksi."

        Opettaja meinasi:
        - Kalle, sinä olet kirjoittanut kokeissa samat vastaukset kuin Pekka: Olet katsonut Pekan paperia.
        - Entäs jos Pekka onkin katsonut minun paperiani?
        - Niin ei ole. Pekka on vastannut “en tiedä”, ja sinun paperissasi lukee “en minäkään tiedä”
        *
        Kuules veliseni, kumpikohan meistä tietää varmemmin nuo taivaaliset asiat, meijän kirjoittelut on vissiiin vähän sitäsun tätä.


      • TeuvonVeli kirjoitti:

        Opettaja meinasi:
        - Kalle, sinä olet kirjoittanut kokeissa samat vastaukset kuin Pekka: Olet katsonut Pekan paperia.
        - Entäs jos Pekka onkin katsonut minun paperiani?
        - Niin ei ole. Pekka on vastannut “en tiedä”, ja sinun paperissasi lukee “en minäkään tiedä”
        *
        Kuules veliseni, kumpikohan meistä tietää varmemmin nuo taivaaliset asiat, meijän kirjoittelut on vissiiin vähän sitäsun tätä.

        Totuudesta tiedän sen, ettei se ainakaan kuulu sinun hengellisiin haluihisi.

        Niistähän on jo aikoja sitten näin erinomainen todistus annettu:

        "Niinpä Herran sana on oleva heille vain tätä: "Muista aina, muista aina, mieleen paina, mieleen paina hiukan sitä, hiukan tätä!" Ja niin he kulkiessaan kompastuvat ja loukkaantuvat, tarttuvat ansaan, jäävät kiinni."


      • TeuvonVeli
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Totuudesta tiedän sen, ettei se ainakaan kuulu sinun hengellisiin haluihisi.

        Niistähän on jo aikoja sitten näin erinomainen todistus annettu:

        "Niinpä Herran sana on oleva heille vain tätä: "Muista aina, muista aina, mieleen paina, mieleen paina hiukan sitä, hiukan tätä!" Ja niin he kulkiessaan kompastuvat ja loukkaantuvat, tarttuvat ansaan, jäävät kiinni."

        Isoveli 4 v katsoi vastasyntynyttä pikkuveljeään hellästi ja sanoi, että: "Mulle on syntynyt ensimmäinen ystävä."

        Hyvää pääsiäistä veliseni


      • TeuvonVeli kirjoitti:

        Isoveli 4 v katsoi vastasyntynyttä pikkuveljeään hellästi ja sanoi, että: "Mulle on syntynyt ensimmäinen ystävä."

        Hyvää pääsiäistä veliseni

        Eipä tiennyt silloin tuokaan isoveli mitä totuus tuo tullessaan, kun:

        "Viholliset ovat oman talon väkeä."

        Sitä samaa hyvää myös sinulle, vaikka se hyvä on toisenlaista oikeamielisille kuin väärämielisille, joille hyvää on vain mehevät valheet.


    • "Kuitenkin minä saan aina olla luonasi, sinä pidät kädestäni kiinni."

    • "Hän ravitsee minut aina hyvyydellään, ja minä elvyn nuoreksi, niin kuin kotka."

    • "Onnellisia ne, jotka elävät vanhurskaasti, jotka aina tekevät niin kuin oikein on."

    • Aina mun pitää, ja mielelläni sen teenkin, kun saan jatkaa tätä keskusteluketjua vain yhden herjaajan läsnä ollessa:

      "Minä olen valinnut totuuden tien, sinun päätöksesi ovat aina silmieni edessä."

      • TeuvonVeli

        Paremmin minäkoen että sinä pidät minua vääräuskoisena ja olet passittamassa sinne huonommalle puolelle, etkä päästäisi sinne paremmalle missä seitsemät neitsyet ympärillä häärii, millä puolella on terveen miehen meinigit, ymmärrätkös ollenkaan, miten aliarvostat minua joo.


      • TeuvonVeli kirjoitti:

        Paremmin minäkoen että sinä pidät minua vääräuskoisena ja olet passittamassa sinne huonommalle puolelle, etkä päästäisi sinne paremmalle missä seitsemät neitsyet ympärillä häärii, millä puolella on terveen miehen meinigit, ymmärrätkös ollenkaan, miten aliarvostat minua joo.

        Minä en ole sinun matkasuunnitelmiasi Syyriaan tai Saudiarabiaan estämässä.

        Jos halut pistävät jo kovan kiireen lähtöön, toivotan sinulle hyvää matkaa!

        Muista sitten minua, jos et muuten, niin ainakin ajatuksissasi, kun seitsemän neitsyen sijasta ympärilläsi hääriikin seitsemän sarvipää pukkia.


    • "Ja nyt -- sanoo Herra -- mitä minä näen täällä? Minun kansani on viety minulta ilmaiseksi, ja sen nykyiset valtiaat kerskailevat ja herjaavat. Aina ja joka päivä -- sanoo Herra -- minun nimeäni pilkataan!"

      Ja minä näen, miten väärämieliset kilvan nostelevat eturiviin omia herjojaan, kärkkyen kunniaa muilta kaltaisiltaan, näiltä hurskailta, iljetyksiin rakastuneilta:

      "Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys."

    • "Väärän todistajan käy huonosti, tarkkaa todistajaa kuunnellaan aina."

      Tämä oli totta vielä ennen Paavalia, mutta hänen erinomaisten valheiden jälkeen voi tämänkin päivittää:

      "Totuuden todistajan käy huonosti, väärää todistajaa kuunnellaan aina."

    • "Joka aina punoo juonia, saa vehkeilijän nimen."

      Tämäkin on hyvä Paavalin jälkeen päivittää nykyisen maailman uskoon:

      "Joka aina punoo valheita, saa kansan suosion."

    • "Häneen voit aina luottaa, hän pitää puutteen loitolla sinusta."

      Näin se tapahtui minun kohdallani : Miksi johdatit minut sotilasuralle?

      "Jotta tietäisit mitä merkitsee esimiehen käsky, osaisit tehdä sotasuunnitelmia ja sinulla olisi turvattu toimeentulo."

      • Jäätovatsittenheikkoja

        Kyllä yksi pieni tujaus piisaa ehtoolisviinipullosta ehtoolisleivän päälle, tuntuu jotta on otettu vähän kohtuuton ryypy nyt, kun noinkin todistuttaa siinä nousukiidossas, siinä mennään jotta aivan silmissä vilajaa ja korvissa loksuu, Hyvää Pääsiäistä.


      • Jäätovatsittenheikkoja kirjoitti:

        Kyllä yksi pieni tujaus piisaa ehtoolisviinipullosta ehtoolisleivän päälle, tuntuu jotta on otettu vähän kohtuuton ryypy nyt, kun noinkin todistuttaa siinä nousukiidossas, siinä mennään jotta aivan silmissä vilajaa ja korvissa loksuu, Hyvää Pääsiäistä.

        Useimmat ymmärtävät varoa totuutta enemmän kuin heikkoa jäätä.


      • Vanhaikodinkautten
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Useimmat ymmärtävät varoa totuutta enemmän kuin heikkoa jäätä.

        Paperia säästäen vastasit ja nasevasti.
        .
        TAPAHTUI VANHAINKODISSA

        4 vanhaa ilkikurista mummoa, istui pöydän ääressä vanhainkodissa

        Ohitse tepasteli vanha ukko


        Yksi mummoista huudahti: "Lyön vetoa, että pystymme kertomaan ikäsi"

        Ukko tuumasi mummoille: "Ei teillä vanhoilla houkilla ole mitään mahdollisuutta tietää sitä"

        Yksi mummoista tuumasi "Tietysti meillä on ! Pudota vain housusi ja kalsarisi alas, niin kerromme ikäsi"

        Hieman vaivaatuneena , mutta varmana siitä etteivät he pysty arvaamaan hänen ikäänsä, hän pudotti housunsa nilkkoihin .

        Mummot pyysivät kääntymään häntä ympäri ja hyppimään ylös alas useita kertoja, sitten mummot sanoivat kuin yhdestä suusta :"Tämä oli helppo nakki,olet 87 -vuotias ! "


        Ukko seisoi mummojen edessä housut nilkoissa ihmeissään ja kysyi , " Miten ihmeessä te sen arvasitte ?"

        Mummot virnuilivat keskenään ja kaikki 4 mummoa totesivat kuin yhdestä suusta : "Olimme eilen sinun syntymäpäiväjuhlillasi !"


      • Vanhaikodinkautten kirjoitti:

        Paperia säästäen vastasit ja nasevasti.
        .
        TAPAHTUI VANHAINKODISSA

        4 vanhaa ilkikurista mummoa, istui pöydän ääressä vanhainkodissa

        Ohitse tepasteli vanha ukko


        Yksi mummoista huudahti: "Lyön vetoa, että pystymme kertomaan ikäsi"

        Ukko tuumasi mummoille: "Ei teillä vanhoilla houkilla ole mitään mahdollisuutta tietää sitä"

        Yksi mummoista tuumasi "Tietysti meillä on ! Pudota vain housusi ja kalsarisi alas, niin kerromme ikäsi"

        Hieman vaivaatuneena , mutta varmana siitä etteivät he pysty arvaamaan hänen ikäänsä, hän pudotti housunsa nilkkoihin .

        Mummot pyysivät kääntymään häntä ympäri ja hyppimään ylös alas useita kertoja, sitten mummot sanoivat kuin yhdestä suusta :"Tämä oli helppo nakki,olet 87 -vuotias ! "


        Ukko seisoi mummojen edessä housut nilkoissa ihmeissään ja kysyi , " Miten ihmeessä te sen arvasitte ?"

        Mummot virnuilivat keskenään ja kaikki 4 mummoa totesivat kuin yhdestä suusta : "Olimme eilen sinun syntymäpäiväjuhlillasi !"

        Voisitko kerto missä vanhainkodissa sinä olet, niin voisin tulla sinua tervehtimään ja kuuntelemaan keskustelujasi?


      • Teuvonkellari
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Voisitko kerto missä vanhainkodissa sinä olet, niin voisin tulla sinua tervehtimään ja kuuntelemaan keskustelujasi?

        Muistutin vain, ettei sinne sun povaamaan kellariin suoraan mennä, tuolla on ensin höpötettävä.


      • Teuvonkellari kirjoitti:

        Muistutin vain, ettei sinne sun povaamaan kellariin suoraan mennä, tuolla on ensin höpötettävä.

        Monesko höpötysvuosi sinulla on menneillään?


      • Ihminentarvitseeihmistä
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Monesko höpötysvuosi sinulla on menneillään?

        Ennen ajan alkua olemme toisemmetunteneet;
        ___
        Pieni laulu ihmisestä

        Ihminen tarvitsee ihmistä
        ollakseen ihminen ihmiselle,
        ollakseen itse ihminen.
        Lämpimin peitto on toisen iho,
        toisen ilo on parasta ruokaa.
        Emme ole tähtiä, taivaan lintuja,
        olemme ihmisiä, osa pitkää haavaa.
        Ihminen tarvitsee ihmistä.
        Ihminen ilman ihmistä,
        on vähemmän ihminen ihmisille,
        vähemmän kuin ihminen voi olla.
        Ihminen tarvitsee ihmistä.

        - Tommy Tabermann -


      • Ihminentarvitseeihmistä kirjoitti:

        Ennen ajan alkua olemme toisemmetunteneet;
        ___
        Pieni laulu ihmisestä

        Ihminen tarvitsee ihmistä
        ollakseen ihminen ihmiselle,
        ollakseen itse ihminen.
        Lämpimin peitto on toisen iho,
        toisen ilo on parasta ruokaa.
        Emme ole tähtiä, taivaan lintuja,
        olemme ihmisiä, osa pitkää haavaa.
        Ihminen tarvitsee ihmistä.
        Ihminen ilman ihmistä,
        on vähemmän ihminen ihmisille,
        vähemmän kuin ihminen voi olla.
        Ihminen tarvitsee ihmistä.

        - Tommy Tabermann -

        Kaikki kaltaisesi, rajun eksytyksen lapset tarvitsevat tällaisia ihmisiä:


        "Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia.
        Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
        Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.
        Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia."

        "Rakkaat veljet ja sisaret Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikkihan me tiedämme, että Jumala on rakkaus, joka pelkästä armosta on meidät kaikki uskovat pelastanut, koska kukaan meistä ei voi tietää totuutta.
        Mutta jos joku kuitenkin aiheuttaa teille ahdistusta, masennusta ja kalseaa oloa, ilmoittaessaan päässeensä ahtaasta portista sisälle ja saaneensa Kristukselta hänen Henkensä ja sen myötä tietoonsa koko totuuden, niin tietäkää tämä; tällaisesta ihmisestä on jo tullut narsisti, puoskari ja toisten tuomitsija.
        Muistakaa, mitä rakas veljemme Paavali on tällaisista ihmisistä kirjoittanut:
        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."

        Ja onhan eräs tuttu rovastimmekin, Suomen Raamattuopiston toiminnanjohtaja, sanonut:
        "Ei Jumala enää tässä ajassa voi puhua yhdellekään ihmiselle."

        Teille ja teidän papeillenne tällainen ihminen on kauhistus:
        "Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."


      • Kuunellaanyhessätämäpiis
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kaikki kaltaisesi, rajun eksytyksen lapset tarvitsevat tällaisia ihmisiä:


        "Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia.
        Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
        Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.
        Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia."

        "Rakkaat veljet ja sisaret Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikkihan me tiedämme, että Jumala on rakkaus, joka pelkästä armosta on meidät kaikki uskovat pelastanut, koska kukaan meistä ei voi tietää totuutta.
        Mutta jos joku kuitenkin aiheuttaa teille ahdistusta, masennusta ja kalseaa oloa, ilmoittaessaan päässeensä ahtaasta portista sisälle ja saaneensa Kristukselta hänen Henkensä ja sen myötä tietoonsa koko totuuden, niin tietäkää tämä; tällaisesta ihmisestä on jo tullut narsisti, puoskari ja toisten tuomitsija.
        Muistakaa, mitä rakas veljemme Paavali on tällaisista ihmisistä kirjoittanut:
        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."

        Ja onhan eräs tuttu rovastimmekin, Suomen Raamattuopiston toiminnanjohtaja, sanonut:
        "Ei Jumala enää tässä ajassa voi puhua yhdellekään ihmiselle."

        Teille ja teidän papeillenne tällainen ihminen on kauhistus:
        "Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."

        *
        Heitä pois huolesi;
        https://www.youtube.com/watch?v=IFzNZRAMQ-0


      • Jatämäkintaputellaan
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kaikki kaltaisesi, rajun eksytyksen lapset tarvitsevat tällaisia ihmisiä:


        "Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia.
        Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
        Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.
        Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia."

        "Rakkaat veljet ja sisaret Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikkihan me tiedämme, että Jumala on rakkaus, joka pelkästä armosta on meidät kaikki uskovat pelastanut, koska kukaan meistä ei voi tietää totuutta.
        Mutta jos joku kuitenkin aiheuttaa teille ahdistusta, masennusta ja kalseaa oloa, ilmoittaessaan päässeensä ahtaasta portista sisälle ja saaneensa Kristukselta hänen Henkensä ja sen myötä tietoonsa koko totuuden, niin tietäkää tämä; tällaisesta ihmisestä on jo tullut narsisti, puoskari ja toisten tuomitsija.
        Muistakaa, mitä rakas veljemme Paavali on tällaisista ihmisistä kirjoittanut:
        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."

        Ja onhan eräs tuttu rovastimmekin, Suomen Raamattuopiston toiminnanjohtaja, sanonut:
        "Ei Jumala enää tässä ajassa voi puhua yhdellekään ihmiselle."

        Teille ja teidän papeillenne tällainen ihminen on kauhistus:
        "Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."

        *
        Pistä jalalla koreasti ja jätä huolet pärekoppaan;
        https://www.youtube.com/watch?v=fUNhMrCVR28


      • Joopasjoosanorengitpäiss
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kaikki kaltaisesi, rajun eksytyksen lapset tarvitsevat tällaisia ihmisiä:


        "Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia.
        Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
        Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.
        Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia."

        "Rakkaat veljet ja sisaret Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikkihan me tiedämme, että Jumala on rakkaus, joka pelkästä armosta on meidät kaikki uskovat pelastanut, koska kukaan meistä ei voi tietää totuutta.
        Mutta jos joku kuitenkin aiheuttaa teille ahdistusta, masennusta ja kalseaa oloa, ilmoittaessaan päässeensä ahtaasta portista sisälle ja saaneensa Kristukselta hänen Henkensä ja sen myötä tietoonsa koko totuuden, niin tietäkää tämä; tällaisesta ihmisestä on jo tullut narsisti, puoskari ja toisten tuomitsija.
        Muistakaa, mitä rakas veljemme Paavali on tällaisista ihmisistä kirjoittanut:
        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."

        Ja onhan eräs tuttu rovastimmekin, Suomen Raamattuopiston toiminnanjohtaja, sanonut:
        "Ei Jumala enää tässä ajassa voi puhua yhdellekään ihmiselle."

        Teille ja teidän papeillenne tällainen ihminen on kauhistus:
        "Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."

        Kyllä vaatii sitten sisua sunkansasa keskustella, kun sulla on aina nuo samat jutut, katotko ees yhtään tv-täkään.


      • Jatämäkintaputellaan kirjoitti:

        *
        Pistä jalalla koreasti ja jätä huolet pärekoppaan;
        https://www.youtube.com/watch?v=fUNhMrCVR28

        Minulla on paljon suurempi syy pistää jalalla koreasti kuin kuunnella tämä maailman renkutuksia:

        "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.
        Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."


      • Joopasjoosanorengitpäiss kirjoitti:

        Kyllä vaatii sitten sisua sunkansasa keskustella, kun sulla on aina nuo samat jutut, katotko ees yhtään tv-täkään.

        Enpä tv:stä juuri muuta katsele, kuin TV1:n 20.30 uutiset.

        Joskus lisäksi jonkun asiaohjelman. Viimeksi Malesian 370 kadonnen koneen etsinnöistä, kun siinäkin tuli esille paljon asiaa erilaisista tutkista.


    • "Olkoot vaatteesi aina valkeat ja olkoon pääsi runsaasti voideltu."

    • "Aina kun joku kuulee sanoman valtakunnasta eikä ymmärrä sitä, tulee Paholainen ja sieppaa pois sen, mikä hänen sydämeensä on kylvetty. Tätä tarkoittaa tien oheen kylvetty siemen."

    • "Näin te tulette syypäiksi kaikkeen viattomaan vereen, joka maan päällä on vuodatettu, hurskaan Abelin verestä aina Sakarjan, Barakjan pojan, vereen asti, hänen, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välille."

      • Kevättärintaan

        Kiitos vain, saimpa sinut kirottelemaan vähän laajenmalti, en minäkään tv:tä katsele, joskus uutisia ja luonto- ja asiaohjelmia.


    • Välyjenallauskotaan

      Iltalehdestä taasen tännäpäiväisestä voi lukea pornon harrastamisesta uskontopiiteissä, kahdessakin jutussa, en viitsi postata, mutta onhan niitä sellainenkin kuin vällyuskonto muutenkin, jossa porukalla mennään vällyjen alle hihhulomaan ja uudet nuoret tytöthän sinne on kovasti tervetulleita, no tällainen viehättävä tytsykkä meni sinne uutena opetettavaksi ensikertaa, eikä mennyt kauaakaan, kun tämä jo hihkasi, että minunkin piluani jo koetettiin joo.

      • Eihän se mikään ihme ole, jos tuolla vällyuskollakin joku saatetaan siunattuun tilaan.
        Lieneekö tuollaisenkin ihmeen tekeminen saanut alkunsa Paavalilta, joka uskoi juuri ihmetekojensa takia olevan oikea apostoli:

        "Olenhan teidän keskuudessanne todistanut olevani oikea apostoli, kun olen tehnyt tunnustekoja, ihmeitä ja voimatöitä yhden toisensa jälkeen."

        "Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan."


      • Eläjarrutaelä
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Eihän se mikään ihme ole, jos tuolla vällyuskollakin joku saatetaan siunattuun tilaan.
        Lieneekö tuollaisenkin ihmeen tekeminen saanut alkunsa Paavalilta, joka uskoi juuri ihmetekojensa takia olevan oikea apostoli:

        "Olenhan teidän keskuudessanne todistanut olevani oikea apostoli, kun olen tehnyt tunnustekoja, ihmeitä ja voimatöitä yhden toisensa jälkeen."

        "Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan."

        Kyllä vanhalla körmylla vähän himot hörähti, mutta sitten vejit liinat kiinni, anna vapaasti sen kihelmän mennä lävitsesi ja vielä jotta missä niitä vällykekkereitä olisi.


      • Eläjarrutaelä kirjoitti:

        Kyllä vanhalla körmylla vähän himot hörähti, mutta sitten vejit liinat kiinni, anna vapaasti sen kihelmän mennä lävitsesi ja vielä jotta missä niitä vällykekkereitä olisi.

        Sellainen on tälläkin hetkellä kolmisen metriä lähempänä kuin lähin puhelin.


    • "Herra varjelee kaikki sinun askeleesi, sinun lähtösi ja tulosi nyt ja aina."

      • Silmilläkatsoenkäsintehd

        Voin vain siitä kiittää, varjelusta tarvitsenkin ja johdatusta, emäntäni on kyllä hyvä vahti, mutta ei hänkään aina ole paikalla kiitos vielä ja sinulle avaa silmäsi ja katso niilä, japanilaisilla on tapana vähän tuohontyyliin opastaa kanssatoveriaan, elä pahastu.


      • Silmilläkatsoenkäsintehd kirjoitti:

        Voin vain siitä kiittää, varjelusta tarvitsenkin ja johdatusta, emäntäni on kyllä hyvä vahti, mutta ei hänkään aina ole paikalla kiitos vielä ja sinulle avaa silmäsi ja katso niilä, japanilaisilla on tapana vähän tuohontyyliin opastaa kanssatoveriaan, elä pahastu.

        Minä en tarvinnut siihen japanilaisia vahtimaan, kun olin kaukana emännästä ja kostoon tuli tilaisuus.
        Onneksi oli japanilaisia tarkempi vahti, joka johdatti minut pois synnin syöväreistä iankaikkiseen elämään.

        Jos tuollaista vahti ei olisi ollut, en tänäkään päivänä olisi täällä teidän vihan ja rienausten kohteena:
        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."


      • Varmuutatunteillesi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Minä en tarvinnut siihen japanilaisia vahtimaan, kun olin kaukana emännästä ja kostoon tuli tilaisuus.
        Onneksi oli japanilaisia tarkempi vahti, joka johdatti minut pois synnin syöväreistä iankaikkiseen elämään.

        Jos tuollaista vahti ei olisi ollut, en tänäkään päivänä olisi täällä teidän vihan ja rienausten kohteena:
        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        Eipäs tässä sinua kenkään vihaa, kunhan saame vääntää ja jotta pääsi sen kestää, se on monen huolenaihe, täälä on vapaus sanailla vähän huonompiakin asioita.


      • Varmuutatunteillesi kirjoitti:

        Eipäs tässä sinua kenkään vihaa, kunhan saame vääntää ja jotta pääsi sen kestää, se on monen huolenaihe, täälä on vapaus sanailla vähän huonompiakin asioita.

        Etkö tätäkään tiedä, että pääni kestävyyttä on aloitettu vahvistaa jo äitini kohdussa?

        "Mutta minä teen sinusta yhtä kovan kuin he, yhtä taipumattoman kuin hekin ovat. Minä teen sinusta timantinkovan, piikiveä kovemman. Älä pelkää heitä, älä säiky. He ovat uppiniskaista kansaa."


    • '"Poikani, sinä olet aina minun luonani, ja kaikki, mikä on minun, on sinun."

      "Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut.
      Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

    • "Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.
      Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet."

    • Jeesus vastasi: "Minä olen puhunut julkisesti, koko maailman kuullen.
      Olen aina opettanut synagogissa ja temppelissä, kaikkien juutalaisten kokoontumispaikoissa. Salassa en ole puhunut mitään."

    • "Te niskuroijat, ympärileikatut mutta sydämeltänne ja korviltanne pakanat!
      Aina te olette vastustamassa Pyhää Henkeä -- niin kuin isänne, niin myös te!"

    • Jeesus vastasi: "Mitä se sinulle kuuluu, vaikka tahtoisin hänen jäävän tänne aina siihen asti kun tulen? Seuraa sinä minua."

    • "Minä vihastuin heidän sukupolveensa ja sanoin: "Aina he sydämessään kulkevat harhaan."

    • "Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa. Hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan."

    • "Varustakoon teidät hyvillä lahjoillaan, niin että voitte täyttää hänen tahtonsa. Sen, mikä on hänelle mieleen, hän itse tehköön meissä, hän ja Jeesus Kristus. Hänen on kunnia aina ja ikuisesti. Aamen."

    • "Pyhittäkää Herra Kristus sydämessänne ja olkaa aina valmiit antamaan vastaus jokaiselle, joka kysyy, mihin teidän toivonne perustuu."

    • TeuvoSuni

      "Joka puhuu, puhukoon Jumalan antamin sanoin, ja joka palvelee, palvelkoon voimalla, jonka Jumala antaa, jotta Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti. Aamen."

    • "Niinpä tahdon huolehtia siitä, että te minun lähtöni jälkeenkin voisitte aina pitää mielessänne nämä asiat."

    • "Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän, elän aina ja ikuisesti. Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet."

    • "Nuo kaksikymmentäneljä vanhinta heittäytyvät maahan hänen valtaistuimensa eteen ja osoittavat hänelle kunnioitustaan -- hänelle, joka elää aina ja ikuisesti."

    • "Ja minä kuulin, kuinka kaikki luodut taivaassa, maan päällä, maan alla ja meressä, kaikki mitä niissä on, lausuivat: -- Hänen, joka istuu valtaistuimella, hänen ja Karitsan on ylistys, kunnia, kirkkaus ja mahti aina ja ikuisesti."

    • "Seitsemäs enkeli puhalsi torveensa. Taivaassa kajahti monien äänten huuto: -- Koko maailman kuninkuus on nyt tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellulleen. Hän on hallitseva aina ja ikuisesti."

    • "Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen."

    • "Yksi neljästä olennosta antoi näille seitsemälle enkelille seitsemän kultaista maljaa, jotka olivat täynnä Jumalan vihaa, hänen, joka elää aina ja ikuisesti."

      • Sapelienhelinässämennään

        Maan hiljaisillahan on aina varma vääsy juhliin, veturit vain kinaavat pääsenkös minä vain en, näitä kilpailevia ravureita ei nyt kovin suurta joukkoa ole, jotka sapeloivat keskenään.


      • Sapelienhelinässämennään kirjoitti:

        Maan hiljaisillahan on aina varma vääsy juhliin, veturit vain kinaavat pääsenkös minä vain en, näitä kilpailevia ravureita ei nyt kovin suurta joukkoa ole, jotka sapeloivat keskenään.

        Joillakin on tällainen meno:

        " Etkö jo ole oppinut, etkö ole kuullut, että Herra on ikuinen Jumala, koko maanpiirin luoja? Ei hän väsy, ei uuvu, tutkimaton on hänen viisautensa.
        Hän virvoittaa väsyneen ja antaa heikolle voimaa.
        Nuoretkin väsyvät ja nääntyvät, nuorukaiset kompastelevat ja kaatuvat, mutta kaikki, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohoavat siivilleen kuin kotkat. He juoksevat eivätkä uuvu, he vaeltavat eivätkä väsy."


    • "Taas kuului ääni: -- Halleluja! Porton roviosta nousee savu aina ja ikuisesti."

    • "Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti."

    • Tähän Ilmestyskirjan viimeisen luvun Jumalan aina-ilmoitukseen päätän tämän keskusteluketjun:

      "Yötä ei enää ole, eivätkä he tarvitse lampun tai auringon valoa, sillä Herra Jumala on heidän valonsa. He hallitsevat kuninkaina aina ja ikuisesti."

      Tärkeimmäksi juuri tälle ajalle joka päivä toistuvaksi jää tämä jo alussa mainittu:

      "Aina kun avaan suuni, minun täytyy huutaa, minun täytyy kuuluttaa väkivaltaa ja sortoa! Herran sana tuo minulle pilkkaa ja herjaa joka päivä."

      Jostain ihmeellisestä syystä pilkka- ja herja-kirjoitukset ovat viimeisen kahden viikon aikana huomattavasti vähentyneet - melkeinpä loppuneet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe