Työhulluus

koti-kiusattu

Mistähän kumpuaa tollanen kauhee vimma touhuta kokoajan.
Aina vaan laittaa kaameita urakoita itelleen ja kun ensin tuskailee ettei jaksa ja ehri niin lopussa ihmettelee ,mitähän tekis.
Ilman hommia ku istuskelee tulee ku semmonen kävelyttävä olo,ikkunast toiseen ja huokailee sormet hypistelee pieliä ja silmä tähyilee ,onko vinossa näkyykö pykimistä.
Nuorena haaveili joutilaasta ajasta mut ei tää niin ihanaa olekkaan kun ei pitkään malttais istua, mitähän mahtaa tosi vanhana tapahtuu.
Monestiko likka joutuu palokunnan kans hakemaan huruukon katolta jonne se on könynyt työkaluineen.

Onko joku toinen havainnu samoja oireita itessään.

69

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1eero

      Ootko tullu narkomaaniksi ko et herkiä, kyllä minäkin valikoiden, mielessä jo suunittelen, suunnittelussa mennee enempi aikaa mutta silloi se on puoliksi valmis.

      • Jonkin sortin holisti olen ,onneks toi eläke asettaa omia rajotuksia hankintoihin.
        Myönnetään pois et pikkasen turhalle toisinaan tuntuu touhuta kun ihan vieras tähän joskus asettuu.


      • 1eero
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Jonkin sortin holisti olen ,onneks toi eläke asettaa omia rajotuksia hankintoihin.
        Myönnetään pois et pikkasen turhalle toisinaan tuntuu touhuta kun ihan vieras tähän joskus asettuu.

        Niimpä, kyllä nuorempana enempi, viimeviikolla soitteli ihminen pienestä urasta mutta kieltäyvvyin, ihan pieniä joskus enempi omillaisia enempi ja kesällä. Osaavat on kysyttyjä vielä meiänkin ikäsenä.


      • 1eero kirjoitti:

        Niimpä, kyllä nuorempana enempi, viimeviikolla soitteli ihminen pienestä urasta mutta kieltäyvvyin, ihan pieniä joskus enempi omillaisia enempi ja kesällä. Osaavat on kysyttyjä vielä meiänkin ikäsenä.

        Nää vanhojen urakat on enimäkseen sellasia et ne tehrään aika ja poika periaatteel.
        Nytkin päiväl soitteli autoilija kun vaihtolava olis osaavaa kättä kaivannut,katellaan ku ilmat lämpee .
        Oikeestaan tuttujen auttelut on eniten aikaa vieviä kun niis pakottaa ittes ylitarkkuuteen.


    • Tässä eräänä päivänä tapahtui ihmeellinen asia, tuli tunne että haluaisin lähteä ihmisten ilmoille ihan vapaaehtoisesti ja sellainen olo että pitäisi tehdä jotain, oikeasti ihmettelin.
      Elämäni on ollut lähes minuuttiaikataulua, paitsi viimeiset kaksi vuotta. Minulle on ollut juhlaa olla jouten, olla vain enkä tee mitään työksi kutsuttua.
      Nytkin päivän katkaisee miehen luona vuodeosastolla käyminen ja palveluasunnolla äidin vointia kyselemässä.
      Olen mökillä viikonloput ja kaupungissa maanantaista perjantaihin ympäri vuoden. Toimintaa tulee ihan itsestään aika paljon.
      Odotan Pääsiäistä kun näen tyttären perhettä.
      Minulla on lähes aina ollut töitä enemmän kuin tahtoo ehtiä tekemään, tekemistä olisi nytkin vaikka kuinka mutta olen oppinut sulkemaan silmäni, yhden hengen taloudessa järjestys säilyy aika helposti. Keväällä touhuan mielelläni pihatöissä.

      • Sanovat et ,ei terve ihminen töitä kaipaa mut kaipaa se, jotenkin tuntuu pysyvän paremmin elämän syrjäs kiinni.
        Itte uskon rutiinien luovan jonkin laist turvallisuut elämään.


      • tellux2015x

        Hilmamarian kanssa aika lailla samat kuviot.Järjestys säilyy,kun laittaa tavarat aina heti paikalleen.Kerran viikossa kunnon siivous ja lähes päivittäin roskien lakaisu tarpeen mukaan.Koira kämppäkaverina kyllä tuo tassuissaan pihalta siivottavaa ja karvoja on mitä erikoisimmissa paikoissa.Se pitää vain hyväksyä,kun on koiran omistajaksi ruvennut.


      • Minulla on lähes aina ollut kissa. Tämä viimeisin jouduttiin armahtamaan autuaammille hiirimaille kun sairastui niin pahasti. Ikävä sitä omahyväistä ja vaativaa diktaattoria on. Meillä oli pitkiä keskusteluja, vastasi aina juttuihini, äänensävy kertoi onko samaa mieltä. Kyllä paljon vähemmällä siivouksella pääsee ilman kissaa, mutta siivoaisin mielelläni jos kissa olisi vielä luonani.


    • 123456789000

      Olis pitänyt nuorena muistaa rukoilla: että, jos minusta hullun teet, niin älä tee työhullua...

    • eppu2

      Kyllä sitä hyvän aikaa, kun eläkkeelle jäi oli hyppykengässä, kun oli tottunut touhussa oleen kaiken hereilläoloaikansa.
      Viimeisinä vuosinakin, kun vp:lle jäin ajoin 120km avoystävän luo, (hän oli niin sairas, että hyvä, kun jaksoi itsensä hoitaa) välillä poiketen kaiken maailman asiat ajamassa ja varsinkin kesäisin riitti puuhaa ja lisäksi hoidin mökkitilan.
      Sitten alkoi pikkuhijaa päästämään irti ja nyt on oikein mukavaa, kun ei ole kiire mihinkään.
      Opeta nyt vaan itsesi nauttimaan pelkästä olemisesta välillä. Minäkin alkuun monasti sanoin itselle, hei, ei sulla ole mihinkään kiire. Istu vähän aikaa ja jatka sitten.

    • siilimuori

      Minun äitee 80 vee päivittelee et voi mahoton kun ei hällä ole vapaapäivää koskaan. Itse on itsensä työnantaja. Ei vaan osaa rauhoittua vaan olemaan, tulee sellainen olo et pidetään laiskana jos ei koko ajan touhua jotain

      • 1eero

        Hällä se tullu tottumukseksi, minäkin tuumaillu jos sen ikäsenä vielä olisin menevässä kunnossa, tunnen muutamia tervaskantoja jotka liki yheksäkymppimisenä o toimintakunnosa, sitä kahteloo ihhailen.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Hällä se tullu tottumukseksi, minäkin tuumaillu jos sen ikäsenä vielä olisin menevässä kunnossa, tunnen muutamia tervaskantoja jotka liki yheksäkymppimisenä o toimintakunnosa, sitä kahteloo ihhailen.

        Joo, monilla ysikymppisillä, jopa satavuotiailla on vielä mahtava ote elämään. Mutta pittää sitä jo siinä iässä alkaa oivaltaa että vapaapäivät ja rentoutuminenkin on enempi kuin tarpeen. Mutta pää-asia on kai että itse nauttii ja viihtyy toimissaan.


      • ö-Öö
        siilimuori kirjoitti:

        Joo, monilla ysikymppisillä, jopa satavuotiailla on vielä mahtava ote elämään. Mutta pittää sitä jo siinä iässä alkaa oivaltaa että vapaapäivät ja rentoutuminenkin on enempi kuin tarpeen. Mutta pää-asia on kai että itse nauttii ja viihtyy toimissaan.

        Joopa

        Tampereella on 95 vuotias vuorineuvos asettunut ehdokkaaksi eduskuntavaaleissa. En tiedä kundisa oikein mitään, jotain luin, että kovassa iskussa, uusinut justiinsa ajokortinkin. Talousasioista se jotain selitti.

        Toisaalta, Donner yli 80, ei aio hakea nyt eduskuntaan .Kirjoittelee kirjoja, teki just elokuvan Armi Ratiasta, jokin uusi projekti menossa, siinä sivussa taas sairasti yhden syövänkin.

        Olemassa ammatteja, joista ei ikinä jäädä eläkkeelle. Ja siinä pirun iso kontrasti ihmisiin, joitten unelmien täyttymys on päästä mahdollisimman pian ja helpolla loispummieläkeläisiksi.


      • 1eero
        ö-Öö kirjoitti:

        Joopa

        Tampereella on 95 vuotias vuorineuvos asettunut ehdokkaaksi eduskuntavaaleissa. En tiedä kundisa oikein mitään, jotain luin, että kovassa iskussa, uusinut justiinsa ajokortinkin. Talousasioista se jotain selitti.

        Toisaalta, Donner yli 80, ei aio hakea nyt eduskuntaan .Kirjoittelee kirjoja, teki just elokuvan Armi Ratiasta, jokin uusi projekti menossa, siinä sivussa taas sairasti yhden syövänkin.

        Olemassa ammatteja, joista ei ikinä jäädä eläkkeelle. Ja siinä pirun iso kontrasti ihmisiin, joitten unelmien täyttymys on päästä mahdollisimman pian ja helpolla loispummieläkeläisiksi.

        Sattu pistämään silmään tää vuorineuvos, hyvinki pirteä vaikka nuorempa ollu pätevä tuskin enää tässä ajassa.


      • Useintaiteilijoita

        Kaikista niistä ammateista, joita tehdään sydämen kyllyydestä, intohimosta ja innosta tehdä, tuottaa, oivaltaa ja antaa jotain muillekin oivallettavaksi, ei kukaan halua koskaan jäädä eläkkeelle. Tervehenkinen ihminen ei makaa laakereillaan.


      • itsensäkorostajat

        Mikäs siinä, mutta kun niitä tekemisiään täytyy niin kovasti mainostaa. Ihan kuin hakisivat kehuja tai jotain...


      • ettäsilleen
        itsensäkorostajat kirjoitti:

        Mikäs siinä, mutta kun niitä tekemisiään täytyy niin kovasti mainostaa. Ihan kuin hakisivat kehuja tai jotain...

        Taitavat useimmat kuulua siihen ikäluokkaan etteivät osaa olla jouten ainakaan pidempiä aikoja vaan kaipaavat tekemistä ajan kulukseen.

        Kun saan edellisen työn valmiiksi alan ajttelemaan seuraavaa tekemistä. Jos sitä ei heti keksi, alkaa peukaloiden pyöritteleminen ja kova miettiminen että mistä päin taas aloittaisi. Sitäpaitsi tekemisellä on terveyteenkin sellainen vaikutus ettei niitä särkyjään niin ajattele, koska työ vie osan huomiosta. Josku on jopa tälläinen nettikeskustelu ollut avuksi.
        Sänkyyn selälleen heittäytymällä kivut ovat päällimäisinä, varsinkin silloin jos ei saa heti unta, tai on niin kipeä ettei unikaan tule.


      • siilimuori
        ö-Öö kirjoitti:

        Joopa

        Tampereella on 95 vuotias vuorineuvos asettunut ehdokkaaksi eduskuntavaaleissa. En tiedä kundisa oikein mitään, jotain luin, että kovassa iskussa, uusinut justiinsa ajokortinkin. Talousasioista se jotain selitti.

        Toisaalta, Donner yli 80, ei aio hakea nyt eduskuntaan .Kirjoittelee kirjoja, teki just elokuvan Armi Ratiasta, jokin uusi projekti menossa, siinä sivussa taas sairasti yhden syövänkin.

        Olemassa ammatteja, joista ei ikinä jäädä eläkkeelle. Ja siinä pirun iso kontrasti ihmisiin, joitten unelmien täyttymys on päästä mahdollisimman pian ja helpolla loispummieläkeläisiksi.

        Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki tuollaisille 95-vuotiaille tervaskannoile jotka jaksavat osallistua ja aikanaan kaatuvat työn ääreen niin sanotusti saappaat jalassa.

        Ehkä kuitenkaan omassa ammatissani en tule jaksamaan tällä menolla edes eläkeikään, jos ei kaunis klisee ikääntyvän työntekijän työssäjakamisen tukeminen toteudu käytännössä. Kirjojahan jaksaa raapustella kotisoffallakin ja 95-vuotiaan ehdokkaan eustajaehdokkuuden innokkuuttakin vramaan ikä hieman rjoittaa.

        Eläkkeelle jäämisen jälkeen pitää ehdottomasti olla jotain mielekästä puuhastelua.Muutoin voi tyhjyys iskeä kasvoille viimeisteään vuoden kuluttua eläkkeelle jäämisestä


      • itsensäkorostajat kirjoitti:

        Mikäs siinä, mutta kun niitä tekemisiään täytyy niin kovasti mainostaa. Ihan kuin hakisivat kehuja tai jotain...

        Kohrallaan ei oo koskaan,ole huoleti ,ei tarvii kehua ei sääliä jos viimesen ruuvin polviltani surautan kiinni ja sit hiljaa kallistun siihen työn viereen


      • Mitäpahaasiinäon
        itsensäkorostajat kirjoitti:

        Mikäs siinä, mutta kun niitä tekemisiään täytyy niin kovasti mainostaa. Ihan kuin hakisivat kehuja tai jotain...

        Luovan työn tekijät haluavat luovuudelleen tietenkin myös palautetta. Luovuus vaatii kritiikkiä kasvaakseen ja mennäkseen eteenpäin, saadakseen uusia ulottuvuuksia. Luovuus ei pelitä ahtaudessa ja karsinassa, joka lukkiuttaa laidoillaan. Luovuus vaatii tilaa ja näkyvyyttä, huomaamista, huomatuksi tulemista.


    • OllaankomaanisiaADHD

      Kotona osaan olla ihan vain vieterit suorana, istun tietokoneella, luen lehtiä, pelaan jotakin aivot tyhjentävää typerää peliä, mitä tuolta ilmestyy näytölle. Telkkaria katson hyvin vähän. Välillä puuhaan kotitoimistohommeleita, työkeikoillakin tulee käytyä, riippuu soitosta viitsiikö.
      Ans olla kun ohjelmoin lähteä mökille, jo vieterit vispaa, saatan tilata tavaraa, että pääsee oikein työllistämään itsensä ja mökki on loputon työsuo, jos (kun) siihen antautuu vietäväksi. Vähän olen osannut olla paikoillani viimeisen kahden vuoden aikana. Jos erehtyy istumaan mökkisohvalle kahvikupin ääreen, niin eikö pentele silmät ala mutkitella ja etsiä jotain "paranneltavaa" vaikka halkeama paneelikatossa. En sentään erehdy vauhkoamaan kärpäsen paskan kokoisista vioista, mutta aivot usuttaa, etköhän pistä uutta maalia tuohon ja tuohon... Enin osahan siitä on suunnitteluakin jota ei tarvitse toteuttaa. Mutta on kuin aivot kävisi ylikierroksilla, jäi vaihde päälle aiemman ison remontin myötä.
      Ehkä sitä rauhoittuu ajan kanssa ja siellä päässä vaan on ja lomailee.

      • k-kk

        Niin ollaan ku kaksosia, ei laiteta vielä pensseleitä santaan.


      • 1eero

        Ikuisuus toteamus että työt loppuisivat vaikka toteaa tuossakin olisi kohentamista jo löytyy muutakin et ikinä voi saavuttaa täydellisyyttä et täydellistä epäjärjestäkään.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Ikuisuus toteamus että työt loppuisivat vaikka toteaa tuossakin olisi kohentamista jo löytyy muutakin et ikinä voi saavuttaa täydellisyyttä et täydellistä epäjärjestäkään.

        Siltä minustakin tuntuu että on vain vaikeus valita et milloin millehi alkais :). Nykysin vielä työ vie suren osan ajasta mutta aina ajattelen ettö "sitten kun". Mutta pitää muistaa sekin seikka että sitä "sitten kun" ei välttämäti koskaan ehkä tule, kuka tietää.Siis häytyy elää tässä ja nyt.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Siltä minustakin tuntuu että on vain vaikeus valita et milloin millehi alkais :). Nykysin vielä työ vie suren osan ajasta mutta aina ajattelen ettö "sitten kun". Mutta pitää muistaa sekin seikka että sitä "sitten kun" ei välttämäti koskaan ehkä tule, kuka tietää.Siis häytyy elää tässä ja nyt.

        Mul tuli sana virhe, " et täydellistä epäjärjestystä eikä mitään epäjärjestä, olennainen ero he he


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Mul tuli sana virhe, " et täydellistä epäjärjestystä eikä mitään epäjärjestä, olennainen ero he he

        Joo huomasin mutta silti ymmärsin. Kumma että sulle tulee noita kirjoitusvirheitä, ei kait mulle koskaan :).


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Joo huomasin mutta silti ymmärsin. Kumma että sulle tulee noita kirjoitusvirheitä, ei kait mulle koskaan :).

        Tulee niitä kun tabletilla sohvalla pitkällään, yleensä, samalla katsoo tv no mitä tuosta jaa ettei sulla.,, heko heko.


      • eppu2

        Tuo mökille meno se aiheuttaa minullakin sen, että pää on jo valmiiksi täynnä sitä ja tätä.
        Pari päivää miltei menee, kun saa kaiken kesämeiningin alkuun ja auta armias, kun sitten levähtää sängylle huilaamaan, niin alkaa tuo kuvaamasi silmien mutkittelu.
        Kun se on tarpeeksi sisätiloissa mutkitellut, sitten se lähtee kulkemaan pitkin maita ja mantuja.
        Heti, kun ilmat sallii, pitää käydä uuden pirtin lattianlakkauspuuhiin.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Tulee niitä kun tabletilla sohvalla pitkällään, yleensä, samalla katsoo tv no mitä tuosta jaa ettei sulla.,, heko heko.

        Nii, pittäähän sitä ihmisen täälläkin jotenkin profiloitua :D.


    • Hauskoja nuo mainokset. Työhulluus otsikko on tuonut, ainakin minun näytölle, mainoksen tyräleikkauksesta.

      • TyrätönMies

        Että uhkaavat tyrällä. Nyt pitäisi rauhoittua. Onhan se väärin jos vapaa-ajan harrasteista saa tyrän ja joutuu leikkaukseen. Ehkä mainostaja ennakoi että täällä on totisia tyrä tapauksia, ehkä tyrineetkin elämässään :D


      • siilimuori

        Minun mainokseni näyttävät niiltä, mitä itse hakukoneella olen hakenut ja katsellut. Eli ilmeisesti profiloituvat kullekin oman hakuhistorian mukaisesti. Ei minulla tyrävyöt rytky tässäkään ketjussa.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Minun mainokseni näyttävät niiltä, mitä itse hakukoneella olen hakenut ja katsellut. Eli ilmeisesti profiloituvat kullekin oman hakuhistorian mukaisesti. Ei minulla tyrävyöt rytky tässäkään ketjussa.

        Joo vaikka olet katsonut nuppineulaa jo kohta lävähtää tauluun nupeja taulu täyteen.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Joo vaikka olet katsonut nuppineulaa jo kohta lävähtää tauluun nupeja taulu täyteen.

        Näin on. Tai jos haet jottain kesäläninkiä, vaateverkkokauppaketjut hyökkäävät silmille niin facessa kuin täällä.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Näin on. Tai jos haet jottain kesäläninkiä, vaateverkkokauppaketjut hyökkäävät silmille niin facessa kuin täällä.

        Häirihteekö se sinua, ei minua, siinä se on valmiina ko sivun aukaset mikä lie vakoilu juttu, sammuttaa koneen ni sillä selvii.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Häirihteekö se sinua, ei minua, siinä se on valmiina ko sivun aukaset mikä lie vakoilu juttu, sammuttaa koneen ni sillä selvii.

        Ei häirihe yhtää, mainoksiahan on nykyisin joka puolella. Huvitti vaan huomata että ovat juuri minun kiinnostukseeni kohdennettuja, kai. Tuskin ne sen kummemmin vakoilee, taitaa olla vaan sellaista täsmämainontaa. Vakoilevat lähinnä kiinnosdtusen kohteista.Ja jos itse änne ne näpytän, yrittäköön käyttää hyödykseen, valintahan kuitenkin on minun.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Ei häirihe yhtää, mainoksiahan on nykyisin joka puolella. Huvitti vaan huomata että ovat juuri minun kiinnostukseeni kohdennettuja, kai. Tuskin ne sen kummemmin vakoilee, taitaa olla vaan sellaista täsmämainontaa. Vakoilevat lähinnä kiinnosdtusen kohteista.Ja jos itse änne ne näpytän, yrittäköön käyttää hyödykseen, valintahan kuitenkin on minun.

        Se vielä puuttuisi jos sinun yöpaita näkyisi mun taulussa.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Se vielä puuttuisi jos sinun yöpaita näkyisi mun taulussa.

        No just kattelinkin tuossa verkkokaupasta uusia yöpaitoja kun entiset mieluisat alkaa jo olla puhkikuluneet. Että siis minun hakuni näkyisivätkin sinulle?


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        No just kattelinkin tuossa verkkokaupasta uusia yöpaitoja kun entiset mieluisat alkaa jo olla puhkikuluneet. Että siis minun hakuni näkyisivätkin sinulle?

        Netti o ostamisen kannalta yliveto.
        Jaaha nyt on tullu taasen oltua sisällä liikaa uloskaa ei mieli tee tohon ilmaan, jospa enskuun lopulla siirtäis nukkumapaikain maaseuvvulle olis vaihtelua, siellä tulee oltua ulkona kaiken päivää käpsäillessä yhtä sun toista ennekaikkea mielitekoja.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Netti o ostamisen kannalta yliveto.
        Jaaha nyt on tullu taasen oltua sisällä liikaa uloskaa ei mieli tee tohon ilmaan, jospa enskuun lopulla siirtäis nukkumapaikain maaseuvvulle olis vaihtelua, siellä tulee oltua ulkona kaiken päivää käpsäillessä yhtä sun toista ennekaikkea mielitekoja.

        Joo, ainaksi netistä löytää jos ei aina itse suoraan niin ainakin tietoa vaihtoehdoista. Ihan huvikseen kahteleepi kaikenlaisia vaihtoehtoja.

        Minäpä oon piipahtanu pari keikkaa autolla tuolla kylillä. Aattelin ensin lähteä lenkille, mutta tulin toisiin aatoksiin kun näin jotta vettä sattaapi. Minä asun aika maaseutumaisissa olosuhteissa. Nyt on kuuden työpäivän jälkeen ainua vappaapäivä, sen kyllä vietän laiskotellen ilman sen kummempia puuhasteluja. Onhan se kiva kun tulee kesä ja lämmin.Lusti juua päiväkahvet ulkona.


      • eppu2
        1eero kirjoitti:

        Netti o ostamisen kannalta yliveto.
        Jaaha nyt on tullu taasen oltua sisällä liikaa uloskaa ei mieli tee tohon ilmaan, jospa enskuun lopulla siirtäis nukkumapaikain maaseuvvulle olis vaihtelua, siellä tulee oltua ulkona kaiken päivää käpsäillessä yhtä sun toista ennekaikkea mielitekoja.

        Katselin tänään ilmatieteenlaitoksen sivuilta pitkää ennustetta. Toiseksi viimeinen viikko huhtikuuta, sen mukaan etelä- ja keskisuomessa keskivertoa vähän lämpimämpää.
        Nii, että, kyllä se petipaikka muuttaa täälläkin.
        Kyllä nuo jakoavaimet, vesiavaimet, uuninlämmitykset summuut jo tukan alla pyörii.


      • 1eero
        eppu2 kirjoitti:

        Katselin tänään ilmatieteenlaitoksen sivuilta pitkää ennustetta. Toiseksi viimeinen viikko huhtikuuta, sen mukaan etelä- ja keskisuomessa keskivertoa vähän lämpimämpää.
        Nii, että, kyllä se petipaikka muuttaa täälläkin.
        Kyllä nuo jakoavaimet, vesiavaimet, uuninlämmitykset summuut jo tukan alla pyörii.

        Talvenselkä on taittunu, ei ilmoista noin pitkälle tiedä kai vähän lämpösempää sekin riittää.
        Eipä sillä jouten tule oltua, vanha milijöö ni tekeminen ei lopu siellä koskaan tekee lepposaa tahtia.
        Syksyllä mietin voi voi on pitkäaika vappuun, aika liki ollaan.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Joo, ainaksi netistä löytää jos ei aina itse suoraan niin ainakin tietoa vaihtoehdoista. Ihan huvikseen kahteleepi kaikenlaisia vaihtoehtoja.

        Minäpä oon piipahtanu pari keikkaa autolla tuolla kylillä. Aattelin ensin lähteä lenkille, mutta tulin toisiin aatoksiin kun näin jotta vettä sattaapi. Minä asun aika maaseutumaisissa olosuhteissa. Nyt on kuuden työpäivän jälkeen ainua vappaapäivä, sen kyllä vietän laiskotellen ilman sen kummempia puuhasteluja. Onhan se kiva kun tulee kesä ja lämmin.Lusti juua päiväkahvet ulkona.

        Biltemalta katoin äske tuotteet ja laitoin sähköpostissa tytölle Vantaalle tiedoksi tuo sitte tänne tullessas, kaikki hoitu sohvalla muatessa vähä sormia heilutellessa.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Biltemalta katoin äske tuotteet ja laitoin sähköpostissa tytölle Vantaalle tiedoksi tuo sitte tänne tullessas, kaikki hoitu sohvalla muatessa vähä sormia heilutellessa.

        Nii, yllättävän hyvin sitä saa eurot kulumaan soffalla maatenkin :). Ei tartte vaivautua itse lähtemään kaupoille. Ja jos tavara ei satu olemaan mieluinen, sen voipi palauttaa. Kohtahan saa ruoatkin tilata netistä tuonne pakettiautomaattiin.


      • eppu2
        1eero kirjoitti:

        Talvenselkä on taittunu, ei ilmoista noin pitkälle tiedä kai vähän lämpösempää sekin riittää.
        Eipä sillä jouten tule oltua, vanha milijöö ni tekeminen ei lopu siellä koskaan tekee lepposaa tahtia.
        Syksyllä mietin voi voi on pitkäaika vappuun, aika liki ollaan.

        Se on se joku, mikä tekee niitä euroopan pitkiä ennusteita, ei ne olekaan aina paikkaansa pitänyt.
        Mutta toivossa on hyvä elää.


      • 1eero
        eppu2 kirjoitti:

        Se on se joku, mikä tekee niitä euroopan pitkiä ennusteita, ei ne olekaan aina paikkaansa pitänyt.
        Mutta toivossa on hyvä elää.

        Joo ainaskin pystyvät ilman ennustusta sanomaan et kesä tullee niiku muinakin vuosina ja ilmoja piisaa.


      • eppu2
        siilimuori kirjoitti:

        Nii, yllättävän hyvin sitä saa eurot kulumaan soffalla maatenkin :). Ei tartte vaivautua itse lähtemään kaupoille. Ja jos tavara ei satu olemaan mieluinen, sen voipi palauttaa. Kohtahan saa ruoatkin tilata netistä tuonne pakettiautomaattiin.

        Niin se maailma muuttuu. Ennen puhuttiin niistä jotka selällään maaten tienasi, mutta nykyaikana sitä pystytään jo tuhlaamaankin maaten.


      • siilimuori
        eppu2 kirjoitti:

        Niin se maailma muuttuu. Ennen puhuttiin niistä jotka selällään maaten tienasi, mutta nykyaikana sitä pystytään jo tuhlaamaankin maaten.

        Aivan, Se mikä laulaen tulee, viheltäen menee.


    • Voisko olla niin että tulee riippuvaiseksi siitä hyvästä fiiliksestä minkä saa kun jotain on aikaansaanut. Ja toisaalta ainakin itte pakenen huonoa omatuntoa sillä tekemisellä. Ainoat hetket jollain ei tuu laiskuudesta paha olo, on kesä-kuumalla rannalla ja joulun alla.
      Toiset varmaan pakenee muutakin työllä, kuin omatuntonsa. Jos mä nyt katselen toista siskoani joka tekee 16 h työpäiviä... koneeksi hän ittensä tekee. Ainut tunne mikä jää on väsymys ja itsesääli. Toiset narkkaa sitä jälkimmäistäkin.

      • eppu2

        Tuon fiilisjutun tunnistan itsessäni. Osaan kyllä laiskotellakin ihan hyvällä omalla tunnolla, mutta aina olen valmis tarttumaan toimeen, jos tarve vaatii.


      • hmp.f
        Ei mistään tuu niin levollist raukeutta kun työstä,kun kattelee tekemäänsä ja ei löyrä virheitä niin tekis mieli pistää tupakiksi vaikken poltakkaan.
        Pari epävireistä sanaakin tulee hyräiltyä.


    • Jos sinulta työt loppuu, niin tulepa tänne, kyllä minä jotain puuhaa sinulle keksin.

      • HartaastiJaHarkiten

        Oikeastaan pitäisi asennoitua niin, että jos on jo vapaalla niin mikään mikä ei ole pakollista, ei ole työtä vaan vapaaehtoista vapaa-ajan harrastusta vaikka kokoaisi puupinoa liiteriin. Kerrostaloissa taas on samat rutiinit läpi elämän mutta ei kannata asennoitua "kotiorjaksi" ja eikö monilla ole jo perhe levällään, lapset maailmalla ja aina ei ukkoakaan tai eukkoa.


      • Jos anceli lähempänä asuisit niin talkoisiin tulisin, ahkera olisin mut läkisoosia vaatisin evääks ja nuotion lammelle .


      • piikkiö kirjoitti:

        Jos anceli lähempänä asuisit niin talkoisiin tulisin, ahkera olisin mut läkisoosia vaatisin evääks ja nuotion lammelle .

        Tiedän että tulisit, nyt olisi tarjolla rahkapiirakkaakin. Lupaan myös läskisoosia ja nuotiopaikan lammella. Töitä riittää niin paljon kuin on haluja tehdä.


    • ähäpiti

      Nyt olette kyllä kiusallanne tehneet tämän aloituksen. Minä nimittäin olen aivan puhki, loppu, slyyt. Töitten jälkeen jaksoin just ja just syödä mahani täyteen ja kellahtaa köllölleen. Väsyttää niin saamaristi. Pelkkä ajatuskin, että pitäis hievelehtiä jotakin kotiaskaretta saa häntäluun porautumaan pielukseen tiiviimmin. Tirskahdin nauruun kun näin jonkun naulaavan viimeisen naulan ja kellahtavan siihen. En minä sille, että siihen jäi vaan se hyvin maalattu mielikuva.

      • eppu2

        Tuolla Piikkiöllä kun on niin mukavan leppoisa ilmaisutyyli.
        Köllöttele nyt vaan väsymykses poies, ei ne kotiaskareet mihinkään karkaa.


      • Nuoreena ja toivorikkaana kun haalattiin pääkonetta tropiikis niin päivän hikoilun jälkeen ei olis tarvinu olla ku rannankaisla lehmänsillal nii koko porukka olis pukertunu siihen.


      • eppu2

        ´´rannankaisla lehmänsillal´´, ei aukene ei?


      • eppu2 kirjoitti:

        ´´rannankaisla lehmänsillal´´, ei aukene ei?

        Anteeks malaisuuteni,ain ko innostun ja en varo kieltäni tunkee toi aikuisiän puhekieli pintaan,slankia se on.
        Eli kaisla tai ruoko on tuttu kaikille ja rannankaisla samoin ,eli yks ruoko on kysees.
        Ennen vanhaan ku purjelaivois oli elävää evästä mukana,lehmiä,sikoja lampaita ja herraties mitä muita niit olikaan.
        Ne oli siin kannella ja niitten ohi piti päästä töihin,rakennettiin kapee silta niitten yli mis paserattiin.
        Se nimi lehmänsilta on periytynyt nykypäivän laivoihin ,sellanen pikkasen kannesta irti oleva kulkutie joka esim vie messiin on lehmänsilta.


      • eppu2

        Kiitos tiedosta, hauska lukea noita sinun slangejasi ja itsekseen arvuutella, että mitähän tuokin tarkoittaa.
        Sitten kysyn, jos oon ihan ulalla.


      • ähäpiti
        eppu2 kirjoitti:

        Kiitos tiedosta, hauska lukea noita sinun slangejasi ja itsekseen arvuutella, että mitähän tuokin tarkoittaa.
        Sitten kysyn, jos oon ihan ulalla.

        Voi ryökäle! Nyt jos pyrskähdykset ovat vieneet nukahtamisvireen niin mä nojailen lehmänsillan kaiteeseen ja lasken alapuolella käyskenteleviä lampahia rannankaislaa laskutikkuna pitäen.


      • eppu2
        ähäpiti kirjoitti:

        Voi ryökäle! Nyt jos pyrskähdykset ovat vieneet nukahtamisvireen niin mä nojailen lehmänsillan kaiteeseen ja lasken alapuolella käyskenteleviä lampahia rannankaislaa laskutikkuna pitäen.

        Sen täytistäkös niitä lasket, osaa ne nyt käyskennellä laskemattakin.


      • k-kk
        ähäpiti kirjoitti:

        Voi ryökäle! Nyt jos pyrskähdykset ovat vieneet nukahtamisvireen niin mä nojailen lehmänsillan kaiteeseen ja lasken alapuolella käyskenteleviä lampahia rannankaislaa laskutikkuna pitäen.

        Se mikkä kaire ol leistonki se on .


      • ähäpiti
        k-kk kirjoitti:

        Se mikkä kaire ol leistonki se on .

        Jaa, täällä sensuuri päällä. Kiittelin monta tuntia sitten Eppua köllöttelyluvasta. Nyt tuo k-kk pukkaa arvotuksia, niin, että pähkäilen leistonkii. Ja Pitäis köllöttelystä laskeutua levolle.


      • eppu2
        ähäpiti kirjoitti:

        Jaa, täällä sensuuri päällä. Kiittelin monta tuntia sitten Eppua köllöttelyluvasta. Nyt tuo k-kk pukkaa arvotuksia, niin, että pähkäilen leistonkii. Ja Pitäis köllöttelystä laskeutua levolle.

        No ekkös nyt ymmärrä, sehän on lehmänsillan leistonkii, mee rauhassa vaan levolle.


    • Laiskatöitäänluettelee

      Kahdeksan (8) päivän työrupeama takana. Eka vapaapäivä; leipomista, ruokaa, pääsiäissiivoamista. Huomenna jotain pientä, pyykkiä, pääsiäishiluja, silittämistä ... ennen kaupunkireissua asioille, auton huolto ja katsastus, ruokakauppa yms. Kiirastorstaina jatkuvat työt ...

    • meriittiälöytyy

      Päivääkään en ole rehellistä työtä tehnyt.
      Mutta ikäni olen ollut Kommunistisen Puolueen jäsen.
      Lipussa on hyvä väri.
      Ne työkalut vain pilaavat hyvän aatteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe