Miehiä inhoava valitsee silti miehekkään naisen?

kaksilahkeinen

En ole nainen, mutta tämä palsta tuntuu mielekkäimmältä kysymispaikalta tälle asialle, enkä aio ryhtyä sukupuolenvaihdos leikkaukseen tämän kysymyksen vuoksi, joten kysyn tällaisenaan, ilman hametta. ;)

Olen pohtinut, jos on lesbo ja inhoaa itsekkäitä miehiä, niin valitseeko itselleen silti itsekkään butch-lesbon, joka näyttää ihan mieheltä ja käyttäytyy kuin stereotyyppinen mies, jotta saa kuitenkin ainakin alitajuisesti olla yhdessä miehen kanssa, mutta kuitenkin turvallisesti itsekkään naisen kanssa? :) Entä haluaako moni myöntää, että näin saattaisi olla, vaikka valitsisikin itselleen vähemmän itsekkään butch-lesbon tai naisellisemman lesbon? En ole yleistämässä, koska jokaisella on omat haaveet ja elämässä käy kuten käy. Tämä oli vain mieleen tullut kysymys. :)

38

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksilahkeinen

      Kysymys oli teoreettinen, älkää ottako liian vakavasti. Mutta fiksuja, pohdiskelevia vastauksia olisi kiva saada. :)

    • aitoanaista

      Joillakin voi olla näin. Osa heistä ei varmaankaan halua myöntää asiaa, ei itselleen tai muillekaan. Osalla on jokin fiksaatio nimenomaan miehekkäämpiin naisiin, eli tuntevat kuitenkin loppupeleissä miehiä ja miehykkyyttä kohtaan jotain, koska haluavat sitä miehekkyyttä nähdä naisissa. Mielummin ottavat naisen, joka muistuttaa miestä, mutta alapää on kuitenkin naisen, jotta ei tarvitse yhdyntään ajautua. Eli loppupeleissä tällainen ihminen on vähintään bi, vaikka eivät sitä itselleen myönnäkään.

      Osalla varmaan sitten on, että paremman puutteessa ottavat sen miehekkäämmän naisen kun parempaakaan eivät saa ja niitä naisia kun ei kasva muutenkaan joka oksalla. Paremman ilmestyessä kuvioihin, varsinkin siinä tapauksessa jos tämän paremman saisivat itselleen, vaihtaisivat mielusti tämän miehekkäämmän naisellisempaan. Itse olen ajatellut, että tosilesbon, joka pitää vain ja ainoastaan naisista tunnistaa siitä, että viehättyy vain naista muistututtavista naisista, ei suinkaan miestä muistuttavista naisista.

      Osa miehekkäistä naisista, jotka viehättyvät miehekkäistä asioista tai ovat itsekin miehekkäitä (harrastukset, ulkonäkö, vaatteet, eleet, ilmeet, tavat), eivät mielestäni kykene itselleenkään tunnustamaan, että jollain tavoin palvovat miehiä tai miehekkyyttä, saattaapi olla, että salaa fantasioivat olevansa heteromiehiä, koska luulevat, että näin saisivat enemmän naisia itselleen (käytännössä siis mennä tässä asiassa hyvinkin lähelle transpuolta). Luulevat, että heteromiehenä olisi helpompi olla. Kynnys myöntää tämä tosiasia voi olla hyvinkin korkea, varsinkin kun sitkeästi elää vanhakantainen uskomus, että osa lesboista "pitäisi" tai "kuuluisikin" olla miehekkäitä (ei, ei, ei, ei näin!) Osalla taas miehekkäänä esiintyminen on sitä, että on tarvetta erottautua heteromassasta ja tarvetta korostaa vanhanaikaisesti ympäristölleen olevansa jotenkin lesboja ja tarve kuulua johonkin alagenreen pönkittääkseen itseään ja omaa identiteettiään.

      Sinänsä lähtökohtana se, että pyrkii hakemaan enemmän naisseuraa sillä, että on itse miehekkäämpi on oikeastaan absurdi varsinkin jos hakee seuraa nimenomaan lesboista. Oikea lesbohan viehättyy vain naisista, ei miehistä. Tietysti on näitä "lesboja", jotka sitten ilmoittavat haluavansa miehekästä naista, mutta mielestäni kyse ei enää oikeasti ole oikeasta lesboudesta, vaan pikemminkin biseksuaalisuudesta, jota kyseinen ihminen ei vaan ole itselleen kyennyt kenties myöntämään. Sillä miehekäs nainenhan vetoaa paremmin biseksuaaleihin eikä niihin 100 % lesboihin. (Tietysti osa bisseistä voi olla sellaisia, että viehättyvät joko naisellisista naisista tai miehekkäistä miehistä, mutta eivät miehekkäistä naisista tai naisellisista miehistä.) Menekki voisi olla parempi jos hakisi seuraa pelkästään bisseistä tai sitten olisi niin läpimenevä mies jo, että suosio olisi paremmin taattu tuolla heteronaisosastolla. Osalla on varmasti vaikeaa itselleen myöntää, että onkin transmies, pitävät itseään naisina ja lesboina, mutta ympäristö näkee heidät selkeästi transmiehinä. Sitten ihmetellään kuinka ei saa naisseuraa, kun ne naiset oikeasti haluaisivat naista (ei siis naista, joka on puoliksi mies ja puoliksi nainen, vaan NAISTA).

      • Jugendale

        Oon erittäin samaa mieltä joka sanan kohdalla. Puhut pelkkää asiaa, jonka luultavasti tulee kieltämään muutama tällä palstalla pyörivä.


    • fault

      en tiedä miten itsekkyys liityy sukupuolisuuntautuneisuuteen, mutta itsekkyys sinällään ei ole mikään huippuominaisuus, kuten ei mikään muukaan jos se menee liiallisuuksiin. Terveellä tavalla saa olla vaikka mitä luonteenpiirrettä.
      Nainen ei muutu mieheksi vaikka se ei näytä barbille, ei siinä sen vaikeampaa ajatustyötä minun mielestä tule suorittaa.

    • Pikkujuttu

      Ööh... Sukupuolen VAIHDOS? Kannattais ehkä laittaa terminologia kuntoon ennenku tulee huuteleen mitään.

    • Seita7

      Olen itsekin ihmetellyt ja kummastellut tätä samaa asiaa miksi useimmat lesbot tuntevat mieltymystä miehekkäisiin naisiin ja tuntevat tarvetta pukeutua kuten miehet ja kävellä, kuten miehet, elehtiä kuten miehet. Sain kyllä ihmeellistä raivoa täynnä olevia vastauksia tuossa eräällä keskustelu palstalla.Mutta myös muutamia jotka olivat samaa mieltä kanssani. Ja olen ajatellut samalla tavoin tuota asiaa mitä aitoanaista nimimerkillä kirjoitti. Olen täsmälleen samaa mieltä. Mielestäni nainen joka todella on aidosti kiinnostunut naisista ei tosiaankaan etsi miehen oloista naista, eikä myöskään halua näyttää miehekkäältä. Muuten siinä on jotakin nurinkurista, jos Ihan maalaisjärjellä ajattee.

      • fault

        mutta eiks tääkin ole makuasia? Kaikki ei varmaankaan ymmärrä kaikkien vaatemakua. Jos se alkaa ihan ihmetyttämään miksi kaikki esim ei pukeudu sun maun mukaan, niin ehkä sun kannattaisi miettiä mikä sussa on vialla eikä mitä muissa on vialla.
        Edelleen, nainen on nainen vaikka se ei olisi femme. Se miksi sä olet saanut negatiivista kommennttia ajatelmastasi, johtunee siitä että sä olet pikkaisen rajoittunut ja umpimielinen. Jos sä käyttäisit sitä maalaisjärkeä, ymmärtäisit ettei kahta samanlaista ihimistä ole, siksi toisen erilaisuuden ymmärtäminen on hyvä ominaisuus. Ei sitten mene omakaan ajatusmaailma ihan sekaisin kun kaikki ei ole oman maun mukkaan.


      • aitoanaista
        fault kirjoitti:

        mutta eiks tääkin ole makuasia? Kaikki ei varmaankaan ymmärrä kaikkien vaatemakua. Jos se alkaa ihan ihmetyttämään miksi kaikki esim ei pukeudu sun maun mukaan, niin ehkä sun kannattaisi miettiä mikä sussa on vialla eikä mitä muissa on vialla.
        Edelleen, nainen on nainen vaikka se ei olisi femme. Se miksi sä olet saanut negatiivista kommennttia ajatelmastasi, johtunee siitä että sä olet pikkaisen rajoittunut ja umpimielinen. Jos sä käyttäisit sitä maalaisjärkeä, ymmärtäisit ettei kahta samanlaista ihimistä ole, siksi toisen erilaisuuden ymmärtäminen on hyvä ominaisuus. Ei sitten mene omakaan ajatusmaailma ihan sekaisin kun kaikki ei ole oman maun mukkaan.

        Kysymys ei olekaan siitä, että joku toinen nyt pukeutuis just vähän eri tavalla kuin itse tai että nainen ei olis nainen jos se ei olisi kliseinen barbie-hahmo. Kyse ei nyt tosiaan ole siis vain makumieltymyksistä esim. vaatteiden suhteen.

        Mun mielestä nainen ei ole nainen enää siinä vaiheessa jos se on puoliksi nainen ja puoliksi mies tai muuten mies, mutta naisen alavärkki. Jotenkin vaan kovin nurinkurista, että nainen, joka tykkää naisista haluaisikin naisen, joka muistuttaa mahdollisimman paljon miestä, mutta tää on just kamalan arka aihe joillekin ja jotkut taas ihan aikuisten oikeasti ei ollenkaan kykene hyväksymään itseään esim. transmiehinä, vaikka sitä oikeasti olisivatkin vaan mieltävät itsensä selkeästi naisiksi.


      • fault

        mä uskon taas että aika moni transmies kyllä lopulta päätyy korjausleikkauksiin. Eivätkä jää sun ihmetteleyä herättäviksi butcheiksi. Mä en oikein ymmärrä mitä tarkoitat tuolla "muuten mies mutta naisen alavärkki", jos siis hiustyyli ja olemus ei ole hentoinen niin on sitten wannabe mies? Edelleen kyselisin erilaisuuden ymmärtämisen perään. Ei tää ole arka aihe yhtään, tää on ihmisen oikeus olla habitukseltaan sellainen kuin itse haluaa. Sillai ku maalaisjärjellä ajattelee. Jos nyt edelleen sitä maalaisjärkeä käyttää, niin toi sun logiikka että jos nainen kerta tykkää naisista sen tulisi valita naisen näköinen, on aika pinnallista.
        http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1364449978317


      • aitoanaista
        fault kirjoitti:

        mä uskon taas että aika moni transmies kyllä lopulta päätyy korjausleikkauksiin. Eivätkä jää sun ihmetteleyä herättäviksi butcheiksi. Mä en oikein ymmärrä mitä tarkoitat tuolla "muuten mies mutta naisen alavärkki", jos siis hiustyyli ja olemus ei ole hentoinen niin on sitten wannabe mies? Edelleen kyselisin erilaisuuden ymmärtämisen perään. Ei tää ole arka aihe yhtään, tää on ihmisen oikeus olla habitukseltaan sellainen kuin itse haluaa. Sillai ku maalaisjärjellä ajattelee. Jos nyt edelleen sitä maalaisjärkeä käyttää, niin toi sun logiikka että jos nainen kerta tykkää naisista sen tulisi valita naisen näköinen, on aika pinnallista.
        http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1364449978317

        No, esim. tapaus, että naisella on miehen hiustyyli, miesten kasvot, miehen kävelytyyli, miehen ääni, miehen vartalo, mahdollisesti täytettä housuissa tai ainakin kävelee ja istuu mahdollisimman leveästi ikään kuin munat ois haarojen välissä, käy vain miesten vessoissa ja pisuaareissa ja yrittää imitoida miesten virtsaamista, miehen vaatteet, miehen eleet, miesten partavesi, miesten kädet, miesten korut, miesten boxerit (kaikki hankittu tietoisesti miesten osastolta), miesten kengät, miehen ammatti, miehiset harrastukset eli kaikin puolin mies, mutta vain naisen alavärkki. Mikä tässä nyt on siis vaikea ymmärtää? Kadulla jos vastaantulisi sinua niin luulisit itsekin, että kyseessä on mies, mutta oikeasti kyseessä on nainen ja lesbo ja joka ei koe itseään mitenkään mieheksi tai transmieheksi, mutta jota sinäkin ensisilmäyksellä luulisit mieheksi et naiseksi eli ei siis mikään butch vaan nainen, joka tietoisesti haluaa näyttää mieheltä, mahdollisimman maskuliiniselta ja jota kadulla itsekin luulisit mieheksi.

        Sitten tämmöiset ihmettelee, että miksi ei kelpaa lesboille. Eli siis miksi. Hei haloo, kuka tahansa luulisi kadulla mieheksi tuota, lesbohan on siis nainen, joka tykkää naisista ei miehistä. Eli kovin nurinkurista siis että miksi lesbon pitäisi ottaa nainen, joka ketä tahansa luulisi mieheksi ellei tietäisi, että tämä on oikeasti nainen ja lesbo ja juu kyse siis ei ole vain vaatteista vaan koko olemuksesta ja pyrkimyksestä nimenomaan olla jossain perinteisessä dominoivassa maskuliinisessa miehen roolissa, jossa mies ikään kuin on kukkona tunkiolla, pörhistelee sulkiaan, nainen on näyttelyesine ja riikinkukko, mies on maksumies ja nainen alisteinen kotiorja. Naisen tietysti pitäisi olla köyhä, tyhmä, kouluttamaton, mutta kaunis näyttelyesine, joka hoitaa kotihommat ja joka antaa seksiä kun vähän (kuviteltua) setelituppoa vilauttelee ja pullistelee taskuistaan ja mies sen kun loikoilee sohvalla vapaamatkustajana. Eli mies dominoi ja alistaa, nainen on alisteinen ja hyväksikäytetty, tyhmä, mutta kaunis.

        Maalaisjärjellä kun ajattelee miksi kukaan siis aidosti vain naisista pitävä haluaisi siis naista, joka oikeasti on läpimenevä mies (transmies), mutta joka itse ei miellä itseään transmieheksi vaan naiseksi. Ei ole kyse siis butcheista, ei ole kyse siitä, että onko nyt kraka kaulassa tai joku butchtöyhtö päässä tms. pienen pientä.


      • fault

        mä en ole tuollaiseen törmännyt kyllä, joten en osaa sanoa miksi lesbo haluaisi, mutta veikkaan jos lesbo tuollaisen haluaa niin kyse on rakkaudesta? Sehän ei katso sukupuolta eikä muutakaan. Mutta nää nyt on näitä, arvailuita vain.


    • Seita7

      Ei kuitenkaan ollut kyse erilaisuuden hyväksymisestä, minulla on transvestiitti ystäviäkin ja laidasta laitaan läheisiä ystäviä enkä ole totisesti väittänyt tai koskaan ollut sitä mieltä että kaikkien tulee olla stereotypioita. Eikä naisen tarvitse olla barbin näköisiä eikös tuo ole sinun puolelta nyt aika tavalla yleistämistä. Asian ydin on vaan siinä, että miksi nainen jota ei viehätä miehet seksuaalisesti tai tunne tasolla silti yrittää tunkea itseeään miehiseen muottiin.En pääse siitä yli enkä ympäri, että tuossa yhtälössä on jotain mikä ei sovi yhteen. Mutta et nyt näytä ihan ymmärtävän asian ydintä.Joten turhaa tälläinen keskustelu,en vaivaudu enää vastaan.

      • fault

        transsukupuolinen ja transvestiitti on tietty kaksi ihan eri asiaa. On olemassa naisia jotka pitävät miehistä, sitten on olemassa naisia jotka pitävät naisista. Näin yksinkertaista se on yksinkertaisestettuna sulle. Ei tähän vaikuta mitkään habitukselliset asiat. Ne on makukysymyksiä. On olemassa muitankin seksuaalisia suuntautuneisuuksia, mutta asian yksinkertaistamiseksi en nyt mene niihin.
        Lesbot pitävät naisista, ja lesboissa on monenlaista ihan niin kuin heteroissakin. Ottajansa kullekkin ihmistyypille. Mä en ehkä ymmärrä sun ydintä kun sä et tiedä mikä lesbo on, eikä sillä ole mitään tekemistä miehen kanssa.


    • Seita7

      Täytyy sanoa, että olen täysin samaa mieltä edelleen aitoanaista nimimerkin kanssa. Täydellisesti samaa mieltä.

      • mytreecents

        Olen nainen ja tykkään naisista. Ennen tykkäsin miehistä, mutta en enää. Butch, lesbonainen, on ihan eri asia kuin mies! Vaikka tykkäisi kuinka pukeutua miesten vaatteisiin, käyttää miesten (tai unisex) hajuvettä, pitää tosilyhyttä tukkaa, niin kyllä minä butchit aina naisiksi tunnistan. Heissä on vain enemmän maskuliinisuutta kuin keskivertonaisessa. He ovat jo pienenä tajunneet olevansa erilaisia kuin muut tytöt, enemmän pojan kaltaisia. Ja ovat valitettavasti joutuneet kuulemaan erilaisuudestaan koko elämänsä, kohtaamaan ihmettelyä ja vähättelyä.

        Miksei ihmiset saa olla sellaisia kuin haluavat? Sellaisia, miksi ovat sattuneet syntymään tähän maailmaan? Jotkut lesboista tajuavat myöhemmin olevansa transmiehiä, mutta uskoisin, että suurin osa ei edes halua olla muuta kuin nainen. Ja lesbo. Itse tykkään monenlaisista naisista, niin butcheista kuin naisellisemmistakin. Tärkeää on se, että se toinenkin tykkää naisista, ei se, mikä tyyli hänellä on ja mikä se maskuliinisuuden aste sattuu olemaan. Itseäni kiinnostaa juuri se, että ihmisestä löytyy molempia, sekä feminiinisyyttä että maskuliinisuutta. Ja väitän, että maskuliinisimmissäkin (menikö toi sana nyt oikein??) lesboissa on myös feminiinisyyttä.

        En itse siis ole butch, tulkoon se vielä selväksi, joten toivottavasti en puhunut ihan soopaa heistä. Tällaisen kuvan olen kuitenkin saanut. Välillä ottaa tosi paljon päähän se, että hlbt-yhteisössäkin tuntuu olevan paljon ennakkoluuloja erilaisia ihmisiä kohtaan. En tajuu.


      • femmenävastaan
        mytreecents kirjoitti:

        Olen nainen ja tykkään naisista. Ennen tykkäsin miehistä, mutta en enää. Butch, lesbonainen, on ihan eri asia kuin mies! Vaikka tykkäisi kuinka pukeutua miesten vaatteisiin, käyttää miesten (tai unisex) hajuvettä, pitää tosilyhyttä tukkaa, niin kyllä minä butchit aina naisiksi tunnistan. Heissä on vain enemmän maskuliinisuutta kuin keskivertonaisessa. He ovat jo pienenä tajunneet olevansa erilaisia kuin muut tytöt, enemmän pojan kaltaisia. Ja ovat valitettavasti joutuneet kuulemaan erilaisuudestaan koko elämänsä, kohtaamaan ihmettelyä ja vähättelyä.

        Miksei ihmiset saa olla sellaisia kuin haluavat? Sellaisia, miksi ovat sattuneet syntymään tähän maailmaan? Jotkut lesboista tajuavat myöhemmin olevansa transmiehiä, mutta uskoisin, että suurin osa ei edes halua olla muuta kuin nainen. Ja lesbo. Itse tykkään monenlaisista naisista, niin butcheista kuin naisellisemmistakin. Tärkeää on se, että se toinenkin tykkää naisista, ei se, mikä tyyli hänellä on ja mikä se maskuliinisuuden aste sattuu olemaan. Itseäni kiinnostaa juuri se, että ihmisestä löytyy molempia, sekä feminiinisyyttä että maskuliinisuutta. Ja väitän, että maskuliinisimmissäkin (menikö toi sana nyt oikein??) lesboissa on myös feminiinisyyttä.

        En itse siis ole butch, tulkoon se vielä selväksi, joten toivottavasti en puhunut ihan soopaa heistä. Tällaisen kuvan olen kuitenkin saanut. Välillä ottaa tosi paljon päähän se, että hlbt-yhteisössäkin tuntuu olevan paljon ennakkoluuloja erilaisia ihmisiä kohtaan. En tajuu.

        Kyllä femmekin voi olla tajunnut jo pienestä pitäen olevansa lesbo ja siinä suhteessa erilainen, ei vain butchit, heillä ei vaan ole mitään tarvetta sitä erikseen tuoda julki, koska se on niin itsestäänselvä asia heille ja he ovat sinut sen asian kanssa pienestä pitäen. Kyllä myös femmet ovat voineet koko elämänsä kuulla vähättelyjä ja ihmettelyjä ihan samalla tavoin ja itseasiassa voi olla, että vielä paljon enemmän kuin butchit (plus kaikenlaiset ahdistelut sun muut siihen päälle) ja kaiken lisäksi tätä, että ei uskois, että sä oot lesbo tai sitten sitä, että ihmiset luulee bisseksi tai heteroksi tai niin kuin nytkin tuossa sinun kirjoituksessa, että yleistetään, että femmet ei muka sitten olisi tajunneet pienestä pitäen olevansa lesboja tai että femmet eivät kokisi syrjintää tai ihmettelyjä. Tunnen monta femmeä itseni mukaanlukien, jotka ovat tajunneet pienestä pitäen olevansa lesboja, silti minulla ei ole tarvetta olla butch tai maskuliinen/poikamainen lesbo eikä minulla ole ikinä ollut tarvetta jotenkin tuoda ja kailottaa sitä lesboutta ihan erikseen kaikkialla. Minusta kyse on enemmänkin henkilön omasta epävarmuudesta, sitä epävarmuutta sitten peitellään olemalla jotakin tai kuulumalla johonkin alaryhmään.


      • femmenävastaan
        mytreecents kirjoitti:

        Olen nainen ja tykkään naisista. Ennen tykkäsin miehistä, mutta en enää. Butch, lesbonainen, on ihan eri asia kuin mies! Vaikka tykkäisi kuinka pukeutua miesten vaatteisiin, käyttää miesten (tai unisex) hajuvettä, pitää tosilyhyttä tukkaa, niin kyllä minä butchit aina naisiksi tunnistan. Heissä on vain enemmän maskuliinisuutta kuin keskivertonaisessa. He ovat jo pienenä tajunneet olevansa erilaisia kuin muut tytöt, enemmän pojan kaltaisia. Ja ovat valitettavasti joutuneet kuulemaan erilaisuudestaan koko elämänsä, kohtaamaan ihmettelyä ja vähättelyä.

        Miksei ihmiset saa olla sellaisia kuin haluavat? Sellaisia, miksi ovat sattuneet syntymään tähän maailmaan? Jotkut lesboista tajuavat myöhemmin olevansa transmiehiä, mutta uskoisin, että suurin osa ei edes halua olla muuta kuin nainen. Ja lesbo. Itse tykkään monenlaisista naisista, niin butcheista kuin naisellisemmistakin. Tärkeää on se, että se toinenkin tykkää naisista, ei se, mikä tyyli hänellä on ja mikä se maskuliinisuuden aste sattuu olemaan. Itseäni kiinnostaa juuri se, että ihmisestä löytyy molempia, sekä feminiinisyyttä että maskuliinisuutta. Ja väitän, että maskuliinisimmissäkin (menikö toi sana nyt oikein??) lesboissa on myös feminiinisyyttä.

        En itse siis ole butch, tulkoon se vielä selväksi, joten toivottavasti en puhunut ihan soopaa heistä. Tällaisen kuvan olen kuitenkin saanut. Välillä ottaa tosi paljon päähän se, että hlbt-yhteisössäkin tuntuu olevan paljon ennakkoluuloja erilaisia ihmisiä kohtaan. En tajuu.

        Kirjoitat, että ihmettelet, että on niin paljon lgbt-porukoissa ennakkoluloja, mutta itseasiassa kirjoituksesi paljastaa kuinka paljon ennakkoluuloja sinulla on esim. femmelesboja kohtaan. Itse olen femmelepakkona ollut pienestä pitäen jotenkin erilainen, olen kokenut paljon syrjintää esim. työelämässä, vaikka olen hyvin voimakkaasti femme ja lesbo. Olen femmen näköinen, mutta koska en pidä sormusta nimettömässä ja koska en ole naimissa tai kailottele kovaan ääneen seurustelevani miesten kanssa tai flirttaile hyvin näkyvästi miesten kanssa, niin esim. joillakin työpaikoilla syrjitään totaalisesti. Samoin heterotyöpaikoilla yleensä aina kysellään, että onko sulla poikaystävää tai sitten pidetään uhkana jollekin, että toi vie mun poikaystävän tms. Luullaan heti, että se on talon naisten miehestä kiinnostunut tms. Vapaa-ajan piireissä taas helposti femmelesboa, joka ei roiku miehissä kiinni pidetään maksullisena naisena syystä, että sille ei ne miehet muuten kelpaa tms.niin siksi se on sitten yksin. Olen kokenut myös syrjintää ja ennakkoluuloja paljon lgbt-piirien sisällä. Esimerkiksi voin mainita, että jotkut lesbot luulevat femmejä automaattisesti bisseiksi tai heteroiksi tai kolmen kimppaa haluaviksi. Samoin kolmen kimppaa haluavat parit tulevat yleensä tyrkyttämään seuraansa nimenomaan femmelesboille, koska kuvittelevat, että femmelesbot ovat automaattisesti sellaisesta kiinnostuneita. Sitten taas transnaiset ja transvestiitit olettavat, että jos olet femme ja lesbo, niin joko oikeasti oletkin mies, joka on nainen (mikä ei ole totta), koska eihän aito suomalainen lesbo voi siis millään olla oikeasti noin naisellinen tai sitten he kuvittelevat, että kaikkia femmelesboja kiinnostaa transnaiset/transvestiitit seurustelu/seksimielessä. Ennen muinoin (90-luvulla/2000-l.alussa) oli tosi kummajaista kävellä korkokengissä, pitää hametta ja olla homobaarissa. Se oli kuin kuulumista vähemmistöön vähemmistön sisällä. Nykyään esim. Dtm:ssä on paljon femmejä, mutta esim. tuohon aikaan olin usein ainut tai ainuita femmejä koko baarissa, sillä muut olivat niitä rekkiksiä tai muuten vaan hyvin maskuliinisia. Joten ajat ovat siitä muuttuneet. On myös ollut aikoja kun on sanottu, että mitä säää täällä teet ja osoiteltu sormella (tarkottaen, että olet liian femme ja sä oot varmaan hetero) jossain homobaarissa. Vieläkin joskus näkee näitä vanhakantaisia lepakoita (vanhempia naisia), joiden mielestä kaikki vähänkin femmet on heteroita tai vähintään bissejä tai sit ne on raskaana kun ne ei syty noille rekkiksille.


      • mytreecents
        femmenävastaan kirjoitti:

        Kyllä femmekin voi olla tajunnut jo pienestä pitäen olevansa lesbo ja siinä suhteessa erilainen, ei vain butchit, heillä ei vaan ole mitään tarvetta sitä erikseen tuoda julki, koska se on niin itsestäänselvä asia heille ja he ovat sinut sen asian kanssa pienestä pitäen. Kyllä myös femmet ovat voineet koko elämänsä kuulla vähättelyjä ja ihmettelyjä ihan samalla tavoin ja itseasiassa voi olla, että vielä paljon enemmän kuin butchit (plus kaikenlaiset ahdistelut sun muut siihen päälle) ja kaiken lisäksi tätä, että ei uskois, että sä oot lesbo tai sitten sitä, että ihmiset luulee bisseksi tai heteroksi tai niin kuin nytkin tuossa sinun kirjoituksessa, että yleistetään, että femmet ei muka sitten olisi tajunneet pienestä pitäen olevansa lesboja tai että femmet eivät kokisi syrjintää tai ihmettelyjä. Tunnen monta femmeä itseni mukaanlukien, jotka ovat tajunneet pienestä pitäen olevansa lesboja, silti minulla ei ole tarvetta olla butch tai maskuliinen/poikamainen lesbo eikä minulla ole ikinä ollut tarvetta jotenkin tuoda ja kailottaa sitä lesboutta ihan erikseen kaikkialla. Minusta kyse on enemmänkin henkilön omasta epävarmuudesta, sitä epävarmuutta sitten peitellään olemalla jotakin tai kuulumalla johonkin alaryhmään.

        En nyt puhunut femmeistä mitään, joten miten voin muka yleistää femmeistä sitä että he eivät ole aina tajunneet olevansa lesboja. Taisit tehdä oman tulkinnan tekstistäni ja löytää siitä jotain, mitä siinä ei ollut. Sanoin, että butchit ovat tajunneet olevansa erilaisia kuin muut tytöt. Lesboudesta ei siinä vaiheessa varmaan pikkutyttö edes tiedä mitään. Todellakin tiedän, että femmeissäkin on niitä, jotka on aina tajunneet olevansa lesboja, tunnenkin sellaisia. Mutta se, että tietää olevansa lesbo on eri asia kuin se, että tietää olevansa erilainen kuin muut tytöt, ei hyväksytty sellaisena kuin on. Femmeillä on tietty omat hankaluutensa tässä hlbt-yhteisön ennakkoluuloissa.


    • false_freesia

      Entäs, jos voimakkaat kasvonpiirteet tulee geeneistä, niin onko silloin syytä arvostella miehennäköiseksi, vaikka muuten olisi kuinka naisellinen nainen tahansa? Eikö kenellekään ole tullut mieleen sellainen seikka, että jos on kovin naisellinen tyyli erityisesti pukeutumisen suhteen, niin silloin asettaa itsensä mahdollisesti uhriksi joutumiselle? Erittäin tärkeä seikka omasta mielestä, suorastaan äärimmäisen, korvaamatonta!

    • Habanerokas

      Jos miljoonasta naisesta 600 000 EI SAA orgasmia heterosuhteessa, niin miksiköhän nainen valitsee sen butchin?

      • Feministi

        Hän on sitten jo tosi epätoivoinen ?


    • Hakoteillä

      mielenkiintoista pohdintaa ja kommentteja. Femme-butch asetelma siis elää edelleen vaikka minusta se kuulostaa vanhanaikaiselta.
      Oma kokemukseni: Seurustelin todella naisellisen naisen kanssa ja suhteen alkuaikoina minä käytin paljon miesten vaatteiksi luokiteltavia vaatteita ja minulla oli lyhyet hiukset. Sitten löysin naisellisen puoleni ja annoin tukkani kasvaa.
      Vähän tämän jälkeen tuli ero ja nykyään eksäni seurustelee jälleen tytön kanssa joka näyttää pojalta.

      • foxxy

        Mua naurattaa butch-femme asetelma. Vain 110% lesbot pitävät NAISENNÄKÖISISTÄ naisista eikä muunlaisista. Jos kiinnostaa butchit tai mauut kummajaiset, olet vähintään bi.

        Sit ei ihan sisäistetä taikka ymmärretä ylipäätänsä naiseuden ja mieheuden käsitteenä, kuinka keinotekoisia ne ovat. Repästy päästä, että juuri tietynlainen vaatetus, olemus on ja kuuluu vain ja ainoastaan miehelle ja miehisyyteen. Jos pukeudut miesmäisesti, yrität olla mies.

        Jotenkin luulin, edelleen luulen, et olisi fiksua antaa ihmisen olla mitä on. Eikä sanoa muille, miten pitäisi pukeutua tai olla. Minkälaisista pitäisi tykätä ja minkänäköisiä pitäisi välttää, sillä olethan 110%:sti lesbo.. Mistä vitusta repäsette näitä älyttömiä sääntöjä? Ylipäätänsä sen naiseuden ja miehuuden, butchiuden ja femmeyden kategorisoiminen on naurettavaa. Ihmiset lopettakaa ja antakaa ihmisten hengittää!


      • simppeliäettä
        foxxy kirjoitti:

        Mua naurattaa butch-femme asetelma. Vain 110% lesbot pitävät NAISENNÄKÖISISTÄ naisista eikä muunlaisista. Jos kiinnostaa butchit tai mauut kummajaiset, olet vähintään bi.

        Sit ei ihan sisäistetä taikka ymmärretä ylipäätänsä naiseuden ja mieheuden käsitteenä, kuinka keinotekoisia ne ovat. Repästy päästä, että juuri tietynlainen vaatetus, olemus on ja kuuluu vain ja ainoastaan miehelle ja miehisyyteen. Jos pukeudut miesmäisesti, yrität olla mies.

        Jotenkin luulin, edelleen luulen, et olisi fiksua antaa ihmisen olla mitä on. Eikä sanoa muille, miten pitäisi pukeutua tai olla. Minkälaisista pitäisi tykätä ja minkänäköisiä pitäisi välttää, sillä olethan 110%:sti lesbo.. Mistä vitusta repäsette näitä älyttömiä sääntöjä? Ylipäätänsä sen naiseuden ja miehuuden, butchiuden ja femmeyden kategorisoiminen on naurettavaa. Ihmiset lopettakaa ja antakaa ihmisten hengittää!

        Naurattaa suorastaan nämä lässytykset, että väitteet minkälainen on mies, minkälainen on nainen ovat keinotekoisia.

        JOKAISEN LUULISI NYT TIETÄVÄN MINKÄLAINEN ON MIES JA MINKÄLAINEN ON NAINEN. Jos ei tajua, että minkälainen on mies ja minkälainen on nainen, niin kyllä täytyy olla henkisesti melko vajaaälyinen.


      • foxxy

        Se vajaaälyistä, jos väittää, että nainen, joka pukeutuu 'miesmäisesti' olisi tai haluaisi olla mies.

        Se mitä me tiedetään naiseudesta tai miehuudesta on silkkaa oletusta.
        Jos sitä sukupuolta ei oteta mukaan, kaikki mieheen ja naiseen liittyvät oletukset on vaan meidän keksimää paskaa.
        Miesmäinen= juro, dominoiva, jopa uhkaava, istuu jalat haaralla, juo vain ja ainoastaan bisseä, tosi mies. Pukeutuu rentoon paitaan ja väljiin housuihin.
        Naismainen= siro, alistuva, yhteystyökykyinen, istuu sirosti, viininrakastaja, pullalta tuoksuva. Pukeutuvat naisellisiin paitoihin, kireisiin housuihin tai sit mekkoon.

        Siis tätä karkeaa jaottelua en ymmärrä. Enkä tule ymmärtämään. Noin yksinkertaisesti ei voi ajatella tai kyllä voi, mutta vain oletuksiin uskominen on vajaata.


      • false_freesia

        Tässä tapauksessa oikeat sanat ovat miehekäs ja naisellinen..! Ei muuta lisättävää. Naismaista käyttäisin kuvailemaan miespuolista homoa. Eihän tuo jaottelu todellakaan ole noin karkea, vaan sinä olet sen sellaiseksi tehnyt!


      • vaionko
        foxxy kirjoitti:

        Se vajaaälyistä, jos väittää, että nainen, joka pukeutuu 'miesmäisesti' olisi tai haluaisi olla mies.

        Se mitä me tiedetään naiseudesta tai miehuudesta on silkkaa oletusta.
        Jos sitä sukupuolta ei oteta mukaan, kaikki mieheen ja naiseen liittyvät oletukset on vaan meidän keksimää paskaa.
        Miesmäinen= juro, dominoiva, jopa uhkaava, istuu jalat haaralla, juo vain ja ainoastaan bisseä, tosi mies. Pukeutuu rentoon paitaan ja väljiin housuihin.
        Naismainen= siro, alistuva, yhteystyökykyinen, istuu sirosti, viininrakastaja, pullalta tuoksuva. Pukeutuvat naisellisiin paitoihin, kireisiin housuihin tai sit mekkoon.

        Siis tätä karkeaa jaottelua en ymmärrä. Enkä tule ymmärtämään. Noin yksinkertaisesti ei voi ajatella tai kyllä voi, mutta vain oletuksiin uskominen on vajaata.

        Entäs jos henkilö itsekin sanoo, että haluaisi olla mies tai miesmäinen, onko sekin sitten vajaaälyistä? Jos henkilö ulospäin näyttää ja vaikuttaa siltä, että hän haluaa olla mies tai vähintään mahdollisimman miesmäinen ja itsekin sen tunnustaa ja sanoo, että hän haluaisi olla mielummin heteromies kuin lesbo, niin tämä on siis vajaata? Toinen tapaus on, että henkilö haluaa olla heteromies mielummin kuin lesbo, mutta ei kehtaa tätä ääneen tunnustaa tai ei kehtaa edes itselleen myöntää, mutta se kyllä näkyy ulospäin ja henkilö itsekin tämän tietää. Harvemmin kuitenkaan lesbot, jotka oikeasti haluaisivat olla miehiä tai mahdollisimman miesmäisiä tunnustavat suoraan olevansa transmiehiä. Saattavat tosin tunnustaa suoraan, että haluaisivat olla heteromiehiä tai haluaisivat olla mahdollisimman miesmäisiä tai haluaisivat olla suhteen se "mies" ihan konkreettisesti, mutta harvemmin käytetään sanaa transmies.


    • kaksilahkeinen

      Ei butchin ole pakko olla itsekäs, itsekkyys tuli mukaan kysymykseeni koettaessani yksinkertaistaa kysymystä ettei mene liian vaikeatajuiseksi. Tiivistin sanaan itsekkyys esim. ominaisuudet komenteleva, v-ttumainen jne. stereotyyppisiä miesten ominaisuuksia. Outoa, että tosinaisellisen näköistä lesboa inhotaan homobaareissa naisten taholta. Kuin sukupuoliroolit olisivat nurinpäin: heterobaarissa tyhmät heteromiehet suuttuvat lesbolle etteivät he kelpaa, homobaarissa tyhmät miehekkäät lesbot suuttuvat lesbolle etteivät he kelpaa..... Ihmiset hyväksyvät vain heidän itsensä oloiset "oikeat" tyypit ja "väärät" tyypit häädetään pois.... ja samalla vaaditaan lisää suvaitsevaisuutta. :)

      Kiitos vastauksista. Kiva olisi lukea lisääkin asiallista pohdintaa.

      • fault

        tasavertaisuus pitäisi olla vaadittava asia, valitettavasti näin Suomessakin vielä on. Toiset saa syntyessään kaikki oikeudet, toiset sitten saa vaatia niitä.
        Olen itse naisellinen eikä mua ikinä ole inhottu homobaareissa. Jos sanaa inho nyt on käytettävä.
        Me ollaan kaikki omia yksilöitä, olisi hullua niputtaa esim homoseksuaalit edustaaan yhtä näkökulmaa asioihin. Siksipä esim nämä asiat kuka millaisesta ihmisestä viehättyy on pikkaisen hassuja. Koska jokaiselle on ne omat ottajansa, näinhän se menee maailmassa muutenkin. Vain täydellinen ihminen siis ansaitsee suvaitsevaisuuden? Annetaan ihmisten tykätä, olla tykkäämättä. Kyse on siitä miten nämäkin asiat tekee. Jos loukkaa toista vain sen takia ettei pidä hänen habituksestaan, on ehkä enemmänkin hakoteillä elämästä.
        Kaikki ei voi pitää kaikista, mutta hauskaa voi kaikki pitää.


      • fault

        tasavertaisuuden ei siis pitäisi olla vaadittava asia*


      • kateuttaseon
        fault kirjoitti:

        tasavertaisuus pitäisi olla vaadittava asia, valitettavasti näin Suomessakin vielä on. Toiset saa syntyessään kaikki oikeudet, toiset sitten saa vaatia niitä.
        Olen itse naisellinen eikä mua ikinä ole inhottu homobaareissa. Jos sanaa inho nyt on käytettävä.
        Me ollaan kaikki omia yksilöitä, olisi hullua niputtaa esim homoseksuaalit edustaaan yhtä näkökulmaa asioihin. Siksipä esim nämä asiat kuka millaisesta ihmisestä viehättyy on pikkaisen hassuja. Koska jokaiselle on ne omat ottajansa, näinhän se menee maailmassa muutenkin. Vain täydellinen ihminen siis ansaitsee suvaitsevaisuuden? Annetaan ihmisten tykätä, olla tykkäämättä. Kyse on siitä miten nämäkin asiat tekee. Jos loukkaa toista vain sen takia ettei pidä hänen habituksestaan, on ehkä enemmänkin hakoteillä elämästä.
        Kaikki ei voi pitää kaikista, mutta hauskaa voi kaikki pitää.

        Inho voi olla oikeasti kateutta tai pelkoa jostakin esim. uhka, että tuo toinen on parempi, kivempi, paremman näköinen kuin minä, tuo vie minun naiseni, kaikki huomio kiinnittyy tuohon ei minuun, tuo uskaltaa olla oma itsensä minä en tms.


      • false_freesia

        Itsekkyys ei liity asiaan millään lailla!


    • tyhmänmiehenrooli

      Ei pahalla, mutta yhtään älykästä miehekästä naista en kyllä tunne. Jokainen tuntemani miehekäs nainen on jotenkin jollakin tavalla melko simppeli ja jopa haluaa asettua siihen tyhmän heteromiehen rooliin. Onhan niitä oikeastikin älykkäitä heteromiehiä olemassa, mutta nämä nimenomaan haluavat olla niitä tyhmiä heteromiehiä. Toisaalta miksi kukaan bi haluaisi tyhmää heteromiestä esittävää naista kun niitä älykkäitäkin heteromiehiä on, jotka vielä näyttävätkin ja käyttyvätkin paljon paremmin? No, ehkä jotkut haluavat kumppanikseen tarkoituksella itseään tyhmemmän (ja rumemman), jotta eivät jäisi kenenkään varjoon.

      Sen sijaan kiroilua, vittuilua, töykeyttä en yhdistä pelkästään miehiin (tai naisiin). Minusta se ei ole sukupuolisidonnaista, vaan enemmänkin kasvatuksen tai pikemminkin sen puutteen tulosta sekä persoonakohtaista, enemmänkin luonnekysymys.

    • miksiolentaalla

      Eli myös heterosuhteessa "miesmäisen" naisen kanssa olevat miehet ovat "vähintäänkin bi-seksuaaleja"? Tai naiset, joilla on hoitsu/parturi-kampaaja/pitkätukkainenwhatever mies? Aikamoista psykoanalyysia kyllä heitellään.

      *huokaus*

      Ei "miehuus" tai "naiseus" määriydy sen mukaan miten pukeutuu tai käyttäytyy. Ja mitä ihmeen puhetta täällä on "tosilesboista"? Ovatko "tosiheterot" sitten millaisia... Annetaanko seksuaalisuudesta ja sukupuolen ilmaisemisestakin jotain pisteitä... Toisen ovat enemmän lesboja/heteroita/bi/pan/aseksuaaleja kuin toiset, abloodeja...

      No joo. Itse tosin en osaa oikein sanoa millaisista naisista viehätyn. Pidän "poikamaisesta" ja lihaksista naisilla, mutta lihakset miehessä eivät herätä mitään. En pelkää pippeleitä, mutta en usko, että voisin miehen kanssa mennä esi. sänkyyn koska jo ajatus miehen suutelemisesta ja vähän blah. Pidän myös naisellisista naisista, en kuitenkaan yleensä kiinnostu aivan mallinnäköisistä oikeasti. Ehkä ajattelen, että ovat vain way out of my league :) Itse olen tavallinen nainen, välillä kuljen hameissa ja mekoissa, välillä farkkutakissa ja housuissa, ja se on ihanaa. Menee aina ihan yli ymmärryksen, kun jossain aletaan höpistä että lesbot, jotka tykkää maskuliinisemmista naisista ja sträppäreistä ja itse tykkää korostaa omaa feminiinisyyttään salaa tahtoo kaikki kunnon miestä vaan.

      • täälläonyksimies

        Olen miehekäs lesbo ja haluaisin olla oikeasti heteromies ja käytän mielellään sträppäriä sängyssä, koska haluan leikkiä ajatuksella, että olisin se "heteromies" ja naiseni olisi se heteronainen. Haluan ottaa naisen ja haluan dominoida, tunnen saavani valtaa naiseen olemalla heteromies. Pyrin pukeutumaan ja käyttäytymään kuin heteromies. Olen pienestä pitäen haaveillut olevani heteromies, mutta en tunne itseäni myöskän transmieheksi. Jotenkin minulle itselleni on vaikea myöntää olevani transmies, vaikka haaveilen usein olevani nimenomaan heteromies enkä lesbonainen. Minusta vain heteromiehillä on helpompaa kuin lesboilla. Käytän miesten pukuja, solmioita, boksereita ja miesten partavettä, koska haluaisin olla salaa "heteromies". Pidän miehekkäistä vaatteista ja pyrin ostamaan vaatteeni aina miesten osastolta. Pyrin aina olemaan suhteessa se "heteromies" ja naiseni on se "heteronainen". Ajelen autolla ja availen ovia naisille, haluanhan olla se mies suhteessa. Olen myös se maksumies, makselen ruoat ja juomat naiselleni sekä ostelen timantit, olenhan minä se "mies" suhteessa. Vastineeksi saan sitten loistavaa seksiä.


      • false_freesia

        Kirjoituksesi on aivan liian täydellinen ollakseen totta..! Haukotus...


    • Mä en halua olla edes alitajuisesti miehen kanssa. Pikkaisen testosteronia naisessa tekee hänestä kuuman. Arvaa miks mä pukeudun skinireleisiin, vaikka oonkin oikeasti ihan femme.
      Vastaavasti miehissä feminiinisyys tekee hänestä mielenkiintoisen. Sellaiset miehet ovat olleet lähes poikkeuksetta homoja. Jos nyt sattuisikin olemaan sellainen, ettei ole homo, niin sitten heteronaiset repisivät hänet itselleen. Repikööt mun puolesta rauhassa, sillä minä kyllästyisin sellaiseenkin mieheen nopeasti.

    • 567575

      Kukaan ei ole vielä sanonut, ettei lesbot vihaa miehiä. Miehet vaan haluaa uskoa niin, koska heidän päähänsä ei mahdu ajatus, että nainen voi ylipäätään tuntea seksuaalista vetoa eikä ainoastaan vastaa miehen seksuaaliseen kiinnostukseen. Monet miehet eivät ymmärrä, ettei naisen seksuaalisuus määrity miesten kautta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe