Häräntappo keli ja kesärenkaat.

EiSaaPamputtaa

Kun on tällainen keli ja poliisi sakottaa jo talvirenkaista, niin väkisin mietti, että pitäisikö heidän enemmän joustaa tässä asiassa. Aamulla ajettiin tuurilla!

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieti_enemmän

      Taas näitä tyhmiä aloituksia, ei poliisi tällä kelillä sakota talvirenkaista

      • jokeee

        No ompas täällä taas tyhmää porukkaa jotka ei osaa ajatella omilla aivoilla. Talvikeli on aina ollut vapulle asti.


      • hridhd

        Aina? Suurin osa vuosista ei ole mennyt noin. Toki pieni riski talvikeleistä on kyllä aina ollut...


    • nastarenkaat
    • sdkfjsdkljgklj

      Vaihdoin jo viime viikonloppuna kesärenkaat juurikin mediassa esiintyneiden sakkouhkailujen vuoksi, muuten en olisi vaihtanut vielä koska tiedän vanhastaan miten keväällä sää voi vaihdella, takatalvi voi tulla yhdessä yössä. Ilmastonlämpenemislöpinät on ihan täyttä paskapuhetta!

      • bfihdhsj

        Luulisi nyt ihmisten nyt tietävän, että kelin vaatiessa saa talvirenkailla ajaa vaikka kesällä. Takatalven mahdollisuudella ei ole taas mitään tekemistä ilmaston lämpenemisen kanssa... Tai no siinä mielessä on, että tämän kaltaiset ääri-ilmiöt kyllä yleistyvät.


      • absit_rutisee

        Ihmiset kyllä tietävät mutta selitys ei kelpaa poliisille kun annetaan byrokraattinen päätös että "keliolosuhteet eivät ole enää peruste pitää nastarenkaita autossa" niin sitä byrokraatin päätöstä ei muuta lumisadekaan.

        Ja kuules nulikka, takatalvia on ollut ennenkin, ennenkuin koko ilmastonmuutoshöpötys alkoi eikä sitä pidetty minään "ääri-ilmiönä" vaan täysin luonnollisena sääilmiönä!

        Ja taas nyt perjantaiaamunakin joutui autoni ABS tietokone tosissaan työskentelemään löytääkseen pitoja jostain nurkasta ja kuljettajan taidotkin joutuivat koetukselle.

        Toivottavasti oli viimeinen kerta tänä keväänä kun tulee lunta...


      • bfihdhsj

        "hmiset kyllä tietävät mutta selitys ei kelpaa poliisille kun annetaan byrokraattinen päätös että..."

        Tällaista vain ei ole tapahtunut :)

        "takatalvia on ollut ennenkin"

        Toki, muistan esim. kesäkuun -82. Mutta kuumimmista vuosista kovin useat ovat sattuneet lähivuosille ja ääri-ilmiöt ovat yleistyneet kautta maailman. Mutta olet selvästi päättänyt mielipiteesi asiasta eikä mikään saa päätäsi kääntymään, joten asiasta on turha vääntää.

        "Toivottavasti oli viimeinen kerta tänä keväänä kun tulee lunta..."

        Samaa mieltä.


      • rthtrhdty

        "Tällaista vain ei ole tapahtunut"

        Kyllä on tapahtunut. Ei vielä tänä vuonna Kuopiossa, mutta esim. Uudellamaalla tällainen uhkaus on jo esitetty. Ja Kuopiossakin tällainen lapsellinen uhkailu on otettu tavaksi viime vuosina, ja tyypilliseen tapaan siitä ei anneta mitään ennakkovaroitusta, vaan yhtenä aamuna saadaan lehdestä lukea, että jahas, tästä päivästä lähtien poliisi alkaa sakottaa nastarenkailla ajamisesta. Ilmeisesti poliisissa ei luoteta enää siihen, että ihmiset osaisivat arvioida itse oman liikenneturvallisuudentarpeensa.

        Luulisin, että poliisilla olisi tärkeämpääkin tekemistä, kuin tällaisenkin asian kyttääminen, mutta ilmeisesti näin ei sitten ole. Ja se viime torstaiaamun liikennehässäkkä oli osittain juuri tämän ansiota. Tiedän monia ihmisiä, jotka ovat vaihtaneet kesärenkaisiin sen takia, koska uutisissa on puhuttu poliisien sakkouhkailuista.


      • jdkdhdh

        Mitään tuollaista PÄÄTÖSTÄ ei ole tehty. Tuskinpa edes tuollaista ehdotonta uhkausta.

        Ja byrokraatin päätös olisi joka tapauksessa toissijainen lain rinnalla. Tsekkaapa mitä sanotaan renkaista ja keliolosuhteista.


      • poliisi_uhkailee

        Kyllä on lukenut medioissa poliisin esittämä suora uhkaus että aletaan sakottaa nastarenkaista ja että keliolosuhteet eivät enää kelpaa perusteeksi pitää nastarenkaita autossa.
        Millainen on yhteiskunta jossa poliisi uhkailee avoimesti tavallisia kansalaisia missä tahansa asiassa, tulee mieleen totalitaariset kehitysmaan tasolla olevat sotilasjuntan johtamat maat eikä demokraattinen pohjoismainen hyvinvointivaltio jollainen Suomi kai haluaa ainakin esiintyä olevansa...


      • oiurghewg

        Aina on noissa tiedotuksissa ollut maininta kelivarauksesta, eli että saa tarpeen mukaan pitää.

        Eikä kyse ole uhkauksesta; on vain kerrottu, että ihan lain mukaan sakkoja saa tarpeettomasta nastoilla jyräämisestä. Ja hyvä niin, ne kiellot on ihan syystä. Esim. Saksan tullilla on asiaan tiukka linjaus; nastoilla ei päästetä yksittäisiäkään autoja maahan. Tullissa onkin tuttu näky, kun turistit nyppivät nastoja uusista renkaistaan :)


      • sääntö-suomi

        Mitähän tekemistä Saksan tullilla on Kuopion kanssa vai joko sekin on liitetty Kuopioon?
        Minulla ainakin on tullut vaikutelma virkavallan, poliisi, kela, työkkäri, tv-lupahallinto, jne. että niillä ei ole minkäänlaista jouston mahdollisuutta, asenne on jyrkkä, ehdoton, byrokraattinen ja kansalainen on suunnilleen päävihollinen jota saa ja pitää kyykyttää hallintoalamaisena niin paljon kuin mahdollista.
        Esim. aikoinaan lähetin tv-lupahallintoon tv luvan irtisanomisen kun analogiset lähetykset loppuivat, telkkari oli jo silloin sellainen sontalaatikko ettei kiinnostanut katsoa niin tv-lupahallinnosta tuli ylimielinen ja töykeä vastaus että "taloudellinen tilanne ei ole peruste lakkauttaa tv-lupa". Jaahas, ainut että irtisanomisperusteina ei ollut mitään taloudelliseen tilanteeseen viittaavaakaan! Jouduin soittamaan sinne ja ärähtämään pari valittua sanaa ennenkuin lupa meni poikki.
        Olen myös joutunut aikoinaan maksamaan kelan asumistukia takaisin byrokraattisen joustamattoman tukijärjestelmän takia, ei oltu systeemissä huomioitu määräaikaisia jne. epätyypillisiä työsuhteita ollenkaan.

        Nythän on toki lumisateiden saavuttua poliisit peruneet sakotusuhkailujaan mutta kyllä uhataan kuitenkin heti perään jo ensi viikolla puuttua nastarenkailla ajeluun, kyllä suorastaan naurattaisi jos ensi viikollakin tulisi lunta :))


      • oisjgasg

        Minusta tuo Saksan-vertaus on kyllä aika selkeä, mutta tässä vielä rautalanka: muualla asiaan suhtaudutaan vielä Suomeakin jyrkemmin.

        Olen kyllä pääosin samaa mieltä kanssasi ns. sääntösuomesta, mutta tässä asiassa ovat kyllä ihan asiallisesti toimineet ja joustoa on kyllä löytynyt ihan riittävästi. Tiedotuskin on pelannut, kunhan ne uutiset malttaa lukea ajatuksella.


      • Liikenneriskipoliisit

        Itse ihmettelen lähinnä sitä, että minkä takia Suomen poliisi on nyt muutamien viime vuosien aikana lähtenyt tässä asiassa tällaiselle kovennetulle kyttäyslinjalle jatkuvine julkisine sakkouhkailuineen, kun mitään suurta ongelmaa ei tässä asiassa ole ennenkään ollut. Suomalaiset ovat kyllä osanneet vaihtaa renkaansa ihan oikeaan aikaan, silloin kun sen aika on tullut. Ei siihen ole tarvittu poliisia sakoilla uhkailemaan, vaan ihmiset ovat saaneet tehdä renkaidenvaihtopäätöksensä ihan itse ajotarpeidensa, kokemustensa ja sääennustusten perusteella.

        Saksaa ei kannata sotkea tähän, koska siinä maassa liikennemäärät ovat niin valtavia, että laajamittainen nastoilla ajelu söisi tienpinnat hyvin nopeasti. Toisekseen Saksassa on myös huomattavasti vähemman tarvetta nastoille ylipäätään.

        Odotetaan vaan, milloin tulee ensimmäiset kuolonuhrit tämän nykyisen käytännön takia, vai jokohan lie tulleet? Siinä sitä onkin poliisilla selittämistä, mutta mitään vastuuta asiasta tuskin ottavat, vaikka syytä ehkä olisi.


      • 9-14

    • epäusko

      Ainakin minulle opetettiin koulussa ettei Suomessa voi olla sijaintinsa takia sään ääri-ilmiöitä. Nyt niitä on koko ajan, olisiko vain että sillä selitetään huonoa rakentamista ja huonosti suunniteltua infraa!!

      • hjffjjgc

        Ei olisi.


    • jgghgh

      Itse tykkään tappaa härkiä enemmänkin aurinkoisella kelillä. Ihmisillä on kyllä outoja mieltymyksiä.

    • Tiedoksiantaja

      Kesät 2010-11 ja 2014 olleet Suomessa poikkeuksellisen kuumia. Aika tollo saa olla, jos parin lumikuuron jälkeen huhtikuun lopussa on julistamassa ilmastonmuutoksen höpötykseksi.

      Keski-ikäiset on kyllä huonoimpia nettikeskustelijoita joita on olemassa. On kansakoulu joskus käyty ja tiedonlähteenä iltapäivälehdet, omat luulot ja havainnot.

      • absit_rutisee

        On niitä kuumia kesiäkin ennenkin ollut.Olen peruskoulun käynyt 80-luvulta 90-luvun taitteeseen eikä silloinkaan vielä höpötetty mistään ilmastonmuutoksesta, se on vasta 90-2000-luvun keksintöä eikä siinä ole mistään luonnon tai maailman pelastamisesta kyse vaan raharikas eliitti on keksinyt "uskottavan" tekosyyn jolla nylkeä lisää rahaa tavallisilta kansalaisilta. Minua hävettää ihmiskunnan puolesta miten helposti rahaeliitin propaganda on uponnut, ilmeisesti suurin osa ihmisistä ei osaa ajatella omilla aivoillaan joten kaikki ylhäältä annettu paska uppoaa useimpien mieleen ilman mitään kyseenalaistamista...


      • jfudhdhd

        Tirsk :)


      • eipä_ole_uutta

        Ilmastomuutos "keksittiin" samoihin aikoihin kuin toinen maailmaa kohahduttanut juttu eli kylmäfuusio. Kylmäfuusio on todistettu tyhjäksi ja ilmastonvaihteluthan ovat normaali-ilmiö jotka menevät tiettyjen tekijöiden jaksotuksen mukaan. Esim aiemmin koko 30-luku on ollut hyvin lämmin jakso!


      • truedat

        Totta. Ihan sama juttu keuhkosyövän ja tupakoinnin kanssa. Keuhkosyöpiä kyllä esiintyy myös tupakoimattomilla, joten voidaan sanoa, että tuo on selvä vedätys.


    • azori

      Järjen käyttö on sallittu- ja jopa suotavaa mutta vain lakien ja asetusten puitteissa.

    • yepyepyep

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3340
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2882
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2730
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2544
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2365
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1843
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1777
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1650
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1496
    Aihe