Uskovat sinkkunaiset - kriteerit aviomieheksi

Uskova_pakkosinkku_M

Tavattuani useita uskovia sinkkunaisia, olen suureksi surukseni joutunut huomaamaan tällaisen tosiasian uskovista sinkkunaisista:

uskovalla sinkkunaisella on tyypillisesti täsmälleen samat
vaatimukset tulevan aviomiehensä suhteen kuin ei-uskovillakin naisilla,
ainoana erona on se, että uskovilla sinkkunaisilla
vaatimuslistaan lisätään yksi kohta ei-uskoviin verrattuna:

Miehen tulee olla myös uskossa.

Tuosta vaatimuslistasta siis ei poisteta mitään ei-uskoviin verrattuna.

Mitkä sitten ovat naisen olennaisimmat vaatimukset miehen suhteen:

Kaikilla naisilla:

Miehen tulee olla pitkä

Miehen tulee olla kookas ruumiinrakenteeltaan

Miehen tulee olla lihaksikas.

Jos naisella on taipumusta rahanahneuteen (katsopa, mitä Raamattu sanoo aiheesta rakkaus rahaan ja mammonaan), silloin listaan lisätään:

Miehen tulee olla rikas / varakas / hyvätuloinen / hyvin toimeentuleva (huom: naisten kriteerien mukaan).

Tämä sulkee esim. työttömän ulkopuolelle parisuhteista. Siitä huolimatta,
että oikeastaan ainoat asiat, mistä työtön joutuu tinkimään työssäkäyviin verrattuna, ovat nämä:

Työttömällä ei ole varaa näihin: Auto, Moottoripyörä, vene, kesämökki jne.

Moottoroituja kulkuneuvoja ja kesämökkejä lukuunottamatta fiksulla työttömällä on varaa siihen mihin työssäkäyvälläkin.

Niin, fiksu ihminenhän ei polta tupakkaa, joten fiksulla ei ole tupakoinnista johtuvia menoja.

Fiksu ei myöskään käytä runsaasti alkoholia.
Alkoholiakin sitäpaitsi saa halvalla, paitsi jos haluaa humaltua ravintolassa, se on tunnetusti kallista.

Lisäksi, naisen seksimieltymyksistä riippuen sillä toisella koollakin saattaa olla tai olla olematta väliä.
Joillekin naisille kun sen koolla on myös väliä, toisia taas asia ei juurikaan kiinnosta.

Tätä voi siis ihmetellä: Jos nainen on aidosti uskova, miksi nuo pitkä, kookas ruumiinrakenteeltaan, lihaksikas silti kuuluvat vaatimuslistaan.

Lukekaapa 1. Kor 7:2.

Sanotaanko siellä todellakin näin:

Mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin pitkällä, (ruumiinrakenteeltaan) kookkaalla ja lihaksikkaalla miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.


Eipä lue oikeassa Raamatussa noin.
Uskovat naiset kuitenkin käyttäytyvät aivan, kuin Raamatussa lukisi juuri noin.

Koska olet viimeksi nähnyt uskovan naimisissaolevan naisen, jonka aviomies on
lyhyt, ruumiinrakenteeltaan pienikokoinen ja hoikka,
ja vaikka lihakset hoitavat sinänsä moitteettomasti tehtävänsä, ne eivät millään tavalla pullistele näkyvästi.

Oma vastaukseni tähän on : en ole nähnyt ikinä, en ensimmäistäkään.

Ilmestyskirjan 22. luvusta löytyy tällaista:

18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

Kristitty sinkkunainen: Oletko sinä muokannut Raamattuasi siten, että siellä muokkaustesi jälkeen lukee näin:

Mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin pitkällä, (ruumiinrakenteeltaan) kookkaalla ja lihaksikkaalla miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.

Syntyvyyslukujen osalta naisten on niin helppo väärentää Raamattunsa em. tavalla.

Kas kun 100 tyttöä kohden syntyy 106 poikaa.

Eikä ennen 20 ikävuottaan kuole merkittävästi enemmän poikia kuin tyttöjä.
Jos kuolleisuudessa jotain eroa onkin, niin muuttuuko asia olennaisesti, jos 20 -vuotiaana jokaista 100 naista kohti on 105,99 miestä eikä tasan 106 ?
Mielestäni ei muutu.

Eli naiset ilmeisesti ajattelevat asian niin, että heillä on varaa jättää 6/106 lyhyintä pienikokoisinta miestä pysyvästi ilman vaimoa.

Jäsenrekisterien mukaan seurakunnissa on enemmän naisia kuin miehiä.

Mutta tähänkin on syynsä:

1. Jäsenissä on aviopareja (eli miehet ja naiset menee tässä tasan, jos molemmat kuuluvat samaan seurakuntaan)

2. Jäsenissä on vanhoja naisia, joiden aviomiehet ovat jo kuolleet (siis enemmän kuin leskimiehiä)

3. Jäsenissä on nuoria naisia, joilla on ei-uskova poikaystävä/avomies
(Herää kysymys: kuinka kauan luulet, että ei-uskova poikaystävä/avomies suostuu seksittömään parisuhteeseen tyttöystävänsä kanssa ?)
(Ja jos ei suostu, mitä sitten? Unohtuuko näiltä ei-uskovan kanssa seurustelevilta naisilta, että seksi muun kuin oman eri sukupuolta olevan aviopuolison kanssa on syntiä)

4. Jäsenissä on nuoria naisia, joilla on ei-uskova poikaystävä/aviomies

5. Jäsenissä on nuoria naisia, joilla on tyttöystävä (ei siis ole kyse tyttö ystävästä vaan tyttöystävästä).
(Mitähän Raamattu sanoikaan homo- ja lesbosuhteista ? - Aihe on toki epämuodikas nyky-yhteiskunnassa, jossa halutaan olla suvaitsevaisia myös homoseksuaaleja kohtaan, mutta Raamatun sanaa sekään ei muuta).

7

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naimisissa.jopa

      Tähän voidaan sitten lisätä, että jos tytsyllä on taustaa vähän karismaattisemmista piireistä, niin em. kriteerien lisäksi pitää ylistellä käsi pystyssä ja heiluttaa lippua ylistyskokouksessa (elävän hengellisyyden merkiksi).

      Uskon kyllä että nuo parisuhdemarkkinahommat voiva olla pinnallisia seurakunnissakin, tietyllä tavalla pienemmät ja suljetummat piirit vielä hankaloittavat asiaa.

    • N-yhäsinkku

      "Miehen tulee olla myös uskossa."

      Se, että mies uskossa on plussaa, mutta tärkeintä on samansuuntaiset elämänarvot ja joissain tapauksissa mies voisi olla vaikka ateistikin, jos muuten sopiva. Vaikka kyllähän siinä menettäisi, jos ei voisi jakaa toisen kanssa uskonasioita.

      "Miehen tulee olla pitkä"

      En suosi kumppaninvalinnassa pitkiä miehiä ja mies saisi olla vaikka minua lyhyempi.

      "Miehen tulee olla kookas ruumiinrakenteeltaan
      Miehen tulee olla lihaksikas."

      En kiinnitä erityistä huomiota ruumiinrakenteeseen. Minua viehättää erimuotoiset miehet, myös hintelät, lihaksien perään en katso. Mutta, jos kovin paljon ylipainoa, se voi vähentää kiinnostusta, ikävä kyllä.

      "Miehen tulee olla rikas / varakas / hyvätuloinen / hyvin toimeentuleva"

      Toivoisin, että mies tulisi toimeen omillaan, tai jos ei ole töitä, niin tekisi ainakin kunnolla asian eteen. On valmis töihin tai lisäopiskelemaan, mielummin kuin jää toimettomaksi. Jos on jokin sairaus, joka estää väliaikaisesti työnteon/opiskelun, se ymmärrettävää. Kunhan ei ole laiska.

      "Työttömällä ei ole varaa näihin: Auto, Moottoripyörä, vene, kesämökki jne."

      Minä en tarvi mitään noista.

      "Niin, fiksu ihminenhän ei polta tupakkaa, joten fiksulla ei ole tupakoinnista johtuvia menoja.
      Fiksu ei myöskään käytä runsaasti alkoholia.
      "Alkoholiakin sitäpaitsi saa halvalla, paitsi jos haluaa humaltua ravintolassa, se on tunnetusti kallista."

      Alkolia saisi käyttää säännöllisesti, kunhan sivistyneesti, ei joisi itseään humalaan, eikä olisi pakonomaista tarvetta saada alkoholia. Tupakan poltolle ehdoton ei, varsinkin minun läsnäollessa. Jos joskus harvemmin polttaa, niin jossain muualla.
      En käy baareissa tai myöhään ravintoloissa, enkä toivoisi miehenikään niissä viihtyvän

      "Lisäksi, naisen seksimieltymyksistä riippuen sillä toisella koollakin saattaa olla tai olla olematta väliä.
      Joillekin naisille kun sen koolla on myös väliä, toisia taas asia ei juurikaan kiinnosta."

      En testaa miestä tälläisessä asiassa ja kaikki koot käy muutenkin. Haluan tutustua ensin rauhassa ja ihastua, ennen sänkyyn menoa. Ei minulle tuota suurta vaikeutta odottaa vaikka avioliittoon asti.

      "Tätä voi siis ihmetellä: Jos nainen on aidosti uskova, miksi nuo pitkä, kookas ruumiinrakenteeltaan, lihaksikas silti kuuluvat vaatimuslistaan."

      Pitäisi kiinnittää huomionsa paljon tärkeämpiin seikkoihin kumppanin valinnassa, varsinkin kristillisestä arvopohjasta käsin katsottuna.
      Uskovakin ihminen on epätäydellinen ja pinnallinen asioissa. Nuo ulkoiset piirteet koetaan luontaisesti keskimäärin vetovoimaisemmiksi. Ihastumisen tunteet ovat voimakkaita ja vaikuttavat paljon ihmisten ajatuksiin ja valintoihin.

    • Pitkä.matka.mutta.meen

      Turussa alkaa uskovien sinkkulauantai -iltapäivät. Sain kutsun sinne. Syyskuun 5. päivänä 2015 klo 14.00. Sinkkulauantait jatkuvat joka kuukauden ensimmäisenä lauantaina samaan aikaan.
      Yhteyspaikka Asemanpuiston lähellä
      Läntinen Pitkäkatu 33, Turku

    • fwrbgawr

      ap. oletkos sinä sitä ,mieltä että kun joku tulee uskoon, vaikkapa nuorena, se riittää hänelle koko loppuelämäksi, ninkuin maalliselta puolelta? Ei opiskele ammattia, ei käy töissä, ei hanki viisaasti varallisuutta, ei hanki autoa ajatellen tulevaa perhettään, ei edes kuntoile että näyttäisi mieheltä. ??
      Se minua sinkkunaisena ihmetyttää että näitä NORMAALIIN ELÄMÄÄN KUULUVIA ASIOITApidetään jotenkin TÄYSIN ylivoimaisina joidenkin uskovaisten miesten taholta?? Mietippä hieman, kenen kriteerit ovat väärässä? Ei naisten, vaan miesten!

    • Angelusa

      Olen uskovainen sinkkunainen eikä minulla ole miehen suhteen kriteereitä, joita aloittaja luettelee. Miehellä ei tarvitse olla omaisuutta (ei edes moottorilla käyvää ajoneuvoa) eikä tarvitse olla pitkä, lihaksikas tms. Työttömyyskään ei haittaa.

      Sairauskaan ei haittaa. Itselläni on parantumaton (ellei Herra paranna) neurologinen sairaus, joka tosin on oireeton, mutta ei välttämättä tulevaisuudessa.

      Haluaisin miehen, mutta on ok sekin, jos pysyn naimattomana. Uskon ohella tärkeintä on, että mies on fiksu, päihteetön, keskustelullinen ja huumorintajuinen. Ja viehättää minua persoonana ja olemukseltaan, ja että minä viehätän häntä –eihän ilman molemminpuolista viehätystä mitään suhdetta voi tulla... En suostuisi alkamaan seurustelemaan miehen kanssa, joka ei näe minua kauniina, joten se on yksi kriteeri :D Niin, ja koti-ihminen pitää olla, en jaksaisi mitään reissaamista ja sosialisointeja kaveriporukoiden kanssa.

      Löytyihän niitä kriteerejä näköjään minultakin, kun vähän mietin. Toisaalta noiden ei pitäisi olla liikaa vaadittu sellaiselta, jolla peruspersoonallisuus "matchaa".

    • Turkuun.tapaamaan

      Yhdessä hankimme kaiken. Kun ensin löydämme toisemme.
      Menen Turkuun sinkkupäivään. Asun pikkukaupungissa. Olen 29 vuotias mies. Autoni on aika rämä. Lapsia ei vielä ole.
      http://jeesus-on-herra.com/?page_id=1230

    • Miten.järjestys

      No sinnehän tuleekin puoli Suomea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe