taskulamppu

lamppupää

Tekisi mieli hankkia uusi lamppu vanhan kierrejohdon päässä olevan halogeenilampun tilalle. Joku moderni ledipohjainen ladattava tuntuisi fiksulle. Onko? Ja millainen?

Nyt veneen käytetyin lamppu on kännykän taskulamppu ja toiseksi käytetyin on otsalamppu. Öisin en aja, mutta siihenkin on tietenkin varauduttava.

Ehdotuksia

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vesitiivis

      Ladattava led valaisin jossa kantama vähintään 250m ja laturi verkkovirralla ja tupakansytytinlaturilla

      Lampun olisi hyvä olla myös upotuksen kestävä, niin ei heti ole vettä täynnä kun veneessä käyttää sitä.

    • seppomartti

      Yöllä purjehtiessa kaikilla on henkilökohtainen otsalamppu. Tehokkaimmat ledit ovat riittävän kirkkaita, zoomin spotti on hyvä virtauslankojen katsomiseen. Muutoin ei usein fikkarila näy.mmHimmennymahdollisyys on myös vättämätön, muuten häikäisee liikaa.
      Sukeltajan valoheittäjä on hyvä vaihtoehto hakuvaloksi ja voi yöllä katsella kaloja, jos on kirkkaat vedet.
      Pienet n. 10€ taskulamput 3x AAA led ovat näppäriä, riittävän kirkkaita ja nimensä mukaan taskuun mahtuvia. Ladattavista olen luopunut ja mieluummin varaan pattereita riittävästi.
      Mammuttikokoiset ladattavat halogeenihakuvalot olen parin yrityksen jälkeen hylännyt. Samoin ARC on muuttanut mielensä. Ennen hakuvalo piti olla ladatava, mutta vimeksi ei kelvannut vaan piti olla johdon päässä akkuvirralla toimiva.

    • Tuolta_valitsemaan

      Www.taskulamppu.fi

    • Fikkarimies

      Aihetta on käsitelty aiemminkin. Dealextremestä saa lamppuja, mutta akut on ostettava kotimaasta. Minä pstin jostain akkula.fi

      Leditekniikka ja li ioni akut ovat mullistaneet teho/koko ja hintasuhteen taskulampuissa. Akkujen kesto on edelleen melko lyhyt tehokkailla lampuilla, mutta ostin vähän ekstraa ja tilasin dxltä myös 12 v toimivan laturin. Parilla kympillä saa tehokkaan led lampun ja saman verran saa pulittaa akuista. Satasella saa jo todella tehokkaan valonheittimen. Minä ostin juurikin yhden ison ja pienen. Pienenkin valovoima on ihan hämmästyttävä

    • Bossu

      Itse olen jonkun verran yöllä veneillyt saaristossa ja vältän kyllä ladattavia. Jos navigoinnissa tuleekin kämmejä ja joutuu hakuvalolla valaisemaan aiottua enemmän, alkaa ladattava pian hyytyä. Iän myötä niissä akku happanee. Tietysti joku moderni lamppu, johon saa vara-akun vaihdettua, on ehkä riittävä peli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe