Masennuksella osastohoitoon?

kvsamt

Moi, olen 18-vuotias nuori mies. Minulla diagnosoitiin 2,5 vkoa sitten sekava ahdistus- ja masennustila. Sain lääkkeet käyttöön, ensimmäisistä ilmoitin heti että en syö niitä (mm. haittavaikutuksien jne takia), no lääkäri laittoi toiset ja niitä otin yhden, nukuin koko päivän ja seuraavan yönkin vielä. Sanoin että en halua syödä tällaisia, no annosta pienennettiin, en ole siltikään syönyt. Olo menee vain pahemmaksi kokoajan ja tulee ihmeellisiä kohtauksia (asun yksin), paniikkihäiriön tyylisiä mutta ei kuitenkaan samanlaisia. Välillä itsensä tunnistamisen vaikeuksia jne ajatukset pahenee.. Tosiaan tiistaina keskusteluaika tk:ssa taas, varmaan lääkkeidenvaihto taas edessä. Anteeksi jos sekava teksti.

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaahterat

      Mitä, jos harkitsisit sellaista vaihtoehtoa, että lopetat itsesi myrkyttämisen ja haet apua sellaisista paikoista missä sinua halutaan oikeasti auttaa. Kolmannen sektorin paikat ovat sellaisia, joissa ei tyrkytetä pillereitä ja muita huumeita suuta täyteen, kunnes valitus lakkaan vaan siellä sinua, huoliasi ja kokemaasi, kuunnellaan ja kannustetaan. Saatat jopa saada ratkaistua ne syyt miksi sinulla on paha olla. Psykiatriaa ei kiinnosta asioiden ratkaiseminen vaan "oireiden peittely" (lue: sinun valituksesi hijentäminen). Ne aineet eivät korjaa sinussa mitään, ei aivoissasi, ei muualla kropassasi. "Psyykenlääkkeet" ovat täysverisiä huumausaineita, joita vain jaetaan reseptillä. Niiden käyttöön liittyy mm. aito aivovaurioriski ihan, kuten kaikkiin, varsinkin vahvempiin huumausaineisiin.

      Koska alalla työskentelevillä on niin huono tietämys kirjoittamistaan aineista, suosittelen sinua ottamaan asiasta selvää omatoimisesti ennen kuin alat käyttämään mitään. Luotettavaa tietoa on saatavilla muun muassa sivustolta www.cepuk.org. Sivuston kautta löydät linkkejä eteenpäin muillekin hyville sivustoille. Ei kannata pilata terveyttä ja elämäänsä sen takia, että ei ota asioista selvää etukäteen. Jälkikäteen virheen voi vain enää todeta, mutta silloin terveytesi on jo saanut osuman. Kaikkea hyvää jatkoosi.

      • asdfjklöasdf

        Mitä ovat kolmannen sektorin paikat ja miten niiden hoitoon pääsee?


    • Hakeudu-

      logoterapeutin hoitoon, sulla ei selvästikään ole ollut vanhempia kasvattamassa, tai ne ovat olleet seinähulluja.
      Tosiasiat kannattaa tunnustaa, sillä voi ratkaista ongelmat, muuten homma on paskanpyöritystä ja myrkkyjen syöntiä, mikä lopulta vie sinut 18-vuotiaana eläkkeelle ja siinä on sinun elämä.

      Valinta on sinun.

      • alkuperäinen

        haista paska. miten jotkut ees kehtaavat


      • Totuus-ei-pala
        alkuperäinen kirjoitti:

        haista paska. miten jotkut ees kehtaavat

        tulessakaan vaikka yritätkin valehdella.

        Ja paskas saat haistaa itse.


    • 454545

      Mitä lääkettä käytit ja olitko valvonut pitkään sitä ennen?

      Pitkään nukkumisessa voi olla kyseessa näet ihan se että kehosi kaipasi lepoa.

      • Alkuperäinen

        Mirtazapin 15mg, joka niin pienellä annoksella ei ole edes masennuksen hoitoon vaan unettomuuteen. Tiedän kyllä lääkkeistä sen verran että tuntuu että tk irakilaiset lääkärit eivät ole yhtään perillä. Onneksi sain depressiohoitajalta ja psykiatrilta apua, ja nyt yksityiselle tänään menossa


      • lääkeinfo

      • Alkuperäinen

        Joo, en syökään sitä enää. Vaan seronilia


      • timpetampe

        Juu ei mirtazapiinia, se tekee ihan hullun sekavaksi....pahentaa vaan oloa... On tärkeää, että saisit puhua jollekin sellaiselle henkilölle, joka osaisi rauhoittaa sinua niin, että et ainakaan pelkäisi noita "outoja" tuntemuksiasi. Omaa oloani aikoinaan pahensi se, että pelkäsin sekoavani totaalisesti, koska olo oli vaan niin hullu ja kaoottinen. Yhtenä aamuna en "nähnyt" itseäni peilistä. Saatana, olis mennyt hammastahnat väärän kurkkuun jos olisin ollut siinä kunnossa että olisin jaksanut hampaitani pestä. Yksi ammattiauttaja sanoi, ettei sellainenkaan ollut vielä merkki hulluudesta ja että "kuuluvat" valitettavasti "asiaan" kun on tosi ahdistunut ja masentunut. Ennemmin melkein sellaisia reaktioita kuin että ei enää reagoi yhtään mihinkään. Se on ihmisen oma mieli, mikä sellaisissa reagoi ja toimii ja samalla jotenkin hoitaa itseään, ikäänkuin jonkinlaisia "aivopieruja" jotka tietyllä lailla purkavat painetta päässä. Tsemppiiiii, usko että selviät, hae sitkeästi apua! On tosi raivostuttavaa ja pelottavaakin kun ihminen jonka pää brakaa, joutuu taistelemaan hulluna sen eteen että saisi tukea itselleen. Vähän sama kuin laittaisi tyypin, jolla on nilkassa avomurtuma juoksemaan sadan metrin esteitä saadakseen edes ideaalisidettä.


    • Eikö se että et ottanut lääkkeitä ja olosi vain paheni, kerro sinulle jotain. Sinä olet niiden lääkkeiden tarpeessa jotta pääsisit parempaan kuntoon. Jos et ota niitä, kuntosi vain pahenee. Ei psyykenlääkkeissä ole mitään häpeämistä, ottavathan esim diabeetitkotkin insuliininsa. Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia, mutta hirveä ahdistus ja masennus joka tekee tointakyvyttömäksi, on vielä pahempi juttu. Tiedän kokemuksesta. Mutta sinä päätät vaikka oletkin kovin nuori vielä. Kerro lääkärille huolesi ja kokeile lääkkeitten ottoa vähintään neljä viikkoa ja vertaa kuntoasi että onko se parempi kuin kuukausi sitten. Luulenpa ettet kadu. Voimia.

      • posfninsf

        Ei sokeritautia voi millään tapaa verrata ahdistuksen/masennuksen hoitoon. Itsellä täysin sama tilanne oli tossa pari kuukautta sitten mutta mä en ottanu minkään sortin lääkettä paitsi pahimpaan muutaman bentson jotka sain kaverilta. Pyysin lääkäriltä omaa reseptiä pahimpaan hätään koska en ajatellu sairastavani ahdistus/paniikkihäiriötä kovinkaan kauaa,tiedostin kaiken olevan vaa väliaikasta ja niinhän se olikin :) Mulle yritettiin ensin tarjota mirtazapiinia mutta kieltäydyin koska tiedän sen olevan haitallista mun mielelle. No sen jälkeen yritettiin tyrkyttää ketipinoria mutta kieltäydyin siitäkin koska tiedän senkin olevan haitallista mun mielelle. Onhan ne bentsotkin haitallisia mutta niitä voi ottaa vaan sillon ku kohtaus iskee ja sen jälkeen ei enään tarvitse. Lääkeaineet ei oo koskaan hyväks ihmiselle. Yritä ymmärtää että masennusta/ahdistusta/paniikkia ei haluta edes parantaa vaan halutaan että ihminen syö mahdollisimman paljon lääkkeitä,ymmärrätkö yskän? Ei ne lääkärit kaikki tajua sitä kieroa peliä mitä lääkeyhtiöt pelaa,ne toimii vaan niiden alaisuudessa. Terapia taitaa olla se tehokkain mutta siinäki potilaan tulee olla avoin ja puhua rehellisesti,ei siihen lääkkeitä tarvita että tiedostaa ongelman. Sillon ku tiedostaa ja hyväksyy ongelman,on paljon helpompaa parantua. On huomattavasti parempiakin vaihtoehtoja synteettisille lääkkeille mutta ne on kiellettyjä. Ikävä kyllä :(


      • alkuperäinen

        Kassukka, juuri näin. kiitos kannustavasta viestistä. Lääkkeet (uudet) aloitettu tänään ja maanantaina lääkäri joka vihjaili psykiatrisesta hoidosta, mutta saa nähä..


      • alkuperäinen
        posfninsf kirjoitti:

        Ei sokeritautia voi millään tapaa verrata ahdistuksen/masennuksen hoitoon. Itsellä täysin sama tilanne oli tossa pari kuukautta sitten mutta mä en ottanu minkään sortin lääkettä paitsi pahimpaan muutaman bentson jotka sain kaverilta. Pyysin lääkäriltä omaa reseptiä pahimpaan hätään koska en ajatellu sairastavani ahdistus/paniikkihäiriötä kovinkaan kauaa,tiedostin kaiken olevan vaa väliaikasta ja niinhän se olikin :) Mulle yritettiin ensin tarjota mirtazapiinia mutta kieltäydyin koska tiedän sen olevan haitallista mun mielelle. No sen jälkeen yritettiin tyrkyttää ketipinoria mutta kieltäydyin siitäkin koska tiedän senkin olevan haitallista mun mielelle. Onhan ne bentsotkin haitallisia mutta niitä voi ottaa vaan sillon ku kohtaus iskee ja sen jälkeen ei enään tarvitse. Lääkeaineet ei oo koskaan hyväks ihmiselle. Yritä ymmärtää että masennusta/ahdistusta/paniikkia ei haluta edes parantaa vaan halutaan että ihminen syö mahdollisimman paljon lääkkeitä,ymmärrätkö yskän? Ei ne lääkärit kaikki tajua sitä kieroa peliä mitä lääkeyhtiöt pelaa,ne toimii vaan niiden alaisuudessa. Terapia taitaa olla se tehokkain mutta siinäki potilaan tulee olla avoin ja puhua rehellisesti,ei siihen lääkkeitä tarvita että tiedostaa ongelman. Sillon ku tiedostaa ja hyväksyy ongelman,on paljon helpompaa parantua. On huomattavasti parempiakin vaihtoehtoja synteettisille lääkkeille mutta ne on kiellettyjä. Ikävä kyllä :(

        Ja sokeritautia voi todelakin verrata masennuksen hoitoon. Sokeritaudissa haima ei eritä insuliinia, ja masennuksessa aivoista katoaa serotoniinia jota sitten tasataan SSRI-lääkkeillä yleensä, (serotoniinin takaisinoton estäjillä) joten kyllä näitä voi verrata. Serotoniinia ei erity masennustilassa. t.alkuperäinen ja siis itse viimeisen vuoden hoitajaopiskelija.


      • Vaahterat
        alkuperäinen kirjoitti:

        Ja sokeritautia voi todelakin verrata masennuksen hoitoon. Sokeritaudissa haima ei eritä insuliinia, ja masennuksessa aivoista katoaa serotoniinia jota sitten tasataan SSRI-lääkkeillä yleensä, (serotoniinin takaisinoton estäjillä) joten kyllä näitä voi verrata. Serotoniinia ei erity masennustilassa. t.alkuperäinen ja siis itse viimeisen vuoden hoitajaopiskelija.

        Hei. Diabetesta eli "sokeritautia" ei voi verrata millään tavalla masennukseen. Diabeteksessa henkilöllä on todellinen puutos elinmistössä, kun taas masennuksessa ei ole. Psykiatrien levittämällä mainoskampanjaviestillä serotoniinin puutteesta aivoissa ei ole mitään tekemistä tieteellisten faktojen kanssa. Käyttämällä esimerkiksi SSRI-aineita henkilön serotoniinijärjestelmä vaurioituu ja serotoniinitasot laskevat lähtötasoa alemmaksi. Tieteellisessä tutkimuksessa on kiistattomasti osoitettu, että serotoniinitasolla ja masennuksella ei ole tekemistä keskenään. Jos olet hoitajaopiskelja kertoo se enemmän psykiatrian ja lääketeollisuuden mainoskampanjan tehokkuudesta kuin välttämättä sinun tyhmyydestäsi. Sinut kuin tuhannet muutkin suomalaiset on uskoteltu luulemaan, että heillä on aivoissa jokin vika vaikka todellisuudessa käyttämäsi aine sellaisen, ja potentiaalisesti, pysyvän vian voi aivoihin aiheuttaa.

        En yritä estää sinua käyttämästä SSRI-ainetta, mutta haluan vain olla rehellinen ja kertoa mitä olet tekemässä ja mitä käytöstä voi suurella todennäköisyydellä seurata. Asiasta on kirjoittanut nyt viime aikoina myös muun muassa psykologi Aku Kopakkala omalla sivustollaan www.akukopakkala.fi. Suosittelen tutustumaan. Akulla on ollut pokkaa paljastaa huijaus. Toinen sivusto, jota rohkaisen sinua omaksi eduksesi lukemaan ennen aineen käytön jatkoa on www.cepuk.org. Sieltä saat lyhyessä paketissa selityksen sille miten ja miksi sinua on harhaanjohdettu ajattelemaan tilaasi niin kuin on tehty. Psykiatrit yrittävät parasta aikaa eteennyttää itseään "serotoniiniteoriasta," koska tietävät sen olevan valheellinen ja ovat jääneet siitä kiinni nyt jo laajemmassa mittakaavassa. Sinulle tieto ei ole levinnyt kiitos suomalaisten tiedotusvälineiden vaikenemisen.

        Psychiatrists Still Promoting Low-Serotonin Theory of Depression
        April 15, 2015
        http://www.madinamerica.com/2015/04/psychiatrists-still-promoting-low-serotonin-theory-depression/

        Sinä lopulta saat päättää mitä aineita vedät ja kuinka paljon. Muista kuitenkin, että sinä olet myös se henkilö, joka kantaa vastuun ja seuraamukset seuraamuksista terveydellesi. Psykiatrit eivät koskaan ota vastuuta mistään, joten sitä on turha ongelmien tullessa odottaa. Terveys on tietenkin sinun eikä sitä myötätuntoisimman psykiatrinkaan anteeksipyyntö enää takas tuo. Kaikkea hyvää kuitenkin mihin päätökseen ikinä päädytkin.


      • Siri2
        alkuperäinen kirjoitti:

        Ja sokeritautia voi todelakin verrata masennuksen hoitoon. Sokeritaudissa haima ei eritä insuliinia, ja masennuksessa aivoista katoaa serotoniinia jota sitten tasataan SSRI-lääkkeillä yleensä, (serotoniinin takaisinoton estäjillä) joten kyllä näitä voi verrata. Serotoniinia ei erity masennustilassa. t.alkuperäinen ja siis itse viimeisen vuoden hoitajaopiskelija.

        Tuo serotoniiniteoria on kylläkin vain teoria. Mitään todisteita asiasta EI OLE. Synapsien serotoniinipitoisuuksia ei voi mitata, ainoastaan verestä. Ja itseasiassa SSRI-lääkkeet helpottavat enemminkin ahdistusta mutta ei masennusta. Masennus on dopamiinin vähyyttä aivoissa. Kyky tuntea mielihyvää on masennuksen yksi pääoire. Tiedän koska minulla on vakava masennus. SSRI-lääkkeisiin en koske siltikään.


    • ihmettelenjoskus

      Järkyttävää, millaista lääkitystä ihmisille "määrätään".
      Koska nämä "määrääjät" joutuvat vastuuseen?
      Eikös nämä kaikki koulu-ampujat ja esim. hyvinkään ampuja olleet juuri näiden lääkkeiden käyttäjiä?
      Vastuun pitäisi kantaa lääkärit ja lääkefirmat.
      Ne ovat vaan hiljaa ja kukaan ei välitä..muuten paitsi uhrit ja omaiset kärsivät loputtomasti.

      • tumblari

        Vähän sama kuin väittäisi kaurapuuron olevan olevan syy toisten ihmisten tappamiseen, "koska kouluampuja söi aamuisin kaurapuuroa."

        Nyt vittu.

        Itse sain masennusdiagnoosin äskettäin. Syön kolmea eri lääkettä pelkästään saadakseni unta. En ole ennen lääkkeiden aloittamista nukkunut 1,5 kuukauteen kuin 2 h putkeen yössä ja ei ollut enää psykoosi kaukana.

        Masennuslääke on turruttanut ahdistuksen lähes kokonaan ja olo on tällä hetkellä tyhjä ja välinpitämätön eli tilanne on parantunut itsetuhoisesta ajattelusta aika paljon.

        Kannattaisiko joskus vain pitää päänsä kiinni eikä tulla jakelemaan mututuntumia? Joillakin lääkkeet ja / tai psykoterapia auttavat, kaikilla ei.


      • Herätyskello45326
        tumblari kirjoitti:

        Vähän sama kuin väittäisi kaurapuuron olevan olevan syy toisten ihmisten tappamiseen, "koska kouluampuja söi aamuisin kaurapuuroa."

        Nyt vittu.

        Itse sain masennusdiagnoosin äskettäin. Syön kolmea eri lääkettä pelkästään saadakseni unta. En ole ennen lääkkeiden aloittamista nukkunut 1,5 kuukauteen kuin 2 h putkeen yössä ja ei ollut enää psykoosi kaukana.

        Masennuslääke on turruttanut ahdistuksen lähes kokonaan ja olo on tällä hetkellä tyhjä ja välinpitämätön eli tilanne on parantunut itsetuhoisesta ajattelusta aika paljon.

        Kannattaisiko joskus vain pitää päänsä kiinni eikä tulla jakelemaan mututuntumia? Joillakin lääkkeet ja / tai psykoterapia auttavat, kaikilla ei.

        Kannattaisi todella pitää joskus pää kiinni, jos et tiedä yhtään mistä puhut. Se, että sinulle ei ole tullut vakavia seuraamuksia on ainoastaan asiasta, josta voit olla tyytyväinen. Ethän väheksy toisten kohtaamia ikäviä kokemuksia omasi perusteella.

        "Masennuslääkkeiden" yhteys agressioihin, estojen katoamiseen, akatisiaan ja erilaisiin sekavuuden tiloihin on tieteellisesti todistettu eikä väiteltävissä. Jokainen väkivallan tapaus tulee tietenkin käsitellä erikseen. Mikään aine ei itsessään tee tappoja, mutta jokainen loogiseen päättelyyn kykenevä tietää alkoholin yhteyden väkivaltaan. Eittämättä jotkut eivät ole humalassa väkivaltaisia. Se ei tarkoita, etteikö jotkut rupeaisi herkästi päissään riehumaan. Aamulla sitten kaduttaa poliisiasemalla, kun naapuri on tultu pahoinpideltyä henkihieväriin ja multiin.


    • jari-pekka-65

      Älä ihmeessä vaan syö niitä lääkkeitä. On olemassa todellinen apu ahdistukseen ja masennukseen. Muista rukoilla.

    • eiosastolle

      Osastolle et ainakaan pääse noin helposti pelkän väsymyksen takia. Itse olen olen ollut siellä 3 kertaa ja pisin jakso ollut 1 kuukauden. Hoitoon pitää sitoutua, vaikka täällä ollaan niin tietävinään paremmin kuin lääkärit. Hoitoon kuuluu valitettavasti ne lääkkeet joita pitää ottaa jotta olosi paranee, vaikkakin tulisi sivuvaikutuksia. Jos olet oikealla asialla niin otat hoidot vastaan ja rupeat kokeilemaan eri lääkityksiä ei ehkä ekalla löydy oikeaa lääkitystä.

      • alkuperäinen

        Jep. no sen nään maanantaina. Lääkärini on miettinyt psykiatrista osastoa. V*tuttaa että ihmiset selittävät täällä kuinka minustakin varmaan tulee kouluampuja jos syön noita lääkkeitä! PASKAT! Tiedän niin monta läheistä ja ystävää ketkä ovat niitä syöneet ja kukaan saatana ikinä tehnyt mitään pahaa kellekkään. Seronil turvallisin lääke varmaan koko valikoimasta.


    • lääkepurkki

      Jos tilanteesi vaikuttaa noin vaikealta-varmasti lyhyempikin osastojakso on tarpeen sinulle.Saat keskusteluapua ja lääkitystä jos on tarpeen.Lääkitystä joutuu usein kokeilemaan eri annoksilla ja sitten haetaan se sinulle sopiva hoitotaso. Et välttämättä syö lääkitysä kuin hetken tai sitten kauemmin,

      • alkuperäinen

        Jep. uskoisin myös että lyhyt osastojakso helpottas


    • KahjotLiikkeellä

      Pelottavia sekopäitä täällä liikkuu! Ihminen on oikeasti sairas, niin neuvotaan olemaan ottamatta lääkeitään. Nää sössöttäjät ei tiedä miltä tuntuu olla oikeasti, siis ihan oieasti sairas, tuskin tuntevat juttujensa perusteella psykologian tai kemian alkeitakaan. Tai sitten ovat niin syvällä omassa sekomaailmassaan etteivät enää muusta tiedäkään.

    • VARMIN-TAPA-TUHOTA

      tai tappaa itsensä on syödä ns. masennusmyrkkyjä. Siltä tieltä ei ole paluuta.

      Oma on asiasi, tuhoatko itsesi vai et. Kansa toivoo, syö ja kärsi omilla rahoillasi, kansan ei tartte maksaa sinun hulluuttasi.

      Opastukset on annettu, itse päätät, tuhoatko itsesi vai haluatko elää terveen elämän.

      Kansa voi ja sanoo oman mielipiteensä, se kuuluu demokratiaan.

    • Hei!

      Olet kovin nuori että älä kaadu liikaa. Ole raitis ja harrasta terveitä asioita.

      Olen kirjoittanut jotakin masennuksesta, olen itse kokenut masennuksen, mutta olen Sinua reilusti vanhempi.
      En ryhdy lääkäriksi, mutta kirjoitan miten itse olen kokenut ja tullut tietoiseksi masennuksen asioista.

      Olet niin nuori että et voi paljoja ymmärtää, ja kannattaa olla lääkärin kanssa yhteydessä, mutta eivät ole kaikkivoipia hekään, eli ihmisen tulee kantaa itse vastuuta itsestään. Usko minua kun sanon että raittius on ehdoton asia että ihminen voi tervehtyä ja lääkitys ns. nautintoaineet voivat yhdessä aiheuttaa mitä tahansa sekavuustiloissa.

      Lääkitys on niin kuin antibioottikuuri sillä pääsee terveeksi, jos on kyse serotoniinin takaisinoton salpaajasta niin kuuri riittää. Lääkkeet väsyttävät alkuun ja lääkärit tahtovat antaa niitä suurina annoksi. Itse pistän 20 mg tabletin 4 osaan veitsellä. Vieläkin miedommaksi liottamalla tabletin puoleen litraan vettä ja 0,5 dl päivässä.
      Mutta lääkityksen väsyttävä vaikutus helpottaa ajan kanssa. Ota vakavasti kun sanon että raitis pitää olla.

      Pyri löytämään itsellesi mielenkiintoisia terveitä harrastuksia sitten kun jaksat. Olet niin nuori, että elämä on edessä, älä liikaa murehdi.

      Olen kirjoittanut tänne;
      http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/16


      Ystävällisin terveisin
      Jari Laurila
      keskustelija

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe