Oikeasti, pitääkö kiusaamista vain KESTÄÄ...?

ei.ikinä.enää

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2445556-tekisitko-itsemurhan-tassa-tapauksessa/



Perustuen tähän ketjuun, siitä otsikko.

Olen siis tuon ketjun ap ja olen avautunut tästä kiusaamisasiasta keskustelupalstoilla monesti aikaisemminkin. Sitten se avautuminen jäi pois, kun mulla alkoi mennä hyvin elämässä... Nyt tapahtui ehkä pieni järkyttävä juttu, mikä nosti kaikki ahdistavat tunteet pintaan! sen voi lukea tuolta linkkaamastani ketjusta.

Mutta en tiedä, pitäisikö mun enemmän olla järkyttynyt noiden ihmisten vastauksista! vai tosta mitä mulle EHKÄ tapahtui. Tuntuu että ensimmäisestä.

Miten kukaan ihminen kehtaa edes sanoa toiselle ihmiselle, että kiusaamista pitäisi KESTÄÄ ...?



Minusta se kuulostaa aivan järjettömältä ja järkyttävältä!

Omaan korvaan se kuulostaa aika järjettömältä ja järkyttävältä, sen takia, kun se on tekona niin VÄÄRIN. Ei missään nimessä oikeudenmukaista ja sillä on monesti niin kauas kantoiset seuraukset. ! Ihmisistä tulee pahimmissa tapauksissa kouluampujia tai muunlaisia seonneita jotka tekee henkirikoksen! Tai tappaa itse itsensä! Lievemmissä ja yleisemmissä tapauksissa, kiusatusta tulee jokatapauksessa mielenterveysongelmainen, ramppaa terapioissa, syö mielialalääkityksiä, joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle...

Niin ne on minusta jo ihan älyttömän hirveitä asioita!

Miten joku kehtaa sitten vielä edes sanoa/vaatia, että jos joskus kiusaaminen alkaa uudestaan kaikista muutoksista huolimatta, niin jonkun ihmisen pitäisi vaan KESTÄÄ henkistä väkivaltaa koko loppuikänsä...!?



Tajuaako nuo ihmiset kunnolla edes mistä puhuu... Okei osa väittää että niillä on omakohtaisia kokemuksia, mutta siis monesti raju henkinen väkivalta rampauttaa jo 2-3v ihmisen, niin miten sitten sellaista kestetään loppuikä !?

Minä oon ainakin niin herkkä ihminen etten pysty siihen.

Oon itkeskelly ja oksennellu koko loppu viikon tota asiaa, koska pelottaa, että se kiusaaminen alkaa taas uudestaan ja mä oon tehny niin paljon muutoksia sen eteen ettei alkaisi: muuttanut muualle, alkanut opiskelemaan... jne. Yrittänyt elää kaikin puolin mahdollisimman hyvää elämää ja olla hyvä ihminen , miksi mun pitäisi siis vielä joutua kärsimään noin silmittömästi !? En ymmärrä siihen syytä.

Ja oon oikeesti myös oksetanu, koska stressaantuneena mulle tulee etenkin päänsärky ja sit kun sitä jatkuu pitkään, tulee pahoinvointi ja pahoinvoinnista lentää lopuks sit vaikka laatta ... EI MUN KEHO JAKSA VAAN OIKEASTI UUSINTA KIERROSTA SITÄ RUMBAA !

16

3083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.ikinä.enää

      Ja sitten kun mun haave on nyt yli 20-vuotiaana perustaa jossain vaiheessa oma perhe ja löytää mies, niin mua ihan hirvittää!, et joku tuol keskustelussa ehdottaa että mun pitäis panna sinne sun tänne, valehdella miehille käyttäväni ehkäisyä ja tulla sitä kautta raskaaksi ja hankkia lapsi yksin ... KOSKA HUONON MAINEEN JA KIUSAAMISEN TAKIA EN TAAS KUNNON MIESTÄ SAA ! tai ainakaan välttämättä sellaista kenestä oikeasti pidän ja eihän se ole mukava mennä sellasenkaan ihmisen kanssa yhteen, josta ei oikeasti pidä.

      Niin tuo on sitä mitä mä vähiten haluan! Haluan perus onnellisen elämän mihin kuuluu mies, lapsia, ystäviä, kiva koti ja hyvä terveys !

      Onko se liikaa vaadittu? Kun en esimerkiksi halua voittaa lotossa mitään, vaan että perus asiat ois kunnossa.

      PS. Olen avautunut tälle palstalle myös joskus aiemmin.

    • Olethan hakenut jo ammattiapua, siis terapiaa?

      • ei.ikinä.enää

        Kyllä, mutta se ei liity minusta mitenkään tähän jos kiusaaminen alkaa uudestaan? Eikä sitä selvitetä sillä että itse käydään vaan terapiassa! Jos otetaan esimerkiksi väkivaltainen parisuhde, niin varmaan se terapeuttikin sanoisi että eka pitää päästä väkivaltaisesta parisuhteesta eroon jotta siitä terapiasta voi olla mitään hyötyä. Terapiahan on minun kuulemani mukaan ihan hyvä tapa hoitaa traumoja. Mutta toi oli nyt sulta vähän hölmö vastaus, viestiin jossa mietitään perusteellisesti asioita... Miten mä voin huonon maineen takia jäädä esim ilman kunnollista parisuhdetta/miestä ja miten paljon kiusaaminen saakaan tuhoa ihmisessä aikaan... !


      • ei.ikinä.enää kirjoitti:

        Kyllä, mutta se ei liity minusta mitenkään tähän jos kiusaaminen alkaa uudestaan? Eikä sitä selvitetä sillä että itse käydään vaan terapiassa! Jos otetaan esimerkiksi väkivaltainen parisuhde, niin varmaan se terapeuttikin sanoisi että eka pitää päästä väkivaltaisesta parisuhteesta eroon jotta siitä terapiasta voi olla mitään hyötyä. Terapiahan on minun kuulemani mukaan ihan hyvä tapa hoitaa traumoja. Mutta toi oli nyt sulta vähän hölmö vastaus, viestiin jossa mietitään perusteellisesti asioita... Miten mä voin huonon maineen takia jäädä esim ilman kunnollista parisuhdetta/miestä ja miten paljon kiusaaminen saakaan tuhoa ihmisessä aikaan... !

        Kyllä se liittyy. Sinä et voi estää kiusaamista alkamasta uudestaan, mutta voit vaikuttaa siihen, kuinka siihen suhtaudut. Saat myös välineitä aikaisemman kiusaamiskokemuksen käsittelyyn, jotta sen takia ei tarvitse oksentaa ja voida pahoin. Ja todennäköisesti ammattiavun kautta asia asettuu oikeaan mittasuhteeseen ja opit näkemään, ettei se määritä sinua enää ihmisenä eikä vaikuta mahdollisuuksiisi löytää parisuhdetta.

        Voit ilmeisesti sen verran pahoin, että kannattaisi jo tänään olla yhteydessä omaan terveyskeskukseen ja lähteä sitä kautta hakemaan psykiatrista hoitoa.

        Mikään, mitä sinä teet saati mitä muut täällä netissä tekevät, eivät estä kiusaajaa jatkamasta jos hän niin päättää tehdä. Voit muuttaa vain ja ainoastaan itseäsi ja suhtautumistasi. Sitten jos hän rikkoo lakia tai esimerkiksi uhkailee sinua, niin se muuttuu poliisiasiaksi.


      • ei.ikinä.enää

        No olipa yksinkertasesti taas paskoja neuvoja, tuommosta kyökkipsykologiaa. Mitä jos sinäkin LEHMÄ, menisit itse hoitoon? ja kyllä todellakin pitää voida estää kiusaamisen alkaminen uudestaan, MUN elämän kuuluu olla MUN omissa käsissä ! ei kenenkään muun päätettävissä, mitä minulle tehdään, miten minua kidutetaan jne...

        Tuommonen kiusaaja paska EI VOI , EIKÄ MYÖSKÄÄN SAA HALLITA !

        Sinä voit itte vittu alistua sellaselle, minä en enää alistu... Päätän sen asian tavalla tai toisella.

        Sä oot just tommonen valopää, jolla ei oikeasti ole kunnon kokemusta asioista. Tai ainakaan tälläisistä asioista, jos olisi niin sinä et soopertaisi tuollaista paskaa... Sillon sinä tietäisit sen, mitä on oikeasti kärsiä ja mitä on oikeasti olla lähellä sekoamispistettä muiden ihmisten toimesta ! niinkin lähellä, että on valmis luopumaan omasta elämästään tai suunittelee henkirikosta ja jokainenhan meistä tietää, että oikeasti niin myös välillä käy, se ei ole mikään fairytale, satu, vaan ihmiset oikeasti tappaa toisiaan ja ihteään kun ei kestä tätä elämää, enää joidenkin paskapäiden takia jotka ovat tehneet tai tekevät jatkuvasti heidän elämästään helvettiä ...! On suomessakin kouluampujia ollut jo enemmän kun 1kpl, jolla on just ollu kiusaamistausta... Olivia Francesca Koivunen, nuori suomalainen tyttö, teki esim. 14-vuotiaana itsemurhan kiusaamisen takia... Miten niin nättiä tyttöä voitiinkaan kiusata niin pahasti, että tyttö pääty noin hirveään tekoon ?

        Et ei tämä mitään leikkiä ole.

        Ja luvut on helvetin suuret, työkyvyttömyyseläkkeissä, minne ihmiset joutuu esim. työpaikkakiusaamisen takia tai sit jos parisuhde on niin sairas, ettei siitä pysty pakenemaan ja siinä on jatkuvaa henkistä/fyysistä väkivaltaa niin ukosta tai ämmästäkin tulee työkyvytön sen takia ...! Nämä on ihan tosi asioita, eikä nämä ihmiset ole heikkoja jotka murtuu ja sortuu tollasen paineen alla , päinvastoin , ovat herkkiä, tuntevia, luonnollisia olentoja jotka reagoivat luonnollisesti pahaan henkiseen/fyysiseen väkivaltaan... ELI VOIVAT VITTU PAHOIN !!!

        Tämä on tässä asiassa se pointti. Miten mie saisin sinutkin sisäistämään, että ihmisen voimavarat on oikeasti RAJALLISET, ei ketään ihmistä ole tehty sietämään ja kestämään montaa vuosikymmentä tai useampaa vuottakaan henkistä tai fyysistä väkivaltaa, ilman ettei se uhri sorru ja hajoa siinä... ? ainakin jollain tavalla.

        Mietippä tätä ja piä jo se turpas kii, mä tiiän että puhun asiaa ja tiiän kanssa että kaikki ihmiset ei oo luojan kiitos tuommosia pöhköjä kun sinä, helppo se on sieltä huudella ja neuvoja jaella jos oma elämä on kunnossa! "Kiitos" ja moi, mä en ole ainakaan enää _vastailemassa sinulle_. Sano saamarin kuplassa elävä lehmä mitä sanot ! :')


      • LentäväLehmä

        No helkahan just ehdotti että hankkisit niitä henkisiä välineitä terapiassa joiden avulla sinua ei voi kiusaajat enää hallita. Katsoin linkkaamaasi ketjua sieltä täältä ja näyttää siltä että mitään ei ole varsinaisesti juuri nyt tapahtunut. Suomi on pieni maa joten tulet törmäämään kiusaajiin jatkossakin ilman että he sinua ovat erikseen jahtaamassa. Jopa maailma on pieni. Et ole kunnossa jos menet viikkokausiksi sekaisin tutun kasvon näkemisestä ilman että mitään muuta on tapahtunut. Se on voinut olla siellä vaikka hakemassa jotain nettihuutokaupan tavaraa tai ihan mitä hyvänsä ja vaikka kuinka raivoat meille niin ei ole mitään lakipykälää olemassa että joku ihminen ei saa edes käydä samassa kaupungissakaan missä joku toinen ihminen asuu ja se on totta tosiaan vaan kestettävä!

        Ja kyllä kiitos me tajutaan että maailmassa on virhe, sille nyt vaan ei oikein mahda mitään muuta kuin mitä sinulle on jo tässä ja toisessakin ketjussa ehdotettu. Itseä ei ainakaan kiinnosta kuunnella mitään lehmittelyjä tämän asian vuoksi jos kerran itse elät niin kuplassa että kuvittelet kiusaajia kiinnostavan kohteensa rajalliset voimavarat ja mitä aiheuttavat vaikka parkuisit sitä asiaa kuinka meille muille. Jos asianosaisia kiinnostaisi kenenkään rajalliset voimavarat tarkoittamassasi mielessä niin eivät he rääkkäisi mutta kun ne rajat kiinnostavat ainoastaan siinä mielessä että he haluavat toisen napsahtavan. Siinä mielessä hätäilysi on vain bensaa liekkeihin joten siitä olisi opittava pois, kässäätkös? Perhedy itse tähän asiaan minkä kanssa olet ollut tekemisissä. Luulisi olevan aika selvää että epänormaalien yksilöiden tunteisiin vetoamisella ei pitkälle pötkitä jos kiusatun itsemurhan jälkeenkin vielä ilkutaan ja juhlitaan vieläpä julkisesti asiaa niinkuin maailmalla on tapahtunut? Turha keuhkota normaaleille että me ei tajuta. Turha keuhkota epänormaaleillekaan sillä hekin tajuavat mutta he tekevät sen silti. Siitä vaan menee mielenkiinto jos alkaa vaikuttaa siltä että se ei kohdetta hätkäytä ollenkaan. Se on ainoa mikä auttaa jos ei mene poliisiasioiden puolelle ja se sinun pitää oppia pakoilun ja häpeilyn sijaan. Todella tärähtäneiden kanssa ei pysty auttamaan viranomaisetkaan joten sitten jää keinoksi vain oma asenne.


      • ei.ikinä.enää

        Ärsyttää, vituttaa ja masentaa. Tuntuu toivottomalta. Ja olen kuin eläin ikuisessa häkissä, joka ei pääse oikeasti vapaaksi.

        Sellainen olo tuli kun luen tuota sun tekstiä!

        Taidan tänäänkin vaan itkeä ja antaa elämän valua sormien välistä, mä en enää jaksa tai halua tollasta elämää... Liian raskasta, kun mun sisällä on jatkuva tuska. ;(


      • LentäväLehmä

        No älähän nyt, kyllä sut kondikseen saadaan kun kerran on saatu monia muitakin. Jos sinusta tuntuisikin että tässä tai toisessa ketjussa ei tietäisikään yksikään vastaaja mistä puhuu niin varmaan ymmärrät että maailmassa on kuitenkin jossain olemassa ihmisiä jotka ovat selvinneet voittajana. Vaikka yksilöitä olemmekin niin harvemmin ihan niin ainutlaatuisia kuitenkaan etteikö jollain olisi samankaltainen tilanne joskus ollut. Miksipä siis sinä et voisi olla yksi voittajista kun kerran muutkin?

        En ehdi nyt lukea enempää tilanteestasi joten en tiedä mitä olet jo tehnyt mutta ehdotuksia olisi. Eli luultavasti tarvitset tässä vaiheessa vähän jeesiä ammattilaiselta jos et jo sellaista tapaa. Mahdollisesti jokin lääkitys ihan vaan että katkeaisi pahin terä pois myllerryksestä ja poistuisi välitön vaara tehdä mitään idioottimaista. Tällä hetkellä kuulostat siltä että et edes oikein pysty ajattelemaan selkeästi.

        Toisekseen, mitä ikinä onkaan tapahtunut niin sinun pitää käsitellä menneisyytesi. Ei sitä pääse pakoon muuta kuin olemalla sen kanssa sellaisessa sovussa ettei sen avulla kukaan voi enää iskeä mitenkään vaikka yrittäisikin. Jos se siis on pahin pelkosi että menneisyytesi pilaa tulevaisuutesikin. Että jos joku tulee jotain urputtamaan niin voit kylmästi katsoa silmiin ja kysyä että niin, mitä siitä sitten? Joka tapauksessa vaikka kukaan ei koskaan urputtaisikaan mistään niin ne muistot on sisälläsi käsittelemättä. Yleensä tähän työhön ei ihminen itsekseen pysty jos on oikein pahoja tapahtunut ja aikaakin siihen menee, mutta ota tämä satsauksena tulevaisuuteesi. Turha sitä on murehtia että olet tilanteessa muiden ihmisten takia koska ei sitä(kään) voi mitenkään muuttaa, tapahtunut mikä tapahtunut.

        Kolmanneksi, kusipääkiintiösi näyttäisi olevan täynnä. Keskity hyviin asioihin ja hyviin ihmisiin ja vältä typeryksiä. Pärjäät paremmin vaikka yksinkin kuin huonossa seurassa ja jos ei muuta hyvää niin ainakin se, että vaikeuksissa ne jyvät erotellaan akanoista. Normaalissa aikuisen elämässä joutuu olemaan tekemisissä kaikenlaisen sakin kanssa aina jossain yhteydessä mutta itse voi päättää paljonko antaa asioille painoarvoa. Turha murehtia esimerkiksi trollia joka kehoittaa tekemään muksun jonkun ekan vastaantulijan kanssa. Tyyppi heitti joko huonon vitsin tai sitten on pahemmin sekaisin kuin kukaan muu, joten rauhoitu.

        Neljänneksi, älä nyt ainakaan muita, viattomia itse hauku vaikka vaatimus onkin kova jos on itse kokenut kovia ja on paha olla ja virheitähän nyt jokaiselle sattuu muutenkin vaikka hyvään koittaisikin pyrkiä. Mutta maailmaa muutetaan ihminen kerrallaan joten voi koittaa aloittaa itsestä ja yrittää olla edes itse ihmisiksi vaikka ei kukaan muu olisikaan. En usko että erikseen pahaan pyrkiminenkään kannattaa jos ei sellainen luonnostaan ole.

        Noniin ja nyt luin ihan suoraan yläpuolelta että parit ensimmäiset neuvot tuli vähän niinkuin turhaan mutta en jaksa muokata tätä nyt uusiksikaan vaikka näyttääkin typerältä. Vaikutan siis typerältä, no sellaista elämä on, ei enempää eikä vähempää. Ja aina sattuu ja tapahtuu ja joku saattaa sanoa pahasti ja joskus tulee riitaa eikä se perhe-elämäkään mee niinku elokuvissa eikä suju kuin tanssi mikään muukaan ja varsinkin tämän vapaan mielipiteen ilmaisun kultakautena kokoajan on joku kitisemässä jostain ja teet jotain jonkun mielestä väärin. Tervetuloa tähän häkkiin meidän muiden kanssa sitten kun saat tuosta omastasi kalterit katki. Kyllä sä selviydyt.


      • ei.ikinä.enää

        Anteeks, mä en vain pysty siihen. Tiiän mun omat voimavarat. :( ja jos tässä oikein huonosti käy, niinku tuo mitä kirjoitin, nii se on sit kohtalon kauppaa ja elämästä lähtö pois.. ;(

        Mä voin NIIN pahoin, en tiedä miten voisin ees sen kuvailla et kaikki tajuais!!! kun rupeen ajattelee koko asiaa ja et sen kanssa pitäis elää koko loppuikä ...! EI, EI JA EI , VIELÄ KERRAN EI .

        On ihmisiä jotka ei pysty elää esim. pyörätuolissa halvaantuneena tai yhden jalan kanssa... tää vastaa samaa, mä en pysty elää tän asian kanssa...


      • LentäväLehmä

        No ei sun tarvitse tänään sitä sun loppuelämääsi elää. Tänään eletään tämä päivä. Älä nyt jossittele niillä asioilla mitä ei ole edes tapahtunut ja ekan tilaisuuden tullen johonkn juttelemaan tästä hop hop.


    • Sorry, mutta jotenkin mulla tulee tästä tämä nimim. Ymmällään mieleen...

      • ei.ikinä.enää

        Juu, kuten sanoin, olen kirjoitellut tänne aikaisemminkin. :) älä pyydä sitä anteeksi, mutta kyllä ihan toisella nimimerkillä!


    • jeesbox--

      Sulle hyvä neuvo , älä välitä idjoottien kommenteista ja sanoista, kusipäitä tulee aina löytymään maailmasta, ja et voi estää ketään sanomasta mitään, mutta jätä niiden sanat omaan arvoonsa, keskity niihin ihmisiin jotka ovat ystävällisiä ja mukavia sinulle, ja mitä tulee miehiin, älä sekaannu mihkään väkivaltaisiin hulluihin, ole semmoisen kanssa joka välittää sinusta aidosti. Elä omaa elämääsi, muista mukavat asiat, unohda menneisyys sillä ei ole väliä koska elät tässä ja nyt. Menneelle ei voi mitään.Tee itsellesi mukavia asioita, hanki harrastus tutustu uusiin ihmisiin.=)

      • ei.ikinä.enää

        Näin teen, mutta mä en halua näitä ihmisiä menneisyydestä enää mun elämääni! Tuska on yksinkertaisesti liian suuri.

        Ja empä ole vielä sellaista miestä huoran maineella kohdannut, joka välittäisi musta aidosti, päin vastoin, äijät karttaa... tai ainakin parisuhteessa, kyllä kelpaa panna ja samalla polkea minun psyykettä enemmän paskaksi! Sairas maailma. Mutta ei kelpaa kyllä rakastaa, vaikka olen mielestäni ihan kiva nainen, paitsi en silloin kun voin pahoin... Esim. jos mua kiusataan, niin alan vittumaiseksi ja olen pahalla päällä. Ihan jo se karkottaa ihmisiä mun ympäriltä pois, välillä tuntuu etten voi sille mitään. Esim. sillon kun kiusattiin ja se koko homma oli sellaista pakkopullaa, minulta puuttui vapaus valita ja olin aina helvetti pahalla päällä!!! ja siitä kärsi kaikki mun lähellä olevat ihmiset tietysti. :S mutta minkäs teet, tietty oli väärin, mut väärin on kans et mut laitetaan jatkuvasti voimaan pahoin ja omista teoista (kiusaamisesta) ei oteta mitään helvetin vitun vastuuta! Joskus tein kivan testin, fb:ssä, miten olin kuollut entisessä elämässäni. Mut oli kuulemma poltettu noitana roviolla. En ihmettele yhtään, ei tämä minun rääkkäys paska ole tuntunutkaan enää kovin todelliselta... TODELLISTA se kiusaaminen siis on ja se on helvetin iso ongelma tässäkin maassa, mut se miten paljon yhden ihmisen elämään voi mahtua epäonnea perheoloista, kiusaamiseen, huonoihin ihmissuhteisiin ja omaan sairastumiseen lähtien ja ikää vasta 20v, tuntuu että voiko tämä enää vittu olla tottakaan .....! JA ONKO TÄSSÄ YLIPÄÄTÄÄN MITÄÄN JÄRKEÄ ! . Mun mielestä ei ole.

        Helpommin siis sanottu kuin tehty, että ole välittämättä kiusaamisesta, jos vielä sellaista ilmenee. Kun ihminen luonnollisestikin reagoi hyvin ihmisyydelle tyypillisillä tavoilla negatiivisiin ja positiivisiin asioihin, negatiivisistä asioista tuntee pahaa oloa ja sen tuntee henkisesti, mutta voi tuntea fyysisestikin, on vatsa kuralla ja kaikkea stressistä... ja positiivisiin asioihin reagoi taas ilolla, onnellisuudella ja sitähän on tehty jotain mittauksia ja tutkimuksia että miten eri tunnetilat vaikuttaa ihmiskehoon, et esim. ahdistus näkyy voimakkaasti jossain paikassa ja sit taas rakastuminen/ihastuminen mitkä on positiivisiä asioita näkyy ihmiskehossa taas tietyllä tavalla ! ja mä olen myös aika herkkä.

        ETTÄ VITTU, kumpa olisin saanut tavallisen ja tylsän elämän loppupeleissä ilman näitä virheitä ja ongelmia, niin kyllä olisin ihminen autuaalisena onnesta ja en tietäs hevonvittuakaan tälläsestä pahasta olosta ...Kyllä se ois hitto soikoon onnellisuus . Mä olen kateellinen niille, joiden elämä ei oo tällästä jatkuvaa draama paskaa ja voi mennä esim lasten kanssa rauhassa kauppaan, ilman että tarvii jatkuvasti kytätä että joku pahaa tekevä ihminen kyttää nurkan takana. Sellasta tulee aina olemaan ex-kiusatun elämä, enemmän tai vähemmän, ei niistä muistoista tai tuntemuksista oo koskaan vapaa, ellei saa sitten jotain muistinmenetystä !


    • Ssssussu

      Ensinäkään Oliviaa ei kiusattu. Lopettakaa se paskanjauhaminen. Vituttaa lukea ihmisten "kuulopuheita". Se mitä kävi ei liittynyt kiusaamiseen. Jospa nyt monen vuoden jälkeen annamme rauhan asialle ja me saisimme pitää kaverimme muistoa yllä. Tosiaan kiusaaminen ei liity tähän mitenkään!

      • 13.13.2009

        Oliviaa KIUSATTIIN Meilahden yläasteella. Tiedän sen, koska itse puhui siitä minulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe