Tämän viimeisen palstauudistuksen aikoihin tänne ilmestyi omalla nimellään mies, joka heti alkuun herjasi Totuuden Hengen eksytyksen hengeksi, koska en ollut tehnyt hänen uskonsa mukaista totista parannusta.
Se on Saatanan kehittelemä parannus, vastakohtana Jeesuksen kehotuksesta kilvoitella sisään ahtaasta portista.
Se saa alkunsa sellaisen ihmisen omasta lihasta, joka ei jaksa odottaa Kristuksen ilmestymistä vaan alkaa itse parannella itseään, ollakseen ihmisten silmissä mallikelpoinen uskova. Silloin Saatana aukaisee hänelle Raamatun, josta lukee:
"Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
"Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti, kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
"Kaikkia niitä olen noudattanut", sanoi nuorukainen, "mitä vielä puuttuu?"
Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."
Ja kun tämäkin, palstalla tätä markkinoinut mies, tekee lopulta tämän epäitsekkään teon. Myy kotinsa, ja lahjoittaa kaikki rahat köyhille. Ollakseen ihmisten silmissä mallikelpoinen uskova, antaa vielä kastattaa itsensä Saatanan kasteella, jota uskovien kasteena markkinoidaan.
Niin totiseksi se parannus todella naaman veti, kun siivottuun sisimpään ei tullutkaan Pyhää eli Totuuden Henkeä, vaan vanhan tutun Saatanan valheen ja vääryyden hengen lisäksi seitsemän vielä pahempaa henkeä.
Koska hänelle kävi näin:
"Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.
Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan.
Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa.
Samoin käy tämän pahan sukupolven."
Nuo seitsemän vielä pahempaa henkeä ovat: ylpeys, ahneus, kateus, vihamielisyys, hekumallisuus, mässäily ja hengen velttous.
Eikä tämä mies enää tässä vaiheessa pystynyt ymmärtämään tätäkään Jeesuksen varoitusta:
"Jeesus sanoi heille: "Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys."
Ja niin ilmestyi kateuden hengessä palstalle tämäkin aloitus:
mikko.ainasoja
26.3.2015 07:56
On häpeällistä tulla tälle pasltalle, jossa tämä Teuvovillitys on meneillään.
Lopettakaa tuo lapsellisuus.
Teuvo Suni: Varokaa totista parannusta!
53
179
Vastaukset
Jatkoksi vielä tämä totuus:
Pyhän Hengen johtamassa parannuksessa ei armahduksen saanut ihminen lähde jatkamaan matkaa totisena, vaan yhtä iloisena kuin Vanhan liiton Job:
"Hän laulaa kaikille ihmisille: "Olin tehnyt syntiä, olin vääntänyt vääräksi suoran, mutta hän ei mitannut minulle ansioni mukaan.
Hän lunasti minut, en joutunut hautaan, minä saan yhä kulkea valossa."
Tähän johti Jobin se, kun Jumala vaati hänet tilille teoistaan:
Silloin Job sanoi Herralle:
"Nyt minä ymmärrän, että kaikki on sinun vallassasi eikä mikään suunnitelmasi ole mahdoton sinun toteuttaa.
Sinä kysyit: "Kuka on tämä, joka näin peittää minun tarkoitukseni mielettömillä puheillaan?" Minä se olen. Olen puhunut mitään ymmärtämättä asioista, joita en käsitä -- ne ovat minulle liian ihmeellisiä.
Sinä sanoit: "Kuuntele nyt, kun minä puhun. Nyt minä kysyn sinulta, ja sinä vastaat."
Vain korvakuulolta sinut tunsin. Nyt ovat silmäni nähneet sinut. Sen tähden minä häpeän puheitani ja kadun niitä tomussa ja tuhkassa."
Jobin tavoin jokainen Pyhän Hengen parannuksen kokenut ihminen joutuu tunnustamaan häpeälliset tekonsa.
Mutta totisessa parannuksessa katoaa myös häpeän tunne:
"Heille käy onnettomasti, koska he ovat tehneet kauhistuttavia tekoja mutta eivät suostu edes häpeämään -- häpeän tunne heiltä puuttuu tyystin.
He kaatuvat kaatuneitten joukkoon, heistä tulee loppu, kun minä rankaisen heitä, sanoo Herra."- Ykstotinen
Mitenkä se parannus sitten tehdään, jossa ei totisuutta ole?
Ykstotinen kirjoitti:
Mitenkä se parannus sitten tehdään, jossa ei totisuutta ole?
Jumalasta lähtevä parannus käynnistyy näillä tapahtumilla:
"Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat."
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
Tässä parannuksessa totisuus liittyy parannuksen käynnistymiseen, kun Jumala ottaa valitun kiinni hänen synneistään ja lukee kuolemantuomion:
"Hakkaa se pois, mitä varten se vielä maata laihduttaa."
Oletko uusi tällä palstalla, vai oletko lukenut todistuksen minun ahtaan portin tuskastani?- Aamenteuvo
TeuvoSuni kirjoitti:
Jumalasta lähtevä parannus käynnistyy näillä tapahtumilla:
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
Tässä parannuksessa totisuus liittyy parannuksen käynnistymiseen, kun Jumala ottaa valitun kiinni hänen synneistään ja lukee kuolemantuomion:
"Hakkaa se pois, mitä varten se vielä maata laihduttaa."
Oletko uusi tällä palstalla, vai oletko lukenut todistuksen minun ahtaan portin tuskastani?Minäkin varon totista herätystä, siksi kannatankin sinun nauruherätystä.
Aamenteuvo kirjoitti:
Minäkin varon totista herätystä, siksi kannatankin sinun nauruherätystä.
Hengen velttousko se sai sinutkin uskomaan Pyhän Hengen suorittaman puhdistuksen nauruherätykseksi?
Se on saatanallista nauruherätystä monin verroin toisenlainen hyvän ja vapaan olon tunne, kun ihminen 51 vuotiaana ostetaan vapauteen Saatanan synnin kahleista.
Kuten ilmoitettu on:
"He lauloivat uuden laulun: -- Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu, olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmisiä kaikista heimoista, kaikista kielistä, kansoista ja maista."
"Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun."
Kun Jeesus Kristus minut nimeltä kutsuen osti Saatanalta vapaaksi, ei hän sallinut minunkaan tulla tänne hänen todistajanaan jonkun nimimerkin taakse kätkeytyneenä, kuten pahantekijät tekevät.- Ykstotinen
Missä se on sanottu, että kaikki nimimerkkien kanssa kirjoittavat ovat pahantekijöitä?
Ykstotinen kirjoitti:
Missä se on sanottu, että kaikki nimimerkkien kanssa kirjoittavat ovat pahantekijöitä?
Onhan Jeesus sanonut sen useammallakin tavalla:
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
"Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampunjalkaan. Siitä sen valo loistaa kaikille huoneessa oleville.
Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa."
Tästä lopun ajan rajusta eksytyksestä - jonka perustukset Saatana saneli Paavalille - johtuen ei totuuden valo tälläkään palstalla saa kiitosta, vaan kirousta ja herjausta.
Koska totuus on todella kaukana kaikista niistä valheista, jotka Saatana Paavalille saneli, ja joita koko eksytetty ihmiskunta pitää totuutena.
Siksi Saatana saneli myös Paavalille hyvän ilmoituksen, millä totuus voidaan Raamattuun vedoten kirota:
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."
"Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."- Totuusesille
Aamenteuvo kirjoitti:
Ettei nyt vain Piru nauraisi sisälläsi nimimerkki Ykstotinen, kun saa sielusi haltuunsa ja lahko vie rahasi. No naurattaahan se silloin...
Aamenteuvo kirjoitti:
Pidä kuitenkin mielessä se, että naurun ja itkun loppusijoituspaikat ovat kaukana toisistaan:
"On parempi murehtia kuin nauraa, sillä sydämelle on hyväksi, että kasvot ovat murheelliset."
"Autuaita te, jotka nyt olette nälissänne: teidät ravitaan. Autuaita te, jotka nyt itkette: te saatte nauraa."
Aloituksesta:" Se on Saatanan kehittelemä parannus, vastakohtana Jeesuksen kehotuksesta kilvoitella sisään ahtaasta portista.
Se saa alkunsa sellaisen ihmisen omasta lihasta, joka ei jaksa odottaa Kristuksen ilmestymistä vaan alkaa itse parannella itseään, ollakseen ihmisten silmissä mallikelpoinen uskova."
Kyllähän tuo Teuvo Sunin teksti on ihan todenmukainen. Ei parannuksen teko todellakaan ole sitä, että ihminen alkaa omin teoin ja yritelmin elämäänsä parantelemaan lihan voimilla, sen sijaan että malttaisi odottaa Kristuksen kohtaamista.- Totuusesille
Niinhän Hesekielkinkin suu tukittiin pitkäksi aikaa heti ensimmäisen Jumalan kohtaamisen yhteydessä. Suu avattiin kertomaan Jumalan ihmeistä vasta myöhemmin, kun Jumala niin päätti.
Kyllä Teuvo on oikeassa tässä asiassa. Kiitos todistuksestasi! Tällaiset viestit ovat todella harvinaista herkkua tällä palstalla, ja koko valtakunnassa.
Tähän on hyvä vastata Jeesuksen sanoilla Pietarille:
"Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa."
Jeesuksen Isä on kaikkien valittujen Isä, nyt, aina ja iankaikkisesti.Todellakin Jeesuksen Isä on kaikkien valittujen yhteinen Isä taivaissa.
Jeesuksen sanat ovat henki ja ovat elämä, ei liha eikä lihan vallassa parannuksen tekoyritykset mitään hyödytä.totuusfriikki7678 kirjoitti:
Todellakin Jeesuksen Isä on kaikkien valittujen yhteinen Isä taivaissa.
Jeesuksen sanat ovat henki ja ovat elämä, ei liha eikä lihan vallassa parannuksen tekoyritykset mitään hyödytä.Kyllä Saulkin sai tämän totuuden tietää:
"Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."
"Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi hänen omansa."
Mutta kun Saatana sai hänet houkuteltua omien valheittensa julistajaksi, niin jopahan tuli Paavalista lopun ajan suurin valehtelija ja ihmisten miellyttäjä:
"Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia.
Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.
Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia."
Näin hänen ennustuksensa kävi toteen juuri hänen itsensä kohdalla:
"Vääryyden salainen vaikutus on jo olemassa. Sen, joka sitä on vielä pidättämässä, on vain ensin poistuttava tieltä; silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemisensa kirkkaudella.
Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä.
Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät."
Pyhä Henki poistui valheen hengen tieltä, kun Paavali alkoi julistaa Saatanan erinomaisia opetuksia Jumalan opetuksina. Silloin Jumala antoi Saatanalle käskyn lähettää enkelinsä Paavalia ruoskimaan:
"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi."
Tätä ei yksikään Paavalin opeilla perustettu seurakunta tässäkään maassa pysty enää todeksi uskomaan.
Uskotko sinä sen, että juuri Paavali oli tuo väärä profeetta, joka tuhotaan yhdessä Saatanan ja Antikristuksen kansa:
"Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle.
Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti."Tervehdys, Teuvo Suni.
Luin tuon yllä olevan viestisi.
Se kuulostaa minun korviini varsin rajulta puheelta, tuo mitä Paavalista sanoit. Minun pitää tutkiskella näitä asioita tykönäni enemmän ensin.totuusfriikki7678 kirjoitti:
Tervehdys, Teuvo Suni.
Se kuulostaa minun korviini varsin rajulta puheelta, tuo mitä Paavalista sanoit. Minun pitää tutkiskella näitä asioita tykönäni enemmän ensin.Tämäkin viestisi on palstalla sellaista herkkua, josta ei kovinkaan montaa kertaa ole päässyt nauttimaan. Vaikka olen tänne kirjoittanut kaikki ne Saatanan Paavalille sanelemat erinomaiset valheet, joilla se on pystynyt lunastamaan ennustuksen koko ihmiskunnan eksyttäjästä.
Paavalin kirjoituksissa kun on 75% valhetta ja vain 25% totuutta, jonka Pyhä Henki ehti Saulille opettaa, ennen kuin Saatana tuli ja sai hänet erinomaisilla ilmestyksillä omakseen.
Ja vaikka Paavali itse tunnusti olevansa valehtelija ja vääryyden pauloissa elävä, niin juuri siitä syystä hänen puheensa tehovat kaikkiin niihin, joita Jeesus ei Saatanan synnin siteistä tullut omakseen ostamaan.
Tässä syyt siihen, miksi Paavali jäi synnin siteisiin:
Saul sai Jeesukselta sen kolmen vuoden koulutuksen, jonka opetuslapsetkin. Ja jonka minäkin olen saanut.
Paavalin tie Jeesuksen puhdistettavaksi, ja hänen Henkensä omistajaksi päättyi siihen, kun hän ei pystynyt puhdistamaan itseään isiltä perimistään uskomuksista, vaikka Jeesuksen käskyn ja puhdistusmenetelmän varmasti tiesi:
"Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?
Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?
Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.
Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle. "
Juutalaisuuden vangiksi hän lopullisesti jäi, sitä todistaa hänen lausuntonsa Rooman vankeudessa:
"Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."
Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi.
"Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?
Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää. Saa-ta-na on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."
Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanan koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.
Siksi tämä pysyi Paavalissa loppuun saakka:
"Tiedänhän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
Sen takasi vielä Jumalan käsky Saatanalle jatkaa Paavalin kuritusta.
"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi."
Jumala ei varmasti omien ilmestysten ja jopa niistä ylpeilemisen takia määrää Saatanaa ketään omaansa kurittamaan:
"Älköön viisas kerskuko viisaudellaan, älköön väkevä voimillaan, älköön rikas rikkaudellaan.
Joka haluaa kerskua, kerskukoon sillä, että tuntee minut ja tietää mitä minä tahdon.
Sillä minä olen Herra, minun tekoni maan päällä ovat uskollisuuden, oikeuden ja vanhurskauden tekoja.
Niitä minä tahdon myös teiltä, sanoo Herra."
Tämän Paavali puki sanoiksi: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."
Paavalin liha oli juutalaisen perinnön mukaan ympärileikattu, mutta tämä Kristuksen Hengen ympärileikkaus jäi häneltä haaveeksi, vaikka kasteessa on lupaus Pyhästä Hengestä annettu kaikille.
"Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."- Ihmetteleväinen
Oletko, Teuvo Suni, antisemitisti eli juutalaisvihaaja?
Ihmetteleväinen kirjoitti:
Oletko, Teuvo Suni, antisemitisti eli juutalaisvihaaja?
En totisesti ole, en juutalaisten enkä minkään muunkaan Saatanan synnin kahleisiin jääneiden ihmisten vihjaaja. Vaikka jokaista Jumalan valittua totuuden kertojaa sellaisena pidetään.
Tuo antisemitismi kun on sekin Saatanasta lähtöisin oleva nimitys, jolla se on varsin tehokkaasti onnistunut vaientamaan kaiken kritiikin hänen haltuunsa jäänyttä kansaa kohtaan.
Jokainen murha on Saatanan suojeluksessa tehty, ja harva pystyy uskomaan todeksi tätäkään Raamatun totuutta, että jo Totuuden Hengen saanutta veljeä kohtaan suunnattu viha on murhaan verrattava teko:
"Te uskottomat! Ettekö tiedä, että rakkaus maailmaan on vihaa Jumalaa kohtaan? Joka tahtoo olla maailman ystävä, asettuu Jumalan viholliseksi."
"Joka väittää olevansa valossa mutta vihaa veljeään, on yhä pimeydessä."
"Mutta se, joka vihaa veljeään, on pimeydessä. Hän vaeltaa pimeässä eikä tiedä, minne on menossa, sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä."
"Älkää ihmetelkö, veljet, jos maailma teitä vihaa."
"Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa."
"Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän valehtelee. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt."- Totuusesille
totuusfriikki7678 kirjoitti:
Tervehdys, Teuvo Suni.
Se kuulostaa minun korviini varsin rajulta puheelta, tuo mitä Paavalista sanoit. Minun pitää tutkiskella näitä asioita tykönäni enemmän ensin.Jumalan Hengen ilmoitus kannattaakin kätkeä sisälleen ja tutkia sitä Marian tavoin kaikessa rauhassa myöhemmin itsekseen. Teit aivan oikein totuusfriikki 7678 kun noin suhtauduit lukemaasi Teuvon viestiin
Totuusesille kirjoitti:
Jumalan Hengen ilmoitus kannattaakin kätkeä sisälleen ja tutkia sitä Marian tavoin kaikessa rauhassa myöhemmin itsekseen. Teit aivan oikein totuusfriikki 7678 kun noin suhtauduit lukemaasi Teuvon viestiin
Silloin kun joku ihminen alkaa uskoa todeksi sen, mitä Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut julistaa, siinä on pelastustienalkumetrit hyvin lähellä, kun Jeesus alkaa taivaassa rukoilla tällaisen ihmisen puolesta, ja se helpottaa suuresti häntä pääsemään irti Saatanan synnin siteistä:
"Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle."
"Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun."
Tämä ei suinkaan tarkoita sitä, että ihmisten pitäisi alkaa elää todistajan sanoista, vaan sitä, että hän itse alkaa rukoilla Pyhän Hengen johdatusta elämäänsä, ja se johdattaa lopulta Kristuksen ilmestymiseen hänelle:
" Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."Vaikuttaa siltä, että jo näiden muutamien Paavalin valheiden paljastaminen oli liikaa nimimerkille totuusfriikki7678.
Vaikka hänen tulonsa tähän keskusteluun näytti hyvin lupaavalta.- Totuusesille
TeuvoSuni kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että jo näiden muutamien Paavalin valheiden paljastaminen oli liikaa nimimerkille totuusfriikki7678.
Vaikka hänen tulonsa tähän keskusteluun näytti hyvin lupaavalta.Joittenkin kohdalla totuus ei pääse alkua pitemmälle, kun Saatana lankeaa taivaasta salaman nopeudella ja tempaa totuuden pois ihmiseltä.
Totuusesille kirjoitti:
Joittenkin kohdalla totuus ei pääse alkua pitemmälle, kun Saatana lankeaa taivaasta salaman nopeudella ja tempaa totuuden pois ihmiseltä.
Jospa se olisikin vain joidenkin kohdalla, mutta kun tämä on käynyt toteen koko ihmiskunnan kohdalla: "Vain harvat löytävät sen."
Joten suotta ei Saatanasta sanota, että siitä tuli koko ihmiskunnan eksyttäjä:
"Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä, syöstiin maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit."
Ja he joukolla hallitsevat koko ihmiskuntaa, ihmisten heille rakennuttamista jumalanhuoneista käsin:
"Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."- Totuusesille
TeuvoSuni kirjoitti:
Jospa se olisikin vain joidenkin kohdalla, mutta kun tämä on käynyt toteen koko ihmiskunnan kohdalla: "Vain harvat löytävät sen."
Joten suotta ei Saatanasta sanota, että siitä tuli koko ihmiskunnan eksyttäjä:
"Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä, syöstiin maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit."
Ja he joukolla hallitsevat koko ihmiskuntaa, ihmisten heille rakennuttamista jumalanhuoneista käsin:
"Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.""Ja koko maailma on pahan vallassa" joten kyllä pahan valta on silloin suuri, kun koko maailma on pahan vallassa.
Jeesukselle kuitenkin luvattiin taivaassa antaa valta vaiheittain ja viimeisenä kukistetaan kuolema ja pahan valta kun paholainen apureineen heitetään tuliseen järveen.
Vai miten olet asian ymmärtänyt? Totuusesille kirjoitti:
"Ja koko maailma on pahan vallassa" joten kyllä pahan valta on silloin suuri, kun koko maailma on pahan vallassa.
Jeesukselle kuitenkin luvattiin taivaassa antaa valta vaiheittain ja viimeisenä kukistetaan kuolema ja pahan valta kun paholainen apureineen heitetään tuliseen järveen.
Vai miten olet asian ymmärtänyt?Ota huomioon, että tämä valta Saatanalla oli jo heti alkuseurakuntien jälkeen, kun Saatana oli Paavalille sanelemilla opeilla tuon vallan itselleen saanut.
Kun se oli kaikki seurakunnat omikseen saanut, antamalla heille valheen armosta oman uskonsa:
"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."
Ja kaikki on sitten niitattu kukin omaan uskoonsa niin kuin täit tervaan tällä opetuksella:
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."
"Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."
Joten kenenkään ei pitäisi enää ihmetellä, miksi totuuden julistajaa vihataan, ja miksi totuuden tuomaan pelastukseen ei enää kukaan usko:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."
"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."- Totuusesille
TeuvoSuni kirjoitti:
Ota huomioon, että tämä valta Saatanalla oli jo heti alkuseurakuntien jälkeen, kun Saatana oli Paavalille sanelemilla opeilla tuon vallan itselleen saanut.
Kun se oli kaikki seurakunnat omikseen saanut, antamalla heille valheen armosta oman uskonsa:
"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."
Ja kaikki on sitten niitattu kukin omaan uskoonsa niin kuin täit tervaan tällä opetuksella:
"Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."
Joten kenenkään ei pitäisi enää ihmetellä, miksi totuuden julistajaa vihataan, ja miksi totuuden tuomaan pelastukseen ei enää kukaan usko:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."
"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu.""Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."
Jumala säästää harvoja ihmisiä kadotukselta ja käyttää heitä totuuden julistajia todistamaan itsestään ja omista teoistaan, ei enää pelastukseksi,vaan todistukseksi, että he tulevat tietämään, että Jeesus on Herra ja että heidän joukossaan on ollut totisia profeettoja (ei monta,vaan harvoja). Näin toimi esim.Hesekiel. Totuusesille kirjoitti:
"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."
Jumala säästää harvoja ihmisiä kadotukselta ja käyttää heitä totuuden julistajia todistamaan itsestään ja omista teoistaan, ei enää pelastukseksi,vaan todistukseksi, että he tulevat tietämään, että Jeesus on Herra ja että heidän joukossaan on ollut totisia profeettoja (ei monta,vaan harvoja). Näin toimi esim.Hesekiel.Yhtä epäkiitollinen tehtävä on kaikilla Jumalan kutsumilla profeetoilla. Siksi en minäkään tätä tehtävää iloiten vastaanottanut, kun tarkoin tiesin minkälainen kohtaloa tässä maailmassa näillä kutsutuilla on.
"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.
Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.
Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."
"Kiitos ei, kyllä minä sinusta ihmisille puhun, kuten olen tähänkin asti puhunut, mutta tällaista tehtävää en itselleni halua."
Ja vastaus tuli: "Sinä lupasit!"
Ja niin olin todella luvannut jo silloin, kun hän minut opetuslapseksi otti ja paransi kaikki menneisyyden haavat. Mutta Jumala ei kutsumistaan perunut, eikä muuttanut vaan pisti päälle tällaisen remmin: ei maistunut, ruoka eikä uni, ja korvissani soi lähes yötä päivää: "Sinä lupasit!"
Ja kolmen kuukauden kuluttua, helmikuun lopulla vuonna 1989 olin vuoteen pohjalla niin heikossa kunnossa, että oli pakko huutaa: "Tässä olen, omapa on valintasi!"
Ja tässä nyt olen, luontaisetujen kera, vastaanottamassa sitä, mikä tähän "koiranvirkaan" kuuluu:
- ttkkl
Varokaatuolaista julistusta, jossa varoittaa tekemäsytä totista parannusta! Ei ole kritinuskon mukaista esittää asiaa tuolla tavalla! Voisi varoittaa vaikka lahkolaisuudesta!
Entä mikä on uskosi mukainen käsitys tästä Paavalin julistamasta parannuksesta, joita ei missään seurakunnassa kehoteta tekemään, vaikka tämä on Jeesuksen ja profeettojen mukainen parannuskehotus:
"Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.
Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin -- itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.
Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat, jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet.
Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.
Koska me siis olemme Jumalan sukua, meidän ei pidä luulla, että jumaluus olisi samankaltainen kuin kulta, hopea tai kivi, kuin ihmisen mielikuvituksen ja taidon luomus.
"Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen."
Ja tähän liittyvä Jumalan mielen mukainen parannus on tässä:
"Sen porton ( näiden lopun ajan seurakuntien ) viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ( siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään.
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään.
Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."Samassa liemessä ovat kristityt kuin ovat juutalaisetkin:
Minä tiedän, miten sinua herjaavat nuo, jotka sanovat itseään kristityiksi, vaikka eivät ole -- Saatanan synagogaa he ovat!
"Minä tiedän, miten sinua herjaavat nuo, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole -- Saatanan synagogaa he ovat!"- Vihajarakkaus
Miksi uskosi mukaan ei maailmassa voi olla yhtään uskonsuuntaa, joka olisi oikeassa?
Vihajarakkaus kirjoitti:
Miksi uskosi mukaan ei maailmassa voi olla yhtään uskonsuuntaa, joka olisi oikeassa?
Jos yksikin totuudessa elävä lopun ajan seurakunta olisi, se tietäisi sitä, että Jumala olisi profeetoilleen valehdellut ja Jeesus olisi jatkanut samaa valehtelua omille opetuslapsilleen.
Nimimerkkisi tuo mieleen heti nämä kaksi totuutta:
"Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa."
"Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät."
Jos vaikka suuri ja mahtava paavin kirkko olisi totuudessa, olisi tämä Jeesuksen ilmoitus omilleen valhetta:
"Älä pelkää, pieni laumani. Teidän Isänne on päättänyt antaa teille valtakunnan."
Eikä lopun ajan viimeisessä tapahtumassa Saatana joukkoineen hyökkäisi Vatikaaniin, eikä pieneen pyhien leiriin:
"Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan, ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa.
Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki.
Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti ."
Ja Saatana päästettiin tuhat vuotisesta vankeudesta juuri sopivasti silloin, kun Jumala johdatti ensimmäiset ihmiset paratiisiin. Ja sieltä se aloitti missiollaan eli herätyskokouksellaan koko ihmiskunnan eksyttämisen.- Kieliturhaansiellä
TeuvoSuni kirjoitti:
Jos yksikin totuudessa elävä lopun ajan seurakunta olisi, se tietäisi sitä, että Jumala olisi profeetoilleen valehdellut ja Jeesus olisi jatkanut samaa valehtelua omille opetuslapsilleen.
Nimimerkkisi tuo mieleen heti nämä kaksi totuutta:
"Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa."
"Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät."
Jos vaikka suuri ja mahtava paavin kirkko olisi totuudessa, olisi tämä Jeesuksen ilmoitus omilleen valhetta:
"Älä pelkää, pieni laumani. Teidän Isänne on päättänyt antaa teille valtakunnan."
Eikä lopun ajan viimeisessä tapahtumassa Saatana joukkoineen hyökkäisi Vatikaaniin, eikä pieneen pyhien leiriin:
"Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan, ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa.
Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki.
Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti ."
Ja Saatana päästettiin tuhat vuotisesta vankeudesta juuri sopivasti silloin, kun Jumala johdatti ensimmäiset ihmiset paratiisiin. Ja sieltä se aloitti missiollaan eli herätyskokouksellaan koko ihmiskunnan eksyttämisen.Teuvon virret ovat lyhyitä, kyllä sinun pitää pitemmälti selvitellä tätä uskosi juurta, noin lyhyestä selvityksestä ei tule hullua hurskaanmaksi, vähän niinkuin jotta on aivan turhaan kieltä pitää siellä, kun sen voipi muillakin konsteilla hoitaa.
- Tanelivehestäjäsakkaa
Jos tämä Jumala oisi täälä netissä ainuastaan niin tuppeen menisi kaikki touhut, Taneli saa täälä häärätä omiaan ja Jumala muualla, Tanelilla on nämä vehkeet.
Kieliturhaansiellä kirjoitti:
Teuvon virret ovat lyhyitä, kyllä sinun pitää pitemmälti selvitellä tätä uskosi juurta, noin lyhyestä selvityksestä ei tule hullua hurskaanmaksi, vähän niinkuin jotta on aivan turhaan kieltä pitää siellä, kun sen voipi muillakin konsteilla hoitaa.
Ei tämä Teuvon virsi kovin lyhyt ole;
Virsi 307 (Silloin kun tämä tuli elämääni ensimmäisen kerran, sen numero oli 456.
Se oli helppo muistaa.
Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa!
Minut kalliisti hän osti, minut nosti kadotuksen kuopasta.
Armon Henki johdattakoon, kiiruhtakoon matkamiestä lähtemään
maailmasta turmeluksen, ahdistuksen, kotihinsa pyrkimään.
Purjeisiini tuulta anna, mua kanna meren yli mailleni.
Pidä Jeesus itse perää, Herra, herää! Muuten hukkuu haahteni.
Auta, pakohon kun kerran, yli virran Baabelista riennämme, että kotimantereilla, kanteleilla soivat kiitosvirtemme.
Siellä riemun maassa taivaan alta vaivan päästyä suo kiitetään.
Siell` ei aalto uhkaa laivaa, synnin vaivaa, siell ei tunne yksikään.
Siell` on kirkas lasiveri, pyhä veri, kiitosvirtenämme on.
Siellä aina Jumalalle, Karitsalle ylistys soi loputon.
Sydän hämmästyypi näissä ilohäissä, kunastettut riemastuu.
Yljän eteen ihmeissänsä ystävänsä kasvoillensa kumartuu.
Elsa Holmsten viim, 1735. Suom, Johan Wacklin 1736, uud. Wilhelmi Malmivaara 1893. Virsikirjaan 1938.
Melko pitkä on myös se elämä, mihin tämä virsi miehen johdatti. Siitä voit lukea täältä:
http://kla.fi/keskustelu/index.php?topic=559.0Tanelivehestäjäsakkaa kirjoitti:
Jos tämä Jumala oisi täälä netissä ainuastaan niin tuppeen menisi kaikki touhut, Taneli saa täälä häärätä omiaan ja Jumala muualla, Tanelilla on nämä vehkeet.
Kiitos sinulle nimeni inhoamisesta ja taivastili kasvattamisesta:
"Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.
Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."- KylläTeuvommetietää
TeuvoSuni kirjoitti:
Kiitos sinulle nimeni inhoamisesta ja taivastili kasvattamisesta:
"Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.
Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."Teuvomme hyppii paikallaan ja sehän mukavalta tuluskukkaroissain tuntuu, aivan läiskyypi.
KylläTeuvommetietää kirjoitti:
Teuvomme hyppii paikallaan ja sehän mukavalta tuluskukkaroissain tuntuu, aivan läiskyypi.
Johtuuko se mahdollisesti kateuden hengestäsi?
Kyllä minä muutenkin liikun, ja monella tapaa. Tämän päivän aloitin aamu-uinnilla 8 asteisessa Saimaan vedessä.
Tuo paikallaan hyppiminen on kuin varta vasten annettu ohjeeksi, netin kautta totuutta julistaville - vain todistukseksi, kuten ilmoitettu on:
"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi ja sitten tulee loppu."- Javällytkorkealla
TeuvoSuni kirjoitti:
Johtuuko se mahdollisesti kateuden hengestäsi?
Kyllä minä muutenkin liikun, ja monella tapaa. Tämän päivän aloitin aamu-uinnilla 8 asteisessa Saimaan vedessä.
Tuo paikallaan hyppiminen on kuin varta vasten annettu ohjeeksi, netin kautta totuutta julistaville - vain todistukseksi, kuten ilmoitettu on:
"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi ja sitten tulee loppu."Loppu tulee aina kun heitetään se 1,5m maata päälle näitä loppuja on tullut pilvin pimein ajan saatoissa, joo eikä loppua näy horisontissa vieläkään, ---kylää vehkees oli varmaan aika pienet ton 8-asteisen melskauksen jälkeen, mutta on ne muutenkin näillä kilometreillä aika vetkaleet, sen voin tunnustaa itsekin, ----tätä vällynalla mekastusta pitäisi vielä päästä itekkin kokemaan, siinä saataisi poikuutensa menettää.
Javällytkorkealla kirjoitti:
Loppu tulee aina kun heitetään se 1,5m maata päälle näitä loppuja on tullut pilvin pimein ajan saatoissa, joo eikä loppua näy horisontissa vieläkään, ---kylää vehkees oli varmaan aika pienet ton 8-asteisen melskauksen jälkeen, mutta on ne muutenkin näillä kilometreillä aika vetkaleet, sen voin tunnustaa itsekin, ----tätä vällynalla mekastusta pitäisi vielä päästä itekkin kokemaan, siinä saataisi poikuutensa menettää.
Viis vehkeistä, sillä niitä ei maailma vihaa.
Totuuden Henkeen ei kylmäkään vesi mitään vaikuta ja siksi sitä vihataan:
"Onko yhtäkään profeettaa, jota teidän isänne eivät olisi vainonneet?"
Et varmaan sitäkään tiedä, että valitut kokevat kuoleman vain kerran, mutta synnin vangeiksi jääneitä kohtaa vielä se toinenkin iankaikkinen kuolema.- KuinLontoonSumussa
TeuvoSuni kirjoitti:
Viis vehkeistä, sillä niitä ei maailma vihaa.
Totuuden Henkeen ei kylmäkään vesi mitään vaikuta ja siksi sitä vihataan:
"Onko yhtäkään profeettaa, jota teidän isänne eivät olisi vainonneet?"
Et varmaan sitäkään tiedä, että valitut kokevat kuoleman vain kerran, mutta synnin vangeiksi jääneitä kohtaa vielä se toinenkin iankaikkinen kuolema.Täytyy myöntää, että kyllä Taivas on saanut sinusta periksiantamattoman julistajan, olkoot sitten oikein tai väärin.
KuinLontoonSumussa kirjoitti:
Täytyy myöntää, että kyllä Taivas on saanut sinusta periksiantamattoman julistajan, olkoot sitten oikein tai väärin.
Kiitos sinulle todistuksestasi. Tällaisia todistuksia olen täällä jo 10 vuotta odottanut, eikä näitä montaa ole tullut.
Tähänkin on Jeesus antanut vastauksen valmiiksi:
"Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen, ja nämä, jotka ovat tässä, ovat tulleet tietämään, että sinä olet lähettänyt minut."
Tätä voin puhtaalla tunnolla päivittää:
Vanhurskas Isä , maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen, ja tämä tässä, joka vielä on KuinLontoonSumussa, on uskonut ja tullut tietämään, että sinun Henkesi taivaasta on minut lähettänyt ja tehnyt minusta totuudesta tinkimättömän ja periksiantamattoman.
Tästä sinun on hyvä jatkaa ja uskon, että Lontoon sumu alkaa ympäriltäsi vähitellen hälvetä, kun Jeesus Kristus alkaa taivaasta - lupauksensa mukaan - rukoilla puolestasi:
"Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle.
Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun. "
Älä nyt niin kovasti innostu, että lähdet johonkin ihmiskäsin tehtyyn jumalanhuoneeseen työntämään päätäsi, jonkun porttopapin käsien alle, sillä, sillä siellä sinulta varmasti taivaan ovet suljetaan, vaan luota tähän Jeesuksen ilmoitukseen:
Äläkä heti hermostu, jos hänen ilmestymisensä viipyy, sillä hän koettelee jokaista, jonka omakseen ottaa. Minuakin hän koetteli peräti 40 vuotta.
- Sevieläpuuttuu
Onko se nyt niin nökönuukaa missä ja minkälaisen parannuksen tekee, sillä sehän johtaa aina mielenmuutokseen, kuten Paavali opettaa:
2. Kor. 7:10
Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen, jota ei tarvitse katua, sillä se johtaa pelastukseen. Maallinen murhe sen sijaan tuottaa kuoleman.Se vielä puuttuu - jos Jumalan tahdon mukaista parannusta tarkoitat - koko siltä joukolta, jota ihmiskäsin tehdyissä jumalanhuoneissa ihmisopeilla ja ihmiskäsin parannellaan.
Todelliseen parannukseen, johdattava murhe annetaan ihmiselle suoraan taivaasta. Eikä kenenkään ihmisen kehotuksesta tai ihmisen oman lihan tuntemusten perusteella.
Juuri siksi olen tässä varoittanut tästä totisesta parannuksesta, jonka lähtökohtana on ihmisen oma murhe tilastaan, ja mihin se johtaa, kun sitä parannusta aletaan toimittaa.
Haluan tässä vielä toistaa tämän parannuksen tarkoituksen, kun Jeesus on sen näin selvästi esille tuonut:
"Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.
Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan.
Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven."
Ja huomatkaa: Saatanan paratiisin missiosta, herätyskokouksesta, evankeliointitilaisuudesta johtuen jokainen sukupolvi on se paha sukupolvi, koska jokainen maailmaan syntynyt ja syntyvä ihminen on jo syntyessään, tuosta missiosta johtuen, saanut lihaansa halun noudattaa Saatanan lipevää tahtoa:
Antaa ihmisille helpon ja miellyttävän vaihtoehdon Jumalan ankarauuden vastapainoksi: "Onko Jumala todella sanonut? Ei suinkaan!"- OletkoTeuvo
Oletko todellakin ollut myös adventisti ja Devoitin opetuslapsi?
OletkoTeuvo kirjoitti:
Oletko todellakin ollut myös adventisti ja Devoitin opetuslapsi?
Miksi sinunkin hengellisiin haluihisi kuulu seurustella väärintekijöiden ja valehtelijoiden seurassa.
Täällä on 10 vuoden aikana käynyt erittäin monta helluntailaista, luterilaista, adventistia, ortodoksia ja muuan katolilainenkin käynyt kanssani väittelemässä uskonsa aitoudesta ja pilkkaamassa Totuuden Henkeä Saatanan hengeksi.
Pois ovat kuitenkin häipyneet. Jos todella haluat tietää, mitä kaikkea minä olen näille valehtelijoille ollut, niin tästä helluntailaisen Semper.Fideliksen listasta saat hyvän kuvan siitä, minkälaiseksi Totuuden Henkeä herjataan:"Tällainen mies on Teuvo Suni: liikaa riehuva, paisunut, harhaoppinen, perkeleen lapsi, pahapietari, Helvetin luukkujen lonksuttelija, kiroaja, Helvettiin ohjaaja, säälittävä, Teuvo-parka, soidinlentoaan lentävä epätoivoinen mies, tuomiokiihkoinen houkka, omissa mehuissaan teutaroiva, amok-juoksuajuokseva uskonnollinen mies, herjaajahenki, höyryävä, valhe profeetta, röyhkeä, filistealainen syyttäjä, oppi-isä, kiroaja, sunilainen, mutapainija, katkera, palavia nuolia ammuskeleva, Jumalan vastustaja, perkeleen apuri, kaupustelija, luopunut, pimeä, villipeto, ihmisparka, kouristunut, mentaaliongelmainen, rehvastelija, omavanhurskas, teatraalinen, tuomitseva, mahtaileva, sumuttaja, mytologi, fanaattinen löylynlyöjä, ahtaan portin mestari, sielunviholliselle haiseva, vihaaja, aggressiivinen, epätoivoinen, kiroava, verenhimoinen, epätasapainoinen, epänormaali, sairaalloinen, orjuuttaja, täyskahjo, petollinen, ymmärrykseltään pimentynyt, äkseeraaja, elämäkertahorinansa kaupustelija, naurettava jankuttaja, julmuri, valehtelija, eksyttäjä, säälimätön, rakkaudeton, kaste hitleristi, suni-evankelista, pahuudessa täysi-ikäinen, sanan ymmärryksessä sikiöasteella, vanhoissa rytkyissä kulkeva, mielivaltainen, ylpeä, tuomari, julkea pilkkaaja, maagikko, anekauppias, petkuttaja, haisevan ja oksettavan harhainen, makaaberi, porttisulkeisten pitäjä, höynäyttäjä, mafioso, remuaja, pilkkaaja, herhiläinen, nylkyri, vanha, äkäinen, raateleva susi, inkvisiittori, turhanpuhuja, niskuroija, poltinraudalla merkitty, tuhoon tuomittu, desperaado, ihmisraunio, valheveli, uhkarohkea, tökerö, kerskailija, pikku-Napoleon, sokea, miinoittaja, palstaterroristi, häirikkö, loruilija, huijari, paatunut, pääjehu, piruettimestari, Veljiensyyttäjä, taikauskoinen, salakavala, pöyhkeilijä, egoisti, raakalainen, tyhjä, säälimätön, ruoskija, hirviö, loitsuja, juonija, itserakas ,kiljuva jalopeura, sopankeittäjä, mellastaja, pikkunilkki, monotoninen, haaksirikkoutunut, kulttipomo, uhkapeluri, karmea, vastenmielinen, herodesmainen styränki, kajahtanut, vihainen rakkikoira, kireäpipoinen, näyttelijä, diktaattori,Teuvo-Il Sung, raivokas, megalomaaninen, porttifilosofi, väärämielinen, härkä, kärppä, kaappari, korppi, merkillinen mies, väärä todistaja, itsekehuja, vähäjärkinen, saastainen, alhainen, tökerö, egosentrinen, huijari, väärentäjä, taruilija, aseiden paukuttelija, omissa mehuissaan isottelija, massapostittaja, hirmuvaltias, gestapon otteita käyttävä, ihmissusi, Napoleon- yndroomasta kärsivä, kuolemankankea, jumalan varamies, Jeremia II, kuoleman kalman levittäjä, puskapelle, Pol Potin hengenheimolainen, sunologi, säälittävä, petetty, sepittäjä, itsensäylentäjä, jumalaton, kenttäoikeuden päätuomari, luikertelija, epäkristillinen, mustan magian harjoittaja, vanha mies, vihollisenorja, perkeleen saran kyntäjä, Baabelin profeetta, teutaroija, kylmä, hyytävä, raaka, kyseenalainen, mätä, koin syömä, korskea kuin Herodes, tunkion kukko, armon halveksuja, Suni&Co.,aamukiroilija, kakkapuheinen, Hitleriin verrattava, toivoton, häviäjä, amatööritason sääprofeetta, teosofisen humpuukin levittäjä, Ruukin rohveetta, maakuntasarjan painija, huuhaa-mies, Ruukin Mooses, verikoira, pyöveli, vaarallinen, häikäilemätön, estoton, sielunsa myynyt, vauhtisokea, vertahyytävä solvaaja, RuukinJeremia, narsisti, marttyyria esittävä, tyrkyttäjä, moraaliton sotilas, vihollisen vanki, vihollisen äänitorvi, hapattaja, valheen kylväjä, petturi, viekoittelija, mystikko, ideologi, kapinen susi, vankeudessa viruva, torven töräyttäjä, sirkuspelle, pikku pelinappula, kirologi, valheen liemen litkijä, rappiolla, ilotulittaja, mönjän nakkaaja, porttisulkeisten pitäjä, paise, herhiläinen, runoilija, valhevärssyjen väsääjä, palstajulkimo, nujertaja, häpäisijä, halvaannuttaja, Ruukinkarhu, julma, raateleva, kangastus, perkeleen perikuva, luhistuvapersoona, uskonnollinen peluri, patologinen valehtelija, pelle-hermanni, sielunvihollisen apuri, porttivahti, empiristi, kiristäjä, fariseus, klovni, tyly, retostelija, lavertelija, satanisti, agitaattori, Havukka-ahon Teuvo, kireä, pakkosyöttäjä, mafioso, outoveikko, kaunainen, show-mies, säälittävä ikämies, oman kunnian etsijä, hörhö, horroksessa, tyrmääjä, römeä seireeni, tyrmäystippojen tarjoaja, väärä tuomari, kalifi, ylenkatseellinen, yliannostettu, ihmispolo, ruoskija, kavala, käärme, myrkynkylväjä, yleinen syyttäjä, näkyjennäkijä, kameleontin henki, saatanan siteissä, kukko, rymistelijä ,nettisaarnaaja."
Missähän lienee tämäkin herjaaja tänään?
- MikäParannus
Eikö Jumalan johtamassa parannuksessakin ihminen mene totiseksi?
- Muaonpetetty
Eikö se Jeesuksen omaksi pääseminen olekaan iloinen asia???
Niin Jeesuksen kuin Saatanankin johtamaan parannukseen liitty ilo ja suru, eli totisuus.
Jeesuksen johtama parannus alkaa totisesta surusta, kun Jumala lukee kuolemantuomion. Mutta päättyy iloon, kun Jeesus ostaa vapaaksi Saatanan synnin vankeudesta.
Saatanan johtama parannus alkaa ilosta ja halusta aloittaa parannus oman lihan tuntemusten kautta. Mutta päättyy totiseen suruun, kun tällaisen parannuksen jälkeen sama valheen henki palasi ja toi mukanaan vielä seitsemän pahempaa henkeä.
Mitä valitulle alkaa tapahtua, kun Jumala julistaa hänelle kuolemantuomion?
Näin siinä suuren tuskan jälkeen minulle kävi:
Tuli tammikuu 1988, sen viimeinen viikonloppu. Sinäkin päivänä luin Raamattua. Silloin oli edessä Luukkaan evankeliumi, josta luin tämän vertauksen, jonka olin lukenut jo monta kertaa aiemmin. Mutta nyt tämä vertaus pysäytti minut koko päiväksi näätä tukimaan:
"Ja hän puhui heille tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna viinitarhassaan ja hän tuli etsimään hedelmää, mutta ei löytänyt.
Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois, mitä varten se vielä maata laihduttaa?'
Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi: sillä aikaa minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä. Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää: mutta jos ei, niin hakkaa se pois.'
Niin kuin Valitusvirsi kolme keskeytti Raamatun lukemisen lähes kaksi vuotta aikaisemmin, niin saman tekivät nyt nämä jakeet. Silloin ymmärsin heti lukemani, mutta nyt en lainkaan käsittänyt, mitä nämä jakeet tarkoittavat ja miten ne minuun liittyvät. Koko päiväksi jäi Raamattu auki tuosta kohdasta ja töitten lomassa aina kävin lukemassa ja ihmettelemässä.
Ritva oli iltapäivällä lähtenyt töihin, ja kun häntä puolenyön jälkeen odotin kotiin, vielä vuoteessakin näitä jakeita ajattelin. Sitten, aivan yllättäen, makuuhuone tuli täysin pimeäksi, eikä pihavaloakaan näy ikkunasta. Sähköt eivät katkenneet, mutta silti olin täydellisen pimeyden keskellä. Hetken kuluttua, tämän pimeyden keskeltä jostakin, kuulen tutun äänen lähes kolmen vuoden takaa:
"Siellä kirkossa sinut vapautettiin niistä taakoista, jotka eivät olleet sinun itsesi aiheuttamia, mutta sinunkin sydämelläsi on vielä jotakin."
Olihan siellä kaikenlaista pahuutta. Kenelläpä ei olisi, kun Jumala sinne katsoo. Nyt hän kuitenkin kaivoi sieltä esille vain yhden, kaikkein inhottavimman asian, jolla en itse enää vuosiin ollut päätäni vaivannut. Olin sillä Ritvaa usein uhkaillutkin, sillä koin, että minullakin oli oikeus mennä vuoteeseen jonkun toisen kanssa. Niinhän hänkin oli tehnyt. Kerran komennuksella siihen tilaisuus tuli. Tein aviorikoksen, ja sen jälkeen tiesin kostaneeni pahan pahalla. Ja sekin oli tapahtunut jo lähes 20 vuotta sitten.
Siihen yhteen ainoaan kertaan se asia jäi - ja nyt jo tuo rakkaaksi tullut Jumala lausuukin minulle kuoleman tuomion: "Hakkaa se pois!" Nyt ymmärsin tuon Raamatun sanoman täydellisesti. Minä olin tuo viikunapuu. Lähes kolme vuotta sitten sille annettiin kasvun mahdollisuus, ja nyt tuon kasvun antanut Jumala lausuukin kuolemantuomion.
Alkoi vaihtokauppa. Olisin tunnustanut kaikki ne pahat teot, mitkä vain muistin tehneeni, mutta en tätä. Oliko tämä nyt niin tärkeää kaivaa esille? Näethän, että olen muuten ollut ihan hyvä isä. Köyhänä läksin maailmalle ja nyt olen saanut rakennettua perheelleni oman kodinkin?
"Minä olen tämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois!", kuului vastaus.
Minut valittiin kirkkoneuvostoonkin.
"Minä sinut sinne johdatin, jotta näkisit, ettei Jumalan seurakuntaa näin johdeta."
En ole polttanut tupakkaa, enkä juonut viinaa. Eikö näilläkään ole mitään merkitystä?
"Minä olen sinut niistä varjellut."
Ajatuksiini johdatettiin vielä pieni jäsenkortti. Lienen ollut 10 vuotias, kun äitini tilasi Joka Poika-lehden. Siihen oli perustettu Joka Pojan Raittiusliitto, johon liityin, ja sen jäsennumero on 640. Tämä lyhyt lupaus oli varjellut elämääni niin, ettei sen lukemattomien vaikeuksien keskelle päässyt viina tuhojaan tekemään:
"Tahdon koettaa Jumalaan turvautuen pysyä ehdottomasti raittiina koko elämäni ajan ja niin muodoin kieltäytyä kaikista väkijuomista sekä tupakasta. Saadakseni tälle pyrkimykselleni tukea olen liittynyt jäseneksi Joka Pojan Raittiusliittoon."
Nyt olin kuin nurkkaan ajettuna, vailla pakomahdollisuutta. Näin toki edessä kaksi tietä, mutta kummankin päässä odotti kuolema, kun tähän tilanteeseen tuli puhumaan toinenkin ääni: "Hullu olet, jos tuon vaimollesi tunnustat. Avioliitosi ja perheesi hajoaa ja koko loppuelämäsi on pilalla!"
Jos en tunnusta, niin Jumala viimeistään vuoden kuluttua hakkaa minut pois. Purskahdin itkuun, ties monennenko kerran elämäni aikana. Koko sisus oli kuin helvetin liekeissä. Jostakin tämän tuskan keskeltä tulivat ajatuksiini sanat, jotka suorana hätähuutona kaikuivat pimeään yöhön: "Herra Jeesus, armahda!"
Ne olivatkin lopulta ne ainoat sanat, jotka sinä yönä toivat avun ja pelastuksen. Niiden huutamisen jälkeen sain rauhan sydämeeni, kun tiesin tehneeni sen, mitä Jumala minulta odotti:
"Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin on Herra luvannut.
Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat."
JatkuuTeuvoSuni
11.5.2015 21:23
Jatkoa
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa: hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
Tuon aviorikoksenkin oli Jumala sallinut tapahtua, että hänellä olisi mistä miehen kiinni ottaa, kun kiinnioton päivä koittaa. Ja nyt se koitti.
Ritvan tullessa töistä sanoin hänelle: "Voitko polvistua kanssani tähän vuoteen viereen, minulla on sinulle kerrottavaa?" Polvistuimme ja kerroin hänelle mitä vuosia sitten nolin tehnyt, ja kysyin: "Voitko antaa tämän minulle anteeksi?" Hetken hiljaisuuden jälkeen hän vastasi: "Voin."
Sillä hetkellä tunsin itseni tiimalasiksi, joka oli täynnä mustaa mönjää. Se lähti valumaan päästä alaspäin ja valumisrajan tunsin jokaisessa kehon kohdassa. Kun se oli valunut jalkojen kautta lattialle, tuli tilalle jotakin puhtaan valkoista. Samalla hetkellä minut valtasi sama ihana tunne kuin kerran lapsena ja siellä kirkon näyssä. Välähdyksenomaisesti sain vielä tuossa hetkessä nähdä tämän katoavan maailman yllä taivaan kirkkauden, sen todellisen maailman, joka ei koskaan katoa.
Olin päässyt läpi ahtaasta portista. Saanut kohdata Kristuksen jo toisen kerran, ja syntyä taivaan kansalaiseksi. Tätä uudestisyntymistä kutsutaan Raamatussa myös sydämen ympärileikkaukseksi, ja vaatteiden valkaisemiseksi Karitsan veressä. Siinä ihmisen syntinen luonto revitään pois ja kivisydämen tilalle asennetaan uusi sydän, johon itse Kristus tuli Totuuden Henkensä kautta ikuisesti asumaan. Olin päässyt näiden harvojen joukkoon:
"Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."
"Häneen teidät on liittänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty. Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."
HUOMAA NÄMÄ TOTUUDET:
"Kukaan ei voi ottaa mitään, ellei sitä anneta hänelle taivaasta."
"Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä."
" Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843462- 252033
- 1941941
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3431338Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell861313Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12945- 82943
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790