Onnistuukohan

Teaniini

Moikka,

Olen käyttänyt useita vuosia Xanoria paniikkiin ja ahdistukseen. Toleranssi on kehittynyt liikaa ja nykyisin joudun ottamaan 4-6 mg / päivä.
Luin l-teaniini nimisestä luontaistuotteesta ja mietin, että voisinko käyttää sitä tukena, kun yritän vähentää Xanoria? Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä tuotteesta?
Inhottaa syödä Xanoreita, mutta vaikea pärjätä ilman..

27

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fwsw

      Teessä on l-teaiinia. Kyl tee jonkun verran oloa parantaa, mutta ei se mitään rauhottavaa ole. Kokeile.

    • Teaniini

      Teaniinia myydään myös kapseleina ja niiden pitäisi rauhoittaa enemmän, kuin tee.
      Haluaisin kovasti päästä rauhoittavista eroon, tai ettei tarvitsisi niitä niin suuria määriä.

    • ahdistusta

      Muista hidas lääkkeen pudotus. Miten kauan olet käyttänyt?

    • Teaniin

      Olen käyttänyt lääkkeitä noin 20 vuotta. Miten hidas pudotus tapahtuu? Vähennänkö joka viikko yhden tabletin ja kun niitä menee 4-6 päivässä, niin en osaa sitä hidasta pudotusta laskea :/ ?
      Voikohan toleranssini jossain vaiheessa madaltua niin, että yksi pilleri riittäisi tarvittaessa (esim. kerran viikossa? ).

    • Drydrydry

      Kysy lääkkeet kirjottaneelta lääkäriltä, miten vähennys pitäisi tehdä.

      Itse suosittelisin, että yrittäisit pärjätä korkeintaan 4:llä pari viikkoa. Sen jälkeen pari viikkoa 3 1/2 :lla , sen jälkeen pari viikkoa 3:lla ja sitten pari viikkoa 2 1/2:lla ja niin edelleen.

      Itse olen päässyt 25 vuoden jälkeen jatkuvasta rauhoittavien syönnistä eroon siten, että otan pienen annoksen 1-2 kertaa viikossa . Mulla on eri lääke, joten en voi annoksia vertailla.

      Onnea yritykseen. Tavoitteena ei tarvitse olla täysi lääkkeettömyys. Mitä vähempi, sitä parempi, mutta anna armoa itsellesi.

      • Teaniini

        Lämpimästi kiitän vastauksesta <3 Valoit uskoa, että saatan onnistuakin tässä "projektissa". Lääkäriltä en haluaisi siksi kysyä, kun pelkään ettei niitä sitten kirjoiteta enää ollenkaan.

        Saanko kysyä, mitä lääkettä käytät? Menikö sinullakin överiksi, että jouduit nostamaan annosta, kun pienempi ei enää riittänyt? Pääsitkö tuolla ohjeella takaisin "normaaliin käyttöön"?

        Anteeksi tama kysymyksien tulva, mutta olen ihan innoissani jos saisin edes pienennettyä määrää :)


      • HyvääKevääseesi

        Kommentoin tässä nyt vain tuota Drydrydry'tä, että olen samaa mieltä, mutta miksi tuollainen nopeus. Minä kokemuksestani sanoisin, että liian nopea vauhti tuo... Sanoisin mieluummin että kuukausi tai kaksi aina yhdellä vähennyksellä. Paitsi fysiikan myös psyyken (psykologisen riippuvuuden/ turvautumisen) tarvitsee saada sopeutua. Hitaasti kehittyy muiden elämäntoimintojen kautta vähän villisti sanottuna kuin uutta persoonaa, jossa ei ole kemiallista rauhoitusta.

        Olen itse parikin kertaa vieroittanut itseni xanorista ja se piti tehdä hyvin pitkän ajan kuluessa murunen kerrallaan veistellä tabuista. Lääkkeenottoni tosin oli pieni aloittajaan verrattuna, sikäli veistely helpompaa. Kokemukseni ja kuulopuheet sanovat että lääkärit yleensäkin kysyttäessä neuvovat aivan liian nopean vauhdin lääkkeestä irrottautumiseen! Valitettavasti. Ei se todellakaan mene niin kuin lääkepakkauksen tuoteseloste sen kertoo, sorry. Hitaammin!

        Nyt olen vieroittautumassa ssri-lääkkeestä, mutta en tähän halua nyt enempää kirjoittaa. Tsembit suuret aloittajalle ja hae vain kaikkea mahdollista tukea asiallesi! Huom. jotkin päihdelääkäripaikatkin voivat autella tässä? Siis vaikkei alkoholista olekaan kysymys. Tavoitteena tarvittaessa-käyttö on aina ollut minunkin tavoitteeni, silloin menee hyvin.


      • HyvääKevääseesi
        Teaniini kirjoitti:

        Lämpimästi kiitän vastauksesta <3 Valoit uskoa, että saatan onnistuakin tässä "projektissa". Lääkäriltä en haluaisi siksi kysyä, kun pelkään ettei niitä sitten kirjoiteta enää ollenkaan.

        Saanko kysyä, mitä lääkettä käytät? Menikö sinullakin överiksi, että jouduit nostamaan annosta, kun pienempi ei enää riittänyt? Pääsitkö tuolla ohjeella takaisin "normaaliin käyttöön"?

        Anteeksi tama kysymyksien tulva, mutta olen ihan innoissani jos saisin edes pienennettyä määrää :)

        Vielä mietin tuota, Teaniini... Lääkäriltä kysyttäessä sanoisin kokemuksesta, etteivät he oikeastaan tiedä, ellei ole omaa kokemusta. Monesti näin, ja ovat mielestäni liian ympäripyöreitä ja tosiaan saattavat suositella ihan liian kovaa vauhtia lääkkeen vähentämiseen ja just tuo asia, minkä sanot, että alkaa sitten liikaa ja liian pian pihdata sinulle lääkkeen kirjoittamista. Ymmärrän, että se pelottaa. Vieroitusoireet ovat tuntematon ja yksilöllinen juttu! Ehkä, siis ehkä, paras pitää tämä vieroitusintosi nyt omana tietonasi ja vertaisia yrittää löytää. Mutta siis jatka tällä tiellä ja vieroittaudu, vaikka menisi vuosia!

        Huomaa, että kaikki eivät koskaan joudu nostamaan annosta tai eivät vain nosta sitä. Minä en ole koskaan nostanut rauhoittavien annosta enkä ssri-lääkkeenkään. Minulla vissiin siinä on erittäin kova sisäinen kuri myös, tosin en muista että mitään taistelua siinä olisikaan ollut. Päin vastoin aina on ollut tarve pysyä niin vähässä kuin mahdollista ja aina muistaa käyttää mukana kaikkia muitakin mielenterveyttä ja tasapainoa auttavia asioita. Varmaan vieroitusprosessissakin on eroavaisuutta juuri tuossa kohden, onko lääkeannos vuosien mittaan kuin pakosta noussut vain onko pysynyt aina samana. Se mielestäni kertoo jotenkin syvemmistä tilanteistasi ja siksi vieroitus ihmisillä aina erilainen, sinullakin yksilöllinen. Kuuntele tarkkaan just vain sinua, kun teet vieroitusta.

        Kyllähän sinä Teaniini siis pääset takaisin normaalikäyttöön, pieneen määrään, koska sitä nyt haluat! Olet kypsä entiseen tilanteeseen, etkä halua jatkaa näin! Tuo on kaiken alku. Mutta anna aikaa itsellesi. Sanoisin lonkalta, että tarvitset heti kättelyssä varmaan vuoden, niin olet jo 'pienissä pillereissä', mutta toisaalta vasta. En tätä tiedä, luulen vain. - Olen kokemuksesta kommentoija.


      • Teaniini

        Tiedätkö mitä sait kirjoituksillasi "aikaan"? Tuli ihan kyyneleet silmiin ja toivon todellakin onnistuvani tässä asiassa.
        Omaa syytä tama on, kun aloin käyttämään väärin. Helpotus jonka lääke aikoinaan toi, niin aloin tavoittelemaan sitä päivittäin. Kun tulikin ihan oikea tarve, ei enää reseptissä kirjoitettu määrä auttanutkaan.

        Nyt toivoisin niin paljon pääseväni takaisin lähtötilanteeseen, enkä halua käyttää päivittäin tuota myrkkyä. Aluksi pidin sitä lahjana ihmisille, nyt on enemmänkin viha lääkettä kohtaan ( ja korostan edelleen, että oma moka ).


        Haluan, todella HALUAN pasta jälleen satunnaiseen käyttöön!

        Kiitos "HyvääKevääseesi" <3 <3
        Toivon myös sinulle ja muillekin kaikkea hyvää :)


      • Teaniini

        Ja kirjoitusvirheitä täynnä toi minun teksti...
        Yritän nopeasti työpaikalla näpytellä ;)


      • kiitoseibentzt.enää
        HyvääKevääseesi kirjoitti:

        Kommentoin tässä nyt vain tuota Drydrydry'tä, että olen samaa mieltä, mutta miksi tuollainen nopeus. Minä kokemuksestani sanoisin, että liian nopea vauhti tuo... Sanoisin mieluummin että kuukausi tai kaksi aina yhdellä vähennyksellä. Paitsi fysiikan myös psyyken (psykologisen riippuvuuden/ turvautumisen) tarvitsee saada sopeutua. Hitaasti kehittyy muiden elämäntoimintojen kautta vähän villisti sanottuna kuin uutta persoonaa, jossa ei ole kemiallista rauhoitusta.

        Olen itse parikin kertaa vieroittanut itseni xanorista ja se piti tehdä hyvin pitkän ajan kuluessa murunen kerrallaan veistellä tabuista. Lääkkeenottoni tosin oli pieni aloittajaan verrattuna, sikäli veistely helpompaa. Kokemukseni ja kuulopuheet sanovat että lääkärit yleensäkin kysyttäessä neuvovat aivan liian nopean vauhdin lääkkeestä irrottautumiseen! Valitettavasti. Ei se todellakaan mene niin kuin lääkepakkauksen tuoteseloste sen kertoo, sorry. Hitaammin!

        Nyt olen vieroittautumassa ssri-lääkkeestä, mutta en tähän halua nyt enempää kirjoittaa. Tsembit suuret aloittajalle ja hae vain kaikkea mahdollista tukea asiallesi! Huom. jotkin päihdelääkäripaikatkin voivat autella tässä? Siis vaikkei alkoholista olekaan kysymys. Tavoitteena tarvittaessa-käyttö on aina ollut minunkin tavoitteeni, silloin menee hyvin.

        Samaa kehoitan minä, hidas, hidas pudottaminen, tuo aikomasi on liian nopea tahti.


      • Teaniini

        Miten hitaasti alkaisin sitä pudottamaan? Saisiko pöljä pyytää ihan rautalanka versiota :) ?


      • HyvääKevääseesi

        Teaniini, sanot: "Olen käyttänyt lääkkeitä noin 20 vuotta. Miten hidas pudotus tapahtuu? Vähennänkö joka viikko yhden tabletin ja kun niitä menee 4-6 päivässä, niin en osaa sitä hidasta pudotusta laskea :/ ?
        Voikohan toleranssini jossain vaiheessa madaltua niin, että yksi pilleri riittäisi tarvittaessa (esim. kerran viikossa? )."

        Okei, kuvittelen olevani sinä. Päättäisin vaikka opetella elämään kaksi viikkoa jämptisti 5 kpl:lla per päivä, mutta hyvä jos 4'kin riittää. Työstä allakan kanssa, että kahteen viikkoon et kertaakaan ota 6 kappaletta/päivä. Voit lisätä kaksi viikkoa neljäksi viikoksi?

        Nyt kun saat itsetyytyväisyyttä ja hallinnantunnetta, voisit tehdä ison periaatepäätöksen, että elät seuraavat kaksi kuukautta (katso tasaviikot allakasta) 4:llä tabulla/päivä, mutta jos on oikein tiukka paikka ja jokin muu pystymisesi menee lääkeohjelmasi edelle, joskus, niin ota hädässä 5. tabu jonakin päivänä tämän vierojakson aikana.

        Seuraavat kaksi kuukautta, 8 viikkoa vaikka, voisit kokeilla ehdottomasti pysyväsi 4 tabl/pv. Jos välillä on tiukkoja paikkoja tai oireita, niin käytä kaikkia löytämiäsi muita rauhoitus- ja apukeinoja, ihan kaikki käyttöön. Huom. minulla on aika hyvin pahassa olossa riittänyt paksu kamomillateekin, siinä on kyllä rauhoittava vaikutus, tekee hyvää sekin.

        Sitten voisit tutkailla, josko seuraavat 8 viikkoa menisivät 3,5 tabua/pv ja tällä tavoin edelleen aina 8 viikon jaksoissa vähentäisit puolikkaan tablettia pois päivittäisestä käytöstäsi. Pakottaisit itsesi tähän. - Mutta nyt huomaan, etten tiedä sinun yhden tabletin milligrammoja. Hmmm? Kuvittelin tätä "ohjelmaa" miettiessäni, että sinullakin tabut olisivat 0,5 mg. Mutta, onko sinulla siis 1 mg:n tabut ja niitäkö on mennyt maksimissaan 6 per päivä? Oho. Mutta, pystyt kyllä soveltamaan, mitä minä tässä olen tarkoittanut; jostakin syystä oletin käyttäväsi 0,5 mg:aa. Mutta samaa suunnitelmaahan se olisi 1 mg:llakin. Huomaat tästä, miten meitä on todella moneksi!

        Ihme kyllä, on tuo sinun 'puolikkaasi' sitten milleissä mikä vain, niin sillä on iso vaikutus kehoon, meillä xanoria käyttävillä (ihan hoitonahan lääke on ja selviytymisen apuna!). Siksi suosittelisin noin pitkän ajan käyttöä vieroitukseen, ettet pelästyisi outoja oireita joita voi tulla, vaan että sinnikkäästi jatkat eri keinoilla eteenpäin. - Tee tavoitesuunnitelma vaikkapa erilliseen kalenteriin. Näin saat ryhtiä ja itseesi luottamista päästä vinksahtaneen käytön tilasta pois! Näinhän kannat kuin suurta salaisuutta ja voit siksikin huonosti, mutta kun huomaat eteneväsi parempaan ja parannuksen suuntaan, piristyt jo siitä, voit alkaa tulla kuin esiin, eikö. Jos tuosta nyt laskisit, niin kauankohan aikaa tarvitsisit.

        Toistan vielä, että tein kuvitteellisen ohjeen ajatuksella, että minä olen sinä, joskin vähän nyt haittaa, kun unohdit kertoa mg/tabletti, eipä nuo kappalemäärät yksinään kerro paljon... - Tsembbiä uudelleen!


      • Teaniini
        HyvääKevääseesi kirjoitti:

        Teaniini, sanot: "Olen käyttänyt lääkkeitä noin 20 vuotta. Miten hidas pudotus tapahtuu? Vähennänkö joka viikko yhden tabletin ja kun niitä menee 4-6 päivässä, niin en osaa sitä hidasta pudotusta laskea :/ ?
        Voikohan toleranssini jossain vaiheessa madaltua niin, että yksi pilleri riittäisi tarvittaessa (esim. kerran viikossa? )."

        Okei, kuvittelen olevani sinä. Päättäisin vaikka opetella elämään kaksi viikkoa jämptisti 5 kpl:lla per päivä, mutta hyvä jos 4'kin riittää. Työstä allakan kanssa, että kahteen viikkoon et kertaakaan ota 6 kappaletta/päivä. Voit lisätä kaksi viikkoa neljäksi viikoksi?

        Nyt kun saat itsetyytyväisyyttä ja hallinnantunnetta, voisit tehdä ison periaatepäätöksen, että elät seuraavat kaksi kuukautta (katso tasaviikot allakasta) 4:llä tabulla/päivä, mutta jos on oikein tiukka paikka ja jokin muu pystymisesi menee lääkeohjelmasi edelle, joskus, niin ota hädässä 5. tabu jonakin päivänä tämän vierojakson aikana.

        Seuraavat kaksi kuukautta, 8 viikkoa vaikka, voisit kokeilla ehdottomasti pysyväsi 4 tabl/pv. Jos välillä on tiukkoja paikkoja tai oireita, niin käytä kaikkia löytämiäsi muita rauhoitus- ja apukeinoja, ihan kaikki käyttöön. Huom. minulla on aika hyvin pahassa olossa riittänyt paksu kamomillateekin, siinä on kyllä rauhoittava vaikutus, tekee hyvää sekin.

        Sitten voisit tutkailla, josko seuraavat 8 viikkoa menisivät 3,5 tabua/pv ja tällä tavoin edelleen aina 8 viikon jaksoissa vähentäisit puolikkaan tablettia pois päivittäisestä käytöstäsi. Pakottaisit itsesi tähän. - Mutta nyt huomaan, etten tiedä sinun yhden tabletin milligrammoja. Hmmm? Kuvittelin tätä "ohjelmaa" miettiessäni, että sinullakin tabut olisivat 0,5 mg. Mutta, onko sinulla siis 1 mg:n tabut ja niitäkö on mennyt maksimissaan 6 per päivä? Oho. Mutta, pystyt kyllä soveltamaan, mitä minä tässä olen tarkoittanut; jostakin syystä oletin käyttäväsi 0,5 mg:aa. Mutta samaa suunnitelmaahan se olisi 1 mg:llakin. Huomaat tästä, miten meitä on todella moneksi!

        Ihme kyllä, on tuo sinun 'puolikkaasi' sitten milleissä mikä vain, niin sillä on iso vaikutus kehoon, meillä xanoria käyttävillä (ihan hoitonahan lääke on ja selviytymisen apuna!). Siksi suosittelisin noin pitkän ajan käyttöä vieroitukseen, ettet pelästyisi outoja oireita joita voi tulla, vaan että sinnikkäästi jatkat eri keinoilla eteenpäin. - Tee tavoitesuunnitelma vaikkapa erilliseen kalenteriin. Näin saat ryhtiä ja itseesi luottamista päästä vinksahtaneen käytön tilasta pois! Näinhän kannat kuin suurta salaisuutta ja voit siksikin huonosti, mutta kun huomaat eteneväsi parempaan ja parannuksen suuntaan, piristyt jo siitä, voit alkaa tulla kuin esiin, eikö. Jos tuosta nyt laskisit, niin kauankohan aikaa tarvitsisit.

        Toistan vielä, että tein kuvitteellisen ohjeen ajatuksella, että minä olen sinä, joskin vähän nyt haittaa, kun unohdit kertoa mg/tabletti, eipä nuo kappalemäärät yksinään kerro paljon... - Tsembbiä uudelleen!

        Heippa,
        Elikä minulla on mennyt 4-6 mg / päivä. Tänään on mennyt neljä ja enempää en ota (en edes tarvitse). Alan tämän ohjeesi mukaan toimimaan ja jo tämä, kun saan asiallisia ja ihania neuvoja saa minut hyvälle tuulelle ja luottamaan itseeni


      • HyvääKevääseesi

        Hienoa! Kiva. Just. Tosi hyvä tilanne jo. Milligrammasihan olikin ekassa viestissäsi, juu. Puolikas tabustasi on kai siis 0,5 mg, mikä minusta ja minulle on aika tehokas määrä, se on ilta-nukkulääkkeeni. Kun teet puolitusohjelmaasi, niin neljännestäkin koko 1 mg tabusta voisit käytellä, silläkin määrällä pienennellä. Mutta kuulostele ja tosiaan, käytä aikaaaaaa. Tsembit!


      • Teaniini

        Tänään on taas 3 mg ollut oikein sopiva määrä. Aika lailla mun tarve heittelee lääkkeiden kanssa ja siksi tuo pudottaminen on hankalaa... Jos mä menen seuraavat kahdeksan viikkoa 3-4 mg päivä annoksilla ja sen jälkeen seuraavat kahdeksan viikkoa 2-3 mg / päivä


      • HyvääKevääseesi

        Hei taas. Hienoa! Olisihan se upeaa seuraava päättämäsi jakso päättää selviytyä 3-4 mg:llä, kun sitä vertaa entiseen maksimiisi. Olehan luja tässä. Yritä varsinkin tiedostaa ne tilanteet, joissa etsit oikotietä onneen ja ns. hyvään oloon ottamalla turhia, ylimääräisiä ja näin niitä vääriä tabuja. Itsetuntemus auttaa myös. Ja kuri. Sekä asioiden auttaminen muilla keinoilla, kuten puhuttu. Jo tosi hienolta vaikuttaa, jospa saavutat sitten 2-3 mg:n käytön. Siitähän ei sitten ole pitkäkään tyyliin aamuin illoin eli 2 mg/pv. Tuostakin vielä sitten on matkaa tarvittaessa-käyttöön, mikä minunkin tavoite aina näissä lääkeasioissa.

        Minä en ole lekuri enkä semmonen, mutta tuli vielä mieleeni, että varaudu jottaa saattaapi olla, että vähennys hankalampaa, kun lääke enemmän on veressäsi vähentynyt. Voi olla, että isojen määrien vaihteluita en niinkään huomaa, mutta oireistoa ja muuta hankalaa voi tulla sitten pienemmillä. Okay, kulje rauhassa, käyttele prosessiin vaikka koko vuosi 15, sitten muistat sen aina, etkä ikinä enää palaa tällaiseen mömmöilyyn :) . Tosiaan, avuksi ja kainalosauvoiksi lääketieteellisessä näkökulmassa ja lekurien kanssa neuvotellen nämä lääkkeet on tarkoitettu. Siten eletään, hyvässä yhteistyössä, mutta kuitenkin muistaen, että itse me parhaiten ittemme tunnemme, ketään kuitenkaan vähättelemättä. Tsembaten, heipaten, 'sama'.


      • Teaniini

        Heippa,
        Näistä sinun viesteistä tulee niin hyvälle mielelle, että et uskokaan :)
        Mulla on huono luonne siinä mielessä, että jos en onnistu jossakin asiassa niin heitän pian "hanskat tiskiin". Jos vaikka päätän laihduttaa ja syönkin palan suklaata, niin syön sitten koko levyn, koska "peli on jo menetetty". Sitten iskee masennus, että ei musta ole tähänkään... Mutta nyt on kyse isommasta asiasta, kun kilot. Yritän ajatella myös niin, että jos tulee päiviä jolloin joudun ottamaan vaikka 5 mg, niin tämä asia ei silti ole tuhoon tuomittu. Ei Roomaakaan rakennettu päivässä. Viikko viikolta, kuukausi kuukaudelta ja vaikka vuosi, vuodelta, tavoitteeni on päästä jälleen "tarvittaessa käyttöön".
        Ei varmasti tule olemaan helppo tie, mutta sitä saa mitä tilaa. Vaikka käytön ei koskaan pitänyt näin lipsahtaa :/

        Tsemppiä myös sinun tavoitteeseesi ja olisi kiva jatkossakin vaihtaa kuulumisia :)


      • Teaniini

        Moi HyvääKevääseesi.

        Eilen meni takapakkia :( Otin tabletteja päivän aika yhteensä kuusi, kuvittelin tarvitsevani. Nukuinkin sitten koko illan, eli järkikin sanoo tuon olevan liian iso määrä ja onkin, oli vaan muka "pakko". Nyt on taas henkinen morkkis SUUUURI!
        Mutta uutta yritystä vaan, nyt en lannistu ja iso kiitos siitä on sinun tsemppaamisella :)


      • Teaniini

        HyvääKevääseesi!! Kaipaan sinua ja rohkaisuasi :)


      • HyvääKevääseesi

        Jaahas, vai sillei. Ekana tulee mieleeni sanoa ohje, jota kuulemma alkoholistit joutuvat käyttämään, että kun lankeaminen tapahtui, niin seuraavana päivänä on vain - alettava alusta. Varmaan tuo meinaa, että päätä olla ajattelematta tapahtunutta ja aloitan uuden päivän jatkaen päättäväistä ohjelmaasi aivan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Käsittäisin, että takapakitkin harvenevat, tai tämäkö oli ensimmäinen ja viimeinen :) . Ei ole muuta ohjetta kuin jatkaa sillä tiellä, minkä jo valitsit. Sillä jatkat, vaikka mutka tulikin! Tämmöisten ohareiden kautta se voitto tullee, se kun ei ole helppoa. Itselläni on ollut läheinen, joka taisteli alkoholin kanssa, siksi helppokin verrata.

        Kirjoitit "kuvittelin tarvitsevani". Tuo on vähän arvoituksellista, mutta se on tosi rehellistäkin. Sanotaan rehellisyys ja totuus aina auttaa eteenpäin kuitenkin. Entäs jos tuollaisen 'tilan' jos vielä kohtaat, niin otatkin kunhan-jotakin-vaan suuhusi, jotakin kalkkitablettia, jotakin ihan muuta ja käytä kaikki mielikuvituksesi, että se on tuo riippu-xanor, huijaa psykologista tapaasi. Ikään kuin teet sen tutun rituaalin, jotakin (vaikka karkki!) suuhun ja vettä päälle. Sitten puhut, että hyvin menee ja laula jotakin onnellista. - Nooh, tässä nyt on vaikea sanoa kummemmin, kun en tiedä, mitä tapahtui, kun otit nuo pari ylimääräistä tabua, saitko jonkin paniikin, siis oikean oireen... vai oliko se vain ihan ilman sen kummempaa muutosta olossasi. Pidempää pinnaa harjoitella voit kanssa. Myös, ehkä on just se, että vauhtisi on ollut turhan innokkaan kova, arvelen että hyvä olisi hidastaa. Muista, että sulla on aikaa.

        Kirjoitit 11.5.: "Yritän ajatella myös niin, että jos tulee päiviä jolloin joudun ottamaan vaikka 5 mg, niin tämä asia ei silti ole tuhoon tuomittu." - Ei todellakaan ole tuhoon tuomittu. Aloita alusta! Miten tänään meni?

        Aloita huomenna alusta. Tai, entä, jos käyttelisit 4 mg/pv ja takapakkeina 5 tai 6 mg. :) Kunhan nyt ensin saavutat tuon 4/pv, onhan se jo paljosti parempi kuin 6! - Älä siis hosu. Harjoita kärsivällisempää luonnetta ja armoa itseäsi kohtaan, niin onnistuu vieroituskin. Olethan sinä, hyvällä, 'heränneellä' tiellä, edelleen.


      • Teaniini

        Heippa,

        Tilanne jolloin otin tuon kuusi tabua päivän aikana, oli hirvittävän hektinen työpäivä, kaupassa käynti ja tieto että, läheisellä ystävällä on enää puolisen vuotta aikaa olla täällä :(
        Nyt olen ottanut joka päivä kuusi tablettia mukaan ja niiden on riitettävä päiväksi ( mieluiten ei sitäkään määrää ). Olo on vaan kovin rankka ja ahdistunut koko ajan. En kuitenkaan halua noita myrkkyjä käyttää, kun katkaisevat hetkeksi pahimman olon, josta seuraa sitten hirvittävä väsymys ja ilta meneekin nukkuessa. Haluan elämältäni muutakin, kuin ainaista nukkumista.

        "Tarve" tuli siitä, kun aiemmin otetut lääkkeet eivät enää tuntuneet ja kauppaan lähdössä, koin jo ahdistusta. Tosin ne aiemmin otetut olisivat todellakin riittäneet, koska eihän niiden tarvitse, ei pidä, enkä halua, että ne tuntuvat päässä. Rehellisesti sanottuna, liioittelin tarvettani ja koitin hakea hyvää oloa, josta seurasi ainoastaan morkkis.

        Nyt olen ostanut L-Teaniinia ja otan päivässä 2x150 mg. Käsitin myyjän puheista, että ne toisivat avun noin tunnissa, mutta eivät ole kyllä tuoneet edes näinä kolmena päivänä mitä olen käyttänyt.

        Olen todella kiitollinen sinulle, kun jaksat täällä vastailla :) Tuntuu hyvältä, kun saa purkautua ihmiselle, joka ei heti tuomitse :)


      • HyvääKevääseesi

        Heipä Sinulle! Hyvä, olet kunnossa, ja kerroit tarkemmin ns. ulkoa päin tulleista paineista. Kunpa saisit oltua rauhoittuneena ja käydä läpi mm. läheisen asiaa, ettei se liikaa kaatuisi päälle? Hmm, ai sinä olet työssä käyvä, mikä on ainakin minulle tässä hyvä info, sillä silloin hahmottuu enemmän ,mitä paineita ja kiirettä ihan oikeastikin on. Kauppa-asioihin tuli mieleeni sanoa, että saisitko oikaistua niitä, ettei sinun tarvitsisi käydä: osta tarvikkeet netin kautta ns. kauppakassipalveluna.? Mitä sanot. Itse olen hädässä sitä jo kerran käyttänyt, kun en jaksanut enkä ennättänyt ruokatäydennystä hakea; on erittäin suuri apu. Tämän lisäksi, mistähän voisit klipsaista nyt itsellesi aikaa olla rauhemmassa, sillä kun on tuo lähimmäisen asia sekä oma lääketaisteluasiasi työvelvoitteiden lisäksi, niin eipä juuri muuta mahtuisi, etkä jaksa. Vaikuttaa viime kirjoituksestasi, että itseluottamuksesi on tuupertunut.

        Kirjoitit hienosti: "En kuitenkaan halua noita myrkkyjä käyttää, kun katkaisevat hetkeksi pahimman olon, josta seuraa sitten hirvittävä väsymys ja ilta meneekin nukkuessa." Näin sinä rehellisesti olet mieltä ja tuo on oikeasti hyvä alku tavoittelemaasi päämäärään, tiedät. Kyllähän ne väsyttävät; minullahan pieni xanorimäärä menee vain iltaisin ja se on kuin unilääkkeenä.

        Olet kirjoittanut ap. Mitenkä päivä mennyt iltaan... - Kuulemiin.


      • HyvääKevääseesi

        Lisäys, sitten kun jaksat: seur. linkin ketjussa
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13596694
        ylhäältä 3. kommentti, niin siinä on jtkn tukea sinullekin.
        Plus minä olen kuullut tauriinista ja probiooteista, jotka voivat auttaa kehoa/mieltä.


    • Teaniini

      Heippa Drydrydry :)

      Olen ahdistellut sinua kysymyksilläni, viitsisitkö vielä pikkuisen auttaaa :)?

    • HEiHEiHUUMe

      Kansainvälinen bentsodiatsepiinien vieroitusopas

      ASHTON MANUAL INDEX PAGE

      BENZODIAZEPINES: HOW THEY WORK
      AND HOW TO WITHDRAW
      (aka The Ashton Manual)
      • PROTOCOL FOR THE TREATMENT OF BENZODIAZEPINE WITHDRAWAL
      • Medical research information from a benzodiazepine withdrawal clinic

      Professor C Heather Ashton DM, FRCP
      Revised August 2002

      • Ashton Manual Index Page
      • Contents Page
      • Introduction
      • Chapter I: The benzodiazepines: what they do in the body
      • Chapter II: How to withdraw from benzodiazepines after long-term use
      • Chapter II: Slow withdrawal schedules
      • Chapter III: Benzodiazepine withdrawal symptoms, acute & protracted

      http://www.benzo.org.uk/manual/

      Suora linkki suomen kieliseen oppaaseen:
      http://www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf

      • Teaniini

        Näin tämän kommentin nyt vasta... En tiedä miten on mennyt sujuvasti ohi..
        Kiitos tästä, tulee tarpeeseen :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe