Teuvo Suni: Näin Saatana seuloo!

Jeesus Kristus sanoo: "Simon, Simon! Saatana on saanut luvan seuloa teitä niin kuin viljaa.
Mutta minä olen rukoillut puolestasi, ettei uskosi sammuisi. Ja kun olet palannut takaisin, vahvista veljiäsi."

Saatanan seulominen oli alkanut jo paratiisin herätyskokouksesta, paljon ennen Jeesuksen syntymää. Mutta täyteen vauhtiin se pääsi, kun Saatana rakennutti Paavalilla hyvän, kolmen portaan seulan:

"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."
"Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan."

Ja tällainen kasa on tähän mennessä tähänkin maahan Saatanan seulalla seulottu:

adventistit

aglikaanit

Agrigolalaiset

arkkimunkkilaiset

armonkalliolaiset

baalbeklaiset

babtistit

birkittalaissisaret

branhamilaiset

cityseurakuntalaiset

dominikaanit

elämänsanalaiset

elämänlähdeläiset

eläväsanalaiset

ekumeeniset

exoduslaiset

gnostilaiset

henotesläiset

helluntailaiset

hengenuudistuslaiset

heränneet

esikoiset

ilmestysmajalaiset

ilosanomalaiset

israelinystävät

Joosualaiset

jehovalaiset

Jeesuksen pyhän veren papit

Jeesuksen ruumislaiset

Jeesus on herralaiset

katolilaiset kylväjät

kansanraamattuseuralaiset

kalleimman veren sisaret

kansanlähetysläiset

Kellonkartanolaiset

koivuniemiläiset

korpelalaisuus

kotikirkkolaiset

kulmakivenseurakuntalaiset

kulmakiviseurakuntalaiset

kuninkaansoturit

kristilliset eläkeläiset

kriisipalvelulaiset

kotisatamalaiset

liekkiläiset

luterilaiset

lähetysseurakuntalaiset

luthersäätiöläiset

lasarusveljet

lähdekalliolaiset

lännenhunttarilaiset

maranatalaiset

majakkalaiset

metodistit

missiomaailmalaiset

mormoonit

munkkiluostarin munkit

nunnaluostarin nunnat

nokialaismissiolaiset

onewayhouselaiset

ortodoksit

pelastusarmeijalaiset

patmoslaiset

palatsiseurakuntalaiset

paavalinsynodilaiset

paratiisikotilaiset

pikkuesikoiset

priskillalaiset

pyhänikolauslaiset

perjantaikristuksellelaiset

raamattupuhuulaiset

radiodeiläiset

rauhansanalaiset

rauhanyhdistysläiset

ristiinnaulitut

risteyspaikkalaiset

ristiretkeläiset

ropolaiset

rukouspalvelulaiset

rukousystäväläiset

ruusuristiläiset

ristiinnaulittulaiset

saalemilaiset

sanansaattajalaiset

sanajaylistysläiset

savenvalajalaiset

scientologilaiset

siloalaiset

slevy:n miespapit

slevy:n naispapit

stefanuslaiset

suomenraamattuopistolaiset

teologisetistuuttilaiset

tabernaakkelilaiset

takeitnowlaiset

teologisetistuuttilaiset

Timoteusyhteisöläiset

totisestiparannetut

tuomasmessulaiset

totuudenystäväläiset

tunnustukselliset luterilaiset

torontonsiunaajalaiset

uusheränneet

uusapostoliset

uusitoivolaiset

uusiviiniläiset

valon enkelit

vapaakirkolliset

vanhauskoiset

vapaamuurarit

viadolorosalaiset

vineyardilaiset

yhteyskristuksessalaiset

yhteysliikeläiset

yeshualaiset

Jokaiselle on Saatana antanut sen verran toisista poikkeavan uskon, ettei Kristuksen tahto: "Että he yhtä olisivat", tule koskaan Saatanan hallitsemassa maailmassa toteutumaan.

127

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vielä näyttää ihmeitäkin tapahtuvan. Tarkoitan sitä, kun kaikki väärämieliset valehtelijat vaikenevat. Kaikki nuo, jotka väittävät kaikkien Raamatussa olevien Saatanan sanojenkin olevan Jumalan sanoja.

• justjooHänpäse

Kuulkaas, te huijatut ja kusetetut, ei ole Saatanaa, vaan Jeesus on leikkinyt Saatanaa täällä, aivan vaan kiusatakseen huvikseen, Jeesus se on tuurannut täällä ennenkin, mm. Arkkienkeli Mikaeliakin, monet roolit on Jeesus itse vetänyt, älkää uskoko muutenkaan Häntäkään, leikkii ihmisillä ja ihmisten tunteilla kuin esineillä, vailla tunteita meitä kohtaan, leikkii Saatanaakin niin kun vain huvittaa, kostaakseen ihmisille kaiken, koko maapallon edestä. Tumma hahmo on Jeesus, joka siinä yrittää esittää Saatanaa. Itsepähän maksaa moiset temppunsa, ei ole ihan leikkiä ollut ennenkään, PAHA juttu, hänen syntilistalleen.

• Mitäs siihen sanot, kun Jeesus sanoo: "Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun?

Onko sinun ja monen muun synti siinä, että ette usko Saatanaan, vaikka tästä tuli, Paavalin ansiosta, koko ns. kristinuskon eksyttäjä jo vuonna 90, kuten apostoli Johannes ilmoitti:

"Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."

Jo paljon ennen tätä oli Saatana, Vanhan liiton pappien avustuksella, johdattanut Valitun kansankin pois totuuden tieltä, Jumalan paaduttamaksi.

• Tämä maailma kun onkin paholaisen valla alaisena,vain se verra ripaus totuutta että eksyvät jota eivät valvo.

• Olisitpa tietänyt ja uskonut edes tuohon totuuteen, niin et olisi tuhonnut elämääsi Paholaisen palvelijan käsien alla, eikä Saatana olisi seulonut sinua Kansanlähetysläisten joukkoon:

"Nuoren olin siivo syntinen eläjä,kunnes san ilmaisi että kaikki ovat synti tehneet ja ovat joumlakirkkautta vailla,heräsi kysymys mitä se synti jota olen tehnyt,en ole rikkonut yhteiskuntaa vastaa missän olo muodossa. Kuitenkin olen syntinen,en ole nudattunu kaikia neuvo kuin olisi pitänyt noudatta.

Kuoleman pelko noussi mieleen entäjos tänään kuolen,mihin joudun siinä nousi seitten sen asia joka piti korja,rangaistuksessa on pelkoa enkä halunut elään enään pelon vallassa,sain avun Jeesukselta kansanlähetyksen työntekijan välityksellä.

Voi sitä riemua kun pelko hävisi,sen sueurausenkun sain anteetksi vihreeni Jeesuksen veren kautta,näin pieniä kieliä ymmpärlläni,en silloin tienyt mitä ne olivat,uskova kertoi ne ovat pyhän hengen sinetti sun sydämmessäsi,siis silmillä havaittu tuntu mahdottomalta vaikka totta se oli.

Elmä muuttui siitä huolimatta vaikka olin siivosti evlävä nouri mies.

Ilmestyminen kirkkaiden kielin ympäriilä olevat, seurasi todellinen kiitollisuus sisimmässä,pelko kaikkosi totaalisesti."

• TeuvoSuni kirjoitti:

Olisitpa tietänyt ja uskonut edes tuohon totuuteen, niin et olisi tuhonnut elämääsi Paholaisen palvelijan käsien alla, eikä Saatana olisi seulonut sinua Kansanlähetysläisten joukkoon:

"Nuoren olin siivo syntinen eläjä,kunnes san ilmaisi että kaikki ovat synti tehneet ja ovat joumlakirkkautta vailla,heräsi kysymys mitä se synti jota olen tehnyt,en ole rikkonut yhteiskuntaa vastaa missän olo muodossa. Kuitenkin olen syntinen,en ole nudattunu kaikia neuvo kuin olisi pitänyt noudatta.

Kuoleman pelko noussi mieleen entäjos tänään kuolen,mihin joudun siinä nousi seitten sen asia joka piti korja,rangaistuksessa on pelkoa enkä halunut elään enään pelon vallassa,sain avun Jeesukselta kansanlähetyksen työntekijan välityksellä.

Voi sitä riemua kun pelko hävisi,sen sueurausenkun sain anteetksi vihreeni Jeesuksen veren kautta,näin pieniä kieliä ymmpärlläni,en silloin tienyt mitä ne olivat,uskova kertoi ne ovat pyhän hengen sinetti sun sydämmessäsi,siis silmillä havaittu tuntu mahdottomalta vaikka totta se oli.

Elmä muuttui siitä huolimatta vaikka olin siivosti evlävä nouri mies.

Ilmestyminen kirkkaiden kielin ympäriilä olevat, seurasi todellinen kiitollisuus sisimmässä,pelko kaikkosi totaalisesti."

"Olisitpa tietänyt ja uskonut edes tuohon totuuteen, niin et olisi tuhonnut elämääsi Paholaisen palvelijan käsien alla, tiedoksi paholaisella kanssa ei ole minulla mitään tekemistä,minut on lunastettu kalliilla verellä se pitää paholaisen poissa minun elämästäni.

• kuulija4 kirjoitti:

"Olisitpa tietänyt ja uskonut edes tuohon totuuteen, niin et olisi tuhonnut elämääsi Paholaisen palvelijan käsien alla, tiedoksi paholaisella kanssa ei ole minulla mitään tekemistä,minut on lunastettu kalliilla verellä se pitää paholaisen poissa minun elämästäni.

Tämä juuri on se Saatanan ilosanoma, jolla hän pitää kaikki omansa synnin vankeina loppuun saakka:

"minut on lunastettu kalliilla verellä se pitää paholaisen poissa minun elämästäni."

Jos Kristus olisi tullut verellään lunastamaan (ostamaan) sinut pois sieltä Saatanan ihmisoppien synnin vankilasta, et taatusti iloitsisi Jeesuksen verestä, vaan hänen Totuuden Hengestä, joka pistää omansa kirjoittamaan tälläkin palstalla rehellisesti omalla nimellään, eikä Saatanan antamien nimimerkkien takaa, niin kuin pahan tekijät toimivat:

"He lauloivat uuden laulun: -- Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu, olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmisiä kaikista heimoista, kaikista kielistä, kansoista ja maista."

Jeesus ei sanonut: "Kun minun vereni vuotaa, te tulette tuntemaan koko totuuden."

Vaan:

"Kun Totuuden Henki tulee, te tulette tuntemaan koko totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita."

• Totuusesille
        TeuvoSuni kirjoitti:

Tämä juuri on se Saatanan ilosanoma, jolla hän pitää kaikki omansa synnin vankeina loppuun saakka:

"minut on lunastettu kalliilla verellä se pitää paholaisen poissa minun elämästäni."

Jos Kristus olisi tullut verellään lunastamaan (ostamaan) sinut pois sieltä Saatanan ihmisoppien synnin vankilasta, et taatusti iloitsisi Jeesuksen verestä, vaan hänen Totuuden Hengestä, joka pistää omansa kirjoittamaan tälläkin palstalla rehellisesti omalla nimellään, eikä Saatanan antamien nimimerkkien takaa, niin kuin pahan tekijät toimivat:

"He lauloivat uuden laulun: -- Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu, olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmisiä kaikista heimoista, kaikista kielistä, kansoista ja maista."

Jeesus ei sanonut: "Kun minun vereni vuotaa, te tulette tuntemaan koko totuuden."

Vaan:

"Kun Totuuden Henki tulee, te tulette tuntemaan koko totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita."

kuulija4 vetoaa näköjään Saatanann opettamana siihen, että kaikki ihmiset pelastuvat, kun kerran Jeesuksen veri on sen hallussa. olisko vielä tullut lahkojen uudestikastamaksi ja luulee päässeensä siten "verensuojaan"? mene ja tiedä?

Mutta niinhän ei asia kuintenkaan Raamatun mukaan ole.

• Totuusesille kirjoitti:

kuulija4 vetoaa näköjään Saatanann opettamana siihen, että kaikki ihmiset pelastuvat, kun kerran Jeesuksen veri on sen hallussa. olisko vielä tullut lahkojen uudestikastamaksi ja luulee päässeensä siten "verensuojaan"? mene ja tiedä?

"kuulija4 vetoaa näköjään Saatanann opettamana siihen, että kaikki ihmiset pelastuvat, " eivät pelastu vaikka jumalantahto olisikin.

• kuulija4
        TeuvoSuni kirjoitti:

Vaan:

Jotka rakastavat synnin tekoa,ovat sen vankinakin.

• kuulija4 kirjoitti:

Jotka rakastavat synnin tekoa,ovat sen vankinakin.

Saatana on vienyt sinulta koko synti-käsitteen. Tarkoitan tätä Jeesuksen opetusta:

"Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun."

Jos olisit malttanut odottaa tätä Jeesuksen pelastustien alkua, et ikinä olisi ajautunut Kansanlähetyksen porttopaimenen käsien alle:

"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Tuskinpa tämä kuulija4, ainakaan hänen Kansanlähetyslahkonsa toimesta ole tullut uudelleen kastetuksi, sillä samaan Saatanan helmaan johtavat jo tuon porttopaimenen ihmiskädet, jotka saivat kuulijassakin aikaan sen, että hän kuulee vain Saatanan palvelijain lipeviä valheita.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Tuskinpa tämä kuulija4, ainakaan hänen Kansanlähetyslahkonsa toimesta ole tullut uudelleen kastetuksi, sillä samaan Saatanan helmaan johtavat jo tuon porttopaimenen ihmiskädet, jotka saivat kuulijassakin aikaan sen, että hän kuulee vain Saatanan palvelijain lipeviä valheita.

Yksi on herra yksi on usko ja yksi on kaste.

• kuulija4 kirjoitti:

Yksi on herra yksi on usko ja yksi on kaste.

Mutta kaikkein tärkein sinulta puuttuu: Taivaan hääpuku:

"Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

Kun tämä sinulle selviää, siinä ei enää Raamatun lauseiden lateleminen auta. Ei se auttanut tätäkään miestä:

"Kun kuningas tuli sisään katsomaan juhlavieraitaan, hän näki siellä miehen, jolla ei ollut hääpukua.
        Hän kysyi tältä: 'Ystäväni, kuinka saatoit tulla tänne ilman häävaatteita?' Mies ei saanut sanaa suustaan.
        Silloin kuningas sanoi palvelijoilleen: 'Sitokaa hänet käsistä ja jaloista ja heittäkää ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita.
        Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.'"

Kaikki kutsutut, ovat erilaisilla ihmisopeilla kutsuttuja. Mutta valitut saavat tänäänkin suoraan kutsun taivaasta. Se tapahtuu samoin tänään, niin kuin se tapahtui ensimmäisenäkin helluntaina:

"Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

• TeuvoSuni kirjoitti:

Mutta kaikkein tärkein sinulta puuttuu: Taivaan hääpuku:

"Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

Kun tämä sinulle selviää, siinä ei enää Raamatun lauseiden lateleminen auta. Ei se auttanut tätäkään miestä:

"Kun kuningas tuli sisään katsomaan juhlavieraitaan, hän näki siellä miehen, jolla ei ollut hääpukua.
        Hän kysyi tältä: 'Ystäväni, kuinka saatoit tulla tänne ilman häävaatteita?' Mies ei saanut sanaa suustaan.
        Silloin kuningas sanoi palvelijoilleen: 'Sitokaa hänet käsistä ja jaloista ja heittäkää ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita.
        Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.'"

Kaikki kutsutut, ovat erilaisilla ihmisopeilla kutsuttuja. Mutta valitut saavat tänäänkin suoraan kutsun taivaasta. Se tapahtuu samoin tänään, niin kuin se tapahtui ensimmäisenäkin helluntaina:

"Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

Minulla on sinetti jolla minuttunnistetaan viimeisenpäivänä. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, Ef 1:13
        sitä ei voi kumota eikä mitä töidä.

• TeuvoSuni

Se Pyhän Hengen sinetti on kasteessa luvattu kaikille, mutta kuitenkin käy näin:

"Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!"
        "Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.'"

Sinun eksytyksesi on varmistettu sillä, että loppuun saakka uskot sinun ahtaan porttisi olleen siinä, kun uskalsit polvistua Kansanlähetyksen portto-paimenen käsien alle.

• Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Joh 3:6
        Jos ei synny vedestäja, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. kansanlähetys on vain opeus asia miten päästään ahtaasta portista sisälle,ei uskon kohde,minä poivistu kristutsen kasvejen eteen en minkään muun. Kansalähetyksessä ei ole ainutta porttoa ole tullut tietoon.

• Jos tuollaista tekstiä et todeksi uskoisi, et lihasi halujen mukaan olisi koskaan mennyt tuon Kansanlähetysporton luokse, vaan olisit rauhallisesti odottanut sitä hetkeä elämässäsi, jossa Kristus valituilleen ilmestyy:

"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Kun 10 vuotta sitten Pyhä Henki minut näihin keskusteluihin johdatti, tänne ilmestyi pian sen jälkeen alkuperäinenRaimo-niminen mies, joka sinun laillasi herjasi totuutta kuin pahinta ruttoa.

Luopui sitten kuitenkin alkuperäisestä nimimerkistään, kun jäi totuuden edessä toiseksi, mutta on sen jälkeen jatkanut herjauksia monilla erilaisilla nimimerkeillä; armosta pelastuneesta AtteMyyryn Jeesuksen ruumislaisiin.

Hänellekin oli muuan sinun lahkosi guru ennustanut, että hänet tullaan noutamaan kultavaunuilla taivaaseen.

Silloin kun Saatana saa jonkun oman seulansa läpi seulottua, hän pitää varmasti huolen siitä, ettei yksikään totuuden sana tule sinunkaan tietoosi niin, että alkaisitkin sen perään haluta.

• Saatanan kaikki seulat ovat todella tehokkaita. Tuon ensimmäisen seulan jälkeen on hyvänä kakkosena seula nimeltä ehtoollinen:

"Olen saanut Herralta tiedoksi tämän, minkä olen myös opettanut teille: Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti Jumalaa, mursi leivän ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni."

Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni."
      Niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tästä maljasta, te siis julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kun hän tulee."

Tämän ensimmäinen kappale on saatu Pyhän Hengen kautta Herralta Jeesukselta Kristukselta, mutta nämä kaksi tämän maailman herralta, Saatanalta:

"Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni."
      Niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tästä maljasta, te siis julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kun hän tulee."

Matteuksen mukaan tuon aterian päätti Jeesus näihin sanoihin:

"Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

Markuksen mukaan:

"Totisesti: minä en enää maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä Jumalan valtakunnassa."

Luukkaan mukaan:

"Aterian jälkeen hän samalla tavoin otti maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne.

Mutta tälle samalle pöydälle ojentaa yhdessä minun kanssani kätensä myös minun kavaltajani. Ihmisen Poika lähtee täältä juuri niin kuin hänen on määrä lähteä, mutta voi sitä, josta tulee hänen kavaltajana!"

Erittäin tärkeää on huomata, että Jeesuksen rakkain opetuslapsi kertoo tuosta ateriasta vain tämän:

"He olivat kokoontuneet aterialle, ja Paholainen oli jo pannut Juudaksen, Simon Iskariotin pojan, sydämeen ajatuksen, että tämä kavaltaisi Jeesuksen."

Johannes tiesi ja uskoi, että tuo ateria oli vain Jeesuksen ja heidän kahdentoista yhteinen ateria, josta ei tarvinnut jälkipolville jäädä tämän tarkempaa tietoa.

Mutta Saatanapa oli ovela antaessaan Paavalille tuon erinomaisen ilmestyksensä, jolla se sinetöi oman vihan viininsä ääreen ihmiskunnan tuhoon saakka kaikki totuudesta luopuneet. Eikä heitä hetkahduta pätkääkään tämä Jeesuksen ilmoitus Johannekselle, vuonna 96.

Siis vain 32 vuotta Paavalin kuoleman jälkeen, oli tuon Saatanan erinomaisen ehtoollisilmestyksen Jeesus muuttanut taivaasta käsin porton viiniksi:

"Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä ovat kaikki
      kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet
      hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen
      vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."

Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää
      hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen
      synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen
      syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen
      pahoja tekojaan."

Ja näihin porttopaimenten ihaniin valheen sanoihin, ei Saatana tarvinnut kaveriksi Paavalia eikä Raamattua, koska pystyi itse ilmoittamaan ne jokaiselle porttopaimenelleen:

"Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumis ja veri kätkeköön teidän ruumiinne ja sielunne iankaikkiseen elämään. Menkää Herran rauhaan!"

Eikä yksikään Jumalan paaduttama tiedä minkä herran rauhaan he ovat matkalla, ennen kuin vasta sitten, kun matka on jo päättymässä. Eikä paluuta totuuteen enää ole.
      Muistutan vielä, että tämäkin rituaali on täydellistä Pyhän Hengen pilkkaa.

• Tämä kansa on seulottu tällä Saatanan kolmioseulalla: "Koti, uskonto, isänmaa". Ja sen lisäksi myös tällä toisella kolmioseulalla: "Usko, toivo, rakkaus", jolla se on luvannut rakastaa kaikkia ja uskoa kaikkia:

"Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
      Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.
      Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
      Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa.
      Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
      Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.
      Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa."

(Tässäkin on selvä todistus sille, että yhä vain odotti sitä täydelliseksi tekevää: Totuuden Henkeä)

"Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.
      Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee.
      Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus."

Ja kaikelle tälle ylitse pursuvalle rakkaudelle vielä vahva sinetti:

"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
      Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

• Pilluntuhoaja

Raamattu on ihmisen kirjoittama sadistinen propagandateos. Ei se mistään taivaasta ole tipahtanut saatanan ääliöt. Siellä on kustantajan leimat ja kaikki kansissa. Korkeammat elämänmuodot tai älykkäät energiaolennot kiertävät tämän muurahaiskeon varovasti kaukaa. Ne eivät todellakaan odota kenenkään meistä "liittyvän" heidän seuraan iänkaikkiseen elämään. Heikot mielet kuoleman pelossa ovat sairaskuvitelleet että meillä olisi mitään merkitystä tässä maailmankaikkeudessa.

• RofeetojenTaivasonkaru

Melkeimpä voisi yhtyä edelliseen, kun katselee näitä meidän rofeettojen kommenteja, on ne niin omahyväisiä.

• Vapaamuuraritjauhajat

On nämä meijän rohvat kuin, monta lasta synnyttänyt --kun meni tavaraansa tohtuurille näyttämään ja meinasi --josko siitä vielä pilu saataisiin, tohtuuri sitä kahteli väänteli ja haisteli -pitkän tovin päästä pääteli ja haukotteli --että vidtuu siitä saatetaisiin saaha ja siinäkin on pirusti työtä ja harsimista.
      Koska nämä rofetiat tekevät itse sen mitä kirja pyytää näiltä tittelin haltijoilta!

• Olen täysin varma, että nämä kolme narria: Pilluntuhoaja, RofeetojenTaivasonkaru ja Vapaamuuraritjauhajat - jotka ovat Saatanalta saaneet nämä uudet nimet, jotka ovat yhtä ihmeellisiä, kuin Vanhan liiton Jobin antamat nimet tyttärilleen:

"Yhdelle tyttärelle hän antoi nimeksi Jemima*, toiselle Kesia* ja kolmannelle Keren-Puk*. [Nimi Jemima merkitsee 'turturikyyhky', Kesia 'kassiapuu' ja Keren-Puk 'silmämaalirasia'.]"

Niin, jos nämä kolme narria, heidän tämän hetkisestä epäuskosta huolimatta, sattuisivatkin olemaan Jumalan valittuja, en usko, että he Kristuksen ilmestyessä ulvoen menisivät mielisairaalan oven taakse pyytämään: "Ottakaa minut sisään ja piikittäkään terveeksi, sillä olen tullut hulluksi, kun Kristus ilmestyi minulle!"

• Rofeetankauvaskanvast
        TeuvoSuni kirjoitti:

Olen täysin varma, että nämä kolme narria: Pilluntuhoaja, RofeetojenTaivasonkaru ja Vapaamuuraritjauhajat - jotka ovat Saatanalta saaneet nämä uudet nimet, jotka ovat yhtä ihmeellisiä, kuin Vanhan liiton Jobin antamat nimet tyttärilleen:

"Yhdelle tyttärelle hän antoi nimeksi Jemima*, toiselle Kesia* ja kolmannelle Keren-Puk*. [Nimi Jemima merkitsee 'turturikyyhky', Kesia 'kassiapuu' ja Keren-Puk 'silmämaalirasia'.]"

Niin, jos nämä kolme narria, heidän tämän hetkisestä epäuskosta huolimatta, sattuisivatkin olemaan Jumalan valittuja, en usko, että he Kristuksen ilmestyessä ulvoen menisivät mielisairaalan oven taakse pyytämään: "Ottakaa minut sisään ja piikittäkään terveeksi, sillä olen tullut hulluksi, kun Kristus ilmestyi minulle!"

Ainahan se välistyy siinä kun pää on niin iso Teuvoseni, muuten ei mailma jatku, ootkos keksinyt uusia mietteitä miten tästä eteenpäi, kun uuta hallitustakin pukataan, nouseekos vai pineneekös eäkkeet vai jouvutaankos vielä töihin.

• Rofeetankauvaskanvast kirjoitti:

Ainahan se välistyy siinä kun pää on niin iso Teuvoseni, muuten ei mailma jatku, ootkos keksinyt uusia mietteitä miten tästä eteenpäi, kun uuta hallitustakin pukataan, nouseekos vai pineneekös eäkkeet vai jouvutaankos vielä töihin.

Tämän maailman murheita kannat. Minulle on lähettäjäni järjestänyt turvatun toimeentulon, joten en noista murheita kanna.

• Mitä vielä hallituskuvioihin tulee, asetelma muistuttaa kovasti erästä lasten tv-sarjaa: Kolme ässää, jossa Saastamoinen, Satu ja Saku ratkovat oman korttelin ongelmia.

Nyt nämä Kolme ässää: Sipilä, Soini ja Stubb käsikirjoittavat aikuissarjaa, jossa pienen tasavallan hallitus alkaa ratkoa tasavallan suuri ongelmia.

Näin Raamattu-keskustelussa kannattaa huomioida myös tämä kolmiyhteys: lestadiolais/luterilainen, katolilainen ja perusluterilainen.

• Elämänturhuudenpankot
        TeuvoSuni kirjoitti:

Tämän maailman murheita kannat. Minulle on lähettäjäni järjestänyt turvatun toimeentulon, joten en noista murheita kanna.

Tosi uskovainenhan jakaa sen ihokkaansa, koska maalinen rameus on turhaa ja varsinkin profeeta ei hän anna kaikki, kun saarnaa siita paremmasta, mitä hän näillä maalisilla ei mitään touhuilla tekee, hänhän elää tunnista tuntiin oottaen sitä hetkeä.

• Elämänturhuudenpankot kirjoitti:

Tosi uskovainenhan jakaa sen ihokkaansa, koska maalinen rameus on turhaa ja varsinkin profeeta ei hän anna kaikki, kun saarnaa siita paremmasta, mitä hän näillä maalisilla ei mitään touhuilla tekee, hänhän elää tunnista tuntiin oottaen sitä hetkeä.

Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneen ei tarvitse luopua kodistaan ja mennä veneen alle, koska hänellä on paljona maallista mammonaa parempaa annettavaa:

"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.

Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.

Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

"Kiitos ei, kyllä minä sinusta ihmisille puhun, kuten olen tähänkin asti puhunut, mutta tällaista tehtävää en itselleni halua."

Ja vastaus tuli: "Sinä lupasit!"

Ja niin olin todella luvannut jo silloin, kun hän minut opetuslapseksi otti ja paransi kaikki menneisyyden haavat. Mutta Jumala ei kutsumistaan perunut, eikä muuttanut vaan pisti päälle tällaisen remmin: ei maistunut, ruoka eikä uni, ja korvissani soi lähes yötä päivää: "Sinä lupasit!"

Ja kolmen kuukauden kuluttua, helmikuun lopulla vuonna 1989 olin vuoteen pohjalla niin heikossa kunnossa, että oli pakko huutaa: "Tässä olen, omapa on valintasi!"

Ja tässä nyt olen, luontaisetujen kera, vastaanottamassa sitä, mikä tähän "koiranvirkaan" kuuluu:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

Kyllä siinä saatanallisen totisen parannuksen mieskin riemusta repeäisi, jos minä kotini möisin, mutta Kristuksen totuus on hänelle - Paavalin tavoin - kirottava kohde:

"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."
        "Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

• Maallinenusko
        TeuvoSuni kirjoitti:

Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneen ei tarvitse luopua kodistaan ja mennä veneen alle, koska hänellä on paljona maallista mammonaa parempaa annettavaa:

"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.

Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.

Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

"Kiitos ei, kyllä minä sinusta ihmisille puhun, kuten olen tähänkin asti puhunut, mutta tällaista tehtävää en itselleni halua."

Ja niin olin todella luvannut jo silloin, kun hän minut opetuslapseksi otti ja paransi kaikki menneisyyden haavat. Mutta Jumala ei kutsumistaan perunut, eikä muuttanut vaan pisti päälle tällaisen remmin: ei maistunut, ruoka eikä uni, ja korvissani soi lähes yötä päivää: "Sinä lupasit!"

Ja kolmen kuukauden kuluttua, helmikuun lopulla vuonna 1989 olin vuoteen pohjalla niin heikossa kunnossa, että oli pakko huutaa: "Tässä olen, omapa on valintasi!"

Ja tässä nyt olen, luontaisetujen kera, vastaanottamassa sitä, mikä tähän "koiranvirkaan" kuuluu:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

Kyllä siinä saatanallisen totisen parannuksen mieskin riemusta repeäisi, jos minä kotini möisin, mutta Kristuksen totuus on hänelle - Paavalin tavoin - kirottava kohde:

"Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

Selitykset on selityksiä, mättähän päältä on hyvä saarta ns. vähäosaisille, mutta jotka tosiuskoon ryhtyivät Raamatuksellisissa kuvauksissa, he luopuivat maalisuudestaan, nythän näistä ei luovuta vaan päinvastoin kerätään lisää, jotta piisaisu tuonpuoleiseenkin.
        Uskontojahan on missä missä tänäkin päivänä luovutaan kaikesta, vain ihokas on suojana päällä, tätä uskontoahan meidän kihot eivät hyväksy.

• Mutta - Oletko nainen, mies vai ns. sukupuolineutraali - mikä usko sinut saa seuraamaan ja uskomaan näitä kihoja: paaveja, piispoja, pappeja jne.....

Vaikka kirjoitettu on:

"Lakatkaa jo luottamasta ihmiseen, vain kevyt elämän henkäys on hänellä sieraimissaan. Mikä hän on, mihin hän kelpaa?"

"Kirottu on se mies (ja nainenkin), joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan, mies (ja nainenkin), jonka sydän luopuu Herrasta. Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla, kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu."

• Totuusesille
        TeuvoSuni kirjoitti:

Mutta - Oletko nainen, mies vai ns. sukupuolineutraali - mikä usko sinut saa seuraamaan ja uskomaan näitä kihoja: paaveja, piispoja, pappeja jne.....

Vaikka kirjoitettu on:

"Lakatkaa jo luottamasta ihmiseen, vain kevyt elämän henkäys on hänellä sieraimissaan. Mikä hän on, mihin hän kelpaa?"

"Kirottu on se mies (ja nainenkin), joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan, mies (ja nainenkin), jonka sydän luopuu Herrasta. Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla, kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu."

Aivan oikein. Katse pitäisi kiinnittää näkymättömään,joka säilyy. Ei näkyväiseen,joka katoaa.

Aivan oikein. Katse pitäisi kiinnittää näkymättömään,joka säilyy. Ei näkyväiseen,joka katoaa.

Onhan toki Saatanallakin paljon näkymättömiä henki, jotka toimivat ihmisen lihassa, sen himoja halliten.

Kuten nyt tämäkin välinpitämättömyyden henki, joka saa kaikki petetyt uskomaan kuoleman merkkiin, ristiin ja jo aikoja sitten Golgatan kummulle pudonneisiin Jeesuksen veripisaroihin, joiden voimalla uskotaan, että näissä kaikissa on: "Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!" Vaikka tässäkin joukossa, joka tämän keskustelun alussa esille tuli, on monia uudelleen kastettuja.

Kerran tänne tuli kanssani keskustelemaan mies, joka kertoi olevansa kolmesti kastettu. Ensin hän oli lapsena kastettu luterilaiseksi, sitten oli lihan himossa mennyt jehovalaisten kasteelle. Ja vielä suuremassa himossa rakastunut tyttöön - jonka isä johtaa tänäkin päivänä erästä uudelleen kastettujen lahkoa - eikä hän saanut tyttöä omakseen, ennen kuin isä oli hänet kastanut kolmannen kerran.

Eikä hänkään enää pystynyt noudattamaan tätä Jeesuksen käskyä:

"Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

Ei hänen olisi tämän käskyn mukaan ollut pakko hylätä rakastamaansa tyttöä, vaan tyttäressä ja appiukossa vaikuttava henki.

Elämä olisi kyllä tällaisen ratkaisun jälkeen tuonut vihollisen omaan kotiin, mutta kyllä valittu pystyy tällaisenkin vihollisen kanssa elämään. Olenhan itse siitä hyvänä esimerkkinä.

• jäljittäjä614
        TeuvoSuni kirjoitti:

" koska hänellä on paljona maallista mammonaa parempaa annettavaa"

Mitä ihmeen annettavaa sinulla on kenellekään, kenenkään toisen hyväksi? Sinähän julistat ns. ähäkuttievankeliumia, joka on kuulijoille vain tiedoksi mutta ei pelastukseksi. Miten sellainen antaa heille jotakin parempaa kuin se, jota he nyt tässä elämässä todeksielävät?

Toisin sanoen: sinulla ei ole muuta julistusta ja sanomaa, kuin että ihmisten tulisi kuunnella ja uskoa, että Jumala pelasti Teuvo Sunin. Mutta tämänhän tämäkin palsta on jo kymmenen vuotta kuullut. Et tuo siis mitään uutta etkä parempaa.

• jäljittäjä614 kirjoitti:

" koska hänellä on paljona maallista mammonaa parempaa annettavaa"

Mitä ihmeen annettavaa sinulla on kenellekään, kenenkään toisen hyväksi? Sinähän julistat ns. ähäkuttievankeliumia, joka on kuulijoille vain tiedoksi mutta ei pelastukseksi. Miten sellainen antaa heille jotakin parempaa kuin se, jota he nyt tässä elämässä todeksielävät?

Toisin sanoen: sinulla ei ole muuta julistusta ja sanomaa, kuin että ihmisten tulisi kuunnella ja uskoa, että Jumala pelasti Teuvo Sunin. Mutta tämänhän tämäkin palsta on jo kymmenen vuotta kuullut. Et tuo siis mitään uutta etkä parempaa.

Etkö edes sen vertaa uskon Jeesuksen Kristuksen totuutta, että tietäisit, että hän ei kouluttanut yhtä ainoaa seurakuntien johtajaa, vaan oman Henkensä todistajia-
        Ja jopa kielisi omia lähtemästä Jerusalemista mihinkään, ennen kuin ovat häneltä saaneet todistajan tärkeimmän todistettavan; Pyhän eli Totuuden Hengen:

Silloin Jeesus sanoi heille: "Kuninkaat hallitsevat herroina kansojaan, ja vallanpitäjät vaativat, että heitä kutsutaan hyväntekijöiksi.
        Niin ei saa olla teidän keskuudessanne. Joka teidän joukossanne on suurin, se olkoon kuin nuorin, ja joka on johtaja, olkoon kuin palvelija.
        Kumpi on suurempi, se, joka on aterialla, vai se, joka palvelee häntä? Eikö se, joka on aterialla? Mutta minä olen teidän keskellänne niin kuin se, joka palvelee.

"Koko ajan, kaikissa koettelemuksissani, te olette pysyneet minun kanssani. Niinä minä annan teille kuninkaallisen vallan, niin kuin Isäni on minulle antanut.

Te saatte minun valtakunnassani syödä ja juoda minun pöydässäni, ja te istutte valtaistuimilla ja hallitsette Israelin kahtatoista heimoa."

Tämäkin toteutuu vasta taivaassa, Kristuksen valtakunnassa. Täällä Saatanan valtakunnassa heillä on ainoastaan todistajan tehtävä:

"Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.
        Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."
        Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"
        Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.
        Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

Saatana ei tietenkään olisi saanut hallintaansa ihmisillä rakennuttamia jumalanhuoneita, jos hänen palvelijansa olisivat saaneet Pyhän eli Totuuden Hengen. Siksi hän saneli Paavalille - tästä Hengestä osattomalle profeetalleen - omat vaatimukset hänen seurakuntiensa palvelijoista:

"Tämä sana on varma: joka pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, tahtoo jaloon työhön.

Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan, ei juomiseen taipuvainen, ei väkivaltainen eikä rahanahne, vaan lempeä ja sopuisa.

Hänen on pidettävä hyvää huolta perheestään, kasvatettava lapsensa tottelevaisiksi ja saavutettava kaikkien kunnioitus.

Jos joku ei osaa pitää huolta omasta perheestään, kuinka hän voisi huolehtia Jumalan seurakunnasta?

Hän ei saa olla vastakääntynyt, jotta hän ei ylpistyisi eikä joutuisi tuomittavaksi Paholaisen kanssa.

Hänen on nautittava myös ulkopuolisten arvonantoa, jottei hänestä puhuttaisi pahaa ja jottei hän lankeaisi Paholaisen virittämään ansaan."

"Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

Ensinhän luotiin Aadam ja sitten Eeva, eikä petetyksi joutunut Aadam, vaan nainen antoi pettää itsensä ja rikkoi käskyn."

Lasten synnyttäjänä hän on kuitenkin pelastuva, jos vain pysyy uskossa ja rakkaudessa ja viettää hillittyä, Jumalalle pyhitettyä elämää."

"Annan teille suositukseni sisarestamme Foibesta, joka on Kenkrean seurakunnan palvelija.
        Ottakaa hänet vastaan Herran palvelijana niin kuin pyhille sopii ja auttakaa häntä kaikessa, missä hän tarvitsee teitä. Onhan hän itsekin ollut tukena monille, myös minulle."

Tässä herää väittämättä kysymys siitä, että oliko tämä Paavalin rakastama nainen, Foibe, synnyttänyt hänelle lapsen, kun hän Paavalille kelpasi?

• Jumala valitsi valitun kansansa johtajaksi Mooseksen. Pelasti hänet ja kansansa Egyptin orjuudesta ja alkoi johdattaa heitä kohti luvattua maata.

Sinne päästyä tapahtui kuitenkin niin, profeettojen varoituksesta huolimatta kansa kuunteli ja toteutti totuudesta luopuneiden lainopettajien, kirjanoppineiden ja pappien käskyjä - Jumalan käskyjen sijasta.

Jaa niin tämä kansa luopui todellisesta Jumalasta jo 700 vuotta ennen Kristuksen syntymää, ja ajautui Jumalan paaduttamaksi.

Siksi sillä hetkellä, kun nämä väärintekijät hänen Poikansa tappoivat, tapahtui Jerusalemin temppelissä tämä:

"Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat,"

Näin se pyhä paikka, jossa Jumala oli ilmestynyt papeille, paljastettiin kaikelle kansalle, kun pappien tehtävä Jumalan sanansaattajina päättyi. Juuri sillä tavalla kuin hän oli Hesekielille ilmoittanut:

"Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta,ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan. Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa ja etsi niitä.

Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimenet eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat
      pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet.

Sen tähden paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenina, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan.

Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen.

Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minäkin huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."

Ja kun Paimen oli poissa, sai Saatana suuren mahdollisuuden saadessaan Paavalista oman paimenensa, ja niin alkoi Saatanan seulasta - Kristuksen todistajien sijasta - tippua seurakuntien johtajia, paaveja, kardinaaleja, patriarkkoja, arkkipiispoja, piispoja, rovasteja, kirkkoherroja, pappeja, evankelistoja, saarnaajia, kaatajia jne...

Paljon sen piti omia paimeniaan saadakin, kun koko maailma tuli täyteen hänen tahdosta perustettuja jumalanhuoneita, joissa nämä häntä palvelevat:

"Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

Joten täysi syy oli eräänkin rovastin puolison ihmettelyyn:

"Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun ei se puhu meidän Reijollekaan, joka sentään on pappi?"

• Haudanpartaalla

Miksi uskoisimme sinua, Teuvo Suni?

• Oletko jo niin lähellä hautaa, että olet saanut elää todeksi jo kuolinvuoteen tuskan, josta Job kirjoittaa:

"Tautivuoteen tuskat puhuttelevat nekin ihmistä, kun kipu repii hänen luitaan hellittämättä.
        Leipää hän ei huoli, hän inhoaa sitä, edes mieliruoka ei hänelle kelpaa.
        Hänen ruumiinsa kuihtuu olemattomiin, kaikki hänen luunsa erottuvat nahkan alta.
        Hänen tiensä käy hautaa kohden, tuonelan mahdit odottavat häntä.
        Ehkä hänen vierellään on silloin enkeli, puolestapuhuja, yksi tuhansista, niistä, jotka ilmoittavat ihmisille, mikä on oikein.
        Ehkä Jumala armahtaa häntä ja sanoo enkelille: "Vapauta hänet vaipumasta hautaan, olen saanut hänestä lunnaat!"
        Silloin hänen ruumiinsa elpyy, hänestä tulee yhtä uljas kuin hän oli nuoruutensa päivinä.
        Hän rukoilee, ja Jumala on hänelle suosiollinen, hän saa riemuiten katsella Jumalan kasvoja. Jumala on hänet pelastanut."

Ilmeisesti et ole vielä tätä saanut todeksi elää , koska Kristus ei ole käynyt lunastamassa sinua vapaaksi Saatanan synnin vankeudesta.

Onko sinun enää mahdotonta uskoa näitäkään Jeesuksen sanoja, joiden perusteella sinäkin saattaisit vielä haudan partaalla ollessasi päästä ikuiseen vapauteen, kun Jeesus taivaassa alkaa rukoilla puolestasi:

"Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle.
        Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun."

Olen tällä palstalla jo kohta 10 vuotta sivutolkulla toteuttanut Kristuksen todistajan tehtävää, kertomalla avoimesti kaiken, mitä Pyhä Henki on elämässäni saanut aikaan.

Enkä muuta voi tehdä. Jos nämä todistukset eivät sinullekaan mitään merkitse, tuskin kuulut niiden joukkoon, jotka ovat pelastukseen valittuja.

• alfa123om2222

Toivottavasti kukaan ei pahastu siitä tulkinnasta, jonka sain lukiessani kirjasta: Älkää heitä pelätkö tuon käärmennäyn, jossa kaikki lahkot olivat kuin käärmeitä.

Jeshua sanoi: Olkaa ovelat kuin KÄÄRMEET, ja viattomat kuin kyyhkyset. Ja lisäksi Ihmisen Poika on korotettava niin kuin KÄÄRME korotettiin erämaassa. JOS hänet korotetaan hän vetää mukanaan kaikkia.

Ei ole mikään ihme jos kristityt siis nähdään käärmeiksi. Käärmeiksi, jotka lupaavat taivaaseen pääsyn niin kuin käärme lupasi Eevalle Jumalan kaltaiseksi pääsyn tietämisessä hyvän ja pahan. Mutta Aatami ja Eeva olivat jo Jumalan kuva ja kaltaisuus. Ei heistä enää tarvinnut sellaisia tulla.

Samoin ovat ehkä monet jo emokirkossa olessaan matkalla taivaaseen ja lahkot vain lupaavat sellaista, joka on jo olemassa oleva tosiasia emokirkon yhteydessä???
      Kuitenkin Islamin Hadithit opettavat, että kristityillä on 73 lahkoa ja kaikki paitsi yksi niistä pelastuvat. Samoin Juudaksen evankeliumi opettaa paljonko lahkoja on.

Eli jos tässä nyt sitten käy samoin kuin Profeetta Joonalle kävi kun hän profetoi Niniveä vastaan. Jeshua pakottaa kristityt parannukseen ja paastoon ja niin sitten ei lahkoja tuhotakkaan? Silloin Profeetta pahastuu???

• Se käärmenäky perustuu täysin Jeesuksen ilmoituksiin, nämä kaksi jo todistavat sen alkuperän:

"Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion?
        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

Samaan sarjaan liittyy myös näky puiston puista.

• alfa123om222

Enhän näyn alkuperää mitenkään kyseenalaista. Ja tuo kysymys on todellakin pätevä ja ajankohtainen:
      "Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion?

Mutta eikö jatko kuulunut jotenkin: Tehkää hedelmiä, joissa KÄÄNTYMYKSENNNE NÄKYY. Ja eihän kukaan emokirkon piirissä ollut, joka on lahkoon liittynyt voi mitenkään KÄÄNTYÄ. Hänellä on jo niin oikea usko ja oppi kuin se on mahdollista.

Jeshua todellakin tuli kutsumaan syntisiä parannukseen ja lain rikkojia. Muistaakseni Jesajan kirjan alussa oli paljon kehotuksia ojentaa juuri väkivallan tekijöitä. Mutta kun mennään ojentamaan vanhurskaita niin Profeetta Hesekielien mukaan heille kuuluu saarnata: Älkää langetko, pitäkää kiinni vanhurskaudestanne!

Tuollaista saarnaa on harvoin kuultu: Pitäkää kiinni vanhurskaudestanne!

On erittäin väärin, melkein pyhän hengen pilkkaa kutsua niitä, jotka ovat vanhurskaat alentavilla nimillä. Kuten juuri: syntinen, saastainen, lainrikkoja, väärintekijä yms. He joutuvat tuollaisen nimittelyn takia kiipeliin. Rakkaus kun uskoo kaiken.

• Etkö tajua sitä, miten hyvin Saatana on varmistanut sen, ettei totuuteen enää kukaan usko.

Sen on varmistanut jo nämä kaksi Saatanan erinomaista opetusta Paavalille.

"Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan."

Tämä on juuri se erinomaisista opetuksista erinomaisin, jolla Saatana sitoo kaikki siihen seurakuntaan, johon on heidät heidän halujensa mukaisesti johdattanut.

Siksi minäkin saan julistaa ja todistaa totuudesta kuuroille korville; Jeesuksen ennustuksen mukaisesti:

" Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."

Oletko sinäkään uskaltanut jättää oma porton viinin maistelun, vaikka Totuuden käsky on näin selvä:

"Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ( ensin olivat kuninkaat ja keisarit ja nyt jopa pienen tasavallan hallitsijat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."

Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään."

• alfa123om222

En välttämättä pidä kuitenkaan kirkkoa Babylonin porttona. Kirkko ja palvelus on kyllä 2300 illan ja aamun (vuoden) ajan jumalattoman ja väärän palveluksen vallassa Danielin kirjan mukaan. Ja Jeshua sanoi, että jumalattomat tempaavat valtakunnan omaan haltuunsa. Teidät erotetaan synagosta ja tulee sekin aika kun jokainen joka teidät tappaa luulee tekevänsä pyhää palvelusta Jumalalle (inkvisitio).

Mutta kun 2300 iltaa ja aamua on kulunut nousee Pyhäkkö jälleen kunniaansa!!!!!

Kirkko on jumalattoman palveluksen hallussa ehkä ollut, mutta nousee jälleen kunniaansa??

Jos vertaa Ilmestystä ja Profeetta Hesekielin kirjaan niin päätyy helposti käsitykseen, että Babylonin Portto on Tuonela. Uskonnot eivät ole vastuussa jokaisen maailman murhatun verestä? Alkukirkon aikana oli paljon marttyyrejä, jotka murhattiin tosin sen tähden, että he noudattivat Ap.t. 15 määräystä pidättäytyä veren syömisestä, uhraamisesta ja haureudesta. Tuon kirkon antaman määräyksen vuoksi heidät surmattiin. Ja kirkko ahnehti valtaa ja yritti kumota keisarin valtaa mikä johti myös murhiin. Tavallaan kirkon käsissä on kyllä paljon murhattujen verta. Ohjeillaan ja neuvoillaan se on vastustanut todellista valtaa pitäviä paljon.

Alkuseurakunnan ensimmäisen kirkolliskokouksen ohje ettei pakanoita saa ympärileikata, vaan heidät pitää saada kieltäytymään verestä, uhraamisesta ja haureudesta johti martyyreiden kuolemaan.

• Kunnontäillämerkitystä

Mitenkä olisi pisteet korkealla kun tekisi työ niin hyvin jotta nainen pyörtyisi hekumasta, siloinhan täytyisi se onnesta syntyminen, eikä portoiltaisi, portoiluhan on sitä maalisuudessa, että miehet saavat tyhjätä sen ylitäyttyneen varastonsa, kun kotona se ei onnistu, Raamattuasioissa se kyllä tarkoittaa eri juketsia.

• Etkö ole lainkaan tutustunut kirkkosi isän, Martti Lutherin elämään?

Kun yli satatuhatta köyhää talonpoikaa tapettiin, ja nimenomaan Martti Lutherin suojeluksessa, kun he alkoivat vaatia ruhtinailta ihmisarvoista elämää.

Kyllä Luther viisas oli, kun Raamatunkin saksaksi käänsi, mutta ei alkuunkaan ymmärtänyt sen sanomaa. Jos olisi tämänkin ymmärtänyt, olisi asettunut sotilaiden ja ruhtinaiden suojelemisesta talonpoikien riveihin:

"Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
        Siitä me olemme oppineet tuntemaan Jumalan rakkauden, että Jeesus antoi henkensä meidän puolestamme. Samoin olemme me velvolliset panemaan henkemme alttiiksi veljiemme puolesta.
        Jos joku, jonka toimeentulo on turvattu, näkee veljensä kärsivän puutetta mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus voisi pysyä hänessä."

Jos Lutherilla olisi ollut sydämessä Kristukselta saatu Henki ja tehtävä, ei hän olisi asettunut ruhtinaiden ja sotilaiden joukkoon ja yllyttänyt heitä köyhiä talopoikia tappamaan, vaan olisi itse kokenut köyhät talonpojat veljikseen.

Kyllä Luterilaisen kirkon perustuskin on vahvasti rakennettu köyhien talonpoikien ruumiiden päälle.

• Etkö ole lainkaan perehtynyt kirkkosi isän Martti Lutherin veritekoihin?

Kun yli satatuhatta köyhää talonpoikaa tapettiin, ja nimenomaan Martti Lutherin suojeluksessa, kun he alkoivat vaatia ruhtinailta ihmisarvoista elämää.

Kyllä Luther viisas oli, kun Raamatunkin saksaksi käänsi, mutta ei alkuunkaan ymmärtänyt sen sanomaa. Jos olisi tämänkin ymmärtänyt, olisi asettunut sotilaiden ja ruhtinaiden suojelemisesta talonpoikien riveihin:

"Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
        Siitä me olemme oppineet tuntemaan Jumalan rakkauden, että Jeesus antoi henkensä meidän puolestamme. Samoin olemme me velvolliset panemaan henkemme alttiiksi veljiemme puolesta.
        Jos joku, jonka toimeentulo on turvattu, näkee veljensä kärsivän puutetta mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus voisi pysyä hänessä."

Jos Lutherilla olisi ollut sydämessä Kristukselta saatu Henki ja tehtävä, ei hän olisi asettunut ruhtinaiden ja sotilaiden joukkoon ja yllyttänyt heitä köyhiä talopoikia tappamaan, vaan olisi itse kokenut köyhät talonpojat veljikseen.

Kyllä tämänkin kirkon perustuksista löytyy tapettujen verta aivan riittävästi. Joskaan ei yhtä paljon, kun sen kirkon, jonka Luther hylkäsi, mutta nämä Suomen piispat halusivat takaisin ja aloittivat uudelleen parisuhteen Roomaan.

Ja 1980 lähtien on tammikuun Henrikin päivänä aina joku piispa käynyt seurueineen vetäisemässä parisuhdemessun yhdessä Rooman paavin kanssa.

"Aika velikultia!" Nämä sinunkin piispasi ovat.

• Kunnontäillämerkitystä kirjoitti:

Mitenkä olisi pisteet korkealla kun tekisi työ niin hyvin jotta nainen pyörtyisi hekumasta, siloinhan täytyisi se onnesta syntyminen, eikä portoiltaisi, portoiluhan on sitä maalisuudessa, että miehet saavat tyhjätä sen ylitäyttyneen varastonsa, kun kotona se ei onnistu, Raamattuasioissa se kyllä tarkoittaa eri juketsia.

Korkeita pisteitä sai Luterilaisen kirkonkin piirissä muuan nainen, kun kaatoi ihmisiä alttareille, jossa he suu vaahdossa kieriskelivät ja konttailivat.

Ja kuuroille korville ja silmille menivät ne kaikki varoitukset, jotka jokaiseen luterilaiseen seurakuntaan tuolloin lähetin.

Vasta äskettäin ovat piispatkin havahtuneet huomaamaan, minkälaiset rahasummat tuo portto heidän jäseniltään itselleen kahmi. Sillä rahan himo silmissä Saatana hänestä kaatajansa teki:

"Eräässä tilaisuudessa muuan vanha nainen antoi käteeni sadan markan setelin. Tuon Vanhan naisen satanen kädessäni ryhdyin ekonomista rukoilijaksi", kirjoitti Pirkko Jalovaara kirjassaan.

• alfa123om2222

Ilm. 18:23-24 (UT 1992)
      23. Enää ei nähdä lampun valoa, ei kuulla sulhasen, ei morsiamen iloista ääntä.
      Sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia, sinä lumosit noitakeinoillasi kansat ja
      johdit ne harhaan. 24. Sinun käsiäsi tahrasi profeettojen ja pyhien veri,
      maailman kaikkien murhattujen veri.

Tässä puhutaan kyllä KÄSIÄ TAHRIVASTA VERESTÄ. Eli nuo uskon elämää määräävät ohjeet ja toisen uskosta päättäminen ei lueta siksi teoksi, joka on Portosta. Danielin kirjan mukaan jumalaton, tavatonta tuhoa tuottava palvelus on pyhäkössä 2300 iltaa ja aamua, mutta sen jälkeen PYHÄKKÖ NOUSEE KUNNIAANSA.

Itselläni on se kokemus portoista, että he todella yllyttävät tappamaan muita, mutta mitä tulee toisen uskon elämästä säätelyyn, niin siihen he eivät kädellään tahdo hiukkaakaan koskea. Eräällekin ehdotin yhteistä sopimusta onaniasta pidättäytymisestä niin hän ei halunnut sopia yhtään mistäkään sellaisesta säännöstä, joka edesauttaisi raamatun noudattamista.

Jeshua sanoi, joka opettaa lakia ja sitä noudattaa on suurin. Ja room-katolinen kirkko esim. OPETTAA haureuden karttamista. Sellaista opetusta ei ikipäivänä kuulla porton suusta. Se kokemus minulla on heistä.

• Etkö todellakaan tajua, että juuri tuo katolilainen kirkko on se maailman suurin portto?

Siellähän harrastetaan hengellinen haureuden sijasta myös lihallista haureutta.

• >Jokaiselle on Saatana antanut sen verran toisista poikkeavan uskon, ettei Kristuksen tahto: "Että he yhtä olisivat", tule koskaan Saatanan hallitsemassa maailmassa toteutumaan.
      Saatana on siis Kristusta vahvempi, sillä muutenhan tuo ei olisi mitenkään mahdollista. Paska homma, mutta minkäs sille sitten voi.

• Sehän on - tuo kaikkien rakastama Saatana, ja sen poika valkoinen Saatana eli Antikristus , tämän maailman, Babylonian jumala - Kristuksen työrukkanen, jolla hän teettää kaikki likaiset työt, kun ihmisiä koettelee:

"Sinä, Babylonia, olet vasarani ja sota-aseeni. Sinulla minä murskaan kansat ja hävitän valtakunnat.
        Minä murskaan sinulla ratsut ja ratsastajat, isken vaunuja ja niiden ajajia.
        Minä murskaan sinulla miehet ja naiset, isken vanhoja ja nuoria, lyön poikia ja tyttöjä.
        Minä murskaan sinulla paimenet ja heidän laumansa, isken kyntäjiä ja heidän juhtiaan, lyön käskynhaltijoita ja maaherroja.
        Kuitenkin minä kostan Babylonille ja kaikille Kaldean asukkaille sen pahan, mitä he ovat tehneet Siionille. Sinä, Siion, saat sen nähdä, sanoo Herra."

Tämän Kristus vielä vahvisti apostoli Johannekselle vuonna 96:

"Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa.
        Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja niin sen valtaan annettiin kaikki heimot, kansat, kielet ja maat.
        Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan."

Ja nämä kaikki kumartavat ja palvelevat juuri tätä herraa hänen heille rakennuttamissa jumalanhuoneissaan:

"Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

• RepeRuutikallolle vielä tämä:

Ei se paska homma ole siinä, että Saatanalla on omassa valtakunnassaan tuollainen valta.
        Vaan se paska homma onkin siinä, että ihmiset eivät usko temppeliensä jumalan olevan Saatanan.
        Vaikka tämä Paavalin harvoista totuuksista on yhtäpitävä profeettojen ja Jeesuksen ilmoitusten kanssa:

"Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.
        Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin - itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.
        Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat, jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet.
        Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.'
        Koska me siis olemme Jumalan sukua, meidän ei pidä luulla, että jumaluus olisi
        samankaltainen kuin kulta, hopea tai kivi, kuin ihmisen mielikuvituksen ja taidon luomus.
        Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on oh: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla maailmassa tekemään parannuksen."

Jumalan tuomio, kun se ihmiskunnan kerran kohtaa, se alkaa juuri näistä Saatanan palvelijoillaan rakennuttamista jumalanhuoneista, joissa vuosisadasta ja -tuhannesta toiseen ihmisiä pidetään Saatanan orjina juuri noilla ihmiskäsin tehtävillä jumalanpalveluksilla.

Siksi Raamatun viimeisimpiä Jeesuksen Kristuksen käskyjä on kutsua kaikki omansa pois noista Saatanan rituaalipalveluksista, ennen kuin hän saapuu ne tuhoamaan:

"Sen porton ( näiden lopun ajan seurakuntien ) viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ( siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään.
        Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."

Tätä käskyä ei yksikään Jumalan jo paaduttama kykene noudattamaan, koska Jumalanlähettämän rajun eksytyksen vaikutuksesta tätä kehotusta rakkaan seurakuntansa jättämisestä pidetään Saatananasta lähteneenä. Vaikka tämä on yhtäpitävä Jeesuksen ja profeettojen ilmoitusten kanssa:

"Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois, opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelialueen rakennuksia. Mutta Jeesus sanoi heille: "Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle."

"Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille."

Näin oli Jumala ihmiskäsin tehdyt jumalanhuoneet lopullisesti hylännyt, ja näin käynyt toteen hänen profeetoilleen antamansa ennustukset:

"Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä. Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa vihassaan hän hylkäsi kuninkaan (siis esivallan) ja papit.
        Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä. Hän antoi vihollisen käsiin palatsit ja muurit.

Herra oli päättänyt hävittää Siionin muurit. Tarkoin hän tiesi, mitä teki. Ei hän vetänyt kättään tuhoamasta: valli ja muuri itkivät kohtaloaan, yhdessä ne sortuivat."

Miksi Jumala tällaisen teon teki. Sekin on selvästi ilmoitettu:

"Herra päästi kiivautensa purkautumaan, vuodatti koko hehkuvan vihansa. Hän sytytti Siionin tuleen, poltti sen perustuksia myöten.
        Eivät uskoneet maan piirin kuninkaat, ei tullut kenenkään mieleen, että jonakin päivänä vainooja ja vihollinen tulisi sisään Jerusalemin porteista.
        Tämä tapahtui profeettojen syntien tähden, pappien rikkomusten tähden, he vuodattivat kaupungissa viattomien verta. Silmät sokeina he nyt harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa. Vaatteita, joihin eivät saisi edes koskea, he kantavat yllään."

Siksi Jeesus ei suostunut tähän Saatanan mahtavaan tarjoukseen, jolla hän suostutteli häntä näiden rakennustensa johtajaksi:

"Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdo. Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun."

Jeesus ei kumartanut, mutta sitten tulivatkin paavit, kardinaalit, patriarkat, metropoliitat, arkkipiispat, piispat, papit, evankelistat, julistustyöntekijät, vanhemmisto veljet, saarnaajat, kaatajat, kastajat.
        Kaikkein mahtavaimmat arvonimet on Saatana antanut ortodokseille; Hänen Erinomaisuutensa, His Eminence, Hänen Pyhyytensä, His All Holines, Hänen Kaikki Pyhyytensä, His Beatitude, Hänen Autuutensa, Korkeasti Siunattu, Korkeasti Pyhitetty.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Sehän on - tuo kaikkien rakastama Saatana, ja sen poika valkoinen Saatana eli Antikristus , tämän maailman, Babylonian jumala - Kristuksen työrukkanen, jolla hän teettää kaikki likaiset työt, kun ihmisiä koettelee:

"Sinä, Babylonia, olet vasarani ja sota-aseeni. Sinulla minä murskaan kansat ja hävitän valtakunnat.
        Minä murskaan sinulla ratsut ja ratsastajat, isken vaunuja ja niiden ajajia.
        Minä murskaan sinulla miehet ja naiset, isken vanhoja ja nuoria, lyön poikia ja tyttöjä.
        Minä murskaan sinulla paimenet ja heidän laumansa, isken kyntäjiä ja heidän juhtiaan, lyön käskynhaltijoita ja maaherroja.
        Kuitenkin minä kostan Babylonille ja kaikille Kaldean asukkaille sen pahan, mitä he ovat tehneet Siionille. Sinä, Siion, saat sen nähdä, sanoo Herra."

Tämän Kristus vielä vahvisti apostoli Johannekselle vuonna 96:

"Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa.
        Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja niin sen valtaan annettiin kaikki heimot, kansat, kielet ja maat.
        Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan."

Ja nämä kaikki kumartavat ja palvelevat juuri tätä herraa hänen heille rakennuttamissa jumalanhuoneissaan:

Babylonia vaipui mitättömyyteen jo ennen Jeesuksen aikaa eikä ole siitä mihinkään noussut. Saattaa olla että uuden testamentin kirjoittajat eivät olleet asiasta täysin selvillä, kun tiedonkulku oli mitä oli ja tarinaa paljon enemmän liikkeellä kuin tosiasioita.

• alfa123om222

Että he olisivat yhtä.

Voi se silti totetua, vaikka uskot ovat poikkeavia. Tulen toimeen useiden kristittyjen kanssa, joilla on täysin poikkeavat uskot verrattuna omiini. Jonakin päivänä Susi ja karitsa laiduntavat yhdessä sekä leijona ja vasikka. Imeväinen leikkii kyykäärmeen kololla.

Jotkut vain masentuvat helpommin, jos heidän uskonsa asetetaan kyseenalaiseksi. Jehovan todistajat opettavatkin, että kenenkään uskoa, uskoi hän sitten mihin tahansa, ei tule pyrkiä murtamaan tai kumoamaan.

Kaikille ei ole helppoa sietää poikkeavuutta ja onkin niin, että on liikkeitä, jotka pyrkivät tekemään kaikista identtisiä klooneja niin kuin useat eläinlajit ovat esim. kaikki muurahaiset näyttävät täsmälleen samoilta. Miten tuollaisiin identtisiin klooneihin pyrkiviin tulisi suhtautua?

• Hyvin oin tämän maailman jumala sinunkin osasi ratkaissut, kun Paavalinsa kautta toi maailmaansa tuon ekumenia, eli Saatanan suuren rakkauden, jolla se rakastaa kaikkia, ja uskoo kaikki valheet.

Tällaisen osan Kristus Paavalille antoi:

"Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija.
        Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen.
        Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle."

Tämä jäi unholaan, kun Saatana teki hänestä kaltaisesi porttopojan:

"Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia.
        Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
        Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.
        Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia."

Ei ollut vielä Paavalilla tämän enempää lahkoja miellytettävänään, mutta toisin on tänään.
        Kyllä minä olisin jo hulluksi tullut, jos ei Jumala olisi minua varjellut tällaisen lahkolauman miellyttämiseltä:

adventistit

aglikaanit

Agrigolalaiset

arkkimunkkilaiset

armonkalliolaiset

baalbeklaiset

babtistit

birkittalaissisaret

branhamilaiset

cityseurakuntalaiset

dominikaanit

elämänsanalaiset

elämänlähdeläiset

eläväsanalaiset

ekumeeniset

exoduslaiset

gnostilaiset

henotesläiset

helluntailaiset

hengenuudistuslaiset

heränneet

esikoiset

ilmestysmajalaiset

ilosanomalaiset

israelinystävät

Joosualaiset

jehovalaiset

Jeesuksen pyhän veren papit

Jeesuksen ruumislaiset

Jeesus on herralaiset

katolilaiset kylväjät

kansanraamattuseuralaiset

kalleimman veren sisaret

kansanlähetysläiset

Kellonkartanolaiset

koivuniemiläiset

korpelalaisuus

kotikirkkolaiset

kulmakivenseurakuntalaiset

kulmakiviseurakuntalaiset

kuninkaansoturit

kristilliset eläkeläiset

kriisipalvelulaiset

kotisatamalaiset

liekkiläiset

luterilaiset

lähetysseurakuntalaiset

luthersäätiöläiset

lasarusveljet

lähdekalliolaiset

lännenhunttarilaiset

maranatalaiset

majakkalaiset

metodistit

missiomaailmalaiset

mormoonit

munkkiluostarin munkit

nunnaluostarin nunnat

nokialaismissiolaiset

onewayhouselaiset

ortodoksit

pelastusarmeijalaiset

patmoslaiset

palatsiseurakuntalaiset

paavalinsynodilaiset

paratiisikotilaiset

pikkuesikoiset

priskillalaiset

pyhänikolauslaiset

perjantaikristuksellelaiset

raamattupuhuulaiset

radiodeiläiset

rauhansanalaiset

rauhanyhdistysläiset

ristiinnaulitut

risteyspaikkalaiset

ristiretkeläiset

ropolaiset

rukouspalvelulaiset

rukousystäväläiset

ruusuristiläiset

ristiinnaulittulaiset

saalemilaiset

sanansaattajalaiset

sanajaylistysläiset

savenvalajalaiset

scientologilaiset

siloalaiset

slevy:n miespapit

slevy:n naispapit

stefanuslaiset

suomenraamattuopistolaiset

teologisetistuuttilaiset

tabernaakkelilaiset

takeitnowlaiset

teologisetistuuttilaiset

Timoteusyhteisöläiset

totisestiparannetut

tuomasmessulaiset

totuudenystäväläiset

tunnustukselliset luterilaiset

torontonsiunaajalaiset

uusheränneet

uusapostoliset

uusitoivolaiset

uusiviiniläiset

valon enkelit

vapaakirkolliset

vanhauskoiset

vapaamuurarit

viadolorosalaiset

vineyardilaiset

yhteyskristuksessalaiset

yhteysliikeläiset

yeshualaiset

• Kovakaahimineneessä

Kyllä kumminkin kunnon naimamies pitää mailman pyörät eloisina, sinkun vain siinä nuukuuttaan hauvataan kyvyttöminä, ainakun on mahollista on pistettävä ja nyt on kiires, muuten nämä kehitysvammaset täyttävät maan muutamassa kymmenessä vuodessa, unenäkö on turhaa ei muuakuin kaahia pääle vain.

• Heilläkin on ikioma lahkonsa, oletko jo liittynyt heihin?

Aina on paljasta tarjolla näille kaltaisillesi kunnon miehille.

• >Jonakin päivänä Susi ja karitsa laiduntavat yhdessä sekä leijona ja vasikka.
        Ei niitä vasikoita ja karitsoja oikein voi syntyä, jos lehmät ja lampaat elävät ikuisesti. Tulee ennen pitkää niin ahdasta, että se jalopeura alkaa taas kiinnostua vasikkapaistista.
        Teillä ei tämä logiikka näy olevan vahvinta aluetta, joten on ilo auttaa tarvittaessa.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

>Jonakin päivänä Susi ja karitsa laiduntavat yhdessä sekä leijona ja vasikka.
        Ei niitä vasikoita ja karitsoja oikein voi syntyä, jos lehmät ja lampaat elävät ikuisesti. Tulee ennen pitkää niin ahdasta, että se jalopeura alkaa taas kiinnostua vasikkapaistista.
        Teillä ei tämä logiikka näy olevan vahvinta aluetta, joten on ilo auttaa tarvittaessa.

Eiköhän se "jonakin päivänä" ole totta jo tänään sinun elämässäsi, kuten sutena riehakoit karitsan ja vasikoitten kanssa.

Minä en suinkaan ole sinulta ainutta iloasi pois ottamassa, joten evp sotilasmestarina sanon: "Jatkakaa!"

• Kun tämän päivän uutistarjontaa on seurannut, niin kysyn: Oletko helluntailainen?

• alfa123om222

Ei kyse ole siitä, että itse miellyttäisin muita. Sitä en tee. En ole ryhtynyt omia uskomuksiani taivuttamaan muiden mielipiteiden alaisuuteen.

Mutta se, että hyväksyy porttoutta harjoittavan veljen tai homon vastoin raamatun opetusta ei mielestäni ole mitenkään ihmeellistä. Miksi ylipäänsä tuomitsin ketään? Tänä aikana kun Karitsa avasi jo sinetin 2011 (Egyptin hallava hevonen ja Shofar torvet) sen osoituksena, että ei löydy ketään kelvollista. Ei edes taivaasta tai maan alta.

Hitler ei hyväksynyt monia eri ryhmiä. Ja hänen aikanaan ihmishenki ei ollut minkään arvoinen. Ehkä Karitsa oli jo tuolloin avannut yhden sineteistä. Eikö raamatussa puhuta siitäkin, että kansat tuhotaan niin, että niistä jää vain pari kolme oksaa sinne tänne.

Jos siis olemme kaikki kelvottomia niin eikö sen asemesta, että tuomitsee muita kelvottomia kannattaisi kysellä Jumalan kriteereistä kelvollisuudelle? Kuka oikeastaan kelpaa hänelle? Meistä ei yksikään. Hänen kriteerinsä ovat siis niin korkealla tasolla, että vain täysin särjetty henki ilmeisesti kelpaa hänelle. Emme voi sille mitään, että Jumalan kriteerit vaativat liikaa. Kukaan ei niitä täytä milloinkaan. Paitsi yksi eli Karitsa.

• Sinäkin olet erinomainen esimerkki tällaisesta, Jeesuksen ilmoittamasta Raamatun kirjoitusten tutkijasta:

"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.
        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.
        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.
        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

Ekumenia on juuri se parhain keino kärkkyä kunniaa ihmisiltä.

Kristuksen totuuden tie alkaa vain tästä tapahtumasta:

• Tämän vielä lisään:

Tässä on se Saatanan opetus, jolla hän alistaa kaikki synnin vankilaansa:

"Emme voi sille mitään, että Jumalan kriteerit vaativat liikaa. Kukaan ei niitä täytä milloinkaan."

• Totuusesille
        TeuvoSuni kirjoitti:

Tämän vielä lisään:

"Emme voi sille mitään, että Jumalan kriteerit vaativat liikaa. Kukaan ei niitä täytä milloinkaan."

Jeesus kehottaa kuitenkin kaikesta huolimatta yrittämään. Menkää sisään ahtaasta portista. Yrittänyttä ei laiteta. Eli pitää sinnitellä siinä sisällepääsyssä, eikä luovuttaa "kaikkihan me olemme syntisiä" puheisiin ja jäädä ahtaan portin väärälle puolelle, niinkuin monet jäävät sanan mukaisesti.

• Tepenkismitys
        TeuvoSuni kirjoitti:

Tämän vielä lisään:

Tepeä kismittää kun ei pysty enää kaahimaan päälle.

Jeesus kehottaa kuitenkin kaikesta huolimatta yrittämään. Menkää sisään ahtaasta portista. Yrittänyttä ei laiteta. Eli pitää sinnitellä siinä sisällepääsyssä, eikä luovuttaa "kaikkihan me olemme syntisiä" puheisiin ja jäädä ahtaan portin väärälle puolelle, niinkuin monet jäävät sanan mukaisesti.

Ahtaan portin pelko on tuttu pelko muillekin kuin vain entiselle ystävälleni Devoutille.

Onhan sitä paikkaa Saatanan mukaan syytä pelätä ja kiertää mahdollisimman kaukaa. Sillä tuskan paikka se on kun Jumalan kaksiteräisen miekan totuus-terä repii - ilman puudutusta - valheen ja vääryyden täyttämän sydämen.

Ja jos ihminen ei tähän suostu, ei miekan parantava rakkaus-teräkään voi sellaista sydäntä parantaa, koska siellä ei mitään haavaa ole.

Tähän liittyy myös saumattomasti tämä Jeesuksen opetus:

"Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä."

Hurskaiden sydämet pullistelevat ihmisoppien tekopyhyyttä, jota pidetään terveyden eikä sairauden merkkinä.
        Hurskaat eivät suinkaan ole vanhurskaita, kuten monet kuvittelevat.

• Tepenkismitys kirjoitti:

Tepeä kismittää kun ei pysty enää kaahimaan päälle.

Älä taaskaan tuo omia kismistyksiä, minun kismityksiksi.

Kyllä lähettäjäni huolenpitoon kuuluu myöskin lihan himoista nauttiminen oman vaimon kanssa, vaikka hengessä vihollisia ollaankin.
        Eikä tässä ainakaan vielä ole ikä esteenä kuin vain sen verran, ettei ihan joka päivä jaksa peuhata.

Tämäkin on sitä avoinmuutta, johon valitut ovat kutsutut.

Jeesus puhuu myös kilvoittelusta:

"Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene."

Mutta kun Saatana on näillä lääkkeillä vienyt kilvoittelukyvyn:

"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

Ja tässä on kaksinkertainen resepti totuuden torjumiseen:

Siksi tähänkään keskusteluun ei ole ilmestynyt ketään muuta kuin sinä - ken lienetkään - joka vielä totuutta ymmärtää ja sietää.
        Ja kaikki ne sadat todistukseni täällä jäävät Jeesuksen ennustuksenkin mukaan vain todistukseksi:

"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."

• Totuusesille
        TeuvoSuni kirjoitti:

Jeesus puhuu myös kilvoittelusta:

"Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene."

Mutta kun Saatana on näillä lääkkeillä vienyt kilvoittelukyvyn:

Ja tässä on kaksinkertainen resepti totuuden torjumiseen:

Siksi tähänkään keskusteluun ei ole ilmestynyt ketään muuta kuin sinä - ken lienetkään - joka vielä totuutta ymmärtää ja sietää.
        Ja kaikki ne sadat todistukseni täällä jäävät Jeesuksen ennustuksenkin mukaan vain todistukseksi:

"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."

On rakentavaa keskustella kanssasi Teuvo.

Tuosta valtakunnan evankeliumista tuli mieleen, että ensin on päästävä sisälle sinne sinne valtakuntaan, vasta sitten voi saada sen valtakunnan asioita omakseen.

Monet, niin monet menevät väkisten sinne Jumalan valtakuntaan omien lahko-oppiensa perusteella tekeytymällä hurskaiksi ja kelvollisiksi ja todistelevat toisilleen olevansa taivaskelpoisia.

Heille Jeesus sanoo selvästi: " Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin."

On rakentavaa keskustella kanssasi Teuvo.

Tuosta valtakunnan evankeliumista tuli mieleen, että ensin on päästävä sisälle sinne sinne valtakuntaan, vasta sitten voi saada sen valtakunnan asioita omakseen.

Monet, niin monet menevät väkisten sinne Jumalan valtakuntaan omien lahko-oppiensa perusteella tekeytymällä hurskaiksi ja kelvollisiksi ja todistelevat toisilleen olevansa taivaskelpoisia.

Heille Jeesus sanoo selvästi: " Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin."

Kiitos sanoistasi, et varmaankaan tiedä, miten mieltäni lämmittää, kun täällä on edes yksi, jota Jumala ei ole vielä paaduttanut.

Se on todella harvinaista, kun näkee, miten koko maailma on täynnä näita jumalanhuoneita, joihin kaikki paadutetut joukolla kokoontuvat tällaisten opettajien valheita kuuntelemaan:

"Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät."

Tähän oi vielä sanoa sen, että joka kerran kun tällaisen huoneen oven ihminen avaa, niin samalla kertaa taivasten valtakunnan ovet sulkeutuvat.

Aivan kuin ennalta olisi ilmoitettu:

"Luottakaa valheen puhujiin, jotka hokemalla hokevat: "Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!"

Ja herran temppelihän se todella on, tällaisen herran:

Toivottavasti joskus saat niin paljon rohkeutta, että uskallat ottaa yhteyttä sähköpostin välityksellä.

• Tepenkismitys

Kyllä Tepeä varmasti kismittää sekin, kun ei saanut itselleen omaa seurakuntaansa.

• Kyllä Pyhä Henki sen tiesi, miten minua olisi kismittänyt silloin, jos kaltaisiasi porttopoikia ja teidän naisia olisin Saatanan kurituksen alla joutunut perässäni vetämään. Ja siksi varjeli minut Paavalin tieltä.
        Sillä juuri näin Paavalille kävi ja oli kateellinen alkuperäisille opetuslapsille haukkuessaan heitä petollisiksi työntekijöiksi ja erinomaisiksi apostoleiksi, kun heillä ei ollut rasitteena seurakuntia, kuten hänellä oli:

"Niin totta kuin Kristuksen totuus on minussa, tätä ylpeilemisen aihetta ei minulta Akhaian maakunnassa riistetä!
        Kuinka niin? Enkö muka rakasta teitä? Sen tietää Jumala.
        Näin minä toimin nyt ja edelleenkin, jotta en antaisi halukkaille tilaisuutta ylpeilemiseen; eivät he ole hiukkaakaan meitä parempia.
        Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
        Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.
        He ovat siis heprealaisia? Niin minäkin. He ovat israelilaisia? Niin minäkin. He ovat Abrahamin jälkeläisiä? Niin minäkin.
        He ovat Kristuksen palvelijoita? Minä vielä enemmän -- puhun kuin järjetön. Olen saanut raataa kovemmin kuin he, olen ollut enemmän vankeudessa, minua on ruoskittu ylen määrin, monesti olen ollut kuolemanvaarassa.
        Olen juutalaisilta viisi kertaa saanut "yhtä vaille neljäkymmentä" ruoskaniskua,
        kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua on kivitetty, kolme kertaa olen joutunut haaksirikkoon, olen ajelehtinut meressä vuorokauden.
        Olen yhtenään ollut matkoilla, olen ollut vaarassa hukkua jokiin ja joutua rosvojen käsiin, vaarassa niin maanmiesteni kuin vierasheimoisten joukossa, vaarassa kaupungissa ja autiomaassa, vaarassa merellä, vaarassa valeveljien parissa.
        Olen raatanut ja nähnyt vaivaa, valvonut paljon, kärsinyt nälkää ja janoa, paastonnut usein, palellut vähissä vaatteissa.
        Kaikkien näiden hankaluuksien lisäksi minua joka päivä painaa huoli kaikista seurakunnista."

• Tämä on tämän palstan suosituimpia tarinoita, jota Saatana on jo kolme vuotta - yhä uudelleen ja uudelleen seulonut - niin että se aina olisi tämän valheen ja vääryyden tunkion päällimmäisenä.

Kun tämän keskustelun aloittaja ei aina hoitojensa takia pääse sitä esille nostamaan, aina löytyy samalta osastolta vapaana oleva kaveri, joka sen tekee. Kuten nytkin:

Devoit: Luota Raamattuun
      Devoitinkaveri
      9.3.2015 20:17
      Älkää yhtään epäröikö onko Raamatun sanoma totta myös Paavalin osalta. Jumala on kaikkivaltias, joka pystyy suojaamaan Raamatun sanoman saatanan hyökkäyksiltä.
      Vanha mies antaa ymmärtää että ******* olisi kaikkivaltias. Se on suuri valhe.
      - - -
      Sen verran sekaisin näyttää tämäkin kaveri hoitojen johdosta olevan, ettei tajunnut että Saatanan saa nykyisin kirjoittaa myös sen omalla nimellä: Saatana, eikä näin *******.

• Viljelijä

Onko asia todella niin, että Saatanalle ei kelpaa jyvät, vaan ainostaan jyvän kuoret, eli ns. ruumenet?

• Ne siemenet, joita Saatana itselleen seuloo ovat kaikenlaisten rikkakasvien siemenet. Kuten Jeesus tässä vertauksessa paljastaa:

"Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat, hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois.

Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin.

Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut rikkaviljaa?

Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?' 'En', hän vastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.

Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."

Tässä näitä tämän maan peltoihin kylvettyjä rikkaviljalajikkeita:

adventistit - aglikaanit - Agrigolalaiset - arkkimunkkilaiset - armonkalliolaiset
      baalbeklaiset - babtistit - birkittalaissisaret - branhamilaiset cityseurakuntalaiset - dominikaanit - elämänsanalaiset - elämänlähdeläiset
      eläväsanalaiset - ekumeeniset - exoduslaiset - gnostilaiset - henotesläiset
      helluntailaiset - hengenuudistuslaiset - heränneet - esikoiset - ilmestysmajalaiset
      ilosanomalaiset - israelinystävät - Joosualaiset - jehovalaiset - Jeesuksen pyhän veren papit - Jeesuksen ruumislaiset - Jeesus on herralaiset - katolilaiset kylväjät
      kansanraamattuseuralaiset - kalleimman veren sisaret - kansanlähetysläiset
      kellonkartanolaiset - koivuniemiläiset - korpelalaisuus - kotikirkkolaiset
      kulmakivenseurakuntalaiset - kulmakiviseurakuntalaiset - kuninkaansoturit
      kristilliset eläkeläiset - kriisipalvelulaiset - kotisatamalaiset - liekkiläiset
      luterilaiset - lähetysseurakuntalaiset - luthersäätiöläiset - lasarusveljet
      lähdekalliolaiset - lännenhunttarilaiset - maranatalaiset - majakkalaiset
      metodistit - missiomaailmalaiset - mormoonit - munkkiluostarin munkit
      nunnaluostarin nunnat - nokialaismissiolaiset - onewayhouselaiset - ortodoksit
      pelastusarmeijalaiset - patmoslaiset - palatsiseurakuntalaiset Paavalinsynodilaiset paratiisikotilaiset - pikkuesikoiset - priskillalaiset
      pyhänikolauslaiset - perjantaikristuksellelaiset - raamattupuhuulaiset
      radiodeiläiset - rauhansanalaiset - rauhanyhdistysläiset eli vanhoillislestadiolaiset - ristiinnaulitut - risteyspaikkalaiset - ristiretkeläiset
      ropolaiset - rukouspalvelulaiset - rukousystäväläiset - ruusuristiläiset tiinnaulittulaiset - saalemilaiset - sanansaattajalaiset - sanajaylistysläiset
      savenvalajalaiset - scientologilaiset - siloalaiset - slevy:n miespapit
      slevy:n naispapit - stefanuslaiset - suomenraamattuopistolaiset teologisetistuuttilaiset - tabernaakkelilaiset - takeitnowlaiset timoteusyhteisöläiset - totisestiparannetut - tuomasmessulaiset
      totuudenystäväläiset - tunnustukselliset luterilaiset - torontonsiunaajalaiset
      uusheränneet - uusapostoliset - uusitoivolaiset - uusiviiniläiset - valon enkelit
      vapaakirkolliset - vanhauskoiset - vapaamuurarit - viadolorosalaiset
      vineyardilaiset - yhteyskristuksessalaiset - yhteysliikeläiset - yeshualaiset

Näistä saisi vielä jalostamalla uusia lajikkeita, esimerkiksi:

vanhauskoiset vapaamuurarit - totisestiparannetut ilosanomalaiset

• Mitässiihensanot

Kun kaikki ilmoittavat rakastavansa totuutta?

• Siihenkin on selvä syy olemassa. Sillä hetkellä, kun ihminen lopullisesti jumittuu, jonkin Saatanan rakennuttaman jumalanhuoneen orjuuteen, ja tulee Jumalan paaduttamaksi, hänessä tapahtuu Saatanan uudestisynnytys, jota se kutsuu Valaistumiseksi.

Sen jälkeen kaikki on toisin:

"Voi niitä, jotka sanovat pahaa hyväksi ja hyvää pahaksi! Pimeyden he kääntävät valoksi ja valon pimeydeksi, karvaan makeaksi ja makean karvaaksi."

Tämäkin on tällä palstalla erinomaisen selvästi nähtävissä niille harvoille, joita Jumala ei vielä ole paaduttanut.
        Totuutta vihataan, koska se onkin pahaa ja valhetta rakastetaan, koska se onkin sitä hyvää.

• Mitä vielä totuuteen tulee, siitä sanotaan: "Totuus ei pala tulessakaan!"

Raamatussa sama sanotaan:

"Kun kuljet vesien halki, minä olen sinun kanssasi, kun virtojen poikki, ne eivät tempaa sinua mukaansa, kun astut tulen lävitse, sinä et pala eikä liekki sinua polta."

Tässä on se todellinen syy siihen miksi Saatana on pannut kaikki palvelijansa vihaamaan totuutta, Jeesuksen ilmoituksen mukaisesti: "

"Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle. He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi."
        Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus."
        " Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."

Tällä Saatanan manipuloimalla kaikkien vihalla totuutta kohtaan on hyvin tärkeä tehtävä. Tällä se varmistaa sen, ettei vahingossaan ketään Totuuden Hengen saanutta eksyisi sen helvetin lieskojen keskelle.
        Jos eksyisi, niin kyllä siellä melkoinen mellakka nousisi, kun näkisivät, ettei miksi liekit tuota Teuvo poltakaan.

Tästä syystä he omissa jumalanhuoneissaan huolehtivat siitä, että taivasten valtakunnan ovet pysyvät suljettuina:

"Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät."

• Kyllä Jumalakin omiansa seuloo:

"Monet seulotaan, sulatetaan ja puhdistetaan, mutta jumalattomat elävät jumalattomina, eikä kukaan jumalattomista ole tätä ymmärtävä. Mutta viisaat ymmärtävät."

• Jeesuksen serkun, Johannes Kastajan, ennustus Saatanan seuloman rikkaviljan tuhosta:

"Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes riisumaan kenkiä hänen jalastaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
      "Hänellä on kädessään viskain, ja sillä hän puhdistaa puimatantereensa viljan. Jyvät hän kokoaa aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa tulessa, joka ei koskaan sammu."

• alfa123om222

Kun ajatellaan kuinka tiukka on Jumalan oma moraalinormisto ja seula niin ei ole ihme, että kristityt ovat perinteisesti helpottuneina määritelleet: ..... Istuu Isän, Jumalan oikealla puolella ja on SIELTÄ TULEVA TUOMITSEMAAN ELÄVIÄ JA KUOLLEITA....

Kristuksen tuomiovallasta on heppoisa ja lempeä kuvaus. Hän ei hylkää ketään, joka hänen luokseen tulee. Hän on lempein mahdollinen syntisiä kohtaan ja antaa kaiken anteeksi kun vain on sellainen kuin on eikä teeskentele mitään. Kunhan puhuu totta ja tule sellaisena kuin olet....... etc.

Onko tuo helluntalaisten yms. antama kuva Jeesuksen tuomiovallasta väärämielinen ja käärmeen puhetta; vai onko siinä mitään totuuden perää?

• Jumala kutsuu valittunsa sellaisen kuin hän ihmisen näkee; sielun syvimpiä kätköjä myöten. Ei sellaisen kuin ihminen itse itsensä näkee; syntisenä, koska kaikki ovat syntiä tehneet.

Jumala kuitenkin kaivaa jokaisesta esille sen kaikkein raskauttavimman synnin, jota ihminen itse ei kuuna kullanvalkea vapaaehtoisesti kenellekään tunnustaisi.

Näin kävi minulle, ilomielin olisin tunnustanut kaikki muut synnit, mitä tiesin tehneeni, mutta en sitä, minkä johdosta Jumala luki minulle kuolemantuomion.

Oletko lukenut todistukseni siitä?

• Tämä Jumalan ilmoitus Hesekielille kertoo karun totuuden siitä, miten nämä Saatanan ihmisillä rakennuttamat jumalanhuoneet palvelijoineen ja kannattajineen tuhotaan, kun se aika koittaa:

"Hän huusi kovalla äänellä, ja minä kuulin hänen sanovan näin: "Tulkaa, te, jotka panette toimeen tämän kaupungin rangaistuksen! Kullakin olkoon kädessään tuhoase."

Siinä samassa tuli kuusi miestä Yläportilta, siltä joka on pohjoiseen, ja kullakin oli kädessään tuhoava ase. Heidän keskellään oli pellavapukuinen mies, jolla oli vyössään kirjoitusvälineet. He tulivat sisään ja asettuivat pronssialttarin vierelle.

Silloin Israelin Jumalan kirkkaus kohosi kerubien yltä, missä se oli siihen saakka ollut, ja siirtyi temppelin oven kohdalle. Herra huusi pellavapukuiselle miehelle, jolla oli kirjoitusvälineet vyössään,
      ja sanoi hänelle:

"Kulje Jerusalemin halki, koko kaupungin läpi laidasta laitaan, ja tee merkki kaikkien niiden otsaan, jotka huokaavat ja valittavat kaupungissa tehtävien iljettävyyksien tähden."

Sitten kuulin hänen sanovan toisille miehille: "Kulkekaa hänen perässään kaupungin halki ja tappakaa säälittä, ketään säästämättä.

Tappakaa vanhukset ja nuoret miehet, neidot, naiset ja lapset, tappakaa heidät viimeistä myöten, mutta älkää kajotko kehenkään, jolla on merkki. Aloittakaa minun temppelistäni." Niin he aloittivat kansan vanhimmista, jotka olivat temppelin edustalla.

Hän sanoi sitten miehille: "Saastuttakaa temppelirakennus, surmatkaa ihmisiä esipihat täyteen. Menkää sen jälkeen kaupunkiin ja tappakaa siellä."

Kun he olivat lähteneet surmatyöhönsä, jäin minä yksin paikalle. Minä lankesin kasvoilleni ja huusin: "Voi, Herra! Aiotko tuhota kaikki, jotka Israelista vielä ovat jäljellä, kun vihassasi näin lyöt Jerusalemia?"

Hän vastasi: "Israelin ja Juudan synti on suuri, hyvin suuri. Maa on veren tahraama, ja Jerusalemissa poljetaan oikeutta. He sanovat: 'Herra on hylännyt maamme, ei Herra meistä välitä.'

Niinpä en minäkään sääli enkä säästä. Minä rankaisen heitä heidän tekojensa mukaan."

Silloin saapui pellavapukuinen mies, se, jolla oli kirjoitusvälineet vyössään, ja hän ilmoitti: "Olen tehnyt sen minkä käskit."

• Vaikka ihminen olisi jo haudan partaalla valumassa Saatanan seulan läpi poltettavien joukkoon, pystyy Jumala valittunsa vielä tuossakin paikassa nostamaan omaan seulaansa. Näin tapahtui Golgatalla:

"Jeesuksen pään yläpuolella oli myös kirjoitus: "Tämä on juutalaisten kuningas."

Toinen ristillä riippuvista pahantekijöistä herjasi hänkin Jeesusta. Hän sanoi: "Etkö sinä ole Messias? Pelasta nyt itsesi ja meidät!"

Mutta toinen moitti häntä: "Etkö edes sinä pelkää Jumalaa, vaikka kärsit samaa rangaistusta?

Mehän olemme ansainneet tuomiomme, meitä rangaistaan tekojemme mukaan, mutta tämä mies ei ole tehnyt mitään pahaa."

Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi." Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."

• saanenkysyä
        TeuvoSuni kirjoitti:

Vaikka ihminen olisi jo haudan partaalla valumassa Saatanan seulan läpi poltettavien joukkoon, pystyy Jumala valittunsa vielä tuossakin paikassa nostamaan omaan seulaansa. Näin tapahtui Golgatalla:

"Jeesuksen pään yläpuolella oli myös kirjoitus: "Tämä on juutalaisten kuningas."

Toinen ristillä riippuvista pahantekijöistä herjasi hänkin Jeesusta. Hän sanoi: "Etkö sinä ole Messias? Pelasta nyt itsesi ja meidät!"

Mutta toinen moitti häntä: "Etkö edes sinä pelkää Jumalaa, vaikka kärsit samaa rangaistusta?

Mehän olemme ansainneet tuomiomme, meitä rangaistaan tekojemme mukaan, mutta tämä mies ei ole tehnyt mitään pahaa."

Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi." Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."

Mistä toimistosta Saatana on käynyt tuon seulontaluvan hakemassa?

Voisinko minä saada sellaisen luvan?

• saanenkysyä kirjoitti:

Mistä toimistosta Saatana on käynyt tuon seulontaluvan hakemassa?

Voisinko minä saada sellaisen luvan?

Se toimisto sijaitsee Kaikkivaltiaan Jumalan taivaassa, jossa Saatana aloitti kapinoinnin Jumalaa vastaan ja tuli syöstyksi maahan, aluksi tuhatvuotiseen vankeuteen:

"Taivaassa syttyi sota. Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa mutta kärsi tappion, eikä sille ja sen joukolle ollut enää sijaa taivaassa.

Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä, syöstiin maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit.

Minä kuulin, kuinka taivaassa sanottiin kovalla äänellä: -- Nyt on pelastus tullut, meidän Jumalallamme on kuninkuus ja mahti ja hänen Voidellullaan valta. Nyt on Syyttäjä syösty alas, tuo, joka meidän Jumalamme edessä syytti veljiämme päivin ja öin.

He voittivat hänet, Karitsan veri ja heidän todistuksensa toivat heille voiton. He eivät säästäneet henkeään vaan olivat valmiit kuolemaankin.

Iloitkaa siis, taivaat ja te taivaiden asukkaat! Mutta voi maata ja merta -- Saatana on laskeutunut teidän luoksenne! Se on raivon vallassa, sillä se tietää, että sen aika on lyhyt."

Kun tuo vankeusaika päättyi, antoi Jumala Saatanalle vallan koetella luomiaan ihmisiä, ja niin se aloitti paratiisista oman missionsa saadakseen ihmiset puolelleen Jumalan tahdon mukaiselta tieltä.

Tuo oli Saatanan missio, herätyskokous jota myös evankeliointitilaisuudeksi tänäänkin kutsutaan. Se onnistui niin hyvin, että siitä lähtien jokainen maailmaan syntynyt ja edelleen syntyvä ihminen on saanut lihaansa vahvan halun toteuttaa Saatanan tahtoa.

Joten näitä seulontamestareita on koko ihmiskunta, kaikki sen jumalanhuoneet pullollaan. Ja heillä on se valta, jolla he tälläkin palstalla Totuuden Henkeä herjaavat ja kutsuvat jopa sian hengeksi.

Kyllä se lupa on sinullakin synnyinlahjana saatuna, jos Kristus ei ole saanut sinua ahtaaseen porttiin puhdistettavaksi, jossa tuo Saatanan lupa revitään irti sydämestä ja asennetaan tilalle Pyhä Henki.

"Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."

• Lisään vielä tiedoksi, jos sitä joku ei vielä tiedä. Tuo ahdas portti on todella tuskan paikka, kun Jumala lukee kuolemantuomion, ja aloittaa kaksiteräisellä miekalla repiä auki valheen ja vääryyden täyttämää sydäntä.

Totuus ei armoa tunne, eikä se lievitä tuon repimisen tuskaa valheen puudutuspiikeillä.

Jos totuus ei saa revittyä auki valheen ja vääryyden täyttämää sydäntä, ei sitä Jeesus Kristuskaan saa parannettua, koska ei siellä mitään haavaa ole. Juuri tähän liittyen hän sanoo:

"Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä."

• hyväniin

on hyvä kun lahkoista varoitetaan näin selkeästi! kiitos Teuvo!

• Kiitos sanoistasi! Kai sinä sen tiedät, mitä siitä on seurannut?

• Hyväniin
        TeuvoSuni kirjoitti:

Kiitos sanoistasi! Kai sinä sen tiedät, mitä siitä on seurannut?

Mark. 13:13

Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu.

• hyväniin
        Hyväniin kirjoitti:

Mark. 13:13

Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu.

voimia tarvitaan,jotta kestää loppuun asti.Ettei uupuisi ja jäisi taipaleelle.
        Jeesus auttaa.

• Tämä tuli selväksi jo ensimmäisenä aamuna omassa kodissa, kun Pyhän Hengen antaman tehtävän helmikuun lopussa 1989 suostuin vihdoin vastaanottamaan:

"Viholliset omat oman talon väkeä."

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuuluu."

Ei kuitenkaan niin pahaa, ettei sen mukana tulisi myös jotakin hyvää. Kun Jumala huolehti minulle sotilaseläkkeen kautta turvatun toimeentulon, hän antoi Saatanalle käskyn pistää palvelijansa minua vihaamaan niin, että myös taivaassa jatkuisi sama hyvä elämä. Ilman vihamiehiä ja vihanaisia:

"Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.

Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

Jos nuo tekopyhät herjaajat edes tämän todeksi uskoisivat, he lopettaisivat herjauksensa heti.

• Tällä Saatanan seulalla on ihmeellinen vetovoima: Vesi, veri ja risti.

Kun Kristus ristiltä laskettiin kuoleman hautaan, josta hän kuitenkin nousi Henkensä kanssa Isän luokse taivaaseen, jäi Saatanalle omaan valtakuntaansa vain kolme kuollutta todistajaa: vesi, risti ja veri, joista se valheen hurmahenkiensä kanssa uudessa kasteessa tuonut väärämielisten uskoksi.

Kaikkien porttoseurakuntien on ollut tyytyminen siihen valheeseen, joita porttopapit laidasta laitaan heille julistavat:

"Kukaan meistä ei voi tietää totuutta, ja jos joku sanoo sen tietävänsä, on hänestä jo silloin tullut toisten tuomitsija."

Ja niin jokaisen totuudesta luopuneen ihmisen uskoksi on tullut nämä Saatanan valheen hengen uskot. Aivan erityismaininnan ansaitsee se usko, minkä Saatana omiinsa ujuttaa kasteen uusimisen yhteydessä.

Tarkoitan niitä henkiä, jotka ihminen Saatanalta hänen valheena armolahjoina saa, kun hylkää pelkästä armosta annetun kasteen ja lähtee oman lihan houkutuksesta ns. uskovien kasteelle, joita niitäkin on niin monta kuin on eri hurmahenkistä kastajaa.

Näille ristin näkeminen on elinehto, ja vielä mieluummin sellaisen ristin, jossa he näkevät kärsivän Kristuksen, jotta voisivat täysin siemauksin nauttia hänen veripisaroistaan, kun näkevät Kristuksen tuskan hänen huutaessaan: "Se on täytetty!"

Ja silloin nämä menevät todella hurmokseen alkaessaan huutaa:

"Kiitos Jeesus verestäsi!, ja niin alkaa laulu raikua: "Golgatan veressä voimaa on..."

Ja kun tuo voima ei riitä päivää pitemmälle, niin huomenna taas sama rituaali uudelleen. Eivätkä he enää millään pysty ymmärtämään näinkään selvää Jumalan ilmoitusta:

"Mahdotontahan on auttaa niitä, jotka kerran ovat päässeet valoon,
      maistaneet taivaan lahjaa ja tulleet osallisiksi Pyhästä Hengestä, nauttineet Jumalan hyvää sanaa ja kokeneet tulevan maailman voimia, mutta luopuneet uskostaan.

Ei heitä voi toistamiseen johdattaa kääntymykseen - niitä, jotka nyt itse ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja nostavat hänet kaikkien pilkattavaksi."

• Kaksi kasteen seulaa:

Kristuksen seula:

"Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Saatanan seula:

Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.

Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.

He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

Tämän on joku alkuseurakunnan totuuden hylännyt ihminen onnistunut lisäämään Markuksen evankeliumin loppuun. Sillä alkuperäisen Markuksen evankeliumin 16. luku päättyy jakeeseen 8:

"Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."

Ei tosin ole mahdotonta sekään, että Paavali itse, tai joku hänen seuraajansa olisi onnistunut tämän Markuksen evankeliumin loppuun lisäämään.

Sitä puoltavat myös Paavalin nuotiosta nostama käärme, kielillä puhuminen, pahojen henkien pois ajaminen ja hänen rättisulkeisensa.

• Olavitoinen

Minkälaisia ovat rättisulkeiset? En ole sellaisia tilaisuuksia Raamatusta löytänyt.

• Olavitoinen kirjoitti:

Minkälaisia ovat rättisulkeiset? En ole sellaisia tilaisuuksia Raamatusta löytänyt.

Kyllä se on Raamatussa näin selvästi kerrottu:

"Jopa pääliinoja ja muita Paavalin käyttämiä vaatekappaleita vietiin sairaiden päälle, ja taudit kaikkosivat ja pahat henget lähtivät pois."

Kun viisi vuotta olin mukana luterilaisen seurakunnan kaikissa toiminnoissa, niin tähän syntiin ei sinä aikana kertaakaan syyllistytty.

Ei kukaan lähtenyt viemään Ruukin seurakunnassa kirkkoherran kalsareita tai paitoja sairaiden päälle.

• NimiOlavi

Vanhoillislestadiolaisia ei ollut listassasi.

Pidätkö sinä eksynyt heitä saman henkisinä

• Mitenkäs Olavi onkaan jäänyt tietämättömäksi kaikista Saatanan petollisista kuvioista?

Heidän virallinen peitejärjestö on Rauhanyhdistys. Siikajoella heillä on oma jumalanhuoneensa lähes joka kylällä. Täällä Etelä-Karjalassa vain yksi jumalanhuone Lappeenrannassa.

Minähän olen jo maaliskuusta 1989 lähtien ollut heidän vihatuin ihminen, jonka nimi on levinnyt läpi kokoko valtakunnan.

Tuo vihanpito alkoi siitä, kun Pyhä Henki lähetti silloin viestin Oulun hiippakuntaan, ja sen kaikkiin seurakuntiin siitä, että tuon opin alla olevat tilaisuudet on poistettava seurakuntien virallisista ilmoituksista.

Siitä, ja piispan pakomatkasta syntyneen lehtikirjoittelun jälkeen heiltä lähti viesti kaikkiin maan sanomalehtiin:

"Mikäli lehdessänne annetaan tilaa Teuvo Sunin kirjoituksille, niin kaikki SRK:n jäsenet tulevat irtisanomaan lehtenne tilauksen ja jäsentemme omistavat yritykset lopettavat ilmoittelun lehtenne palstoilla."

SRK on Suomen Rauhanyhdistysten Keskusjärjestö.

Tämä ukaasi tuli heti tämän lehtikirjoitukseni jälkeen:

Piispa Olavi Rimpiläinen, Oulun tuomiokapituli, lääninrovasti Reijo Junttila ja SRK: johto:

Minulle tuli tämä Herran sana: "Ihmislapsi, sinä asut uppiniskaisen suvun keskellä, jolla on silmät nähdä, mutta eivät näe, korvat kuulla, mutta eivät kuule. Sen paimenet ja profeetat vievät minun kansani harhaan sanoen: 'Rauha, rauha', vaikka rauhaa ei ole, ja he valkaisevat kalkilla seinän, jonka kansa on rakentanut. Mene ja sano noille kalkilla valkaisijoille, että se seinä kaatuu.

Minä kiivaudessani annan myrskyn puhjeta, kaatosade tulee minun vihastani, ja raekivet minun kiivaudestani niin, että siitä tulee loppu. Minä hajotan seinän, jonka te olitte valkaisseet ja syöksen sen maahan niin, että perustus paljastuu: niin se kaatuu ja te saatte siinä lopun ja tulette tietämään, että minä olen Herra.

Sinun sanojasi he eivät tahdo enää edes kuunnella, mutta kun se toteutuu - ja se katso, se toteutuu, - silloin he tulevat tietämään, että profeetta on ollut heidän keskellänsä. Sillä ei Herra Jumala tee mitään, ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa, profeetoille."

Ruukissa 2. adventtina 1992, Teuvo Suni

Sen jälkeen kun olin seurakunnan taakse jättänyt, sain tiedon siitä, miksi piispan oli pakko rikkoa kirkkolakia, ja lähteä pakoon, jonka myös entinen ystäväni oikeaksi todisti valehtelujensa jälkeen, kun kätkö paljastui.

Silloin soitti eräs Oulussa asuva, vanhoillislestadiolaisista erotettu mies ja kertoi, että silloin kun Rimpiläinen tuli Oulun piispaksi, heitä erotettuja kävi joukolla vaatimassa piispalta, että kaikki vl-oppien mukainen toimintakirkon sisällä on saatava loppumaan.

Kun sitten kysyin, että mitä piispa vastasi, hän sanoi, että piispan vaatimuksesta he päättivät pitää tämän salassa.

Silloin Pyhä Henki paljasti salaisuuden syyn ja kysyin:

"Ehtivätkö vl-miehet ennen teitä käydä lukemassa ukaasinsa piispalle, että he lähtevät kirkosta, jos heidän toimintaa aletaan rajoittaa?"

Piispalle antamansa lupauksen mukaisesti tämä mies vaikeni, koska syy piispan pakomatkaan oli tässä.

Eikä tässä suinkaan kaikki vl-pelottelut, jotka ovat kohdalleni sattuneet. Näiden pelottelun takia kaikki palstalta löytyneet ystäväni pakenivat, kun pianonsoiton opettaja KariHenrik sai myös ukaasin.

Hänellä kun oli oppilaina tuon uskonlahkon lapsia, ja sen johtajille selvisi minkälainen yhteys KariHenrikillä oli siikajokiseen Teuvo Suniin, niin ukaasi lähti Musiikkiopiston lehtorille.

• Jeesuksen opetuslapsilleen tarjoamasta viimeisestä ateriasta teki Saatana myös oman seulansa, joka vetää väkeä puoleensa tehokkaammin kuin mikään turboimuri.

Kristuksen seula:

"Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

Saatanan seula, jonka Paavali rakensi:

"Olen saanut Herralta tiedoksi tämän, minkä olen myös opettanut teille: Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti Jumalaa, mursi leivän ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni."

Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni."

Tämän ensimmäinen kappale on saatu Pyhän Hengen kautta Herralta Jeesukselta Kristukselta, mutta nämä kaksi tämän maailman herralta, Saatanalta:

• Tämän Saatanan seulan erinomaista vetovoimaa ovat nämä lopun ajan porttopaimenet onnistuneet tekemään vielä erinomaisemmaksi:

"Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumis ja veri kätkeköön teidän ruumiinne ja sielunne iankaikkiseen elämään. Menkää Herran rauhaan!"

Eivätkä nämä petetyt ihmisparat todellakaan tiedä, minkä herran rauhaan he tuon viinitilkan ja öylätin maku suussaan ovat matkalla.

• Kolmenkymmenen vuoden kuluttua Paavalin kuolemasta Pyhä Henki ilmoitti Johannekselle minkälaiseen hurmokseen Paavalin opit olivat jo tuolloin koko ihmiskunnan saanet.

Kun hänen omille opetuslapsilleen tarjoamasta ehtoollisesta , oli tullut kaikkien porttoseurakuntien herkkujuomaa; vihan viiniä.

Siksi valituille tämä käsky, jossa ei mitään liennytysehtoa ole:

"Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään.

"Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään."

• Tämä Saatanan seula on myös varsin tehokas, kun se saa ihmiset itse parantelemaan itseään, eli siivoamaan huonettaan omien halujensa mukaiseen järjestykseen.

Ja liian myöhään näille ihmisille paljastuu se, että huone tulikin siivottua Saatanan asuinsijaksi:

"Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.

Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan.

Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven."

Tätä parannusta sen läpikäyneet kutsuvat totiseksi parannukseksi, kun parannuksen jälkeen on sama valheen ja tekopyhyyden henki tullut takaisin, tuoden mukanaan vielä seitsemän muuta ystäväänsä.

• Tämä Saatanan seula on myös varsin tehokas, kun se saa ihmiset itse parantelemaan itseään, eli siivoamaan huonettaan omien halujensa mukaiseen järjestykseen.

Ja liian myöhään näille ihmisille paljastuu, että huone tulikin siivottua Saatanan asuinsijaksi:

"Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.

Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan.

Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven."

• Erittäin tehokas ja imukykyinen on tämäkin Saatanan Paavalille antama seula:

"Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi."

"Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii."

Kaikki ne jotka tälläkin palstalla ovat tämän seulan läpäisseet vihaavat automaattisesti tätä Kristuksen seulaa:

"Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja."

Tässä on mukana myös se syy, miksi oikeaa profeettaa pidetään vääränä profeettana, ja syy myös siihen, miksi minäkin saan julistaa totuutta vain todistuksena:

• Tässä näyttää olevan tämän ajan keskustelijoiden rakkain Saatanan seula:

Luota Raamattuun
      D e v o i t
      27.12.2014 15:31
      Älkää yhtään epäröikö onko Raamatun sanoma totta myös Paavalin osalta. Jumala on kaikkivaltias, joka pystyy suojaamaan Raamatun sanoman saatanan hyökkäyksiltä.
      Vanha mies antaa ymmärtää että ******* olisi kaikkivaltias. Se on suuri valhe

• Niinpäsniin

Nostetaan seula ylös, jotta rikkaviljan siemenet saavat tuulessa hyvää vauhtia ja leviävät laajalle.

• Niinpäsniin kirjoitti:

Nostetaan seula ylös, jotta rikkaviljan siemenet saavat tuulessa hyvää vauhtia ja leviävät laajalle.

Nyt olet jälleen eksynyt uskosi vastaiseen keskusteluun totuudesta. Olenhan jo useammankin kerran kehottanut sinua pysymään poissa Totuuden Hengen herjauksistasi.

Palaa vikkelästi porttojesi ja porttopoikien seuraan tekemään sitä, mitä uskosi isä Saatana sinulta vaatii: niinpättämään ja pitämään väärämielisten Jumalan paaduttamien keskustelut aina ylimmällä orrella.

• Tämän Saulin seulan, joka on yhtäpitävä profeettojen ja Jeesuksen totuuden kanssa ja jonka hän Pyhän Hengen johdatuksessa rakensi heitti Paavali roskiin, kun Saatana antoi hänelle nuo erinomaiset seulansa:

"Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.

Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin -- itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.

Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat, jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet.

"Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.`

Koska me siis olemme Jumalan sukua, meidän ei pidä luulla, että jumaluus olisi samankaltainen kuin kulta, hopea tai kivi, kuin ihmisen mielikuvituksen ja taidon luomus.

"Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen."

Kohta 10 vuotta olen saanut täällä Kristuksen todistajana toimia, eikä vielä yksikään näiden Saatanan Paavalille sanelemilla opeilla perustettujen uskonlahkojen edustajista ole tullut minulle kertomaan, miksi he eivät ole pystyneet tekemään Paavalin ilmoittamaa parannusta ja lähtemään pois näistä temppeleissä pesivien uskonlahkojen kahleista, vaikka Paavali ilmoitti myöskin sen, kuka näiden temppelien todellinen jumala on:

Ihmeteko on siinä, että koko eksytetty ihmiskunta pitää tätä valheena, eikä millään uskalla edes yrittää parannusta, päästääkseen niiden orjuudesta vapauteen.

Ei siitäkään huolimatta, vaikka tämä on yhtäpitävä Jeesuksen ja profeettojen ilmoitusten kanssa:

Jeesuksen noustessa ristiltä taivaaseen, Jumala toteutti profeetoilleen antaman ilmoituksen temppelin ja pappien hylkäämisestä.

300 vuoden aikana Jesajasta Malakiaan oli Jumalalla vain 15 valittua, taistelemassa totuudesta luopuneita pappeja ja lainopettajia vastaan. Ja tässä syy Vanhan liiton tuhoon:

"Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä. Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa vihassaan hän hylkäsi kuninkaan (siis esivallan) ja papit.

Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä. Hän antoi vihollisen käsiin palatsit ja muurit.

Herra oli päättänyt hävittää Siionin muurit. Tarkoin hän tiesi, mitä teki. Ei hän vetänyt kättään tuhoamasta: valli ja muuri itkivät kohtaloaan, yhdessä ne sortuivat."

Miksi Jumala tällaisen teon teki. Sekin on selvästi ilmoitettu:

"Herra päästi kiivautensa purkautumaan, vuodatti koko hehkuvan vihansa. Hän sytytti Siionin tuleen, poltti sen perustuksia myöten.

Eivät uskoneet maan piirin kuninkaat, ei tullut kenenkään mieleen, että jonakin päivänä vainooja ja vihollinen tulisi sisään Jerusalemin porteista.

Tämä tapahtui profeettojen syntien tähden, pappien rikkomusten tähden, he vuodattivat kaupungissa viattomien verta. Silmät sokeina he nyt harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa. Vaatteita, joihin eivät saisi edes koskea, he kantavat yllään."

Siksi Jeesus ei suostunut tähän Saatanan mahtavaan tarjoukseen, jolla hän suostutteli häntä näiden rakennustensa johtajaksi:

"Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdo. Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun."

Jeesus ei kumartanut, mutta sitten tulivatkin paavit, kardinaalit, patriarkat, metropoliitat, arkkipiispat, piispat, papit, evankelistat, julistustyöntekijät, vanhemmistoveljet, saarnaajat, kaatajat, kastajat, jne

Kaikkein mahtavaimmat arvonimet on Saatana antanut ortodokseille; Hänen Erinomaisuutensa, His Eminence, Hänen Pyhyytensä, His All Holines, Hänen Kaikki Pyhyytensä, His Beatitude, Hänen Autuutensa, Korkeasti Siunattu, Korkeasti Pyhitetty.

Jeesus kyllä profeettojen ennustuksesta tiesi Jerusalemin temppelinkin tuhon:

"Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois, opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelialueen rakennuksia.

Mutta Jeesus sanoi heille: "Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle."

Ja vuonna 70 Jumala salli roomalaisten tuhota temppelinsä, jotta Jeesuksen ennustus kävi toteen.

• TeuvoSuni

Omalta osaltani päätän tämän keskustelun näihin kahteen seulaan:

Saatanan seula:

Kristuksen seula:

"Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (muutkin hallitsijat ja esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."

Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään.

"Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."

• Deenkaveri

Jo oli aikakin, sillä olet parasta mitä Saatana on seulonut.

• Totuusesille

"Kuulkoot tai olkoot kuulematta-sillä uppiniskainen suku he ovat-he tulevat kuitenkin tietämään, että profeetta on ollut heidän keskellänsä."

• Juhannuson
        Totuusesille kirjoitti:

"Kuulkoot tai olkoot kuulematta-sillä uppiniskainen suku he ovat-he tulevat kuitenkin tietämään, että profeetta on ollut heidän keskellänsä."

Teuvolla toimii profeetan armolahja!

Hurmahenget eivät sitä myönnä. He eksyvät yhä syvemmälle kemuillessaan.

• Totuusesille
        Juhannuson kirjoitti:

Teuvolla toimii profeetan armolahja!

Hurmahenget eivät sitä myönnä. He eksyvät yhä syvemmälle kemuillessaan.

Eikös ne hurmahenget kokoonnu juuri juhannuksena kemuilemaan keskenään, remuava joukko hurmoksissa, kaatuilua, sekavaa puhetta jne.hurmosta.
        Mutta niille kuppikunnille kun on annettu eri henki kullekin lahkokunnalle erikseen, kuten Teuvo opettaa.

• Saanenkysyä

Mutta missäpä on Teuvo nyt, kun ei ole moneen päivään ilmoittautunut?

• Kesäine
        Saanenkysyä kirjoitti:

Mutta missäpä on Teuvo nyt, kun ei ole moneen päivään ilmoittautunut?

Miksi hänen pitäisi sinulle ilmoittautua?
        Mihin lahkoon kuulut?

• Eikannatavälittää
        Kesäine kirjoitti:

Miksi hänen pitäisi sinulle ilmoittautua?
        Mihin lahkoon kuulut?

Nythän on niin, että kirjoittipa Teuvo tai oli kirjoittamatta, niin muutamat räkyttäjät aukovat päätään aina.

• Eikannatavälittää kirjoitti:

Nythän on niin, että kirjoittipa Teuvo tai oli kirjoittamatta, niin muutamat räkyttäjät aukovat päätään aina.

Juhannus on valituille todistajille yksinäisyyden ja surun aikaa, kun Jeesuksen tavoin saa surra hänen ensimmäisen todistajansa julmaa kohtaloa, kun haureutta harjoittavat naiset eivät sietäneet kuulla totuutta itsestään:

"Noihin aikoihin neljännesruhtinas Herodes* kuuli Jeesuksesta.

Hän sanoi hovimiehilleen: "Se on Johannes Kastaja. Hän on herännyt kuolleista, siksi hänessä vaikuttavat nuo voimat."

Herodes näet oli pidättänyt Johanneksen, pannut hänet kahleisiin ja heittänyt vankilaan. Tämän hän oli tehnyt veljensä Filippoksen vaimon Herodiaan tähden, sillä Johannes oli sanonut hänelle: "Sinun ei ole lupa elää hänen kanssaan."

Herodes olisi halunnut surmata Johanneksen mutta pelkäsi kansaa, joka piti Johannesta profeettana.

Sitten Herodes vietti syntymäpäiviään ja Herodiaan tytär tanssi vieraille. Tyttö miellytti Herodesta niin, että tämä valalla vannoen lupasi antaa hänelle mitä hän vain pyytäisi.

Äitinsä yllytyksestä tyttö sanoi: "Anna minulle nyt heti vadilla Johannes Kastajan pää."

Kuningas tuli pahoille mielin, mutta koska hän oli vieraittensa kuullen vannonut valan, hän käski täyttää pyynnön.

Hän lähetti vankilaan sanan ja käski mestata Johanneksen.

Tämän pää tuotiin vadilla ja annettiin tytölle, ja tyttö vei sen äidilleen.

Johanneksen opetuslapset tulivat sitten hakemaan ruumiin ja hautasivat sen. Sen jälkeen he menivät kertomaan Jeesukselle, mitä oli tapahtunut.

Kuultuaan tästä Jeesus lähti veneellä autiolle seudulle yksinäisyyteen.

• uskotaankaikki

jopas on jännittäviä teorioita. olet kai tietoinen että lähes kaikissa uskonnoissa omaa oppia pidetään oikeina ja muita väärinä. tämä koskee myös aloittajan uskontoa ja uskoa. mutta mikä sitten on oikea? ne kaikki ovat vääriä koska ne ovat vain uskontoja, ei totuuksia. ihmisen on vaikea nöyryä niin paljon että tunnustaisi että elämme maailmassa ilman jumalaa. itseään on liian helppo mielyttää uskomuksilla että niin moni näihin tarinoihin uskoo.

• Tämä on sinullekin täysin käsittämätöntä, miten Kristus tässäkin ajassa, 40 ,koettelemuksen vuoden jälkeen ilmestyy valitulleen, ottaa opetuslapsekseen, parantaa kaikki menneisyyden haavat, pelastaa ahtaan portin tuskissa Isänsä antamamalta kuolemantuomiolta, puhdistaa sydämen ja nataa sinne iankaikkisuuden sinetiksi Pyhän eli Totuuden Henkenä ja sen myötä kaiken totuutensa ja sen jälkeen hänelle jo äidin kohdussa suunnitellun tehtävän:

Opetuslapseksi ottaminen tapahtui 11.8.1985.
        Pyhän Hengen saaminen 31.1.1988.
        Ja tämä tehtävä 8.11.1988.

Ja siitä hetkestä alkoi ihmisten viha, kuten Jeesus Kristus Isälleen jäähyväisrukouksessa ilmoitti:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

Miksi siis kaikki uskonsuunnat pitävät omaa oppiaan oikean ja kaikkia muita vääränä?

Se johtuu tästä lopun ajan rajusta eksytyksestä, kun Saatana sai Paavalin apostolikseen.

• Tämän jokaisen eksytetyn omauskon vaaliminen oikeana uskona oli tullut selväksi myös Sananlaskujen kirjoittajalle:

"Moni luulee omaa tietään oikeaksi, vaikka se on kuoleman tie."

• Kuka sinulta seuloi ne takavuosien ystäväsi pois?

• Tätä kysyi puhelimitse hetki sitten nimeään paljastamaton naishenkilö, joka ei jäänyt keskustelemaan kanssani, vaan sulki heti puhelimen.

Tämä nykyajan puhelintekniikka on siitä erinomaista, ettei hän ainakaan osannut salata omaa puhelinnumeroaan.

Olen tähän jo monta kertaa vastauksen antanut ja jokainen totuutta sietämätön kyllä sen itsekin omassa lihassaan kokee, miksi totuus ei ole hänen juttunsa.

• Kaikkimeuskomme

Että sinä yksin ole saatanan seuloma, kun sitä jatkuvasti mainostat!

• Kaikki kaltaisesi, Saatanan synnin vangeiksi jääneet, pelkäävät tuota omaa jumalaansa niin, etteivät tohdi hänen nimeään lausua.

Vaikka Saatana on erisnimi, niin pitkään sen nimi tässäkin maassa kirjoitettiin Raamattuun pienellä etukirjaimella.

Nämä kun uskovat, että heidän jumalansa pelko on viisauden alku. Ja se sama usko näyttää sinussakin hyvin voimakkaasti vaikuttavan.

• Kahdenvaiheilla

Miten sinun sanomasi muuttuisi niitä kohtaan, jos tänne jostakin syystä ilmestyisi vaikka kourallinen ihmisiä, jotka uskoisivat sanomaasi?

• 2005astiseurannut

Teuvon sanoma muuttuisi lipeväksi. Se tosin on kaksinaamaisuutta: oman todistuksensa mukaan hänen kuuluttamansa evankeliumi on ns. ähäkutti-evankeliumia, joka on vain todistukseksi mutta ei pelastukseksi.

• 2005astiseurannut kirjoitti:

Teuvon sanoma muuttuisi lipeväksi. Se tosin on kaksinaamaisuutta: oman todistuksensa mukaan hänen kuuluttamansa evankeliumi on ns. ähäkutti-evankeliumia, joka on vain todistukseksi mutta ei pelastukseksi.

Tämä Jeesuksen todistusko sinusta on sitä ähäkuttievankeliumia?

"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu. "

Uskosi on täydellistä Pyhän Hengen pilkkaa.

Jos todellakin olet vuodesta 2005 lähtien totuutta pystynyt seuramaan, silloin kyllä muistaisit, ettei niiden muutaman ystävän kohdallakaan totuus muuttunut lipeväksi, koskapa eivät pystyneet totuuden tiellä kulkemaan edes sitä Jeesuksen ilmoittamaa kolmea vuotta, kun Saatana veti heidät takaisin omalle lavealle tielleen.

Heidänkin kohdalla kävi toteen tämä Jeesuksen ilmoitus:

"Kylvö kallioiseen paikkaan kuvaa sitä, joka sanoman kuullessaan heti ottaa sen iloiten vastaan mutta joka kestää vain hetken, koska häneltä puuttuvat juuret. Kun tulee ahdinko tai vaino sanan tähden, hän luopuu kohta."

Tosin eräs heistä kulki rinnallani peräti 14 vuotta, mutta pelkuruuden henki päätti hänenkin totuuden tien ahtaan portin eteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      84
      3402
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2014
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      194
      1924
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      341
      1316
    5. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      84
      1279
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      89
      1137
    7. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      82
      923
    8. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      12
      915
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      23
      845
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      61
      790
    Aihe