Synnitön ilmottautukaa heti

Onkoketäää

Onko palstalla joku uskovainen joka ei ole ikinä tehnyt syntiä uskoontulon jälkeen? Uskaltaako joku sanoa niin? Aivan ei nimittäin ole yhtäkään uskovaista joka ei olisi syntiä tehnyt hyvän päätöksen jälkeen eli kun pyytänyt Jeesuksen elämään. Olen sitä mieltä että synnistä on tehtävä parannus ja tämän parannuksen halun Herra sydämessämme synnyttää. Omin voimin kun lähet taistelemaan niin huomaat että on seinä vastassa.

60

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ksksks

      Armosta pelastumme...et pysty tekemään mitään pelastuaksesi sillä kaikki tulee Jumalalta sydämeesi. Hän antaa sen mikä on kullekkin hyväksi.

      • todentotta

        Aivan, jos emme ole kuuliaisia Jumalalle, hän antaa eksytyksen.


      • Jumalaei
        todentotta kirjoitti:

        Aivan, jos emme ole kuuliaisia Jumalalle, hän antaa eksytyksen.

        mitään eksytystä anna. Kyllä saatana ihan omia töitään tekee.


    • Totuusonn

      Meillä on Jeesus ja pitää keskittyä joka päivä Jeesuksen armoon ja parannukseen jos tekee jotain väärin. Me elätn kuitenkin elämää ja ongelmi tulee ihmissuhteissa..avioeronin voi tulla pahimmassa tapauksessa..voi langeta myös muuten..mutta se perusta(Jeesus) pysyy silti sillä mikään ei voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta kun kerran hänen puoleen käännymme. Eikä hän meitä hylkää kun kompastumme. Et saa jäädä makaamaan siihen sontaan jos kaadut vaan nouset ja teet parannuksen. Jos on joku vaikea asia niin rukoilet vapautusta siitä synnistä. Vasta taivaassa olemme synnittömiä mutta täällä maanpäällä liha vaikuttaa jokaisessa ja se on jatkuvaa kamppailua. Meidän tulee kuitenkin vastustaa syntiä viimeiseen asti. Mutta tiedän varsinkin kun joku tulee uskoon niin on turha väittää että hän heti kaikesta vapautuisi tai voi vapautuakkin joskus harvoin. Jotkut väittävät ettei uskovainen tee syntiä ikinä ja se on jo suurin vale mitä löytyy..eihän me silloin tarvittais Jeesusta ollenkaan. Joka yrittää lain täyttää yhdedestä kohtaa niin se saa täyttää koko lain.

    • faktaontämä

      ei kukaan ole synnitön, mutta useimmat uskovaiset ovat tekopyhiä. ollaan niin uskovaista, mutta sittem kun tilaisuus tulee, niin jo hypätään aisan yli, tai ainakin ehdotellaan, vaikkapa nussimis-ta vieraan kanssa.

      • Tekopyhyyden_huippu

        Totta! Ja sitten ovat vielä nämä kaikkein törkeimmät, jotka hyppäävät aisan yli täysin katumatta ja ehdottelevat jatkuvasti vain lisää seksiviesteillään. Eikä mitään merkkiä katumuksesta ennen kuin juttu tulee vahingossa julkisuuteen. Sellaisista on usko ja katumus kaukana.


      • mietisitävikoilija

        Ei siinä ole mitään faktaa, siinä on pelkästään sinun vikoilevan mielesi tuottama näkemys!

        Mistä sinulla jotain faktaa olisi kun kuljet itse JUmalan vihollisena ammusta iltaan häh!=?


      • HÄTÄTÄTÄTÄTÄH
        mietisitävikoilija kirjoitti:

        Ei siinä ole mitään faktaa, siinä on pelkästään sinun vikoilevan mielesi tuottama näkemys!

        Mistä sinulla jotain faktaa olisi kun kuljet itse JUmalan vihollisena ammusta iltaan häh!=?

        Internetsoturi on iskenyt jälleen. Vikoilevuus HÄH!? TÄH!?


      • EiRaukkamainen

        Älä yleistä, se on raukkamaista


      • eipahalle

        Totta sanoit että kukaan ei ole synnitön. Toisekseen mitä muuta kerroit niin se ei varmaan ollut faktaa. Lensikö mielikuvituksesi ilman siipiä?
        Mitä syntiin tulee niin ei niitä kaikkia syntejä edes tunnista jolloin olisiko varoiksi hyvä pyytää anteeksi nekin jotka ovat pimennossa.


    • Eiolesynnittöm

      Jeesus rakastaa sitä joka hänen puoleen kääntyy. Turha yrittää itse olla mitään. Eksynyt lammas kun löytyy ja tulee kotiin niin se on aina ilo taivaassa.

      • Eksynyt lammas tulee kotiin...Ei ainakaan näillä keinoin,mitä täällä kirjoitellaan!Ei löydä kotiin kukaan,se on varma!Otettakoon esimerkkinä eräs kirjoittaja,joka suustaan päästää mitä tahansa,ja mielestään ei syntiä tee.Nimitteleepi "herkkiä"sieluja sieluttomiksi linnuiksi!Ja pahansilmän omistajiksi!
        Niin veli mohis,oisko anteeksipyynnön paikka?Mutta siun polvesi ei anteeksipyyntöön taivu,eikä mielesi puhdas ole,koska sinulla on varaa toisia tuomita.Sieluton lintu,jää odottamaan anteeksipyyntöä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • tätäseonretusuomenhurs

      Se on kaljasuomi alkanut nyt kovasti hurskaaksi muutaman päivän ajaksi !

      viikonlopulla jo jano yllättää ja ei kun kassia hakemaan siwasta tai lidlistä ja taas mennään hurskaassa jossain leijuvan armon varassa josta ei tosin mitään tiedetä!

      • OlikoKoffia

        70-luvun kaljapulloko se noin janottaa vieläkin?
        Sitä se on kun usko perustuu toisten alas painamiseen. Hyvähän se on painaa kun ei ole omaa syntiä mikä mieltä painaisi. Netissä voi sitten manata hellvettiin koko Suomen ja sen lutterilapset!!!


      • nurinkääntäjälläeimitää
        OlikoKoffia kirjoitti:

        70-luvun kaljapulloko se noin janottaa vieläkin?
        Sitä se on kun usko perustuu toisten alas painamiseen. Hyvähän se on painaa kun ei ole omaa syntiä mikä mieltä painaisi. Netissä voi sitten manata hellvettiin koko Suomen ja sen lutterilapset!!!

        ai sä oot taas täällä!

        ja aina yhtä tyhjä on vakkanen.


    • UskoHerraan

      Joo voin sanoa et mä olin en en uskoontuloa kaljakaupan vakioasiakas. Vapauduin onneks siitäkin eikä enää haluu juuakkaan. Jeesus nimenomaan poisti synnin...huom synnin yksikössä. Meidän ja isän väliltä. Kasvamme armossa ja peilaamme krististusta vähän kun peilin kautta..ihan hänen kaltaiseksi emme pääse ja synti otetaan pois vasta taivaassa kun laitetaan pyhäpuku päälle. Uskovainen voi myös langeta ja usko ei häviä mihinkään, tästä on raamatussa useita vertauksia..tuhlaajapoika esim..kummatkin oli isän lapsia vaikka toinen tuhlasi kaiken maailman hölmöilyissä...isä ei silti hylännyt häntä:) tämä on hyvä muistaa. Uskovaisen synninteosta on oikeastaan vähän tyhmää puhua koska se on otettu se synti pois jo. Mehän olemme Jeesuksessa ja vaellamme ja koitamme tulla kristuksen kaltaisiksi Jumalan rakkus sydämessä meitä opettaen...kun kaadut niin nouset ja taas matka jatkuu..Herra ei sua hylkää..myös kannataa muistaa tuo vertaus anteeksiannosta eli Jeesus sanoo siinä veljien välisessä kiistassa kun veli kysyy että pitääkö antaa anteeksi 7 kertaa..Jeesus vastaa ei vaan 77 kertaa eli tämä onkin pyhä luku ja tarkoittaa että Jeesus antaa meille anteeksi vaikka mokaamme. On kuitenkin hyvä muistaa että ei semmoinen ihminen ole tosissaan tehnyt uskonratkaisua joka tekee syntiä aamusta iltaan välittämättä siitä mitään..kyllä se ero entisen ja nykyisen elämän välillä on huomattava jo ihan ajatustasolla. Mutta uskoontulon jälkeen huomaat erilailla kun töppäät ja Herra nostaa sut ylös..se ei ole sulle luonnollinen olotila vaan haluut heti sanoo anteeksi:)

    • KTSEiKirj

      Savonarolaxi on synnitön kuulemma.
      Ei hormoninpuolikaskaan värähdä suonistossa.

    • lifejiip

      Kaikki tekee "syntiä" eikä kukaan ole täydellinen,täydellisyyteen kasvetaan. Vaikka sielu puhtaimmassa olomuodossaan on täydellinen,se on kuitenki osa sitä mitä jumalaksi kutsutaan. Jumala on kaikkialla,jumala on elämä ja elämä on ikuista kehitystä.

    • kuiseio

      Mutta riittääkö, että vain pyytää anteeksi vilpittömästi? Vai pitääkö myös lopettaa synnin tekeminen, tehdä parannus?

      Jos minulla on seuraavanlainen tilanne: toinen ihminen tuomitaan rikoksesta, jota hän ei ole tehnyt, ja tiedän hänen olevan syytön. Minä hyödyn taloudellisesti ja sosiaalisesti, jos en todista hänen syyttömyyttään. Hyödyn siis valheesta enkä halua luopua eduistani. Riittääkö, että vain pyydän Jumalalta vilpittömästi anteeksi tekoani, vilpittömästi ahdistuksessani itkien, vai onko minun myös käytännössä ilmoitettava tietoni oikeudelle ja todistettava syyttömänä tuomitun puolesta ja luovuttava eduistani?

      Jos aloitus liittyi jotenkin Toimi-juttuun, niin minun kommentini ei liity, vaan minua kiinnostaa tämä asia muuten.

      • Ihmine

        Totuutta Minä tahdon salatuimpaan saakka! Näin ilmoittaa meille Jumala Sanassaan. Hän tuntee meidän ajatuksemme ja motiivimme, hänen tahtonsa on että eläisimme niin että kaikki voisi olla avointa ja paljastettua. Jumala ei koskaan siunaa ihmistä, joka ei tee niinkuin Jumalan Henki hänelle puhuu. Omasta puolestani on kantapää kokemuksia. Jumala on Totuus, mutta myös Rakkaus!


      • kuiseio
        Ihmine kirjoitti:

        Totuutta Minä tahdon salatuimpaan saakka! Näin ilmoittaa meille Jumala Sanassaan. Hän tuntee meidän ajatuksemme ja motiivimme, hänen tahtonsa on että eläisimme niin että kaikki voisi olla avointa ja paljastettua. Jumala ei koskaan siunaa ihmistä, joka ei tee niinkuin Jumalan Henki hänelle puhuu. Omasta puolestani on kantapää kokemuksia. Jumala on Totuus, mutta myös Rakkaus!

        Mutta pelastuuko esimerkkini mukaan toimiva ihminen, jos hän on uskossa Jeesukseen, mutta ei tee käytännössä parannusta synnistään, vaan pelkästään pyytää sitä katuen anteeksi? Onko käytännön parannus anteeksiannon edellytys?


      • vaillasyntiä
        kuiseio kirjoitti:

        Mutta pelastuuko esimerkkini mukaan toimiva ihminen, jos hän on uskossa Jeesukseen, mutta ei tee käytännössä parannusta synnistään, vaan pelkästään pyytää sitä katuen anteeksi? Onko käytännön parannus anteeksiannon edellytys?

        Ei pelastu. Käytännön parannus on Jumalan anteeksiannon ehto.


    • synnitön

      Eihän täällä synnitöntä uskovaa ole.
      Mutta, ateistien puolella heitä on pilvinpimein.
      Kuka tuntee syntinsä, riippuu siitä, onko syytettynä ja kuinka.

    • Armosta pelastumme synnistä . Siinä sulle . Toivottavasti leikki synnin kanssa loppuu ennen kuin kuolet iankaikkisesti ja alat ottaa vakavasti tämän. Pyri synnittömyyteen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Ei syntiset pääsee Taivaaseen . Ei siellä tulee olemaan syntiä. Eikä Kristuxessa. Siis
      Joh. 1:29

      Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

      Matt. 1. 21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."

      • tyhjääon

        Kyllä taivaassa on tyhjää, jos uskomme savonarolan oppia !

        Siis Uskova voi langeta syntiin, mutta hänen ei ole lupa elää paatumuksessa synnissä, kuten savonarola tekee kaiken aikaa ihan itse !

        Kun hän siis kuvittelee olevansa synnitön, niin hänen ei tarvitse mitään parannusta tehdä, eikä siten tunnustaa syntejään, ja siten Raamatun mukaan hänen syntinsä vain pysyvät, eikä Herra pääse vapauttamaan niistä savonarollaa !

        Siis Raamattu sanoo selvästi:

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Mutta kun savonarola ja muut "synnittömät" siis eivät tee parannusta ja tunnusta omia syntejään, niin heidän syntinsä pysyy, eli he itse elävät synnissä syvässä paatumuksessa !

        Siis tuo harha estää omien syntien tunnustamisen ja siten Herran puhdistamisen, sillä siinä on se JOS, ja kun he eivät omia syntejään tunnusta, ei Herra pääse heitä vapauttamaan !

        Tämän vuoksi Herramme Jeesus itse varoitti fariseusten hapatuksesta, eli vääristä opeista, sillä he jäivät sisäisesti puhdistumattomiksi kun he siis luulivat olevansa vanhurskaita eli synnittömiä, vaikka niin ei ollut !

        Tuollainen harhaoppi jota savonarola ja Mikko täällä opettavat, ei siis vie pyhitykseen ja puhtauteen, vaan vain omavanhurskauteen ja pinnan kalkitsemiseen.


    • Etttäsilllee

      Näin arvelinkin. Ei löytynyt ketään joka ei olisi uskoontulon jälkeen tehnyt syntiä.

      • Silloin ei löydy tälle ajalle Kristuxen kaltaisia ???? Vai väitätkö että Kristus teki syntiä. Sulla on ristiriitainen usko,,,, mitä uskot... Ja uhittelee Raamattu vastaan että sulla olis parempi olla synneissä..


      • luetaankosanaa
        savonarola kirjoitti:

        Silloin ei löydy tälle ajalle Kristuxen kaltaisia ???? Vai väitätkö että Kristus teki syntiä. Sulla on ristiriitainen usko,,,, mitä uskot... Ja uhittelee Raamattu vastaan että sulla olis parempi olla synneissä..

        Jospa vihdoin savonarola lukisit Raamattua ja perehtyisit siihen kunnolla ?

        Siis lopeta opettaminen, kun sinulla ei Raamatun tuntemus ja tietomäärä riitä mihinkään arviointiin !


      • luetaankosanaa kirjoitti:

        Jospa vihdoin savonarola lukisit Raamattua ja perehtyisit siihen kunnolla ?

        Siis lopeta opettaminen, kun sinulla ei Raamatun tuntemus ja tietomäärä riitä mihinkään arviointiin !

        Siis eikö meidän tulis tulla Kristuxen kaltaisia vai mitä opetat?


    • KTSEiKirj

      Savonarolaxi on synnitön. Nukkuu kädetkin peiton päällä.

      • Aivan !! En ainakaan leikkii synnin kanssa ja sanoo että terroristit ovat minun ystäviä tai synnintekijät.


    • never.ever

      Ilmoittaudun! En ole koskaan, ikinä tehnyt syntä. En koskaan.

    • en-voi-pelastua

      En ole täysin synnittömäksi tullut, mutta taisin elää kokonaan ilman lankeemuksia muutaman vuoden uskoontuloni jälkeen. Sitten tein tahallaan syntiä ja jouduin takaisin maailmaan. Ei olisi kannattanut alkaa uudelleen syntiä tehdä.

      Enää en voi lakata sitä tekemästä, vaikka olen kolme kertaa sitä yrittänyt - huonolla menestyksellä. Onnistuin vain muutamia minuutteja tai korkeintaan pari tuntia, kun jo taas lankesin.

      • kyllävoitpelastua

        Ongelma on tämä Sana, näiden "opettajien" kohdalla:

        Matt. 23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

        Siis Uskova voi pitkäänkin kamppailla esim. jonkun himon kanssa, ei Raamattu opeta todellakaan niin, että näin ei olisi:

        Siis seuraava Sanankohta kertoo siitä ongalman jatkuvuudesta hyvin:

        21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
        22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.

        Siis 490 kertaa, siis määrätömästi tuo uskon veli siis kompuroi, mutta kun hän pyysi anteeksi eli tunnusti syntinsä joka kerran jälkeen, niin Jumalan Armo riitti, ei tuossa puhuta toki synnissä tahalleen elämisestä, vaan lankeamisesta yhä uudestaan !

        Siis Jumala kasvattaa lastaan, ja lapsen kasvatus on pitkäjänteistä opettamista, ja usein se on pidempi prosessi, jonka kautta vasta Herra lopulta pääseen Uskovan eli lapsensa vapauttamaan, siis ihan kuten luonnolinen lapsikin oppii ajan kanssa ja elämänsä kautta kaiken itse, niin samoin on Uskovan lapsen kohdalla !

        Jumala ei siis vaadi enempää kuin mihin Hän näkee meidän kykenevän !

        Mutta Jumala siis näkee sisimpämme ja oman sydämen asenteemme, eli Häneltä emme mitään voi peittää, joten Hänen edessään olemme alastomia ja paljastettuja täysin, ja siten Hän voi vain arvoida sen, kuka elää tahalleen paatumuksessa, ja kuka lankeaa keskeneräisyyttään vain !

        Pahimpia ovat siis nämä "savonarolat" ja "Mikot", jotka asettuvat Jumalan asemaan ja tilalle tuomioitansa jakelemaan, ja siten sulkevat, omien toumarointiensa kautta, ensin itseltään tien taivaaseen, ja sitten samalla myös muilta, kuten Sana oikein siis sanookin !

        Matt. 23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.


      • Kanattais lopettaa yrittää omissa voimissa ja ryhtyä uskovaisexi joka tekee niin kuin meit käsketään Raamatussa tehdä siin on vinha suuri ero nääs..


    • Markku_25

      Hep! Lopetin masturboinnin ja seksin ajattelun sekä muunkin synnin tekemisen 18-vuotiaana kun tulin kirkkaasti uskoon, sen jälkeen olen laulanut tai urheillut, kun kiusaus on meinannut iskeä. Muuta en sitten tietty ehdi tekemäänkään, mutta laulan itseni uneen ja oon ihan järjettömän kovassa kunnossa!

      • MikkelinMiäs

        Hyvä sinulle, sillä masturboijat menevät helvettiin, mutta urheiliat ja laulajat perivät helluntaiseurakuntien lavat ja ihmisten suosion!


      • eiyksiselitteistä
        MikkelinMiäs kirjoitti:

        Hyvä sinulle, sillä masturboijat menevät helvettiin, mutta urheiliat ja laulajat perivät helluntaiseurakuntien lavat ja ihmisten suosion!

        Masturboinnista ei puhuta raamatussa, eikä sitä tuomita synniksi itsessään. Perverssit ajatukset ja himo ovat syntiä. Masturbointi asiana ei välttämättä niinkään ole syntistä vaan mitä ajattelet, mikä on mielentilasi. Toisaalta ainakin miesten kohdalla motiivi siihen lähes poikkauksetta on himo... Käytännössä sen harjoittaminen johtaa kyllä syntiin väistämättä. Siksi sitä tulisi kyllä välttää.


    • Nöyrtyköön

      Minä olen pientä syntiä tehnyt uskoon tulon jälkeenkin. Heti olen kuitenkin tunnustanut syntini ja pyytänyt niitä anteeksi sekä ihmisiltä että Jumalalta.

      En voi tehdä niin kuin Kankaanniemi, ja rypeä synnissä monta vuotta ilman katumusta ja heräämistä. Se ei ole mahdollista, sillä rukoilen ja olen yhteydessä Jumalaan läpi elämäni. Ei minulla ole paikkaa, johon voin Jumalaa paeta, eikä ole olemassa paikkaa, josta Jumala ei minua löytäisi takaisin rakastavaan syliinsä.

      Kankaanniemi oli Jumalan mies, uskossa vahva. Hän kääntyi Jumalasta pois - siksi Jumalan armo ei häntä nyt ympäröi.

      • Luopui_armosta

        Kankaanniemi ei tosiaan voi nyt armoa edes anella, kun ei ottanut sitä vastaan silloin, kun se oli tarjolla. Hänen olisi pitänyt nöyrtyä ja pyytää syntejään anteeksi. Katumus ja tunnustus - niitä ilman ei voi saada anteeksi. Kankaanniemi ei koskaan edes tunnustanut syntejään. Sattui vain jäämään kiinni!


      • nytonpakkotietää
        Luopui_armosta kirjoitti:

        Kankaanniemi ei tosiaan voi nyt armoa edes anella, kun ei ottanut sitä vastaan silloin, kun se oli tarjolla. Hänen olisi pitänyt nöyrtyä ja pyytää syntejään anteeksi. Katumus ja tunnustus - niitä ilman ei voi saada anteeksi. Kankaanniemi ei koskaan edes tunnustanut syntejään. Sattui vain jäämään kiinni!

        Niin mistä sen armon loppumisen voi tarkistaa?

        onko sinulla jokin kalenteri ja kellonaika vai mistä tiedät, oletko varajumala?


    • tässäperusteita

      Savonarola, sinulleikin tiedoksi !

      Yritä nyt tässä keskustella asioista, kun teillä on perusteetkin kateissa !

      Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

      Et edes tunne ja tiedä Jeesuksesta tarpeeksi !

      Vai väitätkö sinä, että muut ihmiset, siis Aadamin jälkeläiset ovat siinneet Hengestä, kuten Jeesus ?

      Siis me Aadamin jälkeläiset olemme syntyneet turmeltuneesta lihasta, syntiin lankeemuksen vuoksi, mutta Jeesus syntyi puhtaana, eli ei todellakaan saastaisena, siis saataiseen lihaan, kuten me.

      Tässä on siis suuri ero, meidän muiden kanssa ja Jeesuksen kanssa, me elämme koko elämämme turmeltuneessa lihassa, mutta Jeesuksen kohdalla näin ei ollut !

      Huomaatko ja ymmärrätkö eron ?

      Lisäksi Jeesus on Jumala, ja Jumala tuli siis lihaksi !

      1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
      3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
      4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

      14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

      Oletko sinä siis Jumala, joka tuli lihaksi, kun väität meidän ihmisten olevan kuten Jeesus ?

      Tästä voisimme kirjoittaa enemmänkin, mutta menköön tämä asia näin tiivistetysti.

      Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;

      Jeesus oli siis "olennaltaan" kuin ihminen, mutta Hän siis oli samalla Jumala myös, sillä muuten Hän ei olisi voinut antaa esim. syntejä anteeksi !

      Mark. 2:7 "Kuinka tämä näin puhuu? Hän pilkkaa Jumalaa. Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala yksin?"

      Siis olisi hyvä ensin perehtyä siihen, mitä Raamattu sanoo ja opettaa, niin sen kautta voisitte tekin sitten löytää Totuuden, omaksumienne valheiden tilalle !

      Nämä Hengelliset asiat eivät siis aukene, kuin Hengellisille Hengessä !

      1. Kor. 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.

      10 Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle: "Minkätähden sinä puhut heille vertauksilla?"
      11 Hän vastasi ja sanoi: "Sentähden, että teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu.
      12 Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
      13 Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä.
      14 Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
      15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
      16 Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat.

      Siis "piilotettua" se Sana on siten, että vain Hengellinen voi sen ymmärtää oikein, kun se Hengellinen tulee Jumalan opettamaksi, mutta siis vain Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta !

      Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.

      Mutta savonarola ja Mikko, perehtykää ensin , siis ensin Raamattuun ja sen opetuksiin, ja vasta sitten opettakaa muita, kun itse olette Herralta opetuksen saaneet !

      • No tuo nyt on sitten paxua ----> Vai että väität että tuo on synti ---> Vai väitätkö sinä, että muut ihmiset, siis Aadamin jälkeläiset ovat siinneet Hengestä, kuten Jeesus ? mISSÄKÖ ON JUmala sanonut että lisäminen on syntiä? Eikö Hän päinvastoin kehottanut ihmiset lisäntymään ja täyttä maa? Oletko provon kipeä vai mitä sua riivaa ???


      • Saakokysyä
        savonarola kirjoitti:

        No tuo nyt on sitten paxua ----> Vai että väität että tuo on synti ---> Vai väitätkö sinä, että muut ihmiset, siis Aadamin jälkeläiset ovat siinneet Hengestä, kuten Jeesus ? mISSÄKÖ ON JUmala sanonut että lisäminen on syntiä? Eikö Hän päinvastoin kehottanut ihmiset lisäntymään ja täyttä maa? Oletko provon kipeä vai mitä sua riivaa ???

        Sopiiko kysyä sen verran, että mistä on lähtöisin tälläinen kirjoittelusi ?

        Siis teksti on niin sekavaa, kuin humalassa kirjoittaisit !


      • Saakokysyä kirjoitti:

        Sopiiko kysyä sen verran, että mistä on lähtöisin tälläinen kirjoittelusi ?

        Siis teksti on niin sekavaa, kuin humalassa kirjoittaisit !

        Sopiiko että kysyn että eikö mielyttänyt viestin sisältö kun piti alkaa mennä henkilökohtaisuuxiin. Puhutaan nyt vain Kristuxesta joka on puhdas ja tulkaa Hänen kaltaisia opettaa Raamattu !! Jatketaan !!!


      • Eihenkilökohtaista
        savonarola kirjoitti:

        Sopiiko että kysyn että eikö mielyttänyt viestin sisältö kun piti alkaa mennä henkilökohtaisuuxiin. Puhutaan nyt vain Kristuxesta joka on puhdas ja tulkaa Hänen kaltaisia opettaa Raamattu !! Jatketaan !!!

        Vaan vain ihmettelyä, että kirjoitatko kännissä, kun tuotos on tuota luokkaa ?

        Siis jos et kykene jostain syystä tuottamaan ymmärrettävää tekstiä, siis sellaista jota toinen voi edes ymmärtää, niin kuinka on kesksutelu edes mahdollista ?

        9 Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Tuosta viestistäsi en ainakaan minä saanut mitään selvää, niin sekavaa se oli !

        Tämä siis ei ole henkilökohtaista, vaan jos haluat keskustella, niin yritä tuottaa selvempää tekstiä, jotta muut edes jotenkin ymmärtävät sen, mitä haluat sanoa !


      • Eihenkilökohtaista kirjoitti:

        Vaan vain ihmettelyä, että kirjoitatko kännissä, kun tuotos on tuota luokkaa ?

        Siis jos et kykene jostain syystä tuottamaan ymmärrettävää tekstiä, siis sellaista jota toinen voi edes ymmärtää, niin kuinka on kesksutelu edes mahdollista ?

        9 Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Tuosta viestistäsi en ainakaan minä saanut mitään selvää, niin sekavaa se oli !

        Tämä siis ei ole henkilökohtaista, vaan jos haluat keskustella, niin yritä tuottaa selvempää tekstiä, jotta muut edes jotenkin ymmärtävät sen, mitä haluat sanoa !

        Voihan se myöskin olla että sulle on käynyt niin kuin Juutalaisille . Peite silmien korvien ja aivojen eteen ? Se on sitten pahempi laatuinen ongelma ja jotain on pielessä kun Puhtaus on monille niin kuin spitalis ?


      • Ulkoistat
        savonarola kirjoitti:

        Voihan se myöskin olla että sulle on käynyt niin kuin Juutalaisille . Peite silmien korvien ja aivojen eteen ? Se on sitten pahempi laatuinen ongelma ja jotain on pielessä kun Puhtaus on monille niin kuin spitalis ?

        Ulkoistat siis oman ongelmasi minun syykseni ja ongelmakseni ?

        Yritä nyt ihan itse kantaa vastuu omista touhuistasi ja kirjoittamistasi !

        Minä en viestejäsi kirjoita !


    • Minä_ainakin

      olen täysin synnitön.

      Kalevi Laakso
      Heinola

    • novoikummaa

      Eikö edes ne synnittömät naieset ole tänne ilimoottautuneet?

    • Aloittajalle.

      Joka laittaa Kristukseen toivonsa puhdistaa itsensä kaikesta vääryydestä, kuten hän on puhdas, mutta jotka lihan jäjessä vaeltavat, jäävä syntielämäänsä kiinni ja synnin tekoon, koska eivät ole antaneet itseään Jumalalle.

      On sääli, jos joku teistä haluaa oikeasti päästä synneistää, mutta ei ole valmis luopumaan Helluntai lahkosta, eikä näin ollen suostu ymmärtämään totuuden sanoja siitä, etteivät apostolit aikoinaan perustaneet Helluntasi seurakuntaa, vaan se on lihan työnä tullut maailmaan, kuten muutkin lahot ovat.

      Helluntai seurakunta ei opeta synnittömyyden tietä, sillä se on maallinen seurakunta, jossa totuuden sana vääristyy, ja sellaisesta ympäristöstä ja opinpiiristä tulisikin poistua heti, jotta hyvä alku synnittömään elämään voisi tosissaan alkaa.

      Vaan jos te seuraatte ennemmin ihmisiä, niin te eksytte tämän ajan taitamattomien paimenten käsiin, jotka eivät opeta suoraa Herran tietä, sillä itsekkin he ovat seuranneet ihmisä, ja omia halujaan ja päätyneet asemiinsa.

      • ulkokultainen

        Taas ulkokultainen ja synnitön Mikko paasaa muille parannuksentekoa, mutta Mikolle itselleen, omista synneistään parannuksenteko ei maistu !

        En jaksa enempää enää kirjoittaa, kun turhauttaa huomauttaa aina vain samasta asiasta Mikolle !


      • ulkokultainen kirjoitti:

        Taas ulkokultainen ja synnitön Mikko paasaa muille parannuksentekoa, mutta Mikolle itselleen, omista synneistään parannuksenteko ei maistu !

        En jaksa enempää enää kirjoittaa, kun turhauttaa huomauttaa aina vain samasta asiasta Mikolle !

        Mistä synnistä puhut?

        Siitäkö, että olen sanonut, että en enää tee syntiä?

        Tai siitäkö, että korotan itseäni yli muiden, kun kehotan teitä parannukseen ja jättämään syntinne?

        Tulee mieleen Kain ja Abel.

        Kun Abelin teot olivat paremmat, kuin Kainin, niin Kain synkistyi siitä, ja surmasi veljensä, sen sijaan että olisi itse alkanut tekemään hyvää, ja ottanut voiton suuttumuksestaan.

        3. Ja jonkun ajan kuluttua tapahtui, että Kain toi maan hedelmistä uhrilahjan Herralle; 4. ja myöskin Aabel toi uhrilahjan laumansa esikoisista, niiden rasvoista. Ja Herra katsoi Aabelin ja hänen uhrilahjansa puoleen; 5. mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän ei katsonut. Silloin Kain vihastui kovin, ja hänen hahmonsa synkistyi. 6. Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy? 7. Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!" (1 Mooses 4:3-7)


      • ulkokultainen
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Mistä synnistä puhut?

        Siitäkö, että olen sanonut, että en enää tee syntiä?

        Tai siitäkö, että korotan itseäni yli muiden, kun kehotan teitä parannukseen ja jättämään syntinne?

        Tulee mieleen Kain ja Abel.

        Kun Abelin teot olivat paremmat, kuin Kainin, niin Kain synkistyi siitä, ja surmasi veljensä, sen sijaan että olisi itse alkanut tekemään hyvää, ja ottanut voiton suuttumuksestaan.

        3. Ja jonkun ajan kuluttua tapahtui, että Kain toi maan hedelmistä uhrilahjan Herralle; 4. ja myöskin Aabel toi uhrilahjan laumansa esikoisista, niiden rasvoista. Ja Herra katsoi Aabelin ja hänen uhrilahjansa puoleen; 5. mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän ei katsonut. Silloin Kain vihastui kovin, ja hänen hahmonsa synkistyi. 6. Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy? 7. Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!" (1 Mooses 4:3-7)

        Etkö muuta keksinyt ?

        Minä olen sinulle itsellesi tuosta Kain asiasta jo parikin kertaa kirjoittanut !

        Sinä olet se, joka luotat omiin tekoihisi, etkä Jumalan tekoihin !

        Olet siis se ulkokultainen fariseus ja Kain, joka luulee, huom. luulee toimivansa oikein ja luulee olevansa vanhurskas ja pyhä, vaikka oletkin vain omavanhurskas ja Kainin kaltainen joka luotti myös omiin tekoihinsa !


      • ulkokultainen kirjoitti:

        Etkö muuta keksinyt ?

        Minä olen sinulle itsellesi tuosta Kain asiasta jo parikin kertaa kirjoittanut !

        Sinä olet se, joka luotat omiin tekoihisi, etkä Jumalan tekoihin !

        Olet siis se ulkokultainen fariseus ja Kain, joka luulee, huom. luulee toimivansa oikein ja luulee olevansa vanhurskas ja pyhä, vaikka oletkin vain omavanhurskas ja Kainin kaltainen joka luotti myös omiin tekoihinsa !

        Omiin tekoihin?

        Kun ihminen tekee hyvää, niin hän on Jumalan teko.

        Et taida usko, mutta olen vilpitön myös sinua kohtaa, ja toivon, että teet parannusta elämässäsi, sillä turhaan sinä kehotuksi vastaan nouset, joissa kehotetaan tekemään hyvää ja jättämään synti pois.

        Nuhtele minua, jos näet minun syntiä tekevän tai syntiin yllyyttävän, mutta itsellesi vahinkoa teet jos tervettä kehotusta vastaan nouset.


      • sokealle
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Omiin tekoihin?

        Kun ihminen tekee hyvää, niin hän on Jumalan teko.

        Et taida usko, mutta olen vilpitön myös sinua kohtaa, ja toivon, että teet parannusta elämässäsi, sillä turhaan sinä kehotuksi vastaan nouset, joissa kehotetaan tekemään hyvää ja jättämään synti pois.

        Nuhtele minua, jos näet minun syntiä tekevän tai syntiin yllyyttävän, mutta itsellesi vahinkoa teet jos tervettä kehotusta vastaan nouset.

        Kun sokealle sano "katso", niin se on yhtä turhaa kuin, jos sinua kehoittaa luopumaan omista teoistasi !

        Sinä et raukka edes ymmärrä perustavasi omiin tekoihin ja itse itsesi paranteluun, kun sokea olet, ikävä kyllä !

        Siis ihan yhtä sokeita olivat fariseukset, ja hekin siis luulivat olevansa itsessään jotakin ja synnittömiä ja vanhurskaita, vaikka Jeesus todisti heistä ihan päinvastaista !

        Minäkin todistan sinusta, mutta yhtä heikosti menee läpi Totuus sinulle kuin fariseuksille aikoinaan !


      • ulkokultainen kirjoitti:

        Etkö muuta keksinyt ?

        Minä olen sinulle itsellesi tuosta Kain asiasta jo parikin kertaa kirjoittanut !

        Sinä olet se, joka luotat omiin tekoihisi, etkä Jumalan tekoihin !

        Olet siis se ulkokultainen fariseus ja Kain, joka luulee, huom. luulee toimivansa oikein ja luulee olevansa vanhurskas ja pyhä, vaikka oletkin vain omavanhurskas ja Kainin kaltainen joka luotti myös omiin tekoihinsa !

        Oletko unohtanut nämät ?

        Hes. 20:30

        Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: Ettekö te saastuta itseänne isienne tiellä? Ettekö kulje uskottomina heidän iljetystensä jäljessä?


        2. Piet. 2:10

        ja varsinkin ne, jotka lihan jäljessä kulkevat saastaisissa himoissa ja ylenkatsovat herrauden. Nuo uhkarohkeat, itserakkaat eivät kammo herjata henkivaltoja


        Jes. 5:11

        Voi niitä, jotka aamuvarhaisesta väkijuoman jäljessä juoksevat ja iltamyöhään viipyvät viinistä hehkuvina!

        Vaikka en silti sano että sä noissa kaikkissa rypeät mutta mix tuo täydellinen puhtaus on niin kuin punainen vaate sinulle ? Olisko sama Jeesuxen veren kanssa joka puhdistaa ? Älä sitten naurata minua ettet ollenkaan tiedä mistä puhun.


      • sokealle kirjoitti:

        Kun sokealle sano "katso", niin se on yhtä turhaa kuin, jos sinua kehoittaa luopumaan omista teoistasi !

        Sinä et raukka edes ymmärrä perustavasi omiin tekoihin ja itse itsesi paranteluun, kun sokea olet, ikävä kyllä !

        Siis ihan yhtä sokeita olivat fariseukset, ja hekin siis luulivat olevansa itsessään jotakin ja synnittömiä ja vanhurskaita, vaikka Jeesus todisti heistä ihan päinvastaista !

        Minäkin todistan sinusta, mutta yhtä heikosti menee läpi Totuus sinulle kuin fariseuksille aikoinaan !

        Eikö se, joka tekee Jumalan mieleisiä hyviä tekoja, ole itse Jumalan teko?


      • Luuletvain
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Eikö se, joka tekee Jumalan mieleisiä hyviä tekoja, ole itse Jumalan teko?

        Mikko, sinä luulet vain tekeväsi Jumalan tekoja, ihan kuten fariseukset ja nämä ihmiset tässä seuraavassa:

        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Ja vaikka budhalainen tekisi vaikka kuinka paljon hyviä töitään, niin ei se häntä pelasta eivätkä ne ole "Jumalan valmistamia valmiita töitä, joissa uskovan tulisi vaeltaa" !

        Sinä Mikko luulet niitä omia, siis painotan sinun omia "hyviä" töitäsi Jumalan töiksi ja teoiksi, vaikka ne ovat omavanhurskautesi tuotoksia vain !

        Tuossa Sananpaikassa sanotaan, se mistä erottaa toisistaan ihmisen ja Jumalan työt, eli kun hedelmäsi ovat mätiä, et kykene Jumalan töitäkään tekemään.

        Siis kaiken aikaa halveksit uskovia, ja korotat itseäsi, ja luulet olevasi vanhurskas, vaikka olet vain omavanhurskas, eli pystytät omaa vanhurskauttasi vain !

        Olet Mikko siis ylpeä ja paisunut, ja sellainen ei ole Jumalan pyhittämä Uskova, vaan nöyrä ja totaalisen tietoinen omasta heikkoudestaan ja kyvyttömyydestään !

        Siis Jumalan pyhitys työ vie pienuuteen, eikä paisuneisuuteen ja ylpeyteen !!!

        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Siis jos ei uskova vähene eli kasva pienemmäksi, ei myöskään Herra voi toimia hänessä, sillä ihminen on edessä paisuneisuudessaan ja omissa teoissaan !

        Tämä asia kertoo minulle sen, mitä fariseukset aikoinaan ja nyt sinä sydämessäsi oikeasti kannat:

        Matt. 23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!


      • Luuletvain kirjoitti:

        Mikko, sinä luulet vain tekeväsi Jumalan tekoja, ihan kuten fariseukset ja nämä ihmiset tässä seuraavassa:

        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Ja vaikka budhalainen tekisi vaikka kuinka paljon hyviä töitään, niin ei se häntä pelasta eivätkä ne ole "Jumalan valmistamia valmiita töitä, joissa uskovan tulisi vaeltaa" !

        Sinä Mikko luulet niitä omia, siis painotan sinun omia "hyviä" töitäsi Jumalan töiksi ja teoiksi, vaikka ne ovat omavanhurskautesi tuotoksia vain !

        Tuossa Sananpaikassa sanotaan, se mistä erottaa toisistaan ihmisen ja Jumalan työt, eli kun hedelmäsi ovat mätiä, et kykene Jumalan töitäkään tekemään.

        Siis kaiken aikaa halveksit uskovia, ja korotat itseäsi, ja luulet olevasi vanhurskas, vaikka olet vain omavanhurskas, eli pystytät omaa vanhurskauttasi vain !

        Olet Mikko siis ylpeä ja paisunut, ja sellainen ei ole Jumalan pyhittämä Uskova, vaan nöyrä ja totaalisen tietoinen omasta heikkoudestaan ja kyvyttömyydestään !

        Siis Jumalan pyhitys työ vie pienuuteen, eikä paisuneisuuteen ja ylpeyteen !!!

        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Siis jos ei uskova vähene eli kasva pienemmäksi, ei myöskään Herra voi toimia hänessä, sillä ihminen on edessä paisuneisuudessaan ja omissa teoissaan !

        Tämä asia kertoo minulle sen, mitä fariseukset aikoinaan ja nyt sinä sydämessäsi oikeasti kannat:

        Matt. 23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!

        Mutta oikeesti pitäis pyrkiä että Pyhä Henki meidän kautta tekee Hyviä töitä niin kuin köyhä leski ja laupias samarialainen . Oliko ne myös ulkokultaisia fariseuxia?

        Tiedäthän mitä Jaakobin kirjeessä sanotaan teoista? Ilman tekoja ei ole mitään usko olemassa on vain luulouskoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe