Oikeamelisille on taletettu pelastus

7. Oikeamielisille hänellä on tallella pelastus, kilpi nuhteettomasti vaeltaville, 8. niin että hän suojaa oikeuden polut ja varjelee hurskaittensa tien. (Sananlasku 2:8-7)

Te myös asettakaa tienne ja sydämenne nuhteettomaan vaellukseen, Herrassa Kristuksessa.

Älkää mielistykö tämän ajan seurakuntien kelvottomiin teihin, joissa synti hyväksytään, ja muut maalliset tavat, jotka eivät kuulu, Jumalan pyhille.

Kristus antoi henkensä meidän edestä, ja nyt meidän tulisi antaa myös itsemme eläväksi uhriksi Jumalalle, altistaa itsemme, kuten Herramme altisti itsensä, eikä elellen maailman menoissa ja illoissa, vaan tulisi hiljentyä hyvään ja pyhään elämään, ja erottautua tämän maailman tavoista, sillä tässä ajassa on hillittömyys, joka oli myös ennusettu tulevaksi.

Älkää menkö tämän maailman mukana, sillä tämän maailma ei tunne Jumalaa, vaan seuraa ihmisten mielihaluja, ja tähän samaan ovat sortuneet seurakunnat tänään, joten kehotankin teitä erottautumaan niiden piiristä, jotta tosi kääntymys Jumalan puoleen saattaisi alkaa.

Älkää eksykö

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aivan !! Ei tunne Jumala tä maailma ei. Room 8
      5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

      5 For those who live according to the flesh set their minds on the things of the flesh, but those who live according to the Spirit, the things of the Spirit.

      5 Ty de som äro köttsliga, de hava sitt sinne vänt till vad köttet tillhör; men de som äro andliga, de hava sitt sinne vänt till vad Anden tillhör.


      6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;

      6 For the mind of the flesh is death, but the mind of the Spirit is life and peace;

      6 Och köttets sinne är död, medan Andens sinne är liv och frid.


      7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

      7 because the mind of the flesh is hostile towards God; for it is not subject to God's law, neither indeed can it be.

      7 Köttets sinne är nämligen fiendskap mot Gud, eftersom det icke är Guds lag underdånigt, ej heller kan vara det.


      8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

      8 Those who are in the flesh can't please God.

      8 Men de som äro i ett köttsligt väsende kunna icke behaga Gud.


      9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

      9 But you are not in the flesh but in the Spirit, if it is so that the Spirit of God dwells in you. But if any man doesn't have the Spirit of Christ, he is not his.

      9 I åter ären icke i ett köttsligt väsende, utan i ett andligt, om eljest Guds Ande bor i eder; men den som icke har Kristi Ande, han hör icke honom till.


      10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.

      10 If Christ is in you, the body is dead because of sin, but the spirit is alive because of righteousness.

      10 Om nu Kristus är i eder, så är väl kroppen hemfallen åt döden, för syndens skull, men Anden är liv, för rättfärdighetens skull.


      11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.

      11 But if the Spirit of him who raised up Jesus from the dead dwells in you, he who raised up Christ Jesus from the dead will also give life to your mortal bodies through his Spirit who dwells in you.

      11 Och om dens Ande, som uppväckte Jesus från de döda, bor i eder, så skall han som uppväckte Kristus Jesus från de döda göra också edra dödliga kroppar levande, genom sin Ande, som bor i eder.

    • kadotettu-sielu

      Pelastuvia on todella vähän, sillä oikeamielisiä saa etsimällä etsiä, eikä sittenkään löydä.

      • pehmopappa

      • pehmopappa kirjoitti:

        omavanhurskaus ei riitä Taivaaseen pääsyyn:

        Pelastus on armosta Jeesuksen veren kautta, ilman tekoja:

        https://www.youtube.com/watch?v=krHk9MbAKKg

        Kun ihminen alkaa tekemään hyvää, Jumalan mieleisellä tavalla, niin hän on Jumalan teko, mutta jos hän pidättää kätensä tekemästä hyvää, ja elää itsekkäästi, niin ei hän Jumalaa tunne.

        Kristus lunasti meidät verellään, mutta jos häneen laitamme toivomme, niin me elämme kuten hän eli.

        Ja kuten rakaat veljemme apostolit aikoinaan, he antoivat mitä heillä oli antaa, ja niin myös medän tulee olle.


      • luetaankosanaa
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Kun ihminen alkaa tekemään hyvää, Jumalan mieleisellä tavalla, niin hän on Jumalan teko, mutta jos hän pidättää kätensä tekemästä hyvää, ja elää itsekkäästi, niin ei hän Jumalaa tunne.

        Kristus lunasti meidät verellään, mutta jos häneen laitamme toivomme, niin me elämme kuten hän eli.

        Ja kuten rakaat veljemme apostolit aikoinaan, he antoivat mitä heillä oli antaa, ja niin myös medän tulee olle.

        Mikko luetaanko Sanaa ?

        2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

        Jos nyt tutkimme Mikko sitä, että näkyykö kirjoituksissasi tämä Rakkaus, niin huomamme, että rakastat kyllä itseäsi, mutta muita ihmisiä / uskovia halveksit !

        Näin ollen tämän sanan mukaan kaikki sinun omat tekosi, joihin siis itse luotat ovat täysin turhia !

        Sinä siis yhä luulet, eli elät harhassa siten, että luulet omien tekojesi sinut pelastavan, ihan samoin kuin Kain uskoi, ja lopulta hän tappoi veljensä Aabelin, kun Aabelin teot olivat vanhurskaat, sillä Aabel ei luottanut omiin tekoihinsa, vaan vain Jumalan tekoihin !

        Tässä "vanhurskautumisen tien" asiassa ei tarvitse paljon eksyä sivuun, kun ollaan jo omien tekojen kautta "vanhurskautumassa" eli omavanhurskauden tiellä !

        Siis vain Jumalan vaikuttamat teot kelpaavat ja ovat vanhurskaita tekoja !

        Se tarkoittaa sitä, että Uskova kuulee Herran äänen ja kun Herra kehoittaa johonkin, niin silloin uskova tottelee, eli on kuuliainen Herran äänelle !

        Vain noin on mahdollista elää Jumalan tahdossa, siis Herramme Jeesus itse oli kuuliainen, eli teki sen, mihin Isä kehoitti, ja kuuliaisuus ja tottelevaisuus on tärkeää !

        Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

        Joh. 17:8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt

        Siis Jeesus teki ne teot jotka Isä antoi tehtäväksi, ja Jeesus jakoi ne Sanat, jotka Isä antoi jaettavaksi, ja näin siis kuuliaisuuden kautta Jeesus täytti lain, eli Jumalan hyvän tahdon !

        Mikko vain ei ymmärrä tätä eroa omien tekojen ja Jumalan tekojen kanssa, eikä hän näemmä kuule Herran ääntä, eikä Mikko siten kykene olemaan kuulianinenkaan, sillä Herra ei todellakaan kehoita ketään uskovaa halveksimaan toisia uskovia !

        Mikko luulee siis elävänsä Jumalan tahdossa, mutta se on vain kuvitelmaa, ja Mikon omaa touhuamista, joka on siis kuin saastainen vaate, eli omavanhurskautta ja omia tekoja vain !

        Jes. 64:6 Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme. Ja kaikki me olemme lakastuneet kuin lehdet, ja pahat tekomme heittelevät meitä niinkuin tuuli.

        Joko siis Mikko ei kuule Herran ääntä, siis hän on sulkenut kovansa kuulemasta, tai sitten hän ei ole edes uudestisyntynyt ja siten hänellä ei edes ole Pyhää Henkeä itsessään, jolloin on mahdotonta kuulla mitään !


      • luetaankosanaa kirjoitti:

        Mikko luetaanko Sanaa ?

        2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

        Jos nyt tutkimme Mikko sitä, että näkyykö kirjoituksissasi tämä Rakkaus, niin huomamme, että rakastat kyllä itseäsi, mutta muita ihmisiä / uskovia halveksit !

        Näin ollen tämän sanan mukaan kaikki sinun omat tekosi, joihin siis itse luotat ovat täysin turhia !

        Sinä siis yhä luulet, eli elät harhassa siten, että luulet omien tekojesi sinut pelastavan, ihan samoin kuin Kain uskoi, ja lopulta hän tappoi veljensä Aabelin, kun Aabelin teot olivat vanhurskaat, sillä Aabel ei luottanut omiin tekoihinsa, vaan vain Jumalan tekoihin !

        Tässä "vanhurskautumisen tien" asiassa ei tarvitse paljon eksyä sivuun, kun ollaan jo omien tekojen kautta "vanhurskautumassa" eli omavanhurskauden tiellä !

        Siis vain Jumalan vaikuttamat teot kelpaavat ja ovat vanhurskaita tekoja !

        Se tarkoittaa sitä, että Uskova kuulee Herran äänen ja kun Herra kehoittaa johonkin, niin silloin uskova tottelee, eli on kuuliainen Herran äänelle !

        Vain noin on mahdollista elää Jumalan tahdossa, siis Herramme Jeesus itse oli kuuliainen, eli teki sen, mihin Isä kehoitti, ja kuuliaisuus ja tottelevaisuus on tärkeää !

        Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

        Joh. 17:8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt

        Siis Jeesus teki ne teot jotka Isä antoi tehtäväksi, ja Jeesus jakoi ne Sanat, jotka Isä antoi jaettavaksi, ja näin siis kuuliaisuuden kautta Jeesus täytti lain, eli Jumalan hyvän tahdon !

        Mikko vain ei ymmärrä tätä eroa omien tekojen ja Jumalan tekojen kanssa, eikä hän näemmä kuule Herran ääntä, eikä Mikko siten kykene olemaan kuulianinenkaan, sillä Herra ei todellakaan kehoita ketään uskovaa halveksimaan toisia uskovia !

        Mikko luulee siis elävänsä Jumalan tahdossa, mutta se on vain kuvitelmaa, ja Mikon omaa touhuamista, joka on siis kuin saastainen vaate, eli omavanhurskautta ja omia tekoja vain !

        Jes. 64:6 Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme. Ja kaikki me olemme lakastuneet kuin lehdet, ja pahat tekomme heittelevät meitä niinkuin tuuli.

        Joko siis Mikko ei kuule Herran ääntä, siis hän on sulkenut kovansa kuulemasta, tai sitten hän ei ole edes uudestisyntynyt ja siten hänellä ei edes ole Pyhää Henkeä itsessään, jolloin on mahdotonta kuulla mitään !

        Rakkaus on tärkeintä, mutta jos te rakastatte vain sanoin, ettekä teoin, niin teidän rakkautenne on kylmää, ja sydäemenne on vilpillinen.

        Olkaa rehellisä.

        Te ette kavanda käyttää tuota rakkauden käskyä, vaatteenan omille valheillenne, ja minkä palkan te uskotte siitä saavanne?

        Törkeää sellainen on, eikä siitä mitään hyvää seuraa tekijälleen.

        Tehkää siis parannus, joka näkyy myös teoissanne, eikä vain tyhjissä puheissanne, jotka eivät ketään hyödytä, muuta kuin teidän omaa itsekästä luontoanne, joka vastustaa kaikkea hyvää ja oikeaa.

        Herätkää.


      • syväonsokeus
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Rakkaus on tärkeintä, mutta jos te rakastatte vain sanoin, ettekä teoin, niin teidän rakkautenne on kylmää, ja sydäemenne on vilpillinen.

        Olkaa rehellisä.

        Te ette kavanda käyttää tuota rakkauden käskyä, vaatteenan omille valheillenne, ja minkä palkan te uskotte siitä saavanne?

        Törkeää sellainen on, eikä siitä mitään hyvää seuraa tekijälleen.

        Tehkää siis parannus, joka näkyy myös teoissanne, eikä vain tyhjissä puheissanne, jotka eivät ketään hyödytä, muuta kuin teidän omaa itsekästä luontoanne, joka vastustaa kaikkea hyvää ja oikeaa.

        Herätkää.

        Ei voi muuta todeta enää, että syvä on sokeutesi Mikko !

        Et vieläkään tehnyt itse parannusta ja et edes mennyt Herran eteen kysymään Hänen mielipidettään ja näkemystään sinun omasta rakkaudettomuudestasi !

        Siis yhä vain haveksit muita ja korotat itseäsi polkemalla muita allesi, ja Mikko sellainen toiminta ei ole Rakkautta eikä kumpua Rakkaudesta !

        Väität muiden valehtelevan, vaikka et itse kysynyt Herralta, että kuka se on joka valheita levittelee ja anttaa vääriä todistuksia lähimmäisistään !

        Rakkaus on kaukana sinun omasta toiminnastasi Mikko, eli herää ihan itse !

        Minulla olisi vielä paljon sanottavaa, mutta kun olet korvasi ja silmäsi sulkenut tai niitä ei koskaan ole edes avattu, niin turhaa sellainen sanominen ja auttamis yritykseni on silloin !

        Matt. 13:15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

        Ap. t. 28:27 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

        Sak. 7:11 Mutta he eivät tahtoneet ottaa vaaria, vaan käänsivät uppiniskaisina selkänsä ja kovettivat korvansa, etteivät kuulisi.

        Näin sinä Mikko ihan itse olet toiminut ja yhä toimit, ikävä kyllä !

        Ja sen oman uppiniskaisuutesi ja kovakorvaisuutesi vuoksi, et voi saada Herralta apuakaan, kuten noissa Sanan paikoissa sanotaan !


    • omavanhurskaat

      Taas omat omavanhurskaat asialla !

      Näennäisesti oikeaa asiaa, siis Raamatun Sana on asiaa !

      Mutta kaksi omaan omavanhurskauteensa luottavaa kun opettaa, niin opetus ja Sana väännetään kieroon:

      2. Piet. 3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

      Siis Mikon omien luulojen, eli harhakuvitelmien mukaan, hän itse on niitä harvoja vanhurskaita, ja muut Uskovat taas eivät sitä ole !

      Mikon ja savonarolan sydämen asenne on siis sama kuin seuraavalla fariseuksella, joka siis myös luuli, siis painotan luuli olevansa vanhurskas, vaikka oli vain omavanhurskas, eikä siten oikeasti vanhurskas Jumalan edessä !

      9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
      10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
      11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
      12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
      13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
      14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

      Lukekaa siis kunnolla tuo ensimmäinen jae:

      9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:

      Siis he luottivat itseensä, eikä Jumalaan, ja siis "luullen olevansa vanhurskaita" !

      Sama ongelma on Mikolla ja savonarolalla, mutta kuten fariseukset olivat sokeita itse tälle asialle, samoin siis nämä "täydelliset" ja "synnittömät" ovat täysin sokieta omalla tilalleen, joten jos palataan siihen Raamatun lainaukseen takaisin:

      7. Oikeamielisille hänellä on tallella pelastus, kilpi nuhteettomasti vaeltaville, 8. niin että hän suojaa oikeuden polut ja varjelee hurskaittensa tien.

      Jumala siis varjelee vanhurskaittensa tien, mutta ei niiden omavanhurskaitten, jotka vastoin Totuutta luulevat olevansa vanhurskaita, vaikka ovat erehtyneet luottamaan itseensä Jumalan sijaan !

      Joten Mikko juuri rajasi itsensä ulos, niin pelastuksesta ja kilvestä kuin suojalta vaelluksessaan, joten Mikolle kävi juuri seuraavaa:

      Job 15:6 Oma suusi julistaa sinut syylliseksi, enkä minä; omat huulesi todistavat sinua vastaan.

      • ylenkatse

        Niin ja se sama ylenkatse on mukana aina näiden "täydellisten" kaikissa kirjoituksissa:

        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:

        Itsensä korottaminen ja muiden ylenkatsominen, se huokuu läpi kaikista Mikon kirjoituksista, ja se kertoo siis osaltaan hänen "vanhurskaudestaan" tosi paljon !


      • ylenkatse kirjoitti:

        Niin ja se sama ylenkatse on mukana aina näiden "täydellisten" kaikissa kirjoituksissa:

        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:

        Itsensä korottaminen ja muiden ylenkatsominen, se huokuu läpi kaikista Mikon kirjoituksista, ja se kertoo siis osaltaan hänen "vanhurskaudestaan" tosi paljon !

        Täydellisyyden tietä te vihaatte, sillä te ette ole rakasta hyvyyttä, vaan maailmaa, joka ei Jumalaa tunne.

        Kääntykää, jotta ette hukkuis synteihinne, sillä synnin palkkan ikuinen ero Jumalasta, häpeä ja ahdistus, mutta ne jotka totuutta, rakastavat tulevat osallisiksi Kristuksen kirkkaudesta, ikuisiksi ajoiksi.

        Myrrkyä on teidän huultenne takana, ettekä kavahda panetella, ja puhua valheta, vaan se näyttää olevan teidän leipäänne.

        Mutta minkä iankaikkisen osan te siitä uskotte saavanne?

        Tehkää parannus.


      • Sinuntiesi
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Täydellisyyden tietä te vihaatte, sillä te ette ole rakasta hyvyyttä, vaan maailmaa, joka ei Jumalaa tunne.

        Kääntykää, jotta ette hukkuis synteihinne, sillä synnin palkkan ikuinen ero Jumalasta, häpeä ja ahdistus, mutta ne jotka totuutta, rakastavat tulevat osallisiksi Kristuksen kirkkaudesta, ikuisiksi ajoiksi.

        Myrrkyä on teidän huultenne takana, ettekä kavahda panetella, ja puhua valheta, vaan se näyttää olevan teidän leipäänne.

        Mutta minkä iankaikkisen osan te siitä uskotte saavanne?

        Tehkää parannus.

        Mikko, viitoittamasi tie ei ole sinua vienyt täydellisyyteen, eikä se vie siihen muitakaan !

        Etkö Mikko kestä kuulla Totuutta ?

        Jos et muita usko, niin kysy Herralta Jeesukselta Hänen näkemystään omista touhuistasi !

        Ongalmasi vain taitaa olla se, että et kuule Herran ääntä, joten vaikeaa ellei mahdotonta jopa sekin siten sinulle on !

        Siis sinua on jo monesti kehoitettu tutkimaan ja keskittymään omiin toimiisi, mutta sitä et vieläkään ole tehnyt, vaan olet itse paatumuksessa jatkanut tätä muiden uskovien halveksimista ja itsesi korottamista, ja tuo toiminta on siis syntiä Raamatun mukaan, eli rikot paatumuksessasi kaiken aikaa seuraavaa käskyä vastaan:

        Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi !

        Siis Mikko, sinä et vain lankea syntiin, vaan sinä elät synnissä jatkuvasti paatumuksessasi, ja se on huonompi homma sinun kannaltasi, sillä siten katumattomana sinä itse, Raamatun mukaan, kartutat Jumalan vihaa päällesi !

        Room. 2:5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,

        Joten tee nyt ihan itse se parannus vihdoinkin !!!


      • Sinuntiesi kirjoitti:

        Mikko, viitoittamasi tie ei ole sinua vienyt täydellisyyteen, eikä se vie siihen muitakaan !

        Etkö Mikko kestä kuulla Totuutta ?

        Jos et muita usko, niin kysy Herralta Jeesukselta Hänen näkemystään omista touhuistasi !

        Ongalmasi vain taitaa olla se, että et kuule Herran ääntä, joten vaikeaa ellei mahdotonta jopa sekin siten sinulle on !

        Siis sinua on jo monesti kehoitettu tutkimaan ja keskittymään omiin toimiisi, mutta sitä et vieläkään ole tehnyt, vaan olet itse paatumuksessa jatkanut tätä muiden uskovien halveksimista ja itsesi korottamista, ja tuo toiminta on siis syntiä Raamatun mukaan, eli rikot paatumuksessasi kaiken aikaa seuraavaa käskyä vastaan:

        Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi !

        Siis Mikko, sinä et vain lankea syntiin, vaan sinä elät synnissä jatkuvasti paatumuksessasi, ja se on huonompi homma sinun kannaltasi, sillä siten katumattomana sinä itse, Raamatun mukaan, kartutat Jumalan vihaa päällesi !

        Room. 2:5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,

        Joten tee nyt ihan itse se parannus vihdoinkin !!!

        Niin ??? Ei tä tie ole meidän omien voimissa eikä tarkoitettu vaan Hengellä Jumalaan joka muuttaa meidät täysin niin että ennen emme tehneet hyviä töitä mutta kun Uskoimme Herra joka tekee meitä Vanhurskaita tekemään Vanhurskauden Hedelmät niin silloin ei kukaan pitäis sanoa ja pilkkaa meitä vaan olla hyvin varovaisia ettei pilkkaa Herran Vanhurskauden ??? Vai mitä?


      • Sinuntiesi kirjoitti:

        Mikko, viitoittamasi tie ei ole sinua vienyt täydellisyyteen, eikä se vie siihen muitakaan !

        Etkö Mikko kestä kuulla Totuutta ?

        Jos et muita usko, niin kysy Herralta Jeesukselta Hänen näkemystään omista touhuistasi !

        Ongalmasi vain taitaa olla se, että et kuule Herran ääntä, joten vaikeaa ellei mahdotonta jopa sekin siten sinulle on !

        Siis sinua on jo monesti kehoitettu tutkimaan ja keskittymään omiin toimiisi, mutta sitä et vieläkään ole tehnyt, vaan olet itse paatumuksessa jatkanut tätä muiden uskovien halveksimista ja itsesi korottamista, ja tuo toiminta on siis syntiä Raamatun mukaan, eli rikot paatumuksessasi kaiken aikaa seuraavaa käskyä vastaan:

        Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi !

        Siis Mikko, sinä et vain lankea syntiin, vaan sinä elät synnissä jatkuvasti paatumuksessasi, ja se on huonompi homma sinun kannaltasi, sillä siten katumattomana sinä itse, Raamatun mukaan, kartutat Jumalan vihaa päällesi !

        Room. 2:5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,

        Joten tee nyt ihan itse se parannus vihdoinkin !!!

        Kehotusta te uppiniskasiet ette kestä kulla, ja siitä tässä kyse,tervettä kehotusta vastaan te olette nousseet, kun ette sitä voi sietää, sillä milelummin, te kuulette niitä opettajia, jotka sanovat teille "Rauha, rauha" vaikka rauhaa ei ole.

        Tämä aika kyllä tiedettiin tulevaksi, jolloin rehellisyyttä ei enää juuri olis, ja nyt me olemme siinä ajassa, ja valhe tosiaan maistuu teille paremmin, kuin totuus, ettekä edes te kavahda vedota rakkauteen valheellisesti, omaa vääryyttänne puolustaessaa, joten mitä muutakaan te kavahtaitte tehdä?

        Lopettakaa tuo hurskastelu minulle, sillä minä tunnen teidät jo.

        Ja tehkää jo viimein se oikea parannus, joka näkyy myös rehellsenä kääntymyksenä Jumalan puoleen.


      • Ymmärrystä
        savonarola kirjoitti:

        Niin ??? Ei tä tie ole meidän omien voimissa eikä tarkoitettu vaan Hengellä Jumalaan joka muuttaa meidät täysin niin että ennen emme tehneet hyviä töitä mutta kun Uskoimme Herra joka tekee meitä Vanhurskaita tekemään Vanhurskauden Hedelmät niin silloin ei kukaan pitäis sanoa ja pilkkaa meitä vaan olla hyvin varovaisia ettei pilkkaa Herran Vanhurskauden ??? Vai mitä?

        Ymmärrystä kaipaisit sinäkin savonarola !

        Ei sinunkaan tiesi ole mihinkään pyhittymiseen ja oppimiseen ja ymmärrykseen ja puhtauteen sinua vienyt savonarola !

        Vuosikymmeniä olet suu vaahdossa vouhottanut omaa oppiasi, eikä kehitystä ole näkynyt eikä näy yhäkään !

        Sen sijaan, savonarola, sinun mädät hedelmäsi ovat olleet kaikkien nähtävänä, ja yhä ne näkyvät !

        Olisiko vihdoin aika alkaa sinunkin tarkistaa kurssiasi ?

        Lisäksi tiedoksesi savonarola, minä en pilkkaa sinua tai teitä, vaan kerron vain paljaan totuuden teistä itsestänne ja teidän omista toimistanne, mutta teille se ei varmaan ole kovin mukavaa ?

        Ja savonarola, ihan oikeasti on hämmästyttävää, että jo vuosikymmeniä olet jumittanut samassa kohtaa, eli kuin olisit koulussa luokalle jäänyt yhä uudestaan ja uudestaan lähes loppumattomasti, ja tämä asia ei ole sinulle miksikään kunniaksi !

        Siis pyhittymistä ja oppimista ei ole näkynyt, eikä vieläkään näy, ikävä kyllä:

        6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
        7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
        8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
        9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.

        Siis edistymättömyytesi ja sen syyt kerrotaan tuossa Sanankohdassa !


      • Uppiniskainen
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Kehotusta te uppiniskasiet ette kestä kulla, ja siitä tässä kyse,tervettä kehotusta vastaan te olette nousseet, kun ette sitä voi sietää, sillä milelummin, te kuulette niitä opettajia, jotka sanovat teille "Rauha, rauha" vaikka rauhaa ei ole.

        Tämä aika kyllä tiedettiin tulevaksi, jolloin rehellisyyttä ei enää juuri olis, ja nyt me olemme siinä ajassa, ja valhe tosiaan maistuu teille paremmin, kuin totuus, ettekä edes te kavahda vedota rakkauteen valheellisesti, omaa vääryyttänne puolustaessaa, joten mitä muutakaan te kavahtaitte tehdä?

        Lopettakaa tuo hurskastelu minulle, sillä minä tunnen teidät jo.

        Ja tehkää jo viimein se oikea parannus, joka näkyy myös rehellsenä kääntymyksenä Jumalan puoleen.

        Uppiniskainen, se olet kyllä ihan itse Mikko !

        Etkä vieläkään tee parannusta, vaan "ulkoistat" omat syntisi muiden niskaan, eli et taaskaan mennyt Herran eteen, kysymään Häneltä Hänen arviotaan, miksi yhä näin Mikko ?

        Arviosi minusta ainakin meni ihan pieleen, minä tiedän, että rauhaa ei ole, eikä tässä ajassa tule, joten valhetta taas kerran, ja väärä todistus lähimmäisestäsi, eli lisäät vain syntiä synnin päälle, sillä yhä halveksit ja poljet vain muita ja korotat samalla itse itseäsi.

        Lisäksi en ole valhetellen vedonnut rakkauteen, olen vain kertonut näkemäni Totuuden, siis sinun rakkaudettomuudestasi, joka taaskin siis viestistäsi on selvästi luettavissa ja nähtävissä !

        Milloin teet Mikko parannuksen synneistäsi ???

        Miksi et ole rehellinen ja reilusti tunnusta syntejäsi ?

        Vain siten voit saada Herralta Jeesukselta avun !

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Mutta jos ja kun et syntejäsi rehdisti tunnusta, niin syntisi pysyy, eikä Herra pääse sinua niistä vapauttamaan !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1185
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      15
      1091
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      32
      1034
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe