D4D-moottorien ongelmallista arkipäivää

Susimoottori

"D4D ja öljyt katoaa koneesta jonnekin, öljynpainevalo oli syttynyt. D4D ja öljyt katoaa koneesta jonnekin, öljynpainevalo oli syttynyt."

"Öljyä oli häippässyt varmaan muutaman litran, öljytikku ei kastunut.
Olikohan pari kuukautta sitten vaihettu öljyt ja kilometrejä vois olla sen jälkeen 3000, en muista nyt tarkkaa"

"ongelmallinen kone tuo 05 lopulta eteenpäin 2.2 D4-D, paljon kansi-/kannentiivistemurheita."

"EGR venttiili oli joo sellasen mustan tahnan tukkima kun pari viikkoo sitte sen puhdistin kun ei enää venttiili mennyt kiinni asti ja oli aika ikävä ajella kun ei kone vääntänyt.
Nyt kun vilasin sitä EGR:ää niin näytti aivan märältä."

"Kyseinen avensis ostettiin toyota liikkeestä noin 3 vuotta sitten, 200 000 km ajettu ja juuri vaihdettu uusi moottori. Eikä kertoneet miksi vaihdettu."
"Kannattaa kysyä asiasta myyjäliikkeestä, jos -10 on laitettu uusi moottori niin kyllä siihen pitäisi jonkinlainen kannanotto merkkiliikkeestä saada"


"kannentiiviste vikoja noissa 2,2 on ollut paljon, syöpyy kansi tai lohko. ylensä kansi vaihtoon."

"Ja noita koneitahan on noihin tosiaan vaihdettu sen kannen tiivisteen takia kun pakokaasut pääsee sinne jäähdytysnesteen sekaan ja ilmenee ekana ettei tule lämmintä sisälle kun imaisee ilmat tonne lämppärin kennoon ekana."

"Taidan tehä sen patentin että laitan huohotusputkeen astian ja sittehän sen varmistaa että öljy tulee sieltä.
Toyotalla ovat sitä mieltä että auton kuuluukin viedä öljyä eikä ole mitään vikaa. Ja toyotalla halutaan vaihtaa se EGR venttiili vaikka en usko että siinä mitään vikaa on, tuskin se venttiilin vika on jos menee jumiin öljyn ja karstan mössöstä."

"En tiedä onko tuo öljyn syönti ihan normaalia, mutta paikallisella vartiointiliikkeellä on sopimus merkkiliikkeen kanssa että saa käydä lisäyttämässä öljyä.
noin 3tkm. välein joutuvat lisäämään.
Sain sen käsityksen että tämän takia toyotat ovat vaihtumassa toiseen merkkiin."

http://forums.offipalsta.com/archive/index.php/t-118433.html

87

525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AinaPrakaa

      D4D voi pilata koko loppu elämän jatkuvilla ongelmilla!!!!!

      "maahantuojan vakuuttelut yli vuosi sitten kun autoa olin tilaamassa, että asia korjataan ja jos ongelmia tulee Toyota kyllä vastaa kuluista ja tarjoaa auton tilalle. Alkaa olla jo mitta täysi vaikka korvaava auto on tilalle annettukin. Se kun vie aina sen pari tuntia ennen kuin olet taas jatkamassa matkaa"

      http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t4324

      http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/toyota/rav4/1135236880822

      MITÄ MITÄ TOYOTA SALAILEE....TOIMITUSKIELLOSSA KOKO MOOTTORI!!
      http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyotalla-moottoriongelmia

      http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/uudet-autot/tojotan-d-4dongelmia

      VAARALLINEN MOOTTORI TOIVOTTAVASTI KUKAAN EI OSTA TUOLLAISIA!
      "ajonvakautusjärjestelmä menee vikatilaan ja lakkaa toimimasta. Samoin käy myös vakionopeudensäätimelle."

      http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyotan-mahtidieselin-ongelmat-jatkuvat

      ONNEKSI SAKSALAINEN LAATU RIENTÄÄ TOYOTAN APUUN!!!
      http://online.wsj.com/article/SB10001424052970203833104577071554239661524.html

      " Dieselmoottoreihin liittyvän sopimuksen mukaan BMW toimittaa Toyotalle 1,6 litran ja 2,0 litran dieselmoottoreita vuodesta 2014 alkaen.
      Moottorit asennetaan Euroopan markkinoilla myytäviin Toyota-malleihin."

      http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&ved=0CEgQFjAE&url=http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/toyotan sisalla naksuttaa jatkossa bemarin diesel/a732289&ei=4cpAUZjbFoSn4ATzx4G4Dw&usg=AFQjCNGIdALzWRFs1V7LsUhq1SQ6hnrGqw&bvm=bv.43287494,d.bGE

      MUTTA MITEN KÄY LEXUKSEN....KONERIKOT JA TAKAISINKUTSUT JATKUVAT!!
      http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/lexus-ei-saa-bmwn-dieseleita

    • ongelmapesä

      Haluan tuoda julki ko kansanautossa olevat tyyppiviat eli vuosi ja kahdeksan kuukautta vanhassa autossa 208 tkm taksissa mittarissa .

      Vauhtipyörä ja kytkinpaketti takuuseen 120 000 km, täristi jarrulevyt kierotLambda ? anturi ja moottoriohjelma uusiksi , savutti ihan hirveästi välillä regenerointivaiheessa 125 000 km208 tkm (1v ja 9 kk vanha auto) kannentiiviste rikki, merkkiliikkeen kustannusarvio 5000 ( kannnentiivisteen vaihto ) - 12 000 e (moottorinvaihto), vaihdoin itse kannentiivisteen, n 40 h työaika, todella isotöinen.Remontissa paljastui Egr-järjestelmä vialliseksi, karsta oli sotkenut kanavat kannessa ja järjestelmässä ja mm imusarjassa n. puoli !!!! litraa karstamömmöä, jonka puhdistaminen ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan, vaikka mielestäni tulisi puhdistaa max 150 tkm välein.Oven stopparit särkeneet ovipellin ja tulossa läpi etuovista!!! Viat yleisiä, käyttö pääasiassa matka ajoa ja huollot tehty ajallaan

      http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/toyota-avensis-2008-2013-d4d-20-vm-2011-ongelmat

    • kyselläänkinvielä

      Joku sitten vielä ihmettelee, että miksi taksitolpilta tojot hävisivät äkkiä kuin puffffffffff olemattomiin.

      Dieselillä ajava ammattilainen on lompsansa perään. Pitää olla pelaavaa tekniikkaa, että tulee kassavirtaa.

    • loppu-lähestyy

      Volkkarin ongelmat vielä aika marginaalisia Toyotaan verrattuna. Vw on sentään myötänyt että joissakin yksilöissä on vikoja ollut, mutta Tojo pysyy hipihiljaa omista ongelmistaan. Kun ei se itse ole saanut vieläkään moottoreitaan kestämään, niin sitten kaikessa hiljaisuudessa ostetaankin dieselit Bemarilta. Ja bensa-turbo PSA:lta. Tojo ei kyllä mitään tee näköjään itse. Pian tulee varmaan kori ja alustakin ranskalaisilta

      • AikasOutooOllu

        Ihme juttu, että Tojo ulkoistaa valmistustaan yhä enemmän. Olisiko joku teollisen toiminnan suunnanmuutos tulossa, että autotuotanto loppuu. Tai myydään pois. Olisi jymyuutinen.


    • AinaRikki

      "Porukka kun niin hehkuttaa noita toitsun paskoja ja kun taas kerran menin uskomaan että ehkä se voisi toimia niin vitut. Vikaa vian perään. Golf oli parempi ostos enemmän ajettuna. Kolmas kerta kun kansipahvi menee tuosta menopelistä. Ei ole toitsua luotu ajoon. Ois vaan pitänyt pysyä Golfissa. Tai sitten tuo legenda toitsun laadusta on jostain 80-luvulta ja nämä 2000-luvun autot ei sitten enää ole lähelläkään sitä legendaa.

      Mutta kuitenkin. Pitkien selvittelyjen jälkeen on tullut ilmi että tuosta paskasta on kait kansi halki tai kansipahvi mennyt. Arvioitu korjauskustannus 1500€. Eikä se sisällä uutta kantta jos tuo kansi on entinen. Tuo 1500€ on himpun verran liikaa auton hintaan nähden. Joten tässä on pari vaihtoehtoa.

      1. Laitetaan kiertopalkinto eteenpäin
      2. Maksetaan kiltisti tuo 1500€ ja korjataan se paska
      3. Osat maksaa joku alle 400€ plaanaus. Työn tekee itse, mikä on siis se suurin kustannuserä.
      4. Viedään auto viroon ja siellä merkkihuolto hoitaa homman (kuulemma huomattavasti edukkaampaa kuin suomessa?)
      5. Ostetaan toinen D4D moottori nokalle ja viskataan vanhalla vesilintua
      6. Ostetaan kokonaan toinen auto missä on nokalla ehjä D4D kone ja vaihdetaan se

      Vaihtoehto 1 on alkanut kuullostamaan erittäin hyvälle vaihtoehdolle. Sillä voi ajella ja ainoa mistä huomaat että kansi vuotaa on se että jäähdytysnesteen sekaan tulee ilmaa ja sen myötä auton sisälle ei tule lämmintä."

      "orukka kun niin hehkuttaa noita toitsun paskoja ja kun taas kerran menin uskomaan että ehkä se voisi toimia niin vitut. Vikaa vian perään. Golf oli parempi ostos enemmän ajettuna. Kolmas kerta kun kansipahvi menee tuosta menopelistä. Ei ole toitsua luotu ajoon. Ois vaan pitänyt pysyä Golfissa. Tai sitten tuo legenda toitsun laadusta on jostain 80-luvulta ja nämä 2000-luvun autot ei sitten enää ole lähelläkään sitä legendaa.

      Mutta kuitenkin. Pitkien selvittelyjen jälkeen on tullut ilmi että tuosta paskasta on kait kansi halki tai kansipahvi mennyt. Arvioitu korjauskustannus 1500€. Eikä se sisällä uutta kantta jos tuo kansi on entinen. Tuo 1500€ on himpun verran liikaa auton hintaan nähden. Joten tässä on pari vaihtoehtoa.

      1. Laitetaan kiertopalkinto eteenpäin
      2. Maksetaan kiltisti tuo 1500€ ja korjataan se paska
      3. Osat maksaa joku alle 400€ plaanaus. Työn tekee itse, mikä on siis se suurin kustannuserä.
      4. Viedään auto viroon ja siellä merkkihuolto hoitaa homman (kuulemma huomattavasti edukkaampaa kuin suomessa?)
      5. Ostetaan toinen D4D moottori nokalle ja viskataan vanhalla vesilintua
      6. Ostetaan kokonaan toinen auto missä on nokalla ehjä D4D kone ja vaihdetaan se

      Vaihtoehto 1 on alkanut kuullostamaan erittäin hyvälle vaihtoehdolle. Sillä voi ajella ja ainoa mistä huomaat että kansi vuotaa on se että jäähdytysnesteen sekaan tulee ilmaa ja sen myötä auton sisälle ei tule lämmintä."

      http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=101379

    • vaihdajolevyä

      Voi voi onko tämä koko moottori vai puol moottori vai mikä. Viimeksi sulla hajosi puol moottori.

      • eiautamikään

        Niin se vaan hajoo tohjo vuoronperään joka puolelta


    • AveSanoPoks

      "Terve,
      perhetutulle kattelen Avensista, T25 korimallia, mutta tuntuu olevan aika monessa vaihtokone. Kuinka yleisiä ovat kansiviat ja mistä ne johtuvat. Mitä asialle voi tehdä?"

      "Juu, aika herkästi alkaa kansipaffi vuotamaan noista jonka seurauksena takuunalaisiin autoihin on puolimoottori vaihdettu. Hiukkaskiihdyttimien kanssa painitaan sitten noitten 1.4 diisseleiden kanssa kun ajellaan kaupunkiajoa ja hiukkassuodattimen jälkipoltolle ei ole omaa suutinta. Pöljää suunnittelua sanon minä."

      "Tänään kävin ajamassa T25 facelift Avensiksen 2.0D4D koneella. Autolla ajettu 179tkm ja kone juuri vaihdettu. Eli AD sarjan 2.0 koneissa on tuota vikaa. Mutta en tiedä löytääkö kukaan syytä miksi niissä vain osassa on vika ja osaan taas ei tule. Jotkut ajaneet yli 300tkm ilman ongelmia ja joillain kone vioittuu alle 200tkm. Ja sitä egr putsausta vissiin joutuu tekemään aina välillä, mutta siitäkään en tiedä kuinka usein ja voiko sitä ehkäistä jollain. Tosiaan tästä kelpaisi itsellekin lisätieto kun sellaista autoa olen katsellut. Pelottaa vaan ottaa kun ei voi olla varma koneesta."

    • entinetojo

      Jotenkin tuttua ja totta! Ikävä kyllä! Ennen D4D nyt GOLF 1,6 TDI.

    • TojoTaasRikki
    • hullunkirjoissa

      Palstan vakio hörhö käy itsensä kanssa keskustelua. Väliajat miettii ankarasti mitä seuraavaksi pieraisisi aivopierun.

    • Nytmese

      Valitettavasti yläpuolella kirjoitukset D4D:stä ovat täyttä totta. Jos ette usko, ja ostatte D4D-Toyotan, niin aikamoisen riskin otatte. Minä ostin, enkä uskonut. Ja huonosti kävi.

    • KaikkiPrakaa
    • AinaRikki
      • YleYllätys

        Tuli se YLLÄTYSKYYKKY!


    • KarmeaÄäni
    • RämäTaasRikki
    • KarmeaMeteli
      • ihanaonveisuu

        Kysymys on satakielen laulusta, toteaa tähän Tero.


      • D4D_Pommi

    • PientäVälystä
      • VälysTojo

      • AasialaisPaskaa

      • IhanSusiMerkki
        AasialaisPaskaa kirjoitti:

        Miten noin sontaa laatua voi tehdä!

        Vain Tojo pystyy!


      • TäysiSonta
        IhanSusiMerkki kirjoitti:

        Vain Tojo pystyy!

        Nuo moottorit ovat ihan susia!


    • Avensis16

      Aika pitkään saa ajaa, että konerikko tulee D4D-koneeseen. Tuossa alkaa vaikuttamaan jo aiemmat huollot, ajotapa, jne. Ottakaa huoltosopimus, niin vältytte mielipahalta.

      • OnihmesopimusSe

        Jooettä miten se huoltosopimus estää konettä päsähtämästä?


      • Siihenonsyynsä

        Huollot vaikuttaa eikä ole sattumaa että Tojoa pitää huoltaa niin usein.


    • Huomiontehnyt

      Vikoja ja ruostetta tuntuu Tojoissa riittävän kun katselee noita videoita.

    • D4Demäsusi
      • Tässä_yllä

        parikymmentä Toyota-palstan trollipojun kirjoittamaa viestiä itseään ja aloitustaan tukien. Ei mulla muuta, miettikää itse.


    • Suattaaollakiirettä

      Laakkosen luottomies juttelee itseksensä...

      • kauppiaspaastoaa

        onnex ei oman merkin kaubias käy täällä ikinä, hän on niin laubias


    • EiOikeinKäynnisty
    • eipiävesiään

      Onkohan tuo tilkitseminen yleisempikin ongelma japseilla? Kun ei onnistu Fukushiman tilkitseminen eikä oikein tuon diissukkakoneenkaan.

      • IsompaanAstiaan

        Jaaettä häipyy vedet koneesta! Eihätäpäiväää. Ei hätäpäivääääää! Suomessa riittää järvikaupalla vettä!


      • pulmatratkee
        IsompaanAstiaan kirjoitti:

        Jaaettä häipyy vedet koneesta! Eihätäpäiväää. Ei hätäpäivääääää! Suomessa riittää järvikaupalla vettä!

        Takakontin kun Korollassa tiivistää, niin sinne sopii järvivettä saavikaupalla.


      • takakonttiAlkaaPaisua
        pulmatratkee kirjoitti:

        Takakontin kun Korollassa tiivistää, niin sinne sopii järvivettä saavikaupalla.

        Ja jos lorauttaa sinne takakonttiin joukkoon aikamiehen otteella "tsubstraalia", niin kasvaa auto ainakin kuvitelmissa hiljakseen luokkaansa isommaksi.


      • Tässä_perään
        takakonttiAlkaaPaisua kirjoitti:

        Ja jos lorauttaa sinne takakonttiin joukkoon aikamiehen otteella "tsubstraalia", niin kasvaa auto ainakin kuvitelmissa hiljakseen luokkaansa isommaksi.

        6 kpl trollipojan jaaritusta peräkkäin.


    • 2.4STW

      Tarkoittaako aloittaja nyt vain tuota 2.2L konetta vai muitakin D4D koneita?
      Onko 1.6L D4D yhtä huono?

      • Dieselisti_aina

        Ei niitä, kuule, viitsi kaikkia kokeilla. Yhden 2,2:n kosahduksen jälkeen dieselauto ostetaan ihan toisesta liikkeestä. Ei Toyotan dieseliä enää ikinä.


      • pätkäautokauppaa

        Pekka ja Pätkä AUTOKAUPPIAINA

        Asiakas: Onpahan kokoluokassaan pieni tämä Avensiksen ohjaamo!
        Pätkä: Kyllä sinne ainakin minä mahdun, vaikka kuperkeikalla.
        Justiina: Kuulkaahan pojat, jos se romu ei kohta ala mennä kaupaksi, minä teetän siitä talonmies Pikkaraisella kukkapenkin.
        Pekka: Elähän Justiina suutu, kyllä me Pätkän kanssa työnnämme tämän pois pihasta kun on alamäki.
        Asiakas: Eikös se sitten lähde käyntiin?
        Pätkä: Kun tässä mallissa on se diisselkone niin sitähän ei parane ollenkaan käynnistää, ennen kuin on jo asiakkaalla.
        Pekka: Tulehan Pätkä, niin työnnetään!
        Talonmies Pikkarainen: Tuhannen tulimmaista! Nyt se puupäiden maanvaiva törmäsi suoraan päin talon seinää. Eikö teillä ymmärtämättömillä ole sen verran tajua, että jonkun olisi pitänyt olla ohjaamassa?
        Pekka: Mistähän myö kouluakäymättömät sellaisia tiiettäisiin kun ei olla koskaan autolla ajettu!
        Pätkä: Eihän arvonsa tunteva herrasmies Tojotaa ajettavaksi ostakaan, vaan säilytettäväksi.
        Asiakas: No en minä siitä nyt enää maksa enempää kuin viitosen kun se on nokasta jo ihan rutussa.
        Justiina: Sillä se sitten myydään, että eroon päästään. Antakaapas se raha tänne, minä huolehdin siitä. Ja pojat tulevatkin nyt saman tien sisälle. Minulla on teille vähän oikeaakin tekemistä.


    • mikäkone

      Koskeeko onkelmat Hiacea

      • Nevanhatruletti

        No ei onneksi koske ainakaan joka mallia. Mitä vanhempaa vuosikertaa, sitä luultavammin pelaa normaalisti.


      • joskusFalskaa
        Nevanhatruletti kirjoitti:

        No ei onneksi koske ainakaan joka mallia. Mitä vanhempaa vuosikertaa, sitä luultavammin pelaa normaalisti.

        Minulla oli wanhempi Hiase. vesiään alkoi hukkailla. Olen ikävä ihminen: vaihdoin sen semmottenaan pois. Oli kyllä sitä ikäluokkaa, että onnistuu korjaus ihan kansihommilla.


      • joslaittaasenkiertoon
        joskusFalskaa kirjoitti:

        Minulla oli wanhempi Hiase. vesiään alkoi hukkailla. Olen ikävä ihminen: vaihdoin sen semmottenaan pois. Oli kyllä sitä ikäluokkaa, että onnistuu korjaus ihan kansihommilla.

        Kun Tojota kiusaa ongelmillaan, ongelmista pääsee eroon hyvillä vaihdoilla.


      • ei.uusissa
        joskusFalskaa kirjoitti:

        Minulla oli wanhempi Hiase. vesiään alkoi hukkailla. Olen ikävä ihminen: vaihdoin sen semmottenaan pois. Oli kyllä sitä ikäluokkaa, että onnistuu korjaus ihan kansihommilla.

        Vanhoissa onnistuu.


    • dead_diesel

      Toyotan uusi diesel on D34D jo saapuessaan...

      • lyöihanpolvilleen

        Ja Tojoterolla se vakiongelma, että mitä enemmän kehuu koslaansa ja rikkumattomaksi mainostaa, sitä pahempi sitten depis kun tulee se YLLÄTYSKYYKKY!!!!!


      • tupladebis
        lyöihanpolvilleen kirjoitti:

        Ja Tojoterolla se vakiongelma, että mitä enemmän kehuu koslaansa ja rikkumattomaksi mainostaa, sitä pahempi sitten depis kun tulee se YLLÄTYSKYYKKY!!!!!

        Ei se pelkkä yllätyskyykky, vaan miten pääsee siitä ylös?


    • Avensisnro1

      Toyota on ylivoimaa! Arvostetuin brandi maailmalla!

      • niinsittenolisi

        Vielä kun se brandi saataisiin muuttumaan laaduksi.


      • TojoOnHuonoin

        Ei saa mitenkään jos katsotaan näitä tutkimuksia missä yhtiön liikevoitto ratkaisee. Esim. jos Toyota laittaisi ruosteeneston kuntoon ja myisi autot samalla hinnalla kuin ennen liikevoitto pienenisi ja brändiarvo laskisi. Pitää vain ymmärtää, että noissa tutkimuksissa mitataan yhtiötä, ei tuotetta. Hyundain brändiarvo on korkeampi kuin Lexuksen, joka on otettu mukaan erillisenä Tojon merkkinä. Sitten jos tarkastellaan itse tuotetta Tojo ei korkealle yllä.


      • AutoPelle
        TojoOnHuonoin kirjoitti:

        Ei saa mitenkään jos katsotaan näitä tutkimuksia missä yhtiön liikevoitto ratkaisee. Esim. jos Toyota laittaisi ruosteeneston kuntoon ja myisi autot samalla hinnalla kuin ennen liikevoitto pienenisi ja brändiarvo laskisi. Pitää vain ymmärtää, että noissa tutkimuksissa mitataan yhtiötä, ei tuotetta. Hyundain brändiarvo on korkeampi kuin Lexuksen, joka on otettu mukaan erillisenä Tojon merkkinä. Sitten jos tarkastellaan itse tuotetta Tojo ei korkealle yllä.

        Jos Toyotan tuotteet ei ole hyviä, miksi se maailman suurin?

        Olisiko niin että tuotteista on paljon asioita (vaikka aurinkolippojen käytettävyys) tai ilmanvaihdon vedottomuus, ynnä muita asioita joilla on paljon suurempi merkitys arkielämässä kuin kuin vaikkapa turbon alaväännöllä.

        Voisiko olla niin että sinun prioriteettisi vain ovat erilaisia kuin useiden muiden. Sinun oma mielipiteesi ei tee mistään asiasta faktaa eikä edes kaikkien sinun kavereidesi mielipide yhdessä.


      • AutoTietäjä
        AutoPelle kirjoitti:

        Jos Toyotan tuotteet ei ole hyviä, miksi se maailman suurin?

        Olisiko niin että tuotteista on paljon asioita (vaikka aurinkolippojen käytettävyys) tai ilmanvaihdon vedottomuus, ynnä muita asioita joilla on paljon suurempi merkitys arkielämässä kuin kuin vaikkapa turbon alaväännöllä.

        Voisiko olla niin että sinun prioriteettisi vain ovat erilaisia kuin useiden muiden. Sinun oma mielipiteesi ei tee mistään asiasta faktaa eikä edes kaikkien sinun kavereidesi mielipide yhdessä.

        Ei Toyota ole suurin vaan VW on maailman suurin henkilöautojen valmistaja. Tojo myy helpoilla markkina-alueilla ja valmistaa autot paikanpäällä.

        Kyllähän moottorin alavääntö on tärkeimpiä asioita autossa. Kannattaa katsella tutkimuksia joissa tarkastellaan autoja kymmenien tuhansien ihmisten toimesta. Toyota ei yksinkertaisesti pärjää.


      • KunEiPärjää
        AutoTietäjä kirjoitti:

        Ei Toyota ole suurin vaan VW on maailman suurin henkilöautojen valmistaja. Tojo myy helpoilla markkina-alueilla ja valmistaa autot paikanpäällä.

        Kyllähän moottorin alavääntö on tärkeimpiä asioita autossa. Kannattaa katsella tutkimuksia joissa tarkastellaan autoja kymmenien tuhansien ihmisten toimesta. Toyota ei yksinkertaisesti pärjää.

        Juuri julkaistuissa tilastoissa Toyotan myynnin lasku 12.2% Suomessa. Volkkari on suosituin Suomessa. Ohi Toyotan. Skodakin läähättää jo lujaa Toyotan niskaan.


      • PfiuuuuuhAlas

    • Waterpumppu

      Myös vesipumppuvikoja noissa koneissa riittää pienillä ajomäärillä!

    • Paskamerkki

      Täyttä sekundaa koko romu!

    • HeikkoaTekoa

      Siinäpä maailman huonoin dieselmoottori.

      • EiKestä

        Niinhän moni asiantuntija sanoo.


      • eipelaakuneipelaa
        EiKestä kirjoitti:

        Niinhän moni asiantuntija sanoo.

        Ja useampi sen kokenut.


      • Kymmeniätuhansia.rikki
        eipelaakuneipelaa kirjoitti:

        Ja useampi sen kokenut.

        Keskikokoisessa Tojo-liikkeessä korjattu noin sata Suomessa.


    • kauhea.pommikone

      Kyseessähän on maailman toiseksi heikoin dieselmoottorimoottori. Erässä kiinalaisessa halppis aggregaatissa on vielä heikompi.

      • D4DPoks

        Ennemmin ostaisin sen kiinalaisen aggregaatin.


      • 4243rte34tc23t
        D4DPoks kirjoitti:

        Ennemmin ostaisin sen kiinalaisen aggregaatin.

        ilmeisesti, koska on korjattavampi tapaus????


      • Tullutmuutos
        4243rte34tc23t kirjoitti:

        ilmeisesti, koska on korjattavampi tapaus????

        Tojotan nokalla oman myllynsä sijasta nykyisin jo se Bemun diesel. Miten pelittää? Onko kokemuksia.

        Ei taida saada dieseliä automaattina???


      • wert3yg3qv5
        Tullutmuutos kirjoitti:

        Tojotan nokalla oman myllynsä sijasta nykyisin jo se Bemun diesel. Miten pelittää? Onko kokemuksia.

        Ei taida saada dieseliä automaattina???

        ---Ei taida saada dieseliä automaattina???

        no eipä


      • biased

        Olkoon vaan bmw-diesel tojossa. Mutta kun se laitetaan tojon konepellin alle, se muuttuu ongelmaiseksi: öljyt vuotaa, kone nykii ja savuttaa.


    • tasapuolisuutta

      Miksette kerro Skodan TSI-jakoketjuongelmista sekä TDI:n jatkuvista pumppusuutin ja commonrail-ongelmista?

      • SelkeeSyy

        Koska tämä on tojopalsta. Ja Tojon omissakin ongelmissa riittää kylliksi.


      • Konserni.huijaa
        SelkeeSyy kirjoitti:

        Koska tämä on tojopalsta. Ja Tojon omissakin ongelmissa riittää kylliksi.

        Luulisi oman merkin maailmanlaajuiset laajat ongelmat kusetusohjelmineen kiinnostavan enemmän, mutta maton alle lakaisu ja salailu taitaa olla tärkeämpää.


    • Viisasvälttää

      Viisas ihminen kiertää ruostepommi Tojon kaukaa. Etenkin D4D on myrkkyä. En kyllä huolis vokkelokonserninkaan tuotteita mutta nekin on paljon fiksumpia kuin Tojo.

      • ottaako.koville

        Aika outo tyyppi. Tyhmä kuin saapas. Roikkuu kaiket päivät toyotapalstalla, vaikka ei omista sitä ja "kiertäisi kaukaa", mutta kuitenkin norkoilee palstalla aamusta yöhön. Onkohan ihan terve? Ei minusta ainakaan, vai kiinnostaako kuitenkin, mutta rahat ei ostamiseen riitä ja kateus on kova.


      • viisaat.välttävät.tojoa
        ottaako.koville kirjoitti:

        Aika outo tyyppi. Tyhmä kuin saapas. Roikkuu kaiket päivät toyotapalstalla, vaikka ei omista sitä ja "kiertäisi kaukaa", mutta kuitenkin norkoilee palstalla aamusta yöhön. Onkohan ihan terve? Ei minusta ainakaan, vai kiinnostaako kuitenkin, mutta rahat ei ostamiseen riitä ja kateus on kova.

        Toyotan ainoa hyvä puoli on siinä, ettei sitä kukaan kadehdi.

        Käypä koulusi loppuun niin ehkä kielioppisi paranee.


    • KauheeAuto

      Taitaa olla maailman huonoin diesel. Kertakäyttömoottori.

    • D4DRäksPoksPäks

      Kyseessä siis kaikista heikoin dieselmoottori.

      • Täys.pommi

        Niitä paukkuu vähän väliä maailmalla.


    • eihätämitään

      Apua kyllä löytyy jos normiautosta vuotaa öljyt. Pysäytä vaan ensimmäinen VAG-kuski. Kontissa on todennäköisesti runsaasti varaöljyä kanistereissa.

    • mitäs.tykkäätte

      Ave 2.2 D4D : "Ajettu 270 tkm, moottori vaihdettu 140 tkm kohdalla. Paljon huolettomia kilometrejä edessä" Siis taas 10 tkm päästäkö vaihdettava?

      • D4D

        Suurinpiirtein.


    • Jännä_ketju

      koska vastauksista reilusti yli 90% Toyota-palstan oman trollipojun keskustelua itsensä kanssa. Ei tähän kannata sen enempää kommentoida, miettikää itse.

    • d4dpäks

      Paljon on diesel-Tojoihin vaihdettu moottoreita.

    • Riesahanseon

      D4D on vokkelon Tsi:n ohella yksi kartetuimpia moottoreita. Jos joku höynäytettävä haluaa sellaisen ostaa, niin kannattaa heti tehdä kaupat.

    • kääkkätero

      Tojokääkkä äänen päästää kun D4D räjähtää!

    • Paskamikäpaska

      2002 vuoden corolla 2.0 litrasella d4d konella ja vilkuttelee öljynpainevaloa. Missäköhän vika?
      Syö myös öljyä kevyesti sen litran per 1000 km.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe