Uusi ketju Kopittelija007/otakoppi/ mikä muu? :lle

alex.kasi

Suoria kysymyksiä :
a) Miksi väännät muiden palstalaisten kirjoituksia toiseksi ?
b) Miksi levität väärää tietoa (valhetta) muista palstalaisista ?
c) Mikä on palstalla olosi todellinen tarkoitus ?
d) Miksi ei sinulle riitä yksi nimimerkki ?

Alla muutama esimerkki monia joukosta:

a)
Kun minä olin kirjoittanut monta kertaa samassa ketjussa että Jumala Jumaluus on aina SAMA - ja siteerannut kaiken kukkuraksi Paavalin kirjoitusta asiasta :
Paavali: 1. Kor. 12: 4 >>>

Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on SAMA ja
seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on SAMA ja
voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka KAIKKI KAIKISSA vaikuttaa, on SAMA.

1. Kor. 15:28
Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi KAIKKI KAIKISSA.

Niin mitä sinä Kopittelija007 vastasit ?
Että mielestäni Jumala on jaettu kolmeen osaan. On täysin selvä asia että et voi ymmärtää väärin yllä olevaa ja siksi vastauksesi on valhe..
----
b)
--- Tämän jälkeen sanoit että minä olen entinen Jehovan todistaja .. mikä luonnollisesti on tahallinen valhe sekin .. minä en ole sen enempää entinen kuin nykyinen Jehovan todistaja.
-----
c)
Olet nyt kirjoitellut palstalla pitkään - ja tuskin yhtä kirjoitusta jossa sanoisit mitään hyvää adventisteista - ei ole mahdollista että Jumalan lapsi on uskovaisten kiivas syyttäjä .. joka jatkuvasti hakee jotain josta voisi syyttää ja kaiken lisäksi valehtelee..

d)
Valitat että muut kirjoittavat useilla nimimerkeillä - vaikka itse teet sitä kaiken aikaa. Miksi?

Kehoitan sinua:

a) Lopeta vääntämästä muiden palstalaisten kirjoituksia toiseksi ?
b) Lopeta levittämästä väärää tietoa (valhetta) muista palstalaisista ?
c) Käy mielessäsi läpi (mieti asiaa) mikä on palstalla olosi todellinen tarkoitus ?
d) Kirjoita yhdellä nimimerkillä ja ilman että valtaat ketjut massapostituksilla.

alex

18

<50

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alla muutama esimerkki Kopittelijan sekoilusta:

Todistus" ikuisesta piinasta": (joka itse asiassa tarkoittaa, että Jumala loi ensin elämää ja piinaa sitä sitten ikuisesti tulessa) .

" jos ei "iankaikkinen rangaistus" olisikaan iankaikkinen vaan "osa-aikainen" niin sittenhän varmaan "iankaikkisen elämäkin" on "osa-aikainen" ja näin meiltä riistetään iankaikkisen elämän toivokin ! :O

Tuo on siis todistus siitä että Jumala loi elämää ikuisesti piinattavaksi - eikä salli sen kuolla ... ush ! - Kuolemaa ei voi kopittelijan uskon mukaan laskea rangaistukseksi - vaan ihmisiä TÄYTYY kiduttaa tulessa ikuisesti. "!!!"

-----
      Raamattu 1992:ssa Paavali kertoo siitä kuinka synti TUHOAA ihmisen elämän.
      Nyt se ei sovi (niinkuin on selvästi tullut esiin) Kopittelijan uskoon - siksi Raamattu 1992 käännös on väärässä ja Kopittelija on (omasta mielestään) oikeassa ja sillä Kopittelija sitten kuittaa Paavalin kirjoitukset elämän tuhoutumisesta. Paavalihan tuskin voi olla sitä mieltä että elämä tuhoutuu mutta ei tuhoudukaan.

Kuutelin kerran Kuulan helvetti-tutkimusta ja mieleeni jäi (muistaakseni sen kolmannesta osasta) seuraavat sanat : (suunnilleen näin) "Paavali ei koskaan edes vahingossa sanonut, että kadotettu elämä jatkuisi loputtomiin kuoleman jälkeen - vaan aina että se lopulta tuhoutuu. " (En nyt muista sanatarkkaan mutta asiasisältö oli tuo) ..

Ja tämä on luonnollisesti ihan totta - on erittäin vaikeaa edes yrittää sovittaa ikuista helvetin piinaa Paavalin kirjoituksiin. Siksi 1992 käännös antaa paremman kuvan siitä mitä Paavali kirjoituksillaan tarkoitti . Monet omaan kuolemattomuuteensa uskovat ovat suoraan Paavalin vastustajia ja kristinuskossa on aina ollut Paavalin vastustajia - asia josta Paavali ei tykännyt - mutta sanoi kuitenkin selvästi että :

Gal. 1:8
      Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

Valitettavasti kopittelija007:lle kelpaa kauttaaltaan Raamatussa VAIN sellainen mikä ainakin näennäisesti tukee hänen uskoaan "sielun luontaiseen kuolemattomuuteen" ja sitä seuraavaan ikuiseen helvetin piinaan.

Sitaatti:
      "Taas sinä Alex taas jankkaat tätä suomen 1992 käännösratkaisua kreikan sanasta "apṓleia" eli "tuhoon"...
      ---

Kopittelija tuntee myös Raamatun (ainakin omasta mielestään) paremmin kuin adventistit:

Sitaatti: "Noh, sinä "anneelina8" et nyt adventismista sokeutuneena näytä ymmärtävän edelleenkään mitä edes sanat "sielu" ja "kuolema" tarkoittavat RAAMATUN MUKAISESTI."

Höpö höpö sanon minä - anneelina8 tuntee Raamatun ja ymmärtää sen sanoman oikein hyvin ..
      ---

Kopittelija077:llä on esimerkiksi MONTA ERILAISTA kuolemaa.

Sitaatti: " kun luemme tarkasti raamattua, niin sieltä löytyy kolmekin tapaa kuolla ! "

Joskus tuntuu että kolme kuolemaa on Kopittelijan uskossa aivan liian pieni luku..

Nyt Raamattu itse puhuu sen viimeisessä kirjassa "Toisesta kuolemasta" - 1 1=2 ..

---
      Tämän lisäksi : Kopittelijan paratiisi on jo haudassa ? - koska Jeesus meni ja saarnasi tuonelassa oleville hengille / ja samassa paikassa on myös Kopittelijan helvetti .

Kuolema on kopittelijalle esimerkiksi syntisyyttä tai "hengellinen ero Jumalasta" - ja kun Jeesus kuoli .. se tarkoitti siis että Jeesuksesta tuli syntinen - mikä todella on monien kristittyjen usko .. sanotaan että Jumala ikäänkuin teki Jeesuksesta syntisen ja rankaisi sitten häntä .. mikä ei ole sekään Raamatullinen näkemys asiasta..

Tämä on todellista sekoilua - ei mitään muuta .. ja sen lopputulos on se olematon oma-kuolemattomuus ja sitä seuraava olematon helvetti ja oppi siellä kitumisesta.
      Raamattu ei (jos ihan totta puhutaan ja on palstallakin käynyt selville ) edes tunne sanaa helvetti .. vaan se on jälkeenpäin Raamattuun kirjoitettu sana ..

Se ehkä ei tunnu kovinkaan "vaarallliselta" - mutta tosiasiassa se on todella sekoittava sana - koska helvetti sanan mukana seuraa iso kasa epäraamatullisia käsityksiä - esimerkiksi olemattomasta kuolleiden valtakunnasta ... jossa esimerkiksi sitten ne Kopittelijan paratiisi ja helvetti sitten ovat.

Ja Kopittelijaa häiritsee vastaan sanojat:
      Sitaatti: "Lopeta jo Alex ja mene pois... kiitos" ..ja "oletko entinen Jehovan todistaja" ..
      Siis " voi voi .. ":))
      Minkälainen mahtaakaan se kopittelijan "helvetti/paratiisi" siellä kahteen jaetussa "odotussalissa" olla..

Sekavaa on .. ja nyt Kopittelijallä on taktiikkana kirjoittaa joka toiseen ketjuun enemmän viestejä kuin kaikki muut kirjoittajat yhteensä .. eräänlainen tapa tukahduttaa kaikki normaali keskustelu .. ja ohjata se noihin Kopittelijan sekoiluihin ..

alex

• Alex kirjoittaa minun kirjoittaneen näin "oletko entinen Jehovan todistaja" ..

Näytätkö minulle kohdan jossa olen sanonut näin ? Kiitos !

Mustaa valkoisella !

• Näin olen kyllä Alex sanonut !

"Kopittelija007
        24.6.2015 15:44
        Mitähän sinä nyt yritit sanoa... vartiotorni-opilta tämä minusta kuulostaa... :O"

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13660702

.Ja tämä asia koski siis sinun käsitystäsi Jumaluudesta ja ns."kolminaisuusopista"...
        .
        ÄLÄ ALEX KOKO AJAN TÄÄLLÄ VÄÄRISTELE JA KÄÄNTELE KIEROON TAI TAHALLASI KÄSITÄ VÄÄRIN SITÄ MITÄ MINÄ TODELLA OLEN SANONUT TÄÄLLÄ !

• Herää.Jo
        Kopittelija007 kirjoitti:

Näin olen kyllä Alex sanonut !

"Kopittelija007
        24.6.2015 15:44
        Mitähän sinä nyt yritit sanoa... vartiotorni-opilta tämä minusta kuulostaa... :O"

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13660702

.Ja tämä asia koski siis sinun käsitystäsi Jumaluudesta ja ns."kolminaisuusopista"...
        .
        ÄLÄ ALEX KOKO AJAN TÄÄLLÄ VÄÄRISTELE JA KÄÄNTELE KIEROON TAI TAHALLASI KÄSITÄ VÄÄRIN SITÄ MITÄ MINÄ TODELLA OLEN SANONUT TÄÄLLÄ !

Kopittelija - näinkin olet sanonut - ja kaikki on pintaa ja kopioitu vain yhdestä ketjusta: Onko tämä uudesti syntyneen kristityn puhetta?
        .....
        Eli Alex on lähempänä Jehovan todistajien oppia kuin adventismia!
        Sama pätee hänen käsityksestään annihilaatio-oppiin!
        ......
        Alex ei siis tämän perusteella usko että Jeesus olisi ollut Jumalapersoona eli Herra taivaassa jo ennen ihmiseksi tulemistaan!
        .......
        Alex on siis tässäkin suhteessa siis harhaopettaja! :O
        .......
        Nimittäin Alex luulee tässä Dan 10 luvussa että Isä Jahve Jumala puhuu Mikaelista eli ehkä hänen mielestään siis Jeesuksesta eli huomaa " joka on KUIN Jumala"...
        .......
        Mutta Alex.... Jeesus on Jumala ! ... ei enkeli Jumalan sanansaattaja !
        Kyllä sinun pitää jo kohta se vartiotorni lehti tilata varmaankin... :O
        ........
        Ps. Onko Alexin mielestä langenneella enkelillä eli Saatanalla myös Jumaluus itsessään?
        ........
        No minä jo teitä "pikkupiruja" jo odottelinkin tänne vai alkoiko Alex jutella taas monin anonyymein nimimerkein pönkittääkseen itseään...
        .........
        Mitähän sinä nyt yritit sanoa... vartiotorni-opilta tämä minusta kuulostaa... :O
        .........
        Ja tässäkin samaa tyhjää "hengetöntä" löpinää missä ei mitään sanomaa mistään....
        ..........
        Ja toisekseen minä en esiinnyt täällä "tuntemattomana" niin kuin sinä Alex ja tämäkin juuri osoittaa sinun EPÄREHELLISYYTTÄSI ! :O

Ja kaikki tämä puheesi on vain panettelua ja valhetta - Alex on kirjoitellut palstalla vuosia ja jokainen joka haluaa voi lukea hänen kirjoituksiaan.

• Herää.Jo kirjoitti:

Kopittelija - näinkin olet sanonut - ja kaikki on pintaa ja kopioitu vain yhdestä ketjusta: Onko tämä uudesti syntyneen kristityn puhetta?
        .....
        ......
        Alex ei siis tämän perusteella usko että Jeesus olisi ollut Jumalapersoona eli Herra taivaassa jo ennen ihmiseksi tulemistaan!
        .......
        .......
        Nimittäin Alex luulee tässä Dan 10 luvussa että Isä Jahve Jumala puhuu Mikaelista eli ehkä hänen mielestään siis Jeesuksesta eli huomaa " joka on KUIN Jumala"...
        .......
        ........
        Ps. Onko Alexin mielestä langenneella enkelillä eli Saatanalla myös Jumaluus itsessään?
        ........
        No minä jo teitä "pikkupiruja" jo odottelinkin tänne vai alkoiko Alex jutella taas monin anonyymein nimimerkein pönkittääkseen itseään...
        .........
        Mitähän sinä nyt yritit sanoa... vartiotorni-opilta tämä minusta kuulostaa... :O
        .........
        Ja tässäkin samaa tyhjää "hengetöntä" löpinää missä ei mitään sanomaa mistään....
        ..........
        Ja toisekseen minä en esiinnyt täällä "tuntemattomana" niin kuin sinä Alex ja tämäkin juuri osoittaa sinun EPÄREHELLISYYTTÄSI ! :O

Ja kaikki tämä puheesi on vain panettelua ja valhetta - Alex on kirjoitellut palstalla vuosia ja jokainen joka haluaa voi lukea hänen kirjoituksiaan.

Sanoisin tahallista valhetta Kopittelijalta - joka sana tuossa -- ja pelkkää harhautusta .. ja asian kiertelyä..

En usko että Kopittelija olisi kiinnostunut keskustelemaan Raamatun sanomasta, hän haluaa vain olla oikeassa .. myös kun hän on väärässä .. ja haukkua adventisteja ja heidän uskoaan ja siinä sivussa kaikkia niitäkin jotka eivät ala parjaamaan hänen kansaan .. Muutamien kohdalla se taktiikka onnistuu esimerkiksi Eap on liittynyt (valitettavasti) samaan parjaajien kuoroon.

Uudesti syntynyt ?! nehei
        alex

• alex.kasi kirjoitti:

Sanoisin tahallista valhetta Kopittelijalta - joka sana tuossa -- ja pelkkää harhautusta .. ja asian kiertelyä..

En usko että Kopittelija olisi kiinnostunut keskustelemaan Raamatun sanomasta, hän haluaa vain olla oikeassa .. myös kun hän on väärässä .. ja haukkua adventisteja ja heidän uskoaan ja siinä sivussa kaikkia niitäkin jotka eivät ala parjaamaan hänen kansaan .. Muutamien kohdalla se taktiikka onnistuu esimerkiksi Eap on liittynyt (valitettavasti) samaan parjaajien kuoroon.

Uudesti syntynyt ?! nehei
        alex

Lisätään tähän vielä varmuudeksi että Kopittelija saa ehdottomasti pitää uskonsa ja olla se kuin on .. ei tarvitse olla kenenkään kanssa samaa mieltä jos ei ole .. mutta pitäisi yrittää keskustella ASIOISTA .. ei niinkuin nyt että kun alkaa polttamaan jalkojen alla niin alkaa hirveä mollaaminen .. Ota Kopittelija oppia vaikka "kerettiläisestä" - hänkin on eri mieltä adventistien kanssa monessa asiassa mutta osaa silti kirjoittaa oman kantansa aika sävyisästi.. ja kerettiläisellä on asiaa kirjoituksissaan .. Uskoisin että se johtuu siitä että hän HALUAA olla rehellinen .. ja uskaltaa puhua sen mukaan .. ja joskus me kaikki erehdymme .. Pääasia on että ihmisellä on todellinen pyrkimys olla rehellinen ..

alex

• Herää.Jo kirjoitti:

.....
        ......
        .......
        .......
        .......
        ........
        ........
        .........
        .........
        ..........

" Onko tämä uudesti syntyneen kristityn puhetta? "

..."Niin kirkkaana nään... niin timantin kuin ruosteenkin"....

https://www.youtube.com/watch?v=FyEfDA3GjWg

• Lisää Kopittelijan anti-adventistismista:

Kopittelijalle on erittäin vaikeaa nähdä asioita niiden eripuolilta - hänelle on esimerkiksi Vanhatestamentti jotain "mennyttä" ja sen sanoma jotenkin "vanhentunutta" - kun taas se on asiaa tutkineille Vt on yksi osa Raamatun sanomasta (sen kokonaisuudesta). Kopittelija on ehkä unohtanut että Jeesus vetosi ainoastaan Vanhaantestamenttiin..

Tosiasiassa Raamatun kokonaiskertomus alkaa Sanoilla Alussa Jumala loi taivaan ja maan .. ja loppuun sen viimeiseen lukuun Ilmestyskirjassa.

Raamattu on YKSI opettava kertomus siitä minkälainen Raamatun Jumala On- ja minkälainen ihminen on ja kuinka Jumala vapauttaa synnin orjat ja pelastaa kuolemasta iankaikkiseen elämään.

Raamattu kertoo Jumalan täydellisestä olemuksesta (ja ehdottomasti ei mistään piinaajasta) - Jumalan täydellisyydestä mikä tulee esille esimerkiksi "Jumalan itsensä kirjoittamissa ja ihmisille antamissa käskyissä" .. Raamattu kertoo Jumalan vanhurskaudesta - Jumalan täydellinen oikeudenmukaisuus ja rakkaus (jotka ovat välttämättömiä ominaisuuksia elämän säilymiselle) ovat e ominaisuudet joita Raamattu ihmiselle opettaa. Raamattu kertoo että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus.

Raamattu kertoo selvästi syyn siihen miksi ihminen kuolee (lakkaa elämästä) .. Ihminen kuolee koska ihmiset tekevät sellaista mikä tuhoaa heidän elämänsä .. kuolema on ihmisten tekojen seurausta - ihminen on erossa Luojastaan / Jumalastaan jolla ainoastaan on kuolemattomuus ja siksi ei ihmisessä ole iankaikkista elämää joka hänessä pysyisi..

Tästä Kopittelija on eri mieltä Raamatun kanssa .. koska hän usko olevansa kuolematon kuin Jumala - mutta Jumalassa ei ole syntiä ja siksi Jumala On kuolematon - kun taas Kopittelijassa on syntiä vaikka kuinka paljon ..

Kun Kopittelija sanoo että Jeesus on lunastanut hänet .. niin se ie tarkoita että Jeesus olisi lunastanut hänet synnin tuottamasta kuolemasta > elämään .. koska Kopittelija jo uskoo omaavansa kuolemattomuuden - se ei myöskään tarkoita että Jeesus olisi maksanut kopittelijan synnit kuolemalla hänen sijastaan - koska Kopittelija jo uskoo omaavansa kuolemattomuuden .. se ei myöskään tarkoita että Jeesus kantoi saman (kopittelijan uskonmukaisen) syntisen rangaistuksen kuin Kopittelijan itse olisi kannettava - sillä Jeesus ei ole helvetissä kärsimässä Kopittelijan syntien lunastukseksi ..
      Meille jotka uskomme että Jeesus todella kantoi kaikki meidän tekojemme seuraukset on asia selvä - synnin palkka on kuolema - ja Jeesus kuoli. Kopittelijalle synti on kuolema ja syntinen joutuu helvettiin ikuisesti kitumaan tekojensa tähden - kuka siellä maksaa Kopittelijan syntejä ei ole selvinnyt - Jeesus siellä ei kuitenkaan ole.. Kopittelija uskoo että saatana elää helvetissä ikuisesti .. niin että jos? se on sitten saatana joka kopittelijankin lunastaa?

Listaa Kopittelijan sekoiluista voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle .. mutta myöhemmin lisää .. nyt on päivällisen aika ..

alex

• Voisitko Alex esiintyä täällä omalla nimelläsi ja kuvallasi että et vain anonyymina puskista huutelisi lapsellisuuksiasi ja epätosia haukkumisiasi... Kiitos ! :)

• Täällä on niin helppo huudella netissä kun ei tarvitse kantaa mitään vastuuta puheistaan ja sanomisistaan...

Siksi on myös sinun kanssasi Alex aivan turha keskustella mistään kun "mies" ei seiso edes omien sanojensa takana vaan piilottaa identiteettinsä täysin ! :O

• kerettiläinen--

Kaikki eivät ole tuollaisia ITSEÄÄN esittäviä tyrkkyjä, ITSEKRITIIKITTÖMIÄ ja lapsellisia suunsoittajia, vaan haluavat keskustella vain ASIOISTA. Ketään muuta tuskin häiritsee tuo nimimerkillä kirjoittelu ja se on aivan SALLITTUA, joten jos se jostain syystä häiritsee eikä sovi sinulle, niin voithan poistua jollekin muulle palstalle häiriköimään ja massapostittamaan linkkejäsi ja kirjoituksiasi...
        Kumma kun sinua ei häiritse kenenkään "omakuolemattoman puskajussin" kirjoittelu, vaan ainoastaan niiden, jotka ovat kanssasi eri mieltä, eivätkä usko noihin typeriin tuonela=paratiisi-höpinöihisi...

• 1Yksinkertainen

Taivaalla leijaileva pilvenhattara nimimerkin takana syyttää muita siitä, että nämä eivät esiinny "omilla kuvillaan ja nimillään"? Siis anteeksi kuinka?

Tappelu on turhaa, mutta tekopyhyyttä saa kritisoida. Se, mikä Kopittelijan kirjoituksissa pistää eniten silmään on se, miten hän itse tekee kaikkea sitä mistä muita syyttää. Narsismin silmiinpistävin piirre on juuri tuo. Koska narsisti ei kykene näkemään mitään oman itsensä ulkopuolella, hän kuvittelee automaattisesti että kaikki muut ovat aivan samanlaisia kuin hän itse, ja näkee kaikki muut vain peilinä omalle kuvalleen. Peilikuva on kuitenkin niin ahdistava, että sen olemassaolo pitää kieltää ja syy siitä vierittää muiden harteille. "En minä, mutta nuo muut."

Komppaan muuten Kerettiläistä, kaikilla ei ole tarve korostaa itseään, ja yleensä siihen pyrkivätkin ainoastaan kulttijohtajat tai sellaiseksi haluavat. Jeesus antoi meille esimerkin, Jumala on rakkaus, ja rakkaus ei etsi itseään.

• 1Yksinkertainen kirjoitti:

Taivaalla leijaileva pilvenhattara nimimerkin takana syyttää muita siitä, että nämä eivät esiinny "omilla kuvillaan ja nimillään"? Siis anteeksi kuinka?

Tappelu on turhaa, mutta tekopyhyyttä saa kritisoida. Se, mikä Kopittelijan kirjoituksissa pistää eniten silmään on se, miten hän itse tekee kaikkea sitä mistä muita syyttää. Narsismin silmiinpistävin piirre on juuri tuo. Koska narsisti ei kykene näkemään mitään oman itsensä ulkopuolella, hän kuvittelee automaattisesti että kaikki muut ovat aivan samanlaisia kuin hän itse, ja näkee kaikki muut vain peilinä omalle kuvalleen. Peilikuva on kuitenkin niin ahdistava, että sen olemassaolo pitää kieltää ja syy siitä vierittää muiden harteille. "En minä, mutta nuo muut."

Komppaan muuten Kerettiläistä, kaikilla ei ole tarve korostaa itseään, ja yleensä siihen pyrkivätkin ainoastaan kulttijohtajat tai sellaiseksi haluavat. Jeesus antoi meille esimerkin, Jumala on rakkaus, ja rakkaus ei etsi itseään.

Vai olen minä nyt "narsisti"... :D
        .
        Minä tuossa jokin aika sitten kuuntelin tuolta Radio Deiltä sellaisen keskustelun jossa oli Patmos järjestöstä Pasi Turunen ja muitakin joiden nimiä en muista, mutta asia keskustelussa oli kristittyjen käyttäytyminen Sosiaalisessa Mediassa !
        .
        Siinä juuri kaikki keskustelijat olivat todella yllättyneitä siitä miten siellä toisia kristittyjä lyödään oikein olan takaa ja kielenkäyttö on hyvin ala-arvoista.

Ja syyksi juuri nähtiin että suurin syy tähän on se, että keskustelijat voivat keskustella SoMessa ANONYYMINA siten, että heidän identiteettinsä jää jokaiselta lukijalta piiloon ja näin kirjoittajien ei tavallaan tarvitse koskaan ns. vastata sanoistaan "seisoa sanojensa takana"...

Ja näinhän ei ole esim palkallisilla tietyn järjestön alla toimivilla ns."hengellisisillä työntekijöillä" joiden sanomiset ja käytös ja kaikkinainen käyttäytyminen jää suurennuslasilla sosiaaliseen muistiin !
        .
        Ja Esim. näillä adventismi sivuilla tämä "puskahuutelu" näkyy kanssa niin selkeästi ja räikeästi !
        Ja vaikka täällä olisi ns."virallisia nikkejäkin" niin silti esim. nimimerkki Alex piilottaa sen niin että jopa hänen aiemmin kirjoittamat viestitkin piilotetaan profiilissa niin että niitä on aina vaikea löytää jälkeenpäin !
        Vrt. http://www.suomi24.fi/profiili/alex.kasi
        .
        Eli mitä tällä haluan sanoa on se, että TODELLISELLA KRISTITYLLÄ EI OLE MITÄÄN SALATTAVAA JA HÄN VAELTAA VALKEUDESSA !
        ,
        Ja tätä minäkin perään todellisilta kristityiltä... paino sanalla todellisilla eli ihmisillä jotka ovat todellisia eikä mitään "nettipuskia" !
        .

Minun "jalanjälkiäni" voi tutkia vapaasti jokainen tuolta...http://otakoppi.webnode.fi/blogi/
        ja sitten tuolta...http://www.suomi24.fi/profiili/otakoppi

• mikävaivana

Mitä sinä Kopittelija höpiset Alexhan on laittanut aina oman nimensä kirjoituksiinsa, mikä sinua mies poloista oikein vaivaa kun et näe Alexin nimeä.

• Aivan... ei nimeä ei kuvaa ei mitään
        http://www.suomi24.fi/profiili/alex.kasi

Voi olla vaikka naapurin Riitta !
        Ei Timo Flink ei Kai Arasola ei Jari Launonen tms.
        .
        Samanlainen "puskajussi" kuin sinäkin "mikävaivana" !
        .
        Ei tällaisten "puskien" huuteluja tarvitse ottaa vakavasti kun voi aina paeta paikalta kun maa polttaa alla eikä tarvitse hävetä omia puheitaan yleisesti ja muuallakin !

• Kopittelija007 kirjoitti:

Aivan... ei nimeä ei kuvaa ei mitään
        http://www.suomi24.fi/profiili/alex.kasi

Voi olla vaikka naapurin Riitta !
        Ei Timo Flink ei Kai Arasola ei Jari Launonen tms.
        .
        Samanlainen "puskajussi" kuin sinäkin "mikävaivana" !
        .
        Ei tällaisten "puskien" huuteluja tarvitse ottaa vakavasti kun voi aina paeta paikalta kun maa polttaa alla eikä tarvitse hävetä omia puheitaan yleisesti ja muuallakin !

Ihminen ei ole tärkeä . Opi se.

Ja jälleen niinkuin aina ennenkin - kun aletaan puhumaan ASIAA -- käännät keskustelun ihmisiin .. mutta tällä kertaa jatkoa tulee noista sinun selityksistäsi ja ihmisten alentamisistasi ..

Sanot: Helppo huudella? -
        Ne "huutelut" ovat omia sekavia selityksiäsi.. ja on olemassa paljon kysymyksiä joihin et ikinä vastaa - se on varma - koska jos niihin vastaa joudut paljastamaan oppisi hataruuden ..

Esimerkiksi:
        Miksi ajattelet että Jumala joka ei koskaan erehdy, loi ensin elämää ja piinaa sitä sitten ikuisesti - niinkuin sinä uskot.

Nyt on selvä asia, että sellainen usko on harhaa - ja ainoa oikea kestävä vastaus olisi että tunnustat että koko ikuisen helvetin piinan oppi on harhaa. Mutta koska sinä et voi sitä tunnustaa -- jäämme vastaustasi vaille..

Niin yksinkertainen kuin totuus onkin ..että lapsikin sen tajuaa ... mutta et sinä ..

Jotkut sanovat tämä ei ole pelastuskysymys ja miksi tuo usko omaan kuolemattomuuteen on muka niin ratkaiseva ?

Siihen löytyy yksinkertainen vastaus.

Jeesuksen sanat : Etsikää ensin Jumalan vanhurskautta ...

- ja Jumalan vanhurskauteen ei kuulu sellaista kuin "luotujensa ikuinen piinaaminen" - se on varma.

Jeesus ei uskonut sen enempää helvettiin (sellaista käsitettä ei siihen aikaan edes ollut) kuin ikuiseen piinaankaan .. koko piinaoppi on haettu kristinuskoon pakana opeista ..

Kristinuskossa sitten muuteltiin Raamatun kirjoituksia - myös Vanhantestamentin puolella ja kylvettiin sinne sielun kuolemattomuutta ja helvettiä - vaikka sitä ei siellä ole koskaan ollut - jos rehellisiä ollaan.

Siis REHELLISIÄ ..
        Onko kirkko ollut rehellinen? .. onko kirkko luotettava raamatuntulkitsija?
        Ei ole .. ja sinäkin olet pudonnut sinne kirkon kaivamaan kuoppaan .. ja siellä sitten jaetaan toinen puoli paratiisiksi ja toinen puoli helvetiksi. Voi hyvä sylvi ..

Ja kaiken keskellä leikit profeettaa ? :)) siis anna mun kaikki kestää..

Minä tulen tästä eteenpäin kirjoittamaan sinun harhoistasi ja muiden kirjoitusten vääristelyistäsi ja koppavasta tyylistäsi adventisteja kohtaan - jota käytät ihmisistä vain siksi että he eivät jaa noita sekavia oppejasi vaan uskaltavat uskoa siihen minkä todeksi näkevät. Se loppuu jos ihmisten panettelusi loppuu ja alat asialinjalle.

Ja nyt sitten taas voit keksiä jotain makea, niin minusta kuin kaikista joista puhut halventavasti .. kun et asiasta voi mitään sanoa ..

Tällä palstalla on muutamia uskovaisiakin - nöyriä ihmisiä jotka tutkivat Raamattua ja luottavat Jumalaan .. jätä heidät rauhaan ..
        Jos sinä olet erimieltä - niin ole - mutta älä hyvä ihminen sano että olet raamatullinen kun kerran et ole ..

alex

• Pikku esimerkki palstan keskusteluista:

Kun adventisti sanoo:
      "Minä panen kaiken toivoni Jeesuksen lunastukseen - minä uskon että Jeesus oli ilman syntiä ja minä uskon että Jeesus kuoli sen kuoleman joka olisi ollut minun osani koska minä olen syntinen ja synnin palkka on kuolema.

Silloin astuu esiin joku niin sanottu "uudesti syntynyt entinen adventisti" tai joku uudesti syntynyt ateisti .. tai joku kopittelija "joka tietää" paremmin .. ja alkaa kova polemiikki ja kopittelu .. niin mistä ?

Juu, ties mistä .. siis ihan mistä vain .. mutta ei itse asiasta ..

Nyt on asia todellisuudessa kuitenkin niin että näillä entisillä uudestisyntyneillä kopittelijoilla ei periaatteessa ole mitään annettavaa adventisteille - eikä se edes johdu siitä että adventistit olivat kaikkitietävää - vaan näiden kriitikoiden ymmärtämättömyydestä -- tavallisesti aletaan puhumaan Ellen G Whitesta .. tai jostain muusta henkilöstä .. tai vaikka sapattista kontra sunnuntai, tai kuolemasta (tai oikeastaan kuolemattomuudesta) tai jostain muusta joka ei kuulu asiaan .. pilkataan esimerkiksi Jumalaa ..

Raamattu sanoo, että kuollut ei tiedä mistään.
      Kopittelija (joka tietää paremmin) sanoo - kuolemaa ei ole sanokoon Raamattu sitten mitä vain - ja kutsuu kuolemaa miksi sattuu (esimerkiksi hengelliseksi eroksi Jumalasta) ja niin edelleen - ja kirjoittelee joka toiseen ketjuun omia ajatuksiaan niin paljon että kaikki keskustelu hukkuu niihin viesteihin .. Mikä on kai tarkoituskin .. mitään muuta tarkoitusta on vaikea löytää .

Mutta HALOO - adventisti sanoi: "Minä panen kaiken toivoni Jeesukseen - ja uskon että Jeesus on kuollut minun puolestani sen kuoleman joka olisi ollut minun tekojeni oikeudenmukainen seuraus."

Ei ei sanoo anti-adventistit ja sitten kopittelee joku itsepäinen ja itsekeskeinen että "Ei kukaan kuole - vaan pääsee taivaaseen tai joutuu ikuisesti kidutettavaksi Helvetin tulijärveen.. ??!! "

Mutta adventisti ei usko että sellaista ikuista piinaa on olemassa .. ?
      Vaan panee kaiken toivonsa siihen, että JEESUS on lunastanut hänet KUOLEMALLA sen kuoleman joka olisi ollut hänen osansa .. hänen oikeudenmukainen osansa - koska hän on syntinen ja vajavainen ihminen..

Ei ei ei - huutelee kopittelijat ja yksi pilkkaa Jumalaa (kutsuu Jumalaa vaikkapa ukkeliksi) toinen huhuilee pusikostaan sitä omaa kuolemattomuuttaan ja ottaa todisteeksi adventistien ymmärtämättömyydestä vaikkapa Ellen Whiten 150 vuotta sitten kirjoittaman lauseen jostain kirjasta (sivulta 658 kolmas rivi .. alkaen We .. ja jopa englanniksi .. niin tai vaikka hautakiven Ellen Whiten haudalla .. joka on aivan väärää mallia ..

Mutta HALOO .. adventisti sanoo että hän panee kaiken toivonsa Jeesukseen ja siihen että Jeesus kuoli hänen puolestaan sen kuoleman joka olisi ollut hänen oikeudenmukainen osansa - koska hän on syntinen ihminen ja adventisti on siitä kiitollinen Jumalalle ...

Pää- kopittelija agentti007 sanoo kymmenennen kerran "painavan sanansa" - EI KUOLEMAA OLE .. siis Jeesus ei ole voinut kuolla adventistien syntien edestä .. siispä adventismi on väärä oppi .. ja siksi he riskeeraavat helvetin ikuisen piinan .. johon Pää-kopittelijan uusin aseenkannattaja Eap .. sanoo että JUU, ajatelkaa JOS .. siis JOS .. Jumalalla onkin sellainen EHTO - että kaikkien PITÄÄ uskoa ikuiseen piinaan .. että muuten ei pelastu .. sieltä ikuisesta piinasta .. että juu ..

Johon adventisti sanoo : Mutta minä panen kaiken toivoni Jeesukseen ja siihen että hän on lunastanut minut syntieni seurauksista ja kuollut sen kuoleman joka muutoin olisi ollut minun itseni kuoltava.. koska Raamattu sanoo että "synnin palkka on kuolema" .

Tämä on kuin punainen vaate näille kopittelijoille ja Jumalan pilkkaajille.
      GRRR .. ja noustaan kovaan vastarintaan - Mitä se adventisti TAAAAS sanoo .. kyllä on sitten ihan pihalla .. ja aletaan puhumaan vaikka Èllen Whitestä (joka kuoli reilut 100 vuotta sitten) .. Tai oikeastaan on kai näiden kopittelijoiden mielestä siellä kaksiosaisessa helvetti/paratiisissa odottamassa tuomiotaan ..
      ---
      Juu, nyt minä (alex) olen kirjoitellut näillä palstoilla aika monta vuotta ja voin sanoa että adventisti ei usko mihinkään kaksiosaiseen helvetti/tuonela/paratiisiin joka sijaisisi jossain maan alla .. (enkä usko minäkään vaikka en adventisti olekaan) - adventisti uskoo mihin uskoo ja panee kaiken toivonsa Jeesuksen antamaan lunastukseen .. ja that's it.. jos sinä et usko - ole uskomatta .. se ei muuta mitään kenellekään ..

Miksi se häiritsee näitä kopittelijoita - niin suunnattomasti .. että adventisti panee kaiken toivonsa Jeesuksen sijais-kuolemaan - sen sijaan että uskoisi että ikuinen piina on olemassa ?

alex

• Exadventistiparka

Alex, huomaan tämän ketjun olevan enemmänkin roskaposteja kuin asioista keskustelemista. Toivon että olet jo pahimmat saanut sanottua, ja että voitaisiin jatkaa ihan keskustelulinjalla.
      Olin pari päivää työmatkalla ja ehdin vain hieman lueskella kirjoituksiasi sinä aikana. Mutta ilokseni havaitsin että toit esiin kantaasi Raamatun jakeilla, mikä on juuri se mistä minä pidän. Meille ei ole annettu sen paremmin Luthereita kuin Elleneitäkään ainaoksi erehtymättömäksi totuudeksi Jumalasta, ja siksi arvostan kun vetosit Raamatun jakeisiin. :)
      Korostaisin sitä että kuten sinulle jo aiemmin sanoin, olen kiinnostunut kuulemaan toisia ja keskustelemaan ajatuksista - kunhan ne perustuvat selkeästi Raamattuun.
      En ehtinyt kommentoida eilen, mutta halusin kysyä sinulta tarkennusta siitä miten ymmärrät Jumaluuden. Aloituksessasi kirjoitit:
      "Kun minä olin kirjoittanut monta kertaa samassa ketjussa että Jumala Jumaluus on aina SAMA - ja siteerannut kaiken kukkuraksi Paavalin kirjoitusta asiasta :"
      Voisitko vielä tarkentaa - miten sinä ymmärrät Isän, Pojan ja Pyhän Hengen ? Ovatko he mielestäsi eri persoonia, toisistaan riippuvia tavalla jota emme voi ymmärtää kunnolla, mutta kuitenkin jokainen erikseen "ajatteleva" - sikäli kun me nyt edes "Jumalan ajattelemisen" voimme ymmärtää - siis tarkoitan sitä että onko heillä jokaisella samanaikaisesti eri "tehtävät" ja "ajatukset", vai -
      - näetkö Jumaluuden siten, että yksi Jumaluus vain vaikuttaa eri tavoin ja eri ilmenemismuodoin, mutta siis näillä kolmella ei olisi "itsenäistä" ajattelua, vaan yksi Jumaluus toimii kolmessa ilmenemismuodossa yhtä aikaa ?
      Voisitko selventää hieman kantaasi ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      137
      1443
    2. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      148
      1081
    3. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      69
      916
    4. 68
      723
    5. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      56
      713
    6. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      238
      681
    7. Rakastan sinua mies

Siksi haluankin vain sinun kanssa sitä.
      Ikävä
      37
      599
    8. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      33
      561
    9. Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"

Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi
      Tanssii tähtien kanssa
      7
      531
    10. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      39
      527
    Aihe