Väärä rakkaus!

varoitus

Uskovat jotka haluavat elää Jumalan Saban mukaista elämää tuomitaan tässä ajassa heti lakihenkiseksi, suorittajaksi, kylmäksi, rakkaudettomaksi jne jne.. Lista on pitkä.

Näiltä vääriltä tuomareilta kuulee usein sanat "Jumala on rakkaus", "Jumala on armollinen", "kyllä Jumala ymmärtää" ja myös monesti he vetoavat myös väärin periaattein rakkauden kaksois käskyyn kun heitä jostain synnistä nuhtelee.

Luetaan yhdessä Jumalan Sanasta nyt kaksois käsky:

"rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi"

"Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

Ensimmäinen ja tärkein käsky on siis rakastaa Herraa KOKO sydämensä pohjasta.

Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä käsketään rakastaa lähimmäistään.

Nämä henkilöt jotka hyökkäävät niitä vastaan, jotka haluavat elää Jumalan Sanan mukaista elämää, rypevät itse synneissään, ovat uskossa vain silloin kuin tuntuu siltä ja synnissä rypemistään he kutsuvat valheellisesti "aavikko jaksoksi", "erämaaksi" "pimeässä laaksossa vaeltamiseksi"
Sunnuntaisin he käyvät kokouksissa "lataamassa akkuja" hakemalla "Pyhän Hengen" hurmosbtilaa ja ehkä myös kaatuilemassa.
Muun ajan he käyttävät katsomalla maallisia tv ohjelmia, lukemalla maallista kirjallisuutta, pyörimällä facebookissa, pelaamalla video pelejä jne jne...
Tällä he viihdyttävät lihallista mieltään ja tällä kaikella roskalla he itsensä täyttävät ja sunnuntaina taas vedetään Kristus naamari päähän ollaan taas niin "nöyrää" Kristuksen seuraajaa.

Jeesus sanoi "ÄLKÄÄ MUKAUTUKO TÄMÄN MAAILMAN AJAN MUKAAN"

Täälläkin foorumilla nämä kyseiset henkilöt kehtaavat käyttää rakkauden kaksois käskyä vääryyden aseena.

Näinkö te kohtelette jotain jota väitätte rakastavanne?

Rikotte räikeästi kaiken mitä Jumala on Sanassaan sanonut ja sitten väitätte vielä rakastavanne Häntä koko sydämestänne?

Jeesus sanoi "Joka rakastaa minua se pitää käskyni"

Jos te jotain rakastatte te haluatte olla hänelle mieliksi, silti itse JUMALAA KAIKKIVALTIASTA kohtaan te toimitte välin pitämättömästi, poljette hänen Sanansa jalkoihinne, syljette sen päälle teoillanne ja toteatte perään, että "no Hän on rakkaus" "Kyllä Hän ymmärtää onhan Hän armollinen"

Miten te luulette voivanne välttää Jumalan tuomion?

Jos vanhurskas vaivoin pelastuu mihin joutuukaan jumalaton tai syntinen?

Ristintyön kautta meille aukesi mahdollisuus sanoa synnille "EI!", Hän sovitti koko maailman synnit ja väliseinä ihmisen ja Jumalan väliltä purettiin. Näin meille aukesi mahdollisuus ottaa vastaan Pyhä Henki, jonka Kristus lupasi meille ja Kristus lupasi myös, että Pyhä Henki johtaisi meidät kaikkeen totuuteen.

Meidät on kutsuttu orjuudesta vapauteen, tehkää siis parannus syökää Jumalan Sana kokonaisena ja sellaisenaan. Kuolettakaa lihan teot Hengellä jonka Hän on asettanut teihin jotka olette uudesti syntyneet. Harjoittakaa siis hengellisiä asioita ja hyljätkää itsenne ristille riutumaan sillä sinne meidän jokaisen liha kuuluu ja antakaa kaikki tila Herran Pyhälle Hengelle, minkä vaan ymmärrätte antaa. Kulkekaa Hänen johdatuksessaan ja hyljätkää oma tahtonne.

"ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan."

51

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varoitus2

      Jumala ei vaadi mitään muuta kun sen, että nöyrrytte ja tunnustatte, että olette eläneet kaskimaamaisesti oman lihan tyydyttämiseksi.

      Niille jotka nöyrtyy ja tunnustaa synnin lupaa Hän näin:

      "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."

      Me saamme lahjaksi Hänen Vanhurskautensa Hänen Pyhän Henkensä kautta ja näin Hän vaikuttaa meissä sen, että me noudatamme Hänen käskyjään sillä Jumala itse on luvannut näin:

      "Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa. Mutta joitten sydän vaeltaa heidän iljetystensä ja kauhistustensa mieltä myöten, niitten vaelluksen minä annan tulla heidän oman päänsä päälle, sanoo Herra, Herra."

      Mutta Herra myös varoittaa mikä on kurittoman loppu. Joka kuritusta vihaa se vihaa Jumalaa.

      Jumalan Sana sattuu siihen jota kohti se tulee, koska se on vitsa joka muovaa meitä Jumalankuvan kaltaisuuteen.

      Nyt ystävä sinä päätät nöyrrytkö Jumalan Sanan muovattavasti vai loukkaannutko siihen, menet pois tai poimit vain itsellesi kelpaavat kohdat ja jäät täysin Hedelmättömäksi.

      Vain Jumala voi saada aikaan meissä hyvää hedelmää joka kelpaa Hänelle, mutta meidän täytyy alistua sen Sanan alle kokonaan.

      • varoitus

        *kaksinaamaista


      • varoitus

        Haluan vielä sanoa, että elin itse ennen näin uskoin seuraavani Jeesusta. Olin rakentanut uskoni muilta opitun varaan.

        Ihmettelin aina miksi Jumalan Sana ei toimi kohdallani, kunnes eräänä päivänä olin kurkkuani myöten täynnä kaskimaamaisuuttani, tunnustin Herralle nämä ja päätin, että Jumalan Sanan on pakko toimia ei tässä elämässä ole muuten mitään toivoa. Tein täyskäännöksen antauduin Sanalle, tunnustin rikkomukseni ja arvaatteko mitä tapahtui?

        Hänen Sanansa alkoi elää minussa ja voin taata se toimii 100% ja Hän antaa voiman vastustaa syntiä!


      • varoitus4

        Aito katumus johtaa aina parannukseen.

        Herran ristintyö on vääristelty, tänäpäivänä julistetaan ympäriinsä sitä miten Kristityllä olisi jokin erityislupa elää synnissä ja kelpaat sellaisena kuin olet.

        Mutta se on se väkevä eksytys jonka Herra Sanassaan sanoi lähettävänsä maailmaan niitä varten jotka eivät ole mielistyneet Totuuteen vaan ovat kätkeneet sisimpäänsä kaiken näköistä vilppiä, vääryyttä ja muita epäraittiita asioita mitkä ei Jumalan lapselle kuulu, lapseuden Henki ei asu siinä temppelissä missä harjoitetaan epäjumalan palvelusta ja kaikkinaista vääryyttä.

        Meidän sydän on se temppeli ja vielä tänäkin päivänä Herra vitsalla ajaa sieltä kaiken vääryyden pois niille jotka sydämensä avaa kokonaan Herralle. Jos te vielä kätkette sinne vilppiä ja haluatte elää oman lihan tyydyttämiseksi harjoittamalla kaiken näköistä Jumalattomuutta, ette te silloin ole päästäneet aito oikeaa Jeesusta Kristusta sinne puhdistamaan sitä temppeliä vaan olette kutsuneet sisään antikristuksen.

        Kun Pyhä Henki tulee teihin niin Hän johtaa teidät kaikkeen TOTUUTEEN sanoo Jeesus Kristus, jos teiSsä Hänen Pyhä Henkensä on niin miksi te olette sisältä vielä täynnä kaikkea vilppiä?

        Jeesus Kristus on Jumalan Sana ja sille Sanalle pitää antaa kaikki valta sydämessä niin Hän teidät puhdistaa!

        Luopukaa vääryydestänne, tuokaa pahat tekonne valoon.

        Jumalan vanhurskaita jotka Totuudessa vaeltaa te syytätte lakihenkisiksi, suorittajiksi ja fariseuksiksi, mutta te ette näe, että juuri itse olette niitä aikamme ulkokultaisia kirjanoppineita, jotka muita opettaa ja tuntee Sanaa, mutta omaa sydäntänne se ei ole tavoittanut ja kaiken minkä teette teette palkinnon toivossa ja seurakunta kokouksiinne menette kuortanne kiillottamaan, mutta sydämen vilpistä, ette luovu, ette ole antaneet Herran muuttaa kivisydäntänne liha sydämeksi vaikka julistatte muille sitä miten Herra sen tekee.
        Julistatte ihmisille vapautta ja rauhaa, vaikka oma sisimpänne on sidottu ja täynnä levottomuutta.
        Julistatte Jumalan Sanan muuttavaa voimaa samalla sisimmässänne ihmettelette miksei se toimi.
        Julistatte miten hedelmistään puu tunnetaan, silti teillä ei ole näyttää sitä hyvää hedelmää minkä Herra on teissä saanut aikaan.

        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää.
        Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!
        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
        Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
        Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.
        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut.

        Miten te voisitte välttää tulevan tuomion?

        Tehkää PARANNUS! Tämä on se Jumalan Sana, tämä on se muuttumaton Sana!


      • varoitus5

        "Kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä."

        "Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."

        "Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus"

        Antakaa Jumalan Sanan valaista koko sydämenne, tuokaa pahat tekonne valoon ja hän teidät puhdistaa. Lakatkaa vaeltamasta kurittomasti.

        "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;"

        Tottelemattomuuden lapsissa työtä ei tee Pyhä Henki, vaan Paholainen. Älkää vaeltako enää lihanne himoissa täyttäen synnin mittaa, vaan uudistukaa ja kuolettakaa lihan teot Hengellä ja näin kasvakaa pyhityksessä rakentuen Hengellisesti, jotta Kristus saisi muodon teissä ja kantaisitte siten Jumalalle hyvää hedelmää!

        "jos palvelija sanoo sydämessään:
        'Herrani tulo viivästyy', ja rupeaa lyömään palvelijoita ja palvelijattaria sekä syömään ja juomaan ja päihdyttämään itseänsä,
        niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille."

        Aika on lyhyt ja Jeesus Kristus saapuu pian. Älkää olko pahoja laiskoja palvelijoita, vaan ottakaa vastaan se lahja vanhurskaus mikä ristintyön kautta on jokaiselle lahjoitettu henkilöön katsomatta, kuka vain ikinä sen lahjan vastaan ottaa.


      • Blondi1000
        varoitus kirjoitti:

        Haluan vielä sanoa, että elin itse ennen näin uskoin seuraavani Jeesusta. Olin rakentanut uskoni muilta opitun varaan.

        Ihmettelin aina miksi Jumalan Sana ei toimi kohdallani, kunnes eräänä päivänä olin kurkkuani myöten täynnä kaskimaamaisuuttani, tunnustin Herralle nämä ja päätin, että Jumalan Sanan on pakko toimia ei tässä elämässä ole muuten mitään toivoa. Tein täyskäännöksen antauduin Sanalle, tunnustin rikkomukseni ja arvaatteko mitä tapahtui?

        Hänen Sanansa alkoi elää minussa ja voin taata se toimii 100% ja Hän antaa voiman vastustaa syntiä!

        Miksi minulle ei käy näin? Miksi en usko aidosti? Miksi näen täälläkin vain pelkkää sananhelinää .. en rakkautta vaan pelkkää tuomitsemista toista ihmistä kohtaan?


      • kehoitus
        Blondi1000 kirjoitti:

        Miksi minulle ei käy näin? Miksi en usko aidosti? Miksi näen täälläkin vain pelkkää sananhelinää .. en rakkautta vaan pelkkää tuomitsemista toista ihmistä kohtaan?

        Ihmisen täytyy ensin ymmärtää se, ettet itse muutu miksikään. Ihminen on läpimätä syntiinlankeemuksen seurauksena, lihamme on tuomittu kuolemaan ja se ei voi pelastua.

        Siksi Jeesus Kristus tuli maailmaan ja sovitti syntimme ristinpuulla, jotta meillä on mahdollisuus uudestisyntyä ja näin ottaa vastaan Hänen Pyhä Henkensä, uusi luomus.

        Tämä uusi luomus on Kristus meissä ja me emme saa enää hallita vaan, Hänen pitää elää meissä ja meidän tulee olla itsellemme kuolleet.

        Jumalan Sana on tuominnut lihan kuolemaan ja kun Jumalan Sanaa julistetaan Totuudessa, niin ne ihmiset jotka eivät elä Hengen johdatuksessa vaan omassa lihassaan, kokevat sen henkilön tuomitsevan heidät vaikka todellisuudessa heidän omatuntonsa julistaa heidät syylliseksi ja Jumalan Sana tuomitsee heidät kuolemaa, eikä pelastusta, koska he ovat mielistyneet vääryyteen Totuuden sijaan.

        He eivät ole hyljänneet lihaansa vaan yrittävät pelastaa itsensä ja näin ollen heissä ei vaikuta Jumalan Henki ja he eivät voi pelastua elleivät tee parannusta.

        Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.

        Erottaudu tästä maailmasta, tutki Hänen Sanaansa päivin ja öin.
        Älä elä itsellesi vaan anna Hänen elää sinussa ja kasvaa sinussa niin, että edistymisesi olisi kaikkien nähtävissä ja että Hän loistaisi rakkauttaan sinun kauttasi tässä pimenevässä maailmassa.

        Muista, että me olemme vain saviruukkuja, kirkkaus ei tule saviruukusta vaan sen sisältä ja se kirkkaus on Jeesus Kristus!


    • Blondi1000

      Minulle lapsuudessani tärkeä ihminen oli naapurin emäntä joka kuului johonkin rauhaunyhdistykseen. Äiti taas joku kirkkouskovainen.. en ymmärtänyt aikanaan muuta kuin sen, että äiti ja naapurin emäntä olivat ystäviä. Ystäviä vaikka toinen ei edes kirkkoon tullut kun oli väärä saarnaaja (pappi).

    • Aloittajalle:

      Harvinaisen raitista kehotusta tällä palstalla.

      Sen verran haluan lisätä kuitenkin, että Helluntai lahkot eivät ole ne oikeat paikat joissa tulee kasvaa uskoon, eikä mitkään muutkaan aikamme tunnetut seurakunnat, sillä juuri nämä opettavat sen teennäisyyden ja vieraan hengen, josta tulisi kertakaikkiaan päästä eroon.

      Lähtekää ulos aikamme seurakunnista.

      Ja pyhittykää tavoiltanne kaikki.

      • ulkokultainen

        Ulkokultainen fariseus Mikko taas äänessä !

        Siis omasta mielestään synnitön ja vanhurskas, eli siis oikeasti omavanhurskas !

        Aloittaja kirjoittaa osin ihan asiaakin, mutta Rakkautta ei voi vaatia, Rakkaus syntyy Jumalan Rakkauden ja sen kokemisen kautta !

        Ja jos Rakkaus ei ole kasvanut uskovan uskon elämässä, ei se tuota siten vielä hedelmääkään, joten Rakkautta ja sen huom. sen vaikuttamia tekojakaan ei vielä suuressa määrin tapahdu !

        Siis Jumalalle kelpaavat vain Jumalan teot, eli ne joita Herra vaikuttaa uskovassa, eli uskovan tulee vaeltaa Jumalan valmistamissa valmiissa teoissa !

        Käsittääkseni siis aloittaja on eksynyt nyt omiin hyviin tekoihinsa, ihan kuten Mikko, jolla ei muita käsittääkseni olekaan, sillä vastoin väitettään Mikko ei nähdäkseni ole edes uudestisyntynyt, siis jos tutkimme hänen omaa todistustaaj ja sen kautta arvioimme asioita Raamatun Sanan kautta !

        Mikko siis ainakin pystyttää vain omaa vanhurskauttaan ja tekee omia tekojaan ihan kuten Kain !

        Aloittajasta en tiedä, mutta kuten varmasti moni on hänelle jo huomauttanut, niin hänkin ymmärtämättään tuomitsee ja toimii väärin tuomarina !

        Kuten edellä kirjoitin, Rakkautta ei voi vaatia, eikä sitä saa vaatimalla, eikä Rakkauden teotkaan vaatimalla tule, vain omat teot tulevat vaatimalla !


      • varoitus
        ulkokultainen kirjoitti:

        Ulkokultainen fariseus Mikko taas äänessä !

        Siis omasta mielestään synnitön ja vanhurskas, eli siis oikeasti omavanhurskas !

        Aloittaja kirjoittaa osin ihan asiaakin, mutta Rakkautta ei voi vaatia, Rakkaus syntyy Jumalan Rakkauden ja sen kokemisen kautta !

        Ja jos Rakkaus ei ole kasvanut uskovan uskon elämässä, ei se tuota siten vielä hedelmääkään, joten Rakkautta ja sen huom. sen vaikuttamia tekojakaan ei vielä suuressa määrin tapahdu !

        Siis Jumalalle kelpaavat vain Jumalan teot, eli ne joita Herra vaikuttaa uskovassa, eli uskovan tulee vaeltaa Jumalan valmistamissa valmiissa teoissa !

        Käsittääkseni siis aloittaja on eksynyt nyt omiin hyviin tekoihinsa, ihan kuten Mikko, jolla ei muita käsittääkseni olekaan, sillä vastoin väitettään Mikko ei nähdäkseni ole edes uudestisyntynyt, siis jos tutkimme hänen omaa todistustaaj ja sen kautta arvioimme asioita Raamatun Sanan kautta !

        Mikko siis ainakin pystyttää vain omaa vanhurskauttaan ja tekee omia tekojaan ihan kuten Kain !

        Aloittajasta en tiedä, mutta kuten varmasti moni on hänelle jo huomauttanut, niin hänkin ymmärtämättään tuomitsee ja toimii väärin tuomarina !

        Kuten edellä kirjoitin, Rakkautta ei voi vaatia, eikä sitä saa vaatimalla, eikä Rakkauden teotkaan vaatimalla tule, vain omat teot tulevat vaatimalla !

        Kerrotko Jumalan Sanalla missä kohtaa
        kirjoitin omaani? Käsityksesi siitä olenko eksynyt ei riitä vaan sinun on näytettävä se Jumalan Sanalla. Muutoin olet lausunut väärän todistuksen minusta.

        Jumalan rakkaus ilmenee siinä, että Hän lähetti oman Poikansa maailmaan kuolemaan syntimme tähden, jolloin ihmiselle aukesi mahdollisuus ottaa vastaan Jumalan Pyhä Henki, se Jumalan lahja vanhurskaus.

        Jumala rakastaa vanhurskautta enemmän kuin ihmistä ja se joka ei pue päälle sitä lahja vanhurskautta joka uskosta Jeesukseen Kristukseen Jumalan Sanaan meille lahjoitetaan, ei tule pääsemään perille vaan jää hedelmättömäksi, niin moni puhuu siitä vanhurskaudesta, mutta silti vielä harjoittaa syntiä ja on himojensa kahlitsema. Vaikka Jeesus nimen omaan kuoli meidän syntimme tähden, että me emme olisi enää synnin orjia vaan vapaita Jumalan lapsia Hänen Pyhän Henkensä kautta.

        Ei ole mitään Kristuksen ulkopuolista rakkautta, vaan silloin Jumalan viha lepää ihmisen yllä.

        "Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
        Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi."

        Jeesus sanoi, joka rakastaa minua se pitää käskyni.

        "Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        Sellaista vastaan ei ole laki."

        Hedelmistään puu tunnetaan, joka ei tuota Hyvää hedelmää sitä Hengen hedelmää, eihän silloin vaella Hengen johdatuksessa vaan omassa lihassaan ja on silloin tuomion alainen.

        Sinä opetat väärää evankeliumia, jossa Kristuksen lahja vanhurskaus saa olla vähän likainen, mutta meille jotka olemme ottaneet vastaan Hänen lahja todellisen lahja vanhurskauden on se vaate kirkkaan valkoinen.

        Lihassamme asuu synti, mutta siksi liha täytyy kuolettaa Hengellä. Joka ei lihaansa naulitse ristille, ei tule pääsemään perille.

        "Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

        Se portti on ahdas yhtä ahdas kuin neulansilmä ja ihminen joka ei ole pukenut lahjaksi saatuja puhtaita hää vaatteita päälle ei siitä tule menemään läpi.

        Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • ulkokultainen
        varoitus kirjoitti:

        Kerrotko Jumalan Sanalla missä kohtaa
        kirjoitin omaani? Käsityksesi siitä olenko eksynyt ei riitä vaan sinun on näytettävä se Jumalan Sanalla. Muutoin olet lausunut väärän todistuksen minusta.

        Jumalan rakkaus ilmenee siinä, että Hän lähetti oman Poikansa maailmaan kuolemaan syntimme tähden, jolloin ihmiselle aukesi mahdollisuus ottaa vastaan Jumalan Pyhä Henki, se Jumalan lahja vanhurskaus.

        Jumala rakastaa vanhurskautta enemmän kuin ihmistä ja se joka ei pue päälle sitä lahja vanhurskautta joka uskosta Jeesukseen Kristukseen Jumalan Sanaan meille lahjoitetaan, ei tule pääsemään perille vaan jää hedelmättömäksi, niin moni puhuu siitä vanhurskaudesta, mutta silti vielä harjoittaa syntiä ja on himojensa kahlitsema. Vaikka Jeesus nimen omaan kuoli meidän syntimme tähden, että me emme olisi enää synnin orjia vaan vapaita Jumalan lapsia Hänen Pyhän Henkensä kautta.

        Ei ole mitään Kristuksen ulkopuolista rakkautta, vaan silloin Jumalan viha lepää ihmisen yllä.

        "Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
        Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi."

        Jeesus sanoi, joka rakastaa minua se pitää käskyni.

        "Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        Sellaista vastaan ei ole laki."

        Hedelmistään puu tunnetaan, joka ei tuota Hyvää hedelmää sitä Hengen hedelmää, eihän silloin vaella Hengen johdatuksessa vaan omassa lihassaan ja on silloin tuomion alainen.

        Sinä opetat väärää evankeliumia, jossa Kristuksen lahja vanhurskaus saa olla vähän likainen, mutta meille jotka olemme ottaneet vastaan Hänen lahja todellisen lahja vanhurskauden on se vaate kirkkaan valkoinen.

        Lihassamme asuu synti, mutta siksi liha täytyy kuolettaa Hengellä. Joka ei lihaansa naulitse ristille, ei tule pääsemään perille.

        "Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

        Se portti on ahdas yhtä ahdas kuin neulansilmä ja ihminen joka ei ole pukenut lahjaksi saatuja puhtaita hää vaatteita päälle ei siitä tule menemään läpi.

        Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Et tainnut ymmärtää mitä sinulle ja Mikolle kirjoitin !

        Jeesus sanoo Mikosta ja muista kaltaisistaan seuraavaa:

        1 Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
        2 sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
        3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
        4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
        6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'.
        8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.
        9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
        10 Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus.
        11 Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne.
        12 Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.
        13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

        Siis Mikkokin sanoo ja kehoittaa muita, mutta itse rypee samoissa asioissa ja synneissä ja vääryyksissä, mistä muita nuhtelee ja muita tuomitsee !

        Sinäkään "varoitus" et näytä tätä asiaa ymmärtävän, kun väität minun kirjoittavan väärin sinusta !

        Siis tuossa kirjoitit, että uskovan tulee kuolettaa lihansa, se on toki oikein, mutta ei se tulkintasi siitä ole oikein, että miten se käytännössä tapahtuu !

        Siis uudestisyntynyt eli Hengen omaava uskovakaan ei pysty itse itseään pyhittämään, eli parantelemaan, vaan se on yksin Jumalan työtä se !

        Voitko käsittää ja hyväksyä tämän edes ?

        Siis uskovan tehtävä on alistaa itsensa ja tahtonsa Jumalan tahdon alle, siis kuten Jeesus alisti esim seuraavin sanoin:

        Luuk. 22:42 sanoen: "Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun".

        Siis samaan tyylin uskovan kohdalla, uskova ilmoittaa halunsa ja antaa Jumalalle vapaat kädet, mutta se siis luvan anto ja laistuminen tapahtuu tapaus ja asia kerrallaan uskon elämässään, ja sitten kun Jumala näkee sen, että se tulee omasta halusta ja Rakkaudesta se anominen, niin Jumala vastaa pyhittäen ja puhdistaen uskovaa !

        Mutta se varsinainen pyhitystyö on yksin Jumalan tekoa sillä jos ihminen kykenisi itse itseään parantelemaan, niin ei Jumalaa tarvittaisi !!!

        Mutta Mikolla ja näemmä sinullakin on yhä se harhaluulo, että te itse kykenisitte itseänne parantelemaan, ja se on hulluutta sellainen, sillä kykenetkö esim. itse itseäsi kannattelemaan ilmassa ?

        Yhtä mahdotonta sinun on itse itseäsi parannella, se vie siis vain omavanhurskaisiin tekoihin, eli omiin tekoihin, jotka siis eivät Jumalalle kelpaa, kuten jo edellä kirjoitin !

        Eli Mikko ainakin on hyljännyt tai ei ole koskaan alistunut Jumalan vanhurskauden alle, vaan hän on pystyttänyt ja yhä pystyttää vain omaa vanhurskauttaan, ja se ei kelpaa Jumalan edessä, se ei ole Jumalan silmissä minkään arvoista !

        Jes. 64:6 Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme.

        Jos siis ei varota omavanhurskauden teitä, niin kohtalo tulee olemaan kuten Kainin, joka vihasi veljeään, koska veljensä teot olivat hyvät, eli Aabel ei luottanut omiin tekoihinsa vaan Jumalan tekoihin !

        Palataan vielä siihen asiaan, että kirjoititko oikein vai väärin !

        Lutherilainen uudestisyntymätön leipä pappikin opettaa Raamatusta, ja se Sana jota hän tuo on oikeaa ja hyvää, mutta ei hänen harhaoppinsa sitä kuitenkaan ole !

        Ymmärrätkö tämän perus asian "varoitus" ?

        Ja vaarallisin harhaoppi on eriottäin lähellä aitoa, ihan kuten väärä raha pyritään tekemään hyvin samankaltaiseksi, jotta arvotonta ei erottaisi arvollisesta eli oikeasta !

        Evankeliumia voi siis julistaa lähes oikein, mutta se onkin sittenkin väärää evankeliumia, eli väärennöstä, ja jos ja kun ainakin Mikko täällä opettaa siis omavanhurskauden tietä, niin onhan toki siitä varoitettava !

        Sinun tekstejäsi en ole vielä tarpeeksi lukenut, mutta silti nyt jo kirjoituksistasi ja asenteestasi paistaa omavanhurskauden pystyttäminen läpi, ikävä kyllä !

        Eli vaikka osin sinulla onkin oikeaa, niin silti sieltä nousee lain tuomio ja laki siis vie lain alle ja orjuuteen ja ulkokultaisuuteen ja omavanhurskauteen vain !


      • varoitus
        ulkokultainen kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää mitä sinulle ja Mikolle kirjoitin !

        Jeesus sanoo Mikosta ja muista kaltaisistaan seuraavaa:

        1 Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
        2 sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
        3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
        4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
        6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'.
        8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.
        9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
        10 Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus.
        11 Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne.
        12 Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.
        13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

        Siis Mikkokin sanoo ja kehoittaa muita, mutta itse rypee samoissa asioissa ja synneissä ja vääryyksissä, mistä muita nuhtelee ja muita tuomitsee !

        Sinäkään "varoitus" et näytä tätä asiaa ymmärtävän, kun väität minun kirjoittavan väärin sinusta !

        Siis tuossa kirjoitit, että uskovan tulee kuolettaa lihansa, se on toki oikein, mutta ei se tulkintasi siitä ole oikein, että miten se käytännössä tapahtuu !

        Siis uudestisyntynyt eli Hengen omaava uskovakaan ei pysty itse itseään pyhittämään, eli parantelemaan, vaan se on yksin Jumalan työtä se !

        Voitko käsittää ja hyväksyä tämän edes ?

        Siis uskovan tehtävä on alistaa itsensa ja tahtonsa Jumalan tahdon alle, siis kuten Jeesus alisti esim seuraavin sanoin:

        Luuk. 22:42 sanoen: "Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun".

        Siis samaan tyylin uskovan kohdalla, uskova ilmoittaa halunsa ja antaa Jumalalle vapaat kädet, mutta se siis luvan anto ja laistuminen tapahtuu tapaus ja asia kerrallaan uskon elämässään, ja sitten kun Jumala näkee sen, että se tulee omasta halusta ja Rakkaudesta se anominen, niin Jumala vastaa pyhittäen ja puhdistaen uskovaa !

        Mutta se varsinainen pyhitystyö on yksin Jumalan tekoa sillä jos ihminen kykenisi itse itseään parantelemaan, niin ei Jumalaa tarvittaisi !!!

        Mutta Mikolla ja näemmä sinullakin on yhä se harhaluulo, että te itse kykenisitte itseänne parantelemaan, ja se on hulluutta sellainen, sillä kykenetkö esim. itse itseäsi kannattelemaan ilmassa ?

        Yhtä mahdotonta sinun on itse itseäsi parannella, se vie siis vain omavanhurskaisiin tekoihin, eli omiin tekoihin, jotka siis eivät Jumalalle kelpaa, kuten jo edellä kirjoitin !

        Eli Mikko ainakin on hyljännyt tai ei ole koskaan alistunut Jumalan vanhurskauden alle, vaan hän on pystyttänyt ja yhä pystyttää vain omaa vanhurskauttaan, ja se ei kelpaa Jumalan edessä, se ei ole Jumalan silmissä minkään arvoista !

        Jes. 64:6 Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme.

        Jos siis ei varota omavanhurskauden teitä, niin kohtalo tulee olemaan kuten Kainin, joka vihasi veljeään, koska veljensä teot olivat hyvät, eli Aabel ei luottanut omiin tekoihinsa vaan Jumalan tekoihin !

        Palataan vielä siihen asiaan, että kirjoititko oikein vai väärin !

        Lutherilainen uudestisyntymätön leipä pappikin opettaa Raamatusta, ja se Sana jota hän tuo on oikeaa ja hyvää, mutta ei hänen harhaoppinsa sitä kuitenkaan ole !

        Ymmärrätkö tämän perus asian "varoitus" ?

        Ja vaarallisin harhaoppi on eriottäin lähellä aitoa, ihan kuten väärä raha pyritään tekemään hyvin samankaltaiseksi, jotta arvotonta ei erottaisi arvollisesta eli oikeasta !

        Evankeliumia voi siis julistaa lähes oikein, mutta se onkin sittenkin väärää evankeliumia, eli väärennöstä, ja jos ja kun ainakin Mikko täällä opettaa siis omavanhurskauden tietä, niin onhan toki siitä varoitettava !

        Sinun tekstejäsi en ole vielä tarpeeksi lukenut, mutta silti nyt jo kirjoituksistasi ja asenteestasi paistaa omavanhurskauden pystyttäminen läpi, ikävä kyllä !

        Eli vaikka osin sinulla onkin oikeaa, niin silti sieltä nousee lain tuomio ja laki siis vie lain alle ja orjuuteen ja ulkokultaisuuteen ja omavanhurskauteen vain !

        Oletko sinä kuolettanut lihan teot Hengellä?


      • ulkokultainen
        varoitus kirjoitti:

        Oletko sinä kuolettanut lihan teot Hengellä?

        Et näköjään ymmärrä koko tätä asiaa, ikävä kyllä !

        Siinä siis lukee:

        5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne

        Toinen Sananpaikka selvittää sen tarkemmin:

        16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        23 Sellaista vastaan ei ole laki.
        24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

        Siis se on aktiivista eli jatkuvaa toimintaa ja taistelua Hengessä valetamisen ja lihassa vaeltamisen välillä, kuten Sana tuossa oikein sanoo:

        Gal. 5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.

        Ja samaa asiaa siis:

        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Eli taistelu jatkuu koko maallisen elämämme ajan, se siis ei ole joku taistelu joka mukamas voitetaan ja sitten ollaan mukamas vapaita synnistä ja sen tekemisestä !

        Siis "liha" tulee sotimaan loppuun asti, etkä sinä tai kukaan uskova kykene sitä taistelua voittamaan lopullisesti, kuten näyt kuvittelevan, ja kuten Mikko syvässä harhassaan ja sokeudessaan myös luulee jo muka saavuttaneensa.

        Ihmisestä ei tule synnitöntä, sillä synti on suomeksi Jumalan tahdon vastainen teko tai ajatus, eikä kukaan ihminen tiedä edes läheskään sitä, mikä missäkin asiassa ja tapauksessa on oikea ja hyvä Jumalan tahto, joten vääjäämättä ihminen tekee syntiä, eli siis toimii vastoin Jumalan tahtoa !

        Mutta te kuvittelette, että kun luette 10 käskyä, että ette esim. varasta, mutta sekin on varastamista, jos ei anna Jumalan sitä tahtoessa Hänen valtakuntansa hyväksi, tai jättää antamatta jollekin joka olisi tarvinnut, esim. uskon veljelleen.

        Uskonveljen ei tarvitse edes pyytää, vaan jos näet ja tiedät hänen olevan puutteessa, niin sinun Jumalan tahdossa tulisi auttaa, mutta usein tekin jätätte itsekkyyttänne auttamatta tarvitsevaa, jopa veljeä/ sisarta, ja jokainen tekemättä jättäminen on siis syntiä, koska ette valetaneet Hengessä ettekä kuulleet Jumalan kehoitusta !

        Siis kaiken kaikkiaan yritän sanoa sitä vain, että syvä pitää sokeuden olla, jos kuvittelee saavuttavansa synnittömyyden ja kuolettavansa lihansa kokonaan, paha harhaoppi on kyseessä ja syvä on sokeus silloin ihmisellä joka sellaista itsestään kuvittelee, kuten Sana sanookin oikein:

        1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        1. Joh. 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Joten Mikon väite ja sinun oma luulosi on syntiä, sillä te valehtelette vastoin Totuutta !

        Mutta vaikka Mikolle olen näitä kirjoittanut, hän pitäytyy valheessa, koska on mielistynyt siihen enemmän kuin Totuuteen !

        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.


      • varoitus
        ulkokultainen kirjoitti:

        Et näköjään ymmärrä koko tätä asiaa, ikävä kyllä !

        Siinä siis lukee:

        5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne

        Toinen Sananpaikka selvittää sen tarkemmin:

        16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        23 Sellaista vastaan ei ole laki.
        24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

        Siis se on aktiivista eli jatkuvaa toimintaa ja taistelua Hengessä valetamisen ja lihassa vaeltamisen välillä, kuten Sana tuossa oikein sanoo:

        Gal. 5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.

        Ja samaa asiaa siis:

        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Eli taistelu jatkuu koko maallisen elämämme ajan, se siis ei ole joku taistelu joka mukamas voitetaan ja sitten ollaan mukamas vapaita synnistä ja sen tekemisestä !

        Siis "liha" tulee sotimaan loppuun asti, etkä sinä tai kukaan uskova kykene sitä taistelua voittamaan lopullisesti, kuten näyt kuvittelevan, ja kuten Mikko syvässä harhassaan ja sokeudessaan myös luulee jo muka saavuttaneensa.

        Ihmisestä ei tule synnitöntä, sillä synti on suomeksi Jumalan tahdon vastainen teko tai ajatus, eikä kukaan ihminen tiedä edes läheskään sitä, mikä missäkin asiassa ja tapauksessa on oikea ja hyvä Jumalan tahto, joten vääjäämättä ihminen tekee syntiä, eli siis toimii vastoin Jumalan tahtoa !

        Mutta te kuvittelette, että kun luette 10 käskyä, että ette esim. varasta, mutta sekin on varastamista, jos ei anna Jumalan sitä tahtoessa Hänen valtakuntansa hyväksi, tai jättää antamatta jollekin joka olisi tarvinnut, esim. uskon veljelleen.

        Uskonveljen ei tarvitse edes pyytää, vaan jos näet ja tiedät hänen olevan puutteessa, niin sinun Jumalan tahdossa tulisi auttaa, mutta usein tekin jätätte itsekkyyttänne auttamatta tarvitsevaa, jopa veljeä/ sisarta, ja jokainen tekemättä jättäminen on siis syntiä, koska ette valetaneet Hengessä ettekä kuulleet Jumalan kehoitusta !

        Siis kaiken kaikkiaan yritän sanoa sitä vain, että syvä pitää sokeuden olla, jos kuvittelee saavuttavansa synnittömyyden ja kuolettavansa lihansa kokonaan, paha harhaoppi on kyseessä ja syvä on sokeus silloin ihmisellä joka sellaista itsestään kuvittelee, kuten Sana sanookin oikein:

        1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        1. Joh. 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Joten Mikon väite ja sinun oma luulosi on syntiä, sillä te valehtelette vastoin Totuutta !

        Mutta vaikka Mikolle olen näitä kirjoittanut, hän pitäytyy valheessa, koska on mielistynyt siihen enemmän kuin Totuuteen !

        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua."

        Joka päivä on risti otettava ja joka päivä pitää kieltää liha kuolettamalla se Hengellä.

        Miten sinä vaellat? Otatko päivittäin ristisi, kiellätkö itsesi ja vaellatko Hengen johdatettavana, ruokkien Henkeä?

        Vai

        Teetkö sitä mikä sinua huvittaa? Seuraatko omia himojasi ja jos aikaa jää niin saatat tunnin taikka muutaman käyttää viikossa keskittyen Herraan?

        Katsotko Kristukseen molemmat silmät kiinnitettynä vai seuraatko toisella silmällä maailmaa tai jopa molemmilla?


      • varoitus kirjoitti:

        "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua."

        Joka päivä on risti otettava ja joka päivä pitää kieltää liha kuolettamalla se Hengellä.

        Miten sinä vaellat? Otatko päivittäin ristisi, kiellätkö itsesi ja vaellatko Hengen johdatettavana, ruokkien Henkeä?

        Vai

        Teetkö sitä mikä sinua huvittaa? Seuraatko omia himojasi ja jos aikaa jää niin saatat tunnin taikka muutaman käyttää viikossa keskittyen Herraan?

        Katsotko Kristukseen molemmat silmät kiinnitettynä vai seuraatko toisella silmällä maailmaa tai jopa molemmilla?

        Nimimerkki ulkokultaosen kanssa ei kannata liikaa tärvätä aikaa, hänen juttunsa ovat aina yhtä tolkuttomia, ja hänellä näyttää olevan silti aikaa ja mielenkiitoa siihen mitä hän tekee.

        Turha väitteljä, jolle kannattaa vain joskus vastailla.


      • ylihengellisyys
        varoitus kirjoitti:

        "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua."

        Joka päivä on risti otettava ja joka päivä pitää kieltää liha kuolettamalla se Hengellä.

        Miten sinä vaellat? Otatko päivittäin ristisi, kiellätkö itsesi ja vaellatko Hengen johdatettavana, ruokkien Henkeä?

        Vai

        Teetkö sitä mikä sinua huvittaa? Seuraatko omia himojasi ja jos aikaa jää niin saatat tunnin taikka muutaman käyttää viikossa keskittyen Herraan?

        Katsotko Kristukseen molemmat silmät kiinnitettynä vai seuraatko toisella silmällä maailmaa tai jopa molemmilla?

        Taidatkin olla sellainen ylihengellinen vouhottaja, eli olet mennyt yli, eikä sinulla enää tapaa jalat edes maahan, sen verran leijut ilmassa !

        Koettaisit elää vain kuin uskovan tulee:

        6 Mutta Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, vetäytymään pois jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, jonka olette meiltä saaneet.
        7 Tiedättehän itse, kuinka meidän jälkiämme on seurattava, sillä me emme ole olleet kurittomia teidän keskuudessanne,
        8 emmekä ilmaiseksi syöneet kenenkään leipää, vaan työssä ja vaivassa me ahkeroitsimme yöt ja päivät, ettemme olisi kenellekään teistä rasitukseksi;
        9 ei niin, ettei meillä olisi siihen valtaa, vaan me tahdomme olla teille esikuvaksi, että te kulkisitte meidän jälkiämme.
        10 Sillä jo silloin, kun olimme teidän tykönänne, me sääsimme teille, että kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä.
        11 Sillä me olemme kuulleet, että muutamat teidän keskuudessanne vaeltavat kurittomasti, eivät tee työtä, vaan puuhailevat sellaisessa, mikä ei heille kuulu.
        12 Semmoisia me käskemme ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, tekemään työtä hiljaisuudessa ja syömään omaa leipäänsä.

        Moni uskova siis lähtee leijumaan ja kuvittelee itsestään liikoja ja sitten touhutaan mukamas Hengessä sitä ja tätä, vaikka ei Herra ole siihen kehoittanut oikeasti, vaan ihminen sielullisuudessaan seuraa vain oman sielunsa liikeitä ja haluja, ja sitten touhutaan sitä ja tätä, ylihengellisinä, mukamas Jumalan asialla ja kovasti Hengessä !

        Nämä seuraavatkin siis luulivat samoin:

        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Siis nuokin luulivat olleensa Herran omia ja Herran asialla, mutta miten olikaan ?

        Herra sanoo, että ei ole koskaan tuntenut, eli eivät olleet edes Jumalan lapsia, vaikka luulivat niin ja kovasti kaikkea touhusivat Jeesuksen nimessä jopa !


      • ulkokultainen
        varoitus kirjoitti:

        "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua."

        Joka päivä on risti otettava ja joka päivä pitää kieltää liha kuolettamalla se Hengellä.

        Miten sinä vaellat? Otatko päivittäin ristisi, kiellätkö itsesi ja vaellatko Hengen johdatettavana, ruokkien Henkeä?

        Vai

        Teetkö sitä mikä sinua huvittaa? Seuraatko omia himojasi ja jos aikaa jää niin saatat tunnin taikka muutaman käyttää viikossa keskittyen Herraan?

        Katsotko Kristukseen molemmat silmät kiinnitettynä vai seuraatko toisella silmällä maailmaa tai jopa molemmilla?

        Palataan tähän asiaan vielä !

        Sinä "varoitus" puhut ristin kantamisesta ja lihan kuolettamisesta, mutta sinun oma lihasi vain on paisunut ja rehottaa, sen näkee ylpeydestäsi, jossa sinä nuhtelet ja kehoitat ja tuomitset uskonveljiäsi ja sisariasi, eli polkemalla ja arvostelemalla muita sinä korotat itseäsi vain !

        Sellainen toiminta kertoo syvästä ylpeydestä ja paisuneisuudesta, ja se taas johtuu omista töistä ja omavanhurskauden pystyttämisestä !

        Olet siis omin teoin itse itseäsi parannellut ja pyhitellyt ja siksi olet ylpistynyt ja paisunut ja noussut "kuninkaaksi" muiden yläpuolelle heitä haukkumaan ja arvostelemaan, sinä et siis kehoita oikein, sillä jos olisit oikea kehoittaja, niin silloin auttaisit ja kannustaisit, mutta nyt vain tuomitset ja lyttäät muita !

        "Varoitus" on kaksi eri pyhitystietä !

        Omavanhurskauden tie, jossa ihminen parantelee omilla toimillaan itse itseään ja joka tie siis vie ylpeyteen ja paisuneisuuteen !

        Sitten on Jumalan ja Pyhän Hengen pyhitystie, joka vie nöyryyteen ja pienuuteen, ja hedelmistä eli lopputuloksesta näkee siis sen, kumpaa tietä on kuljettu.

        Kaltaisillesi paisuneille Sana kirjoittaa seuraavaa:

        Ilm. 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

        Siis asenteesi on tuo, mutta se joka on käynyt Pyhän Hengen pyhitys tietä, sen Herra on riisunut ja pinentänyt siten, että se uskova jo tietämällä tietää olevansa itsessään vain kurja ja köyhä ja alaston ja viheliäinen, eli Herra on paljastanut Hengen pyhityksessä uskovalle sen todellisuuden vihdoin !

        Tuolloin siis on Kristus kasvanut ja se ennen iso MINÄ, eli liha on pienentynyt, eikä uskovalla enää ole harhakuvitelmia itsestään, Paavali puhuu tästä ja parikin paikkaa nousi mieleeni:

        2. Kor. 12:10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

        Siis kun uskova kokee, että ei itse kykene mihinkään, niin silloin Kristus pääsee vaikuttamaan, siis kun se liha on saatu pieneksi eli omat mahdollisuudet on todettu tyhjiksi, vasta silloin voi Herra toimia vapaammin uskovassa.

        Tässä toisessa taas Paavali puhuu kaltaisillesi paisuneille, siis "kuninkaille" !

        3 Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni,
        4 sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.
        5 Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.
        6 Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.
        7 Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?
        -
        8 Te olette jo ravitut, teistä on tullut jo rikkaita, ilman meitä teistä on tullut kuninkaita! Kunpa teistä olisikin tullut kuninkaita, niin että mekin pääsisimme kuninkaiksi teidän kanssanne!
        -
        9 Sillä minusta näyttää, että Jumala on asettanut meidät apostolit vihoviimeisiksi, ikäänkuin kuolemaan tuomituiksi; meistä on tullut kaiken maailman katseltava, sekä enkelien että ihmisten,
        10 me olemme houkkia Kristuksen tähden, mutta te älykkäitä Kristuksessa, me olemme heikkoja, mutta te väkeviä; te kunnioitettuja, mutta me halveksittuja.
        11 Vielä tänäkin hetkenä me kärsimme sekä nälkää että janoa, olemme alasti, meitä piestään, ja me kuljemme kodittomina,
        12 me näemme vaivaa tehden työtä omin käsin. Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme;
        13 meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi; meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti.
        14 En kirjoita tätä häväistäkseni teitä, vaan niinkuin rakkaita lapsiani neuvoen.

        Siis nuo Korinttolasiet LUULIVAT olevansa suuressa "hengellisyydessään" jo kuninkaita, ja olivat vain paisuneita !

        Mutta Paavali siis oli pieni, eikä hänellä ollut tarvetta korottaa itseään !

        Tuossa asenteissa siis oli suuri ero, toinen paisunut ja ylpistynyt, toinen nöyrä palvelija, joka kärsi jopa noiden toisten paisuneisuuden, ja pyrki auttamaan heitä taas oikealle Tielle !

        Minä en lähtenyt kehuskelemaan myöskään pyhittyneisyydelläni ja ristini kantamisilla, sillä minä jo tietämällä tiedän tuon minkä Paavali, eli etten ole muuta kuin kurja ja köyhä ja alaston ja viheliäinen itsessäni, mutta minulla on kuitenkin rikas Isä, mutta itsestäni en siis mitään saa aikaan enkä kykene synnyttämään, enkä siten itse itseäni pyhittämään ja parantelemaan, siihen pystyy vain Herra yksin, se on yksin Herran tekoa ja työtä ja suurta armoa !


      • ulkokultainen
        ulkokultainen kirjoitti:

        Palataan tähän asiaan vielä !

        Sinä "varoitus" puhut ristin kantamisesta ja lihan kuolettamisesta, mutta sinun oma lihasi vain on paisunut ja rehottaa, sen näkee ylpeydestäsi, jossa sinä nuhtelet ja kehoitat ja tuomitset uskonveljiäsi ja sisariasi, eli polkemalla ja arvostelemalla muita sinä korotat itseäsi vain !

        Sellainen toiminta kertoo syvästä ylpeydestä ja paisuneisuudesta, ja se taas johtuu omista töistä ja omavanhurskauden pystyttämisestä !

        Olet siis omin teoin itse itseäsi parannellut ja pyhitellyt ja siksi olet ylpistynyt ja paisunut ja noussut "kuninkaaksi" muiden yläpuolelle heitä haukkumaan ja arvostelemaan, sinä et siis kehoita oikein, sillä jos olisit oikea kehoittaja, niin silloin auttaisit ja kannustaisit, mutta nyt vain tuomitset ja lyttäät muita !

        "Varoitus" on kaksi eri pyhitystietä !

        Omavanhurskauden tie, jossa ihminen parantelee omilla toimillaan itse itseään ja joka tie siis vie ylpeyteen ja paisuneisuuteen !

        Sitten on Jumalan ja Pyhän Hengen pyhitystie, joka vie nöyryyteen ja pienuuteen, ja hedelmistä eli lopputuloksesta näkee siis sen, kumpaa tietä on kuljettu.

        Kaltaisillesi paisuneille Sana kirjoittaa seuraavaa:

        Ilm. 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

        Siis asenteesi on tuo, mutta se joka on käynyt Pyhän Hengen pyhitys tietä, sen Herra on riisunut ja pinentänyt siten, että se uskova jo tietämällä tietää olevansa itsessään vain kurja ja köyhä ja alaston ja viheliäinen, eli Herra on paljastanut Hengen pyhityksessä uskovalle sen todellisuuden vihdoin !

        Tuolloin siis on Kristus kasvanut ja se ennen iso MINÄ, eli liha on pienentynyt, eikä uskovalla enää ole harhakuvitelmia itsestään, Paavali puhuu tästä ja parikin paikkaa nousi mieleeni:

        2. Kor. 12:10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

        Siis kun uskova kokee, että ei itse kykene mihinkään, niin silloin Kristus pääsee vaikuttamaan, siis kun se liha on saatu pieneksi eli omat mahdollisuudet on todettu tyhjiksi, vasta silloin voi Herra toimia vapaammin uskovassa.

        Tässä toisessa taas Paavali puhuu kaltaisillesi paisuneille, siis "kuninkaille" !

        3 Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni,
        4 sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.
        5 Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.
        6 Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.
        7 Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?
        -
        8 Te olette jo ravitut, teistä on tullut jo rikkaita, ilman meitä teistä on tullut kuninkaita! Kunpa teistä olisikin tullut kuninkaita, niin että mekin pääsisimme kuninkaiksi teidän kanssanne!
        -
        9 Sillä minusta näyttää, että Jumala on asettanut meidät apostolit vihoviimeisiksi, ikäänkuin kuolemaan tuomituiksi; meistä on tullut kaiken maailman katseltava, sekä enkelien että ihmisten,
        10 me olemme houkkia Kristuksen tähden, mutta te älykkäitä Kristuksessa, me olemme heikkoja, mutta te väkeviä; te kunnioitettuja, mutta me halveksittuja.
        11 Vielä tänäkin hetkenä me kärsimme sekä nälkää että janoa, olemme alasti, meitä piestään, ja me kuljemme kodittomina,
        12 me näemme vaivaa tehden työtä omin käsin. Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme;
        13 meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi; meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti.
        14 En kirjoita tätä häväistäkseni teitä, vaan niinkuin rakkaita lapsiani neuvoen.

        Siis nuo Korinttolasiet LUULIVAT olevansa suuressa "hengellisyydessään" jo kuninkaita, ja olivat vain paisuneita !

        Mutta Paavali siis oli pieni, eikä hänellä ollut tarvetta korottaa itseään !

        Tuossa asenteissa siis oli suuri ero, toinen paisunut ja ylpistynyt, toinen nöyrä palvelija, joka kärsi jopa noiden toisten paisuneisuuden, ja pyrki auttamaan heitä taas oikealle Tielle !

        Minä en lähtenyt kehuskelemaan myöskään pyhittyneisyydelläni ja ristini kantamisilla, sillä minä jo tietämällä tiedän tuon minkä Paavali, eli etten ole muuta kuin kurja ja köyhä ja alaston ja viheliäinen itsessäni, mutta minulla on kuitenkin rikas Isä, mutta itsestäni en siis mitään saa aikaan enkä kykene synnyttämään, enkä siten itse itseäni pyhittämään ja parantelemaan, siihen pystyy vain Herra yksin, se on yksin Herran tekoa ja työtä ja suurta armoa !

        Jatkan vielä edelliseen !

        Näin ollen minulta on omat ansiot ja siten itsekehuskelut riisuttu pois, sillä minä jo tietämällä tiedän siis olevani itsessäni täysin köyhä, ja kykenemätön mihinkään todelliseen hyvään !

        Paavalikin kirjoittaa tästä köyhyydestä seuraavaa:

        2. Kor. 6:10 murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken.

        Mutta sinulla on eri asenne siis "varoitus" !

        Sinun asenteesi kerrotaan tässä, palautan sen mieleesi:

        Ilm. 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

        Tässä tuo kohta laajemmin:

        15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

        Siis Herra kurittaa ja kasvattaa omat lapsensa, mutta osa lapsista ei joko suostu kuritettavaksi tai ei ole vielä kypsynyt kuritettavaksi, sillä pientä lasta ei hyödytä kurittaa, vaan lapsen pitää vahvistua ensin maidolla, ja vasta kun on maidolla eli Rakkaudella ruokittu tarpeeksi, voi antaa lopulta vahvempaa ruokaa ja sitten Herra pääsee kasvattamaan ja kurittamaan lastaan !

        Siksi sinä "varoitus" et ymmärrä pimeätä laaksoa, kun et ole vielä tullut Jumalan kurittamaksi ja kasvattamaksi, sillä se joka on sitä Hengen pyhitys Tietä käynyt, ymmärtää kyllä sen !

        Siinä Jumala riisuu kaikesta omavoimaisuudesta ja sulatuksessa paljastuu uskovalle hänen todellinen luontonsa ja oma kelvottomuutensa !

        Siis kärsimyksissä joka on siis kuritusta ja kasvatusta, tapahtuu sulatus, sillä kuten kovassa kuumuudessa kun kulta sulatetaan, tulevat epäpuhtaudet lopulta pintaan ja näkyviin, ja samoin käy uskovalle, jota Jumala kasvattaa ja kurittaa, eli monien uskovien oirehtiminen on sitä juuri, että muuten piilossa olevat synnit ja sisimmän saastat tulevat kärsimyksien sulatuksessa vasta näkyviin ja siten Herra voi niistä vapauttaa !

        Mutta kun uskova ei vielä ole käynyt tuota kärsimyksien Tietä, niin hän luulee olevansa kovastikin puhdas, sillä onhan helppoa olla kun on kaikin puolin suojattu, tähän syyttäjäkin vetosi Jobin kohdalla Jumalalle, ja Jumala salli Jobille kärsimykset, mutta kärsimyksien kautta ja avulla Job oppi tuntemaan paremmin Herran, ja lopulta Herra kaiken sen kärsimyksien tien kautta ja avulla pystyi siunaamaan Jobia kaksinkertaisesti !

        Sinä "varoitus" siis olet nähdäkseni kuin ne Jobin "ystävät" jotka Jobia siinä ahdistuksessaan ja kärsimyksissään vielä syyttelivät ja löivät siten jo lyötyä ja potkivat maassa jo makaavaa !

        Mutta näitäkään Jobin kirjan opetuksia et varmaan ymmärrä, sillä kuten huomaan, et ole käynyt kärsimyksien Tietä, ja siten et ole näitä vielä ainakaan oppinut, etkä näitä ymmärrä siksi !

        Sinulle nämä ovat kuten sanoit jo, tekosyitä synnissä elämiselle, mutta vähänpä näytät Hengellisistä asiosta vielä ymmärtävän, ja uskovan Tiestä !

        Kuitenkin sinä juuri olet muita tuomitsemassa ja opettamassa täällä, voi voi !


      • varoitus
        ulkokultainen kirjoitti:

        Jatkan vielä edelliseen !

        Näin ollen minulta on omat ansiot ja siten itsekehuskelut riisuttu pois, sillä minä jo tietämällä tiedän siis olevani itsessäni täysin köyhä, ja kykenemätön mihinkään todelliseen hyvään !

        Paavalikin kirjoittaa tästä köyhyydestä seuraavaa:

        2. Kor. 6:10 murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken.

        Mutta sinulla on eri asenne siis "varoitus" !

        Sinun asenteesi kerrotaan tässä, palautan sen mieleesi:

        Ilm. 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

        Tässä tuo kohta laajemmin:

        15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

        Siis Herra kurittaa ja kasvattaa omat lapsensa, mutta osa lapsista ei joko suostu kuritettavaksi tai ei ole vielä kypsynyt kuritettavaksi, sillä pientä lasta ei hyödytä kurittaa, vaan lapsen pitää vahvistua ensin maidolla, ja vasta kun on maidolla eli Rakkaudella ruokittu tarpeeksi, voi antaa lopulta vahvempaa ruokaa ja sitten Herra pääsee kasvattamaan ja kurittamaan lastaan !

        Siksi sinä "varoitus" et ymmärrä pimeätä laaksoa, kun et ole vielä tullut Jumalan kurittamaksi ja kasvattamaksi, sillä se joka on sitä Hengen pyhitys Tietä käynyt, ymmärtää kyllä sen !

        Siinä Jumala riisuu kaikesta omavoimaisuudesta ja sulatuksessa paljastuu uskovalle hänen todellinen luontonsa ja oma kelvottomuutensa !

        Siis kärsimyksissä joka on siis kuritusta ja kasvatusta, tapahtuu sulatus, sillä kuten kovassa kuumuudessa kun kulta sulatetaan, tulevat epäpuhtaudet lopulta pintaan ja näkyviin, ja samoin käy uskovalle, jota Jumala kasvattaa ja kurittaa, eli monien uskovien oirehtiminen on sitä juuri, että muuten piilossa olevat synnit ja sisimmän saastat tulevat kärsimyksien sulatuksessa vasta näkyviin ja siten Herra voi niistä vapauttaa !

        Mutta kun uskova ei vielä ole käynyt tuota kärsimyksien Tietä, niin hän luulee olevansa kovastikin puhdas, sillä onhan helppoa olla kun on kaikin puolin suojattu, tähän syyttäjäkin vetosi Jobin kohdalla Jumalalle, ja Jumala salli Jobille kärsimykset, mutta kärsimyksien kautta ja avulla Job oppi tuntemaan paremmin Herran, ja lopulta Herra kaiken sen kärsimyksien tien kautta ja avulla pystyi siunaamaan Jobia kaksinkertaisesti !

        Sinä "varoitus" siis olet nähdäkseni kuin ne Jobin "ystävät" jotka Jobia siinä ahdistuksessaan ja kärsimyksissään vielä syyttelivät ja löivät siten jo lyötyä ja potkivat maassa jo makaavaa !

        Mutta näitäkään Jobin kirjan opetuksia et varmaan ymmärrä, sillä kuten huomaan, et ole käynyt kärsimyksien Tietä, ja siten et ole näitä vielä ainakaan oppinut, etkä näitä ymmärrä siksi !

        Sinulle nämä ovat kuten sanoit jo, tekosyitä synnissä elämiselle, mutta vähänpä näytät Hengellisistä asiosta vielä ymmärtävän, ja uskovan Tiestä !

        Kuitenkin sinä juuri olet muita tuomitsemassa ja opettamassa täällä, voi voi !

        Minun uskonveljiä ja sisaria ovat vain ne, jotka vaeltavat Totuudessa.

        "auttaisit ja kannustaisit, mutta nyt vain tuomitset ja lyttäät muita !"

        Tarkoitat, että taputtelisin päähän ja sanoisin, että "ei hätää kyllä se vielä siitä"
        Näinhän teidän pastorinne seurakunnassa tuudittavat teidät syvään uneen. Sitten rukoilette yhdessä, joka kokouksessa Pyhää Henkeä laskeutumaan ja täyttämään teidät, jonka aikana hurmos valtaa teidät ja niin olette taas saaneet "Hengen kosketuksen"
        Mutta jo seuraavana aamuna se "liekki" on sammunut ja taas pähkäilette, että onko Jumala nyt hyljännyt, viikolla elätte itsellenne ja heti kun lihanne himot iskee teette sen himon mukaan, jonka jälkeen tositatte jatkuvasti samat virheet himon tullessa.
        Uskon elämänne on vuoristorataa ja kaukana siitä millaiseksi Raamattu sen kuvaa.

        Jo pitkään on julistettu Jumalan Sanaa ilman lakia vain pelkkää armoa armon perään.
        Vaikka Jumalan Sana on nimen omaan kaksiteräinen miekka laki ja armo. Laki näyttää synnin, tuomion ja armo pelastuksen.

        Ilman toista ei ole toista. Ihmiset ei ymmärrä tehdä enää parannusta kun ei julisteta Jumalan Sanaa kaksiteräisenä.

        Sanoit "ennen iso MINÄ, eli liha on pienentynyt"

        Tässä syy miksi et ymmärrä Jumalan Sanaa, sinä vieläkin uskot, että lihasi muuttuisi, mutta se ei muutu miksikään se ei pienene piirun vertaa, eikä taivu milliäkään, se on läpimätä. Se kuuluu hylätä ristille kuolemaan.

        "osa lapsista ei joko suostu kuritettavaksi tai ei ole vielä kypsynyt kuritettavaksi, sillä pientä lasta ei hyödytä kurittaa"

        Joka kuritusta vihaa, vihaa Jumalaa ja se ei ole Hänen lapsensa ja jota ei kuriteta ei ole myöskään Hänen lapsensa, vaan he ovat Perkeleen lapsia.

        sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
        Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
        Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.

        Lopuksi sana sinulle:

        "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
        Sinä, joka vihaat kuritusta ja heität minun sanani selkäsi taakse!
        Jos sinä näet varkaan, niin sinä mielistyt häneen, ja sinä pidät yhtä avionrikkojain kanssa.
        Sinä päästät suusi puhumaan pahaa, ja sinun kielesi punoo petosta.
        Sinä istut ja puhut veljeäsi vastaan, sinä panettelet äitisi poikaa.
        Näitä sinä teet, ja minäkö olisin vaiti? Luuletko, että minä olen sinun kaltaisesi? Minä nuhtelen sinua ja asetan nämä sinun silmäisi eteen.
        Ymmärtäkää tämä te, jotka Jumalan unhotatte, etten minä raatelisi, eikä olisi pelastajaa.
        Joka kiitosta uhraa, se kunnioittaa minua; joka ottaa tiestänsä vaarin, sen minä annan nähdä Jumalan autuuden."


      • Sekaisin.olet.oppeinesi
        varoitus kirjoitti:

        Minun uskonveljiä ja sisaria ovat vain ne, jotka vaeltavat Totuudessa.

        "auttaisit ja kannustaisit, mutta nyt vain tuomitset ja lyttäät muita !"

        Tarkoitat, että taputtelisin päähän ja sanoisin, että "ei hätää kyllä se vielä siitä"
        Näinhän teidän pastorinne seurakunnassa tuudittavat teidät syvään uneen. Sitten rukoilette yhdessä, joka kokouksessa Pyhää Henkeä laskeutumaan ja täyttämään teidät, jonka aikana hurmos valtaa teidät ja niin olette taas saaneet "Hengen kosketuksen"
        Mutta jo seuraavana aamuna se "liekki" on sammunut ja taas pähkäilette, että onko Jumala nyt hyljännyt, viikolla elätte itsellenne ja heti kun lihanne himot iskee teette sen himon mukaan, jonka jälkeen tositatte jatkuvasti samat virheet himon tullessa.
        Uskon elämänne on vuoristorataa ja kaukana siitä millaiseksi Raamattu sen kuvaa.

        Jo pitkään on julistettu Jumalan Sanaa ilman lakia vain pelkkää armoa armon perään.
        Vaikka Jumalan Sana on nimen omaan kaksiteräinen miekka laki ja armo. Laki näyttää synnin, tuomion ja armo pelastuksen.

        Ilman toista ei ole toista. Ihmiset ei ymmärrä tehdä enää parannusta kun ei julisteta Jumalan Sanaa kaksiteräisenä.

        Sanoit "ennen iso MINÄ, eli liha on pienentynyt"

        Tässä syy miksi et ymmärrä Jumalan Sanaa, sinä vieläkin uskot, että lihasi muuttuisi, mutta se ei muutu miksikään se ei pienene piirun vertaa, eikä taivu milliäkään, se on läpimätä. Se kuuluu hylätä ristille kuolemaan.

        "osa lapsista ei joko suostu kuritettavaksi tai ei ole vielä kypsynyt kuritettavaksi, sillä pientä lasta ei hyödytä kurittaa"

        Joka kuritusta vihaa, vihaa Jumalaa ja se ei ole Hänen lapsensa ja jota ei kuriteta ei ole myöskään Hänen lapsensa, vaan he ovat Perkeleen lapsia.

        sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
        Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
        Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.

        Lopuksi sana sinulle:

        "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
        Sinä, joka vihaat kuritusta ja heität minun sanani selkäsi taakse!
        Jos sinä näet varkaan, niin sinä mielistyt häneen, ja sinä pidät yhtä avionrikkojain kanssa.
        Sinä päästät suusi puhumaan pahaa, ja sinun kielesi punoo petosta.
        Sinä istut ja puhut veljeäsi vastaan, sinä panettelet äitisi poikaa.
        Näitä sinä teet, ja minäkö olisin vaiti? Luuletko, että minä olen sinun kaltaisesi? Minä nuhtelen sinua ja asetan nämä sinun silmäisi eteen.
        Ymmärtäkää tämä te, jotka Jumalan unhotatte, etten minä raatelisi, eikä olisi pelastajaa.
        Joka kiitosta uhraa, se kunnioittaa minua; joka ottaa tiestänsä vaarin, sen minä annan nähdä Jumalan autuuden."

        En enää paljon muuta voi sanoa !

        Lisäksi sinä luulet minusta sitä ja tätä, ja sen kautta annat minusta väärän todistuksen, eli puhut valhetta omien luulojesi ja kuvitelmiesi vuoksi !

        Sinä itse muuten olet juuri se joka panettelee veljeään, kuten juuri minua koska olen uudestisyntynyt uskova, mutta en toki sitten ole, jos sinä et ole uudestisyntynyt, sillä sinä opetat muita nytkin lain alle lain orjiksi !

        Minä olen käynyt itse kurituksen ja riisumisen Tien, ja siten olen tullut riisutuksi siitä isosta lihasta eli omavanhurskaudesta ja vääristä luuloista itseni suhteen !

        Raamattu nimittäin selvästi opettaa siitä isosta MINÄSTÄ seuraavaa:
        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Mutta tätäkään asiaa sinä et ymmärrä, sokea ja oppimaton ja kasvattamaton kun yhä olet, ja siksi siis yhä kerskaat !

        1. Kor. 5:6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?

        Jaak. 4:16 Mutta nyt te kerskaatte ylvästelyssänne. Kaikki sellainen kerskaaminen on paha.


      • Sekaisin.olet.oppeinesi
        varoitus kirjoitti:

        Minun uskonveljiä ja sisaria ovat vain ne, jotka vaeltavat Totuudessa.

        "auttaisit ja kannustaisit, mutta nyt vain tuomitset ja lyttäät muita !"

        Tarkoitat, että taputtelisin päähän ja sanoisin, että "ei hätää kyllä se vielä siitä"
        Näinhän teidän pastorinne seurakunnassa tuudittavat teidät syvään uneen. Sitten rukoilette yhdessä, joka kokouksessa Pyhää Henkeä laskeutumaan ja täyttämään teidät, jonka aikana hurmos valtaa teidät ja niin olette taas saaneet "Hengen kosketuksen"
        Mutta jo seuraavana aamuna se "liekki" on sammunut ja taas pähkäilette, että onko Jumala nyt hyljännyt, viikolla elätte itsellenne ja heti kun lihanne himot iskee teette sen himon mukaan, jonka jälkeen tositatte jatkuvasti samat virheet himon tullessa.
        Uskon elämänne on vuoristorataa ja kaukana siitä millaiseksi Raamattu sen kuvaa.

        Jo pitkään on julistettu Jumalan Sanaa ilman lakia vain pelkkää armoa armon perään.
        Vaikka Jumalan Sana on nimen omaan kaksiteräinen miekka laki ja armo. Laki näyttää synnin, tuomion ja armo pelastuksen.

        Ilman toista ei ole toista. Ihmiset ei ymmärrä tehdä enää parannusta kun ei julisteta Jumalan Sanaa kaksiteräisenä.

        Sanoit "ennen iso MINÄ, eli liha on pienentynyt"

        Tässä syy miksi et ymmärrä Jumalan Sanaa, sinä vieläkin uskot, että lihasi muuttuisi, mutta se ei muutu miksikään se ei pienene piirun vertaa, eikä taivu milliäkään, se on läpimätä. Se kuuluu hylätä ristille kuolemaan.

        "osa lapsista ei joko suostu kuritettavaksi tai ei ole vielä kypsynyt kuritettavaksi, sillä pientä lasta ei hyödytä kurittaa"

        Joka kuritusta vihaa, vihaa Jumalaa ja se ei ole Hänen lapsensa ja jota ei kuriteta ei ole myöskään Hänen lapsensa, vaan he ovat Perkeleen lapsia.

        sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
        Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
        Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.

        Lopuksi sana sinulle:

        "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
        Sinä, joka vihaat kuritusta ja heität minun sanani selkäsi taakse!
        Jos sinä näet varkaan, niin sinä mielistyt häneen, ja sinä pidät yhtä avionrikkojain kanssa.
        Sinä päästät suusi puhumaan pahaa, ja sinun kielesi punoo petosta.
        Sinä istut ja puhut veljeäsi vastaan, sinä panettelet äitisi poikaa.
        Näitä sinä teet, ja minäkö olisin vaiti? Luuletko, että minä olen sinun kaltaisesi? Minä nuhtelen sinua ja asetan nämä sinun silmäisi eteen.
        Ymmärtäkää tämä te, jotka Jumalan unhotatte, etten minä raatelisi, eikä olisi pelastajaa.
        Joka kiitosta uhraa, se kunnioittaa minua; joka ottaa tiestänsä vaarin, sen minä annan nähdä Jumalan autuuden."

        Palaan vielä siihen minulle antamaasi Sanankohtaan, eli se ei ole minulle !

        Siinä siis sanotaan:
        "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
        Sinä, joka vihaat kuritusta ja heität minun sanani selkäsi taakse! "

        Minä olen uudestisyntynyt uskova, ja olen alistunut Herran kuritukseen ja kärsimyksiin, ja olen siis käynyt Jobin kaltaisen Tien, joten en ole kiertänyt tai kieltäytynyt kurituksesta, vaan päinvastoin olen halunnut Jumalan tahdon toteutuvan elämässäni, oli se mitä tahansa !

        Joten siinäkin kohtaa sinä toit väärän Sanan väärälle henkilölle, eli olen Liiton ja siten Jumalan lapsi ja siten se kuuluu suuhuni, enkä ole kieltäytynyt kärsimyten Tiestä !

        Joten täysin pieleen meni arviosi ja Sanasi väärään osoitteeseen !

        Näin pihalla sinä olet "varoitus" ja tässä näkyy sinun "hengellisyytesi" ja "hengessä vaeltamisesi" ja se mitä se oikeasti on, eli ihan höpö höpöä !


      • varoitus
        Sekaisin.olet.oppeinesi kirjoitti:

        En enää paljon muuta voi sanoa !

        Lisäksi sinä luulet minusta sitä ja tätä, ja sen kautta annat minusta väärän todistuksen, eli puhut valhetta omien luulojesi ja kuvitelmiesi vuoksi !

        Sinä itse muuten olet juuri se joka panettelee veljeään, kuten juuri minua koska olen uudestisyntynyt uskova, mutta en toki sitten ole, jos sinä et ole uudestisyntynyt, sillä sinä opetat muita nytkin lain alle lain orjiksi !

        Minä olen käynyt itse kurituksen ja riisumisen Tien, ja siten olen tullut riisutuksi siitä isosta lihasta eli omavanhurskaudesta ja vääristä luuloista itseni suhteen !

        Raamattu nimittäin selvästi opettaa siitä isosta MINÄSTÄ seuraavaa:
        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Mutta tätäkään asiaa sinä et ymmärrä, sokea ja oppimaton ja kasvattamaton kun yhä olet, ja siksi siis yhä kerskaat !

        1. Kor. 5:6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?

        Jaak. 4:16 Mutta nyt te kerskaatte ylvästelyssänne. Kaikki sellainen kerskaaminen on paha.

        Luetko sinä mitä kirjoitat, ei tuo ole Hengen puhetta.

        "jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan."

        Minä nään kirjotuksistasi, ettet sinä vaella Hengen johdatuksessa vaan lihan.

        Käytätkö päiväsi itseäsi mielyttäen vai palvellen Herraa?

        Missä minä olen itsestäni kerskannut? Moneen kertaan olen tuonut ilmi, että minussa lihassani ei asu mitään hyvää, mutta Kristus minussa on täysin puhdas ja siksi minä(lihani) en saa enää hallita, vaan kaikki hallintavalta pitää antaa Hengelle(Kristus)


      • Sekaisin.olet.oppeinesi
        varoitus kirjoitti:

        Luetko sinä mitä kirjoitat, ei tuo ole Hengen puhetta.

        "jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan."

        Minä nään kirjotuksistasi, ettet sinä vaella Hengen johdatuksessa vaan lihan.

        Käytätkö päiväsi itseäsi mielyttäen vai palvellen Herraa?

        Missä minä olen itsestäni kerskannut? Moneen kertaan olen tuonut ilmi, että minussa lihassani ei asu mitään hyvää, mutta Kristus minussa on täysin puhdas ja siksi minä(lihani) en saa enää hallita, vaan kaikki hallintavalta pitää antaa Hengelle(Kristus)

        Kysyn nyt sinulta, että vaelsitko Hengessä kun laitoit minulle tuon Raamatunkohdan, joka ei yhtään sopinut minulle ???

        Kun selvästikään et itse kykene vaeltamaan kaiken aikaa Hengessä, vaikka niin kehuskelet ja siksi penäät sitä muiltakin, niin miksi siis olet sitä muilta penäämässä ???

        Siis jos tuot minullekin tuossa täysin pieleen menevän Raamatunpaikan, jonka sanot itse siis olevan juuri minulle, niin sinä lihassasi eli lihallisuudessasi eli lihan mukaan sen laitoit minulle !

        Siis edes saa-tana eli syyttäjä ei mene noin pieleen kuin sinä tuossa menit !

        Ja kun minä asiasta huomautin sinua, niin aloit kuin pikku lapsi inttämään tyyliin "Itse vaelllat lihassa sata kertaa enemmän", ja tuollainenkin toiminta on pelkkää lihallisuutta, sillä et kestä arvostelua etkä tutkinut kehoitustani ja nuhdettani Herran edessä, vaan aloit vain inttämään vastaan kuin pieni tyttö !

        Tämä toimintasi kertoo minulle paljon sinun itsesi kehumastasi "hengellisyydestä" ja "hengessävaletamisestasi", ja "ristin kantamisesi" se on pelkkää sanan helinää, sillä käytäntö näytti ja näyttää sen sellaiseksi pelkästään !

        Jos kantaisit ristisi, niin olisit vienyt kehoitukseni Herran eteen ja olisit Häneltä pyytänyt puolueettoman mielipiteen, mutta nythän et edes "oppineena" edes tätä kehoituksen käsittelyä vielä selvästikään osaa, vaan alat vain kehoittajaa vastaan nousemaan ja herjaamaan !

        Mutta eikö sinun siis jo olisi korkea aika Herralta kysyä kestävänä Hänen mielipidettään, minulle kiukuttelun sijaan ???


      • kehoitus
        Sekaisin.olet.oppeinesi kirjoitti:

        Kysyn nyt sinulta, että vaelsitko Hengessä kun laitoit minulle tuon Raamatunkohdan, joka ei yhtään sopinut minulle ???

        Kun selvästikään et itse kykene vaeltamaan kaiken aikaa Hengessä, vaikka niin kehuskelet ja siksi penäät sitä muiltakin, niin miksi siis olet sitä muilta penäämässä ???

        Siis jos tuot minullekin tuossa täysin pieleen menevän Raamatunpaikan, jonka sanot itse siis olevan juuri minulle, niin sinä lihassasi eli lihallisuudessasi eli lihan mukaan sen laitoit minulle !

        Siis edes saa-tana eli syyttäjä ei mene noin pieleen kuin sinä tuossa menit !

        Ja kun minä asiasta huomautin sinua, niin aloit kuin pikku lapsi inttämään tyyliin "Itse vaelllat lihassa sata kertaa enemmän", ja tuollainenkin toiminta on pelkkää lihallisuutta, sillä et kestä arvostelua etkä tutkinut kehoitustani ja nuhdettani Herran edessä, vaan aloit vain inttämään vastaan kuin pieni tyttö !

        Tämä toimintasi kertoo minulle paljon sinun itsesi kehumastasi "hengellisyydestä" ja "hengessävaletamisestasi", ja "ristin kantamisesi" se on pelkkää sanan helinää, sillä käytäntö näytti ja näyttää sen sellaiseksi pelkästään !

        Jos kantaisit ristisi, niin olisit vienyt kehoitukseni Herran eteen ja olisit Häneltä pyytänyt puolueettoman mielipiteen, mutta nythän et edes "oppineena" edes tätä kehoituksen käsittelyä vielä selvästikään osaa, vaan alat vain kehoittajaa vastaan nousemaan ja herjaamaan !

        Mutta eikö sinun siis jo olisi korkea aika Herralta kysyä kestävänä Hänen mielipidettään, minulle kiukuttelun sijaan ???

        Tästä en jatka enempää tiedän, että vaellan Hengen enkä lihan johdatuksessa.
        Minun sydämeni ei syytä minua, minulla on uskallus Jumalaan.

        "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia."

        Kerskaukseni on Herra, joka teki ristintyöllä tyhjäksi Perkeleen teot, jonka kautta jokaiselle on tarjottu vapautus synneistään.

        "te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
        Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
        Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
        Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi."

        Minä julistan sitä ilosanomaa, että Herra todella tekee vapaiksi syntiset, jotka kääntyvät ja Häneen oikeasti uskovat.

        Jeesus ei pakottanut ketään seuraamaan itseään Hän kysyi "Tahdotko sinä seurata minua" "Tahdotko sinä mennä pois"

        Minä olen valintani tehnyt ja Hän tosiaan teki minut vapaaksi. Se ei ole vain sananhelinää vaan se on Totuus ja niin Hän on luvannut.

        Ja tämä on se aito ja oikea ilosanoma, minkä Herra meidän edestämme teki!

        " minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,
        niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
        Mutta joitten sydän vaeltaa heidän iljetystensä ja kauhistustensa mieltä myöten, niitten vaelluksen minä annan tulla heidän oman päänsä päälle, sanoo Herra, Herra."


    • pwla
    • ulkokultainen

      Lisäksi sinulle "varoitus" vielä mietintään seuraava Sananpaikka:

      24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
      25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
      26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
      27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
      28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
      29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
      30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

      36 Sitten hän laski luotaan kansanjoukot ja meni asuntoonsa. Ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon lusteesta".
      37 Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika.
      38 Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
      39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.
      40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
      41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
      42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
      43 Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.

      Mitä tämä kertoo sinulle ?

      • varoitus

        Tämä kertoo minulle niistä tapahtumista, mitkä tapahtuvat maailman lopussa.


      • ulkokultainen
        varoitus kirjoitti:

        Tämä kertoo minulle niistä tapahtumista, mitkä tapahtuvat maailman lopussa.

        Eli et ole vielä saanut tästäkään Raamatunkohdasta Herralta opetusta !

        Ja silti olet jo opettamassa muita !

        Tuossa sanotaan, että luste ja viljan alku ovat saman näköisiä eikä siten nuorta uskovaa eroita ulkoisesti uskosta osattomasta !

        Tämä asia sinun pitäisi tietää ja ymmärtää syvällisemmin, ennen kuin alat muita opettaa ja kehoittaa !

        Mutta et näemmä sitäkään ymmärrä, ikävä kyllä, etkä Jumalan pitkämielisyyttä ja Jumalan kasvatustyötä, jonka kautta ja ansiosta vasta uskova ajallaan, siis ajallaan, eli kun sen aika on alkaa kantaa hedelmää.

        Sinä penäät muilta hedelmää siis ennen aikojaan, ja se on väärin, sillä Jumala antaa aikaa kasvuun ja parannuksen tekoon, ja Jumalan aikataulussa ja kasvatuksessa vain uskova kasvaa ja kehittyy, kuten Sana sanoo:

        1. Kor. 3:6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
        7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.

        Mutta sinä olet jo ennen aikojaan leikkaamassa niitä, jotka eivät vielä tuota hedelmää, eli toimit siis ymmärtämättömyyttäis vastoin tuon Sanankohdan opetusta ja ohjetta !

        Ja silti siis olet toimimassa opettajana täällä ja nuhtelet muita !

        Etkä sinä raukka tajua, että sinä syytät Jumalaa itse asiassa siitä, että Hän ei kasvata lapsiaan nopeammin, siis kun syytät uskovia siitä, että nämä eivät ole valmiita !

        Pahasti on siis toimintasi pielessä ja sinä olet ylpeydessäsi ja paisuneisuudessasi tullut syyttäjäksi, eli kenen asialla sinä siloin itseasiassa oletkaan, eli kuka on syyttäjä ?


      • varoitus
        ulkokultainen kirjoitti:

        Eli et ole vielä saanut tästäkään Raamatunkohdasta Herralta opetusta !

        Ja silti olet jo opettamassa muita !

        Tuossa sanotaan, että luste ja viljan alku ovat saman näköisiä eikä siten nuorta uskovaa eroita ulkoisesti uskosta osattomasta !

        Tämä asia sinun pitäisi tietää ja ymmärtää syvällisemmin, ennen kuin alat muita opettaa ja kehoittaa !

        Mutta et näemmä sitäkään ymmärrä, ikävä kyllä, etkä Jumalan pitkämielisyyttä ja Jumalan kasvatustyötä, jonka kautta ja ansiosta vasta uskova ajallaan, siis ajallaan, eli kun sen aika on alkaa kantaa hedelmää.

        Sinä penäät muilta hedelmää siis ennen aikojaan, ja se on väärin, sillä Jumala antaa aikaa kasvuun ja parannuksen tekoon, ja Jumalan aikataulussa ja kasvatuksessa vain uskova kasvaa ja kehittyy, kuten Sana sanoo:

        1. Kor. 3:6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
        7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.

        Mutta sinä olet jo ennen aikojaan leikkaamassa niitä, jotka eivät vielä tuota hedelmää, eli toimit siis ymmärtämättömyyttäis vastoin tuon Sanankohdan opetusta ja ohjetta !

        Ja silti siis olet toimimassa opettajana täällä ja nuhtelet muita !

        Etkä sinä raukka tajua, että sinä syytät Jumalaa itse asiassa siitä, että Hän ei kasvata lapsiaan nopeammin, siis kun syytät uskovia siitä, että nämä eivät ole valmiita !

        Pahasti on siis toimintasi pielessä ja sinä olet ylpeydessäsi ja paisuneisuudessasi tullut syyttäjäksi, eli kenen asialla sinä siloin itseasiassa oletkaan, eli kuka on syyttäjä ?

        Kyllä minä ymmärrän tuon, mutta myös ymmärrän miten yrität vääntää sen kieroon.

        "Mutta sinä olet jo ennen aikojaan leikkaamassa niitä"

        Leikkuumiehet ovat enkelit, jotka olivat valmiina sitomaan ja heittämään tuleen pahan(Pimeyden vallat ja heidän lapsensa Jumalattomat ja syntiset) maailmasta, mutta Herra armossaan käski heitä odottamaan viimeiseen päivään.

        " Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        Sellaista vastaan ei ole laki.
        Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme."

        Ne jotka ovat Herran omat ovat ristiinnaullinneet lihansa himoineen ja haluineen.

        Joten älä yritä väittää, että nisuilla tarkoitettaisiin lihansa himoissa vaeltavia henkilöitä, jotka ei ole tehnyt parannusta.

        " teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,"

        Jumala sanoo, että kaikkien on tehtävä parannus, mitä se silloin tarkoittaa? No tietenkin sitä, että luopuu siitä vanhasta ihmisestä jonka mukaan ennen vaelsi.

        "Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
        Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
        Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
        hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
        Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
        Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.
        Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta."

        "Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt."

        Jumalan Sana sanoo, että liha on tuomittu kuolemaan ja se on täysin varma, että joka vielä lihansa mukaan elää, ei peri taivastenvaltakuntaa.

        "Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
        Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa."


      • ulkokultainen
        varoitus kirjoitti:

        Kyllä minä ymmärrän tuon, mutta myös ymmärrän miten yrität vääntää sen kieroon.

        "Mutta sinä olet jo ennen aikojaan leikkaamassa niitä"

        Leikkuumiehet ovat enkelit, jotka olivat valmiina sitomaan ja heittämään tuleen pahan(Pimeyden vallat ja heidän lapsensa Jumalattomat ja syntiset) maailmasta, mutta Herra armossaan käski heitä odottamaan viimeiseen päivään.

        " Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        Sellaista vastaan ei ole laki.
        Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme."

        Ne jotka ovat Herran omat ovat ristiinnaullinneet lihansa himoineen ja haluineen.

        Joten älä yritä väittää, että nisuilla tarkoitettaisiin lihansa himoissa vaeltavia henkilöitä, jotka ei ole tehnyt parannusta.

        " teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,"

        Jumala sanoo, että kaikkien on tehtävä parannus, mitä se silloin tarkoittaa? No tietenkin sitä, että luopuu siitä vanhasta ihmisestä jonka mukaan ennen vaelsi.

        "Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
        Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
        Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
        hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
        Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
        Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.
        Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta."

        "Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt."

        Jumalan Sana sanoo, että liha on tuomittu kuolemaan ja se on täysin varma, että joka vielä lihansa mukaan elää, ei peri taivastenvaltakuntaa.

        "Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
        Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa."

        Vähänpä vielä ymmärrät, "varoitus" !

        Kirjoitit siis seuraavaa:

        "Joten älä yritä väittää, että nisuilla tarkoitettaisiin lihansa himoissa vaeltavia henkilöitä, jotka ei ole tehnyt parannusta."

        Jos olisit edes maanviljelijä, niin ehkäpä sitten edes järjelläsi ymmärtäisit tuon vertauksen sanoman !

        Siis maanviljelijä ei erota nuorta viljaa lusteesta, sillä ne muistuttavat toisiaan niin paljon, vasta sitten kun viljaan alkaa kasvaa tähkä, ne voidaan erottaa ja sitten kestää aikaa siitäkin ennen kuin hedelmät kypsyvät !

        Eli se kuva ja vertaus kertoo tarkasti uskovan elämän vaiheet, eli ensin kasvatetaan vain vartta ja muistutetaan uskosta osatonta, siis ihan kuten "varoitus" sinä nyt muistutat touhuamilliasi ja tuomitsemillasi uskosta osatonta !

        Mutta kun aikaa kuluu ja Herra pääsee Hengen avaaman Sanan kautta opettamaan ja pyhittämään ja kasvattamaan, niin sitten vasta ilmestyy se tähkä ja sitten menee vielä aikaa, ennen kuin Hengen hedelmät todella alkavat näkyä uskovassa !

        Sinussa "varoitus" ei niitä vielä näy, ikävä kyllä, ja mieleeni nousi seuraava Sananpaikka juuri sinulle annettavaksi, jotta tutkisit sen kautta itseäsi:

        9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
        10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
        11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
        12 Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.
        13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
        14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
        17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
        18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

        Siis riitaisuus ja tuomiohenki, joka sinusta huokuu kertoo minulle paljon !

        Et sinä rakenne vaan tuomitset ja ruoskit heikkoja ja puolustus kyvyttömiä, sinä et siis rakenna vaan hajoitat ja hakkaat uskon veljiäsi ja sisariasi, ja syytät heitä, ihan kuten syyttäjä, eli sielunvihollinen, eli kenen asialla sinä siis oikeasti olet "varoitus" ???

        Siis ei sinulla ole mitään laupeutta, et ole rauhaisa, et lempeä, et taipuisa, ei sinulla ole hedelmiä näkyvissä siis !

        Mene nyt vihdoin hyvä ihminen Herran eteen, ja kysy Hänen arviotaan ja kaskity omaan pyhitys elämääsi, ja lopeta muiden haukkuminen ja lyttääminen ja tuomitseminen !


    • himotneonpedollakin

      Juu on nääs mukavaa hiveltää alaikäistä ja sitten hetki kadutaan ja pyydellään anteeksi ja kun himot taas alkaa jyllää niin...

      • kehoitus

        Ei ihminen lihassaan pysty vastustamaan himojaan, synnit tulee tunnustaa Herralle ja hylätä siinä uskossa, että Hän antaa lupauksensa mukaan sinulle voiman vastustaa syntiä.

        Se on uskoa Jumalan Sanaan Jeesukseen Kristukseen. Voima asettuu sinuun, sinä et muutu, kiusauksia sinulle silti tulee, mutta Henki ohjaa sinut kaikessa Totuuteen.

        "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

        Kun Hänen Henkensä ohjaa, niin himojen vastustaminen ei ole ylitsepääsemätömän raskasta niin kuin se on lihassa elävälle, vaan sinä todella saat sen lahjan minkä Hän lupaa niille jotka tunnustaa syntinsä ja kääntyy Hänen puoleensa.


      • kehoitus
        kehoitus kirjoitti:

        Ei ihminen lihassaan pysty vastustamaan himojaan, synnit tulee tunnustaa Herralle ja hylätä siinä uskossa, että Hän antaa lupauksensa mukaan sinulle voiman vastustaa syntiä.

        Se on uskoa Jumalan Sanaan Jeesukseen Kristukseen. Voima asettuu sinuun, sinä et muutu, kiusauksia sinulle silti tulee, mutta Henki ohjaa sinut kaikessa Totuuteen.

        "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

        Kun Hänen Henkensä ohjaa, niin himojen vastustaminen ei ole ylitsepääsemätömän raskasta niin kuin se on lihassa elävälle, vaan sinä todella saat sen lahjan minkä Hän lupaa niille jotka tunnustaa syntinsä ja kääntyy Hänen puoleensa.

        "Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
        Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen."


      • ulkokultainen
        kehoitus kirjoitti:

        "Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
        Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen."

        Sana on oikea, mutta tulkintasi on pielessä, kuten jo edellä olen kirjoittanut !

        Siis keinosi ovat väärät, sillä yhä siis luulet voivasi itse jotakin !

        Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

        1. Kor. 3:6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
        7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.

        Olet lähtenyt omavanhusrautumisen tielle, mutta et sitä ainakaan vielä ymmärrä !


      • kehoitus
        ulkokultainen kirjoitti:

        Sana on oikea, mutta tulkintasi on pielessä, kuten jo edellä olen kirjoittanut !

        Siis keinosi ovat väärät, sillä yhä siis luulet voivasi itse jotakin !

        Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

        1. Kor. 3:6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
        7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.

        Olet lähtenyt omavanhusrautumisen tielle, mutta et sitä ainakaan vielä ymmärrä !

        "kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä."

        "Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?"

        "nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."


      • luetaankosanaa
        kehoitus kirjoitti:

        "kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä."

        "Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?"

        "nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

        Lukisit Raamattua laajemmin, etkä lainaisi sitä ja tätä irtonaisena, sillä Raamattu on kokonaisuus, ja jos tekee kuten sinä, että ottaa vain joitain jakeita, eikä kokonaisuus ole vielä hallussa niin sitä sanomaa voi väännellä jopa omaksi kadotuksekseen !

        Olet näemmä jonkun ihmisen oppilas ja oppipoika, sillä et ole selvästikkään oppinut asioita oman uskon elämäsi kautta, eli et ole niitä elänyt elämässäsi todeksi, vaan toistelet muiden oppeja vain !

        Oletko esim. jonkun Petri Paavolan oppipoika ?

        Hänen oppilaillaan on tuo sama väärä asenne kuin sinullakin, sillä PP_llä on itselläänkin se sama väärä asenne, jossa ollaan ns. puoluehenkisiä, ja siten itse ja "me" olemme oikeaoppisia ja muut jotka sanovat jotain vastaan, ovat väärässä ja vääräoppisia !

        Eli olet siis PP:n kaltainen oikeassa muka oleva, ja siten eksyt oikeaoppisuuteesi, kun et enää kuuntele muita ja tutki asioita kunnolla, vaikka selvästi sinullekin on syötetty ihan valhettakin !


      • kehoitus
        luetaankosanaa kirjoitti:

        Lukisit Raamattua laajemmin, etkä lainaisi sitä ja tätä irtonaisena, sillä Raamattu on kokonaisuus, ja jos tekee kuten sinä, että ottaa vain joitain jakeita, eikä kokonaisuus ole vielä hallussa niin sitä sanomaa voi väännellä jopa omaksi kadotuksekseen !

        Olet näemmä jonkun ihmisen oppilas ja oppipoika, sillä et ole selvästikkään oppinut asioita oman uskon elämäsi kautta, eli et ole niitä elänyt elämässäsi todeksi, vaan toistelet muiden oppeja vain !

        Oletko esim. jonkun Petri Paavolan oppipoika ?

        Hänen oppilaillaan on tuo sama väärä asenne kuin sinullakin, sillä PP_llä on itselläänkin se sama väärä asenne, jossa ollaan ns. puoluehenkisiä, ja siten itse ja "me" olemme oikeaoppisia ja muut jotka sanovat jotain vastaan, ovat väärässä ja vääräoppisia !

        Eli olet siis PP:n kaltainen oikeassa muka oleva, ja siten eksyt oikeaoppisuuteesi, kun et enää kuuntele muita ja tutki asioita kunnolla, vaikka selvästi sinullekin on syötetty ihan valhettakin !

        Luen Raamattua kokonaisuutena ja se juurikin vahvistaa, että vaellan Hengessä.

        Se mitä tuon ilmi on ammennettu Jumalan Sanasta.

        Petri Paavola opettaa vastoin Jumalan Sanaa.

        Ei ole kuin yksi Totuus ja sen oppii tuntemaan tekemällä parannuksen ja uskomalla evankeliumin!

        Ennemin kuuntelen Jumalaa kuin ihmistä.


    • Simelius

      Mielestäni turhan paljon pelotellaan ihmisiä että ovat lain alla jos haluavat tehdä synneistä parannusta. Room. 6:15

      • kehoitus

        "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi!"

        Huomaa ero "tehkää parannus" eikä "tehkää parannusta"

        Kun ihminen tekee parannuksen ja uskoo evankeliumin, niin silloin sen ihmisen kohdalla täyttyy se lupaus mitä Jumalan Sana lupaa meille, että Hän puhdistaa meidät kaikesta synnistä, eikä enää muista ennen tehtyjä syntejä.

        Se on lahja vanhurskaus sitä ei saavuteta parannusta tekemällä synneistä. Vaan hylkäämällä synnin ja uskoa siihen lupaukseen, että Herra pesee meidät kaikesta vääryydestä ja antaa Henkensä joka johtaa meidät kaikkeen Totuuteen ja vaikuttaa meissä sen, että pidämme Hänen käskynsä.

        Jeesus Kristus kerta kaikkisesti teki tyhjäksi Perkeleen teot. Perkeleen teko on synti ja synnin palkka on kuolema. Syntiin lankeemuksessa ihminen kuoli hengellisesti ja näin menetti yhteyden Jumalaan.

        Jeesus Kristus sanoi "SE ON TÄYTETTY"

        Kertakaikkisesti se on täytetty!
        Niin kuin Mooses vei Juutalaiset vapauteen Egyptin orjuudesta, niin se oli esikuvaa siitä miten Jeesus Kristus tulisi kerran viemään maailman vapauteen synnin orjuudesta ja siitä hetkestä kun Juutalaiset astuivat ulos Egyptin porteista he olivat vapaita. Niin meidätkin on kutsuttu vapauteen, lihamme on "Egyptin omaisuutta"(sielunvihollinen) Hengessä me olemme vapaita ja siis Hengessä vaeltakaamme, ei niin kuin orjat vaan niin kuin vapaat.

        Ja niin kuin kurittomat ja nurisiat hukkuivat erämaassa niin ne hukkuvat viimeisellä tuomiollakin, elleivät tee parannusta synnistä.

        Vapauteen Kristus tuli vapauttamaan.


      • Simelius
        kehoitus kirjoitti:

        "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi!"

        Huomaa ero "tehkää parannus" eikä "tehkää parannusta"

        Kun ihminen tekee parannuksen ja uskoo evankeliumin, niin silloin sen ihmisen kohdalla täyttyy se lupaus mitä Jumalan Sana lupaa meille, että Hän puhdistaa meidät kaikesta synnistä, eikä enää muista ennen tehtyjä syntejä.

        Se on lahja vanhurskaus sitä ei saavuteta parannusta tekemällä synneistä. Vaan hylkäämällä synnin ja uskoa siihen lupaukseen, että Herra pesee meidät kaikesta vääryydestä ja antaa Henkensä joka johtaa meidät kaikkeen Totuuteen ja vaikuttaa meissä sen, että pidämme Hänen käskynsä.

        Jeesus Kristus kerta kaikkisesti teki tyhjäksi Perkeleen teot. Perkeleen teko on synti ja synnin palkka on kuolema. Syntiin lankeemuksessa ihminen kuoli hengellisesti ja näin menetti yhteyden Jumalaan.

        Jeesus Kristus sanoi "SE ON TÄYTETTY"

        Kertakaikkisesti se on täytetty!
        Niin kuin Mooses vei Juutalaiset vapauteen Egyptin orjuudesta, niin se oli esikuvaa siitä miten Jeesus Kristus tulisi kerran viemään maailman vapauteen synnin orjuudesta ja siitä hetkestä kun Juutalaiset astuivat ulos Egyptin porteista he olivat vapaita. Niin meidätkin on kutsuttu vapauteen, lihamme on "Egyptin omaisuutta"(sielunvihollinen) Hengessä me olemme vapaita ja siis Hengessä vaeltakaamme, ei niin kuin orjat vaan niin kuin vapaat.

        Ja niin kuin kurittomat ja nurisiat hukkuivat erämaassa niin ne hukkuvat viimeisellä tuomiollakin, elleivät tee parannusta synnistä.

        Vapauteen Kristus tuli vapauttamaan.

        Eihän ole kuitenkaan sama kuinka uskossa elää. Suunnan tulisi olla aina vain enemmän pyhyyteen.


      • Simelius
        Simelius kirjoitti:

        Eihän ole kuitenkaan sama kuinka uskossa elää. Suunnan tulisi olla aina vain enemmän pyhyyteen.

        En tajua sitä että kun joku haluaa ja tekee Jumalan tahdon niin häntä sanotaan lakihenkiseksi ja lain alla olevaksi varsinkin kun tämä tekee halustaan ja sydämestään Jumalan tahdon eri asioissa. Koskaan ihminen ei ole lain alla kun ihminen elää uskossa Jeesukseen. Ollaanko me sotkettu se mitä lain alla oleminen on? Itse näen sen niin että ei-uudestisyntynyt yrittää kelvata teoillaan Jumalalle. Olenko väärässä? Korjatkaa.


      • kehoitus
        Simelius kirjoitti:

        Eihän ole kuitenkaan sama kuinka uskossa elää. Suunnan tulisi olla aina vain enemmän pyhyyteen.

        Pyhitys ei ole sitä, että meistä puhdistettaisiin jotain likaa, sillä Sana sanoo, että Jumalasta syntynyt ei saata syntiä tehdä ja Sana myös tekee hyvin selväksi sen, että Jeesus kertakaikkisesti vapautti meidät synnin orjuudesta.

        Kukaan ei voi itseään puolustaa viimeisellä tuomiolla, joka vielä syntiä harjoittaa. Sillä kenenkään ei ole enää pakko vaeltaa lihassa orjana synnin kahleissa, koska meille jokaiselle on tarjottu mahdollisuus kuolettaa liha ja vaeltaa synnistä vapaana Hengessä.

        Itse ymmärtäisin, että pyhitys on entistäkin syvempää erottautumista Jumalalle, en tarkoita synnistä erottautumista sillä Kristuksessa me olemme jo täysin Pyhät. Vaan arkisissa asioissa, joita emme oikeasti tarvitse, otan nyt vaikka esimerkiksi sen, että olen kokenut viime aikoina, että Herra haluaa minun lakkaavan lukemasta uutisia ja omistavan senkin ajan Hänen Sanansa tutkimiseen.


      • Tosiuskis
        kehoitus kirjoitti:

        Pyhitys ei ole sitä, että meistä puhdistettaisiin jotain likaa, sillä Sana sanoo, että Jumalasta syntynyt ei saata syntiä tehdä ja Sana myös tekee hyvin selväksi sen, että Jeesus kertakaikkisesti vapautti meidät synnin orjuudesta.

        Kukaan ei voi itseään puolustaa viimeisellä tuomiolla, joka vielä syntiä harjoittaa. Sillä kenenkään ei ole enää pakko vaeltaa lihassa orjana synnin kahleissa, koska meille jokaiselle on tarjottu mahdollisuus kuolettaa liha ja vaeltaa synnistä vapaana Hengessä.

        Itse ymmärtäisin, että pyhitys on entistäkin syvempää erottautumista Jumalalle, en tarkoita synnistä erottautumista sillä Kristuksessa me olemme jo täysin Pyhät. Vaan arkisissa asioissa, joita emme oikeasti tarvitse, otan nyt vaikka esimerkiksi sen, että olen kokenut viime aikoina, että Herra haluaa minun lakkaavan lukemasta uutisia ja omistavan senkin ajan Hänen Sanansa tutkimiseen.

        Mielenkiintoista !

        Kerrotko mistä saan lisää tietoa tuosta mitä kirjoitat ?


      • kehoitus
        Tosiuskis kirjoitti:

        Mielenkiintoista !

        Kerrotko mistä saan lisää tietoa tuosta mitä kirjoitat ?

        Jumalan Sanasta löydät lisää tietoa!


    • Ojennus.suoralle.tielle
    • Eikö.se.ole.velvollisuus

      - Eikö joku voisi tehdä rikosilmoitusta muslimien harjoittamasta jumalanpilkasta? Hehän väittävät julkisesti, että Jeesus on heidän Muhammedinsa alapuolella oleva pikku-profeetta. Ja Helsingissä on nähyty muslimeita T-paidoissa, joissa lukee iso teksti: "Jeesus oli muslimi." Tuo on syvää kristinuskon häpäisyä!
      - Sanooko Suomen laki mitään Jumalan pilkkaamisesta?
      Vaikuttaa siltä, että muslimit saavat pilkata mielinmäärin kristittyjä, mutta entä toisin päin? Saammeko sanoa totuuden allahista ja koraanista? Kyllä. Ja meidän krtistittyjen on velvollisuus sanoa se.

    • Tässä ketjussa kaksi uskovaista taas riitelee. Voisin kysyä vähän ironisesti kumman puolella sitten jumala on?
      A kummankin. Ei voi olla että jumala riitelee itsensä kanssa
      B vain toisen. Riitelisikö jumala yhtä ihmistä vastaan keskustelupalstalla? Ei voi olla.
      C ei kummankaan. Jumala on mitä ilmeisimmin asianosaisten omaa mielikuvitusta taas.

    • emfmrjttti

      ja sinun vanhurskautesi ilmeisesti on..on se hyvä että löytyy vielä näitä täysin lain täyttäviä ihmisiä..olisitpa elänyt jo 2000 vuotta sitten niin ei edes jeesuksen olisi ristille tarvinnut nousta kun olisit täydellisenä voinut tehdä sen hänen puolestaan..

      • kehoitus

        Synnin palkka on kuolema ja Jeesus Kristus vaelsi synnittömästi, näin Hän täytti lain ja tämän tähden kuolema ei voinut Häntä pitää.
        Minkä voimasta Jeesus vaelsi kuuliaisesti loppuun asti?
        Jumalan Pyhän Hengen voimasta!

        Sovitettuaan maailman synnit ja ilmestyttyään opetuslapsilleen minkä voiman Jeesus Kristus luovutti heille?
        Jumalan Pyhän Hengen voiman!

        Jeesuksen Kristuksen seuraaja on kutsuttu seuraamaan Jeesusta minne?
        Samaa tietä Golgatalle kantaen oman ristinsä!

        Jeesuksen Kristuksen vaellus näyttää meille miten Isän tykö päästään. Hän on Tie ja Hän on ainoa Tie. Synnin saastuttamalle ihmiselle tämä Tie on mahdotonta ja siksi meidän tulee olla itsellemme kuolleita ja antaa Hänen elää meissä Henkensä voimasta.

        Meidät on kutsuttu kuolemaan itsellemme ja antamaan itsemme eläviksi uhreiksi, jotta Hän eläisi meissä Jumalan Pyhästä Hengestä johon ei kuulu synti. Sillä Hänen Henkensä ei saata syntiä tehdä.

        Jeesus Kristuksessa tuli yhdeksi ihminen ja Jumala. Jeesus ei toiminut omantahdon mukaan vaan Hän vaelsi loppuun asti kuuliaisena Jumalan tahdolle Jumalan Hengen voimasta.

        Jeesus Kristus on esikoinen veljien joukossa ja Hän on kaikessa ensimmäinen ja kukaan muu ei olisi pystynyt vaeltamaan niin kuin Hän vaelsi ja täyttämään sitä minkä Hän täytti.

        Kun ihminen tekee todellisen parannuksen ja uskoo Totuuden evankeliumin, asettuu Kristus siihen temppeliin(sydämeen) asumaan ja Kristus Hengessänsä vaeltaa meidän kautta ristintien, Hän vie meidät Isän tykö, meidän tehtäväksemme jää vain hyväksyä se, että Hän saa meissä jatkuvasti kaiken vallan, minkä vaan ymmärrämme luovuttaa.

        "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
        Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
        Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
        Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi."

        Synnin tekijä on synnin orja, jos Poika tekee vapaiksi, synnin orjat tulee todellisesti vapaiksi!

        Oletko sinä vapaa vai orja?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe