Missä raamatussa on rauhanyhdistyksen organisaatio

Valta_yhdistyksillä

Olen vuosien saatossa ihmetellyt itsekseni missä raamatussa on puhuttu että olis tällainen yhdistysmuotoinen toimintatapa johon olis kaikkien syytä osallistua jos haluaa taivaaseen päästä. Kansankirkko olisi ilmainen ja loistava fyysinen rakennelma mutta kun se ei kelpaa vaan pitäny tehdä oma temppeli ja kauhea talkootyömäärä pyörittää sitä ja kas kummaa se otettu uskomisen ehdoksi...jos et käy rauhanyhdistyksillä ja osallistu talkooseen ilman jotain tosi hyvää syytä sinua ei pidetä uskovaisena. Niin se kuulkaa on.
Kysymys kuuluu pyysikö Jeesus raamatussa uskovia rakentamaan omia temppeleita/rauhanyhdistyksiä ihan fyysisesti ja uhraavan sille kauhean määrän talkootyötä ja rahaa? Missä kohtaa raamattua on näin pyydetty?
Mistä tälläinen rauhanyhdistysten rakentaminen ja hienojen toimitilojen tavoittelu on saanut ohjeen ja mikä on syynä että tilat pitää olla isot ja korkeat?
.....
minulla on sellainen käsitys että raamatussa usko oli paremminkin ihmisten keskuudessa ja joskus vaatimattomissa kokoontumispaikoissa kokoonnuttiin....

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkljkljkl

      Nykyiset rakentamismääräykset ja muu yhteiskunnan lainsäädäntö.
      Vapaaehtoistyötähän se on.

      • Niin_kuule_se

        Jos taivaaseen haluaa VL-mielestä tulee käydä paljon seuroissa....tulee olla nälkä seuroihin...jos ei ole...et pääse taivaaseen


      • tässäse
        Niin_kuule_se kirjoitti:

        Jos taivaaseen haluaa VL-mielestä tulee käydä paljon seuroissa....tulee olla nälkä seuroihin...jos ei ole...et pääse taivaaseen

        Se oli hieno esimerkki, kiitos siitä, vaikka ei sekään mitään todista ettei saatanaa olisi olemassa.

        Kirjoitan uudestaan, en usko kirjoitetun sanan tähden saatanaan tai Jumalaan, vaan hengen ja elämän tähden, niin kuin me tunnemme, jos meidän luonnolliset aistimme heräävät, että meissä on henki ja elämä, oli se sitten kuollut tai elävä, mutta me tunnemme sen, se on luonnollinen esimerkki.

        Sanon vielä tähän väliin että en kuulu mihinkään lahkoon eli en ole helluntailainen.

        Kysyit että milloin perkele vaikuttaa, eikö? Kysyit missä on raja luonnollisen ja perkeleen aiheuttaman tunteen välillä, eli käytännössä kyse on kristityn kielessä vanhasta aatamista joka monesti syttyy.

        On siis eri asia rikkoa lakia, kuin joutua johonkin vikaan, tai että joku roska tarttuu kiinni ja tekee hitaaksi?

        Puhutaan siis ehdollisista synneistä eli pakana synneistä ja kristityn synneistä, jotka ei ole niin kuin syntiä, mutta valvova kristitty saa tuntea synnintuntoa monesti pienistäkin synneistä, sen asuvaisen Hengen tähden, että se on aina pyrkimässä hyvyyteen ja rakkauteen, vaikka liha olisikin heikko.

        Ei kristityn lihan heikkoudella tarkoiteta lain rikkomista, me voimme lukea Johanneksen evankeliumia ja epistolaa ja muistaakseni juuri epistolassa puhutaan siitä Jumalan rakkaudesta. Eli jos kysymme rajaa että missä perkele vaikuttaa, niin se on sama kuin kysyisimme että missä Jumala vaikuttaa, sillä siellä missä Jumala vaikuttaa, siellä vaikuttaa myöskin perkele. Saatana tahtoo tuhota sitä työtä mitä Jumala tekee. Ei saatana halua että Jumalan valtakunnan työ edistyy ja menee eteenpäin, sitä tarkoitin huutavan ääni korvessa kirjalla, jos lukisit ajatuksella, ja uskoisit, siihen kyllä tulisi perkele väliin pelottelemaan tai estämään sitä, ettei totuus pääse leviämään.

        Johannes puhuu että uskovainen pitää Jumalan käskyt. Ja niin se onkin, mutta ei työllä vaan se Henki joka uudestisyntyneessä Jumalan lapsessa asuu, se Raamatun mukaan synnyttää uutta elämää, tai erilaista elämää kuin mitä entiset korkeasti oppineet ja kirjanoppineet ovat lain alla oppineet tuntemaan. Ehkä se liittyy rakkauteen, mutta rakkaudestakin on tyhmä puhua koska ihmisestä nousee aina erilaisia tunteita niin kuin sanoitkin hyvin esimerkissäs. Mutta voin käyttää ehkä sun tyyliäs, kuin sanoit että se vihan tunne nousee ihmisestä eri tilanteissa eri lailla, mutta huomion arvoista oli ettei ihminen sitä vihaa itse tehnyt, vaan se nousi ihmisestä itsestä, oli kyseessä sitten ego tai joku muu tekijä, mutta niin se on myöskin rakkaudessa, se nousee ihmisen sisältä, ja samalla tavalla ei ihminen siihen itse vaikuta, ja olet varmaan kuullut että Jumala muokkaa sydämen maita, emme me voi itse meidän sydämiämme muokata, niin myös vastoinkäyminen voi muokata sydäntä vihaan, niin kuin Jeesuksen Kristuksen armo voi muokata sydäntä rakkauteen, ja kumpikin tulee ensiksi ulkoisesta tekijästä, eli luonnollisesti katsoen kummassakin tilanteessa voi käyttää ihmisen luonnollisia taipumuksia hyväkseen, valehdellessaan saatanasta tai Jumalasta, jos ihmisen sisin toimii ja niin kuin toimiikin, ulkoisista vaikutteista, jotka hallitsevat sekä vihaa ja rakkautta.

        Ei siis voidakaan sanoa että kuka on oikea uskovainen, luonnollisista tunteista katsoen, koska kaikki pystyvät niihin vaikuttamaan, mutta kyse onki siitä Pietarin tunnustuksesta kuin Pietari puhuu elävästä Jumalasta ja sanoo Jeesukselle, niin me olemme ymmärtäneet että sinä olet Jeesus Kristus, elävän Jumalan ainoa Poika.

        Ja ainut tekijä mihin me voimme kiinnittää huomiota, on tuo yksi sanaa; "elävä". Ja me tiedämme että me ihmiset olemme lihaa ja verta, mutta kuin puhutaan saatanasta ja Jumalasta, silloin puhutaan henki maailmasta. Eli tuo Pietarin tunnustus "elävä" tarkoittaa "elävää Henkeä". Ei siis olekaan kyse elävästä lihasta ja verestä, oikein sanoit, mutta kyse on elävästä Hengestä ja hengistä, jotka vaikuttavat sekä tiedostomattomassa, mutta myöskin tiedostettavassa todellisuudessa.

        Jos me lyömme rajaa perkeleelle, niin me asetamme rajaa lihalle, ja emme turvaa Henkeen. Emme me voi sanoa missä henget liikkuu, että me lihalla sen kieltäisimme ja sanoisimme, älä tee näin, siinä on perkeleen henki, sillä perkele eikä Jumala ole liha, vaan Henki, ja Henki liikkuu missä hän tahtoo, saatanan henki tuhotakseen Jumalan valtakunnan työtä, mutta Jumalan Henki etsien köyhiä sieluja.

        Yrität kysyä, että kuinka me näemme sen, kuinka todistat sen, että Henget liikkuu täällä. Jaa, en tiedä tarviiko mun sanoa muutakuin että niin mä uskon ja olen siinä uskossa varma. Pitäiskö mun todistaa se sulle? Oletko sä valittu? Tyhmiä kysymyksiä nyt, kuin en mä itsekään ole hyvässä turvassa. Jeesuksen Kristuksen Henki puhaltakoot kerran päälles, jos sä sitä etsit, en mä voi muuta sanoa tai toivoa. Ei mun kannata varmaan sulle kuitenkaan alkaa puhumaan saatanan palvomisesta, jos kuitenkin elämää itsekin toivon.


      • tässäse
        tässäse kirjoitti:

        Se oli hieno esimerkki, kiitos siitä, vaikka ei sekään mitään todista ettei saatanaa olisi olemassa.

        Kirjoitan uudestaan, en usko kirjoitetun sanan tähden saatanaan tai Jumalaan, vaan hengen ja elämän tähden, niin kuin me tunnemme, jos meidän luonnolliset aistimme heräävät, että meissä on henki ja elämä, oli se sitten kuollut tai elävä, mutta me tunnemme sen, se on luonnollinen esimerkki.

        Sanon vielä tähän väliin että en kuulu mihinkään lahkoon eli en ole helluntailainen.

        Kysyit että milloin perkele vaikuttaa, eikö? Kysyit missä on raja luonnollisen ja perkeleen aiheuttaman tunteen välillä, eli käytännössä kyse on kristityn kielessä vanhasta aatamista joka monesti syttyy.

        On siis eri asia rikkoa lakia, kuin joutua johonkin vikaan, tai että joku roska tarttuu kiinni ja tekee hitaaksi?

        Puhutaan siis ehdollisista synneistä eli pakana synneistä ja kristityn synneistä, jotka ei ole niin kuin syntiä, mutta valvova kristitty saa tuntea synnintuntoa monesti pienistäkin synneistä, sen asuvaisen Hengen tähden, että se on aina pyrkimässä hyvyyteen ja rakkauteen, vaikka liha olisikin heikko.

        Ei kristityn lihan heikkoudella tarkoiteta lain rikkomista, me voimme lukea Johanneksen evankeliumia ja epistolaa ja muistaakseni juuri epistolassa puhutaan siitä Jumalan rakkaudesta. Eli jos kysymme rajaa että missä perkele vaikuttaa, niin se on sama kuin kysyisimme että missä Jumala vaikuttaa, sillä siellä missä Jumala vaikuttaa, siellä vaikuttaa myöskin perkele. Saatana tahtoo tuhota sitä työtä mitä Jumala tekee. Ei saatana halua että Jumalan valtakunnan työ edistyy ja menee eteenpäin, sitä tarkoitin huutavan ääni korvessa kirjalla, jos lukisit ajatuksella, ja uskoisit, siihen kyllä tulisi perkele väliin pelottelemaan tai estämään sitä, ettei totuus pääse leviämään.

        Johannes puhuu että uskovainen pitää Jumalan käskyt. Ja niin se onkin, mutta ei työllä vaan se Henki joka uudestisyntyneessä Jumalan lapsessa asuu, se Raamatun mukaan synnyttää uutta elämää, tai erilaista elämää kuin mitä entiset korkeasti oppineet ja kirjanoppineet ovat lain alla oppineet tuntemaan. Ehkä se liittyy rakkauteen, mutta rakkaudestakin on tyhmä puhua koska ihmisestä nousee aina erilaisia tunteita niin kuin sanoitkin hyvin esimerkissäs. Mutta voin käyttää ehkä sun tyyliäs, kuin sanoit että se vihan tunne nousee ihmisestä eri tilanteissa eri lailla, mutta huomion arvoista oli ettei ihminen sitä vihaa itse tehnyt, vaan se nousi ihmisestä itsestä, oli kyseessä sitten ego tai joku muu tekijä, mutta niin se on myöskin rakkaudessa, se nousee ihmisen sisältä, ja samalla tavalla ei ihminen siihen itse vaikuta, ja olet varmaan kuullut että Jumala muokkaa sydämen maita, emme me voi itse meidän sydämiämme muokata, niin myös vastoinkäyminen voi muokata sydäntä vihaan, niin kuin Jeesuksen Kristuksen armo voi muokata sydäntä rakkauteen, ja kumpikin tulee ensiksi ulkoisesta tekijästä, eli luonnollisesti katsoen kummassakin tilanteessa voi käyttää ihmisen luonnollisia taipumuksia hyväkseen, valehdellessaan saatanasta tai Jumalasta, jos ihmisen sisin toimii ja niin kuin toimiikin, ulkoisista vaikutteista, jotka hallitsevat sekä vihaa ja rakkautta.

        Ei siis voidakaan sanoa että kuka on oikea uskovainen, luonnollisista tunteista katsoen, koska kaikki pystyvät niihin vaikuttamaan, mutta kyse onki siitä Pietarin tunnustuksesta kuin Pietari puhuu elävästä Jumalasta ja sanoo Jeesukselle, niin me olemme ymmärtäneet että sinä olet Jeesus Kristus, elävän Jumalan ainoa Poika.

        Ja ainut tekijä mihin me voimme kiinnittää huomiota, on tuo yksi sanaa; "elävä". Ja me tiedämme että me ihmiset olemme lihaa ja verta, mutta kuin puhutaan saatanasta ja Jumalasta, silloin puhutaan henki maailmasta. Eli tuo Pietarin tunnustus "elävä" tarkoittaa "elävää Henkeä". Ei siis olekaan kyse elävästä lihasta ja verestä, oikein sanoit, mutta kyse on elävästä Hengestä ja hengistä, jotka vaikuttavat sekä tiedostomattomassa, mutta myöskin tiedostettavassa todellisuudessa.

        Jos me lyömme rajaa perkeleelle, niin me asetamme rajaa lihalle, ja emme turvaa Henkeen. Emme me voi sanoa missä henget liikkuu, että me lihalla sen kieltäisimme ja sanoisimme, älä tee näin, siinä on perkeleen henki, sillä perkele eikä Jumala ole liha, vaan Henki, ja Henki liikkuu missä hän tahtoo, saatanan henki tuhotakseen Jumalan valtakunnan työtä, mutta Jumalan Henki etsien köyhiä sieluja.

        Yrität kysyä, että kuinka me näemme sen, kuinka todistat sen, että Henget liikkuu täällä. Jaa, en tiedä tarviiko mun sanoa muutakuin että niin mä uskon ja olen siinä uskossa varma. Pitäiskö mun todistaa se sulle? Oletko sä valittu? Tyhmiä kysymyksiä nyt, kuin en mä itsekään ole hyvässä turvassa. Jeesuksen Kristuksen Henki puhaltakoot kerran päälles, jos sä sitä etsit, en mä voi muuta sanoa tai toivoa. Ei mun kannata varmaan sulle kuitenkaan alkaa puhumaan saatanan palvomisesta, jos kuitenkin elämää itsekin toivon.

        Se oli hieno esimerkki, kiitos siitä, vaikka ei sekään mitään todista ettei saatanaa olisi olemassa.

        Kirjoitan uudestaan, en usko kirjoitetun sanan tähden saatanaan tai Jumalaan, vaan hengen ja elämän tähden, niin kuin me tunnemme, jos meidän luonnolliset aistimme heräävät, että meissä on henki ja elämä, oli se sitten kuollut tai elävä, mutta me tunnemme sen, se on luonnollinen esimerkki.

        Sanon vielä tähän väliin että en kuulu mihinkään lahkoon eli en ole helluntailainen.

        Kysyit että milloin perkele vaikuttaa, eikö? Kysyit missä on raja luonnollisen ja perkeleen aiheuttaman tunteen välillä, eli käytännössä kyse on kristityn kielessä vanhasta aatamista joka monesti syttyy.

        On siis eri asia rikkoa lakia, kuin joutua johonkin vikaan, tai että joku roska tarttuu kiinni ja tekee hitaaksi?

        Puhutaan siis ehdollisista synneistä eli pakana synneistä ja kristityn synneistä, jotka ei ole niin kuin syntiä, mutta valvova kristitty saa tuntea synnintuntoa monesti pienistäkin synneistä, sen asuvaisen Hengen tähden, että se on aina pyrkimässä hyvyyteen ja rakkauteen, vaikka liha olisikin heikko.

        Ei kristityn lihan heikkoudella tarkoiteta lain rikkomista, me voimme lukea Johanneksen evankeliumia ja epistolaa ja muistaakseni juuri epistolassa puhutaan siitä Jumalan rakkaudesta. Eli jos kysymme rajaa että missä perkele vaikuttaa, niin se on sama kuin kysyisimme että missä Jumala vaikuttaa, sillä siellä missä Jumala vaikuttaa, siellä vaikuttaa myöskin perkele. Saatana tahtoo tuhota sitä työtä mitä Jumala tekee. Ei saatana halua että Jumalan valtakunnan työ edistyy ja menee eteenpäin, sitä tarkoitin huutavan ääni korvessa kirjalla, jos lukisit ajatuksella, ja uskoisit, siihen kyllä tulisi perkele väliin pelottelemaan tai estämään sitä, ettei totuus pääse leviämään.

        Johannes puhuu että uskovainen pitää Jumalan käskyt. Ja niin se onkin, mutta ei työllä vaan se Henki joka uudestisyntyneessä Jumalan lapsessa asuu, se Raamatun mukaan synnyttää uutta elämää, tai erilaista elämää kuin mitä entiset korkeasti oppineet ja kirjanoppineet ovat lain alla oppineet tuntemaan. Ehkä se liittyy rakkauteen, mutta rakkaudestakin on tyhmä puhua koska ihmisestä nousee aina erilaisia tunteita niin kuin sanoitkin hyvin esimerkissäs. Mutta voin käyttää ehkä sun tyyliäs, kuin sanoit että se vihan tunne nousee ihmisestä eri tilanteissa eri lailla, mutta huomion arvoista oli ettei ihminen sitä vihaa itse tehnyt, vaan se nousi ihmisestä itsestä, oli kyseessä sitten ego tai joku muu tekijä, mutta niin se on myöskin rakkaudessa, se nousee ihmisen sisältä, ja samalla tavalla ei ihminen siihen itse vaikuta, ja olet varmaan kuullut että Jumala muokkaa sydämen maita, emme me voi itse meidän sydämiämme muokata, niin myös vastoinkäyminen voi muokata sydäntä vihaan, niin kuin Jeesuksen Kristuksen armo voi muokata sydäntä rakkauteen, ja kumpikin tulee ensiksi ulkoisesta tekijästä, eli luonnollisesti katsoen kummassakin tilanteessa voi käyttää ihmisen luonnollisia taipumuksia hyväkseen, valehdellessaan saatanasta tai Jumalasta, jos ihmisen sisin toimii ja niin kuin toimiikin, ulkoisista vaikutteista, jotka hallitsevat sekä vihaa ja rakkautta.

        Ei siis voidakaan sanoa että kuka on oikea uskovainen, luonnollisista tunteista katsoen, koska kaikki pystyvät niihin vaikuttamaan, mutta kyse onki siitä Pietarin tunnustuksesta kuin Pietari puhuu elävästä Jumalasta ja sanoo Jeesukselle, niin me olemme ymmärtäneet että sinä olet Jeesus Kristus, elävän Jumalan ainoa Poika.

        Ja ainut tekijä mihin me voimme kiinnittää huomiota, on tuo yksi sanaa; "elävä". Ja me tiedämme että me ihmiset olemme lihaa ja verta, mutta kuin puhutaan saatanasta ja Jumalasta, silloin puhutaan henki maailmasta. Eli tuo Pietarin tunnustus "elävä" tarkoittaa "elävää Henkeä". Ei siis olekaan kyse elävästä lihasta ja verestä, oikein sanoit, mutta kyse on elävästä Hengestä ja hengistä, jotka vaikuttavat sekä tiedostomattomassa, mutta myöskin tiedostettavassa todellisuudessa.

        Jos me lyömme rajaa perkeleelle, niin me asetamme rajaa lihalle, ja emme turvaa Henkeen. Emme me voi sanoa missä henget liikkuu, että me lihalla sen kieltäisimme ja sanoisimme, älä tee näin, siinä on perkeleen henki, sillä perkele eikä Jumala ole liha, vaan Henki, ja Henki liikkuu missä hän tahtoo, saatanan henki tuhotakseen Jumalan valtakunnan työtä, mutta Jumalan Henki etsien köyhiä sieluja.

        Yrität kysyä, että kuinka me näemme sen, kuinka todistat sen, että Henget liikkuu täällä. Jaa, en tiedä tarviiko mun sanoa muutakuin että niin mä uskon ja olen siinä uskossa varma. Pitäiskö mun todistaa se sulle? Oletko sä valittu? Tyhmiä kysymyksiä nyt, kuin en mä itsekään ole hyvässä turvassa. Jeesuksen Kristuksen Henki puhaltakoot kerran päälles, jos sä sitä etsit, en mä voi muuta sanoa tai toivoa. Ei mun kannata varmaan sulle kuitenkaan alkaa puhumaan saatanan palvomisesta, jos kuitenkin elämää itsekin toivon.
        .


      • täsäse
        tässäse kirjoitti:

        Se oli hieno esimerkki, kiitos siitä, vaikka ei sekään mitään todista ettei saatanaa olisi olemassa.

        Kirjoitan uudestaan, en usko kirjoitetun sanan tähden saatanaan tai Jumalaan, vaan hengen ja elämän tähden, niin kuin me tunnemme, jos meidän luonnolliset aistimme heräävät, että meissä on henki ja elämä, oli se sitten kuollut tai elävä, mutta me tunnemme sen, se on luonnollinen esimerkki.

        Sanon vielä tähän väliin että en kuulu mihinkään lahkoon eli en ole helluntailainen.

        Kysyit että milloin perkele vaikuttaa, eikö? Kysyit missä on raja luonnollisen ja perkeleen aiheuttaman tunteen välillä, eli käytännössä kyse on kristityn kielessä vanhasta aatamista joka monesti syttyy.

        On siis eri asia rikkoa lakia, kuin joutua johonkin vikaan, tai että joku roska tarttuu kiinni ja tekee hitaaksi?

        Puhutaan siis ehdollisista synneistä eli pakana synneistä ja kristityn synneistä, jotka ei ole niin kuin syntiä, mutta valvova kristitty saa tuntea synnintuntoa monesti pienistäkin synneistä, sen asuvaisen Hengen tähden, että se on aina pyrkimässä hyvyyteen ja rakkauteen, vaikka liha olisikin heikko.

        Ei kristityn lihan heikkoudella tarkoiteta lain rikkomista, me voimme lukea Johanneksen evankeliumia ja epistolaa ja muistaakseni juuri epistolassa puhutaan siitä Jumalan rakkaudesta. Eli jos kysymme rajaa että missä perkele vaikuttaa, niin se on sama kuin kysyisimme että missä Jumala vaikuttaa, sillä siellä missä Jumala vaikuttaa, siellä vaikuttaa myöskin perkele. Saatana tahtoo tuhota sitä työtä mitä Jumala tekee. Ei saatana halua että Jumalan valtakunnan työ edistyy ja menee eteenpäin, sitä tarkoitin huutavan ääni korvessa kirjalla, jos lukisit ajatuksella, ja uskoisit, siihen kyllä tulisi perkele väliin pelottelemaan tai estämään sitä, ettei totuus pääse leviämään.

        Johannes puhuu että uskovainen pitää Jumalan käskyt. Ja niin se onkin, mutta ei työllä vaan se Henki joka uudestisyntyneessä Jumalan lapsessa asuu, se Raamatun mukaan synnyttää uutta elämää, tai erilaista elämää kuin mitä entiset korkeasti oppineet ja kirjanoppineet ovat lain alla oppineet tuntemaan. Ehkä se liittyy rakkauteen, mutta rakkaudestakin on tyhmä puhua koska ihmisestä nousee aina erilaisia tunteita niin kuin sanoitkin hyvin esimerkissäs. Mutta voin käyttää ehkä sun tyyliäs, kuin sanoit että se vihan tunne nousee ihmisestä eri tilanteissa eri lailla, mutta huomion arvoista oli ettei ihminen sitä vihaa itse tehnyt, vaan se nousi ihmisestä itsestä, oli kyseessä sitten ego tai joku muu tekijä, mutta niin se on myöskin rakkaudessa, se nousee ihmisen sisältä, ja samalla tavalla ei ihminen siihen itse vaikuta, ja olet varmaan kuullut että Jumala muokkaa sydämen maita, emme me voi itse meidän sydämiämme muokata, niin myös vastoinkäyminen voi muokata sydäntä vihaan, niin kuin Jeesuksen Kristuksen armo voi muokata sydäntä rakkauteen, ja kumpikin tulee ensiksi ulkoisesta tekijästä, eli luonnollisesti katsoen kummassakin tilanteessa voi käyttää ihmisen luonnollisia taipumuksia hyväkseen, valehdellessaan saatanasta tai Jumalasta, jos ihmisen sisin toimii ja niin kuin toimiikin, ulkoisista vaikutteista, jotka hallitsevat sekä vihaa ja rakkautta.

        Ei siis voidakaan sanoa että kuka on oikea uskovainen, luonnollisista tunteista katsoen, koska kaikki pystyvät niihin vaikuttamaan, mutta kyse onki siitä Pietarin tunnustuksesta kuin Pietari puhuu elävästä Jumalasta ja sanoo Jeesukselle, niin me olemme ymmärtäneet että sinä olet Jeesus Kristus, elävän Jumalan ainoa Poika.

        Ja ainut tekijä mihin me voimme kiinnittää huomiota, on tuo yksi sanaa; "elävä". Ja me tiedämme että me ihmiset olemme lihaa ja verta, mutta kuin puhutaan saatanasta ja Jumalasta, silloin puhutaan henki maailmasta. Eli tuo Pietarin tunnustus "elävä" tarkoittaa "elävää Henkeä". Ei siis olekaan kyse elävästä lihasta ja verestä, oikein sanoit, mutta kyse on elävästä Hengestä ja hengistä, jotka vaikuttavat sekä tiedostomattomassa, mutta myöskin tiedostettavassa todellisuudessa.

        Jos me lyömme rajaa perkeleelle, niin me asetamme rajaa lihalle, ja emme turvaa Henkeen. Emme me voi sanoa missä henget liikkuu, että me lihalla sen kieltäisimme ja sanoisimme, älä tee näin, siinä on perkeleen henki, sillä perkele eikä Jumala ole liha, vaan Henki, ja Henki liikkuu missä hän tahtoo, saatanan henki tuhotakseen Jumalan valtakunnan työtä, mutta Jumalan Henki etsien köyhiä sieluja.

        Yrität kysyä, että kuinka me näemme sen, kuinka todistat sen, että Henget liikkuu täällä. Jaa, en tiedä tarviiko mun sanoa muutakuin että niin mä uskon ja olen siinä uskossa varma. Pitäiskö mun todistaa se sulle? Oletko sä valittu? Tyhmiä kysymyksiä nyt, kuin en mä itsekään ole hyvässä turvassa. Jeesuksen Kristuksen Henki puhaltakoot kerran päälles, jos sä sitä etsit, en mä voi muuta sanoa tai toivoa. Ei mun kannata varmaan sulle kuitenkaan alkaa puhumaan saatanan palvomisesta, jos kuitenkin elämää itsekin toivon.

        Se oli hieno esimerkki, kiitos siitä, vaikka ei sekään mitään todista ettei saatanaa olisi olemassa.
        .
        Kirjoitan uudestaan, en usko kirjoitetun sanan tähden saatanaan tai Jumalaan, vaan hengen ja elämän tähden, niin kuin me tunnemme, jos meidän luonnolliset aistimme heräävät, että meissä on henki ja elämä, oli se sitten kuollut tai elävä, mutta me tunnemme sen, se on luonnollinen esimerkki.

        Sanon vielä tähän väliin että en kuulu mihinkään lahkoon eli en ole helluntailainen.

        Kysyit että milloin perkele vaikuttaa, eikö? Kysyit missä on raja luonnollisen ja perkeleen aiheuttaman tunteen välillä, eli käytännössä kyse on kristityn kielessä vanhasta aatamista joka monesti syttyy.

        On siis eri asia rikkoa lakia, kuin joutua johonkin vikaan, tai että joku roska tarttuu kiinni ja tekee hitaaksi?

        Puhutaan siis ehdollisista synneistä eli pakana synneistä ja kristityn synneistä, jotka ei ole niin kuin syntiä, mutta valvova kristitty saa tuntea synnintuntoa monesti pienistäkin synneistä, sen asuvaisen Hengen tähden, että se on aina pyrkimässä hyvyyteen ja rakkauteen, vaikka liha olisikin heikko.

        Ei kristityn lihan heikkoudella tarkoiteta lain rikkomista, me voimme lukea Johanneksen evankeliumia ja epistolaa ja muistaakseni juuri epistolassa puhutaan siitä Jumalan rakkaudesta. Eli jos kysymme rajaa että missä perkele vaikuttaa, niin se on sama kuin kysyisimme että missä Jumala vaikuttaa, sillä siellä missä Jumala vaikuttaa, siellä vaikuttaa myöskin perkele. Saatana tahtoo tuhota sitä työtä mitä Jumala tekee. Ei saatana halua että Jumalan valtakunnan työ edistyy ja menee eteenpäin, sitä tarkoitin huutavan ääni korvessa kirjalla, jos lukisit ajatuksella, ja uskoisit, siihen kyllä tulisi perkele väliin pelottelemaan tai estämään sitä, ettei totuus pääse leviämään.

        Johannes puhuu että uskovainen pitää Jumalan käskyt. Ja niin se onkin, mutta ei työllä vaan se Henki joka uudestisyntyneessä Jumalan lapsessa asuu, se Raamatun mukaan synnyttää uutta elämää, tai erilaista elämää kuin mitä entiset korkeasti oppineet ja kirjanoppineet ovat lain alla oppineet tuntemaan. Ehkä se liittyy rakkauteen, mutta rakkaudestakin on tyhmä puhua koska ihmisestä nousee aina erilaisia tunteita niin kuin sanoitkin hyvin esimerkissäs. Mutta voin käyttää ehkä sun tyyliäs, kuin sanoit että se vihan tunne nousee ihmisestä eri tilanteissa eri lailla, mutta huomion arvoista oli ettei ihminen sitä vihaa itse tehnyt, vaan se nousi ihmisestä itsestä, oli kyseessä sitten ego tai joku muu tekijä, mutta niin se on myöskin rakkaudessa, se nousee ihmisen sisältä, ja samalla tavalla ei ihminen siihen itse vaikuta, ja olet varmaan kuullut että Jumala muokkaa sydämen maita, emme me voi itse meidän sydämiämme muokata, niin myös vastoinkäyminen voi muokata sydäntä vihaan, niin kuin Jeesuksen Kristuksen armo voi muokata sydäntä rakkauteen, ja kumpikin tulee ensiksi ulkoisesta tekijästä, eli luonnollisesti katsoen kummassakin tilanteessa voi käyttää ihmisen luonnollisia taipumuksia hyväkseen, valehdellessaan saatanasta tai Jumalasta, jos ihmisen sisin toimii ja niin kuin toimiikin, ulkoisista vaikutteista, jotka hallitsevat sekä vihaa ja rakkautta.

        Ei siis voidakaan sanoa että kuka on oikea uskovainen, luonnollisista tunteista katsoen, koska kaikki pystyvät niihin vaikuttamaan, mutta kyse onki siitä Pietarin tunnustuksesta kuin Pietari puhuu elävästä Jumalasta ja sanoo Jeesukselle, niin me olemme ymmärtäneet että sinä olet Jeesus Kristus, elävän Jumalan ainoa Poika.

        Ja ainut tekijä mihin me voimme kiinnittää huomiota, on tuo yksi sanaa; "elävä". Ja me tiedämme että me ihmiset olemme lihaa ja verta, mutta kuin puhutaan saatanasta ja Jumalasta, silloin puhutaan henki maailmasta. Eli tuo Pietarin tunnustus "elävä" tarkoittaa "elävää Henkeä". Ei siis olekaan kyse elävästä lihasta ja verestä, oikein sanoit, mutta kyse on elävästä Hengestä ja hengistä, jotka vaikuttavat sekä tiedostomattomassa, mutta myöskin tiedostettavassa todellisuudessa.

        Jos me lyömme rajaa perkeleelle, niin me asetamme rajaa lihalle, ja emme turvaa Henkeen. Emme me voi sanoa missä henget liikkuu, että me lihalla sen kieltäisimme ja sanoisimme, älä tee näin, siinä on perkeleen henki, sillä perkele eikä Jumala ole liha, vaan Henki, ja Henki liikkuu missä hän tahtoo, saatanan henki tuhotakseen Jumalan valtakunnan työtä, mutta Jumalan Henki etsien köyhiä sieluja.

        Yrität kysyä, että kuinka me näemme sen, kuinka todistat sen, että Henget liikkuu täällä. Jaa, en tiedä tarviiko mun sanoa muutakuin että niin mä uskon ja olen siinä uskossa varma. Pitäiskö mun todistaa se sulle? Oletko sä valittu? Tyhmiä kysymyksiä nyt, kuin en mä itsekään ole hyvässä turvassa. Jeesuksen Kristuksen Henki puhaltakoot kerran päälles, jos sä sitä etsit, en mä voi muuta sanoa tai toivoa. Ei mun kannata varmaan sulle kuitenkaan alkaa puhumaan saatanan palvomisesta, jos kuitenkin elämää itsekin toivon.


      • tässäse
        täsäse kirjoitti:

        Se oli hieno esimerkki, kiitos siitä, vaikka ei sekään mitään todista ettei saatanaa olisi olemassa.
        .
        Kirjoitan uudestaan, en usko kirjoitetun sanan tähden saatanaan tai Jumalaan, vaan hengen ja elämän tähden, niin kuin me tunnemme, jos meidän luonnolliset aistimme heräävät, että meissä on henki ja elämä, oli se sitten kuollut tai elävä, mutta me tunnemme sen, se on luonnollinen esimerkki.

        Sanon vielä tähän väliin että en kuulu mihinkään lahkoon eli en ole helluntailainen.

        Kysyit että milloin perkele vaikuttaa, eikö? Kysyit missä on raja luonnollisen ja perkeleen aiheuttaman tunteen välillä, eli käytännössä kyse on kristityn kielessä vanhasta aatamista joka monesti syttyy.

        On siis eri asia rikkoa lakia, kuin joutua johonkin vikaan, tai että joku roska tarttuu kiinni ja tekee hitaaksi?

        Puhutaan siis ehdollisista synneistä eli pakana synneistä ja kristityn synneistä, jotka ei ole niin kuin syntiä, mutta valvova kristitty saa tuntea synnintuntoa monesti pienistäkin synneistä, sen asuvaisen Hengen tähden, että se on aina pyrkimässä hyvyyteen ja rakkauteen, vaikka liha olisikin heikko.

        Ei kristityn lihan heikkoudella tarkoiteta lain rikkomista, me voimme lukea Johanneksen evankeliumia ja epistolaa ja muistaakseni juuri epistolassa puhutaan siitä Jumalan rakkaudesta. Eli jos kysymme rajaa että missä perkele vaikuttaa, niin se on sama kuin kysyisimme että missä Jumala vaikuttaa, sillä siellä missä Jumala vaikuttaa, siellä vaikuttaa myöskin perkele. Saatana tahtoo tuhota sitä työtä mitä Jumala tekee. Ei saatana halua että Jumalan valtakunnan työ edistyy ja menee eteenpäin, sitä tarkoitin huutavan ääni korvessa kirjalla, jos lukisit ajatuksella, ja uskoisit, siihen kyllä tulisi perkele väliin pelottelemaan tai estämään sitä, ettei totuus pääse leviämään.

        Johannes puhuu että uskovainen pitää Jumalan käskyt. Ja niin se onkin, mutta ei työllä vaan se Henki joka uudestisyntyneessä Jumalan lapsessa asuu, se Raamatun mukaan synnyttää uutta elämää, tai erilaista elämää kuin mitä entiset korkeasti oppineet ja kirjanoppineet ovat lain alla oppineet tuntemaan. Ehkä se liittyy rakkauteen, mutta rakkaudestakin on tyhmä puhua koska ihmisestä nousee aina erilaisia tunteita niin kuin sanoitkin hyvin esimerkissäs. Mutta voin käyttää ehkä sun tyyliäs, kuin sanoit että se vihan tunne nousee ihmisestä eri tilanteissa eri lailla, mutta huomion arvoista oli ettei ihminen sitä vihaa itse tehnyt, vaan se nousi ihmisestä itsestä, oli kyseessä sitten ego tai joku muu tekijä, mutta niin se on myöskin rakkaudessa, se nousee ihmisen sisältä, ja samalla tavalla ei ihminen siihen itse vaikuta, ja olet varmaan kuullut että Jumala muokkaa sydämen maita, emme me voi itse meidän sydämiämme muokata, niin myös vastoinkäyminen voi muokata sydäntä vihaan, niin kuin Jeesuksen Kristuksen armo voi muokata sydäntä rakkauteen, ja kumpikin tulee ensiksi ulkoisesta tekijästä, eli luonnollisesti katsoen kummassakin tilanteessa voi käyttää ihmisen luonnollisia taipumuksia hyväkseen, valehdellessaan saatanasta tai Jumalasta, jos ihmisen sisin toimii ja niin kuin toimiikin, ulkoisista vaikutteista, jotka hallitsevat sekä vihaa ja rakkautta.

        Ei siis voidakaan sanoa että kuka on oikea uskovainen, luonnollisista tunteista katsoen, koska kaikki pystyvät niihin vaikuttamaan, mutta kyse onki siitä Pietarin tunnustuksesta kuin Pietari puhuu elävästä Jumalasta ja sanoo Jeesukselle, niin me olemme ymmärtäneet että sinä olet Jeesus Kristus, elävän Jumalan ainoa Poika.

        Ja ainut tekijä mihin me voimme kiinnittää huomiota, on tuo yksi sanaa; "elävä". Ja me tiedämme että me ihmiset olemme lihaa ja verta, mutta kuin puhutaan saatanasta ja Jumalasta, silloin puhutaan henki maailmasta. Eli tuo Pietarin tunnustus "elävä" tarkoittaa "elävää Henkeä". Ei siis olekaan kyse elävästä lihasta ja verestä, oikein sanoit, mutta kyse on elävästä Hengestä ja hengistä, jotka vaikuttavat sekä tiedostomattomassa, mutta myöskin tiedostettavassa todellisuudessa.

        Jos me lyömme rajaa perkeleelle, niin me asetamme rajaa lihalle, ja emme turvaa Henkeen. Emme me voi sanoa missä henget liikkuu, että me lihalla sen kieltäisimme ja sanoisimme, älä tee näin, siinä on perkeleen henki, sillä perkele eikä Jumala ole liha, vaan Henki, ja Henki liikkuu missä hän tahtoo, saatanan henki tuhotakseen Jumalan valtakunnan työtä, mutta Jumalan Henki etsien köyhiä sieluja.

        Yrität kysyä, että kuinka me näemme sen, kuinka todistat sen, että Henget liikkuu täällä. Jaa, en tiedä tarviiko mun sanoa muutakuin että niin mä uskon ja olen siinä uskossa varma. Pitäiskö mun todistaa se sulle? Oletko sä valittu? Tyhmiä kysymyksiä nyt, kuin en mä itsekään ole hyvässä turvassa. Jeesuksen Kristuksen Henki puhaltakoot kerran päälles, jos sä sitä etsit, en mä voi muuta sanoa tai toivoa. Ei mun kannata varmaan sulle kuitenkaan alkaa puhumaan saatanan palvomisesta, jos kuitenkin elämää itsekin toivon.

        Se oli hieno esimerkki, kiitos siitä, vaikka ei sekään mitään todista ettei saatanaa olisi olemassa.

        Kirjoitan uudestaan, en usko kirjoitetun sanan tähden saatanaan tai Jumalaan, vaan hengen ja elämän tähden, niin kuin me tunnemme, jos meidän luonnolliset aistimme heräävät, että meissä on henki ja elämä, oli se sitten kuollut tai elävä, mutta me tunnemme sen, se on luonnollinen esimerkki.

        Sanon vielä tähän väliin että en kuulu mihinkään lahkoon eli en ole helluntailainen.

        Kysyit että milloin perkele vaikuttaa, eikö? Kysyit missä on raja luonnollisen ja perkeleen aiheuttaman tunteen välillä, eli käytännössä kyse on kristityn kielessä vanhasta aatamista joka monesti syttyy.

        On siis eri asia rikkoa lakia, kuin joutua johonkin vikaan, tai että joku roska tarttuu kiinni ja tekee hitaaksi?

        Puhutaan siis ehdollisista synneistä eli pakana synneistä ja kristityn synneistä, jotka ei ole niin kuin syntiä, mutta valvova kristitty saa tuntea synnintuntoa monesti pienistäkin synneistä, sen asuvaisen Hengen tähden, että se on aina pyrkimässä hyvyyteen ja rakkauteen, vaikka liha olisikin heikko.

        Ei kristityn lihan heikkoudella tarkoiteta lain rikkomista, me voimme lukea Johanneksen evankeliumia ja epistolaa ja muistaakseni juuri epistolassa puhutaan siitä Jumalan rakkaudesta. Eli jos kysymme rajaa että missä perkele vaikuttaa, niin se on sama kuin kysyisimme että missä Jumala vaikuttaa, sillä siellä missä Jumala vaikuttaa, siellä vaikuttaa myöskin perkele. Saatana tahtoo tuhota sitä työtä mitä Jumala tekee. Ei saatana halua että Jumalan valtakunnan työ edistyy ja menee eteenpäin, sitä tarkoitin huutavan ääni korvessa kirjalla, jos lukisit ajatuksella, ja uskoisit, siihen kyllä tulisi perkele väliin pelottelemaan tai estämään sitä, ettei totuus pääse leviämään.

        Johannes puhuu että uskovainen pitää Jumalan käskyt. Ja niin se onkin, mutta ei työllä vaan se Henki joka uudestisyntyneessä Jumalan lapsessa asuu, se Raamatun mukaan synnyttää uutta elämää, tai erilaista elämää kuin mitä entiset korkeasti oppineet ja kirjanoppineet ovat lain alla oppineet tuntemaan. Ehkä se liittyy rakkauteen, mutta rakkaudestakin on tyhmä puhua koska ihmisestä nousee aina erilaisia tunteita niin kuin sanoitkin hyvin esimerkissäs. Mutta voin käyttää ehkä sun tyyliäs, kuin sanoit että se vihan tunne nousee ihmisestä eri tilanteissa eri lailla, mutta huomion arvoista oli ettei ihminen sitä vihaa itse tehnyt, vaan se nousi ihmisestä itsestä, oli kyseessä sitten ego tai joku muu tekijä, mutta niin se on myöskin rakkaudessa, se nousee ihmisen sisältä, ja samalla tavalla ei ihminen siihen itse vaikuta, ja olet varmaan kuullut että Jumala muokkaa sydämen maita, emme me voi itse meidän sydämiämme muokata, niin myös vastoinkäyminen voi muokata sydäntä vihaan, niin kuin Jeesuksen Kristuksen armo voi muokata sydäntä rakkauteen, ja kumpikin tulee ensiksi ulkoisesta tekijästä, eli luonnollisesti katsoen kummassakin tilanteessa voi käyttää ihmisen luonnollisia taipumuksia hyväkseen, valehdellessaan saatanasta tai Jumalasta, jos ihmisen sisin toimii ja niin kuin toimiikin, ulkoisista vaikutteista, jotka hallitsevat sekä vihaa ja rakkautta.

        Ei siis voidakaan sanoa että kuka on oikea uskovainen, luonnollisista tunteista katsoen, koska kaikki pystyvät niihin vaikuttamaan, mutta kyse onki siitä Pietarin tunnustuksesta kuin Pietari puhuu elävästä Jumalasta ja sanoo Jeesukselle, niin me olemme ymmärtäneet että sinä olet Jeesus Kristus, elävän Jumalan ainoa Poika.

        Ja ainut tekijä mihin me voimme kiinnittää huomiota, on tuo yksi sanaa; "elävä". Ja me tiedämme että me ihmiset olemme lihaa ja verta, mutta kuin puhutaan saatanasta ja Jumalasta, silloin puhutaan henki maailmasta. Eli tuo Pietarin tunnustus "elävä" tarkoittaa "elävää Henkeä". Ei siis olekaan kyse elävästä lihasta ja verestä, oikein sanoit, mutta kyse on elävästä Hengestä ja hengistä, jotka vaikuttavat sekä tiedostomattomassa, mutta myöskin tiedostettavassa todellisuudessa.

        Jos me lyömme rajaa perkeleelle, niin me asetamme rajaa lihalle, ja emme turvaa Henkeen. Emme me voi sanoa missä henget liikkuu, että me lihalla sen kieltäisimme ja sanoisimme, älä tee näin, siinä on perkeleen henki, sillä perkele eikä Jumala ole liha, vaan Henki, ja Henki liikkuu missä hän tahtoo, saatanan henki tuhotakseen Jumalan valtakunnan työtä, mutta Jumalan Henki etsien köyhiä sieluja.

        Yrität kysyä, että kuinka me näemme sen, kuinka todistat sen, että Henget liikkuu täällä. Jaa, en tiedä tarviiko mun sanoa muutakuin että niin mä uskon ja olen siinä uskossa varma. Pitäiskö mun todistaa se sulle? Oletko sä valittu? Tyhmiä kysymyksiä nyt, kuin en mä itsekään ole hyvässä turvassa. Jeesuksen Kristuksen Henki puhaltakoot kerran päälles, jos sä sitä etsit, en mä voi muuta sanoa tai toivoa. Ei mun kannata varmaan sulle kuitenkaan alkaa puhumaan saatanan palvomisesta, jos kuitenkin elämää itsekin toivon.
        Se oli hieno esimerkki, kiitos siitä, vaikka ei sekään mitään todista ettei saatanaa olisi olemassa.

        Kirjoitan uudesta


      • tässäse
        täsäse kirjoitti:

        Se oli hieno esimerkki, kiitos siitä, vaikka ei sekään mitään todista ettei saatanaa olisi olemassa.
        .
        Kirjoitan uudestaan, en usko kirjoitetun sanan tähden saatanaan tai Jumalaan, vaan hengen ja elämän tähden, niin kuin me tunnemme, jos meidän luonnolliset aistimme heräävät, että meissä on henki ja elämä, oli se sitten kuollut tai elävä, mutta me tunnemme sen, se on luonnollinen esimerkki.

        Sanon vielä tähän väliin että en kuulu mihinkään lahkoon eli en ole helluntailainen.

        Kysyit että milloin perkele vaikuttaa, eikö? Kysyit missä on raja luonnollisen ja perkeleen aiheuttaman tunteen välillä, eli käytännössä kyse on kristityn kielessä vanhasta aatamista joka monesti syttyy.

        On siis eri asia rikkoa lakia, kuin joutua johonkin vikaan, tai että joku roska tarttuu kiinni ja tekee hitaaksi?

        Puhutaan siis ehdollisista synneistä eli pakana synneistä ja kristityn synneistä, jotka ei ole niin kuin syntiä, mutta valvova kristitty saa tuntea synnintuntoa monesti pienistäkin synneistä, sen asuvaisen Hengen tähden, että se on aina pyrkimässä hyvyyteen ja rakkauteen, vaikka liha olisikin heikko.

        Ei kristityn lihan heikkoudella tarkoiteta lain rikkomista, me voimme lukea Johanneksen evankeliumia ja epistolaa ja muistaakseni juuri epistolassa puhutaan siitä Jumalan rakkaudesta. Eli jos kysymme rajaa että missä perkele vaikuttaa, niin se on sama kuin kysyisimme että missä Jumala vaikuttaa, sillä siellä missä Jumala vaikuttaa, siellä vaikuttaa myöskin perkele. Saatana tahtoo tuhota sitä työtä mitä Jumala tekee. Ei saatana halua että Jumalan valtakunnan työ edistyy ja menee eteenpäin, sitä tarkoitin huutavan ääni korvessa kirjalla, jos lukisit ajatuksella, ja uskoisit, siihen kyllä tulisi perkele väliin pelottelemaan tai estämään sitä, ettei totuus pääse leviämään.

        Johannes puhuu että uskovainen pitää Jumalan käskyt. Ja niin se onkin, mutta ei työllä vaan se Henki joka uudestisyntyneessä Jumalan lapsessa asuu, se Raamatun mukaan synnyttää uutta elämää, tai erilaista elämää kuin mitä entiset korkeasti oppineet ja kirjanoppineet ovat lain alla oppineet tuntemaan. Ehkä se liittyy rakkauteen, mutta rakkaudestakin on tyhmä puhua koska ihmisestä nousee aina erilaisia tunteita niin kuin sanoitkin hyvin esimerkissäs. Mutta voin käyttää ehkä sun tyyliäs, kuin sanoit että se vihan tunne nousee ihmisestä eri tilanteissa eri lailla, mutta huomion arvoista oli ettei ihminen sitä vihaa itse tehnyt, vaan se nousi ihmisestä itsestä, oli kyseessä sitten ego tai joku muu tekijä, mutta niin se on myöskin rakkaudessa, se nousee ihmisen sisältä, ja samalla tavalla ei ihminen siihen itse vaikuta, ja olet varmaan kuullut että Jumala muokkaa sydämen maita, emme me voi itse meidän sydämiämme muokata, niin myös vastoinkäyminen voi muokata sydäntä vihaan, niin kuin Jeesuksen Kristuksen armo voi muokata sydäntä rakkauteen, ja kumpikin tulee ensiksi ulkoisesta tekijästä, eli luonnollisesti katsoen kummassakin tilanteessa voi käyttää ihmisen luonnollisia taipumuksia hyväkseen, valehdellessaan saatanasta tai Jumalasta, jos ihmisen sisin toimii ja niin kuin toimiikin, ulkoisista vaikutteista, jotka hallitsevat sekä vihaa ja rakkautta.

        Ei siis voidakaan sanoa että kuka on oikea uskovainen, luonnollisista tunteista katsoen, koska kaikki pystyvät niihin vaikuttamaan, mutta kyse onki siitä Pietarin tunnustuksesta kuin Pietari puhuu elävästä Jumalasta ja sanoo Jeesukselle, niin me olemme ymmärtäneet että sinä olet Jeesus Kristus, elävän Jumalan ainoa Poika.

        Ja ainut tekijä mihin me voimme kiinnittää huomiota, on tuo yksi sanaa; "elävä". Ja me tiedämme että me ihmiset olemme lihaa ja verta, mutta kuin puhutaan saatanasta ja Jumalasta, silloin puhutaan henki maailmasta. Eli tuo Pietarin tunnustus "elävä" tarkoittaa "elävää Henkeä". Ei siis olekaan kyse elävästä lihasta ja verestä, oikein sanoit, mutta kyse on elävästä Hengestä ja hengistä, jotka vaikuttavat sekä tiedostomattomassa, mutta myöskin tiedostettavassa todellisuudessa.

        Jos me lyömme rajaa perkeleelle, niin me asetamme rajaa lihalle, ja emme turvaa Henkeen. Emme me voi sanoa missä henget liikkuu, että me lihalla sen kieltäisimme ja sanoisimme, älä tee näin, siinä on perkeleen henki, sillä perkele eikä Jumala ole liha, vaan Henki, ja Henki liikkuu missä hän tahtoo, saatanan henki tuhotakseen Jumalan valtakunnan työtä, mutta Jumalan Henki etsien köyhiä sieluja.

        Yrität kysyä, että kuinka me näemme sen, kuinka todistat sen, että Henget liikkuu täällä. Jaa, en tiedä tarviiko mun sanoa muutakuin että niin mä uskon ja olen siinä uskossa varma. Pitäiskö mun todistaa se sulle? Oletko sä valittu? Tyhmiä kysymyksiä nyt, kuin en mä itsekään ole hyvässä turvassa. Jeesuksen Kristuksen Henki puhaltakoot kerran päälles, jos sä sitä etsit, en mä voi muuta sanoa tai toivoa. Ei mun kannata varmaan sulle kuitenkaan alkaa puhumaan saatanan palvomisesta, jos kuitenkin elämää itsekin toivon.

        Se oli hieno esimerkki, kiitos siitä, vaikka ei sekään mitään todista ettei saatanaa olisi olemassa.

        Kirjoitan uudestaan, en usko kirjoitetun sanan tähden saatanaan tai Jumalaan, vaan hengen ja elämän tähden, niin kuin me tunnemme, jos meidän luonnolliset aistimme heräävät, että meissä on henki ja elämä, oli se sitten kuollut tai elävä, mutta me tunnemme sen, se on luonnollinen esimerkki.

        Sanon vielä tähän väliin että en kuulu mihinkään lahkoon eli en ole helluntailainen.

        Kysyit että milloin perkele vaikuttaa, eikö? Kysyit missä on raja luonnollisen ja perkeleen aiheuttaman tunteen välillä, eli käytännössä kyse on kristityn kielessä vanhasta aatamista joka monesti syttyy.

        On siis eri asia rikkoa lakia, kuin joutua johonkin vikaan, tai että joku roska tarttuu kiinni ja tekee hitaaksi?

        Puhutaan siis ehdollisista synneistä eli pakana synneistä ja kristityn synneistä, jotka ei ole niin kuin syntiä, mutta valvova kristitty saa tuntea synnintuntoa monesti pienistäkin synneistä, sen asuvaisen Hengen tähden, että se on aina pyrkimässä hyvyyteen ja rakkauteen, vaikka liha olisikin heikko.

        Ei kristityn lihan heikkoudella tarkoiteta lain rikkomista, me voimme lukea Johanneksen evankeliumia ja epistolaa ja muistaakseni juuri epistolassa puhutaan siitä Jumalan rakkaudesta. Eli jos kysymme rajaa että missä perkele vaikuttaa, niin se on sama kuin kysyisimme että missä Jumala vaikuttaa, sillä siellä missä Jumala vaikuttaa, siellä vaikuttaa myöskin perkele. Saatana tahtoo tuhota sitä työtä mitä Jumala tekee. Ei saatana halua että Jumalan valtakunnan työ edistyy ja menee eteenpäin, sitä tarkoitin huutavan ääni korvessa kirjalla, jos lukisit ajatuksella, ja uskoisit, siihen kyllä tulisi perkele väliin pelottelemaan tai estämään sitä, ettei totuus pääse leviämään.

        Johannes puhuu että uskovainen pitää Jumalan käskyt. Ja niin se onkin, mutta ei työllä vaan se Henki joka uudestisyntyneessä Jumalan lapsessa asuu, se Raamatun mukaan synnyttää uutta elämää, tai erilaista elämää kuin mitä entiset korkeasti oppineet ja kirjanoppineet ovat lain alla oppineet tuntemaan. Ehkä se liittyy rakkauteen, mutta rakkaudestakin on tyhmä puhua koska ihmisestä nousee aina erilaisia tunteita niin kuin sanoitkin hyvin esimerkissäs. Mutta voin käyttää ehkä sun tyyliäs, kuin sanoit että se vihan tunne nousee ihmisestä eri tilanteissa eri lailla, mutta huomion arvoista oli ettei ihminen sitä vihaa itse tehnyt, vaan se nousi ihmisestä itsestä, oli kyseessä sitten ego tai joku muu tekijä, mutta niin se on myöskin rakkaudessa, se nousee ihmisen sisältä, ja samalla tavalla ei ihminen siihen itse vaikuta, ja olet varmaan kuullut että Jumala muokkaa sydämen maita, emme me voi itse meidän sydämiämme muokata, niin myös vastoinkäyminen voi muokata sydäntä vihaan, niin kuin Jeesuksen Kristuksen armo voi muokata sydäntä rakkauteen, ja kumpikin tulee ensiksi ulkoisesta tekijästä, eli luonnollisesti katsoen kummassakin tilanteessa voi käyttää ihmisen luonnollisia taipumuksia hyväkseen, valehdellessaan saatanasta tai Jumalasta, jos ihmisen sisin toimii ja niin kuin toimiikin, ulkoisista vaikutteista, jotka hallitsevat sekä vihaa ja rakkautta.

        Ei siis voidakaan sanoa että kuka on oikea uskovainen, luonnollisista tunteista katsoen, koska kaikki pystyvät niihin vaikuttamaan, mutta kyse onki siitä Pietarin tunnustuksesta kuin Pietari puhuu elävästä Jumalasta ja sanoo Jeesukselle, niin me olemme ymmärtäneet että sinä olet Jeesus Kristus, elävän Jumalan ainoa Poika.

        Ja ainut tekijä mihin me voimme kiinnittää huomiota, on tuo yksi sanaa; "elävä". Ja me tiedämme että me ihmiset olemme lihaa ja verta, mutta kuin puhutaan saatanasta ja Jumalasta, silloin puhutaan henki maailmasta. Eli tuo Pietarin tunnustus "elävä" tarkoittaa "elävää Henkeä". Ei siis olekaan kyse elävästä lihasta ja verestä, oikein sanoit, mutta kyse on elävästä Hengestä ja hengistä, jotka vaikuttavat sekä tiedostomattomassa, mutta myöskin tiedostettavassa todellisuudessa.

        Jos me lyömme rajaa perkeleelle, niin me asetamme rajaa lihalle, ja emme turvaa Henkeen. Emme me voi sanoa missä henget liikkuu, että me lihalla sen kieltäisimme ja sanoisimme, älä tee näin, siinä on perkeleen henki, sillä perkele eikä Jumala ole liha, vaan Henki, ja Henki liikkuu missä hän tahtoo, saatanan henki tuhotakseen Jumalan valtakunnan työtä, mutta Jumalan Henki etsien köyhiä sieluja.

        Yrität kysyä, että kuinka me näemme sen, kuinka todistat sen, että Henget liikkuu täällä. Jaa, en tiedä tarviiko mun sanoa muutakuin että niin mä uskon ja olen siinä uskossa varma. Pitäiskö mun todistaa se sulle? Oletko sä valittu? Tyhmiä kysymyksiä nyt, kuin en mä itsekään ole hyvässä turvassa. Jeesuksen Kristuksen Henki puhaltakoot kerran päälles, jos sä sitä etsit, en mä voi muuta sanoa tai toivoa. Ei mun kannata varmaan sulle kuitenkaan alkaa puhumaan saatanan palvomisesta, jos kuitenkin elämää itsekin toivon.
        ....


      • Jos et usko saatanaan, etkä Jumalaankaan, niin mikä on suhteesi Jeesukseen.
        Saatanahan uskoo Jumalaan, mutta ei tunnusta, että Jeesus on Herra, Kaikkivaltias.
        Näillä tosiseikoilla et pääsekään minkään lahkon jäseneksi, poisluettuna saatanan palvelijat.
        Aatamilla ja saatanalla ei juuri ole yhteyttä, kun puntaroit ihmisen Pyhyyttä.
        Mitä eroa näet pakanan synkissä, verrattuna sitä vastakohtaan, eli juutalaiseen.
        Kaikki muut, paisti juutalaiset ja israelilaiset ovat pakanoita, uskoivat he tai eivät.
        Synnin määritelmä on aina sama, kuolema.
        Ehdollinen synti on vain mielessäsi, se ei kuulu Raamatun sanavalikoimaan.
        Kyllä lihan heikkous on syntiä, jota pakanat nimittävät perisynniksi.
        Paavali sanookin siitä; 7;25 (Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia.)
        Kaikesta aistii, että ole valveutunut ja lukenut yksilö, mutta kristillisyys, eli Jeesuksen seuraaminen on samalla tasolla, kun lestadiolaisillakin.
        Koko Johanneksen tuotanto on rakkautta, se ei kuulu synergisiin evankeliumeihin. Johannes oli Jeesuksen rakkain opetuslapsi.
        Jumala on Taivaan Isä, Jeesus kaiken Valtias ja saatana maan ruhtinas.
        Näin meillä täällä maan päällä on käynnissä ainainen hyvän ja pahan taistelu, ja siinä on meillä apunamme omatuntomme.
        On selvä, että ei saatana omiaan jututa, vaan toisen, Jeesuksen omia hän kärttää joka paikassa, ja yrittää voittaa heitä puolelleen.
        Monessa lahkossa hyvällä menestyksellä.
        Terminologiasi on aitoa lestadiolaisuutta. Mm epistola ja korpi.
        Niitä ei viljellä missään muussa lahkossa tai seurakunnassa.
        Se pitää huomata, että koko Uudestisyntymä oli SRK;Lla hukassa, mutta tämä palsta muutti tilanteen ja Pudasjärven suvi festareilla se oli taas esillä 35 vuoteen.
        Sitä ennen palstan rakkikoirat pilkkasivat meitä uudestisyntyneitä koko ajan.
        Nyt on kai nuhdeltu, kun ovat hiljaa.
        Alun perin ihminen luotiin jopa agape rakkauden alle ja toimiin, mutta kapina muutti sen.
        Jeesuksen opetuslapsi on aina rakastava, Hän kertoo, mikä on Totuus.
        Tuossa olet oikeassa, ei kukaan voi määritellä onko joku oikea uskovainen.
        Uskovaisuudessa ei selviä edes se, keneen uskoo? Yleensä se on raha tai Lahko? Tai sitten Lahkon jokin mantra; - synnit on anteeksi.
        Nämä ei pelasta, pitää osata tunnustaa, että uskoo Jeesuksen Kristukseksi ja seuraa Häntä, niin perille pääsy on selvä.
        Lestadiolaisuudessa ei juuri muita ole kun Valde Palola, joka sen uskaltaa sanoa.
        mainitset hienosti Pietarin, jossa hän on evankeliskaalinen ja painottaa Jeesusta, eikä mitään lahkoa, ei edes SRK;ta.
        On juuri näin; Jeesus Kristus, elävän Jumalan ainoa Poika.
        Lestadiolasuuttasi vahvistaa myös tarkoittaa? Tarkoittaa.
        Kaikesta on puhuttava salasanoin, kuiskaillen, mutta Jeesuksen nimeä ei saa lausua miten kun omassa nimessään, syntien seassa.
        On aivan sama, kuinka elävä on sanonta, kun se ei johda mihinkään, kaikki on liturgiaa.
        Sinne hukkuu myös se, että itse Jeesus elää. Hän on elävä.
        Olisi ollut hyvä, että vaikka Pietusta puhuessasi, panisit vaikka viittauksen Kirjaan, mihin vertaat?
        En tunnista yhtään ”elävä” juttua Pietusta.
        Ihmeeltä tuntuu kun kirjoitat; -Jos me lyömme rajaa perkeleelle,?
        Kuka ne puolestamme lyö muut kun me itse.
        Uudestisyntyneillä useilla on jopa armolahja aiheeseen.
        Kirjoitat Henkenä asiaa, joka pitäisi olla pienellä kirjaimella, henki.
        Jumalan Henki on Pyhä, mutta kaikki Jumal- persoonat ovat henkiä, Isä, poika ja PYHÄ Henki.
        Mutta evankeliskaalisille, Jeesuksen seuraajilla He ovat hyvin kongrettisia, jotka tulevat Jerusalemiin kulta vaunuilla lopun ajalla.
        Pyhä Hengen suurin tehtävä on kirkastaa Kristusta.
        Ihmeellistä puhetta ihmiseltä, joka kiistää Jumalan ja saatanan, kun haukut avaajaa siitä, että pitääkö muka Sinun toistaa Voitelusi?
        Ei oikein rimmaa.
        Mutta taas tuo lestadiolaisuus; - päälles, yms.
        Navetan haju vaan pysyy?
        Jos et usko saatana olemassa oloon, kyseenalaistat koko Raamatun.
        Panen yhden otannan. Job 2 luku, lue kokonaan, mutta heti alusta; Herra kysyi Saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi: "Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita."
        Vain saatana kieltää itse olemassaolonsa tarvittaessa, Jeesus ei sitä tee koskaan. Hän sanoo; - Minä olen!!! Mikä tarkoittaa Jumalaa.
        Näin ollen et tarvitse lahkoja, omat näkemykset riittää, mutta lestadiolaisuus pursuaa yli kaiken.
        Syntien erottelua on turha ihmisen tehdä, se on jo tehty Raamatussa.
        Taas lestadiolaista mantraa; - Puhutaan siis ehdollisista synneistä eli pakana synneistä ja kristityn synneistä,
        Mikä Sinun mielestä on pakana, se tuntuu olevan hukassa?
        Jeesushan sanoi, ettei tullut pakanoita varten.
        Matt. 15:24
        Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."
        Mainitset, ettei lihan heikkous ole Lain rikkomusta? Mitä se sitten on, koska synti on aina Lakia vastaan nousemista, eroa Jumalasta.
        Muistisi pätkii, sillä juuri Johanneksen evankeliumi Jeesuksen veljenä on rakkauden evankeliumi, kirjeet taas uskon


      • Entinenesl

        Tää on väärällä palstalla, ja väärässä paikassa, t; entinen esl, kirjoitin tämän palstalla jossa puhutaa Laestadiuksesta ja Elias lön... siitä kirjailijasta, joku vaa
        kopioi sen tänne, anteeks.


      • Entinenesl

        Kyllä lihan heikkous on syntiä, mutta valvova kristitty voi tuntea heikkoutta vaikka mitään kadottavia syntejä ei olisikaan tapahtunut. Raamattu puhuu niistä synneistä joita Jeesus ei enää lue synniksi sen armon tähden.. mutta tämä ei kuulu tänne palstalle, ei voi mitään noille kopioija intoilijoille, ihme ettei ole ylläpitoa täällä joka estää nämä?


    • Kiihkoa_ja_ehtoollista

      Usko on käsitetty väärin....vaaditaan rauhanyhdistykseen sitoutumista ja talkoomieltä sekä setelirahakolehtia...eihän muuten homma pysy hanskassa siis kun keskimäärin ajatellaan....Toki jotain poikkeuksia voi olla mutta kun isoa massaa ajatellaan...Kun osallistut Uskon kautta tulevalla "pakotetulla" tavalla talkoisiin, setelitukku kolehteihin niin olet taivastiellä...
      Rauhanyhdistyksen toiminta on jotain aivan uskomatonta....Se onkin elämäntapaliike pohjimmiltaan...Hurmoshenkisyyttä ja aivopesua...eikai voi muuta sanoa....
      ----
      Olis kiva raamatun tieteellisiltä tutkijoilta saada kommentti miten ajattelevat tästä pohjolan ainoasta oikeasta "herätysliikkeestä" mikä siinä on raamatun vastaista?
      Kiinnostaa!!

    • trsyjt

      Ylenmääräisen toiminnan ja talkootyön pohjimmaisena tarkoituksena on pitää ihmiset niin sidottuina yhteisöönsä, että he eivät ehdi vilkulla muualle tai ajatella itsenäisesti. Sama periaate on Jehovilla. Hekin järjestävät laumalleen kaikenlaista hommaa kokopäiväisesti. Se on yksinkertaisesti johdon vallankäyttöä.

    • ent.vl

      Kristinuskon kohdalla alkuseurakunnasta muodostui valtionuskonto 300-luvulla. Siitä lähtien on syntynyt erilaisia organisaatioita ja instituutioita toistenkin sisälle. Näin käy, kun kirjoitukset tulkitaan kirjaimellisesti ja niiden henkistä, näkymätöntä sisältöä ei ymmärretä.

    • Ateisti1982EiKirj

      En ole oikein ymmärtänyt sitä ylipäätänsä, miksi jokaisen tulisi uskoa ja tarvitsisi välttämättä päästä jonnekin taivaaseen. Mitä siitä olisi edes hyötyä kuoleman jälkeen? Uskontulkinnan mukaan helvetissähän kaikki älylliset ihmiset ja enemmistö ihmisistä on, jotka eivät usko mihinkään Jumaliin ja varmasti jokunen joka eläessään on kuvitellut elävänsä niin että saisi taivaspaikan, mutta helvettiin on sitten lopulta joutunut. :)

      Vastustan uskontemppelien rakentamisia ja oudoksun miksi kaikki kristityt eivät sovi sinne ev.lut tai ortodoksikirkkojen penkkiriveille vaan verovaroja tuhlataan kaikenlaisten uskonyhdistysten rahoittamisiin. Kaikesta kuitenkin nyt leikataan Suomessa, mutta kunhan ei uskonyhdistyksiltä ja temppeliuskontoilta oteta pois valtiontukiaisia, mutta kaikesta hoitoalan työstä voidaan ottaa pois.

      Juha Sipilä ja Timo Soini ovat puoskareiden asialla ja vanhukset jääkööt vaan jatkossakin hoitamatta!?

      • Entinenesl

        Sama vastaus edelleen. Jos ei sulla uskoa ole, ei ole Jumala sitä sinulle taivaasta antanut.
        Ei Jeesus tullut oppineita ja hurskaita pelastamaan,
        vaa syntisiä, syntisten tähden tuli Jeesus Kristus tänne maan päälle.
        Emme me sen tähden julista Jumalan valtakunnan evankeliumia, että lailla keräisimme väkeä jonnekin lahkoon, vaan sen tähden, että valittujen luku tulisi täytetyksi.
        Ja keitä on ne valitut? Ne valitut ovat ne kaikki heikoimmat ja kaikki vikansa tuntevat köyhät ja maailman silmissä halveksitut syntiset ja syntinsä tuntevat lain kautta heränneet ihmis parat. Voi maailmasta Jumala joskus löytää jonkun tunnetummankin henkilön, mutta sen sisällä ei olekaan suuri elämän hekuma ja suuri maailman kunnia,
        vaan sen ihmisen sisällä on suuri köyhyys.
        Ja näiden köyhien raukkojen tähden saarnataan Jumalan valtakunnan evankeliumia. Ei heitä maailma ymmärtänyt, eivät he maailmasta turvaa löytäneet, mutta armollinen Herra Jeesus löysi heidät ja armahti heitä.
        Jumala synnyttää uskon, ja usko synnyttää köyhyyden, sen tähden armahti Jeesus kaikkia köyhiä, eli hengellisesti köyhiä, sillä Jeesus tiesi että Isä oli sen matkaan saattanut, mutta mitä tämän ajan hekumalliset siitä tietävät, pilkkaa ja naurua he antavat, ja kysyvät vielä päälle, mihin taivasta tarvitaan, juuri niitä varten jotka te hylkäsitte ja huonompana kansana piditte, niitä varten tuli Jumalan Poika maan päälle, antaakseen elämän ja Hengen, ilon ja rauhan ja iankaikkisen elämän.


      • Entinenesl

        Niillä kenellä on ilo maan päällä, he iloitkoot siitä, mutta Jeesus tuli antamaan elämää niille köyhille, jotka eivät saata iloita tämän maailman katoavaisesta kullasta, niille tarjoaa Herra Jeesus vielä tänä päivänäkin, iankaikkista elämää.
        Jumala tahtoo antaa siis elämän niille, jotka eivät tahdo elämää tältä maailmalta? Siitä me tiedämme että saatana hallitsee nyt koko maailmaa.
        Kyllä me joudumme helvettiin, jos me emme uskoneet hänen ainokaisen Poikansa päälle, ja jos me uskomme, niin me uskomme ne sanat jotka Hän on käskenyt pitää.
        Ota uusi testamentti käteen ja lue, 92 painos tosin on väärennetty, ja ei Raamatusta elämää löydä, mutta se todistaa Jumalasta, se todistaa siitä Hengestä jonka meidän Isämme tahtoisi köyhille sieluille antaa. Apt(apostolien teoissa). Kerrotaan siitä ja monessa muussa paikassa.


    • ttkkl

      Evankeliumi, parannus, syntien anteeksiantaminen, Jumalan Valtakunta, Jumalan seurakunta, Jeesuksen maailman Vapahtajana pitämnen.

    • Vastauksensaaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4157
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4006
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3622
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      63
      2958
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2741
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2508
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2508
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2396
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2289
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2235
    Aihe