Millä aineella saa tukittua hiirenkolot parhaiten?

Karikkoinen

Sukuni kesämökkiin, joka on aika uusi vuonna 1992 rakennettua pääsi talvella hiiriä sisään. Löysimme noin sentin paksuisen kolon jonka läpi luultavasti ovat tulleet. Se on lattiarajassa, joka on tiiliskiveä, koska takka on vieressä ja sen päällä puuta, niin hiiret ovat nakertaneet puuhun aukon ja alustavasti olen harkinnut silikoonia reiän tukkimiseen, onko parempia ideoita, mitä hiiret eivät saa purtua ja eristää hyvin?

30

8875

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhkkjkjkhkj

      Verkko on ainoa tapa.

      Aseta 3 litran kanisterista tehtyjä syöttilaatikoita ulos talon ympärille ja niihin myrkkysyöttejä niin eivät tule sisään.

      KUn laitat myrkkyä sisälle niin haisevat kuoltuaan siellä ja koko asunto haisee houkuttelevalta hiiren nenuun.

      Yleensä hiiren pysyminen rakennuksesta on melko vaikea juttu, kun se kiipeää monesti jopa katon tasolta sisään. Vesikatossa on aina pieniä rakoja.

      Killeri ainut juttu sisään päässeitten poistamiseen.

    • voitin

      Laita ilmastoteippiä, minulla tehosi.

    • isäntävartioi

      pölyuretaani pilli niin pikälle reikään kuin saa ja vaahtoa koko reikä täyteen.ulkopuolelle puusta putkilo ja rakumin morttea reilusti jo loppui juhlat mökissä.meillä on jatkuvasti puuputkessa namia hiirille ja rotille,eikä ole hiirulaisia huvilalla näkynyt.parinkuukauden välein tankkaa namia puuputkiloon ja kutsumattomat pysyy poissa.kaksijalkaisille on ketunraudat ja riistakamera.näin pysyy kaksijalkaiset kutsumattomat vieraat poissa.kyltti jossa lukee isäntävartioi yötäpäivää.

    • BauHerr

      Teräsverkko on se, mitä olen käyttänyt. Hiiret ja rotat tulevat läpi kuulema vaikka betonista. En ole nähnyt, joten se voi olla ruraali legenda.

      • Ei hiiri tule läpi pienireikäisestä teräsverkosta milloinkaan mutta sen asentaminen on työlästä.


      • tarkkananyt
        Pusumies kirjoitti:

        Ei hiiri tule läpi pienireikäisestä teräsverkosta milloinkaan mutta sen asentaminen on työlästä.

        Tämä nyt ei liity juurikaan musiikkiin.


    • uretaania

      uretaanista eivät tykkää,kaikki reiät/alapohjan irvistävät saumat sillä,toimii....

    • Uretaani ja silikoni ovat parhaat hiiren kulun estämiseen tarkoitetut aineet.
      Tietenkin pitää laittaa "hiirihoukuttimia" joihin myrkkyä (tai sokeriliemeen lasinsiruja).
      Takuulla pysyvät pois mökistäsi.
      Minä aikoinani laitoin juuri niitä hiirihoukuttimia(giljotiineja) ja hiiren loukkuja joihin panin pienen palan juustoa.
      Mutta ne pitää tarkistaa päivittäin etteivät mätäne eikä mökki ala haisemaan.

    • Pokartte

      Appelsiinin tai sitruunan kuoria hiirten kolojen eteen.

    • jyrsijöitä_hävittänyt

      Uretaanipullolla vaahtoa kolosista sisään ja vaahdon kovettumisen ajaksi kolon päälle muovikelmua ja vaikka rima ruuvaten pitämään uretaanivaahdot sotkemasta sisätiloja.
      Hiiribaarin voit tietty laittaa johonkin, kokemus on osoittanut, että 342-rotanmyrkky on paras aine jyrsijöiden hävittämiseen http://kasvinsuojelu.berner.fi/tuotteet/hiirien-ja-rottien-torjunta/rotanmyrkky-342, sekä Klerat palasyötti http://kasvinsuojelu.berner.fi/tuotteet/hiirien-ja-rottien-torjunta/klerat-palasyotti joka on helppo ruuvata ruuvilla kiinni sopivaan kohteeseen.
      Hiirenloukut kannattaa ruuvata johonkin lautaan kiinni, niin niitä on helpompi käsitellä, eivätkä hiiret kuljeta niitä mukanaan (haisevat kuoltuaan jossain piilossa), jos jäävät kiinni vain vähän. http://aijaa.com/bwDr5I

      • senkunnäkis

        Aika mestari joka tuolla ohjeella onnistuu. Uretaania ei pidä laittaa liikaa.


      • jyrsijöitä_hävittänyt
        senkunnäkis kirjoitti:

        Aika mestari joka tuolla ohjeella onnistuu. Uretaania ei pidä laittaa liikaa.

        Tumpelo ei tietenkään onnistu missään, mutta ei se uretaani ruiskutettuna paikkoja riko tuollaisissa hiirenkoloissa, mutta vapaasti ryöhätessään sieltä kolosta sisätiloihin sotkee vain turhan paljon.


    • Giljotiini

      Pala juustoa ja hiirenloukku saattaisivat olla hyvä ratkaisu.
      Hiiret tykkää juustosta ja niin myös hiirenloukku jota, voisi verrata Giljotiiniin.
      ----------

      • dörn_jonner

        Ei tehoa juusto. Aku ankasta opittu legenda. Laita leipää, pähkinöitä tai pullaa ja menestys on taattu.
        Sukulaiset yritti saada juustolla siimahäntää 2 viikkoa nalkkiin, ei edes näykkinyt. Pala pullaa ja ei mennyt kuin tunti ja naps.


    • wernerska

      Jos tukit reiän, niin uuden reitin ne löytävät tai tekevät. Ihan sama millä reiän tukit, vaikka jotain silikonikittiä. Myrkky on ainut keino, sinun pitäisi muuten verkottaa koko talo.

    • Hole-cat-is-hole

      Itse ainakin tukkisin ne reiät kissoilla. Erikokoisia katteja valikoima ja reikien koot huomioon ottaen tulppaamaan.

    • IsommatMopedinKäyntiin

      Viimeöisen hiirenkolistelun jälkeen ajattelin käyttää omia oikeudensallimia työkaluja kun musta viritetty valoton mopedi heitteli minua nyrkin kokoisella kivellä eikä poliisista ollut apua. Kyllä se on nyt silmä silmästä tähän keppi ja porkkanaleikkiin.

    • ÄRKKOPEELÄINEN

      Tiedän; VÄÄRÄ KETJU, MUTTA ASIANI ON OIKEIN :)

      SIIS; afrikassa on filmattu ERRRRITTTÄIN RAAAAKA KOHTAUS, JOSSA LEIJONAT TAP-PA-VAT SAVANNIELUKAN!!!, JONKUSORTIN ANTILOOPIN, JOITA SIELLÄ VILISTÄÄ KUIN VILKKILÄSSÄ KISUJA :)

      MIKSIKÖHÄN TAPPOIVAT???, ILMEISESTI OLI HAR-RAS-TE-LI-JAMET-SÄS-TÄ-JÄ KYSEESSÄ!!!, PTHYIIIH NUITA PETOJA!!!, OLISIVAT SYÖNEET SAVANNIHEINIKKOA!!!, SITÄHÄN SIELLÄ PIISAA, NIIH!!!

      Toista se on meidän IH-MIS-TEN keskuudessa!!!, mehän tapamme/tapatamme elukoita ihanvaan ruoaksemme, emme ikikuunaan HARRASTUKSESTA JA TAPPAMISEN ILOSTA, vaan täyttääksemme pakastearkkujamme, joita monillakin on useampia, etteivaan nälkä pääse ihmispoloa yllättämään ja silloinhan tulee NÄL-KÄ-KUO-LEMA, SUKUPUUTTO :(

      Niih, ja keväällä/syksyllä arkkujen sisätö kipataan KAATOPAIKAOILLE, ETTÄ UUDET HENGENPITIMET SINNE JÄLLEEN MAHTUVAT, NAM :D


      PS. Jos tietäisitte, kuinka teuraseläimiä kuljetuksessa ja teurastustapahtumassa käsitellään, niin ette puhuisi mistään ELÄIMISTÄ PETOINA, JOTKA LUONNOSSA ((GLOBAALISTI)) PYYDYSTÄVÄT TODELLAKIN PENNUILLEEN JA OMAKSI HENGENPITIMIKSEEN!!!

      IHMINEN ON MAAILMAN SYNNYSTÄ MAAILMAN TAPPIIN SE PETO, JOKA OLISI HYVÄ NIMETÄ TOSIPEDOKSI!!! :(

      Terveisin eräs tosipetoihin kuuluva, vaikken ole tappanut, mutta lahjakkaasti kyllä syön toistentappamia eläimiä!!! :(


      .


      .

      9 2= 11, USKO MODE NYT ÄLÄKÄ HASSUTTELE :D

      NOH, NYT UUSI LASKUTOIMITUS, JOKA ON NÄKÖJÄÄN 20 20, JOKA ON MIELESTÄNI 40 :D, MITÄLIENEE MODENMIELESTÄ??? :D


      SAITTEKOS NYT KAIKKI HENKTIETONI SELVILLE???

    • ÄRKKOPEELÄINEN

      Ettäkö hiirenkoloista olikin ketjussa kyse???:O

      Noh, minäpäs vastaan; HIIRENKOLOJA ei ole eikä tule, mikäli ihminen SUURESSAVIISUDESSAAN ÄLYÄÄ HANKKIA JA HYVINHOITAA SEMMOISEN HIIRENLOUKUN, JOTA TITULEERATAAN KISSAKSI :)

      Semmoisen hiirenloukun kunhankkii jo talvimajaansa, sekä ottaa kesäksi kesämökille ja MUISTAA tuoda sitten lomanloputtua mukanaan sinne misssä talvimajaansa pitää, niin eipäs sielläkään kuulu hiiren rapinoita, eikä ole hiirenpaskoja nurkat täynnä, hhhyiiihhh niitä paskoja hyiiihh!!!:(

      PS. myrkkymiehet/naiset eivät mielestäni kuulu kategoriaan "IHMINEN"!!!

    • mummu76

      Minun mökin lattiaan pikkureikään laitoin lasivillaa ja idioottiteippiä päälle,ei ole hiirenpaskoja näkynyt.

    • hiiret-tapporahalle

      Itse asun vakituiseen vanhassa talossa mutta uretaani on tosiaan tehokkaaksi todettu ja se samalla tiivistää hiiren kaivaman kolon seinä sisällä. Tuota tiivistemassaa käyttämällä tekee talosta liian tiiviin äkkiä joten korvausilmaventtiilit pitää sitten asentaa jälkikäteen niitä, kun ei vanhoissa mökeissä ole.

      Se huono puoli tuossa uretaanissa on, että se rapisee hiiren koettaessa saada sitä pois tieltä mutta ykskään hiiri ei siinä mulla ainakaan ole onnistunut tekemään. Teräsverkkoakin on koetettu mutta ainakin pienemmän verkon hiiret saa lopulta rikki ja meteli on korviaraastavaa, kun sitä repivät kuukausitolkulla.

    • mickey-hiiri

      eräs ystäväni täytti kolon foliolla (tiukasti) ja hiiret pysyivät poissa.

    • sanookanatalainen

      parhaiten menee hiirulainen ja rottakin loukkuun jossa on peanute butteria syottina..eli maapahkina voita...

    • Nicceknakkerton

      Uretaania on turha laittaa hiirien esteeksi. Menevät hetkessä siitä läpi ja tekevät sinne kulkureitit missä on mukava kulkea.:) Myöskään lasivilla ei estä hiiriä tippaakaan, päinvastoin. Tekevät siitä mukavia pesiä. Tiuha verkko tai pellitys on varma keino estää hiiriä tulemaan sisään. Pienempiin koloihin ja reikiin voi laittaa sisätiloissa akryylimassaa. On niin sitkeää tavaraa että siitä ei hiiret tule läpi. Myös tiskialtaan putkien läpivientikohtiin pitää laittaa peltiä tai verkko. Kokemuksesta voin sanoa että em toimenpiteet toimii erinomaisesti.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, minulle uusi.
      Hiirikokemuksia kylläkin aina.
      Nyt ajttelin (mökille tullessani), ostavani Tokmannilta jotain " Pistoolivaahtoa", olikin loppu.
      Sitten ostin jotain akryylimassaa. No, eihän se onnistu, ei niitä voikaan käyttää. Pitää olla joku puserrin.
      Nyt täytyy katsoa sellaista, jota voi suihkuttaa, kuten hiuslakkaa.
      Ostin SUPERCAT hiirenloukun. Joskus aikaisemminkin ostanut, enkö sitten osannut irrottaa jotain. Niitä tuolla nurkissa aukaistuina, ilman saalista.
      Nyt tämä uusi versio, ohje hyvä, irroitettiin sellainen punainen vipu.
      HETI VIIME YÖNÄ TULI aika pullea HIIRI PYYDYKSEEN.
      Nyt ainakin tiedän, että on hiiriä, vaikka on noita sähköisiä karkoittimia.
      Keittiöön jätin vielä PEST Reject, alkujaan en muista, mitä esitteessä on. Auttoiko sitten?
      Olkkarin nurkassa tuo kunnon "lutta". Nimitys meillä lapsuudesta saakka. Monelle outo.
      Pois lähtiessäni laitan sitten PROTECT HOME hiirien torjuntaan syöttilaatikko.
      Se on kyllä hyvin pieni, kaksi reikää, toinen poismenoa varten. Toivottavasti ehtivät ulos kuolemaan.
      Täytyisi vähentää tavaaa, että näkee korjata pois. Vähintään 2-3 pv kuluttua tarkistaa.
      Kannattaa ainakin oleskelun aikana pyydystää lutalla, yöllä sitten menevät.
      Tuleekohan uusien kirjoittajien kokemuksia?

    • Anonyymi

      Ei sitten mennytkään kirjoitukseni?

    • Anonyymi

      Miten kolo voi olla jonkin paksuinen?🤣😂
      Hassuja nämä maahanmuuttajat kielikuvineen.

      • Anonyymi

        Hauskasti joku kirjoittanut minun jälkeeni heti. 🙂
        Olis ollut mukava lukea onko millaisia kokemuksia hiiristä!
        Suomalainen ihan olen. Silti voisin ajatella olevan koloja eri kokoisia. Minulla täällä vanhassa talossa kolot vaikka rotan kokoisia, onneksi niitä ei ole!


    • Anonyymi

      Nämä vihertävät poistaa, jos kirjoittaa ohjeen hiirien pitämisestä pois rakennuksesta.

      Ensinnä tee pienistä muovikanistereista kaks reikää alas ja sitten yläosa auki josta saat laittaa syötin kanisteriin. Näitä syöttilaatikoita ulos joka tontin sivulle niin hiiret ei tule rakennukseen.

      Jos laitat hiiren syöttejä sisätiloihin niin koko rakennus haisee hiiren mielestä hyvälle ja ne tulevat sinne ja paha haju on seurauksena.

      Vanhoja rakennuksia on vaikea saada niin tiiviiksi etei hiiri pääse sinne, jos hiiriä on rakennuksen ympärillä.

      • Anonyymi

        Nyt sitten olin lukenut uudelleen noita neuvoja 2015 Pusumies kirjoittanut: Sokeriliemeen lasinsiruja. Siihen syöttiin.
        Minä "mukailin" neuvoa. Oli lasinkeräykseen menossa rikkinäisiä lasipurkkeja ym. niin keksin rikkoa vähän pienemiksi ja tungin reikiin. Nyt kum saan sitä jotain ruiskutettavaa vaahtoa, mitä se sitten onkaan.
        Eiköhän tuo jonkin verran estä tulemasta sisälle. Kiviäkin joskus laittanut. Mainoksienorja olen ollut. On noita sähköisiä ja kahdella 9v paristolla toimivia karkoittavia.
        Kyllä todettava, etteivät auta. Sitten yksi "tyhjä" palovaroitin piippaamassa latialla.

        Olisin kiinnostunut tuosta muovikanisterista. Kiitos, jos saisin vielä lisää ohjeita. Laitetaanko maahan, siis käyvät vaan syömässä ja menevät matkoihinsa.

        Ai niin, olisiko joku muovisaavi ulkona ja syötti jossain laudassa. Hiiret putoavat pohjalle, eivätkä pääse pois. Tällaisen jutun kuulinkin joskus, siinä sitten oli tullut puolisen tusinaa.
        Tuossa en muista kuinka usein käytävä katsomassa ja kuolivatko.
        Tuota luttaa en voi jättää, jos yksi tulee poissa ollessani jää haisemaan. Mökillä ollessa voin pitää, saa heti tyhjentää.
        Vuosien jälkeen keskustelut jatkuivatkin, kun juttujani laitoin. HIIRETÖNTÄ ELOKUUTA KAIKILLE!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      153
      10980
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3083
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2922
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1603
    10. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      49
      1584
    Aihe