Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nainen joka kuulostaa mieheltä

möreänainen

Minulla on erittäin kiusallinen vaiva. Nimittäin ääneni. Minun äänihuulet on kai jollain tavalla vahingoittuneet, koska joudun aina rykimään ennen kuin saan jotain sanotuksi. (muuten tulee hyvin säröisä tai heittelehtivää ääntä) ja minun ääni on todella matala. Voisi kuvitella että joku poika puhuu. Asia vaivaa minua todella paljon ja sen takia en oikein uskalla olla ihmisten kanssa enää. En uskalla oikeasti puhua mitään, koska häpeän ääntäni niin paljon. Voiko ääntä jotenkin korkeentaa? En kehtaa alkaa imitoimaan koska en muutenkaan sitä osaa. Minulle on myös sanottu että puhun kurkusta enkä mahasta. Sen takia äänihuulet ovat ehkä rasittuneet, mutta en osaa puhua "mahasta". Mitä tapahtuu jos nainen syö naishormoneja? Nostattaako se puheääntä?

4

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vinkkejä

      Voi olla kurkunpään tulehdus, tai sitten lihasten kireyttä sillä alueella. Itsellä oli jälkimmäistä, kävin Voice Massage hierojalla ja tein hänen antamiaan harjoituksia. Auttoi.

      Jos ei tulehdusta löydy eikä ole mahdollisuutta hierontaan, kannattaa lukea kirja "Auta ääntäsi". Siitä löytyy hyviä harjoituksia "mahasta" puhumiseen.

      Jos osaat laulaa, edes jotenkin, kannattaa liittyä kuoroon. Siellä saa äänenkäyttöopetusta ja matalaäänisillä naisilla on kysyntää naiskuoroissa :)

    • kohtihunajaista

      Edellinen antoi hyviä ohjeita.
      Kokeile rykimisen sijaan nielemistä. Rykiminen rasittaa aina kurkkua entisestään, mutta nieleminen ei niinkään. Suklaan ja hunajan imeminen auttaa, samoin hätätilanteessa minkä tahansa pastillin. Ihan huvin vuoksi ei puhujille tarjota mahdollisuutta juoda vettä.
      Palleahengitys kannattaa opetella, koska sen ansiosta vähenevät myös ylähengitysteiden tulehdukset.
      Kannattaa unohtaa kylmät juomat ja jääpalat. Kylmä kylmää kurkkua ja asettaa sen alttiiksi tulehduksille.
      Tupakka ja alkoholi ovat tietenkin pannassa. Tupakka kerryttää limaa ja alkoholi nostaa naisen testosteronitasoa.
      Turvallinen kikka on ottaa kädenlämpöistä vettä lasiin (mehutkin käyvät) ja puhaltaa pillillä kuplia. Se rentouttaa äänihuulia. Kokeile alussa vaikka kolme kertaa vuorokaudessa.

    • Heli_Umi

      Yksi konsti vois olla että hengittää heliumia ja puhuu sitten. Se ainakin nostaa äänen taajuutta.

    • Edisa

      Hei,
      Puheääntä voi harjoitella. Kirjastossa voit lainata kirjoja, tai mennä puheopettajalle,
      työväenopistoissa on puheilmaisua, tai Helsingissä suomenpuheopisto. Joten ogelmasi on ratkaistavissa. se vaati kärsivällisyyttä ja työtä itsensä kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe