Totuus nettikyselyistä (alan ammattilaiselta)

TotuusHelpottaaElämää

Itse netti kyselyjen/arvontojen/kilpailujen -alalla 7 vuotta olleena alan ammattilaisena (lähetin työssäni miljoonia sähköpostimainoksia liittyen kyselyihin ja arvontoihin joka päivä) tiedän että ERITTÄIN USEIN kyselyjen/paneeleiden/ties-minkä-arvontojen palkintoja EI ARVOTA OLLENKAAN (koska firmahan joutuisi maksamaan siitä rahaa!). Mikään viranomainen ei oikein valvo tätä alaa euroopassa vaikka lain mukaan pitäisi.

Esimerkiksi, usein entinen pomoni halusi jostain syystä itse hoitaa aina palkintojen toimittamisen voittajille (lähti postiin palkintojen kanssa) vaikka juuri sentapaiset hommat kuuluivat muille. Sitten vuosia myöhemmin näin hänet kahvilassa ja hänellä sattui olemaan täsmälleen saman mallinen ja värinen kannettava kuin mitä yhdessä kyselyssä oli pääpalkintona.... hmmm. Ja kyseessä ei ole pieni firma vaan yksi maailman top 3 kyselykilpailufirmoista, pörssiyritys jolla toimisto lähes kaikissa EU maissa. Sitten olin töissä toisessa vastaavassa firmassa, siellä uusia kyselyitä/arvontoja julkaistiin joka viikko koko eurooppaan ja jostain syystä n. 15 hengen työyhteisössä (euroopan pääkonttori) en kertaakaan kolmen vuoden aikana kuulut kenenkään sanalla mainitsevan mitään palkintojen ostamisesta tai lähettämisestä asiakkaalle. Joskus kysyin kollegoilta asiasta, kellään ei ollut tietoa siitä. Miksiköhän näin? - no koska niitä ei koskaan arvottu!

Tarinan opetus, firmat ovat ahneita, he haluavat vain sinun email osoitteen ja luvan spämmätä sinulle, sekä mahdollisimmna paljon tietoja sinusta. He valehtelevat että sinulla olisi mahdollisuus voittaa palkinto. EI OLE. Firmat haluavat vain tehdä rahaa, he rikkovat aina sääntöjä jos vain voivat jäämättä siitä kiinni, jos sillä säästää rahaa. En ole koskaan kuullut että arvontojen palkintojen arpomatta jättämisestä olisi koskaan missään maassa annettu rangaistuksia. Rikoksen uhrina olet sinä, kyselyyn/arvontaan osallistuja ja sinua huijataan tuhlaaman aikaasi ja antamaan tietoa itsestäsi. Luuletko todella että voit voittaa päävoiton jos sitä ei edes ole? Vinkkinä, pahimmat huijarifirmat minun näkemyksen mukaan pitävät päämajaansa Tanskassa ja Ruotsissa.

Kannattaa uskoa... Keksi mielummin jotain oikeasti hyödyllistä ajankäyttöä itsellesi kuin nettien kyselyt ja arvonnat, niillä tuhlaat helposti vain elämäsi mukavimmat vuodet. Kannattaa pysähtyä hetkeksi miettimään.

1

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marika191919

      Kiitos tiedosta! Olenkin joskus miettinyt samaa. Nyt loppui elämän tuhlaus kaikenjoutaviin kyselyihin!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      1835
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1479
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      969
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe