Sienestys toisten pihoista

koera

Näin Tervossa: joku molopää poimi kanttarellit mökin pihasta, kun oltiin muutama päivä poissa. Ei tartte thaimaalaisia poimijoita syyttää, on sen verran syrjäinen paikka. Ei ole äiti vissiin kertonut, ettei toisten pihoilta saa mennä hakemaan mitään.

12

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BLOODisLIFE

      Ei toisten pihalta saa poimia! Näitkö sä että joku poimi pihasta tai tiiätkö että oli ihminen joka sienet vei? Mulle on sanonu yhet joilla oli marjapensaita että mä saan mennä syömään niitä marjoja kun ne on poissa

      • niinnetoiset

        Jokamiehenoikeus tarkoittaa oikeutta poimia marjoja ja sieniä alueilta, jotka eivät ole asumisen piirissä.

        Nyrkkisääntönä voi pitää näkö- ja kuuloyhteyden etäisyyttä pihapiiristä eli käytännössä noin 100 metriä.

        Valitettavasti joku Tervossa ei ole tuntenut jokamiehen oikeuksia tai sitten välittänyt säännöistä - tuskin city-kanitkaan ovat vielä levinneet sinne asti, sillä nekin syövät käytännössä kaikkea ja kaiken joutuu suojaamaan riittävän korkeilla verkoilla.


      • koera

        Tiijän että oli ihminen; elukat ei korjaa joka kanttarellikasvustoa tyhjäksi noin siististi. Ei tähän maailma kaadu,, mutta tympeää on. Jos oltaisi lähdetty kokonaan pois, oltais käyty sanomassa lähitalossa että saa poimia, jos olisi itsetä sieniä jäänyt. Ehkä nyt luulivat että ollaan lähdetty kokonaan pois. Ensi kesänä pannaan lappu että älkää poimiko tms.


      • gtryuh
        niinnetoiset kirjoitti:

        Jokamiehenoikeus tarkoittaa oikeutta poimia marjoja ja sieniä alueilta, jotka eivät ole asumisen piirissä.

        Nyrkkisääntönä voi pitää näkö- ja kuuloyhteyden etäisyyttä pihapiiristä eli käytännössä noin 100 metriä.

        Valitettavasti joku Tervossa ei ole tuntenut jokamiehen oikeuksia tai sitten välittänyt säännöistä - tuskin city-kanitkaan ovat vielä levinneet sinne asti, sillä nekin syövät käytännössä kaikkea ja kaiken joutuu suojaamaan riittävän korkeilla verkoilla.

        Jäniksiä on paljon ja olen nähnyt oravan pinkovan pakoon tatti suussa.


    • paskanmakujäi

      On sitä täälläkin veitsellä leikkaavat niin ihmisiä kaiketi ovat.Verannan edessä kengän jälkiä.Kerran ajoivat pyörillä pihaan kun olimme saunaa lämmittämässä.Olisin jututtanut mutta eivät jääneet juttusille.

      • hypitämänylivitunpupu

        Välttämättä kuin veitsellä leikaten ei välttä'mättä tarkoita ihnmistä vaan syynä voi olla ihan tavallinen city-pupu - itselläni ne loikkivat 50-sentisten esteiden yli nauttiakseen herkuista. Onneksi näin haukan alueella - ehkä se osaltaan tasapainottaa ekosysteemiä.


      • rusakkoko

        Ja ajoivat polkupyörillä,no jopas!


      • romualdo3

        itsekin olen näin harvinaisen (ennätys? olen kerännyt sieniä kauppaan noin vuodesta 1983 lähtien...) vähä-antisen kesän ja syksyn aikana joutunut vähän keräilemään eräiden piha-alueiden reunoilta... kun on esim. lapset (lähinnä !? aikuisilta nyt tuskin voi odottaa yhtä ajattelematonta tekoa) polkeneet ja/tai nostelleet herkkutatteja... siis, kylien keskustan liepeiltä.... vasta viime aikoina,päivinä on noussut syyskuun herkkutattisatoa... kalkkiviivoilla mennään. Kumpa olisi vielä kohtalaisen leutoja,lämpimiä kelejä. Mutta kyllä, muutoin itsekin suhtaudun tähän ilmiöön varauksellisesti. Aina voi myös pyytää lupaa että saako kerätä noita mesisieniä kun niitä on teidän pihalla niin hitosti... myös silloin kun asukkaat eivät ole paikalla. Odotetaan ja kysytään sitten... luonnollisesti. Näin tekee homo sapiens ...
        Siskoni kertoi että heillä on eteläpohjanmaalla mökki, vävyn kotipaikka ja siellä oli kerrankin hänen siellä ollessaan käynyt eräs nainen (lähistöltä,tai pariskunta? lenkkipolulta poikennus, siinä kun kulkee kärry/viljelystie vierestä... oli ollut poimimassa heidän tyrnipensaasta marjoja. Oli tietysti häkeltyneenä luullut paikkaa autioituneeksi (!) kun vieläpä ketään ei ollut näkösällä. Autoa ei tietenkään ollut silloin pihalla.... Talon ovi oli muuten tuhrittu eräitten virolaisten huligaanien toimesta joten kai sekin antoi vaikutelman autioituneesta paikasta... (!??!)


    • Niin meilläkin kävi ja marjatkin veivät, mutta riistakamera tallensi sen. Siitä tuli aika nihkeä keskustelu erän naapurin kanssa....

    • mitänillitystä

      Eikö niitä marjoja ole metät pullolla. ja rakennuksesta sellase 30 metriä riitttä, ei tartte mennä 100 metrin päähän keräileen.

    • eweqer

      Mä poimin ne, hyvää on! Ps. vituttaako muuten

    • lääniä_riittää_kerätä

      Semmosta se vailtettavasti on taajamien lähellä. Täällä on sen verran saloja että riittää maastoa. Ite pien nyrkkisääntönä tässä että asutus ei saa näkyä siitä
      mistä kohtaa poimin sienent tai marjat.
      Poikkeus järvien rannat, jos kaukaisuudessa häämöttää mökki vastarannalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe