Huolimaton naapuri

ollakkovaieiköolla

Asun omakotitalossa ja kiusaksi on tullut rajanaapuri joka ei huolehdi raja-alueesta vaikka itse pidän siistinä oman puoleni. Naapurin puolella kasvaa vaikka mitä horsmaa ja puita, joiden oksat minun tontillani. Lisäksi naapuri kasaa rojuja rajalle. Näkymä haittaa viihtyisyyttäni koska oleskelualueeni on tontin sillä reunalla, jonne paistaa ilta-aurinko.

Kysynkin nyt teiltä keskusteluun osallistujilta, voinko/kannattaako asiasta mennä huomauttamaan naapuria joka muuten on ihan asiallinen, kohtalaisen mukavakin?
Vai pitäisikö ilmoittaa kuntaan asia, jonka sitten pakko huomauttaa asiasta naapuriani?

En haluaisi millään riitaantua muuten mukavan naapurin kanssa mutta jotain asialle pitäisi tehdä.

16

1096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eukkopaha

      Jos juttu muuten luistaa, niin voisihan asiasta vähän vähän keskustella. Mutta tuskin sillä on vaikutusta. Istuta rajalle tuija-aita, niin aika nopeasti ne rojunäkymät jää sinulta näkymättömiin.

      • rouvakrassi

        Tuskin näitä nyt enää kukaan lukee kun on ollut vuonna 2015 nämä kommentit.Oli pakko hakee hakusanalla ärsyttävät naapurit kun ottaa niin pannuun. Aluksi oltiin ihan ok, mutta vain siihen asti kuin alettiin "keskusteleen" Meidän ois pitänyt vain kumartaa ukkoa jonka itsetunto miinuksella, naama aina ko ois jotain vedetty takaliston läpi. . Äijä rakensi terassin talojen väliin, meidän aitaan kiinni, lattia siinä aidan päällä, avoseinät meille. monen metrin verran. Me ja suurin osa vieraista kulkee siitä välistä, miehen harrastekaverit kulkee siitä, saunan vilpola ois ollut siinä muttei voitu olla vilvottelemassa ko nämä toljotti kaiken meidän tekemisen ja kun heidän vieraat otti siinä kuppia, oli tosi inhottava olla. NO, sitten muija kysyy, vaivaako tuo terassi teitä, hhmm, ajattelimme, tietäisitpä vaan... ..sanottiin että osihan se kiva kun edes tuossa teidän istuinryhmän edessä ois joku mritilä... muija jankkaa millainen, sanottiin että se on ihan teidän oma asia. Lähdettiin lastenlasten kans Tukholma risteilylle ja kun tultiin oli seinä laitettu umpeen muovilla ja säleillä ja sitten alkoi se sättiminen kun sanottiin että tuotahan me ei tarvkoitettu.. tuli veetä, peetä ja kaikkee mitä vain MOUKKA voi suustaan päästää... Ei minkäänlaista keskustelua tommosen kans saatu aikaan.. Jos äijälle sanoi että "ihana auringon paiste", tämä sanoo, mitä vitun ihanaa siinä on,, eli tommosta kieltä ja me kun ollaan ulospäin suuntautuvia ja nauravia ihmisiä, menty vähän lukkoon ja verenpainelääkkeet lisääntyneet. yks tommonen tyranni , paremminkin kotiterroristi (jo 4. tai 5. vaimo) eikös se kerro että pahapäinen piru kyseessä, miten tommosen kans mistään puhuu. polttaa vanhat aluhousutkin kun niin pihin, vies roskansa kaupungin mettään, aina... Sen viha alkoi varmaan siitä kun minun mies koa tekeen hommia, korjannut tätä taloa joka suunnalta, tehty taka pienempiä rakennuksia, joak helkkarin lehti viedään ekokeskuksen jne.. Hän on joutunut töihin, ko oikeista töistä sai sairashistorialla aikaistuksen... kaikenlaisia, ennen oli ihanat naapurit ja niin niistä näkymistä pihalla.... ison varaston takana, eli meille kaikki törky näkyy, vanha pakasteyhdistelmäkin, limasia laitoja, pönttöjä, rautaromua jne jne... kylläpä helpottaa kun saa kirjoittaa....Kun tuota kaikkea miettii, saa olla onnellinen että rakastaa elämää ja näitä omia rakkaita ja osaa arvostaa kaikkea pientä... tommoset tollot vaan tekee arjesta raskaan.
        Toivottavasti muut ootte saaneet suhteet kuntoon.. me ei sanota noita edes napurisk, sillä tuon sanan taakse kätkeytyy mukavia asioita , sanomme aidantaus---


    • Raksaaja

      Olet sikäli onnellisessa asemassa, että minun naapurillani on näkymä rakennustarvikkeisiin, kuten harkkoihin, tiiliin, hiekkakasaan jne.

      Kyllähän naapuri on siitä joskus huomautellut, vaan minkäs tekee. Kasat pysyvät.

      Siivoan kunhan kerkiän silloin kun kerkiän.

      • ollakkovaieiköolla

        Remontti minunkin naapurilla on, ollut viisi vuotta ja oman oleskelualueensa siistinyt eli oman näkymän pitää kunnossa.

        Rajalla on orapihlaja-aita mutta niin nuori ettei siitä ole näköesteeksi vielä vuosiin. Lisäksi naapurilla on tiheään istutetut puut jotka on liian lähellä rajaa, vieden kaiken valon raja-aidaltamme. Olen niitä oksia karsinut omalta puolelta ja toivonut että naapuri hoksisi asian mutta eipä ole näkevinäänkään.

        Pakkohan asiasta on mennä huomauttamaan. Enhän voi laittaa edes taloani myyntiin ennen kuin naapuri hoitaa rajan.


    • Huolellinennaapuri

      Jokainen tekee omalla tontillaan mitä tykkää. Naapurille ei kannata mennä huomauttelemaan yhtään mitään niin kauan kuin toiminnot pysyvät hänen puolellaan. Naapuria on kuitenkin informoitava omalle puolelle kasvavista oksista, jos ne häiritsevät, ja annettava hänelle mahdollisuus leikata ne itse. Vasta sitten jos hän ei niitä leikkaa, niin ne voi itse leikata.

      • hyvimpelaanäinkin

        Ei siinä tarvi kysyä oksista leikkaa vaan omalla puolella olevat jos haittaa meillä toisen naapurin kanssa lyhyt 5m pajukko maidän puolelle laitettu jo edelliset asukkaat ja naapurin mummo on aina joka kesä leikellyt omelle puolelle tulleet oksat ja tiputtanut oksat rajan meidän puolelle.No itse olen ne sitten polttanut pihanuotiossa ja grillannut päälle hyvää grilliruokaa.


      • Hullujanaapureita

        Jaa voi muka tehdä mitä lystää? Kerätä romua koko tontin täyteenkö?

        Voin kokemuksesta sanoa että aivan kaikkien "mukavuus" loppuu siihen paikkaan kunnes huomauttaa jostain epäkohdasta. Suomalaisten sairaus ja vika on ettei mistään saa puhua tai huomauttaa. Uskovaiset naapurit ovat kaikkein pahimpia mitä olen kokenut. Liirum laarumia saa puhua mutta jos huomauttaa jostain rojuista mitkä lojuvat siellä missä niiden ei kuulu olla niin alkaa tulla paskaa niskaan. Joku ympäristöpoliisi tarvittaisiin sillä naapurin valitus on aivan tyhjää. Kaikki kiusa naapurille on suotavaa täällä sivistyksen suomenmaassa jossa ihmisillä pitäisi olla sivistys niin ei todellakaan ole.

        Meillä kun on tuulinen paikka niin naapurin mielestä meidän pitäisi haravoida lehdet heidän puoleltakin. Sanoin että mistä minä tiedän mitkä ovat meidän lehtiä ja teidän, tarviiko ne suurennuslasilla erotella? Ei jumalauta kuinka tyhmiä ihmiset voivat vielä tänä päivänäkin olla! En olisi koskaan omakotitaloon muuttaessa voinut kuvitella mitä mielenvikaisia ja idiootteja voivat naapurit siellä ollakkaan!

        Kuinka naapuri saa täällä tiheeseen asutulla alueella alkaa yrittäjäksi, vaikka perhepäivähoitajaksi niin ettei naapureilla ole mitään sanan valtaa siihen? Saanko minäkin perustaa vaikka sahan tai minkä tahansa melua aiheuttavan yrityksen pihaan jos toinen saa perustaa kakaratarhan? Saako soittaa musiikkia peittääkseen kakaroiden kiljunnan? Jospa perustaisi vaikka halkoliiterin ja annattaa moottorinsahan huutaa joka päivä?

        Yksi tapaus että antoi kakaroidensa tuhota koko ympäristön ja kun tuli naapurit jotka siivosivat ja maksoivat koko tuhon, lopettivat sen touhun niin nää uskovaiset alkoivat kostamaan että mitäs tänne tulitte?

        Pakolaisten kohtalon voin ymmärtää kun olen mennyt sellaiseen paikkaan minne ei ole toivottu. Olen aivan suomalaisena kokenut rasismia kun olen lapseton ja vieläpä hieman tavanomaista älykkäämpi. En saa rauhaa yhtään toivoa ongelma kakara perheiltä joidenka on sitä kakaraa aivan pakko puskea vaikka on mitä ongelmia. Kamala pakkomielle vaikka kaikki ongelmat kaatuisivat päälle mutta kakaraa on pakko tulla.


    • Mieti_mitä_teet

      Missähän päin maata asuu noin pikkusieluista väkeä kuin ketjun aloittaja on?
      Siksi kysyn, jotta minun ei sellaisella seudulla tarvitseisi edes käydä.

      Asun itse 1700 neliön omalla tontilla olevassa uudessa omakotitalossa ja ärsyyntyisin aivan varmasti, jos naapuri alkaisi huomautella siitä miten tonttiani hoidan, tai missä säilytän tavaroitani.

      Tosin onneksi naapurimme eivät ole sellaisia pikkusieluja

      • niin.no

        Aloittaja ei ole välttämättä pikkusieluinen, hän voi myös olla hyvin sairas ihminen, joka ei ymmärrä eroa naapurin tontin ja omansa välillä, ei kunnioita naapurinsa yksityisyyttä tai kotirauhaa tai tonttia tai omaisuutta. Eli aloittaja voi olla myös psykopaatti joka ei ymmärrä että hänen katse kuuluu hänen omalle tontilleen. Ei naapurin.


      • Perhepäiväkoditvitusta

        Entäs jos säilyttää tavaroitaan siististi varastossa ja kasvattaa hyötypuutarhaa niin ei sekään kelpaa sairaalle yrittäjä naapurille jolla kakaran hoitolaitos. Niin kamalia melu kokemuksia on että ottaisin ennemmin pakolaisia naapuriin kuin suomalaisia perhepäivä yrittäjiä.

        Ei jumalauta että täällä saa yrityksen perustaa ihan mihinkä tahansa ja aiheuttaa järkyttävää meteliä muille asukkaille.

        Kun niillä on monta sekopäistä ADHD kakaraa kiljumassa niin mikä konsertti on aivan joka päivästä. Naapureita ei ajatella pätkääkään kunhan vain saa rahaa. Oma PERSE ON SE TÄRKEIN.

        Miten vitun köyhiä te oikein olette sillä minun mies tienaa sen verran ettei tarvitse naapureiden kiusaksi ottaa mitään ADHD kakaroita kotiinsa. Menkää vittu johonkin muualle tienaamaan kuin taajama- alueiden koteihin.

        Nämä vähä- älyiset ämmät tehtailevat kakaraa koko ajan ja joku pienipalkkainen duunari äijä raataa töissä. Ämmä on keksinyt alkaa perhepäivähoitajaksi että meneehän siinä omien kakaroiden ohella monta muutakin ja tällä ämmällä ei ole mitään koulutusta tai heikonlainen koulumenestys jostain kurssista. Lasten ohjaus on aivan sama nolla kuin minäkin sain kokea perhe päivähoitajalla joka rahan takia vain teki sitä. Me emme saaneet muuta kuin teetä jonka kuuma vesi otettiin kraanasta. Se "perhepäivähoitaja" ei edes osannut vettä keittää.

        Näin vitun tyhmille te annatte kakaranne joilla ei ole muuta kuin rahastus mielessä. Päivakotikin olisi parempi missä on sentään ammattilaisia.


    • Varmasti kunnioitat itseäsi enemmän jos puhut naapurisi kanssa. Onko hän huomaamattaan unohdissa jättänyt pihan rempsalleen. Hänellä on syynsä todella tuskinpa hän pahaa tarkoittaa. Anna naapurillesi rakentavaa palautetta ja katso että hän ymmärtää asia. Ei kai kunnalle tuollaista ilmoiteta.tsemppiä sinne!

      • Tääonnähty

        Suomalaisille ei voi antaa mitään rakentavaa palautetta ilman että alettaisiin kostamaan ja tekemään kahta kovempaa kiusaa.


      • Suomalaisetihansairaita

        Naapurille jos menet huomauttamaan jostain niin menee välit kuin lapsi pesuveden mukana.

        Kukaan täällä ei uskalla sanoa tai puhua yhtään mitään naamatusten heti ollaan kostamassa. Olen itsekkin saanut ikuisen vihan kun estin jotain. Mitään suhteita ei pystynyt naaprustoon luomaan tai koko ajan tunsi että ne olivat väkinäiset. Tämmöisiä ovat suomalaiset ja vittu ne hylkii suomalaisiakin niin kuinka vaikeeta olisi pakolaisten tulla.

        Meillä kun ei olla uskovaisia ja esitetä porvaria niin on vaikeeta asettua sellaisten pariin jotka tätä harrastaa.

        Me kun luultiin muuttavamme hyvään paikkaan niin naapurit olivat aivan kusipäisiä eikä mikään ihme että edelliset lähtivät.

        Me ei edes meluta kun ei ole kakaroita tai sitten se meluttomuus ja kakarattommuskin saattoi ärsyttää kun ei heti lyöty postimerkin kokoiselle tontille trampoliinia ja alettu kiljuman kurkkutorvi suorana.


    • rauhassa-asuva

      Juuri tästä syystä asun kassulla. Oma rajattu rauha 10 m2 parvekkeella :)

    • mukaparempiasuinalue

      Suomalainen ok-talossa asuva on porsas. Riittää kun käy noissa asuntonäytöissä, eipä tee mieli muuttaa viereen. Se talo ja piha on saatava, mutta pihaa ei osata laittaa saati siivota.

      Suomalaisissa ok-taloasukkaissa ei näy enää eliitti vaan rahvas porsasteleva ja löysäilevä sukupolvi.

    • sanovaanjatee

      Vitut vähän välitän väleistä jos olet oikeassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3075
    3. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    4. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    5. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe