Golf tsi vai tdi?

reikäpeli

Baltiarallaa 25000km/vuosi. Kumpi kannattaa ostaa pensa vaiko riisseli? Onko noissa tdi-koneissa samoja jakoketjumurheita kuin tsi-issä?

25

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinevaginisti

      Ei samoja kuin ihan eri ongelmat niissä on.harkitse vaan japanilaista tai jos volvo käy niin sekin..tuolla km määrällä nyky bensa menettelee.

    • molemmat_hyviä

      ei ole ongelmia ollut enää vuosiin ja osa on hihnalla. uuden ostajan kannattaa käyttää merkkihuoltoa niin takuut ja tuotevastuut toimii todella hyvin.
      Vertailuna diesel vastaan bensa vaikuttaa verrokit ja hinnat.

      • eienääVWautoja

        Kukas tuon uskoo kun nettikin täynnä ihmisten murinaa ja julkisia vikauutisia?


      • ossss_multipersoona

        ossss, olet työsi tehnyt, ei sua kukaan usko. Liika fanaattisuus kääntyy yleensä itseään vastaan, jos et vielä ole huomannut.


    • golffaripar2

      1.6 TDI on hyvä normiajoon. Siitä saa tosi mukavan kulkineen kun lastuttaa sen 150 heppaiseksi. Kulutus selkeästi pienempi kuin bensakoneessa. 2.0TDI sitten jos haluaa enemmän voimaa. Esimerkiksi nelivetoon ja vaunun vetoon 2.0TDI.

      Polttoainekäyttöinen lisälämmitin kannattaa ottaa dieseliin.

      • i0000000i

        1.6 TDI, siinä on autoa vähintään 10-vuodeksi. Lämpenee hitaasti, mutta kyllä siellä jotenkuten tarkenee kovemmissakin keleissä.


    • VÄÄNTÄÄ

      Jos valuuttaa riittää niin 2.0 TDI on loistava valinta. Voimaa kuin keskisuuressa kylässä.

    • VWDASAUTO

      Ehdottomasti TSi. Ominaisuudet ihan eri luokkaa kuin TDI:ssä. Täysin yksittäisiä jakoketjuongelmia oli kuulemma vuosia sitten, mutta merkkiliikkeen mukaan ei koskenut kuin 1-2% autoista. Itselläni ollut uudesta asti 2011 1.4 TSI Golf, mittarissa nyt 14tkm, eikä jakoketjussa ole ollut mitään ongelmia!

      • 111222333

        Sä ajat yli 3 tkm vuodessa. Kannattaako noilla kilsoilla pitää edes autoa ja vielä uutena hankittu.


    • YksPilkkuKutonen

      Pistäisin ääneni noilla kilometreillä jo 1.6 tdi:lle. Rankaisee lompakkoa vähän käyttövoimaverolla, mutta hommat tulee silti hoidettua, eikä tankille tarvitse mennä päivittäin.

    • Leirinvaihtaja

      Noilla kilometreillä ottaisin ilman muuta jo dieselin.

      Omat ajoni jäävät noin 15 tkm:iin vuodessa ja pärjäsin mainiosti 1.4 TSI:llä (118 kW, 240 Nm, vuosimalli 2008, DSG7).

      Bensakone rankaisee raskasta kaasujalkaa raskaammin kuin diesel – kulutus nousee paljon jyrkemmin ajonopeuksien noustessa.

      Merkkini on erinäisistä syistä hiljattain vaihtunut ja nyt mennään muulla kuin VW:llä, 1,6-litraisen (115 kW, 250 Nm) bensakoneen voimin. Vaihteistokin on 7-portainen mehulinkoautomaatti.

      VW:n tämän hetken tarjonnasta uskaltaisin empimättä ottaa kumman tahansa – joko TSI:n tai TDI:n – eikä DSG ole sekään minulle mikään kirosana.

      • TulinNäinJaVoitin

        Mullakin jää ajot 15000km vuoteen. Silti otin TESLAN, kun sillä on kiva kyykyttää nykypoksvageneita niiden "edistyksellisestä tekniikasta" huolimatta. Olkoonkin hinnaneroa vaikka miljoona.....persaukisille muutenkin kaikki on kallista.........


      • märätunetTaasPoikasella

        Nolopoika, on säälittävä.


      • OletNoloKikuli

        Ja sinä vielä säälittävämpi.


    • 4444777777

      Riippuu täysin siitä, onko pätkäajoa (bensa) vai pidempää baanaa (diesel). Noista ketjuongelmista sen verran, Dieselissä ei koskaan ketjua ole ollutkaan, vaan hihna. Myös uudemmissa TSI koneissa ollaan siirrytty hihnaan.
      Itsellä 1 kpl 1.8 TSI/DSG7 ja 2 kpl TDI/Manuaali ja nyt DSG7. Kahdella ekalla TSI/TDI ajoin 180 tkm/kpl ja nykyisellä takana 50 tkm.

      30 tkm välein halpoihin määräaikaishuoltoihin, siinä kaikki. Huom. Noi 2 ensimmäistä oli vielä niitä "heikkoja" vuosikertoja, siltikään ei mitään ongelmia. Näissä uusissa nyt ei mitään ongelmia ole tulossakaan.

      • näin.se.on.mennyt

        "Näissä uusissa nyt ei mitään ongelmia ole tulossakaan." Ei varmaan pitänyt tulla noihin vanhempiinkaan. Tuli kuitenkin isoja ja kalliita ongelmia. Ei kai uuteen auton millään muullakaan merkillä tule ongelmia,mutta kun ne vanhenevat niin Vikavaagen on osoitautunut Opelin ohella suurimmaksi pommiksi. Toyota on ollut luotettavin kaiken ikäisenä.


      • teroiies

        toyota on kyllä ollu luotettava, mutta kun on niin huono ajaa ja niin nuhainen, verrattuna saksalaisiin.


      • 1111122222

        Millä lailla se Toyota on ollut luotettavampi? Jatkuvia takaisinkutsuja maailmalla. Noista ajo-ominaisuuksista, jää kauas Saksalaisista ja niin kuin uudessa TL:ssa todettiin, niin muovinen. Senköhän takia VW on jättänyt myynneissä jo aika reilusti Tojon taakseen, kun on niin epäluotettava?


    • Myyttiä

      Nyky Toyotat ei todellakaan häpeä millään tavalla ajo-ominaisuuksissa.
      Ja lisäksi ne ovat huomattavasti vähävikaisempia kuin Volkswagenit ym. saman konsernin vikavaunut.

      • EiIKINÄ

        Todellakin Toyota on edelleen jäljessä kaikessa. Sisustuksessa käytetään halpaa muovia ja puskurit ovat niin ohutta tavaraa, että suomessa ei uskalla talvella parkkeerata lumipenkan viereen. Lisäksi ergonomia on perseestä tai sitä ei ole. Rehellisesti sanottuna, JOS volkkaria TARVITSISI korjata, ajaisin silti mielumin Golfilla kuin millään Toyotalla, lexukset mukaanlukien.


      • Natsikinneri
        EiIKINÄ kirjoitti:

        Todellakin Toyota on edelleen jäljessä kaikessa. Sisustuksessa käytetään halpaa muovia ja puskurit ovat niin ohutta tavaraa, että suomessa ei uskalla talvella parkkeerata lumipenkan viereen. Lisäksi ergonomia on perseestä tai sitä ei ole. Rehellisesti sanottuna, JOS volkkaria TARVITSISI korjata, ajaisin silti mielumin Golfilla kuin millään Toyotalla, lexukset mukaanlukien.

        En todellakaan haluaisi autoa jonka asiakkaat joutuu taistelemaan vuositolkulla virhevastuun maksajasta ja joka on ainoana valmistajana joutunut paniikissa palaamaan viime vuosituhannen pajaystävällisimpään keksintöön eli jakohihnaan kun kilpailijoilla on huoltovapaa auton koko iän kestävä ketju. Tosin VW:ssä sekin aiheutti kasapäin pommien laukeamisia kun laatu oli mitä oli ja suunnitteluvirhe oli vielä kuin piste I:n päällä. Hyvät hermot ovat silloin kullan arvoiset eikä paksusta lopakostakaan haittaa ole.


      • ToyotaEiOleVaihtoehto
        Natsikinneri kirjoitti:

        En todellakaan haluaisi autoa jonka asiakkaat joutuu taistelemaan vuositolkulla virhevastuun maksajasta ja joka on ainoana valmistajana joutunut paniikissa palaamaan viime vuosituhannen pajaystävällisimpään keksintöön eli jakohihnaan kun kilpailijoilla on huoltovapaa auton koko iän kestävä ketju. Tosin VW:ssä sekin aiheutti kasapäin pommien laukeamisia kun laatu oli mitä oli ja suunnitteluvirhe oli vielä kuin piste I:n päällä. Hyvät hermot ovat silloin kullan arvoiset eikä paksusta lopakostakaan haittaa ole.

        Jos minusta tuntuisi siltä että en luottaisi TSI-koneeseen niin ostaisin esim Qashqain tai Focuksen. Toyotan ongelma on se että se täysin toimiessaankaan täytä mun kriteerejä autolle.
        Näillä näkymin tosin aihetta vaihtaa merkkiä. Seuraavassakin autossa on todennäköisesti TSI. Kolmas meikäläiselle.


    • 1517

      TSI-koneiden maine on hieman huono johtuen jakoketju -ym. ongelmista, joten jälleenmyyntiä ajatellen TDI saattaisi olla parempi valinta. Toisaalta nykyisin myytävien TSI-koneiden konstruktio on erilainen (jakohihna) joten noiden jonkun vuoden vanhojen koneiden ongelmia ei voi suoraan rinnastaa nyt myynnissä oleviin koneisiin.

      Muutoin tuohon kannattavuuteen on mahdotonta antaa yhtä oikeaa vastausta, riippuu täysin valituista moottoreista ja hinnoista sekä siitä mitä ominaisuuksia arvostaa. Polttoainekulujen suhteen TDI on edullisempi, mutta taas ajoltaan esim. 150-heppainen 1.4 TSI on omasta mielestäni kokonaisuutena mukavampi kuin 1.6/2.0 TDI.

    • M.J.K

      VW:n autoilla tuo kannattavuusraja polttoaineen ja verojen osalta on alle 10000 km. Sen laskeminen on puhdasta matematiikkaa, kaikki arvot löytyvät netistä, ainut ennustettava arvo on auton vaihtohyvitys.

      • Finanssikanisteri

        Ennustettava seikka on myös bensan ja dieselöljyn hintojen keskinäinen suhde – siinäkin on ollut melkoista vaihtelua. Jossakin vaiheessa diesel oli melkein 95E10:n hintaista, kun ero on sittemmin taas revennyt suuremmaksi.

        Autoilen bensalla mutta käytän dieseliä veneessäni. Muistelen viime kesänä maksaneeni siitä noin 1,50 € litralta. Tänä kesänä hinta on ollut merkittävästi alempi, jotain 1,25–1,30 €/l. Meriasemilta ei minulla ole varaa polttoaineita tankata, em. hinnat ovat autoilijoita palvelevilta huoltoasemilta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe