Vaikutusvaltaisimmat foorumilla Jaikali ja eenokki

uuteen.aamuun

Voin ihmisenä näin vain todeta. Jaikalilla on kyky saada ihminen jotenkin Jumala yhteydeen siis turvallinen kirjoituksissaan nykyisin.

eenokilla kyky saada ihminen masentumaan, valheilla, pilkkaamisillaaan. Kokemuksesta tuonkin voin tuoda julki.

En ole ainut näin kokeva. Toivonkin että keskustelua tuotaisiin tälläisistä asioiasta foorumilla.

Tämä foorumi ei siis ole ainoastaan voimaton keskustelupaikka, vaan kyllä henget ovat alttiita foorumillakin.

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henkilöön menevä kirjoittelu on säännöksissä KIELLETTY.

      • totuus.ei.pala

        henki äänähti.


      • Eenokki

        Aivan oikein sanot dear aurora.
        Miksi minua syytetään jos totta puhun ja jos en puhu osoitettakoon se Raamatulla todeksi. Minäkin olen ihminen.
        Jos sanon: hyvää päivää vastataan,haista pas..
        Kovin ovat vihaisia ei niin nuoret miehet tai paremmin miehen puolikkaat. Taitaa alushousuissa olla riehakasta elämää niin öisin kuin päivisin? Otti ja tuota.


      • totuus.ei.pala kirjoitti:

        henki äänähti.

        Mitä se henki on mieltä suomi24:n säännöistä? En minä ole niitä keksinyt.


      • BuuAurora
        totuus.ei.pala kirjoitti:

        henki äänähti.

        Nimenomaan PAHA henki, olen huomannut.


    • ulkokultainen

      Tomumaja palasi salaa kirjoittamaan !

      Ensin hän kehui itseään ja hengellisyyttään ja uskossa olonsa pituutta, sitten uhosi että ei lähde mihinkään, mutta lähti häntä koipien välissä "metsään" ja nyt ei enää uskalla kirjoitella nikillään vaan puskista huutelee ja syyttelee.

      Uskon kyllä sen Tomis, että Jaikalin kirjoitukset maistuvat sinulle, sillä ne ovat pelkkää maitoa, eli sinäkin kuten hän itsekin nauttii vain maitoa, eikä vahva ruoka maistu vielä vuosikymmenienkään jälkeen !

      11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
      12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
      13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
      14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

      Tämä Sananpaikka oli vakava nuhde jo silloin ja sitä se on nytkin teidän kohdallanne, kuten olen jo Tomis sinulle kirjoittanut, että oppimattomuutesi ja kasvamattomuutesi on vain häpeäksi sinulle itsellesi !

      • uuteen.aamuun

        Teitä pilkkaajia en pidä nrehellisinä. Ulkokultainen vaihtaa alati nimimerkkejä. Pilkatuksi mielestänne saan tullakin fooriumilla ja tunnustankin sen että olen huono uskovainen, mutta parempaa aikaa etsiskelen.
        Rattoisaa päivää vain. Jatkakaa siis vaan samaan malliin jos nautitte eenokin kanssa. Minä en taas niin voi itsestäni sanoa. Jumala tietää kuitenkin kaiken ja totuuden.
        Nimimerkkiäni en tule enää käyttämään. -tomis

        Onneksi foorumila on myöskin hyviä ihmisiä teidän pilkkaajien lisäksi.


      • ulkokultainen
        uuteen.aamuun kirjoitti:

        Teitä pilkkaajia en pidä nrehellisinä. Ulkokultainen vaihtaa alati nimimerkkejä. Pilkatuksi mielestänne saan tullakin fooriumilla ja tunnustankin sen että olen huono uskovainen, mutta parempaa aikaa etsiskelen.
        Rattoisaa päivää vain. Jatkakaa siis vaan samaan malliin jos nautitte eenokin kanssa. Minä en taas niin voi itsestäni sanoa. Jumala tietää kuitenkin kaiken ja totuuden.
        Nimimerkkiäni en tule enää käyttämään. -tomis

        Onneksi foorumila on myöskin hyviä ihmisiä teidän pilkkaajien lisäksi.

        Älä tomis valehtele, en ole pilaknnut ja herjannut sinua tai muitakaan !

        Olen vain kertonut sinullekin totuuden itsestäsi ja omista vääristä toimistasi, mutta sinä et ole kehoitusta ottanut vastaan, vaan kieltäydyit siitä systemaattisesti !

        Elät siis synneissäsi paatumuksessa ja sydämen asenteesi on pahasti pielessä siis !


      • uuteen.aamuun

        >Elät siis synneissäsi paatumuksessa ja sydämen asenteesi on pahasti pielessä siis !

        Syntiä varmaan teen kuten teet sinäkin, sille ei voi ihminen mitään. Paatumustakin voi olla ja on varmaan luulisin sinussakin. Jokainen ihminen myöskin valehtelee. Tootuutta.


      • Eenokki
        uuteen.aamuun kirjoitti:

        Teitä pilkkaajia en pidä nrehellisinä. Ulkokultainen vaihtaa alati nimimerkkejä. Pilkatuksi mielestänne saan tullakin fooriumilla ja tunnustankin sen että olen huono uskovainen, mutta parempaa aikaa etsiskelen.
        Rattoisaa päivää vain. Jatkakaa siis vaan samaan malliin jos nautitte eenokin kanssa. Minä en taas niin voi itsestäni sanoa. Jumala tietää kuitenkin kaiken ja totuuden.
        Nimimerkkiäni en tule enää käyttämään. -tomis

        Onneksi foorumila on myöskin hyviä ihmisiä teidän pilkkaajien lisäksi.

        Tomis on sellainen joka ei kärsi nuhteita esim. elämä avokin kanssa
        sekin valheiden lisäksi on närkästyttänyt kaikki uskovat.
        Onhan helareissa tosin se kieroutuneiden osasto siis pedof. ja muut mieleltään sairaat ja moni on sitä mieltä että tomista ei hyväksytä muualle kuin sairaalaan ja sinnekin suljetulle osastolle (pyöreä koppi?) On palstalla rohkeita ihmisiä on hyvin kirjoittavia, mutta tomis ei kuulu heidän joukkoon, koska hänen uskonsa on pelkkää huulten höpinää. Henki (demonihenki huom!)on tosin raju kun meinasi tomiksen tappaa. Minäkin olen kertonut nähdystä pahasta hengestä, mutta ei se käynyt kravattiin kiinni vaan ajoin sen pois Jeesuksen nimessä ja veressä(ajatuksen voimalla, joten jo ajatus(mitä piti oikein puristaa) missä käsketään demoni pois niin se tottelee kiireen vilkkaan.
        Sainhan siitä vähän näpäytystä nokalleni mutta kokemus on siunattu vieläkin joka kertoo että Jumala oikaisee tälläkin tavoin ja jos ajattelen missä on Jumala niin demmoonia muistellessa tulee salamana mieleen että Jumala on Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Voin sanoa että ainakin minulla on väkevä Herra ollut lapsesta saakka, siellä pimeässä egyptissäkin. Minä kutsun Häntä Jeesus Nasaretilaiseksi.
        Lyhyesti sanottuna:
        Minä nimittäin ajattelin että demoni ajetaan pois Jeesuksen nimessä ja veressä, mutta ei silloin tullut edes mieleen se kun demonin näkee, on kauhusta kankea, ei pysty puhumaan saati ajattelemaan.


      • uuteen.aamuun

        Panempa eenokki vielä sulle viestini, mistä johtuu että pilkkaat ja puhut minusta täyttä pötyä.

        Vielä lyhyesti kerron foorumille tapahtuman joka sattui 1979 uskoontuloni myötä. Siis perkele ilmestyi, olin vähää aijemmin liittynyt helareihin. Tapahtuman johdosta hakeuduin hoitoon ja totta on psykiatrisella osastolla olin vapaaehtoisesti, myöskin ruumiistapoistumisia esiintyi. Aikaa on kulunut 35 vuotta tuosta, eikä minulle mitään sairautta ole diaknisoitu. elämäni olen viettänyt rehellisesti työtä tehden.

        Vielä jätän vetoomuksen sulle eenokki. olet vuosia minua mielisairaaksi haukkuniut, monin nimimerkein sitä tehnyt. olen totta kai ärähdellyt takaisinkin luonnollisesti.

        Vastaa tähän viestiin pyydän sillä nyt väsyttää jo haukkumisesi ja valehtelusi.

        Jos vielä yhtään törkyviestiä ilmaantuu taholtasi kohdalleni , panen asian oitis tutkittavaksi kunniani loukkauksina. En voi muuta asialle. Kohdaleni olet liian paljon jo aiheuttanut masennusta viesteilläsi.

        Mistä johtuu tuo käyttäytymisesi, mutta vielä kerran anteeksi pyydän sinulta. Toivon parasta .

        Mikko salmi
        Kaukonen.


      • Eenokki
        uuteen.aamuun kirjoitti:

        Panempa eenokki vielä sulle viestini, mistä johtuu että pilkkaat ja puhut minusta täyttä pötyä.

        Vielä lyhyesti kerron foorumille tapahtuman joka sattui 1979 uskoontuloni myötä. Siis perkele ilmestyi, olin vähää aijemmin liittynyt helareihin. Tapahtuman johdosta hakeuduin hoitoon ja totta on psykiatrisella osastolla olin vapaaehtoisesti, myöskin ruumiistapoistumisia esiintyi. Aikaa on kulunut 35 vuotta tuosta, eikä minulle mitään sairautta ole diaknisoitu. elämäni olen viettänyt rehellisesti työtä tehden.

        Vielä jätän vetoomuksen sulle eenokki. olet vuosia minua mielisairaaksi haukkuniut, monin nimimerkein sitä tehnyt. olen totta kai ärähdellyt takaisinkin luonnollisesti.

        Vastaa tähän viestiin pyydän sillä nyt väsyttää jo haukkumisesi ja valehtelusi.

        Jos vielä yhtään törkyviestiä ilmaantuu taholtasi kohdalleni , panen asian oitis tutkittavaksi kunniani loukkauksina. En voi muuta asialle. Kohdaleni olet liian paljon jo aiheuttanut masennusta viesteilläsi.

        Mistä johtuu tuo käyttäytymisesi, mutta vielä kerran anteeksi pyydän sinulta. Toivon parasta .

        Mikko salmi
        Kaukonen.

        En ole pilkannut joutumisesta hoitoon vaan pilkannut oppiasi ja nuhdellut elämäsi vuoksi. En puutu ihmisten elämään ryypätköön tai tupakoikoot, mutta jos puolustetaan rikoksia tarkoittaa että sanotaan syntiä vanhurskaudeksi niin tottakai älähdän.

        Joku uskovakin saattaa ryypätä ahdistustensa vuoksi tietämättä miten pääsisi siitä irti. Sitten juoksee "idioottien" kokemattomien luokse saaden lisää kuormansa päälle ja joutuu pilkkaajien ahdistamaksi ja kovin kiusatuksi.(ei löydy pappeja eikä uskovia jotka osaisivat auttaa)

        Valitsen kyllä tarkoin sanat etten syyllistyisi lain ja varsinkin Raamatun vastaiseen toimintaan.

        Ei se ole häpeä joutua hoitoon ja se että ehkä olet antanut väärää informaatiota itsestäsi on johdattanut minut ja monet muut kirjoittamaan sellaista jota et ole tarkoittanut? Tuo kirjoittamisen vaikeus se on meidän jokaisen ongelma niin minunkin. Ei siitäkään pidä tuntea häpeätä vaan on edelleen kirjoitettava miettien siten edistyy ja mieli kevenee pikku hiljaa.

        Miksi uhkaat ja sitten pyydät anteeksi?
        Olen koettanut peitellä sanomisiani etten liiaksi sinua loukkaisi.
        Ei ole oikein kaivaa niitä ylös lusikalla ja haarukalla.
        Huonot hermot ovat meillä kaikilla.

        Suosittelen jänkhälle menoa sieniä ja marjoja poimimaan ja liikkumista vesien päällä, kuusenpihkaa keräämään ja keittämään voiteeksi ja puu showia sen minkä jaksaa.
        Bodaamista painonnoston sijaan.

        En minä valehtele enkä puhu pötyä jos niin on käynyt se osoitettakoon. Siitäkin on soimattu siis etten osaa edes valehdella. On hyvä merkki ja todistus uskosta että hyvien tekojen kautta vihataan niin tekivät Jeesuksellekin. Tästä olisi avaus tehtävä, mutta en taida sitä tehdä.


      • uuteen.aamuun

        Miksi pyydän anteeksi kysyit? Koska olen vastaillut viesteihisi ja joutunut joskus törkeästi sanomaan takaisin. En siis mahda omalletunnolleni mitään jos se alkaa kolkuttamaan.

        Tuon hoitoon menoni olen kyllä kertonut jo aijemmin varsin selvästi, en häpeä sitä.


      • Eenokki
        uuteen.aamuun kirjoitti:

        Miksi pyydän anteeksi kysyit? Koska olen vastaillut viesteihisi ja joutunut joskus törkeästi sanomaan takaisin. En siis mahda omalletunnolleni mitään jos se alkaa kolkuttamaan.

        Tuon hoitoon menoni olen kyllä kertonut jo aijemmin varsin selvästi, en häpeä sitä.

        Jos omatunto alkaa kolkuttamaan niin siitä pitää tehdä parannus, mutta sinä -tomis teet toisin. Syytät heitä jotka ovat osoittaneet uskosi ja tekosi vääriksi. Omatunnon tehtävä on arvostella tekoja, mutta sille ei kuulu vastata törkeästi. Omatuntosi on syyttänyt sinua alusta asti, mutta vierität kaiken muiden syyksi. Lohtua olet etsinyt mohikaanilta ja varsinkin jaikalilta ties muilta hottentoteilta?Nyt mäntysuopaa ja ämpäri käteen veden äärelle pesemään törkyistä turpaasi mutta älä vain ressukka putoa jorpakkoon.


      • uuteen.aamuun

        Omatunto soimaakin vain syntisiä ota huomioon ja he tarvitsevatkin Jeesusta avukseen heikkouksissaan.
        Ulkokullatuilla paatuneilla ei omatunto soimaa lainkaan, vaikka he lankeilevatkin kuten kaikki ihmiset uskovina.
        Soimaako eenokilla koskaan omatunto kun kirjoittelee pilkaten uskovista ja kastevedenkin kusivedeksi herjaten, veden jolla Jeesuskin kastettiin?
        On suurta siunausta omistaa toimiva omatunto.


      • Eenokki
        uuteen.aamuun kirjoitti:

        Omatunto soimaakin vain syntisiä ota huomioon ja he tarvitsevatkin Jeesusta avukseen heikkouksissaan.
        Ulkokullatuilla paatuneilla ei omatunto soimaa lainkaan, vaikka he lankeilevatkin kuten kaikki ihmiset uskovina.
        Soimaako eenokilla koskaan omatunto kun kirjoittelee pilkaten uskovista ja kastevedenkin kusivedeksi herjaten, veden jolla Jeesuskin kastettiin?
        On suurta siunausta omistaa toimiva omatunto.

        Itseään vastaan toimiva omatunto on jokaisella teeskentelijällä ja -tomis sen itsestään myöntää. Vaikka kuinka ammeessa kieriteltäisiin ei se auta. Ei se saa vainajia nousemaan ylös, mutta perkeleen kylläkin. Olen maininnut lahkojen kastevettä pirun kuseksi vastauksena vauvojen kastetta pilkkaavien tähden, kun Jeesuksen asettamaa kastetta pilkkaavat.Tai saattavat jotkut olla vain mielisairaita? Lahkolaiset eivät ole minulle mitään uskovia ja sen olen sanonut sata kertaa. Jeesus kastettiin johanneksen kasteella. Jeesuksen kasteesta ei tomiksen kaltaiset ymmärrä yhtikäs mitään. Eipä moni muukaan.Jeesus itse asetti kasteen ja varoitti monista lahko susista jotka tulevat (1400 v. myöhemmin pirun kastetta vaatien) Sanoma on kantautunut kittilään asti luopiot tarvitsevat vähän päästä uudesti kasteen koska tekevät tahallisia syntejä syntien lisäksi.
        Soimaako se kun nuhtelin sinua haureudesta"? Kehotin menemään naimisiin mutta tähän voisin laittaa morsmaikon aiemman kommentin, kaikkien luettavaksi.


      • uuteen.aamuun

        Kovin on rienaavaa ja pilkallista eenokin tekstit uskovia kohti. omastatunnosta ei hajuakaan.

        Nyt jätän keskustelut tähän vetoamalla "älä siellä istu missä pilkkaajat istuvat".


        Muuten, en ole koskaan pilkannut en vauvana kastettua enkä aikuisena kastettua.

        On kamalaa kun eenokki tyrmaää satojen miljoonien uskon. en moista ole koskaan aijemmin kuullut muitten tekevän.

        Mitä tuosta mietimmekään, hirveää suorastaan ja omatunto ei vain soimaa millään.

        Se onko minut vihitty vaiko ei, asia ei voi kuulua kenellekkään, enkä paljasta siksi sitä.


      • Eenokki

        tomis: Se onko minut vihitty vaiko ei, asia ei voi kuulua kenellekkään, enkä paljasta siksi sitä.

        Nainen tomiksen kammarissa kirjoittaa:
        Vihkimisestä - Helluntailaisuus - Suomi24
        keskustelu.suomi24.fi › ... › Kristinusko › Helluntailaisuus
        lapin-akka. 19.11.2012 21:12. 0. Ja vittuako kuuluu kenellekkään onko minua vihittu tomumajan kanssa vai ei.. ****** penikat ei meitä vihi,.

        Nyt tarkatkoon viisaat onko tämä nainen ratkaisun avain. Onko tämä todistus salailusta ja isku vasten tomumajan kasvoja? Kyllä tämä saa tomiksen kasvot vihasta vääristymään, ja kysyn vielä että onko joillakin tehtävä puolustaa toisten uskoa?
        Minua tomumaja kutsui pirun penikaksi. Eikä puolusta minun uskoa vaan sielua ja henkeä uhkaa.(Voisin kopioida sen lausunnon.)
        Saa nähdä jättääkö tomumaja pilkkaajansa? Kohta kömpii takaisin vihaansa puhkuen kuten niin monta kertaa ennenkin.


      • Eenokki kirjoitti:

        tomis: Se onko minut vihitty vaiko ei, asia ei voi kuulua kenellekkään, enkä paljasta siksi sitä.

        Nainen tomiksen kammarissa kirjoittaa:
        Vihkimisestä - Helluntailaisuus - Suomi24
        keskustelu.suomi24.fi › ... › Kristinusko › Helluntailaisuus
        lapin-akka. 19.11.2012 21:12. 0. Ja vittuako kuuluu kenellekkään onko minua vihittu tomumajan kanssa vai ei.. ****** penikat ei meitä vihi,.

        Nyt tarkatkoon viisaat onko tämä nainen ratkaisun avain. Onko tämä todistus salailusta ja isku vasten tomumajan kasvoja? Kyllä tämä saa tomiksen kasvot vihasta vääristymään, ja kysyn vielä että onko joillakin tehtävä puolustaa toisten uskoa?
        Minua tomumaja kutsui pirun penikaksi. Eikä puolusta minun uskoa vaan sielua ja henkeä uhkaa.(Voisin kopioida sen lausunnon.)
        Saa nähdä jättääkö tomumaja pilkkaajansa? Kohta kömpii takaisin vihaansa puhkuen kuten niin monta kertaa ennenkin.

        Ärsyttää teidän riita. Teissä on kummassakin vikaa.
        Tomis, anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
        Ei eenokki ole mitenkään vaikutusvaltainen, eikä sitä ole jaikalkaan.
        Samalla viivalla kuin sinä ja minä.
        Ei sen tärkeämpiä, ei sen vähäisempiäkään.


      • uuteen.aamuun

        Kyllä totta puhut Sari. Meillä on jokaisella puutteemme ja vajavaisuutemme. Toinen on jossakin vahvempi ja toinen taas vastaavasti niin edelleen. Yhtään ei synnitöntä löydy oli uskossa tai ei, kaikki tekevät syntiä päivittäin, kuka mitäkin, ajatuskin on syntiä.
        Sanoohan raamattu mistä toista tuomitsemme olemme siihen itse syypäitä koska teemme samoja tekoja. Koitamme vain hurskastella tahoillamme ja päteä paremmaksi ihmiseksi.
        Minun on tunnustettava olen huono, nolla tasoa.


      • uuteen.aamuun
        Eenokki kirjoitti:

        tomis: Se onko minut vihitty vaiko ei, asia ei voi kuulua kenellekkään, enkä paljasta siksi sitä.

        Nainen tomiksen kammarissa kirjoittaa:
        Vihkimisestä - Helluntailaisuus - Suomi24
        keskustelu.suomi24.fi › ... › Kristinusko › Helluntailaisuus
        lapin-akka. 19.11.2012 21:12. 0. Ja vittuako kuuluu kenellekkään onko minua vihittu tomumajan kanssa vai ei.. ****** penikat ei meitä vihi,.

        Nyt tarkatkoon viisaat onko tämä nainen ratkaisun avain. Onko tämä todistus salailusta ja isku vasten tomumajan kasvoja? Kyllä tämä saa tomiksen kasvot vihasta vääristymään, ja kysyn vielä että onko joillakin tehtävä puolustaa toisten uskoa?
        Minua tomumaja kutsui pirun penikaksi. Eikä puolusta minun uskoa vaan sielua ja henkeä uhkaa.(Voisin kopioida sen lausunnon.)
        Saa nähdä jättääkö tomumaja pilkkaajansa? Kohta kömpii takaisin vihaansa puhkuen kuten niin monta kertaa ennenkin.

        Näkyy olevan lapin-akka kirjoittajana, mutta onko vaimoni kirjoittama? Ei minun kasvoni vihasta voi vääristyä mitenkään, miksi? Ei mulla ole pahaolo, miksi olisi? Voit jatkaa ihan samaan malliin, toin jo esille asiani tässä viestiketjussa tarpeeksi hyvin, joten tuskin pystyt vaikuttamaan minuun masentavasti enää. Jos taas sulle tulee pahaolo kirjoituksistani, ilmoita siitä, niin keskustellaan asia selväksi.
        Koita pärjäillä, minäkin koitan ja koita herätellä omaatuntoasi toimimaan. Kaikkea hyvää!


      • jaikalii
        uuteen.aamuun kirjoitti:

        Kyllä totta puhut Sari. Meillä on jokaisella puutteemme ja vajavaisuutemme. Toinen on jossakin vahvempi ja toinen taas vastaavasti niin edelleen. Yhtään ei synnitöntä löydy oli uskossa tai ei, kaikki tekevät syntiä päivittäin, kuka mitäkin, ajatuskin on syntiä.
        Sanoohan raamattu mistä toista tuomitsemme olemme siihen itse syypäitä koska teemme samoja tekoja. Koitamme vain hurskastella tahoillamme ja päteä paremmaksi ihmiseksi.
        Minun on tunnustettava olen huono, nolla tasoa.

        >>>Minun on tunnustettava olen huono, nolla tasoa.<<<

        Et sinä ole nollatasoa Jumalan edessä Hänen mielestään.
        Et ole huono uskova ollenkaan. Olet hyvä uskova ja täysin
        Jumalalle kelpaava uskosi tähden Jeesukseen Kristukseen.
        Se on Jumalan teko sinulle ja sinussa.


        Hän on pessyt sinut verellään ja pukenut päällesi arvokkaan
        puvun, Jumalasta tulleen Jeesukselle paljon maksaneen kalliin
        Hänen verellään maksaman puvun, Jumalan vanhurskauden.
        Ei Jumala anna arvottomalle mitään niin arvokasta lahjaa.
        Hän on lunastanut ja pyhittänyt sinut itselleen ikuiseksi omaisuudeksi
        Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla ja verellä kertakaikkisesti.

        Sen tähden....... OLET ARVOKAS!

        Jumala tahtoi sinut itselleen omaisuudeksi. Jumala itse teki
        aloitteen kutsumalla sinut luokseen. Olet Hänelle hyvin rakas
        ja arvokas. Olet Jumalan oma. Se on korkea kutsumus.
        Jumala ei olisi lunastanut sinua jos olisit nollatasoa, jos olisit
        arvoton tai halpa Hänen silmissään. Jumala on lunastanut sen,
        joka on Hänelle arvokas, SINUT.


      • uuteen.aamuun
        jaikalii kirjoitti:

        >>>Minun on tunnustettava olen huono, nolla tasoa.<<<

        Et sinä ole nollatasoa Jumalan edessä Hänen mielestään.
        Et ole huono uskova ollenkaan. Olet hyvä uskova ja täysin
        Jumalalle kelpaava uskosi tähden Jeesukseen Kristukseen.
        Se on Jumalan teko sinulle ja sinussa.


        Hän on pessyt sinut verellään ja pukenut päällesi arvokkaan
        puvun, Jumalasta tulleen Jeesukselle paljon maksaneen kalliin
        Hänen verellään maksaman puvun, Jumalan vanhurskauden.
        Ei Jumala anna arvottomalle mitään niin arvokasta lahjaa.
        Hän on lunastanut ja pyhittänyt sinut itselleen ikuiseksi omaisuudeksi
        Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla ja verellä kertakaikkisesti.

        Sen tähden....... OLET ARVOKAS!

        Jumala tahtoi sinut itselleen omaisuudeksi. Jumala itse teki
        aloitteen kutsumalla sinut luokseen. Olet Hänelle hyvin rakas
        ja arvokas. Olet Jumalan oma. Se on korkea kutsumus.
        Jumala ei olisi lunastanut sinua jos olisit nollatasoa, jos olisit
        arvoton tai halpa Hänen silmissään. Jumala on lunastanut sen,
        joka on Hänelle arvokas, SINUT.

        On pakko tunnustaa että olen perin kelvottomaksi tuntenut itseni jo jonkun aikaa. Mukavalta tuntuu sinun kirjoituksesi. siinä on se jokin joka pysäyttää miettimään.
        Kyllä minä tarvitsen Jumalaa, ei muuten jaksa. Nyt kun kirjoitan tätä viestiä, tunnen suurta helpotusta.
        No onnetonhan olen kuitenkin epäonnistumisenieni jo takiakin. Mutta lohdullista kuitenkin Jeesus, tulikin meitä heikkoja, syntisiä, epäonnistuneita, sairaitata varten. Katumiseen on onneksi vielä kuitenkin voimaa, se on lahjaa se. Kiitos viestistäsi jaikal.


      • jaikalii
        uuteen.aamuun kirjoitti:

        On pakko tunnustaa että olen perin kelvottomaksi tuntenut itseni jo jonkun aikaa. Mukavalta tuntuu sinun kirjoituksesi. siinä on se jokin joka pysäyttää miettimään.
        Kyllä minä tarvitsen Jumalaa, ei muuten jaksa. Nyt kun kirjoitan tätä viestiä, tunnen suurta helpotusta.
        No onnetonhan olen kuitenkin epäonnistumisenieni jo takiakin. Mutta lohdullista kuitenkin Jeesus, tulikin meitä heikkoja, syntisiä, epäonnistuneita, sairaitata varten. Katumiseen on onneksi vielä kuitenkin voimaa, se on lahjaa se. Kiitos viestistäsi jaikal.

        Minä olen sinulle ehkä aikaisemminkin sanonut mutta sanon vielä kerran;

        Jumalan Henki tahtoo että me kiinnitämme katseemme pois itsestämme, virheistämme ja vajavuuksistamme, jopa synneistämme ja katsomme Jeesukseen Kristukseen. Ja Jumala on ilmoittanut Raamatussa syyn:
        "Ettemme väsyisi ja menettäisi toivoamme".


        Vihollinen pyrkii saamaan meidät masentumaan saamalla meitä kiinnittämään katseemme itseemme, virheisiimme sekä heikkouksiimme. Hän saa sen vaikuttamaan hyvin hengelliseltä ja nöyrältä ja jopa raamatulliselta. Ja me masennumme. Sellainen vaikutus ei ole Jumalasta. Masennus ja toivon menettäminen ei ole Jumalasta. Jumalan Henki osoittaa aina Jeesusta Kristusta. Hän on Puolustaja ja Totuuden Henki. Vihollinen osoittaa meidän omaa mahdottomuuttamme. Hän on syyttäjä ja valehtelija. Siinä on ero Jumalan Hengen ja vihollisen välillä.


        Niin kauan kuin me turvaamme uskossa Jeesukseen Kristukseen, Hän on meidän Pelastaja ja Vapahtaja. Meidän pelastuksemme ei ole meidän hyvyyden eikä meidän onnistumistemme varassa. Se on Herran Jeesuksen Kristuksen onnistumisen varassa. Hän on meidän vanhurskautemme, pyhityksemme ja lunastuksemme. Hän tuli meille Jumalasta pelastukseksi.


        Siitä syystä vihollinen pyrkii saamaan huomiomme muualle, pois Jeesuksesta Kristuksesta jotta me sitten menettäisimme toivomme ja hylkäisimme Pelastajamme. Muuta Pelastajaa meillä ei ole kuin Herra Jeesus Kristus. Siksi me pidämme kiinni Hänestä.

        Uskosta osattomina me emme pitäneet kiinni Jeesuksesta. Emme välittäneet Hänestä ollenkaan tai emme kovinkaan paljon. Siksi emme myöskään tulleet Jeesuksen luokse uskossa Häneen. Tästä syystä olimme syntisiä ja matkalla kadotukseen. Meillä ei ollut pelastusta koska meillä ei ollut uskoa eikä Jeesusta Kristusta. Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle. Mutta Jumala vanhurskauttaa sen jolla on usko Jeesukseen Kristukseen. Siksi,................

        Pyhä Henki tuli ja osoitti meille Jeesusta Kristusta ja pelastusta Hänessä.
        Otettuamme vastaan Herra Jeesus Kristus Pelastajaksemme ja Vapahtajaksemme, otimme vastaan Jumalan meille tarjoaman Pelastuksen. Niin kauan kuin pidämme Hänestä kiinni uskossa Häneen, Hän on meissä ja Hän on Pelastajamme. Hän ei koskaan heitä pois sitä joka tulee Hänen luokseen. Me saamme tulla joka päivä ja hetkittäin Jeesuksen luokse aina uudestaan ja uudestaan. Saamme luottaa ettei Hän valehtele. Saamme jäädä Hänen luokseen koska Hän ei heitä meitä ulos.
        Hänen luonaan on anteeksiantamus ja armo. Siksi pysymme Jeesuksen luona. Ja pysymisenkin Jeesuksen luona, Häntä lähellä, vaikuttaa Pyhä Henki.


      • Eenokki
        uuteen.aamuun kirjoitti:

        On pakko tunnustaa että olen perin kelvottomaksi tuntenut itseni jo jonkun aikaa. Mukavalta tuntuu sinun kirjoituksesi. siinä on se jokin joka pysäyttää miettimään.
        Kyllä minä tarvitsen Jumalaa, ei muuten jaksa. Nyt kun kirjoitan tätä viestiä, tunnen suurta helpotusta.
        No onnetonhan olen kuitenkin epäonnistumisenieni jo takiakin. Mutta lohdullista kuitenkin Jeesus, tulikin meitä heikkoja, syntisiä, epäonnistuneita, sairaitata varten. Katumiseen on onneksi vielä kuitenkin voimaa, se on lahjaa se. Kiitos viestistäsi jaikal.

        Äsken tomis kirjoitti että ei mikään vaivaa lue. Ja toisessa kommentissaan näin: On pakko tunnustaa että olen perin kelvottomaksi tuntenut itseni jo jonkun aikaa. Mukavalta tuntuu sinun kirjoituksesi. siinä on se jokin joka pysäyttää miettimään.
        On eri asia puhua armosta ja uskosta, mutta epävakaisen ihmisen sydän on Herran käden painamana joka vaatii totista parannusta synneistä ja ylösnousemus voimaa. Jaikalin opit ja lohdutukset tekevät farisealaiseksi jopa sokean opaskoiran.
        Miten tomis saataisiin uskoon sitä en tiedä? Kun etsii muitakin mentoreita ja eteen jää vain yksi puoskaroimaan niin tulosta ei synny. Lopputulos on vain luomus joka muistuttaa erään suuren kirkon entistä kellonsoittajaa.

        -Onko kilauttanut kaverille saadakseen edes yhden puolustamaan syntejä ja valheiden paljouttaan. Epävakaisuuden hengen tunnen enkä usko että "mentorin" opit auttavat tuntia pidemmäksi ja kun tunnen tämän mentorin opit ja selitykset


      • uuteen.aamuun

        Usko ei olekkaan ihan joka miehen. Eenokin selityksiin tai mietelmiin ei voi nyt mitenkään laittaa mitään.

        >>Miten tomis saataisiin uskoon sitä en tiedä?<< En suinkaan ainakaan eenokin opilla, Herra varjele!

        >>-Onko kilauttanut kaverille saadakseen edes yhden puolustamaan syntejä ja valheiden paljouttaan<< Syntejäni ei puolusta kukaan, mutta niistä vapauttaa: JEESUS! RISTIN KUOLEMALLAAAN!

        Kerron hiukan pahanvallasta. Tämä henki joka on masentanut on tänään väistynyt. Kiitos Herran! Kuka vapautti? Jeesus vapautti!
        Olen jaksanut hymyillä jo ja riemuita, niin on hyvä olla.

        Room. 12:21
        Älä anna pahan voittaa itseäsi, vaan voita sinä paha hyvällä.

        Näitten hyvän ja pahan leikki lienee foorumilla nähty. Hyvä voitti, pahalta on otettu niskalenkki aniaaksi. Kuka on tuo hyvä ja kuka on paha? Taas on nähty uskovan siunaus ja pahan häviö!


      • uuteen.aamuun
        Eenokki kirjoitti:

        Äsken tomis kirjoitti että ei mikään vaivaa lue. Ja toisessa kommentissaan näin: On pakko tunnustaa että olen perin kelvottomaksi tuntenut itseni jo jonkun aikaa. Mukavalta tuntuu sinun kirjoituksesi. siinä on se jokin joka pysäyttää miettimään.
        On eri asia puhua armosta ja uskosta, mutta epävakaisen ihmisen sydän on Herran käden painamana joka vaatii totista parannusta synneistä ja ylösnousemus voimaa. Jaikalin opit ja lohdutukset tekevät farisealaiseksi jopa sokean opaskoiran.
        Miten tomis saataisiin uskoon sitä en tiedä? Kun etsii muitakin mentoreita ja eteen jää vain yksi puoskaroimaan niin tulosta ei synny. Lopputulos on vain luomus joka muistuttaa erään suuren kirkon entistä kellonsoittajaa.

        -Onko kilauttanut kaverille saadakseen edes yhden puolustamaan syntejä ja valheiden paljouttaan. Epävakaisuuden hengen tunnen enkä usko että "mentorin" opit auttavat tuntia pidemmäksi ja kun tunnen tämän mentorin opit ja selitykset

        >>Äsken tomis kirjoitti että ei mikään vaivaa lue. Ja toisessa kommentissaan näin: On pakko tunnustaa että olen perin kelvottomaksi tuntenut itseni jo jonkun aikaa.<< Tarkoittaa vain Herrani edessä koettua kelvottomuutta. sitä ei voi ihan jokainen kokeakkaan, se salattua joiltakin.


      • Eenokki
        uuteen.aamuun kirjoitti:

        >>Äsken tomis kirjoitti että ei mikään vaivaa lue. Ja toisessa kommentissaan näin: On pakko tunnustaa että olen perin kelvottomaksi tuntenut itseni jo jonkun aikaa.<< Tarkoittaa vain Herrani edessä koettua kelvottomuutta. sitä ei voi ihan jokainen kokeakkaan, se salattua joiltakin.

        Sanoisit että masennuksen tähden saattaa kirjoitus horjua ja sanajärjestys muuttua joka muuttaa tarkoitusta.
        Ei kirjoittaminen ole suomen kielellä helppoa.
        Joudun usein korjailemaan avauksia ja kommentteja.
        Kommenttisi on hyväksytty.


      • Eenokki
        uuteen.aamuun kirjoitti:

        Usko ei olekkaan ihan joka miehen. Eenokin selityksiin tai mietelmiin ei voi nyt mitenkään laittaa mitään.

        >>Miten tomis saataisiin uskoon sitä en tiedä?<< En suinkaan ainakaan eenokin opilla, Herra varjele!

        >>-Onko kilauttanut kaverille saadakseen edes yhden puolustamaan syntejä ja valheiden paljouttaan<< Syntejäni ei puolusta kukaan, mutta niistä vapauttaa: JEESUS! RISTIN KUOLEMALLAAAN!

        Kerron hiukan pahanvallasta. Tämä henki joka on masentanut on tänään väistynyt. Kiitos Herran! Kuka vapautti? Jeesus vapautti!
        Olen jaksanut hymyillä jo ja riemuita, niin on hyvä olla.

        Room. 12:21
        Älä anna pahan voittaa itseäsi, vaan voita sinä paha hyvällä.

        Näitten hyvän ja pahan leikki lienee foorumilla nähty. Hyvä voitti, pahalta on otettu niskalenkki aniaaksi. Kuka on tuo hyvä ja kuka on paha? Taas on nähty uskovan siunaus ja pahan häviö!

        Kyllä Jeesus vapauttaa synnistä, mutta sinä et ole päässyt vapaaksi synneistä omalla uskolla. ps. Tiedätkö mikä sinulta puuttuu? Vastaan.
        Jumala ei katso sinun pseudo uskoon vaan Poikaansa ja tietää varmasti onko vanhuskauttanut tomumajan?
        Minä en näe onko rauha sydämessäsi en näe iloa ja ylistystä, mutta mutta. Kirjoituksistasi näen kyltymättömän voihan jokaista kohtaan joka arvostelee tekojasi ja hedelmiä joita kannat mustassa sielussasi.
        Viis siitä uskotko mitä sanon sillä kirjoitan muille(helluntailaisille ja uudesti kastetuille)
        Entä se naima asia? Puolustelit sitä syntiä ja vielä ei ole tullut tunnustusta. Minä olen vihitty maistraatissa ja Mohikaanikin on naimisissa.. Minä en lutherilaisena sano että Mohiksen pitäisi erota vaan elää kunnialla ja oikeassa uskossa vaimonsa kanssa, olkoon eukko vaikka jonkun aitasta varastettu. Tiedän hellareiden ajatukset hänestä. Yksi puhuu yhtä toinen toista.
        ps. lähetä vihkitodistus sitten uskomme. Emme muuten usko koska olet osoittautunut suureksi valehtelijaksi.
        Jos synnistä sinua nuhtelen miksi siitä riehut, masennut vain.


    • NEBUKATNESAR

      Kaiken saa anteeksi, mutta jos joku kysyy niin että jos on hyvä juttu.

    • Jaikalismi

      Varokaa ns. "Jaikalismia" !

      Olen nyt lukenut näitä Jaikalin kirjoituksia, ja pahaa tekee !

      Jaikali julistaa yksipuolisesti siten, että hän tuudittaa uneen uskovat ja tarjoaa vain maitoa, ei vahvaa ruokaa !

      Tomumaja oli jo heräämässä unestaan ja melkein alkoi jo nauttia vihdoin 40v uskossa olonsa jälkeen vahvempaa ruokaa ja siten olisi alkanut kasvu kohti aikuisuutta, mutta Jaikali siis tuuditti hänet takaisin uneen ja löi tuttipuollon suuhun !

      Jaikalin toimintaa kuvaa seuraava Sananpaikka:

      14 He parantavat minun kansani vamman kepeästi, sanoen: "Rauha, rauha!" vaikka ei rauhaa ole.
      15 He joutuvat häpeään, sillä he ovat tehneet kauhistuksia; mutta heillä ei ole hävyntuntoa, he eivät osaa hävetä. Sentähden he kaatuvat kaatuvien joukkoon, sortuvat, kun minä heitä rankaisen, sanoo Herra.
      16 Näin on Herra sanonut: "Astukaa teille ja katsokaa ja kysykää muinaisia polkuja, kysykää, mikä on hyvä tie, ja vaeltakaa sitä, niin te löydätte levon sieluillenne". Mutta he vastasivat: "Emme vaella".
      17 Ja minä olen asettanut teille vartijat: "Kuunnelkaa pasunan ääntä". Mutta he vastasivat: "Emme kuuntele".
      18 Sentähden kuulkaa, te kansat, ja tiedä, seurakunta, mitä heille on tapahtuva.
      19 Kuule, maa! Katso, minä tuotan onnettomuuden tälle kansalle, heidän hankkeittensa hedelmän, sillä he eivät ole kuunnelleet minun sanojani, vaan ovat hyljänneet minun lakini.

      Siis Jaikali juuri ohjeisti Tomumajaa sulkemaan silmänsä omilta vääriltä toimiltaan, vaikka Raamattu kehoittaa tutkimaan itseään ja toimiaan, ja jos uskova ei näin tee, siitä seuraa seuraavanlaista toimintaa, eli muiden pitää puuttua valvomattoman vääriin toimiin:

      31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
      32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

      Tuli mieleeni se, että uskookohan Jaikali oppiin "karran pelastunut on aina pelastunut" ?

      Ainakin hänen opetuksensa on sen kaltaista !

      Mutta varokaa siis Jaikalia ja hänen oppiaan, joka valvomisen ja itsetutkistelun sijaan, joihin siis Raamattu monessa kohtaa kehoittaa, näiden sijaan siis Jaikali tuudittaa uneen ja sulkemaan silmänsä omilta vääriltä toimiltaan, eli siis lopettamaan parannuksenteon käytännössä !

      Jaikali väitti väärin lisäksi valehtelijoiksi ja syyttäjiksi niitä, jotka uskaltavat kertoa totuuden, ja siten pyrkivät auttamaan uskovaa vapautumaan vääristä toimistaan !

      Siis se on rakkautta kun kertoo ja varoittaa totuudessa toista uskovaa:

      Jaak. 5:20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

      Tässä vielä lopuksi tervettä opetusta vastoin Jaikalin uneen tuuditus ja valvomattomuus oppeja:

      3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
      4 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
      5 sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
      6 Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.

      • Jaikalismi

        Siis piti kirjoittaa "kerran pelastunut -on aina pelastunut" oppiin !

        Siis Jaikalin asenne tuossa on ollut juuri tuollainen, eli kuten he opettavat, että Isä Jumala ei muka näe uskovan syntejä ja vääriä toimia Jeesuksen läpi, eli Jeesus on heillä vain pahuuden verhona:

        1. Piet. 2:16 niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.

        Siis Jeesus vedetään "verhona" eteen ja siellä verhon takana, saa sitten elää miten tykkää, varsinkin kun pelastustaan ei voi muka menettää !


      • Eenokki
        Jaikalismi kirjoitti:

        Siis piti kirjoittaa "kerran pelastunut -on aina pelastunut" oppiin !

        Siis Jaikalin asenne tuossa on ollut juuri tuollainen, eli kuten he opettavat, että Isä Jumala ei muka näe uskovan syntejä ja vääriä toimia Jeesuksen läpi, eli Jeesus on heillä vain pahuuden verhona:

        1. Piet. 2:16 niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.

        Siis Jeesus vedetään "verhona" eteen ja siellä verhon takana, saa sitten elää miten tykkää, varsinkin kun pelastustaan ei voi muka menettää !

        Jaikali koettaa saada tomumajan unohtamaan synnit ja tarkkailemaan vain Kristusta niin synti ei enää kiusaa eikä tee mieltä murheelliseksi. Mitenkä jaikali on ravistanut itseltään pois perisynnin? Siinä kyssäri.
        Tomumaja on polvillaan jaikalin jalkojen juuressa itkeä pillittää etsii hyväksyntää omalle, jaikalin alkuun panemalle uskolle, kun ei ole lapin akan ohella muuta ystävää. Mutta voihan sitä laulaa luikauttaa...yksin en kulje en hetkeäkään vierellä jaikalin nään kahtena....


      • jaikalii
        Eenokki kirjoitti:

        Jaikali koettaa saada tomumajan unohtamaan synnit ja tarkkailemaan vain Kristusta niin synti ei enää kiusaa eikä tee mieltä murheelliseksi. Mitenkä jaikali on ravistanut itseltään pois perisynnin? Siinä kyssäri.
        Tomumaja on polvillaan jaikalin jalkojen juuressa itkeä pillittää etsii hyväksyntää omalle, jaikalin alkuun panemalle uskolle, kun ei ole lapin akan ohella muuta ystävää. Mutta voihan sitä laulaa luikauttaa...yksin en kulje en hetkeäkään vierellä jaikalin nään kahtena....

        Miten eenokki saa synnit anteeksi? Pitääkö tehdä kovinkin paljon etunojapunnerruksia vai miten Jumala antaa sinulle ja minulle ja tomikselle anteeksi? Olen vähän tutkinut asiaa Raamatusta ja tullut seuraavaan tulokseen: http://www.jaikal.se/48683121

        Mitä siis eenokki tekee jotta saisi synnit anteeksi?


      • jaikalii

        >>>Siis Jaikali juuri ohjeisti Tomumajaa sulkemaan silmänsä omilta vääriltä toimiltaan, vaikka Raamattu kehoittaa tutkimaan itseään ja toimiaan, ja jos uskova ei näin tee, siitä seuraa seuraavanlaista toimintaa, eli muiden pitää puuttua valvomattoman vääriin toimiin:<<<

        Tomis oli tutkinut itseään ja tuominnut itsensä kelvottomaksi. Sellaiselle ihmiselle kuuluu evankeliumi ja syntien anteeksiantamus. Jumala tarjoaa jokaiselle ihmiselle anteeksiantamusta uskon kautta Jeesukseen. Jumala jopa menee pidemmälle niiden ihmisten kanssa jotka uskovat Jeesukseen. Hän ei vain anna heille syntejä anteeksi vaan, Hän pukee uskovan päälle oman vanhurskautensa. Sen Hän antaa uskosta Jeesukseen LAHJANA. Ja lahjaa ei tarvitse ansaita.


        Roomalaiskirje:
        3:22 "se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.


        Apostolien teot:
        11:17 "Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
        16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

        Galatalaiskirje:
        2:16 "mutta koska TIEDÄMME, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme VANHURSKAIKSI USKOSTA Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista. 3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, ANNETTAISIIN USKOSTA Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        .

        Ymmärrätkö nyt miksi minä osoitan Jeesusta Kristusta ja uskoa Häneen kanssamatkaajilleni? Jos et ymmärrä niin minä sanon sen vielä kerran;


        "JUMALA VANHURSKAUTTAA SEN JOLLA ON USKO JEESUKSEEN".
        Se, joka vanhurskautetaan, se myös pestään puhtaaksi synneistä.


        SIIS:
        "Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi. Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi" Apt 10:15, 11:9


      • jaikalii
        jaikalii kirjoitti:

        >>>Siis Jaikali juuri ohjeisti Tomumajaa sulkemaan silmänsä omilta vääriltä toimiltaan, vaikka Raamattu kehoittaa tutkimaan itseään ja toimiaan, ja jos uskova ei näin tee, siitä seuraa seuraavanlaista toimintaa, eli muiden pitää puuttua valvomattoman vääriin toimiin:<<<

        Tomis oli tutkinut itseään ja tuominnut itsensä kelvottomaksi. Sellaiselle ihmiselle kuuluu evankeliumi ja syntien anteeksiantamus. Jumala tarjoaa jokaiselle ihmiselle anteeksiantamusta uskon kautta Jeesukseen. Jumala jopa menee pidemmälle niiden ihmisten kanssa jotka uskovat Jeesukseen. Hän ei vain anna heille syntejä anteeksi vaan, Hän pukee uskovan päälle oman vanhurskautensa. Sen Hän antaa uskosta Jeesukseen LAHJANA. Ja lahjaa ei tarvitse ansaita.


        Roomalaiskirje:
        3:22 "se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.


        Apostolien teot:
        11:17 "Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
        16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

        Galatalaiskirje:
        2:16 "mutta koska TIEDÄMME, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme VANHURSKAIKSI USKOSTA Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista. 3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, ANNETTAISIIN USKOSTA Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        .

        Ymmärrätkö nyt miksi minä osoitan Jeesusta Kristusta ja uskoa Häneen kanssamatkaajilleni? Jos et ymmärrä niin minä sanon sen vielä kerran;


        "JUMALA VANHURSKAUTTAA SEN JOLLA ON USKO JEESUKSEEN".
        Se, joka vanhurskautetaan, se myös pestään puhtaaksi synneistä.


        SIIS:
        "Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi. Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi" Apt 10:15, 11:9

        Ja jos kykenet ottamaan vastaan; Jumala vanhurskauttaa jumalattoman ja sovitti vihollisensa itsensä kanssa. Jos siis Jumala vanhurskauttaa jumalattoman, kun hän uskoo Jeesukseen, ja sovitti vihollisensa itsensä kanssa, KUINKA PALJON ENEMMÄN JUMALA ANTAA ANTEEKSI SOVITUKSEN VASTAANOTTANEELLE JUMALAN LAPSELLE HÄNEN SYNTINSÄ?


        Roomalaiskirje:
        4:5 "mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;"


        Roomalaiskirje:
        5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;


      • uuteen.aamuun

        jaikali

        Huomenta. Pakkaan tuossa kamppeita ja mökille mieli, vene talviteloille ja tuon sieltä puukuorman tulomatkalla, tää on sitä elämää.

        Sitten nää hengelliset. Riemukasta oli aloittaa tää päivä ja todeta SUUREEN ääneeni, JUMALA TOSIAANKIN TOIMII TÄNÄKIN PÄIVÄNÄ! Sinä käsität varmasti.

        Miten saamme eenokin ja tuon toisen "sedän" joka kirjoittaa useilla nimimerkeillä uskomaan?

        Syntien anteeksi saaminen ja vapautus jonka olen nyt kokenut on niin suuri asia. Henkilökohtaisesti sen vain voi kokea kohdallaan Riemu on rajaton.

        Kenenkään ei ole kokemaani pakko uskoa, ei tarviskaan kun vain TAIVAS tietää totuuden ja Jeesus on elämänkirjaani tehnyt ne merkinnät mitä kuuluikin tehdä, on varmasti mielissää siellä ja enkeleitten riumuitessa .

        Hyvää keskustelu "henkeä" foorumille!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe