Psyykelääkkeet ja aivovaurio

CEPUK

11

170

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psykiatria_on_rikos

Kiitos vinkistä.

Toivotaan yhdessä, että epähumaani, brutaali, barbaarinen toiminta saataisiin lähivuosina tai -kymmeninä kitkettyä valtion keinovalikoimasta. Se vaatii pakottamisen lakkauttamista. Vähempään ei saa tyytyä, sillä ilman pakottamisoikeuksien poistoa todellinen muutos ei ole mahdollinen.

• kohtiparempaa

Ap, mun englanninkielen taito on vajavaista, arjessa pärjään jotenkuten mutta jos on ammattisanastoa, putoan kärryiltä heti.
      Kysyisin miten hoidetaan lääkkeettömästi? Mulla diagnoosina toistuva masennus ja ahdistuneisuus. Tosin en usko enää näihin koska aikoinaan reagoin vaikeisiin elämäntilanteisiin normaalisti tuntemalla noita tunteita. 20 vuotta syötettiin lukuisia lääkkeitä ja koska en kyennyt käsittelemään lääkityksen takia tunteitani koska lääkkeet tukahduttivat ne, ne jäivät kroonisiksi.
      Nyt olen itse vieroittanut itseni Ketipinorista. Kolme viikkoa ilman ja olo on yhä parempi kun vieroitusoireet menivät ohi.
      Pelottaa se, että jos lääkkeet ovat vaurioittaneet aivoja ja ''masennus'' ja ''ahdistus'' tulevat uudestaan. Miten hoidanniitä lääkkeettömästi? Otan joka päivä kalakapseleita ja vitamiineja.
      Nyt on menossa Essitalopram vieroitus joka on ihan alussa. Teen sen siis itse, vähä vähältä. Nyt tuntuu jo huimausta.
      En koskaan anna lääkäreille anteeksi sitä että minulta varastettiin 20 vuotta elämästäni. Elin zombina, läheiseni kyselivät että ''miksi sinä et puhu paljon mitään enää, miksi olet muuttunut niin paljon, eihän sinua enää tunnekaan!''
      Eniten minua surettaa se, että läheiseni joutuivat kärsimään tilani takia. Tuntui, että vedin heidät mukanani johonkin ilottomaan, pimeyden syövereihin. En anna sitä anteeksi itselleni. Puolustelin itseäni kauan itselleni että minähän olen sairas. Mutta samalla koin kauheaa syyllisyyttä.
      Nyt kun tiedän paremmin, tajuan miten ja miksi minulle on käynyt näin. Olen myös oivaltanut, että ''masennusta'' ja ''ahdistusta'' psykiatrisina sairauksina minulla ei ollut vaan ne olivat täysin normaaleja reaktioita koetteleviin kokemuksiin elämässäni. Ja miksi lääkityksen aikana voin yhä huonommin ja huonommin!? Ja miksi sitten kun vieroitin itseni bentsoista ja neuroleptista, aloin voida paremmin ja paremmin, - tunnen itseni siksi ihmiseksi mikä olin ennen lääkitystä. Olen saanut itseni takaisin.
      Monet tutut ja sukulaiset pitävät minua ''hulluna''. Tämän leiman olen saanut vaikka käyttäydyn normaalisti. Raskaasti lääkittynä käyttäydyin tietysti kuin hullu, - kukapa pitäisi zombia joka ei puhu, kävelee jotenkin mekaanisesti, kasvot jähmettyneinä, normaalina? En siis voi syyttää heitä.
      Jos sanon, että lopettelen lääkitystä, selittääkseni tilannetta, he ikäänkuin säikähtävät, ja rupeavat hyssyttelemään että onkohan se viisasta, mitä jos kuitenkin jatkaisit, onhan ne lääkäreiden - asiantuntijoiden!? - määräämiä!
      Niin, kaikkihan tietävät vitsin hullusta joka on lopettanut lääkkeensä, hullustihan siinä käy!
      Toivotan voimia muille vieroittujille, tehkää se maltilla, varatkaa aikaa riittävästi, älkääkä lopettako lääkkeitä seinään!

• zombiekävelijöistä

Kyllä minun mielestäni ihmisten olisi hyvä ymmärtää, että kemikaalit voivat saada vaikka mitä muutoksia aikaan, eikä ole oikeudenmukaista siitä syyttää kemikaaleilla vaikutettua uhria. Miksi sitä on niin tavattoman vaikea ymmärtää, oikeastaan ihan yksinkertaista asiaa, siis esim. sitä, että joku voidaan saada kävelemään oudosti nimenomaan kemikaalilla ?

• CEPUK

Olet oivaltanut paljon. Kaltaisiasi on jo pelkästään Suuomessa kymmeniä ellei satoja tuhanisa. Lääkkeet tekevät muutoksia moniin elimistön säätelyjärjestelmiin, vaurioittavat elmistön omaa tasapanotilaa. Sinä olit zombi, ilmeetön ja puhuminen oli vaikeaa. Kun lääke lopetetaan, ilmenee vieroitusoireita. Elimistö yrittää taas sopeutua tilanteeseen, jossa totuttu lääke lopetetaan. Elimistö on vaurioitunut. Meidät on kuitenkin luotu niin, että elimistö pyrkii aina palauttamaan oman tasapainonsa ja näistä vaurioista paranee pikkuhiljaa ajan kanssa, kun lääke hitaasti lopetetaan. Älä siis huoli, mutta kärsivällisyyttä se sinulta vaatii. Se vaatii paljon myös uuden oppimista, tiedon hakemista, tunteiden tunnistamista, anteeksi antamista, hetkessä elämistä, luopumista, toivon ylläpitämistä ja uskoa. Paraneminen on sinussa sisälläsi, sinun pitää tehdä yhteistyötä itsesi, mielesi ja kehosi kanssa.

Lääkeetön hoito perustuu kokonaisvaltaiseen jokaisen ihmisen ainutlaatuisen tilanteen hahmottamiseen ja tutkimiseen. Toki lääkkeitä voidaan käyttää, mutta kontrolloidusti ja lyhytaikaisesti. Nimenomaisessa konerenssissa mainittiin suomalainen "Keroputaan malli", joka toimii. http://www.hs.fi/sunnuntai/a1355546346268

Saisitko vertaistukea Päivi Rissaselta? http://www.hs.fi/sunnuntai/a1409297461188

Ehkä Aku Kopakkalan "Masennus" -kirjasta? http://www.basambooks.fi/kirja/978-952-260-344-9/masennus-ja-muut-mielialapulmat-/

Onko sinulla terapeutti, jonka kanssa jakaa tilannettasi? Saathan tarpeeksi tukea läheisiltäsi?

Voimia sinulle ja matkallesi. Sinä kyllä selviät!

• niinkuin valtion vika syötetty aivovaurio?

• Zombiekävelijöistä

Kemikaali on syy vaikutuksiinsa. Onko se kemikaali myös syyllinen, onkin monimutkaisempi kysymys.

• vedä viikko viinaa.

• aw3r

Tavallisen ihmisten on näistä vähän vaikea tietää ennen kuin jotain paljastuu. Voihan ne jotakuta auttaakin. Lääketeollisuus jekuttaa.

• kjfdsfhjkjgff

Miksi lääkkeen haittavaikutuksista on tavallisen ihmisen vaikea tietää ?
        Minä en ole ymmärtänyt kuinka jekku toimii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      25
      1915
    2. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      128
      875
    3. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      124
      661
    4. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      54
      598
    5. Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa

Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      565
    6. Tosi kiva on

Joo. Mitä olisit menettänyt jos olisit paljastanut itsesi?
      Ikävä
      65
      541
    7. Jos selviäisi että kaivattusi

Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan
      Ikävä
      88
      540
    8. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      42
      525
    9. Päivän aivopieru Trumpilta

Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko
      Maailman menoa
      64
      513
    10. Jokin ei täsmää

Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi
      Ikävä
      287
      499
    11. Janpen Thai lopettanut, miksiköhän

Hyvää apetta teki.
      Suomussalmi
      12
      487
    12. Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?

Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      474
    13. Toivotko vielä viestiä

Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.
      Ikävä
      35
      470
    14. Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?

Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v
      Tanssii tähtien kanssa
      9
      463
    15. Kuka kaipaa T m?

Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota
      Ikävä
      32
      441
    16. Miksi jotku naiset on niin tyhmiä

Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä
      Ikävä
      51
      425
    17. Vaikea on tämän

Jälkeen suhtautua sinuun ilman ettei muista kirjoituksiasi.
      Ikävä
      58
      422
    18. Kerro muuten miksi

Estit somessa?
      Ikävä
      41
      416
    19. S-ryhmän vastuullisuuden kaksoisstandardi

Vastuullisuuspuhe on helppoa. Vaikeampaa on selittää, miksi S-ryhmän omien merkkien tuotteita ja raaka-aineita hankitaan
      Maailman menoa
      9
      407
    20. Jätä jo se puolisosi, mun kanssa kilpa-asetelma on tuhoisa.

Eikä hän tule sitä voittamaan. Myöskään missään vanhassa ei kannata roikkua, koska ei uskalla kohdata muutosta, hyvät as
      Ikävä
      27
      406
    Aihe