Modeemin turvallisuus

MitenkäsOn

Miten turvallista tietoturvan kannalta on käyttää modeemia kerrostalossa?

9

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei_huolta

      Miten sen nyt ottaa. Mitä pitää sisällään turvallinen. Veikkaisin että se tietoturvariski ei tule kerrostalon asukkaista joita naapureinasi on, vaikka sallisitkin käyttää nettiä ilman salasanoja.

      Ajatko nyt takaa että joku käyttäisi sinun liittymääsi (Tosin se on täysin laillista nykyisin)? Suojaa se modeemi riittävän hyvällä salasanalla.

      Itse sanoisin että suurempia tietoturvaaukkoja tulee flash sovelluksesta, windowsin haavoittuvuuksista jne. verrattuna modeemin riskeihin.

    • Näilläohjeilla

      Jos se on wlan modeemi niin WPA2 ja vähintään 15 merkkinen salasana joka ei tarkoita mitään.

      Lisäksi modeemin kirjautumis salasana samanlaiseksi.

      Näillä modeemin käyttö on turvallista jos se ei ole Huawein valmistama.

    • KetjunAlkaja

      Tarkoitin lähinnä, että kun modeemi asennettiin, se kysyi salasanaa. Minulle on laitettu, että yhteys muodostetaan automaattisesti. Jos kuitenkin ymmärsin oikein, modeemiin eivät saa muut yhteyttä ilman tuota salasanaa? Eikös siinä ole vähän samanlainen käytäntö kuin mokkulassakin?

      • selitätarkemmin

        Siis missä kysyi salasanaa? Onko kyseessä wlan yhteys vai modeemin hallintasivun salasana?


      • Wlan

        Kyseessä on wlan-yhteys.


      • suosittelentätä
        Wlan kirjoitti:

        Kyseessä on wlan-yhteys.

        Se salasana kannattaa muuttaa vähintään 15 merkkiseksi ja sellaiseksi ettei se tarkoita mitään.


    • kuka.auttaa

      Osaisiko joku vastata onko minulla joku turvallisuusriski tietokoneessa. Rivitaloyhtiö, jossa useampi talo ja kaapeliyhteys. Kun avaan koneen, niin normaalisti siihen ilmestyy tieto, että yhteys muodostettu kohteeseen, verkko 4, yhteys lähiverkko ja internet.

      Mutta sitten joskus lukee myös, että tuntematon verkko (suluissa naapurin sukunimi), yhteys vain lähiverkko tai rajoitettu yhteys, ja sen vieressä palkkeja, jotka vihreänä.

      Olenko itse jonkun toisen verkossa vai käyttääkö naapuri minun verkkoani? Miten heivaan naapurin ulos? En ymmärrä näistä mitään, joten vastaus selkokielellä, kiitos:).

      • joku.auttaja

        Jos sulla on koneessasi Wi-Fi, WLAN eli langattoman verkon vastaanotin, mutta omat yhteytesi toimii pelkästään langallisesti, niin ota se Wi-Fi kokonaan pois käytöstä. Kuulostaa siltä, että naapurillasi on avoin langaton verkko, johon koneesi liittyy automaattisesti, jos omassa yhteydessäsi on häiriö.

        On myös mahdollista säätää asetukset niin, että tuota naapurisi verkkoa ei huomioda, mutta järkevämpää on ottaa Wi-Fi kokonaan pois, kun et sitä käytä.


    • eiolepakko

      Luulisi tiedon antamisen lisäävän tyytyväisiä asiakkaita.
      MUTTA
      Kerrostalossa taloyhtiön valokuityhteys, kilpailua ei sitten ole ja operaattori tyly ja tuppisuuna. Kun suljen poistan aina kaikki CCleaner-PC Optimizati ohjelmalla ja samuta kaikki keinukatkaisijalla. Kun avaan vaikka 20 tunnin päästä taas on poistettavaa kymmeniä jopa satoja MB.
      Internettiyhteys on kauppaa jossa operaatoreilla on yksin määräämioikeus, eikä mitkään lait tai hyvä kauppamiestapa päde.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe