Koiran otto nimeksikö Otto

1eero

Joo Otto koiraa hakusessa jo ossaa olla vaikeetaa Oton löytäminen kerrostaloon jos ei rodulla väliä joillekin kelpaa piski kissa sopeutuu mihin vaan. Rotu vaikuttaa luonteeseen niin ettei aina koulutuskaan sitä muuta. Sen verran monta koiraa ollu että vähän ymmärrän, yksi tiibetin terrierieri kummallinen luonne oppinut vissiin isännän tavat tuli kummalliseksi, nii minun ollessa paikalla oli kiltti kuuliainen nöyrä tassua antoi häntä heilui vimmatusti perhana jos yksin jäi muuttui rakkikoiraksi haukkui kaikkia mikä liikkui naapurit sanoivat ihme koira haukkuu vaikkei olis aihetta.
Tiedän että palstalaisilla on koiria mitenkä teillä on koiran kasvatus onnistunut omakotitalossa se onnistuu miten vaan mutta kerrostalossa on toinen juttu.
Rotu, jota haen en rotan kokoista sylikoiraa en hevosen puolikasta jostain siltä väliltä, pitäisi olla erähenkinen ulkoilmaan sopeutuva talvellakin tarkeneva ilman toppatakkia.
Jo mennee vaikeaksi jos otan koiran joka ei sopeudu hituttaa potkasta pellolle alle aika yksikön, kysynkin miten teillä arvoisat olijat miten on kerroskoira sopeutunut, ei ole pakko vasta mutta kuitennii pienellä pakolla.

68

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiramaista

      Tiedän montakin koiraa jonka nimi on Otto-poika.

      Meillä ovat koirat olleet enimmäkseen pystykorva-poikia. Sopivat metsäkavereiksi ja tarkenevat ulkonakin. Haukkuakin osaavat, mutta eikö se olekin koiran virka? Miltä tuntuisi mykkä koira?

      Jos asuisin kerrostalossa ottaisin ihan pienen, melkein taskuun sopivan kääpiökoiran. Kääpiöpystykorva tai joku yhtä pieni olisi sopivin.

      Metsäkoirana keskikokoinen olisi ehkä sopiva, siksi ettei ihan hukkuisi mättäisiin juostessaan. Sopisi autoonkin, ettei tarvitsisi ostaa isompaa autoa koiran takia.

      Tietenkin pientä koiraa voisi kantaa sylissään/repussa pahimmissa paikoissa.

      Koiran luoteeseen vaikuttaa paljonkin miten koiraa kohtelee. Luonnevika tietenkin on eri asia.

    • Ei Sulle kovin montaa vastausta tulleen.
      Itse en kyllä miettisi koiran ottamista kerrostaloon.
      Ollu neljä koiraa aikoinaan neljänkymmenen vuoden aikana.
      Viimeinen kun kuoli, ajattelin, kun oli jo ikää 55 vuotta, eikä sitä milloinkaan tiedä tulevaa, että on parempi, että minä suren koiran haudalla, kun koira jää suremaan minun haudalle. Ja on siitä koirasta vaivaakin.
      En ole kaivannut koiraa
      Ei muuta, jos koiran otat, niin hupullinen sadetakki ja kumisaappaat valmiiksi, että vesisateella ja loskakelillä voit kuljettaa sitä koiraa tarpeellaan. Muista myös kihveli ja pussi mukaan, että voit kulettaa jätökset kukkaruukun lannoitteeksi.
      Se pussi on hyvä olla muovia, ettei se sateessa hajoa, ja jätökset leviä pitkin housunlahkeita..
      Ei muuta, kun reipasta ulkoilua ja iloista ilmettä...sateessakin.

    • Lainaanpa tuolta toisesta aloituksesta.
      Rasismista kun on kyse:

      "Tatuoidaan otsaan Hyysäri! Selkään Suomentuhooja!"


      H:

      • juu-juupas

        Jodlaava matikkakoira olisi sinullekin sopiva.


    • Ota rotikkauros. Tytöllä 60-kiloinen ihanuus. Ei hauku kuin käskemällä. Ikkunasta penkiltä ulos katselee ja sen verran kommentoi huulten välistä tuhahtaa jos näkyy toinen koira ulkona. Siis kerrostalossa.

    • Heikunkeikku

      Sun luona koiran olisi varmaan hyvä olla, koska olet ulkoilmaihminen (tähän käsitykseen oon päässyt).
      Ei, en ala nyt sulle hevosenpuolikasta ehdottamaan. Tanskandoggi ei olisi sulle sopiva.
      Mutta tiedän mikä sinulle sopisi. Se rotu on valpas, avoin, itsevarma, ystävällinen, rohkea, peloton. Silmät ovat ihanat. Ne ilmeilee kivasti. Korvatkin suuntaavat mielialojen mukaan. Ne niinkun elekielellä juttelevat. Häntä heiluskelee innokkaasti. Kaikkeen touhuun valppaasti ja tarkkaavaisesti suhtautuva. Tuota rotua on käytetty nuuhkimiskoirana. Niillä on NIIN hyvä hajuaisti, että sinä jäisit kaaaauas taakse hajuaistikokeessa.
      Tätä rotua on kahen kokoisia. Ensteks vähän pienempää plaatua, joka sekään ei ole mikään ruipelo rääpäle. Suur-rotu on sitten suurempi, mutta ei mikään suuren suuri hevospuoli.
      Minä olen aina tykännyt tästä rodusta. Sopisi kuleksimaan mettässä, veneen kyydistä tykkäis ja järvien nuuhkailemisista. Saati sitten kalavonkaleitten syömisistä. Namskutaraaraa.
      Tämä rotu ei ole mikään hirmuhaukkuja. Sopisi siis myös kerrostaloon.
      Seurakoira junou.
      Mikäs se on sittekö häh?
      Se on Airedalenterrieri. Oi on niin ihana kyllä rodultaan, että suosittelen sinulle sellaista.
      Mitäs sanot? Oliko hyvä ehdotus?

    • enmilläänkeksi
      • koiramaista

        Ei kelpaa minun tähtimerkilleni nuo ehdotukset. Liian isoja.


      • No hitsi, rotikkaa ehotti mulla tais sitten saksanpaimenkoiraa. Mut jos mää oonki nosevalta merkiltä rapu, jolle chihua suositeltiin ;D.


      • koiramaista
        siilimuori2 kirjoitti:

        No hitsi, rotikkaa ehotti mulla tais sitten saksanpaimenkoiraa. Mut jos mää oonki nosevalta merkiltä rapu, jolle chihua suositeltiin ;D.

        Sama täällä.


    • Otto olisi ihan hyvä nimi. Tässä taloudessa asuu metsästyskoira, joka on mitä mainioin kotikoirakin. Kiltti ja suurilla silmillään vaan katselee, että saiskos sitä ruokaa tänään, vai pidetäänkö dieettipäivä. Hieman taipumusta lihomiseen, ruuan suhteen hyvin vaatimaton. Haukkuu kyllä vieraita mutta koira kun koira saattaa haukkua, kun yksin jää, ei ole yksin ollessaan hajotellut paikkoja. Meillä on ollut vapaa kasvatus ja se kyllä näkyy sen edesottamuksissa, taipumusta myös sohvan ja sängyn valtaukseen.

      Pupujusseja ajaa mielellään niin luonnossa kuin unessa unelmoidessaan.
      Sopivan kokoinen ja pitää rapsutuksesta ja varsin terve jos ei oteta lukuun muutamia korvatulehduksia, joita ollaan jouduttu lääkitsemään. On roikkuvat lurppakorva. Tulee erittäin hyvin toimeen muitten koirien kanssa, haluaa tervehtiä kaikki vastaantulevat koirat, isojen kohdalla peloton ja pikkuruisten kohdalla huomaavainen ja siivosti käyttäytyvä.
      Toista maailmasotaa ja lentohyökkäyksiä tämäkin mielellään muistelee niin kuin hänen koiravertaisensa tenavissa seikkaileva Ressu, beagle.

    • Hau-hau

      Otolle,, Ottokoiran Otoksi....Valitse rotu jos aiot koiran kaveriksesi,,ystäväksesi kerrostaloon. Väärästä rodun valinnasta saattaa tulla ikävyyksiä naapureitten kanssa. Jotkut koirarodut,kun haukkuu,,vaikka ei olisi mitään aihttakaan haukuttavaksi. Itse asun kerrostalossa ja saman rappukäytävän huoneistoissa on (valkoisia pystykorvia) linevätkö mitä rotua,en tiedä, mutta ovat melkoisia HAUKKUMAKONEITA. Eilen illallakin haukunta kuului monta tuntia. Itselläni on ollut montakin koiraa,viimeinen oli Norjan harmaa pystykorva. SE (HÄN) sopeutui kerrostaloasumiseen vallan mainiosti,Tosin Hänet piti kasvattaa talon tavoille. Mutta, ei parempaa ja auskollisempaa kaveria voi olla,kuin oli M..... Kaipaan vieläkin.

    • 1eero

      Koiramaista :)
      Ehdotit pystykorvaa, mulla on ollu pystykorva ja yksi suokkikoira kun pennusta pitäen kasvattaa niin on varmasti isäntään uskollinen ja isäntä myös häneen mutta haukku mikä haukku haukkumaan.

      K-kotton:)
      Siinä olet oikessa meikällä on ikää koira elää voin olla 80 v. Jos ottaisi valmiiksi vanhan ei tarvitsisi katella montaa vuotta, ei sekään käy.

      Hunksz :(
      Norjalainen matikka koira sulle suosittelen.

      Hei muori :)
      Ehdottamasi koira hyvä, varusteena satula kaurapussi ja meno haluja nii mulle ratsastaja asu ja toto.

      Hei heissuli hei :)
      Terrieri Airedalen kuningasterrieri, terrieriä on vähän pienempiä en muista nimeä, aika veikeitä toukkaita, täytyy raapia korvallista.

      Emmilläänkeksi :)
      Täyty tutustua linkkiisi myömmin ja vara kokopäivä siihen.

      Rosaliin :)
      Joo Otto on hyvä nimi mun ent.pystykorvakoiran nimi oli Eetu ei eero, aina valmis lintuja kahteli sillä silmällä hyvin haukkui talitinttiä. Kyllä oikeita kanalintuja kanojakin.
      Ressukka beegle olin kerran mukana aseenkantaja mukana myös beegle.

      Hau hau:)
      Myös sulle hau hau, sehän tässä päällimäisenä, on kokemusta hausta ilman hakemista oli sellanen että haukkui naapurin minunkin puolesta.

      Hyviä ehdotuksia, oon parisoittoa tehnyt tämän tiimoilta Lapinkoira olis aika mieleinen mutta joku sanoo sopii hyvin taas toinen ei oikein käy.

      • koiramaista

        Juu.
        Jack Russelin terrieri on pieni, ärhäkkä, viisas ja kiva.
        Valkoinen japanin- tai samojedin pystykoravakin on nätti


      • koiramaista
        koiramaista kirjoitti:

        Juu.
        Jack Russelin terrieri on pieni, ärhäkkä, viisas ja kiva.
        Valkoinen japanin- tai samojedin pystykoravakin on nätti

        pystykorva..


    • Eiku nyhämmää keksin. Semmonen erähenkinen chihuahua ois kyl aika magee. Naurattais metsästettävät kuoliaksi. Ei tarttis kuin noukkia saaliit maasta.

      • 1eero

        Chihuahua alle 400 € näky olleen myynnissa, kyllä oon katellu en jokapäivä.


      • 1eero kirjoitti:

        Chihuahua alle 400 € näky olleen myynnissa, kyllä oon katellu en jokapäivä.

        Ei kunnon chihua saa 400 eurolla. Sinä on joku vika tai sitten se on pentutehtailijalta. Luultavasti ei puhdasrotuinen. Ei ainakaa rekisteröity.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Ei kunnon chihua saa 400 eurolla. Sinä on joku vika tai sitten se on pentutehtailijalta. Luultavasti ei puhdasrotuinen. Ei ainakaa rekisteröity.

        Mää oon vähä aatellu et mun koirulille vois tulla nimeksi Topi. Tai jos otan koirulin ni pitää sitten kattoa et näyttääkö se yhtää Topilta.


      • koiramaista
        siilimuori2 kirjoitti:

        Mää oon vähä aatellu et mun koirulille vois tulla nimeksi Topi. Tai jos otan koirulin ni pitää sitten kattoa et näyttääkö se yhtää Topilta.

        Entäs jos se tekee topin?


      • koiramaista kirjoitti:

        Entäs jos se tekee topin?

        Tekee varmaan alkuun useinkin. Sille pitää vaan opettaa Top Ten säännöt.


    • kesivä

      En ole koira-asiantuntija, mutta yhden neuvon annan. Jos alapuolellasi kerrostalossa on asukkaita, niin älä ota koiraa jonka kynnet rapiset lattiaan kävellessä. En tarkoita rapisevilla irtoavia.

      • 1eero

        Hyvä kun sanoit voiha sille laittaa töppöset jalkaan.


      • kesivä

        Oikeasti, mä näin yks' päivä semmosen pikkusirriäisen, olisiko ollut sellaien chiuhauhaa (miten lie kirjoitetaan) oli nahalta näyttävät kengät, nahkarotsi ja nahkalippis. Jos olisin teini olisin ehkä sanonut omg, ihqu, vaan kun en ole, niin taisi leuka valahtaa rintakehälle ja niska melkein nyrjähtää. Ja jos olisin ollut mies, en olis koiraa huomannutkaan, niin oli emäntä koiransa oloinen, pikkusirriäinen.


      • kesivä kirjoitti:

        Oikeasti, mä näin yks' päivä semmosen pikkusirriäisen, olisiko ollut sellaien chiuhauhaa (miten lie kirjoitetaan) oli nahalta näyttävät kengät, nahkarotsi ja nahkalippis. Jos olisin teini olisin ehkä sanonut omg, ihqu, vaan kun en ole, niin taisi leuka valahtaa rintakehälle ja niska melkein nyrjähtää. Ja jos olisin ollut mies, en olis koiraa huomannutkaan, niin oli emäntä koiransa oloinen, pikkusirriäinen.

        Elläinrääkkäystä laittaa koirulille vaatteet ainakin sisätiloisa. Ulos voi pukea jos kylmä mutta eihän pikkukoira tarkene kovin pakkasessa vaatteissakaan.


      • kesivä
        siilimuori2 kirjoitti:

        Elläinrääkkäystä laittaa koirulille vaatteet ainakin sisätiloisa. Ulos voi pukea jos kylmä mutta eihän pikkukoira tarkene kovin pakkasessa vaatteissakaan.

        Samaa mieltä, ihme ettei sillä ollut jotain Luis Vuitton-veskaa. Maskotteina pitävät lemmikkejään.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Elläinrääkkäystä laittaa koirulille vaatteet ainakin sisätiloisa. Ulos voi pukea jos kylmä mutta eihän pikkukoira tarkene kovin pakkasessa vaatteissakaan.

        Koiran pitää pärjätä omalla turkilla vaikka talvipakkasella yötä jos niiksee, chisuli joha se palentuu ovenvälissä enne ulosmenoa ja rotanloukkuja ei saa olla lähelläkään.


      • 1eero kirjoitti:

        Koiran pitää pärjätä omalla turkilla vaikka talvipakkasella yötä jos niiksee, chisuli joha se palentuu ovenvälissä enne ulosmenoa ja rotanloukkuja ei saa olla lähelläkään.

        Omalla turkilla joo mut miun cihu ei palellu kun mamma pitää huolta et chihulla on tarvittaesa sisävessa :).

        Aattele, kun chihu on pentu niin pitää ihmisten hiihtää pitkin lattiaa sukkasillaan ettei vaan astu jaloissa pyörivän pikkuchihulaisen päälle. Ja sylliinki pitää nostaa niin että kaksi sormea aina etutassujen välissä. Ei passaa siskon villikoille antaa syliin vaan näyttää vain ikkunan läpi sitten :).


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Omalla turkilla joo mut miun cihu ei palellu kun mamma pitää huolta et chihulla on tarvittaesa sisävessa :).

        Aattele, kun chihu on pentu niin pitää ihmisten hiihtää pitkin lattiaa sukkasillaan ettei vaan astu jaloissa pyörivän pikkuchihulaisen päälle. Ja sylliinki pitää nostaa niin että kaksi sormea aina etutassujen välissä. Ei passaa siskon villikoille antaa syliin vaan näyttää vain ikkunan läpi sitten :).

        Joo joo rotikka uros 60 kiloinen hotkasee yhtenä suupalana chisulin vai meinaatko astuttaa rotikalla, voi olla tulla mela suusta ulos.


      • 1eero kirjoitti:

        Joo joo rotikka uros 60 kiloinen hotkasee yhtenä suupalana chisulin vai meinaatko astuttaa rotikalla, voi olla tulla mela suusta ulos.

        Hyi eero mitä sinä höpäjät?


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Hyi eero mitä sinä höpäjät?

        Sitä paitsi minun chihuni on poika, jota ei astuteta kenelläkkää.


    • nuormieli

      Minun tyttärelläni on tyttökoira jonka nimi on Helmi Ilona, googleta bichon frise niin voit katsoa miten suloinen koira, ei lähde karvoja eikä hilseile, tosin kerran viikossa pitäisi kylvettää, tämä rotu on seurakoira, herkkä ja hellyyden kipeä.

      • Minun sisarellani oli bichon havanais. Pieni, ei mikään metsästyskoira.


      • nuormieli

        Ai metsästyskaveristakos täs olikin kyse?, ei todellakaan bichon frise sovellu metsälle, tämä rotu on leikkisä, ja olettaa et kaikki muutkin eläimet ovat sen kavereita, mökillä itkee jollotti puun juurella kun orava luikki sinne eikä leikkinyt hänen kanssaan.


      • nuormieli kirjoitti:

        Ai metsästyskaveristakos täs olikin kyse?, ei todellakaan bichon frise sovellu metsälle, tämä rotu on leikkisä, ja olettaa et kaikki muutkin eläimet ovat sen kavereita, mökillä itkee jollotti puun juurella kun orava luikki sinne eikä leikkinyt hänen kanssaan.

        "erähenkinen ulkoilmaan sopeutuva"
        hakee aloittaja.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        "erähenkinen ulkoilmaan sopeutuva"
        hakee aloittaja.

        Ai mitä, en metästä, vaikka erähenkinen henkissä ja oli tullu pyyntö käydä lähikuppilassa nii kävin morjestamassa. No ei tää koira juttu ihan akuutti mutta olisi yksinäiselle kaveri enemäkö huono akka tytär soittaa tännäi asiasta tästä joku italialainen ulokomualainen koira olis tarjolla minä kyllä sanoin en niihe makarooni koiriin, no oottellaan soittoa.


      • 1eero kirjoitti:

        Ai mitä, en metästä, vaikka erähenkinen henkissä ja oli tullu pyyntö käydä lähikuppilassa nii kävin morjestamassa. No ei tää koira juttu ihan akuutti mutta olisi yksinäiselle kaveri enemäkö huono akka tytär soittaa tännäi asiasta tästä joku italialainen ulokomualainen koira olis tarjolla minä kyllä sanoin en niihe makarooni koiriin, no oottellaan soittoa.

        No mites ois sveitsiläinen jodlaava melakoira ;).


    • att2

      Vain apinatko täällä kirjoittaa?

      • vai.mitä

        Atelle seuraksi marakattiraksi muki kädessä kun atte vääntää posetiivaria kadunkulmassa.


      • heheheheps
        vai.mitä kirjoitti:

        Atelle seuraksi marakattiraksi muki kädessä kun atte vääntää posetiivaria kadunkulmassa.

        Apinanvartija?


    • hytinäx1

      No itsellä ei ole koiraa täällä, mutta muutamalla naapurilla on. Naapurin vanhalla sedällä on koira jota hän ei enää tahdo jaksaa ulkoiluttaa ja sen huomaa. Koira on hermostunut ja haukkuu aika paljon.
      Toisella naapurilla oli perhoskoiran näköinen turriainen, mikä lie sille tullut, olikohan vain puolivuotta lainassa kun sitä ei enää ole näkynyt ainakaan kuukauteen.
      Tuolla ylemmän kerroksen erämiehellä on kaksi boarder terrieriä. Hän käy niiden kanssa metsästämässä vähintään kerran viikossa. En ole koskaan kuullut niiden haukkuvan täällä kerrostalon asunnossa. Ne koirat ovat aika mukavan näköisiä ruskeita turriaisia. Voisipa olla aivan passeli rotu sinullekin boarder terrieri tai sitten Jack russel.
      Eivät ole liian pieniä eikä liian isoja , lyhytkarvaisia, sopivat hyvin auton kyytiinkin ja tarkenevat olla ulkonakin, joskin eivät varmaan aivan liian kovalla pakkasella.

    • 1eero

      Nyt ollaan lähempänä Ottoa, tytär on pitemmän aikaa yrittänyt iskostaa koiraa merkiltään LAGOTTO romagnolo, italialialainen alkuperäinen käyttötarkoitus oli vedestä noutava lintukoira, myöhemmin sitä on käytetty tryfelin etsintään, on kuulemma niin viisas että osaa teketyä tyhmäksi siis viisaampi kuin minä.
      Pentue syntyy näinä päivinä joten en hetimien häntä saa, toivottasti synnytys tahtuu normaalisti ja Otto syntyy, jään huolestuneena mutta toivekkaana odottamaan.

      • Heikunkeikku

        "ykseero"
        Mikä sattuma. Voi sentäs, olisi pitänyt mun edellisen kommentin jälkeen kirjottaa, että "on yks rotu, joka vois sopia sulle ku nenä silmään, mutta en mitenkään muista sen rodun nimeä." Niin olisit uskonut, että juuri Tuota Lagottoa tarkoitin. Yritin eilen etsiä tuota rotua, mutta meni mönkään, kun muistelin muka sen olevan joku venetsian vesikoira tai vastaava. Ei löytynyt ei.
        No joo, toi ON sulle sopiva koira. Mun yhdellä tutulla on saman rotuinen koira. En viitsinyt tälle tutulle soittaa tai viestitellä kysyäkseni rodun nimeä, kun se kenties olisi ymmärretty väärin (hän kun on silleen halustani entinen tuttu). Silleen että yrittäisin keksiä tikusta asiaa. Miehet kun joskus aattelee vähän omituisesti:)
        On muuten vähän airedelinkoiran näkönen. Toi on parempi kuitennii.
        Hirmuisen kova uimaan. Sen tutun koira ei piitannut kerrassaan yhtään mitään muista ihmisistä. Se jumaloi vain omaa isäntäänsä.
        Lagotto on kuin kotonaan veneessä. Varsinainen venekoira.
        Otto on nyt sitten kaiketi löytynyt:) Hyvä juttu.


      • 1eero
        Heikunkeikku kirjoitti:

        "ykseero"
        Mikä sattuma. Voi sentäs, olisi pitänyt mun edellisen kommentin jälkeen kirjottaa, että "on yks rotu, joka vois sopia sulle ku nenä silmään, mutta en mitenkään muista sen rodun nimeä." Niin olisit uskonut, että juuri Tuota Lagottoa tarkoitin. Yritin eilen etsiä tuota rotua, mutta meni mönkään, kun muistelin muka sen olevan joku venetsian vesikoira tai vastaava. Ei löytynyt ei.
        No joo, toi ON sulle sopiva koira. Mun yhdellä tutulla on saman rotuinen koira. En viitsinyt tälle tutulle soittaa tai viestitellä kysyäkseni rodun nimeä, kun se kenties olisi ymmärretty väärin (hän kun on silleen halustani entinen tuttu). Silleen että yrittäisin keksiä tikusta asiaa. Miehet kun joskus aattelee vähän omituisesti:)
        On muuten vähän airedelinkoiran näkönen. Toi on parempi kuitennii.
        Hirmuisen kova uimaan. Sen tutun koira ei piitannut kerrassaan yhtään mitään muista ihmisistä. Se jumaloi vain omaa isäntäänsä.
        Lagotto on kuin kotonaan veneessä. Varsinainen venekoira.
        Otto on nyt sitten kaiketi löytynyt:) Hyvä juttu.

        Kaiken pohdinnan jälkeen, eikai olisi muute tullu tyttärellä on perhe tuttu joitten kesämökillä kotonakin ja puolintoisin kyläilevät heillä on Lagotto johon lapsosenlapsonen ihka hullaantunut, tämä hurtta tuli kesällä monasti esille tässä sitä nyt ollaan jos ja kun koira tulee mulle saatan arvata alkaa Vantaan ja Mikkelin välillä liikehdintää.


      • hytinäx1

        Jopas löysitkin terhakkaan näköisen koirarodun, täälläpäin hinnakkaita, alle 1500€ ei saa täälläpäin kenneliltä tätä rotua. Muutenkin ovat kaikki rotukoirat kovissa hinnoissa nykyään.


      • Nymmää oon kyllä NIIN kade, vaikka onnellinen sun puolesta kun sulle on laps tulossa. Onkos se teillä sielä niin lähellä että pääset sitä heti kattomaan?


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Nymmää oon kyllä NIIN kade, vaikka onnellinen sun puolesta kun sulle on laps tulossa. Onkos se teillä sielä niin lähellä että pääset sitä heti kattomaan?

        Empä tiedä kai jossai etelä Suomessa selvinnee ehkä tänä iltana.


      • 1eero kirjoitti:

        Empä tiedä kai jossai etelä Suomessa selvinnee ehkä tänä iltana.

        Mä kait tietäsin heti ja täsmälleen :D- Mutta ok, eihän sitä täällä voi kertoa.


      • 1eero
        1eero kirjoitti:

        Empä tiedä kai jossai etelä Suomessa selvinnee ehkä tänä iltana.

        Pöö kun en tiedä tänä aamuna sain viestin tyttäreltä oli kysynyt sieltä sieltä sanoi että hän tietää että siellä on tulollaa nyt tytär kysyy sieltä ja sieltä annetaan
        Tietoa en tiedä Ennenkuin sieltä.


      • 1eero kirjoitti:

        Pöö kun en tiedä tänä aamuna sain viestin tyttäreltä oli kysynyt sieltä sieltä sanoi että hän tietää että siellä on tulollaa nyt tytär kysyy sieltä ja sieltä annetaan
        Tietoa en tiedä Ennenkuin sieltä.

        Okei. Pää-asia on et sulle on koiravauvelihauveli tulossa iloksi :D.


    • Isoikävä

      Harkitse vielä tarkoin otatko koiran. Yksi merkittävä seikka pitää ottaa huomioon kun alkaa suunnitella koiran hankkimista. Minne laitan lemmikin kun lähden reissuun? Koira sitoo yllättävän paljon kaikkea menemistä.Pitää olla aika laaja ystäväpiiri ja koirarakkaita ihmisiä ympärillä, jotta koiran saa jollekin hoitoon. Moni on todennut, että pienen lapsen saa monta kertaa helpommin naapurille tai jollekin muulle tutulle hoitoon, mutta ei koiraa. Toki voi viedä koirahoitolaan jos sellaisia on sopivan matkana päässä, mutta kotona ollut lemmikkikoira ei sopeudu hoitolaan helposti, eikä moni raaski lemmikkiään hoitolaan laittaa. Maksaa myös kymmeniä euroja/vrk.
      Kun oma lemmikkimme sairastui ja oli tehtävä luopumispäätös sanoin, ettei enää koskaan koiraa eikä kissaakaan, josta ei ole niin suurta huolenpitoa ja kissa pärjää parikin päivää, kun on ruokaa ja juomaa. On Iso ikävä :(

      • 1eero

        Monta vuotta on harkittu ei kovin ahkerasti, nyt kun aikaa yksin liiankin nään tämän helpottavan yksin oloa, toiseksi olen talvis aikaan laiska liikkumaan, tässä on oiva tilaisuus liikkumiseen ja huolenpitoon se ei askarratuta.


      • Isoikävä

        Koira vaatii aika paljon liikuntaa. Toki riippuu rodusta, mutta eläinlääkärin mielipide oli, että keskikokoinen vaatii liikuntaa pari tuntia päivässä. Koira tarvitsee lajityypillistä liikuntaa. Pitää antaa juosta vapaanakin ja siihen ei kaupungeissa ole muuta kuin viralliset koirapuistot. Joka tapauksessa 3-4 krt/ päivässä käytettävä ulkona, oli sää mikä tahansa. Ruokavalio pitää suunnitella hyvin, ei perunaa, ei vehnää jne... Eikä nykyään anneta ruuantähteitä vaan koiranmuonat eläinkaupoista/eläinlääkäreiltä. Ruokasäkki, mikä kestää kuukauden voi maksaa 50e ja jopa ylikin.. Sen päälle muutakin syötävää. Koira tarvitsee tietyt rokotukset, trimmaukset ( jos on sellaista rotua) säännölliset kynsien hoidot , hampaiden hoidot, keväästä alkaen punkkitarkastukset joka päivä ja niiden poistot jne...puhtauden hoidon; pesut jne...kesällä nukkumapeti, omia välineitä peittoja tyynyjä, leluja, autoon oma turvavyö tai kuljetusboxi.
        Koulutus vie oman aikansa. Koulutus, jossa koira oppii olemaan haukkumatta/reagoimatta esim postiluukun kolahdukseen ym. Koulutuksen tulee olla palkitsevaa, ei sellasta, että rangaistaan. Kerrostaloissa se on ongelma jos koira on reviirinvartija haukkuja kuulee pitkin päivää. Koiran pitää oppia olemaan yksin ja hiljaa. Muuten tulee naapureilta kitkerää palautetta ja voi saada jopa häädön.
        Koiran paras anti on se, että koira on ikuinen ystävä, kun kohtelee koiraa hyvin. Pelolla ja rankaisuilla kasvattu koira voi yks kaks alkaa agressiiviseksi ketä kohtaan tahansa. Ja loppujen lopuksi koiran elämä on aika lyhyt ja joutuu luopumaan ja se vasta kova paikka on. Koirilla tavataan täysin samoja sairauksia kuin ihmisillä,eikä ole tarkoituksenmukaista pitkittää koiran elämää, sitten kun sairauksia tulee. Koiran kärsimykset eivät välttämättä näy, ei ainakaan siten, kuin ihmisillä. Tekee pahaa kun näkee koiravanhuksia, jotka hädin tuskin pääsevät kävelemään mm nivelvaivojen vuoksi ja/tai ylipainon vuoksi. Emme ota enää koiraa, eikä muutakaan lemmikkiä , mutta muistamme lopun ikää kaipauksella ja kiitollisuudella edesmennyttä lemmikkiämme:(
        Seuraava koskettava teksti oli lemmikkituhkaamon osanottokirjeen lopussa.

        - Se, että jokin on päättynyt
        ei tee sitä olemattomaksi.
        Kerran eletyn kaiku on aina meissä.


      • nuormieli
        Isoikävä kirjoitti:

        Koira vaatii aika paljon liikuntaa. Toki riippuu rodusta, mutta eläinlääkärin mielipide oli, että keskikokoinen vaatii liikuntaa pari tuntia päivässä. Koira tarvitsee lajityypillistä liikuntaa. Pitää antaa juosta vapaanakin ja siihen ei kaupungeissa ole muuta kuin viralliset koirapuistot. Joka tapauksessa 3-4 krt/ päivässä käytettävä ulkona, oli sää mikä tahansa. Ruokavalio pitää suunnitella hyvin, ei perunaa, ei vehnää jne... Eikä nykyään anneta ruuantähteitä vaan koiranmuonat eläinkaupoista/eläinlääkäreiltä. Ruokasäkki, mikä kestää kuukauden voi maksaa 50e ja jopa ylikin.. Sen päälle muutakin syötävää. Koira tarvitsee tietyt rokotukset, trimmaukset ( jos on sellaista rotua) säännölliset kynsien hoidot , hampaiden hoidot, keväästä alkaen punkkitarkastukset joka päivä ja niiden poistot jne...puhtauden hoidon; pesut jne...kesällä nukkumapeti, omia välineitä peittoja tyynyjä, leluja, autoon oma turvavyö tai kuljetusboxi.
        Koulutus vie oman aikansa. Koulutus, jossa koira oppii olemaan haukkumatta/reagoimatta esim postiluukun kolahdukseen ym. Koulutuksen tulee olla palkitsevaa, ei sellasta, että rangaistaan. Kerrostaloissa se on ongelma jos koira on reviirinvartija haukkuja kuulee pitkin päivää. Koiran pitää oppia olemaan yksin ja hiljaa. Muuten tulee naapureilta kitkerää palautetta ja voi saada jopa häädön.
        Koiran paras anti on se, että koira on ikuinen ystävä, kun kohtelee koiraa hyvin. Pelolla ja rankaisuilla kasvattu koira voi yks kaks alkaa agressiiviseksi ketä kohtaan tahansa. Ja loppujen lopuksi koiran elämä on aika lyhyt ja joutuu luopumaan ja se vasta kova paikka on. Koirilla tavataan täysin samoja sairauksia kuin ihmisillä,eikä ole tarkoituksenmukaista pitkittää koiran elämää, sitten kun sairauksia tulee. Koiran kärsimykset eivät välttämättä näy, ei ainakaan siten, kuin ihmisillä. Tekee pahaa kun näkee koiravanhuksia, jotka hädin tuskin pääsevät kävelemään mm nivelvaivojen vuoksi ja/tai ylipainon vuoksi. Emme ota enää koiraa, eikä muutakaan lemmikkiä , mutta muistamme lopun ikää kaipauksella ja kiitollisuudella edesmennyttä lemmikkiämme:(
        Seuraava koskettava teksti oli lemmikkituhkaamon osanottokirjeen lopussa.

        - Se, että jokin on päättynyt
        ei tee sitä olemattomaksi.
        Kerran eletyn kaiku on aina meissä.

        Tuo kaikki mitä kirjoitit on niin totta, minulla tulee kyynel silmään kun ajattelen et tyttäreni koira on 10v kuluttua 15v ja eron hetki on hyvinkin lähellä, ja tämä koira on vain minulla hoidossa tarvittaessa, eläimeen kiintyy aivan kuin ihmiseenkin, se on perheen jäsen, rakas ja huollettava, eläintä ei pidä ottaa liian kevein perustein siitä pitää ottaa myös vastuu ja huolehtia sen tarpeista.


      • MinäJaYstäväni

        Mulla tämä ystävä ollut 7v, kolme kertaa on ollut veljellä hoidossa matkani aikana. Enää en ajatellut lähteä mihinkään mihin en pysty parasta ystävääni mukaani ottamaan. Pelottaa jos joudun sairaalaan tai loukkaannun/sairastun niin, etten pysty siitä huolehtimaan. Jos mulle lähtö tulee ensin, niin pojan kanssa ollaan sovittu että vie ystäväni piikille, ei tarvitse kenenkään ikävöivää vanhaa koiraa nurkkiinsa ottaa.


      • 1eero
        MinäJaYstäväni kirjoitti:

        Mulla tämä ystävä ollut 7v, kolme kertaa on ollut veljellä hoidossa matkani aikana. Enää en ajatellut lähteä mihinkään mihin en pysty parasta ystävääni mukaani ottamaan. Pelottaa jos joudun sairaalaan tai loukkaannun/sairastun niin, etten pysty siitä huolehtimaan. Jos mulle lähtö tulee ensin, niin pojan kanssa ollaan sovittu että vie ystäväni piikille, ei tarvitse kenenkään ikävöivää vanhaa koiraa nurkkiinsa ottaa.

        Tuo tuli mullekkin mieleen jos koira elää 15 v.niin olen 82 v.
        Sitten aattelin ei sitä noin voi ajatella kun ei aina voi olla varma huomisesta.


      • 1eero kirjoitti:

        Tuo tuli mullekkin mieleen jos koira elää 15 v.niin olen 82 v.
        Sitten aattelin ei sitä noin voi ajatella kun ei aina voi olla varma huomisesta.

        No eihän koskaan voi olla. Pitää elää tässä ja nyt.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        No eihän koskaan voi olla. Pitää elää tässä ja nyt.

        Niiiiiiiiiiihh, huomenna ei tässä eikä nyt.
        Muksu lupas soittaa tiedon missä otto, mutta soittoa ei kuulu.
        Sanoppas äitinä miten pitää varustauta kun lapsi tulee taloon ?


      • 1eero kirjoitti:

        Niiiiiiiiiiihh, huomenna ei tässä eikä nyt.
        Muksu lupas soittaa tiedon missä otto, mutta soittoa ei kuulu.
        Sanoppas äitinä miten pitää varustauta kun lapsi tulee taloon ?

        Huomenna voi olla myöhäistä.
        Lapsen tulo taloon. No voisi melkein sanoa että älä tee niin kuin minä olen tehnyt :DD.

        No oikiasti luulisin ensinnäki pitää vähän etukätteen perehtyä pikkukoirulin rotuun ja kasvatukseen. Sitten pitänee miettiä missä se nukkuu, peti ois kiva. Saaneeko sieltä kasvattajalta pentupaketin? Oma tuttu peitto kuuluu joillakin pentupakettiin, lievittää kuulema pahinta ikävää emosta ja pennuista.Ruokakupit, perehtyminen pikkukoiran ruokailuun jne. Ois varmaan hyvä tai minä ainaki toivoisin et ois sitten semmonen mahollisuus että voisi kysyä neuvoa siltä kasvattajalta jos tulee esiin kysymyksiä joihin ei itse löydä vastauksia.Ruoka ja juomakuppi ois tietenki hyvä.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Huomenna voi olla myöhäistä.
        Lapsen tulo taloon. No voisi melkein sanoa että älä tee niin kuin minä olen tehnyt :DD.

        No oikiasti luulisin ensinnäki pitää vähän etukätteen perehtyä pikkukoirulin rotuun ja kasvatukseen. Sitten pitänee miettiä missä se nukkuu, peti ois kiva. Saaneeko sieltä kasvattajalta pentupaketin? Oma tuttu peitto kuuluu joillakin pentupakettiin, lievittää kuulema pahinta ikävää emosta ja pennuista.Ruokakupit, perehtyminen pikkukoiran ruokailuun jne. Ois varmaan hyvä tai minä ainaki toivoisin et ois sitten semmonen mahollisuus että voisi kysyä neuvoa siltä kasvattajalta jos tulee esiin kysymyksiä joihin ei itse löydä vastauksia.Ruoka ja juomakuppi ois tietenki hyvä.

        Kyllä, entäs vaipat tuti helistin yöpuku ja iltasatu hyvän yönsuukko.


      • 1eero kirjoitti:

        Kyllä, entäs vaipat tuti helistin yöpuku ja iltasatu hyvän yönsuukko.

        Tyttökoira voi sitten myöhemmin tarvita vaipat aina joskus mutta Otto ei liene tyttö vai onko? Ei tartte tuttia tai voipihan se tietenki imeä luttuuttaa sitä peitonkulmaa. Yökkipyökkiä ei tarvinne. Luulen ett iltasatu ja kaikenlainen rapsuttelu ja hyvänä pitäminen lievittää suurinta ikävää ensimmäisinäkin öinä. Varaudu siihen attä se itkee ensimmäset yöt. Siinä kohden saat olla tarkkana otatko viekkuun sänkyyn lohdukkeeksi vai et. Sillä jos opetat sen alkajaisikis siihen et sänkyyn saa tulla ja nukkumapaikka on sängyssäs, se ei siitä paikasta luovu. Saa sille pusujaki antaa, hyvänyönkin.


    • Minusta tuntuu että ihmisen pitäisi kirjautua kenneliin ennen koiraa.
      Koira kun ei lennä, uneksi.
      Ihminen kyllä.
      Tyylikkäästi tehtynä ihmiset laittaisivat ensin itsestään videoita tuubiin.
      Koira kyllä ymmärtää ihmisen käytöksestä miltä hän haisee.
      Tämä ei koske Kissoja eikä Kissa-ihmisiä.
      Ne ovat tarpeeksi omituisia jo keskenään.
      Ennen ja jälkeen.

      H.

    • nuormieli

      Hunkszille suosittelen pysyttele sinä vain noiden sävelten ja laulelmien parissa, koirista et taida tietää juuri mitään.

    • ottonet

      Keskikaljan noutaja hyvä rotu kerrostaloon.

    • Jännä ketju. Onnea vaan Eeron Otto-koiralle jos sellainen on jo löytynyt.
      IsoIkävä ja MinäjaYstäväni, hyviä kirjoituksia. Koiranottoa kannattaa kyllä miettiä monta kertaa, varsinkin tässä iässä, ja ennen kuin edes menee katsomaan pentua, sillä sen jälkeen miettimiset ovat turhia. Koiranpentu vie heti sydämen.

      Mitään ongelmia ei varmaankaan ole jos on useita perheenjäseniä hoitamassa, mutta jos on vain emäntä ja hänen koiransa niin saa monet menot unohtaa. Vaikka olisi sukulaisia ja naapurin likkoja ulkoiluttamassa mutta silti aina täytyy miettiä, kuka koiraa hoitaa kun olen pois. Meidän koirakin on otettu aikana jolloin perheessä oli liuta porukkaa ja nyt vain yksi hoopo huushollissa koiran hoitajana. En voisi kuvitellakaan, että ottaisin tässä iässä uuden pennun, on siinä niin paljon, ei mukavaa puuhaa, jonka koiranpentu kaiken söpön ja ihanan lisäksi tuo mukanaan, ennen kuin se on se hyvin käyttäytyvä ja juuri meidän kotiin sopiva eläjä.

      Hyvän koirahoitolan löytäminen on vaikeaa ja niitä on muutenkin aika harvassa. Täällä maaseudulla perushoitomaksu on vähintään kakskymppiä vuorokausi, ja kaikista lisukkeista saa maksaa vielä lisähinnan. Eli jos itse kymmenen päivän reissun suunnittelee niin laske siihen aina kolmisen sataa koiranhoitoa päälle. Eikä ne hoitolat ihan naapurissa sijaitse.
      Mutta sen tiedän, vaikka näitä kahta ihan eri asiaa ei saa verrata, niin koirahaave on yhtä paha kuin autovaihtovimma, kun se iskee päälle. Siitä haaveesta ei luovuta ennen kuin haave toteutuu.

      • Koirasta on vastuuta ja vaivaa, varsinkin jos sattuu vielä kohalle sellainen sairastava yksilö, mutta niinhän on aina kun elävästä oliosta on kyse. Mutta toisessa puolen vaakakuppia painaa myös ne ilot ja hyvät asiat, kaikki se poitiivinen mitä koiranomistajuus tuo tullessaan. Sisältöä elämään, seuraa ja mikä parasta, uskollinen ystävä :D

        Minä aiani olen sellainen koti-ihminen, en käy juuri muut kuin kotona ja töissä, siis en juuri matkustele, siin mielessä koiruli ei ole este. Lisäksi sisareni omistaa silkkikoiran samassa pitäjässä ja odottaa koirulilleen leikkikaveria ja siellä on kuulemma päivähoitopaikka odottamassa.

        Eeron kannattanee homata koira, joka viihtyy kesät veneessä :D.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Koirasta on vastuuta ja vaivaa, varsinkin jos sattuu vielä kohalle sellainen sairastava yksilö, mutta niinhän on aina kun elävästä oliosta on kyse. Mutta toisessa puolen vaakakuppia painaa myös ne ilot ja hyvät asiat, kaikki se poitiivinen mitä koiranomistajuus tuo tullessaan. Sisältöä elämään, seuraa ja mikä parasta, uskollinen ystävä :D

        Minä aiani olen sellainen koti-ihminen, en käy juuri muut kuin kotona ja töissä, siis en juuri matkustele, siin mielessä koiruli ei ole este. Lisäksi sisareni omistaa silkkikoiran samassa pitäjässä ja odottaa koirulilleen leikkikaveria ja siellä on kuulemma päivähoitopaikka odottamassa.

        Eeron kannattanee homata koira, joka viihtyy kesät veneessä :D.

        Vähän turhan pitkäksi tää aloitus meni tai jos vertaa muihn aloituksiin ei ne päätä huimaa siinä mielessä vältänee tosin en halua minä keskeiseksi.
        koira minun tapauksessa varman muittenkin on otettu seuraksi yksinäiselle voi merkitä tosi paljon. ihmisillä on hirveen paljon koiria meiänkin talossa on joka toisella ja bisnes kukoistaa koiraa ei saa alle juuri alle tonnin.
        Joo veneessä olo ei ole tärkein ei mullekkaan eikä koiralle tai mistä tiedän.


      • 1eero kirjoitti:

        Vähän turhan pitkäksi tää aloitus meni tai jos vertaa muihn aloituksiin ei ne päätä huimaa siinä mielessä vältänee tosin en halua minä keskeiseksi.
        koira minun tapauksessa varman muittenkin on otettu seuraksi yksinäiselle voi merkitä tosi paljon. ihmisillä on hirveen paljon koiria meiänkin talossa on joka toisella ja bisnes kukoistaa koiraa ei saa alle juuri alle tonnin.
        Joo veneessä olo ei ole tärkein ei mullekkaan eikä koiralle tai mistä tiedän.

        Paras aloitus pitkään aikaan :). Mukavaa päivää. Kuu jännästi sirppinä näkyy taivaalla. Lähenpä sitä tarkemmin vilkaiseen :).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe