Mistä on kysymys?

LiikkeeltämmeOppiHukassa

Luin eräästä avauksesta nimimerkin "voisurkeutta" viestin, jossa oli mm. tällainen väite:

"luterilainen kirkko ei ole koskaan ollut päivääkään Uudenliiton seurakunnan mukainen ei ole edes yrittänyt olla.

siiitä nyt voisitte alkaa asian pohtimisen."

Mihin tällainen väite perustuu?
Luuleeko lainausmerkkien sisällä olevan tekstin kirjoittaja, että yleensäkkään mikään
- laisuus itsessään, olisi uuden liiton seurakunta?

Jos luulee, niin olisi syytä ottaa Raamattu käteenja aloittaa sen lukemisen. Ja lukea myös kirkkohistorioista tietoa kristinuskon kehitysvaiheista kuluneen 2000 vuoden ajalta.

Jeesus Kristus perusti uuden liiton seurakunnan, tämä seurakunta ei ole jokin nimeltä tunnettu herätysliike tai kirkkokunta. Ei ole koskaan ollutkaan. Kirkkokunnat, puhumattakaan eri nimisistä herätysliikkeeistä, esin Suomessa tai Pohjoiskalotin maissa, ovat syntyneet paljon paljon myöhemmin.

Kristuksen kirkko eli uuden liiton seurakunta muodostuu kaikista niistä ihmisistä
jotka tänään uskovat Kristukseen syntiensä sovittajana, - ainoana sellaisena.
Eli ne jotka elävät Jeesuksessa Kristuksessa, ovat uuden liiton seurakuntalaisia.

Jeesuksen opetuslapsia (eläviä Kristusruumiin jäseniä) on sadoissa eri kirkkokunnissa ja herätysliikkeissä jäseninä, ollut ennen ja ovat tänäänkin. Vanhan liiton aikana kuolleet pelastetut uskoivat LUPAUKSEEN. Millainen on tämä lupaus?

1. Moos. 22:15 Ja Herran enkeli huusi Aabrahamille toistamiseen taivaasta
1. Moos. 22:16 ja sanoi: "Minä vannon itse kauttani, sanoo Herra: Sentähden että tämän teit etkä kieltänyt minulta ainokaista poikaasi,
1. Moos. 22:17 minä runsaasti siunaan sinua ja teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja hiekka, joka on meren rannalla, ja sinun jälkeläisesi valtaavat vihollistensa portit.
1. Moos. 22:18 Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit minun äänelleni kuuliainen."
___________

Uuden liiton seurakunta elää, toimii ja lepää siis Jumalan ainoan pojan Jeesuksen Kristuksen (Sanan) varassa. - Tänäänkin!

Joh. 3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
Joh. 3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Joh. 3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Sellaiset opetukset joiden mukaan jonkun olisi luotettava esikoislestadiolaisiin lapinvanhimpiin, tai esikoislestadiolaisuuteen ylipäätään, on Jumalan sanan
pilkkaamista. Ja uskovien johtamista uskomaan Jeesuksen Kristuksen sijasta
valheisiin. (Siis uskomaan erehtymättömään eksymättömään pienryhmään, jonka johtajat ovat erehtymättömiä.) Tällainen oppi on valhetta. Joka sellaiseen uskoo hän sotkee valhetta totuuteen.

Totuus on Jeesus Kristus. Vain uskomalla Jeesukseen, voi syntinen pelastua kadotuksesta, - TÄMÄ on totuus.

Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

5

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leiff

      Olen ihmetellyt samaa , Kaikki varmaan siitä kiinni, että nykyaikainen kuulija
      on omassa hurskaudessa tullut tähän tulokseen , miksi ? Siksi kun luule saavasa
      nyt, omien mielen kannatuksen, Siis luulee että on saamassa kiksejä asiassa .
      .
      Kerrot- tuossa 1 Moos 22:15-18. Lue teksti. siitä.
      .
      selitystä. : Kun Aaraham oli saanut käskyn "ota ainoa poikas IIsak. ja uhraa
      hänet minulle . Aabraham otti pojan poltto puita ja tulen , ja menee Moorian maahan
      jossa Jumala tarkemmin sanoo paikan minne pystyttää Alttarin . IIsak. on n.12 v.
      ikäinen, ja seuraa kun isä tekee alttarin , latoo poltto puut siihen eikä näe uhria
      kuin IIsakin ja hän sitto Poikansa kädet nostaa poikansa hellästi alttarille ,ja ottaa
      uhriveitsensä , kohotta korkealle ,Nyt kuuluu Enkelin ääni "AABRAHAM ,AABRAHAM
      ÄLÄ KOSKE POIKAAN , ÄLÄ SATUTA KÄTTÄSI POIKAAN ÄLÄKÄTEE HÄNELLE MITÄÄN
      .
      KATSO TAKANA ON OINAS JOKA ON TAKERTUNUT SARVISTA PENSAASEEN JA
      AABRAHAM MENI JA OTTI OINAN JA UHRASI SEN poikansa sijasta NYT HUUSI
      ENKELI MINÄ VANNON ITSENI KAUTTA , SANOO HERRA : SEN TÄHDEN ETTÄ TÄMÄN TEIT ETKÄ KIELTÄNYT MINUKLTA POIKAASI . MINÄ RUNSAASTI SIUNAAN SINUA JA
      TEEN SINUN JÄLKELÄISTESI LUVUN PALOKSI KUIN TAIVAAN TÄHDET ,,TAI MEREN
      HIEKKA. .
      .
      Kaikessa asiat kulki , kulki kuin Herra sen oli miettinyt , Paikka oli sama a mooriaa kuin GOLGATAKIN vain 2085v.myöhemmin IIsak s,2067-12 =20 55. eKr. 30.
      Kristuklsen uhrin kautta on toteutunut JUMALAN silloin antama lupaus : Tämän "yhden (Kristuksen ) kuuliaisuuden kautta monet (kaikki parannukseen nöyrtyvät
      ja Häneen uskovat ) tulevat vanhurskaiksi" , "hänen veressään " ks. Room.5:19,9.




      Niinkuin IIsak oli valmis uhrattavaksi

      • AvaajanTäydennys

        On vain yksi tie pelastukseen, se on usko Jeesukseen Kristukseen.

        Esikoislestadiolainen väki on johdatettu uskomaan esikoislestadiolaisuuteen, ja luottamaan sen johtajiin joiden on uskoteltu olevan erehtymättömiä ja kaikki tietäviä. TÄMÄ on esikoislestadiolaisuuden ongelma. Vaikka saarnoissa opetetaan
        oikein uskomaan Kristukseen, niin pienen ajan sisällä saarnassa tuodaan esiin
        luottamus kaikessa "tähän kristillisyyteen" ja " lapin vanhimpiin". Toimillaan ja opetuksillaan esikoislestadiolainen johtoryhmä on kuitenkin osoittatunut hyvin hatarasti kristinuskoa tunteviksi. Edes Raamatun mukaista seurskuntsoppia ei tunneta. Juuri tämä Raamatun vastainen seurakuntaoppi mahdollistaa kaikenlaisen soopan opettamisen totuuden joukossa.

        Erityisesti kaikki Jeesukseen uskovat esirukouksiin 10.10. johdosta, että kaikki ne saarnaajat jotka eivät lapista tulleeseen sekaiseen soppaan usko, rohkenisivat tuoda kantansa rohkeasti ilmi tässä saarnaajien kokouksessa. Peustakoot he oman kirkkonsa, hengellisen hallituksensa varaan, joille evankelisluterilainen kirkko ja kirkon tunnustus on tullut vieraaksi. Silloin ei kukaan ole vastaan heidän omia Sakramenttejaan. Lain ja kirkkojärjestyksen mukaankin silloin menetellään lain edellyttämällä tavalla.


      • LEIFF

        Joh. 3:14-19,36. Lue tekstiksi.
        selitystä:
        Vain Uskossa JEESUKSEEN ja HÄNEN RISTIN UHRINSA KAUTTA: valmistettuun
        Armoon syntisellä ihmisellä on anteeksiantamus ja Jumalan lapseus . Mutta

        hän ei pääse tähän Armoon , ellei katuvana tule synteineen valkeuteen Jumalan
        sanan ja Hengen nuhdeltavaksi sekä Rukoile Armoa ja anteeksi antamusta. Ollessaan vailla uskoa ja Jeesuksen verenarmon ulkopuolella ihminen on Jumalan vihan alla ja matkalla kadotukseen . Näin on myös muiden uskontojen seuraajien
        laita ,olivatpa he kuinka "vilpittömiä"tahansa ..


    • leiff

      Seppo Sastamastaon on tehnyt laskelman joka tällä hetkellä näyttää tulosta ,
      Että saarnaajien isossa kokouksessa on kannattajia noin puolet ja vastaan noin
      puolet ,eli se on kiikun kaakun Mutta Herramma Jesus Kristus voi kaiken muuttaa
      .
      Kaikki rukoukset tulee pitää mitä vähänkin on mahdollisuus pitää , ei meidän .
      vaan kaikkien kristittyjen puolesta , olen tässä 1.5 vuoden aikana tehnyt paljon
      tämä asian eteen, ja kuitenkin moni on vain ilkkumassa ,siinä kiitos kaunis..
      '.
      olen kansasi samaa mieltä ja Rukoilen vielä asian edestä .ei sen tähden että meidän
      sanamme jotain olisi , vaan sen tähden että Herra kyllä tietää mikä on hyväksi nyt.
      meidän sanamme olkoon toistaiseksi niinkuin kuulemme ja teemme asian Herralle.
      Että me voimme sen tehdä Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle kunniaksi ..

    • Leiff

      Hyvät Kristityt jotka ette ole vielä kantaanne määritelleet , Tee se nyt sillä
      Kaikkien asia on tuoda esille ,että mitä he ajaa Toiset ei ota Ruokous huoneelle
      Siksi että sitakautta katkeaa kaikkien tie nykyiseen käytäntöön ,,Ja toiset ovat
      Sakramenttien ottoa puolustaen ,he menevät Lahkoon Suorilta käsin eikä he
      tiedä itse sitä , ehkä ,heille on syötetty pajun köyttä jo niin kauan . Valitettavasti
      että he luulee ,mutta ei tiedä. tätä olen surrut ainakin 2 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe