Peugeotin dieselmoottorissa on ruiskutussuuttimien rakenne hupaisan heikko. Suuttimet alkavat jossain vaiheessa vuotaa nokipaskaa moottorin sisään (=öljytilaan) ja samaan aikaan jäteöljyn näköistä tervaspaskaa valuu moottorin päälle sotkien kaikki paikat.
Moottorin sisään tunkeutuva nokipaska tukkii öljytiehyet ja moottorin ajot on herkästi ajettu.
Hupaisinta on se kun alat irrottamaan ruiskutussuuttimia irtoaa samalla myös suuttimien suojaputket liimauksistaan ja kansiremontti odottaa tekijäänsä.
1,6 HDI-moottorin surkeat suuttimet
5
196
Vastaukset
- Pysyerossa
1,6 HDI on sitä ranskalaista Areva-laatua. Huonosti suunniteltua, testaamatonta ja halvalla tehtyä.
- D4D_Puolasta
Vähän kuin Toyotassa. Kansiremontti häämöttää jo, kun vasta laittaa nimen kauppakirjaan.
- hjlkjhlkjhklj
Tsop tsop, Toyotan moottorit ovat pääsääntöisesti erittäin hyviä ja lujia. Pois lukien eräät 2 litraset dieselit. Peugeotin tekniikka on tunnetusti kaikkein heikkolaatuisinta ja haavoittuvinta ja Toyota puolestaan edustaa parasta markkinoilta saatavaa laatua. Sori nyt vaan.
- MerkkiVaihtuu
hjlkjhlkjhklj kirjoitti:
Tsop tsop, Toyotan moottorit ovat pääsääntöisesti erittäin hyviä ja lujia. Pois lukien eräät 2 litraset dieselit. Peugeotin tekniikka on tunnetusti kaikkein heikkolaatuisinta ja haavoittuvinta ja Toyota puolestaan edustaa parasta markkinoilta saatavaa laatua. Sori nyt vaan.
Itse katselin käytettyä bensa-autoa moottorikokoluokassa 1,6 - 1,8 litraa.
Aloin miettimään että miten eri merkkisillä autoilla, tuossa kokoluokassa, saavutetaan 400tkm ajomäärä.
Sain seuraavanlaisen listan aikaiseksi kun katsoin nettiautossa olevia myytäviä autoja, numero on siis määrä, kuinka monella autolla on ajettu yli 400tkm:
toyota 39
vw 23
audi 14
opel 11
mazda 9
mercedes benz 9
ford 7
nissan 7
citroen 4
honda 4
volvo 3
bmw 2
mitsubishi 2
peugeot 2
renault 2
skoda 1
Vaikka tietysti toyotaa ja volkkaria on myyty moninkertaisesti verrattuna peugeotiin, kertonee tuo lista jotakin kestävyydestä.
Mersu on varmaankin hyvin kilometrejä kestävä auto, kuten volvokin, mutta näillä merkeillä noita pienimoottorisia vaihtoehtoja on rajallisesti tarjolla.
Taitaa se seuraava auto olla toyota tai vw, pösöillä olen ajellut vuodesta 1994 eteenpäin, mutta nyt on merkin vaihto edessä.
- RMB
Ongelma ei ole pelkästään peugeotin. Sama ongelma on useammassa automerkissä, myös tojossa, vaikka nimimerkki "hjlkjhlkjhklj" puolustaakin merkkiä:
"Tsop tsop, Toyotan moottorit ovat pääsääntöisesti erittäin hyviä ja lujia. Pois lukien eräät 2 litraset dieselit".
Kun suuttimen liekkirengas eli alatiiviste vuotaa, pääsee palamaton polttoaine-/nokitöhnäseos öljytilaan kovan paineen ansiosta.
Tästä syystä moottoriöljyn voitelukyky heikkenee, aiheuttaen ongelmia.
Kannattaa tarkkailla öljymäärää. Jos öljy alkaa lisääntymään, vuotaa liekkirenkaat. Myös vuoto näkyy suuttimien päällä. Joissain merkeissä/tapauksissa syttyy moottorin vikavalo voitelukyvyn heikentymisetä. Silloin viipymättä vikakoodin luku. Koodaustyökaluja saa nykyisin edullisesti (noin 15€) tarvikeliikkeistä.
Kannattaa siis tarkkailla öljymäärää ja suuttimien ulkoista puhtautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683209
- 2002821
- 222628
- 492598
- 202476
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412315Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101763Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241717- 371580
- 181426