Maan hirviömäisin psykiatri? (Nooran monta minää)

ghljkljkhlkghljkh

http://rapport.fi/rapport/artikkeli.php?aid=225443

Artikkelissa mainittu psykiatri syyllistyi kauheisiin tekoihin joilla oli karmeita seurauksia. Sai ainoastaan huomautuksen Valviralta ja voi jatkaa toimintaansa edelleen. Ei joutunut rikosoikeudelliseen vastuuseen.

Jos tällaisten hirviöiden annetaan jatkaa toimintaansa jopa kiinni jäätyään, en enää yhtään ihmettele tämän palstan suhtautumista näihin tyyppeihin.

37

2875

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • idom

Nyt olisi kyllä nimi paikallaan paljastaa, niin ihmiset tietäisi välttää moista puoskaria.

• idom

Jäi vielä sanomatta, että nauhoittakaa (älyluurilla vaikka) joka ainoa käynti psykoatrin/psykoatrian hoitsujen/psykoterapeutin vastaanotolla. Jos tulee joku epäasiallisuus vastaan "hoitavalta" taholta, teillä on sitten todisteita asiasta, eikä niin, että on ns. sana sanaa vastaan. Ja sehän tiedetään, että psykoatrit ovat Jumalia = aina oikeassa ja potilas vähintäänkin psykoosissa. Jolloin valituksia ei EDES KÄSITELLÄ. Ihan itseään voivat pällilääkärit tästä kehityksestä syyttää.

• tfdsdfghjklölkj

Ylipäätäänkin mistä voi pyytää apua jos "auttaja" on aiheuttanut päänsisäistä vahinkoa ?
      Vastaus on kuitenkin aina, että se on tehty vaan ymmärtämättömyyttään, hyvää kuitenkin on tarkoitettu ja autettavan pitäisi se ymmärtää.
      Kuinka voi ylipäätään kritisoida ketään, kuka "auttaa" ?

• katselli

"Kuinka voi ylipäätään kritisoida ketään, kuka 'auttaa'?"

Lähes mahdotonta, sillä psykiatrian puolella henkilön aivojen tarkoituksellinen vaurioittaminen on Suomen käypähoito-suositusten mukaista 'hoitoa'.

AP:n linkkaama juttu oli mielenkiintoinen. Siihen olisi paljon kommentoitavaa.

• hfsk
        katselli kirjoitti:

"Kuinka voi ylipäätään kritisoida ketään, kuka 'auttaa'?"

Lähes mahdotonta, sillä psykiatrian puolella henkilön aivojen tarkoituksellinen vaurioittaminen on Suomen käypähoito-suositusten mukaista 'hoitoa'.

AP:n linkkaama juttu oli mielenkiintoinen. Siihen olisi paljon kommentoitavaa.

Kaveri joutui pakkolääktyksi ollessaan pari viikkoa osastolla. Hänen oli pakko syödä lääkkeet, että pääsi paikasta pois mahdollisimman pian. Pian lääkkeiden syönnin aloittamisesta hänellä alkoi muisti pätkiä pahemman kerran. Psykiatri väitti aina sen johtuvan vain masennuksesta. Ei johtunut. Kaverilla on ollut minua parempi muisti aina aikaisemmin. Nyt muisti ei ole palautunut hänelle, vaikka lopettanut lääkkeet. Jotenkin muutenkin hänen olemuksensa on latistunut ja tylsistynyt.
        Sanoo itsekin, että aivoissa on varmaan tapahtunut muutoksia, mutta ei jaksa lähteä riitelemään häntä hoitanutta tahoa vastaan.
        Psykiatriassa hänen kohdallaan ylireagoitiin.

• Gnagger01
        hfsk kirjoitti:

Kaveri joutui pakkolääktyksi ollessaan pari viikkoa osastolla. Hänen oli pakko syödä lääkkeet, että pääsi paikasta pois mahdollisimman pian. Pian lääkkeiden syönnin aloittamisesta hänellä alkoi muisti pätkiä pahemman kerran. Psykiatri väitti aina sen johtuvan vain masennuksesta. Ei johtunut. Kaverilla on ollut minua parempi muisti aina aikaisemmin. Nyt muisti ei ole palautunut hänelle, vaikka lopettanut lääkkeet. Jotenkin muutenkin hänen olemuksensa on latistunut ja tylsistynyt.
        Sanoo itsekin, että aivoissa on varmaan tapahtunut muutoksia, mutta ei jaksa lähteä riitelemään häntä hoitanutta tahoa vastaan.
        Psykiatriassa hänen kohdallaan ylireagoitiin.

Hän on saanut suurella todennäköisyydellä jonkinasteisen aivovaurion aineen käytöstä. Kannattaa joka tapauksessa tehdä vähintään ilmoitus seuraanneesta vauriosta Fimeaan. Googlettakaa kaverinne kanssa Frontal Lobe Syndrome ja käykää tyypillinen oireisto läpi. Sieltä voi löytyä yhtäläisyyksiä. Jos käytön lopettamisesta on vasta vähän aikaan (<6kk) niin on vielä mahdollista, että normaali kognitiivinen kyvykkyys vielä palaisi. Parissa viikossa pystyy saamaan jo pysyvän aivovaurion aikaan, mutta seuraamukset ovat yksilöllisiä.

• Näinsemenee

Karmea esimerkki!

Hannu Lauerma on ollut huolissaan vaihtoehtohoitajien (vain kehoa hoitavien, ei mieltä) koulutuksesta ja "puoskaroinnista". Valviran listoilla olevien pitäisi hänen mukaansa olla niin turvallisia, koska siten on vakuutukset ja varsinkin se oikea oppi. Tämäkin kirjoitus tuo esille sen seikan, että mitään tällaista suojaa poitilailla ei oikeasti ole. Jos vaihtoehtohoitaja on seksisuhteessa tai edes väitetyssä seksisuhteessa hoidettavaan, niin siinä ei vedota mihinkän potilaslakiin, vaan oikeus suoraan langettaa AINA hoitajalle vankeustuomion, vaikka mitään todisteita ei olisi.

Lääkärit ja hierojat saavat huomautuksen. Vaikka juuri päinvastaista väitetään. He saavat puuhastella todellista puoskarointiaan aivan kuten mielivät.

• lkjhfduiopäöl

Täytyy sanoa, että minäkin ajattelen näin, että asiattomasti toiminut vaihtoehtohoitaja olisi paljon helpompi saada vastuuseen työstään kuin lääkäri. Koska teki lääkäri miten vain, se halutaan nähdä parhain päin.

• katselli

En lähtisi kehumaan Hannu Lauermaa enkä yhtään muutakaan psykiatria näissä asioissa. Nooran psykiatri on ollut kunnon manipuloija ja huijari, mutta niin ovat kaikki hänen kollegansakin.

• idom
        katselli kirjoitti:

En lähtisi kehumaan Hannu Lauermaa enkä yhtään muutakaan psykiatria näissä asioissa. Nooran psykiatri on ollut kunnon manipuloija ja huijari, mutta niin ovat kaikki hänen kollegansakin.

Nimenomaan. Hyvin sanottu.

• Näinsemenee

En lainkaan kehunut Lauermaa, päinvastoin! Hän on muka huolissaan toisista, vaikka omilla joukoilla olisi se peiliin katsomisen paikka.

• jklkjl

Psykiatrian puolella ovat monet työntekijät itse lähtökohtaisesti häiriintyneitä ja hakeutuneet alalle lähinnä itseään hoitamaan. Sairashan toi psykiatri on ja aika pahan perustavanlaatuisen virheen tehnyt kun on potilaaseen sekaantunut. Päässyt kuin koira veräjästä kaikesta, toivottavasti nimi tulisi selville niin ihmiset tietäisivät varoa. Surullinen tarina kaikkinensa. Paljon voimia vanhemmille!

Lapsuudenaikainen seksuaalinen hyväksikäyttö on totta ja todellista monen kohdalla. Monien oireiden taustalla. Ihmistä voidaan toki manipuloida muistamaan ja siitä on syntynyt tämä valemuisto syndrooma. Sen takia joskus niidenkin ihmisten joilla on oikeasti traumat taustalla on vaikea saada apua kun ammattihenkilöstö luottaa enemmän valemuisto näkökulmaan kuin potilaan sanaan. Nooran tarina on uskomaton ja ihan omaa sarjaansa. Jotenkin melkein sanattomaksi jäin vaikka kahteen kertaan luin. Mikä on koko totuus? Sitä tuskin kukaan tulee saamaan selville.

• u7gthytfd

Eräs kuulemani sanonta meni näin: "They say failed doctors became psychiatrists, and that failed psychiatrists specialize in drugs."

• Pokke

Järkyttävää..miten voi olla mahdollista että saa vielä toimia lääkärinä? Itse taistelin hyvin pitkään että sain mtt.n kimpustani ja lääkärin. En suosittele ketään menemään psykiatriseen "hoitoon", rikkovat ihmisen, alistavat ja käyttävät valtaa. Ja ilmeisesti nauttivat työstään ja saamastaan hoito tuloksesta.

• Nimijulkiseksi

Tosiaankin olisi mielenkiintoista saada tietää nimi... Jos tämä olisi vaihtoehtohoitaja, olisi nimi joka lehdessä, telkussa ja palstalla. Mutta kun ei saada tätä erikoislääkäriä edes oikeuteen! Erittäin epäreilua monelle taholle ja kaikenkaikkiaan. Kauhea tapaus.

• palakoonhelvetissä

Tämä tapaus oli kauhistuttava ja en mitenkään voi uskoa että psykiatri saa vielä toimia ammatissa. Voi vain kysyä mikä tehtävä Valviralla on kun se ei pysty mitään tällaisille tapauksille. Kyllä tuo nimi pitäisi ehdottomasti kertoa julki.

• laillisuutta

Vaadin Suomen kansalaisena Eduskunnan asiamiestä tutkimaan ko Nooran psykiatrin/erikoislääkärin toiminnan Nooran hoidossa ja tutkimaan Valviran toiminnan ja päätökset ko asiassa. Valvira ei ole luotettava ja puolueeton tutkija taho omassa asiassaa.

• miksikäs
        laillisuutta kirjoitti:

Vaadin Suomen kansalaisena Eduskunnan asiamiestä tutkimaan ko Nooran psykiatrin/erikoislääkärin toiminnan Nooran hoidossa ja tutkimaan Valviran toiminnan ja päätökset ko asiassa. Valvira ei ole luotettava ja puolueeton tutkija taho omassa asiassaa.

Eduskunnan asiamiehen/naisen on tutkittava ns. Nooran tapaus ja hoitavan psykiatrin toiminta. Kannatan nimimerkki "laillisuutta" vaatimusta. Eduskunnan on toimittava kansalaisten oikeusturvan nimissä. Eduskunnan taholta on vastattava vaatimukseen! Pikimmiten.

• vaatimustoive
        laillisuutta kirjoitti:

Eduskunnan asiamiehen/naisen on tutkittava ns. Nooran tapaus ja häntä hoitaneen psykiatrin toiminta. Myös Eduskunnan on toimittava yleisen oikeusturvan ja turvallisuuden kannalta. Eduskunnan taholta on vastattava vaatimuksiin.

• jkzxhf

Järkyttävää.
      Psykiatriassa tapahtuu paljon vääryyksiä.
      Nooran tapaus on todella iso tragedia, jollaisen pitisi saada oikeutus.
      Psykiatri tulisi haastaa oikeuteen ja viedä niin pitkälle oikeustaistelussa, kunnes tulee voitto.

• psykoottinen-

”Äiti sai kuulla, että psykiatri ja Noora olivat rakastuneita. He olivat aloittaneet seurustelun ja käytännössä asuivat yhdessä. Äiti kertoo olleensa pettynyt ja raivoissaan. "Sinä olet minun tyttäreni lääkäri. Miten sinä voit tehdä tällaista", hän oli huutanut. Psykiatri on suunnilleen Nooran isän ikäinen.
      Kun tilanne rauhoittui, äiti oli keskustellut mahdollisuudesta vaihtaa terapeuttia. Hänelle kuitenkin vakuutettiin, että psykiatrin vaihtaminen on mahdotonta, sillä vain hänellä oli ammattitaitoa auttaa Nooran kaltaisia potilaita.
      Äiti sanoo kokeneensa tilanteen täysin mahdottomana. Äidin mukaan psykiatri oli kehottanut Nooraa katkaisemaan välit vanhempiinsa, mutta samalla hän oli sitonut Nooran itseensä.”

-

”Monille asiantuntijoille tapauksen kuohuttavin piire on kuitenkin se, että psykiatri aloitti seksisuhteen Nooran kanssa. Ihastuminen ja rakastuminen ovat toki luonnollisia ansakuoppia terapiatyössä, mutta Nooran tapauksessa on piirteitä, jotka tekevät asian erityisen tuomittavaksi. Näistä raskauttavin on se, että terapiassa oli nimenomaisesti kyse lapsuudessa tapahtuneen seksuaalisen hyväksikäytön trauman hoitamisesta. Noora uskoi, että hänen ongelmansa juontuivat seksuaalisesta hyväksikäytöstä, ja psykiatri, jonka piti häntä auttaa, halusikin potilaaltaan seksiä itsekin.
      Emme tiedä, onko muisto isän seksuaalisesta hyväksikäytöstä tullut ennen vai jälkeen seksisuhteen alkamisen, mutta sillä ei ole erityistä väliä. Mitä tahansa voi tapahtua, kun auktoriteettiasemassa oleva aikuinen mies – joka tässä tapauksessa on vielä isän ikäinen – aloittaa seksisuhteen mieleltään näin epävakaan, nuoren potilaan kanssa, joka uskoo tulleensa seksuaalisesti hyväksikäytetyksi.
      Isä sanoo, että tätä puolta tarinasta hänen on kaikista vaikeinta ymmärtää. "Psykiatri teki itse sitä, mistä hän minua syytti - käytti riippuvaista tytärtäni seksuaalisesti hyväksi"”

Kopsasin tähän, kun harva jaksaa lukea noinkin pitkää juttua linkistä. Siis ei mitään uutta auringon alla. Tiedän tapauksen, kuinka yhtä kaksisuuntaista mielialahäiriötä potevaa oli Pariisissa psykiatri noukkinut puiston penkiltä ja ateriaa ja majoitusta vastaan ottanut seksiä maniassa olevalta naiselta. Heillä ei tosin ollut potilas-lääkärisuhde. Naisen itsensä kertomaa. Omalta kohdaltani on tapaus missä psykiatri mies on ehdottanut itse minulle tulevansa ”yökylään” mutta en suostunut siihen ja olin siis itse silloin psykoosissa. Siis panemaan olisi halunnut rivien välistä! No, minkäs se psykiatri omalle miehuudelleen tietysti voi kauniin naisen edessä vaikka se vähän vippa oiskin…mutta törkeetä tässä minusta oli se, että minä olin psykoosissa ja hän tajusi sen ja olisi käyttänyt mun tilannettani hyväksi, jos minä olisin antanut. TÖRKEETÄ! Täysin moraalitonta! Mutta ihme ja kumma, hoitoon ei minua toimittanut vaikka se olisi ollut siinä tilanteessa oikein, jos hän uskoo tähän hoitojärjestelmään. Minun onni tietysti ja Jumalan varjelus, ettei niin käynyt mutta heitteille jättö hänen puoleltaan. Olin hänen entinen potilaansa ja tämä tapahtui siis vapaa-ajalla. Kuinkahan paljon tätäkin tapahtuu oikeasti? Tuskin ollaan ainoat. Susia lammasten vaatteissa nämä psykiatrit!

Musta toi Nooran tapaus on hyvä esimerkki siitä, kuinka psykiatrit eivät tunnista psykoottista potilasta, kun sellaisen tapaavat. Hänellä oli selvä psykoosi! Ja psykiatri aloitti seksisuhteen psykoottisen naisen kanssa ja pahensi hänen psykoosinsa ja itse asiassa vaikutti siihen, että Nooran psykoosista tuli tällainen. Tietysti siitä olisi tullut muunlainen ilman psykiatria, eikä siis psykoosi itsessään ollut lääkärin aiheuttamaa, eikä se olisi jäänyt tulematta ilman häntä mutta psykoosia siinä olis pitänyt hoitaa eikä mitään muuta. Väärin hoidettu ja väärin diagnosoitu! Ja tätä ei tajua edes Valvira!

Munkin psykooseihin on hoitohenkilökunta mennyt mukaan, ei tosin kaikkeen, joten ei voi kun vain ihmetellä missä se niiden kuuluisa ammattitaito on! Mullekin psykiatri itse ensimmäisenä oli syöttämässä juttua hyväksikäytöstä ja se pelko aktivoitui vuosia myöhemmin psykoosissa. Tosin mua on yritetty hyväksi käyttää oikeasti sekä äidin hyväksikäyttöyrityksen aiheuttamat siirretyt pelot. Mutta ei mua kukaan vielä ole raiskannut, onneksi. Yhdessä psykoosissa tosin luulin niin tapahtuneen. Psykoosissahan mikä tahansa pelko voi aktivoitua, siis ihan vaan vaikka televisiosta katsomalla. Mun ufo jutut on yksi television aiheuttama psykoosi. Psykoosia tosin ei aiheuta se ulkopuolelta tullut informaatio muuta kuin sille, jonka mieli on silloin psykoosissa eli todellisuuden taju häiriintynyt, niin ettei kykene käsittelemään mitään tietoa oikealla tavalla. Psykoosissahan pelko laajenee ja sitä materiaalia riittää loputtomasti. Mikä tahansa pelko käy! Ja mihin keskityt, se suurenee. Sentähden parasta psykoosin terapointia on jämäkkä totuuden sanominen ja se, että sairaisiin juttuihin ei mennä mukaan.

Ja saiko tämä moraaliton psykiatri mitään kunnollista rangaistusta tuonkin nuoren elämän tuhoamisesta?Ei!

• hypnoosiajasuggestiota

Kuka tämä kyseinen psykiatri on? Ei kai hän käytä hypnoosia? Oliko Nooraan istutettu valemuistoja hypnoosilla vai pelkällä suggestiolla?

• psykoottinen-

Tuli vaan mulla mieleen kristitty näkökulma, en tiedä ketä kiinnostaa mutta kysynpä kuitenkin, kun minua on tämä askarruttanut jo pidemmän aikaa. Onko hypnoosi ja suggestio vain toinen nimitys noituudelle? Onko psykiatriassa noituutta? En ole perehtynyt kumpaankaan enkä haluakaan perehtyä. Pelkkä yes or no, riittää!

• mitensensanoisi
        psykoottinen- kirjoitti:

Tuli vaan mulla mieleen kristitty näkökulma, en tiedä ketä kiinnostaa mutta kysynpä kuitenkin, kun minua on tämä askarruttanut jo pidemmän aikaa. Onko hypnoosi ja suggestio vain toinen nimitys noituudelle? Onko psykiatriassa noituutta? En ole perehtynyt kumpaankaan enkä haluakaan perehtyä. Pelkkä yes or no, riittää!

Ei ole noituutta psykiatriassa. Eikä oikein muuallakaan. Psykiatriassa on vain valheita liikaa.

Noituutta on energiaparantaminen, mutta sekään ei ole oikeasti noituutta, vaan ihan luonnonmukainen juttu, sitä vain ei vielä tajuta. Vielä tulee päivä, jolloin sekin voidaan mitata jollain tavalla. Voi sen energian nytkin tuntea. Se tuntuu parantuneena verenkiertona eli rentoutumisena ja lämpönä.

• Teirewq

Sanoisin nyt lääkärinä tähän, että jokaisesta ammttiryhmästä löytyy mätiä omenia. Ihan jokaisesta. Tiedän tämän psykiatrin nimeltä, en tunne häntä, ystäväni on aikaisemmin työskennellyt samalla polilla julkisella sektorilla. Määräisin vankilaan, jos se minusta olisi kiinni.

• Mätä_on_koko_kori

Poikkeuksena oikeaan lääketieteeseen, psykiatriassa koko omenakori on mätä ja seassa voi olla muutama puhtoinen yksilö. Psykiatria käyttää monesti "mätä omena"-puolustusta peittääkseen sen, että koko ala on mätä. Hyvä esimerkki on Kupittaan tapahtumat, jotka eivät ole missään nimessä uniikkeja Kupittaan yksikölle, vaikka tällaista kuvaa saatetaan haluta julkisessa keskustelussa ja uutisoinnissa kansalle välittää.

• toisin.ajattelija
        Mätä_on_koko_kori kirjoitti:

Poikkeuksena oikeaan lääketieteeseen, psykiatriassa koko omenakori on mätä ja seassa voi olla muutama puhtoinen yksilö. Psykiatria käyttää monesti "mätä omena"-puolustusta peittääkseen sen, että koko ala on mätä. Hyvä esimerkki on Kupittaan tapahtumat, jotka eivät ole missään nimessä uniikkeja Kupittaan yksikölle, vaikka tällaista kuvaa saatetaan haluta julkisessa keskustelussa ja uutisoinnissa kansalle välittää.

Psykiatria ei ole lääketiedettä, ei edes tiedettä.

Tieteen tunnusmerkki on objektiivisuus ja kriittisen tarkastelun läpäisy. Psykiatria ei täytä tieteen tunnusmerkkejä. Psykiatria perustuu sitä harjoittavien ihmisten subjektiiviseen tahtoon nähdä ja muotoilla asiat tietyllä tavalla ja psykopaattiseen tahtoon myrkyttää ihmisiä haitallisilla kemikaaleilla vedoten "sairauksien" hoitamiseen. Psykiatrialla ja holokaustilla on siinä mielessä paljon samaa.

• Mätä_on_koko_kori
        toisin.ajattelija kirjoitti:

Tieteen tunnusmerkki on objektiivisuus ja kriittisen tarkastelun läpäisy. Psykiatria ei täytä tieteen tunnusmerkkejä. Psykiatria perustuu sitä harjoittavien ihmisten subjektiiviseen tahtoon nähdä ja muotoilla asiat tietyllä tavalla ja psykopaattiseen tahtoon myrkyttää ihmisiä haitallisilla kemikaaleilla vedoten "sairauksien" hoitamiseen. Psykiatrialla ja holokaustilla on siinä mielessä paljon samaa.

Tiedän. Usko pois, minua ei tarvitse opettaa näissä asioissa. :) Taisin olla vähän epäselvä edellisessä kommentissani. Yritin sanalla 'oikea' viestiä juuri kertomaasi. Hyvä kuitenkin, että huomautat. Liian harva ihminen puuttuu harhaanjohtaviin tai muutoin virheellisiin sanavalintoihin ja näkemyksiin.

• psykoottinen-
        toisin.ajattelija kirjoitti:

Oikein! Siltä se minustakin näyttää!

Ja miksi tätä maailmaa katsellaan psykiatrien keksimien diagnoosien silmin?

Ja miksi vain he saavat määrittää näitä diagnooseja?

Ja miksi vain heillä on muka "oikea tieto"?

Ja miksi vain he "tietävät" miten "sairauksia" pitäisi hoitaa?

Ja miksi vain he saavat määrittää mikä on "normaalia"? Ja mikä todellakin on "normaalia" missäkin tilanteessa? Onko olemassa normaalia, joka on kaikissa tilanteissa sama? En usko! Siis normaali käsite pitäisi lakkauttaa! Se pitäisi korvata sanalla normaalia tilanteeseen nähden! Ottaen huomioon olosuhteet se on normaalia! Taatusti sinäkin käyttäydyt eri tavalla, jos joku uhkaa sinua veitsellä, kuin silloin kun rupattelet mukavia ystäväsi kanssa kahvilassa latteasi siemaillen! Jos sitten joku henkisen väkivallan uhri alkaa kuulla ääniä myöhemmin, on se täysin normaalia ottaen huomioon mille hän on altistunut elämänsä aikana! Tapahtuisi sinullekin, jos olisit sen kokenut!

Psykiatria EI koskaan tule ymmärtämään näitä sairauksia koska ne pitää löytää ja ratkaista sisältä käsin, niitä ei pysty ymmärtämään ja määrittelemään ulkoapäin vain tarkastelemalla ihmisen käytöstä! Tämän tähden diagnostiset kriteerit ovat päin mäntyä! Lukekaa vaikka Bipon kriteereitä joihin kuuluu rahan tuhlailu, holtiton seksuaalisuus, yliseksuaalisuus sekä vastuuton autolla ajo. Kaikki ulkonaista käytöstä ilman ymmärrystä miksi joku edes tekisi niin! Moni Bipo ei edes tee mitään sellaista. Siispä he eivät siitä syystä edes saa diagnoosiakaan.

Nekin jotka tekevät ovat sen hyväksyneet omaan moraaliinsa eli tekevät sen tähden, kun se on heidän persoonaansa eikä heidän sairauttaan. Sairaus voi tuoda korkeintaan yllykkeitä johonkin mutta se ei toteuta niitä ilman persoonaa. Jokaisella Bipolla on myös oma persoona, yllätys yllätys! Ja varsinkin psykiatreille tämä onkin suuri yllätys! Mutta kuinka moni ei bipo saa diagnoosin vain sen tähden, että häneltä puuttuu moraalia? Niinpä niin! Miten kukaan voi ylipäänsä laittaa vastuuttomuuden sairauden oireeksi? Haloo! Tässä ohitetaan ihmisen moraali tyystin ja alennetaan ihminen eläimeksi joka tyydyttää vain impulsejaan ja viettipohjaansa. Heittäkää kaikki diagnoosit roskakoppaan! Se on se ainoa oikea paikka niille! On Bipoja jotka ei ole bipoa nähnytkään ja on Bipoja jotka ei ole diagnoosia nähnytkään! Ai, jai!

Tämä jos mikä on mielenterveyspotilaiden mustamaalaamista eli panettelua! Meidät halutaan nähdä vastuuttomina ihmisinä, jotka eivät hillitse itseään! VASTUSTAN TÄTÄ VALHETTA! Ja tätä valhetta ylläpidetään väärin diagnosoiduilla Bipoilla! Jotka eivät siis ole edes Bipoja! Tehkää psykiatrit parannus!

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=hoi50076#NaN

• terhikistävoikysellä

Jos joku käy yksityisellä psykiatrilla ja alkaa epäillä, että voisi olla ko.psykiatri Nooran tapauksesta - voi soittamalla tai sähköpostilla kysyä hoitavan lääkärinsä/psykiatrinsa merkinnät (julkiterhikkiin niitä ei laiteta, mutta annetaan kyllä pyydettäessä). Niistä tuo merkintä perusteluineen tulee kyllä ilmi.

Lisäksi ko.psykiatri on erittäin helppo tunnistaa jutusta, jos pyörii ollenkaan tämän suuntaisissakaan kuvioissa toimajana/potilaana mukana.

Arvasin heti ja tarkistin ja näin oli.

Hänen vastaanotolleen ei vahingossa eksy, joten ei hätää kenelläkään, joka ei varta vasten tuon suuntaista osaamista omaavaa psykiatria etsi.

• jatkoaEdeltävään

Ja jos olette lukeneet lääkärin eettiset ohjeet, niin niissäpä ei kielletä suhteeseen ryhtymistä potilaan kanssa... ainoastaan, että sen jälkeen hoitosuhde tulisi siirtää muualle.

Yllätys tämä ohjeistus oli minullekin! Pitäisi muuttaa!

• psykoottinen-

Anteeksi, kun olen niin tietämätön! Mutta mistä voi kysellä ja soittaa, jotakin merkintöjä? En ole koskaan kuullutkaan, tuskin moni muukaan on! Mikä on terhikki? Mitä näihin rekistereihin siis merkitään?

• Jotaintietoa

Terhikki -rekisteri on Valviran ylläpitämä kaikkien laillistettujen lääketieteen ammattilaisten rekisteri. Sieltä voi varmistaa onko oma hoitaja tai terapeutti laillistettu ja siis koulutettu virallisessa oppilaitoksessa. Terhikki -rekisterissä oloa vaaditaan siis kaikilta ammatissa toimivilta sairaanhoitajilta, lääkäreiltä ja sellaisilta terapeuteilta, jotka väittävät olevansa vaikkapa psykoterapeutteja.

Rekisteriin kuuluvat myös vaikkapa fysioterapeutit.

Vastoin yleistä tietoa rekisteriin voi kuulua myös ilman virallista koulutusta, jos täyttää muut vaatimukset eli on antanut näyttönsä käytännön töissä. Näin jopa jäsenkorjaaja voi kuulua Terhikki-rekisteriin, vaikka se on harvianista, että nämä osaisivat edes siihen hakeutua. Moni jäsenkorjaaja kuuluu rekisteriin, koska on oikeasti myös fysioterapeutti tai hieroja.

Lääkäreillä ja hoitajilla rekisteriin kuuluminen on tärkeämpää ja ilman laillista oikeutta hoitaa, ei voi työskennellä terveydehoidon piirissä.

• Julkiterhikistä

Julkiterhikki on se osuus, josta voi netistä suoraan henkilön nimellä tarkistaa, että onko hänellä Valviran lupa toimia.

Vaan jos haluaa nämä huomautukset yms.merkinnät rekisteristä, niin niiden perään täytyy soittaa/lähettää sähköposti. Ohjeet annetaan Terkikki-sivulla. Nekin kyllä saa, mutta ne pitää erikseen osata pyytää.

• Traumatisoitunut

Jos olet sitä mieltä, että psykiatristen potilaiden turvallisuutta ja oikeuksia pitäisi parantaa, uudistaa koko psykiatrista hoitomallia ja vähentää medikalisaatiota muuttamalla Suomen mielenterveyslakia ja voit antaa tukesi kirjailija, moottorisahajonglööri, taikuri, koomikko Juha Kurviselle, käy allekirjoittamassa adressit com issa asiaa koskeva adressi Uusimpien listalta. Paikasta löytyy monta faktaa sisältävää linkkiä, kirjoituksia, jotka kannattaa lukea.

• Reformistin_juoksupyörä

Ei mielenterveyslakia tule tai tarvitse muuttaa, se tulee hävittää. 'Psykiatrinen potilas' on terminä typerä, koska mitään sairautta ei ole. Kun ei ole sairautta, ei voi olla potilastakaan, vain vanki. Psykiatriassa ei hoideta ketään vaan kontrolloidaan tai rangaistaan, tapauksesta riippuen. Kaikki vaivannäkö mielenterveyslain muuttamiseksi 'inhimillisemmäksi' tai 'oikeudenmukaisemmaksi' on ajanhukkaa, koska lain nimenomainen tarkoitus on viedä ihmisoikeudet valikoiduilta kansalaisilta. Ei sitä lakia ole olemassa ilman ihmisoikeusrikoksia... senkin höpsöt.

Tiedän reformistien tulee miettiä haluatteko, että ihmisoikeuksia rikotaan jatkossakin, mutta vain vähemmän vai puolustatteko kaikkien kansalaisten yhdenvertaisuutta ja oikeutta täysiin ihmisoikeuksiin.

• Ehdotontavankeuttakuuluu

Onko tosiaan niin, että tämä psykiatri saa jatkaa vastaanottoaan eikä hän saanut mitään sanktioita suoranaisesta murhasta?!

Tuosta kuuluisi vähintään neljä vuotta ehdotonta vankeutta ja lääkärinoikeudet pois iäksi. Jos oltaisiin oikeasti oikeudenmukaisia, ei 10 vuotta vankeutta riittäisi, sillä tuo on suunnitelmallinen murha, seksuaalinen hyväksikäyttö, suorastaan potilaan raiskaus, sillä auktoriteettiaseman väärinkäyttö oli niin räikeä.

Näin siis Suomessa, tänä aikana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1527
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1400
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      78
      1323
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1230
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1119
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      1001
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      941
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      930
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      17
      880
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      34
      846
    Aihe