Paavo Järvinen valvotti aamuyön

Olin yöllä hereillä ja muokkasin kotisivuani. Sitten ajattelin panna nukkumaan jotta ehtisin nukkua muutaman tunnin ennen aamua. Mutta jostakin syystä löysin itseni YouTubesta ja kuuntelemasta Paavo Järvisen saarnaa "Opi profetoimaan".


Puhe oli niin elävää ja mielenkiintoista että vaikka saarna oli pitkä ja minun olisi pitänyt panna jo nukkumaan, jäin kuuntelemaan saarnaa. Ajattelin siinä että koska saarna on niin mielenkiintoinen ja hyvä kuunnella, minä kuuntelen ja arvostelen Paavon saarnaa onko se raamatullista. Tämä koska tällä palstalla on niin paljon moitittu ja jopa solvattu Järvistä ja hänen toimintaansa. En kyennyt lopettamaan kuuntelua ennen kuin olin kuunnellut ihan loppuun asti.


Nyt kun olen kuunnellut koko saarnan, minä en löytänyt siitä mitään epäraamatullisuutta, en ainakaan mitään mainitsemisen arvoista virhettä. Mielestäni Järvinen puhuu Pyhän Hengen voitelussa ja täyttä asiaa. Ymmärrän nyt että miksi häntä avostellaan. Kenen asialla arvostelijat ovat? En usko että he ovat Jumalan asialla. En kuitenkaan ole kuunnellut Järvisen puheista kovinkaan monta, niin en vo arvostella muita puheita. Mutta tämä puhe on todella rohkaiseva ja uskoa vahvistava puhe.


Kuunnellessani saarnaa, minun sydämestäni nousi kiitos Jumalalle Paavo Järvisestä. Tämä vaikka "hän piti minua hereillä" koko aamuyön. Mutta koska elän anteeksiantamuksessa, annan hänelle tämän "rikoksen" anteeksi Jeesuksen nimessä. Eihän minun olisi tarvinnut kuunnella, eikä varsinkaan yöllä, eikä Paavo ole käskenyt minua kuuntelemaan, mutta mielenkiintoisen puheen tähden olin pakotettu kuuntelemaan.


En tiedä löytääko joku Raamattua tunteva hengellinen uskova tästä puheesta mitään epäraamatullista tai jopa harhaoppia. Minä en löytänyt. Jos alat kuuntelemaan, ja Jumalan Sana kiinnnostaa, varaudu että et voi lopettaa kuuntelemista ennen kuin Paavo lopettaa puheensa. Varaa siksi aikaa puolitoista tuntia.

https://www.youtube.com/watch?v=ZpMxApTE29Q

57

1899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helluntailainen

      Kyllä hän valtavan hyvä opettaja on mutta ne "profetoismishommat" voisi kyllä jättää heille, joilla armoitus todella toimii. Vakuutti kivenkovaan eräälle henkilölle, ettei tarvitse mennä elinsiirtoon vaan Jumala tekee ihmeen ja parantaa elimen ja siirtoa ei tarvita. Ja tolkutti tätä vielä puhujapöntössä koko yleisön edessä. No niin siinä sitten kävi että tälle ihmiselle tehtiin elinsiirto muutaman kuukauden päästä.
      Kyllä meidän pitää ihan rehellisiä olla näissä asioissa ja tuoda esille sekin negatiivinen palauta. Toisinaan Paavo innostuu puhumaan ja lupailemaan omiaan.
      Kyllä hän hyvä evankelista ja Sanan opettaja on.

      • >Kyllä hän hyvä evankelista ja Sanan opettaja on.
        Juuri kuitenkin itse todistit, että hän on paskanjauhaja. Yleensä yksi valheesta kiinni jääminen riittää, mutta ehkä uskonnollisissa piireissä on sitten toisin.


      • helluntailainen

        Hei RepeRuutukallo, En ole puhunut potaskaa vaan asia on niin, että uskovaisilla on erilaisia lahjoja ja armoituksia: ei kaikki ole julistajia, opettajia, profeettoja, diakoneja, kuoronjohtajia, ym.

        Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi ...Ef:4:11

        Mikäli et vielä usko, niin ota Raamattu ja tarkista asia sieltä.


      • jaikaliii
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Kyllä hän hyvä evankelista ja Sanan opettaja on.
        Juuri kuitenkin itse todistit, että hän on paskanjauhaja. Yleensä yksi valheesta kiinni jääminen riittää, mutta ehkä uskonnollisissa piireissä on sitten toisin.

        Mistä repe löytää täysin virheettömän ihmisen? Ei yksikään uskova, eikä edes saarnaaja tai evankelista, ole virheetön. Jokainen meistä tekee virheitä. Niin Paavo Järvinen kuin minäkin tekee varmasti virheitä. Mutta se on suurempi virhe ettei tee mitään virheiden pelossa kuin että tekee työtä ja syyllistyy virheisiin.


        Minä olin töissä eräässä yrityksessä -80 luvulla uskoon tulon aikana. Tein töissä paljon virheitä ja joskus ajattelin että saan ehkä potkut. Mutta kun sitten olin tullut uskoon ja lähdin seuramaan Jeesusta (Jeesuksella oli minulle muita töitä), sanoin itseni irti Jumalan pyynnöstä. Muutama viikko tämän jälkeen sain kuulla eräältä työtoveriltani että työnjohtajani oli sanonut toiselle työnjohtajalle menettäneensä yhden parhaista työntekijöistään. Työtoverini oli sattunut kuulemaan näiden kahden työnjohtajan välisen keskustelun. Kaverini totesi minulle että sinä olet ainoa hänen työntekijänsä joka lopettaa. Työnjohtaja oli siis puhunut minusta. Ja minä poloinen olin luullut olevani virheitteni tähden melkein kelvoton työntekijä. Huomasin nyt että viimeisinä vuosina en ollutkaan tehnyt enää virheitä, en ainakaan paljon. Olin siis kehittynyt työssäni.


        Näin meidän omat tuntemuksemme itsestämme voivat poiketa toisten ihmisten arvioista meistä. Näin uskoisin että hengellisen työn tekijäkin voi luulla itsestään huonompaa kuin mitä hänen työnjohtajansa ja työnantajansa häntä arvostaa.


        Huolimatta virheistäni olin kuitenkin työnjohtajani mielestä hyvä työntekijä. Miksi näin? Ajattelen että kokonaisuus ratkaisi. Yhtenä, kahtena tai kolmena työpäivänä tekemät pahatkin virheet olivat pieniä siinä kokonaisuudessa. Jos olisin lyönyt heti hanskat tiskiin ja lopettanut työni jotta en tekisi lisää virheitä, en olisi kehittynyt työssäni taitavammaksi työntekijäksi. Se olisi ollut vakavampi virhe kuin kaikki ne virheet yhteensä joita olin tehnyt työssäni.

        Jokainen ihminen tekee työssään virheitä. Mutta näiden virheiden kautta ja niistä virheistä oppii paremmaksi työntekijäksi. Työnantaja katsoo sitä kokonaisuutta.


        Uskallan sanoa että myös repe ruutikallo tekee virheitä, mitä teetkin. Et siitä huolimatta ole kelvoton eikä sinun pidä sen tähden lopettaa.


      • jaikaliii kirjoitti:

        Mistä repe löytää täysin virheettömän ihmisen? Ei yksikään uskova, eikä edes saarnaaja tai evankelista, ole virheetön. Jokainen meistä tekee virheitä. Niin Paavo Järvinen kuin minäkin tekee varmasti virheitä. Mutta se on suurempi virhe ettei tee mitään virheiden pelossa kuin että tekee työtä ja syyllistyy virheisiin.


        Minä olin töissä eräässä yrityksessä -80 luvulla uskoon tulon aikana. Tein töissä paljon virheitä ja joskus ajattelin että saan ehkä potkut. Mutta kun sitten olin tullut uskoon ja lähdin seuramaan Jeesusta (Jeesuksella oli minulle muita töitä), sanoin itseni irti Jumalan pyynnöstä. Muutama viikko tämän jälkeen sain kuulla eräältä työtoveriltani että työnjohtajani oli sanonut toiselle työnjohtajalle menettäneensä yhden parhaista työntekijöistään. Työtoverini oli sattunut kuulemaan näiden kahden työnjohtajan välisen keskustelun. Kaverini totesi minulle että sinä olet ainoa hänen työntekijänsä joka lopettaa. Työnjohtaja oli siis puhunut minusta. Ja minä poloinen olin luullut olevani virheitteni tähden melkein kelvoton työntekijä. Huomasin nyt että viimeisinä vuosina en ollutkaan tehnyt enää virheitä, en ainakaan paljon. Olin siis kehittynyt työssäni.


        Näin meidän omat tuntemuksemme itsestämme voivat poiketa toisten ihmisten arvioista meistä. Näin uskoisin että hengellisen työn tekijäkin voi luulla itsestään huonompaa kuin mitä hänen työnjohtajansa ja työnantajansa häntä arvostaa.


        Huolimatta virheistäni olin kuitenkin työnjohtajani mielestä hyvä työntekijä. Miksi näin? Ajattelen että kokonaisuus ratkaisi. Yhtenä, kahtena tai kolmena työpäivänä tekemät pahatkin virheet olivat pieniä siinä kokonaisuudessa. Jos olisin lyönyt heti hanskat tiskiin ja lopettanut työni jotta en tekisi lisää virheitä, en olisi kehittynyt työssäni taitavammaksi työntekijäksi. Se olisi ollut vakavampi virhe kuin kaikki ne virheet yhteensä joita olin tehnyt työssäni.

        Jokainen ihminen tekee työssään virheitä. Mutta näiden virheiden kautta ja niistä virheistä oppii paremmaksi työntekijäksi. Työnantaja katsoo sitä kokonaisuutta.


        Uskallan sanoa että myös repe ruutikallo tekee virheitä, mitä teetkin. Et siitä huolimatta ole kelvoton eikä sinun pidä sen tähden lopettaa.

        Ei tahallinen valehtelu ole mikään työtä tekevälle sattunut virhe, vaan tahallista valehtelua.


      • jaikaliii

        >>>Kyllä hän valtavan hyvä opettaja on mutta ne "profetoismishommat" voisi kyllä jättää heille, joilla armoitus todella toimii.<<<


        Raamattu kyllä todistaa että te saatatte kaikki profetoida. Mutta sinulla on eri mielipide ja tahdot rajoittaa profetoimista???? Toivottavasti et opeta missään seurakunnassa.


        1.Korinttolaiskirje:14:31 "Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta."


      • jaikaliii
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei tahallinen valehtelu ole mikään työtä tekevälle sattunut virhe, vaan tahallista valehtelua.

        Kuka on valehdellut ja mitä? Jumalan palvelija profetoidessaan erehtyy varmasti joskus jos harrastaa profetoimista? Erehtyminen ei ole valehtelemista. Jos nyt Jumalan palvelija lopettaa profetoimisen erehtymistensä tähden, hän ei enää tee Jumalan tahtoa. Jumala kun tahtoo että hän profetoi. Profetoimisen lopettaminen on näin ollen suurempi virhe kuin profetoimisen jatkaminen ja uudelleen erehtyminen. Jotta välttyisimme suuremmalta virheeltä, me jatkamme profetoimista. Silloin me kehitymme siinä ja virheiden määrä vähenee.

        Vai mitä autokoulun opettaja sanoo oppilaalle joka tekee virheen ajotunnilla?


      • jaikaliii kirjoitti:

        Kuka on valehdellut ja mitä? Jumalan palvelija profetoidessaan erehtyy varmasti joskus jos harrastaa profetoimista? Erehtyminen ei ole valehtelemista. Jos nyt Jumalan palvelija lopettaa profetoimisen erehtymistensä tähden, hän ei enää tee Jumalan tahtoa. Jumala kun tahtoo että hän profetoi. Profetoimisen lopettaminen on näin ollen suurempi virhe kuin profetoimisen jatkaminen ja uudelleen erehtyminen. Jotta välttyisimme suuremmalta virheeltä, me jatkamme profetoimista. Silloin me kehitymme siinä ja virheiden määrä vähenee.

        Vai mitä autokoulun opettaja sanoo oppilaalle joka tekee virheen ajotunnilla?

        "Vakuutti kivenkovaan eräälle henkilölle, ettei tarvitse mennä elinsiirtoon vaan Jumala tekee ihmeen ja parantaa elimen ja siirtoa ei tarvita. Ja tolkutti tätä vielä puhujapöntössä koko yleisön edessä. No niin siinä sitten kävi että tälle ihmiselle tehtiin elinsiirto muutaman kuukauden päästä."
        Tuohan on törkeää valehtelua ja jopa hengenvaarallista sellaista. Melkein kuin murhan yritys.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        "Vakuutti kivenkovaan eräälle henkilölle, ettei tarvitse mennä elinsiirtoon vaan Jumala tekee ihmeen ja parantaa elimen ja siirtoa ei tarvita. Ja tolkutti tätä vielä puhujapöntössä koko yleisön edessä. No niin siinä sitten kävi että tälle ihmiselle tehtiin elinsiirto muutaman kuukauden päästä."
        Tuohan on törkeää valehtelua ja jopa hengenvaarallista sellaista. Melkein kuin murhan yritys.

        Ei se ollut valehtelemista. Se oli erehdys. Profetoiva uskova saa Jumalalta Pyhässä Hengessä sanoman tai tiedon sanat. Uskova ei läheskään aina ole sataprosenttisen varma siitä että sanoma tai tieto on Jumalasta. Mutta hän lähtee liikkeelle uskossa siihen että Jumala puhuu hänen kauttaan. Hän kunnioittaa Jumalaa ja tahtoo välittää Hänen sanomaansa. Silloin hän voi erehtyä koska uskova ei ole erehtymätön Jumala. Jumala ei erehdy eikä anna väärää ilmoitusta, mutta uskova voi erehtyä luulemaan saamaansa vaikutusta, sanomaa, Jumalan puheeksi. Ei profetoivaa saa tuomita vääräksi profeetaksi tai valehtelijaksi joidenkin erheiden tähden.

        Kuinka monta profetiaa Paavo Järvinen on puhunut nappiin, profetioita jotka ovat toteutuneet ja osoittautuneet olevan Jumalasta? Jos tämän tiedät ja olet laskenut onnistuneet profetiat ja epäonnistuneet profetiat, silloin sinä voit tehdä hänestä oikean arvion. Jos et ole laskenut näitä profetioita, sinä et voi tehdä mitään arvioita. Jos sinä tiedät vain muutaman väärin menneen profetian, sinä et niiden perusteella voi antaa mitään arviota etkä tuomiota.


      • Jaikal91 kirjoitti:

        Ei se ollut valehtelemista. Se oli erehdys. Profetoiva uskova saa Jumalalta Pyhässä Hengessä sanoman tai tiedon sanat. Uskova ei läheskään aina ole sataprosenttisen varma siitä että sanoma tai tieto on Jumalasta. Mutta hän lähtee liikkeelle uskossa siihen että Jumala puhuu hänen kauttaan. Hän kunnioittaa Jumalaa ja tahtoo välittää Hänen sanomaansa. Silloin hän voi erehtyä koska uskova ei ole erehtymätön Jumala. Jumala ei erehdy eikä anna väärää ilmoitusta, mutta uskova voi erehtyä luulemaan saamaansa vaikutusta, sanomaa, Jumalan puheeksi. Ei profetoivaa saa tuomita vääräksi profeetaksi tai valehtelijaksi joidenkin erheiden tähden.

        Kuinka monta profetiaa Paavo Järvinen on puhunut nappiin, profetioita jotka ovat toteutuneet ja osoittautuneet olevan Jumalasta? Jos tämän tiedät ja olet laskenut onnistuneet profetiat ja epäonnistuneet profetiat, silloin sinä voit tehdä hänestä oikean arvion. Jos et ole laskenut näitä profetioita, sinä et voi tehdä mitään arvioita. Jos sinä tiedät vain muutaman väärin menneen profetian, sinä et niiden perusteella voi antaa mitään arviota etkä tuomiota.

        Lääketieteen tontilla mestarointi ilman lääkärin koulutusta ja etenkin hengenvaarallisesti sairaan tapauksessa on todellakin pahimman luokan erehdys. Mahtoiko tämä pelle mennä itseensä tapauksen jälkeen, epäilen.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Lääketieteen tontilla mestarointi ilman lääkärin koulutusta ja etenkin hengenvaarallisesti sairaan tapauksessa on todellakin pahimman luokan erehdys. Mahtoiko tämä pelle mennä itseensä tapauksen jälkeen, epäilen.

        Olen samaa mieltä sinun kanssasi että lääketieteen alalla tulee olla varovainen. Uskovan tulee olla varma että sanoma on Jumalasta jos lupaa sairaalle terveyttä. Sitä ei tietenkään saa luvata ellei todella Jumala sano niin. Mutta ongelma on siinä että profeetta on profetoinut usein oikein sairaalle. Hän on tottunut siihen että sanoma on Jumalasta ja että sairas parantuu. Mutta joskus tulee erehdys ja seuraukset sitten voivat olla vakavat. Tämä on profetoijan ongelma eikä siihen ole kovin tyhjentävää ja hyvää vastausta.


        >>>Mahtoiko tämä pelle mennä itseensä tapauksen jälkeen, epäilen.<<<


        Jos kuuntelet Paavon puheen, hän valaisee asiaa vähän. Hän tunnustaa tehneensä virheitä ja menneensä Jeesuksen eteen saamaan anteeksiannon. Jeesus ei kuitenkaan potkaise erehtynyttä palvelijaansa. Hän antaa anteeksi ja tahtoo että palvelija jatkaa ja välttää erheitä jatkossa. Niin palvelija kehittyy ja hänestä tulee entistä käyttökelpoisempi ase Jumalan työssä. Jos Jumala olis kova ja anteeksiantamaton Jumala, kukaan ei vois palvella Häntä missään asiassa. Jumala toimii armonsa ja rakkautensa kautta. Jumalan toiminta perustuu anteeksiantamiseen. Niin myös uskova toimii armossa ja armosta anteeksiantamuksessa.


      • Jaikal91 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä sinun kanssasi että lääketieteen alalla tulee olla varovainen. Uskovan tulee olla varma että sanoma on Jumalasta jos lupaa sairaalle terveyttä. Sitä ei tietenkään saa luvata ellei todella Jumala sano niin. Mutta ongelma on siinä että profeetta on profetoinut usein oikein sairaalle. Hän on tottunut siihen että sanoma on Jumalasta ja että sairas parantuu. Mutta joskus tulee erehdys ja seuraukset sitten voivat olla vakavat. Tämä on profetoijan ongelma eikä siihen ole kovin tyhjentävää ja hyvää vastausta.


        >>>Mahtoiko tämä pelle mennä itseensä tapauksen jälkeen, epäilen.<<<


        Jos kuuntelet Paavon puheen, hän valaisee asiaa vähän. Hän tunnustaa tehneensä virheitä ja menneensä Jeesuksen eteen saamaan anteeksiannon. Jeesus ei kuitenkaan potkaise erehtynyttä palvelijaansa. Hän antaa anteeksi ja tahtoo että palvelija jatkaa ja välttää erheitä jatkossa. Niin palvelija kehittyy ja hänestä tulee entistä käyttökelpoisempi ase Jumalan työssä. Jos Jumala olis kova ja anteeksiantamaton Jumala, kukaan ei vois palvella Häntä missään asiassa. Jumala toimii armonsa ja rakkautensa kautta. Jumalan toiminta perustuu anteeksiantamiseen. Niin myös uskova toimii armossa ja armosta anteeksiantamuksessa.

        >Hän on tottunut siihen että sanoma on Jumalasta ja että sairas parantuu.
        Ainuttakaan julkisesti todistettua rukouksella parantumista ei tunneta. Todistetusta tapauksesta jenkeissä luvattu miljoona dollaria odottaa yhä ottajaansa, vaikka uskonlahkot ovat usein rahalle persoja.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Hän on tottunut siihen että sanoma on Jumalasta ja että sairas parantuu.
        Ainuttakaan julkisesti todistettua rukouksella parantumista ei tunneta. Todistetusta tapauksesta jenkeissä luvattu miljoona dollaria odottaa yhä ottajaansa, vaikka uskonlahkot ovat usein rahalle persoja.

        Minä olen parantunut monta kertaa eri vaivoista rukouksen kautta,
        Minun puolestani on rukoiltu ja minä olen parantunut. Minä itsekin olen joskus rukoillut itseni puolesta ja olen parantunut. Minä olen myös rukoillut sairaiden puolesta ja sairas on parantunut lääkärin toteamasta todellisestas sairaudesta ja vaivasta. Sairas meni lääkäriin rukouksen jälkeen ja lääkäri totesi parantumisen tapahtuneen. Kerran nelivuotias lapsi parantui korvataudista siinä minun ja lapsen vanhempien silmien edessä. Toinen saman ikäinen lapsi parantui vaikeasta astmasta jonka sairauden lääkäri oli todennut ja sitten lääkäri totesi parantumisen. Niin älä puhu minulle mitään ettei ole yhtään parantumista tapahtunut. Uskovilla, jotka rukoilevat sairaiden puolesta, on näitä kokemuksia niin sinun propaganda ei mene meille perille.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Hän on tottunut siihen että sanoma on Jumalasta ja että sairas parantuu.
        Ainuttakaan julkisesti todistettua rukouksella parantumista ei tunneta. Todistetusta tapauksesta jenkeissä luvattu miljoona dollaria odottaa yhä ottajaansa, vaikka uskonlahkot ovat usein rahalle persoja.

        >>>Todistetusta tapauksesta jenkeissä luvattu miljoona dollaria odottaa yhä ottajaansa, vaikka uskonlahkot ovat usein rahalle persoja.<<<

        Kyllä ne jenkeissä saavat odottaa niitä rahan lunastajia. Uskovat eivät etsi julkisuutta parantumisillaan, He eivät myy parantumistaan rahasta. He kunnioittavat ja rakastavat Jumalaa ja ymmärtävät että se ei ole Jumalan tahto. Niin turha luvata palkkioita. Ja sitäpaitsi jos uskova erehtyisi myymään kokemansa parantumisen rahasta koska hänellä on lääkärin todistus, ei häntä uskottaisi sittenkään. Alettaisiin selittämään että lääkäri on rahasta kirjoittanut todistuksen parantumisesta ja sairaudesta. Lääkäri voisi joutua huiskeisiin petoksen yrittämisestä. Tai sitten etsittäisiin joku toinen selitys että ei tarvittaisi maksaa. Ja uskovat eivät ole rahan perässä.


      • Jaikal91 kirjoitti:

        >>>Todistetusta tapauksesta jenkeissä luvattu miljoona dollaria odottaa yhä ottajaansa, vaikka uskonlahkot ovat usein rahalle persoja.<<<

        Kyllä ne jenkeissä saavat odottaa niitä rahan lunastajia. Uskovat eivät etsi julkisuutta parantumisillaan, He eivät myy parantumistaan rahasta. He kunnioittavat ja rakastavat Jumalaa ja ymmärtävät että se ei ole Jumalan tahto. Niin turha luvata palkkioita. Ja sitäpaitsi jos uskova erehtyisi myymään kokemansa parantumisen rahasta koska hänellä on lääkärin todistus, ei häntä uskottaisi sittenkään. Alettaisiin selittämään että lääkäri on rahasta kirjoittanut todistuksen parantumisesta ja sairaudesta. Lääkäri voisi joutua huiskeisiin petoksen yrittämisestä. Tai sitten etsittäisiin joku toinen selitys että ei tarvittaisi maksaa. Ja uskovat eivät ole rahan perässä.

        Olet kyllä harvinaisen syvällä mielikuvituksesi luomassa suossa.
        Ja tähän sitten se perinteinen, että viimeisellä tuomiolla minunkin tulee äitiä ikävä mutta silloin on liian myöhäistä jne. On ne nähty, mutta näyttöä niille ei. Juttusi ovat pelkkiä tyhjyyttään kumisevia väitteitä toisensa perään loputtomana rimpsuna, jossa yhden väitteen "todiste" on seuraava väite ja sen taas sitä seuraava. Eivät sivistyneet ihmiset sillä tavalla keskustele, vaikka lahkossasi ehä keskustelettekin.


      • jaikaliii
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Olet kyllä harvinaisen syvällä mielikuvituksesi luomassa suossa.
        Ja tähän sitten se perinteinen, että viimeisellä tuomiolla minunkin tulee äitiä ikävä mutta silloin on liian myöhäistä jne. On ne nähty, mutta näyttöä niille ei. Juttusi ovat pelkkiä tyhjyyttään kumisevia väitteitä toisensa perään loputtomana rimpsuna, jossa yhden väitteen "todiste" on seuraava väite ja sen taas sitä seuraava. Eivät sivistyneet ihmiset sillä tavalla keskustele, vaikka lahkossasi ehä keskustelettekin.

        Niin, sinä olet sinä tässä viestissäsi todistanut että ihminen ei usko vaikka kuollut herätettäsiin eloon ja hän alkaisi kertomaan mitä rajan toisella puolen on. Ja tämän on itse Herra Jeesus Kristus sanonut. Ei ihminen usko ellei hän usko evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta. Kuolleista herättämiset ja rukouksen kautta parantamiset kun perustuvat Jeesukseen Kristukseen, Hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa. Ja tämä on evankeliumia. Jos et usko evankeliumia Jeesuksesta, on luonnollista että et usko kertomuksia parantumisista tai kuolleista herättämisistä vaikka todisteet olisivat siinä sinun edessäsi. Oikeastaan sinä tekstilläsi todistat Raamatun Kirjoituksia todeksi.

        >>>Eivät sivistyneet ihmiset sillä tavalla keskustele, vaikka lahkossasi ehä keskustelettekin.<<

        Niin, sivistyneet ihmiset keskustelevat asiallisesti toista kuunnelleen ja kunnioittaen.


      • iloa.ja.terveyttä
        Jaikal91 kirjoitti:

        Minä olen parantunut monta kertaa eri vaivoista rukouksen kautta,
        Minun puolestani on rukoiltu ja minä olen parantunut. Minä itsekin olen joskus rukoillut itseni puolesta ja olen parantunut. Minä olen myös rukoillut sairaiden puolesta ja sairas on parantunut lääkärin toteamasta todellisestas sairaudesta ja vaivasta. Sairas meni lääkäriin rukouksen jälkeen ja lääkäri totesi parantumisen tapahtuneen. Kerran nelivuotias lapsi parantui korvataudista siinä minun ja lapsen vanhempien silmien edessä. Toinen saman ikäinen lapsi parantui vaikeasta astmasta jonka sairauden lääkäri oli todennut ja sitten lääkäri totesi parantumisen. Niin älä puhu minulle mitään ettei ole yhtään parantumista tapahtunut. Uskovilla, jotka rukoilevat sairaiden puolesta, on näitä kokemuksia niin sinun propaganda ei mene meille perille.

        Samoin minä olen parantunut rukouksen avulla. Kiitos Jeesus.


      • Henok
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Lääketieteen tontilla mestarointi ilman lääkärin koulutusta ja etenkin hengenvaarallisesti sairaan tapauksessa on todellakin pahimman luokan erehdys. Mahtoiko tämä pelle mennä itseensä tapauksen jälkeen, epäilen.

        Ennustelevat uudestaankastetut eivät kauan molottaisi sydämensä näkyjä jotka osoittautuvat toteen käymättömiksi. Raamatun mukaan sellaisten idioottien kuin jaikalii ja p pelle järvinen heitä ei ole kuultava vaan paeta heitä kuin itse perkelettä. Vanhassa testamentissa tapettiin tällaiset järviset ja en ole varma, mutta ehkä kuristettaisiin esim. jaikalii? Minä voitelisin hirttonarun että jaikali saisi viimeisenä tunteen ennen h-tiin laskeutumista tuta voitelun.


      • jaikaliii
        Henok kirjoitti:

        Ennustelevat uudestaankastetut eivät kauan molottaisi sydämensä näkyjä jotka osoittautuvat toteen käymättömiksi. Raamatun mukaan sellaisten idioottien kuin jaikalii ja p pelle järvinen heitä ei ole kuultava vaan paeta heitä kuin itse perkelettä. Vanhassa testamentissa tapettiin tällaiset järviset ja en ole varma, mutta ehkä kuristettaisiin esim. jaikalii? Minä voitelisin hirttonarun että jaikali saisi viimeisenä tunteen ennen h-tiin laskeutumista tuta voitelun.

        Sanava sinä ainakin olet, jopa siinä määrin että hymyillen luen tekstejäsi. Olet erikoisen lahjakas kirjoittaja. Mutta olisi sinulle hyväksi jos käyttäisit lahjaasi Jumalan valtakunnan työssä Kristuksen palvelemisessa. Nyt lahjasi on väärän hengen käytössä.


      • sinkkupalstalta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei tahallinen valehtelu ole mikään työtä tekevälle sattunut virhe, vaan tahallista valehtelua.

        repee et ole vieläkään vastannut kysymyksiini! :)

        onko sulla kaikki rattaa tallella? ;)

        -----------------

        Repe Ruutikallo

        19.9.2002 20:53

        on jonkin verran ainakin sinkut.netissä. Häitäkin on vietelty niissä merkeissä. Täällä notkuminen lienee turhaa.

        katokato

        30.11.2015 12:29

        täällähän on tuttuja oletko jo vaikuttanut palstalla jo 13 vuotta?

        monellako palstalla oikein kirjotat?

        tunnetko sattumoisin palstakeisaria? ;)


      • äläooo

        möks möks vaa oo kiss kiss...

        mikä on kultsipuppeli kun et puhu ollenkaan?

        et kai suutunut siitä kun viime viikonloppuna helsingissä palstakeisari eksyi kanssamme samaan baariin ja päädyimme kännis kolmenkimppaan hotellissa vaikka piti olla vain 2 keskinen ilta? ;)


    • DoctorT

      VOI HYVÄNEN AIKA TEIDÄN KANSSANNE!!

      "Opi profetoimaan",jo aiheena on kaukana Raamatun maailmasta ja PYHÄN HENGEN arvovallan ja edustajuuden maailmasta, että jokaisen TERVEEN uskovan tulisi kauhulla moisen saastan kuunteleminen lopettaa alkusanoihin!

      Eipä ihme, että olet valvonut. Saastainen ja epäterve, HARHAOPETUS, tuo mukanaan ei ainoastaan hengellistä levottomuutta,vaan aiheuttaa sielumaisemaan myrskyn. Tässä tilassa on kiiruusti riennettävä JEESUKSEN VEREN ALLE JA PUHDISTETTAVAKSI!
      JÄRVINEN on HARHAOPETTAJA pahimmasta päästä.

      SURULLISTA.ETTEIVÄT USKOVAT TUNNISTA HÄNESSÄ OLEVAA JA VAIKUTTAVAA vierasta ja epäraitist henkeä!

      Kahdesti häntä kävin Siionissa kuulemassa. Jo ensimmäisellä kerran jälkeen lähdin etsimään vastausta,mikä on se pohja,jolla hän raakkui. Meni 13 vuotta ja palasin tarkistamaan, mikään ei ollut muuttunut,samaa saastaa!

      KAVAHTAA HÄNTÄ JA HÄNEN KALTAISIAAN!

      • jaikaliiii

        Mikä Paavon puheessa oli epäraamatullista?


      • armosta

        Kiitos , Tohtori D. Asia slkeni, todellakin, miten voi Jaikalikin mennä tuollaiseen lankaan!? Eihän armolahjoja voi opetella eikä opettaa.


      • jaikaliii
        armosta kirjoitti:

        Kiitos , Tohtori D. Asia slkeni, todellakin, miten voi Jaikalikin mennä tuollaiseen lankaan!? Eihän armolahjoja voi opetella eikä opettaa.

        Eikö armolahjoista ja niiden käytöstä todellakaan voi ja tarvitse opettaa? Eikö armolahjojen käytössä voi kehittyä? Miksi sitten Paavali opetti Korintton seurakuntaa näistä asioista? Onko seurakunnan opettaminen turhaa? Miksi sitten Jumala asetti seurakuntaan opettajia tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön? Ovatko pyhät jo täysin valmiita armolajojen käyttäjiä? Onko armolahjoista opettaminen jätetty opetuksen ulkopuolelle? Minä en ymmärrä kommenttiasi mutta Näitä kysymyksiä se herätti minussa?


      • jaikaliii

        >>>SURULLISTA.ETTEIVÄT USKOVAT TUNNISTA HÄNESSÄ OLEVAA JA VAIKUTTAVAA vierasta ja epäraitist henkeä!<<<<

        Yksi kysymys: Johdattaako vieras ja epäraitis henki ihmisiä Jeesuksen luokse tunnustamaan ja hylkäämään syntinsä ja saamaan puhdistuksen synneistään Jeesuksen veren kautta? Vai voiko olla niin että vaikka julistaja tekee niin, hänessä voi vaikuttaa väärä henki? Perustele Raamatulla.


      • jaikaliii

        >>>>Meni 13 vuotta ja palasin tarkistamaan, mikään ei ollut muuttunut,samaa saastaa!<<<

        Mikä hänen puheissaan tai toiminnassaan on saastaa?


    • tästäeipääsemihinkään

      se on vaan sillä tavalla että on olemassa yksinkertaisia puhujia ja samanlaisia kuuntelijoita melkolailla paljon.

      Raamattu kehottaa hankkimaan viisautta ja arvostelmaan kaikki kuulemansa.
      muuta jos ei ole tartuntapintaa sille viisaudelle niin lopun jatkokertomuksen luemmekin sitten täältä.

      • maallista.tyhmyyttä

        "on olemassa yksinkertaisia puhujia"

        Excuse me, yksinkertainen puhuja ja puhuu 1.5 tuntia?

        " jos ei ole tartuntapintaa sille viisaudelle"

        Yksinkertainen puhuja , mutta kuulijalta odotetaan viisautta?

        Tähän tarvitaan jo hengen korvat...


      • jaikaliii
        maallista.tyhmyyttä kirjoitti:

        "on olemassa yksinkertaisia puhujia"

        Excuse me, yksinkertainen puhuja ja puhuu 1.5 tuntia?

        " jos ei ole tartuntapintaa sille viisaudelle"

        Yksinkertainen puhuja , mutta kuulijalta odotetaan viisautta?

        Tähän tarvitaan jo hengen korvat...

        Älkää puhuko vertauksilla. Yksinkertainen kuulija ei ymmärrä. Jeesuskin selitti vertaukset omillleen jos Hän oli puhunut vertauksilla. Niin selittäkää nyt tekin hyvät ystävät mitä tarkoitatte.


    • jaikaliii

      Voisin vielä sanoa sen että harvoin, hyvin harvoin kuuntelen netistä puolentoistatunnin pituisia saarnoja, en ehkä koskaan. En yleensä jaksa kuunnella mitään hengellistä puhetta jos puheessa ei ole Pyhä Henki. Mutta tätä Paavon saarnan kuuntelemista en yksinkertaisesti voinut lopettaa, en vaikka oli yö. Puhe ei ollut liian pitkä, olisin jaksanut kuunnella vielä tunnin.

    • Ite.ootte

      Profetoimista ei "opita". Tuo ihmistekoisuus on helluntailaisuudessa aina esillä. Ei vahingossakaan kunniaa Jumalalle, Jeesukselle, Pyhälle Hengelle. Kristuksen teot kielletään ja julistetaan ihmistekoja!

      Profetia on Jumalan armolahja. Tuolloin Jumalan Pyhä Henki Itse puhuu profetoijan kautta. Se ei ole mikään profetoijan oma oppisaavutus, paitsi tietysti helluntailaisuudessa.

      • >>> Tuolloin Jumalan Pyhä Henki Itse puhuu profetoijan kautta.<<<


        Sinulla on väärä oppi tässä asiassa. Jumalan Pyhä Henki ei itse puhu profetoijan kautta. Jumalan Pyhä Henki antaa profetoivalle sanoman. Profetoiva sitten puhuu ja välittää sen sanoman ihmisille. Siis ihminen puhuu, ei Pyhä Henki. Se on vähän sama asia kuin jos minä antaisin sinulle sanoman välitettäväksi Matti Meikäläiselle. Sinä menisit Matin luokse ja sanoisit hänelle että jaikal sanoo sinulle näin. Mutta ei jaikal olisi puhumassa. Sinä puhuisit jaikalin sanoman Matille. Ja koska sinä puhut sen sanoman, sinä voit panna sanomaan omiasi, sellaista mitä minä en ole käskenyt sinun puhua Matille.


        Sinun ei tarvinnut kirjoittaa kuin muutama sana niin huomaame että profetoimisesta saa ja tulee opettaa seurakuntaa, so. uskovia. Silloin nämä väärät opit ja käsitykset vähenevät ja uskovat oppivat profetoimaan. Se on niin kuin Paavo opettaa. Profetian armolahja on Jumalan antama ase Jumalan valtakunnan työssä. Asetta tulee käyttää ja silloin sen käytössä harjaantuu. Yleensä aseen käytössä tarvitaan ensin perusopetusta aseesta ja sen toiminnasta ja huollosta ennen kuin asetta aletaan käyttämään. Niin ainakin armeijassa meitä alokkaita opetettiin käyttämään rynnäkkökivääriä. Ja Jumala sitten ei saisi opettaa omia sotilaitaan käyttämään antamiaan aseita????

        Tarkista oppisi onko se Jumalasta vai puhutko omiasi.


      • Risti.minussa
        Jaikal91 kirjoitti:

        >>> Tuolloin Jumalan Pyhä Henki Itse puhuu profetoijan kautta.<<<


        Sinulla on väärä oppi tässä asiassa. Jumalan Pyhä Henki ei itse puhu profetoijan kautta. Jumalan Pyhä Henki antaa profetoivalle sanoman. Profetoiva sitten puhuu ja välittää sen sanoman ihmisille. Siis ihminen puhuu, ei Pyhä Henki. Se on vähän sama asia kuin jos minä antaisin sinulle sanoman välitettäväksi Matti Meikäläiselle. Sinä menisit Matin luokse ja sanoisit hänelle että jaikal sanoo sinulle näin. Mutta ei jaikal olisi puhumassa. Sinä puhuisit jaikalin sanoman Matille. Ja koska sinä puhut sen sanoman, sinä voit panna sanomaan omiasi, sellaista mitä minä en ole käskenyt sinun puhua Matille.


        Sinun ei tarvinnut kirjoittaa kuin muutama sana niin huomaame että profetoimisesta saa ja tulee opettaa seurakuntaa, so. uskovia. Silloin nämä väärät opit ja käsitykset vähenevät ja uskovat oppivat profetoimaan. Se on niin kuin Paavo opettaa. Profetian armolahja on Jumalan antama ase Jumalan valtakunnan työssä. Asetta tulee käyttää ja silloin sen käytössä harjaantuu. Yleensä aseen käytössä tarvitaan ensin perusopetusta aseesta ja sen toiminnasta ja huollosta ennen kuin asetta aletaan käyttämään. Niin ainakin armeijassa meitä alokkaita opetettiin käyttämään rynnäkkökivääriä. Ja Jumala sitten ei saisi opettaa omia sotilaitaan käyttämään antamiaan aseita????

        Tarkista oppisi onko se Jumalasta vai puhutko omiasi.

        Tässä on ero helluntailaisuuden ja kristinuskon, erityisesti luterilaisuuden välillä: helluntailaisuus opettaa ihmistekoja. Esim. edellä: "PH Itse ei puhu, vaan antaa sanoman ihmiselle, joka sitten kertoo sen eteenpäin".

        Tuossa edellä, kun helluntailaisen harhaopin olemusta tarkastellaan, - vaikkei asia aihetta tuntemattomalle aivan suoraan ilmene, - sen juuret, perustus ja aina uskollinen yhteys on jaikaliinkin opetuksen kohdissa löydettävissä, näissä helluntailaisuuden pääharhaoppeissa: nestoriolaisuudessa, sekä areiolaisuudessa. Näissä, kuten päälle kymmenessä muussakin, toinen toisiinsa harkitusti yhdistetyissä harhaopeissa.

        Tässä, nestoriolaisessa harhaopissa tekijä ei ole Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki, vaan PH on kuin kirjekyyhky, tuo sanoman helluntailaiselle, sanoo: "Lue tämä ihmisille." Tähän kytkeytyy myös donatolaisuus: oppi tietyistä Jumalan valituista, jotka itsessään, lihassaankin ovat muita korkeammat.

        Samaten Jumalan Yhden Pyhän Kolminaisuuden kieltäminen. Julkisesti helluntailaiset muka opettavat kolminaisuusopin mukaisesti, mutta käytännössä näihin harhaoppeihin, jotta ne olisivat edes hiukankin loogisesti selitettyjä, ei kolminaisuusoppi voi nk. istua. Nuo harhaopit itsessään kieltävät kolminaisuusopin.

        Helluntailaisuus tekee kaikkensa, että sen jäsenet pysyisivät kaukana kristinuskon totuuksista, kirkkohistoriasta, teologiasta, sillä muutoin, ihmisten tajutessa mistä on kysymys, helluntaiuskonto, vapaamuurareiden hartaasti luoma vapaasuuntainen kupla, alkaa hajota.

        Pohjimmiltaan kaikki nämä harhaopit mahdollistaa nk. pelagiolainen harhaoppi: oppi ihmisen kyvystä voida vapaasti valita synnin ja vanhurskauden välillä, "vapaa ratkaisuvalta". Joka käytännössä on Jumalan kielteisyyttä, Kristuksen tekojen kielteisyyttä, Pyhän Hengen todellisen, voimallisen toiminnan kielteisyyttä. Ihmiskeskeisyyttä. Satanismia. Luciferismia.

        Kuten rakas lukija havaitsee: tunnustaessani Jumalan Voimaa, helluntailainen suoraan nimesi minut harhaopin kannattajaksi! Tämä riita helluntailaisten ja kristittyjen välillä tulee aina olemaan, sillä helluntailaisuus korostaa kaikessa pelastustyössä uskovien omaa olemusta.

        Kristinusko, kuten esim. luterilaisuus, ihmisen omaa mitättömyyttä, mutta uskon kautta Kristuksen voimaa hänessä ja hänen kauttaan.

        Koska helluntailaisuus on täynnä toinen toistensa ristiriitaisuuksia, he toisaalta opettavat nk. henkikastetta, Pyhällä Hengellä täyttymistä ja opettavat, että PH näin, tämän kautta toimii helluntailaisessa. Nyt kuitenkin jaikalii kiistää tämän näennäisen, julkisen perusopin, koko helluntailaisuuden perustan ja opettaa tätä vastaan. Hän opettaa, ettei uudestisyntyneessä vaikuta, puhu Jumalan Pyhä Henki Itse, vaan helluntaiuskova on kuin postitoimisto, se saa lähetyksiä Taivaasta, jotka se sitten julkaisee.

        Billy Graham, tosin baptisti, mutta vapaitasuuntia hänkin, kertoo joka aamu juttelevansa puhelimessa Jumalan kanssa. Hänessä ei siis siäsisesti vaikuta Kristus, vaan hän saa häneltä ainoastaan puheluita.

        Tässä nyt ilmenee se helluntailaisuuden ristiriitaisuus, joka on tehnyt monet tuon lahkon, itsessään vilpittömät kristityt uhrit hämmentyneiksi: edellinen puhuja sanoo yhtä, seuraava puhuja kumoaa edellisen ja molemmille helluntailaiset taputtavat ja huutavat "ameeen!"


      • Risti.minussa kirjoitti:

        Tässä on ero helluntailaisuuden ja kristinuskon, erityisesti luterilaisuuden välillä: helluntailaisuus opettaa ihmistekoja. Esim. edellä: "PH Itse ei puhu, vaan antaa sanoman ihmiselle, joka sitten kertoo sen eteenpäin".

        Tuossa edellä, kun helluntailaisen harhaopin olemusta tarkastellaan, - vaikkei asia aihetta tuntemattomalle aivan suoraan ilmene, - sen juuret, perustus ja aina uskollinen yhteys on jaikaliinkin opetuksen kohdissa löydettävissä, näissä helluntailaisuuden pääharhaoppeissa: nestoriolaisuudessa, sekä areiolaisuudessa. Näissä, kuten päälle kymmenessä muussakin, toinen toisiinsa harkitusti yhdistetyissä harhaopeissa.

        Tässä, nestoriolaisessa harhaopissa tekijä ei ole Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki, vaan PH on kuin kirjekyyhky, tuo sanoman helluntailaiselle, sanoo: "Lue tämä ihmisille." Tähän kytkeytyy myös donatolaisuus: oppi tietyistä Jumalan valituista, jotka itsessään, lihassaankin ovat muita korkeammat.

        Samaten Jumalan Yhden Pyhän Kolminaisuuden kieltäminen. Julkisesti helluntailaiset muka opettavat kolminaisuusopin mukaisesti, mutta käytännössä näihin harhaoppeihin, jotta ne olisivat edes hiukankin loogisesti selitettyjä, ei kolminaisuusoppi voi nk. istua. Nuo harhaopit itsessään kieltävät kolminaisuusopin.

        Helluntailaisuus tekee kaikkensa, että sen jäsenet pysyisivät kaukana kristinuskon totuuksista, kirkkohistoriasta, teologiasta, sillä muutoin, ihmisten tajutessa mistä on kysymys, helluntaiuskonto, vapaamuurareiden hartaasti luoma vapaasuuntainen kupla, alkaa hajota.

        Pohjimmiltaan kaikki nämä harhaopit mahdollistaa nk. pelagiolainen harhaoppi: oppi ihmisen kyvystä voida vapaasti valita synnin ja vanhurskauden välillä, "vapaa ratkaisuvalta". Joka käytännössä on Jumalan kielteisyyttä, Kristuksen tekojen kielteisyyttä, Pyhän Hengen todellisen, voimallisen toiminnan kielteisyyttä. Ihmiskeskeisyyttä. Satanismia. Luciferismia.

        Kuten rakas lukija havaitsee: tunnustaessani Jumalan Voimaa, helluntailainen suoraan nimesi minut harhaopin kannattajaksi! Tämä riita helluntailaisten ja kristittyjen välillä tulee aina olemaan, sillä helluntailaisuus korostaa kaikessa pelastustyössä uskovien omaa olemusta.

        Kristinusko, kuten esim. luterilaisuus, ihmisen omaa mitättömyyttä, mutta uskon kautta Kristuksen voimaa hänessä ja hänen kauttaan.

        Koska helluntailaisuus on täynnä toinen toistensa ristiriitaisuuksia, he toisaalta opettavat nk. henkikastetta, Pyhällä Hengellä täyttymistä ja opettavat, että PH näin, tämän kautta toimii helluntailaisessa. Nyt kuitenkin jaikalii kiistää tämän näennäisen, julkisen perusopin, koko helluntailaisuuden perustan ja opettaa tätä vastaan. Hän opettaa, ettei uudestisyntyneessä vaikuta, puhu Jumalan Pyhä Henki Itse, vaan helluntaiuskova on kuin postitoimisto, se saa lähetyksiä Taivaasta, jotka se sitten julkaisee.

        Billy Graham, tosin baptisti, mutta vapaitasuuntia hänkin, kertoo joka aamu juttelevansa puhelimessa Jumalan kanssa. Hänessä ei siis siäsisesti vaikuta Kristus, vaan hän saa häneltä ainoastaan puheluita.

        Tässä nyt ilmenee se helluntailaisuuden ristiriitaisuus, joka on tehnyt monet tuon lahkon, itsessään vilpittömät kristityt uhrit hämmentyneiksi: edellinen puhuja sanoo yhtä, seuraava puhuja kumoaa edellisen ja molemmille helluntailaiset taputtavat ja huutavat "ameeen!"

        >>> opettavat, että PH näin, tämän kautta toimii helluntailaisessa.<<<


        Sinun tekstissäsi on paljon virheitä, väittämiä jotka eivät ole totta. Mutta otin yhden esimerkin. Helluntailaiset eivät opeta niin kuin väität. Helluntailaiset opettavat että Pyhä Henki toimii jokaisessa uskovassa seurakuntarajoista riippumatta. Pyhä Henki ei katso missä seurakunnassa uskova käy ja sen mukaan siten vaikuta hänessä. Pyhä Henki vaikuttaa kaikissa uskovissa. Näin helluntailaiset opettavat, ainakin sen mukaan mitä itse olen helluntailaisia kuunnellut.


        Mutta otetaana vielä toinen väärä väitteesi;


        >>>Hän opettaa, ettei uudestisyntyneessä vaikuta, puhu Jumalan Pyhä Henki Itse, vaan helluntaiuskova<<<


        Minä en opeta niin kuin väität tässä. Tässä ketjussa oli kysymys profetoimisesta. Profetoimisessa ei todellakaan Pyhä Henki puhu, vaan profetoiva ihminen puhuu. Jos Pyhä Henki puhuisi, puhe olisi erehtymätöntä eikä sitä saisi arvostella. Nyt Raamattu kuitenkin käskee arvostelemaan profetiat. Miksi? Koska profetoiva vajava ihminen puhuu eikä Pyhä Henki. Pyhä Henki antaa sanoman ja uskova välittää sen. Siis ihminen puhuu sen minkä uskoo saaneensa ja saavansa Jumalalta. Ja ihminen voi erehtyä mutta Pyhä Henki ei voi erehtyä.


        1.Korinttolaiskirje:14:3 "Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi." Puhuuko Pyhä Henki vai ihminen?


        2 Piet 1:21 "sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta." Siis ihminen puhuu sen minkä saa Jumalalta. Selviskö?


        1 Kor 14:29-33 "Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,"


        Profetoija puhuu, ei Pyhä Henki, ja muut sitten arvostelevat profetiaa, sanomaa, ei profeettaa eikä hänen vaatteitaan tai autonsa merkkiä tai sen kuntoa.


        Älä tulkitse minun opetustani/kirjoitustani ja väitä minun opettavan sitä tai tätä kun vääristät kirjoituksiani.


      • Soffi.profeetta
        Jaikal91 kirjoitti:

        >>> opettavat, että PH näin, tämän kautta toimii helluntailaisessa.<<<


        Sinun tekstissäsi on paljon virheitä, väittämiä jotka eivät ole totta. Mutta otin yhden esimerkin. Helluntailaiset eivät opeta niin kuin väität. Helluntailaiset opettavat että Pyhä Henki toimii jokaisessa uskovassa seurakuntarajoista riippumatta. Pyhä Henki ei katso missä seurakunnassa uskova käy ja sen mukaan siten vaikuta hänessä. Pyhä Henki vaikuttaa kaikissa uskovissa. Näin helluntailaiset opettavat, ainakin sen mukaan mitä itse olen helluntailaisia kuunnellut.


        Mutta otetaana vielä toinen väärä väitteesi;


        >>>Hän opettaa, ettei uudestisyntyneessä vaikuta, puhu Jumalan Pyhä Henki Itse, vaan helluntaiuskova<<<


        Minä en opeta niin kuin väität tässä. Tässä ketjussa oli kysymys profetoimisesta. Profetoimisessa ei todellakaan Pyhä Henki puhu, vaan profetoiva ihminen puhuu. Jos Pyhä Henki puhuisi, puhe olisi erehtymätöntä eikä sitä saisi arvostella. Nyt Raamattu kuitenkin käskee arvostelemaan profetiat. Miksi? Koska profetoiva vajava ihminen puhuu eikä Pyhä Henki. Pyhä Henki antaa sanoman ja uskova välittää sen. Siis ihminen puhuu sen minkä uskoo saaneensa ja saavansa Jumalalta. Ja ihminen voi erehtyä mutta Pyhä Henki ei voi erehtyä.


        1.Korinttolaiskirje:14:3 "Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi." Puhuuko Pyhä Henki vai ihminen?


        2 Piet 1:21 "sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta." Siis ihminen puhuu sen minkä saa Jumalalta. Selviskö?


        1 Kor 14:29-33 "Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,"


        Profetoija puhuu, ei Pyhä Henki, ja muut sitten arvostelevat profetiaa, sanomaa, ei profeettaa eikä hänen vaatteitaan tai autonsa merkkiä tai sen kuntoa.


        Älä tulkitse minun opetustani/kirjoitustani ja väitä minun opettavan sitä tai tätä kun vääristät kirjoituksiani.

        ">>>Hän opettaa, ettei uudestisyntyneessä vaikuta, puhu Jumalan Pyhä Henki Itse, vaan helluntaiuskova<<<

        Minä en opeta niin kuin väität tässä. Tässä ketjussa oli kysymys profetoimisesta. Profetoimisessa ei todellakaan Pyhä Henki puhu, vaan profetoiva ihminen puhuu. "

        "Profetoija puhuu, ei Pyhä Henki, ja muut sitten arvostelevat profetiaa, sanomaa,"
        ***
        Ota nyt tästäkin selvä. Tiedän kyllä, että helluntailaisten opetuksissa ei ole tolkun häivää. Teillä 1 1=2, mutta 2 2=3.

        Siis, tietenkään PH ei huuda Taivaasta viestejään, vaan käyttää profetoijaa (profetoija ja profeetta ovat kaksi eri asiaa). Ääni, puhe on profetoijan, mutta sanoma on Pyhän Hengen puhetta. Pyhä Henki siis puhuu. Pyhä Henki ei kirjoita, tai kuiski profetiaa profetoijan korvaan ja profeetta sitten sitä julista, vaan profetia lähtee profetoijan sisältä, PH:n puheena.

        Ootte te kummallisia "helluntailaisia". Ja vielä haukutte minut!

        Mutta kun te ette ymmärrä edes Kristuksen kaksiluontoisuutta (samalla ihminen, samalla Jumala, Kolmiyhteinen Jumala kaikenlisäksi!), on teidän vaikea ymmärtää myös tätä. Siksi viittaan noihin nimeltämainittuihin harhaoppeihin, joita te useimmat ette edes tiedä edustavanne. Myös harhaopeissa vaikuttaa henki.

        Ehkä te ymmärrätte mitä riivaustilalla tarkoitetaan? Riivatussa ihmisessä siis puhuu demoni, ihmisen suulla. Tajuatko? Ihmisen suu ja ääni, mutta puhuja on demoni.

        Samalla periaatteella tapahtuu myös profetoiminen: uskova Pyhässä Hengessä puhuu PH:n sanoja, puhuja on siis itseasiassa Pyhä Henki. Aivan kuten kielilläpuheessakin, silloin kun kielilläpuhe on aitoa kielilläpuhetta eikä jotain sielullista änkkäämistä.


      • Soffi.profeetta kirjoitti:

        ">>>Hän opettaa, ettei uudestisyntyneessä vaikuta, puhu Jumalan Pyhä Henki Itse, vaan helluntaiuskova<<<

        Minä en opeta niin kuin väität tässä. Tässä ketjussa oli kysymys profetoimisesta. Profetoimisessa ei todellakaan Pyhä Henki puhu, vaan profetoiva ihminen puhuu. "

        "Profetoija puhuu, ei Pyhä Henki, ja muut sitten arvostelevat profetiaa, sanomaa,"
        ***
        Ota nyt tästäkin selvä. Tiedän kyllä, että helluntailaisten opetuksissa ei ole tolkun häivää. Teillä 1 1=2, mutta 2 2=3.

        Siis, tietenkään PH ei huuda Taivaasta viestejään, vaan käyttää profetoijaa (profetoija ja profeetta ovat kaksi eri asiaa). Ääni, puhe on profetoijan, mutta sanoma on Pyhän Hengen puhetta. Pyhä Henki siis puhuu. Pyhä Henki ei kirjoita, tai kuiski profetiaa profetoijan korvaan ja profeetta sitten sitä julista, vaan profetia lähtee profetoijan sisältä, PH:n puheena.

        Ootte te kummallisia "helluntailaisia". Ja vielä haukutte minut!

        Mutta kun te ette ymmärrä edes Kristuksen kaksiluontoisuutta (samalla ihminen, samalla Jumala, Kolmiyhteinen Jumala kaikenlisäksi!), on teidän vaikea ymmärtää myös tätä. Siksi viittaan noihin nimeltämainittuihin harhaoppeihin, joita te useimmat ette edes tiedä edustavanne. Myös harhaopeissa vaikuttaa henki.

        Ehkä te ymmärrätte mitä riivaustilalla tarkoitetaan? Riivatussa ihmisessä siis puhuu demoni, ihmisen suulla. Tajuatko? Ihmisen suu ja ääni, mutta puhuja on demoni.

        Samalla periaatteella tapahtuu myös profetoiminen: uskova Pyhässä Hengessä puhuu PH:n sanoja, puhuja on siis itseasiassa Pyhä Henki. Aivan kuten kielilläpuheessakin, silloin kun kielilläpuhe on aitoa kielilläpuhetta eikä jotain sielullista änkkäämistä.

        >>>Ääni, puhe on profetoijan, mutta sanoma on Pyhän Hengen puhetta. Pyhä Henki siis puhuu.<<<

        Pyhä Henki antaa sanoman ihmiselle. Ihminen puhuu sen toisille ihmisille. Siis IHMINEN puhu, ei Pyhä Henki. Jos Pyhä Henki puhuisi sanoman, se olisi aina virheetön ja erhetymätön. Mutta kosaka ihminen välittää Jumalalta saamansa sanoman ja ihminen on vajava, sanoma on vajava. Siksi se tulee arvostella.
        Pyhän Hengen puhetta ei tarvitse arvostella eikä Raamttu missään kehota eikä käske arvostelemaan Pyhän Hengen puhetta. Mutta ihmisen välittämän Pyhän Hengen sanoman Raamattu käskee arvostelemaan.

        >>> Ootte te kummallisia "helluntailaisia". Ja vielä haukutte minut!<<<

        Minä en tietääkseni ole haukkunut sinua. Mutta miten on sinun laitasi? Oletko haukkunut minua ja helluntailaisia (tässä ketjussa)?


        >>>Ehkä te ymmärrätte mitä riivaustilalla tarkoitetaan? Riivatussa ihmisessä siis puhuu demoni, ihmisen suulla. Tajuatko? Ihmisen suu ja ääni, mutta puhuja on demoni. Samalla periaatteella tapahtuu myös profetoiminen: uskova Pyhässä Hengessä puhuu PH:n sanoja, puhuja on siis itseasiassa Pyhä Henki.<<

        Ei tapahdu samalla periaatteella!!!!!!!!!!! Älä vertaa riivatun puhetta Pyhän Hengen vallassa olevan uskovan puheeseen. Riivaaja ottaa ihmisen käyttöönsä ja kanavakseen väkisin pakolla, ei kysy ihmiseltä lupaa. Riivaaja siis hallitsee ihmistä enemmän tai vähemmän väkisin.


        Pyhä Henki ei ota väkisin ketään käyttöönsä ja kanavakseen. Pyhä Henki ei pakota ihmistä puhumaan sanomaansa. Pyhä Henki pyytää uskovalta luvan käyttää Häntä. Pyhässä Hengessä puhuvan ihmisen tuleekin antautua Pyhälle Hengelle. Silloin Pyhä Henki pääsee tuomaan sanomansa uskovan kautta. Mutta Pyhä Henki ei puhu. Uskova puhuu.


      • Soffi.profeetta kirjoitti:

        ">>>Hän opettaa, ettei uudestisyntyneessä vaikuta, puhu Jumalan Pyhä Henki Itse, vaan helluntaiuskova<<<

        Minä en opeta niin kuin väität tässä. Tässä ketjussa oli kysymys profetoimisesta. Profetoimisessa ei todellakaan Pyhä Henki puhu, vaan profetoiva ihminen puhuu. "

        "Profetoija puhuu, ei Pyhä Henki, ja muut sitten arvostelevat profetiaa, sanomaa,"
        ***
        Ota nyt tästäkin selvä. Tiedän kyllä, että helluntailaisten opetuksissa ei ole tolkun häivää. Teillä 1 1=2, mutta 2 2=3.

        Siis, tietenkään PH ei huuda Taivaasta viestejään, vaan käyttää profetoijaa (profetoija ja profeetta ovat kaksi eri asiaa). Ääni, puhe on profetoijan, mutta sanoma on Pyhän Hengen puhetta. Pyhä Henki siis puhuu. Pyhä Henki ei kirjoita, tai kuiski profetiaa profetoijan korvaan ja profeetta sitten sitä julista, vaan profetia lähtee profetoijan sisältä, PH:n puheena.

        Ootte te kummallisia "helluntailaisia". Ja vielä haukutte minut!

        Mutta kun te ette ymmärrä edes Kristuksen kaksiluontoisuutta (samalla ihminen, samalla Jumala, Kolmiyhteinen Jumala kaikenlisäksi!), on teidän vaikea ymmärtää myös tätä. Siksi viittaan noihin nimeltämainittuihin harhaoppeihin, joita te useimmat ette edes tiedä edustavanne. Myös harhaopeissa vaikuttaa henki.

        Ehkä te ymmärrätte mitä riivaustilalla tarkoitetaan? Riivatussa ihmisessä siis puhuu demoni, ihmisen suulla. Tajuatko? Ihmisen suu ja ääni, mutta puhuja on demoni.

        Samalla periaatteella tapahtuu myös profetoiminen: uskova Pyhässä Hengessä puhuu PH:n sanoja, puhuja on siis itseasiassa Pyhä Henki. Aivan kuten kielilläpuheessakin, silloin kun kielilläpuhe on aitoa kielilläpuhetta eikä jotain sielullista änkkäämistä.

        >>>Mutta kun te ette ymmärrä edes Kristuksen kaksiluontoisuutta (samalla ihminen, samalla Jumala, Kolmiyhteinen Jumala kaikenlisäksi!), on teidän vaikea ymmärtää myös tätä.<<<

        Minulla ei ole vaikea ymmärtää. Lue tästä kuinka minä ymmärrän Jumalan, Pyhän Hengen ja Jeesuksen. http://www.jaikal.se/48683134
        Olen muokannut tätä tekstiä kahtena viimeisinä öinä.


      • kysyvä
        Soffi.profeetta kirjoitti:

        ">>>Hän opettaa, ettei uudestisyntyneessä vaikuta, puhu Jumalan Pyhä Henki Itse, vaan helluntaiuskova<<<

        Minä en opeta niin kuin väität tässä. Tässä ketjussa oli kysymys profetoimisesta. Profetoimisessa ei todellakaan Pyhä Henki puhu, vaan profetoiva ihminen puhuu. "

        "Profetoija puhuu, ei Pyhä Henki, ja muut sitten arvostelevat profetiaa, sanomaa,"
        ***
        Ota nyt tästäkin selvä. Tiedän kyllä, että helluntailaisten opetuksissa ei ole tolkun häivää. Teillä 1 1=2, mutta 2 2=3.

        Siis, tietenkään PH ei huuda Taivaasta viestejään, vaan käyttää profetoijaa (profetoija ja profeetta ovat kaksi eri asiaa). Ääni, puhe on profetoijan, mutta sanoma on Pyhän Hengen puhetta. Pyhä Henki siis puhuu. Pyhä Henki ei kirjoita, tai kuiski profetiaa profetoijan korvaan ja profeetta sitten sitä julista, vaan profetia lähtee profetoijan sisältä, PH:n puheena.

        Ootte te kummallisia "helluntailaisia". Ja vielä haukutte minut!

        Mutta kun te ette ymmärrä edes Kristuksen kaksiluontoisuutta (samalla ihminen, samalla Jumala, Kolmiyhteinen Jumala kaikenlisäksi!), on teidän vaikea ymmärtää myös tätä. Siksi viittaan noihin nimeltämainittuihin harhaoppeihin, joita te useimmat ette edes tiedä edustavanne. Myös harhaopeissa vaikuttaa henki.

        Ehkä te ymmärrätte mitä riivaustilalla tarkoitetaan? Riivatussa ihmisessä siis puhuu demoni, ihmisen suulla. Tajuatko? Ihmisen suu ja ääni, mutta puhuja on demoni.

        Samalla periaatteella tapahtuu myös profetoiminen: uskova Pyhässä Hengessä puhuu PH:n sanoja, puhuja on siis itseasiassa Pyhä Henki. Aivan kuten kielilläpuheessakin, silloin kun kielilläpuhe on aitoa kielilläpuhetta eikä jotain sielullista änkkäämistä.

        Mites se kielten selittäminen toimii?


    • DoctorT

      HARHAOPIN OPETUS,sisältää hyvin paljon sellaista, johon useampi jo hönkäisee aamenensa!

      Mutta "myrkky, saasta, väärä", kätkeytyy yksittäisiin tokaisuihin ja kantoihin. Jo pelkästään teema: Opi profetoimaan on epäraamatullinen!! Pitäisi herättää!

      Opi parantamaan, voisi olla seuraava jne jne. Järvinen ihan siinä samassa porukassa,joita alkaa olla 13 tusinassa. Näitä TV 7:n opettajia ja esirukoilijoita.

      He ovat aikanaan siinä joukossa,joille Jeesus sanoo: Menkää pois, minä en tunne teitä! "Emmekö me ....

      YSTÄVÄT; tämä aika on täynnä hengellistä petosta ja valhetta. Ja kuka sitä tuottaa, on valheen isän palvelija.

      NOUSKAA JA RAITISTUKAA HENGESSÄNNE!

      • jaikaliii

        Koska sinä tunnet sen raittiin tien ja kehotat meitä "harhaoppisia eksyneitä" nousemaan ja raitistumaan, osoita meille se oikea hengellisyyden tie niin tiedämme mille tielle meidän pitää nousta. Niin silloin ne, joilla on Sanan ja Hengen tuntemusta, voivat arvioida onko tiesi Jumalan tie vai sinun omarakenteinen harhatie. Jos tiedät olevasi oikealla tiellä ja tunnet sen, sinä kykenet osoittamaan sen meille. Jos olet aidosti huolestunut meistä, sinä tahtot johdattaa meidät oikeaan. Silloin sinä annat tienviittoja.


      • jaikaliii

        Täällä sitä vielä pimeässä eksyksissä hapuillaan kun ei ole kukaan joka näyttäisi oikeaa tietä.

        Heh! Muistui mieleeni; Herätyksessä ollessani rukoilin Jumalaa lähettämään luokseni jonku uskovan joka johdattaisi minua oikealle uskon tielle. Jumala lähetti miehen työmaalleni. Hän osoitti minulle Jeesuksen veren kautta puhdistusta synneistäni. Lähdin sille tielle, Jeesus tielle, ja sain puhdistuksen synneistäni ja elämän.

        Nyt kuuntelin Paavo Järvisen puhetta. Hän osoitta tätä samaa tietä kuulijoilleen. Nyt kuitenkin tällä on "uskovia" jotka tuomitsevat tämän tien vääräksi. Kyllä on aikoihin eletty kun ihmisellä on joku parempi tie kuin Jumalan minulle osoittama tie, tie mille Jumala minut kerran johdatti ja jolla vieläkin vaellan. Mutta siitä tiestä nämä "paremmin tietävät" eivät puhu mitään, tuomitsevat vain toisia ihmisiä.


    • helluntailainen

      Kyllähän Paavo on julistaja, joka uskaltaa vielä sanoa synninkin synniksi ja varoittaa, mihin se johtaa jos ei tee parannusta.

    • tästäonkyse

      Paavo on evankelista ja hyvä jos pysyy siinä kutsumuksessaan, eikä lähde seikkailemaan opettajan ja paimenen kulmille ollenkaan.

      Jos joku laittaa sellaisen otsikon kuin tässä on meneillän...opi profetoimaan... niin se kerto ojostain jotain ainakin minulle!

      Sellaista teemaa ei löydy Raamatusta ellei sitten sinne kirjoita omia lehtiään.Kaikki hengellinen työ ja kutsumukset sisältävät kasvun tarpeen, mutta se on kokonaan toinen asia kuin jonkun Jumalan antaman mukaoppiminen! Näissä pitäisi olal tarkkana eikä heittää kuulijakuntaan sellaisia siemeniä joita kasvaa pelkästään rikkakakasveja!

      • jaikaliii

        Tavallaan ymmärrän mitä sinä tahdot sanoa. Onhan selvää että hengelliseen työhön kasvetaan, tai hengellisessä työssä kasvetaan ja Jumala kouluttaa vie eteen päin.

        Mutta kun Raamattu sanoo että "te saatatte kaikki profetoida kukin toisenne jälkeen", niin miten sinä tuon Sanan ymmärrät? Minä ymmärrän että heti uskoon tulon hetkestä alkaen, jos uskova on saanut Pyhän Hengen kasteen, hänellä on mahdollista ja hän voi profetoida. Onhan todistuksia uskoon tuloista joissa ihminen jättäytymisen hetkellä, uskoon tulon hetkellä, on täyttynyt Pyhällä Hengellä, alkanut puhumaan kielillä ja profetoinut. Hän ei ollut ehtinyt olla uskossa yhtä tuntia, niin jo profetoi. Niin ei kait Jumala vaadi uskovalta uskossa kasvamista ennen kuin hän voi profetoida. Jos vaatisi, kuka ratkaisisi koska uskova on kypsä profetoimaan ja mistä Raamatusta tämä kypsyyden aika olisi luettavissa?

        Jos nyt äsken kääntynyt uskova saa profetoimisen armolahjan vaikka ei tidä profetoimisesta yhtään mitään, mutta lahja vain on siellä, eikö häntä tule opettaa profetian lahjan käyttämisessä? Onko mielestäsi Paavon opetus väärää tai mitä siinä on kritisoimista? Selitä vähän tuota viestiäsi mitä tarkoitat.


      • >>>Jos joku laittaa sellaisen otsikon kuin tässä on meneillän...opi profetoimaan... niin se kerto ojostain jotain ainakin minulle!

        Sellaista teemaa ei löydy Raamatusta <<<

        Kyllä löytyy 1 Kor 12-14 luvuista. MUTTA....

        Koska sinun mielestäsi profetoimisesta ei tarvitse eikä saa opettaa vaikka Paavali opetti Korintton uskovia profetoimisesta, vastaa minun aikaisempaan kysymykseen. Se oli tämä

        "Jos nyt äsken kääntynyt uskova saa profetoimisen armolahjan, vaikka ei tidä profetoimisesta yhtään mitään, mutta lahja vain on siellä, eikö häntä tule opettaa profetian lahjan käyttämisessä? Onko mielestäsi Paavon opetus väärää tai mitä siinä on kritisoimista? Selitä vähän tuota viestiäsi mitä tarkoitat."


    • DoctorT

      Toistan vielä kolmannen kerran; Paavo Järvinen on puhdas harhan opettaja kaikilta osiltaan!

      Toki hän, niinkuin kaikki muutkin harhauttajat, osaa laittaa vehnää oikeassa suhteessa joukkoon, mutta luste on se,joka turmelee. Ellet ole tarkka ja hengelliset aistit alistettuina Herran Hengelle, nielaiset saastuneen salaattikastikkeen ja käy kuten aloittajalle; pää ei rauhoitukaan,eikä siinä myöskään sielu.

      Olen Järvisen tutkinut riittävällä sekä aika että muulla marginaalilla ja harhaopettajana pysyy!

      • jaikaliii

        Minua aloituksen linkissä oleva Järvisen puhe siunasi siinä määrin että jäin kuuntelemaan vaikka oli yö ja olisi pitänyt panna jo nukkumaan. Minua puhe siunasi ja rohkaisi sekä vahvisti uskoani. Sitäpaitsi koin että puhuja oli Pyhässä Hengessä.

        Sinä et vieläkään ole osoittanut että mikä puheessa oli väärää. Minä en kokenut väärää henkeä puheessa. Voin erehtyä koska olen erehtyväinen ihminen. Mutta minulla on vähän kokemusta hengellisistä asioista, niin voin jo vähän luottaa omaan arviokykyyni.


        Mistä minä tiedän kun minua siunaavan puheen toinen tuomitsee väärästä lähteestä tulevaksi, että se tuomitsija on oikeassa ja minä olen väärässä? Jos minä aina kysyisin ihmisiltä mitä mieltä sinä ja sinä olet, enkä luottaisi omaan arviokykyn, olisin kuin tuuliviirin joka heiluu sen mukaan sinne ja tänne keneltä kysyy. Onhan selvää että kaikilla ei ole sama mielipide vaikka kyseessä olisi Jumalan voitelema Pyhässä Hengessä puhuva Jumalan sanomaa esille tuova Jumalan palvelija. Aina lyötyy tuomareita ja kriitikoita.


        Mistä siis tiedän että sinä olet tehnyt oikean arvion ja minä väärän arvion? Ethän ole osoittanut puheesta yhtään väärää oppia etkä muutakaan asiaa joka todistaisi väittämäsi puolesta. Sanot vain, mutta pelkkä tuomio ei riitä. Pitää kyetä perustelemaan tuomio. Tai sitten olla hiljaa. Sinä et ole perustellut mielestäni ollenkaan. Mutta olet julkisesti tuominnut Paavon. Sinun tulisi myös julkisesti perustella tuomio ja niin laskea sille perusta.


        Tedän että oikeita Jumalan palvelijoita tuomitaan ahkerasti. Se on se hinta minkä palvelija joutuu maksamaan. Niin kuin kävi Jeesukselle, niin käy Hänen palvelijalleen. Ja Jeesus puhui Pyhässä Hengessä ja teki voimatekoja ja paransi sairaita Pyhässä Hengessä. Olisi ollut luultavaa että kaikki hurraavat ja ovat iloisia kun sairaat paranevat ja riivatut vapautuvat ja jopa kuolleita herätetään ja ihmiset saavat Elävää siunaavaa Jumalan Sanaa, mutta kun ei. Kateudesta fariseukset ja ylipapit ristiinnaulituttivat Jeesuksen. Miten on tässä tapauksessa? Onko kateutta?


      • helluntailainen

        Jos julistajan puhe tai palvelus lähentää ja vahvistaa uskoa ja suhdetta Jumalaan, niin ei ole epäilystä voitelun lähtökohdasta. Ei taida olla julistajaa, joka aina ja kaikessa onnistuisi olemaan Jumalan voimassa ja johdatuksessa. Vajavaista on meidän jokaisen palvelu, eiköhän suoda se Paavollekin.


      • helluntailainen kirjoitti:

        Jos julistajan puhe tai palvelus lähentää ja vahvistaa uskoa ja suhdetta Jumalaan, niin ei ole epäilystä voitelun lähtökohdasta. Ei taida olla julistajaa, joka aina ja kaikessa onnistuisi olemaan Jumalan voimassa ja johdatuksessa. Vajavaista on meidän jokaisen palvelu, eiköhän suoda se Paavollekin.

        Minua kiusaa näillä keskusteluplstoilla se ilmiö että jokainen Jumalan palvelija, aktiivinen julistaja, tuomitaan melkein poikkeuksetta harhaopettajaksi, jos ei pahemmaksi uskalleta sanoa. Heti kun joku kertoo jotakin positiivista jostakin julistajasta, heti ovat tuomarit tuomitsemassa ilman minkäänlaista perusteluja. Ovat vain kertomansa mukaan todenneet näin. Uskalletaan julkisesti tuomita mutta ei uskalleta kertoa millä perusteella???


        Sitten kun kuuntelen tällaisen julistaja yhden puheen, hän puhuu Jeesuksen veren voimasta ja kehottaa ihmisiä tulemaan Jeesuksen luokse tekemään parannusta ja saaamaan synnit anteeksi.


        Olisi kiva nähdä koska nämä tuomarit tuomitsisivat nimeltä mainiten jonkun tunnetun Herran palvelijan Jumalan oikeaksi palvelijaksi joka julistaa Pyhässä Hengessä elävää heidän mielestään oikeaa sanaa. Ei sitä taida tapahtua. Mutta edesmenneitä julistajia voidaan kyllä kehua ja antaa heille tunnustusta. Mutta eikö Jumalalla ole enää eläviä palvelijoita joita voisi rohkaista? Sitä minä ihmettelen.


      • helluntailainen kirjoitti:

        Jos julistajan puhe tai palvelus lähentää ja vahvistaa uskoa ja suhdetta Jumalaan, niin ei ole epäilystä voitelun lähtökohdasta. Ei taida olla julistajaa, joka aina ja kaikessa onnistuisi olemaan Jumalan voimassa ja johdatuksessa. Vajavaista on meidän jokaisen palvelu, eiköhän suoda se Paavollekin.

        Kyllä julistajaksi alkava uskova on vaikeassa tilanteessa.
        Vaikka hän tietää että hänen tehtävänsä ja armoituksensa sekä voitelunsa on Jumalasta ja hän tekee Jumalan tahtoa ja palvelee Häntä,ihmiset tuomitsevat. Kyllä täytyy olla voimakas kutsumustietoisuus että jaksaa ja kestää kaiken sylkemisen. Raamattukoulun peruskurssilla eräs Raamatun opettaja melkein huusi mielle oppilaille: "Jumalan palvelijalla täytyy olla tietoisuus kutsumuksesta, kutsumustietoisuus täytyy olla vahva jotta kestää kaikki koetukset!" En muista enää sanatarkasti mutta hän painotti voimakkaasti kutsumustietoisuutta. Näyttää siltä että jokainen vilpitönkin palvelija tuomitaan saa.ta.nan kätyriksi. Silloin täytyy tosiaan tietää kenen palvelija on että jaksaa jatkaa.


    • DoctorT

      Järvinen puhuu mm .Ilmestystietoa!!

      Henki, Jumalan Pyhä Henki minussa vierastaa kaikkea hänen sanomaansa. Huolimatta siitä, että moneen kohtaan voisin vaikka aamenen hönkäistä, mutta henki,jossa hän puhuu, ei ole Jumalan Pyhä Henki!!

      Eivät kaikki, jotka hokevat Herra Herra, ole Hänen todistajiaan. Ero on hienovarainen mutta selkeä.

      Hänen tapansa osoitella ihmisiä ja heidän tarpeitaan, ei ole Oikein!!

      Eräs, jo edesmennyt ystäväni, kävi useasti Järvisen käsien alla.Varoitin ja sanoin mielipiteeni. Hän pitkään puolusteli, koska tunsi Paavon hyvin.

      Sitten hän putosi kauheaan kuiluun hengessään ja uskossaan. Silloin hän sanoi: Olen tainnut käydä väärien käsien alla!! Siihen ei ollut paljon minulla enää viisautta antaa. Rohkaisin etsimään Herraa.

      Hänen toinen sairautensa otti vallan ja vei Kotiin. Sisarensa kertoi, että taistelu Toivosta jatkui aina viime päiviin saakka mutta sai lopulta rauhan.

      Ystävät, olkaa tarkkoja. Järvisen suhteen, kuten jo aiemmin totesin hänet tutkineeni, henki on sama eksyttävä kuin oli jo tuossa ensimmäisessä tilaisuudessa 1998!!

      Voin kertoa, että kuunnellessani hänen ilmestystietoon pohjautuvaa puhetta, voin huonosti. Ja kun hän puheensa loppupuolella sanoi: Oho, tuolta laskeutuu öljyastia ja tuolta toinen, sain fyysisen mahakivun, ja pakon paeta Siionin salista. Kipu hellitti eteisessä. Kotona ryhdyin tutkimaan, mitä tämä Järvisen horina oli ja niinhän sieltä Paavo Hiltusen Superuskovat-kirjasta, löytyi kapitteli; Ilmestystieto!!

      Jospa minun perusteluni nyt riittäisivät. Tosin tiedän, ettei ihmiset ota vakavasti. Eivät edes silloin kun henki ja mieli oirehtii pahastikin. Valitettavasti tunnen muutamia tällaisia reppanoiksi joutuneita ja juuri antautumalla tietoisesti harhaoppien ja jopa sellaisten opettajien käsien alle. Sieltä on perin vaikea löytää selville vesille.

      Eli summa summarum:HARHAOPETTAJA JA SAASTUTTAJA!

      • miksiette

        uskalla tätä päin kasvoja sanoa?

        tai mennä vaikka tv 7 kameroitten eteen puhumaan näitä aisoitanne ja varottamaan ihmisiä ja nuhtelemaan harhaopettajia?

        miksi täällä netissä kasvottomana huutelette ja tuomitsette nämäkin toimii julkisesti niin silloin teidänkin pitäisi toimia julkisesti eikä nimettömänä osotellatoisia sormella!!!

        sitten pääsisimme mekin teitä kunnolla arvioimaan kun olisitte julkisuudessa mutta taitaa netissä olla vaan pelkurit jotka ei uskalla kasvoillaan mennä seurakuntaan näitä puhumaan päin ihmisten kasvoja sanomaan että olet väärässä???

        se on netissä helppo huudella kun ei ole toinen siinä läsnä!!!


      • >>>Eräs, jo edesmennyt ystäväni, kävi useasti Järvisen käsien alla.Varoitin ja sanoin mielipiteeni. Hän pitkään puolusteli, koska tunsi Paavon hyvin.

        Sitten hän putosi kauheaan kuiluun hengessään ja uskossaan. Silloin hän sanoi: Olen tainnut käydä väärien käsien alla!! Siihen ei ollut paljon minulla enää viisautta antaa. Rohkaisin etsimään Herraa.

        Hänen toinen sairautensa otti vallan ja vei Kotiin. Sisarensa kertoi, että taistelu Toivosta jatkui aina viime päiviin saakka mutta sai lopulta rauhan.<<<<

        Sinä yhdistät tämän ystäväsi ongelmat ja sairauden sekä kuoleman Järviseen ja hänen käsiinsä. Aika merkillistä. Mistä sinä tiedät että Järvisen käsien alla käymisellä oli jotakin tekemistä tämän asian kanssa. Ei tunnu vakuuttavalta.
        Sitten kerrot voivasi huonosti kuunnellessasi häntä. Ei sekään ole vakuuttava todiste Järvisen väärästä hengestä. Etkö kykene parempaan?


      • DoctorT

        Siitä tiedän, kun hän itse epäili juuri Järvisen käsien alla käyntien olleen yhteydessä "putoamiseen."

        Hän alkoi ymmärtää asioita oikein!


    • Hohhoijaa! Raamattu on ikivanha ihmisten kirjoittama opus. Samanlainen on Koraani ja kaikki muutkin historialliset "pyhät" kirjat.

      Lopettakaa turha tekstien raamatullisuuden pohtiminen. Hyvä puhe, jossa yleismaalliset moraalis-eettiset arvot ovat kohdallaan on aina paikallaan.
      Kuka meistä voi varmuudella sanoa jälleen synnymmekö tänne maalliseen vaellukseen yhä uudelleen eri muodoissa vai loppuuko kaikki tylysti kertalaakista yhteen elämään, jota seuraa joko paratiisi tai helvetti.

      Tekstien raamatullisuuden pohdiskelun sijaan voisimme miettiä, miten parhaiten kunnioitamme toistemme uskontoja ja uskomuksia tai tapaa elää homona, lesbona, sinkkuna, eronneena, karanneena, yksinhuoltajana, muslimina, joogina, wiccana tms.

      Jos minä koen saavani salaisesti voimaa kynttilämagiasta tai enkeliterapiasta, onko se loppuviimein keneltäkään pois. Rehellisesti ajateltuna.

      Juuri suvaitsemattomuudesta kumpuaa tarve vahingoittaa itseä, kun itsellä ei ole resurssejs vastata normivaatimuksiin hyvänä ja kärsivällisenä äitinä, puolisona, työntekijänä tms. Oman rajallisuuden kohtaaminen ja tunnustaminen tekee niin kipeää, etteivät kaikki sitä kestä. Myönnettävä on, että itselläkin on unettomina öinä käynyt toisinaan mielessä ajokin tyhjyyteen ohjaaminen. Ilman lapsiani olisin sen ehkä tehnytkin.

    • kiitosheistä

      On niitä sellaisiakin julistajia joista ei voi sanoa muuta kuin Aamenen!

      onneksi on. He tyytyvät julistamaan Sanaa ja jättävät loput sen antajalle.

      sellaisia kuuntelen, muita en kaipaa enkä edes halua kuulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe