Pyhät TEOT pelastaa, se on Jeesuksen sanaa.

Lestadiolaiset väittävät kiven kovaan, ettei teoilla ole mitään merkitystä.
On totta heidän osaltaan, Pyhiä tekoja ei ole, kun ei ole Pyhän Hengen voideltu.
Jaak. 2:26
Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
Ilm. 2:5
Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.

Teot ovat elävän uskon perustoja.
Taas teot, kun ei ole pyhää Henkeä, on Jeesukselle kauhistus.
Ilm. 2:6
Mutta se sinulla on, että sinä vihaat nikolaiittain tekoja, joita myös minä vihaan.
Nikolaiitot olivat ryhmä Efeson seurakunnan sisällä, samoin kun SRK Lut. kirkon sisällä.
Miten Jeesus pani teot pelastuksen EHDOKI Jeesukseen uskomisen lisäksi.
Silloin kun Jeesus kokoaa kaikki kansat eteensä ja jakaa Uudestisyntyneet, Pyhiä tekoja tehneet oikealle jonoon ja tapauskovat yms. jengi vasempaan riviin.
Matt 25.
31 "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, HÄN ISTUU KIRKKAUTENSA VALATAISTUIMELLE
32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.
34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'TULKAA TÄNNE TE ISÄNI SIUNAAMAT. Te saatte SAATTE NYT PERIÄ VALATKUNNAN joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
( Tässä Herra sanoo, Jumalan Valtakunta on ollut valmiina maailman luomisesta ja NYT SE ANNETAAN PYHILLE?
Näin selviää Rauhanyhdistyksen kohtalo, kaikki sanat ”jumalan valtakunnasta” oli valhetta, saastaa. Se ei ole ollut vielä maan päällä)
Sitten TEKOIHIN, jotka HÄN LASKI VANHURKAUDEKSI.
35 Minun oli nälkä, ja TE ANNOITTE (teko) minulle ruokaa. Minun oli jano, ja TE ANNOITTE (teko) minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja TE OTITTE (teko) minut luoksenne.
36 Minä olin alasti, ja TE VAATETITTE (teko) minut. Minä olin sairas, ja te KÄVITTE MINUA KATSOMASSA (teko) . Minä olin vankilassa, ja TE TULITTE (teko) minun luokseni.'
Siihen vanhurskaat vastavsivat;
37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa?

40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
Näin on Pyhän Hengen voideltujen teot, ne ovat huomaamattomat, mutta Pyhiä.

Mutta heille, JOILLA EI OLLUT TEKOJA.
41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: MENKÄÄ POIS MINUN LUOTANI TE KIRTOTUT, AIKAKAIKKISEEN TULEEN JOKA on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.

Näin käy, jos uskoon ei liity tekoja.

42 Minun oli nälkä, mutta te ETTE ANTANEET (ei tekoja) minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ETTE ANTANEET (ei tekoja) minulle juotavaa.

Jne. se jatkuu jopa helvetin tulee asti, kun ei ole TEKOJA.


Tuloksena on seuraavaa.
45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
46 "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.

Eikö uskon teot ole tärkeitä?
Kes.

22

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sipilänhyvätteot

      Mihin unohtui kirjaimellisesti upotus?

      • Kalajoki-YliviskaAlue

        Milestäni Hän, siis Kelpo Krsitas on Okiassa!!,??

        Oletteko vl:t vielä havainneet, että polvirukous SIKATEHOKAS keino saada usko Jeesukseen (synnit anteeksi)? Se säästää kiusallisen välivaiheen, nöyrtymisen rikotun lähimmäisen edessä ja anteeksipyynnön rikotulta lähimmäiseltä. Polvirukous soveltuu erityisesti ylpeille ihmisille ja isoille egoille. Polvirukoukseen turvautuvan synnintekijän ei tarvitse loukata ylpeää egoaan nöyrtymällä niiden edessä, joita vastaan on rikkonut, sillä asiat voi hoitaa kahden Jeesuksen kanssa.

        "iveta 21.11.2009 11:33 ... Minulle polvirukous on ollut luonnollista jo ainakin kymmenen vuotta. Haluan käyttää polvirukousta aamuisin niin kauan kuin terveys sen sallii. Sitten, kun ei enään salli, sitten istutaan."

        ”Melperi1 9.1.2009 20:38 ... etäännyin Jumalasta, mutta ei Hän minua

        jättänyt. Erään kerran teimme tietyn porukan kanssa perisuomalaisen

        ryyppyreissun Pietariin. Ma päivän oli töissä kovassa kankkusessa ja

        mietin: "Tätäkö minä haluan elämältä?". Kun tulin töistä kotiin,

        polvistuin oman vuoteeni viereen, käänsin katseeni yläilmoihin ja

        sanoin: "Jumala - tässä minä olen. Vie tahtosi tietä." Sillä tiellä

        ollaan."

        "Kempelainen 18.2.2008 13:48 ... jos kokeilette yhdessä polvirukouksessa jättää kaiken välillänne Jeesukselle, Hän on luvannut kantaa kaiken ja on jo kärsinyt vaikeutenne Golgatalla, joten kunhan vain poimit, kuten kypsän marjan. Jätä se Herralle."

        ".ari. 17.8.2013 09:47 ... Toivottavasti tämä laittaa helluntalaisiakin polvirukoukseen ja itkemään tilaamme. Niin että Jumalan todellinen voima ja rakkaus voi vaikuttaa meissä.Ari."

        "raiskattu ex-hellari 1.1.2014 18:08 ... Minua vuosia raiskannut helluntaimies vaipui aina aktin jälkeen polvirukoukseen sängyn viereen ja rukoili Jeesukselta ääneen "erehdystään" anteeksi. Joka kerta hän jossain vaiheessa kertoi, että nyt Jeesus vastasi, häntä ei enää syytetä taivaassa. Minulta hän ei pyytänyt anteeksi, haukkui vain huoraksi, ettei saisi "antaa" miehille, jos ei ole naimisissa. Sen sijaan helluntaimies vannotti, että jos minä Jeesukselta polvirukoiltua ja rukousyhteydssä anteeksisaatua syntiä alan muistella kenellekään, joudun tulimereen. Uskoin kaiken, pidin suuni visusti kiinni."


    • Joko_Sinä

      olet ottanut opiksesi näistä palstalla Sinulle nyt väännetyistä rautalankamalleista ja liittynyt Vantakunnanjohtaja Juha Sipilän tukijoukkoihin?

    • etsivä-xx

      Parahin Kes.

      Kirjoitin tästä jo jokin aika sitten tällä palstalla mutta kopioidaan se nyt sitten tähän toisen kerran.

      22.11.2015 18:58

      Hieno ja selventävä puhe Heikki Marjaselta Helsingin ry:ltä.

      Moni ymmärtää tämän Matteuksen 25 tekstin väärin tarkoittamaan tekojen perusteella tuomitsemisesta että se tarkoittaa sitä, että hyviä tekoja tehneet pääsevät taivaaseen.

      Yksinketaisesti pahaa tehneet, jotka eivät usko Kristuksen sovituksee, eivät ole valittuja, jotka pääsevät taivaaseen. Ne jotka pääsevät ovat hämmästyneitä, koska tietävät olevansa syntisiä. He eivät tiedä tehneensä Jumalan hyviä tekoja eli eivät laske hyvien tekojensa varaan.

      37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa?

      38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut?

      39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?'

      40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.

      He eivät siis luettele hyviä tekojaan vaan hämmästyivät. Luterilaisen uskon mukaan hyvät teot ovat Jumalan vaikutusta.

      Minä lisäisin tämä asian miettimiseen vielä toisenkin kohdan Raamatusta:

      Jaakobin kirje 2

      Usko ja teot

      14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? [Matt. 7:26,27; Room. 6:15; Gal. 5:6]

      15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, [1. Joh. 3:17,18]

      16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat.

      17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

      18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.

      19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]

      20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? [1. Moos. 22:12; Hepr. 11:17]

      22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.

      23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä. [1. Moos. 15:6; 2. Aik. 20:7; Jes. 41:8]

      24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

      25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. [Joos. 6:25; Hepr. 11:31]

      26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

      • Etsivä;
        En väittänyt, että ainoastaan hyvien tekojen tekevät pääsevät taivaaseen, vaan sitä, VAAN NIIDEN PUUTTUMINEN ESTÄÄ SEN, vaikka olisikin messiaaninen.
        Jeesushan selvästi sanoo; - Menkää pois, en tunne teitä, VAILLA Pyhiä tekoja oleville uskoville, tai niin itsestään luuleville.
        Moni todella ymmärtää väärin Matteuksen 25 luvun lopun, kuten Marjanen, joka yrittää sitä selitellä epäjumalamaiseksi.
        Hän joka uskoo AINOASTAAN Jeesuksen sovitukseen, kuuluu myös vasempaan jonoon.
        Raamattu ei tue sitä missään, vaan Raamattu sanoo selvästi, että usko JEESUKSEEN Kristuksena, Jumalan Poikana, ja seuraten Häntä pelastaa, ja siihen kuuluu Hänen usein mainitsemansa hyvät teot.
        Usko ilman tekoja on kuollut.
        On luonnollista, että Pyhäkin ihminen tekee myös pahoja tekoja, mutta niillehän on sovitus Jeesuksessa, joka on tapahtunut jo 2000v. sitten.
        Se on selvää. Heidän uskonsa voi olla palavampaakin, kun seurakunnan sisällä konsanaan.
        Oikeassa jonossa ei hämmästellä. Siellä olleet ovat olleet vakuuttuneista siitä, että kelpaa Jeesukselle, sellaisena uskossaan Häneen, mitä omaa ja tekee hyviä tekoja, ei itse vaan Hengessä.
        Niistä todella kuulee vasta jonossa, mutta tuomion kuulee toisessa jonossa, jotka eivät tehneet mitään.
        Kuitenkin Pyhä kun elää Jeesuksen ruumiissa kasteen jälkeen, tietää tekevänsä hyviä tekoja luonnostaan jo ja saa siitä myös elämän suolan. Vakuutuksen oikeasta tiestä Isän luokse Jeesuksen ohjauksessa.
        Juuri tämän vuoksi tämä ei avaudu VL;ille, koska Henki puuttuu.
        Sen varaan ei Uudestisyntynyt rakenna, vaan se on Jeesus, jolta oppii pyhiä tekoja.
        Matt 28;
        9 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen KÄSKENYT TEIDÄT NOUDATTAA. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
        Käskisikö Jeesus tekemään jotain, joka veisi Hänen omansa kadotukseen? En usko siihen.
        Luterilaisuudella ei pelastu, vaan uskolla Jeesukseen, joka tuo, ei Jumalan tekoja, vaan Hengen ja Jeesuksen tekoja, sillä valta on Jeesuksella ja Hengellä.
        Jumala on passiivi ennen kuin Ilmestyksen makaan tulee tänne ja asettuu Jerusalemiin.
        Jo siinä luterilaisuus on metsässä. Ei kannata ihmisiä seurata vaan Jeesusta.
        Otat esille Jaakobin, joka on kiihkein Jeesuksen puolustaja Raamatussa. Hänhän on Jeesuksen veli.
        Otinhan Jaakobin omaan avaukseeni.
        Hän tunnustaa teot, Hän tunnustaa uskon, mitä pelastuva muuta tarvitsee.
        Ei mitään muuta kun elää, kuten Herramme eli.
        Kes.


      • etsivä-xx

        kuulostat nyt kes vähän samalla kuin eräät kuulemani saarnamiehet.

        Olen kuunnellut väitteitä että ihminen joka on ateisti ei pysyt uhraamaan henkeään toisen ihmisen vuoksi. Kuitenkin tällainen väite täyttä valhetta. Tiedämme vaikka kuinka paljon sankaritarinoita siitä miten ihmiset ovat uhranneet henkensä yhden tai useamman ihmisen puolesta ja itse kuolleet tai vammautuneet. Teot eivät vie taivaaseen, kuten itsekin toteat. Sinne vie usko.

        Eikä se mitä sanoin Marjasen sanoneen ole yksinomaan vl opetusta vaan saman kuulin saman päivän aamumessussa papilta joka ei ole vl. Kyse on luterilaisesta uskontunnustuksesta.

        Pyhä Henki ei ohjaa ihmistä pahaan, vaan toisen hyvään. Tämä on totta. Kuitenkaan omin avuin ja teoin mennä taivaaseen vaan armosta. Sinänsä kun ateristitkin uhraavat jopa itsensä muiden takia, kykenevät tekemään hyvää, kuka meistä ihmisistä on erotelemaan. Uskoa pitää seurata hyvät teot mutta kun niitä hyviä tekoja tekevät kaikki noin periaatteessa.

        Eikö ole parempi kysyä Raamatun sanoin:
        37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa?

        38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut?

        39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?'


      • etsivä-xx kirjoitti:

        kuulostat nyt kes vähän samalla kuin eräät kuulemani saarnamiehet.

        Olen kuunnellut väitteitä että ihminen joka on ateisti ei pysyt uhraamaan henkeään toisen ihmisen vuoksi. Kuitenkin tällainen väite täyttä valhetta. Tiedämme vaikka kuinka paljon sankaritarinoita siitä miten ihmiset ovat uhranneet henkensä yhden tai useamman ihmisen puolesta ja itse kuolleet tai vammautuneet. Teot eivät vie taivaaseen, kuten itsekin toteat. Sinne vie usko.

        Eikä se mitä sanoin Marjasen sanoneen ole yksinomaan vl opetusta vaan saman kuulin saman päivän aamumessussa papilta joka ei ole vl. Kyse on luterilaisesta uskontunnustuksesta.

        Pyhä Henki ei ohjaa ihmistä pahaan, vaan toisen hyvään. Tämä on totta. Kuitenkaan omin avuin ja teoin mennä taivaaseen vaan armosta. Sinänsä kun ateristitkin uhraavat jopa itsensä muiden takia, kykenevät tekemään hyvää, kuka meistä ihmisistä on erotelemaan. Uskoa pitää seurata hyvät teot mutta kun niitä hyviä tekoja tekevät kaikki noin periaatteessa.

        Eikö ole parempi kysyä Raamatun sanoin:
        37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa?

        38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut?

        39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?'

        No mihin se tunkion haju katoaa? Sitä vain tulee hieman pehmentää.
        Mielestäni ei ole väliä, jos aikoo uhrata itsensä toisen puolesta mitä on.
        Pidän sellaista ajatusta abstraktina ja tyhmänä.
        Miksi nykyisen näin pitäisi menetellä.
        Teko ei vie ketään sellaisenaan Taivaaseen.
        Oli kuka hyvänsä luterilainen, niin sanoma on luterilaista, ei välttämättä Raamatusta.
        >>Pyhä Henki ei ohjaa ihmistä pahaan, vaan toisen hyvään. ** Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Kristusta.
        Omatunto taas ohjaa ihmistä oikeihin tekoihin ja uskon jälkeen Kristus, ja osin Henkikin.
        Tempauksessahan temmataan seurakunta ja Vanhan Liiton Pyhät, kun maan päällä alkaa vaivan aika.
        PH ei ole tempauksessa, vaan Hän jää tänne, viemään sanaa Kristuksesta sinne, minne sitä ei ole vielä viety ja sitten tulee järjestelmän loppu, Ilm 5 luku.
        Tuo sanonta; ei kuitenkaan omin avuin? On hieman vanhahtava ja asiantuntematon.
        Jeesus on sanonut, joka tunnustaa minut Messiaaksi ei koskaan kuole ja se vaatii ratkaisun, teon, että lähtee seuraamaan Jeesusta ja kastattaa itsensä Häneen.
        Loput onkin jo yhteistä hommaa, tempaus ja olotila opissa Taivaassa.
        On siinä mukana armoakin, mutta se on uskolla Jeesukseen ansaittu.
        Uskovaa seuraa hyvät teot, se on uskomisen tulos.
        Mutta vaatii myös Hengen täyttymisen, siksi sitä on vain Heillä, joilla Henki on voideltuna.
        Kaikki muu on kuivaa ja kuihtuvaa.
        >>Eikö ole parempi kysyä Raamatun sanoin:
        37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa?
        38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut?
        39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?'
        ** On. Avaukseni tukeutui juuri näihin kohtiin.
        Amen ja kiitos.
        Kes.


    • Mitä_pyhiä

      tekoja Sinä, Kesitas, tulit tehneeksi tänään sunnuntaina?

      • eimikäänvitsi

        Miksi avaaja Jussi-Kesitas puhuu Jeesuksesta, vaikka on itse perkeleestä, sekä sanoin että teoin. Teoriassa yhtälö on epäjoviaali. Lisäksi mulkoilee ja huitoo pitkin Kempeleitä ?

        Itse kutsuisin tuon helluntaisaastan Jeesusyhtälöä Jumalan pilkaksi, onhan Jeesus Raamatun tarinan mukaan Jumalan poika, (heille, jotka uskovat Raamattuun sinällään), kun taas Luciferus on Jussin paras kaveri. Jeesus ei kuulu, ei voi kuulua tuon saastan juttuihin, muutoin kuin harhauttavana välihuutona, jonka helluntaiset osaavat liikuttavan hyvin. Osaavat HUUTAA!. Tosin Luciferus ei ole niin kiero, että osaisi Jeesuksella harhauttaa, joten tarvittiin vielä kierompi, Jussi ite..

        Saastaa, haisevaa suurta helluntaisaastaa.


      • 12_345
        eimikäänvitsi kirjoitti:

        Miksi avaaja Jussi-Kesitas puhuu Jeesuksesta, vaikka on itse perkeleestä, sekä sanoin että teoin. Teoriassa yhtälö on epäjoviaali. Lisäksi mulkoilee ja huitoo pitkin Kempeleitä ?

        Itse kutsuisin tuon helluntaisaastan Jeesusyhtälöä Jumalan pilkaksi, onhan Jeesus Raamatun tarinan mukaan Jumalan poika, (heille, jotka uskovat Raamattuun sinällään), kun taas Luciferus on Jussin paras kaveri. Jeesus ei kuulu, ei voi kuulua tuon saastan juttuihin, muutoin kuin harhauttavana välihuutona, jonka helluntaiset osaavat liikuttavan hyvin. Osaavat HUUTAA!. Tosin Luciferus ei ole niin kiero, että osaisi Jeesuksella harhauttaa, joten tarvittiin vielä kierompi, Jussi ite..

        Saastaa, haisevaa suurta helluntaisaastaa.

        eimikäänvitsi on erikoinen ihminen, hieman heikkomielinen, sillä haukkuu ensin väärällä nimellä Kessiä ja sitten vielä Hänen sanomaa helluntailaisena.
        Kaveri ei varmaan tunne kumpaakaan ja Keshän on kertonut, ettei ole helluntailainen, vaan kristitty.
        Mistä vihasi ja kiihkosi, kun pitää Lushiverusta huutaa avuksi.


      • hoperolleneuvoja
        eimikäänvitsi kirjoitti:

        Miksi avaaja Jussi-Kesitas puhuu Jeesuksesta, vaikka on itse perkeleestä, sekä sanoin että teoin. Teoriassa yhtälö on epäjoviaali. Lisäksi mulkoilee ja huitoo pitkin Kempeleitä ?

        Itse kutsuisin tuon helluntaisaastan Jeesusyhtälöä Jumalan pilkaksi, onhan Jeesus Raamatun tarinan mukaan Jumalan poika, (heille, jotka uskovat Raamattuun sinällään), kun taas Luciferus on Jussin paras kaveri. Jeesus ei kuulu, ei voi kuulua tuon saastan juttuihin, muutoin kuin harhauttavana välihuutona, jonka helluntaiset osaavat liikuttavan hyvin. Osaavat HUUTAA!. Tosin Luciferus ei ole niin kiero, että osaisi Jeesuksella harhauttaa, joten tarvittiin vielä kierompi, Jussi ite..

        Saastaa, haisevaa suurta helluntaisaastaa.

        menisit makuulle ja laittaisit peukun suukkuun, se voisi rauhoittaa hetken ainakin!


    • ainokesänen

      "" Juuri tämän vuoksi tämä ei avaudu VL;ille, koska Henki puuttuu. ""

      Onhan vanhoillisilla henki: Vanhoillislestadiolainen henki. Sen saa, kun syntyy vanhoillislestadiolaiseen kotiin tai epäuskoinen tekee parannuksen vanoillislestadiolaisen opin edessä ja löytää vanhoillislestadiolaisen valtakunnan, jossa vallitsee vanhoillislestadiolainen henki ja oppi. Sen hengen mukaan on vaellettava ja on varottava muita henkiä. Sinänsä hyvä asia, koska vieraita henkiä on paettava. Ainoa vika, ainakin omassa perheessämme koimme oli se, että oli yksi Henki, joka usein herätyksen lailla puhuttelevasti kosketti meitä ja kutsui lähestymään Häntä ja uskoutumaan kokonaan Hänelle ja kirkkaasti tunnustamaan Hänet ainoaksi syntien anteeksiantajaksi ja Herraksi: Jeesuksen Kristuksen Henki __ niin tämän usein jouduimme torjumaan oman opitun seurakuntakäsityksen vuoksi ja jättämään vähän taka-alalle, sillä kaikki tällainen menee aina seurakunnan kautta oikeaan osoitteeseen, eikä suoraan siihen oikeaan osoitteeseen: "ilman seurakuntaa ei ole Kristusta ja Hänen Henkeään", eikä ymmärretä, että Pyhä Henki tekee myös työtään rinnkkain seurakunnan kanssa ja yksilöllisesti. Ei ollut häpeä ennen julistaa ja kiittää Kristuksen nimeä kuten isomummoni aikoinaan teki ja sanoi, että seurat olivat kuin helluntailaisten ylistyskokouksista. Mutta ei tänään!! Lopen suviseuroissa oli liikaa kun Jyrki Rauhala toi selvästi esille kuka on TODELLINEN syntien anteeksiantaja ja Herra!

      • Hengistä_ei

        meillä maailman ainoilla oikeilla ja Jumalalle kelpaavilla uskovaisilla todellakaan ole puutetta, vaikka muuten monesti puuttuvaisia olemmekin. Hoitokokousaikoina 1970-luvulla bongasimme ainakin parikymmentä erilaista henkeä, useimmat hyvin epäsuotavia. Hoksasimme, etteihän Jumalan lapsi voi oikeastaan langetakaan syntiin esimerkiksi lihan vaikutuksesta, vaan syyllinen aina on jokin henki.


    • bbbfgrtyui

      Mielenkiintoista tekstiä kirjoitat Aino!

    • mikäestäävalonpääsyn

      Miten voi satatuhatta veeällää säilyttää vuodesta toiseen kaikki harhaiset oppinsa ja onnistua välttelemään heräämiseltä yhä uudestaan!!?

      siinä se on ainut ihme joka veeällissä toimii ja toteutuu.

      • niinsepäse

        Juuri tuo tekstisi ei Melperi ole mitään seksitekstiä, vaan se on ensiksikin a) sinun narsismisi, ts. sairautesi oire, joka purkautuu tuolla tavalla Sinun henkilökohtaisena perversiona, ihan kuten kuin homofobiasikin, ja b) henkistä väkivaltaa uskovaisia vanhoillislestadiolaisia ihmisiä kohtaan, kuten Kesitaksellakin.

        Olette kuin kasi marjaa, mutta mädäntyneitä.


      • fetet
        niinsepäse kirjoitti:

        Juuri tuo tekstisi ei Melperi ole mitään seksitekstiä, vaan se on ensiksikin a) sinun narsismisi, ts. sairautesi oire, joka purkautuu tuolla tavalla Sinun henkilökohtaisena perversiona, ihan kuten kuin homofobiasikin, ja b) henkistä väkivaltaa uskovaisia vanhoillislestadiolaisia ihmisiä kohtaan, kuten Kesitaksellakin.

        Olette kuin kasi marjaa, mutta mädäntyneitä.

        Hieno metafora, herra psykiatri


    • veliespoosta

      Hyvä Aino! Kirjoitat tosi rohkeasti ja pelkään puolestasi, että tuollainen kirjoittelusi ei sovi vanhoilliselle, vaikka sinänsä oikein ja asiaa kirjoitatkin niinkuin vanhoillisina tajuamme ja tiedämme, mutta sanonta: "suutari pysyköön lestissään" kaikuu korvissamme ja saamme pysyä siinä.

    • kempeleestä

      Kesitashan tuo esille vain oman tulkintansa teoista.
      Room.13:12 Yö on pitkälle kulunut, ja päivä on lähellä. Pankaamme sentähden pois pimeyden teot, ja pukeutukaamme valkeuden varuksiin.
      Uskovaisen ihmisen pitää luopua tekemastä syntiä ja tekemästään synnistä, niitä ovat mm. ne teot, jotka kulkevat uskon rinnalla.
      2.Tess.1:11 Sitä varten me aina rukoilemmekin teidän puolestanne, että meidän Jumalamme katsoisi teidät kutsumisensa arvoisiksi ja voimallisesti saattaisi täydelliseksi kaiken teidän halunne hyvään ja teidän uskonne teot,
      12 että meidän Herramme Jeesuksen nimi teissä kirkastuisi ja te hänessä, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaan.
      Teot ovat elämää Jumalan tahdon mukaisesti ja Hänen tahtomansa rakkauden toteuttamista kanssaihmisiä kohtaan.
      1 Joh.3:11 Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme
      12 eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.
      Hyvät teot ovat rakkaudellisia , pahat teot ilmenevät vihana, katkeruutena,panetteluna tai muuna kielteisenä suhtautumisena muita ihmisiä kohtaan.
      Tapaus Kesitas leimaa ja pilkkaa ihmisiä (vl:iä) ja näin osoittaa tekojensa olevan huonoja, kadotukseen vieviä. Hän hurskastelee ja korskaa olevansa Kristuksen seuraaja ja kuitenkin toimii kuin itse saatana.

      • Minä toin Jeesuksen saarnan Pyhistä teoista, ei siinä minun kommenttia ollut.
        Oletko sitä mieltä, että Jeesus valehteli ja peruu asiansa.
        Tämä sana on totuus, eikä pala tulessakaan.
        Kirjoitat Paavalin kertomusta Roomalaisille, ohjeeksi ESIVALTAA KOHTAAN, ei Jeesusta.
        >>Uskovaisen ihmisen pitää luopua tekemastä syntiä ja tekemästään synnistä, niitä ovat mm. ne teot, jotka kulkevat uskon rinnalla.** Juuri sitä kerroin vastuksessani, synnin poispanemisen lähtöpiste on kaste, jossa puetaan päälle Kristus- ruumis, johon synti ei tartu.
        >>Hyvät teot ovat rakkaudellisia , pahat teot ilmenevät vihana, katkeruutena, panetteluna tai muuna kielteisenä suhtautumisena muita ihmisiä kohtaan.** Mutta ne tulee vasta Uudestisyntymisen jälkeen.
        Tulee tunnustaa Jeesus Herraksi ja kastattaa itsensä, että saisi Pyhän Hengen.
        Ilman Henkeä on ihminen kuiva.
        Tarkenna hieman, mitä tarkoitat?
        >>Tapaus Kesitas leimaa ja pilkkaa ihmisiä (vl:iä) ja näin osoittaa tekojensa olevan huonoja, kadotukseen vieviä. Hän hurskastelee ja korskaa olevansa Kristuksen seuraaja ja kuitenkin toimii kuin itse saatana?
        Olenko jotenkin pahempi mitä sinä, kun kerrot minun olevan;
        - pilkkaaja?
        - hurskastelija
        - korskaaja
        - olen itse saatana.
        Olenko minä sanonut SINUSTA NUO, mutta SINÄ SANOT MINUSTA NUO?
        Kukahan se luuseri on?
        Kes.


      • Kerro_nyt
        Kesitas kirjoitti:

        Minä toin Jeesuksen saarnan Pyhistä teoista, ei siinä minun kommenttia ollut.
        Oletko sitä mieltä, että Jeesus valehteli ja peruu asiansa.
        Tämä sana on totuus, eikä pala tulessakaan.
        Kirjoitat Paavalin kertomusta Roomalaisille, ohjeeksi ESIVALTAA KOHTAAN, ei Jeesusta.
        >>Uskovaisen ihmisen pitää luopua tekemastä syntiä ja tekemästään synnistä, niitä ovat mm. ne teot, jotka kulkevat uskon rinnalla.** Juuri sitä kerroin vastuksessani, synnin poispanemisen lähtöpiste on kaste, jossa puetaan päälle Kristus- ruumis, johon synti ei tartu.
        >>Hyvät teot ovat rakkaudellisia , pahat teot ilmenevät vihana, katkeruutena, panetteluna tai muuna kielteisenä suhtautumisena muita ihmisiä kohtaan.** Mutta ne tulee vasta Uudestisyntymisen jälkeen.
        Tulee tunnustaa Jeesus Herraksi ja kastattaa itsensä, että saisi Pyhän Hengen.
        Ilman Henkeä on ihminen kuiva.
        Tarkenna hieman, mitä tarkoitat?
        >>Tapaus Kesitas leimaa ja pilkkaa ihmisiä (vl:iä) ja näin osoittaa tekojensa olevan huonoja, kadotukseen vieviä. Hän hurskastelee ja korskaa olevansa Kristuksen seuraaja ja kuitenkin toimii kuin itse saatana?
        Olenko jotenkin pahempi mitä sinä, kun kerrot minun olevan;
        - pilkkaaja?
        - hurskastelija
        - korskaaja
        - olen itse saatana.
        Olenko minä sanonut SINUSTA NUO, mutta SINÄ SANOT MINUSTA NUO?
        Kukahan se luuseri on?
        Kes.

        mitä pyhiä tekoja sinä olet tullut tehneeksi marraskuussa? Entäpä nyt joulukuun ensimmäosellä tunnilla?


      • Vain omavanhurskas kyselee ja kerskaa niillä.
        Et ole oikein uskomassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe