On kyllä järjen jättiläiset oleet kaupunkia suunnittelemassa. Rautatieaseman ja Tammerkosken välinen pätkä Hämeenkatua on suljettu yksityisautoilta (ilmeisesti kommuunin autot saavat siinä vielä ajaa). Ja tasamaalle ollaan pykäämässä tunnelia.
Onneksi en enää asu Tampereella vaan ympäristökunnassa. Välttelen Tampereen keskustan liikkeitä, marketeista ja ostoskeskuksista löydän kaiken tarpeellisen. Pysäköinti on helppoa ja ilmaista.
Hämeenkatu poikki ja tunneli tasamaan alle.
49
115
Vastaukset
- siirretään
Tampere on alunperinkin rakennettu aivan hölmöön paikkaan kapealle kannakselle. Keskusta pitäisi siirtää kuten Ruotsin Kiirunassakin tehdään. Hervannan eteläpuolella olisi sopiva paikka uudelle keskustalle.
- PimPomTöttöröö
Koski oli jostain oikusta alunperin murjastu niin huonoon paikkaan.
- VanitatumVanitas
Kaupallinen keskustahan on jo hyvää vauhtia siirtynyt kauppakeskuksiin vanhan keskustan ulkopuolelle. Nykykeskustasta on tulossa juopottelupaikka ja nukkumalähiö.
- SamaaToivotaan
Jep, tätä itsekin on tullut pohdiskeltua. Tampere perustettiin aikoinaan loogiseen paikkaan, kosken rannalle, mistä sai ilmaista energiaa kutomakoneille. Asukkaitakin oli muutama kymmenen tuhatta, jotka asuivat tekstiilitehtaiden ympäristössä.
Mutta ei tuo sijainti yli 200 000 asukkaan kaupungille sopiva ole, ei ole enää tekstiiliteollisuutta eikä tehtaiden työntekijöitäkään. Kaupunki, liikenne, elinkeinorakenne ja monet muut asiat kärsivät nykyisestä sijainnista. Pelkästään se, että tällaista muutaman kilometrin leveälle kannakselle perustettua kaupunkia käytetään länsi-itä-suunnassa kauttakulkuliikenteen sumppuna riittää ruuhkauttamaan kaupungin, oli kyseessä millaisia tunneleita, parkkipaikkoja tai ratikoita tahansa.
Uuden keskustan voisi rakentaa ihan hyvin jonnekin Kaupin metsiin ja rantaan. Ei siinä mitään erikoista ole, että kaupungilla on vanha ja uusi keskusta. Erikoista tässä on se, että Tampere laittaa satoja miljoonia yrittääkseen paikata niitä epäkohtia, jotka johtuvat maantieteellisesti epäedullisesta sijainnista, siinä kuitenkaan onnistumatta. Entäpä sitten, kun asukkaita on lähemmäs 300 000, kuten kaupunginjohto toivoo? Rakennetaanko uusi tunneli Eteläpuistosta Härmälään?
Tältä kansalta tosin ei kannata odottaa suuria innovaatioita. Pitää vain toivoa, että kunnanvaltuustolla riittää rahaa ja joku heidät ohjaa sinne Kiirunaan. Ehkä se idealamppu sitten sytyttää ja sokeakin löytää sen kuuluisan jyväsen. Ei tosin omasta tahdostaan, vaan jonkin toisen ohjaamana. Sellaisia ryhmäsieluja nämä suomalaiset politiikot ovat. - perusta
Kiirunan keskustahan myytiin kaivosyhtiölle. Olisihan se ollut hienoa että tietunnelista olisikin löytynyt timantteja ja kultaa ja kaivosyhtiöt olisivat ostaneet koko keskustan.
- Realisaattori
SamaaToivotaan kirjoitti:
Jep, tätä itsekin on tullut pohdiskeltua. Tampere perustettiin aikoinaan loogiseen paikkaan, kosken rannalle, mistä sai ilmaista energiaa kutomakoneille. Asukkaitakin oli muutama kymmenen tuhatta, jotka asuivat tekstiilitehtaiden ympäristössä.
Mutta ei tuo sijainti yli 200 000 asukkaan kaupungille sopiva ole, ei ole enää tekstiiliteollisuutta eikä tehtaiden työntekijöitäkään. Kaupunki, liikenne, elinkeinorakenne ja monet muut asiat kärsivät nykyisestä sijainnista. Pelkästään se, että tällaista muutaman kilometrin leveälle kannakselle perustettua kaupunkia käytetään länsi-itä-suunnassa kauttakulkuliikenteen sumppuna riittää ruuhkauttamaan kaupungin, oli kyseessä millaisia tunneleita, parkkipaikkoja tai ratikoita tahansa.
Uuden keskustan voisi rakentaa ihan hyvin jonnekin Kaupin metsiin ja rantaan. Ei siinä mitään erikoista ole, että kaupungilla on vanha ja uusi keskusta. Erikoista tässä on se, että Tampere laittaa satoja miljoonia yrittääkseen paikata niitä epäkohtia, jotka johtuvat maantieteellisesti epäedullisesta sijainnista, siinä kuitenkaan onnistumatta. Entäpä sitten, kun asukkaita on lähemmäs 300 000, kuten kaupunginjohto toivoo? Rakennetaanko uusi tunneli Eteläpuistosta Härmälään?
Tältä kansalta tosin ei kannata odottaa suuria innovaatioita. Pitää vain toivoa, että kunnanvaltuustolla riittää rahaa ja joku heidät ohjaa sinne Kiirunaan. Ehkä se idealamppu sitten sytyttää ja sokeakin löytää sen kuuluisan jyväsen. Ei tosin omasta tahdostaan, vaan jonkin toisen ohjaamana. Sellaisia ryhmäsieluja nämä suomalaiset politiikot ovat.Olipa hyvä kirjoitus.
Hyvä idea voisi olla ehkä rakentaa Tampereelle uusi keskusta, jonnekin Helsinkiin vievän moottoritien varteen. Koska sinne olisi suuntaa laajeta. Ja samalla suunnalla olisi jo valmiiksi moottoritie, sekä raitiotie, jotka molemmat yhdessä eivät edellyttäisi kovin suuria investointeja liittymiinsä verrattuna nykyiseen keskustaan tehtävään kehitystyöhön. Ainoastaan kevyenliikenteen mahdollisuudet tulisi huomioida. Huomioimatta ei sopisi jättää myöskään eri kulttuuristen kerrosten välistä vuorovaikutusta. Uusi Tampere voisi olla ehkä helpommin lähestyttävissä. Ja vaikutteiltaan hieman modernimpi työssäkäymisen, kaupan ja asumisen alue. Vanhan keskustan kehittyessä ja erikoistuessa palveluiden sekä ajanvietteen alueeksi. (toki nykyistä laajemmalla palvelutarjonnalla). Suunnitteilla oleva pikaraitiotie voitaisiin soveltaa tukemaan hanketta. Mikäli molemmat hankkeet toteutettaisiin.
Tulisi samalla työtä ja toimeliaisuutta.
- Onseväärin
Suomikin voisi olla tuolla etelämpänä.
- Mitässittentehrään
Putini tulee ja ottaa pois.
- ReaalitajunPuute
Ei kukaan tällaista konkurssipesää itselleen huolisi. Tutkitusti suomalaisten rahat ovat kiinni ylihintaisissa, homeisissa seinissä, joiden arvo selittyy pelkällä sijainnilla. Kun teollisuus ja palvelut lähtevät paikkakunnalta, katoaa seinien arvokin sen siliän tien. Tulee halvemmaksi ajaa puskutraktorilla alas.
Rakkaassa länsinaapurissamme rahat eivät ole kiinni seinissä ja elintasoakin riittää muuhunkin kuin jättimäisen asuntolainan lyhentämiseen. Sitä perua se on ruotsalaisten alhainen työttömyys, kun on varaa ostella ja kuluttaa.
Kyllä se Putini aina Ruotsin valitsisi kohteekseen Suomen sijasta. Mitä ihmettä se näillä meidän finskien betoniseinillä sinne Moskovaan rahdattuna tekisi?
- LOLLLLLL
Nauroin äänen kun luin tämän keskustelun :D
Huikean masentunutta ja sekopäistä tykitystä. Tahtoo lisää!- lollerot.sinnekin
Lue vihreiden puolueohjelma. Siinä on ihan tarpeeksi maailmanlopun ennustuksia ja sekopäisiä ehdotuksia.
- LOLLLL
lollerot.sinnekin kirjoitti:
Lue vihreiden puolueohjelma. Siinä on ihan tarpeeksi maailmanlopun ennustuksia ja sekopäisiä ehdotuksia.
Kerro pari esimerkkiä niin laitan harkintaan!
- Anonyymi
Hulluilla on halvat huvit
- sama.virsi
Käytä parkkihallia siellä itäpuolella tai nosta kerrankin takamus penkistä ja verryttele. On hienoa ettei saasteet pahene ja keuhkot kärsi yhtään enempää saasteesta -et tiedäkään mitä ihmiset on aiemmin hengittäneet elämässään. Muualla myös saastetta riittää! Sen sijaan tunnelista voit valittaa rauhassa.
- Höpöhöpöhöö
Ei nykyajan autot saastuta juuri lainkaan,kyllä se höpinä saisi jo riittää.Ihmisen hengitys saastuttaa enenmän?
- Höpöhöpöhöö
Ja pierut.
- jskfksldjwl
Toi sama.virsi on ihan kauhee piäremään.
- fffdsfdsfsd
Keskustaahan levitetään jo kovaa vauhtia Hatanpään suuntaan. Ei se haittaa, vaikka jossain paikassa on kapeita kohtia, koska sitten rakennetaan siltoja vesialueiden yli jos teiltä loppuu tila maa-alueilla.
Mielestäni on hienoa, että keskustassa on paljon rantaa ja vesialueet erottavat eri kaupunginosia. - Realisaattori
Jotkut kaipaavat vielä menneisyyteen, aikaan jolloin kaupunkia kiertävät "kehätiet" ja ohitustie eivät olleet valmiita. Eikä ollut parkkipaikkoja keskustassa asioiville. Ja kaiken liikenteen piti välttämättä nähdä Hämeenkatu.
Nyt, kun pitkäjännitteinen vuosikymmeniä kestänyt järkevöittäminen on saatu kohta päätökseen, niin vieläkään ei osata olla tyytyväisisä ja kiitollisia sille, että yhteiskunta on rakentanut radat mitä pitkin kukin voi kulkea järkevästi. Ne ketkä keskustaan tahtovat löytävät parkkipaikan. Ja he keidän kulkeminen suuntautuu muualle, eivät blokkaa muita.
Saas nähdä mikä itkeminen alkaa, kun kevyttä liikennettä aletaan seuraavassa vaiheessa mahdollistamaan? Ja aletaan pohtimaan julkisen liikenteen nykymuodon järkevyyttä, jossa sadat bussit ajavat yhteen ja samaan yhteen paikkaan, joka ei edes ole mitenkään bussiasemaksi soveltuva. Koska sitä ei alunperinkään ole sellaiseksi suunniteltu.- Kasva.aikuiseksi
Eikö "kevyt liikenne" nyt ole mahdollista?
Mielestäni vain mopot on jääneet huomioimatta, jalankulkua ja etenkin pyöräilyä on suosittu jo pari viimeistä vuosikymmentä
Tosin tuloksena on ollut keskustan liike-elämän kuoleminen.
Keskustori toimi vuosikymmeniä oikein hienosti bussien päätepysäkinä.
Vasta jugend-mulkkauksen jälkeen, se lakkasi toimimasta.
Mutta eipä lapsi tuollaisia tietää, kun ei ole nähnyt keskustaa toimivana. - Realisaattori
Jos meno ei miellytä, niin aina voi mennä sellaiseen paikkaan, jossa liikennettä ja asumista ei ole suunniteltu järkevästi, niin kuin Tampereella on. Turha jäädä valittamaan. Vielä varmaan on olemassa jossain harvassa sellaisia kyliä, joissa liikennettä ja asumista ei ole mietitty. Tampereella asiat kuitenkin on tehty niinkuin ne pitää tehdä.
- Kasva.aikuiseksi
Realisaattori kirjoitti:
Jos meno ei miellytä, niin aina voi mennä sellaiseen paikkaan, jossa liikennettä ja asumista ei ole suunniteltu järkevästi, niin kuin Tampereella on. Turha jäädä valittamaan. Vielä varmaan on olemassa jossain harvassa sellaisia kyliä, joissa liikennettä ja asumista ei ole mietitty. Tampereella asiat kuitenkin on tehty niinkuin ne pitää tehdä.
Mitäs jos sinä menisit johonkin muualle?
Mene vaikka metsään, siellä sinun ei tarvitse pelätä autoja.
Nämä cityvihreälapset on omituista väkeä.
Kun aikoinaan kaupungin tieltä on raivattu metsä, että on voitu rakentaa taloja ja teitä.
Nyt pitää tiet sulkea ja istuttaa tielle puita. Pitää siis tuoda metsä kaupunkiin.
Eikö olisi helpompaa mennä itse sinne metsään, jos sitä kaipaa. Metsää on Tampereen ympärillä.aivan riittävästi
Mene sinä metsään ja jätä.meidät terveet ihmiset nauttimaan kaupungista. - Realisaattori
Kasva.aikuiseksi kirjoitti:
Mitäs jos sinä menisit johonkin muualle?
Mene vaikka metsään, siellä sinun ei tarvitse pelätä autoja.
Nämä cityvihreälapset on omituista väkeä.
Kun aikoinaan kaupungin tieltä on raivattu metsä, että on voitu rakentaa taloja ja teitä.
Nyt pitää tiet sulkea ja istuttaa tielle puita. Pitää siis tuoda metsä kaupunkiin.
Eikö olisi helpompaa mennä itse sinne metsään, jos sitä kaipaa. Metsää on Tampereen ympärillä.aivan riittävästi
Mene sinä metsään ja jätä.meidät terveet ihmiset nauttimaan kaupungista.Ei kannata keksiä ongelmia, joita ei ole olemassa. Maailma muuttuu ja kehittyy. Mutta muuttuuko ihminen ja mihin suuntaan? Kyllä kaupungista voi nauttia sitenkin, että jättää autonsa lämpimään parkkihalliin ja kävelee sisällä lämpöisessä useinpiin kauppoihin. Menneisyyteen ei ole enää paluuta. Ja hyvä niin.
Muutoin tekee ongelmia asioista, jotka eivät niitä todellisuudessa ole. - hkakkfksd
Meinaatko, että niillä eri asuinalueilta eri busseilla saapuvat ihmiset haluavat myös eripuolille Tamperetta?
- ffdsbvcbvfvc
Kasva.aikuiseksi kirjoitti:
Eikö "kevyt liikenne" nyt ole mahdollista?
Mielestäni vain mopot on jääneet huomioimatta, jalankulkua ja etenkin pyöräilyä on suosittu jo pari viimeistä vuosikymmentä
Tosin tuloksena on ollut keskustan liike-elämän kuoleminen.
Keskustori toimi vuosikymmeniä oikein hienosti bussien päätepysäkinä.
Vasta jugend-mulkkauksen jälkeen, se lakkasi toimimasta.
Mutta eipä lapsi tuollaisia tietää, kun ei ole nähnyt keskustaa toimivana.Ei ole suosittu riittävästi, koska edelleen joutuu jalankulkija painamaan liikennevaloissa nappia monessa kohtaa, jossa autoilijoille syttyy automaattisesti vihreä. Turhaa odottelua. Samoin jalankulkija saattaa pahimmillaan joutua odottamaan viidet valot, kun autoilija pääsee yhdillä samasta risteyksestä.
Pyöräteiden jatkuvuus on onnetonta ja niitä ei hoideta riittävän hyvin. Lunta sataa vähän, niin autotiet kyllä aurataan, vaikka tie pysyy puhtaana jos sillä automäärällä, eikä pieni lumi paljon auton menoa haittaa. Sen sijaan pyörätie jätetään auraamatta, vaikka pyörällä menoa vaikeuttaa merkittävästi jo vähäisempikin lumimäärä.
Syrjäiset pyörätiet vielä ymmärtää, mutta Sammonkadun vartta ja muita pääväyliä ei. - Kasva.aikuiseksi
ffdsbvcbvfvc kirjoitti:
Ei ole suosittu riittävästi, koska edelleen joutuu jalankulkija painamaan liikennevaloissa nappia monessa kohtaa, jossa autoilijoille syttyy automaattisesti vihreä. Turhaa odottelua. Samoin jalankulkija saattaa pahimmillaan joutua odottamaan viidet valot, kun autoilija pääsee yhdillä samasta risteyksestä.
Pyöräteiden jatkuvuus on onnetonta ja niitä ei hoideta riittävän hyvin. Lunta sataa vähän, niin autotiet kyllä aurataan, vaikka tie pysyy puhtaana jos sillä automäärällä, eikä pieni lumi paljon auton menoa haittaa. Sen sijaan pyörätie jätetään auraamatta, vaikka pyörällä menoa vaikeuttaa merkittävästi jo vähäisempikin lumimäärä.
Syrjäiset pyörätiet vielä ymmärtää, mutta Sammonkadun vartta ja muita pääväyliä ei.Yleensä näitä painonappeja on paikoissa, joissa autoilijoita on moninkertainen määrä, jalankulkijoihin verrattuna. Eikö mielestäsi silloin pidä pitää autoilijoille vihreät ja jalankulkijoille vihreät vain silloin, kun jalankulkijoita on?
Pitäisikö mielestäsi kymmenien autojen ja bussien pydähdellä ja seistä liikennevaloissa vain siksi, että.sieltä ehkä joskus tulee yksi jalankulkija?
Missä on risteys, jossa jalankulkija joutuu odottamaab viidet valot ja autoilija pääsee "yhdillä" :)?
(Sana kirjoitetaan yksillä)
Talviaikaan liikenteessä liikkujista ehkä puoli prosenttia kulkee pyörällä. Eikö ole luonnollista, että selvän enemmistön käyttämät ajoradat aurataan ensimmäisenä?
Osta itsellesi pyörä, jolla pystyt ajamaan lumella, tai käytä muuta kulkumuotoa.
Ei hiihtäjätkään kitise siitä, ettei keskustassa ole kunnon hiihtolatuja.
Pyörän käyttäminen on oma ( väärä) valintasi. - hihhah
Kasva.aikuiseksi kirjoitti:
Yleensä näitä painonappeja on paikoissa, joissa autoilijoita on moninkertainen määrä, jalankulkijoihin verrattuna. Eikö mielestäsi silloin pidä pitää autoilijoille vihreät ja jalankulkijoille vihreät vain silloin, kun jalankulkijoita on?
Pitäisikö mielestäsi kymmenien autojen ja bussien pydähdellä ja seistä liikennevaloissa vain siksi, että.sieltä ehkä joskus tulee yksi jalankulkija?
Missä on risteys, jossa jalankulkija joutuu odottamaab viidet valot ja autoilija pääsee "yhdillä" :)?
(Sana kirjoitetaan yksillä)
Talviaikaan liikenteessä liikkujista ehkä puoli prosenttia kulkee pyörällä. Eikö ole luonnollista, että selvän enemmistön käyttämät ajoradat aurataan ensimmäisenä?
Osta itsellesi pyörä, jolla pystyt ajamaan lumella, tai käytä muuta kulkumuotoa.
Ei hiihtäjätkään kitise siitä, ettei keskustassa ole kunnon hiihtolatuja.
Pyörän käyttäminen on oma ( väärä) valintasi."Pitäisikö mielestäsi kymmenien autojen ja bussien pydähdellä ja seistä liikennevaloissa vain siksi, että.sieltä ehkä joskus tulee yksi jalankulkija?"
Olisihan se pirun kätsää, kun kuski hyppäisi autosta ja kävisi painamassa (yleensä auton oikealla puolella sijaitsevasta) liikennevalotolpasta vihreän valon tilausnappia.
Kaippa tuohonkin jonkun selfie-keppi -tyylisen apuvälineen joku kehittäisi ;) - fdsfds
Kasva.aikuiseksi kirjoitti:
Yleensä näitä painonappeja on paikoissa, joissa autoilijoita on moninkertainen määrä, jalankulkijoihin verrattuna. Eikö mielestäsi silloin pidä pitää autoilijoille vihreät ja jalankulkijoille vihreät vain silloin, kun jalankulkijoita on?
Pitäisikö mielestäsi kymmenien autojen ja bussien pydähdellä ja seistä liikennevaloissa vain siksi, että.sieltä ehkä joskus tulee yksi jalankulkija?
Missä on risteys, jossa jalankulkija joutuu odottamaab viidet valot ja autoilija pääsee "yhdillä" :)?
(Sana kirjoitetaan yksillä)
Talviaikaan liikenteessä liikkujista ehkä puoli prosenttia kulkee pyörällä. Eikö ole luonnollista, että selvän enemmistön käyttämät ajoradat aurataan ensimmäisenä?
Osta itsellesi pyörä, jolla pystyt ajamaan lumella, tai käytä muuta kulkumuotoa.
Ei hiihtäjätkään kitise siitä, ettei keskustassa ole kunnon hiihtolatuja.
Pyörän käyttäminen on oma ( väärä) valintasi.Sen ymmärtää, että suoralla tienpätkällä ei jalankulkijalle valo vaihdu. Sitä ei ymmärrä, että miksi se ei vaihdu tilanteessa, jossa tulee myös autoja samasta suunnasta. Ainoa haitta mikä tästä olisi on se, että autoilija joutuisi katsomaan tuleeko jalankulkijoita kun kääntyy. Tällaisissa tilanteissa pitäisi jalankulkijalle vaihtua valot aina automaattisesti kun vaihtuu samasta suunnasta tuleville autoilijoillekin.
Viinikan liikenneympyrässä saattaa joutua odottamaan viidet valot, kun autoilijat pääsevät yhdillä.
Kun auraus tulisi suorittaa siellä missä sitä tarvitaan, eikä siellä, jossa liikkuu eniten ihmisiä. Se, että valtaosalla on liian huono kunto pyöräilyyn on korjattavissa oleva asia.
Keskustassa ei taida olla tarkoituskaan hiihtää. Sen sijaan pyöräily on liikkumismuoto, johon kannustetaan. Vertauksesi ontuu erittäin pahasti.
- Metronoomi
Ratikan tueksi tarvitaan metro. Siinä on suurkaupungin meininkiä. Maan alle mennään Kalevassa ja ylös noustaan Hämeenpuistossa. Myös bussit mahtuvat metrotunneliin. Hämeenkatu varataan jalankulkojoille ja pyöräilijöille.
- perusta
Kunkun parkkiahan ruvetaan kohtapuoliin rakentamaan ja pitäisi varata se maanalainen Hämeenkatu myös läpiajo liikenteelle.
- ffdsbvcbvfvc
Metro olisi oikeasti aika hieno ratkaisu Tampereella, koska keskusta on pitkä ja kapea.
- metrolinja
ffdsbvcbvfvc kirjoitti:
Metro olisi oikeasti aika hieno ratkaisu Tampereella, koska keskusta on pitkä ja kapea.
Molempiin suuntiin kulkeva rengaslinja olisi kaikkein upein ratkaisu.
Hervanta-Pirkkahalli-Pirkkala-Nokia-Tesoma-(Ylöjärvi-Lentävänniemi)-Pispala-Hämeenpuisto-Rautatieasema-Jäähalli-Hervanta
Tuossa peruslinjaus, Ylöjärvi ja Lentävänniemi optiona. Joka paikassa ei tarviisi tietty mennä maan alla, kuten ei kulje metro Hesassakaan.
- Kylläennenolitoista
Mitähän jos ,jättäisitte vanhan kaupungin rauhaan,kuten se oli ennen ja rakennatte
uuden entistä ehomman mielenne mukaisen sinne Akaan korpeen ,ulottuen
vaikka Pirkkalaan asti.Teette siintä uuden pytingin johon pääsee maanpäältä ja maan
alta ja viellä jopa ilmasta käsin ratikoilla ,autoilla, junilla,polkupyörillä ja jopa rullaattorilla.Sitähän varten olette tuottaneet ulkomailta koko Suomen täyteen tuota
vetreää työvoimaa ,jotka makoilevat vastaanotto keskuksissa toimettomina.
Jättäkää Tampereen idylli paikalleen.Kyllä vanhassa Mansessakin joku haluaa asua
ja on tuollaisena paikkaan tyytyväinen.- jejfjwkfwk
Komppaan.
- Realisaattori
Mitä, jos menneisyyteen linnottautuvat tekisivät oman reservaattinsa? Ja se suuri enemmistö, jota myös tulevaisuus kiinnostaa saisivat olla ihan rauhassa ja rakentaa kaupunkia nykyajan ehdoilla. Ja ottaa huomioon myös vielä syntymättömien sukupolvien edun esim. siten, että maa olisi siinä kunnossa, että siinä voi elää.
Kenenkään ei olisi pakko mennä reservaatin ulkopuolelle. Ja siellä sisällä voitaisiin myös määrittää se, kuka saa tulla sinne sisälle. Ettei vain väärät ajatukset pääsisi häiritsemään. Autot saisivat ajaa korttelia ympäri ja etsiä sitä muutaman kaupan muutamaa yksittäistä aikarajoitettua parkkipaikkaa. Ai sitä onnea. Kun samaan aikaan muut saisivat monipuoliset keskustapalvelut ja olisivat tervetulleita tulivatpa sitten millä liikennnevälineellä tahansa. Tai olisivatpa vaikka jättäneet liikennevälineet kotiinsa.
Olisi se vaan kiva katsoa, kumpi alue kehittyisi.
- Umpisolmussa
Keskusta liikutaan muutenkin eikä pelkästään kaupoissa,on remottimiestä yms kulkijaa mutta se on tehty hankalaksi,muutenkin Tampereen keskustan kannas on kapea ilman näitä tehtyjätukoksiakin liikennöinti on hankalaa.
- ffdsgfdg
Mistä suunnasta tullessa parkkipaikka on vaikea löytää? Lännestä tullessa on anttilan parkkihalli, etelästä tullessa on koskarin parkkihalli ja idästä tullessa on useampiakin vaihtoehtoja. Jos tule pohjoisesta veneellä, niin silloin ongelmia ehkä saattaa olla.
- Ettäveneelläkin
ffdsgfdg kirjoitti:
Mistä suunnasta tullessa parkkipaikka on vaikea löytää? Lännestä tullessa on anttilan parkkihalli, etelästä tullessa on koskarin parkkihalli ja idästä tullessa on useampiakin vaihtoehtoja. Jos tule pohjoisesta veneellä, niin silloin ongelmia ehkä saattaa olla.
Näin kirjoitti polkupyöräilijä Teiskosta?
- vihervingujat-vittuun
ffdsgfdg kirjoitti:
Mistä suunnasta tullessa parkkipaikka on vaikea löytää? Lännestä tullessa on anttilan parkkihalli, etelästä tullessa on koskarin parkkihalli ja idästä tullessa on useampiakin vaihtoehtoja. Jos tule pohjoisesta veneellä, niin silloin ongelmia ehkä saattaa olla.
vittu en minä halua ajaa mersullani mihinkään parkkihalliin , siellä viherhippiäiset kilpaa naarmuttavat meidän veronmaksajien autoja. kun menen Fazerille kahville tempon taloon, niin haluan ajaa siihen eteen parkkiin,niinkuin ennen hyvään aikaan . tai jos menen Siilinkarille kahveelle, niin kyllä siihen viereen sai ennen pysäköidä , mutta sitten tulivat nämä viherhippiäiset sotkemaan koko kaupungin keskustan ja ovat pyörimässä pikku pössyissä pitkin hämppiä.
- pyöräilijät-vittuun
vihervingujat-vittuun kirjoitti:
vittu en minä halua ajaa mersullani mihinkään parkkihalliin , siellä viherhippiäiset kilpaa naarmuttavat meidän veronmaksajien autoja. kun menen Fazerille kahville tempon taloon, niin haluan ajaa siihen eteen parkkiin,niinkuin ennen hyvään aikaan . tai jos menen Siilinkarille kahveelle, niin kyllä siihen viereen sai ennen pysäköidä , mutta sitten tulivat nämä viherhippiäiset sotkemaan koko kaupungin keskustan ja ovat pyörimässä pikku pössyissä pitkin hämppiä.
en halua minäkää ajaa Bemarilla parkkihalliin ja sitten kävellä kilometri tolkulla , että pääsen kahville.
- jdksisidjdj
ffdsgfdg kirjoitti:
Mistä suunnasta tullessa parkkipaikka on vaikea löytää? Lännestä tullessa on anttilan parkkihalli, etelästä tullessa on koskarin parkkihalli ja idästä tullessa on useampiakin vaihtoehtoja. Jos tule pohjoisesta veneellä, niin silloin ongelmia ehkä saattaa olla.
En aio maksaa pysäköinnistä 5-10 euroa. Sillä rahalla pidän ruokatauon ja syön hyvän aterian laitakaupungin ostarilla. Ideaparkissa on hyviä ravintoloita, samoin Citymarketeissa voi istahtaa hampurilaiselle tai kahville samalla rahalla mitä maksaisin pelkästä pysäköinnistä eli ihan tyhjästä. En maksa tyhjästä, siispä suoritan ostokseni muualla kuin keskustassa.
- ffdsgfdg
jdksisidjdj kirjoitti:
En aio maksaa pysäköinnistä 5-10 euroa. Sillä rahalla pidän ruokatauon ja syön hyvän aterian laitakaupungin ostarilla. Ideaparkissa on hyviä ravintoloita, samoin Citymarketeissa voi istahtaa hampurilaiselle tai kahville samalla rahalla mitä maksaisin pelkästä pysäköinnistä eli ihan tyhjästä. En maksa tyhjästä, siispä suoritan ostokseni muualla kuin keskustassa.
No sittenhän keskustan pysäköintimahdollisuudet eivät ole sinulle ongelma. Olipa yllättävää, että ilmaiseksi pitäisi saada autonsa pysäköidä, että kelpaisi. Teitä muutaman euron kyttääjiä jääkin keskustan liikkeet varmasti todella paljon kaipaamaan. Käyt varmaan kaupoista hakemassa ilmaiset näytteet ja lähdet menemään mitään ostamatta.
- ffdsgfdg
pyöräilijät-vittuun kirjoitti:
en halua minäkää ajaa Bemarilla parkkihalliin ja sitten kävellä kilometri tolkulla , että pääsen kahville.
Mistään noista ei tarvitse kävellä kilometritolkulla, että pääsee kahville. Jos muutaman sadan metrin käveleminen on ylipääsemättömän raskasta, niin kannattaa ehkä keittää se kahvi kotona. Ei tarvitse kävellä kovin montaa askelta kahvinkeittimeltä sohvalle. Tulee myös halvemmaksi, eikä tarvitse maksaa parkkipaikasta.
- mersumeesh
ffdsgfdg kirjoitti:
No sittenhän keskustan pysäköintimahdollisuudet eivät ole sinulle ongelma. Olipa yllättävää, että ilmaiseksi pitäisi saada autonsa pysäköidä, että kelpaisi. Teitä muutaman euron kyttääjiä jääkin keskustan liikkeet varmasti todella paljon kaipaamaan. Käyt varmaan kaupoista hakemassa ilmaiset näytteet ja lähdet menemään mitään ostamatta.
Parkkihallit ovat ylihinnoitelleet pysäköinnin. On tunnettu tosiasia että varakkaimmat ovat hintatietoisimpia. Pysäköintimaksu oli ennen vain keino ehkäistä pitkäaikaispysäköintiä. Nykyisin se on bisnestä. En osallistu siihen bisnekseen. Parkkeeraan mersuni ilmaiseksi muualle ja teen ostokseni muualla. Kuulun eniten tienaavaan desiiliin.
- ffds
mersumeesh kirjoitti:
Parkkihallit ovat ylihinnoitelleet pysäköinnin. On tunnettu tosiasia että varakkaimmat ovat hintatietoisimpia. Pysäköintimaksu oli ennen vain keino ehkäistä pitkäaikaispysäköintiä. Nykyisin se on bisnestä. En osallistu siihen bisnekseen. Parkkeeraan mersuni ilmaiseksi muualle ja teen ostokseni muualla. Kuulun eniten tienaavaan desiiliin.
Aivan varmasti kuulut...
- Pitkääikää
Autoton ei mieti käveltäviä kilometrejä. Se on niin luonnollinen tapa edetä paikasta toiseen. Kahviloiden määrän lisääntymisestä päättelen kokeilun olevan oikean suuntainen. Ihmiset äänestävät jaloillaan, keskustamme saa ihmiset kävelemään.
- Anonyymi
Mikäli pysäköinti tuntuu vaikealta suosittelen siirtymään joukkoliikenteen käyttöön.
- Anonyymi
Käydään Ideaparkissa
- Anonyymi
Mikäli pöyräilijälle tuntuu vaikelta osata liikennesääntöjä ja varsinkin niitä noudattaa niin kanattaa siirtyä kävelemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1072032
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi541917- 151885
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa191667"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla201588Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O121388Haluan tavata Sinut Rakkaani.
Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu261330Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak111316Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.141301Kristityt "pyhät"
Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.61252