En uskalla uskoani tunnustaa - työpaikalla!

Mimmivaannn

Moikka!

Olen arka. En uskalla enkä kehtaa uskoani tunnustaa työpaikalla. Ahdistaa. Hävettää kauheesti. On ahdistanut koko työelämäni. Olen nyt 27 vuotias ja noin 7 vuotta tehnyt intensiivistä työtä. Viimeiset kaksi vuotta olen ollut töissä enempi ihmisten kanssa tekemisissä. Maanantaista keskiviikkoon työkaverit puhuu edellisestä viikonlopusta torstain ja perjantain tulevasta. Olen joutunut olemaan hiljaa. Toki jotain urheilusta kommentoin välillä. Muut työaverit pitää mua hieman outona. Olen tunnistanut, että oma persoonani on muuttunut hieman ihmeelliseksi tämän kieltäytymisten johdosta. Tässä ajassa on TOSI vaikea olla ja ELÄÄ. Onkohan elämä ollut näin ahdistavaa aina.

Kaikki pienet hienoudet ja asiat on syntiä. Senhän kaikki tietää....

Ahdistaa. Älyttömästi. Mietin usein millaista olisi olla töissä sellaisessa paikassa jossa olis vain toisia VL-ihmisiä. Se onkin siellä taivaassa varmaan sellainen olo.

52

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herääjo

      Kuule oletko ollenkaan miettinyt mitä se sinun ns usko mahtaa oikein olla?

      ettet suinkaan ole pelkkä veeälkasvatuksen tulos, eli suomeksi fariseus!

      JOS olet uudestsiyntynyt, sinulla on myöskin VOIMA todistaa tai olla uskovainen sama missä olet, ymmärräthän sen, ettei veeällyydessä mukana ole an amitään voimaa Kristuksen todistajana olemiseen!

      • lestasuvusta

        Viisauden sanoja!


    • "En uskalla enkä kehtaa uskoani tunnustaa työpaikalla. Ahdistaa. Hävettää kauheesti."

      En ihmettele. Kyllä hengellisiin VALHEISIIN uskominen hävettäisi minuakin.

      "Muut työaverit pitää mua hieman outona."

      Ei ihme, koska olet Raamatun vastaisiin vl-VALHEOPPEIHIN uskova otus.

      "Ahdistaa. Älyttömästi."

      Katso edellinen vastaus.

      "Mietin usein millaista olisi olla töissä sellaisessa paikassa jossa olis vain toisia VL-ihmisiä. Se onkin siellä taivaassa varmaan sellainen olo."

      Noinhan sinä REPPANA luulet = taivaassa on vain vanhoillislestadiolaisia. Siihen luuloon sinut on pikkuvauvasta alkaen AIVOPESTY SRK:n, vl-saarnamiesten ja omien vanhempiesi toimesta.

      Lopputulos voi olla täysin päinvastainen = taivaasta ei löydy yhden yhtäkään sellaista vanhoillislestadiolaista, joka on vl-oppien mukaan korottanut itsensä liki jumalolennoksi ja ivaa oikeita uskovaisia "epäuskoisiksi".

      Säälittää jo etukäteen sinunkin kohtalo.

      VAIN ME.

      Matt. 23:12

      "12. Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."

      • taasjataas

        Prööt sanos Heinolan melperkele.


      • 3443

        Melperi kaikki tietää ettet ole uskovainen vaan ateisti. Mene juttelemaan toisten ateistien kanssa ja jätä muut rauhaan. Jos et siihen pysty, niin suosittelen että menet lataamoon. Tai vaikka juttelemaan jonkun psykiatrin kanssa.


      • Sepeteuksenpoikainisä

        Olet selvästi päässyt jujulle vanhoillislestadiolaisuuden ytimestä. Hyvä!


    • pidäminustakiinni

      Paljohan se auttaa valittaa täällä vaikeuksiaan. Melperisaatanat, ks. yllä, ovat heti repimässä haavoja ja tyrkyttämässä hellariiljetyksiään. Normi it:llä varustettu voi puhua tai olla puhumatta, toimitaan tilanteen mukaan. Aina on joukossa moottorileukoja, jotka kuvittelevat, että heidän surkeat juttunsa kiinnostavat kaikkia. Niistä kannattaa pysyä kaukana. He ovat kuormaa, josta ei saa mitään itselleen. Oikeat ja arvostavat ystävät hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet. Pidä heistä kiinni.

      • Joo - kyllä kannattaa kynsin hampain pitää kiinni saatanallisista Raamatun vastaisista vl-VALHEOPEISTA.

        Niin toivovat oppien kimppakehittäjät valheen isä saatana ja SRK.

        "Oikeat ja arvostavat ystävät hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet."

        Juuri noin tekevät samassa pirun VALHEVERKOSSA uiskentelevat.

        "Pidä heistä kiinni."

        Totta mooses!


      • melmopelle
        melperi kirjoitti:

        Joo - kyllä kannattaa kynsin hampain pitää kiinni saatanallisista Raamatun vastaisista vl-VALHEOPEISTA.

        Niin toivovat oppien kimppakehittäjät valheen isä saatana ja SRK.

        "Oikeat ja arvostavat ystävät hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet."

        Juuri noin tekevät samassa pirun VALHEVERKOSSA uiskentelevat.

        "Pidä heistä kiinni."

        Totta mooses!

        kato kato ku helmikuu painaa mellun niskaan


      • 131

        Järkyttävää tekstiä, mistä on rakkaus kaukana!
        Melperi tuntee Raamattua ja puhuu omalla painotuksellaan asiaa.
        Tultuani uskoon oli ilo niin suuri, etten voinut olla hiljaa. No se aiheutti ylilyöntejä.
        Niin on, ettei ilman uskoa ole voimaa kertoa Jeesuksesta. Jumalan Henki ohjaa jokaista, joka kulkee rukoillen johdatusta etsien.
        Nyt on aika etsiä Jeesusta. Hän on luvannut ottaa vastaan jokaisen, joka luokseen tulee. Pyydä uskoa suoraan Jeesukselta. Keskity siihen, kunnes tunnet uskon tuoman ilon ja rauhan. Sen jälkeen olet riittävän vahva hengellisesti kertomaan "värisi". Raamatun mukaan, uskomalla Jeesukseen ja tunnustamalla se ihmisten edessä, pääset perille taivaaseen. Herra on kärsivällinen, eikä vaadi heti esiin.
        Kertominen taas vahvistaa uskoa.
        Ja lue Raamattua. Muuten voit eksyä. Hyvää jatkoa ilman pakkopaitaa.


    • Jeesuksenoma

      Aidosti uskova ei pelkää ihmistä, joka on ihmispelkoa. Sanoit että sinua hävettää, mutta oltko ajatellut, että kun sinua hävettää kertoa totuutta, tunnustaa Jeesus ääneen suusanallisesti, sinä myönnät häpeäväsi Jeesusta, että uskot johonkin sellaiseen, pois se sinusta, jos aidosti uskot Jeesukseen Kristukseen ja siihen sovitustyöhön jonka Hän teki meidän vuoksemme, onko siis liikaa vaadittu että myös uskallat tunnustaa Hänet ääneen, suullasi. Eräs uskova kertoi kerran samaa, että hänellä oli tuota ihmispelkoa, mutta sitten kun rohkaistui tunnustamaan ja kertomaan uskostaan, hän sai huomata tuon pelon olleen niin turhaa ja sen jälkeen sai vapauden elää uskovana.

      • Jeesuksenoma

        32. Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
        Matt. 10


      • Jeesuksenoma

        En siis tarkoita, että sinun tulee mitään saarnoja ja julistuksia pitää siellä työpaikalla, vaan että voit aivan hyvin, aivan kuin ohimennen , kertoa siitä miten uskosi vaikuttaa sinun arkielämässäsi, aivan niinkuin he puhuvat urheilusta ja ms. pienin sanoin ja elein edeten, että he ymmärtävät sinun olevan uskossa, eikä sinun tarvitse selitellä mihin lahkoon/srk:hon kuulut, ei meidän niitä tule tunnustaa, vaan sitä elävää uskoa, joka tulee elävästä Jumalasta joka kuuluu jokapäiväiseen ja hetkiseen elämäämme.


    • sussiunatkoon

      mitä helvettiä sun uskon kanssa on tekemistä töissä tee vaan töitäsi pidä uskontosi kotona ja mieti sitä vapaa aikanasi

      • Mimmivaannn

        No kuules! Seurapuheissa varoitellaan yhtymästä maailman menoon -se tarkoittaa - on opetettu jos yhtyy niihin puheisiin - on osapää siihen syntiin josta puhutaan.

        ESIM. työpaikan kahvihuoneessa puhutaan "riettaita" yms. niin tulee se synti itselle jos puhuu siihen asiaan myöntävästi!!!

        Näin on miulle opetettu!


      • Pudis54

        Ei ehkä kannata jokaista profeettaa kuunnella, käytä omaa järkeäsi.


      • nytäkkiätyurvaan
        Mimmivaannn kirjoitti:

        No kuules! Seurapuheissa varoitellaan yhtymästä maailman menoon -se tarkoittaa - on opetettu jos yhtyy niihin puheisiin - on osapää siihen syntiin josta puhutaan.

        ESIM. työpaikan kahvihuoneessa puhutaan "riettaita" yms. niin tulee se synti itselle jos puhuu siihen asiaan myöntävästi!!!

        Näin on miulle opetettu!

        Miksi et sitten tottele sitä mitä seurapuheessa on sanottu vaan olet siellä työpaikalla maailmanmenon mukana? On varmasti olemassa työpaikkoja myös esim rauhanyhdistyksellä ja muissa paikoissa jossa on vain lestadiolaisia kuten lapsenhoitajana vl-perheissä.


    • kantapaa

      Joskus on parempi olla hiljaa, kuin levitellä omia asioita muille.
      Eipä muutkaan omiaan levittele , kuin ehkä pinnallisesti.

      Pidä vain kiinni niistä tärkeimmistä asioista.

      Maailma ei aina ymmärrä, tai edes halua kuulla niistä.
      jos joku kysyy, ja näet hänellä olevan kipeä omatunto, voit toki silloin "jelpata".

      • "jos joku kysyy, ja näet hänellä olevan kipeä omatunto, voit toki silloin "jelpata"."

        Pirun vl-oppeja ei kannata paljon muille tarjota.

        En suosittele.


      • melluno
        melperi kirjoitti:

        "jos joku kysyy, ja näet hänellä olevan kipeä omatunto, voit toki silloin "jelpata"."

        Pirun vl-oppeja ei kannata paljon muille tarjota.

        En suosittele.

        no ai aenakaan pirumellun


    • r4bgy6ht

      Olisiko silloin aika ajatella että uskossasi ei ole kaikki kohdallaan. Tarkoitan sitä että jos et uskalla ja kehtaa siitä kertoa niin silloin koko usko on kyseenalaistettava. Et sä ole silloin oikea uskovainen ja elämäsi näkemyksen mukaisesti elävä.

      Onko lestadiolaisuus silloin asia johon ei kannata lähteä mukaan?

      • ""Et sä ole silloin oikea uskovainen ja elämäsi näkemyksen mukaisesti elävä.""

        Vanhoillislestadiolaisuus ei ole mikään kristillinen herätysliike.

        Vanhoillislestadiolaisuus on JOUKKOPSYKOOSI, jonka taustavoimana on paholainen.


      • mölperille

        ...kailotti itse perkele.


    • vaikeneminen_on_kultaa

      No, oletko ajatellut eroavasi vanhoillislestadiolaisuusesta? Miksi uskoaan täytyisi ihmisille julistaa? Ei se mielestäni ole oikein sopivaa, ainakaan aikuiselle. Lapset ovat eri asia, kun ovat pieniä ja vanhukset sitten jo saavatkin puhua, kun kuolevat muutenkin. Eikö niin?

      • Ateistille:

        Matt. 28:

        18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • 1___1

        Toinen toiselle.


    • Ulkopm

      Asioilla on puolensa. 'Kaapissa' voi olla paha elää, mutta avoimuuskaan ei aina ole hyväksi.

      Muistan miten kouluaikana tunnustin uskoa ja sen perusteella en sitten lähtenyt mukaan yhteisiin rientoihin. Olihan siinä koulukaverit sitten ihmeissään, kun baarissa törmättiin. Kovasti ilahtuivat mutta samalla ihmettelivät. Kuvani uskovaisena romuttui heidän silmissään ja sen jälkeen oli enää turha vedota uskontoon syyksi kieltäytyä iltamista. Näin kävi minulle parikin kertaa eri kouluissa (lukiossa ja vaihto-oppilasvuonna ulkomailla). Eräskin kämppikseni ulkomailla kutsui minua nimityksellä Bad Believer. Eipä silti - vakaumukseen vedoten kieltäydyin ensin yhteisistä bileistä, mutta kohta jo tulin kännissä kämpälle, polttelin ruohoa ja muhinoin tyttöystävän kanssa.

      Useinhan on niin, että nuorena tekee kovasti mieli seksiä - ei vaan pelkkää omaa kättä vaan ihan toista ihmistä jonka kanssa naida. Muistan miten minulla sekä lestakavereillani oli tämän asian suhteen vaikeuksia. Välillä kiusaus kävi ylivoimaiseksi ja sitten tuli käytyä naisissa. Naiset eivät vaan ymmärtäneet, kun uskontoon vedoten kieltäydyimme seurustelemasta heidän kanssaan. Eräskin nainen kiukustui kaverilleni ja sanoi tämän olevan tekopyhin paskiainen mitä hän on ikinä tavannut. Nyt tämä sama mies on vl-perheenisä. Ei olla enää tavattu vuosiin, kun en itse ole vl, mutta joskus mietin mahtaako tämä kaverini muistella kaiholla rientojamme... Kerran lähdin suviseuroihin ja siellä törmättiin. Selvästi hän ilahtui minun tapaamisestani, mutta tietyistä aiheista ei silloin keskusteltu.

      Opiskeliaikoina jäi vl-usko pois kuvioista, joten työelämässä en ole joutunut uskon tunnustamisen kanssa kipuilemaan.

    • 3828

      Uskonto ei voi olla ainoa syy siihen, miksi ihminen kieltäytyy riennoista. Voi ateistikin tehdä henkilökohtaisen päätöksen siitä, ettei ole mukana sellaisessa toiminnassa.

      Olen itse evankelis-luterilainen ja en ole koskaan kokenut tarvetta tunnustaa uskoani työpaikalla. Kuitenkin noin 70 % työkavereistani kuuluu samaan kirkkoon. Kouluaikoina oli ongelma kieltäytyä riennoista, mutta työpaikoilla sitä ei ole koskaan ihmetelty. Uskonasiat ovat aina henkiökohtaisia. Jeesuskin opetti meitä rukoilemaan salassa (Matt 6:6).

      Uskon ei tarvitse näkyä päälle päin. Yksi edellä viittaisikin siihen, että usko on nöyryyden asia. Tietysti usko ei voi olla kokonaan näkymättä päällepäin. Itse esimerkiksi otan työpaikalla aina veriohukaisten tai kinkun sijaan vain salaatin, mutta ei kukaan ole siitä minulta ikinä mitään kysellyt. Uskon monien muiden tekevän samoin, eikä vain uskon vuoksi, sillä onhan kasvissyöntikin nykyään aika yleinen ilmiö. Näkyvämpiä merkkejä ovat kaulassa roikkuvat, lyhytketjuiset ristit tai pitkät ohimokiehkurat miehillä, mutta ristiinkin voi vaihtaa pidemmän ketjun tai voi ohimohiukset kasvattaa pitkiksi vaikka ei tekisikään sitä Jumalan kunniaksi.

    • uskonntunnustus

      Ymmärrän täysin surusi.
      -
      Olin aina ala-yläasteella ainoa ns. vl.
      Kiusattiin masennukseen asti.
      Seuroissa saarnamiehet paasasi, että "aina uskovia on kiusattu", lopussa kiitos seisoo.
      Hät`hätään olen saanut elämäni taaplattua, koska; --erosin vl yhteisöstä
      muuttaessani pois kotoa.
      Työkyvyttömyys vei, terveys meni vl takia.
      -
      Joka ei usko, ottakoon "Taivas laulu" kirjan ja lukee.
      Siinä on tämän hullun vl tai oikeammin- Raattamaan- Saaren jalanjäljet.
      Monet vl- suvut vievät helvettiin ja itsemurhiin.

      ----------

      • Ulkopm

        Eipä sitä uskontunnustusta paljoa tarvittu koululaisena, kun muutenkin ympäristössä tajusivat että meissä on jotain outoa ja erilaista. Jo pelkkä lapsien lukumäärä kertoi monelle mistä on kysymys.

        Minuakin kiusattiin koulussa; sekä fyysisesti että psyykkisesti ja uskontohan siihen oli hyvin pitkälti syynä. En tosin itsekään viaton ollut. Onneksi olin vahva luonne, joten siitä selvisin ja elämä jatkui. Jäljet siitä jäivät eli luulen nykyisen empatiakyvyn lähes täydellisen puutteen johtuvan suurelta osin lapsuuteni kokemuksista.

        Vanhempana sitä haluaa aina, että omien lasten elämä olisi helpompaa eikä heitä kiusattaisi. Siksi omat lapseni ovat harrastaneet kamppailulajeja jo aivan pienestä pitäen (ensin minä opetin kotona ja sitten siirtyivät urheiluseuran valmennukseen). Tappelut päiväkodissa ja koulussa ovat aina päättyneet heidän voittoon jos näin voi sanoa. Nykyään on tosin pitänyt jo varoitella, että eivät tappelussa liian kovasti vastustajaa kolhi, jotta ei tule ikäviä seuraamuksia. Sen olen opettanut että aloittaa ei saa, mutta jos toinen tulee kimppuun niin sitten saa puolustautua ja näin ovat toimineet. Välillä vastustajat eivät vaan ymmärrä kenet haastavat, kun toinen on nuoresta iästä ja pienestä koosta huolimatta harjoitellut jo vuosia. Jälki on sitten sen mukaista. Joskus olen harjoituksia seurannut ja huvittaa, miten useita vuosia vanhemmat ja päätä pidemmät hiljattain kamppailulajiharrastuksen aloitteet pojat eivät voi pienelle pojalleni yhtään mitään.

        Ei väitä että väkivalta on mikään ratkaisu, mutta kamppaililajitaidot ihmisellä ovat vähän niin kuin vahva armeija pienellä maalla; muut eivät tule niin helposti härkkimään, kun tietävät että sillä voi olla heille hyvin ikäviä seurauksia.


    • JuhaniLaitinen

      Jos et tunnusta olevasi kristitty työpaikalla, et tarvitse myöskään haaveilla taivaspaikasta.

      Jeesus sanoo: jos joku tunnustaa minut ihmisten edessä, minä tunnustan hänet Jumalan edessä. Mutta joka ei tunnusta minua ihmisten edessä, häntä en minäkään tunnusta Jumalan edessä Matt. 10:32,33 ja Luuk. 12:8-9.

      Ei auta että synnit on anteeksi.

      Se mikä on sidottu taivaassa, ei maan päällä voida päästää.

    • niinkömennee

      Eli ei riitä että on synnit anteeksi, pitää kävellä toreilla ja turuilla ja huutaa mikrofooniin, että minä olen jumalana lapsi....Ainakin niin kauan että valkotakkiset hakkee...
      Jeesus sanoo: jos joku tunnustaa minut ihmisten edessä, minä tunnustan hänet Jumalan edessä. Mutta joka ei tunnusta minua ihmisten edessä, häntä en minäkään tunnusta Jumalan edessä Matt. 10:32,33 ja Luuk. 12:8-9.

    • Siion

      Voi voi rakas lapsi kuule haistata suruttomille hommeet ja kanna kruunusi ilolla ja rauhalla! Usko kuitenkik kaikki hiljaisuus ja hitaus anteeksi Karitsan veressä ja nimessä! Usko vappautheen asti!
      Itselläni on monenmoiset kokemukset uskon tunnustamisesta epäuskoisten keskellä! Ei ole helppoa! En yhtään ihmettele jos joku masentuu! Mutta se kirkkaus ja valo se pyhän hengen voima kantaa ja auttaa monen murhheen yli! Eikä tuo vielä pahinta murhetta ole mikä voipi elon tiellä kohatuksi tulla! No lähtee sinulta työpaikka ehkä saat kirjalliset huomautukset tahi jottain kaltaista,mutta se on vain maallista - taivahassa on kotimme! Niin on minulla on ollut kun jouvuin erittäin riettaan porukan eessä tunnustamhan miksi en tee sitä enkä osallistu johonkin ja kehoitin heijätkin parannukseen! - niin jotkut urpot meni esimiehelle valetta lisäen puhumaan minusta ja monessa selvittelyssä kävin ja sain kirjalliset huomautukset vain vieläkin tekisin samalla tavalla! Sillä olemme Kristuksen kirje maailmalle ja josei uskovaisilta niin keltä nämä epäuskoiset ja suruttomat saisi sitä kirjettä lukea!
      Ole vappaa ja suuri paimen on sinnua johattava ettenpäin nyt ja aina rauhan rannalle asti kun et hyljää etkä petä häntä joka koko maailaman eessä kantoi pilkkakruunua ja ruoskittu ja tapetuksi tullut sinun puolestas! Amen!

      • "Itselläni on monenmoiset kokemukset uskon tunnustamisesta epäuskoisten keskellä!"

        "epäuskoisten"

        Tämä ilmaisu viittaa siihen, että kuulut saatanan ikiomaan katraaseen eli vanhoillislestadiolaisiin.

        Jos uskot VAIN ME -oppiin, niin varmasti kuulut.


      • Siion

        Mitä sinulla on lestadiolaisia vasthaan?


      • Siion kirjoitti:

        Mitä sinulla on lestadiolaisia vasthaan?

        TÖRKEIMPIÄ VL-VALHEOPPEJA

        1. Vanhoillislestadiolaiset ovat ainoita oikeita ja Jumalalle kelpaavia uskovaisia koko maailmassa.

        - Törkeää omavanhurskautta ja muiden uskovaisten vähättelyä. Tähän Raamattu ei anna mitään pohjaa.
        Vl-valheoppi.

        2. Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi eikä pelastamaan ihmissielua - vain vl-henkilö voi antaa synnit anteeksi ja vain hänen kauttaan voi sielu pelastua.

        - Täyttä harhaa, jota Raamattu ei tue millään muotoa.
        Vl-valheoppi.

        3. Pyhä Henki toimii vain vl-herätysliikkeessä.

        - Täysin hihasta vetäisty harhaoppi.
        Vl-valheoppi.

        4. Pelkkä vl-herätysliike on Jumalan valtakunta.

        - Jyrkässä ristiriidassa Jeesuksen opetuksen kanssa.
        Vl-valheoppi.

        5. Raamattu kieltää ehkäisyn.

        - Raamattu ei missään kohtaa kiellä ehkäisyä.
        Vl-valheoppi.

        &&&&&&&&&&&&&&&&

        Voitteko vanhoillislestadiolaiset ystävällisesti todistaa raamatunkohtien kera, että yllä mainitut opit eivät ole valheoppeja vaan että Raamattu opettaa juuri tuolla tavalla kuten SRK ja vl-puhujat opettavat.


    • Siion

      En mie voi sannoa niitä jotka sannoot itsensä pakanoiksi tahi pilkkaat Jumalan nimeä muuten kuin epäuskoisiksi suruttomiksi ja perkelhen lapsiksi! Eikä vanholliset ole mikhäön saatanan joukkoa vain Jumalan lapsia! Toki joukhoon mahtuu monenlaisia!

    • siinävaloahiukanjoukkoon

      Kuinka moni siellä veeällissä on todella Jumalan lapsi!!?

      siihen kun ei päästä mihinkään porukkaan kuulumalla vaan uudestisyntymällä jumalan Pyhän Hengen kautta, ja siihen ei taas auta veeällä eikä muukaan lainen yhtään mitään.

      veeällät luulee omistavansa koko taivaan vaikak eivät omista yhtään mitään enempää kuin kuka tahansa uskova missä viidakossa tahansa.

      • melperi

        Amen!

        Vanhoillislestadiolaiset leikkivät tulella korottaessaan itsensä maailman ainoiksi oikeiksi uskovaisiksi ja ivaamalla vilpittömiä uskovaisia "epäuskoisiksi".

        Edelleen vanhoillislestadiolaiset nostavat itsensä Jumalaa ylemmäksi opettamalla, että Jumala ei kykene antamaan syntejä anteeksi. Vl-opin mukaan vain vl-henkilö voi antaa synnit anteeksi.

        Minne muualle tuollainen jumalaton rienaaminen voi johtaa rienaajat kuin helvetin syvyyksiin?


      • olosiparannee
        melperi kirjoitti:

        Amen!

        Vanhoillislestadiolaiset leikkivät tulella korottaessaan itsensä maailman ainoiksi oikeiksi uskovaisiksi ja ivaamalla vilpittömiä uskovaisia "epäuskoisiksi".

        Edelleen vanhoillislestadiolaiset nostavat itsensä Jumalaa ylemmäksi opettamalla, että Jumala ei kykene antamaan syntejä anteeksi. Vl-opin mukaan vain vl-henkilö voi antaa synnit anteeksi.

        Minne muualle tuollainen jumalaton rienaaminen voi johtaa rienaajat kuin helvetin syvyyksiin?

        Pyydä avustajaasi vaihtamaan vaippasi.


    • a1b2

      Minulle oli nuorena vl-usko pelkästään häpeän aihe. Ei ollut omakohtaista suhdetta Vapahtajaan. Myöhemmällä iällä omakohtaisuus kirkastui ja minusta tuli liian julistava uskosta osattomia kohtaan. Nyt saan hävetä sitä. Yritän nykyään opetella normaalia suhtautumista kaikenlaisiin ihmisiin. Saman Jumalan rakastamia ollaan kaikki, uskovaisia tai ei.

    • Ei.Saarnamies

      Työnantajan edustajana ollessani pidin kahta asiaa selviönä !
      On asioita jotka kuuluvat työpaikalle ja niitä joita siellä ei tarvitse suvaita. Jos työntekijällä on aikaa kiertää ympäri ja keskutella työympäristöön kuulumattomista asoista on hänen työpanoksensa työyhteisössä tarpeeton ! Noihin tarpeettomiin kiertoihin liitty miltei aina perhe ja uskonto sekä politiikka. Työnantajan ei tarvitse maksaa noiden asioiden levittelemisestä työaikana. Porttien ulkopuolella on kyllä niitä jotka pysyvät työnsä ääressä ilman joutavia koukeroita.

    • itssiisi

      Kuka pöhölö edes uskaltaa tunnustaa vl ja
      pedofiiliuskoa työpaikallaan.
      Se on lopputilit heti koska vl on
      radikaaliusko ISIS lailla.

    • vl-mies

      Sinullakin aloittaja on tämä Lootin osa tässä pahassa maailmanlopun ajassa.

      2. Piet. 2:
      6 Jumala tuomitsi Sodoman ja Gomorran kaupungit polttamalla ne poroksi ja antoi näin varoittavan esimerkin vastaisten aikojen jumalattomille. [1. Moos. 19:24,25; Jes. 13:19; Juud. 1:7]
      7 Sen sijaan hän pelasti hurskaan Lootin, jonka mieltä jumalattomien riettaus painoi. [1. Moos. 19:16]
      8 Päivästä päivään tuo hurskas mies sydämessään kärsi, kun hän joutui elämään heidän keskellään ja katselemaan ja kuuntelemaan heidän jumalattomuuttaan. [Ps. 119:158; Hes. 9:4]
      9 Herra siis voi pelastaa koetuksesta ne, jotka häntä pelkäävät, mutta jumalattomien hän antaa rangaistuksen alaisina odottaa tuomion päivää

      2. Tim. 3:
      1 Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. [1. Tim. 4:1; 2. Piet. 2:1, 2. Piet. 3:3; Juud. 1:18]
      2 Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia, [Room. 1:29-32]
      3 rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia,
      4 petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa,

      Matt. 5:11
      Autuaat olette te, kuin he pilkkaavat ja vainoovat teitä, ja puhuvat kaikkinaista pahuutta teitä vastaan, valhetellen minun tähteni.

      Luuk. 6:22
      Autuaat olette te, kuin ihmiset vihaavat teitä, ja eroittavat teidät, ja pilkkaavat teitä, ja hylkäävät teidän nimenne niinkuin kelvottoman, Ihmisen Pojan tähden.

      1. Piet. 4:4
      He oudoksuvat, ettette heidän kanssansa juokse samaan säädyttömän hekuman menoon, ja pilkkaavat.

      2. Piet. 2:12
      Kuitenkin he niinkuin järjettömät luontokappaleet, jotka luonnostansa kiiniotettaa ja teurastettaa tehdyt ovat, pilkkaavat niitä, joita ei he ymmärrä, ja hukkuvat turmeluksessansa

    • Eihän_Sinun

      aloittaja, tarvitse siellä työpaikallasi olla mikään henkipallo, vaan olet aivan niin kuin ne toisetkin. Ne toiset siellä kyllä tietävät, että Sinä olet uskovainen ja Sinähän jo olemuksellasi puhuttelet heitä niin kuin Jumala on tarkoittanutkin.

      Olikohan se jossakin SRK:n kirjassa kertomus, jossa uskovainen mies tunsi suurta heikkoutta ja huonoutta siksi, ettei hän koskaan jaksanut mainita työkaverilleen, työparilleen, uskonasioista yhtään mitään. Mutta sitten tämä työpari oli yhtenä päivänä mennyt työnjohtajan puheille ja pyytänyt, että hänet siirrettäisiin toisiin tehtäviin, koska hän ei enää yksinkertaisesti jaksanut sitä, että tämä hänen työkaverinsa olemuksellaan koko ajan teki Jumalan tahtoa tiettäväksi.

    • Nimetön_veli

      Hei! Henkilökohtaisesti ymmärrän tunteesi. Itsekin nuorempana arkailin kertoa uskostani, mutta vuosien myötä Herra on vahvistanut minua ja antanut rohkeutta, kiitos siitä hänelle. On helppoa sanoa että "tunnusta rohkeasti", mutta me ihmiset olemme monin tavoin heikkoja ja vajavaisia. Jos tästä on sinulle iloa, niin annan neuvona ajatuksen, että älä jää murehtimaan sitä mitä uskallat ja mitä et, vaan rukoile Herraa Kristusta johdattamaan sinua ja kulkemaan rinnallasi. Rukoile vaikka Pyhän Birgitan rukousta: "Herra, osoita minulle tie ja tee minut halukkaaksi sitä vaeltamaan." Myös, jos arkailet tunnustaa uskosi suoraan, tunnusta se elämälläsi. Rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi ja Jumalaa yli kaiken. Osoita laupeutta, rohkaise arkoja, ole läsnä.

      Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon kanssasi.

    • vl-nainen

      Aloittajalle. Ole vain oma itsesi, olethan Jumalan luoma, arvokas ja tasa-arvoinen juuri sellaisena kuin olet. Tunnustat uskosi omalla olemuksellasi.Olethan vapaa, vapahdettu ja sinulla on rauha ja ikuinen päämäärä. Monesti koemme outoutta ja muukalaisuutta tässä maailmassa,mutta se oli Jeesuksenkin osa aikanaan.
      Lue uudelleen nuo vl-miehen kirjoittamat Raamatun lauseet, etenkin 4 viimeistä.
      Lohduttakoon ne meitä kaikkia pilkattuja ja kiusattuja tässä ajan illassa.

    • yttullee

      Sinut julistetaan heti pedofiiliksi. Tai sen suojelijaksi.
      Ura loppuu heti ja ensimmäisissä yt. neuvotteluissa olet ensimmäinen, pois.

    • TieTotuusElämä

      Vl-oppi on eräs monista epäjumalanpalvelusmuodoista.

      • jos_totta_puhutaan

        Voitaisiin sanoa, että kyseessä on saatananpalvonta.


    • Mimmi_savosta

      Älä tressaa en minäkään aikoinaan jaksanut tunnustaa -> kävin baari illoissa, risteilyllä yms. työkavereiden kanssa. Pikkuhiljaa huomasin, että en todellakaan usko niin kuin VL-virallinen opetus (joka on hoitokokousten jälkeen) vallinnut. Opetus on sama heidän mielestä mutta muuttunut aikojen saatossa. Esim. telkkaria jouduin pitämään salassa aikoinaan.

      On se oikeesti ihme oppi. Jotenkin hurskastellaan sillä omalla elämällä jota kuitenkaan kukaan ei pysty elämään. Ja sitten jokainen pinnu napsahdus on syntiä jotka pitää uskoa toisen henkilön äänen kauttan anteeksi...:D

    • Anonyymi

      Vanha on keskustelu, mutta kiintoisa. Mimmivaannn: ole rohkeasti oma itsesi ja iloitse uskostasi, onhan se lahja. Kuten elämäkin. Voit sanoa, että sulla on uskonvakaumus, jonka vuoksi skippaat esim. ryyppy reissut. Ihan sama mitä miettivät. Ihmiset juoruaa jokatapauksessa, teit niin tai näin. Se on ihmisen luonto. Valitettavasti. Vaikka työkaverisi eivät jakaisi samoja arvoja kuin sinä, ihmisiä hekin ovat samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Jos sinua solvataan uskosi tähden, muista että pieni on se ihminen joka toista polkee ja latistaa vihamielisesti, suuri ihminen on se, jonka rinnalla pienikin kasvaa ja kukoistaa. Ota esimerkki Jeesuksesta, hän osoitti rakkautta, ystävällisyyttä ja istui niiden syntisten pöydässä ja tahtoi heille hyvää, kuitenkaan luopumatta siitä kuka on. Naisellekin, joka oli tehnyt aviorikoksen, Jeesus kertoi armon ja totuuden. Hän ei ns. lätkinyt ihmisiä Raamatulla päähän vihalla, vaan osoitti rakkautta, osoittaen samalla totuuden: "mene äläkä enää syntiä tee". Aamen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      Yleistä iskelmämusiikista
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe