Pari kysymystä, kertokaa vastaus jos osaatte.

Utelias-Vivi

Mietitäänpä seuraavaa. Mikäli Jumala on olemassa ( en ota kantaa uskonko itse vai en), ja Jeesus uhrattiin jotta syntiset saa anteeksiannon. Sen perusteella kaikki pääsee taivaaseen. Mutta, ellei pääse,nin miksi ihmiselle ei tasapuolisesti ole annettu mahdollisuutta taivaaseen pääsyyn?Eli ihmiset jotka elänyt aikanaan,meidän esi-isämme, joille ei ollut Raamattua oltu tehty tunnettavaksi. Eli he ei pääse,siissatatuhatta sitten eläneet. He ovat siis tuomittu kadotuksiin,koska ei ollut mahdollisuuta tuntea Jumalaa. Toinen kysymys,jonka eräs lapsi esitti, miten taivaasta löytää tuttuja? Kun hänen mielestä outoa,että sanotaan , että taivaassa nähdään kuolleet,kun siellä miljardeja ihmisiä,miten voi löytää lähimmäisen? Vastauksia kitos.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kärykäy

      Ei siellä tungosta ole. Vain lestadiolaiset ovat taivaassa, muut ovat helvetissä.

    • ainoat.oikeat

      Niin ja nekin kyräilee toisiaan ja nahistelee keskenään jatkuvasti. Onneksi pesukoneissa siellä ei ole lasiluukkua.

    • Heippa! Uskon, että Jumala on oikeudenmukainen ja antaa kaikille samat mahdollisuudet löytää pelastuksen. Jumala katsoo sydämeen ja tietää, kuka kaipaa Häntä. Roomalaiskirje 2:14-16 - Uskon, että Taivaassa löydämme helposti omamme. Se on toisenlainen , parempi paikka kuin maailma ja täälläkin löydämme omamme vaikka välissä olisi miljardi ihmistä tai valtameri tai vuorijono. - Lämpimin terveisin Ellu

      • Ellu on haukannunna ison kasan paskaa.

        Raamatun säkeet ovat ihmisen kirjoittamia ja kaiken lisäksi kirjoituksia valitsi Nikean komitea. Osa kirjoituksista pudotettiin pois kylmän rauhallisesti.

        Raamatussa ei ole sanaakaan miltään jumalalta, joten palvaamasi jumala on ihmismiehen omaksi kuvakseen luoma jumala. Ihmisen luoma jumala on aina epäjumala ja valistettavasti meillä ei muunlaisia jumalia ole tarjolla.

        Palvelet ja paasaat siis epäjumalaa.


    • Hiiohei

      "Toinen kysymys,jonka eräs lapsi esitti, miten taivaasta löytää tuttuja? Kun hänen mielestä outoa,että sanotaan , että taivaassa nähdään kuolleet,kun siellä miljardeja ihmisiä,miten voi löytää lähimmäisen?"

      Oletko kuullut kvanttilomittumisesta? Samanlaisesta mutta vahvemmasta ilmiöstä voi olla kysymys. Keskenään tekemisissä olleet rakkaat osuvat suoraan luokse, ja tulevat toisen kuollessa tätä vastaankin. Tieto toisesta on olemassa koko ajan yli sfäärienkin.

    • 12_13

      Ihan aluksi olisi syytä huomata, Jeesus tuli julistamaan syntien anteeksiantoa. Se oli mahdollista jo ennen hänen kuolemaansa. Ihmiset kuitenkin vihasivat Jeesusta ja tappoivat hänet sen sanomansa vuoksi.

      "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta".
      Luuk. 4:18-19

      Ja miten käy niille, jotka eivät kuulleet tai ole kuulleet Jeesuksesta. Raamattu vastaa näin:

      Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä- sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
      Room. 2:12-16

      Ja...

      Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.
      Joh. 5:25

      Älä siis ole huolissasi, kaikki saavat kyllä riittävän mahdollisuuden. Ongelma on enemmänkin se, haluavatko ihmiset vastaanottaa totuuden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe